[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 3
Afbeeldingslocatie: http://stemosoft.illusion7.com/got/jewel2500-header.jpg
Inhoud
Vorige delen
Inleiding
De Jewel Diamond 2500, een OEM-versie van de Uniwill 259IA1 werd in augustus/september 2004 aangekondigd door Jewel. Vanaf dat moment trok hij al meteen aandacht van vele potentiële klanten en kwamen sommige leveranciers en Jewel zelf in de problemen door het apparaat al te vroeg te beloven. Na vele weken uitstel druppelden de eerste apparaten in November dan eindelijk binnen en konden de ervaringen uitgewisseld worden. :)

De Jewel Diamond 2500 is een van de weinige notebooks met een gigantisch videogeheugen van 256MB welke vergezeld gaat van een ATI Radeon Mobility 9700 grafische chip. Jewel hakt hiermee goed in op de slecht leverbare Radeon Mobility 9800 welke alleen maar door Dell kan worden geleverd en de slecht presterende NVIDIA GPU's voor notebooks waarmee dit een erg populaire notebook is voor gamers. :9
Algemene specificaties
  • Intel Pentium M processor (Dothan, max. 765, 2.1 GHz)
  • Intel i855 northbridge + ICH4-M southbridge
  • 15,4" WXGA (1280x800) Widescreen (16:10) TFT of

15,4" SWXGA+ (1680x1050) Widescreen (16:10) TFT (Diabloo W2600)
  • ATI Radeon Mobility 9700 met 256MB Dedicated DDR

GPU core: 400 MHz

Geheugen: 216 MHz
  • VIA Vinyl VT1612A AC'97 Stereo Audio Codec
  • Realtek RTL8139 family 100mbit NIC
  • Maximaal 2GB (2x 1GB) PC2700 SO-DIMM DDR SD-Ram
  • Maximaal 80GB 5400rpm of 60GB 7200rpm HDD (Samsung)
  • NEC ND-6500A Dual Layer 8x DVD+/-RW drive of

TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A Dual Layer 8x DVD+/-RW drive of

andere mogelijkheden op aanvraag bij Jewel
  • Intel PRO/Wireless 2200BG 54mbit WiFi mini-PCI
  • (Optie) SKnet MonsterTV mini-PCI TV-tuner
  • (Optie) Interne USB Bluetooth adapter
Afbeeldingen en foto's
Met dank aan Anoniem: 111324

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v380/Surfshots/B01.jpg
Klikbaar!
Mini-FAQ
  • Mijn beeldscherm wordt soms ineens helemaal wit, waar ligt dit aan :?

In de eerste revisie notebooks van Uniwill zaten wat fouten op het moederbord die dit probleem konden veroorzaken, niet iedereen had hier last van, maar het probleem werd wel gevonden en erkend door Uniwill. Als je dus last hebt van dit probleem kun je naar Jewel of je laptopboer gaan en gewoon kostenloos (valt onder de garantie) het moederbord laten vervangen. Dit duurt normaal gesproken maar een weekje. :)

• Mijn processor draait maar op 600 MHz, hoe kan dit :?

Dit komt omdat de Intel Pentium M processor Enhanced SpeedStep ondersteunt, dit houdt in dat de processor op een lagere snelheid gaat draaien om zo de batterij te besparen en oververhitting tegen te gaan.

• Mijn processorsnelheid wordt niet goed aangegeven! Wat kan ik hiertegen doen :?

In oudere BIOS-versies worden nieuwe revisies van de Dothan-processor nog niet goed ondersteund, dit is te verhelpen door op de Support-pagina van Uniwill BIOS v1.06 te downloaden en te flashen, dit kan gewoon in Windows. Zorg wel dat je alle programma's afgesloten hebt! Daarnaast kan ik of Uniwill niet verantwoordelijk gehouden worden voor het eventueel mislukken van het flash-proces, je garantie vervalt hier waarschijnlijk onmiddelijk mee en is dus op eigen risico!

• Welke BIOS-versie is geschikt voor mijn laptop :?

Op de site van Uniwill kun je BIOS-updates voor de Uniwill 259IA3 vinden, deze zijn in principe ook geschikt voor de Jewel Diamond 2500 (en consorten), maar v1.08 is een beetje een vreemde eend in de bijt. Deze is namelijk eigenlijk alleen bedoeld voor de 2e revisie van deze laptop welke van nieuwe moederborden zijn voorzien. Dit was nodig om het witte schermen probleem tegen te gaan. Ik gebruik v1.08 zelf op mijn eerste revisie model, maar het schijnt dat bij bepaalde mensen SpeedStep dan niet meer correct werkt.
    Waar je precies kunt zien welke revisie laptop je precies hebt is mij totaal onduidelijk.

• Mijn processor en geheugen draaien sneller dan ze horen te doen, is dit schadelijk :?

Deze laptop is voorzien van SmartPower 2, dat houdt in dat zogauw als extra processorkracht nodig is, dat dan je processor (om precies te zijn, je FSB) met 10% wordt overgeklokt. Eigenlijk het tegenovergesteld van SpeedStep dus.
    Of dit echt schadelijk is betwijfel ik, maar warmer zal je laptop zeker worden, mocht je deze feature niet willen gebruiken, dan kun je hem uitschakelen in het BIOS.

• Werkt de meegeleverde TV-tuner ook onder Windows XP MCE :?

Voor zover ik het zelf voor elkaar kreeg helaas niet. Dit komt waarschijnlijk omdat de TV-tuner geen hardware MPEG2-encoder heeft wat wel een vereiste is voor gebruik in Windows XP Media Center Edition. Misschien dat er met een driverupdate nog voor een oplossing wordt gezorgd.

• Hoe kom ik in het BIOS van mijn laptop terecht :?

Dit doe je door DEL ingedrukt te houden en dan je laptop aan te zetten. Zo voorkom je dat je per ongeluk de POST overslaat en Windows al wordt opgestart.

• Hoe kan ik het beste de bijgeleverde Intervideo InstantON installeren :?

Het beste is om eerst Windows te installeren. Zorg dat je (bijvoorbeeld tijdens Windows Setup) de benodigde partitie(s) aanmaakt die je onder Windows wilt gebruiken en laat aan het einde van de schijf nog minstens 300MB lege ongepartitioneerde ruimte vrijstaan.
    Als Windows geinstalleerd is kun je dan op opstarten van je Intervideo InstantON CD, en de rest wijst zich dan vanzelf. :)
    Mocht je Windows ooit eens opnieuw willen installeren en werkt je InstantON dan niet meer? Geen probleem, gewoon weer even opstarten van de CD en InstantON wordt gewoon weer over je oude installatie heengezet.

• Kan ik zelf de hardware van mijn laptop bijwerken :?

Ja, dat kan! Aan de onderkant van je laptop zitten 3 kleppen. Met de batterij naar achteren gezien zitten rechtsonder 2 klepjes. onder de bovenste zit een interne USB-poort voor bijvoorbeeld een bluetooth stick en onder de onderste zit je hardeschijf. Aan de linkerkant zit ook nog een grote klep die ongeveer de helft van je laptop bestrijkt, hieronder zitten je processor, geheugenmodules en mini-PCI kaartjes. Deze zijn allemaal eenvoudig zelf te vervangen. Zorg echt dat je anti-statische kleding draagt! Statische elektriciteit kan je hardware voorgoed vernielen!

• Hoe kan ik ATI's Catalyst drivers installeren voor mijn videochip :?

ATI heeft haar Catalyst-drivers dusdanig aangepast dat deze niet zonder meer met Radeon Mobility grafische chips kunnen worden geinstalleerd. Hier is echter wat tegen te doen door middel van Patje's Mobility Modding Tool! Met deze tool kun je de drivers aanpassen waardoor je ook de allerlaatste Catalyst-drivers voor jouw laptop kunt installeren. :)

Te vinden op: http://www.driverheaven.net/patje/

• Hoe lang gaat de accu ongeveer mee :?

Afhankelijk van het gebruik en bijvoorbeeld je processorsnelheid varieert dit tussen de 2 en de 4 uur. Mocht je merken dat jouw accu echt te kort meegaat, controleer dan in Windows op eventuele lopende processen die de processor continu blijven belasten, want dit verkort de batterijduur aanzienlijk! (Denk hierbij ook aan Spyware en virussen.)
    Daarnaast zou je het BIOS eens kunnen updaten, want hiermee worden ook telkens verbeteringen in aangebracht waardoor de accu langer kan meegaan.

• Wat is het verschil tussen een Jewel Diamond 2500, een Alpha 2500 en een Diabloo W2600 :?

Niets! :Y) het zijn alledrie exact dezelfde laptops met als enige verschil dat Alpha alleen door Computerland wordt verkocht aan de hand van speciale aanbiedingen. Alpha is een soort van speciale deal tussen Computerland en Jewel waardoor zij de laptops vaker voor een lagere prijs kunnen aanbieden, kom je een Jewel laptop ergens anders alsnog goedkoper tegen, neem dan even contact op met Computerland, want dan zullen zij hoogstwaarschijnlijk een beter tegenbod doen. :)
    Daarnaast heeft de Diabloo een WSXGA+ scherm met een resolutie van 1680 x 1050.

Mocht je nog dingen in deze mini-FAQ missen, neem dan even contact met me op. :)
Handige linkjes
About
Deze startpost is gemaakt door --MeAngry--. Als je graag dingen toegevoegd zou zien, neem dan contact op met hem zodat het toegevoegd kan worden.
Deze startpost kon echt niet zonder de hulp van andere gebruikers van dit topic worden samengesteld! _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-04-2005 23:07 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:12
Ik zal binnenkort ook ff paar foto's maken van mijn Alpha 2500 en dan posten.

Want foto's van deze laptop zijn schaars |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Roodey schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:19:
Ik zal binnenkort ook ff paar foto's maken van mijn Alpha 2500 en dan posten.

Want foto's van deze laptop zijn schaars |:(
Mja, ik zal er vanavond ofzo nog wat toevoegen, heb er nog wel ergens. :) En anders mag je ze naar mij mailen dan zet ik ze op m'n eigen webhost, kunnen we een mooie collectie maken. :P

[ Voor 18% gewijzigd door --MeAngry-- op 05-04-2005 15:21 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082

Ik stem voor!!
Foto's heb ik idd weinig kunnen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-11-2023
In de startpost staat bij een van de FAQ dat je de laatste BIOS versie moet gebruiken. Op de Site van uniwill is de versie inmiddels 1.08. Is dit toch de juiste BIOS versie of hebben we een andere nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Anoniem: 118082 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:34:
Ik stem voor!!
Foto's heb ik idd weinig kunnen vinden!
Met dit probleem zat ik dus ook!

Net heeft een maat van me wireless router geinstalleerd en ontvangst is super. FF kijken hoe het op me slaapkamer is :9

[ Voor 14% gewijzigd door Roodey op 05-04-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 15:33

Pubbert

random gestoord

Even ter informatie, de laatste replies van het vorige topics ging het soms over de Diabloo V3200, dit is een Clevo M400A, dus niet echt zinvol om er hier over door te gaan (ik doe het wel, maar puur ter voorkoming dat het vaker gebeurd :P)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Roodey schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:59:
[...]

...
Alleen als ik bij deze computer kijk en dan eigenschappen zie ik:

1,7 GHz processor
595 MHz??
Dat is de speedstep technology, om batterijpower te besparen. De processor klokt zichzelf terug wanneer weinig van hem gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
-OPTICAL- schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:05:
[...]

Dat is de speedstep technology, om batterijpower te besparen. De processor klokt zichzelf terug wanneer weinig van hem gevraagd wordt.
Ja ik heb me bericht al ge-edit. Toen ik net keek, stond ie op 1,7 GHz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139975

--MeAngry-- schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:17:
[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 2
Daar moet dan ook deel 3 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141067

Anoniem: 131454 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:13:
[...]

WOW doet het net zo goed hoor, al zegt ie dat de cpu speed te langzaam is.. zodra je t spel laadt regelt de laptop de snelheid vanzelf omhoog... gewoon negeren dus!!! 8)
nenee ik kon het wel installeren, en bij speedswitch stond alles op max performance (werkte ook niet op batterij).

Als ik bij speedswitch detect max cpu speed doe geeft ie wel maar 600mhz aan.

Hoeveel frames/sec halen de anderen die ook een jewel hebben als al hun instellingen op het maximum staan? hier haal ik maar 17-25 fps, ik had er eigenlijk meer verwacht.

Als ik wow speel en rap alt tab doe kijk naar eigenschappen van mijn computer zegt ie nog steeds 600mhz, terwijl ik dit bericht hier typ en nog eens kijk zegt ie plots 657mhz

zou het aan het bios kunnen liggen want als ik voor de eerste keer bios starte gaf hij een snelheid van 1,8ghz aan (na het installeren van versie 1.08 heb ik nooit meer hoger dan 600mhz zien staan, zelfs al schakel ik de "extended battery life" feature uit in het bios.

Tijdens het spelen van wow gebeurt het zelfs dat mijn fan uitvalt, wat toch ook een beetje raar is?

weet iemand hier raad mee? :(

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 141067 op 05-04-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Nette startpost.. Wellicht ook even de gepostte foto uit het vorige topic erbij zetten waar je de 9cell accu ziet? Lijkt me wel nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41

Prima laptop, 1 probleempje: het aantal decibels dat wordt geproduceerd door mijn Sennheiser koptelefoon.
Alle schuifjes op maximaal en toch vind ik het volume onvoldoende.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 41 op 05-04-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:11:
Prima laptop, 1 probleempje: het aantal decibels dat wordt geproduceerd door mijn Sennheiser koptelefoon.
Alle schuifjes op maximaal en toch vind ik het volume onvoldoende.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
op de speakers valt het geluidsvolume idd wat tegen, maar met koptelefoon heb ik geen klachten... misschien tijd voor een andere headset 8)7 (geintje).
Of gewoon oordopjes dragen als je gaat stappen..... dan krijg je niet zo'n slecht gehoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote][quote]

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 139975 op 06-04-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Anoniem: 141067 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:13:
[...]

nenee ik kon het wel installeren, en bij speedswitch stond alles op max performance (werkte ook niet op batterij).

Als ik bij speedswitch detect max cpu speed doe geeft ie wel maar 600mhz aan.

Hoeveel frames/sec halen de anderen die ook een jewel hebben als al hun instellingen op het maximum staan? hier haal ik maar 17-25 fps, ik had er eigenlijk meer verwacht.

