[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.908 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat het vorige topic al over de 500 replies telde, werd het tijd voor een nieuw topic. :)

Schitterende topicstart gemaakt door --MeAngry-- _o_ _o_!

[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 2
Afbeeldingslocatie: http://stemosoft.illusion7.com/got/jewel2500-header.jpg
Inhoud
Inleiding
De Jewel Diamond 2500, een OEM-versie van de Uniwill 259IA1 werd in augustus/september 2004 aangekondigd door Jewel. Vanaf dat moment trok hij al meteen aandacht van vele potentiële klanten en kwamen sommige leveranciers en Jewel zelf in de problemen door het apparaat al te vroeg te beloven. Na vele weken uitstel druppelden de eerste apparaten in November dan eindelijk binnen en konden de ervaringen uitgewisseld worden. :)

De Jewel Diamond 2500 is een van de weinige notebooks met een gigantisch videogeheugen van 256MB welke vergezeld gaat van een ATI Radeon Mobility 9700 grafische chip. Jewel hakt hiermee goed in op de slecht leverbare Radeon Mobility 9800 welke alleen maar door Dell kan worden geleverd en de slecht presterende NVIDIA GPU's voor notebooks waarmee dit een erg populaire notebook is voor gamers. :9
Algemene specificaties
  • Intel Pentium M processor (Dothan, max. 765, 2.1 GHz)
  • Intel i855 northbridge + ICH4-M southbridge
  • 15,4" WXGA (1280x800) Widescreen (16:10) TFT
  • ATI Radeon Mobility 9700 met 256MB Dedicated DDR
    GPU core: 400 MHz
    Geheugen: 216 MHz
  • VIA Vinyl VT1216 AC'97 Stereo Audio Codec
  • Realtek RTL8139 family 100mbit NIC
  • Maximaal 2GB (2x 1GB) PC2700 SO-DIMM DDR SD-Ram
  • Maximaal 80GB 5400rpm of 60GB 7200rpm HDD (Samsung)
  • NEC ND-6500A Dual Layer 8x DVD+/-RW drive / TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A Dual Layer 8x DVD+/-RW drive / Andere mogelijkheden op aanvraag bij Jewel
  • Intel PRO/Wireless 2200BG 54mbit WiFi mini-PCI
  • (Optie) SKnet MonsterTV mini-PCI TV-tuner
  • (Optie) Interne USB Bluetooth adapter
Afbeeldingen en foto's
Met dank aan Anoniem: 111324
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v380/Surfshots/B04.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v380/Surfshots/B05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v380/Surfshots/B01.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v380/Surfshots/B03.jpg
Klikbaar!
Mini-FAQ
  • Mijn processor draait maar op 600 MHz, hoe kan dit :?
    Dit komt omdat de Intel Pentium M processor Enhanced SpeedStep ondersteunt, dit houdt in dat de processor op een lagere snelheid gaat draaien om zo de
    batterij te besparen en oververhitting tegen te gaan.
  • Mijn processorsnelheid wordt niet goed aangegeven! Wat kan ik hiertegen doen :?
    In oudere BIOS-versies worden nieuwe revisies van de Dothan-processor nog niet goed ondersteund, dit is te verhelpen door op de Support-pagina van
    Uniwill het laatste BIOS te downloaden en te flashen, dit kan gewoon in Windows. Zorg wel dat je alle programma's afgesloten hebt! Daarnaast kan ik of Uniwill niet verantwoordelijk gehouden worden voor het eventueel mislukken van het flash-proces, je garantie vervalt hier waarschijnlijk onmiddelijk mee en is dus op eigen risico!
  • Mijn processor en geheugen draaien sneller dan ze horen te doen, is dit schadelijk :?
    Deze laptop is voorzien van SmartPower 2, dat houdt in dat zogauw als extra processorkracht nodig is, dat dan je processor (om precies te zijn, je FSB) met 10% wordt overgeklokt. Eigenlijk het tegenovergesteld van SpeedStep dus.Of dit echt schadelijk is betwijfel ik, maar warmer zal je laptop zeker
    worden, mocht je deze feature niet willen gebruiken, dan kun je hem uitschakelen in het BIOS.
  • Werkt de meegeleverde TV-tuner ook onder Windows XP MCE :?
    Voor zover ik het zelf voor elkaar kreeg helaas niet. Dit komt waarschijnlijk omdat de TV-tuner geen hardware MPEG2-encoder heeft wat wel een vereiste is voor gebruik in Windows XP Media Center Edition. Misschien dat er met een driverupdate nog voor een oplossing wordt gezorgd.
  • Hoe kom ik in het BIOS van mijn laptop terecht :?
    Dit doe je door DEL ingedrukt te houden en dan je laptop aan te zetten. Zo voorkom je dat je per ongeluk de POST overslaat en Windows al wordt opgestart.
  • Hoe kan ik het beste de bijgeleverde Intervideo InstantON installeren :?
    Het beste is om eerst Windows te installeren. Zorg dat je (bijvoorbeeld tijdens Windows Setup) de benodigde partitie(s) aanmaakt die je onder Windows wilt gebruiken en laat aan het einde van de schijf nog minstens 300MB lege ongepartitioneerde ruimte vrijstaan. Als Windows geinstalleerd is kun je dan op opstarten van je Intervideo InstantON CD, en de rest wijst zich dan vanzelf. :) Mocht je Windows ooit eens opnieuw willen installeren en werkt je InstantON dan niet meer? Geen probleem, gewoon weer even opstarten van de CD en InstantON wordt gewoon weer over je oude installatie heengezet.
  • Kan ik zelf de hardware van mijn laptop bijwerken :?
    Ja, dat kan! Aan de onderkant van je laptop zitten 3 kleppen. Met de batterij naar achteren gezien zitten rechtsonder 2 klepjes. onder de bovenste zit een interne USB-poort voor bijvoorbeeld een bluetooth stick en onder de onderste zit je hardeschijf. Aan de linkerkant zit ook nog een grote klep die ongeveer de helft van je laptop bestrijkt, hieronder zitten je processor, geheugenmodules en mini-PCI kaartjes. Deze zijn allemaal eenvoudig zelf te vervangen. Zorg echt dat je anti-statische kleding draagt! Statische elektriciteit kan je hardware voorgoed vernielen!
  • Hoe kan ik ATI's Catalyst drivers installeren voor mijn videochip
    :?
    ATI heeft haar Catalyst-drivers dusdanig aangepast dat deze niet zonder meer met Radeon Mobility grafische chips kunnen worden geinstalleerd. Hier is echter wat tegen te doen door middel van Patje's Mobility Modding Tool! Met deze tool kun je de drivers aanpassen waardoor je ook de allerlaatste Catalyst-drivers voor jouw laptop kunt installeren. :)

Te vinden op: http://www.driverheaven.net/patje/
  • Hoe lang gaat de accu ongeveer mee :?
    Afhankelijk van het gebruik en bijvoorbeeld je processorsnelheid varieert dit tussen de 2 en de 4 uur. Mocht je merken dat jouw accu echt te kort
    meegaat, controleer dan in Windows op eventuele lopende processen die de processor continu blijven belasten, want dit verkort de batterijduur aanzienlijk! (Denk hierbij ook aan Spyware en virussen.) Daarnaast zou je het BIOS eens kunnen updaten, want hiermee worden ook
    telkens verbeteringen in aangebracht waardoor de accu langer kan meegaan.
  • Wat is het verschil tussen een Jewel Diamond 2500 en een Alpha
    2500
    :?
    Niets! :Y) het zijn allebei exact dezelfde laptops met als enige verschil dat Alpha alleen door Computerland wordt verkocht aan de hand van speciale aanbiedingen. Alpha is een soort van speciale deal tussen Computerland en Jewel waardoor zij de laptops vaker voor een lagere prijs kunnen aanbieden, kom je een Jewel laptop ergens anders alsnog goedkoper tegen, neem dan even contact op met Computerland, want dan zullen zij hoogstwaarschijnlijk een beter tegenbod doen. :)
    Mocht je nog dingen in deze mini-FAQ missen, neem dan even contact met me op. :)
Handige linkjes
About
Deze startpost is gemaakt door --MeAngry--. Als je graag dingen toegevoegd zou zien, neem dan contact op met hem zodat het toegevoegd kan worden.
Deze startpost kon echt niet zonder de hulp van andere gebruikers van dit topic worden samengesteld! _/-\o_

Het vorige deel is hier te bewonderen. :)

[ Voor 96% gewijzigd door Laurent op 24-01-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 08:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik heb soms dat mn geluid wegvalt of soms half erdoorheen komt en het dus vies kraakt.

hebben meerdere mensen dit??

[ Voor 64% gewijzigd door crzyhiphopazn op 24-01-2005 19:12 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00

Wimo.

Shake and Bake!

Geluid kraken heb ik geen last van! Welke drivers heb je genomen? Op uniwill.com staat de meert recente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-07 16:52
Ik kan niet in mijn Bios komen. Als mijn laptop boot is het scherm uit, dan krijg je rechtsonder het centrino-logo, daarna knippert er linksboven even zo'n cursor ding voor 2 seconden waarna het windows opstartscherm verschijnt. Wanneer ik ook op F2 of DEL druk, ik kom dr niet in... Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

zo, vandaag ff ervoor gaan zitten en bezig geweest met het tweaken van de GPU. Draait nu op 495 en mem op 240. 3dmark03 score is nu: 3376 ipv de standaard 2880 die ik eerder haalde met de standaard instellingen. voor de rest dus: 1,6 Ghz, 1GB mem, 5400 rpm hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:54
Hoe lang houdt je dit vol? Wordt alles warm of blijft alles wel stabiel?
Is het bijvoorbeeld te doen om je notebook zo te blijven laten lopen, of is het meer een fitness oefeningetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik zit er dus ook aan te denken deze Laptop te kopen. Standaard komt hij toch maar met 512DDR? En waar hebben jullie hem gekocht ?

EDIT:
Vergelijkbaar is de Diabloov3100, die standaard Wlan heeft en en tas, maar slechts 128MB op de ATI-kaart: http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2588

[ Voor 40% gewijzigd door -SaveMe- op 24-01-2005 13:09 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:55

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als Aikeleer en de rest van de viewers het niet erg vinden maak ik ff een nieuwe topicstart, ik zal hem vanmiddag nog naar Aikeleer mailen. Dan zal ik er wat meer info en een korte FAQ inzetten. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Mijn 2500 is vandaag terug gegaan naar computerland. De fan ging akelig vaak aan en de accu ging slechts 1.5 uur mee ... Ben benieuwd wat jewel er van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

wat betreft stabiel draaien. Geen problemen gehad tot nu toe. Maar ik zet hem alleen maar op deze stand wanneer ik even een spelletje speel. De fan blijft wel continu draaien dus hij wordt wel warmer (logisch) dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

ik heb de mijne bij computerland amsterdam ceintuurbaan gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

mooie startpost trouwens, dat van die video drivers was me nog niet gelukt, dus dat ga ik nu dan ff proberen. thx ! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20096

Wanneer ik Patje's Mobility Modding Tool version 2.1 wil starten krijg ik de volgende foutmelding:

Run-time error '68':
Device unavailable

Wie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115343

Hoe werkt die SPDIF aansluiting op deze laptop? is dit d.m.v. z'n toshlink kabel (rood optisch lichtje te zien) of een tulp achtig kabeltje?

En zit er een AB bij die t.v. tuner? Iemand al meer info over MCE (zag in vorige topic dat iemand het wel gelukt was)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

If you receive "ActiveX" errors, try reinstalling "Windows Scripting host" and/or "Microsoft visual Basic Runtime"
Both are free from our good friends at Microsoft.
Misschien dat eens proberen? Ik kan hem hier zelf gewoon starten. :)
Anoniem: 115343 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:10:
Hoe werkt die SPDIF aansluiting op deze laptop? is dit d.m.v. z'n toshlink kabel (rood optisch lichtje te zien) of een tulp achtig kabeltje?

En zit er een AB bij die t.v. tuner? Iemand al meer info over MCE (zag in vorige topic dat iemand het wel gelukt was)

Alvast bedankt!
De SPDIF-aansluiting is 3,5mm jackplug, dus daar gaat ook gewoon een rood lichtje (het optische signaal) doorheen, anders was het een Coaxiale aansluiting (de tulp-aansluiting die jij bedoelt).
Verder zit er geen afstandsbediening bij de TV-tuner, maar ik had zelf een ATI Remote Wonder, en iets fijners bestaat er gewoon niet! :) Zelf heb ik de tuner nog niet aan de praat met MCE en ik zie er ook niet veel hoop in... Maargoed, het blijkt dat er een nogal nieuwe Philips SAA7133 TV-decoder chip op die TV-tuner zit die nog niet door veel software wordt ondersteunt dus er komen misschien nog genoeg verbeteringen. :)

[ Voor 69% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-01-2005 23:14 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Kan iemand me vertellen of de fan tijdens internet/word aan gaat? De mijne heeft de neiging tijdens internetten gewoon in stand 1 te springen? Misschien dat het normal is bij deze laptops ... ben een t41 gewend die NOOIT aanspringt tijdens normale activiteiten (ja, ze lopen beide op 600mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103336

Wimo. schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:07:
Mijn 2500 is vandaag terug gegaan naar computerland. De fan ging akelig vaak aan en de accu ging slechts 1.5 uur mee ... Ben benieuwd wat jewel er van maakt.
Hier 't zelfde probleem, ook tussen de anderhalf en twee uur met alle powersaving utilities aan...
Ben druk aan het zoeken wat je nou precies kan verwachten van de batterij die d'r in zit.
Progje BatteryEater geeft aan dat er een 3 cels batterij inzit? Zou dat geen 4 moeten zijn, en kan dit betekenen dat er 1 cel stuk is?(zou een hoop verklaren)

Iemand meer info over de batterij? En zijn er mensen met een jewel/alpha 2500 die wel gewoon vier uur halen met de batterij?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 103336 op 25-01-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
Kun je de drivers van omega.net ook gebruiken of is het beter om de ati catalyst erop te zetten, of misschien wel beide?
Welke driver voor mn sound heb ik nodig want bij de links staat er een van VIA Arena maar ik weet dus niet of dit klopt want kan dit nergens terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Anoniem: 103336 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:37:
[...]

Hier 't zelfde probleem, ook tussen de anderhalf en twee uur met alle powersaving utilities aan...
Ben druk aan het zoeken wat je nou precies kan verwachten van de batterij die d'r in zit.
Progje BatteryEater geeft aan dat er een 3 cels batterij inzit? Zou dat geen 4 moeten zijn, en kan dit betekenen dat er 1 cel stuk is?(zou een hoop verklaren)

Iemand meer info over de batterij? En zijn er mensen met een jewel/alpha 2500 die wel gewoon vier uur halen met de batterij?
Ik mag toch wel hopen dat ie meer hoort te halen dan 1.5 uur.. dan had ik net zo goed een amd64 kunnen nemen qua accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

paoloA schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:48:
Kun je de drivers van omega.net ook gebruiken of is het beter om de ati catalyst erop te zetten, of misschien wel beide?
Welke driver voor mn sound heb ik nodig want bij de links staat er een van VIA Arena maar ik weet dus niet of dit klopt want kan dit nergens terug vinden?
Of Omega of ATI Catalyst drivers modden, en bij de specificaties zie je dat het om een VIA Vinyl VT1216 Audio Codec gaat, en die is gemakkelijk te vindeno op e VIA Arena site. :)

[edit]
Argh, het moet dus VT1612A zijn 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-01-2005 14:53 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52897

Nevie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:27:
Ik kan niet in mijn Bios komen. Als mijn laptop boot is het scherm uit, dan krijg je rechtsonder het centrino-logo, daarna knippert er linksboven even zo'n cursor ding voor 2 seconden waarna het windows opstartscherm verschijnt. Wanneer ik ook op F2 of DEL druk, ik kom dr niet in... Iemand een idee??
Het Centrino logo bedekt de 'normale' POST.
Door DEL of F2 in te drukken, meteen na het opstarten kom je in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Wimo. schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:47:
[...]

Ik mag toch wel hopen dat ie meer hoort te halen dan 1.5 uur.. dan had ik net zo goed een amd64 kunnen nemen qua accu duur.
ik had dit ook in het begin maar ik liet telkens de batterij leeglopen totdat hij prompt dat ik de batterij moet opladen begint bij 7%..
Telkens ging de levensduur van mn batterij omhoog en kon ik dus langer mee met die batterij.

Toen ik op een krappe 2 uur zat heb ik de bios update gehaald op www.uniwll.com (versie 1.6)..
Ik herhaal steeds het proces tot ongeveer 4 a 7 % en als ik nu mn laptoppie gewoon aan laat staan ,zonder iets opstarten behalve heel soms winamp om een liedje af te spelen, gewoon gewoon een krappe 4 3/4 uur _/-\o_

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

ik haal net 2 uur met wireless surfen. volgens de handleiding zit er een 6 cel batterypack in (de 9 cels is nog niet verkrijgbaar bij jewel). Als je hem alleen aan laat staan, maar er vervolgens niets mee doet haal je natuurlijk een langere draaitijd op een batteriij. Maar het isnatuurlijk niet de bedoeling om niets te doen met je laptop wanneer hij niet op het stroomnet is geplugd.
Misschien moet ik de truc van leeglopen en opladen maar eens proberen. Ik zal eens gaan timen of dit wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit de uniwill Faq's:
How can I maximize the performance of my battery?

There are several steps you can take to help you get maximum performance from your battery:
- Keep the battery healthy by fully charging and then fully discharging it at three cycles every three months.
- If battery is not used within 3 months, please use the notebook to re-charge / discharge battery 3 times to active the battery for keeping longer life.
- It's better not to charge battery when it's still at 80% or 50%... because this abnormal usage will make battery life shorter.
- Always pull out plug when battery is charged full, then start to use the laptops until the low battery warning, then charge the battery. This is the proactive method of usage to keep longer battery life.
- Keep the Batteries Clean - It's a good idea to clean dirty battery contacts with a cotton swab and alcohol. This helps maintain a good connection between the battery and the portable device.
- Exercise the Battery - Do not leave the battery dormant for long periods of time. We recommend using the battery at least once every three weeks. If a battery has not been used for a long period of time, perform the new battery break in procedure described above.
- Battery Storage - If you don't plan on using the battery for a month or more, store it in a clean, dry, cool place away from heat and metal objects. NiCad, NiMH and Li-Ion batteries will self-discharge during storage; remember to recharge the batteries before use.

Dus misschien moet je inderdaad zoals AzN_cRzY schrijft je batterij eeen beetje "Trainen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135408

Oke, gisteren was het bij mij dan ook raak: opeens ging het scherm op wit. Een mailtje naar jewel leverde het volgende antwoord:
Helaas is dit probleem bekend bij ons maar zijn wij nog bezig met een oplossing. Waarschijnlijk ligt het aan de bios of aan de driver. Wij zijn hierover druk bezig met onze leverancier alleen hebben wij nog geen update gekregen. Zij zijn druk bezig te zoeken naar een oplossing.
Oftewel... ooit hopen we iets voor je te kunnen betekenen... Nu hoop ik natuurlijk dat ooit vandaag is en niet over een maand, want zoveel geduld heb ik natuurlijk niet. Als ik echter zie dat Knakker al op 14 december hier melding van maakte dan ben ik zeer somber gestemd... misschien dat ik het ding toch maar beter terug kan brengen naar computerland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130909

Bij mij speelt het probleem van het uitvallen met witscherm al sinds ik mijn notebook heb. Het ding is nu bij Jewel sinds vrijdag maar ze kunnen er op dit moment niets mee. |:( Het probleem wordt onderkend en er worden in taiwan nieuwe drivers geschreven. Dat is althans wat mijn leverancier te horen kreeg van Jewel. Ze sturen mijn notebook nu maar weer terug en zodra er een oplossing voor het probleem is krijg ik bericht. Afwachten dus. :( :( :(

Voor diegene die op het punt staan om een diamond 2500 aan te schaffen zou ik zeggen wacht even tot er een oplossing voor dit probleem is.

Zodra ik nieuws heb laat ik hier wel wat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131931

Heb de laptop inmiddels een maand en geen last nog gehad van dit probleem... gebruiken jullie gewoon standaard drivers of de omega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MSmit:
Ik gebruik gewoon de standaard drivers die op de CD staan. Ik heb vandaag nog even gebeld met Jewel, en op mijn vraag of het zin heeft om de notebook om te ruilen kreeg ik als antwoord dat er een redelijke kans is dat ik het dan weer opnieuw krijg |:( !!!
Bij mij heeft de notebook het 3 weken probleemloos gedaan maar nu is het kassa, dus het feit dat je er nu geen last van hebt wil niet zeggen dat het niet alsnog kan gebeuren, ook al hoop ik dit natuurlijk niet voor je!

Maar ik kreeg inderdaad hetzelfde verhaal te horen als Dr. Pepper, BIOS of (video) driver die het probleem veroorzaken zou. Ze hebben het een tweetal weken geleden gemeld aan Uniwill die het eerst niet konden constateren (what else is new?!) maar nu dan op zoek zijn naar een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131931 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:03:
Heb de laptop inmiddels een maand en geen last nog gehad van dit probleem... gebruiken jullie gewoon standaard drivers of de omega?
Ik gebruik gewoon standaard drivers. Het probleem heeft denk ik eerder met de bios te maken of is hardware matig omdat ik er ook last van heb gehad zonder dat en voordat Windows was gestart. 1 keer meteen na het aanzetten van de laptop en een paar keer terwijl ik InstantOn gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:53
Keep my fingers crossed. Momenteel een maand in mn bezit en nog niet meegemaakt (effe afkloppen)

Wel raar dat ze het op een softwarematig probleem gooien terwijl niet iedereen het heeft die wel dezelfde software heeft draaien (drivers en bios).

Wat mij betreft blijft dit een hardwarematig probleem.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmmmm najah hoop ook dat ik het niet meekrijg... maar als iedereen met dit soort problemen te maken krijgt lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131454

Anoniem: 131931 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:03:
ik gebruik DNA-drivers... en ja hoor, gisteren voor t eerst onder t spelen van street racing syndicate... pats... wit scherm... :? tis de eerste keer in twee maanden dus ik maak me nog niet zo druk... moet wel geen gewoonte van t ding worden... ben verder wel tevreden, heb nog geen andere mankementen gehad en ik gebruik m veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je, het probleem is dat als het zich eenmaal heeft voorgedaan dat je scherm wit wordt, het een herhalend fenomeen wordt...

En ik vermoed inderdaad dat het niet een puur softwarematig probleem is, maar waarschijnlijk een combinatie van de software (BIOS) en een bepaalde versie/serie van een van de hardware componenten.

Tsjaa, en wat moet je dan? Aan de ene kant weet je dat dit notebook op dit moment de beste specs heeft voor het geld, maar aan de andere kant heb je 1400 euro uitgegeven aan een schemerlamp totdat ze het probleem gefixt hebben. Ik durf er in ieder geval niet meer op te ontwikkelen want voordat je het weet ben je je werk van de afgelopen uren kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Zodra de mijne kuren gaat vertonen gaat ie meteen terug. Het is 1400+ euro wat niet voor iedereen peanuts is ... Daarnaast is het werkelijk van de zotte dat dit soort dingen bij winkels als computerland gebeurt. Ze hadden die dingen gewoon 100enden uren moeten testen alvorens ze te verkopen.

Wil je een goed alternatief? Kijk eens naar een dell 8600c .. of toch de compal cl56. Iets duurder, maar wel bekend terein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
toch bizar dat dit nu bij meerdere personen speelt, maar mijns inzien Jewel niet echt spoed erachter zet.

Verders doet het probleem zich alleen bij de 2500 voor en niet bij andere types... lijkt mij nog steeds hardwarematig... :(

hetgeen wat namelijk al deze mensen in gemeen hebben is: Jewel 2500 serie.... lijkt me duidelijk.

[ Voor 56% gewijzigd door Valandil op 28-01-2005 10:36 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98013

Hey,

ik heb nu inmiddels de Jewel Diamond 2500 ook alweer een maandje of 1 - 2 ?

in bezit ... en ik heb nog geen enkel probleem gehad gelukkig ! _/-\o_

Beeldkwaliteit is super ! Snelheid is ook perfect ! Geen dode pixels !

en gelukkig ook nog geen witte schermen gezien hier .... :*)

Dus ik hoop niet dat die nog komen iig ...

En voor de info: ik gebruik de nieuwste Omega radeon video drivers ...

en ik heb geen bios update versie 1.6 gedownload... omdat versie 1.6 er bij mij al standaard op stond ! _/-\o_

Het kan misschien zijn dat de 1.6 versie van die website van uniwill toch IETS anders is ????

Ik weet niet of jullie dit willen en hoe ik dit moet doen maar misschien is het te proberen als ik een backup maak van mijn bios 1.6 die er standaard al opstond ???

Om zo te kijken of het bij jullie wel goed werkt ?

Als iedereen nou even neerzet:

1. Welke bios versie er standaard op stond

2. Of je een bios update heb gedaan van uniwill

3. En de mensen zoals ik die geen problemen hebben met witte schermen:

of ze willen neerzetten of ze OOK standaard zoals mij versie 1.6 er

al ophadden ... en dus niet die van Uniwill gebruikt hebben.

Dan kunnen we proberen een backup te maken van de standaard 1.6 bios, die misschien wel goed bij jullie werkt ?

Ik hoor het wel ... :D

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 98013 op 28-01-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135408 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:13:
Weet je, het probleem is dat als het zich eenmaal heeft voorgedaan dat je scherm wit wordt, het een herhalend fenomeen wordt...

En ik vermoed inderdaad dat het niet een puur softwarematig probleem is, maar waarschijnlijk een combinatie van de software (BIOS) en een bepaalde versie/serie van een van de hardware componenten.

Tsjaa, en wat moet je dan? Aan de ene kant weet je dat dit notebook op dit moment de beste specs heeft voor het geld, maar aan de andere kant heb je 1400 euro uitgegeven aan een schemerlamp totdat ze het probleem gefixt hebben. Ik durf er in ieder geval niet meer op te ontwikkelen want voordat je het weet ben je je werk van de afgelopen uren kwijt...
Ja ik hoop ook daarom dat het niet voorkomt voor dat geld dat je er voor heb uitgegeven... inderdaad ik kan me aansluiten bij je opmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff wat betreft de bios-versie. Mijn laptop werd geleverd met bios 1.4 en na reparatie (althans dat dacht ik toen nog) stond er versie 1.6 op. Heb het probleem nu weer dus daar ligt het niet aan.

Het is wat philippedirkse zegt. Zodra je het probleem een keer hebt gehad blijft het terug komen. In mijn geval werd het zelfs steeds erger. Het ging van eens in de paar dagen naar elke dag. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben zelf 1 maand in bezit van de jewel(alpha) 2500, (nog) geen problemen met het "witte scherm" probleem, (Maar begin me wel zorgen te maken, begrijp dat het bij mij ook zomaar ineens kan gebeuren), wat me wel is opgevallen is dat zowel Sisoft Sandra als Everest aangeven dat het video-bios te oud is. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?

Krijg deze gegevens:
video-bios versie: BK-ATI VER008.019M.000.001
video-bios date: 04/10/2001
"Het video BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn."

Ben zelf al een beetje aan het googelen, maar ben nog geen nieuwere versie tegengekomen.

ps. gebruik omega-drivers en laatste uniwill-bios 1.06.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 103336 op 28-01-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb de mijne nu zo'n 2 maanden en nergens last van gelukkig. :) Wel was de draadloze ontvangst slecht en daar heb ik de oorzaak al van gevonden! :( Het kabeltje dat naar de antenne loopt is gewoon gescheurd! Ik heb het plastic eromheen erafgestript en het kabeltje daarna weer gesoldeerd, zwart plakband eromheen en TADAAA!!! Perfecte ontvangst! :*)
Ik vind het alleen wel zeer bedenkelijk hoe ik zoiets kan krijgen in een splinternieuwe laptop. :?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit trouwens aan de rechterkant zon sleuf voor een draadloos netwerkkaartje maar er zit er toch ook al 1 ingebouwd? (centrino?) dus wanneer ik hier gebruik van zou willen maken hoef ik alleen een wireless router te kopen?

Heb geloof ik ook 1.06 en nergens gelukkig nog last van gehad, wel soms dat er een storing zomaar in ene uit de boxjes komt? en dan weer over is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132571

Ik gebruik ruim een maand een Alpha = Jewel

1.6 /1 gb ram/80 gb harddisk ..standaard drivers...niet "opgefokt"...en ik speel nooit "pubersschietjespelletjes"...

Nooit problemen gehad met witte schermen...nooit gecrashed.

Enige probleem dat ik had was met Bootvis..het systeem crashte en moest helemaal opnieuw worden opgezet. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt.
Ik vind dit nog steeds vreemd...
Bootvis schrijft z'n cash in windows/prefetch...
Microsoft schrijft dat Bootvis eigenlijk niet nodig is, ...dan maar zonder...

Ik heb tamelijk veel vertrouwen in het deze laptop...

Ooit een Compaq E700 gehad waarvan zo goed als alles - onder garantie - moest worden vernieuwd.
Beeldscherm/videokaart/geluidskaart/toetsenbord/harddisk...echt waar!
Moet je dan nog "vertrouwen" hebben in de zg bekende merken?

Ik vind Jewel/Alpha redelijke waar voor het geld...qua prijs een voorbeeld voor HP/Sony/Dell..en zeker hogeprijskampioen IBM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 14:09
Ik ben dus ook slachtoffer van de witte schermen ellende. Vandaag mijn laptop van jewel teruggekregen (al voor de tweede keer). Zelfde boodschap: niets aan te doen wachten op oplossing van Uniwill Taiwan. Het viel mij op dat het bios was geupdate naar versie 1.06. Op de nota stond ook : mainboard vervangen. De verkoper van Computerland gaf me weinig hoop dat het probleem daarmee verholpen was. Daar kwam nog bij dat ik de laptop puntgaaf had ingeleverd en dat er nu ineens krassen op het deksel zaten. Bovendien stond er ineens Jewel op de deksel terwijl ik toch bijna zeker weet dat er Alpha op stond. conclusie : andere deksel en wellicht scherm ?? Ik heb duidelijk laten merken dat ik goed van deze situatie baalde. Het advies aan mensen die geinteresseerd zijn in deze laptop luidt dan ook. Nog even niet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

clog schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:26:
Ik ben dus ook slachtoffer van de witte schermen ellende. Vandaag mijn laptop van jewel teruggekregen (al voor de tweede keer). Zelfde boodschap: niets aan te doen wachten op oplossing van Uniwill Taiwan. Het viel mij op dat het bios was geupdate naar versie 1.06. Op de nota stond ook : mainboard vervangen. De verkoper van Computerland gaf me weinig hoop dat het probleem daarmee verholpen was. Daar kwam nog bij dat ik de laptop puntgaaf had ingeleverd en dat er nu ineens krassen op het deksel zaten. Bovendien stond er ineens Jewel op de deksel terwijl ik toch bijna zeker weet dat er Alpha op stond. conclusie : andere deksel en wellicht scherm ?? Ik heb duidelijk laten merken dat ik goed van deze situatie baalde. Het advies aan mensen die geinteresseerd zijn in deze laptop luidt dan ook. Nog even niet kopen
Volgens mij hebben ze je gewoon een ander gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anoniem: 131931 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:52:
[...]

Volgens mij hebben ze je gewoon een ander gegeven...
Denk het ook, vind deze situatie nogal dubieus en het doet me weer een beetje aan het Jewel van een paar jaar geleden denken...
Als er iets (ernstigs) aan de hand is met een (serie) laptops raken ze bij Jewel al gauw in de stress en benaderen ze klant soms ook niet meer zo netjes als ze zouden moeten en verzinnen ze soms ook rare oplossingen, ik hoop niet dat we weer in zo'n situatie komen, en ik hoop al helemaal dat m'n laptop er geen last van krijgt!
Maargoed, ik heb 3 jaar garantie, dus moet goedkomen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
Ik heb ook slecht ontvangst met mn draadloze netwerk verbinding, maar kan het probleem toch niet echt vinden. Ik zag in dit topic staan dat iemand de draad naar de antenne gemaakt zou hebben maar waar loopt die dan? Kan iemand misschien even uitleggen hoe dat ik dat kan checken of dat bij mij ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082

Wil iedereen die ooit foto's van dit klapboek heeft gemaakt alsjeblieft die nog een keer posten?
Ik heb deeltje 1 doorgenomen, maar daar zijn ze allemaal van de server afgehaald.
En als je geen zin hebt om ze weer online te zetten, willen jullie ze dan naar me mailen?
s.verschuren@(nospam)gmail.com

Alvast heel erg bedankt! En misschien dat ik ze dan wel even online kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik wil dus de alpha 2500 bij Computerland aanschaffen, heb alleen nog een paar
vraagjes mbt eventueel aanpassen van de configuratie:

1) Standaard komt de Alpha met 512MB DDR, is dit 1x512, of 2x256 ? (ivm met eventueel alter upgraden naar 1024DDR)

2) Ik hoef niet alle laatste 3D games te kunnen spellen op max detail, zal er waarschijnlijk wel WoW op gaan draaien. Hoeveel zin heeft het om de 1,6Mhz CPU te laten vervangen door een 1,8 of een 2,0?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou je proc gewoon 1.6 of 1.8 ghz nemen als het niet teveel scheelt, denk dat je voor WoW genoeg heb aan 1.6 Ghz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135408 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:13:

Probeer dit eens om van die witte schermen af te komen....ik beweer niet dat het de oplossing is...maar ik heb zo’n gevoel dat het er wel mee te maken heeft.
Ik heb momenteel helemaal geen problemen met deze computer....het enige probleem dat ik ooit had was met Prefetch in combinatie met Bootvis....er klopte iets niet.

1. Verwijder alle bestanden uit de map c:\windows\prefetch

2. Open daarna het programma Regedit (start/regedit)

3. Ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

In the right pane, look for the key named EnablePrefetcher. The value of this key represents how prefetch works on your system. Values you can choose from include:
0——Disable
1——Application Launch Prefetch
2——Boot Prefetch
3——Prefetch everything

Zet de Value/waarde op 2

En voor zekerheid...

4. Ga naar Mijn Computer en selecteer de C drive...
Rechtermuisknop/eigenschappen en het vinkje weghalen bij "deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen"

Doe hetzelfde met eventuele andere partities.

Daarna systeem 2x opstarten om de Prefetch op orde te krijgen...eerste keer start systeem wat langzamer op.

Mogelijk is het een oplossing en niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
Kun je misschien even uitleggen waarom dit de oplossing zou kunnen zijn?
Ik wil het best veranderen alleen wil ik wel graag weten wat het verband is en wat hiervan de gevolgen kunnen zijn?
Hoop dat t werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

wat ik enkel niet begrijp is als zoveel mensen dezelfde problemen met deze laptop ondervinden waarom jullie niet met ze allen actie ondernemen richting computerland/ jewel. Want het gaat hier niet om 10 mensen maar volgens mij iedereen die deze laptop heeft, dus misschien idee als verzamelt wordt wie er allemaal problemen ondervindt en dan Jewel plat bommeren met mailtjes/ telefoontjes net zolang tot ze gewoon met een oplossing komen....

Is het iemand al gelukt om de tv-tuner werkend te krijgen onder windows MCE??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anoniem: 79532 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:12:
wat ik enkel niet begrijp is als zoveel mensen dezelfde problemen met deze laptop ondervinden waarom jullie niet met ze allen actie ondernemen richting computerland/ jewel. Want het gaat hier niet om 10 mensen maar volgens mij iedereen die deze laptop heeft, dus misschien idee als verzamelt wordt wie er allemaal problemen ondervindt en dan Jewel plat bommeren met mailtjes/ telefoontjes net zolang tot ze gewoon met een oplossing komen....

Is het iemand al gelukt om de tv-tuner werkend te krijgen onder windows MCE??
Volgens mij snappen jullie hier iets niet, en dat is dat Jewel er geen drol aan kan doen. :) Jewel bouwt die dingen niet, dat doet Uniwill! (Of de fabrikant waar Uniwill z'n zooi weer vandaan krijgt.) Oftewel, het wachten is op hen. Jewel propt alleen de goede processor, geheugen, harddisk en optische drive in de kant-en-klare barebones die ze van Uniwill krijgen hoor. :P

[edit]
De 'oplossing' die puter trouwens noemt is gewoon om je systeem sneller te laten opstarten door de bootprocessen beter te rangschikken, dit heeft bijna zeker niets te maken met de witte schermen. Mensen die er last van hebben moeten eigenlijk eens een dag Knoppix gebruiken, of een andere Linux distro / besturingssysteem om uit te sluiten dat het aan Windows ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 31-01-2005 12:20 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een mailtje naar Jewel geeft de volgende reply:

Helaas hebben wij op dit moment nog geen mediacenter compatible drivers. Ik verwacht wel dat deze in de toekomst er weil komt. De Diamond 2500 is de enige notebook in ons assortiment die de mogelijkheid heeft voor het inbouwen van een TV-tuner.

Over het witte scherm probleem het volgende: dit probleem hebben wij neergelegd bij de fabriaknt Uniwill. Zij zijn bezig met een oplossing, men denkt dat het probleem aan de bios zou liggen. Helaas zijn de mensen van Uniwill niet erg snel met het oplossen van dit probleem dus durf ik geen termijn te geven wanneer dit opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Anoniem: 79532 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:28:
een mailtje naar Jewel geeft de volgende reply:

Helaas hebben wij op dit moment nog geen mediacenter compatible drivers. Ik verwacht wel dat deze in de toekomst er weil komt. De Diamond 2500 is de enige notebook in ons assortiment die de mogelijkheid heeft voor het inbouwen van een TV-tuner.

Over het witte scherm probleem het volgende: dit probleem hebben wij neergelegd bij de fabriaknt Uniwill. Zij zijn bezig met een oplossing, men denkt dat het probleem aan de bios zou liggen. Helaas zijn de mensen van Uniwill niet erg snel met het oplossen van dit probleem dus durf ik geen termijn te geven wanneer dit opgelost is.
Charmante reactie .. schuiven het probleem dus gewoon door :X Jewel is in mijn ogen de afgelopen jaren geen steek verder gekomen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wimo. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:43:
[...]

Charmante reactie .. schuiven het probleem dus gewoon door :X Jewel is in mijn ogen de afgelopen jaren geen steek verder gekomen ..
Heel logisch dus, want ze kunnen ook niets. Ze kunnen iedereen wel nieuwe notebooks blijven geven, maar daar schiet niemand wat mee op...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

--MeAngry-- schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:52:
[...]

Heel logisch dus, want ze kunnen ook niets. Ze kunnen iedereen wel nieuwe notebooks blijven geven, maar daar schiet niemand wat mee op...
Ze hadden het gewoon van tevoren moeten testen. Als importeur is het best slim om je producten te testen alvorens je ze op de markt gooit .. Wel geld verdienen , geen service :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wimo. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:19:
[...]

Ze hadden het gewoon van tevoren moeten testen. Als importeur is het best slim om je producten te testen alvorens je ze op de markt gooit .. Wel geld verdienen , geen service :/
ik ben het hier helemaal mee eens. Zodra jij in de winkel iets koopt stel je ook de winkel aansprakelijk die zelf weer de fabrikant aansprakelijk stelt.
Jewel kan wel zeggen het is niet ons probleem, maar dat is het natuurlijk wel. Zou toch wat worden als er een bekend probleem is met een intel processor en alle fabrikanten van laptops die deze proc gebruiken zeggen is neit ons probleem maar dat van intel.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--MeAngry-- schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:18:
[...]

Volgens mij snappen jullie hier iets niet, en dat is dat Jewel er geen drol aan kan doen. :) Jewel bouwt die dingen niet, dat doet Uniwill! (Of de fabrikant waar Uniwill z'n zooi weer vandaan krijgt.) Oftewel, het wachten is op hen. Jewel propt alleen de goede processor, geheugen, harddisk en optische drive in de kant-en-klare barebones die ze van Uniwill krijgen hoor. :P

[edit]
De 'oplossing' die puter trouwens noemt is gewoon om je systeem sneller te laten opstarten door de bootprocessen beter te rangschikken, dit heeft bijna zeker niets te maken met de witte schermen. Mensen die er last van hebben moeten eigenlijk eens een dag Knoppix gebruiken, of een andere Linux distro / besturingssysteem om uit te sluiten dat het aan Windows ligt.
Ik heb er ook onder Linux (InstanOn) al last van gehad. Heeft dus m.i. niets met Windows te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ander puntje:

bij Computerland heb ik geinformeerd voor deze latop, volgens Jewel is het zo dat bij 2 of meer foutieve pixels de laptop kosteloos gerepareerd wordt. Echter volgens is het verstandig op een pixelpolicy aftesluiten voor 25 euro. Mocht er in twee weken foutieve pixels zijn dan wordt het scherm kosteloos vervangen (je bent alleen dus wel je laptop kwijt voor enkele dagen, terwijl je hem net een paar dagen hebt!). Ik vind dit een rare manier van zaken allereerst omdat je gelijk je laptop weer kwijt bent en daarnaast is het toch zo dat als ik een product koop ik wettelijk gezien 8 dagen bedenk tijd heb om het product terug te brengen dit i.v.m. aansmeren e.d.?? Dit zou toch betekenen dat ik bij foutieve pixels in de eerste acht dagen recht heb op een compleet nieuwe laptop? Ik vind het best baluh als ik hem eindelijk heb en dat hji dan weer terug kan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129731

Ik wil er toch even wat over kwijt.
Ik heb de laptop nu 3 weken ofzo en mij bevalt ie uitstekend. Nergens last van gehad. Ook geen witte schermen of dode pixels etc.
Er begint flink negatief over de laptop gesproken en dat is m.i. niet helemaal terecht.
Ik snap best dat je er van baalt als hij niet juist werkt. Maar er zijn er dus bij die wel degelijk goed werken. Mijn advies luidt: een goede laptop voor relatief weinig geld. Kopen dus!!!
PS ik ben geen medewerker van Computerland (zij laten mi wel wat steken vallen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54683

Klopt het dat als je deze laptop gewoon in een computerland winkel koopt, er geen software opzit?

Geen windows of niks????? Of is dit alleen als je ehm besteld via internet?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 54683 op 31-01-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Anoniem: 79532 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:03:
Ander puntje:

bij Computerland heb ik geinformeerd voor deze latop, volgens Jewel is het zo dat bij 2 of meer foutieve pixels de laptop kosteloos gerepareerd wordt. Echter volgens is het verstandig op een pixelpolicy aftesluiten voor 25 euro. Mocht er in twee weken foutieve pixels zijn dan wordt het scherm kosteloos vervangen (je bent alleen dus wel je laptop kwijt voor enkele dagen, terwijl je hem net een paar dagen hebt!). Ik vind dit een rare manier van zaken allereerst omdat je gelijk je laptop weer kwijt bent en daarnaast is het toch zo dat als ik een product koop ik wettelijk gezien 8 dagen bedenk tijd heb om het product terug te brengen dit i.v.m. aansmeren e.d.?? Dit zou toch betekenen dat ik bij foutieve pixels in de eerste acht dagen recht heb op een compleet nieuwe laptop? Ik vind het best baluh als ik hem eindelijk heb en dat hji dan weer terug kan.......
Jep, zo is het wel. Computerland heeeft geen voorraad :X De mijne was 2 dagen oud .. en is ondertussen al 9 dagen weg naar jewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

ja, voor de potentiele kopers van deze super laptop wil ik ook even zeggen dat ik erg tevreden ben over deze laptop. Heb hem nu een maand in mijn bezit en ben erg tevreden. Ik heb geen problemen met witte schermen en vastlopen. Ook wat betreft pixelfouten heb ik geen klachten. ik heb geen dode pixels en ook geen irri subpixels. Had geen pixel garantie afgesloten omdat dit volgens de verkoper zonde van het geld was aangezien ze nauwelijks problemen met dode pixels hadden. In de winkel hebben we samen het scherm gecontroleerd op dode subpixels en die zaten er (toen en nog steeds) niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

wat betreft software. hij is standaard zonder besturingssysteem, je krijgt er wel software bij:
nero 6 OEM, instant dvd, intervideo home theather (als je de tv tuner neemt neem ik aan),. Maar de software kan je natuurlijk er bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

711 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:59:
ja, voor de potentiele kopers van deze super laptop wil ik ook even zeggen dat ik erg tevreden ben over deze laptop. Heb hem nu een maand in mijn bezit en ben erg tevreden. Ik heb geen problemen met witte schermen en vastlopen. Ook wat betreft pixelfouten heb ik geen klachten. ik heb geen dode pixels en ook geen irri subpixels. Had geen pixel garantie afgesloten omdat dit volgens de verkoper zonde van het geld was aangezien ze nauwelijks problemen met dode pixels hadden. In de winkel hebben we samen het scherm gecontroleerd op dode subpixels en die zaten er (toen en nog steeds) niet in.
Bij welke computerland heb je hem gehaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 15:07
Ik heb de Diabloo W2600 (= Jewel/Alpha 2500) en heb prolemen met de chipset-drivers. Als ik deze installeer krijg ik de melding dat het bestand usbehci.sys niet te vinden is.
Zelf kan ik het bestand ook nergens vinden. Ik heb deze melding bij zowel de gedownloade drivers als de drivers van de installatie cd.
En ik vermoed dat dit ook de oorzaak is van mijn andere probleempjes, zoals het installeren van sommige software en het gebruiken van usb 2.0 apparaten.

Heeft iemand anders dit probleem ook? Of zijn er mensen die weten hoe je dit oplost?

PS. heb al 3x geformateerd dus daar ligt het niet aan ;) En ik gebruik een volledig legale versie van Windows XP Professional.

[ Voor 11% gewijzigd door Ghannes op 31-01-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131454

Ghannes schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:51:
Ik heb de Diabloo W2600 (= Jewel/Alpha 2500) en heb prolemen met de chipset-drivers. Als ik deze installeer krijg ik de melding dat het bestand usbehci.sys niet te vinden is.
Zelf kan ik het bestand ook nergens vinden. Ik heb deze melding bij zowel de gedownloade drivers als de drivers van de installatie cd.
En ik vermoed dat dit ook de oorzaak is van mijn andere probleempjes, zoals het installeren van sommige software en het gebruiken van usb 2.0 apparaten.

Heeft iemand anders dit probleem ook? Of zijn er mensen die weten hoe je dit oplost?

PS. heb al 3x geformateerd dus daar ligt het niet aan ;) En ik gebruik een volledig legale versie van Windows XP Professional.
download de drivers direct bij www.uniwill.com, als die niet goed werken de laptop terug sturen...

ik ben ook volledig tevreden over deze laptop.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Anoniem: 131454 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:57:
[...]

download de drivers direct bij www.uniwill.com, als die niet goed werken terug sturen...

ik ben ook volledig tevreden over deze laptop.. _/-\o_
Ik heb deze melding bij zowel de gedownloade drivers als de drivers van de installatie cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--MeAngry-- schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:18:
[...]

[edit]
Het geheugen kan conflicten veroorzaken en er wordt via Prefetch ook gebruik gemaakt van het cachegeheugen.
Ik heb in ieder geval nooit last van witte schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het je wel Service Pack 1 of hoger geinstalleerd? Anders gaat USB2.0 namelijk niet werken en kun je het ook niet installeren. ;) Oftewel, dan krijg je zulke foutmeldingen. :)

@de rest:
Ik ben dus ook heel tevreden over m'n laptop hoor, mede omdat ik dus geen last heb van het witte scherm-probleem. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Service Pack2 staat erop, dus dat zou het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ Hier werkt alles ook nog prima hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb vandaag alpha 2500 bij computerland besteld....
Nog ffkes wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

computerland amsterdam ceintuurbaan.

dat probleem met die ontbrekende dll heb ik ook gehad. Heb gewoon de melding genegeerd en bij intel de laatste versie van de drivers gedownload. Dit werk verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

oops 8)7 zie nu dat het gaat om usb controller. Dacht dat het om wifi ging. USB werk bij mij wel maar inderdaad geen 2.0 highspeed. komt dit doordat die driver niet goed is geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
het gaat bij mij dus om de chipset drivers. Of zou ik de chipsetdrivers ook op de intel-site terug kunnen vinden, en dan dat eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54683

ff een (waarschijnlijk achterlijk) vraagje :)

Waarvoor dient de optionele TV-tuner ? Ik neem aan dat het voor TV op je laptop is, maar moet je ehm dan aansluiten op het kabelnet of zo?

Tell me 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Anoniem: 54683 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:59:
ff een (waarschijnlijk achterlijk) vraagje :)

Waarvoor dient de optionele TV-tuner ? Ik neem aan dat het voor TV op je laptop is, maar moet je ehm dan aansluiten op het kabelnet of zo?

Tell me 8)
de-laptopper kon hem (nog) niet leveren. Ikzelf ben ook benieuwd hiernaar. Het lijkt me dus idd een tv-kaart waar je dus 'n kabel aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

yep, er moet een kabeltje in.

heb net de chipset drivers gedownload bij uniwill en nu werkt usb 2.0 wel goed. Hardstikke toppie.
Mijn usb stickie werkt nu lekker op high speed snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Vandaag toevallig die Alpha 2500 geizne bij Computerland en alleen die behuizing.... :X

Ik ga liever voor disign en kwaliteit dan voor specs :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Anoniem: 128143 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:48:
Vandaag toevallig die Alpha 2500 geizne bij Computerland en alleen die behuizing.... :X

Ik ga liever voor disign en kwaliteit dan voor specs :7
dan is de 2500 idd niks voor jouw, maar een iBook dan weer wel :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Ik neem aan dat ze dit wel gecheckt hebben maar kan het niet liggen aan een foute connector of een los kabeltje....
Dat lijkt me het meest waarschijnlijke en het enige wat nodig is is die kabel of connector vernieuwen... maar dan weer, dit moeten ze toch gecheckt hebben, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 15:13
Kan iemand mij de software (dus niet de drivers) voor het tv-kaartje mailen oid?
Zijn ze vergeten in te pakken bij de laptopper ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb nieuwe drivers op m'n webhosting staan voor de mensen die het interesseert :) Tzijn de Philips SAA713x WDM drivers, maar dan aangepast (door mezelf) voor deze TV-tuner.

http://got.qonstrukt.nl/Philips_SAA713x.zip

Misschien ook wel makkelijk voor in de startpost.

[ Voor 12% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-02-2005 15:10 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik heb een paar problemen:

- Mn TSST dvd-brander brandt niet op 8x +R :(
- Last van vastlopers als ik de batterij wil opladen tijdens het werken op de laptop.
- Heb ook 1x (maar O-) ) een witte scherm gehad. MAAR!! dit was wel toen mn batterij helemaal leeg was getrokken. Ik wilde mn batterij opladen,toen ik een vastloper had zonder dat ik het merkt:@.. Toen ik probeerde te resetten d.m.v. powerknop ging dat niet, waarop ik dus de bekende witte scherm kreeg. Ik vermoed dat het kwam doordat mn battterij helemaal op was (letterlijk)..

1 - Op mijn 1ste probleem had ik al in januari contact gehad met jewel. Ze adviseerden mij om verschillende media uit te proberen. Dit heb ik dus gedaan en nog steeds niet verholpen. Ik heb dus vrijdag gebeld of ik het kan omruilen voor de NEC ND6500A. Gisteren een mail gehad dat dat kon :D:D. Ik ga mijn laptop morgen inleveren. Ze zeiden dat het ongeveer een week duurde

2 - Ik weet niet wat de spanningsniveau is als de lader in de de laptop word gestoken. Weet iemand dit/kan iemand dit meten?? 8)7

Willen de mensen die ook witte schermen hebben gehad, misschien met precisie weer kunnen melden in welke omstandigheden ze dit kregen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121074

maar welke uniwill is de Jewel 2500 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik heb dus de Alpha2500 waar een ingebouwde tv-tuner in moet zitten...

Maar hoe krijg ik dit aan de praat???
Er zit wel een ingang achter in de pc en ik heb inmiddels van computerland de benodigde kabel gekregen. Daarnaast ook een cd met alleen hometheater; daar kan je geen tv mee kijken.

Dus hoe kan ik tv kijken (door idd de coax kabel op de bijgeleverde cabels te prikken). Volgens mij ontbreekt er nog software....

ps: Hoe kan ik uberhaupt zien of de laptop de tv-tuner herkent??

Thx!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zosas schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:55:
Ik heb dus de Alpha2500 waar een ingebouwde tv-tuner in moet zitten...

Maar hoe krijg ik dit aan de praat???
Er zit wel een ingang achter in de pc en ik heb inmiddels van computerland de benodigde kabel gekregen. Daarnaast ook een cd met alleen hometheater; daar kan je geen tv mee kijken.

Dus hoe kan ik tv kijken (door idd de coax kabel op de bijgeleverde cabels te prikken). Volgens mij ontbreekt er nog software....

ps: Hoe kan ik uberhaupt zien of de laptop de tv-tuner herkent??

Thx!
Met het meegeleverde Home Theatre kun je zeker TV kijken! En hoe je kunt zien of je TV-tuner geinstalleerd is is nogal een zoekvraag niet? :) Apparaatbeheer lijkt me een geweldige bron van informatie ;)
Anoniem: 121074 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:46:
maar welke uniwill is de Jewel 2500 dan?
Staat in de startpost... 259IA1, staat ook op de onderkant van je laptop trouwens. Qua BIOS-updates kun je die van de 259IA3 nemen. Het enige verschil is dat de IA3 een SWXGA+ scherm heeft ipv WXGA.

[ Voor 18% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-02-2005 23:07 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
--never mind---

gevalletje van RTFM |:(

[ Voor 93% gewijzigd door Valandil op 08-02-2005 23:43 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AzN_cRzY schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:16:
Ik heb een paar problemen:

- Mn TSST dvd-brander brandt niet op 8x +R :(
- Last van vastlopers als ik de batterij wil opladen tijdens het werken op de laptop.
- Heb ook 1x (maar O-) ) een witte scherm gehad. MAAR!! dit was wel toen mn batterij helemaal leeg was getrokken. Ik wilde mn batterij opladen,toen ik een vastloper had zonder dat ik het merkt:@.. Toen ik probeerde te resetten d.m.v. powerknop ging dat niet, waarop ik dus de bekende witte scherm kreeg. Ik vermoed dat het kwam doordat mn battterij helemaal op was (letterlijk)..

1 - Op mijn 1ste probleem had ik al in januari contact gehad met jewel. Ze adviseerden mij om verschillende media uit te proberen. Dit heb ik dus gedaan en nog steeds niet verholpen. Ik heb dus vrijdag gebeld of ik het kan omruilen voor de NEC ND6500A. Gisteren een mail gehad dat dat kon :D:D. Ik ga mijn laptop morgen inleveren. Ze zeiden dat het ongeveer een week duurde

2 - Ik weet niet wat de spanningsniveau is als de lader in de de laptop word gestoken. Weet iemand dit/kan iemand dit meten?? 8)7

Willen de mensen die ook witte schermen hebben gehad, misschien met precisie weer kunnen melden in welke omstandigheden ze dit kregen:)
toon volledige bericht
Ik heb onder zeer verschillende omstandigheden last van de "witte schermen" gehad. Af en toe valt mijn laptop zelfs uit zonder wit scherm. Het maak geen verschil of ik op batterij of netstroom werk (met of zonder de batterij erin). Het maakt ook niet uit hoe vol de batterij is. Enkele momenten van uitval (het programma dat ik toen draaide):
InternetExplorer (vaak)
3dmark03
Mediaplayer (vaak)
MSoffice
Bij het opstarten met het intel logo nog in beeld
Tijdens en suf pokerspelletje
InstantOn (linux dus)
Acrobat

Enfin het ding valt gewoon regelmatig uit en ik begin er behoorlijk van te balen :( . Van de week nog maar eens geïnformeerd bij Jewel en het probleem zit 'm in het moederboard zegt men en zodra er een oplossing is hoor ik het vanzelf. Ik geef ze nog een paar weekjes en anders ga ik apparaat terug brengen naar de leverancier. De eerste keer dat ik hierover begon werd er al meteen gemeld dat dat niet mogelijk was. Dat lijkt me sterk omdat men toch verplicht is een werkend en deugdelijk apparaat te leveren. Ik heb 'm nu twee en een halve maand en het probleem speelt al twee maanden. De lol gaat er een beetje af. |:(

ps. Even voor diegene die nergens last van hebben en terrecht verliefd zijn op hun laptop ;) . Ik vind dat er hier nogal lichtzinnig gereageerd wordt op dit probleem. Er zit een structureel probleem in dit apparaat en iedereen blijft laaiend enthousiast (zou ik ook zijn zonder dit gedoe) en men blijft zelfs mensen adviseren dit apparaat aan te schaffen. Ik zou dus echt nog even wachten tot er een oplossing is.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 130909 op 09-02-2005 09:30 . Reden: ps-je toegevoegd en batterij verhaaltje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik ben het helemaal met je een Dr.Pepper.

Ondanks dat ik tot op heden hier geen last van heb, vind ik wel dat er een degelijk product moet worden afgeleverd, zekers voor dit geld!!

Toch blijf ik het wel vreemd vinden dat ze het probleem afschuiven op het moederboard. Als het een hardwarematig probleem zou zijn, dan lijkt mij dat iedereen het probleem zou moeten hebben aangezien we ALLEN dezelfde hardwareconfiguratie hebben. Het enige verschil wat we allemaal hier hebben is de software kant. Kortom blijkbaar treed er een fout op tussen de hardware en een specifiek softwarematige instelling... althans dat lijkt mij.

Als ik zo schat, zou zo'n 10% van de laptop gebruikers hier van last hebben? Jewel moet gewoon de laptop geheel vervangen of een ander moederboard plaatsen van een andere type/merk.

Er wordt grof geld betaald door de consument en kan die niet afschepen met een "niet" werkende pc. Mijn laptop wordt ook voor zakelijke doeleinde gebruikt en een uitval van het scherm zou dus keihard verlies van data beteken (er wordt niet non-stop gesaved natuurlijk in bepaalde programma's) dat is niet wenselijk. Tot op heden heb ik het gelukkig nog niet gehad (klop-klop) maar zoals je nu wordt afgescheept kan natuurlijk niet!

Misschien is het mogelijk om samen met andere tweakers die dit probleem hebben, samen een front te vormen en collectief bij Jewel aankloppen. Maar dat zal je zelf moeten bepalen.

In ieder geval succes ermee.

ps: een complete herinstallatie en eventueel bios flashen al een keer geprobeerd neem ik aan?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bios versie is 1.06, volgens mij de laatste verise. Complete herinstallatie heb ik nog niet gedaan temeer omdat het ding ook kuren heeft zonder dat Windows is gestart. Krijg bij everest home edition trouwens wel de melding dat de video bios van 10-04-2001 :? is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130927

Ik liep laatst bij computerland binnen en toen zag ik dat de alpha2500 er heel onders uit zag. Beetje bruin/goud kleur. Ik heb het niet aan de verkoper gevraagd dus het zou kunnen zijn dat er een verkeerd bordje bij de pc stond.

Ik denk dat ik nog maar eens in keer ga kijken want anders zou het wel erg raar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 14:09
Ik heb mijn Alpha 2500 vanaf eind december en ook ik ben een slachtoffer van het witte schermen probleem. Tot nog toe heeft Jewel het niet kunnen verhelpen en is het wachten op een oplossing uit Taiwan (Uniwill).

Als het te lang gaat duren ga ik zeker een andere laptop vragen bij Computerland. Witte schermen heb ik in allerlei situaties gehad. Op het net en vanuit de batterij, onmiddelijk na het starten of na enkele uren en in allerlei applicaties (Ik speel geen spellen).

Opmerkelijk is dat in duitse forums over de Amilo 1425 van Fuijtsu Siemens (ook een Uniwill product) eveneens veel geklaagd is over witte schermen. Ik blijf bij het advies aan geinteresseerden voor deze laptop: Wacht met de aanschaf even af tot dit probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 07:58

Talon

Booooom !

Weet je wat het mooiste is ?
Deze week gebeurt er in Taiwan en China helemaal NIKS.
Lang leve het Chinees nieuwjaar ....
Alle bedrijven zijn een week dicht en bij sommige fabrieken duurt het zelfs twee weken voordat ze weer aan de bak gaan ...
Dus je kan in ieder geval dik een week wachten voordat je er weer wat van hoort ...
Nice eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93075

Even over de optionele tv tuner: aardig apparaatje, maar ik krijg 'm niet goed aan de gang. Veel meer dan Z/W beeld krijg ik er niet uit, en dan vindt de bijgeleverde InterViveo Home Cinema ook nog maar eens een krappe 8 kanalen.
Ik heb de drivers van de cd geprobeerd, alsmede de drivers zoals hier gepost door IkBoos, die een aangepaste versie waren.
Signaal is goed, kabels nagekeken, iemand suggesties?

Of je stelt het signaal goed in natuurlijk. PAL_B hielp een stuk. Hoewel het nog steeds niet heel fraai is.....

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93075 op 10-02-2005 21:10 . Reden: oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136826

Heb sinds aantal dagen de Alpah 2500. Zeer tevreden tot nog toe! Heb nu echter een probleem en dat is dat mijn DVD-brander niet meer herkend wordt. Als ik er een CD/DVD in stop gebeurt er niks. DVD afspelen lukt niet, en in Systeeminfo wordt alleen nog de C-schijf weergegeven. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Misschien een los stekkertje? Makkelijk zelf te doen of maar ff terug naar Computerland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136839

Ik heb net besloten om ook een alpha 2500 te bestellen bij computerland Rotterdam. Het witte schermenprobleem is hen onbekend (lezen ze dit forum niet?), maar ik waag het er toch maar op.Hopenlijk hoor ik bij de 90% gelukkigen die nergens last van hebben. Omdat deze computer relatief goedkoop is neem ik de extra garantie voor het derde jaar er maar bij (kost wel 69 euro, maar geeft wel extra zekerheid bij een "clone computer"). Ik heb nogal getwijfeld om een Asus A6739GLH computer te kopen in Duitsland (nu 1189 euro + 18 euro verzendkosten bij www.pckauf2000.de). In Nederland is die nog niet te koop, maar hij heeft dezelfde specificaties als de alpha 2500, behalve een TV tuner-optie en een ATI 9700 met maar 64 MB (maar dat is voor mij als een niet-gamer minder relevant), een HDD van 40GB 4200rpm en ook geen scroll optie bij de touch-pad; aan de andere kant heeftie wel een ingebouwde camera aan de bovenkant van het scherm en standaard een 1.7 GHz processor en een dual layer DVD R. Alles bij elkaar genomen is die toch wat duurder en misschien wat meer probelemen met garantie (hoewel 2 jr internationale garantie). Ik bestel de Alpha morgen met TV tuner, 60GB/72000 HDD en DVD DL voor 130 euro extra + een upgrade naar 1.7 MHZ (49 euro extra). Inclusief een extra jaar garantie (69 euro) komt die dan op 1346 euro. Daar kan de Asus net niet tegenop. Aan de andere kant: Asus is (wordt) wel een topmerk...... Wat echt de doorslag heeft gegeven is dat ik de Alpha ook gewoon mooier vind en dat ik een winkel heb om naar toe te gaan bij problemen.
Verder ga ik morgen nog een Asus WL 500G router kopen omdat-ie een ingebouwde printer server heeft en er veel internet informatie over is (http://forum.chupa.nl). Ik snap wel dat deze bijdrage aan dit forum voor niemand een probleem oplost, maar ik weet ook dat velen ook hun twijfels hebben over de aanschaf van een alpha computer en misschien benieuwd zijn hoe het uitpakt. Ik hou jullie op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127051

Mijn interne USB controller doet het niet. :'( Volgens apparatenbeheer werkt deze wel (denk ik) dus hij zou gewoon moeten werken. Mijn Bluetooth usb dongle en andere usb hardware, werkt dus wel op mijn externe usb poorten maar niet op die interne.
Mijn vraag: wat kan ik hier aan doen?

Verder erg tevreden over de laptop. Mijn vorige laptop was een alpha 2780 waar ik ook erg tevreden over was, hopelijk bevalt deze net zo!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 127051 op 13-02-2005 12:40 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.