[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46340

daar doelde ik dus op, je wilt dus een vervanging van je huidige mobo.

Wat zijn jullie 3D mark scores ? de mijne is zo laag dat ik hem niet eens durf te posten, terwijl GTA SA en Unreal 2004 en battlefield 2 SUPER lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 07:51
Zosas schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:01:
[...]

Call me stupid, maar RMA ???
[...]
Return Material Authorisation. Oftewel: shit terugbrengen en beroep doen op je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Anoniem: 46340 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 00:05:
daar doelde ik dus op, je wilt dus een vervanging van je huidige mobo.

Wat zijn jullie 3D mark scores ? de mijne is zo laag dat ik hem niet eens durf te posten, terwijl GTA SA en Unreal 2004 en battlefield 2 SUPER lopen
3DMark score zou zoals ik zei gelijk moeten liggen aan een Radeon 9600XT of 9800SE, dus rond de 3000 marks. Met overklokken valt er wel meer uit te halen, maar das met een laptop toch al niet aan te raden. :P
Sowieso niet teveel waarde hechten aan een 3DMark score hoor. Als spellen voor je gevoel verder prima draaien, waar zou je je dan druk om maken eigenlijk? :)

Dat batterijprobleem heeft idd te maken met het moederbord en het branden tot max 4x schijnt regelmatig voor te komen bij het TSSTcorp model DVD-brander.
De enige oplossing hiervoor is contact opnemen met de winkel of met Jewel. Het moederbord bij mij ook al vervangen en dat loste een zwik aan kleine probleempjes op. (Instabiele WLAN, halfgare SpeedStep ondersteuning, enz)
Bij mij was binnen anderhalve week het moederbord vervangen en hadden ze ook maar even meteen de helft van de behuizing vervangen. Toch erg netjes van ze! :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Anoniem: 46340 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:51:
[...]

punt 1 ben ik ook tegengekomen, ik heb gisteravond alles uren doorgelezen dus ik weet het wel zeker, ik heb immers ook een standje gehad, enfin, er was idd geen antwoord op, ik hoorde wel iemand zeggen dat ie een NEC had afgedwongen.....

Weet je ik moet vaak bij Computerland terug voor RMA, ik begin dit echt vervelend te vinden, ik wil gewoon iets dat werkt.

En ow jah, wat ga je (laten) repareren ?
Ik was die gene die een NEC ND6500A heeft afgedwongen. Ik was het zat om na 3 weken nog niet op 8x dvd's te kunnen branden. Kmoest wel een weekjemn laptop inleveren maar ik kreeg wel mooi mn NEC erin:D

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145108

Ik heb ook problemen met mijn accu van mijn alpha 2500, ik had de vraag al eens eerder gesteld maar als antwoord krijg ik alleen de opmerking dat het een probleem van het moederboard is.

Dat wist ik inderdaad ook al omdat ik alle berichten had doorgelezen!!!

Het enige wat ik nog niet was tegengekomen was het resultaat van het vervangen van het moederboard, gaat de accu nu gelijk een stuk langer mee of hoe zit dat???

Nu zag ik in een bericht van SAVIO dat ie ook problemen had met de batterij, was dit dan ook een probleem met het moederboard?? Mijn batterij laat namelijk tot ongeveer 95% maar loopt na 3 dagen niet gebruikt te zijn wel 30% a 40% terug.

Als tweede probleem heb ik dat de ventilator na 1 minuut al aanspringt, en deze gaat vervolgens ook niet of ik moet een uur niets doen, is dit ook normaal????? Rechts onder het toetsenbord wordt ie ook wel warm maar niet zo heet dat ik mijn hand er niet meer op kan leggen.

Heeft iemand hier misschien antwoord op of mede ervaringen over??? Ik hoop dat ik niet weer gelijk afgescheept wordt met het antwoord dat ik hele Jewel Diamond topic moet doorlezen want dat heb ik inderdaad al gedaan...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb gewoon een splinternieuwe laptop gekregen en deze wordt bij het gamen wel warm, maar niet zo erg als eerst, en eerst werd hij al warm bij het niks doen!! Is dat bij jou ook zo ? direct omruilen, want dat is echt niet normaal, de prestaties gaan dan ook flink achteruit.

Zodra ik een spel start gaat de koeler aan, na het afsluiten koelt hij nog even en dan stopt ie vanzelf.

Tevens is je accu gewoon verrot, hij moet gewoon tot 100 procent laden.

Mijn advies ? bel Jewel en je kan hem dezelfde dag nog omruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145108

Bedankt voor je antwoord, bij mij wordt ie bij het helemaal niets doen niet warm, enige probleem is dat die ventilator al aanspringt als je explorer 2x hebt geopend en een beetje simpel sites aan het bekijken bent, dan heb ik het dus niet over filmpje of iets dergelijks downloaden. Dat ie bij het gamen aanspringt had ik wel verwacht maar gaat ie bij jou ook al zo snel??? En laat jou accu wel tot 100% en loopt ie bij jou niet leeg als je hem een tijdje niet gebruikt??? Ik hem tot 97% gekregen direct na het laden, als ik langer wacht en hem uit laat staan wordt het vanzelf minder. Ik heb wel gehoord dat accu's zelf ontladen bij geen gebruik maar zoveel dat geloof ik niet......

Ps. draadloos internet verbinding is ook niet echt optimaal, andere mensen hebben vol bereik (andere merken) terwijl ik steeds op het randje zit, wat betekent dat ie af en toe de verbinding verbreekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 145108 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:05:
Ps. draadloos internet verbinding is ook niet echt optimaal, andere mensen hebben vol bereik (andere merken) terwijl ik steeds op het randje zit, wat betekent dat ie af en toe de verbinding verbreekt....
Mijn accu is gelukkig wel goed, laadt op tot 100% en loopt niet echt hard terug, maar het probleem met wireless heb ik ook. Een klasgenoot van mij heeft praktisch dezelfde laptop van Fujitsu-siemens en die heeft goed bereik op plekken waar bij mij constant de verbinding verbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-04 07:51
Een nieuw BIOS voor ons lappie is uit

BIOS:1.09 EC:1.07/1.07I7H
===============================================
1. Close RTCS4 SUPPORT for solved bootvis into s4 will shutdown
made sometimes can't reboot.
2. Add hasee special support wireless lan card display.
3. Solved insert usb 2.0 pen driver hung up from s1 resume.
4. Disable USB S3 WAKE for HCT TEST.
5. Change Hasee EC for quick key issue
Button from left [Email][Browser][Search]

Update EC 1.07 version
1. Solved Hotkey Brightness make system timer error.
(Delay 5 sec for Hotkey Brightness Save event.)
2. Solved system restart when InstantOn shutdown.
3. Solved system restart when CPU over temperature.
(Normally should be shutdown).
4. Added ITE provide solution for:
a. Sometimes hangup in ADC/DAC calibration when EC power up.
b. Sometimes power on automatically shutdown after 1 or 4 sec.
5. Added ITE provide solution for solved SMBus access hangup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-04 20:26
een vraagje, nadat ik een nieuwe laptop heb gekregen omdat mijn oude kapot was kwam ik erachter dat er een video-in ingang in mijn laptop zit?
Hij was me in mijn oude niet opgevallen en mijn behuizing heeft nu de kleuren precies omgedraaid.
verder zijn alle specs gelijik.
Nu heb ik een vraagje, hoe kan ik die ingang gebruiken en hoe weet ik of hij aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

clog schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:41:
Een nieuw BIOS voor ons lappie is uit

BIOS:1.09 EC:1.07/1.07I7H
===============================================
1. Close RTCS4 SUPPORT for solved bootvis into s4 will shutdown
made sometimes can't reboot.
2. Add hasee special support wireless lan card display.
3. Solved insert usb 2.0 pen driver hung up from s1 resume.
4. Disable USB S3 WAKE for HCT TEST.
5. Change Hasee EC for quick key issue
Button from left [Email][Browser][Search]

Update EC 1.07 version
1. Solved Hotkey Brightness make system timer error.
(Delay 5 sec for Hotkey Brightness Save event.)
2. Solved system restart when InstantOn shutdown.
3. Solved system restart when CPU over temperature.
(Normally should be shutdown).
4. Added ITE provide solution for:
a. Sometimes hangup in ADC/DAC calibration when EC power up.
b. Sometimes power on automatically shutdown after 1 or 4 sec.
5. Added ITE provide solution for solved SMBus access hangup.
geinstalleerd :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 46340 op 24-06-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Zijn geen echte grote problemen zo te zien. Binnenkort maar eens kijken of ik die er op gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 07:51
Ik heb ook een laptop nodig volgend jaar voor mijn studie.. dus ben ik alvast zoetjes aan het oriënteren wat er zowel mogelijk is.

Mijn oog is nu dus ook gevallen op deze Jewel Diamond 2500. Het lijkt me een heel aardig apparaat, met behalve goede specs ook goede looks (wat ik ook wel een beetje belangrijk vind). Ook lees ik in deze topics goede ervaringen met benchs enzo. Hard- en softwarematig zal het apparaat dus wel goed in elkaar steken.

Alleen nu zou ik graag van jullie willen horen hoe de praktische ervaringen zijn met het apparaat. Want waar het bij zulk net-geen-A-merk spul vaak minder is, is simpelweg hoe het in elkaar steekt. Dus hoe het apparaat van de buitenkant functioneert. Dingen zoals de scharnieren, de aansluitingen.. de degelijkheid van het apparaat dus.

Ik heb zelf ook een Sweex PC-kast en daar merk je het al snel bij. Het moederbord past niet echt precies, bij de cdrom-spelers zitten de schroefgaten net niet goed, en de front-usb aansluitingen zijn erg gammel. Ook de zijplaat is al krom als je hem 3 keer eraf hebt gehaald... Bij een Sweex-PC kast is dit niet zo erg omdat deze toch zo goed als altijd op dezelfde plek blijft staan..

Echter zo'n laptop daar ga ik veel mee sjouwen, en dan betekent dat de scharnieren goed moeten zijn, en de aansluitingen zodat ik zonder problemen een muis een paarmaal daags kan in- en uitpluggen. En dan vooral ook 5 jaar lang!!

Wie heeft er ervaringen met deze laptop op de langere termijn en wil dus die ervaringen m.b.t. de degelijkheid hier delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
HyperioN. schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:15:
Ik heb ook een laptop nodig volgend jaar voor mijn studie.. dus ben ik alvast zoetjes aan het oriënteren wat er zowel mogelijk is.

Mijn oog is nu dus ook gevallen op deze Jewel Diamond 2500. Het lijkt me een heel aardig apparaat, met behalve goede specs ook goede looks (wat ik ook wel een beetje belangrijk vind). Ook lees ik in deze topics goede ervaringen met benchs enzo. Hard- en softwarematig zal het apparaat dus wel goed in elkaar steken.

Alleen nu zou ik graag van jullie willen horen hoe de praktische ervaringen zijn met het apparaat. Want waar het bij zulk net-geen-A-merk spul vaak minder is, is simpelweg hoe het in elkaar steekt. Dus hoe het apparaat van de buitenkant functioneert. Dingen zoals de scharnieren, de aansluitingen.. de degelijkheid van het apparaat dus.

Ik heb zelf ook een Sweex PC-kast en daar merk je het al snel bij. Het moederbord past niet echt precies, bij de cdrom-spelers zitten de schroefgaten net niet goed, en de front-usb aansluitingen zijn erg gammel. Ook de zijplaat is al krom als je hem 3 keer eraf hebt gehaald... Bij een Sweex-PC kast is dit niet zo erg omdat deze toch zo goed als altijd op dezelfde plek blijft staan..

Echter zo'n laptop daar ga ik veel mee sjouwen, en dan betekent dat de scharnieren goed moeten zijn, en de aansluitingen zodat ik zonder problemen een muis een paarmaal daags kan in- en uitpluggen. En dan vooral ook 5 jaar lang!!

Wie heeft er ervaringen met deze laptop op de langere termijn en wil dus die ervaringen m.b.t. de degelijkheid hier delen?
Ik sleep em eigenlijk ook elke dag mee naar school en het enige wat ik eigenlijk kan aanraden is gewoon te zorgen voor een goede tas, en dan gebeurt er wenig mee. :) Hier istie tenminste nog altijd in goede staat, maar in de meivakantie zijn nog wel alle behuizingselementen vervangen terwijl ik em eigenlijk alleen voor een veranging van het moederbord had laten opsturen. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131454

--MeAngry-- schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:33:
[...]

Ik sleep em eigenlijk ook elke dag mee naar school en het enige wat ik eigenlijk kan aanraden is gewoon te zorgen voor een goede tas, en dan gebeurt er wenig mee. :) Hier istie tenminste nog altijd in goede staat, maar in de meivakantie zijn nog wel alle behuizingselementen vervangen terwijl ik em eigenlijk alleen voor een veranging van het moederbord had laten opsturen. :P
Mijn alpha gaat ook terug naar Tradeland via computerland... ik had ook al langere tijd last van de witte schermen (ik heb nog een oude rivisie van de laptop van noveber 2004) maar ik heb nu pas tijd om het te laten maken...

Ik merk wel dat prestaties van mijn videokaart achteruit gaan.. vreemdgenoeg had ik een score met originele drivers van 2900 punten in 3Dmark03 toen de laptop nieuw was.. nu haal ik na een schone installatie van windows xp nog maar 2400 punten in 3Dmark03????? gelukkig krijg ik een nieuw mainboard van de nieuwere rivisie en dus ook een nieuwe grafische processor + geheugen opdat deze embedded zijn... :+ :+

Ik heb verder nog geen ervaring met de service van tradeland dus ik ben benieuwd.. dit weekend even het formulier invullen en de laptop in de doos duwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132571

HyperioN. schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:15:

Koop hem maar rustig, het is mijnsinziens de beste laptop die er is, ik gebruik momenteel een lompe peperdure Sony Vaio VGN A-417M met 17" scherm en ik mis mijn compacte Alpha2500 (=Jewel2500) elke dag.
Enige nadeel van de Alpha/Jewel is het geluid..echter Sony is nog slechter...
Maar je kunt dat oplossen door er een paar boxjes in te pluggen...en een Laptop is natuurlijk geen geluidsinstallatie.
Bovendien mag je van Sony geen schroef losmaken (je mag niet dit en je mag niet dat)...anders vervalt de garantie (=poen)...en men maakt ook gebruik van software beveiliging voor bepaalde hardware...als je een ander systeem wilt opzetten (bijvoorbeeld WinXP-Prof) kan je de drivers niet gebruiken.
Bij Alpha/Jewel heb je de vrijheid om bepaalde hardware te vervangen...ook de harddisk.
De software installeert zich probleemloos in diverse systemen...geen poengerichte protectie zoals bij Sony.

Importeur Tradeland geeft prima service....en ik spreek uit ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 132571 op 02-07-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132571

Anoniem: 145108 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:44:
Ik heb ook problemen met mijn accu van mijn alpha 2500, ik had de vraag al eens eerder gesteld maar als antwoord krijg ik alleen de opmerking dat het een probleem van het moederboard is.

Dat wist ik inderdaad ook al omdat ik alle berichten had doorgelezen!!!

Het enige wat ik nog niet was tegengekomen was het resultaat van het vervangen van het moederboard, gaat de accu nu gelijk een stuk langer mee of hoe zit dat???

Nu zag ik in een bericht van SAVIO dat ie ook problemen had met de batterij, was dit dan ook een probleem met het moederboard?? Mijn batterij laat namelijk tot ongeveer 95% maar loopt na 3 dagen niet gebruikt te zijn wel 30% a 40% terug.

Als tweede probleem heb ik dat de ventilator na 1 minuut al aanspringt, en deze gaat vervolgens ook niet of ik moet een uur niets doen, is dit ook normaal????? Rechts onder het toetsenbord wordt ie ook wel warm maar niet zo heet dat ik mijn hand er niet meer op kan leggen.

Heeft iemand hier misschien antwoord op of mede ervaringen over??? Ik hoop dat ik niet weer gelijk afgescheept wordt met het antwoord dat ik hele Jewel Diamond topic moet doorlezen want dat heb ik inderdaad al gedaan...........
Het moederbord wordt niet vervangen maar veranderingen aangebracht in een paar jumpers.
Er zijn bij bepaalde modellen wat jumpers verkeerd gesoldeerd op het moederbord waardoor de accu leegloopt als de computer uitstaat.
Tradeland repareerde dit in mijn geval zonder problemen erg snel (ik ben bij Tradeland geweest en ontmoette voor mijn gevoel redelijk goede mensen) en na reparatie was de accu probleemloos, liep niet meer leeg terwijl de computer uitstond en laadde op tot 100% (opladen tot 100% gaf nimmer problemen)

Ik denk dat het ventilatorprobleem is op te lossen in de bios.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 132571 op 02-07-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoe flashen julie het nieuwe BIOS erin? Er zit alleen een vaag dosprogramma bij dat je op diskette moet zetten. Of ben ik nou 8)7? Met zo'n windows flashprogramma van een ouder bios werkt het volgens mij ook niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131454

whizchris schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:13:
Hoe flashen julie het nieuwe BIOS erin? Er zit alleen een vaag dosprogramma bij dat je op diskette moet zetten. Of ben ik nou 8)7? Met zo'n windows flashprogramma van een ouder bios werkt het volgens mij ook niet. :(
de bios 1.9 is nu ook met de windows software te downloaden van de uniwill website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149330

Sindskort ben ik een trotse bezitter van de alpha 2500 ik vind het persoonlijk een geweldig apparaat voor een niet al te dure prijs.

Nu heb ik afgelopen week een draadloos routertje gekocht van SMC. Als ik met mijn laptop met het interne WiFi gebeuren op het draadloos netwerk wil inloggen gaat dat perfect signaal sterkste is tevens ook goed! Maar mijn ping is belabberd en mijn internet vliegt er de hele tijd uit. Ik heb pings van over de 1000 en hoger en om de 10 pings heb ik minimaal 1 request timed out.... Heb zelf ook al gespeeld met de MTU maar dit mocht helaas niks baten. Nu heb ik ook een SMC adapter (PCMCIA) er bij gekocht voor een wat oudere laptop, als ik deze externe adapter gebruik heb ik een constante ping van < 1 ms. Ook als ik een UTP kabel in mijn laptop steek heb ik een constante ping van < 1 ms. Tevens heb ik de nieuwste drivers van het intel site gehaald en geinstalleerd.

Hebben meerdere mensen hier last van? is mijn Interne WiFi brak? Of kan Intel niet goed communiceren met SMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137647

Voor wat betreft de vorige post. Ik kan me herinneren hier ooit iets te hebben gezien. Probeer de zoekfunctie eens. Overigens heb ik geen enkel probleem met een linksys router.

Mijn vraag is de volgende. Onze 2500 is voorzien van een QSI brander. Die ben ik hier nog niet tegengekomen. Het lijkt een brak ding, gebrande dvd's zijn niet meer leesbaar. Ik heb 't al gemeld, ben benieuwd. Iemand anders ervaringen met QSI? Hij brandt trouwens ook niet op 8-speed, zoals wel beloofd is.

Daarnaast is het typen echt een crime. Ik probeer het pad niet aan te raken, maar toch verspringt de cursor constant. Is dit normaal? Iemand een handige oplossing (mijn vriendin moet een enorm stageverslag typen op dit ding en als het zo blijft gaat mijn relatie vrij zeker bergafwaarts...:).

Dank!
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip:

Als je langdurig moet typen zet dan de touchpad op disable bij de muis eigenschappen. Ik neem aan dat je wel gebruik maakt van een externe muis als je een langdurige tijd achter de laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149330 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:41:
Tip:

Als je langdurig moet typen zet dan de touchpad op disable bij de muis eigenschappen. Ik neem aan dat je wel gebruik maakt van een externe muis als je een langdurige tijd achter de laptop zit.
Thanks, da's een goeie tip! Ik zat er al aan te denken om een draadloos toetsenbordje en muis te kopen voor het zware werk.

Trouwens, ik moet zeggen dat ik niet onverdeeld tevreden ben over m'n 2500. Hij presteert prima, maar 1 luidsprekertje is kapot, de dvd drive is brak en computerland reageert niet op mijn mailtjes. Neem dan geen e-mailadres... :( Waarom is de computerbusiness toch zo klantonvriendelijk? (of heb ik altijd met de verkeerden te maken gehad?)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 137647 op 29-07-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, ik heb deze week mijn 4200 RPM schijf vervangen door de 60 gig 7200 Hitachi variant die nergens meer leverbaar is!!!

Ik moet zeggen dat die HD echt SUPERSTIL is, je hoort hem echt nooit. Ik gebruik mijn oude HD nu als externe HD met een 2.5 inch case, supermooi om te zien, en superhandig gezien ik nu in 1x 120 gig heb. Echter zou mijn laptop veel sneller moeten zijn, begrijp me niet verkeerd, ik vind dit ding al bloedsnel, speel GTA, Far Cry , UT2004 en Battlefield 2 zonder problemen met de meeste settings op high en medium, maar de laadtijd e.d. van spellen is nog steeds hetzelfde. Toch heb ik geen spijt, het is immers toch 1 van de beste HD's die er nu is, dus mijn laptop is er alleen maar op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140981

Anoniem: 132571 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:36:
[...]

Ik denk dat het ventilatorprobleem is op te lossen in de bios.
Weet iemand toevallig ook hoe, ik heb namelijk ook het probleem dat de ventilator constant draait. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20096

Ik ben een tevreden gebruiker van de Alpha (Jewel) 2500.
Ik heb echter vier vraagjes:

1: Ik wil 512mb geheugen bij mijn 512 mb prikken die ik nu heb. Sisoftware Utilities geeft aan dat er nu 512 mb Apacer in zit. Dit kan ik echter nergens vinden in de pricewatch. Welk merk en type geheugen uit de pricewatch adviseren jullie mij dan om te nemen?

2: Is er een stillere fan voor deze notebook te krijgen?
De fan van een Toshiba Satellite van een vriend van mij maakt namelijk duidelijk minder geluid.

3: Mijn Logitech Communication Pro Webcam blijft bij gebruik met MSN regelmatig hangen. Ik heb de nieuwste webcam drivers geïnstalleerd. Komt dit omdat de usb-poort van de Jewel niet genoeg power levert?
Zo ja, is dit op te lossen door een usb hub met eigen adapter te nemen?

4: Ik heb vanuit Win XP BIOS 1.7 geflashged naar 1.9. Alles is perfect verlopen en werkt correct.
Alleen wanneer ik in de BIOS kijk zie ik als huidige BIOS 1.9 staan er eronder ook nog iets van versie 1.7. Wat houd dat precies in?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 20096 op 14-08-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 22:02
Anoniem: 20096 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:39:
Ik ben een tevreden gebruiker van de Alpha (Jewel) 2500.
Ik heb echter vier vraagjes:

1: Ik wil 512mb geheugen bij mijn 512 mb prikken die ik nu heb. Sisoftware Utilities geeft aan dat er nu 512 mb Apacer in zit. Dit kan ik echter nergens vinden in de pricewatch. Welk merk en type geheugen uit de pricewatch adviseren jullie mij dan om te nemen?

2: Is er een stillere fan voor deze notebook te krijgen?
De fan van een Toshiba Satellite van een vriend van mij maakt namelijk duidelijk minder geluid.

3: Mijn Logitech Communication Pro Webcam blijft bij gebruik met MSN regelmatig hangen. Ik heb de nieuwste webcam drivers geïnstalleerd. Komt dit omdat de usb-poort van de Jewel niet genoeg power levert?
Zo ja, is dit op te lossen door een usb hub met eigen adapter te nemen?

4: Ik heb vanuit Win XP BIOS 1.7 geflashged naar 1.9. Alles is perfect verlopen en werkt correct.
Alleen wanneer ik in de BIOS kijk zie ik als huidige BIOS 1.9 staan er eronder ook nog iets van versie 1.7. Wat houd dat precies in?
1. ik heb 512 kingston ValueRAM besteld, ga er vanuit dat dit gewoon werkt. Ik kon 'm terugsturen als 't niet zou werken (salland automatisering)

2.die fan, geen idee, probeer uit zou ik zeggen

3. geen idee

4. idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152610

Hoi iedereen

Als eerste, ik post voor de eerste keer en ik heb alle 3 de delen door gelezen en m'n probleem niet gevonden.

Tevens ben ik blij dat ik de thread heb doorgelezen aangezien ik nu wel de fabrikant heb gevonden van de laptop waar ik momenteel aan werk voor een klant.

Nu mijn probleem:
Ik heb allles erop staan: OS, etc.
Alles werkt goed behalve m'n scherm :'(
Ik draai gewoon onder de OS (Windows XP SP 2) maar ik zie rechts een flinke zwarte streepn en onder wordt de laatste pixels (horizontaal) helemaal doorgetrokken naar beneden.
Nu heb ik al bij Jewel en Uniwill gekeken en bij Uniwill staat dat ik de monitor driver op PnP moet zetten. Heb ik gedaaan maar nog steeds hetzelfde probleeem :?

Tevens is dit probleem niet alleen in windows maar ook als ik het system opstart. Ik ben nu zeker al 3 dagen bezig met een oplossing, maar ik krijg het probleem gewoon weg niet opgelost.
Het betreft hier een Jewel Diamond 2500 (259ia1)

Graag een oplossing hiervoor, mist die er is... :/
Alvast bedank,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
klinkt niet goed mien jong!
Als je dit probleem hebt vóór 't op starten, dan vrees is dat je tft kapot is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Anoniem: 152610 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:14:
Hoi iedereen

Als eerste, ik post voor de eerste keer en ik heb alle 3 de delen door gelezen en m'n probleem niet gevonden.

Tevens ben ik blij dat ik de thread heb doorgelezen aangezien ik nu wel de fabrikant heb gevonden van de laptop waar ik momenteel aan werk voor een klant.

Nu mijn probleem:
Ik heb allles erop staan: OS, etc.
Alles werkt goed behalve m'n scherm :'(
Ik draai gewoon onder de OS (Windows XP SP 2) maar ik zie rechts een flinke zwarte streepn en onder wordt de laatste pixels (horizontaal) helemaal doorgetrokken naar beneden.
Nu heb ik al bij Jewel en Uniwill gekeken en bij Uniwill staat dat ik de monitor driver op PnP moet zetten. Heb ik gedaaan maar nog steeds hetzelfde probleeem :?

Tevens is dit probleem niet alleen in windows maar ook als ik het system opstart. Ik ben nu zeker al 3 dagen bezig met een oplossing, maar ik krijg het probleem gewoon weg niet opgelost.
Het betreft hier een Jewel Diamond 2500 (259ia1)

Graag een oplossing hiervoor, mist die er is... :/
Alvast bedank,
Danny
Probeer een exterene monitor als het daarop niet te zien is is het je TFT scherm anders is het misschien je VIDEOKAART

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152610

Nou op de normale monitor is het gewoon goed, dus volgens mij is intern op een chip de monitor size veranderd naar een standaard waarde. Nu is dus de vraag of er een prog is waarmee ik die weer terug kan zetten op 1280x800 :?

En de drivers zijn het niet aangezien ik zeg dat hij het bureaublad moet uitbreiden over het hele scherm en dan doet hij dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-11-2023
Weet iemand misschien of je ook normaal desktop geheugen in deze notebook kunt stoppen? Toen ik de notebook kocht bij computerland was er een gast die zei dat dit misschien mogelijk was. En als dat niet kan, wat voor geheugen heb ik dan nodig voor deze alpha 2500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
paoloA schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:56:
Weet iemand misschien of je ook normaal desktop geheugen in deze notebook kunt stoppen? Toen ik de notebook kocht bij computerland was er een gast die zei dat dit misschien mogelijk was. En als dat niet kan, wat voor geheugen heb ik dan nodig voor deze alpha 2500?
nee er ken geeen gewoon geheugen in. Zogenaamd SO DIMM moet erin. Bij salland automatisering vorige week 1 gb besteld, van kingston valueram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52539

Ik ben een van de ongelukkigen met het 600 MHz probleem na het flashen naar bios 1.8. Ik loste het simpelweg op door CPUMSR in mijn opstarten folder te zetten, en zodoende elke keer dat ik mijn laptop opstart de CPU handmatig op 16x100 zetten ipv 6x100. Lost het nieuwe bios 1.9 dit probleem eindelijk eens op? Ik heb hem naar 1.9 geflasht maar merk niet veel verschil... Anderen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-11-2023
Ghannes schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:38:
[...]

nee er ken geeen gewoon geheugen in. Zogenaamd SO DIMM moet erin. Bij salland automatisering vorige week 1 gb besteld, van kingston valueram.
vroeg me af welk geheugen je precies gebruikt? 2700 of 3200 en maakt dit uit voor de prestaties? Voor hoeveel kun je het daar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 11:54

hplos.nl

Zo doet men dat

hallo.. ik heb afgelopen week een D 2500 besteld, maar ik zit nu te denken dat ik er maybe wel een tvkaart in wil hebben...

maar nu is mijn vraag: wat voor ingangen krijg je erbij als je zo'n tvkaart erin laat zetten? en is 't ook mogelijk om die er later zelf bijin te zetten? (ik heb geen idee hoe dat zit bij dat spul....)

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
paoloA schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:12:
[...]

vroeg me af welk geheugen je precies gebruikt? 2700 of 3200 en maakt dit uit voor de prestaties? Voor hoeveel kun je het daar krijgen?
deze:
http://www.sallandautomat...fo.php?pid=2978&catId=169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

sorry voor deze kick, maar zou iemand mij kunnen vertellen of je er ook extra ingangen bij krijgt als je er een tv kaart in laat bouwen, en kun je zo'n ding er later ook in laten bouwen?

Anoniem: 129723

Wie weet waar je deze laptop online het goedkoopst kunt bestellen?

• Ghannes
hplos.nl schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:06:
sorry voor deze kick, maar zou iemand mij kunnen vertellen of je er ook extra ingangen bij krijgt als je er een tv kaart in laat bouwen, en kun je zo'n ding er later ook in laten bouwen?
ja, de tv-kaart komt (volgens mij) in het pcmcia-slot. In de geheugensloten kan (!!!) geen tv-kaart geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:13
De TV-Tuner komt niet in een PCMCIA slot, maar in een speciaal slot aan de onderzijde van de laptop. Deze tuner word geleverd met een verloop kabeltje die op een al bestaande poort van de laptop gaat. Aan deze kabel zit een coax aansluiting en ik dacht of composiet of S-Video of beide zelfs. Het is dus wel mogelijk deze later in te bouwen, alleen is het afwachten hoelang deze leverbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50623

Anoniem: 52539 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:33:
Ik ben een van de ongelukkigen met het 600 MHz probleem na het flashen naar bios 1.8. Ik loste het simpelweg op door CPUMSR in mijn opstarten folder te zetten, en zodoende elke keer dat ik mijn laptop opstart de CPU handmatig op 16x100 zetten ipv 6x100. Lost het nieuwe bios 1.9 dit probleem eindelijk eens op? Ik heb hem naar 1.9 geflasht maar merk niet veel verschil... Anderen met dit probleem?
Bios ingaan, optie 'load optimal defaults' doen, save & exit. Kijk daarna maar eens, of ie dan weer werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50623 schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:53:
[...]

Bios ingaan, optie 'load optimal defaults' doen, save & exit. Kijk daarna maar eens, of ie dan weer werkt :*)
Thnx! bij mij werkt dit gewoon wel. Wel vreemd dat wanneer ik in de BIOS de High Performance Mode op Enable zet en de rest disable ik niet hoger dan 600 mhz kom, BIOSfoutje :? (ik draai met versie 1.90) Eindelijk weer draaien op 1600 mhz heerlijk _/-\o_ . (hoe simpel is het op te lossen :+ 8)7 :X :P )

Zijn er trouwens al nieuwe drivers voor de tvkaart omdat deze één van de nieuwere Philipschips had (eventueel unofficial drivers mag ook) :?

Zijn er ook andere programma's dan Intervideo Hometheater waarmee ik op de Jewel 2500 tv kan kijken :?

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

hallo,

ik heb m'n laptop binnen en hij is echt super!! :)

alleen heeft iemand al een oplossing bedacht om die functietoetsen bovenaan je toetsenbord aan te passen? ik heb met jewel gemaild, maar die zeggen dat er geen driver oid voor is. (ik bedoel die 3 knoppen naast de power button.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
m bij mij werkte 't gewoon meteen, ook na nieuwe windows installatie...
probeer anders iTouch van Logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

ja, ze werken ook wel, maar ik wil ze aan kunnen passen... :)

[ Voor 34% gewijzigd door hplos.nl op 16-09-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155259

Dag allemaal,
Ik heb nu net iets meer dan 24 uur de Jewel (Alpha) 2500 van Computerland (zie http://www.computerland.n...prodid=13492&back=listall) mét schermupdate en zit nu al diep in de beerput. Ik zal m'n ervaringen verhalen in chronologische volgorde.
Thuisgekomen plug ik de adapter in de computer zet ik 'm aan. Zoals verwacht meldt het apparaat dat ik een bootable cd moet gebruiken. Ik doe de Instant-on cd in de drive (vóór het installeren van Windows, dat zei Joost van de Computerland) en warempel, hij installeert het. Bij 19% komt ie helaas vast, maar bij de tweede poging slaat ie zich er doorheen. Daarna Windows geïnstalleerd en de schijf gepartitioneerd in NTFS-formaat. Met m'n stomme kop heb ik helaas de Type 88 partitie van Instant-on meegenomen in het proces, dus Met PQ Partition Magic alle partities verwijderd (ook de extended) en helemaal opnieuw begonnen.
De Instant-on installatie lukte in één keer, Windows installeren ook, maar toen ik een DVD'tje probeerde af te spelen lukte het niet. Enfin, gewoon doorgegaan met het installeren en een mailtje naar Intervideo (de makers van Instant-on) gestuurd. Nadat Windows XP Professional volledig was geïnstalleerd met Office XP, drivers etc begon het feest pas echt.
Vanochtend. Ik zet de puntjes op de i en maak een backup met Ghost 9. Daarna even wat anders gaan doen (computer in stand-by gezet) maar toen ik terugkwam wilde hij niet meer uit de stand-by komen. Ik heb 'm door de uit-knop ingedrukt te houden uitgezet en vervolgens weer opgestart. Vervolgens kon ik nog maar heel even m'n toetsenbord gebruiken. Ik ging op internet en wilde een adres intypen, maar het toetsenbord reageerde gewoonweg niet. Opnieuw de computer uit- en aangezet, maar het mocht niet baten. Nu ben ik 2 uur verder en kan ik 'm nog steeds niet gebruiken. Ik heb vanalles geprobeerd, uitgezet, laten staan, aangezet, BIOS geprobeerd te openen maar zelfs tijdens de POST werkt het toetsenbord niet. PS/2 toetsenbord willen proberen maar er zit geen PS/2 poort op de laptop. Ook heb ik geblazen om troep onder het toetsenbord weg te halen en alle toetsen meerdere malen ingedrukt, inclusief de Fn+Numlock. Windows XP of Ghost kan ik ook niet opstarten, daar moet je op een toets drukken om van CD op te starten (ik moest bijna lachen). De muis doet het wel gewoon. Ohja, ik hoor tijdens de POST een piepje dat er volgens mij nog niet was vóór het toetsenbordprobleem.
Tot op heden heb ik geen resultaat. Daarom ben ik hier. Heeft hier iemand nog suggesties of denken jullie dat ik morgen gewoon terug moet naar Computerland om 'm te laten repareren?

Afgezien van bovenstaand probleem lijkt de Jewel 2500 van Computerland me een mooie laptop voor de prijs. Mooi scherp scherm in de hoogste resolutie (helaas erg slecht in de resolutie die hij zou moeten gebruiken zonder de schermupdate en andere resoluties), behoorlijke grafische kaart, veel te veel RAM en een degelijke harde schijf. Verder heeft de draadloze netwerkkaart een flink bereik en is de laptop zelf heel mooi plat (bijna de helft van m'n vorige laptop). Puntjes van kritiek zijn het barslechte geluid uit de ingebouwde speakers, de problemen met de stand-by modus, de onhandig geplaatste line-out (helemaal voor aan de computer, onder je rechter pols), het opschuiven van de systeemletters door Instant-on (maar dat kan vast wel verholpen worden op de een of andere manier) en de flinke geluidsproductie van de ventilatoren en DVD-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
die piepjes heeft volgens mij te maken met usb apparatuur.. hoe meer usb apparaten conntected, hoe meer piepjes. Bij mij standaard minimaal 1 piep (van de ingebouwde BT-stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152009

Ikzelf heb géén ervaring met een Jewel2500 maar als je een backup wilt maken van je huidige systeem kun je met het on screen keyboard en ghost ook een eind komen. Just in case voordat je geheel overnieuw moet beginnen :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ten eerste, bedankt voor de reacties tot dusver. De piepjes zouden inderdaad door de USB kunnen komen (heb een USB muis aangesloten), ik had het idee dat er een toets vast zou zitten en de computer daar een (onzichtbare) melding van gaf door ff te piepen. Een backup van het systeem heb ik gelukkig al gemaakt.
Ik heb net de computer teruggebracht naar Computerland. Daar konden ze twee dingen doen voor me: 'm terugsturen naar Jewel (zou 2 weken duren) en alle onderdelen overzetten in een (werkende) Jewel 2500 (zou minder lang duren). Ik heb natuurlijk voor het tweede gekozen en heb net te horen gekregen dat ie vanavond klaar zou moeten zijn en ik 'm dus zometeen kan komen ophalen.
Hulde aan de Computerland!
Verder kon ik Instant-on niet op gang krijgen. Nu hoor ik daar dat daar een speciaal knopje voor is, dat druk je in in plaats van het gewone aan/uit-knopje (stond blijkbaar in de handleiding, maar wie leest dat nog tegenwoordig).
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Anoniem: 155259 schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:52:
Ten eerste, bedankt voor de reacties tot dusver. De piepjes zouden inderdaad door de USB kunnen komen (heb een USB muis aangesloten), ik had het idee dat er een toets vast zou zitten en de computer daar een (onzichtbare) melding van gaf door ff te piepen. Een backup van het systeem heb ik gelukkig al gemaakt.
Ik heb net de computer teruggebracht naar Computerland. Daar konden ze twee dingen doen voor me: 'm terugsturen naar Jewel (zou 2 weken duren) en alle onderdelen overzetten in een (werkende) Jewel 2500 (zou minder lang duren). Ik heb natuurlijk voor het tweede gekozen en heb net te horen gekregen dat ie vanavond klaar zou moeten zijn en ik 'm dus zometeen kan komen ophalen.
Hulde aan de Computerland!
Verder kon ik Instant-on niet op gang krijgen. Nu hoor ik daar dat daar een speciaal knopje voor is, dat druk je in in plaats van het gewone aan/uit-knopje (stond blijkbaar in de handleiding, maar wie leest dat nog tegenwoordig).
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
waar zit die dan, heb dat ook nog niet aan de gang gekregen. Misschien moet ik er eens wat meer tijd in steken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het knopje voor de Instant-on zit twee knopjes links van de aan/uit-knop.

Verdomme. Terug naar de Computerland geweest en de laptop opgehaald. Ik wilde 'm dáár testen maar de accu was leeg (raar, ze zouden er alleen een nieuw toetsenbord inzetten). Verder was het scherm ook weer 'ingepakt' in het plastic. Toch wel vervelend als je het mij vraagt, het vorige scherm had geen dooie pixels en was dus goed. Nieuw scherm, nieuwe kans op dooie pixels.
Goed, kom ik nog wel overheen. Thuisgekomen adapter in de computer geplugt en opgestart (harde schijf hebben ze iig overgezet) en wat zie ik, ze hebben een scherm zonder WSXGA+ update erop gezet. Morgen dus voor ALWEER terug naar de computerland :(

Anoniem: 144006

Ik heb de Jewel 2500 (eigenlijk een Alpha 2500) nu een maand of 6. Bevalt erg goed. Ben inmiddels gewend aan de irritante tik onder de toetsen '2' '3' en 'w'. Ben nog steeds erg blij met de gekozen config (1Gyg ram, 80Gyg HDD, Centrino 1.7, HQ scherm). In combinatie met de Hauppauge WinTV PVR USB2 werkt m'n laptop perfect met WinMCE XP (ik neem dagelijks TV programma's op). Instant-On is geinstalleerd, maar ik gebruik het eigenlijk nooit.
De onboard wireless netwerkkaart is niet fantastisch, de connectie valt nog wel eens kort weg. Maar niet schokkend.

Nu heb ik sinds een maand een vreemd probleem; als ik het scherm van de laptop dichtklap, gaat dat niet meer vloeiend, maar met 2 schokken. Het lijkt wel of er iets tegenwerkt. De tweede schok is vlak voordat het scherm helemaal dicht gaat.

Ik vind het niet prettig, het lijkt of ik iets aan het slopen ben. Iemand ervaring hiermee, of een tip? Flink wat olie op de connectoren lijkt me geen goed idee..

Bedankt alvast.

Nee, geen ervaring mee. Wat je altijd kan doen is (heel voorzichtig) het scherm van onderuit (dus bijna op de verbinding van beeldscherm naar de kast) naar links en rechts duwen.

Om terug te komen op mijn ervaring met de Jewel 2500 van Computerland, ik ben teruggeweest naar de winkel om de computer zelf naar het reparatiecentrum te brengen, aangezien ik 'm morgen nodig heb. Daar aangekomen meldden ze me dat de laptop het weer deed. Ze snappen zelf ook niet wat het nou was, maar nadat ze alle onderdelen hadden vervangen deed ie het gewoon weer. Het blijven rare apparaten, die computers. Nu maar hopen dat ie het langer volhoudt dan vorige keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

ik heb nu een paaar weken mijn 2500 in gebruik en hij doet het echt goed... alleen vind ik de klep aan de buitenkant wel een beetje aan de slappe kant... als je er een beetje op drukt zie je al meteen vlekken op je scherm verschijnen, dit had zeker beter gekunt! (m'n vriendin heeft een acer die echt veel degelijker in elkaar zit.)

verder vraag ik me af wat die aansluiting naast de aansluiting voor een externe monitor voor een dienst heeft. die gele achter je voeding aansluiting is video out. is dit dan de video in voor de tv kaart? en zo ja... kan je er ook een ingang van een ander apparaar opzetten? (van bijv. een videorecorder of een kamera ofzo...)

• Ghannes
hplos.nl schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:38:
ik heb nu een paaar weken mijn 2500 in gebruik en hij doet het echt goed... alleen vind ik de klep aan de buitenkant wel een beetje aan de slappe kant... als je er een beetje op drukt zie je al meteen vlekken op je scherm verschijnen, dit had zeker beter gekunt! (m'n vriendin heeft een acer die echt veel degelijker in elkaar zit.)

verder vraag ik me af wat die aansluiting naast de aansluiting voor een externe monitor voor een dienst heeft. die gele achter je voeding aansluiting is video out. is dit dan de video in voor de tv kaart? en zo ja... kan je er ook een ingang van een ander apparaar opzetten? (van bijv. een videorecorder of een kamera ofzo...)
heb ooit eens ergens gelezen dat dat idd een video-in moest zijn.. maar nog nooit geprobeerd, iemand anders ervaring hier mee? _/-\o_

Sinds de upgrade naar Bios firmwareversie 1.09 valt mijn Alpha 2500 tijdens een potje gamen van Lord Of The Rings Battle Of Middel Earth gewoonweg in één keer uit :( 8)7 :'(

Zijn er mensen die weten wat dit probleem is of waar dit door komt :?

De laptop gaat sowieso binnenkort terug naar Computerland voor aanpassingen van de jumpers op het moederbord omdat mijn batterij anders leeg loopt, de fan opvallend veel lawaai maakt en de brander geen DVD+R op 8x brand. Weet iemand hoe lang ik mijn laptop ongeveer kwijt ben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135213

Ik heb mijn Alpha 2500 sinds april ongeveer, en bealt nog steeds ideaal. Ik heb de configuratie 1.7, 1 gig, 80gig hd.

Nu heb ik laatst Power Center 2.1.2 geinstalleerd, die niet alleen de procenten maar ook de tijd die de batterij nog meegaat aangeeft. Heel handig. Nu schrok ik eigelijk wel, want mijn volledig opgeladen batterij gaat maar 40 minuten mee!?!? Hierbij gebruik ik alleen internet, outlook, word etc. Geen zware programma's. Is dit ok? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet heb opgemeten, maar een centrino moet toch langer meegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Anoniem: 135213 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:48:
Ik heb mijn Alpha 2500 sinds april ongeveer, en bealt nog steeds ideaal. Ik heb de configuratie 1.7, 1 gig, 80gig hd.

Nu heb ik laatst Power Center 2.1.2 geinstalleerd, die niet alleen de procenten maar ook de tijd die de batterij nog meegaat aangeeft. Heel handig. Nu schrok ik eigelijk wel, want mijn volledig opgeladen batterij gaat maar 40 minuten mee!?!? Hierbij gebruik ik alleen internet, outlook, word etc. Geen zware programma's. Is dit ok? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet heb opgemeten, maar een centrino moet toch langer meegaan?
bij mij is ongeveer de regel: 1% is (iets minder dan) 1 minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Ghannes schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:47:
[...]

heb ooit eens ergens gelezen dat dat idd een video-in moest zijn.. maar nog nooit geprobeerd, iemand anders ervaring hier mee? _/-\o_
hmmm lets try it :D

k heb 't btw over deze ingang (aangezien niemand er verder op reageerd, misschien dat dit wat duidelijkheid schept..)
Afbeeldingslocatie: http://www.hplos.nl/free/DSCF0001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat is idd de video in. Werkt echter alleen als je de optionele tv-kaart hebt. Anders is het gewoon een loze niet "aangesloten" poort.

Dit staat trouwens ook al wel eerder in dit topic/vorig deel. Kan me wel voorstellen dat je op zondagavond geen zin hebt om dat allemaal door te ploegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

hmmm en dat kan je ook niet op de een of andere manier stiekem toch "aansluiten"

k heb net 't programma van de tvkaart van m'n pc geinstalleerd, maar die zegt dat ie niets kan vinden... en toen werd ik wakker en bedacht ik me dat dat vrij logisch is, aangezien er geen tv-in achtig iets bij m'n apparaatbeheer staat...

maar zijn er al mensen mee bezig geweest om te kijken of ie wel aan de praat te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156462

Hallo,

Misschien een rare vraag, maar weet iemand het gewicht en de afmetingen van de lader?
Ik heb hiervoor namelijk een alpha/jewel 2000 waarvan ik de lader nooit kon meenemen omdat deze te groot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

ja hoor. mijn lader is ongeveer 13 * 3,5 * 5,5 (in cm) dat zijn de afmetingen... ik denk dat 't gewicht niet zoveel zal schelen met andere laders (nu ff geen zin in om los te halen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slings
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2021
Jewel 2500 met sonoma DDR2/Geforce 6800/SATA

Dit lijkt verdacht veel op een sonoma 2500. Of heb ik het mis?

http://www.uniwill.com/pr...59en3/259en3.php?HL=1&H=1

Is ook de eerste keer dat ik een notebook met twee graphics kaarten zie...

Is dit de 2600??

(lekker scherp, heeft al lang een eigen topic..... EERST KIJKEN DAN POSTEN sorry....)
http://gathering.tweakers...es/1071746///jewel%2C2600

[ Voor 24% gewijzigd door slings op 08-10-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20096 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:41:
[...]
De laptop gaat sowieso binnenkort terug naar Computerland voor aanpassingen van de jumpers op het moederbord omdat mijn batterij anders leeg loopt, de fan opvallend veel lawaai maakt en de brander geen DVD+R op 8x brand. Weet iemand hoe lang ik mijn laptop ongeveer kwijt ben :?
Dit zijn nogal wat problemen. Ik dénk dat Computerland 'm terugstuurt naar het reparatiecentrum in Zwanenburg, maar misschien dat ze 'm zelf proberen te maken. Als ze het zelf proberen heb je 'm waarschijnlijk na twee dagen weer terug, als hij opgestuurd wordt naar het reparatiecentrum duurt het zo'n twee weken.
Als je in de buurt van Zwanenburg woont (ik geloof dat het omgeving Schiphol is) kun je 'm zelf brengen, dan kunnen ze 'm vaak diezelfde dag nog maken. Dan moet je wel even een afspraak maken.

Ik heb de Jewel 2500 van Computerland nu al een tijdje en na het gezeur van een tijdje terug heb ik geen last meer gehad met de laptop. Hij gaat als een trein en ook spelletjes doen het goed. Ik draai Fable op maximale resolutie (1680x1050) zonder toeters en bellen met een mooie, stabiele framerate. Als ik 'm hoger instel gaat ie soms wat te langzaam.

Eén dingetje kom ik nog niet uit. Als de computer een tijdje niks te doen heeft gaat ie net als de meeste laptops in Stand-by (of slaapstand), waar ik op zich niks tegen heb. Het probleem is alleen dat hij 90% van de keren niet herstelt en ik 'm uit en weer aan moet zetten. Heeft iemand anders dit probleem of weet iemand wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik moet voor school een laptop hebben waar ik lekker op kan photoshoppen, beetje kan 3d'en en simpel een video kan bewerken.
De Jewel 2500 bij Computerland lijkt me te goed om waar te zijn?
Als ik zo deze topic lees dan krijg ik gemengde gevoelens. Veel mensen krijgen toch problemen met dit notebookje :?
Is het een goed idee om deze laptop aan te schaffen of zouden de '2500 gebruikers de volgende keer iets anders aanschaffen?

btw, hoe is het beeldscherm nou eigenlijk?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

likkepot schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:33:
Ik moet voor school een laptop hebben waar ik lekker op kan photoshoppen, beetje kan 3d'en en simpel een video kan bewerken.
Als ik zo deze topic lees dan krijg ik gemengde gevoelens. Veel mensen krijgen toch problemen met dit notebookje :?
Is het een goed idee om deze laptop aan te schaffen of zouden de '2500 gebruikers de volgende keer iets anders aanschaffen?

Miss kun je overwegen om voor de Jewel 2600 te gaan. Prima laptop!!! Te koop bij Computerland voor 1299,-. Is eigelijk 't broertje of zusje van de 2500 :)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Maare, die 2600 heeft 1.86ghz en een 128mb videokaart.
De 2500 heeft 2.0ghz en 256mb videogeheugen en kost maar 50 euro meer...
Waarom zou ik dan volgens jou voor de 2600 moeten kiezen?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

1 die videokaart presteerd vele malen beter, 2 van die 133mhz extra zul je ni al te veel merken, 3 zover ik weet heeft de 2500 geen sata, 2600 wel (correct me if I'm wrong) en 4 evt de mogelijkheid om videokaart te upgraden ivm MXM standaard :) ow ja en een FSB van 533mhz :)

Mja de keuze is natuurlijk geheel aan jezelf :) Ik weet iig dat ik zeer tevreden ben met mijn Jewel 2600, die gewoon beter presteerd dan mijn huidige desktop (Barton 3000+, A7N8X deluxe, 512MB, ATI9700pro 128, 200GB) pc :D

[ Voor 4% gewijzigd door MandaloR op 11-10-2005 23:31 ]

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realjaco
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-12-2005
Anoniem: 135213 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:44:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.
Error: Wrong system ID or insufficient HDD space
Mijn indeling:

>afbeelding

Oplossingen?
Ik heb er ook een hele tijd op gepuzzeld. Hoe het bij mij uiteindelijk goed ging was door een unallocated partition aan het begin van de harddisk te plaatsen. Toen werkte het wel. Maar eigenlijk gebruik ik InstantOn nooit: geen muisinterface, ondoorzichtige bediening, en geen mogelijkheid tot multitasken. Net zo makkelijk om WXPpro op te starten en al die dingen wel te hebben, toch? Kost je nog geen minuutje extra, en je krijgt er zoveel voor terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realjaco
likkepot schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:33:

Ik ben zelf heeeeel blij met m'n 2500. Mooi beeld, snelle computer, beter dan onze (2jr oude) PC. Niets over te klagen. Geen last gehad van wit beeldscherm of andere euvels. Heb één keer problemen gehad die ik niet kon duiden. Ik heb toen windows opnieuw geïnstalleerd en dat was alles wat er nodig was. Doet het sindsdien prima. Ik zou nu dezelfde (of een nieuwere versie natuurlijk) blindelings weer kopen. Beeldscherm is voor mij dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realjaco
hplos.nl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:59:
hmmm en dat kan je ook niet op de een of andere manier stiekem toch "aansluiten"

k heb net 't programma van de tvkaart van m'n pc geinstalleerd, maar die zegt dat ie niets kan vinden... en toen werd ik wakker en bedacht ik me dat dat vrij logisch is, aangezien er geen tv-in achtig iets bij m'n apparaatbeheer staat...

maar zijn er al mensen mee bezig geweest om te kijken of ie wel aan de praat te krijgen is?
Lijkt me een beetje raar. Je kan een hoop freaken met computers, maar ik denk niet dat je een computer kan laten denken dat hij een TV-kaart heeft als dat niet zo is. Maar wie weet?

Hoi!

Weet iemand hier misschien hoe je die drie sneltoetsen instelt? De internetknop (de meest linkse) is opeens veranderd in CAPS on/off. Heel vreemd... Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Anoniem: 137647 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:02:
Hoi!

Weet iemand hier misschien hoe je die drie sneltoetsen instelt? De internetknop (de meest linkse) is opeens veranderd in CAPS on/off. Heel vreemd... Dank je!
die laatste (rechts) is iig voor je ventilator... als je 'm te hard vindt gaan dan druk je die ff in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn configuratie is:

Jewel 2500

Cpu 1.7
512 mb
40 gig WD
256 mb Ati 9700 videokaart.

Weet iemand waarom mijn benchmark van de 3dmark niet boven de 1500 uitkomt? Ik heb mijn notebook al vaker opnieuw geinstalleerd maar hij blijft tussen de 1400 en 1500 aangeven. Kan dit komen omdat ik 512 mb geheugen heb ipv 1 gig?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
hmm mijn jewel komt idd hoger uit :X

http://home.planet.nl/~gderks/3dmark.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar zou dat dan door kunnen komen dat mijn scoro veel lager is?

Kan het doordat ik maar 512 mb geheugen het en een 40gig hd?

Kan dat 1500 pnt schelen? Ik heb de nieuwste catalyst drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Anoniem: 156462 schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:30:
Waar zou dat dan door kunnen komen dat mijn scoro veel lager is?

Kan het doordat ik maar 512 mb geheugen het en een 40gig hd?

Kan dat 1500 pnt schelen? Ik heb de nieuwste catalyst drivers geinstalleerd.
... ik niet O-)
Heb wel 1024 mb geheugen, 60gb 4200 rpm en op adapter die test gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

hallo beste mensen.

ik ben al een maand of 2 in 't bezit van m'n jewel 2500, maar ik had er ook een bluetooth dongel in besteld. deze is tot op heden nog steeds niet binnen, dus heb ik vandaag maar (de zoveelste) mail naar computerland.nl gestuurd dat het me nu echt te ver gaat en dat ik als ik volgende week nog geen bluetooth heb dat ik dan m'n geld terug wil.

maar dan de volgende vraag: welke dongel / adaptor past er in dat hokje waar die usb aansluiting zit?

het schijnt dat de 'orginele' van jewel bij msi vandaan komen. iemand hier ervaring mee?

of beter gezegd weet iemand een dongel die past? of welk type ze bij jewel gebruiken..

[ Voor 14% gewijzigd door hplos.nl op 01-12-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
heb mijn SitceCom dongle een beetje bij gezaagd, zo dat ie past B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

ok. vandaag krijg ik te horen over hoe we dit gedoe op gaan lossen, dus ik ben benieuwd.

verder viel mij vandaag het volgende op: een klasgenoot van mij heeft ongeveer de zelfde laptop (kwa lay-out e.d.) als mij, alleen is dat een fuji-siemens. Opzich niet zo raar, maar bij hem hebben die knopjes boven je toetsenbord een andere functie als bij mijn jewel.

is het toevallig bekend hoe je deze aan kunt passen? (volgens jewel zelf is dit niet mogelijk, maar dat lijkt mij sterk.) we hebben samen als ff gekeken, maar konden niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
behuizingen kunnen gelijk zijn, maar het de 'shit' die erin zit is natuurlijk anders bij Futjitsu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
iemand een idee waar ik een 2e adapter kan kopen? De laptop vraagt vrij veel vermogen, wat sommige andere universele adapters niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131931

Ik wil graag een extra reepje van 512 MB bij plaatsen dit omdat sommige spellen toch niet helemaal lekker lopen o.a. World of warcraft.

Maar wat voor geheugen raden jullie aan om in de alpha 2500 laptop te steken? En moet ik kijken naar PC2700 PC 3200 of PC4200?

Ik weet dat dit forum niet echt actief meer is maar misschien toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

heb mijn 2500 nu bijna 1 jaar. op zich tevreden over de laptop. Mn accu loopt alleen nu erg snel leeg, in 1 minuut zo'n 8% op max battery instelling. oftwel na 12 minuten internetten is ie leeg !! Iemand dezelfde ervaring? Heb de 6 cel battery erin zitten.
Daarnaast zit er wat speling in mijn scherm, iemand enig idee hoe ik dit kan aandraaien zodat ie wat minder "los" beweegt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:13

Hoogie2004

Whohooooo

Anoniem: 131931 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:56:
Ik wil graag een extra reepje van 512 MB bij plaatsen dit omdat sommige spellen toch niet helemaal lekker lopen o.a. World of warcraft.

Maar wat voor geheugen raden jullie aan om in de alpha 2500 laptop te steken? En moet ik kijken naar PC2700 PC 3200 of PC4200?

Ik weet dat dit forum niet echt actief meer is maar misschien toch...
Kijk ff op je rekening, of met cpuz wat voor geheugen erinzit, en koop hiervan (of sneller) een reepje erbij. Denk eraan dat je geheugen bij meerdere reepjes op het laagste reepje zal klokken. (bv. mijn eigen 2500, 1 PC2700 en 1 PC3200 reepje, klokt op PC2700 rating)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
711 schreef op Friday 06 January 2006 @ 20:44:
heb mijn 2500 nu bijna 1 jaar. op zich tevreden over de laptop. Mn accu loopt alleen nu erg snel leeg, in 1 minuut zo'n 8% op max battery instelling. oftwel na 12 minuten internetten is ie leeg !! Iemand dezelfde ervaring? Heb de 6 cel battery erin zitten.
Daarnaast zit er wat speling in mijn scherm, iemand enig idee hoe ik dit kan aandraaien zodat ie wat minder "los" beweegt ?
hier dezelfde verschijnselen
accu gaat nog maar één uurtje mee, echt niet langer (ook 1 jr oud nu)

ja dat scherm wiebelt bij mij ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag heb ik mijn Alpha 2500 precies een jaar (net ff op de bon gekeken) :+
Alleen sinds gisteren heb ik een vreemd probleem... bij een potje Command en Conquer Generals Zero Hour, hoorde ik een piep en liep alles vast, kreeg ik een zwart beeld, daarna allemaal gekleurde blokjes in beeld en toen, na even wachten, werkte alles weer normaal en kon ik verder gamen. De piep klinkt net zoals wanneer je de laptop aanzet en het Intel Centrino logo in je scherm ziet verschijnen.

Sinds vandaag heb ik dit probleem al zes keer gehad en niet alleen tijdens gamen maar ook tijdens het gebuik van IE en Word. Is dit het bekende witte scherm probleem :? Want dan ga ik morgen direct naar Computerland om hem terug te laten sturen.

Ik heb de nieuwste Uniwill BIOS 1.09
Windows Xp Service pack 2 met de nieuwste updates
Ati Radeon Omega 2.6.83 drivers

Op dit moment draai ik op een lagere kloksnelheid van de grafische chip die nu op 202,50 mhz. staat en normaal 289,50.
Zo hou ik het al een 8 uur vol sinds ik gereboot heb (Word, internet, Acrobat Reader, Outlook Express, etc.).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 20096 op 13-01-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

711 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:44:
Ik vind de accu ook niet al te geweldig.
Volgens een programmaatje genaamd 'power center' gaat mijn accu 1:23 uur mee als ik internet (dus draadloos aan, scherm op de standaardhelderheid op accustroom, muziekje op de achtergrond, door de versterker). Mijn vorige laptop, een Dell, gaat een uur of 3 mee op een accu als ik dezelfde dingen doe.
In m'n jewel zit een 4400 mAh accu van Panasonic, de accu die bij de laptop geleverd werd.
Na 12 minuten internetten een lege accu is volgens mij niet in orde. Als ik jou was zou ik even langs de winkel gaan om te vragen of ze je accu willen testen. Volgens http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=415408 gaat de standaardbatterij ongeveer 4 uur mee.

Zijn hier mensen die een TV-kaart in de laptop hebben zitten?
Ik heb er met een reparatie (zie onder) eentje in laten zetten en vind voor de 62,50 euro de kwaliteit een beetje tegenvallen. Ik heb zelfs vlakbij de versterker in de kelder veel ruis. Het beeld is wel vlijmscherp, maar de ruis zorgt ervoor dat ik TV-programma's nog steeds opneem met de goeie ouwe videorecorder.

Iets heel anders. Een tijd geleden postte ik mijn ervaringen met de Jewel Alpha (zie http://gathering.tweakers...message/24206670#24206670).
Om het even samen te vatten: Ik kocht de laptop, kreeg na een dag problemen met het toetsenbord (lees: toetsenbord doet niets meer). De reparatie van de computerland zelf ging niet goed en ik kreeg een verkeerd scherm terug. De laptop zou nu teruggestuurd moeten worden naar Jewel, maar nadat er iemand van de Computerland zelf naar keek leken de problemen opgelost te zijn. Het enige probleem was dat de stand-by modus niet werkte, maar dat zal, dacht ik, een softwarematig probleem zijn. Ik sloot m'n verhaal nog af met "Nu maar hopen dat ie het langer volhoudt dan vorige keer".
Twee maanden later, aan het begin van m'n vakantie nog wel, stak het probleem weer de kop op. De stand-by modus daarentegen werkte nu voor het eerst wél. De laptop ging omdat het probleem hetzelfde was als de vorige keer naar het reparatiecentrum van Jewel, waar tevens naar het stand-by probleem gekeken werd en een tv-kaart in de laptop werd gezet. Naar verwachting zou de reparatie 2 weken duren. Ik was dus ook blij toen ik de computer na een kleine week terugkreeg. De technici hadden de keyboard connector opnieuw gesoldeerd. Thuis aangekomen (stom, ik had 'm daar moeten proberen) zette ik de laptop aan en bleek dat de stand-by modus nog steeds niet werkte. Op Tweede Kerstdag als ik me niet vergis dus pisnijdig teruggefietst naar de Computerland. Een nieuwe verkoper (ik ken inmiddels de voornamen van alle werknemers daar) heeft samen met me ernaar gekeken en dacht dat het een moederbordprobleem was, mede omdat de stand-by en het toetsenbord zelfs na volledig schone installatie nog steeds niet beide werkten. Opnieuw terug naar Jewel dus.
Na twee weken kreeg ik de laptop terug. Het moederbord was vervangen en tot op heden doet ie het goed. :X

Door al het gezeur met kapotte onderdelen (en nu volgens mij ook nog een zwakke accu?) is sowieso de laatste Jewel die ik koop. Neem daarbij een technische dienst die een computer terugstuurt zonder deze door en door te testen en er is voor mij reden genoeg hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
om eerlijk te zijn wordt de volgende zker een asus oid. Een merk laptop heeft garantie en meestal wel een goede accu. Neemt niet weg dat ik ontevreden ben over mijn Diabloo. Het scherm en de videokaart zijn gewoon geweldig, als je in je achterhoofd beseft dat mijn bakkie al een jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Hallo allemaal,

Hebben jullie ook dat als je een programma als skype of voipbuster gebruikt dat na het telefoongesprek het geluid van je laptop het niet meer doet? Als ik na het bellen een liedje wil luisteren bijvoorbeeld, dan loopt m'n winamp na 1 sec vast (als in hij loopt gewoon niet verder, maar reageerd wel gewoon)

Als ik vervolgens het bel programma afsluit, dan doet winamp het gewoon weer....

Op mijn PC heb ik dit probleem niet met dezelfde software, dus lijkt het mij een driver probleem ofzo.

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ghannes schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:24:
om eerlijk te zijn wordt de volgende zker een asus oid. Een merk laptop heeft garantie en meestal wel een goede accu. Neemt niet weg dat ik ontevreden ben over mijn Diabloo. Het scherm en de videokaart zijn gewoon geweldig, als je in je achterhoofd beseft dat mijn bakkie al een jaar oud is.
Same here, broertje heeft half jaar na mij een Asus A6VA gekocht. De specificaties waren iets beter, maar goed, we waren ook weer een half jaar verder. Belangrijkste is de kwaliteit van de behuizing, die is bij Asus gewoon een stuk beter. Verder was voor dezelfde prijs als een vergelijkbare Jewel deze laptop helemaal compleet afgeleverd met XP Home, een muis en een laptoptas.
De kwaliteit staat bij Asus gewoon net op een hoger plan.

De service van Computerland is trouwens bar slecht. Ik kocht daar een Alpha 2500 met pixelgarantie. Dag erna ging ik terug, want dooie pixel en brakke wifi: 'Ja, dan moeten we 'm opsturen.' Belachelijk natuurlijk en daar ben ik toen ook niet mee akkoord gegaan, ik heb gewoon een nieuwe geëist en gekregen. Voor mij nooit meer Computerland of Jewel, alhoewel ik over de 2500 nog steeds tevreden ben, beestje doet zijn werk erg goed nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Nog een week garantie en hij gaat steeds meer kuren te vertonen...

Als ik er een paar uur achter werk, vertoont hij steeds vaker het witte scherm waarna hij uitvalt. Als ik er een hele dag op rdesktop, blijft hij gewoon aan 8)7

Huidige problemen:
  • Accu loopt uit zichzelf leeg
  • Artifacts in games
  • Uitval met of zonder wit scherm
Oh ja, de HDD was na 3 weken al gecrasht... Ik breng hem zaterdag maar heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Dat zou ik zeker doen ja, dit klinkt echt niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 09:39:
Nog een week garantie en hij gaat steeds meer kuren te vertonen...

Als ik er een paar uur achter werk, vertoont hij steeds vaker het witte scherm waarna hij uitvalt. Als ik er een hele dag op rdesktop, blijft hij gewoon aan 8)7

Huidige problemen:
  • Accu loopt uit zichzelf leeg
  • Artifacts in games
  • Uitval met of zonder wit scherm
Oh ja, de HDD was na 3 weken al gecrasht... Ik breng hem zaterdag maar heen :)
Ik heb die van mij vorige week maandag weg gebracht omdat ik de volgende problemen had:
- Bios piep gevolgd door blokkerig en/of zwart scherm waarna ik weer na 10 seconden door kon. Na een aantal keren was het niet meer mogelijk om normaal te werken op de laptop omdat hij erg traag liep.
- wegvallen en vanzelf afsluiten van verschillende games wegens een geheugenfout;
- accu loopt leeg wanneer de computer uit stond;
- fan maakte opvallend veel geluid en volgens de verkoper werd de laptop opvallend warm;
- usb is traag en levert (te) weinig stroom waardoor onder andere mijn webcam hapert.

Ze zouden hem vorige week donderdag versturen omdat maandag- en donderdagmorgen de laptops naar Jewel worden gestuurd. Ik verwacht mijn laptop één deze dagen terug. Het gaat hier overigens om de vestiging van Computerland Rotterdam. Aardige medewers die over het algemeen de tijd voor je nemen.

De Alpha 2500 bevalt me erg goed. Alleen de laatste tijd ging hij bovenstaande kuren vertonen. Ben benieuwd wat er gerepareerd is. Denk persoonlijk dat ik een nieuw moederbord krijg omdat de grafische chip kuren vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb de laptop net een paar maanden, en de accu is voor de 2e keer verrot. Hij is binnen 10 minuten (lettterlijk) leeg! En de speaker is verrot, vette ruis aan de rechterspeaker.

Het "mooie" is dat dit de 2e keer is. Binnen een 1 week moest ik terug met dezelfde klachten en kreeg ik een nieuwe en nu is hij weg voor reparatie. Het zou 1 week duren en hij is al langer dan 2 weken weg! Plus was het niet zeker of ze wat aan de accu zouden doen...lekker makkelijk een brommer verkopen waarvan je weet dat ie na 1 week niet meer rijdt en de garantie op 5 dagen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en nu moet ik zelf een nieuwe accu betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel lawaai maakt jullie fan van de Jewel/Alpha 2500 :?

Die van mij zoemt/blaast nogal hard en ik heb het idee dat dit niet hoort... Met hard zoemen bedoel ik dat het aardig stoort en mijn vader die tv kijkt het 4 meter verder nog kan horen zoemen.

In vergelijking met een Toshiba laptop maakt die van mij lawaai want die zijn gewoon stil _/-\o_
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste