Sinds het ineens werkte, werkt het ook gewoon goed. Bereik is net zo goed als bij anderen die naast me zitten. Het blijft ook gewoon werken, dus wat er nou fout was.Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:05:
[...]
Ook een beetje goed bereik dan?? Of valt het bereik vaak weg...
Klopt te snel gereageerd.Anoniem: 139975 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:18:
[...]
Nu bespreek je wel heel veel variabelen. Ik kan vanaf zolder wel internetten en mijn router staat beneden... Wat voor muren? wat voor router, gewapend beton vloeren of niet etc. Dit is niet te beoordelen....
Maar wij hebben geen gewapend beton.
Router is van Sweex
Anoniem: 107967
Om te laten weten dat mijn diamond 2500 is binnengekomen en dat tot hiertoe alles naar behoren werkt.
enige dat ik gedaan heb is onder het toetsenbord een klein rubbertje gelegd omdat de rechtse bovenkant niet echt vast zat onder de klemmetjes.
Nu is dat vervelende klikken weg en kan ik geen enkel minpuntje meer vinden
enige dat ik gedaan heb is onder het toetsenbord een klein rubbertje gelegd omdat de rechtse bovenkant niet echt vast zat onder de klemmetjes.
Anoniem: 144006
Een paar dagen geleden m'n Alpha 2500 opgehaald. Ik sluit me aan bij het bovenstaande, alles OK, behalve het toetsenbord dat linksboven niet echt vast zit. Dat rubbertje lijkt me een goed idee :-)Anoniem: 107967 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:06:
Om te laten weten dat mijn diamond 2500 is binnengekomen en dat tot hiertoe alles naar behoren werkt.
Wat voor rubbertje heb je gebruikt? En is het toetsenbord makkelijk los te krijgen? (ik heb de laptop nu niet bij me, dus ik kan niet kijken hoe dat zit).
Zoals hierboven gezegd, ik heb een paar dagen terug m'n Alpha 2500 opgehaald. Ik gebruik hem o.a. als media center, met MCE NL 2005. Hiervoor gebruik ik de Hauppauge WinTV PVR USB2. Werkt erg goed allemaal, na wat eerste mislukte pogingen (nVidia DVD Decoder bleek noodzakelijk).
Daarnaast moet ik soms spontaan de driver van de PVR opnieuw selecteren, bij het opstarten..
TV-out heb ik echter nog niet aan de praat. Ik gebruik S-Video, die overgaat in SCART, welke ik in m'n ouderwetse TV stop. Iemand tips? Welke Videocard instellingen zijn belangrijk.
Daarnaast moet ik soms spontaan de driver van de PVR opnieuw selecteren, bij het opstarten..
TV-out heb ik echter nog niet aan de praat. Ik gebruik S-Video, die overgaat in SCART, welke ik in m'n ouderwetse TV stop. Iemand tips? Welke Videocard instellingen zijn belangrijk.
Toestenbord is zeer simpel los te krijgen er zijn bovenaan 3 haakjes (links,midden en rechts)die het toetsenbord op zijn plaats houden.Met een klein plat schroevendraaiertje kun je die opzij duwen en kan het toetsenbord omhoog gedaan worden.Wel niet te hard trekken onderaan zit de flatkabel voor de sturingAnoniem: 144006 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:08:
[...]
Een paar dagen geleden m'n Alpha 2500 opgehaald. Ik sluit me aan bij het bovenstaande, alles OK, behalve het toetsenbord dat linksboven niet echt vast zit. Dat rubbertje lijkt me een goed idee :-)
Wat voor rubbertje heb je gebruikt? En is het toetsenbord makkelijk los te krijgen? (ik heb de laptop nu niet bij me, dus ik kan niet kijken hoe dat zit).
Ik heb in mijn garage nog van die heel zachte (spons) cel-rubber gevonden, daar een heel klein stukje van geknipt en ertussen gelegd, zo is het probleem opgelost.
Met de instellingen op medium en distance op max. haal ik toch een avg. van 71fps. (soms wel eens een drop naar ca. 25 fps)Anoniem: 141067 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:13:
[...]
Hoeveel frames/sec halen de anderen die ook een jewel hebben als al hun instellingen op het maximum staan? hier haal ik maar 17-25 fps, ik had er eigenlijk meer verwacht.
Dit wel in Tanaris desert, wat nu niet zo volgebouwd staat
In Ironforge bv. een 25-30 fps maar dat kan ook mijn desktop amper trekken dus dat lijkt me wel normaal.
Maar dat vroeg je niet zeker.... want bij mij staat niet alles op max.,enkel de distance en de triliniar filtering. zal alles nog eens op max zetten later maar veel scheelt dit niet qua graphics vind ik.
SpeedswitchXP werkt perfect tijdens WOW.
Heb wel gemerkt dat met de laatste omega drivers het een pak soepeler loopt, scheelde bij mij direct 10 fps
OK, dank je. Als het stukje rubber maar niet gaat smeltenAnoniem: 107967 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:08:
[...]
Toestenbord is zeer simpel los te krijgen er zijn bovenaan 3 haakjes (links,midden en rechts)die het toetsenbord op zijn plaats houden.Met een klein plat schroevendraaiertje kun je die opzij duwen en kan het toetsenbord omhoog gedaan worden.Wel niet te hard trekken onderaan zit de flatkabel voor de sturing![]()
Ik heb in mijn garage nog van die heel zachte (spons) cel-rubber gevonden, daar een heel klein stukje van geknipt en ertussen gelegd, zo is het probleem opgelost.
Mijn laptop wordt erg warm, rechtsonder..
Anoniem: 139975
Daar zit je graphisce kaart...Anoniem: 144006 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:42:
[...]
OK, dank je. Als het stukje rubber maar niet gaat smelten![]()
Mijn laptop wordt erg warm, rechtsonder..
Hoe is jullie ervaring met het wireless gedeelt van de laptop?
Ik zelf gebruikt thuis alleen maar wireless, maar heb de laatste tijd echt last van wegvallende verbinding, het kan aan de router liggen, maar ook aan de flaptop.
Hoe is de verbinding bij jullie?
Ik zelf gebruikt thuis alleen maar wireless, maar heb de laatste tijd echt last van wegvallende verbinding, het kan aan de router liggen, maar ook aan de flaptop.
wijze woorden
Normaal gesproken kun je het beste iets van de orginele Catalist driver center erop knallen.Anoniem: 144006 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:19:
Maar ik weet niet of dat bij je lappie ook werkt . . .
Zorg er daarna voor dat je tv al aanstaat voor je de laptop aanzet. Als het goed is lost dat al veel op.
Maar laat me raden : Je hebt zwart/wit beeld?
Dan ondersteund je tv helaas geen S-video via Scart . . .
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Zo lang ik beneden zit (vlakbij de router dus) is de verbinding uitstekend! Af en toe een hapering, maar dat is vrij normaal denk ik.Zosas schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:26:
Zo gauw ik de trap op ben:
1e verdieping = geen verbinding (of 1 Mbps)
2e verdieping = geen verbinding (of 1 Mbps)
Ik heb laptop ook gekocht om rustig op mijn slaapkamer (2e verdieping) verslagen te maken! Dit zit er nu dus niet in, dus ervaring met wlan is niet zo best

Mijn wlan van de notebook is afgelopen week sowieso wisselvallig geweest, dus ik kan er eigenlijk niet zo heel veel over zeggen.
Op zich wel goed, alleen is het jammer dat bij het opnieuw starten van Windows niet altijd feilloos wordt aangemeld op het draadloze netwerk hier thuis. Ik zit nu (in bed
) op de 1e verdieping en de wlan router staat in de kelder, dus hij overbrugt 2 verdiepingen
Oja, de verbinding is 'uitstekend'.
Shit ik wou dat ik dat kon.
Ga binnenkort ff testen met een kameraad die heeft een pcmia (ofzoiets) kaart in de laptop, dus die heeft niet standaard wlan erin.
En dan ga ik die kaart in mijn Alpha 2500 drukken en dan testen of ik boven kan internetten.
Ga binnenkort ff testen met een kameraad die heeft een pcmia (ofzoiets) kaart in de laptop, dus die heeft niet standaard wlan erin.
En dan ga ik die kaart in mijn Alpha 2500 drukken en dan testen of ik boven kan internetten.
Volgens mij moet het echt mogelijk zijn. Ik denk toch dat er iets niet goed zit met je laptoppie. Zo'n PCMCIA kaart is denk ik beter, maar dat ding steekt uit en is niet echt praktisch.Roodey schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 08:57:
Shit ik wou dat ik dat kon.
Mijn ervaring is dat het WLAn het uitstekend doet. Ik zit zelden naast mijn router. Het klopt wel dat als de afstand erg groot wordt nogal eens geen goed IP adres verkregen wordt. Dit ligt echter niet aan de laptop. Ik heb de bijgeleverde Intel PRO drivers erop staanZosas schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:26:
Ik ook,die van de cd (cd met alle drivers)Anoniem: 139975 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:02:
[...]
Mijn ervaring is dat het WLAn het uitstekend doet. Ik zit zelden naast mijn router. Het klopt wel dat als de afstand erg groot wordt nogal eens geen goed IP adres verkregen wordt. Dit ligt echter niet aan de laptop. Ik heb de bijgeleverde Intel PRO drivers erop staan
En die van de cd van INTEL die er bij zat.
Als je nog steeds een slecht ontvangst krijgt, kun je misschien het beste even kijken of de antenne wel goed aangesloten zit. De grote klep onder op je notebook verschaft toegang.Roodey schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:46:
[...]
Ik ook,die van de cd (cd met alle drivers)
En die van de cd van INTEL die er bij zat.
Anoniem: 100944
Hey Hey
Ik heb een vraagje ik wil de alpha 2500 bij computerland kopen.. maar nu mijn vraag, kan het redelijk/goed .. met multimedia bewerking (3d
(3dsmax), 2d(adobe cs), video(adobe premiere) en natuurlijk games
alvast bedankt
Ik heb een vraagje ik wil de alpha 2500 bij computerland kopen.. maar nu mijn vraag, kan het redelijk/goed .. met multimedia bewerking (3d
(3dsmax), 2d(adobe cs), video(adobe premiere) en natuurlijk games
alvast bedankt
Anoniem: 118082
Je kunt ook de Jewel 8110 kopen, hetzelfde merk, betere videokaart.
Maar de alpha 2500 is ook goed om op te gamen hoor
Anoniem: 131454
Hoezo hetzelfde merk?? de 2500 wordt gemaakt door Uniwill en de 8110 door Quanta Computer Taiwan..Anoniem: 118082 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:43:
Je kunt ook de Jewel 8110 kopen, hetzelfde merk, betere videokaart.
Jewel is alleen maar een schakel van de tussenhandel..
Jup die zijn gedaan, in vergelijking met de nieuwe Jewel zelfs.. En zoek maar voor de scores, staan gewoon in dit topicAnoniem: 100944 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:20:
Ohw heeft iemand al benchmark gedaan ???? zo ja wat zijn de scores
Ik heb mn views op limit=50 staan en dan staat het zelfs op deze pagina

[ Voor 12% gewijzigd door wdekreij op 16-05-2005 12:16 ]
De Jewel heeft de nieuwere generatie processor, de Sonoma. Daarnaast heeft hij DDR2 geheugen en een NVidia 6600 Go videokaart, die bijna het dubbele presteerd dan de ATi 9700 met 256mb.Anoniem: 100944 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:11:
Is die jewel net zo goed als alpha , met zelfde specificaties... en niet duurder??
Hij is wel wat duurder.
Bij ComputerLand voor 1399 Euro, met 1,7 Ghz, 512 Mbram en 60 Gb 5400rpm.
Bij ComputerPirates staat hij met dezelfde config (alleen een 80Gb ipv een 60Gb) voor 1426 Euro. Mijn config (60 Gb 7200rpm en 2x512) staat er voor 1532 Euro. Er zit wel gratis pixelgarantie bij!
Bij the Notebook Express (www.tne.nl) staat hij voor 1445 met dezelfde configuratie.
Ik wil eigenlijk 2x512Mb geheugen en een 7200rpm harddisk, dus ik mail Computerland even voor de meerprijs.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 16-05-2005 11:19 ]
he pinowAnoniem: 100944 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:20:
Ohw heeft iemand al benchmark gedaan ???? zo ja wat zijn de scores
ik had 2707 met me bench 3dmark03
Frietjes
Mr. pinow voor u he..
en bedankt
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 100944 op 16-05-2005 12:18 ]
heej ja dat vroeg ik me ook af! dan kan ik teminste in de kantine tegen iemand gamen zonder dattik een draad nodig heb ofzo...Anoniem: 100944 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:21:
Ohwj.. die alpha 2500 zit met wifi..nu me vraag, kan je langame met wifi ?? dus zonder router.. dus gewoon laptop <> laptop! ?
Frietjes
Waar zie jij dat staan bij tne? Ik zie namelijk alleen de versie met 512 mb voor € 1398.25. Zelf ben ik ook opzoek naar een nieuwe laptop met het liefst 1 gb intern en een videokaart waar ik straks bf2 op kan doen dus als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag, mijn max is wel ongeveer €1400.Anoniem: 118082 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:15:
[...]
De Jewel heeft de nieuwere generatie processor, de Sonoma. Daarnaast heeft hij DDR2 geheugen en een NVidia 6600 Go videokaart, die bijna het dubbele presteerd dan de ATi 9700 met 256mb.
Hij is wel wat duurder.
Bij ComputerLand voor 1399 Euro, met 1,7 Ghz, 512 Mbram en 60 Gb 5400rpm.
Bij ComputerPirates staat hij met dezelfde config (alleen een 80Gb ipv een 60Gb) voor 1426 Euro. Mijn config (60 Gb 7200rpm en 2x512) staat er voor 1532 Euro. Er zit wel gratis pixelgarantie bij!
Bij the Notebook Express (www.tne.nl) staat hij voor 1445 met dezelfde configuratie.
Ik wil eigenlijk 2x512Mb geheugen en een 7200rpm harddisk, dus ik mail Computerland even voor de meerprijs.
Ik wil 2 verschillende monitoren aansluiten op me laptop ik heb dus een gewone monitor en een tv. ik doe die monitor via de monitor port en de tv via de tv-out. Ik krijg dus op me monitor en me tv het zelfde beeld en op me laptop beeld gewoon me bureablad. maar ik kan ik dus op me laptop beeld gewoon me bureublad op me monitor het uitgebreide en op me tv de anderekant uitgebreid. dus dat ik dus 3 verschillende beelden krijg...?
Frietjes
Je moet naar shop, dan JEWEL notebooks, dan de 8110. Dan die toevoegen aan het mandje, en dan kun je onder die laptop alles samenstellen. Gewoon ff naar onder scrollen dusamd_at_primus schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:52:
[...]
Waar zie jij dat staan bij tne? Ik zie namelijk alleen de versie met 512 mb voor € 1398.25. Zelf ben ik ook opzoek naar een nieuwe laptop met het liefst 1 gb intern en een videokaart waar ik straks bf2 op kan doen dus als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag, mijn max is wel ongeveer €1400.
Dat had ik net ook gevonden maar voor € 1445 kan ik hem niet krijgen met 1 gb ram? Of heb ik het verkeerd begrepen en bedoelde je voor € 1445 een 8110 met 512 mb en een 1.7 ghz processor?Anoniem: 118082 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:33:
[...]
Je moet naar shop, dan JEWEL notebooks, dan de 8110. Dan die toevoegen aan het mandje, en dan kun je onder die laptop alles samenstellen. Gewoon ff naar onder scrollen dus
Ja ik bedoelde, met dezelfde config als Computerland 
Ik heb het inderdaad wel wat vaag opgeschreven
Anoniem: 129731
Dit is idd mogelijkAnoniem: 100944 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:21:
Ohwj.. die alpha 2500 zit met wifi..nu me vraag, kan je langame met wifi ?? dus zonder router.. dus gewoon laptop <> laptop! ?
Anoniem: 144388
Hoi,
Ik hoop de komende week een nieuwe laptop aanschaffen, en ik had nog wat vraagjes/opmerkingen.
Ten eerste een opmerking: de-laptopper.nl, met die Diabloo versie, is geloof ik failliet... Die is dus niet/nergens meer te krijgen.
Vraagje: heeft iemand ervaring met het digitaliseren van vhs-video's met deze laptop (via de tv-tuner uiteraard)? En met name dit: is de 5400 schijf snel genoeg voor die klus?
Nog een vraagje: Ik las eerder op dit forum nogal veel gedoe over witte schermen. Nu zie ik er niks meer over. Is dat probleem opgelost?
Zo niet, dan ga ik denk ik toch maar voor een Jade 8110...
Alvast dank en groeten.
Ik hoop de komende week een nieuwe laptop aanschaffen, en ik had nog wat vraagjes/opmerkingen.
Ten eerste een opmerking: de-laptopper.nl, met die Diabloo versie, is geloof ik failliet... Die is dus niet/nergens meer te krijgen.
Vraagje: heeft iemand ervaring met het digitaliseren van vhs-video's met deze laptop (via de tv-tuner uiteraard)? En met name dit: is de 5400 schijf snel genoeg voor die klus?
Nog een vraagje: Ik las eerder op dit forum nogal veel gedoe over witte schermen. Nu zie ik er niks meer over. Is dat probleem opgelost?
Zo niet, dan ga ik denk ik toch maar voor een Jade 8110...
Alvast dank en groeten.
offtopic:
even ter info: rechtsboven je post zit een edit knopje
even ter info: rechtsboven je post zit een edit knopje
Maakt niet uit hoorAnoniem: 118082 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:55:
Ja ik bedoelde, met dezelfde config als Computerland

Noppes nog niets, maar komt nog wel, add me even op msn andersamd_at_primus schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:20:
[...]
Maakt niet uit hoor. Heb je al iets gehoord van computerland? Ik ben namelijk ook wel benieuwt wat een extra reeptje ram kost...bij jewelnotebooks.nl kost het namelijk 99 euro en bij computerpirates 59
dat is dus een behoorlijk verschil (wat ik liever ergens anders aan uitgeef
)
Dit is een netwerkvraag die los staat van de laptop. Dus niet hier de discussie uitleg aub. Ad-hoc netwerkenAnoniem: 100944 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:26:
[...]
zou u ook kunnen uitleggen hoe dit moeten gaat het lekker snel :]
Anoniem: 103281
Hey,
is er eigenlijk iemand bekend met die afstandbediening? ziet dat er nog een beetje netjes uit en werkt het nou ook lekker?
Ben zelf nu een beetje aan het twijfelen over de configuratie, want is het verschil tussen een 1.7 en een 2.0 Ghz groot of valt dit wel mee?
En hoe is het scherm nou qua beeldkwaliteit, want wilde van de week ff gaan kijken bij computerland maar daar hadden ze hem niet staan omdat hij niet pasten in de houders die ze daar hadden (breedbeeld). Want ik zag van de week een Jewel (geen 2500) van een vriendin langskomen en ik schrok eigenlijk wel van hoe slecht het beeld was (erg vaag).
Hoe denken jullie hierover??
is er eigenlijk iemand bekend met die afstandbediening? ziet dat er nog een beetje netjes uit en werkt het nou ook lekker?
Ben zelf nu een beetje aan het twijfelen over de configuratie, want is het verschil tussen een 1.7 en een 2.0 Ghz groot of valt dit wel mee?
En hoe is het scherm nou qua beeldkwaliteit, want wilde van de week ff gaan kijken bij computerland maar daar hadden ze hem niet staan omdat hij niet pasten in de houders die ze daar hadden (breedbeeld). Want ik zag van de week een Jewel (geen 2500) van een vriendin langskomen en ik schrok eigenlijk wel van hoe slecht het beeld was (erg vaag).
misschien had ze hem niet op de orginele resolutie? Ik zelf heb geen ervaring met de jewel schermen
Is het al iemand gelukt om tv te kijken op de diamond 2500(met tv-tuner uiteraard)?
Ik heb er eentje met tv tuner, maar het nog niet behoorlijk aan de praat gekregen. Eerst heb ik het standaard meegeleverde programma van intervideo geprobeerd, maar daarmee kreeg ik geen geluid. Verder heb ik ook nog media portal geprobeerd (een opensource media centre), wederom geen geluid.
Ik heb er eentje met tv tuner, maar het nog niet behoorlijk aan de praat gekregen. Eerst heb ik het standaard meegeleverde programma van intervideo geprobeerd, maar daarmee kreeg ik geen geluid. Verder heb ik ook nog media portal geprobeerd (een opensource media centre), wederom geen geluid.
Anoniem: 79532
ik dacht dat ik de enige was die problemen had met Jewel, maar nog veel meer mensen hebben problemen met Jewel:
Ik zal mijn ervaring met jewel ook even vertellen.
Ik heb mijn laptop een week terug ook opgestuurd vanwege scheuren in de behuizing en een kapotte videokaart. Dit is al de tweede keer dat dit is gebeurd.
Kreeg ik deze week een email dat ik ¤ 361 moest betalen, dacht het dus niet. Ik heb naar Jewel opgebeld voor opheldering. Krijg ik een standaard verhaal dat het buiten de garantie valt vanwege schade door invloeden van buitenaf.
Dus ik vertel dat hier niets van klopt omdat de laptop een jaar eerder ook al gerepareerd is aan scheuren in de behuizing, dus die ¤ 40 kreeg ik wel eraf. Verder zou ik ook administratie en reparatiekosten moeten betalen, maar toen ik zei dat ik dat niet ging betalen omdat de laptop toch al gerepareerd moest worden kreeg ik dat er ook vanaf.
Toch moest ik nog de kosten voor de netwerkkaart (¤ 9, dus daar doe ik niet moeilijk over) en ¤ 90 voor de onderplaat, die ook gescheurd was betalen. De onderplaat laat ik zo, maar ik ben er toch niet tevreden over.
Bij jewel krijg de klant de schuld en als ik dit allemaal lees dan ben ik niet de enigste
DUS GEWAARSCHUWD als je deze laptop koopt, het is een mooi ding maar onthoud service is ver te zoeken
Ik heb mijn laptop een week terug ook opgestuurd vanwege scheuren in de behuizing en een kapotte videokaart. Dit is al de tweede keer dat dit is gebeurd.
Kreeg ik deze week een email dat ik ¤ 361 moest betalen, dacht het dus niet. Ik heb naar Jewel opgebeld voor opheldering. Krijg ik een standaard verhaal dat het buiten de garantie valt vanwege schade door invloeden van buitenaf.
Dus ik vertel dat hier niets van klopt omdat de laptop een jaar eerder ook al gerepareerd is aan scheuren in de behuizing, dus die ¤ 40 kreeg ik wel eraf. Verder zou ik ook administratie en reparatiekosten moeten betalen, maar toen ik zei dat ik dat niet ging betalen omdat de laptop toch al gerepareerd moest worden kreeg ik dat er ook vanaf.
Toch moest ik nog de kosten voor de netwerkkaart (¤ 9, dus daar doe ik niet moeilijk over) en ¤ 90 voor de onderplaat, die ook gescheurd was betalen. De onderplaat laat ik zo, maar ik ben er toch niet tevreden over.
Bij jewel krijg de klant de schuld en als ik dit allemaal lees dan ben ik niet de enigste
DUS GEWAARSCHUWD als je deze laptop koopt, het is een mooi ding maar onthoud service is ver te zoeken
Ik gebruik Chris-TV en werkt prima. De tekortkoming ligt bij mij aan mijn analoge pakket bij UPC.DeSjaak schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:51:
Is het al iemand gelukt om tv te kijken op de diamond 2500(met tv-tuner uiteraard)?
Die afstandsbediening is ok, maar denk dat ik achteraf dat geld liever in mijn zak had gehouden. Hij bergt keurig op in de PCMCIA socket, maar omdat de IR ontvanger los erbij zit en niet ingebouwd heb je nog altijd een kabeltje aan te sluiten. Dan kun je net zo goed een muis aansluiten...Anoniem: 103281 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:32:
Hey,
Ik draai 1280x800 en alles ziet er crisp uit... geen enkele klacht over mijn scherm...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 139975 op 19-05-2005 16:30 ]
Anoniem: 101243
Ik ben net als jullie erg geintresseerd in deze Alpha 2005, ik ben van plan deze bij Computerland te bestellen ( ik heb namelijk veel goede dingen over dit bedrijf gehoord
)
Ik vraag me alleen af of ze zo'n Alpha nog verder voor je 'tunen' als je dat wilt. Ik ben erg aan het denken om die aanbieding van 1.299,00 te kopen ( Alpha 2005 ). Maar dan zou ik wel graag zo'n 9-cell batterij erin willen hebben ( edit: of zit die er al in
).
Heeft iemand hier misschien ervaring mee, zo niet dan stuur ik zelf e-mail naar Computerland, en laat ik jullie het snel weten
P.S = Hebben mensen hun lappie bij ComputerPirates gekocht? En hoe was de bezorging etc. ?
Hier kun je hem namelijk wel configgen, maar heb toch liever Computerland
Alvast Bedankt
Oh, en nog iets, merk je veel verschil tussen 5400 rpm of 7200???
Ik vraag me namelijk af of ik dan beter die 60 GB pak met meer snelheid. Of iets minder snelheid, maar dan wel 20 GB meer
?
Ik vraag me alleen af of ze zo'n Alpha nog verder voor je 'tunen' als je dat wilt. Ik ben erg aan het denken om die aanbieding van 1.299,00 te kopen ( Alpha 2005 ). Maar dan zou ik wel graag zo'n 9-cell batterij erin willen hebben ( edit: of zit die er al in

Heeft iemand hier misschien ervaring mee, zo niet dan stuur ik zelf e-mail naar Computerland, en laat ik jullie het snel weten
P.S = Hebben mensen hun lappie bij ComputerPirates gekocht? En hoe was de bezorging etc. ?
Hier kun je hem namelijk wel configgen, maar heb toch liever Computerland
Alvast Bedankt
Oh, en nog iets, merk je veel verschil tussen 5400 rpm of 7200???
Ik vraag me namelijk af of ik dan beter die 60 GB pak met meer snelheid. Of iets minder snelheid, maar dan wel 20 GB meer
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 101243 op 19-05-2005 17:22 ]
Anoniem: 101243
mnielsm vraagt het zich ook al af, ik heb hier nergens echt antwoord op kunnen vinden. Kan ook goed zijn dat ik misschien verkeerd heb gelezen sorry hiervoormnielsm schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:57:
Na een mailtje naar computerland over verschillende opties die ze bij de laptop hebben vraag ik mij het volgende af:
hoeveel verschil in accutijd zit er tussen de 6-cell accu en de 9-cell accu (6 = standaard, 9 = +59 euro)
hoeveel prestatie verschil zit er tussen de pentium M 1.7 ghz en de 1.8 ghz (1.7 = standaard, 1.8 = +69 euro)
hoeveel prestatie verschil zit er tussen de 80gb 5400rpm schijf en de 60gb 7200rpm schijf (80 = standaard, 60 = +30 euro)
voor de mensen die ook zitten te kijken naar deze laptop:
dit waren de meerprijzen volgens het mailtje:
- tv tuner + afstandsbediening +59 euro
- 2 ghz processor i.p.v. 1.7 +243 euro
- 3 jaar carry in garantie +69 euro
- 3 jaar pick up & return +139 euro
- 2gig ram i.p.v. 1gig +399 euro
ps het ging hier op de alpha 2500 laptop voor 1300 euro
Ik heb nu chris tv geinstalleerd maar heb nog steeds geen geluid. Welke geluidsinstellingen gebruik jij?Anoniem: 139975 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:27:
[...]
Ik gebruik Chris-TV en werkt prima. De tekortkoming ligt bij mij aan mijn analoge pakket bij UPC.
7200 Rpm maakt wel degelijk uit als je gaat videobewerken of zwaar gaat gamen.
Daarnaast wil je dan ook wel min.1Gb geheugen.
Bij zware toepassingen zal je anders langer moeten w88 en zal het niet soepel draaien omdat je HD een groter Swapbestand moet maken. Dat kost dus tijd en soepelheid.
Als je alleen maar een "briefje tikt en af en toe een potje freecell't" zal je er geen hol van merken.
Weet iemand nu al wanneer er een Jewel met een X800(pro) uitkomt??
Ik weet dat er al een is met een 6600.
Dan kan ik eindelijk de knoop doorhakken . . .
Daarnaast wil je dan ook wel min.1Gb geheugen.
Bij zware toepassingen zal je anders langer moeten w88 en zal het niet soepel draaien omdat je HD een groter Swapbestand moet maken. Dat kost dus tijd en soepelheid.
Als je alleen maar een "briefje tikt en af en toe een potje freecell't" zal je er geen hol van merken.
Weet iemand nu al wanneer er een Jewel met een X800(pro) uitkomt??
Ik weet dat er al een is met een 6600.
Dan kan ik eindelijk de knoop doorhakken . . .
[ Voor 3% gewijzigd door Afterburner79 op 19-05-2005 22:52 ]
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Dit was mijn bericht wat ik in een ander topic geplaatst had en wat gekopieerd is, dit geval gaat dus over een alpha brilliant 2780, dat wil niet zeggen dat dat de jewel/alpha diamond 2500 ook problemen krijgt. De laptops zijn wel in dezelfde fabriek, uniwill, gemaakt. Het bedrijf wat de garantie regelt is ook hetzelfde. Maar dat zegt ook niets.Anoniem: 79532 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:12:
ik dacht dat ik de enige was die problemen had met Jewel, maar nog veel meer mensen hebben problemen met Jewel:
dit probleem had ik dus WEL Met de 2500, tot nu toe valt er over alle laptops van Alpha/ Jewel wel wat terug te vinden over BAD service. Sterker nog waarom denk je dat er momenteel zo weinig winkels zijn die Jewel verkopen, veel winkels zijn er mee gestopt vanwege die service. Ook veel oud personeel van Jewel/tradeland werken nu bij concurrenten omdt ze de vele klachten enz. niet meer aan konden en niet achter de statement van het bedrijf stonden (makkelijk altijd die inside info).mc_Emperor schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:18:
[...]
Dit was mijn bericht wat ik in een ander topic geplaatst had en wat gekopieerd is, dit geval gaat dus over een alpha brilliant 2780, dat wil niet zeggen dat dat de jewel/alpha diamond 2500 ook problemen krijgt. De laptops zijn wel in dezelfde fabriek, uniwill, gemaakt. Het bedrijf wat de garantie regelt is ook hetzelfde. Maar dat zegt ook niets.
Dus ja als je deze laptop koopt benje misschien weinig geld kwijt maar weet waar je aan begint, ik heb het geluk dat ik het voor elkaar gekregen heb na inschakeling van Stichting de Ombudsman mijn geld terug gekregen heb en nu een goede laptop kunnen kopen.
Ik zie nu op de site van Computerland dat de alpha 2500 van specs is verandert... ik wil dus nog steeds die van 1,7 ghz met 1gb ram met BT etc.. zonder tv tuner ?? kan dat nu nog ?
ja dat kan. het model wat je daar ziet is het aanbieding model. maar je kan het helemaal zelf naar wens aanpassen....Anoniem: 100944 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:15:
Ik zie nu op de site van Computerland dat de alpha 2500 van specs is verandert... ik wil dus nog steeds die van 1,7 ghz met 1gb ram met BT etc.. zonder tv tuner ?? kan dat nu nog ?
Frietjes
je houd de basis maar daar kan je in editen... dus tuner eruit en meer gehuegen erin snellere cpu erin enz..
Frietjes
aplha 2500Anoniem: 100944 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:24:
Welke specs heb u ?
1.7
1gig intern
geen tuner
bluetooth
256mb videokaart
80gig hd
wlan enz...
Frietjes
Image & Sound Settings:DeSjaak schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:26:
[...]
Ik heb nu chris tv geinstalleerd maar heb nog steeds geen geluid. Welke geluidsinstellingen gebruik jij?
Sound In = Aux (op die manier is geluid onafhankelijk van windows geluid.
Driver Settings:
TV Audio: Cap7134 TV Audio (Proteus)
Audio Capture Source: VinylAC'97 Audio (Wave)
Ik denk echter dat je probleem ergens anders zit. Ik sluit tv aan op een coax kabel. De drivers waren allemaal standaard en de Chris TV settings ook. Heb je al in je sound settings gekeken of hij niet perongeluk "ge-mute" is.. Kan natuurlijk altijd zijn dat er een fabrieksfoutje in je tuner kaart zit....
Succes
Ik had nog steeds problemen met het instellen van Max Performance wanneer ik dat wilde. Dat is met name lastig met PS en Painter. Maar ik heb nu een proggie gevonden dat WEL perfect werkt en ook nog een hoop andere dingen kan doen, waaronder Ati Tweaks! Wat mij betreft een must voor de startpost:
Centrino Hardware Control
Engelstalig supportforum waar devver zelf ook komt
Enne, weet iemand waar ik aangepaste Ati (omega?) drivers kan downloaden? Ik zit nog dteeds met de bijgeleverde drivers.
EDIT: Engelstalig support forum toegevoegd.
Enne, weet iemand waar ik aangepaste Ati (omega?) drivers kan downloaden? Ik zit nog dteeds met de bijgeleverde drivers.
[ Voor 15% gewijzigd door -SaveMe- op 22-05-2005 20:40 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
omega drivers:-SaveMe- schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:38:
Ik had nog steeds problemen met het instellen van Max Performance wanneer ik dat wilde. Dat is met name lastig met PS en Painter. Maar ik heb nu een proggie gevonden dat WEL perfect werkt en ook nog een hoop andere dingen kan doen, waaronder Ati Tweaks! Wat mij betreft een must voor de startpost:
www.omegadrivers.net
Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com
Super programma echter heb ik iets raars als ik hem instel met mijn video kaart...-SaveMe- schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:38:
ff topic voor geopend..
[rml][ CHW]{Jewel 8080} Veilig ?[/rml]
En is het eigenlijk schadelijk het downclocken van je videokaart? en cpu voltage ?
Vooralsnog heb ik het alleen gebruikt om mijn cpu op max performance te zetten. Met dingen als core voltage heb ik me nog niet bezig gehouden. dat kan ook wel schadelijk zijn ja ...VerkerkSander schreef op maandag 23 mei 2005 @ 01:14:
[...]
Super programma echter heb ik iets raars als ik hem instel met mijn video kaart...
ff topic voor geopend..
[rml][ CHW]{Jewel 8080} Veilig ?[/rml]
En is het eigenlijk schadelijk het downclocken van je videokaart? en cpu voltage ?
EDIT: mnielsm bedankt voor het linkje!
[ Voor 5% gewijzigd door -SaveMe- op 23-05-2005 08:32 ]
Anoniem: 103281
hey,
een paar kleine vraagjes...
Wat kan je precies met die afstandbediening? kan je er ook powerpoint presentaties mee doorklikken?
en merk je een groot verschil tussen een 6 cells battery en een 9 cells battery??
en de garantie die computerland mogelijk maakt heeft iemand daar gebruik van gemaakt en wat houd schadeherstel nou precies in??
ik hoop dat jullie mij een klein beetje verder kunnen helpen want ik sta op het punt er eentje aan te gaan schaffen...
Wat kan je precies met die afstandbediening? kan je er ook powerpoint presentaties mee doorklikken?
en merk je een groot verschil tussen een 6 cells battery en een 9 cells battery??
en de garantie die computerland mogelijk maakt heeft iemand daar gebruik van gemaakt en wat houd schadeherstel nou precies in??
ik hoop dat jullie mij een klein beetje verder kunnen helpen want ik sta op het punt er eentje aan te gaan schaffen...
Heb ik nog niet geprobeerd, maar zal wel mogelijk zijn. Het is gewoon een "toetsenbord" dus je moet desnoods even een andere "shortcut" toewijzen. Hangt ervanaf welke knop je wil gebruiken.Anoniem: 103281 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:04:
hey,
Ik ben zeer tevreden met mijn 9-cell. Bij normaal gebruik doe ik er zo'n 4 uur mee. (dus niet lopen gamen...)en merk je een groot verschil tussen een 6 cells battery en een 9 cells battery??
Weet ik niet... geen gebruik van gemaakten de garantie die computerland mogelijk maakt heeft iemand daar gebruik van gemaakt en wat houd schadeherstel nou precies in??
Vind het echt een SUPER apparaat... aanschaffen dus...
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 139975 op 24-05-2005 09:49 ]
Anoniem: 145108
Ik heb sinds 2 maanden een jewel 2500 en ben zeer tevreden ermee, enige nadeel is dat mijn batterij (volgens mij 6 cells) snel leeg is (en dan bedoel ik bij normaal gebruik rond de anderhalf uur). Ook loopt deze snel leeg als ik hem niet gebruik, zo rond de 30% na twee dagen. Ik heb gebeld naar computerland en die zeiden dat ik dan mijn hele laptop op moest sturen en dan ongeveer 2 weken kwijt zou zijn. Hier heb ik echter geen tijd voor.
Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben of hebben gehad? En zijn er misschien mensen die hun laptop wel opgestuurd hebben voor de batterij, wat was de reactie die jullie gekregen hebben (een nieuwe batterij?)? en werkt ie dan nu wel goed?
Ook viel het me op dat de ventilator vrij snel aanslaat vooral als ik een usb muis aansluit en vrij lang aan staat, als ik dit vergelijk met andere merken centrino laptops dan valt dit zeer tegen.
Als laatste viel het me op dat de signaalsterkte van het draadloos internet nou niet echt denderend is, zo heb ik meestal maar twee streepjes, dit is echter wel genoeg maar zou het toch prettig vinden om vol bereik te hebben.
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden of misschien zelf zijn eigen ervaringen hierover kan neerzetten en dan hoofdzakelijk over de batterij. Ondanks dit alles ben ik toch tevreden, het is tot nu toe een goede laptop met hoge specificaties voor relatief weinig geld, ik ben nog geen ander merk tegengekomen die rond dezelfde prijs zit met dezelfde specificaties.
Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben of hebben gehad? En zijn er misschien mensen die hun laptop wel opgestuurd hebben voor de batterij, wat was de reactie die jullie gekregen hebben (een nieuwe batterij?)? en werkt ie dan nu wel goed?
Ook viel het me op dat de ventilator vrij snel aanslaat vooral als ik een usb muis aansluit en vrij lang aan staat, als ik dit vergelijk met andere merken centrino laptops dan valt dit zeer tegen.
Als laatste viel het me op dat de signaalsterkte van het draadloos internet nou niet echt denderend is, zo heb ik meestal maar twee streepjes, dit is echter wel genoeg maar zou het toch prettig vinden om vol bereik te hebben.
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden of misschien zelf zijn eigen ervaringen hierover kan neerzetten en dan hoofdzakelijk over de batterij. Ondanks dit alles ben ik toch tevreden, het is tot nu toe een goede laptop met hoge specificaties voor relatief weinig geld, ik ben nog geen ander merk tegengekomen die rond dezelfde prijs zit met dezelfde specificaties.
Mocht mijn Jewel Jade 8080 total-loss verklaard worden, ga ik niet de Jewel Jade 8110/Jewel Diamond 2500 kopen. Nog beter gezegd, ik koop helemaal geen enkel Jewel-product meer. Ik wacht nu namelijk al meer dan 3 weken op een simpele (!) prijsopgave voor de reparatie van mijn laptop (koffieschade) voor de verzekering van de tegenpartij. Computerland Nijmegen wacht nu ook al weken op de prijsopgave, maar ik heb Computerland maar verzocht de notebook zo snel mogelijk terug te halen. Ik laat de notebook wel door een ander bedrijf nakijken, want ik heb ABSOLUUT GEEN vertrouwen meer in Jewel/Tradeland.
En even over Jewel/Tradeland: vorige week dinsdag zij een medewerker dat de prijsopgave binnen 1 of 2 dagen naar Computerland Nijmegen gestuurd zou worden, maar gisteren werd door een andere medewerker (Remy) doodleuk gezegd dat hij van niets weet en blablabla.
Wees gewaarschuwd indien je van plan bent een Jewel-product aan te schaffen!
En even over Jewel/Tradeland: vorige week dinsdag zij een medewerker dat de prijsopgave binnen 1 of 2 dagen naar Computerland Nijmegen gestuurd zou worden, maar gisteren werd door een andere medewerker (Remy) doodleuk gezegd dat hij van niets weet en blablabla.
Wees gewaarschuwd indien je van plan bent een Jewel-product aan te schaffen!
[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 24-05-2005 19:56 ]
Dit probleem is reeds uitgebreid gesproken. Om dit forum niet 36 delen te laten hebben is het beter om eerst te zoeken en lezen en dan pas te vragen. Het is een probleem met het moederbord dat dit veroorzaakt. Dat hij niet zolang meegaat kan wel eens te maken hebbben met de hoeveelheid programma's die in de achtergrond draaien. WLan is ook een grote gebruiker.Anoniem: 145108 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:26:
Ik heb sinds 2 maanden een jewel 2500 en ben zeer tevreden ermee, enige nadeel is dat mijn batterij (volgens mij 6 cells) snel leeg is (en dan bedoel ik bij normaal gebruik rond de anderhalf uur). Ook loopt deze snel leeg als ik hem niet gebruik, zo rond de 30% na twee dagen. Ik heb gebeld naar computerland en die zeiden dat ik dan mijn hele laptop op moest sturen en dan ongeveer 2 weken kwijt zou zijn. Hier heb ik echter geen tijd voor.
Als het werkt moet je je geen zorgen maken over het aantal streepjes.Ook viel het me op dat de ventilator vrij snel aanslaat vooral als ik een usb muis aansluit en vrij lang aan staat, als ik dit vergelijk met andere merken centrino laptops dan valt dit zeer tegen.
Voortaan dus eerst even zelf lezen...Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden of misschien zelf zijn eigen ervaringen hierover kan neerzetten en dan hoofdzakelijk over de batterij. Ondanks dit alles ben ik toch tevreden, het is tot nu toe een goede laptop met hoge specificaties voor relatief weinig geld, ik ben nog geen ander merk tegengekomen die rond dezelfde prijs zit met dezelfde specificaties.
Ik heb bij de aanschaf van mijn diamond 2500 ook een afstandsbediening gekocht. De ontvanger werkt met de bijgeleverd afstandsbediening, maar weet iemand ook of het mogelijk is om hem met een andere afstandsbediening te laten werken.
probeer zou ik zeggenDeSjaak schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:07:
Ik heb bij de aanschaf van mijn diamond 2500 ook een afstandsbediening gekocht. De ontvanger werkt met de bijgeleverd afstandsbediening, maar weet iemand ook of het mogelijk is om hem met een andere afstandsbediening te laten werken.
Ik ga vanmiddag even bellen wanneer Computerland de laptop op komt halen! Of Tradeland.
Hopelijk krijg ik hem heel terug
Ik bid
Hopelijk krijg ik hem heel terug

Ik bid
heb dus een alpha 2500 1.7
ik kom dus niet hoger dan 600mhz... wattik ook doe hoe zwaar het ook is maakt niet uit hij staat altijd op 600mhz... terwijl een vriend van mij dezelfde laptop heeft en als hij bijvoorbeeld gaat 3d maxen of gamen ofzo... dan springtie op 1.7 maar bij mij gewoon 600 staan.... wat kannik doen of moettik gewoon terug gaan...?
ik kom dus niet hoger dan 600mhz... wattik ook doe hoe zwaar het ook is maakt niet uit hij staat altijd op 600mhz... terwijl een vriend van mij dezelfde laptop heeft en als hij bijvoorbeeld gaat 3d maxen of gamen ofzo... dan springtie op 1.7 maar bij mij gewoon 600 staan.... wat kannik doen of moettik gewoon terug gaan...?
Frietjes
Damn! Vandaag kreeg ik steeds een BSOD. Boosdoener blijkt de driver van de intel-wlan kaart (w22n51.sys). Ik had de Blizzard Update voor WoW runnen en kreeg erg veel incoming verkeer en daar schijnt het intelkaartje moeite mee te hebben...
iemand dit ook gehad, oplossing misschien? Andere drivers ?
iemand dit ook gehad, oplossing misschien? Andere drivers ?
Incoming verkeer heb je toch ook als je fullspeed download?
Nog geen problemen meegehad.
net nog even batterij getest;
wireless lan aan (msn, email)
geprogrammeerd (c++)
en wat gesurft
2 uurtjes. Had minder verwacht omdat ik laatste tijd gevoeld had dat ie maar een uurtje mee zou gaan...
wireless lan aan (msn, email)
geprogrammeerd (c++)
en wat gesurft
2 uurtjes. Had minder verwacht omdat ik laatste tijd gevoeld had dat ie maar een uurtje mee zou gaan...
Dat is toch anders. Gaat om het aantal incoming threads, tcp-verbindingen en dat kan bij torrents, zoals de Blizzard-downloader, nogal flink oplopen. schijnt overigens een bekend probleem van de intel 2200BG te zijn. Even googlen en je kunt een dagje lezen over dit probleem ...Roodey schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:36:
Incoming verkeer heb je toch ook als je fullspeed download?![]()
Totdat ik die Blizzardupdater ging gebruiken had ik ook geen problem... heb die nu op mijn xp1700+ gezet en daar gaat het goed... Downloaden en WoW-en gaat fantastisc verder ...
Anoniem: 141067
Hallo,
ik heb deze laptop al een paar weken en alles loopt perfect.... behalve mijn geluid dan dit is verre van goed.
Als er verschillende sound effects te gelijk afgespeeld zouden moeten worden hoor ik er soms een deel niet van wat vrij vervelend is.
Hoe meer geluids effecten er tegelijk afgespeeld zouden moeten worden, hoe minder ik er hoor.
(vb: voor de WoW ers onder ons, als ik op de battlegrounds speel hoor ik bijna niets van geluids effecten meer)
Ik heb momenteel de nieuwste VIA drivers geinstaleerd staan;
weet iemand hier raad me?
ik heb al zitten denken om een externe geluidskaart te kopen maar dat lost het probleem op zich niet op
ik heb deze laptop al een paar weken en alles loopt perfect.... behalve mijn geluid dan dit is verre van goed.
Als er verschillende sound effects te gelijk afgespeeld zouden moeten worden hoor ik er soms een deel niet van wat vrij vervelend is.
Hoe meer geluids effecten er tegelijk afgespeeld zouden moeten worden, hoe minder ik er hoor.
(vb: voor de WoW ers onder ons, als ik op de battlegrounds speel hoor ik bijna niets van geluids effecten meer)
ik heb al zitten denken om een externe geluidskaart te kopen maar dat lost het probleem op zich niet op
Hoezo dat niet? Je kan het altijd proberen. Ik zou even op google zoeken; er bestaan schakelingen die je zelf kan bouwen, je kan een usb geluidskaart in me kaar zitten als je een beetje ken solderenAnoniem: 141067 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:42:
Hallo,
Heb je dit probleem ook als je een headset gebruiikt?
Anoniem: 46340
Ik heb gister de Alpha 2500 gekocht en ik moet zeggen dat ik na het testen absoluut niet tevreden ben;
Ik heb als eerste meteen unreal tournament geinstalleerd om hem te testen maar ow ow ow...
Ik heb alle settings op normal en dan loopt hij de eerste minuut / 2 minuten lekker, lekker vloeiend geen vertragingen niks...maar dan opeens BAM...FPS flink naar beneden, haperingen, supertrage beeldverversing...het lijkt erop dat de laptop zich vanwege de druk/warmte zich downclockt waardoor heel mijn spel naar de tering gaat......buiten dat downclocken....1 minuut kan toch gewoon niet. Overigens geeft speedswitch een CPU temp van 75 graden aan (constant, dus voor en na gamen, wijkt geen graad van 75 af)
Ook bios 1.8 erop gezet en systeem geeft ook maar max 600 mhz aan terwijl speedswitch wel zegt dat ik op 1760 mhz zit...
Ik heb voor de rest Win XP Pro, nieuwste updates, laatste catalyst drivers erop...en verder niks dat van belang is.
Ik ben dus zwaar teleurgesteld, hebben meer mensen dit, want ik twijfel nu om hem terug te brengen...ik wil normaal unreal kunnen spelen!
- Rechtsonder (GFX kant) is het SUPERHEET
- Accu laadt niet verder dan 84 procent
- Accu is zeer snel leeg (ik kocht immers een centrino voor de duurzaamheid)
Ik heb als eerste meteen unreal tournament geinstalleerd om hem te testen maar ow ow ow...
Ik heb alle settings op normal en dan loopt hij de eerste minuut / 2 minuten lekker, lekker vloeiend geen vertragingen niks...maar dan opeens BAM...FPS flink naar beneden, haperingen, supertrage beeldverversing...het lijkt erop dat de laptop zich vanwege de druk/warmte zich downclockt waardoor heel mijn spel naar de tering gaat......buiten dat downclocken....1 minuut kan toch gewoon niet. Overigens geeft speedswitch een CPU temp van 75 graden aan (constant, dus voor en na gamen, wijkt geen graad van 75 af)
Ook bios 1.8 erop gezet en systeem geeft ook maar max 600 mhz aan terwijl speedswitch wel zegt dat ik op 1760 mhz zit...
Ik heb voor de rest Win XP Pro, nieuwste updates, laatste catalyst drivers erop...en verder niks dat van belang is.
Ik ben dus zwaar teleurgesteld, hebben meer mensen dit, want ik twijfel nu om hem terug te brengen...ik wil normaal unreal kunnen spelen!
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 46340 op 19-06-2005 22:39 ]
volgende keer misschien toch eerst dit topic en de vorige delen doorlezen voordat je zoiets koopt....Anoniem: 46340 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:36:
Ik heb gister de Alpha 2500 gekocht en ik moet zeggen dat ik na het testen absoluut niet tevreden ben;
Dit model kun je ondertussen inderdaad al weer als 'oud' bestempelen. Echter heb ik geen problemen zoals jij die noemt met de trage performance en het slechte opladen. Sowieso, gamen doe je niet op de batterij, dat hoef je met geen enkele laptop te proberen omdat er dan downgeklokt wordt inderdaad.Anoniem: 46340 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:36:
Sluit je laptop voor de gein is op een adapter aan en performance in games zal meteen 50% hoger zijn.
Voor de overige problemen zou ik eens contact op nemen met jewel, want als je batterij niet volledig oplaadt klopt er ook iets niet.
Daarnaast moet je misschien de hele TS nog eens duidelijk doornemen en dan vooral het FAQ-gedeelte
[ Voor 18% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-06-2005 22:50 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
wat een mannetjes zijn jullie hey, dit doorlezen, dat doen, zus zo blabla
je veronderstelt dingen die helemaal niet op waarheid berust zijn;
Wie zegt dat hij niet op AC aangesloten is ??? niemand, kortom, hij zit gewoon op netstroom, dus de helft van je verhaal vervalt al. Vraag voortaan eerst of dat dat het geval is voordat je me de les komt lezen over dat ik probeer te gamen op een batterijtje...
Tevens heb ik uren alle delen doorgelezen dus dat gedeelte vervalt ook al.
Zolang ik geen nieuw topic begin moet er niet gezeurd worden want ik sluit me netjes achteraan aan, want waar is dit topic in hemelsnaam voor ? voor de Sony Vaio ??? Ik deel slechts mijn (slechte) ervaring en wil gewoon geholpen worden.
Dus voor de serieuse mensen, wat is jullie temp ? CPU bij mij 75 en HD 41 graden.
Heeft iemand Unreal gespeeld met deze laptop en hoe was dat vergeleken met mijn ervaring ?
tevens gaat de laptop niet meteen aan als je na afsluiten de laptop weer aandoet, je moet eerst 50x drukken en/of 5 minuten wachten!
Hij gaat op standby modus bij als hij onder de 25 procent raakt en dat ligt niet aan mijn power settings...
Hij heeft elke keer een andere grenswaarde bij laden:
67 procent
84 procent
48 procent
72 procent
nooit gewoon 100
Tevens verwachtte ik een NEC DUAL layer brander, dat staat ook op mijn doos, maar ik heb die andere, Kan ik gewoon teruggaan en de NEC DL eisen ?
Alvast bedankt!
edit: komt ook nog een gigantisch gekraak uit dat ding...heb maar Jewel gebeld want dit kan echt niet, ik krijg ASAP een nieuwe want hij gaf me groot gelijk...
je veronderstelt dingen die helemaal niet op waarheid berust zijn;
Wie zegt dat hij niet op AC aangesloten is ??? niemand, kortom, hij zit gewoon op netstroom, dus de helft van je verhaal vervalt al. Vraag voortaan eerst of dat dat het geval is voordat je me de les komt lezen over dat ik probeer te gamen op een batterijtje...
Tevens heb ik uren alle delen doorgelezen dus dat gedeelte vervalt ook al.
Zolang ik geen nieuw topic begin moet er niet gezeurd worden want ik sluit me netjes achteraan aan, want waar is dit topic in hemelsnaam voor ? voor de Sony Vaio ??? Ik deel slechts mijn (slechte) ervaring en wil gewoon geholpen worden.
Dus voor de serieuse mensen, wat is jullie temp ? CPU bij mij 75 en HD 41 graden.
Heeft iemand Unreal gespeeld met deze laptop en hoe was dat vergeleken met mijn ervaring ?
tevens gaat de laptop niet meteen aan als je na afsluiten de laptop weer aandoet, je moet eerst 50x drukken en/of 5 minuten wachten!
Hij gaat op standby modus bij als hij onder de 25 procent raakt en dat ligt niet aan mijn power settings...
Hij heeft elke keer een andere grenswaarde bij laden:
67 procent
84 procent
48 procent
72 procent
nooit gewoon 100

Tevens verwachtte ik een NEC DUAL layer brander, dat staat ook op mijn doos, maar ik heb die andere, Kan ik gewoon teruggaan en de NEC DL eisen ?
Alvast bedankt!
edit: komt ook nog een gigantisch gekraak uit dat ding...heb maar Jewel gebeld want dit kan echt niet, ik krijg ASAP een nieuwe want hij gaf me groot gelijk...
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 46340 op 20-06-2005 11:49 ]
zo zie je maar dat het nergens op slaat je allemaal zegt, want ik heb nu een nieuwe gekregen en die is niet warm, performance is goed, en er zitten zelfs ledjes aan de bovenkant die het bij die vorige niet eens deden!!! Dus ik ben zeer tevreden met mijn stokoude laptop *kuch kuch*
Kortom eind goed al goed
Kortom eind goed al goed
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 46340 op 20-06-2005 15:24 ]
Sorry, maar mijn vorige reactie was echt niet vervelend bedoeld hoorAnoniem: 46340 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:22:
zo zie je maar dat het nergens op slaat je allemaal zegt, want ik heb nu een nieuwe gekregen en die is niet warm, performance is goed, en er zitten zelfs ledjes aan de bovenkant die het bij die vorige niet eens deden!!! Dus ik ben zeer tevreden met mijn stokoude laptop *kuch kuch*
Kortom eind goed al goed
Als ik het even mag proberen uit te leggen (want ik merk dat ik misschien een beetje kortaf ben geweest):
Het FAQ-lezen bijvoorbeeld sloeg op het aangeven van die 600MHz. Windows geeft altijd een willekeurige waarde aan, je kunt dan beter op programma's als Everest of iets in die richting afgaan omdat die de exacte processorsnelheid op dat moment aangeven.
Maargoed, dan nog, je zegt dat je de laptop vooral om de goede videokaart hebt gekocht. Met dit model kun je idd de nieuwste games nog heel aardig spelen, maar het niveau van deze kaart zit ongeveer op die van een Radeon 9600XT of 9800SE voor de desktop en die beginnen toch al behoorlijk verouderd te raken.
Als je dan echt top-of-the-line wil had je beter naar een GeForce 6600/6800Go of X700/X800 mobility, maargoed dat is achteraf.
Het belangrijkste is dat je nu een goed werkend model hebt gekregen en tevreden bent, daarom heeft er verder over discussieren toch geen zin.
Je zegt trouwens dat je nu een ander model hebt gekregen met ledjes aan de bovenzijde? Zou je daar eens foto's van willen maken als je tijd / zin hebt, want ik denk dat je een nieuwe revisie hebt gekregen. Ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-06-2005 15:31 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik vind het supernetjes dat je je excuses maakt, bij deze dan ook mijn excuses, ik zie vaak dat mensen hier uitgekotst worden terwijl ze gewoon niet beter weten, ik vind dat zo zielig weet je, dus ik kon dit echt slecht hebben.
Zie je wel, ik ben toch niet gek, want die vorige had dan geen LEDjes haha, ik zocht toen al voor een HD led , want ik hoor de HD nooit en dan kan ik altijd meteen naar de LED voor activity of hij aan het laden is (of vast zit en je voor jan lul wacht haha).
Ik zal even iets afspelen waardoor de ledjes gaan knipperen! Ik post hem meteen, 2 minuten geduld aub.
Zie je wel, ik ben toch niet gek, want die vorige had dan geen LEDjes haha, ik zocht toen al voor een HD led , want ik hoor de HD nooit en dan kan ik altijd meteen naar de LED voor activity of hij aan het laden is (of vast zit en je voor jan lul wacht haha).
Ik zal even iets afspelen waardoor de ledjes gaan knipperen! Ik post hem meteen, 2 minuten geduld aub.
Heh wat gek? Dat is dus gewoon hét bekend Alpha/Jewel Diamond 2500 model, ik vraag me af wat je in godsnaam hiervoor hebt gekregen.Anoniem: 46340 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:57:
Hier zijn de dan, ik heb ze maar in VGA mode gemaakt hoor, anders moet ik ze weer in photoshop resizen;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Naja, je hebt nu in ieder geval het goede model dan.
De onderste foto zet ik even in de startpost denk ik, is best netjes!
(Naja, bij nader inzien, ik heb hier nog een hele zooi foto's die ik nog steeds in de SP moest zetten...

[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-06-2005 16:02 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
haha dank je wel, die vond ik zelf ook heel mooi, ik zal een mooiere maken met alle ledjes aan en zonder rotzooi eromheen, want ik start nu San Andreas op gaat opeens een extra lampje branden onder het fan knopje..met andere woorden..de fan wordt actief...
cool man!
cool man!
He mensen ik zit met het volgende:
1. DVD brander brand tot max 4 speed
Gisteren wilde de brander 8x speed dvd's niet op full speed branden. Binnen Nero Express kreeg ik slecht de optie om tot max 4 speed te kiezen. Ook na een check, waarbij aan werd gegeven dan 8 speed mogelijk was, brande de brander toch maar op 4 speed. Verders was de buffer flink aan het tekeer gaan... vervolg... .dvd nummer 3 was dan ook mislukt.
Ik heb TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A, aldus de eigenschappen. Nergens, maar dan ook nergens is hier een driver update voor te vinden... onmogelijk.... Dus als iemand er eentje heeft, of dit probleem ook kent... help
ps; het merk van de dvd weet ik niet meer precies.. .iets van Maxxer oid. EDIT: memorex
2. leeglopen van de batterij.
Ik merk dat mij accu leegloopt terwijl de laptop gewoon compleet uitgeschakeld in zn tas in de kast staat...
Anderen bekend met het fenomeen?
Gisteren wilde de brander 8x speed dvd's niet op full speed branden. Binnen Nero Express kreeg ik slecht de optie om tot max 4 speed te kiezen. Ook na een check, waarbij aan werd gegeven dan 8 speed mogelijk was, brande de brander toch maar op 4 speed. Verders was de buffer flink aan het tekeer gaan... vervolg... .dvd nummer 3 was dan ook mislukt.
Ik heb TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A, aldus de eigenschappen. Nergens, maar dan ook nergens is hier een driver update voor te vinden... onmogelijk.... Dus als iemand er eentje heeft, of dit probleem ook kent... help
ps; het merk van de dvd weet ik niet meer precies.. .iets van Maxxer oid. EDIT: memorex
Ik merk dat mij accu leegloopt terwijl de laptop gewoon compleet uitgeschakeld in zn tas in de kast staat...
wijze woorden
eh ik denk dat jij zo op je donder krijgt want dit staat wel uitgebreid in alle drie de delen...Zosas schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:52:
He mensen ik zit met het volgende:
Ik merk dat mij accu leegloopt terwijl de laptop gewoon compleet uitgeschakeld in zn tas in de kast staat...![]()
punt 2 wel, maar volgens mij punt 1 dus niet....... Er ontbreekt volgens mij een concreet antwoord.
(het gaat mij met name om punt 1... voor punt 2 breng ik m wel even langs de winkel voor reparatie.)
(het gaat mij met name om punt 1... voor punt 2 breng ik m wel even langs de winkel voor reparatie.)
wijze woorden
punt 1 ben ik ook tegengekomen, ik heb gisteravond alles uren doorgelezen dus ik weet het wel zeker, ik heb immers ook een standje gehad, enfin, er was idd geen antwoord op, ik hoorde wel iemand zeggen dat ie een NEC had afgedwongen.....Zosas schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:29:
punt 2 wel, maar volgens mij punt 1 dus niet....... Er ontbreekt volgens mij een concreet antwoord.
Weet je ik moet vaak bij Computerland terug voor RMA, ik begin dit echt vervelend te vinden, ik wil gewoon iets dat werkt.
En ow jah, wat ga je (laten) repareren ?
Call me stupid, maar RMA ???Anoniem: 46340 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:51:
[...]
punt 1 ben ik ook tegengekomen, ik heb gisteravond alles uren doorgelezen dus ik weet het wel zeker, ik heb immers ook een standje gehad, enfin, er was idd geen antwoord op, ik hoorde wel iemand zeggen dat ie een NEC had afgedwongen.....
Weet je ik moet vaak bij Computerland terug voor RMA, ik begin dit echt vervelend te vinden, ik wil gewoon iets dat werkt.
En ow jah, wat ga je (laten) repareren ?
accu:
Zover ik op diverse sites heb gelezen heeft het leeglopen van de accu te wijten is aan het moederboard... maar een bevestiging nu zo wel helpen
wijze woorden