Als ik wow speel en rap alt tab doe kijk naar eigenschappen van mijn computer zegt ie nog steeds 600mhz, terwijl ik dit bericht hier typ en nog eens kijk zegt ie plots 657mhz

zou het aan het bios kunnen liggen want als ik voor de eerste keer bios starte gaf hij een snelheid van 1,8ghz aan (na het installeren van versie 1.08 heb ik nooit meer hoger dan 600mhz zien staan, zelfs al schakel ik de "extended battery life" feature uit in het bios.

Tijdens het spelen van wow gebeurt het zelfs dat mijn fan uitvalt, wat toch ook een beetje raar is?

weet iemand hier raad mee? :(
Dat probleem heb ik ook gehad, en heb het met elke BIOS-versie. Maakt niet uit welke. Iemand bij Computerland zei dat het aan bepaalde drivers kan liggen, maar ik heb het opgelost met een programmaatje. Kheb m'n laptop nu niet aanstaan, maar dat programma is echt perfect! Je kunt er zelfs de vCore van je CPU direct mee instellen en de multiplier gewoon zetten op wat jij wil. :) (Wel binnen het Speedstep bereik van jouw processor dus, stel je hebt een 745, dan kan je em van 6x tot 18x instellen.)
Ik zal straks even nakijken wat het is en het gelijk aan de startpost toevoegen samen met nog wat andere dingetjes die jullie hier hebben gemeld. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:32

Xymox

Determinism rulez !

Is het WSXGA+ scherm van de Diabloo W3200 kwalitatief beter dan het WXGA scherm van de Jewel versie op dezelfde resoluties (scherper, betere kleuren etc) ?

Wat de hogere resoluties betreft van WSXGA+, daar zal ik denk ik toch geen gebruik van maken aangezien 1280*800 wel goed genoeg is.

Verder vraag ik mij af waarom deze laptops (Jewel, Diabloo, Alpha's) niet voorkomen in de best buy guide hier op het forum. Zijn de daar genoemde laptops echt beter ?

Al met al staat de Jewel 2500 op mijn verlanglijstje, maar ik blijf een twijfelaar !

[ Voor 31% gewijzigd door Xymox op 06-04-2005 12:48 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04 13:30
Bij Computerland kreeg een maat van me het aanbod voor een meerprijs van 40 euro het scherm ook in een WSXGA+ versie te nemen, max. resolutie net als op de Diablo 1680x 1050.
Was beperkt leverbaar, maar aangezien Jewel wat problemen had met de levering van de gewone uitvoering, werd tijdelijk deze upgrade aangeboden. Misschien nog mensen met interesse hiervoor, die dus op het punt staan er eentje te kopen.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20096

Misschien deze post ook maar even hier zetten :/ (Ik heb hem ook al bij Internet en Telefonie gezet maar misschien is het wel handig als ik het gelijk hier vraag):

Ik heb vandaag een interne usb-bluetoothstick gekocht voor mijn Alpha 2500 laptop.
Hierbij werd een MSI Bluetooth solutions cd-rom geleverd (versie 1.4.9).
Alles netjes en correct geïnstalleerd en daarna geprobeerd verbinding te maken via het geïnstalleerde programma BlueSoleil 1.4.9.3 Build 041207. Dit werkte allemaal perfect.

Nu kan ik echter met mijn PC Suite versie 6.41.6 via Connection Manager geen contact maken met mijn Nokia 7610 (met nieuwste firmware v 4.0437.4 15-09-04 RH-51). Kan iemand mij verder helpen aangezien ik graag via PC Suite gebruik wil maken van Bluetooth :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135213

Bij Computerland kreeg een maat van me het aanbod voor een meerprijs van 40 euro het scherm ook in een WSXGA+ versie te nemen, max. resolutie net als op de Diablo 1680x 1050.
Ik had computerland hierover gemaild, en voor een bedrag van 79 euro kon ik voor bovenstaand scherm kiezen. Ik neem aan dat 40 euro een actie tarief was ofzo? Ik heb mijn Alpha 2500 al besteld dus zelf heb ik hier niet veel meer aan, hoop ook dat 1280 x 800 genoeg voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 15:33

Pubbert

random gestoord

@ Topicstarter, de Diabloo "W3200" bestaat imho niet eens. Er is wel een V3200, maar die is iets geavanceerder dan de Diamond2500 en tevens is dit een Clevo.

Ik denk dat je de "W2600" bedoeld, in de zin van, dezelfde notebook als de Diamon2500.

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=3212 = de W2600/Diamond/Alpha2500

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, daar komt ie dan, heb eindelijk mijn tv tuner binnen en mijn Ir-poortje erbij. Tijdens installatie van die poort zegt mij computer dat het een HID-keyboard device is... Hoe installeer ik dat ding als IrDa?? HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welk programma gebruikt een ieder om tv te kijken op hun laptop? het bijgeleverde programma blijft namelijk niet "on top" en ik zou graag door kunnen werken terwijl de tv in een hoekje staat... aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140981

Anoniem: 139975 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:57:
welk programma gebruikt een ieder om tv te kijken op hun laptop? het bijgeleverde programma blijft namelijk niet "on top" en ik zou graag door kunnen werken terwijl de tv in een hoekje staat... aanraders?
Probeer chrisTV eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:20:
[...]

Dat probleem heb ik ook gehad, en heb het met elke BIOS-versie. Maakt niet uit welke. Iemand bij Computerland zei dat het aan bepaalde drivers kan liggen, maar ik heb het opgelost met een programmaatje. Kheb m'n laptop nu niet aanstaan, maar dat programma is echt perfect! Je kunt er zelfs de vCore van je CPU direct mee instellen en de multiplier gewoon zetten op wat jij wil. :) (Wel binnen het Speedstep bereik van jouw processor dus, stel je hebt een 745, dan kan je em van 6x tot 18x instellen.)
Ik zal straks even nakijken wat het is en het gelijk aan de startpost toevoegen samen met nog wat andere dingetjes die jullie hier hebben gemeld. :)
Heey, wanneer komt dat progje er nou op? Ik zit met hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Thund3r schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:01:
@ Topicstarter, de Diabloo "W3200" bestaat imho niet eens. Er is wel een V3200, maar die is iets geavanceerder dan de Diamond2500 en tevens is dit een Clevo.

Ik denk dat je de "W2600" bedoeld, in de zin van, dezelfde notebook als de Diamon2500.

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=3212 = de W2600/Diamond/Alpha2500
8)7 Bedankt voor het melden. :P

Over het scherm: Als je van plan bent geen hogere resoluties dan 1280x800 te gebruiken ook geen hogere-resolutie scherm nemen, want lagere resoluties zien er daarop alleen maar lelijker uit. Een scherm heeft namelijk geen dynamisch pixelbereik zoals een CRT dat heeft. :)
Het LCD gaat die lagere resolutie dan over een hogere hoeveelheid pixels proberen te verdelen en dan krijg je vage randen en dergelijke.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het nog niet kunnen ontdekken bij de instellingen, is het bij deze mogelijk om de helderheid van je beeldscherm TIJDENS batterij gebruik in te stellen? ik bedoel dus niet handmatig mijn scherm instellen, maar de automatische stap die je hebt op het moment dat je je adapter eruit haalt. Ik heb begrepen dat dit een behoorlijke impact heeft op de batterijduur.

