Ik ben in bezit van een Alpha 2500.
Ik heb de notebook vandaag precies 3 weken geleden gekocht bij Computer-Land in Eindhoven.
Het betreft een, M745, 80GB en ingeboude mini pci tv (combined capture) kaart. Verder komt hij overeen qua specificaties conform de Alpha 2500.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van dit product.
Ik heb
geen last van het z.g. "witte schermen" probleem.
Ik hoop en verwacht hier ook geen problemen meer mee te krijgen, en hij heeft al vele gebruikersuren achter de kiezen.
Ik heb het product aangeschaft na een zeer goed overwogen keuze.
Alvorens ik tot aanschaf overging heb ik vele reviews en forums alsdeze gelezen.
Ik heb erg veel na de prijs kwaliteit verhouding gekeken. Met een notebook van een A merk (lees bijv. Sony, HP) met deze specificaties zou ik veel duurder uit geweest zijn.
Omtrent de accu wil ik mijn ervaringen graag met jullie delen.
In het begin was de accu erg snel leeg. Hij moet een aantal malen volledig op- ontladen worden.
De gebruikerstijd van de accu is sterk afhankelijk van een aantal factoren.
In het meest ongunstige gebruik voor de accu gaat hij 1,5 uur mee (usb opt.muis, wlan, dvd).
In het meest gunstige gebruik voor de accu gaat hij 3,15 uur mee.
Gemiddeld genomen draait hij bij mij ongeveer 2,5 uur op een volle accu.
Wat kost er nu zoveel accucapaciteit en wat kun je doen om zo lang mogelijk op een volle accu te werken als je geen 220 v in de buurt hebt.
- Gebruik geen een usb optische muis (5v, 100 mA)
- Schakel WLAN uit (maakt 15 minuten uit op een volle accu)
- Met Fn-F7 en F8 kun je het scherm lichter/donderder instellen. Lichter betekent meer accu
- Hoe krachtig moet de processor werken. Meer vermogen betekent meer warmte en dus ook meer koeling, oftewel meer accu. Ik gebruik het programma Speedswitch XP om te kunnen zien en te kunnen aangeven hoe de processor zijn werk moet doen (dynamic switching). Ik ben nu dit bericht aan het tikken en dan hoeft mijn processor ook niet op 1,7 of 1,8 Mhz te draaien. Hij draait nu op 594 Mhz en hoeft dan ook bijna niet gekoeld te worden (rust). Start ik nu een ander programma op gaat hij even op 1,8 Mhz draaien. Haal ik nu bijvoorbeeld de usb muis eruit valt de processor terug naar 34 Mhz, dus een usb muis snoept van je accu.
- Ook het gebruik van de combi cd/dvd speler/brander kost capaciteit.
- Je kunt je grafische kaart instellen onder de optie powerplay van je ATI programma of het gaat om prestaties of levensduur van de accu. Denk hieraan bij gamen op je accu.
pluspunten van de Alpha 2500:
- Goed scherm (geen dode pixel) en een goede inkijk hoek
- Goede prestaties
- Krachtige grafische kaart
- Mooi plat design
- Schakelaar WLAN
- Goede en op de juiste locatie geplaatste ingangen
Tot slot heb ik zelf het navolgende probleem met de Monster tv tuner / video capture device kaart.
Ik gebruik de driver van de notebook cd (ver. 1.2) TDA 8275 voor de tv kaart.
Ik heb op internet geen andere/recentere driver voor de kaart kunnen vinden. Ik kom telkens op niet leesbare Aziatische sites uit.
- De kwaliteit van de tv zenders is matig.
- Als ik een oudere videocamera wil aansluiten (die geen f.wire heeft) via de s-video of via de rode, witte en gele tulp stekkers krijg ik alleen maar geluid en geen beeld.
Ik heb de kaart reeds laten vervangen bij Computer-Land maar dat mocht het probleem niet verhelpen. p.s. het ligt niet aan de videocamera en kabels want mijn digitale videocamera geeft ook geen beeld via de s-video.
Alvast bedankt voor jullie reacties.