[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik zit ook te twijfellen over de aanschaf van een v2500, ik ga hem waarschijnlijk bij computerpirates bestellen en daar kan ik bij de bestelling voor 55 eu's meer een 9-cell batterij nemen ipv aan 6 cell baterij. Is dit het geld waard?

p.s. het gaat om een 1Ghz, 1Gb ram, 60Gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135213

Heb de Alpha 2500 nu 2 dagen, en ik moet zeggen een heerlijk apparaat! Anders dan op de vorige foto's is mijn Alpha zwart met grijs.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sbode/25001.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sbode/25002.jpg
klikbaar (meer foto's? vraag maar)

Heb nog geen benchmarks gedaan oid, maar hij "voelt" snel genoeg aan. Scherm vind ik echt prima (WXGA) en kan me voorstellen dat WSXGA te klein wordt. Helderheid is ook perfect.

Enkele vragen:
- buigt bij jullie de linkerbovenkant van het toetsenbord (rond de QWE) bij het typen ook een beetje door?
- Is het mogelijk om in spellen (bijv NFSU2) 2 zwarte randen rond het scherm te krijgen zodat het scherm niet uitgerekt wordt?
- heeft een van jullie ook een neopreen hoes voor deze laptop (15.4 widescreen)?
- Ik heb instant-on nog niet aan de praat gekregen. "error: wrong system id or insufficient hdd space" Terwijl ik toch echt 400mb aan ongepartitioneerde ruimte over heb. Wat doe ik verkeerd?

Bvd

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 135213 op 21-04-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141986

Mensen, kun je op de Alpha2500 met 1.6 dothan, 512ddr nog fatsoenderlijk spellen spelen? Ik hoef niet de allernieuwste spellen vloeiend te spelen met alle settings op high, maar ik wil er wel in de buurt komen. :7 student he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 09:49
Anoniem: 135213 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:47:
Heb de Alpha 2500 nu 2 dagen, en ik moet zeggen een heerlijk apparaat! Anders dan op de vorige foto's is mijn Alpha zwart met grijs.

[afbeelding] [afbeelding]
klikbaar (meer foto's? vraag maar)

Heb nog geen benchmarks gedaan oid, maar hij "voelt" snel genoeg aan. Scherm vind ik echt prima (WXGA) en kan me voorstellen dat WSXGA te klein wordt. Helderheid is ook perfect.

Enkele vragen:
- buigt bij jullie de linkerbovenkant van het toetsenbord (rond de QWE) bij het typen ook een beetje door?
- Is het mogelijk om in spellen (bijv NFSU2) 2 zwarte randen rond het scherm te krijgen zodat het scherm niet uitgerekt wordt?
- heeft een van jullie ook een neopreen hoes voor deze laptop (15.4 widescreen)?
- Ik heb instant-on nog niet aan de praat gekregen. "error: wrong system id or insufficient hdd space" Terwijl ik toch echt 400mb aan ongepartitioneerde ruimte over heb. Wat doe ik verkeerd?

Bvd
ik probeerde need for speed u2 ook wide screen te krijgen... maar het lukt niet ik kan ook maar een stuk of 3 verschillende resoluties kiezen, heb net catalyst drivers geinstaleerd misschien dat het nu wel kan. Ut '04 kan ik trouwens wel met alles op high spelen op een goeie widescreen res.

Bij mij beugt het bij die qwe ook een beetje door...

Weet er iemand goeie drivers voor de msi bluetooth stick om pc suite (van nokia) aan de praat te krijgen?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131454

Anoniem: 141986 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:48:
Mensen, kun je op de Alpha2500 met 1.6 dothan, 512ddr nog fatsoenderlijk spellen spelen? Ik hoef niet de allernieuwste spellen vloeiend te spelen met alle settings op high, maar ik wil er wel in de buurt komen. :7 student he ;)
ja hoor alle spellen lopen super.. 1GB ram is echter wel geen luxe met XP, loopt het net iets lekkerder..

ben goed tevreden met m'n laptop alleen m'n behuizing begint nu na een half jaar wel mankementen en krassen te vertonen, de klep wil afentoe behoorlijk kraken bij het open en dicht maken..

kleine opmerking over de mensen die beweerde dat een 128mb PCI-E videokaart niet zo snel zou zijn als een ATI 9700 256mb AGP(x4) videokaart.. fout gedacht.. de 9700 scoort ongeveer 3000 punten in 3dmark03 terwijl de 128mb PCI-E makkelijk de 5000 punten haalt in 3dmark03!!!
zie topic -> [rml]BredeP in "[ Ervaringen] Nieuwe Jewel 81x0 notebooks"[/rml]
deze laptop is echter (gelukkig) nog niet leverbaar.. 8)7

oja, ik kreeg in eindhoven bij de computerland winkel gratis een doos van 10 stuks duallayer DVD-R schijfjes bij aankoop van mijn alpha 2500.. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131454 op 21-04-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
FF een rits replies: :)
Anoniem: 141986 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:03:
Nog meer mensen die gratis spul bij hun alpha2500 bij computerland kregen? Vertel er f bij of ze het aanboden, of dat je echt hebt moeten kletsen om ze zover te krijgen. :P
Anoniem: 141986 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:52:
Heb je daarvoor als Brugman moeten praten, of boden ze het zelf aan?
Nou, mijn pappie ging mee en die kan dat soort dingen blijkbaar wel goed. Toen we erover begonnen riep een andere gast vanachter de balie dat er ook wel een gratis tas met muis bij kon. Bijna alsof ze het je aanbieden ;). Heb btw ook de pixelgarantie gratis gekregen.
Roodey schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:39:
Ze gaan echt niet uit zichzelf jou een tas aanbieden hoor ;)

Alles wat ze kunnen verdienen, willen ze verdienen!

Dus je zult je mondje los moeten trekken :r
Dat valt dus wel mee... zie boven.
-SaveMe- schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:33:
[...]

Thanks, ga ik gelijk even proberen ...

EDIT:
Hoe moet ik em instellen voor Max performance ? Als ik de multiplyer op 18x set, dan krijg ik gelijk een blue screen (!). Wellicht moet ik de core voltage instellen. Hoe stel jij het in? (ik heb een 1.8 Dothan)
Ik kreeg eerst ook een bluescreen (Dothan 1.7), maar dat kwam omdat dat automatisch overklokken nog aanstond. Probeer of je dat al uit hebt staan. Voltage heb ik niks aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Hellup! Na een format-operatie heb ik mijn schijf opnieuw gepartitioneerd... ik krijg het echter niet voor mekaar InstantON erop te zetten. Indeling is als volgt (PartitionMagic):

Afbeeldingslocatie: http://www.hpvanheer.freeler.nl/screenie.PNG

Iemand een idee van wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

Heb 25 euro korting gekregen en gratis pixel garantie[

quote]Pelaminoskep schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:21:
Ja, dat behuizing vraagstuk ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Ik ben namelijk de zoveeldte die van plan is de Alpha2500 te kopen met de volgende specs: 1,7dothan, 1024MB DDR, 80GB, dvd +- rewriter, géén tv tuner. €1300

Nou vind ik het opzich ok dat er geen besturingssysteem op zit, maar dit houdt wel in dat ik een 0-pixel garantie wil (49€), want ik ga natuurlijk niet een apparaat aanschaffen voor 1300€ om vervolgens in t vervolg altijd tegen 1 (of meer) dooie pixel aan te zitten staren. Dure garantie is dat. In principe, voor dat geld, zou je niets extra moeten hoeven betalen. Ze moeten namelijk gewoon een goed produkt afleveren. O-)

Dan vraag ik me af: hoeveel mensen hebben een vorm van korting (lees: minder geld hoeven betalen óf een gratis iets (bijv rugzak) erbij) gekregen bij computerland?

Dan nog: heeft er iemand ervaring met uitgesteld betalen bij Computerland via PrimeLine?
(dwz: je betaalt pas over een jaar. Ja het kan, maar ze adverteren er niet mee, de sukkels)
Ik heb intussen zo'n beetje het HELE topic van de 2500 doorgelezen (ja, ik had tijd over B) ), maar ik heb daar nog niemand over gehoord.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141986

Pelaminoskep is nu een heel blije jongen :P

Morgen koop ik n alpha 2500:

Dothan 1.6
512 of 1024 gig
60 gb hdd 5400rpm
en natuurlijk die lekkere ATI

Hij ligt al voor me klaar!!

Ik heb hier veel te lang op moeten wachten. Bedankt voor alle info iedereen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whizchris schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:45:
Hellup! Na een format-operatie heb ik mijn schijf opnieuw gepartitioneerd... ik krijg het echter niet voor mekaar InstantON erop te zetten. Indeling is als volgt (PartitionMagic):

[afbeelding]
Iemand een idee van wat ik fout doe?
Ik heb hetzelfde probleem.
Error: Wrong system ID or insufficient HDD space
Mijn indeling:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sbode/25003.jpg
Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

whizchris schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:39:
FF een rits replies: :)

Ik kreeg eerst ook een bluescreen (Dothan 1.7), maar dat kwam omdat dat automatisch overklokken nog aanstond. Probeer of je dat al uit hebt staan. Voltage heb ik niks aan veranderd.
Ik had idd de high performance mode in de bios aangezet. Nadat ik deze had uitgezet, kreeg ik niet langer een bluescreen, maar een volledig hangend systeem. Alleen power uit kan nog baten.

SpeedswitchXP doet zijn werk hier totaal niet. Of ik em nu op battery optimized zet, of op max performance of een van de andere opties, Altijd blijft de cpu speed 600Mhz (0f 658 bij high performance mode).

Kan iemand bij wie het wel werkt eben screens plaatsen van de verschillen tabs uit SpeedswitchXP, zodat ik die settings kan overnemen en proberen? Ik zou daar erg blij mee zijn, omdat ik nu gewoon geen PS en Painter kan draaien :(

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04 13:30
Anoniem: 131454 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:42:
[...]

ja hoor alle spellen lopen super.. 1GB ram is echter wel geen luxe met XP, loopt het net iets lekkerder..

ben goed tevreden met m'n laptop alleen m'n behuizing begint nu na een half jaar wel mankementen en krassen te vertonen, de klep wil afentoe behoorlijk kraken bij het open en dicht maken..

kleine opmerking over de mensen die beweerde dat een 128mb PCI-E videokaart niet zo snel zou zijn als een ATI 9700 256mb AGP(x4) videokaart.. fout gedacht.. de 9700 scoort ongeveer 3000 punten in 3dmark03 terwijl de 128mb PCI-E makkelijk de 5000 punten haalt in 3dmark03!!!
zie topic -> [rml]BredeP in "[ Ervaringen] Nieuwe Jewel 81x0 notebooks"[/rml]
deze laptop is echter (gelukkig) nog niet leverbaar.. 8)7

oja, ik kreeg in eindhoven bij de computerland winkel gratis een doos van 10 stuks duallayer DVD-R schijfjes bij aankoop van mijn alpha 2500.. :9
De notebook is inmiddels voorradig bij Jewel, en kan worden uitgeleverd.
Zoals ik in mijn openingspost in het topic al aangaf, met een Dothan 1,6GHz 533MHz (sonoma), een 128MB PCI-Express GF 6600Go, 512MB PC4300 DDR2 geheugen, 60GB 5400rpm, Dual Layer DVD-burner en een Intel ABG Wifi kaartje heeft hij een verkoopprijs van 1449 euro, mijns inziens een erg scherpe prijs voor hetgeen de laptop biedt.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 20:40
De verkoper van Computerland zei tegen mij dat je Instant-On beter niet kon installeren.
Had hij slechte ervaringen mee!

Voor de rest nog steeds te tevreden met de laptop tot nu toe!!!

Laatst eerste vastloper gehad, maar aan/uitknop ingedrukt en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:53
Na een mailtje naar computerland over verschillende opties die ze bij de laptop hebben vraag ik mij het volgende af:

hoeveel verschil in accutijd zit er tussen de 6-cell accu en de 9-cell accu (6 = standaard, 9 = +59 euro)

hoeveel prestatie verschil zit er tussen de pentium M 1.7 ghz en de 1.8 ghz (1.7 = standaard, 1.8 = +69 euro)

hoeveel prestatie verschil zit er tussen de 80gb 5400rpm schijf en de 60gb 7200rpm schijf (80 = standaard, 60 = +30 euro)

voor de mensen die ook zitten te kijken naar deze laptop:

dit waren de meerprijzen volgens het mailtje:

- tv tuner + afstandsbediening +59 euro
- 2 ghz processor i.p.v. 1.7 +243 euro
- 3 jaar carry in garantie +69 euro
- 3 jaar pick up & return +139 euro
- 2gig ram i.p.v. 1gig +399 euro

ps het ging hier op de alpha 2500 laptop voor 1300 euro

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Is het al iemand gelukt om mediaportal http://mediaportal.sourceforge.net/ op de 2500 met tv-tuner te installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

vandaag mijn laptop laten repareren ivm het leeglopen van de battery. Vanochtend mijn lappie naar tradeland in zwanenburg gebracht en 's middags opgehaald. Volgens de medewerker had het euvel te maken met een jumper (wake on lan) waardoor er continu stroom verbruikt werd. Ze hebben een reparatie aan het moederbord doorgevoerd.
Verder vertelde de medewerker mij dat je met de 9 cel accu 2 x zo lang met de 2500 moet kunnen werken in vergelijking met de 6 cel.
Kon helaas mijn accu niet meer omruilen voor een 9 cel aangezien mijn lappie van eind januari is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
[b][message=23243767,noline]Kon helaas mijn accu niet meer omruilen voor een 9 cel aangezien mijn lappie van eind januari is.
Zijn er dan situaties waarin je je accu achteraf mag omruilen? Zo ja, welke en hoe werkt dit dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139975

whizchris schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:45:
[...]

Zijn er dan situaties waarin je je accu achteraf mag omruilen? Zo ja, welke en hoe werkt dit dan precies?
Ik mocht mijn batterij omruilen omdat ik hem net een dag eerder had gekocht en de batterij niet beschrikbaar zou zijn. Een dag later was hier een post dat hij beschrikbaar was bij jewel en dus meteen gebeld. Ik mocht hem dus wel omruilen... (computerland eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:54
Ikzelf ben ook in het bezit van een Alpha 2500.

Net als andere tweakers hier heb ik ook het probleem dat mijn accu leegloopt als deze uitstaat. :'(

De laptop heb ik gekocht bij Computerland, maar hoe gaat het nu in zijn werk als ik dit gerepareerd wil hebben? Moet ik contact opnemen met computerland of met Jewel (fabrikant van de Alpha??)

Alvast bedankt!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Niet online

LAN

Anoniem: 135213 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:47:
Enkele vragen:
Bij mij buigt hij bij de rechter boven hoek door, en ook bij de 2-3-4 toetsen, erg irritant. Ik vind het zowiezo een een toetstenbord van lage kwaliteit.
Mijn cursor verspringt tijdens het typen soms naar hele andere locaties, ook vreemd.
Ik ga hiermee terug, want voor 1300 euro wil ik wel fijn kunnen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

LAN schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:29:
[...]

Mijn cursor verspringt tijdens het typen soms naar hele andere locaties, ook vreemd.
Ik ga hiermee terug, want voor 1300 euro wil ik wel fijn kunnen typen.
Wat helpt is je eerst even verdiepen in de manual en ander zaken. Je kunt die touchpad zodanig configureren dat je cursor absoluut niet meer verspring tijdens het typen. Klik maar eens met de RMK op het icoontje van de touchpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 14:54
-SaveMe- schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:33:
[...]

Wat helpt is je eerst even verdiepen in de manual en ander zaken. Je kunt die touchpad zodanig configureren dat je cursor absoluut niet meer verspring tijdens het typen. Klik maar eens met de RMK op het icoontje van de touchpad!
inderdaad, dit komt doordat je met je handpalm het touchpad raakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Niet online

LAN

Ghannes schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:40:
[...]

inderdaad, dit komt doordat je met je handpalm het touchpad raakt ;)
Ik kwam er 10 seconden geleden ook achter (:
Ik had al zo'n vermoeden. Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

LAN schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:46:
[...]

Ik kwam er 10 seconden geleden ook achter (:
Ik had al zo'n vermoeden. Toch bedankt voor de tip.
Volgens mij ga je nu niet meer terug met de Laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Niet online

LAN

-SaveMe- schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:01:
[...]

Volgens mij ga je nu niet meer terug met de Laptop ;)
Toch wel, er zit een dode pixel op m'n scherm. Gelukkig de pixelgarantie erbij gedaan.

Voor de rest, ben er erg tevreden mee tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Zosas schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:04:
Ikzelf ben ook in het bezit van een Alpha 2500.

Net als andere tweakers hier heb ik ook het probleem dat mijn accu leegloopt als deze uitstaat. :'(

De laptop heb ik gekocht bij Computerland, maar hoe gaat het nu in zijn werk als ik dit gerepareerd wil hebben? Moet ik contact opnemen met computerland of met Jewel (fabrikant van de Alpha??)

Alvast bedankt!
Anyone?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082

Met het filiaal van Computerland waar je hem gekocht hebt.
Als het goed is maken zij het in orde en repareren ze hem, als je hem nog geen jaar hebt doen ze het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Zosas schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:41:
[Ikzelf ben ook in het bezit van een Alpha 2500.

Net als andere tweakers hier heb ik ook het probleem dat mijn accu leegloopt als deze uitstaat. :\'(

Alvast bedankt!]

Anyone?
Heb je dat formuliertje al opgestuurd naar Tradeland?
Ikzelf heb dat pas gedaan, heb hem al ruim 1 á 1,5 maand. Zo gauw ik reactie heb van hoe en wat met mijn garantie (1 jaar Pick Up & Return + 1 jaar Carry-In voor € 39,-) , bel ik naar Computerland en dan hoor ik het wel aan de telefoon wat ik moet doen?!Hun zullen dan wel zeggen wat je moet doen.

Heb trouwens zelfde probleem als jou, met de leeglopende accu!! Beetje kut, ga je naar school is er al 10 % van je accu weg.

Maar goed....ik vind de ontvangst van mijn WLAN kaart ook niet zo goed? Meer mensen last van????

Ik kan op zolder bijna niets ontvangen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:44
Vragen:
1. Heeft iemand al nieuwere Radeon drivers geinstalleerd?
Bij voorkeur ervaringen met de Omega drivers.
2. Ontvangen zonder handleiding. Hoort dat zo?
Dus wat betekenen die 3 zilveren knoppen links van de on/off knop?

Verder prima notebookje. Enter had wel wat groter mogen zijn en de shift kleiner.

Opmerking:
Met een usb stick opstarten geeft een logische fout; ntldr missing.
Doorstarten laat de ntldr van de harde schijf daarna vinden. Was wel schrikken de 1e keer.

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcp20366 schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:04:
Vragen:
1. Heeft iemand al nieuwere Radeon drivers geinstalleerd?
Bij voorkeur ervaringen met de Omega drivers.
Ik heb de Catalyst drivers geïnstalleerd (zoals beschreven in de startpost), en werken prima. Heb van te voren geen benchmark gedaan dus weet ook niet of het in snelheid scheelt. In NFSU2 werkt fullscreen antialias nu tenminste wel (voorheen zwart scherm met enkele lichten), helaas dan wel te lage framerate.
2. Ontvangen zonder handleiding. Hoort dat zo?
Ja, op een van de bijgeleverde cd's staan een aantal pdf met de handleiding
Dus wat betekenen die 3 zilveren knoppen links van de on/off knop?
De meest linker start bij mij firefox, oftewel je internet browser. De tweede start, wanneer je laptop uit staat, instant on (wel installeren, als het lukt. Zelf niet aan de praat). Wanneer je laptop aanstaat, start hij je default mediaspeler. De rechter schijnt een stille modus te activeren (ik zou alleen niet weten hoe ik kan zien of deze is geactiveerd, iemand?)
Verder prima notebookje. Enter had wel wat groter mogen zijn en de shift kleiner.

Opmerking:
Met een usb stick opstarten geeft een logische fout; ntldr missing.
Doorstarten laat de ntldr van de harde schijf daarna vinden. Was wel schrikken de 1e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52539

Je kunt zien of de stille modus aanstaat doordat een van de lichtjes linksonder groen gaat branden, ik geloof de meest linker maar ik weet het nu even niet zeker, moet je maar even testen.

Ik heb het probleem met de 600 MHz ook, waarbij mijn processor niet meer op 1.7 maar 0.6 GHZ draait volgens het Bios en andere computer-analyseer programma's. Na het doorlezen van deze topics is er al veel over gesproken, maar ik ben toch achtergebleven met een paar vragen:

1. Heeft dit ook echt invloed op de prestaties of is het alleen een sofware bug dat er slechts 600 MHz gedetecteerd wordt?
2. Het euvel deed zich voor na een flash van het Bios, naar versie 1.8. Mijn laptop is net nieuw dus ik nam aan dat er zo een 'nieuwer' moederbord in zou zitten waarmee 1.8 wel goed samenwerkte. Hoe kan ik dit checken?
3. Helpt het terug flashen naar een vorige versie Bios? Volgens verscheidene posts was dat niet de oplossing.
4. Er worden hier wat programma's gegeven waarmee je de processor handmatig kunt beïnvloeden. Werken met deze programma's de Speedstep en Smartpower technologie nog wel? En zo ja, welk programma en welke instellingen heb ik nodig om het 600 MHz probleem te verhelpen?

Er zullen vast nog anderen zijn die deze vragen hebben, dus ik wou vragen om duidelijke antwoorden met aanvullingen voor dingen die jullie zelf nog zijn opgevallen of als tip kunnen geven. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Anoniem: 52539 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:04:
Je kunt zien of de stille modus aanstaat doordat een van de lichtjes linksonder groen gaat branden, ik geloof de meest linker maar ik weet het nu even niet zeker, moet je maar even testen.

Ik heb het probleem met de 600 MHz ook, waarbij mijn processor niet meer op 1.7 maar 0.6 GHZ draait volgens het Bios en andere computer-analyseer programma's. Na het doorlezen van deze topics is er al veel over gesproken, maar ik ben toch achtergebleven met een paar vragen:

1. Heeft dit ook echt invloed op de prestaties of is het alleen een sofware bug dat er slechts 600 MHz gedetecteerd wordt?
2. Het euvel deed zich voor na een flash van het Bios, naar versie 1.8. Mijn laptop is net nieuw dus ik nam aan dat er zo een 'nieuwer' moederbord in zou zitten waarmee 1.8 wel goed samenwerkte. Hoe kan ik dit checken?
3. Helpt het terug flashen naar een vorige versie Bios? Volgens verscheidene posts was dat niet de oplossing.
4. Er worden hier wat programma's gegeven waarmee je de processor handmatig kunt beïnvloeden. Werken met deze programma's de Speedstep en Smartpower technologie nog wel? En zo ja, welk programma en welke instellingen heb ik nodig om het 600 MHz probleem te verhelpen?

Er zullen vast nog anderen zijn die deze vragen hebben, dus ik wou vragen om duidelijke antwoorden met aanvullingen voor dingen die jullie zelf nog zijn opgevallen of als tip kunnen geven. Alvast bedankt.
Ik heb het ook toen ik ff niets deed met mn laptop en toen keek bij eigenschappen stond er 600 MHz.
Even later was ik wel actief geweest met de laptop en stond er bij eigenschappen 1,7 GHz.

Dus ff druk bezig en kijk dan nog eens. Misschien helpt dat...??

Mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roodey schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:49:
[...]

Ik heb het ook toen ik ff niets deed met mn laptop en toen keek bij eigenschappen stond er 600 MHz.
Even later was ik wel actief geweest met de laptop en stond er bij eigenschappen 1,7 GHz.

Dus ff druk bezig en kijk dan nog eens. Misschien helpt dat...??

Mzzl
Ik hoop dat dit op batterij was, want anders behoort hij meer dan 1.7 weer te geven... smartpower levert +10%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Dat weet ik zo niet meer.
Denk ik wel, maar wanneer zie je dat smart power aanstaat?

Ik heb gewoon gekeken bij Start > eigenschappen of iets dergelijks (zit nou op stage dus kan niet kijken) > en toen stond er 1,7 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:29
Ik heb thuis zelf een scherm van 17" CRT, daar draai ik met een resoltuie van 1280 X 960

Ik vind dit prima werken, mag nog wel iets kleiner :) Maar met welke scherm resolutie is dit te vergelijken op een 15" laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Anoniem: 52539 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:04:

Dit heb ik dus ook.

1. Ja, hij loopt echt op 600MHz. Zet bios opties voor battery en performance mode uit en installeer CPUMSR (www.cpuheat.wz.cz/html/CPUMSR_main.htm) met bijbehoreende LLA-Driver. Ik kan hiermee de multiplier op 17x zetten.

2. Ik heb ook geflashed naar 1.08 waardoor dit ontstaat, geen id hoe te checken of je een "nieuw" mobo hebt.

3. Bij mij niet, dus dat zal bij jou ook wel zo zijn. (Je hebt 1299,- aanbieding?)

4. Zie 1 :P

[ Voor 2% gewijzigd door SqnLdr op 29-04-2005 18:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb inderdaad ook de aanbieding voor 1299,-. Maar er is nu een ergnstiger probleem bijgekomen.

Het scherm doet heel vreemd. Er is een soort van groene waas overheen, als ie UIT staat. Wanneer ik hem aanzet wordt het scherm zwart, verschijnen de normale boot-berichten en laad hij Windows. Zodra hij echter ín Windows probeert te komen, verschijnt er heeeeeel kort een blauw scherm en valt de laptop uit. Dit is ook zo in veilige modus.
Als de laptop uitvalt vervagen alle letters en dergelijke op het scherm in een soort van groene waas, het is heel gek. Alsof er water in zit oid, maar dat is onmogelijk.

Ik ga nu de laptop op een normaal scherm aansluiten om te kijken of het scherm gewoon dood is, maar dit klinkt erg als een serieuse hardware fout... Iemand die dit al eens heeft meegemaakt??

Ps. Ik wil het blauwe scherm natuurlijk beter kunnen bekijken, maar het Bios van deze laptop heeft geen functie om ervoor te zorgen dat de laptop niet automatisch herstart bij een fout, of heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is niet bedoeld als dubbel-post maar als vervolg-post.

Ik heb een ander scherm op de laptop aangesloten en volgens mij liggen deze problemen niet in het scherm. Vergeet ook maar wat ik zei over de groene waas, dat bleek niks te zijn.

Maar nou zit ik nog wel met een laptop die het opeens niet meer doet. Ik wou dat ik dat blauwe scherm even beter kon bekijken...
Hij is vandaag vervoerd in de auto, kan het zijn dat er geheugen is losgetrild oid? Ik ben niet zo thuis in de opbouw van een laptop, dus misschien dat iemand anders theorieën heeft? Hij deed het hiervoor wel prima (afgezien van het 600 MHz probleem).

Ik zou de technische dienst van Computerland bellen, maar ja, het is koninginnedag he. Dat kan dus pas maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 27-04 16:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Anoniem: 52539 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:14:
Dit is niet bedoeld als dubbel-post maar als vervolg-post.

Ik heb een ander scherm op de laptop aangesloten en volgens mij liggen deze problemen niet in het scherm. Vergeet ook maar wat ik zei over de groene waas, dat bleek niks te zijn.