Ik heb nu trouwens de 9-cell een week en haal tijdens normaal gebruik 4 uur (met WLAN aan). Dit is inclusief alles wat background draait (firewall antivirus, emailprog. etc)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 139975 op 08-04-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Dat is een beste tijd! Haal ik niet met me 6-cell :9

Kan het zijn dat de Ati 9700 m11 minder presteert dan de Ati Radeon 9200 series??

Ik vind dat thuis Call of Duty mooier oogt dan op me laptop!

Thuis = Ati Radeon 9200 series
laptop = Ati 9700 m11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roodey schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:00:
Dat is een beste tijd! Haal ik niet met me 6-cell :9

Kan het zijn dat de Ati 9700 m11 minder presteert dan de Ati Radeon 9200 series??

Ik vind dat thuis Call of Duty mooier oogt dan op me laptop!

Thuis = Ati Radeon 9200 series
laptop = Ati 9700 m11
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het scherm. Het is en blijft natuurlijk een laptop.... Daarentegen ben ik zeer tevreden met mijn laptop/scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
[...]

Sorry dat ik zo zit te hameren 8)7 ... maar kan je dat progje er nou bij zetten dan?

Update: ik heb zelf ff gezocht en gebruik nu CPUMSR. Alleen eigenschappen bij deze computer geeft nog verkeerde snelheid aan. CPU-Z zegt wel 1700MHz.

[ Voor 9% gewijzigd door SqnLdr op 09-04-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135213

Computerland heeft een nieuwe aanbieding (dit keer een Jewel ipv een Alpha):
  • 15,4” WXGA Breedbeeld
  • Intel® Pentium® M 755
  • 2,0GHz, 2MB Cache
  • 1024MB/1GB DDR-RAM geheugen
  • 60GB HDD 7200 RPM
  • 256MB ATi M11 Radeon 9700
  • 8x dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
  • 54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
  • TV-Tuner
  • TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
  • 3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
  • SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
  • 2 Jaar garantie, carry-in
Dit alles voor € 1.599

Oftewel 2,0 GHz ipv 1,7 GHz, 60GB 7200 RPM ipv 80GB 5400 RPM en een TV-Tuner voor € 300 meer voor de Jewel ipv de Alpha.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 135213 op 08-04-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 135213 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:40:
Computerland heeft een nieuwe aanbieding (dit keer een Jewel ipv een Alpha):
  • 15,4” WXGA Breedbeeld
  • Intel® Pentium® M 755
  • 2,0GHz, 2MB Cache
  • 1024MB/1GB DDR-RAM geheugen
  • 60GB HDD 7200 RPM
  • 256MB ATi M11 Radeon 9700
  • 8x dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
  • 54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
  • TV-Tuner
  • TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
  • 3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
  • SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
  • 2 Jaar garantie, carry-in
Dit alles voor € 1.599

Oftewel 2,0 GHz ipv 1,7 GHz, 60GB 7200 RPM ipv 80GB 5400 RPM en een TV-Tuner voor € 300 meer voor de Jewel ipv de Alpha.
Ga ik toch liever voor de alpha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
is wel € 300,- waar je over praat ;)

Dat is mij teveel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

whizchris schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:53:
[...]

Sorry dat ik zo zit te hameren 8)7 ... maar kan je dat progje er nou bij zetten dan?

Update: ik heb zelf ff gezocht en gebruik nu CPUMSR. Alleen eigenschappen bij deze computer geeft nog verkeerde snelheid aan. CPU-Z zegt wel 1700MHz.
Mja, ik wil ook wel erg graag weten welk proggie dat is, want speedstepxp werkt hier ook niet. En daardoor draaien painter iX en photoshop hier niet optimaal (cpu blijft op 600Mhz) draaien.

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 15:37
Is het normaal, dat als je intensief met je comp bezig bent dat de ventilator een beetje een hoog geluid maakt? Dus dat hij flink aan het blazen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mediax schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:13:
Is het normaal, dat als je intensief met je comp bezig bent dat de ventilator een beetje een hoog geluid maakt? Dus dat hij flink aan het blazen is..
Ja dat kan. Als je processor zwaar belast wordt vereist dit behoorlijk wat koeling van het kleine ventilatortje. Je kan met speedswitch bijvoorbeeld zijn wat de lasting is. Je kunt ook de belasting terugdraaien door op het 'ventilatorknopje' te drukken, maar dan wordt wel je computer langzamer... Afwegen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke gasten, ik heb antwoord van de-laptopper..
De Diabloo 3200 he, ik vroeg me dus af of deze binnenkort ook met een breedbeeldscherm leverbaar is. Dus ik mail dat:
Hallo,
Ik vroeg me af of de nieuwe Diabloo laptop ook nog in een breedbeeld versie kwam. Ik heb het over de V3200.
Mvg,
Sebastiaan Verschuren
En ze antwoorden met:
Goedemorgen Sebastiaan Verschuren,

Ik verwacht binnen 2 maanden modellen te krijgen die aan jouw wensen voldoen, maar je moet dan nog heel even geduld hebben.

Menende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
zien wij uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Jorg de Bruin
De Laptopper
Dat is dus zéker wel leuk nieuws. Én een X700 én een breedbeeldscherm :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 118082 schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:51:
Oke gasten, ik heb antwoord van de-laptopper..
De Diabloo 3200 he, ik vroeg me dus af of deze binnenkort ook met een breedbeeldscherm leverbaar is. Dus ik mail dat:

[...]

En ze antwoorden met:

[...]

Dat is dus zéker wel leuk nieuws. Én een X700 én een breedbeeldscherm :9~ :9~ :9~
Rlxt :9 Gezien ik over 2 maanden een nieuwe laptop ga kopen (na m'n examens) komt dit goed uit.. Maar ben wel benieuwd wat de prijs zal zijn, ben ook maar een arme student ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk op dat moment rond de 3200 nu... Maar dat is slechts een schatting natuurlijk.. Misschien is hij wel met WXGA+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082 schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:24:
Ik denk op dat moment rond de 3200 nu... Maar dat is slechts een schatting natuurlijk.. Misschien is hij wel met WXGA+ _/-\o_
bedoel je niet WSXGA???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, dat bedoelde ik :)
Maar oke, ze zeggen dat er een X700 in komt _/-\o_
Nu nog even vragen of het met WSXGA scherm is.. Ze zullen wel gek van me worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082 schreef op maandag 11 april 2005 @ 07:57:
[...]

Mja, dat bedoelde ik :)
Maar oke, ze zeggen dat er een X700 in komt _/-\o_
Nu nog even vragen of het met WSXGA scherm is.. Ze zullen wel gek van me worden :+
Kijk, een nog hogere scherm resolutie klinkkt natuurlijk heel aantrekkelijk, maar het blijft gewoon een 15.4" scherm. Dat betekent dat een nog hogere resolutie alles nog kleiner maakt. Ik weet niet of dat nou echt het geld waard is. Ik ben zeer tevreden met 1280x800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 15:37
Ik zou denk ik gek worden van zo'n kleine resolutie, op zo'n scherm.. Ik heb nu ook 1280 en dat vind ik prima werken! Ik zou denk ik pas wsxga bij 17" breedbeeld willen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, Dell heeft een 15,4" scherm met een resolutie van 1920x1200... Dus WSXGA valt nog wel mee (dit is toch 1680?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082 schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:46:
Nou ja, Dell heeft een 15,4" scherm met een resolutie van 1920x1200... Dus WSXGA valt nog wel mee (dit is toch 1680?)
Het is 1680x1050. Het feit dat er een Dell is met 1920x1200 betekent nog niet dat het zinvol is. Ik denk dat bijna niemand die resolutie draait, en als ze dat wel doen stellen ze alles groter in zodat het nog leesbaar is.... redelijk nutteloos dus.... Het enige verschil is dat alles net iets "preciezer" wordt.. ipv 1280 pixels krijg je dus 1920 pixels (die kapot kunnen >:) ) Dit verschil is met het blote oog nauwelijks te zien op een 15,4" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 14:25
FOTO's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 100% gewijzigd door Marmotje op 11-04-2005 15:07 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
Voor mensen die foto's willen zien, zie hier:
[rml]Ghannes in "[ Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 3"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marmot84 schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:07:
Als jullie foto's hebben van jullie laptop
mijn gmail account zou ze graag ontvangen ;)

harreman AT gmail.com

Bedankt alvast..

Waarom zou ik een Jewel/Alpha/Diablo kopen ipv een Dell 6000
Overtuig me maar ;)
Ik heb geen behoefte om je te overtuigen, dat zou je portemonnee moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
heb afgelopen zaterdag ook een Alpha 2500 gekocht. Was eerst bij Computerland in Arnhem...... NOOIT naartoe gaan is mijn advies.... was er al wel eens eerder geweest en was toen al niet erg te spreken over de vriendelijkheid daar maar nu was het ook weer errug slecht.. :(

Ik vroeg wat over de 9 cells-accu... nou "die is nog lang niet leverbaar" waarop ik zei dat ik in dit topic al foto's had gezien zei hij "haha kan niet en trouwens de 9 cells accu ziet er hetzelfde uit als de 6 cells..." NOT... dus in discussie gaan met de klant, alleen maar naar zijn pc kijken en niet naar mij, niet enthousiast zijn dat ik misschien er 1 wilde kopen... dan dus maar niet.. als je geen 1300 euro's wil verdienen....

30 minuten later bij Computerland Nijmegen super geholpen... ze hadden net een alpha 2500 met duurder scherm (1650x1050) en die heb ik toen ook gelijk gekocht... maar bij nader inzien en na even op schoot internetten is alles toch wel erg klein en lastig leesbaar... (wees dus gewaarschuwd: de kwaliteit is prachtig van dit scherm... en voor 60 euro meer ook niet duur.. maar de letters zijn echt superklein en als je de resolutie aanpast naar 1280x800 ziet het er een beetje blurry uit...

Dus vandaag weer terug naar Computerland en de laptop weer ingeruild en een nieuwe besteld met " normaal" scherm... 1.7 centrino, 1 gb geheugen, bluetooth en 80 gb 5400 toeren en een 9 cells accu....

dus nu even geduld hebben..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjempie schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:10:
heb afgelopen zaterdag ook een Alpha 2500 gekocht. Was eerst bij Computerland in Arnhem...... NOOIT naartoe gaan is mijn advies.... was er al wel eens eerder geweest en was toen al niet erg te spreken over de vriendelijkheid daar maar nu was het ook weer errug slecht.. :(

Ik vroeg wat over de 9 cells-accu... nou "die is nog lang niet leverbaar" waarop ik zei dat ik in dit topic al foto's had gezien zei hij "haha kan niet en trouwens de 9 cells accu ziet er hetzelfde uit als de 6 cells..." NOT... dus in discussie gaan met de klant, alleen maar naar zijn pc kijken en niet naar mij, niet enthousiast zijn dat ik misschien er 1 wilde kopen... dan dus maar niet.. als je geen 1300 euro's wil verdienen....

30 minuten later bij Computerland Nijmegen super geholpen... ze hadden net een alpha 2500 met duurder scherm (1650x1050) en die heb ik toen ook gelijk gekocht... maar bij nader inzien en na even op schoot internetten is alles toch wel erg klein en lastig leesbaar... (wees dus gewaarschuwd: de kwaliteit is prachtig van dit scherm... en voor 60 euro meer ook niet duur.. maar de letters zijn echt superklein en als je de resolutie aanpast naar 1280x800 ziet het er een beetje blurry uit...

Dus vandaag weer terug naar Computerland en de laptop weer ingeruild en een nieuwe besteld met " normaal" scherm... 1.7 centrino, 1 gb geheugen, bluetooth en 80 gb 5400 toeren en een 9 cells accu....

dus nu even geduld hebben..... :9
Gefeliciteerd met je aanschaf. Dat de service in Arnhem slecht is is uiteraard te betreuren. Gelukkig in nijmegen wel goed geholpen. Die 9-cell is idd allang leverbaar (want die foto's kwamen van mij).

Succes met je lappie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
1680x1050 is idd erg klein, maar een gezonde student kan hier goed mee werken :) Ja ik spreek uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanaf 1-4-05 eigenaar van de laptop. Helaas moet ook mijn laptop wegens de batterij ontlaad problemen worden teruggestuurd. Vind eigenlijk dat Jewel bij het bekend zijn van het probleem bij een serie van deze laptop deze voor levering moet testen. Verder ben ik tot nun toe tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44368

Hallo

Ik heb gisteren de alpha 2500 gekocht samen met een wireless router.
Maar ik krijg de wireless verbinding helemaal niet aan de praat. Wel heb ik met de andere PC's via een utp kabel verbinding met de router.
Ik heb de bijgeleverde software van intel geinstalleerd en in de taakbalk staat vermeld dat er bereik is, maar ik kan geen verbinding maken met internet e.d.
Ik weet niet veel over wireless netwerk, weet iemand hoe ik dat moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44368 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 09:30:
Hallo

Ik heb gisteren de alpha 2500 gekocht samen met een wireless router.
Maar ik krijg de wireless verbinding helemaal niet aan de praat. Wel heb ik met de andere PC's via een utp kabel verbinding met de router.
Ik heb de bijgeleverde software van intel geinstalleerd en in de taakbalk staat vermeld dat er bereik is, maar ik kan geen verbinding maken met internet e.d.
Ik weet niet veel over wireless netwerk, weet iemand hoe ik dat moet instellen?
Dit ligt waarschijnlijk aan je ip adres. onderneem de volgende stappen:

uitvoeren: cmd (dit brengt je in een "dos" scherm)
typ: ipconfig /release (dit geeft je huidige ip adres vrij)
typ: ipconfig /renew (dit geeft je een nieuw ip adres)
sluit het venster

nu zou je een ander ip adres moeten ontvange: 192.xxx.x.101 (of zoiets)
het nummer dat je moet hebben staat waarschijnlijk in de handleiding van je router (post anders even je merk router..)

Soms kun je bij het aanvragen van een ip beter niet te ver van je router afzijn..

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 139975 op 15-04-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44368

Perfect, bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neem aan dat het nu werkt.... volgende keer alleen ergens anders posten. Niets met de laptop te maken.... }) RTFM (read the fucking Manual) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33083

Ik heb wat problemen met het branden van dvds, ik heb de TSSTcorp brander. Helaas kan ik dvds maar met 2x branden in nero. Ik heb gezocht met google, maar geen firmware/driver(-updates) gevonden.

Iemand met hetzelfde probleem of een idee hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33083 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:36:
Ik heb wat problemen met het branden van dvds, ik heb de TSSTcorp brander. Helaas kan ik dvds maar met 2x branden in nero. Ik heb gezocht met google, maar geen firmware/driver(-updates) gevonden.

Model is gewoon bekend bij Samsung:
TssTCorp TS L532
maar inderdaad geen firmware beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 15:47

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Anoniem: 33083 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:36:

Ik had dit ook \. Ik heb 2 x in 1 maand geklaagd daarover gezegd dat ik de NEC ND6500A wilde en die heb ik ook gekregen van hun. ik moest al1 mn laptop bij hun inleveren en 1 week missen majah ik brandt nu wel op 8x:P

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Hoelang duurt het voordat je je laptop terug hebt als je accu problemen hebt??
Want ik ben een week wezen skiën met school (mooi dronken) en toen ik terugkwam was de accu van 100 % naar 17% geschoten. Ruime 10% per dag.
De verkoper in Arnhem zei dat een accu ongeveer leegloopt in 6 weken als je er niets mee doet.
Bij mij dus in 1 week! Kan ik overleggen met hun voor een 9-cell accu? Of sturen ze me een nieuwe accu?

PS: ook nu bekeuring binnen van de reis richting Arnhem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Roodey schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:18:
Hoelang duurt het voordat je je laptop terug hebt als je accu problemen hebt??
Want ik ben een week wezen skiën met school (mooi dronken) en toen ik terugkwam was de accu van 100 % naar 17% geschoten. Ruime 10% per dag.
De verkoper in Arnhem zei dat een accu ongeveer leegloopt in 6 weken als je er niets mee doet.
Bij mij dus in 1 week! Kan ik overleggen met hun voor een 9-cell accu? Of sturen ze me een nieuwe accu?

PS: ook nu bekeuring binnen van de reis richting Arnhem 8)7
Dit probleem komt niet door de accu, maar door een foutje op het moederbord (zover ik weet)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142107

[/quote]
als je de resolutie aanpast naar 1280x800 ziet het er een beetje blurry uit...
[quote]

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met een WSXGA scherm (1680x1050). Hoe is het beeld als je naar een lagere resolutie (bv 1280x800) schakelt?

Ik ga een Diamond 2500 kopen maar twijfel nog tussen WXGA of WSXGA. Ik zal toch meestal op 1280 werken, dus wat zou voor mij dan de meerwaarde zijn van WSXGA?

Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
als je de resolutie aanpast naar 1280x800 ziet het er een beetje blurry uit...
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met een WSXGA scherm (1680x1050). Hoe is het beeld als je naar een lagere resolutie (bv 1280x800) schakelt?

Ik ga een Diamond 2500 kopen maar twijfel nog tussen WXGA of WSXGA. Ik zal toch meestal op 1280 werken, dus wat zou voor mij dan de meerwaarde zijn van WSXGA?

Jelmer
MIjn diabloo w2600 werkt verkt dus met die hogere 1680x1050 resolutie. Ik vind het zelf erg fijn, want je kan meerdere vensters naast elkaar hebben draaien. Terugschakelen naar 1280x800 kan bij mij NIET, of het moet zo zijn dat ik bepaalde instellingen nog niet ontdekt hebt, maar zo ver ik weet kan ik dan alleen op de 4:3 resoluties werken..
Het is natuurlijk zo dat het allemaal wat kleiner uitvalt, maar ik heb er vaker voordelen van dan nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op een 15,4" scherm is het toch niet zó klein?!
In de winkel heb ik het jammer genoeg nog niet kunnen testen. Ik heb nog geen notebooks gezien die een WSXGA scherm hebben...
Trouwens, op mijn 17" CRT werk ik met 1280x960. Waarmee is dit te vergelijken met een 15,4" TFT scherm?
Ik vind dit wel een mooie grootte eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:32

Xymox

Determinism rulez !

Is het werkelijk zoals gesteld in de startpost dat de Alpha 2500 identiek is aan de Jewel 2500 ?
Dus alleen een ander stickertje ?

De folder van Computerland laat fotos zien van Jewel en Alpha en ik heb het idee dat er (visueel) toch verschillen te zien zijn.

Ik vraag mij echter af waarom je überhaupt een Jewel zou kopen als je voor minder geld exact hetzelfde apparaat kan krijgen en nog wel bij dezelfde winkel.

Ik ben er echter wel uit, een Alpha/Jwel wordt het. Ik vraag mij wel af of er binnen 2 a 3 maanden niet een nieuw model komt en ook redelijk geprijsd is.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142107

Ghannes schreef op zondag 17 april 2005 @ 08:47:
MIjn diabloo w2600 werkt verkt dus met die hogere 1680x1050 resolutie... Terugschakelen naar 1280x800 kan bij mij NIET, of het moet zo zijn dat ik bepaalde instellingen nog niet ontdekt hebt, maar zo ver ik weet kan ik dan alleen op de 4:3 resoluties werken..
Dank je wel voor je antwoord.
Zijn er meer mensen met een WSXGA scherm die deze ervaring hebben? Of kunnen anderen wel terugschakelen naar 1280x800? En hoed is het beeld dan... (blurry of normaal)?

Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xymox schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:16:
Is het werkelijk zoals gesteld in de startpost dat de Alpha 2500 identiek is aan de Jewel 2500 ?
Dus alleen een ander stickertje ?

De folder van Computerland laat fotos zien van Jewel en Alpha en ik heb het idee dat er (visueel) toch verschillen te zien zijn.

Ik vraag mij echter af waarom je überhaupt een Jewel zou kopen als je voor minder geld exact hetzelfde apparaat kan krijgen en nog wel bij dezelfde winkel.

Ik ben er echter wel uit, een Alpha/Jwel wordt het. Ik vraag mij wel af of er binnen 2 a 3 maanden niet een nieuw model komt en ook redelijk geprijsd is.
Uiteraard is het zo dat er iedere keer een nieuwer model uit gaat komen en je dus kunt wachten tot je een ons weegt als je daar iedere keer op wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Laatst online: 01-04 09:49
Anoniem: 20096 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:33:
...
Nu kan ik echter met mijn PC Suite versie 6.41.6 via Connection Manager geen contact maken met mijn Nokia 7610 (met nieuwste firmware v 4.0437.4 15-09-04 RH-51). Kan iemand mij verder helpen aangezien ik graag via PC Suite gebruik wil maken van Bluetooth :?
Ik heb dus het zelfde probleem, ik krijg dus nokia pc suite niet geconnect met me bleutooth adapter(van msi)... anyone?

en ik snap dat speedstep niet helemaal ik heb 1x meegemaakt dat de processor hoger dan 600mhz stond bij eigenschappen maar hij ken tog wel harder dan dat? Want 3ds max draait niet echt soepel...

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, over 1 á 2 maanden komen de nieuwe notebooks van Jewel/Alpha/Diabloo. Zoals je een paar pagina's terug kunt lezen.
Een laptop dus á la de Diabloo V3200 alleen dan met breedbeeldscherm. Dat word echt genieten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Anoniem: 142107 schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:37:
[...]

Dank je wel voor je antwoord.
Zijn er meer mensen met een WSXGA scherm die deze ervaring hebben? Of kunnen anderen wel terugschakelen naar 1280x800? En hoed is het beeld dan... (blurry of normaal)?

Jelmer
Het is heel simpel, als je die hogere resolutie niet gaat gebruiken, dan ook dat scherm niet nemen, want lagere resoluties zien er op een TFT gewoon niet uit, punt. Mensen die hier tegenin zijn moeten dan eerst een fatsoenlijke bril kopen zodat ze alles verder scherp zien, want het is echt zo en dat is een feit. Dit is bij elk TFT zo en dat zal ook nooit veranderen, hoe mooi je ook kunt anti-aliasen.

(NOFI, ik zie zelf maar 30% met bril en zie maar al te duidelijk het verschil tussen een native en een niet-native resolutie. Oftewel de resolutie waar het scherm voor bedoeld is en een aangepaste resolutie.)

Oftewel, gewoon de versie met WXGA-scherm nemen en die extra 60 euro aan 512MB extra besteden ofzo. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
--MeAngry-- wanneer zet je de foto's (zie een paar posts van mij terug) in de topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnielsm
  • Laatst online: 11:48
als je deze laptop bij computerland koopt, wat is dan het beste filiaal ervoor?

Als je op de pricewatch kijkt komt tweakers met de service dr namelijk zeer beroerd van af. (heb ik ook zelf wel meegemaakt)
Als alle computerland filialen beroerd zijn met de service dan ga ik waarschijnlijk toch voor een ander merk.

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mnielsm schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:28:
als je deze laptop bij computerland koopt, wat is dan het beste filiaal ervoor?

Als je op de pricewatch kijkt komt tweakers met de service dr namelijk zeer beroerd van af. (heb ik ook zelf wel meegemaakt)
Als alle computerland filialen beroerd zijn met de service dan ga ik waarschijnlijk toch voor een ander merk.
Ik heb de diamond 2500 bij Computerpirates.nl gekocht met pickup en return garantie. Ging perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Laatst online: 01-04 09:49
De service van computerland is wel okee hoor ( filiaal Rotterdam). Ik had deze laptop bestelt en werd geleverd toen ik hem net had na een uurtje of 3 4 toen de accu leeg was ging die dus op stand by, ik doe de netstroom erin en daarna zet ik um weer aan... me toetsenbord deed het niet meer... niks werkte dus ik terug naar computerland en kreeg na eff gekeken te hebben gelijk een nieuwe, delzefde dag nog... vond het tog wel goeie service. ( de hele laptop werd dus compleet vervangen, behalve mijn hardeschijf).

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spenky schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:37:
De service van computerland is wel okee hoor ( filiaal Rotterdam). Ik had deze laptop bestelt en werd geleverd toen ik hem net had na een uurtje of 3 4 toen de accu leeg was ging die dus op stand by, ik doe de netstroom erin en daarna zet ik um weer aan... me toetsenbord deed het niet meer... niks werkte dus ik terug naar computerland en kreeg na eff gekeken te hebben gelijk een nieuwe, delzefde dag nog... vond het tog wel goeie service. ( de hele laptop werd dus compleet vervangen, behalve mijn hardeschijf).
Gelukkig had ik dit probleem niet maar ben ook prima geholpen bij computerland (eindhoven). Niks mis mee, en toen ik een klein klachtje had (klikken van een paar toetsen) is dat snel en kostenloos verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 14:25
Ik was eigenlijk benieuwd naar de stevigheid van de laptop(alpha, jewel enof diablo) hij zal namelijk
elke dag bij mijn boeken in mijn tas komen te zitten. En dan moet het niet zo zijn dat binnen een
jaar de afdrukken van de toetsen op mijn beeld staan....

Bedankt alvast,

ps. Ik wacht denk ik trouwens op de Diablo v3200 met breedbeeld :D

[ Voor 18% gewijzigd door Marmotje op 19-04-2005 14:44 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

[...]

Ik wacht ondertussen nog steeds op dat Proggie van MeAngry, aangezien SpeedswitchXP hier niet doet wat het moet doen. Ik wil graag PS en Painter op Max Performance kunnen draaien, iemand die helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74556

Marmot84 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:42:
Ik was eigenlijk benieuwd naar de stevigheid van de laptop(alpha, jewel enof diablo) hij zal namelijk
elke dag bij mijn boeken in mijn tas komen te zitten. En dan moet het niet zo zijn dat binnen een
jaar de afdrukken van de toetsen op mijn beeld staan....

Bedankt alvast,

ps. Ik wacht denk ik trouwens op de Diablo v3200 met breedbeeld :D
Waarom niet de Jewel 2500 (actiemodel van Computerland dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141986

Ja, dat behuizing vraagstuk ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Ik ben namelijk de zoveeldte die van plan is de Alpha2500 te kopen met de volgende specs: 1,7dothan, 1024MB DDR, 80GB, dvd +- rewriter, géén tv tuner. €1300

Nou vind ik het opzich ok dat er geen besturingssysteem op zit, maar dit houdt wel in dat ik een 0-pixel garantie wil (49€), want ik ga natuurlijk niet een apparaat aanschaffen voor 1300€ om vervolgens in t vervolg altijd tegen 1 (of meer) dooie pixel aan te zitten staren. Dure garantie is dat. In principe, voor dat geld, zou je niets extra moeten hoeven betalen. Ze moeten namelijk gewoon een goed produkt afleveren. O-)

Dan vraag ik me af: hoeveel mensen hebben een vorm van korting (lees: minder geld hoeven betalen óf een gratis iets (bijv rugzak) erbij) gekregen bij computerland?

Dan nog: heeft er iemand ervaring met uitgesteld betalen bij Computerland via PrimeLine?
(dwz: je betaalt pas over een jaar. Ja het kan, maar ze adverteren er niet mee, de sukkels)
Ik heb intussen zo'n beetje het HELE topic van de 2500 doorgelezen (ja, ik had tijd over B) ), maar ik heb daar nog niemand over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74556 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:38:
[...]

Waarom niet de Jewel 2500 (actiemodel van Computerland dan)?
Omdat de V3200 met een X700 (of iets dergelijks) komt? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141986 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:21:

Ik ben namelijk de zoveeldte die van plan is de Alpha2500 te kopen met de volgende specs: 1,7dothan, 1024MB DDR, 80GB, dvd +- rewriter, géén tv tuner. €1300

Nou vind ik het opzich ok dat er geen besturingssysteem op zit, maar dit houdt wel in dat ik een 0-pixel garantie wil (49€), want ik ga natuurlijk niet een apparaat aanschaffen voor 1300€ om vervolgens in t vervolg altijd tegen 1 (of meer) dooie pixel aan te zitten staren. Dure garantie is dat. In principe, voor dat geld, zou je niets extra moeten hoeven betalen. Ze moeten namelijk gewoon een goed produkt afleveren. O-)

Dan vraag ik me af: hoeveel mensen hebben een vorm van korting (lees: minder geld hoeven betalen óf een gratis iets (bijv rugzak) erbij) gekregen bij computerland?

Dan nog: heeft er iemand ervaring met uitgesteld betalen bij Computerland via PrimeLine?
(dwz: je betaalt pas over een jaar. Ja het kan, maar ze adverteren er niet mee, de sukkels)
Ik heb intussen zo'n beetje het HELE topic van de 2500 doorgelezen (ja, ik had tijd over B) ), maar ik heb daar nog niemand over gehoord.
De reden dat niemand daarover spreekt is omdat de meeste mensen gewoon een computer kopen. Ik zou er niet aan moeten denken om over een jaar dat bedrag te moeten betalen... dan doet het teveel pijn. Het bijzondere van je laptop is er dan wel vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik maak gewoon een automatische overschrijving van 12x 110€ ofzo :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138341

Bij de laptopper onderstaande configuratie voor € 1433

Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2MB L2 Cache; 533Mhz FSB)
60GB Harddisk 4200RPM
512MB DDR2 SDRAM (2 x 256)
8* DVD+/-RW DL
GeForce 6600 128MB VGA
15.4" WXGA TFT (1366 x 768)
5-in-1 cardreader
Windows XP Home
Interne W-LAN 54Mbps
2 jaar pick up & return garantie
Gratis Draagtas!

Met andere woorden: De Jewel 2500 of Alpha 2500 is imho niet meer interessant voor de aangeboden prijs.

Alleen die resolutie is raadselachtig. Iemand een idee wat 1366*768 betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138341 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:54:

60GB Harddisk 4200RPM
8* DVD+/-RW DL
GeForce 6600 128MB VGA
5-in-1 cardreader
Windows XP Home
Interne W-LAN 54Mbps
Gratis Draagtas!

Met andere woorden: De Jewel 2500 of Alpha 2500 is imho niet meer interessant voor de aangeboden prijs.

Wat een onzin. Alleen omdat er een OS opzit en het een 740 ipv een 735 is? Don't think so. Deze heeft maar de helft van het interne geheugen, en een 'halve' videokaart. Bovendien is de harde schijf LANGZAAM. Daar komt nog eens bij dat het geheugen verdeeld is over 2 banken, wat uitbreiding veel duurder maakt. De FSB vind ik niet mega belangrijk.

A: ik heb nog een OS liggen.
B: die 740 ipv een 735 zal me een ui wezen.

Maar het belangrijkste: de laptopper heeft geen renteloze lening. Daar betaal je 1,6% over het uitstaande bedrag per maand. Dat is DUUR. Ik ben maar een arme student, dus mijn enige optie is om het via afbetaling te doen, renteloos via computerland. Al met al is die Alpha me toch goedkoper, én (voor wat ik nodig heb) beter.

Wel bedankt voor de tip overigens O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 141986 op 20-04-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ik heb een gratis tas gekregen, omdat mijn laptop baliemodel was.

Ik heb garantiebriefje nog niet opgestuurd maar ik neem:

1 jaar pick up + return
&
1 jaar carry-in

Kunnen ze hem direct komen ophalen want me accu is kut!

Voor de rest superding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138341

@pelaminoskep.....

Hij (=Diabloo W2700) is inderdaad € 130 duurder, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de P 740 + 533mhz geheugen behoorlijk sneller vind, dan een P 735 met 333 Mhz geheugen. Ook de PCI express videokaart met 128 Mb is zeker niet de helft langzamer dan de Ati 256Mb.

De harde schijf is inderdaad vreemd (4200RPM), maar je kan makkelijk de configuratie aanpassen. Ik heb inderdaad ook nog een OS liggen, dat scheelt me weer 120 euri, bedankt voor de tip!

Tja, een renteloze lening geven ze niet bij de laptopper, maar dat is voor mij geen argument (ben gelukkig al uitgestudeerd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04 13:30
Anoniem: 138341 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:54:

60GB Harddisk 4200RPM
8* DVD+/-RW DL
GeForce 6600 128MB VGA
5-in-1 cardreader
Windows XP Home
Interne W-LAN 54Mbps
Gratis Draagtas!

Deze notebook zal zeer hoogstwaarschijnlijk de Jewel 8110 zijn.
Zie dit topic over de Jewel 8110 voor meer informatie, en zometeen ook de eerste foto's.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138341 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:04:
@pelaminoskep.....

Hij (=Diabloo W2700) is inderdaad € 130 duurder, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de P 740 + 533mhz geheugen behoorlijk sneller vind, dan een P 735 met 333 Mhz geheugen.
Volgens mij gaat die van mij 400mhz geheugen hebben (PC3200 is toch 400 mhz?). Achja, ik vind 1,7 al snel genoeg. Zit momenteel op 600 mhz pentium III, 192 mb intern.
Edit: En die is niet eens van mij!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 141986 op 20-04-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Pelaminoskep niet mijn plaatje jatten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welk plaatje? Als je het over mn lopende mannetje hebt, die staat al twee jaar op mn computer. Ik zie overigens geen plaatjes, jij wel? Ligt waarschijnlijk aan windows98.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 141986 op 20-04-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Anoniem: 141986 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:08:
welk plaatje? Als je het over mn lopende mannetje hebt, die staat al twee jaar op mn computer. Ik zie overigens geen plaatjes, jij wel? Ligt waarschijnlijk aan windows98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

no worries, ik haal m wel weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
well done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:08:
[...]

Ik wacht ondertussen nog steeds op dat Proggie van MeAngry, aangezien SpeedswitchXP hier niet doet wat het moet doen. Ik wil graag PS en Painter op Max Performance kunnen draaien, iemand die helpt ?
Ik gebruik hier CPUMSR, www.cpuheat.wz.cz/html/CPUMSR_main.htm vergeet niet de bijbehorende LLA driver te installen.

Ik heb bij Computerland Groningen de Alpha voor 1299 gekocht. Kreeg er gratis een Logitech Cordless Click muis bij (erg geschikt voor notebooks) en een jewel nylontas (ook prima ding). Werd vriendelijk geholpen en service lijkt mij ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je daarvoor als Brugman moeten praten, of boden ze het zelf aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Jelmer
Het beeld kan je met een resolutie-proggie wel terugzetten naar 1280x800 maar dat ziet er toch niet mooi uit.. was afgelopen maandag bij Computerland Nijmegen en zij vertelden dat jewel 100 jewel/alpha2500's had ingekocht met een WSXGA-scherm en verkocht maar ze hebben er al 80 (!) teruggekregen omdat klanten het scherm toch wel slecht leesbaar vonden qua grootte.... 8)

ander punt: maandag mijn nieuwe 2500 opgehaald (gelukkig met pixelgarantie) en ja hoor :( bij installeren kwam ik een rode pixel tegen bijna midden in het scherm... k#t 8)7 ;(

dus dinsdagochtend gelijk weer ingeleverd en nu maar weer een week ? wachten... iemand een tip hoe ik in de winkel strax gelijk kan testen of er een dode pixel in zit (er staat namelijk geen os op..) kan ik iets van knoppix gebruiken???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

whizchris schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:18:
[...]

Ik gebruik hier CPUMSR, www.cpuheat.wz.cz/html/CPUMSR_main.htm vergeet niet de bijbehorende LLA driver te installen.
Thanks, ga ik gelijk even proberen ...

EDIT:
Hoe moet ik em instellen voor Max performance ? Als ik de multiplyer op 18x set, dan krijg ik gelijk een blue screen (!). Wellicht moet ik de core voltage instellen. Hoe stel jij het in? (ik heb een 1.8 Dothan)

[ Voor 28% gewijzigd door -SaveMe- op 20-04-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog meer mensen die gratis spul bij hun alpha2500 bij computerland kregen? Vertel er f bij of ze het aanboden, of dat je echt hebt moeten kletsen om ze zover te krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ze gaan echt niet uit zichzelf jou een tas aanbieden hoor ;)

Alles wat ze kunnen verdienen, willen ze verdienen!

Dus je zult je mondje los moeten trekken :r
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste