[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Roodey schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:06:
Ik zou heel graag antwoord willen op mijn vraag,

of de mensen die Brothers in Arms kunnen spelen op hun Alpha 2500 een 5400 R/PM schijf hebben???

Want ik heb de standaard Alpha 2500 besteld anders had ik een levertijd van 2 weken en zo lang kan ik niet wachten! En in die standaard configuratie zit die 5400 R/PM schijf :+
Dit heb je nu 2 x gevraagd, en het antwoord was een aantal post voor die 1e x al genoemd.. en NA je vraag werd het nog eens gequote ook! :/

Dus je vraagt iets, antwoord komt er en gewoon nogmaals vragen? Even goed lezen eerst plz O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartpower problemen: Ik draair speedswitch om te zien op welke snelheid mijn processor draait. Als ik in mijn bios (1.06) De performance aanzet geeft speedswitch braaf 1756Mhz aan en ben ik tevereden. Als ik dan opnieuw opstart blijft die weer op 1600 steken als maximum. Ik krijg pas weer 1756 als ik mijn bios optie uit/aan gezet heb. Hebben anderen ook problemen met smartpower? ik wil gewoon altijd 1756 beschrikbaar hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afterburner79 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 01:02:
Ik heb vandaag maar eens gebeld met de importeur.

<< Verwachting, dus niet zeker! >>
In augustus komt er pas een nieuw model met een pci Express slot voor videokaart.
Deze zal dan waarschijnlijk standaard een Nvida 6800GT bevatten.
Het was dan waarschijnlijk ook mogelijk om een Ati M28 (X800) erin te stoppen . . . _/-\o_

Dit is mij verteld maar pin me er niet op vast, was maar een VERWACHTING!

Nu twijfel ik dus helemaal over kopen of wachten.
Een M28 is nl wel HEEL vet!

Groeten :Y)
Nou wat zal het worden? 1e reeks witte schermen? 2e reeks accu problemen? 3e reeks hitte problemen? Dus misschien dat je hem in februari 2006 kan kopen zonder problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik nu nog maar even wacht tot 2006, ik heb hem toch niet zo heeeel erg nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppertje deze laptop. Ik heb em zelf nu ongeveer 2 weken. Niks geen problemen, ook de accu gaat redelijk lang mee als ik niet aan het gamen ben. Ik zit echter met 1 probleem. Ik kan geen ideale resolutie vinden. De laptop kan 1600x1050 aan. Dat is allemaal heel leuk. Maar voor mijn ogen toch echt iets te klein. Weet iemand hoe je deze res. op 1400x1050 zet.? Deze optie staat namelijk niet weergegeven tussen de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:54:
[...]

Nou wat zal het worden? 1e reeks witte schermen? 2e reeks accu problemen? 3e reeks hitte problemen? Dus misschien dat je hem in februari 2006 kan kopen zonder problemen??
Sja voor dit geld is deze laptop gewoon erg goedkoop.. En dan kun je wel van dit soort gebreken hebben ja.. Maar je kan natuurlijk ook té pessimistisch zijn ;)
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:12:
Ik denk dat ik nu nog maar even wacht tot 2006, ik heb hem toch niet zo heeeel erg nodig..
Houd het plz even on-topic.. Ik ga hem over 2 maanden kopen.. dus? :z Weinig toevoegende waarde aan dit topic, me dunkt :7
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:28:
Toppertje deze laptop. Ik heb em zelf nu ongeveer 2 weken. Niks geen problemen, ook de accu gaat redelijk lang mee als ik niet aan het gamen ben. Ik zit echter met 1 probleem. Ik kan geen ideale resolutie vinden. De laptop kan 1600x1050 aan. Dat is allemaal heel leuk. Maar voor mijn ogen toch echt iets te klein. Weet iemand hoe je deze res. op 1400x1050 zet.? Deze optie staat namelijk niet weergegeven tussen de instellingen.
1600x1050? Ik dacht 1280 x 800?
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:30:
[...]

Ik neem aan dat jij het over een diabloo hebt??? Tot vorige week was alleen 1280x800 beschrikbaar bij een alpha/jewel.. of kunnen ze allemaal op 1600x1050 draaien????
Tot vorige week? Kun je inmiddels bij de 2500 een upgrade voor het scherm bijbestellen dan? :9~

[ Voor 40% gewijzigd door wdekreij op 31-03-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat jij het over een diabloo hebt??? Tot vorige week was alleen 1280x800 beschrikbaar bij een alpha/jewel.. of kunnen ze allemaal op 1600x1050 draaien????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:30:
[...]

nee alleen de Diabloo kan 1680x1050 draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had idd eerst een diabloo besteld. Echter deze kon de-laptopper niet op tijd leveren. Dus heb ik em bij computer pirates besteld. Ik heb er wel een heeeel groot jewel logo opstaan. Het is ook een jewel 2500 en hij kan ECHT! op 1600x1050 staan. Ik wil zelfs wel wat foto's plaatsen als ik vanavond thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:34:
Ik had idd eerst een diabloo besteld. Echter deze kon de-laptopper niet op tijd leveren. Dus heb ik em bij computer pirates besteld. Ik heb er wel een heeeel groot jewel logo opstaan. Het is ook een jewel 2500 en hij kan ECHT! op 1600x1050 staan. Ik wil zelfs wel wat foto's plaatsen als ik vanavond thuis ben.
En is het scherm ook echt 1600x1050 (dus niet alleen in de settings). Tel het aantal pixels anders ff? :*)

Anyway, volgens de specs kan'ie dit niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... De laptop kan 1600x1050 aan. Dat is allemaal heel leuk. Maar voor mijn ogen toch echt iets te klein. ....
Dat is dus de reden dat de hoge resolutie upgrade (nu beschrikbaar voor 75,- geloof ik) weggegooid geld is. Het blijft tenslotte een 15.4" scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar 1400x1050 moet dan toch ook kunnen? Want dat is en blijft de ideale res.
Ik zal jewel eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:34:
[...]

Dat is dus de reden dat de hoge resolutie upgrade (nu beschrikbaar voor 75,- geloof ik) weggegooid geld is. Het blijft tenslotte een 15.4" scherm
Welke resolutie krijg je voor die 75,- extra? En je hebt het nu over de 2500 toch?

Want dat heb ik er wel voor over voor een hogere reso :) Vooral in PS en andere grafische programma's :) (en hij gaat voornamelijk voor grafische/video-programma's gebruikt worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1600x1050 is inderdaad een heerlijke res. voor onder andere photoshop. Maar even relaxed een website lezen gaat gewoon erg moeilijk. Ik dacht altijd dat als je 1600 kan. Dat je dan ook 1400 zou moeten kunnen.? Kan iemand dit bevestigen.? Of moet ik gewoon een bril aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:06:
Ik zou heel graag antwoord willen op mijn vraag,

of de mensen die Brothers in Arms kunnen spelen op hun Alpha 2500 een 5400 R/PM schijf hebben???

Want ik heb de standaard Alpha 2500 besteld anders had ik een levertijd van 2 weken en zo lang kan ik niet wachten! En in die standaard configuratie zit die 5400 R/PM schijf :+
ik kan dat draaien.. en heb een 5400 rpm 80gb schijf... loopt goed, ook zonder tweaken van videokaart (heb een 1,6 gig proc, 1 GB Ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 05:37:
[...]

Importeur Tradeland uit Zwanenburg heeft bij mij betreffend probleem goed opgelost in ongelofelijk korte tijd.
De concurrentie kan hier een voorbeeld aan nemen...sommigen doen 5 weken over reparaties.
Accu probleem komt niet op grote schaal voor maar bij slechts enkele modellen en het probleem zit hem in verkeerd gesoldeerde jumpers/switches op het moederbord. (made in china en sommige chinezen zijn verkeerd opgevoed)
Importeur Tradeland maakte een betrouwbare en betrokken indruk op mij.
beste Puter, volgens mij heb ik dit probleem ook maar ik heb de laptop nog geen één keer mobiel gebruikt. Maar hoe is het opgelost want die computerland waar ik kom (leiden) wisten ze ook niks van het witte schermen probleem dus van dit probleem ook niet. Het probleem moet wel gefixt worden want ik wil hem in de nabije toekomst wel mobiel gebruiken. Hoe heb je het dus geregelt ?

PS voor de rest een super laptop alleen nog twee kleine dingetjes :
1) van de letter b is de knop niet helemaal goed vastgemaakt want als ik "normaal" als elke andere toets erop druk dan doet ie het niet maar als ik wat harder druk wel maar dat hoort niet en is heel hinderlijk als je aan het typen bent ! Kan dit makkelijk worden opgelost ?

2) Sisandra herkent mijn dvd speler/brander niet maar nero 6 wel ?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:20
wdekreij schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:17:
[...]

Dit heb je nu 2 x gevraagd, en het antwoord was een aantal post voor die 1e x al genoemd.. en NA je vraag werd het nog eens gequote ook! :/

Dus je vraagt iets, antwoord komt er en gewoon nogmaals vragen? Even goed lezen eerst plz O-)
Volgens mij ben jij degene die moet lezen, mijn vraag of de mensen die BiA konden spelen een 5400 r/pm hadden en die vraag is naar mijn weten niet beantwoord ;)

Maar wat boeit het, dit is een forum voor vragen, je kunt niet allemaal alles zo goed weten als jouw _/-\o_

Ik vind dit veel geld en zaterdag haal ik hem op. En daarom wil ik zekerheid voor dit geld 8)

Was een baliemodel, dus krijg gratis tas erbij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Roodey schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:12:
[...]

Volgens mij ben jij degene die moet lezen, mijn vraag of de mensen die BiA konden spelen een 5400 r/pm hadden en die vraag is naar mijn weten niet beantwoord ;)

Maar wat boeit het, dit is een forum voor vragen, je kunt niet allemaal alles zo goed weten als jouw _/-\o_

Ik vind dit veel geld en zaterdag haal ik hem op. En daarom wil ik zekerheid voor dit geld 8)

Was een baliemodel, dus krijg gratis tas erbij :9
Mja sorry, bijna tentamenweek, morgen aantal dingen inleveren --> stress.. en dan kunnen reactie's soms kortaf overkomen :9 Maar was dus niet zo bedoeld.. :) En ja, het is zeker veel geld dus het is idd belangrijk zeker van je zaak te zijn :7

[flauwe-mierenneukmodus]...zo goed weten als jouw ---> jou :Y) :+ [/flauwe-mierenneukmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier dan nog zo'n domme vraag B) hoeveel agp loopt die kaart? 8 of 4 .... heb t nog niet zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:12:
[...]

beste Puter, volgens mij heb ik dit probleem ook maar ik heb de laptop nog geen één keer mobiel gebruikt. Maar hoe is het opgelost want die computerland waar ik kom (leiden) wisten ze ook niks van het witte schermen probleem dus van dit probleem ook niet. Het probleem moet wel gefixt worden want ik wil hem in de nabije toekomst wel mobiel gebruiken. Hoe heb je het dus geregelt ?

PS voor de rest een super laptop alleen nog twee kleine dingetjes :
1) van de letter b is de knop niet helemaal goed vastgemaakt want als ik "normaal" als elke andere toets erop druk dan doet ie het niet maar als ik wat harder druk wel maar dat hoort niet en is heel hinderlijk als je aan het typen bent ! Kan dit makkelijk worden opgelost ?

2) Sisandra herkent mijn dvd speler/brander niet maar nero 6 wel ?1
Gewoon contact opnemen met de importeur die ik eerder noemde.
Die draaien er niet omheen...

Kunnen ze gelijk de letter "b" maken.

Nero herkent de dvd brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
wdekreij schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:16:
[...]

Mja sorry, bijna tentamenweek, morgen aantal dingen inleveren --> stress.. en dan kunnen reactie's soms kortaf overkomen :9 Maar was dus niet zo bedoeld.. :) En ja, het is zeker veel geld dus het is idd belangrijk zeker van je zaak te zijn :7

[flauwe-mierenneukmodus]...zo goed weten als jouw ---> jou :Y) :+ [/flauwe-mierenneukmodus]
Maakt niet uit joh, succes met je tentamens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al eens gevraagd maar helaas nog geen reactie gehad, dus ongeduldig vraag ik het nog een keertje:

Ik heb wat problemen met "smartpower". Ik gebruik speedswitch om te zien op welke snelheid mijn processor loopt en die geeft aanvankelijk heel mooi 1756 aan (op mijn 1.6 Ghz). Als ik opnieuw opstart (of een tijd standby heb gestaan geeft die echter nog maar 1600 aan (Dus smartpower werkt niet). Om weer terug te komen op 1756 moet ik de laptop opstarten, bios power optie uitzetten, windows starten, afsluiten, bios power optie aanzetten en wwindows weer opstarten. Dit lijkt mij wat omslachtig en niet zoals bedoeld. Ben ik de enige? of is hier een oplossing voor?

Zal vanmiddag of morgen even een foto van de 9-cell plaatsen in mijn laptop (ga hem straks ophalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:30:
Ik heb het al eens gevraagd maar helaas nog geen reactie gehad, dus ongeduldig vraag ik het nog een keertje:

Ik heb wat problemen met "smartpower". Ik gebruik speedswitch om te zien op welke snelheid mijn processor loopt en die geeft aanvankelijk heel mooi 1756 aan (op mijn 1.6 Ghz). Als ik opnieuw opstart (of een tijd standby heb gestaan geeft die echter nog maar 1600 aan (Dus smartpower werkt niet). Om weer terug te komen op 1756 moet ik de laptop opstarten, bios power optie uitzetten, windows starten, afsluiten, bios power optie aanzetten en wwindows weer opstarten. Dit lijkt mij wat omslachtig en niet zoals bedoeld. Ben ik de enige? of is hier een oplossing voor?

Zal vanmiddag of morgen even een foto van de 9-cell plaatsen in mijn laptop (ga hem straks ophalen)
Dit lijkt mij ook niet goed, héééél omslachtig.

Morgenochtend haal ik hem op. Hoop dat ik dit niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:07:
[...]

Dit lijkt mij ook niet goed, héééél omslachtig.

Morgenochtend haal ik hem op. Hoop dat ik dit niet heb.
Gebeurt ook niet altijd... beetje raar probleem. Nu doet ie het alweer een tijdje goed. Ik zal het wel zien. Mijn 9-cell en tv-tuner zijn nog niet binnen, misschien vanmiddag om 5 uur dus de foto moet ik nog even uitstellen. Ben verder zeer tevreden met mijn alpha 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:29:
hier dan nog zo'n domme vraag B) hoeveel agp loopt die kaart? 8 of 4 .... heb t nog niet zien staan?
Mijn Alpha 2500 is agp 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Is dit het aantal pipelines?? Dat is volgens mij wel weinig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:29:
het is zoals eerder vermeld jammer genoeg maar 4x AGP... (alhoewel de computerland verkoper in Eindhoven beweerde dat ie 8x was.. de stumperd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan eindelijk de foto's van de 9-cell batterij in het notebook:

Afbeeldingslocatie: http://seabird.jmtech.ca/9-cell1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://seabird.jmtech.ca/9-cell2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://seabird.jmtech.ca/9-cell3.JPG

Helaas was mijn tv-tuner nog niet binnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:41

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:51:
Dan eindelijk de foto's van de 9-cell batterij in het notebook:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas was mijn tv-tuner nog niet binnen :'(
Hoelang doe je nu max met de accu?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:31:
[...]

Hoelang doe je nu max met de accu?
heb hem net 5 minuten geleden gehaald, dus dat weet ik nog niet.... zal ook deze eerst even moeten "trainen".. Ik denk gewoon 1.3333 x mijn oude batterij (aangezien het ook 1.3333 x oude batterij aan mAh is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het installeren van de instant-on cd. Geeft bij nederland disk id fout of disk vol. (Dit kan niet want er staat nog niks op.) en bij een engelse installatie krijg ik een script fout in setup.inf. Iemand anders een idee :?

(En volgens mij heb ik nu ergens een dubbelbericht) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:52:
Ik heb een probleem met het installeren van de instant-on cd. Geeft bij nederland disk id fout of disk vol. (Dit kan niet want er staat nog niks op.) en bij een engelse installatie krijg ik een script fout in setup.inf. Iemand anders een idee :?

(En volgens mij heb ik nu ergens een dubbelbericht) :o
Met er staat nog niks op, bedoel je dan dat de schijf gewoon leeg is, of zijn er al partities gemaakt. De disk moet volgens de instructies nog voledig RAW zijn. Ikzelf had er geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:15:
[...]

Met er staat nog niks op, bedoel je dan dat de schijf gewoon leeg is, of zijn er al partities gemaakt. De disk moet volgens de instructies nog voledig RAW zijn. Ikzelf had er geen probleem mee.
Nee, het was het eerste wat ik deed toen ik de laptop uit de doos haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:19:
[...]

Nee, het was het eerste wat ik deed toen ik de laptop uit de doos haalde.
probeer hier even wat wijzer uit te worden....
Instant on Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:07:
[...]

probeer hier even wat wijzer uit te worden....
Instant on Guide
Dankje, deze had ik al gevonden op het net en wat staat er bij hoofdstuk 7???

7. Installation Errors
If you encounter any error during installation, please refer to the message on screen and take
next action.

En helaas verder geen oplossing. Desondanks bedankt voor het mee denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:30:
[...]

Dankje, deze had ik al gevonden op het net en wat staat er bij hoofdstuk 7???

7. Installation Errors
If you encounter any error during installation, please refer to the message on screen and take
next action.

En helaas verder geen oplossing. Desondanks bedankt voor het mee denken.
sorry dat het niet hielp. Kijk anders even tijdens windows setup om er zeker van te zijn dat er geen partities zijn. Ikzelf heb instant on ook pas later geinstalleerd door alle partities te verwijderen in setup menu en daarna gewoon computer opnieuw op te starten. Bij mij zonder problemen (heb alleen engels geprobeerd). Als het niet lukt, volgens mij mis je er niet verschrikkelijk veel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:31:
[...]

het is zoals eerder vermeld jammer genoeg maar 4x AGP... (alhoewel de computerland verkoper in Eindhoven beweerde dat ie 8x was.. de stumperd)
Is dit heel erg dat het er maar 4 zijn??

[ Voor 4% gewijzigd door Roodey op 02-04-2005 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een eerlijk vergelijk voor mijn nieuwe 9-cell batterij. Daarvoor heb ik een benchmark gedownload. Mijn batterij wordt nu VOOR HET EERST opgeladen tot 100% waarna ik de test zal draaien. mijn config is:

Alpha 2500, 1.6Ghz, 512Mb, ATI 256, 80GB 5400.

tijdens de test, WLAN uit, geen bluetooth, geen externe muis. (speedswitch op max performance)
ATI Powerplay set voor optimal performance tot 25% (voor de gamers onder ons)

Alle default settings van het programma (hier te downloaden)

Zou iemand met ongeveer gelijke config maar met een 6-cell deze test ook eens willen draaien? ik zal hem ook nog eens draaien na het trainen van mijn batterij, kijken hoeveel het uitmaakt.

Zal de resultaten morgen wel even posten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 01:24:
Ik wil graag een eerlijk vergelijk voor mijn nieuwe 9-cell batterij. Daarvoor heb ik een benchmark gedownload. Mijn batterij wordt nu VOOR HET EERST opgeladen tot 100% waarna ik de test zal draaien. mijn config is:

Alpha 2500, 1.6Ghz, 512Mb, ATI 256, 80GB 5400.

tijdens de test, WLAN uit, geen bluetooth, geen externe muis. (speedswitch op max performance)
ATI Powerplay set voor optimal performance tot 25% (voor de gamers onder ons)

Alle default settings van het programma (hier te downloaden)

Zou iemand met ongeveer gelijke config maar met een 6-cell deze test ook eens willen draaien? ik zal hem ook nog eens draaien na het trainen van mijn batterij, kijken hoeveel het uitmaakt.

Zal de resultaten morgen wel even posten
Krijg je wel een heel erg vertekend beeld, als je meteen met de 1e x opladen hem gaat testen.. Moet je doen alstie een tijdje in gebruik is ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Dat denk ik ook, je moet ze vergelijken met een nieuwe telefoon.
De eerste paar keer is de accu/batterij veel sneller leeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Roodey op 02-04-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:01:
Dat denk ik ook, je moet ze vergelijken met een nieuwe telefoon.
De eerste paar keer is de accu/batterij veel sneller leeg.
Ga ik ook nog doen, maar nieuwe batterij kan ik later niet meer testen. Zo kan ik ook het verschil zien in training. Ik heb de test nu in ieder geval gedaan.
The Classic mode:

In its Classic mode, the test utility tries to create a pressure on all the hardware resources of the system to give out the minimum time the notebook can work on its battery pack.
In the Options tab, select the desired screen resolution and color depth, and check the option that allows outputting text full-screen.
The test results we receive in this mode under standard settings will be published on the website www.mobilepc.ru

The Reader's Test mode:

When in this mode, Battery Eater simulates a user reading text from the monitor. By default, a text of "The Tragedy of Hamlet, Prince of Denmark" is used, but you can change it for any other. Selection of an alternative text can be made by clicking the button that appears only in this test mode. The text should be in TXT or RTF formats. The results produced in this test mode are not published on the website.

The Idle mode:

When in this mode, the program does nothing. The purpose of this mode is to measure the time of autonomous work and produce a battery charge level graph when the system is idle or when the user works in other applications.
The results produced in this test mode are not accepted by the author, too.
Heb nu alleen de classic mode gedaan. Na 42 minuten testen was de geschatte waarde zo stabiel dat ik hem kon afbreken. de tijd van mijn batterij bij maximale belasting zou ongeveer 2:27 bedragen.

Ik zal de andere tests doen zodra mijn batterij leeg is en weer opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:13:
[...]

Ga ik ook nog doen, maar nieuwe batterij kan ik later niet meer testen. Zo kan ik ook het verschil zien in training. Ik heb de test nu in ieder geval gedaan.

[...]

Heb nu alleen de classic mode gedaan. Na 42 minuten testen was de geschatte waarde zo stabiel dat ik hem kon afbreken. de tijd van mijn batterij bij maximale belasting zou ongeveer 2:27 bedragen.

Ik zal de andere tests doen zodra mijn batterij leeg is en weer opgeladen.
Ik zal de test opnieuw moeten doen :'(
Het is belangrijk dat je FullScreen modus aanzet en de resolutie naar 1280x800.... foutje mijner zijde... ga nu eerst mijn batterij leegtrekken met die test....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic nu al een tijdje, en heb eindelijk besloten om mijzelf ook maar eens te trakteren :7 op een nieuwe laptop:

Alpha 2500, 1.7Ghz, 1024Mb, ATI 256, 80GB 5400, DVD RW DL

Gelukkig konden ze deze configuratie nog bestellen bij computerland, aangezien ze nu een andere (voor mij onvoordeligere) aanbieding hebben.

Heeft iemand een idee waar ik een neoprene hoes kan kopen die goed om deze laptop past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:46:
Ik volg dit topic nu al een tijdje, en heb eindelijk besloten om mijzelf ook maar eens te trakteren :7 op een nieuwe laptop:

Alpha 2500, 1.7Ghz, 1024Mb, ATI 256, 80GB 5400, DVD RW DL

Gelukkig konden ze deze configuratie nog bestellen bij computerland, aangezien ze nu een andere (voor mij onvoordeligere) aanbieding hebben.

Heeft iemand een idee waar ik een neoprene hoes kan kopen die goed om deze laptop past?
Gewoon uit interesse... wat is de huidige aanbieding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste nadeel van de 9-cell batterij heb ik reeds ontdekt... OPLADEN DUURT EEN EEUWIGHEID!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ongeveer:

Alpha 2500, 1.6Ghz, 512Mb, ATI 256, 80GB 5400, DVD RW DL, TV Tuner, Afstandbediening
voor 1399,-

Over de hardeschijf en DVD RW ben ik niet zeker. Deze staat nog niet op de website.

-edit-
waarsch. zat er ook Windows XP home bij

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:00:
Ik dacht ongeveer:

Alpha 2500, 1.6Ghz, 512Mb, ATI 256, 80GB 5400, DVD RW DL, TV Tuner, Afstandbediening
voor 1399,-

Over de hardeschijf en DVD RW ben ik niet zeker. Deze staat nog niet op de website.
Dat is idd geen goede aanbieding. Zelf samengesteld uit de oude aanbieding was deze configuratie namelijk goedkoper (uit het hoofd tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

:| Dat is helemaal geen goede aanbieding.. OS hoeft dr op mijn part niet bij iig, en 512 mb zuigt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:38:
:| Dat is helemaal geen goede aanbieding.. OS hoeft dr op mijn part niet bij iig, en 512 mb zuigt :(
OS heb ik ook al lang zelf, en er is niets mis met 512mb. Kijk maar eens hoeveel je daadwerkelijk benut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:51:
[...]

OS heb ik ook al lang zelf, en er is niets mis met 512mb. Kijk maar eens hoeveel je daadwerkelijk benut als je 3ds max, Photoshop en flash open hebt staan...
;)

En ook bij 3d-renderen is 1 gb ook erg fijn :) Ik wil dus sowieso 1 gb..

[ Voor 14% gewijzigd door wdekreij op 02-04-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 maart had ik me laptop gekocht, vorige week al in reparatie gegaan vanwege accu probleem, nu terug en krassen op de kap. Heb echt spijt dat ik deze laptop gekocht heb, tradeland sucks

Tradeland is trouwens het bedrijf dat alle Jewel en Alpha notebooks repareert

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:13:
4 maart had ik me laptop gekocht, vorige week al in reparatie gegaan vanwege accu probleem, nu terug en krassen op de kap. Heb echt spijt dat ik deze laptop gekocht heb, tradeland sucks
Ik ben onbekend met tradeland maar het spijt me dat te horen. Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar komt dan eindelijk het resultaat van mijn (nog ongetrainde) 9-cell batterij. Deze test is gedaan met BatteryEater. De minimale tijd die deze batterij meegaat is 1:55. Dit klinkt misschien als weinig maar dit is bij maximale belasting en WiFi aan (vergeet niet om ATIpowerplay op maximaal te zetten voor batterij). Mijn settings waren:
Afbeeldingslocatie: http://seabird.jmtech.ca/battery.jpg

Ik zou graag zien dat iemand die test uitvoert met een 6-cell voor vergelijk. Mijn configuratie tijdens de test:

Alpha 2500
1.6 Ghz
512Mb intern
256Mb ATI (op maximaal voor batterij powerplay)
9-cell batterij (nog nieuw)
WiFi aan (geen bluetooth aan)
Geen externe apparatuur (dus ook geen muis etc.)
80Gb 5400rpm

Ik zal later dezelfde test nog eens uitvoeren als mijn batterij "getraind is" en ook zal ik eens meten hoelang die meegaat in een andere modus (bijv Reader's Test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Nou ik heb vanmiddag de Alpha 2500 opgehaald in Arnhem. Was even zoeken en omdat ik had gevoetbald, was ik om 1 minuut voor 17.00 binnen en de winkel sluit om 17.00 uur. Lekker op tijd dus :P

Maar ik heb hem!

Hij ziet er mooi uit. Ben nu XP er aan t opzetten (zit nu op desktop) en de vordering is 21 %.
Hij is mooi dun, dus geen bakbeest waar je u tegen zegt.

U hoort nog van mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:38:
Dit is de huidige prijs:

Alpha 2500 / 15.4" WXGA / 1.7GHz / 1GB / 80 GB 8MB / 256MB Radeon / 8x DL DVD +/- Rewriter / WLAN

Prijs € 1.299,00 (inc. BTW)

Dus valt wel mee volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:03:
[...]

Dit is de huidige prijs:

Alpha 2500 / 15.4" WXGA / 1.7GHz / 1GB / 80 GB 8MB / 256MB Radeon / 8x DL DVD +/- Rewriter / WLAN

Dat is idd een redelijke aanbieding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:03:
[...]

Dit is de huidige prijs:

Dat wel, maar volgens Bodes is de nieuwe 'aanbieding' (die nog niet op de site staat) 1399 euro voor 1,6 ghz / 512 mb, maar dan met tv-tuner/afstandbediening.. Als dat waar is lijkt me dat nogal prut, 100 euro meer voor 100 mhz/512 mb minder (tv-tuner gebruik ik toch niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:37:
[...]

Dat wel, maar volgens Bodes is de nieuwe 'aanbieding' (die nog niet op de site staat) 1399 euro voor 1,6 ghz / 512 mb, maar dan met tv-tuner/afstandbediening.. Als dat waar is lijkt me dat nogal prut, 100 euro meer voor 100 mhz/512 mb minder (tv-tuner gebruik ik toch niet)
sterker nog, de tv-tuner uitbreiding kost 59,-. Als je daarvoor dan 100,- meer betaald????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:13:

Tradeland is trouwens het bedrijf dat alle Jewel en Alpha notebooks repareert
Tradeland is de importeur, ik had ook een accuprobleem, ben er langs gegaan en ik kreeg een goede indruk van deze mensen.
Ik denk dat als je belt over dit probleem dat Tradeland met een oplossing komt.

Ik heb echt geen spijt dat ik een Apha 2500 heb gekocht.
Hij steekt met kop en schouders boven de concurentie uit.
Ook beter dan de aanbieding van Lidl...en die zijn erg concurrerend!
http://www.lidl.nl/nl/ind...o.oow.20050331.p.Notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
ik heb ook nog steeds het accu-probleem...
Moet hem maar opsturen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Nou hier mijn eerste reactie vanaf mijn Alpha 2500.

SUPER DING!!

Echt waar Brothers in Arms draaide geweldig(heb namelijk zelf zitten kloten met settings) Dus die moet ik nog ff terugzetten :> Maar dat wil niet echt.

Aan netstroom heb ik geen enkele hapering, en als je gamed op de accu soms wel.
Maar als ik game doe ik dat toch aan t stroom.

Iemand die tips heeft hoe ik het beste om kan gaan met de accu??
Dit is namelijk me eerste laptop.

En iemand die weet hoe ik de touchpad kan uitzetten dit is namelijk irritant met typen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:13:
Nou hier mijn eerste reactie vanaf mijn Alpha 2500.

SUPER DING!!

Echt waar Brothers in Arms draaide geweldig(heb namelijk zelf zitten kloten met settings) Dus die moet ik nog ff terugzetten :> Maar dat wil niet echt.

Aan netstroom heb ik geen enkele hapering, en als je gamed op de accu soms wel.
Maar als ik game doe ik dat toch aan t stroom.

Iemand die tips heeft hoe ik het beste om kan gaan met de accu??
Dit is namelijk me eerste laptop.

En iemand die weet hoe ik de touchpad kan uitzetten dit is namelijk irritant met typen 8)7
Dat spelen op de accu hapert komt door de powerplay setting in de ATI-settings panel. Om je touchpad uit te zetten ga je naar je mouse-settings panel, selecteer in het device-settings TAB je touchpad en kies disable. (alles staat bij mij op engels, dus het kan net iets anders heten).

Vwb de batterij, het beste is om die 100% op te laden en 100% te verbruiken. Als de batterij niet leeg is en je werkt op netstroom kun je hem het beste uit je laptop halen. Dus ook eruithalen als die wel vol is maar je op netstroom werkt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:13:
Je kunt ook de gevoeligheid van je touchpad bijstellen. Daardoor blijft ie het wel doen, maar is die niet zo gevoelig voor je handpalm tijdens het typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:16:
[...]

Dat spelen op de accu hapert komt door de powerplay setting in de ATI-settings panel. Om je touchpad uit te zetten ga je naar je mouse-settings panel, selecteer in het device-settings TAB je touchpad en kies disable. (alles staat bij mij op engels, dus het kan net iets anders heten).

Vwb de batterij, het beste is om die 100% op te laden en 100% te verbruiken. Als de batterij niet leeg is en je werkt op netstroom kun je hem het beste uit je laptop halen. Dus ook eruithalen als die wel vol is maar je op netstroom werkt
Dank je voor de info.
Touchpad is uitgeschakeld!

Ik heb alleen wel die de dag dat ik hem heb gekocht opgeladen en daarna aan netstroom Brothers in Arms gespeeld met de accu erin. Is dit heel erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:09:
[...]

Dank je voor de info.
Touchpad is uitgeschakeld!

Ik heb alleen wel die de dag dat ik hem heb gekocht opgeladen en daarna aan netstroom Brothers in Arms gespeeld met de accu erin. Is dit heel erg?
Nee hoor, het is alleen beter om hem eruit te halen. Net als met je mobiele telefoon verbeterd het de levensduur van je batterij. Zou je mij een pleziertje willen doen? dit programma een keertje draaien? Kijk even in een voorgaande post voor de settings. Wil graag een goed vergelijk hebben (als je een 6-cell batterij hebt tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine vraag tussendoor:
Welk kabeltje heb ik nodig tussen mijn (toekomstige) alpha 2500 en mijn tv?
Zo'n gele tulp of zo een:
Afbeeldingslocatie: http://www.itx-warehouse.co.uk/ProductImages/svideo.jpg
En dan heb ik het natuurlijk over de kabel-laptop verbinding

Alvast bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:23:
[...]

Nee hoor, het is alleen beter om hem eruit te halen. Net als met je mobiele telefoon verbeterd het de levensduur van je batterij. Zou je mij een pleziertje willen doen? dit programma een keertje draaien? Kijk even in een voorgaande post voor de settings. Wil graag een goed vergelijk hebben (als je een 6-cell batterij hebt tenminste)
Ik heb een 6-cell. Alleen ik zie op die site alleen maar updates staan en niet een versie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:46:
[...]

Ik heb een 6-cell. Alleen ik zie op die site alleen maar updates staan en niet een versie ofzo?
http://batteryeater.com/releases.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, lichtelijk gewijzigde website.. hier is een andere link voor hetzelfde programma:
BatteryEater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ik heb het gedownload. Maar ik heb geen tijd om die accu leeg te spelen in 1 stuk :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:46:
Ik heb het gedownload. Maar ik heb geen tijd om die accu leeg te spelen in 1 stuk :r
Dat hoeft ook niet, na ongeveer een half uurtje geeft het reeds een redelijke indicatie in de "Total:" aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is max. overdrachtsnelheid van de USB 2.0 adapter in de Alpha 2500 :?
Ik had vorige week namelijk een USB 2.0 stick van TwinMOS in deze adapter en toen werd er aangegeven dat er een hogere overdrachtsnelheid mogelijk was met deze stick. Dit betekent dus dat de USB adapter van de Alpha 2500 niet optimaal is of ligt dit ergens anders aan :?

Dit vraag ik i.v.m. de aanschaf van een externe HD via USB 2.0. Ik wil namelijk wel op een hoge snelheid bestanden kunnen uitwisselen met deze externe HD. (Waarschijnlijk een Lacie en anders Maxtor OneTouch II) of raden jullie mij aan een externe HD te nemen via de FireWire aansluiting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:50:
Ik had vorige week namelijk een USB 2.0 stick van TwinMOS in deze adapter en toen werd er aangegeven dat er een hogere overdrachtsnelheid mogelijk was met deze stick. Dit betekent dus dat de USB adapter van de Alpha 2500 niet optimaal is of ligt dit ergens anders aan :?

Dit vraag ik i.v.m. de aanschaf van een externe HD via USB 2.0. Ik wil namelijk wel op een hoge snelheid bestanden kunnen uitwisselen met deze externe HD. (Waarschijnlijk een Lacie en anders Maxtor OneTouch II) of raden jullie mij aan een externe HD te nemen via de FireWire aansluiting :?
Normaal gezien ligt dit aan de drivers die ervoor geinstalleerd zijn. Indien de verkeerde drivers erop staan functioneerd de poort niet op USB2.0 snelheid. Windows zegt dan dat de snelheid niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:08:
[...]

Normaal gezien ligt dit aan de drivers die ervoor geinstalleerd zijn. Indien de verkeerde drivers erop staan functioneerd de poort niet op USB2.0 snelheid. Windows zegt dan dat de snelheid niet optimaal is.
Dit gaf hij idd aan |:(

Waar kan ik de nieuwste drivers downloaden voor de USB 2.0 card in de Alpha 2500 :?
Deze link staat namelijk (nog) niet in de startpost van dit topic of kijk ik verkeerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:16:
[...]

Waar kan ik de nieuwste drivers downloaden voor de USB 2.0 card in de Alpha 2500 :?
Deze link staat namelijk (nog) niet in de startpost van dit topic of kijk ik verkeerd :X
Op mijn pc moet ik ervoor het chipset driver installeren.. Ik wil niet zeggen dat dat op de 2500 ook zo is, maar wel dat het een mogelijkheid is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:16:
[...]

Ik heb er ook niets speciaals voor geinstalleerd en denk dus inderdaad dat ze bij de chipset drivers zitten. Misschien kun je wel kiezen voor opnieuw installeren van alleen de USB drivers door ze naar deze map te verwijzen (zou wel eerst uitpakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:50:

Service Pack 2 installeren en dan is de usb goed (usb2)...of een aparte driver installeren.

Via Firewire schijnt het stabieler en sneller te gaan...

Ik kocht een Samsung 80 GB harddisk en plaatste die in een harddisk case met twee usb2 aansluitingen (een voor alleen de energie) en een firewire aansluiting.

http://www.besteprijzen.n...c2-case-combo-p-9810.html
(hun klantvriendelijkheid en service was geweldig!)

De energie wordt uit de usb poort gehaald...of via de firewire poort.
Dit kan met 1 usb verbinding of met 1 firewire verbinding.
Mocht het problemen geven op een laptop met de energie dan kunnen er twee usb verbindingen worden gemaakt....een voor de data en een apart voor de energie.
Of...een firewire verbinding voor de data en een usb verbinding apart voor de energie.
Sommige laptops geven te weinig energie op de usb poort, een te dunne kabel geeft dit probleem ook. De bijgeleverde kabels werken goed.
Op de Alpha 2500 werkt het zonder problemen met 1 usb kabel,..ik had de juiste kabel nog niet om de firewire verbinding te testen....er wordt een firewire kabel bijgeleverd voor een normale computer met een grotere firewire aansluiting.

Op een "normale" computer werkt het altijd met 1 usb of 1 firewire kabel.

Dus niet "weer een adapter" en snoeren gedoe...

Voordeel van in mijn geval een 80MB Samsung 2.5" harddisk is dat je altijd een reserve harddisk bij de hand hebt als de harddisk van de laptop het opgeeft en tevens een backup drive.
Je slaat twee vliegen in een klap en het is erg compact en handig.

www.alternate.nl heeft Seagate harddisks 2.5" met 100GB en 5400 rpm (ik vind 179 euro veel geld) Toshiba MK8026GAX, 80GB, 2.5" (5400rpm, ATA100, 16MB cache) is denk ik een erg goede keus...maar die had niemand "op de hele wereld in nederland" in voorraad.
pricewatch: Toshiba MK8026GAX, 80GB (5400rpm, ATA100, 16MB)
EMPC uit Dronten staat hier als goedkoopste maar dat klopt niet...ze zeggen al weken dat ze dat zullen veranderen...een stinkende zaak? ...en ze hebben niets in voorraad.

Die harddisk moet je zeker niet bij Computerland halen...ze hebben nooit voorraad - de woorden "niet in voorraad" liggen op hun lippen - ik vond hun prijzen van harddisks te hoog.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik ben nu bezig met world of warcraft te installeren op deze laptop,

maar als ik de instalatie wilde starten kreeg ik deze waarschuwing

"Your computer does not have the minimum requirements : insuficient CPU speed"

dat zal waarschijnlijk aan die speedstep liggen.

Maar als ik wow zelf draai zal die toch aan meer dan 600MHz beginnen werken, hoe moet ik dit probleem anders oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Zit je adapter erin?
Met adapter ingeplugd draait hij bij mij full-speed ;)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:20:
hallo,

Maar als ik wow zelf draai zal die toch aan meer dan 600MHz beginnen werken, hoe moet ik dit probleem anders oplossen?
Installeer speedswitch en zet hem gewoon op max. performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:20:
hallo,

WOW doet het net zo goed hoor, al zegt ie dat de cpu speed te langzaam is.. zodra je t spel laadt regelt de laptop de snelheid vanzelf omhoog... gewoon negeren dus!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:47
Zag net een alternatief voor de Jewel 2500 bij de-laptopper. De Diablo W3200:

Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=3908

Intel Pentium M 730 ~ 770 (Dothan; 2MB L2 Cache; 533Mhz FSB)
80GB Harddisk S-ATA
256 ~ 1024MB DDR400 SDRAM
DVD/CDRW ~ 8* DVD+/-RW
ATI Mobility Radeon X700 256MB VGA _/-\o_
15" SXGA+ TFT (1400 x 1050)
etc.

329(W) x 275(D) x 25min.~37max.(H)mm, 13.0"(W) x 10.8"(D) x 0.9"min.~1.5"max.(H)
3.1Kg with 6 cells Lithium-ion battery

Startprijs €1219 incl. btw

What more can you wish for?

[ Voor 26% gewijzigd door Polster op 05-04-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Polster schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:17:

[afbeelding]

80GB Harddisk S-ATA
DVD/CDRW ~ 8* DVD+/-RW
etc.

329(W) x 275(D) x 25min.~37max.(H)mm, 13.0"(W) x 10.8"(D) x 0.9"min.~1.5"max.(H)

Interessant, waar is deze op gebaseerd? Diabloo's zijn gewoon ge-relabelde laptops van een ander merk.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:42:
[...]

Interessant, waar is deze op gebaseerd? Diabloo's zijn gewoon ge-relabelde laptops van een ander merk.
is inderdaad gewoon dezelfde laptop met de hogere scherm resolutie. Deze kun je tegenwoordig ook op de alpha kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breedbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:13:
[...]

WOW doet het net zo goed hoor, al zegt ie dat de cpu speed te langzaam is.. zodra je t spel laadt regelt de laptop de snelheid vanzelf omhoog... gewoon negeren dus!!! 8)
Waarscheinlijk bedoelt hij dat hij het niet kan installeren omdat het installatieprogramma er toch al van uit gaat dat het geen nut heeft..
Polster schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:17:

[afbeelding]

80GB Harddisk S-ATA
DVD/CDRW ~ 8* DVD+/-RW
etc.

Indeed, heel netjes.. Lekkere videokaart, lekker scherm, lekker veel geheugen, grote hard disk.. Heerlijk :) Hoeveel ghz is die cpu btw?

En zou hierbij ook een sterkere accu aangeschaft kunnen worden, 9cell ofzo?

Edit:

Voor de duidelijkheid: Voor een 1,7 ghz, 1 gb ram, wifi, DVD+/-RW etc, ben je dus ruim 1600 kwijt.
Voor de bovengenoemde 1219 euro heb je 256 mb ram, DVD/CDRW Combi drive (Ipv DVD+/-RW, 1,6 ghz.. Ik dacht zelf even dat de setup die jij omschreef te koop was voor 1219 euro.

Dan is de 2500 toch nog een betere keuze wat mij betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door wdekreij op 05-04-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
idd wdekreij als je bij die Diablo alles naar wens gaat configuren ben je heel wat duurder uit!

die 1 gb werkgeheugen in me 2500 bevallen me maar al te goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Roodey schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:30:
idd wdekreij als je bij die Diablo alles naar wens gaat configuren ben je heel wat duurder uit!

die 1 gb werkgeheugen in me 2500 bevallen me maar al te goed :9
Kunnen jullie die 3200 al samenstellen op de-laptopper.nl? :? I

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Thund3r schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:51:
[...]

Kunnen jullie die 3200 al samenstellen op de-laptopper.nl? :? I
Geen idee, niet naar gekeken.

Maar hun zijn commerciële mensen en die laten de goedkoopste prijs zien, dus met de kaalste laptop (sloomste processor etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 20:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zal zo btw een nieuw topic openen, kan ik gelijk ff de foutjes uit de originele startpost weghalen wat dingen toevoegen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

--MeAngry-- schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:55:
Ik zal zo btw een nieuw topic openen, kan ik gelijk ff de foutjes uit de originele startpost weghalen wat dingen toevoegen. :)
Doorgaans wordt er toch na 1000 posts nieuwe geopend, ipv na 500?

En ja, op de laptopper.nl kun je de 3200 samenstellen, hij staat als aanbieding aan de rechterkant op de hoofdpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

wdekreij schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:08:
[...]

Doorgaans wordt er toch na 1000 posts nieuwe geopend, ipv na 500?

En ja, op de laptopper.nl kun je de 3200 samenstellen, hij staat als aanbieding aan de rechterkant op de hoofdpagina.
In CSL moet dat om een of andere reden al na 20 pagina's (= 1000 posts), daar was ik de vorige keer ook mee in de war waardoor Aikeleer al een topic had geopend. :)

Die Diabloo W3200 is trouwens ook erg interessant, ik zou em zelfs sterk aanraden boven de Alpha 2500, je betaalt wel wat meer maar die grafische chip (PCIe!!) is een stuk sneller en het scherm van 1400x1040 is ook erg :9~ Sowieso heb je dan DDR2 geheugen en een 533MHz FSB waardoor die toch een heleboel voordelen heeft.
Ik houd van m'n Alpha 2500'tje en zou em normaal ook aan iedereen aanraden, maar je moet toch wel vooruit blijven kijken he... ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:29:
Kleine vraag tussendoor:
Welk kabeltje heb ik nodig tussen mijn (toekomstige) alpha 2500 en mijn tv?
Zo'n gele tulp of zo een:
[afbeelding]
En dan heb ik het natuurlijk over de kabel-laptop verbinding

Alvast bedankt
Er kunnen drie verschillende kabels aangesloten worden. Hier zie je de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:23:
[...]

Er kunnen drie verschillende kabels aangesloten worden. Hier zie je de kabel.
Bodes heeft het over naar zijn TV volgens mij, en dat moet een S-Video kabel zijn dus, die hij zelf op een plaatje had staan. De kabel die jij laat zien is voor de Video-ingang :)

Hier verder gaan dus: [rml][ Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 3[/rml] :)

[ Voor 23% gewijzigd door --MeAngry-- op 05-04-2005 15:22 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.