Maar nou zit ik nog wel met een laptop die het opeens niet meer doet. Ik wou dat ik dat blauwe scherm even beter kon bekijken...
Hij is vandaag vervoerd in de auto, kan het zijn dat er geheugen is losgetrild oid? Ik ben niet zo thuis in de opbouw van een laptop, dus misschien dat iemand anders theorieën heeft? Hij deed het hiervoor wel prima (afgezien van het 600 MHz probleem).

Ik zou de technische dienst van Computerland bellen, maar ja, het is koninginnedag he. Dat kan dus pas maandag.
Je kunt ervanuit gaan datie helemaal stuk is, waarschijnlijk een foutje op het moederbord. Geheugen trilt niet los, maar je HD zou wel schade kunnen hebben opgelopen. Maar als je laptop uit staat, moet dat ook niet zo vlug voorkomen en het kan er ook niet voor zorgen dat je laptop helemaal niet meer opstart. Dan zou hooguit Windows niet meer kunnen starten omdatie z'n bestanden niet meer kan lezen ed. :)

Als je wilt dat je computer niet meteen herstart bij een blauw scherm moet je dat in Windows zelf instellen bij de systeeminstellingen, maar ik denk niet dat je daar nog kunt komen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Maar een laptop is gemaakt om overal mee heen gesleurt te worden dus ze moeten daar naar mijns inzien wel tegenkunnen!!

[ Voor 12% gewijzigd door Roodey op 30-04-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:25
Roodey schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:15:
Maar een laptop is gemaakt om overal mee heen gesleurt te worden dus ze moeten daar naar mijns inzien wel tegenkunnen!!
Zolang je er zorgvuldig mee omgaat, gaat een laptop echt niet kapot.

Aangezien mijn Jewel Jade 8080 na 7 maanden is overleden (koffieschade), ben ik wederom toe aan een nieuwe laptop. Ik twijfel nu tussen de Jewel Jade 8110 en de Jewel Diamond 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een klein vraagje:

Is het zo, dat wanneer je geen tv tuner hebt dat je toch de mogelijkheid tot aansluiting aan de achterkant hebt zitten?

edit: om duidelijker te zijn, wanneer ik een tv tuner zou hebben, hoe zou dit genoemd worden in apparaatbeheer/everest?

Dit heb ik namelijk wel, maar ik heb geen tv tuner besteld.

Bvd.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 135213 op 01-05-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ja denk ik wel, zodat je een optie hebt om later nog een tv-tuner te bestellen. Anders moeten ze eerst weer een uitgang plaatsen :P

Maar nu antwoord wel de grootste leek dus fout kan altijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2021

tobler

woei

Ik ga denk ik ook een 2500 kopen, maar dan rond de zomervakantie :)
Ik wil toch ook wel "mobiel gamen", maar verder ook internet enzo.

[off]
maar kan je eigelijk wel een beetje mooi cs: sourcen?

oja, mijn eerste post op tweakers :)
[/off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vervolg reply met twee vragen over het CPU programma:

1. Ik kan de multiplyer niet op 17x zetten, maar maximaal 16x. Waarom is dit bij jou/anderen wel mogelijk?
2. Het lukt het programma wel om de multiplyer weer te veranderen zodat de laptop weer op 1600 MHz loopt, maar na een restart vergeet de laptop dit weer?! De bios opties staan uit (hoewel CPUMSR aangeeft dat Enhanced Intel Speedstep Technologie "enabled" is), maar na elke restart van de laptop staat hij weer terug op 600 MHz. Dit kan niet de bedoeling zijn?

Ik heb de LLA-drivers geïnstalleerd en de nieuwste versie gedownload (0.90). Wat is er verder nog mis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zit er hard over te denken om binnenkort de Alpha 2500 te kopen. De specs zien er echt super goed uit, vooral die 1GB geheugen zie je niet vaak, en natuurlijk die mooie videokaart. Ik lees alleen erg veel over problemen met de accu? Heeft iedereen daar last van, of lijkt het veel doordat ook heel veel mensen deze laptop hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Die accu wordt uiteindelijk gemaakt, dus uiteindelijk komt het goed maar dat moet niet mogen zoiets!
Ik zou niet weten hoeveel mensen er last van hebben. Ik in ieder geval wel en ik ga binnenkort bellen naar Computerland/Tradeland. Heb 1 jaar pick up and return genomen omdat ik zag dat me accu leegliep en 2e jaar in carry in. Dus ze mogen hem mooi ophalen :9

Ik had plaatjes van de Alpha 2500 beloofd, dus bij deze.
Hier een voorbeeld!! De rest staat hier ------> http://home.quicknet.nl/qn/prive/marleenengerrit/laptop

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/marleenengerrit/pictures/laptop/DSC00001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Roodey schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:35:
Die accu wordt uiteindelijk gemaakt, dus uiteindelijk komt het goed maar dat moet niet mogen zoiets!
Ik zou niet weten hoeveel mensen er last van hebben. Ik in ieder geval wel en ik ga binnenkort bellen naar Computerland/Tradeland. Heb 1 jaar pick up and return genomen omdat ik zag dat me accu leegliep en 2e jaar in carry in. Dus ze mogen hem mooi ophalen :9

Ik had plaatjes van de Alpha 2500 beloofd, dus bij deze.
Hier een voorbeeld!! De rest staat hier ------> http://home.quicknet.nl/qn/prive/marleenengerrit/laptop

[afbeelding]
Het is logisch dat ze dat ding maken, maar ik heb niet zo'n zin om een notebook met kapotte accu te kopen en die dan weer om te moeten ruilen. Die accu kan dan toch ook gewoon in 1x goed zijn? Hebben de 9-cell accu's er ook last van eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ik heb in dit topic nog niemand gehoort die er last van had met een 9-cell, dus dan kun je beter iets meer betalen jah voor een 9-cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Misschien dat ik dat dan ook maar doe. Ik ben nog aan het rondkijken, maar eigenlijk is dit zo'n mooie aanbieding dat ik rond deze prijs nog geen gelijkwaardige notebook ben tegengekomen.
De 9-cell is sowieso wel interessant aangezien ik 'm voor school ga gebruiken, dus dan is een lange levensduur van de accu wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Muse schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:27:
Misschien dat ik dat dan ook maar doe. Ik ben nog aan het rondkijken, maar eigenlijk is dit zo'n mooie aanbieding dat ik rond deze prijs nog geen gelijkwaardige notebook ben tegengekomen.
De 9-cell is sowieso wel interessant aangezien ik 'm voor school ga gebruiken, dus dan is een lange levensduur van de accu wel erg fijn.
Ik baal heel erg van het feit dat ik een leeglopende accu heb, maar desondanks ben ik harstikke tevreden over deze laptop!!

Gamen kun je paar uur achter elkaar zonder dat hij héééél erg warm wordt (zo warm dat hij zich zelf uitschakeld) en dat vind ik groot voordeel.

Met name die 1 GB werkgeheugen is fijn, ik had eerst 256 MB op desktop. Bij Call of Duty United Offensive duurde het laden van een level 1 minuut op desktop, nu 20 seconden ongeveer op de laptop.
De levels Carentan (voor de kenners onder ons) behoort tot Call of Duty (origineel) en het laden daarvan duurt slecht 5 seconden tot 10 seconden.

En je kunt Photoshop, Dreamweaver, Coffeecup, Winamp en Azureus lekker vlot naast elkaar draaien! En dat is toppie >:)

Ik vond het eerst heel veel geld, € 1.299,- maar nu achter af valt het nog wel mee. Oké het geld ben ik kwijt, maar ik heb ook iets heel vet en fijns terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
De leeglopende accu is toch te wijten aan het moederbord en niet de accu toch? :?

Ik had namelijk computerland een mailtje gestuurd over wie/wat/waar. Ik kan de laptop dus langsbrengen, maar er werd wel vermeld dat er op de accu maar 3 maanden garantie zit.

Echter als het probleem te wijten is aan het moederbord: volledige garantie. >:)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Zosas schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:06:
De leeglopende accu is toch te wijten aan het moederbord en niet de accu toch? :?

Ik had namelijk computerland een mailtje gestuurd over wie/wat/waar. Ik kan de laptop dus langsbrengen, maar er werd wel vermeld dat er op de accu maar 3 maanden garantie zit.

Echter als het probleem te wijten is aan het moederbord: volledige garantie. >:)
Ja lag volgens mij aan t moederbord, maar mijn probleem is leeglopende accu. Oorzaak is dus moederbord.

Maar naar mijn weten zit er 5 maanden garantie op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Roodey schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:09:
[...]

Ja lag volgens mij aan t moederbord, maar mijn probleem is leeglopende accu. Oorzaak is dus moederbord.

Maar naar mijn weten zit er 5 maanden garantie op een accu.
3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 14:20
Waarom geen linkje naar een t.net pricewatch van deze laptop :?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
En dat witte schermen probleem is bij de huidige nieuwe notebooks toch ook opgelost?
* Muse twijfelt nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56
wat een mooi ding is dit :) :)
vraagje; vaak wordt ie geleverd zonder OS.
Dat is natuurlijk geen probleem aangezien iedereen hier Linux draait,
maar ik neem aan dat je gewoon van de setup cd kan booten en de installatie gewoon is zoals met een normaal desktop systeem?

[ Voor 81% gewijzigd door marteltor op 03-05-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2021

tobler

woei

grr moet nog wachten tot de zomervakantie :(
maar dan ga ik hem zeker kopen!

(ouders @ geen geld, net verhuisd, hele huis word verbouwd :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
marteltor schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:24:
wat een mooi ding is dit :) :)
vraagje; vaak wordt ie geleverd zonder OS.
Dat is natuurlijk geen probleem aangezien iedereen hier Linux draait,
maar ik neem aan dat je gewoon van de setup cd kan booten en de installatie gewoon is zoals met een normaal desktop systeem?
Ik denk dat er meer zijn die gewoon Windows draaien. ;) Maar het lijkt me vanzelfsprekend dat je gewoon de XP bootcd erin kan rammen en dan gewoon kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ik heb geen last van de witte schermen. Ik had zelf ook nog Windows XP liggen. Ik heb hem aangedrukt, installatie cd van Windows er in geplopt en voilá. Installatie duurt wel even maar dat is ook wel zo met een desktop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Muse schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:27:
[...]

Ik denk dat er meer zijn die gewoon Windows draaien. ;) Maar het lijkt me vanzelfsprekend dat je gewoon de XP bootcd erin kan rammen en dan gewoon kunt installeren.
ik was de O-) smiley vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
1 jaar garantie is toch gewoon wettelijk verplicht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
marteltor schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:36:
[...]

ik was de O-) smiley vergeten :P
Hehe, ok dan. :)

Ik denk dat ik na het weekend maar eens bij Computerland langs loop om de laptop eens irl te bekijken. Ook eens zien of ik er nog wat dingen bij kan lullen. Ik vind het bijvoorbeeld onzin dat als je een notebook van €1300,- koopt je dan ook nog los voor een dode-pixelgarantie moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De standaard garantietermijn is 2 jaar carry-in garantie. (Geldig vanaf 01-06-2003)
Op batterijen zit 3 maanden garantie en dit is niet verlengbaar.
http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=warranty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch raar dat er bij de "alpha Garantievoorwaarden" staat onder punt 4:
  • Op batterijen zit 5 maanden garantie en die is niet verlengbaar
Dat is het registratie formulier van Tradeland.... Nou lekker als je deze laptop hebt met de naam Jewel erop.. heb je ook meteen 2 maanden minder garantie op je batterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
  • Laatst online: 06-08-2024
Muse schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:07:
[...]Ik vind het bijvoorbeeld onzin dat als je een notebook van €1300,- koopt je dan ook nog los voor een dode-pixelgarantie moet betalen.
Dat vond ik nou ook. Maar ik kon kletsen wat ik wilde; ik kreeg het er niet gratis bij. Het verhaal is dat drie of meer dode pixels al onder de standaard garantie vallen, dus dat je zonder pixelgarantie alleen een probleem hebt bij één of twee stuks. Dit was in Nijmegen, dus misschien heb je in andere vestigingen meer geluk...

The true test of a fan's mettle is the same as it is for any player: were you there when you were needed most?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mav21 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:39:
[...]

Dat vond ik nou ook. Maar ik kon kletsen wat ik wilde; ik kreeg het er niet gratis bij. Het verhaal is dat drie of meer dode pixels al onder de standaard garantie vallen, dus dat je zonder pixelgarantie alleen een probleem hebt bij één of twee stuks. Dit was in Nijmegen, dus misschien heb je in andere vestigingen meer geluk...
oplossing is simpel, zeg even dat je hem wilt zien als hij aanstaat omdat je neit om de hoek woont en zeker wilt zijn dat hij het doet, werkte bij mij goed en bespaarde mij 25 euro (als je gelijk al geen dode pixels ziet, is de kans dat ze er naar 10 uur wel zijn heel erg klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb de gok genomen en hem genomen zonder pixelgarantie. Die truuk van 'in de winkel testen' wilden ze niet aan... Gelukkig geen problemen met dode pixels gehad.

The true test of a fan's mettle is the same as it is for any player: were you there when you were needed most?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Zie je wel, dat is dan denk ik het verschil tussen Jewel en Alpha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Kan je die Jewel niet via internet bestellen?
Dan heb je nl. ALTIJD 1 week "gratis pixelgarantie". De zogenaamde afkoelperiode.
Ik zit ook nog steeds te twijfelen over de aanschaf van die nieuwe 2500.
Maar klopt het dat ze de aanbieding hebben teruggeschroefd? Er zat toch eerst 1Gb geheugen in?

Het is de ultieme test voor mij, kijken of ik tot na de zomer kan wachten.
Dan schijnt dus de eerste Jewel 2500 met pci-express uit te komen.
(helaas wel iei met een Nvidia Go kaartje, Ik wil een Ati M28 !!)
Dit heb ik van een vogeltje vernomen . . . ;)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
je moet bij computerland ook niet bij de aanbiedingen kijken, maar gewoon bij notebooks. En dan de alpha 2500; die heeft nog steeds 1gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afterburner79 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:34:
Dan heb je nl. ALTIJD 1 week "gratis pixelgarantie". De zogenaamde afkoelperiode.
Ik zit ook nog steeds te twijfelen over de aanschaf van die nieuwe 2500.
Maar klopt het dat ze de aanbieding hebben teruggeschroefd? Er zat toch eerst 1Gb geheugen in?

Het is de ultieme test voor mij, kijken of ik tot na de zomer kan wachten.
Dan schijnt dus de eerste Jewel 2500 met pci-express uit te komen.
(helaas wel iei met een Nvidia Go kaartje, Ik wil een Ati M28 !!)
Dit heb ik van een vogeltje vernomen . . . ;)
die met pci express kaart is er al, zie hun nieuwe folder

heb mijn laptop terug gebracht omdat de service brak is van Tradeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Anoniem: 79532 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:16:
[...]

die met pci express kaart is er al, zie hun nieuwe folder

heb mijn laptop terug gebracht omdat de service brak is van Tradeland
Zou je je iets nader willen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnielsm
  • Laatst online: 06:53
Roodey schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:59:
[...]

Zou je je iets nader willen verklaren?
waarschijnlijk bedoelt hij de jewel jade 8110 die heeft een nvidia 6600 (128MB) op pci-e.

die is alleen wel 1399 euro met 1.73ghz; 60 gig 5400 & 512 ddr2 ram (prijs genomen van computerland)

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Roodey schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:37:
[...]

Zie je wel, dat is dan denk ik het verschil tussen Jewel en Alpha :P
Ik heb de folder van Computerland even bekeken, en daar staat 5 maanden voor zowel Jewel als Alpha. jewelnotebooks.nl moet dus bijgewerkt worden. :+
Afterburner79 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:34:
U kunt geen herroepingsrecht gebruiken:
1. Als u een dienst afneemt en de uitvoering met uw instemming is begonnen voor de termijn van zeven werkdagen;
2. Voor goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markten en waarop de leverancier geen invloed heeft;
3. Voor maatwerk of voor een product met een ander duidelijk persoonlijk karakter;
4. Voor producten die snel kunnen bederven of verouderen;
5. Voor audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan u de verzegeling heeft verbroken;
6. Voor de levering van tijdschriften en kranten;
7. Voor weddenschappen en loterijen.
http://www.stichtingdeomb...ument/Koopopafstand.htm#5

[ Voor 63% gewijzigd door Mawlana op 06-05-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:08:
[...]

Ik heb de folder van Computerland even bekeken, en daar staat 5 maanden voor zowel Jewel als Alpha. jewelnotebooks.nl moet dus bijgewerkt worden. :+

[...]

[...]

http://www.stichtingdeomb...ument/Koopopafstand.htm#5
het is mij gelukt om na 1,5 maand mijn laptop terug te brengen en geld terug te krijgen omdat ik niet te vreden was over de service van Jewel. Dus zit je met een pixel probleem gewoon brief sturen naar Stichting de Ombudsman en contact opnemen met Computerland. Computerland zegt wel recht hebben is 1 ding maar het krijgen is een tweede. Binnen 8 dagen mag wettelijk alles terug (op enkele uitzonderingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131454

ik ben de trotse bezitter van een van de eerste alpha 2500's (okt 2004) prestaties zijn goed voor de prijs die ik er toen voor moest betalen.. het systeem is ietsje goedkoper geworden nu maar voor het zelfde bedrag dat ik toen betaalde koop je nu de Jewel Jade 8110, dit notebook is een stuk rapper dan de alpha mede door de fsb van 533 mhz en natuurlijk de PCI-E videokaart die bijna 2x zo krachtig is.. ook is de behuizing wat beter.. maar t scherm is hetzelfde gebleven.. De enige reden om nu nog een alpha 2500 te kopen is de prijs.. de prestaties van de ati 9700 256mb videokaart zijn al weer achterhaald..

onderstaand wat benchmarks van beide systemen (beide 1gb-ram en 1,6 mhz proc en 6-cells battarij)
eerst de score van de alpha, 2e is de score van de jewel jade 8110
3DMark03 (1) 3041 5464
3DMark05 (1) 779 2043
PCMark04 – Systeem (1) 3448 4201
PCMark04 – CPU (1) 3299 4123
PCMark04 – Memory (1) 2748 3420
PCMark04 – Graphics (1) 2418 3051
PCMark04 – HDD (1) 3647 3557
Productivity – Battery Life (1) 197 min. 161 min.
Reader – Battery Life (1) 228 min. 190 min.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 131454 op 07-05-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131454 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:24:
ik ben de trotse bezitter van een van de eerste alpha 2500's (okt 2004) prestaties zijn goed voor de prijs die ik er toen voor moest betalen.. het systeem is ietsje goedkoper geworden nu maar voor het zelfde bedrag dat ik toen betaalde koop je nu de Jewel Jade 8110, dit notebook is een stuk rapper dan de alpha mede door de fsb van 533 mhz en natuurlijk de PCI-E videokaart die bijna 2x zo krachtig is.. ook is de behuizing wat beter.. maar t scherm is hetzelfde gebleven.. De enige reden om nu nog een alpha 2500 te kopen is de prijs.. de prestaties van de ati 9700 256mb videokaart zijn al weer achterhaald..

onderstaand wat benchmarks van beide systemen (beide 1gb-ram en 1,6 mhz proc en 6-cells battarij)
3DMark03 (1) 3041 5464
3DMark05 (1) 779 2043
Dat is natuurlijk altijd zo dat de prijs snel daalt en dat de techniek wordt ingehaald. Daar doe je niks aan tenzij je iedere keer op het nieuwste wacht en het nooit koopt... "want volgende week komt er iets nieuwers"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
je moet het denk ik kopen op het moment dat je het nodig hebt.
ik heb volgend collegejaar pas een nodig (of dan wil ik er een nodig hebben ;)) dus dan koop ik hem pas :)

[ Voor 29% gewijzigd door marteltor op 07-05-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is die PCI-E kaart van de 8110 2x (!) zo krachtig als de 9700!?!??!!?
Ik weet niet of ik dat moet geloven... Is de 6600 Go dan even snel als de Mobility X700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94679

Anoniem: 118082 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:13:
Is die PCI-E kaart van de 8110 2x (!) zo krachtig als de 9700!?!??!!?
Ik weet niet of ik dat moet geloven... Is de 6600 Go dan even snel als de Mobility X700?
Ik denk dat de X700 Mobility Radeon ong 10% sneller is dan de 6600 Go. Qua 3DMark scores ontlopen ze elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 05:51
Anoniem: 131454 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:24:

3DMark03 (1) 3041 5464
3DMark05 (1) 779 2043
Waarmee testen jullie de Batterij ?
En kan je dan ook Stressed en Idle testen ?

Liefst Gratis prog maar als het niet anders kan een andere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas is MobileMark niet gratis :|

Ik heb nu een andere vraag. Het is hier al ongeveer langsgekomen, maar een bevredigend antwoord heb ik nog niet kunnen vinden. Ik heb SpeedSwitchXP geinstalleerd, maar nadat niet werkte zoals ik wilde (sneller dan 1700 Mhz wilde hij niet meer) heb ik dit er weer afgegooid.

Echter, nu werkt dit nog steeds niet en hij wil ook niet meer terugschakelen naar 600 Mhz (hij start in deze snelheid wel op, maar eenmaal opgeschakeld, schakeld hij niet meer terug). :?

Iemand enig idee hoe dit op te lossen. Ik heb namelijk het idee dat hij nogal meer stroom vreet op 1700 Mhz. Bij meer belasting moet hij gewoon opschakelen naar 1850 (ongeveer), en bij geen of weinig weer terug (logisch toch, dat is toch de bedoeling?).

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Anoniem: 135213 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:13:
Helaas is MobileMark niet gratis :|

Ik heb nu een andere vraag. Het is hier al ongeveer langsgekomen, maar een bevredigend antwoord heb ik nog niet kunnen vinden. Ik heb SpeedSwitchXP geinstalleerd, maar nadat niet werkte zoals ik wilde (sneller dan 1700 Mhz wilde hij niet meer) heb ik dit er weer afgegooid.

Echter, nu werkt dit nog steeds niet en hij wil ook niet meer terugschakelen naar 600 Mhz (hij start in deze snelheid wel op, maar eenmaal opgeschakeld, schakeld hij niet meer terug). :?

Iemand enig idee hoe dit op te lossen. Ik heb namelijk het idee dat hij nogal meer stroom vreet op 1700 Mhz. Bij meer belasting moet hij gewoon opschakelen naar 1850 (ongeveer), en bij geen of weinig weer terug (logisch toch, dat is toch de bedoeling?).

Alvast bedankt
Kijk is bij je Power Options ofdat daar niet nog het Schema van SpeedSwitch instaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VerkerkSander schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:28:
[...]

Waarmee testen jullie de Batterij ?
En kan je dan ook Stressed en Idle testen ?

Liefst Gratis prog maar als het niet anders kan een andere....
Heb je de vorige delen gelezen?? De 9-cell batterij is reeds getest in meerdere modussen:
Kijk hier
De bedoeling is dat je eerst leest (of zoekt) voordat alles altijd opnieuw gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Anoniem: 139975 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:53:
[...]

Heb je de vorige delen gelezen?? De 9-cell batterij is reeds getest in meerdere modussen:
Kijk hier
De bedoeling is dat je eerst leest (of zoekt) voordat alles altijd opnieuw gevraagd wordt.
Haha.. heb zelf een Compal Cl56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
VerkerkSander schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:35:
[...]

Haha.. heb zelf een Compal Cl56
Dat is geen excuus om niet te lezen :?

Ik ga zo richting de Computerland om de Alpha 2500 even irl te bekijken en misschien wel gelijk te bestellen. Moet toch die kant op voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VerkerkSander schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:29:
[...]

Kijk is bij je Power Options ofdat daar niet nog het Schema van SpeedSwitch instaat...
Die stond er idd nog, maar had ik niet geselecteerd. Thnx. Nu maar weggegooid, kijken of het iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik heb sinds vanmiddag mijn Alpha 2500 en tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Ik ben wel blij dat ik die extra pixelgarantie heb genomen, want ik heb nu dus 1 felgroen puntje. Vrijdag ga ik er dus maar weer mee terug. Wel irritant dat ik 'm dan weer een week kwijt ben, maar beter dan met een dode pixel blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muse schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:40:
Ik heb sinds vanmiddag mijn Alpha 2500 en tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Ik ben wel blij dat ik die extra pixelgarantie heb genomen, want ik heb nu dus 1 felgroen puntje. Vrijdag ga ik er dus maar weer mee terug. Wel irritant dat ik 'm dan weer een week kwijt ben, maar beter dan met een dode pixel blijven zitten.
Binnen 8 dagen heb je recht op een nieuwe laptop he (www.ombudsman.nl/radar enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Anoniem: 79532 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:03:
[...]

Binnen 8 dagen heb je recht op een nieuwe laptop he (www.ombudsman.nl/radar enz.)
Mja, dan moet ik dus 4 weken ofzo wachten, dit was de laatste in het filiaal is mij verteld. En dan nog, wie zegt mij dat dat scherm dan wel goed is. Ik neem aan dat ze het scherm eerst weer testen als ze 'm toch al ter reparatie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muse schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:30:
[...]

Mja, dan moet ik dus 4 weken ofzo wachten, dit was de laatste in het filiaal is mij verteld. En dan nog, wie zegt mij dat dat scherm dan wel goed is. Ik neem aan dat ze het scherm eerst weer testen als ze 'm toch al ter reparatie hebben?
ja ze testen hem wel, je meot alleen niet verbaasd zijn als je laptop bekrast terug krijgt (zoals bij mij en ook weleens eerder in topic vermeld door anderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Hmm, nja, dat zien we dan wel weer. Eerst maar eens terug ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
De eerste lappie's met de nieuwe M28/X800pro pci-express zijn in aantocht . . . :P
Ik w8 nog even . . . Jewel >>> Word eens wakker !! :+

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Hmm, zit hier nu op school en hij vindt helemaal het wireless netwerk niet. :? Naast mij pakken ze het wel. Mja, zo nog maar even kutten daarmee. Drivers enzo wel geïnstalleerd btw.

edit: De hele tijd zitten kutten, maar niks lukte, nu ineens doet 't het wel. :?

[ Voor 19% gewijzigd door Muse op 10-05-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Muse schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:21:
Hmm, zit hier nu op school en hij vindt helemaal het wireless netwerk niet. :? Naast mij pakken ze het wel. Mja, zo nog maar even kutten daarmee. Drivers enzo wel geïnstalleerd btw.

edit: De hele tijd zitten kutten, maar niks lukte, nu ineens doet 't het wel. :?
Ook een beetje goed bereik dan?? Of valt het bereik vaak weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Hoe ver zit je van de router dan?

Ik kan op zolder niet internetten als router beneden staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roodey schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:57:
Hoe ver zit je van de router dan?

Ik kan op zolder niet internetten als router beneden staat
Nu bespreek je wel heel veel variabelen. Ik kan vanaf zolder wel internetten en mijn router staat beneden... Wat voor muren? wat voor router, gewapend beton vloeren of niet etc. Dit is niet te beoordelen....
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste