[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb computerland gemaild of de problemen opgelost zijn, met het volgende antwoord:

Levensduur van de accu hangt af van het gebruik van het notebook.
Er zit een vrij zware videokaart in voor een notebook.
Als men dan spelletjes gaat spelen dan gaat de accu niet lang mee.
Wit scherm is nog niet opgelost. Is een bios probleem en daar wordt aan gewerkt door de leverancier.
Het komt ook vrij zelden voor het witte scherm, maar helaas nog wel.
Ventilator maakt lawaai omdat hij moet koelen.
Zoals al gezegd. Er zit een zware videokaart in die goed gekoeld moet worden en aangezien er alleen kleine fans in een notebook passen zullen die op een hoog toerental lopen. Vandaar dat lawaai.

Met vriendelijke groet,

Verkoop

Ik denk dat ik hem verkies boven de Acer TM 4001LMi: http://www.pricewatch.info/item/20942/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm volgens mij kun je'm beter vergelijken met de 4002 Wlmi? :)

Ik las dit trouwens in de handleiding op de Uniwell website:
Note: It is necessary that you charge the battery pack for at least 6 hours before using it for the first time.
Het is maar een tip!

Verder:
The charging time is approximately 4-6 hours when the notebook is turned off and approximately 6-10 hours when the notebook is turned on.
Dat is best lang of niet?

Last but not least:
The life expectancy of the battery is approximately 300 recharges
Dat lijkt me niet erg veel, maar ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal. Iemand een idee?

Bron: 259Ia2_English_3_00.pdf

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 23:06 . Reden: nog meer geweldige info ]

Verwijderd

Ik zag dat ook staan over die 300 keer, dat is inderdaad niet veel :S

Ik heb hem toch maar gekocht en hij bevalt super! Wel irritant dat je onder het typen weleens op die touchpad drukt, waardoor hij naar een ander gedeelte springt... Verder, er zit een subwoofer in, maar ik gebruik liever mijn stereo :).

Prima ding!

Verwijderd

Iemand al een leuke rugzak aangeschaft waar ie inpast?? zit zelf aan een Trunk & Go te denken maar ben nog aan het uitzoeken in welke hij het best past.

Verwijderd

Ik heb net speedfan even geïnstalleerd:

HD0: 33 graden
Temp1: 75 graden

Beetje veel dacht ik zo... Even in de bios kijken zometeen.

Verwijderd

Hey Boland, mooi om te horen dat ie bevalt!

Ik durf het bijna niet te vragen, maar je hebt dus geen last van die vastlopers/witte schermen? Hoelang heb je'm inmiddels?

Ik sta ook op het punt er 1 aan te schaffen, maar twijfel of ik nog even moet wachten tot dit is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:19:
Hey Boland, mooi om te horen dat ie bevalt!

Ik durf het bijna niet te vragen, maar je hebt dus geen last van die vastlopers/witte schermen? Hoelang heb je'm inmiddels?

Ik sta ook op het punt er 1 aan te schaffen, maar twijfel of ik nog even moet wachten tot dit is opgelost...
Ik heb ook nog getwijfeld, aangezien ik hier ook veel las van die vastlopers. Ik heb er in de winkel naar gevraagd, maar hij wist er niets van. Het is ook wel zo dat mensen eerder hun problemen gaan posten dan wanneer er niets aan de hand is... Stel, er zijn 1000 laptops verkocht aan mensen die hier wel eens komen, 10 mensen hebben dit probleem. Niet al die 990 mensen zouden dat hier posten, maar die 10 wel bijna allemaal.

Ik heb hem trouwens sinds vanmiddag... Dus het kan nog gebeuren (* klop klop *).

Ik kon gewoon niet wachten en hij bevalt prima! Ben nu alweer een kwartier bezig, fan is nog steeds niet aangegaan. Vet relaxed ding!!!!

Waar wou je hem gaan kopen en in welke uitvoering?? Ik heb dus die van computerland, 1600 mhz, 60 gb, 512mb, 1099 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in bezit van een Alpha 2500.
Ik heb de notebook vandaag precies 3 weken geleden gekocht bij Computer-Land in Eindhoven.
Het betreft een, M745, 80GB en ingeboude mini pci tv (combined capture) kaart. Verder komt hij overeen qua specificaties conform de Alpha 2500.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van dit product.
Ik heb geen last van het z.g. "witte schermen" probleem.
Ik hoop en verwacht hier ook geen problemen meer mee te krijgen, en hij heeft al vele gebruikersuren achter de kiezen.
Ik heb het product aangeschaft na een zeer goed overwogen keuze.
Alvorens ik tot aanschaf overging heb ik vele reviews en forums alsdeze gelezen.
Ik heb erg veel na de prijs kwaliteit verhouding gekeken. Met een notebook van een A merk (lees bijv. Sony, HP) met deze specificaties zou ik veel duurder uit geweest zijn.

Omtrent de accu wil ik mijn ervaringen graag met jullie delen.
In het begin was de accu erg snel leeg. Hij moet een aantal malen volledig op- ontladen worden.
De gebruikerstijd van de accu is sterk afhankelijk van een aantal factoren.
In het meest ongunstige gebruik voor de accu gaat hij 1,5 uur mee (usb opt.muis, wlan, dvd).
In het meest gunstige gebruik voor de accu gaat hij 3,15 uur mee.
Gemiddeld genomen draait hij bij mij ongeveer 2,5 uur op een volle accu.

Wat kost er nu zoveel accucapaciteit en wat kun je doen om zo lang mogelijk op een volle accu te werken als je geen 220 v in de buurt hebt.
  • Gebruik geen een usb optische muis (5v, 100 mA)
  • Schakel WLAN uit (maakt 15 minuten uit op een volle accu)
  • Met Fn-F7 en F8 kun je het scherm lichter/donderder instellen. Lichter betekent meer accu
  • Hoe krachtig moet de processor werken. Meer vermogen betekent meer warmte en dus ook meer koeling, oftewel meer accu. Ik gebruik het programma Speedswitch XP om te kunnen zien en te kunnen aangeven hoe de processor zijn werk moet doen (dynamic switching). Ik ben nu dit bericht aan het tikken en dan hoeft mijn processor ook niet op 1,7 of 1,8 Mhz te draaien. Hij draait nu op 594 Mhz en hoeft dan ook bijna niet gekoeld te worden (rust). Start ik nu een ander programma op gaat hij even op 1,8 Mhz draaien. Haal ik nu bijvoorbeeld de usb muis eruit valt de processor terug naar 34 Mhz, dus een usb muis snoept van je accu.
  • Ook het gebruik van de combi cd/dvd speler/brander kost capaciteit.
  • Je kunt je grafische kaart instellen onder de optie powerplay van je ATI programma of het gaat om prestaties of levensduur van de accu. Denk hieraan bij gamen op je accu.
pluspunten van de Alpha 2500:
  • Goed scherm (geen dode pixel) en een goede inkijk hoek
  • Goede prestaties
  • Krachtige grafische kaart
  • Mooi plat design
  • Schakelaar WLAN
  • Goede en op de juiste locatie geplaatste ingangen
Tot slot heb ik zelf het navolgende probleem met de Monster tv tuner / video capture device kaart.
Ik gebruik de driver van de notebook cd (ver. 1.2) TDA 8275 voor de tv kaart.
Ik heb op internet geen andere/recentere driver voor de kaart kunnen vinden. Ik kom telkens op niet leesbare Aziatische sites uit.
- De kwaliteit van de tv zenders is matig.
- Als ik een oudere videocamera wil aansluiten (die geen f.wire heeft) via de s-video of via de rode, witte en gele tulp stekkers krijg ik alleen maar geluid en geen beeld.
Ik heb de kaart reeds laten vervangen bij Computer-Land maar dat mocht het probleem niet verhelpen. p.s. het ligt niet aan de videocamera en kabels want mijn digitale videocamera geeft ook geen beeld via de s-video.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 02:17:
Waar wou je hem gaan kopen en in welke uitvoering?? Ik heb dus die van computerland, 1600 mhz, 60 gb, 512mb, 1099 euro.
Ik had precies dezelfde in gedachte! (ook bij computerland :) ). Ben'm al wezen bekijken zelfs.
Ik ben het wel eens met je theorie, het is inderdaad enorm lastig in te schatten hoevaak dat probleem echt voorkomt (maar je zal er maar mee zitten..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:59:
[...]

Ik had precies dezelfde in gedachte! (ook bij computerland :) ). Ben'm al wezen bekijken zelfs.
Ik ben het wel eens met je theorie, het is inderdaad enorm lastig in te schatten hoevaak dat probleem echt voorkomt (maar je zal er maar mee zitten..).
De verkoper zei wel dat er 1 iemand terug was gekomen met een 2400 met het probleem. Die laptop is omgeruild, daarna was het probleem opgelost.

Batterij: ik ben nu bijna een uur aan het werk, beetje internetten en zo. In bios op max batterylife, ik gebruik een optische muis (die touchpad heb ik uitgezet, superirritant tijdens het typen): nog 66% resterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik heb gister mn laptop opgehaald bij Computerland. Kep nu dezelfde brander als Gameshop MM -> Nec ND6500A. Khad voorheen de TSST 532, maar die brandde niet op 8x DVD+R dus heb ik gevraagd om een omruil met de ND6500A. Na de 2e mail hierover kreeg ik van Tanya van Jewel te horen dat ik het mocht omruilen.

Ik vind wel dat ze een nette service hebben, zze laten de klant tenminste niet barsten met niet correct werkende spullen.

Ik had een vraag aan Gameshop MM -> Kan jij DVD+R op 8x speed branden??

kep ook zo iets vaags voorheen had ik dus een Multisessie DVD gebrand met mn software. Die wilde ik dus lezen in mn brander, maar tot mn verbazing las hij al1 de 1ste sessie.
Ik heb toen op een DVD+RW een multisessie gebrand met die ND6500A en toen las hij wel multiesessies.
Kan iemand mij vertellen wat ik misschien fout deed?? Alles is gebrand met nero 6

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik vind de service belabbeld van Computerland heb naar alle filialen email gestuurd met specifieke vragen over laptop en pixelgarantie en van geen 1 filiaal reactie gehad. Wou hem in Den Haag halen, ze lezen wel steeds de mail (ik krijg een leesbevestiging) maar ze antwoorden niet. Service kennen ze daar niet echt belachelijk!!! Daardoor krijg ik echt geen vertrouwen om daar een laptop te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:53:
Nou ik vind de service belabbeld van Computerland heb naar alle filialen email gestuurd met specifieke vragen over laptop en pixelgarantie en van geen 1 filiaal reactie gehad. Wou hem in Den Haag halen, ze lezen wel steeds de mail (ik krijg een leesbevestiging) maar ze antwoorden niet. Service kennen ze daar niet echt belachelijk!!! Daardoor krijg ik echt geen vertrouwen om daar een laptop te kopen.
Je kunt je vragen denk ik het beste gelijk aan Jewel stellen! Dat heb ik ook een keer gedaan en die reageerden binnen een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 18:44
Deze laptop spreekt mij erg aan...

maar ik heb paar vraagjes...

1. Die Witte Schermen komt daar een oplossing voor denekn jullie?
2. Er zit een 256 mb video kaart in, deze word nooit helemaal gebruikt maar verbruikt het wel meer stroom invergelijking met een 9700 128 mb kaart? aangezien hij toch niet sneller is als een 9700?
3. Hoelang doet iedereen gemiddeld met zijn Accu?
4. Geluid van de Fans is dat egt heel erg als hij druk moet denekn ? hoor sommige mensen erover klagen namelijk.
5. Waar is hij het goedkoopst, want ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik zit te denken aan:

P-M 1.7 of sneller
WSXGA+ Beeldscherm
1x 512 (1 bankje dus)
7200rmp schijf (is dat meestal 60 GB.. mag van mij ook 20 of 40 zijn ! als hij maar 7200 is)
geen OS heb zelf nog licenties van XP en XP MCSE.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
De 7200rpm schijf is alleen maar in 60GB verkrijgbaar, je krijgt dan op dit moment wel een Hitachi schijf. De 5400rpm schijven zijn van Samsung. Let er op dat de standaard aanbieding van 1099 euro op dit moment een 4200rpm schijf is. De upgrade naar de versie met Dual Layer, TV-tuner en 80GB schijf wordt daardoor nog interessanter vind ik. Heb helaas net een dure onderhoudsbeurt voor mijn auto achter de rug, anders had ik er waarschijnlijk ook al eentje gehad.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
BredeP schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:59:
De 7200rpm schijf is alleen maar in 60GB verkrijgbaar, je krijgt dan op dit moment wel een Hitachi schijf. De 5400rpm schijven zijn van Samsung. Let er op dat de standaard aanbieding van 1099 euro op dit moment een 4200rpm schijf is. De upgrade naar de versie met Dual Layer, TV-tuner en 80GB schijf wordt daardoor nog interessanter vind ik. Heb helaas net een dure onderhoudsbeurt voor mijn auto achter de rug, anders had ik er waarschijnlijk ook al eentje gehad.
/OffTopic

Heb nog wel een P3 1 gig te koop anders (8> :Y)

/ontopic

Welke Actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BredeP schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:59:
Let er op dat de standaard aanbieding van 1099 euro op dit moment een 4200rpm schijf is.
Volgens mij is het een 5400 RPM hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:20:
[...]

Volgens mij is het een 5400 RPM hoor...
Dat dacht ik ook, maar ik heb em sinds vrijdag en het inderdaad een 4200RPM :(
Dat is wel balen, ik had liever een 5400RPM gehad. Maar goed, later wel eens vervangen als
de noodzaak aanwezig blijkt

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijnes is wel met 80 Gig 5400 Rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) over die witte schermen weet ik niks, ik heb zelf nog geen Jewel laptop, ben nog aan t twijfelen
2) Die 256 mb is een 9700 maar dat vind ik ook onduidelijk want volgens ATI bestaan er alleen 9700 (m-11) tot en met 128mb geheugen. Het enige wat ik kan bedenken is dat het 128 mb DDR geheugen is en ze er dus maar 256 mb (normaal , ik weet niet hoe dat heet) naar zetten in de folders zodat het meer lijkt.
3) nvt voor mij
4) nvt voor mij
5) Het goedkoopst is hij volgens mij bij Computerland. In die config weet ik het niet precies maar wat ik wilde hebben is hij daar wel veel goedkoper.

NB Volgens mij heb je de Alpha/Jewel ALLEEN in WXGA 'uitvoering'

Nog even over het twijfelen van mij ,ik zou graag wat advies krijgen, ik zit te twijfelen tussen:

Alpha 2500
P-M 1,7
1024 MB werkgeheugen
256 mb(? zie punt 2) 9700 radeon
80 gb (rpm onbekend , ik neem aan 5400)
tv tuner
WXGA beeldscherm
2 jaar jewel garantie
4 in 1 cardreader.
8X DVD +/- RW dual layer
WIN XP PRO
ophalen
Prijs 1500 euro

Dell Inspiron 8600C
1,7 P-M
1024 MB werkgeheugen
128 mb 9600 PRO TURBO radeon
60 gb Ultra ATA-100 (rpm onbekend, hoop 7200)
WSXGA+ TFT UltraSharp (1680x1050)
1 jaar European collect and return dell garantie
8X DVD+/-RW (dual layer onbekend)
WIN XP PRO
Dell 7200 printer + kabel
notebooktas
wordt bezorgd
Prijs 1610 euro

Die Alpha koop ik sowieso pas als dat witte schermen probleem is opgelost maar wat toch ook zwaar mee weegt is de dat de laptop een tijd mee gaat en als iets kapot gaat het ook discreet gemaakt word. Van beide bedrijven ben ik niet zeker maar ik neig iets meer naar Dell wat betreft de service.

Zouden jullie je argumentie/keuze willen opsplitsen als mogelijk in laptop zelf (prestaties, stevigheid etc. en in service, betrouwbaarheid). Als het niet te veel moeite is natuurlijk.

PS die 20 gb grotere hardeschijf is voor mij niet echt heel interessant evenals de tv tuner.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:36:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ik heb em sinds vrijdag en het inderdaad een 4200RPM :(
Dat is wel balen, ik had liever een 5400RPM gehad. Maar goed, later wel eens vervangen als
de noodzaak aanwezig blijkt
Hoe weet je dat zo zeker dat het een 4200RPM is?? Ik kan me herinneren dat het bij de specs als 5400RPM werd vermeld, maar dat kan ik me ook vergissen. Beetje jammer idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:19:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker dat het een 4200RPM is?? Ik kan me herinneren dat het bij de specs als 5400RPM werd vermeld, maar dat kan ik me ook vergissen. Beetje jammer idd...
denk met everest ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een 4200 RPM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het schuifje van WLan aanzet, gaat het lampje linksvoor niet branden, terwijl dit in het begin wel zo was :? Ik heb de software geïnstalleerd, dus dat kan het ook niet zijn. Er is geen WLan AP in de buurt, maar het lampje moet wel gaan branden toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:50:
Als ik het schuifje van WLan aanzet, gaat het lampje linksvoor niet branden, terwijl dit in het begin wel zo was :? Ik heb de software geïnstalleerd, dus dat kan het ook niet zijn. Er is geen WLan AP in de buurt, maar het lampje moet wel gaan branden toch??
Het is bij de Diabloo C3100 zo dat als je het SoftKey programma niet instaleerd hij dat de Software matige schakel tussen Wlan en Wlan uit niet kan maken en dat hij hem dus uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:57:
[...]

Het is bij de Diabloo C3100 zo dat als je het SoftKey programma niet instaleerd hij dat de Software matige schakel tussen Wlan en Wlan uit niet kan maken en dat hij hem dus uitlaat.
Ik heb de software van de Intel Site geïnstalleerd, ik had eerst alleen de drivers van de cd geïnstalleerd. Er staat nu een icoontje onderin, als ik nu het schuifje naar rechts doe komt daar wel te staan dat hij aan staat. Het lampje gaat echter niet branden.... Beetje vaag. In de handleiding staat er ook niets hierover.

Maar goed, ik ga maar even een draadloze router kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bericht gehad van Jewel dat het probleem met de "witte schermen" is opgelost. Ik weet niet wat de oplossing inhoud maar vandaag is mijn laptop opgehaald om het probleem op te lossen. :)

Zo gauw ik meer weet post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:16:
[...]

Ik heb de software van de Intel Site geïnstalleerd, ik had eerst alleen de drivers van de cd geïnstalleerd. Er staat nu een icoontje onderin, als ik nu het schuifje naar rechts doe komt daar wel te staan dat hij aan staat. Het lampje gaat echter niet branden.... Beetje vaag. In de handleiding staat er ook niets hierover.

Maar goed, ik ga maar even een draadloze router kopen :)
Het lampje wordt hardware matig aangeschakeld, doet t lampje t niet dan is t ledje stuk of t kabeltje verrot..

gebruikt de laptop nu veel, doe veel downloaden enzo.. geen problemen, prestaties zijn ook uitstekend, heb pas 1x een wit scherm gehad en heb de laptop al vanaf eind november 2004...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:04:
[...]

Het lampje wordt hardware matig aangeschakeld, doet t lampje t niet dan is t ledje stuk of t kabeltje verrot..
Naja, dan maar geen LED-je, hij doet het iig nu wel. Echter, alleen als ik met mijn laptop 2 meter van mijn router af zit.... Als ik in mijn kamer (1 muur, een grote TV-kast en 8 meter verderop) zit is het signaal nog maar laag. En even later draait ie nog maar op 1MBPS en doet het internet het net zoals 10 jaar geleden toen ik voor het eerst internette :r.

Ik ga morgen even de opstelling aanpassen, maar ik had dit niet verwacht. Iemand nog tips / suggesties?

Ik heb trouwens die Intelshit er weer afgegooid, heb je helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:28:
[...]

Naja, dan maar geen LED-je, hij doet het iig nu wel...
...Ik ga morgen even de opstelling aanpassen, maar ik had dit niet verwacht. Iemand nog tips / suggesties?

Ik heb trouwens die Intelshit er weer afgegooid, heb je helemaal niet nodig.
ik heb hierover in het vorige topic ( Nieuwe jewel notebook? Jewel Diamond 2500 Centrino ) ook een keer wat gelezen, toen bleek het zo te zijn dat de antenne kabel niet goed aangesloten was vandaar het belabberde bereik, de mini wlan pci kaart zit onder de grote klep aan de onderzijde van de laptop, ff losschroeven en kijken of er nix los hangt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:11:
Ik heb een bericht gehad van Jewel dat het probleem met de "witte schermen" is opgelost. Ik weet niet wat de oplossing inhoud maar vandaag is mijn laptop opgehaald om het probleem op te lossen. :)

Zo gauw ik meer weet post ik het hier.
Wow, wat was dat? Hebben ze het probleem opgelost?
Zodra je iets weet, post het aub, 't zou héél wat mensen kunnen helpen met het oplossen van het probleem, of met het beslissen om die laptop wel of niet te kopen...
Ikzelf zit ook nog te twijfelen vanwege dat witte schermen gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:47:
1) over die witte schermen weet ik niks, ik heb zelf nog geen Jewel laptop, ben nog aan t twijfelen
Nog even over het twijfelen van mij ,ik zou graag wat advies krijgen, ik zit te twijfelen tussen:

Alpha 2500
P-M 1,7
1024 MB werkgeheugen
256 mb(? zie punt 2) 9700 radeon
80 gb (rpm onbekend , ik neem aan 5400)
tv tuner
WXGA beeldscherm
2 jaar jewel garantie
4 in 1 cardreader.
8X DVD +/- RW dual layer
WIN XP PRO
ophalen
Prijs 1500 euro

Dell Inspiron 8600C
1,7 P-M
1024 MB werkgeheugen
128 mb 9600 PRO TURBO radeon
60 gb Ultra ATA-100 (rpm onbekend, hoop 7200)
WSXGA+ TFT UltraSharp (1680x1050)
1 jaar European collect and return dell garantie
8X DVD+/-RW (dual layer onbekend)
WIN XP PRO
Dell 7200 printer + kabel
notebooktas
wordt bezorgd
Prijs 1610 euro

Die Alpha koop ik sowieso pas als dat witte schermen probleem is opgelost maar wat toch ook zwaar mee weegt is de dat de laptop een tijd mee gaat en als iets kapot gaat het ook discreet gemaakt word. Van beide bedrijven ben ik niet zeker maar ik neig iets meer naar Dell wat betreft de service.

Zouden jullie je argumentie/keuze willen opsplitsen als mogelijk in laptop zelf (prestaties, stevigheid etc. en in service, betrouwbaarheid). Als het niet te veel moeite is natuurlijk.

PS die 20 gb grotere hardeschijf is voor mij niet echt heel interessant evenals de tv tuner.
Ik heb de Dell Inspiron 5150 gehad.
pentium 3,06 en 512 mb
best oke ding. Maar Dell is vrij zwaar (3,6 kg)
En een toch wel groot log ding.
Ook viel de snelheid tegen. En de mijne ging dus kapot, net 2 wkn na de garantie van 1 jaar.
Moederboard, processor sowieso stuk en reparatie boven de 800 euro! (keuze: een nieuwe)
De helpdesk is best oke, maar ik zou in elk geval nooit meer voor Dell gaan.
Grootste plus: het scherm en de resolutie.

Ik ga dus zeer waarschijnlijk voor die Alpha 2500 (Als de witte schermen echt opgelost zijn)
of anders de Jewel Jade 8080 met upgrades :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik wil het geheugen van mijn Alpha 2500 uitbreiden. Klopt het dat er een SO-DIMM PC2700 DDR SDRAM module in moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
-SaveMe- schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:39:
Ik wil het geheugen van mijn Alpha 2500 uitbreiden. Klopt het dat er een SO-DIMM PC2700 DDR SDRAM module in moet ?
jep, volgens mij wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

best oke ding. Maar Dell is vrij zwaar (3,6 kg)
En een toch wel groot log ding.
Die 8600c en de alpha 2500 zijn allebei rond de 3 kg dus daar zit in dit geval geen verschil tussen en de afmetingen ook nauwelijks wnt allebei 15,4 inch schermen.

Het enige wat nog een belangrijk verschil is, is hoeveel minder de grafische kaart is van de 8600 ?!

en de service/kwaliteit van de laptop in totaal is heel belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:10:
[...]

Die 8600c en de alpha 2500 zijn allebei rond de 3 kg dus daar zit in dit geval geen verschil tussen en de afmetingen ook nauwelijks wnt allebei 15,4 inch schermen.

Het enige wat nog een belangrijk verschil is, is hoeveel minder de grafische kaart is van de 8600 ?!

en de service/kwaliteit van de laptop in totaal is heel belangrijk
een klasgenoot van mij heeft de 8600c en hij is er tevreden over, de grafische prestaties van de ati 128mb doet niet onder voor de 256mb kaart van de alpha en de behuizing van de dell is een stuk beter/steviger, maar let bij dell dondersgoed op de garantie!! ze worden pas aantrekkelijk geprijst bij een garantie periode van een jaar.. en laat ze waarempel allemaal na 1 jaar problemen krijgen.. 8)7 ik heb een dell 5160 gehad en die was na 14 maanden verrot, er was een probleem ontstaan tussen t mainboard en de processor.. maarja geen garantie vanuit dell dus omdat ik ook de korting had gepakt.. foute move dus :(
het kan best dat de 8600c betrouwbaarder is maar dell is net als Uniwill (lees: alpha, jewel etc) een B-merk.

ik zou best wel weer een dell durven te kopen maar dan alleen met minimaal 2 of 3 jaar garantie.. maar dan betaal je toch duidelijk meer als voor de alpha waarbij je 2 jaar garantie krijgt en voor een geringe meerprijs zelfs 3 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb dus sinds afgelopen vrijdag de alpha 2500,met 1,8 Dothan en sind vandaag ook 1024 ipv 512 DDR. Ik heb hem gekocht bij computerland Eindhoven.

Ben er tot nu toe bijzonder tevreden over, nog geen echte minpunten mee gemaakt.
Paar opmerkingen / vragen :

1) De laptop wordt best warm, met name aan de rechterkant. Zowel bovenkant (toetsen en case), maar vooral de onderkant wordt best warm als hij full power (game) draait. Ik neem aan dat dat ok is.
2) Speedfan geeft hier ook maar 1 temp weer en die is altijd 75graden ongeacht of hij lang of kort aanstaat. In de bios is ook geen temp weergave. Is er een ander proggie om de temeraturen te meten ?
3) SO-DIMM Pc2700 was niet op voorraad en ik heb er een pc3200 bijgedaan en dat draait prima. Heb wel de indruk dat ie warmer wordt na de gehuegenuitbreiding, wellicht minder circulatie door de 2e dimm?
4) Koptelefoon geeft wat achtergrondruis/brom bij harddiskactiviteit. Dit valt niet op als je geluid van een spel ofzo aan hebt.
5)Heb alles met standaard drivers en draait als een trein. Heb al enkele sessies WoW van een paar uur achter de rug zonder een enkel probleem! Super!

Ik hoor graag ervaringen, met name mbt tot de warmte. Zoals ik al zei, hij draait rochsteady, dus het zal wel ok zijn ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 13:25
Naar aanleiding van het witte schermen probleem ben ik vandaag gebeld door Computerland dat er een fix is voor dit probleem. Ik kan met de laptop langskomen, volgens degene die belde gaat het om een nieuw moederbord. Meer informatie heb ik op dit moment niet. Ik vind het netjes dat Computerland zelf hierover contact heeft opgenomen. Als ik meer weet zal ik dit hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Laatst online: 14-05-2023

711

Leuk een nieuw moederbord, maar betekent dit dat als je nu nog geen last hebt dat je ook maar beter nu een nieuw moederbord moet eisen,, met het oog op eventuele "witte scherm"problemen in de toekomst ?

trouwens heeft iedereen de test in de pcm van deze maand al gelezen. Jewel 2500 komt hierbij als beste koop uit de bus. Verder wordt aangegeven dat in de test de laptop ruim 3 uur op de batterij werkt !!!
Bij mij dus echt niet., haal nog steeds net 2 uur. Ben benieuwd alsik dezelfde test draai als pcm welke tijdsduur ik haal op mijn batterij. Weet iemand of dit testprogramma van PCM ergens gratis te downloaden is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Om nog even op de warmte van de notebook terug te komen, deze is beduidend minder als ik in de bios die extra power optie uit zet. Standaard staat die ook uit. Weet iemand of dat nu wel of geen kwaad kan ?

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Ik zie bij everest staan dat bij geheugen snelheid er een PC2700 166mhz inzit. Als ik ga kijken naar extra geheugen dan is dat qua Mhz wel een verschil. Bij een nieuwe PC2700 geheugen module zit dan 266 Mhz. Is de geheugen module die er standaar inzat in mijn alpha dus eigenlijk slechte kwaliteit of kan ik het zo niet zien? Maken die Mhz uit want ik kan ook voor een 333 Mhz of PC3200 400Mhz kiezen. Met andere woorden, wat is de beste geheugen uitbreiding optie?

Verwijderd

Dus ik stond vandaag bij Computerland om de Alpha 2500 aan te gaan schaffen.
Toch nog even twijfelen tussen die en de Jade 8080. Maar op zich vond ik die Alpha toch echt een mooier ding en goedkoper en de specs... leuk.
Nog even met de verkoper gepraat: wist niets van witte schermen probleem (toch vreemd).
Zei geen verschil in qualiteit tussen die Alpha en Jade 8080 te weten... (ook vreemd).
Wat wel grappig was, was dat ik hem nog even vroeg: wat is volgens jou nou een goed ding?
Hij zegt: nou... ik twijfel zelf tussen deze Alpha 2500 en de Sony Vaio 115B die bij MyCom in de aanbieding is voor 1499,- (incl)
Tuurlijk wel duurder dan die alpha, maar .. AA merk!
Dus ik denk: weet je wat: ik ga even kijken. Ik naar MyCom, helderheid, kijkhoek en scherpte scherm verbluffend veel beter van de vaio dan elk ander scherm. Alleen zat er dan een 1.6 processor in en 512 mb geheugen in. (Alpha 1.7 en 1024).
Maar de Mycom had m op vooraad en voor 106 euro meer had ik 1024 geheugen. Processor kan niets aan veranderen.
Dus... een AA merk zo'n 300 euro meer dan een whitelabel merk waar ik veel problemen over gelezen heb en wat wel een paar leuke features heeft (tv out) maar toch qualitatief veel onzekerder...

Ik typ dit nu op mijn nieuwe Sony Vaio 115B, Pentium M 730, 1.6 ghz, 60hdd, 15,4" :D O+

• Ghannes
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:26:
Toch nog even twijfelen tussen die en de Jade 8080. Maar op zich vond ik die Alpha toch echt een mooier ding en goedkoper en de specs... leuk.
Nog even met de verkoper gepraat: wist niets van witte schermen probleem (toch vreemd).
Zei geen verschil in qualiteit tussen die Alpha en Jade 8080 te weten... (ook vreemd).
Wat wel grappig was, was dat ik hem nog even vroeg: wat is volgens jou nou een goed ding?
Hij zegt: nou... ik twijfel zelf tussen deze Alpha 2500 en de Sony Vaio 115B die bij MyCom in de aanbieding is voor 1499,- (incl)
Dus ik denk: weet je wat: ik ga even kijken. Ik naar MyCom, helderheid, kijkhoek en scherpte scherm verbluffend veel beter van de vaio dan elk ander scherm. Alleen zat er dan een 1.6 processor in en 512 mb geheugen in. (Alpha 1.7 en 1024).
Maar de Mycom had m op vooraad en voor 106 euro meer had ik 1024 geheugen. Processor kan niets aan veranderen.
Dus... een AA merk zo'n 300 euro meer dan een whitelabel merk waar ik veel problemen over gelezen heb en wat wel een paar leuke features heeft (tv out) maar toch qualitatief veel onzekerder...

Ik typ dit nu op mijn nieuwe Sony Vaio 115B, Pentium M 730, 1.6 ghz, 60hdd, 15,4" :D O+
zowiezo al vaag dat die gast jou de sony van de concurrent aanbeveelt :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:26:

Deze laptop is echt heel mooi. Kan je me alleen meer vertellen over de kwaliteit van de grafische onboard kaart. Kan je daarmee spellen spelen? Zo ja ook de nieuwste (op lage kwaliteit uiteraard)??

Verwijderd

staat er een op computerpirates voor 1200 ex btw maar dan wel met een go 6200 videokaart er in

Verwijderd

711 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:27:
...
trouwens heeft iedereen de test in de pcm van deze maand al gelezen. Jewel 2500 komt hierbij als beste koop uit de bus. Verder wordt aangegeven dat in de test de laptop ruim 3 uur op de batterij werkt !!!
Bij mij dus echt niet., haal nog steeds net 2 uur. Ben benieuwd alsik dezelfde test draai als pcm welke tijdsduur ik haal op mijn batterij. Weet iemand of dit testprogramma van PCM ergens gratis te downloaden is ?
Heej da's cool, kan je dat artikel toevallig even inscannen of niet? :)

Verwijderd

PCM test 12 breedbeeld notebooks.

Ik heb voor de liefhebbers de testresultaten mbt de Jewel Diamond 2500 samengevat.

Bron: Ik citeer uit PCM nr. 3, maart 2005.

Jewel staat bij ons al enige tijd bekent als leverancier van krachtige hardware tegen een scherpe prijs en ook nu hebben ze weer hun best gedaan met de Diamond 2500.
Wat beeldkwaliteit en geluid betreft, is dit notebook gelijkwaardig aan de Asus. (ik citeer uit Asus M6N): "goede kwaliteit beeldscherm en prima geluid, hoewel via de koptelefoon beter is".
Het is alleen jammer dat het programma Intervideo Hometheatre voor flinke balken zorgt bij het filmkijken. Dit is niet te wijten aan het notebook, maar puur aan de software. Hometheatre lijkt overigens verdacht veel op Windows Media Center. De Diamond 2500 is ook het enige notebook met een tv-tuner. Wat prestaties betreft staat hij zijn mannetje, en dat goede prestaties niet ten koste hoeven te gaan van batterijduur bewijst hij met een dikke drie uur volhouden in Mobilemark. Daarnaast is de Diamond 2500 heerlijk stil. Dit alles in combinatie met een meer dan redelijke prijs maken dit breedbeeld-notebook tot een topper.

PCM keuze BESTE KOOP samen met de HP Pavilion DV1055.
PCM beste product Asus M6N.

Getest is met de nadruk op filmbeleving, beeldkwaliteit, geluid en batterijduur.
Prestaties gemeten met PCMark 2004, grafisch met 3DMark 2003 en batterijduur met Mobilemark 2002. Sisoft Sandra 2005 voor de algemene diagnose.

Welke notebooks zijn getest:
Acer Aspire 1363WLMI
Asus M6N
BenQ Joybook 8100 - D19
Dell Inspiron 9200
Fujitsu Siemens Amilo M1425 MN 81104
HP Pavilioon dv1055
Jewel Diamond 2500
Nec iSelect M4610
Packard Bell Easynote R4355
Promedion M375EW AMM
Sony VGN-A317M
Toshiba Satelite M30X-130.

Cijferlijst Diamond 2500:

Beeldkwaliteit: 8
Geluid: 7,5
Prestaties: 8,4
Batterijduur: 8,3
Gebruiksmogelijkheden: 10
Gebruiksgemak: 9
Software: 7
Garantie: 7,5
Totaalscore: 8,2
Prijs/prestatie 40/60: 8,3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PCM CONCLUSIE

In deze test komen heel wat mooie notebooks voorbij, waarvan een aantal zich echt als mobiel theater kan profileren. Maar voor het predikaat PCM Keuze Best Product komt er maar een notebook in aanmerking: de Asus M6N is duidelijk de winnaar. Geeft u de voorkeur aan zo'n speciaal helder scherm, dan kunnen we u de Toshiba Satellite van harte aanbevelen. Voor het predikaat PCM Beste Koop is de strijd een stuk spannender. Uiteindelijk slepen de Jewel en de HP dit predikaat in de wacht. Gebruik u uw notebook voornamelijk voor mobiel filmkijken, dan is de HP de best betaalbare keuze. Wilt u echter meer doen met uw notebook en verwacht u ook prestaties, dan raden we u de Jewel Diamond 2500 aan. Een eervolle vermelding krijgen de notebooks van Promedion, NEC en Toshiba, aangezien ze slechts een tiende punt onder de winnaars eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:05:
[...]

Deze laptop is echt heel mooi. Kan je me alleen meer vertellen over de kwaliteit van de grafische onboard kaart. Kan je daarmee spellen spelen? Zo ja ook de nieuwste (op lage kwaliteit uiteraard)??
Ik denk dat hij voor echte gamers niet geschikt is.
De grafische kaart is namelijk een tikkie langzaam. Als je als een gek een window door het scherm gaat bewegen dan kan ie m niet meer volgen. Die alpha waarschijnlijk wel.
Verder heeft ie geen tv-out en een UK toetsenbord.
Ik heb geen last van de grafische kaart, ik ben een photoshopper en het scherm is geweldig dus dat is voor mij gewoon goed. Het is enorm scherp en verder gewoon een goede laptop.
Ik heb wel gelijk 512 door 1024 laten vervangen.

idd vaag dat die gast me naar de concurrent stuurt... haha. Ik stond ook ff te kijken!
Ik ben op zich enorm blij met deze laptop. Hij is voor mij perfect. Lekker licht, mooi vormgegeven, goede touchpad en geweldig scherm.
Maar voor gamers raad ik hem niet aan. Ook als je niet aan een UK toetsenbord kan wennen zou ik een andere zoeken: heb sony gebeld en ze kunnen hem niet vervangen. de tv-out daar heb je wel een oplossing voor. Er zit wel een monitor out op dus je kunt zo'n snoertje/kastje weet ik t kopen, en die voor tv-out gaan gebruiken.

Voor mij een belangrijke reden om voor Sony te gaan is dat het een AA merk is, veel stabiliteit: je weet wat je koopt. Bij die alpha had ik grote twijfels. ook al was er een oplossing voor het witte schermen probleem, ik heb geen zin in dat ik m straks een week kwijt ben om het moederboard te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:28:
PCM test 12 breedbeeld notebooks.

Ik heb voor de liefhebbers de testresultaten mbt de Jewel Diamond 2500 samengevat.

Bron: Ik citeer uit PCM nr. 3, maart 2005.

Jewel staat bij ons al enige tijd bekent als leverancier van krachtige hardware tegen een scherpe prijs en ook nu hebben ze weer hun best gedaan met de Diamond 2500.
Wat beeldkwaliteit en geluid betreft, is dit notebook gelijkwaardig aan de Asus. (ik citeer uit Asus M6N): "goede kwaliteit beeldscherm en prima geluid, hoewel via de koptelefoon beter is".
Het is alleen jammer dat het programma Intervideo Hometheatre voor flinke balken zorgt bij het filmkijken. Dit is niet te wijten aan het notebook, maar puur aan de software. Hometheatre lijkt overigens verdacht veel op Windows Media Center. De Diamond 2500 is ook het enige notebook met een tv-tuner. Wat prestaties betreft staat hij zijn mannetje, en dat goede prestaties niet ten koste hoeven te gaan van batterijduur bewijst hij met een dikke drie uur volhouden in Mobilemark. Daarnaast is de Diamond 2500 heerlijk stil. Dit alles in combinatie met een meer dan redelijke prijs maken dit breedbeeld-notebook tot een topper.

PCM keuze BESTE KOOP samen met de HP Pavilion DV1055.
PCM beste product Asus M6N.

Getest is met de nadruk op filmbeleving, beeldkwaliteit, geluid en batterijduur.
Prestaties gemeten met PCMark 2004, grafisch met 3DMark 2003 en batterijduur met Mobilemark 2002. Sisoft Sandra 2005 voor de algemene diagnose.

Welke notebooks zijn getest:
Acer Aspire 1363WLMI
Asus M6N
BenQ Joybook 8100 - D19
Dell Inspiron 9200
Fujitsu Siemens Amilo M1425 MN 81104
HP Pavilioon dv1055
Jewel Diamond 2500
Nec iSelect M4610
Packard Bell Easynote R4355
Promedion M375EW AMM
Sony VGN-A317M
Toshiba Satelite M30X-130.

Cijferlijst Diamond 2500:

Batterijduur: 8,3
Gebruiksgemak: 9
Software: 7
Totaalscore: 8,2
Prijs/prestatie 40/60: 8,3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PCM CONCLUSIE

In deze test komen heel wat mooie notebooks voorbij, waarvan een aantal zich echt als mobiel theater kan profileren. Maar voor het predikaat PCM Keuze Best Product komt er maar een notebook in aanmerking: de Asus M6N is duidelijk de winnaar. Geeft u de voorkeur aan zo'n speciaal helder scherm, dan kunnen we u de Toshiba Satellite van harte aanbevelen. Voor het predikaat PCM Beste Koop is de strijd een stuk spannender. Uiteindelijk slepen de Jewel en de HP dit predikaat in de wacht. Gebruik u uw notebook voornamelijk voor mobiel filmkijken, dan is de HP de best betaalbare keuze. Wilt u echter meer doen met uw notebook en verwacht u ook prestaties, dan raden we u de Jewel Diamond 2500 aan. Een eervolle vermelding krijgen de notebooks van Promedion, NEC en Toshiba, aangezien ze slechts een tiende punt onder de winnaars eindigen.
Wat waren de scores van de Asus M6N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cijferlijst Asus M6N

Batterijduur: 9,2
Gebruiksgemak: 10
Software: 9
Totaalscore: 8,7
Prijs/prestatie 40/60: 8
Batterij: 219 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag na erg lang twijfelen ook een alpha 2500 gekocht bij computerland in groningen ik heb de 1,6 centrino, 80 giga 5400 toeren, ati 256mb, 1x512mb intern, dvdrom dual laer.
Hij stond nog in de oude folder voor 1099 met 60 giga je kon dan de update nemen naar de 80 giga en tv tuner , voor 99 euro.
Maar goed in deze zat geen tv tuner dus heb ik hem voor 1150 euro gekregen, geen gekke prijs voor zo'n mooie laptop.
Ook heb ik nog ff gevraagt hoe het nou met het Jewel verhaal zat en de witte schermen waar de alpha wel eens last van had.
De alpha is idd gewoon een jewel, de eigenaar van Jewel is namelijk ook de eigenaar van computerland, dus vandaar.
Ook hebben deze alpha's geen last meer van witte schermen is mij vezekerd omdat er andere moederborden inzitten dan in de eerste serie.
Al met al zoals het nu lijkt een hele mooie laptop voor een hele mooie prijs, maar goed ik heb hem net dus wie weet komt er nog wel een probleempje aan het licht, ik hoop het niet natuurlijk.
ik heb nog wel een vraag , ik heb er verschillende cd's bij maar deze waar is die voor ? inter video , instant-on staat er op, ik kan er ook niet echt een setup op vinden, wie weet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:50:
[...]

Ik denk dat hij voor echte gamers niet geschikt is.
De grafische kaart is namelijk een tikkie langzaam. Als je als een gek een window door het scherm gaat bewegen dan kan ie m niet meer volgen. Die alpha waarschijnlijk wel.
Verder heeft ie geen tv-out en een UK toetsenbord.
Ik heb geen last van de grafische kaart, ik ben een photoshopper en het scherm is geweldig dus dat is voor mij gewoon goed. Het is enorm scherp en verder gewoon een goede laptop.
Ik heb wel gelijk 512 door 1024 laten vervangen.

idd vaag dat die gast me naar de concurrent stuurt... haha. Ik stond ook ff te kijken!
Ik ben op zich enorm blij met deze laptop. Hij is voor mij perfect. Lekker licht, mooi vormgegeven, goede touchpad en geweldig scherm.
Maar voor gamers raad ik hem niet aan. Ook als je niet aan een UK toetsenbord kan wennen zou ik een andere zoeken: heb sony gebeld en ze kunnen hem niet vervangen. de tv-out daar heb je wel een oplossing voor. Er zit wel een monitor out op dus je kunt zo'n snoertje/kastje weet ik t kopen, en die voor tv-out gaan gebruiken.

Voor mij een belangrijke reden om voor Sony te gaan is dat het een AA merk is, veel stabiliteit: je weet wat je koopt. Bij die alpha had ik grote twijfels. ook al was er een oplossing voor het witte schermen probleem, ik heb geen zin in dat ik m straks een week kwijt ben om het moederboard te laten vervangen.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Verbaast me alleen dat het niet de Alpha 2500 is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:50:
[...]

Het reclame team van Sony werkt geweldig goed, ...ze hebben je helemaal in hun greep...
Holy Sony!...lol
Dacht je nou echt dat Sony een andere Intel gebruikt dan de Intel van Jewel?...etc..etc..

AA=Kassa ...en 300 Euro=660 gulden duurder!...en dat is geen kattenpis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 02:55:
[...]

Het reclame team van Sony werkt geweldig goed, ...ze hebben je helemaal in hun greep...
Holy Sony!...lol
Dacht je nou echt dat Sony een andere Intel gebruikt dan de Intel van Jewel?...etc..etc..

AA=Kassa ...en 300 Euro=660 gulden duurder!...en dat is geen kattenpis...
Hoe bedoel je Jewel fanboy..
Als Sony een schoen was, kwam Jewel onder Sony's schoenzool! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 20:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 10:08:
[...]

Hoe bedoel je? Kromme vergelijking? Die Sony FS115B heeft een Intel Integrated videochip en de Diamond 2500 een Radeon 9700 met 256MB :z Tjeez, dat is een verschil tussen dag en nacht.

Over het uitbreiden van het geheugen trouwens, je kunt er PC2700 of PC3200 SO-DIMM geheugen insteken, dat maakt geen barst uit want het geheugen gaat toch op 333 MHz (PC2700) draaien omdat de chipset officieel niet vlugger kan. Nu zorgt dat SmartPower er alleen nog voor dat het op 366 MHz gaat lopen, dus opzich is PC3200 wel aan te raden zodat je zeker weet dat het die SmartPower snelheid aankan. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 10:08:
[...]

Ik ben geen Jewel "fanboy", ...ik ben fan van mijn portemonnee en vertik het om mijn dure euro's aan iets uit te geven dat zich via reclame "AA merk" noemt.
Daar trap ik niet in....ik loop ook niet op reclame Nikes...

Jewel is niets minder dan Sony - het is zelfs veel beter! -...en die glanzende schitterende beeldschermen van Sony moet je ook maar van houden...smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne zojuist besteld!

Ik heb'm uit het krantje van Maart besteld, voor 1299 (incl btw) heb je:
80 ggb hd 5400
1 ggb ( 2 * 512 )
735 centrino
Dual layer dvd +-
GEEN tv tuner (ik zeg het er maar even expliciet bij)

Zit alleen nog te twijfelen over het nemen van pixelgarantie. Standaard krijg je een ander scherm als er meer dan 2 dooie pixels zijn (zie ook de jewel notebooks website). Volgens de verkoper komt het ongeveer in 5% van de gevallen voor. Maar hij zei wel dat hij meestal die ene was, dus dat verbeterd mijn kansen natuurlijk :+

Nog even over de Sony - Jewel vergelijking: (voor zover je die vergelijking kunt maken)
Ik heb ook nog even naar die Mycom aanbieding gekeken. Inderdaad hartstikke mooi design. Maar verder was ik er snel op uitgekeken omdat ik spellen ook belangrijk vind, en de sony had verder geen tv-out (ook belangrijk voor mij). Wat mij verder opviel, was dat je tegen het geweldige actie tarief van maar 200 euro de garantie kon uitbreiden tot 2 jaar. Voor 69 euro heb je bij Jewel 3 jaar carry in garantie. Nou zal er ongetwijfeld wel verschil in zijn (bij Sony vast pickup and return), maar voor mij is het een (te) groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:13:
Ik heb de mijne zojuist besteld!

Ik heb'm uit het krantje van Maart besteld, voor 1299 (incl btw) heb je:
80 ggb hd 5400
1 ggb ( 2 * 512 )
735 centrino
Dual layer dvd +-
GEEN tv tuner (ik zeg het er maar even expliciet bij)

Zit alleen nog te twijfelen over het nemen van pixelgarantie. Standaard krijg je een ander scherm als er meer dan 2 dooie pixels zijn (zie ook de jewel notebooks website). Volgens de verkoper komt het ongeveer in 5% van de gevallen voor. Maar hij zei wel dat hij meestal die ene was, dus dat verbeterd mijn kansen natuurlijk :+

Nog even over de Sony - Jewel vergelijking: (voor zover je die vergelijking kunt maken)
Ik heb ook nog even naar die Mycom aanbieding gekeken. Inderdaad hartstikke mooi design. Maar verder was ik er snel op uitgekeken omdat ik spellen ook belangrijk vind, en de sony had verder geen tv-out (ook belangrijk voor mij). Wat mij verder opviel, was dat je tegen het geweldige actie tarief van maar 200 euro de garantie kon uitbreiden tot 2 jaar. Voor 69 euro heb je bij Jewel 3 jaar carry in garantie. Nou zal er ongetwijfeld wel verschil in zijn (bij Sony vast pickup and return), maar voor mij is het een (te) groot verschil.
Je hebt hem besteld bij Computerland ?
En jah de reden waarom ik eigenlijk de Diabloo wil is om het beeldscherm omdat ik denk dat 1200x800 te groot is...
Maarja hij is er wel erg goedkoop...

Zit dus tussen de AsusM6Ne of de Jewel 2500 (of van diabloo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
Vandaag alpha 2500 naar computerland gebracht ivm aangeboden oplossing voor witte schermen probleem. Verkoper vertelde mij dat het probleem is opgetreden bij een bepaalde serie moederborden. Dus vervanging moederbord in die gevallen noodzakelijk. Wat pluspunt is van Jewel is de snelle reparatie. Geen reparatie is natuurlijk nog beter, maar als reparatie toch nodig is heb je je laptop meestal binnen een week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:16:
[...]

Je hebt hem besteld bij Computerland ?
En jah de reden waarom ik eigenlijk de Diabloo wil is om het beeldscherm omdat ik denk dat 1200x800 te groot is...
Maarja hij is er wel erg goedkoop...

Zit dus tussen de AsusM6Ne of de Jewel 2500 (of van diabloo)
Yes bij computerland. Per definitie eigenlijk, want zij kunnen altijd de scherpste aanbiedingen maken via het 'merk' Alpha.

Te groot? :) Mjoah.. 'k weet niet wat je ermee doen wilt natuurlijk, maar anders zoek je toch een Jewel/aplha met gewoon 15 inch scherm? Dan heb je 1024*768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaren hier niet geweest, maar nu weer terug.
2500 bevalt prima, nu 14 dagen in mijn bezit,en nooit witte schermen.
Net een vastloper tijdens het surfen. vervolgens gereset met de powerknop.
machiene ging uit en was vervolgens niet meer aan te krijgen. Aan/uit-knop deed niks.
op de laatst de batterij eruit gehaald en weer terug geplaatst
iemand met soortgelijke ervaring of een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:50:
Jaren hier niet geweest, maar nu weer terug.
2500 bevalt prima, nu 14 dagen in mijn bezit,en nooit witte schermen.
Net een vastloper tijdens het surfen. vervolgens gereset met de powerknop.
machiene ging uit en was vervolgens niet meer aan te krijgen. Aan/uit-knop deed niks.
op de laatst de batterij eruit gehaald en weer terug geplaatst
iemand met soortgelijke ervaring of een verklaring?
Welcome back dan ;)

Ik heb met m'n oude laptop (Compaq Armada 1750) dat wel eens meegemaakt (3 keer ofzo denk ik). Enige oplossing was toen compleet de accu er even uithalen, dus zelfde als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:34:
[...]

Yes bij computerland. Per definitie eigenlijk, want zij kunnen altijd de scherpste aanbiedingen maken via het 'merk' Alpha.

Te groot? :) Mjoah.. 'k weet niet wat je ermee doen wilt natuurlijk, maar anders zoek je toch een Jewel/aplha met gewoon 15 inch scherm? Dan heb je 1024*768.
Ik bedoel te groot de resolutie heb liever 1450 bij ... 1050 ofzow is dat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:59:
[...]
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Verbaast me alleen dat het niet de Alpha 2500 is geworden.
Dank je :)
Tja, als je ze naast elkaar ziet staan en vooral dan aan, dan begrijp je het waarschijnlijk wel. Zeker aangezien ik geen gamer maar een photoshopper en schrijver ben.
(nja, schrijven kun je natuurlijk ook op de laptop van je opa uit t jaar 0 ;))
Maar deze vaio heeft gewoon een schitterend scherm. Ook houd ik van fims kijken en dat is prachtig op deze laptop. Ik weet dat sommige mensen een grote waarde hechten aan die videokaart, maar voor mij is deze goed genoeg. Ik heb gezien dat als ik als een gek een window door t scherm beweeg, deze kaart t niet kan volgen. Maar ja... dat doe ik nooit ;) gek he. En ik speel geen games. (hooguit maijong ofzo... hihi)

Dus ga ik liever voor een goed gevoel en stabiliteit. Daarnaast was deze in de aanbieding hoor, anders had ik m niet gekocht (te duur dan).

ik had gewoon geen zin risico te lopen. de Alpha blijft een white label...

Edit:
oja weet je wat ook geweldig is: deze laptop word bijna niet warm en is zowat geruisloos! Plus licht (als ik m vergelijk met mijn oude dan, de alpha is ong. hetzelfde)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:35

blaaat945

..?

Ik ben van plan om binnenkort een bluetooth adapter aan te schaven. Heb al een beetje zitten zoeken op het net, maar welk type, merk kan ik het beste nemen qua grote? ik wil hem namelijk wel verwerken in de interne usb poort. Ik heb namelijk geen zin om te gaan schaven om hem passend te krijgen.

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaaat schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:38:
Ik ben van plan om binnenkort een bluetooth adapter aan te schaven. Heb al een beetje zitten zoeken op het net, maar welk type, merk kan ik het beste nemen qua grote? ik wil hem namelijk wel verwerken in de interne usb poort. Ik heb namelijk geen zin om te gaan schaven om hem passend te krijgen.
Heb je die van jewel al overwogen?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:35

blaaat945

..?

Oeps... daar heb ik helemaal nog niet aan gedacht om te checken of ze zelf ook los verkopen... |:(
Ga ik gelijk maar ff doen! thanx

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:25:
[...]

ik heb hierover in het vorige topic ( Nieuwe jewel notebook? Jewel Diamond 2500 Centrino ) ook een keer wat gelezen, toen bleek het zo te zijn dat de antenne kabel niet goed aangesloten was vandaar het belabberde bereik, de mini wlan pci kaart zit onder de grote klep aan de onderzijde van de laptop, ff losschroeven en kijken of er nix los hangt..
Er is één kabeltje aangesloten, wat volgens mij de antenne is. Verder hangt er niets los, dus ik weet ook niet wat het probleem is. Ik ga er wel even mee heen...

/Edit: ze hebben er een nieuw WLAN-kaartje ingezet, maar nog steeds geen verbetering. Antenne zat ook goed vast, dus ik denk dat ik morgen mijn Sweexroutertje ga inruilen voor een linksys :) Had ik dat maar direct gedaan...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand in de gelegeheid zijn om een lijstje te maken met wat je precies bij een Alpha 2500 met TV-tuner krijgt. Dus software, kabels enz. Dit zodat ik bij aankoop ff kan checken of alles erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Ik overweeg de aanschaf van de diabloo v2600 van de laptopper.
Deze heeft een resolutie van 15.4" WSXGA+ TFT (1680 x 1050)
Het lijk dezelfde labtop als de jewel...
Heeft iemand hier al ervaringen mee?
linkje

Of heeft de laptop van computerland voordelen die dez eniet heeft?
Vooral het grote scherm lijkt mij wel wat!

En graag zal ik een nog betere accu willen of een 2e accu, weten jullie of die bestaan en of los verkocht worden? Want bij de laptopper staat: "6-cells accu" maar dat zegt mij niks over de capiciteit. Bij de dell i6000 15,4" kan je een 9cell 80wHr kopen, maar die presteerd minder in 3D apps.

[ Voor 3% gewijzigd door Lennart_1337 op 01-03-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De alpha heeft een WXGA scherm, de jewel of in jouw geval diabloo heeft een WXGA+ scherm.
Dat wil zeggen, hogere resolutie, en dat merk je ook aan de prijs..

Over accu tijd, heb in dit forum gelezen, dat mits er de nieuwste bios op staat, en battery, een paar keer helemaal is opgeladen/ontladen, een battery life bij normaal internetgebruik te halen is van 3 uur..meen zelfs nog iets langer..bij gamen wordt dat natuurlijk minder -> ati 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:39
Dus de grafische kaart van de huidige Alpha 2500 serie @ computerland.nl zuigt big time??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:59

Wimo.

Shake and Bake!

Roodey schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:17:
Dus de grafische kaart van de huidige Alpha 2500 serie @ computerland.nl zuigt big time??
De videokaart is hetzelfde. Beide een 256Mb ati radeon 9700. Prima kaart hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Lennart_1337 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:05:
Ik overweeg de aanschaf van de diabloo v2600 van de laptopper.
Deze heeft een resolutie van 15.4" WSXGA+ TFT (1680 x 1050)
Het lijk dezelfde labtop als de jewel...
Heeft iemand hier al ervaringen mee?
linkje

Of heeft de laptop van computerland voordelen die dez eniet heeft?
Vooral het grote scherm lijkt mij wel wat!

En graag zal ik een nog betere accu willen of een 2e accu, weten jullie of die bestaan en of los verkocht worden? Want bij de laptopper staat: "6-cells accu" maar dat zegt mij niks over de capiciteit. Bij de dell i6000 15,4" kan je een 9cell 80wHr kopen, maar die presteerd minder in 3D apps.
kijk eens: [rml]Lennart_1337 in "[ Ervaringen] Diabloo W2600"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Ja idd. ik zag dat topic pas later, maar ik wou toch ook graag weten of het over de "bijna" dezelfde laptop ging. Daarom had ik mijn post hiero laten staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Wimo. schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:27:
[...]

De videokaart is hetzelfde. Beide een 256Mb ati radeon 9700. Prima kaart hoor!
ook voor nieuwe spellen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:59

Wimo.

Shake and Bake!

Roodey schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:14:
[...]

ook voor nieuwe spellen?? :?
Ut2004 en wow spelen prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Wimo. schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:15:
[...]

Ut2004 en wow spelen prima :)
Ik blijf maar doorvragen, maar ook Doom 3 (zwaarste spel op dit moment?!)

Want ik wil Brothers in Arms erop kunnen spelen, komt binnenkort uit

Waar moet een beetje laptop aan voldoen om redelijk mee te kunnen gamen?

Dus vrij hoge resolutie en goede graphics ;)

Processor: 1.7 GHz centrino ? AMD ? Pentium 4 ?
Werkgeheugen: 512 MB of 1024 MB
Video: Ati (welke van ATI is heel goed en betaalbaar?)
Scherm: hoeveel inch"

Extra's : ?

[ Voor 34% gewijzigd door Roodey op 02-03-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Luister eens, als je je laptop als dektop replacement gaat nemen kun je net zo goed een pentium IV of AMD 64 nemen.
Wat grafische kaarten betreft, 128mb volstaat over het algemeen ruim om de spellen goed te kunnen spelen.
Voor Borthers in Arms, kijk gewoon naar de veriesten op de doos/site...
512Mb volstaat normaalgezien, maar als je zo heavy gaat gamen is 1024 misschien toch geen slecht idee.
Veder raad ik je aan een 7200rpm schijf te nemen.

Wil je ook nog redelijk mobiel zijn, dan is een Centrino'tje zeker aan te raden.

[ Voor 13% gewijzigd door Daenney op 02-03-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Daenney_s schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:22:

Wil je ook nog redelijk mobiel zijn, dan is een Centrino'tje zeker aan te raden.
Dus een 1.7 GHz Centrino is zelfde als 64 of Pentium 4?

Heb gewoon veel vragen voordat ik € 1299 ga uitgeven :9

[ Voor 14% gewijzigd door Roodey op 02-03-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:24:
[...]

Dus een 1.7 GHz Centrino is zelfde als 64 of Pentium 4?

Heb gewoon veel vragen voordat ik € 1299 ga uitgeven :9
Een Centrino 1,7 komt ong. overeen met een P4 2,5 (staat ook ergens in een overzichtje bij de FAQ..). Een centrino is gewoon zuiniger met de batterij en wordt minder snel warm, dus beter voor een flaptop.

Edit: idd, als je het als desktop replacement zoekt, maakt de proc niet veel uit, als de warmte en batt je niets boeien, maar je de hoogste snelheid wilt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk mijn laptopje weer terug. Is voor de derde keer in drie maanden weg geweest ivm spontane uitvalproblemen.
Op het afhandelingsrapport staat "Rework uitgevoerd!" weet niet wat dat inhoud maar ik ben erg benieuwd of de problemen nu wel opgelost zijn. Als trouwens het probleem er nog steeds in zit kunnen ze mijn laptop terug krijgen. Drie reparatie pogingen moet toch genoeg zijn.

Ben trouwens wel erg te spreken over de mensen bij Tradeland :) .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verstandig om deze laptop te kopen aangezien nu steeds meer de nieuwe Sonema's er komen waar gelijk een PCI X gaat in zit (en over een maand overal in Nederland aardig verkrijgbaar is), iets wat veel beter de spellen van de komende 3 jaar aankan dan deze laptop. Toch of heb ik het hiermee mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
nieuw BIOS uit voor Alpha/ Jewel 2500, Versie 1.08 op Uniwill website
Apart is dat in de changelog staat 259IA1 en op de website 259IA3
Ook apart is dat klaarblijkelijk versie 1.07 is overgeslagen.

BIOS:1.08 EC:1.06/IAH1.06
===============================================
1. Add CMOS Wake On Lan item default is disable.
Update EC 1.06 version
1. Solved system restart when InstantOn shutdown.

259IA1.108 CheckSum:95FFH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
Pepper, Mooi dat je het laptoppie terug hebt. De mijne is nog onder behandeling voor de white screens. Schijnt dat er een nieuw moederboard in moet, is dat een "rework" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clog schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:50:
nieuw BIOS uit voor Alpha/ Jewel 2500, Versie 1.08 op Uniwill website
Apart is dat in de changelog staat 259IA1 en op de website 259IA3
Ook apart is dat klaarblijkelijk versie 1.07 is overgeslagen.

BIOS:1.08 EC:1.06/IAH1.06
===============================================
1. Add CMOS Wake On Lan item default is disable.
Update EC 1.06 version
1. Solved system restart when InstantOn shutdown.

259IA1.108 CheckSum:95FFH
***** KIJK UIT ****
Heb die nieuwe bios toch geprobeerd |:(
Geeft ook bij het flashen aan 259IA 1 , kreeg vervolgens bij het opnieuw opstarten een CMOS error, kon nog wel de bios in en verder doorstarten. Multiplier van de cpu stond ineens op 6/1x ipv 17/1x. Pas na opnieuw flashen (oude versie 1.06) was het probleem opgelost.

Hoe was het ook weer... eerst denken dan doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:45:
[...]

***** KIJK UIT ****
Heb die nieuwe bios toch geprobeerd |:(
Geeft ook bij het flashen aan 259IA 1 , kreeg vervolgens bij het opnieuw opstarten een CMOS error, kon nog wel de bios in en verder doorstarten. Multiplier van de cpu stond ineens op 6/1x ipv 17/1x. Pas na opnieuw flashen (oude versie 1.06) was het probleem opgelost.

Hoe was het ook weer... eerst denken dan doen? 8)7
Daar is een heel mooi gezegde voor:

"Don't fix what isn't broken"

Met andere woorden, als je geen problemen hebt, waarom dan flashen. Mijn laptoppie draait prima met de 1.06 bios, dus ik ga niet flashes. WoL kan me op de laptop niete cht boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ook ik heb eindelijk de Alpha 2500:

1.7 GHz
1024 MB DDR
80 GB 5400 rpm
8x DVD DL

Werkt lekker alleen toch nog de volgende vraagjes:

1. hebben jullie al een manier gevonden om de irritante bleep bij het opstarten uit te krijgen (haat die klassieke bios bleep)

2. heeft iemand een handleiding van instant on, heb al de volgende toetsen ontdekt:
m= mute
o= opties

maar verder werkt het nog niet echt lekker. Je switch niet 1,2,3, naar mp3 functie en de TV-tuner wordt niet in instant on ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Hey

Iemand had het over de Somena's van AMD. Ik dacht at die procs pas midden deze zomer zouden worden gelanceerd...
Als ze inderdaad vanaf April al beschikbaar zijn lijkt me dat wel een interessant alternatief...

weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:14:
Nou ook ik heb eindelijk de Alpha 2500:

1.7 GHz
1024 MB DDR
80 GB 5400 rpm
8x DVD DL

Werkt lekker alleen toch nog de volgende vraagjes:

1. hebben jullie al een manier gevonden om de irritante bleep bij het opstarten uit te krijgen (haat die klassieke bios bleep)

2. heeft iemand een handleiding van instant on, heb al de volgende toetsen ontdekt:
m= mute
o= opties

maar verder werkt het nog niet echt lekker. Je switch niet 1,2,3, naar mp3 functie en de TV-tuner wordt niet in instant on ondersteund.
Op de bijgeleverde cd "version1.1" met drivers en de handleidingen, staat ook een handleiding voor InstantOn. Je moet kijken naar "Power Cinema". Als je de cd niet hebt kan ik 'm wel mailen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn laptop dik twee dagen in gebruik sind de "Rework" :? maar tot nu toe nog geen enkel probleem. Niet één keer uitgevallen of wat dan ook. Ik begin goede hoop te krijgen dat het probleem inderdaad is opgelost. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:50:
[...]

Op de bijgeleverde cd "version1.1" met drivers en de handleidingen, staat ook een handleiding voor InstantOn. Je moet kijken naar "Power Cinema". Als je de cd niet hebt kan ik 'm wel mailen als je wilt.
Thnx uiteindelijk gevonden op cd 1.2, zat in mapje verstopt.

Heb jij ook die irri bleep bij het opstarten? Kan je die uitschakelen (hoe?)?

Nu heb ik daarnaast in het Bios de mogelijkheid om bij Power de High Performance Mode op enabled te zetten > is dit de zogenaamde smartpower?
En de mogelijkheid om de Long Battery Life Mode aan te zetten? Wat gebeurt er dan? Deze staat nu op disabled en mijn proc. klokt zich binnen windows automatisch terug naar 600 MHz.

Dit kon ik namelijk niet terug vinden in de handleiding over het Bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
iemand al ervaringen met de nieuwe bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Laatst online: 14-05-2023

711

de laatste tijd valt me op dat mijn laptop (alpha 2500) direct na het opstarten, soms vastloopt. Ik krijg geen witte of blauwe schermen. De laptop reageert verder niet meer (geen muis, reageert niet meer op numlock toets). De enige remedie is om de laptop uit te zetten (via de powerknop) rn opnieuw op te starten. Hierna doet hij het gewoon.

Nu heb ik de volgende vragen:
1. herkennen mensen dit probleem ?
2. heeft dit met een rotte driver te maken of is dit wellicht gerelateerd aan het "witte schermen"-probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGuru
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09-2008
Ghannes schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:36:
iemand al ervaringen met de nieuwe bios?
Ik heb sinds gisteren ook deze fijne notebook. Mooi spul! En op 1024*768 is er heel goed mee te gamen voor spellen die geen breedbeeld ondersteunen (als je in de het weergave -> paneel blad van je Radeon uitvinkt dat hij het formaat van het beeld moet aanpassen aan de paneelgrootte).

Bij Uniwill op de site staat echter alleen nog maar model 259IA3, het model 259IA1 is verdwenen. Dat is naar mijn mening omdat er twee nieuwe revisies van zijn gemaakt, de eerste voor een beeldscherm met een hogere resolutie, de tweede met een aangepast moederbord om het "witte scherm probleem" op te lossen. Ik denk dus, dat je die nieuwe BIOS alleen veilig kunt flashen als je een nieuw moederbord hebt gehad om dat probleem op te lossen. Ik ga het er in ieder geval niet op wagen, want je weet niet wat er aan het moederbord is gewijzigd.

Maar hele fijne laptop!

[ Voor 4% gewijzigd door DiGuru op 05-03-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGuru
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09-2008
711 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:05:
de laatste tijd valt me op dat mijn laptop (alpha 2500) direct na het opstarten, soms vastloopt. Ik krijg geen witte of blauwe schermen. De laptop reageert verder niet meer (geen muis, reageert niet meer op numlock toets). De enige remedie is om de laptop uit te zetten (via de powerknop) rn opnieuw op te starten. Hierna doet hij het gewoon.

Nu heb ik de volgende vragen:
1. herkennen mensen dit probleem ?
2. heeft dit met een rotte driver te maken of is dit wellicht gerelateerd aan het "witte schermen"-probleem ?
Probeer eens te werken terwijl de accu er uit is. Meestal komen dat soort dingen door een kapotte accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik de smart power 2 geactiveerd, dacht in het bios maar mijn proc. blijft op 1.7 GHz draaien (en ik heb ook een 1.7 GHz)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:50:
Hoe krijg ik de smart power 2 geactiveerd, dacht in het bios maar mijn proc. blijft op 1.7 GHz draaien (en ik heb ook een 1.7 GHz)???
bedoel je niet "long battery life mode" ofzoiets? staat er ook in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghannes schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:51:
[...]

bedoel je niet "long battery life mode" ofzoiets? staat er ook in ;)
nou bij de advertentie van de alpha 2500 staat smart power 2 waarmee je 20% meer snelheid haalt oftewel de proc. wordt overgeklokt. Maar waar stel je dit in???
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.