[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:29:
[...]

Bij computerland heb je dus voor zo'n 1090 excl. BTW (als je persé daarmee wilt rekenen) de alpha 2500 met 2 x zoveel ram, maar dan nog 21 euro excl. BTW voor de Pixelgarantie.. Maar dan zou ik toch liever voor computerland gaan O+

edit:
Is het bij een laptop ook zo dat je hem binnen 7 dagen na aankoop zonder opgave van redenen terug kan sturen eigenlijk, bij aankoop via internet?
Maar ik had geen witte schermen...lol

Het scheelt inderdaad een beetje, echter toen ik kocht had Computerland zoals gebruikelijk de boel niet in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Zosas schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:26:
Toevallig kreeg ik gisteren een "wit" eerder grijs scherm en na 5 seconden schoot hij terug naar XP.
Dus mijn laptop liep niet vast en ging compleet uit of moest uitgezet worden; gewoon terug naar het OS.

Nu is dit toevallig al bij een game die constant vastloopt, dus ik denk dat het eerder hier aan te wijten valt.

Of zijn dit juist de symptonen van de beruchte "witte schermen"??
Iemand anders nog ervaring met witte schermen zoals bovenstaand?
Laptop heb ik gekocht in december 2004 by the way

ik vermoed dat het mijne softwarematig is en te wijten is aan de game, maar wil het toch even zeker weten.... :/

[ Voor 11% gewijzigd door Valandil op 24-03-2005 11:02 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:19:
Ik typ dit berichtje vanaf mijn nieuwe alpha 2500. ECHT EEN MOOI DING!!!

Helaas wat aanpassingen in mijn configuratie wegens back-orders (deze kon ik zo meenemen). Tv-tuner en bluetooth zijn nog niet beschrikbaar en de 9-cell batterij helaas ook niet. Koop ik later wel een keertje bij.. tweede batterij is nooit een bezwaar....
BlueTooth en 9 cells accu zijn per heden op voorraad bij Jewel. De 9 cells accu is een stukje groter dan de 6 cells, het is daardoor een extra steun / voet geworden. Ziet er heel cool uit.
De BlueTooth is een erg kleine USB stick die in het notebook "verdwijnt" achter een klepje onder het notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:01:
[...]

Iemand anders nog ervaring met witte schermen zoals bovenstaand?
Laptop heb ik gekocht in december 2004 by the way

ik vermoed dat het mijne softwarematig is en te wijten is aan de game, maar wil het toch even zeker weten.... :/
Problemen met witte schermen? Gewoon in sturen naar Jewel dan wordt het opgelost. Wel even een reparatieformulier toevoegen. Gemiddelde reparatie tijd is een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Nog even een vraag.. Hoe lang zou je ongeveer met een 9cell doen (op normaal gebruik, bijv. gewoon verslag typen ofzo) denkt men?

moet ik in de trand van 1 à 2 uur denken, of wel 2 ~ 3 ~ 4 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:27
[/quote]Berichten: 60
Reg. datum: 05 oktober 2004
--------------------------------------------------------------------------------
1 woord: geweldig!!

echt qua alles issie goed;

Brother in Arms draait goed; DVD afspelen gaat vlekkeloos

En het geluid valt me ook nog heel erg mee!
[quote]

Wow, BiA draait niet op me desktop. En daar wel? Op het hoogste??

Ik twijfel steeds meer :P

Die HD van 80 GB, is dat 7200 r/pm of 5400 r/pm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Roodey schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:29:
Die HD van 80 GB, is dat 7200 r/pm of 5400 r/pm?
5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha Jewel 2500

Probleem: Batterij loopt leeg als de laptop helemaal uitstaat.
Na een week is de batterij helemaal leeg.

Oplossing:Fout in het moederbord, er moeten 10 componenten worden veranderd/gerepareerd.

Probleem is bij de importeur bekend.

Het valt natuurlijk onder garantie...maar toch wel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:34:
Nog even een vraag.. Hoe lang zou je ongeveer met een 9cell doen (op normaal gebruik, bijv. gewoon verslag typen ofzo) denkt men?

We doen er geen testen mee, dat gebeurt tijdens een test van bijv. PCM of Computer Totaal. Verwachting is dat het wel richting de 4 uur gaat, het is natuurlijk wel afhankelijk van de power settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:22:
[...]

BlueTooth en 9 cells accu zijn per heden op voorraad bij Jewel. De 9 cells accu is een stukje groter dan de 6 cells, het is daardoor een extra steun / voet geworden. Ziet er heel cool uit.
De BlueTooth is een erg kleine USB stick die in het notebook "verdwijnt" achter een klepje onder het notebook.
Meteen even gebeld met computerland, ik kan mijn batterij gewoon alsnog omruilen voor de 9-cells. Prima service (aangezien ze gisteren zeiden dat die niet leverbaar was). Al nieuws over die tv-tunerkaart???? en kun je misschien een foto plaatsen van hoe die 9-cell er dan uitziet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een foto van die 9-cell batterij? In de Jewel/Alpha zelf dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:34:

Geloof dat de gemiddelde alpha/jewel 2500 gebruiker al zo'n twee uur met een 6cels doet(ik in ider geval wel)

Gevoelsmatig zou je zeggen:

6 cels = 4400mAh = 2 uur,
9 cels = 6600mAh(?) = 3 uur(?)

Is inderdaad een beetje simpele vergelijking(laat 't even weten als je het wel/niet mee eens ben),
maar mocht 't kloppen ga ik toch geen € 177,00 uitgeven voor dat ene uurtje.

(Blijf 't raar vinden dat er van iets wat je koopt van € 177,00 dat er geen enkele garantie is hoelang je d'r mee doet. "meer dan twee uur, verwachting is zo'n vier uur, afhankelijk van powersettings en wat je er meedoet" is toch wel een vage omschrijving)

Wacht nog even rustig af, mochten mensen 'm kopen zeer benieuwd naar ervaringen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens een foto van de afstandsbediening? Ik kan hem nergens vinden... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:22:
[...]

TV Tuner trouwens ook. Eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:55:
Heeft iemand een foto van die 9-cell batterij? In de Jewel/Alpha zelf dan?
Morgen zal ik er een foto van maken. Nog even geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel :)
Ik wil wel graag weten hoeveel accuduur er nou bij komt, aangezien het toch weer een dikke 150 euro is, dus wil je een test doen?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 20:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Met mijn 6-cells accu doe ik tot wel 3 uur zonder netspanning dus dat moet die 9-cells toch wel ruim kunnen overtreffen. Je moet alleen zorgen dat je de accu degelijk behandelt, oftewel, niet continu in je laptop laten zitten als je toch op netspanning werkt en bewaren terwijl datie ongeveer 40% geladen is. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:54:
[...]

6 cels = 4400mAh = 2 uur,
9 cels = 6600mAh(?) = 3 uur(?)
6 cells = 4400mAh
9 cells = 7100mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 13:03:
Alpha Jewel 2500

Probleem: Batterij loopt leeg als de laptop helemaal uitstaat.
Na een week is de batterij helemaal leeg.

Oplossing:Fout in het moederbord, er moeten 10 componenten worden veranderd/gerepareerd.

Probleem is bij de importeur bekend.

Het valt natuurlijk onder garantie...maar toch wel lastig...
heb ik ook last van, laptop is net 3 weken oud :(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 20:13 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:11:
[...]

heb ik ook last van, laptop is net 3 weken oud :(
Het ligt niet aan de accu maar aan het moederbord ...de accu's gaan daarom minder lang mee.

In andere woorden: De importeur heeft mijn en jouw laptop willens en wetens geleverd met dit defecte moederbord.
Het probleem was hen immers bekend.
Hetzelfde wanneer je een auto koopt waarvan men tevoren weet dat de accu leegloopt terwijl de auto gewoon stilstaat....
De nieuwste oplossing die men mij bood is ...geen reparatie maar een nieuw moederbord.

Volgens consumentenrecht hebben we echter in dit geval recht op een nieuwe laptop.

De lapstop opsturen kost veel tijd en je moet hem goed verpakken en verzekeren...in de rij staan op het postkantoor, parkeergeld, je moet maar thuis zijn als hij teruggestuurd wordt...etc..etc..

Ik baal hiiervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:21:
[...]

Het ligt niet aan de accu maar aan het moederbord ...de accu's gaan daarom minder lang mee.

In andere woorden: De importeur heeft mijn en jouw laptop willens en wetens geleverd met dit defecte moederbord.
Het probleem was hen immers bekend.
Hetzelfde wanneer je een auto koopt waarvan men tevoren weet dat de accu leegloopt terwijl de auto gewoon stilstaat....
De nieuwste oplossing die men mij bood is ...geen reparatie maar een nieuw moederbord.

Volgens consumentenrecht hebben we echter in dit geval recht op een nieuwe laptop.

De lapstop opsturen kost veel tijd en je moet hem goed verpakken en verzekeren...in de rij staan op het postkantoor, parkeergeld, je moet maar thuis zijn als hij teruggestuurd wordt...etc..etc..

Ik baal hiiervan!
hoe weet je dat het bekend probleem is??

ik baal hier ook van want mijn laptop kan ik niet missen, plus kom op na 3 weken al een gerepareerd ding....

hoe weet je dat we recht hebben op een nieuwe? Meer mensen last van dit probleem zodat we als groep verhaal kunnen halen??
Zijn het enkele moederborden die fout zijn of een hele serie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:42:
[...]

hoe weet je dat het bekend probleem is??

ik baal hier ook van want mijn laptop kan ik niet missen, plus kom op na 3 weken al een gerepareerd ding....

hoe weet je dat we recht hebben op een nieuwe? Meer mensen last van dit probleem zodat we als groep verhaal kunnen halen??
Zijn het enkele moederborden die fout zijn of een hele serie??
Ik gebruik mijn laptop ook professioneel en dit kost me geld.

Ik denk dat dit geen incident is maar bij veel Alpha laptops voorkomt.
Vul de accu en gebruik de laptop een paar dagen niet en dan kun je zien of en hoeveel de accu leeggelopen is...dan weet je het zeker.
Bij mij is de batterij in 1 week helemaal leeg....2, 3 of 4 dagen..niet uitgetest.

Een nieuwe sturen in dezelfde configuratie zonder harddisk en de oude retour bij aflevering is een eerlijke zakelijke oplossing...harddisk even omzetten. (tevoren regelen)

Bel de consumentenbond maar over recht op een nieuwe in dit geval dan hoor je het.
Het is gewoon bij alle goederen zo dat ze deugdelijk moeten zijn en aan de verwachtingen voldoen.
Dit is ons basisrecht.

Importeur vertelde me vanmiddag dat het probleem bekend was.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuperke
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06-2021
hmm I had in feite geen problemen met de laptop

maar dat van de accu heb ik dus ook, 1 week tijd en hij is totaal leeg. En ook ik kan hem nu niet meer missen, ik voel wel iets voor jou oplossing puter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same story

na 2 dagen zit me accu op 50%. Iemand al wat geregeld qua actie/ oplossing? Heb Jewel en Computerland al gemailt maar nog geen reactie (het is ook nog vroeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen met dit probleem, kunnen me toevoegen op Alpha2500@hotmail.com

zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden betreffende de vorderingen, enz. Daarnaast kunnen we als groep mer bereiken dan individueel.

Heb contact gehad met de RMA afdeling van Computerland, daar blijven ze van mening dat het geen bekend probleem is en ik contact op moet nemen met Jewel of de vestiging waar ik hem gekocht heb. Bij hun is het zo dat de laptop hoe dan ook gerepareerd wordt en ik hem dus kwijt ben, dat had ik maar extra garantie (pick up en return) moeten kopen

Contact gehad met Jewel hoofdkantoor/ Tradeland B.V. Probleem is inderdaad bekend. Hun voorstel is repareren, waardoor ik hem uiterlijk 1 april terug hebt. Ze geven geen nieuwe laptop.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 10:43 . Reden: reactie van RMA computerland toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:10:
Mensen met dit probleem, kunnen me toevoegen op Alpha2500@hotmail.com

zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden betreffende de vorderingen, enz. Daarnaast kunnen we als groep mer bereiken dan individueel.

Heb contact gehad met de RMA afdeling van Computerland, daar blijven ze van mening dat het geen bekend probleem is en ik contact op moet nemen met Jewel of de vestiging waar ik hem gekocht heb. Bij hun is het zo dat de laptop hoe dan ook gerepareerd wordt en ik hem dus kwijt ben, dat had ik maar extra garantie (pick up en return) moeten kopen
Goed initiatief dat alpha2500@hotmail.com
Jurisch is de winkelier/leverancier altijd de eerst verantwoordelijke, die moet het regelen....zonder dat je een "gerepareerde nieuwe computer", een "kneus" terugkrijgt.
Als het een aanvangsdefect/mankement is dan moeten ze doodgewoon een nieuwe laptop geven en geen reparatie...want het is een fabrieksfout.
Het is niet normaal dat je in zo'n geval je computer dagenlang kwijt bent en een reparatie wordt uitgevoerd met alle risico's van dien.
Ooit vernielde men per ongeluk bij Compaq mijn geluidskaart tijdens een soortgelijke reparatie.
De winkelier mag jou niet op kosten jagen door je van het kastje naar de importeur te sturen.
De leverancier moet zorg dragen voor een juridisch correcte oplossing.
Ooit had ik een zelfde grapje bij Mazda met klachten over de banden. De leverancier/garage verwees me naar de importeur en de importeur verwees me naar de bandenimporteur...dat is natuurlijk te gek voor woorden.

Voor de goede orde: Natuurlijk is dit accuprobleem een groot probleem dat door de leverancier juridisch en zakelijk correct moet worden opgelost.
Echter voor de rest vind ik de Alpha2500 een voortreffelijke machine!
En je moest eens weten hoeveel problemen ik met mijn Compaq laptop heb gehad....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu Jewel, Computerland hoofdkantoor en Computerland Ceintuurbaan gebeld en ze blijven alle drie bij hun standpunt. Wat kan er nog gedaan worden? Wat heb jij al gedaan Puter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijnes sinds December, en had hem toen gekocht met de standaard 512 Mb werkgeheugen, nu zit ik er hard over te denken om nog een reepje van 512 Mb bij te plaatsen, nou heb ik iets gelezen over een verborgen geheugenslot? Of is dit gewoon makkelijk te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:07:
heb nu Jewel, Computerland hoofdkantoor en Computerland Ceintuurbaan gebeld en ze blijven alle drie bij hun standpunt. Wat kan er nog gedaan worden? Wat heb jij al gedaan Puter?
Mij heeft de importeur wél de toezegging gedaan voor reparatie, maar daar hoef ik volgens de wet niet mee accoord te gaan.
Hebben zeker spijt dat ze het fabrieksdefect (moederbord) hebben verklapt en nu de hoos klachten krijgen...

Mijn advies: leg je klacht nu schriftelijk vast en stuur het per e-mail (mét ontvangstbevestiging) en ook per fax (dat is rechtsgeldig). Accepteer niet minder dan een nieuwe, welke tevoren door hen is gecheckt op accu-duurzaamheid, en laten zij dan het ruilen op zich nemen plus kosten. Je kunt de harddisk zelf omwisselen als je je privacy niet kwijt wil overal.
Overweeg om het te melden aan Kassa Radar, Consumentenbond, Ook dat nog, en de electronica Klachten instantie (opvragen bij Cons. bond of postbus 51).
Je hoeft niet te accepteren dat je het apparaat dagen/weken? kwijt bent.
Altijd een inlever bon met type nr. vragen. Misschien krijg je anders mijn oude wel als nieuwe in je maag gesplitst !! lol
Noem desnoods in je klachtbrief aan importeur en je winkelier, dat je bij niet adequate snelle afhandeling dit aan bovenstaande instanties zult melden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reactie binnen het kassa forum:

Ik heb de indruk dat u de reparatie ziet als afbreuk van de kwaliteit van de laptop en dat u de teruggestuurde laptop beschouwd als tweedehandsje. Waarschijnlijk zal de reparatie inhouden dat er een nieuw moederbord geplaatst gaat worden en gezien de vele verwante onderwerpen in deze sectie Vraag & Antwoord mag u in uw handjes knijpen dat hij inderdaad in één week terug is.

Het vervelende is dat u niet per se recht heeft op een nieuwe laptop als reparatie het probleem kan verhelpen. Dit valt gewoon onder de garantie. Zodra het probleem bij herhaling de kop opsteekt heeft u inderdaad recht op een nieuwe deugdelijke computer, maar ik zou eerst de laptop laten repareren.

Overigens is het ook niet per se een recht om een tijdelijk vervangend apparaat te leveren als leencomputer tijdens de reparatie. Dit hangt volledig af van de coulance van de winkelier. U kunt eventueel een beroep doen op de winkelier voor tijdelijke vervanging omdat u de laptop dringend voor zakelijk gebruik nodig hebt oid.

Het spijt me dat ik momenteel geen beter nieuws voor u heb, maar ik hoop dat de winkelier de computer spoedig van een nieuw moederbord kan laten voorzien, waarmee het probleem de wereld uit is.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vraag me dan af hoe de persoon het zelf zou vinden als hij binnen 3 weken al een gerepareerd product zou hebben

Inmiddels blijkt dit geen individueel probleem, echter veel mensen weten niet of ze dit probleem hebben omdat ze dagelijks hun laptop gebruiken. Wil je er achter komen of je laptop dit probleem ook heeft, adviseer ik je om hem op te laden tot 100% en dan vannacht de laptop niet te gebruiken en morgen ochtend stand van zaken te bekijken, daarmee zal je zien dat er of een vermindering is of niet.

Nogmaals als je dit probleem hebt, voeg je toe aan alpha2500@hotmail.com zodat we snel een beeld krijgen van hoeveel mensen dit probleem hebben

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 12:24 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:49:
Heeft iemand trouwens een foto van de afstandsbediening? Ik kan hem nergens vinden... :r
Hier vind je een foto. http://hammett.nl/jewel/jewel-remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Externe infrarood... da's jammer.. weer een stukje hardware om mee te zeulen. En de foto van de 9-cell config????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh, en dat ding wat ernaast ligt? Of is dat gewoon een uitvergroting van die afstandsbediening :+ Kan hij nou eigenlijk opgeborgen worden in zo'n slot? Ik vind die ontvanger trouwens echt wel heel klein, waarom zou dat een nadeel zijn, je moet ook een muis in je tas doen...

En die van de 9-cell accu hier: http://hammett.nl/jewel/jewel-9cells-accu.JPG (Sorry pietalleen, ik zag hem toevallig staan ;))

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:04:
reactie binnen het kassa forum:

Ik heb de indruk dat u de reparatie ziet als afbreuk van de kwaliteit van de laptop en dat u de teruggestuurde laptop beschouwd als tweedehandsje. Waarschijnlijk zal de reparatie inhouden dat er een nieuw moederbord geplaatst gaat worden en gezien de vele verwante onderwerpen in deze sectie Vraag & Antwoord mag u in uw handjes knijpen dat hij inderdaad in één week terug is.

Het vervelende is dat u niet per se recht heeft op een nieuwe laptop als reparatie het probleem kan verhelpen. Dit valt gewoon onder de garantie. Zodra het probleem bij herhaling de kop opsteekt heeft u inderdaad recht op een nieuwe deugdelijke computer, maar ik zou eerst de laptop laten repareren.

Overigens is het ook niet per se een recht om een tijdelijk vervangend apparaat te leveren als leencomputer tijdens de reparatie. Dit hangt volledig af van de coulance van de winkelier. U kunt eventueel een beroep doen op de winkelier voor tijdelijke vervanging omdat u de laptop dringend voor zakelijk gebruik nodig hebt oid.

Het spijt me dat ik momenteel geen beter nieuws voor u heb, maar ik hoop dat de winkelier de computer spoedig van een nieuw moederbord kan laten voorzien, waarmee het probleem de wereld uit is.
De Kassa reactie klopt juridisch niet, en behoort eerder bij een item dat het eerst bij aankoop wel deed, maar daarna te snel defect raakt binnen zeg maar het wettelijk garantie jaar.
Kassa heeft in ons geval ongelijk, want:
De koper heeft zelfs officieel het recht om wegens fabrieksfout/ondeugdelijkheid ("laptop doet niet wat hij hoort te doen en wat mag worden verwacht van die prijs en kwaliteit") contractontbinding te eisen van de winkelier, en volledig geld terug. Die moet vervolgens maar zijn verhaal doen op de dealer, is dus officieel juridisch je verantwoordelijk tussenpersoon.
Als je geen medewerking krijgt van de winkelier is ie fout. Dan kun je kiezen of je accepteert wat hij of de dealer wel aanbiedt, óf dat je er werk van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:50:
[...]

Huh, en dat ding wat ernaast ligt? Of is dat gewoon een uitvergroting van die afstandsbediening :+ Kan hij nou eigenlijk opgeborgen worden in zo'n slot? Ik vind die ontvanger trouwens echt wel heel klein, waarom zou dat een nadeel zijn, je moet ook een muis in je tas doen...

En die van de 9-cell accu hier: http://hammett.nl/jewel/jewel-9cells-accu.JPG (Sorry pietalleen, ik zag hem toevallig staan ;))
Inderdaad, moet OOK al een muis meenemen en dus alle hardware die mee moet is teveel. Die batterij lijkt behoorlijk uit te steken... past die dan nog wel in die standaard 15" XL tas van Jewel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

dat van het leeglopen van de battery was mij ook reeds opgevallen. Dacht echter dat het aan mijn blue tooth stickie lag, want die blijft blauw licht geven terwijl de laptop uit is.
Zal eens kijken wat ie doet zonder deze stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

711 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:42:
dat van het leeglopen van de battery was mij ook reeds opgevallen. Dacht echter dat het aan mijn blue tooth stickie lag, want die blijft blauw licht geven terwijl de laptop uit is.
Zal eens kijken wat ie doet zonder deze stick.
Ik dacht dat eerst ook, ook de netwerkschakelaar ...maar dat is de reden niet volgens de importeur.
Volgens de importeur is het een fout in het moederbord.
Bovendien zou het ook geen reden mogen zijn.
Uit is uit...en dan geen gezeur met een batterij die langzaam leegloopt.

Ik ben toch benieuwd naar de uitslag van je bluetoothtest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb al een paar weken een Alpha 2500 en ben zeer tevreden over zijn prestaties en het scherm dat een prima beeld geeft, Alleen over de tv-tuner ben ik niet zo te spreken. Het ding produceerd een enorm gestoord beeld. Als ik beeld invoer gebruik via de Composite of S-VHS dan is er prima beeld, maar als ik via coax kabel TV beeld wil krijgen is er enorm veel ruis. De kabel die ik gebruik heeft een antenneversterker en is normaal aangesloten op mijn desktop pc die een goedkope Pinnacle kaart bevat. Hier is geen storing in het beeld te zien. De laptop is 4 keer terug geweest en de laatste keer terug naar Jewel, vandaag terug gekregen, probleem niet opgelost. ;( :/ Mijn vraag is: zijn er mensen die de tv-tuner hebben gebruikt en hoe is het beeld? Als je wil kan ik een screen-dump sturen ter vergelijking. efkooij@hotmail.com

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lossen ze het probleem van de leeglopende accu nu op? weet iemand dat ik ben namelijk in de toekomst ook van plan 1 te kopen en volg dit topic al een tijdje eerst met de witte schermen nu dit. En als ik er een koop wil ik zeker zijn dat ik em gewoon kan blijven gebruiken zoals ieder ander. En niet dat als ik em koop dat ie dan na een week weer terug moet om em te laten maken. Weet iemand al wat ze hier aan gaan doen of laten ze het zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Ik heb volgens mij ook het probleem van de accu ;( !! Ik ga het eerst nog wel ff testen..
Ik werk wel veel op netspanning dus sja, ik denk dat ik hem dan opstuur als ik op vakantie ga ofzo. Want ik heb dit ding best vaak nodig! Maar ik wacht jullie oplossing af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeetje, inderdaad, eerst de 'witte schermen' en nu DIT weer :r
Dat is écht niet grappig meer |:(
Nou ja, ik hoop dat er goede zaken worden gedaan door jullie zodat ik (wanneer ik geld genoeg heb) dit probleem niet meer heb. Nou ja, dan zal er wel weer wat anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:04:

Nou ja, ik hoop dat er goede zaken worden gedaan door jullie zodat ik (wanneer ik geld genoeg heb) dit probleem niet meer heb. Nou ja, dan zal er wel weer wat anders zijn...
mja tis een boel geld en als ik dit zo hoor allemaal begin ik toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:39:
[...]

mja tis een boel geld en als ik dit zo hoor allemaal begin ik toch te twijfelen.
Mja maar aan de andere kant is er geen laptop die voor dit geld toch nog zó degelijk is. Een jaar geleden ofzo heb ik ook aan deze gedacht, toen ging ik naar andere laptops kijken, en uiteindelijk zit ik toch weer met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dat probleem van de leeglopende accu ook.. maar het rare is.. ik heb t dus ook als de accu NIET in de laptop zit.. ik laad hem 100% op, verwijder hem en leg m op een kastje.. 7 dagen later is de accu nog maar 10%.. Als ik m daarna weer oplaad dan kan ik hem wel gewoon dik 3 uur gebruiken op de accu dus hij doet t verder wel goed |:(

die van mij moet sowieso nog trug voor dat witte schermen gedoe, kunnen ze meteen daar ook ff naar kijken..

verder wel klasse laptop..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Zijn het dan gewoon niet verkeerde accu's ??
Ik zal hem ook wel ff loskoppelen en ergens anders leggen.. Hij is nu iig nog 86%, ben benieuwd hoe het morgen is :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kheb ff 2 vraagjes:

Zijn er ook foto's van de 9-cell "in actie" dus in de laptop zeg maar?

Is het mogelijk je 6-cell om te ruilen voor een 9-cell zodat je deze tegen gereduceerd tarief kan aanschaffen?

Nog een opmerking over het accu-probleem: zodra ik in mijn laptop (niet op netspanning) de accu stop, hoor ik een zacht zoemend geluidje. Hij loopt dus gewoon leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizchris schreef op zondag 27 maart 2005 @ 11:48:
Is het mogelijk je 6-cell om te ruilen voor een 9-cell zodat je deze tegen gereduceerd tarief kan aanschaffen?

Nog een opmerking over het accu-probleem: zodra ik in mijn laptop (niet op netspanning) de accu stop, hoor ik een zacht zoemend geluidje. Hij loopt dus gewoon leeg?
Ik denk niet dat je hem zomaar om kan ruilen. Ik heb mijn laptop afgelopen woensdag aangeschaft en was op dat moment erg teleurgesteld dat de 9-cell er niet was. Een dag later was die beschrikbaar. Ik mocht hem wel omruilen. Ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe lang je je notebook al hebt.

Iedere oplaadbare batterij loopt leeg. Misschien dat deze iets sneller leegloopt, heb het nog niet getest. Aan de andere kant... waarom moet een batterij zolang vol blijven? je hebt eens per week toch wel een stopcontact in de buurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,.....geweldig al deze informatie.....maar een eigen conclusie maken is best moeilijk.
Ik zit met het volgende: Ik verkoop mijn fujitsu siemens amilo d7830 die eigelijk perfect werkt maar ik wil meer dan 2,8 ghz celeron en 512 mb werkgeheugen en dacht aan een nieuwe laptop met sowieso een hogere FSB en gewoon MEER..
Nu overweeg ik al een tijdje een Alpha / Jewel notebook maar twijfel ik als ik zo de probleempjes hoor, en heb ik een aantal mooie maar zeer dure Advance laptops zien staan op www.laptops.nl, waar ik er uiteindelijk wel een zou kunnen kopen maar dan moet ik weer een half jaar langer doorsparen |:(

Iemand die mij advies wil geven..? ( duidelijk wel niet tevreden, zoals bv klantenservice/computerland, prestaties)
Is het Echt een MOBO probleem bij alle nieuwe laptops , of zijn het een paar un lucky one's ?
Is de laptop verder prima , maar zijn de accu's niet aan te raden?
Is de tv kaart echt goed, of totaal overbodig en geldverspilling?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:48:
Hoi allemaal,.....geweldig al deze informatie.....maar een eigen conclusie maken is best moeilijk.
Ik zit met het volgende: Ik verkoop mijn fujitsu siemens amilo d7830 die eigelijk perfect werkt maar ik wil meer dan 2,8 ghz celeron en 512 mb werkgeheugen en dacht aan een nieuwe laptop met sowieso een hogere FSB en gewoon MEER..
Nu overweeg ik al een tijdje een Alpha / Jewel notebook maar twijfel ik als ik zo de probleempjes hoor, en heb ik een aantal mooie maar zeer dure Advance laptops zien staan op www.laptops.nl, waar ik er uiteindelijk wel een zou kunnen kopen maar dan moet ik weer een half jaar langer doorsparen |:(

Iemand die mij advies wil geven..? ( duidelijk wel niet tevreden, zoals bv klantenservice/computerland, prestaties)
Is het Echt een MOBO probleem bij alle nieuwe laptops , of zijn het een paar un lucky one's ?
Is de laptop verder prima , maar zijn de accu's niet aan te raden?
Is de tv kaart echt goed, of totaal overbodig en geldverspilling?

thnx
Ik heb de laptop nu een kleine week en ben alle tweaks en tunes aan het proberen. Ik ben zeer dik tevreden met mijn Alpha 2500. Ook de service van computerland tot nu toe heeft geen slechte kant. Zonder problemen word mijn configuratie alsnog aangepast vanwege zojuist beschrikbare componenten (lees 9-cell batterij). Een raar klikje dat ik in mijn toetsenbord had is ook zonder problemen even bekeken en hersteld (2 minuten in de winkel). Ik ben dus een zeer tevreden klant (tot nu toe).

Ik denk ook dat als je zoekt op internet je over ieder merk negatieve verhalen tegenkomt. Het is uiteraard altijd vervelend als je met een niet goed werkend product geconfronteerd word (bijv. witte schermen). Helaas blijven mensen die alleen maar tevreden zijn met hun laptop vaak wat aan de stille kant.

Over de batterij kan ik nog niet echt veel zeggen omdat ik de laptop pas een halve week heb, en ik volgende week mijn batterij om kan ruilen voor een 9-cell (meerprijs 59,-). Ook de tv-kaart zal dan worden ingebouwd. Ik denk dat de tvkaart pas echt de moeite is als je thuis ook digitale tv/schotel hebt. coax analoge tv op een resolutie van 1280x800 kan nooit echt mooi worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Hoe is de behuizing verder? , kraakt ie veel ? of is het meer een kwestie van voorzichtig mee omgaan?
(ps Is de FSB 400 mhz?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje,

Heeft iemand al Windows Media Center Edition op deze laptop gebruikt? En werkt dit goed? Want ik heb net de Computer Totaal gekocht met een uitgenbreid artikel over WMCE, maar ik weet niet zo goed hoe dit werkt.
- Kan je met de afstandsbediening overal bijkomen?
- Is het zeg maar ook gewoon 'normaal' Windows XP, dat je het programma kan afsluiten en dan gewoon naar je bureaublad kijkt? Of is het gewoon dat programma?

Ik ga nu maar eens op internet snuffelen, en dan weet ik hopelijk ook nog wat meer :)

Edit, die vraag weet ik al..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:30:
[...]

Ik heb de laptop nu een kleine week en ben alle tweaks en tunes aan het proberen. Ik ben zeer dik tevreden met mijn Alpha 2500. Ook de service van computerland tot nu toe heeft geen slechte kant. Zonder problemen word mijn configuratie alsnog aangepast vanwege zojuist beschrikbare componenten (lees 9-cell batterij). Een raar klikje dat ik in mijn toetsenbord had is ook zonder problemen even bekeken en hersteld (2 minuten in de winkel). Ik ben dus een zeer tevreden klant (tot nu toe).

Ik denk ook dat als je zoekt op internet je over ieder merk negatieve verhalen tegenkomt. Het is uiteraard altijd vervelend als je met een niet goed werkend product geconfronteerd word (bijv. witte schermen). Helaas blijven mensen die alleen maar tevreden zijn met hun laptop vaak wat aan de stille kant.

Over de batterij kan ik nog niet echt veel zeggen omdat ik de laptop pas een halve week heb, en ik volgende week mijn batterij om kan ruilen voor een 9-cell (meerprijs 59,-). Ook de tv-kaart zal dan worden ingebouwd. Ik denk dat de tvkaart pas echt de moeite is als je thuis ook digitale tv/schotel hebt. coax analoge tv op een resolutie van 1280x800 kan nooit echt mooi worden...
De Alpha laptop is een erg goed produkt....en zeker voor de lage prijs.(realiseer je wel dat de concurrentie er software bij levert)
Ik heb hem sinds december en ben erg enthousiast over de stabiele werking en snelheid.
Ook nooit problemen met het draadloze netwerk.
Het geluid zou wat beter kunnen...
Witte schermen maakte ik nooit mee...maar ik speel ook nooit spelletjes...ook geen tvkaart.
Enige probleem is de accu die leegloopt als de computer uitstaat.
Wil je er achter komen of je laptop dit probleem ook heeft, laadt hem dan tot 100% en dan 's nachts de laptop helemaal uitschakelen en de volgende ochtend het niveau van de accu bekijken.Vermoedelijk hebben meerdere laptops hier last van....
De reden - fout in moederbord - is bekend bij de importeur. Of ze de klacht zakelijk en juridisch goed oplossen zullen we snel weten.
Koop rustig een Alpha laptop maar check direct even de accu zoals boven en niet goed...direct terugbrengen en een goede vragen of geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:19:
[...]

Ik dacht dat eerst ook, ook de netwerkschakelaar ...maar dat is de reden niet volgens de importeur.
Volgens de importeur is het een fout in het moederbord.
Bovendien zou het ook geen reden mogen zijn.
Uit is uit...en dan geen gezeur met een batterij die langzaam leegloopt.

Ik ben toch benieuwd naar de uitslag van je bluetoothtest...
Een vanzelf leeg lopende accu wordt niet veroorzaakt door de BlueTooth of welk apparaat dan ook. Er moet een aanpassing op het moederbord worden gedaan, dan is het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Iedereen heeft het wel over het moederbord, maar er was in dit topic al iemand waar zn batterij al leeg liep alsie niet in de laptop zit.. Heeft iedereen dat al getest? Wellicht ligt het toch aan de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:47:
Iedereen heeft het wel over het moederbord, maar er was in dit topic al iemand waar zn batterij al leeg liep alsie niet in de laptop zit.. Heeft iedereen dat al getest? Wellicht ligt het toch aan de batterij?
Ik zat eigenlijk ook op het resultaat van die test te wachten.
Ik heb mijn volle batterij er sinds donderdag uitliggen en vanavond zie ik het resultaat.
Laptop ligt op een andere plaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:33:
[...]

Een vanzelf leeg lopende accu wordt niet veroorzaakt door de BlueTooth of welk apparaat dan ook. Er moet een aanpassing op het moederbord worden gedaan, dan is het verholpen.
Inderdaad, dat vertelde de importeur aan mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al met de afstandsbediening Windows Media Center geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaat accutest:

Accu 100% geladen en sinds donderdagmorgen los bewaard.

Na ruim 4 etmalen is de accu nog helemaal vol.

Dus de oorzaak van het leeglopen zit in de laptop, zoals al gezegd volgens de importeur het moederbord.

Ik ben ook benieuwd naar het resultaat zonder ingebouwde bluetooth dongle. (met de accu in de laptop)

Is dat iemand bekend?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:30:
[...]
Ook de tv-kaart zal dan worden ingebouwd. Ik denk dat de tvkaart pas echt de moeite is als je thuis ook digitale tv/schotel hebt. coax analoge tv op een resolutie van 1280x800 kan nooit echt mooi worden...
Ja dat klinkt wel aardig, maar een standaard TV-kaartje en een sateliet reciever gaan samen
echt niet werken . . . dat is nl ook mijn probleem. Heb hier thuis sateliet.
Hiervoor heb je een speciale sateliet TV-kaart nodig en die ben ik voor een laptop nog niet tegen gekomen. (zullen er vast wel zijn, > Ja, reageer maar :+ <)

Groeten :Y)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Ik heb een probleem met speedstep na het update van mijn bios:
- Bios 1.08
- Bios settings: performance mode aan en power saving mode aan
- CPU burn aan

Ik kom vervolgens niet hoger dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.hpvanheer.freeler.nl/screen.PNG

iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door SqnLdr op 29-03-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of de FSB (400MHz) genoeg is om de komende tijd mee vooruit te kunnen,. of nu beter overstappen naar een iets duurdere laptop met Pci X en/of een FSB van 800 Mhz..

Ik twijfel nog steeds tussen een jewel 2500 en Toshiba Satellite P20-771..
www.computerpirates.nl het verschil is 400€

Iemand een idee of de FSB uiteindelijk een bottleneck is voor mijn videobewerkingen en VJ software??

Ik weet dat een 7200 rpm HD al een groot deel goedmaakt,..dus die staat in de config van de jewel en de toshiba heeft die mogelijkheid niet!(?)

Dank

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizchris schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:08:
- Bios 1.08
- CPU burn aan

[afbeelding]

Installeer speedswitch en druk op de knop voor maximale snelheid testen. Dan zie je ineens 1756 (geloof ik...). Dit is het power switching, als de processor niet meer nodig is. CPU-Z neemt alleen een moment opname...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:24:
Ik twijfel nog steeds tussen een jewel 2500 en Toshiba Satellite P20-771..
www.computerpirates.nl het verschil is 400€

Ik weet dat een 7200 rpm HD al een groot deel goedmaakt,..dus die staat in de config van de jewel en de toshiba heeft die mogelijkheid niet!(?)
€400 is veel geld!!!

Iedereen praat wel over snelheid, maar begrijp wel dat alles wat sneller draait etc ook meer stroom verbruikt. Voor diegene voor wie batterijduur cruciaal is, kun je beter bij 5400rpm blijven. Het is geen groot verschil, maar alle beetjes helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizchris schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:08:
- Bios 1.08
- CPU burn aan

[afbeelding]

Heb het zelfde gehad, ook met bios versie 1.8, bleek dat de multiplier standaard op 6/1x stond ipv.
6/1x / 17/1x (min/max)
Proc bleef rond 660mHz draaien op AC, DC in speedswitch, everest en Sandra(cpu benchmark)

Uiteindelijk de oude bios(1.6) er maar weer op geflashed... probleem opgelost
(Had trouwens nog wel meer problemen met versie 1.8, gaf CMOS error bij het opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:46:
[...]

Installeer speedswitch en druk op de knop voor maximale snelheid testen. Dan zie je ineens 1756 (geloof ik...). Dit is het power switching, als de processor niet meer nodig is. CPU-Z neemt alleen een moment opname...
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:36:
[...]

Heb het zelfde gehad, ook met bios versie 1.8, bleek dat de multiplier standaard op 6/1x stond ipv.
6/1x / 17/1x (min/max)
Proc bleef rond 660mHz draaien op AC, DC in speedswitch, everest en Sandra(cpu benchmark)

Uiteindelijk de oude bios(1.6) er maar weer op geflashed... probleem opgelost
(Had trouwens nog wel meer problemen met versie 1.8, gaf CMOS error bij het opstarten)
Heb het geprobeerd met speedswitch en met biossen 1.05 en 1.06 (en 1.08) maar niks werkt. Hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Bij mij hielp het om de "Long Time Battery Life" modus uit te schakelen :+

misschien bij jullie ook??

heetf iemand een plaatje van die 9cell batterij in de laptop zelf??

[ Voor 33% gewijzigd door crzyhiphopazn op 29-03-2005 20:01 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizchris schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:28:
[...]

[...]

Heb het geprobeerd met speedswitch en met biossen 1.05 en 1.06 (en 1.08) maar niks werkt. Hellup!
bios 1.08 is niet bedoeld voor de alpha 2500 maar voor bijv. diabloo. (versie 3 moederbord). Officieel verpest je je garantie met het flashen van een foute versie. Heb je de juiste drivers geinstalleerd? Draai je op accu of op netstroom? Ik heb in mijn bios be batt.life optie uitstaan. Geen probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzN_cRzY schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:53:
Bij mij hielp het om de "Long Time Battery Life" modus uit te schakelen :+

misschien bij jullie ook??

heetf iemand een plaatje van die 9cell batterij in de laptop zelf??
Ik zou die foto ook graag zien, en anders zal ik hem vrijdag of zaterdag zelf wel posten (heb als het goed is dan mijn 9-cell binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Mensen, ik twijfel nu helemaal.

Ik zit vast op het probleem of ik hier de nieuwe generatie games op kan spelen 8)7

Ik zit echt met die processor!!

En met die videokaart!!

Zou iemand zou aardig willen zijn hier info over te geven??

En mensen die deze laptop in hun bezit hebben, hebben die ervaring met gamen op dit pracht ding??

Ik wil gewoon willen gamen overal en nergens :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Roodey schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:06:

Ik zit vast op het probleem of ik hier de nieuwe generatie games op kan spelen 8)7

En met die videokaart!!

En mensen die deze laptop in hun bezit hebben, hebben die ervaring met gamen op dit pracht ding??

oke ff voor iedereen die het nog niet weet -> deze laptop trekt ALLE NIEUWSTE SPELLEN OP HIGH RESOLUTIONS!!!! _/-\o_

Ik spreek uit ervaring
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:58:
[...]

bios 1.08 is niet bedoeld voor de alpha 2500 maar voor bijv. diabloo. (versie 3 moederbord). Officieel verpest je je garantie met het flashen van een foute versie. Heb je de juiste drivers geinstalleerd? Draai je op accu of op netstroom? Ik heb in mijn bios be batt.life optie uitstaan. Geen probleem hier.
Hoe kom je daarbij?? Het is en blijft een UNIWILL laptop. Ik draai(de) hier zonder problemen ALLE bios versies.
Het is Algemeen bekend, zelfs bij Uniwill, dat die optie "Long Time Battery Life" modus problemen veroozaakt met de laptop. O.a. dus het verkeerd afgeven van de Proc. snelheid.

Of hier al een oplossing voor is weet ik niet. Ik vind het persoonlijk ook vervelend want ik heb het liever wel aan voor langer op mn batterij werken:)

[ Voor 45% gewijzigd door crzyhiphopazn op 29-03-2005 23:00 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
AzN_cRzY schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:49:
[...]

oke ff voor iedereen die het nog niet weet -> deze laptop trekt ALLE NIEUWSTE SPELLEN OP HIGH RESOLUTIONS!!!! _/-\o_

Ik spreek uit ervaring
Ik ben nog al een twijfelaar :+ Dus bedankt!

Zal deze evt. Call of Duty 2 ook gaan trekken??

Ik zal vanmiddag eens bellen met computerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Sorry voor dubbelpost, zie edit knop niet zo snel.

Hoe zit trouwens met accessoires?

- Tas ?
- XP ? (welke evt.)
- Muis ?
- Etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet ge er allemaal zelf bij bestellen :)

Ik kom op mijn volgende config:

- 15,4” WXGA Breedbeeld
- Intel® Pentium® M 735
- 1,7GHz, 2MB Cache
- 2x512MB Geheugen
- 60GB 7200RPM HDD
- 256MB ATi M11 Radeon 9700
- 8x dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
- 54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
- Tv-tuner + afstandbediening
- TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
- 3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
- SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
- 2 Jaar garantie, carry-in
- Pixelgarantie 8 dagen €25
- Logitech Mini Optical Mouse
- Jewel VS-509 Rugtas
- 9-cell accu (voor wat meer batterijtijd :))

Op 1564,00 € inclusief BTW

}) En dat lijkt me een aardig prijsje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Heb je een plaatje van de Jewel Rugtas? Ik wil er namelijk ook een rugtas bij nemen, maar weet nog niet welke :) En hoe duur is deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Mijn config zou die standaard moeten worden van Computerland.(1,7 Ghz + 1 GB werkgeheugen)

Deze kost € 1.299.-

dus jij hebt voor € 265 aan accessoires _/-\o_

Waar gaat dat geld inzitten?

Snellere HD?
Tv-tuner?

Als je los een tas koopt is die toch maar € 50 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:14:
Sorry voor dubbelpost, zie edit knop niet zo snel.

Hoe zit trouwens met accessoires?

- Tas ?
- XP ? (welke evt.)
- Muis ?
- Etc. ?
Als je even goed kijkt, staat ie naast je post :X 8)7

Er zitten geen accessoires bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:05:
[...]

Als je even goed kijkt, staat ie naast je post :X 8)7

Er zitten geen accessoires bij...
Ik was niet ingelogd op het moment dat ik wou editen, ik had namelijk "blijf ingelogd" niet aangevinkt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:24:

Iemand een idee of de FSB uiteindelijk een bottleneck is voor mijn videobewerkingen en VJ software??

Dank
Kijk, volgens mij zitten wij HELEMAAL op 1 lijn qua software . . .

Email?

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:14:
Heb je een plaatje van de Jewel Rugtas? Ik wil er namelijk ook een rugtas bij nemen, maar weet nog niet welke :) En hoe duur is deze?
Ik héb de laptop nog niet :) maar hier kun je hun tassen zien: http://www.jml.nl/shop/nl/dept_101.html
Volgens hun site 34 € maar bij computerland is hij 39 €, een zéér acceptabele prijs dus.
Roodey schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:04:
Mijn config zou die standaard moeten worden van Computerland.(1,7 Ghz + 1 GB werkgeheugen)

Deze kost € 1.299.-

dus jij hebt voor ¤ 265 aan accessoires _/-\o_

Waar gaat dat geld inzitten?

Snellere HD?
Tv-tuner?

Als je los een tas koopt is die toch maar €; 50 ofzo?
Het geld gaat hierin zitten:
60 Gb 7200 rpm á 35 €;
Tv-tuner á 59 €;
Pixelgarantie á 25 €;
Afstandsbediening á 29 €;
Muis: Logitech mini optical muis á 20 €;
Tas: Jewel VS-509 á 39 €;

En dat is dan 207 €; Hmm waar zit die rest nou in... 8)7

Oh hehe, ja, ook nog de 9-cell accu á 59 €

En da word dan samen een mooie 266 € aan 'accesoires' O-)

Trouwens, dit word mijn eerste laptop. Wat denken jullie al-laptops-bezittende-mede-tweakers wat mijn eerste reactie zal zijn?

En mijn vraagje is nog steeds niet beantwoord, of kan niemand antwoorden.. Degene mét een afstandsbediening, willen die Windows Media Center Edition alsjeblieft proberen? O+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ik heb mijn beestje achteruit gezet!

Even kijken wanneer ik hem kan ophalen ivm stage.
€ 1299,- + gratis tas (omdat dit baliemodel is, de laatste die ze op voorraad hebben)

Zal zo snel ik hem heb ff goede pics maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Roodey schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:06:

En met die videokaart!!

Ik draai games probleemloos zoals oa:
- Knights of the Old Republic 2
- Battle for middle earth

Ding pakt alles.

Check anders wat benchmarks op internet omtrent deze processor en vid. kaart.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:55:
[...]

Trouwens, dit word mijn eerste laptop. Wat denken jullie al-laptops-bezittende-mede-tweakers wat mijn eerste reactie zal zijn?

En mijn vraagje is nog steeds niet beantwoord, of kan niemand antwoorden.. Degene mét een afstandsbediening, willen die Windows Media Center Edition alsjeblieft proberen? O+
Als je slim bent dan bespaar je jezelf die 59 euro voor die tv-tuner.. je hebt er niet veel aan, ik heb m er inzitten en gebruik m nauwelijks.. hij wordt niet herkend door mediacenter en werkt alleen met bijgeleverde software die niet erg gebruiksvriendelijk is.. opname kwaliteit is ook nog eens matig en t is niet eenvoudig hoge kwaliteit audio aan de video toe te voegen.. ik zou dat geld besteden aan n 1,8 ghz proc of een usb bleutooth (inbouw) stick.. _/-\o_

wat betreft games kan alles.. ik draai FarCry, Brothers in Arms, Escape from Butcher Bay, NFS UG2, Mercedes Benz World Racing, etc etc. alles werkt.. (gebruik een lichte tweak van de videokaart met behulp van AtiTool 0.24 Beta 2 (mem core 229 ipv 216mhz) >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:28:
Resultaat accutest:

Accu 100% geladen en sinds donderdagmorgen los bewaard.

Na ruim 4 etmalen is de accu nog helemaal vol.

Dus de oorzaak van het leeglopen zit in de laptop, zoals al gezegd volgens de importeur het moederbord.

Ik ben ook benieuwd naar het resultaat zonder ingebouwde bluetooth dongle. (met de accu in de laptop)

Is dat iemand bekend?
De leeg lopende accu is in een eerdere posting al besproken. Een kleine aanpassing op het moederbord en het probleem is verholpen. Dus even inleveren bij Jewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:26:
[...]

De leeg lopende accu is in een eerdere posting al besproken. Een kleine aanpassing op het moederbord en het probleem is verholpen. Dus even inleveren bij Jewel.
Euhm dat hoef je zelf niet eens te doen!! als je even langs uniwll.com wandelt dan kan je in de changelog van de bios zien dat ze dat probleem hebben opgelost!! moet je wel even die "long time battery life" uit doen

edit -: link naar uniwill http://www.uniwill.com/UserDownload/259IA/bios/readme.txt

In bios versie 1.06 is dit probleem al opgelost!!

[ Voor 19% gewijzigd door crzyhiphopazn op 30-03-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
AzN_cRzY schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:06:
[...]

Euhm dat hoef je zelf niet eens te doen!! als je even langs uniwll.com wandelt dan kan je in de changelog van de bios zien dat ze dat probleem hebben opgelost!! moet je wel even die "long time battery life" uit doen

edit -: link naar uniwill http://www.uniwill.com/UserDownload/259IA/bios/readme.txt

In bios versie 1.06 is dit probleem al opgelost!!
waar kan je dat long time battery life uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:14:
Schijnbaar past deze 15.4" niet in de rugzak. Daarvoor moet je echt ergens anders gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediax schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:30:
[...]

waar kan je dat long time battery life uitzetten ?
Tijdens het opstarten van je computer het BIOS ingaan (als je het centrino logo ziet op DEL drukken dus). Daar zit de optie onder (ik geloof) Power. Deze even op disable zetten, dan exit saving changes. OK en gaan met die banaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Zijn er eigenlijk mensen die icm een laptop een bluetooth usb muis gebruiken, en hoe hakt dit erin qua accutijd? Lijkt me namelijk best handig, hoef je niet altijd in te pluggen, kwestie van muis aanzetten en go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
wdekreij schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:41:
Zijn er eigenlijk mensen die icm een laptop een bluetooth usb muis gebruiken, en hoe hakt dit erin qua accutijd? Lijkt me namelijk best handig, hoef je niet altijd in te pluggen, kwestie van muis aanzetten en go.
Als wij onze muis (desktop) aanklikken is dit irritanter dan een muis inpluggen in een laptop!

Eerst moeten we dan klikken aan de onderkant van de muis (connect knopje) en dan op de lader waar de muis laad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Laatst online: 14-05-2023

711

nou heb mijn blue tooth stick dus eruit gehaald. Gisteravond de batterij tot 100% vol geladen. Nu 1 dag later na opstarten staat ie op 83% dus mijn conclusie is dan ook dat ik ook last heb van de leeglopende batterij. 99% oid zou wel acceptabel zijn, na opstarten van batterij maar in 1 dag 17% van de lading kwijt zijn vind ik erg rap!

Eens even mailen naar Jewel over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Ik heb vandaag maar eens gebeld met de importeur.

<< Verwachting, dus niet zeker! >>
In augustus komt er pas een nieuw model met een pci Express slot voor videokaart.
Deze zal dan waarschijnlijk standaard een Nvida 6800GT bevatten.
Het was dan waarschijnlijk ook mogelijk om een Ati M28 (X800) erin te stoppen . . . _/-\o_

Dit is mij verteld maar pin me er niet op vast, was maar een VERWACHTING!

Nu twijfel ik dus helemaal over kopen of wachten.
Een M28 is nl wel HEEL vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

711 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:44:
nou heb mijn blue tooth stick dus eruit gehaald. Gisteravond de batterij tot 100% vol geladen. Nu 1 dag later na opstarten staat ie op 83% dus mijn conclusie is dan ook dat ik ook last heb van de leeglopende batterij. 99% oid zou wel acceptabel zijn, na opstarten van batterij maar in 1 dag 17% van de lading kwijt zijn vind ik erg rap!

Eens even mailen naar Jewel over dit probleem.
Importeur Tradeland uit Zwanenburg heeft bij mij betreffend probleem goed opgelost in ongelofelijk korte tijd.
De concurrentie kan hier een voorbeeld aan nemen...sommigen doen 5 weken over reparaties.
Accu probleem komt niet op grote schaal voor maar bij slechts enkele modellen en het probleem zit hem in verkeerd gesoldeerde jumpers/switches op het moederbord. (made in china en sommige chinezen zijn verkeerd opgevoed)
Importeur Tradeland maakte een betrouwbare en betrokken indruk op mij.
Bluetooth dongle heeft er niets mee te maken en ik heb geen problemen meer met leegloop van de accu als de laptop uitstaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:41:
Deze muis werkt bij mij zonder problemen en er zit onderop een aan/uit schakelaar om de batterijen te sparen als hij niet in gebruik is.
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14231

De Bluetooth dongle zit onderin de laptop in een usb poort.

De Bluetooth muis van Logitech met de oplader is een onzinnig lompe combinatie zonder aan/uit schakelaar en de lader is veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Hoe zit het met die 5400 r/pm harde schijf trouwens.

Merk je het toerenverschil als je bijv. grote bestanden kopiëerd??

Is de 5400 r/pm snel genoeg voor Brothers in Arms??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:50:
[...]

Als je slim bent dan bespaar je jezelf die 59 euro voor die tv-tuner.. je hebt er niet veel aan, ik heb m er inzitten en gebruik m nauwelijks.. hij wordt niet herkend door mediacenter en werkt alleen met bijgeleverde software die niet erg gebruiksvriendelijk is.. opname kwaliteit is ook nog eens matig en t is niet eenvoudig hoge kwaliteit audio aan de video toe te voegen.. ik zou dat geld besteden aan n 1,8 ghz proc of een usb bleutooth (inbouw) stick.. _/-\o_

wat betreft games kan alles.. ik draai FarCry, Brothers in Arms, Escape from Butcher Bay, NFS UG2, Mercedes Benz World Racing, etc etc. alles werkt.. (gebruik een lichte tweak van de videokaart met behulp van AtiTool 0.24 Beta 2 (mem core 229 ipv 216mhz) >:)
Tweaken zal ik ook wel gaan doen ;)
Maar jammer dat hij hem niet herkent.. Argh.. Nou, oke, heb ik die afstandsbediening dan nog wel nodig?
Hoe veel duurder is een 1,8 Ghz en een bluetooth stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:09:
[...]

Tweaken zal ik ook wel gaan doen ;)
Maar jammer dat hij hem niet herkent.. Argh.. Nou, oke, heb ik die afstandsbediening dan nog wel nodig?
Hoe veel duurder is een 1,8 Ghz en een bluetooth stick?
Staat in de prijslijst . . . |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow oke sorry hoor.. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ik zou heel graag antwoord willen op mijn vraag,

of de mensen die Brothers in Arms kunnen spelen op hun Alpha 2500 een 5400 R/PM schijf hebben???

Want ik heb de standaard Alpha 2500 besteld anders had ik een levertijd van 2 weken en zo lang kan ik niet wachten! En in die standaard configuratie zit die 5400 R/PM schijf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik heb deze nog niet op mijn laptop staan, maar ik ken iemand die deze met een mindere configuratie (wel desktop) draait: amd 1800+ / 512 geheugen + ATI 9500 128mb. De HDD is overigens ook een 5400 rpm... dus voorzie geen problemen.

wijze woorden

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.