[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 88197

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

Ik heb mij Alpha 2500 (1.7Ghz, 1025MB, 60GB 4200RPM) nu ook net een jaar en tot
op heden werkt hij naar behoren. Speel er dagelijks WoW op en dat gaat prima.
Wel wordt hij altijd behoorlijk warm, met name aan de rechterkant. Ik heb er tot nu toe
nog geen problemen mee/door gehad. Ik kan echt uren WoW-en zonder problemen.

Maar ik maak me toch een beetje zorgen op de lange termijn, dat vandaag of mrogen door
de hitte er toch iets stuk gaat. Ik zou graag de temparatuur willen meten, maar volgen smij gaat
dat niet, zowel speedfan als NHC geven altijd 75 graden aan. GPU temp kan ik niet aflezen. HD temp is ok.

Weet iemand of ik met een ander programma wel beter de temperatuur kan uitlezen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
-SaveMe- schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:00:
Ik heb mij Alpha 2500 (1.7Ghz, 1025MB, 60GB 4200RPM) nu ook net een jaar en tot
op heden werkt hij naar behoren. Speel er dagelijks WoW op en dat gaat prima.
Wel wordt hij altijd behoorlijk warm, met name aan de rechterkant. Ik heb er tot nu toe
nog geen problemen mee/door gehad. Ik kan echt uren WoW-en zonder problemen.

Maar ik maak me toch een beetje zorgen op de lange termijn, dat vandaag of mrogen door
de hitte er toch iets stuk gaat. Ik zou graag de temparatuur willen meten, maar volgen smij gaat
dat niet, zowel speedfan als NHC geven altijd 75 graden aan. GPU temp kan ik niet aflezen. HD temp is ok.

Weet iemand of ik met een ander programma wel beter de temperatuur kan uitlezen ?
Daar zit je videokaart, die wordt tijdens gamen inderdaad erg warm. Ik denk niet dat het echt kwaad kan hoor. GPU's kunnen wel wat hebben en geheugen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131931

Kan iemand vertellen waar precies het vrije slot voor geheugen zit, of heeft iemand er een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:08

Haan

dotnetter

Anoniem: 131931 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:05:
Kan iemand vertellen waar precies het vrije slot voor geheugen zit, of heeft iemand er een foto van?
Daarvoor moet je gewoon de grote klep aan de onderkant van je notebook openschroeven, dan zie je daar meteen waar je moet zijn ;) dit staat overigens gewoon in de startpost ook

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20096

Waar kan ik de drivers voor mijn SKnet MonsterTV mini-PCI TV-tuner in mijn Alpha 2500 vinden :?

Want ik wil deze gaan gebruiken met ChrisTV Professional 4.80. Volgens de website van dit programma moet het de chip van de TV-tuner ondersteunen. Alleen zodra ik het programma heb geïnstalleerd en wil starten geeft hij aan: There is no Capture Device installed on your PC.

Wat is er mis en hoe los ik dit op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-11-2023
Weet dat niet veel mensen hier nog op kijken maarruh...

Ik heb een probleempje dat ik een 1.7 intel processor erin het zitten, maar krijg hem niet op 10% hoger. Ook niet als ik het in de bios probeer. Hij blijft op 1700 mhz lopen. Kent iemand dit probleem...en nog beter: de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 14:54
waar kan ik een (goedkope) 2e adapter voor deze laptop halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

misschien verkopen ze het bij http://www.replacedirect....model=Diamond+2500&ctype=

heb hier mijn nieuwe accu gekocht voor 118 euro incl. bezorgkosten. Zag trouwens dat de accu op http://www.notebookakkus.de de accu goedkoper is 89 euro + 15 euro voor verzendkosten naar NL.
Hij staat er niet op laptoptype maar als je naar batterijtype kijkt zie je dat de accu hetzelfde is.

Tip voor losse schermpjes: gisteren mijn scherm opnieuw vastgezet. Alle schroefjes losgemaakt (1e klepje ging snel los, 2e was lastiger), blijkt uiteindelijk dat het tweede klepje losgeklikt moet worden. Hiervoor hoeven niet alle schroefjes los, alleen maar de schoefjes die de case vlakbij het tweede klepje vastzetten, daarna voorzichtig met een schroevendraaier het clipje indrukken en daarna kan je hem met de hand voorzicht losmaken.

Vervolgens met een kruiskopschroevendraaier de 4 schroefjes vastdraaien en hij zit weer net zo strak als nieuw. Bijkomend voordeel is dat de mijn linkerspeaker ook weer normaal doet en niet zo nu en dan wegvalt ivm los contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

Ik wil van mijn jaar oude alpha 2500 de HD upgraden. Er zit een 4200RPM schijf in en die is behoorlijk langzaam als hij veel moet laden (WoW Anyone?).

Is een 5400RPM schijf al voldoende winst (merkbaar?) of moet ik echt aan de 7200RPM.
En kan er elke 2.5"schijf in of...?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:15
Heb de laptop nu ruim een jaar in bezit (1.8 versie) en ben behoorlijk tevreden.

Hij trekt alle spellen prima, weliswaar moet hij flink blazen...maar het is dan ook een laptop.

Hij is een keer teruggeweest:
- Accu liep leeg terwijl laptop uitstond
- USB poort deed het niet altijd
- 1 toets deed het niet meer.

laten fixen en accu gaat nu tevens langer mee dan voorheen.
Verders prima apparaat :)

Volgende zal zeer zeker weer zo'n een kunnen zijn.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima, laptop is gerepareerd (was bier over heen gevallen en kreeg daarna ook last van witte schermen). Helft is vervangen, maar gisteren liep hij alweer 1x vast...

Het beeldscherm flikkert ook een beetje, alleen de rechterhelft, weet iemand hoe dat kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
accu van mij is om te huilen..... uurtje en that's it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-04 20:32

Hoogie2004

Whohooooo

Voor mij nooit meer een Jewel.
Heb deze laptop zelf ook, en nu voor de 3de keer op reparatie.
Dit keer krijg ik melding dat het komt door valschade :r
Ik weet voor 100% zeker dat dit niet het geval is. maar mag toch ff minstens 77 euro dokken voor onderzoek, en dan maar wachten op de definitieve prijsopgave.
Naja, maar afwachten, als et maar niet belachelijk duur word, dat kan ik momenteel niet echt gebruiken.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Hoogie2004 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:08:
Ik weet voor 100% zeker dat dit niet het geval is. maar mag toch ff minstens 77 euro dokken voor onderzoek, en dan maar wachten op de definitieve prijsopgave.
Naja, maar afwachten, als et maar niet belachelijk duur word, dat kan ik momenteel niet echt gebruiken.
Klote man! Hun kunnen niet zien of er valschade is. Alleen als de buitenkant beschadigd is. En dan nog veel, maar dat wil vaak nog niet eens wat zeggen, het is net waar en hoe je hem gebruikt. Maar ik denk dat ik namens iedereen spreek, dat niemand extra ongewenste kosten kan gebruiken ;)

Iig succes met je laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-04 20:32

Hoogie2004

Whohooooo

Hoogie2004 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:08:
Nou zeg, het valt weer mee :) . Ze moeten het moederbord vervangen, en alle covers. moederbord hoef ik niet te betalen uit coulance. en een van de covers valt onder garantie. Ik moet zeggen, het notebook heeft af en toe de nodige problemen, maar over de service mag ik niet al te hard klagen (al was het geen valschade). totaal ongeveer 130 euro (moest er toch al 77 betalen als ik em niet liet maken)
Ik heb te vroeg conclusies getrokken over eventuele naaistreken. viel gelukkig weer mee _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-05-2006 18:45 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen wat de beste instellingen zijn in Ati Catalyst Control Center voor de Ati Mobile Radeon 9700 Pro 256 mb in mijn Jewel (Alpha) 2500?

Ik heb de nieuwste driver update van de catalyst drivers, namelijk versie 6.5
Verder heb ik een 1,6 Ghz Pentium M, 7200 RPM HD en 1024 mb geheugen.

Kan iemand mij vertellen hoe groot (ongeveer) de performance boost qua snelheid in procenten (%) is, wanneer ik mijn 1,6 Ghz. 400 Mhz. Pentium M vervang voor een 2.1 Ghz. 400 Mhz. Pentium M :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04 12:16
@ -save me- Ik had dat cpu temp probleem van 75 graden ook.
Ik heb een paar dagen geleden van jewel via e-mail een progje gekregen en nu werkt het !

Dus even bellen of mailen met ze.......

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
richajax schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:35:
@ -save me- Ik had dat cpu temp probleem van 75 graden ook.
Ik heb een paar dagen geleden van jewel via e-mail een progje gekregen en nu werkt het !

Dus even bellen of mailen met ze.......

groeten
kun je dat niet ff onlijn zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
weet iemand of dit beestje ook harddisks van 100 gb ondersteunt? Wil namelijk een grotere harde schijf en het liefst deze

Hitachi-Travelstar-5K100-100GB-(5400rpm-ATA-6-8MB)

Bij Zercom Computers Eindhoven kan ik helaas niet eerst even uitproberen of hij wel werkt. Ik moet 'm namelijk eerst kopen, met het risico dat hij dus niet ondersteund wordt door mijn laptop.

[edit]
op de uniwill site staat " Hard Drive 2.5" 9.5mm HDD Ultra ATA 100....

[ Voor 9% gewijzigd door Ghannes op 30-08-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
ja hoor zo'n 100 gb'tje werkt gewoon... PUIK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 14:45
Ghannes schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:44:
[...]

kun je dat niet ff onlijn zetten?
BIS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 14:45
[b]
wat?
Dat filetje online zetten dus, oftewel punt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNO
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-01-2024

LNO

Even een bedankje voor de info alhier. Ik heb een diamond 2500 met 2.0ghz processor, maar de laatste tijd inderdaad op 600mhz. Na een bios upgrade naar 1.09 helaas nog steeds op 600mhz, maar door inderdaad de default values te kiezen in de bios, is de processor nu weer op 2.0ghz en loop als een trein!
Heb mn laptop nu een jaar en helemaal geen problemen, scherm prima, werkt lekker, accu zeker 2 uur (niet zwaar gamen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
LNO schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:16:
Even een bedankje voor de info alhier. Ik heb een diamond 2500 met 2.0ghz processor, maar de laatste tijd inderdaad op 600mhz. Na een bios upgrade naar 1.09 helaas nog steeds op 600mhz, maar door inderdaad de default values te kiezen in de bios, is de processor nu weer op 2.0ghz en loop als een trein!
Heb mn laptop nu een jaar en helemaal geen problemen, scherm prima, werkt lekker, accu zeker 2 uur (niet zwaar gamen natuurlijk).
ben maar blij... mijn accu gaat nog maar 1 uurtje mee (wireless aan)

maar heb 'm dan ook alweer bijna 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
heb begin deze week mijn laptop naar computerland gebracht omdat ie niet meer opstart :'(
probleem is blijkbaar bekend bij jewel, omddat op www.jewelnotebooks.nl het probleem ook staat.
De led's van num en scrol lock blijven branden, dat is het enige. Een tijd later brandt het ledje van slaapstand (ook).
vreemd, hoop dat ze het kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb een jewel/alpha 2500 gehad (2004), bij mij ging de accu maar max. 1,5 uur mee en dat terwijl die nieuw was :? Het was mij ook opgevallen dat de schermen van deze laptops de kleuren oranje en rood niet goed kunnen weergeven. Bedoel dat je het verschil bijna niet kan zien tussen deze kleuren. En ik had een aantal dooie pixels in het scherm. Had het toen teruggebracht en heb toen een ander laptop aangeschaft, een Dell inspiron 9300 >:) Met de Dell tot nu toe helemaal geen problemen gehad en believe it or not, nog geen één keer opnieuw geinstalleerd. :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Logi op 07-12-2006 12:27 . Reden: jaartal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Logi schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:20:
Ik heb een jewel/alpha 2500 gehad (2004), bij mij ging de accu maar max. 1,5 uur mee en dat terwijl die nieuw was :? Het was mij ook opgevallen dat de schermen van deze laptops de kleuren oranje en rood niet goed kunnen weergeven. Bedoel dat je het verschil bijna niet kan zien tussen deze kleuren. En ik had een aantal dooie pixels in het scherm. Had het toen teruggebracht en heb toen een ander laptop aangeschaft, een Dell inspiron 9300 >:) Met de Dell tot nu toe helemaal geen problemen gehad en believe it or not, nog geen één keer opnieuw geinstalleerd. :Y)
lucky bastard kon ik mijn ding maar inruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Afgelopen weekend kreeg ik een telefoontje van Computerland Eindhoven, met de melding dat ik mijn laptop kon laten maken voor 400 euri.

Het probleem was namelijk dat de laptop helemaal niets meer deed.
Het moment van uitvallen kan ik als volgt omschrijven:

Tijdens het gebruik van mijn laptop stond ie op tafel. Ik bewoog het scherm en hoorde pieep, en viel uit.
Zwart beeld, ledjes van numlock, standby en scroll-lock stonden aan.

Na een tijdje startte hij pas weer op. Hierna hetzelfde probleem.

Hierna heb ik dit nog een paar keer gehad, maar kwam ik niet verder dan de bios. Niet dat de bios het probleem was, maar hij bleef gewoon maar een paar tellen aan.

Voor 400 euri laat ik hem (natuurlijk) niet maken, 'mobo' stuk. Ik leg liever wat bij voor een MERK apparaat met 2 jaar garantie (zoals Asus).

Ik heb 1 ding geleerd: bij grote uitgaven (denk aan 1450 euro 2 jaar geleden), koop dan iets waar je garantie op hebt, én van een A-merk.

:'(

Ik kan mijn laptop een dezer dagen ophalen en zelf reparen. De vraag rest alleen nog: HOE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-03 20:09
Heeft iemand al drivers gevonden voor Vista?
Standaard ontbreken de drivers voor het modem en de PCMCIA sloten....

Uniwill heeft niets op de website staan, via de Vista upgrade advisor naar fabrikant heeft ook niet veel geholpen :(

If you don't succeed at first, redefine succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ghannes schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:06:
Afgelopen weekend kreeg ik een telefoontje van Computerland Eindhoven, met de melding dat ik mijn laptop kon laten maken voor 400 euri.

Het probleem was namelijk dat de laptop helemaal niets meer deed.
Het moment van uitvallen kan ik als volgt omschrijven:

Tijdens het gebruik van mijn laptop stond ie op tafel. Ik bewoog het scherm en hoorde pieep, en viel uit.
Zwart beeld, ledjes van numlock, standby en scroll-lock stonden aan.

Na een tijdje startte hij pas weer op. Hierna hetzelfde probleem.

Hierna heb ik dit nog een paar keer gehad, maar kwam ik niet verder dan de bios. Niet dat de bios het probleem was, maar hij bleef gewoon maar een paar tellen aan.

Voor 400 euri laat ik hem (natuurlijk) niet maken, 'mobo' stuk. Ik leg liever wat bij voor een MERK apparaat met 2 jaar garantie (zoals Asus).

Ik heb 1 ding geleerd: bij grote uitgaven (denk aan 1450 euro 2 jaar geleden), koop dan iets waar je garantie op hebt, én van een A-merk.

:'(

Ik kan mijn laptop een dezer dagen ophalen en zelf reparen. De vraag rest alleen nog: HOE?
Je hebt toch 2 jaar garantie op de laptop gehad? En tegenwoordig krijg je bij grote merken als Acer en Toshiba ook nog maar standaard 1 jaar garantie :/
Wel balen natuurlijk van je laptop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
neen, hij was gekocht bij de-laptopper.nl en die zijn nu mooi failliet (zijn verder gegaan onder laptops4u.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghannes schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:38:
neen, hij was gekocht bij de-laptopper.nl en die zijn nu mooi failliet (zijn verder gegaan onder laptops4u.nl)
Brander van mij is volgens mij kadoek... Alle dvd-films die ik brand komen niet door de verificatie heen en de helft bevat fouten (niet af te spelen op een gegeven moment). Heb al verschillende manieren geprobeerd, zoals ander brandprogramma, dvd gekopieerd ipv image branden, etc. etc.
Herkent iemand dit probleem? Echt zwaar irritant als een film het na een uur niet meer doet :(

Waarom is www.jewelnotebooks.nl offline???

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 13-02-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194659

Paradigit kocht Jewel Notebooks en computerland winkels. Na een tijdje besloten ze te stoppen met Jewel notebooks maar beloofde wel te blijven servicen Ja ....via Computerland waar je als je hem daar niet gekocht had wel voor moet betalen! Nou dan kun je ook naar BTO die werkt namelijk nog steeds met UNIWILL en repareert misschien wel voordeliger!!!! :)

Modbreak:Reclame maken doe je maar ergens anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Thandor op 15-02-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

IS het nu nog interessant om deze laptop te kopen qua prijs/kwaliteit verhouding? (Danwel 2ehands)

[ Voor 9% gewijzigd door 170074 op 13-02-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194659

Ja beneden de 500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90178

Mijn Diamond 2500 (Uniwill 259IA3) is overleden. M'n vriendin heeft per ongeluk de voeding van m'n externe Maxtor HD op de s-video-uitgang aangesloten. Nu ruikt ie een beetje doorgebrand en is dus DEFECT*. Kan ik van iemand een werkend moederbord overkopen? De laptop is nu 2,5 jaar oud dus op garantie hoef ik niet te rekenen. Niet echt een ramp want heb net een nieuwe Macbook Pro gekocht. Het is toch wel zonde want de Diamond 2500 was nog prima in orde ondanks dat ie met me door heel Nederland is gesleept en in de meeste pop-podia en illegale feesten onder barre omstandigheden toch altijd z'n werk goed deed.

En als ie niet te fixen is dan zullen er vast wel mensen zijn die misschien nog een toetsenbord, beeldscherm of een ander onderdeel kunnen gebruiken?

*DEFECT sticker (zo'n rode van de NS) had ik er vorig jaar al opgeplakt. Misschien heeft iemand 'm al een keer op het podium zien staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Garantie in zo'n geval kan je natuurlijk altijd wel vergeten ;) Maar misschien dat ze bij Computerland nog een moederbord kunnen leveren? Zij hebben immers de spare-parts van Jewel overgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
ben net terug van computerland eindhoven

Mijn diabloo w2600 heb ik ongerepareerd teruggekregen. Er moest een nieuwe moederbord in en dat zou me 411euri gaan kosten, dat is 't ding niet meer waard.
Gelukkig heb ik komend halfjaar geen laptop nodig, dus kan ik mooi nog even wat prijsdalingen afwachten voordat ik een nieuwe ga halen.
Ben trouwens wel van plan om een asus te kopen, omdat er standaard 2 jaar pick-up and return bij zit ;)
iig geen 'diabloo' meer... hoe heb ik er ooit eentje kunnen kopen... het merk alleen al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
De TS is ondertussen ook in het bezit van een andere laptop, een Znote Z6214W. :)

M'n Diamond 2500 werkte overigens nog prima en heb ik dan ook doorverkocht aan een vriend van me. Wel had hij een tijdje terug erg veel last van oververhitting. Omdat ik geen zin had om em daarvoor met garantie weg te sturen heb ik de koeling eens losgeschroefd en wat bleek... Er zat gewoon helemaal geen koelpaste (meer) onder. :|
Even AS5 tussen gedaan en sindsdien liep hij weer als een zonnetje. :)

De behuizing van het apparaat is vrij brak in vergelijking met wat ik nu heb, maar verder heeft hij me toch, op een enkel akkefietje na, niet meer in de steek gelaten.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had tot een tijd terug dat dvd's niet meer correct geverifieerd werden, heb een nieuwe firmware geinstalleerd en direct eerste 2 dvd's werden correct gebrand :) :)

Vraag maar even als ik de fw moet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
nou als iemand nog onderdelen zoekt voor 't beestje....

heb ook nog een adapter, werkt ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-08-2024
Moet ik me bios updaten om linux van een USB stick te kunnen draaien? op me laptop werkt het namelijk niet en removable device staat wel op 1 in de boot list. Op een andere pc werkt het booten van me USB stick prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Heeft iemand al drivers voor Vista gevonden?

Bij mij doet na de installatie van Vista de memoryreader het niet meer en is de batterijduur gedaald van 2,5 naar 1 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90178 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:52:
Mijn Diamond 2500 (Uniwill 259IA3) is overleden. M'n vriendin heeft per ongeluk de voeding van m'n externe Maxtor HD op de s-video-uitgang aangesloten. Nu ruikt ie een beetje doorgebrand en is dus DEFECT*. Kan ik van iemand een werkend moederbord overkopen? De laptop is nu 2,5 jaar oud dus op garantie hoef ik niet te rekenen. Niet echt een ramp want heb net een nieuwe Macbook Pro gekocht. Het is toch wel zonde want de Diamond 2500 was nog prima in orde ondanks dat ie met me door heel Nederland is gesleept en in de meeste pop-podia en illegale feesten onder barre omstandigheden toch altijd z'n werk goed deed.

En als ie niet te fixen is dan zullen er vast wel mensen zijn die misschien nog een toetsenbord, beeldscherm of een ander onderdeel kunnen gebruiken?

*DEFECT sticker (zo'n rode van de NS) had ik er vorig jaar al opgeplakt. Misschien heeft iemand 'm al een keer op het podium zien staan...
Sinds gisteren heb ik problemen met mijn 3 USB aansluitingen aan de rechterzijde.

Wanneer het USB gedeelte los is van het moederbord, dan wil ik deze wel van je overnemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218148

Ik heb een week geleden bij computerland een toetsenbord besteld, €80 euro vroegen ze ervoor en een levertijd van twee weken!

Weet iemand of die prijs klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
lol
mijne mag je hebben voor de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

De mijne start sinds vorige week na 2 jaar perfect draaien ook niet meer op na een BSOD onder Windows XP.
Als ik hem opstart dan hoor ik 2 tikjes uit de luidspreker en dan verder niks. De lampjes branden wel.
Soms zet hij zichzelf uit.

Het is een bekend probleem? Waar kan ik dat nu nalezen? (www.jewelnotebooks.nl is offline)
Ghannes schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:49:
heb begin deze week mijn laptop naar computerland gebracht omdat ie niet meer opstart :'(
probleem is blijkbaar bekend bij jewel, omddat op www.jewelnotebooks.nl het probleem ook staat.
De led's van num en scrol lock blijven branden, dat is het enige. Een tijd later brandt het ledje van slaapstand (ook).
vreemd, hoop dat ze het kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl0pvm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:37
over de alpha jewel 2500 heeft iemand een idee wat voor geheugen deze laptop ondersteund en tot welke snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
nl0pvm schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:17:
over de alpha jewel 2500 heeft iemand een idee wat voor geheugen deze laptop ondersteund en tot welke snelheid?
ik heb er 2*512 pc2700 mee gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LAN schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:37:
De mijne start sinds vorige week na 2 jaar perfect draaien ook niet meer op na een BSOD onder Windows XP.
Als ik hem opstart dan hoor ik 2 tikjes uit de luidspreker en dan verder niks. De lampjes branden wel.
Soms zet hij zichzelf uit.

Het is een bekend probleem? Waar kan ik dat nu nalezen? (www.jewelnotebooks.nl is offline)

[...]
Hier ook overleden, nadat hij +- 10 a 20 minuten aanstaat, krijg ik een BSOD met iets van Virtual Page Error, waarna hij niet meer boot (invalid boot device). Even wachten en hij doet het weer 10 min's. Lijkt me koeling probleem, maar wat een t**us ding zeg. Nooit meer een B-merk voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121605

Mijn trouwe jewel diamond 2500 heeft me 2 jaar lang netjes en afdoende bedient. Van de een op de andere dag stopt het toetsenbord er opeens mee. Computerboer: Mobo defect.

Mijn laptop wordt opgestuurd naar Jewel op dit moment, en het gaat minimaal een maand duren dankzij een overname van Jewel...:( Not nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100944

Hey,

ik heb een Alpha 2500.. uit me hoofd, maar mijn toetsen backspace \ en enter doen het niet soms schiet numlock aan en mis ik nog meer toetsen, ligt dit aan de toetsenbord? Want als ik een usb toetsenbord inplug.. doet die het wel goed..

Als dit de toetsenbord is, wie heeft er een reserve voor mij.. Alsgoed is, is het de dezelfde als dit model.. Jewel diamond 2500.

Anoniem: 87506

Mijn dvd brander is kapot van m'n Diamond 2500. Ik zou hem daarom graag willen vervangen. Er staan een aantal in de pricewatch, alleen ik heb geen flauw idee welke brander gaat passen?
Weet iemand welke dvd brander (die je nu kan kopen) in deze laptop past?

• Haan

Haan

dotnetter

Aan de afmetingen van de brander zal het niet liggen, dat is gewoon standaard. Het is alleen het frontje dat belangrijk is, zodat de brander netjes aansluit op de behuizing. Met wat moeite kan je die van je kapotte drive afhalen en op een andere zetten, alleen dat bevestigingsmechanisme is niet standaard (daar kwam ik zelf achter toen ik bovenstaande wou uitvoeren ;) )

Oke bedankt, ik zag namelijk deze brander: NEC 7633A AD-http://www.optiarc.eu/en/exhibits/slim-line-drives/ad-7633a.html . Alleen zal deze dan niet mooi aansluiten op de behuizing.. Ik heb nu namelijk de TSSTCorp erin zitten, maar die brandt niet meer goed. Bij de 100% gewoon altijd een Fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235134

Wat te doen bij een kapotte scherm bij deze laptop? Heeft iemand er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186347

Scherm of grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Anoniem: 235134 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:39:
Wat te doen bij een kapotte scherm bij deze laptop? Heeft iemand er ervaring mee?
mijn scherm mag je hebben voor een paar tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235134

kan je mij even een email sturen op info@aestiva.nl

Kan ik op deze laptop een andere fan zetten, want die van mij maakt aardig wat herrie en wordt soms ook goed warm! Maar ik wil sowieso dat hij een stuk stiller wordt, het is soms gewoon te irritant om mee te werken.. Alvast dank!

Edit: En zou ik er DDR2 geheugen in kunnen stoppen? Bijvoorbeeld: pricewatch: 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 87506 op 13-12-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87506 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:35:
Kan ik op deze laptop een andere fan zetten, want die van mij maakt aardig wat herrie en wordt soms ook goed warm! Maar ik wil sowieso dat hij een stuk stiller wordt, het is soms gewoon te irritant om mee te werken.. Alvast dank!

Edit: En zou ik er DDR2 geheugen in kunnen stoppen? Bijvoorbeeld: pricewatch: 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)
Niemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Grappig om dit topic telkens weer voorbij te zien komen :P

Maar DDR2 gaat er niet in passen nee, dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken he? ;) Verder raad ik aan om, zoals ik hierboven ook al zeg, de koelpasta te vervangen. De fan hoeft dan al een stuk minder (hard) te draaien, dus heb je ook minder lawaai. De ventilator zelf vervangen is bijna onmogelijk.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Problemen blijf je houden he.. ;)
Maar was allicht te proberen van ddr2.. :P Maar is het wel mogelijk om elk mogelijke snelheid DDR geheugen te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:44
Na 2,5 jaar geen teken van leven meer in mijn Alpha 2500.

Jewel die de Alpha's van Computerland leverden is inmiddels niet meer actief (failliet). Computerland heeft nog wel onderdelen op voorraad maar de reparatiekosten zijn zo hoog dat een nieuwe notebook zinvoller is.

Wel balen, want dit is mijn zakelijke notebook, en nu moet ik alle data en applicaties van de HDD halen.

Ik heb er wel van geleerd. NOOIT geen noname notebook meer.

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dat heeft niks met noname te maken hoor, een laptop van 2,5 jaar oud is zoveel in waarde gedaald dat reparatie bijna nooit rendabel is als het om meer gaat dan een simpel onderdeel vervangen.

Maar voor een zakelijke notebook is het sowieso wel handig om er iets van een support contract bij te hebben en dan kom je toch al eerder bij Dell/HP/ e.d. uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218148

mcp20366 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:08:
Na 2,5 jaar geen teken van leven meer in mijn Alpha 2500.

Jewel die de Alpha's van Computerland leverden is inmiddels niet meer actief (failliet). Computerland heeft nog wel onderdelen op voorraad maar de reparatiekosten zijn zo hoog dat een nieuwe notebook zinvoller is.

Wel balen, want dit is mijn zakelijke notebook, en nu moet ik alle data en applicaties van de HDD halen.

Ik heb er wel van geleerd. NOOIT geen noname notebook meer.
onderdelen te koop? :)

Het oude beesie leeft nog, alleen de behuizing is wederom gebroken bij de scharnieren.
En dit is alweer de tweede cover die ik voor het beeldscherm had :|

als iemand anders nog onderdelen of een kapotte alpha/jewel diamond 2500 heeft mogen jullie me ook wel mailen op:

mazda-club@mazda-club.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de mijne verkocht voor 215 euro... Wat een gaar ding zeg, na 2 jaar (heeft jaar in de la gelegen) liep hij tijdens gamen opeens vast; zeer wss door koelingprobleem. Was er toen zo flauw van, al meer problemen mee gehad, ik koop nooit meer een merkloze laptop.
Zit nu achter een Dell en dat werkt tenminste prima. Veel stiller, veel koeler, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 09:49
Hoi !
mijn jewel 2500 werkt nog steeds, wel laatst toen ik het scherm (zoals altijd krakend) dicht deed, knalde er even een dode pixel lijn in, maar niet echt hinderlijk..

mijn vraag is, heb laatst vista geinstaleerd.. weet iemand wat de drivers zijn van dat touchpad.. want hij staat nu zo gevoellig dat als ik er naar kijk die al klikt.. kan niet normaal typen..

al gelukt...

[ Voor 3% gewijzigd door spenky op 08-05-2008 09:29 ]

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201824

Mijn jewel 2500 uit november 2004 loopt uitzonderlijk snel leeg (1 en 1/2 uur bij gebruik, weinig verschil met wel of niet actief wat doen). Als ie uitstaat zuigt ie de batterij na 1 dag 10% leger. Hoor ook een gezoem als ie uitstaat, ik denk dat 't sluipverbruik daarmee te maken heeft. Een of andere 'lekkage'. Heb m alleen nooit ter reparatie aangeboden omdat ik m 'nodig' had voor school... en gamen :P (stom achteraf gezien )

Het geluid is momenteel sterk vervormd, maar met wat wrikken aan het scherm doet ie het vaak weer. En net als anderen heb ik af en toe ook USB problemen.

M'n hdd was vorig jaar al stukgegaan. Ook BSOD's, af en toe rebooten deed ie t weer, maar op een gegeven moment hielp niets meer. Tikkende schijf :Y Gelukkig is hier nog altijd een vervangend model voor te vinden :) Edit: (Precies hetzelfde probleem gehad als Boland (postte op 15 juni 2007) en lag dus aan de harddisk)

Maar sinds maart heeft ook mijn cooler het begeven. Heb al eens naar het model (van de cooler) op internet gezocht, maar kon niets binnen Europa vinden. Wel de VS... Moet je weer met die creditcards gaan betalen, de groeten! |:(

Conclusie: wat een onding voor een laptop! Heb er nog de volle pond (iets van 1800 euro) voor gelapt bij computerpirates.

In eerste instantie had ik het niet eens door dat de cooler stuk was, maar toen ik aan t gamen was en ik de cooler niet eens hoorde ging ik maar eens voelen of die heet was. Nou dat was ie. Zeker een uur zitten gamen. Maar de laptop doet 't opzich nog wel gewoon! 8)7 Toch goeie proc zo'n Intel centrino 1,7 (735 dacht ik)

Maar wie heeft er dus wie heeft er nog een cooler (de fan) over? Of wie weet hoe ik zoiets met wat trucage kan verhelpen? (de fan zit zowat geïntegreerd in het koelelement, maar de fan is het stukke deel)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 201824 op 15-05-2008 21:27 . Reden: nog wat facts op een rij gezet, en jaartal moet eentje eerder zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Anoniem: 201824 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:33:
Mijn jewel 2500 uit november 2004 loopt uitzonderlijk snel leeg (1 en 1/2 uur bij gebruik, weinig verschil met wel of niet actief wat doen). Als ie uitstaat zuigt ie de batterij na 1 dag 10% leger. Hoor ook een gezoem als ie uitstaat, ik denk dat 't sluipverbruik daarmee te maken heeft. Een of andere 'lekkage'. Heb m alleen nooit ter reparatie aangeboden omdat ik m 'nodig' had voor school... en gamen :P (stom achteraf gezien )

Het geluid is momenteel sterk vervormd, maar met wat wrikken aan het scherm doet ie het vaak weer. En net als anderen heb ik af en toe ook USB problemen.

M'n hdd was vorig jaar al stukgegaan. Ook BSOD's, af en toe rebooten deed ie t weer, maar op een gegeven moment hielp niets meer. Tikkende schijf :Y Gelukkig is hier nog altijd een vervangend model voor te vinden :)

Maar sinds maart heeft ook mijn cooler het begeven. Heb al eens naar het model (van de cooler) op internet gezocht, maar kon niets binnen Europa vinden. Wel de VS... Moet je weer met die creditcards gaan betalen, de groeten! |:(

Conclusie: wat een onding voor een laptop! Heb er nog de volle pond (iets van 1800 euro) voor gelapt bij computerpirates.

In eerste instantie had ik het niet eens door dat de cooler stuk was, maar toen ik aan t gamen was en ik de cooler niet eens hoorde ging ik maar eens voelen of die heet was. Nou dat was ie. Zeker een uur zitten gamen. Maar de laptop doet 't opzich nog wel gewoon! 8)7 Toch goeie proc zo'n Intel centrino 1,7 (735 dacht ik)

Maar wie heeft er dus wie heeft er nog een cooler (de fan) over? Of wie weet hoe ik zoiets met wat trucage kan verhelpen? (de fan zit zowat geïntegreerd in het koelelement, maar de fan is het stukke deel)
ik heb m'n ouwe thuis nog liggen, in Heythuysen. Ben 14 juni pas thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Anoniem: 201824 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:33:
Mijn jewel 2500 uit november 2004 loopt uitzonderlijk snel leeg (1 en 1/2 uur bij gebruik, weinig verschil met wel of niet actief wat doen).
Anderhalf uur op de accu van een laptop van 3,5 jaar oud vind ik anders uitzonderlijk netjes! Een gemiddelde Acer uit die tijd houdt het vaak nog geen 15 minuten meer vol op de accu dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201824

Haan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:04:
[...]

Anderhalf uur op de accu van een laptop van 3,5 jaar oud vind ik anders uitzonderlijk netjes! Een gemiddelde Acer uit die tijd houdt het vaak nog geen 15 minuten meer vol op de accu dan..
Ik gebruik(te) 'm ook niet heel vaak sinds 2 jaar geleden. Ik kocht 'm als gamelaptop voor een periode dat ik in Engeland zat, want daar had ik geen pc tot m'n beschikking. Leek me dus wel handig deze investering. Maar toen was de batterij al niet zo geweldig (1,5 tot 2 uur, ook bij niets doen). Of die videokaart die er in zat zuigt flink (256MB ATI radeon mobility nog wat :P) de batterij leeg. Toch wil ik 'm fixen door de cooler even te vervangen, al zal ook die niet lang mee gaan. Het was tenslotte een baggercoolermerk die er in/op zat.
(Bi-sonic Tech Corp, brushless blower, model bp430705h 2.5v DC5v 0.28amp)

En Ghannes, als je weer terug bent heb ik wel iets van interesse. Al zal ik er zoals je wel zult begrijpen, na deze ervaring niet al te veel voor over hebben voor die cooler. Het is me alleen te doen om de processor te koelen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 201824 op 15-05-2008 20:54 . Reden: 256 mb ati radeon 9700 mobility :D ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste