[Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg fijne laptop heb er alleen maar goede ervaringen mee _/-\o_

Heb vandaag een Jewel USB-bleutoothstick besteld bij Computerland R'dam voor € 29,-
Volgens de verkopers mag je de uitsparing met interne USB ingang gewoon gebruiken voor verschillende doeleinden zonder dat de garantie eraf gaat. Helaas hadden ze de USB-bleutoothstick niet op voorraad (nog even wachten en dan gebruiken voor o.a. mijn mobiel). Ik mag de stick er dus ook gewoon zelf in doen.

Ik zit nog te twijfelen of ik er 512 mb intern geheugen extra bij zal nemen.
Soms lijkt het wanneer ik aan het branden ben dat ik maximaal tot 480 mb kan gebruiken (via StatBar afgelezen) en dat ie dan niet meer geheugen over heeft. StatbBar geeft overigens wel netjes 512 mb aan. Heb ik sowieso snelheidswinst wanneer ik twee reepjes van 512 gebruik of alleen maar wanneer mijn laptop meer dan 512 mb verbuikt :?

Mijn configuratie is trouwens:
Standaard Jewel (Alpha) 2500:
1.6 Ghz Pentium M Dothan
512 MB PC2700
60 GB 7200 RPM 8 MB Cache HD
Interne TV-tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Dat lijkt mij wel cool!
Ik heb een diabloo w2600 besteld, ik hoop dat het daar ook opzit aangezien het dezelfde laptop is. Alleen heb ik in de gebruikers handleiding nog niks erover gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:52

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:54:
[...]

nou bij de advertentie van de alpha 2500 staat smart power 2 waarmee je 20% meer snelheid haalt oftewel de proc. wordt overgeklokt. Maar waar stel je dit in???
Performance mode aanzetten in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Is die performance mode ook vanuit windows aan of uit te zetten?
Of moet je elke keer alle instellingen veranderen in de bios?

Ik had gelezen dat er een knop op de laptop zit die de laptop in een stroom besparende modes zet en de fannetjes zachter laat draaien. Klopt dit?

En is de laptop ook vanuit windows zelf met een tooltje te overclocken of onderclocken?
Ik weet dat dit met de videokaart wel kan en dat mensen stroom menen te sparen door de videokaart in 2D modus zachter te laten "draaien".

En dit komt van de site van uniwill:
? Battery Pack / AC Adapter
Li-ion 6-Cell pack, 10.8V x 4400 mAh or 47,5whr
Li-ion 9-Cell pack, 10.8V x 6600 mAh 71,5whr
Low battery state with low battery warning beep
Uniwill SmartPower Power Management
Smart Battery Compliant; low battery warning beep
Autosensing AC-in 100~240V, DC-out 20V, 90W

Heeft iemand ervaring met die 9-cell battery, en waar kan je die goedkoop bestellen?
Het lijkt mij dat je met die accu 33% meer tijd mobiel kan werken.
Bij delaptopper.nl hebben ze het over 150,- excl. btw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 09:59
hier?
zie verder hier.

[ Voor 46% gewijzigd door Ghannes op 07-03-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:12:
En dit komt van de site van uniwill:
? Battery Pack / AC Adapter
Li-ion 6-Cell pack, 10.8V x 4400 mAh or 47,5whr
Li-ion 9-Cell pack, 10.8V x 6600 mAh 71,5whr
Low battery state with low battery warning beep
Uniwill SmartPower Power Management
Smart Battery Compliant; low battery warning beep
Autosensing AC-in 100~240V, DC-out 20V, 90W

Heeft iemand ervaring met die 9-cell battery, en waar kan je die goedkoop bestellen?
Het lijkt mij dat je met die accu 33% meer tijd mobiel kan werken.
Bij delaptopper.nl hebben ze het over 150,- excl. btw 8)7
bij compluterland 177 euro incl. zijn asus en medion toch stuk goedkoper met zijn 100 euro :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plus verzendkosten is alsnnog 160 euro of we moeten er 500 bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Dat is jammer, misschien als iemand een ia wil starten dan kunnen we misschien proberen korting te krijgen? (ik denk dat er ng wel meer mensen staan te trappellen voor een goedkopere 9-cell accu.)
En aan de prijzen te horen moet er wel flink wat afkunnen!
Ik zie het zelf niet echt zitten om een ia te organiseren. Heb het nog nooit eerder gedaan en 2 dagen geleden mijn polsgebroken en nog een pak schoolwerk... |:( 8)7

Edit:
Dit stond in een mailtje dat ik van de laptopper kreeg:

"Li-ION Batterij; 9 Cell voor W2600 Dit is de enige extra accu die wij kunnen bestellen bij de distributeur. Houdt u er rekening mee dat de levertijd lang kan zijn bij dit soort bestellingen, vaak al gauw enkele weken. De prijs ligt op ongeveer 125 tot 149 euro exclusief BTW."

Niemand die wat weet over het over en onder-clocken vanuit windows?

[ Voor 44% gewijzigd door Lennart_1337 op 07-03-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40

-SaveMe-

-klik-

Ik krijg bij instant on bij elke dvd die ik erin stop 'invalid region'. Kan ik de regiocode ergens instellen??

Verder valt het me op dat de partitie die wordt aangemaakt altijd maar 204 MB groot is, terwijl ik heb begrepen dat je zon 700 mB nodig zou hebben, rara ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGuru
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09-2008
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:02:
k zit nog te twijfelen of ik er 512 mb intern geheugen extra bij zal nemen.
Soms lijkt het wanneer ik aan het branden ben dat ik maximaal tot 480 mb kan gebruiken (via StatBar afgelezen) en dat ie dan niet meer geheugen over heeft. StatbBar geeft overigens wel netjes 512 mb aan. Heb ik sowieso snelheidswinst wanneer ik twee reepjes van 512 gebruik of alleen maar wanneer mijn laptop meer dan 512 mb verbuikt :?
Meer geheugen is fijn om swappen tegen te gaan. Kijk in Taakbeheer eens in het tabblad prestaties. Als het wisselbestand maar ongeveer de helft is van je totale geheugen (250-300 MB), is er niets aan de hand. Maar als dat oploopt en de hoeveelheid vrij geheugen wordt erg klein (kleiner dan 32 MB), dan wordt je computer erg traag.

Geheugen is honderden malen sneller dan je harddisk, dus als je computer de harddisk moet gebruiken voor virtueel geheugen, dat merk je dat goed. Programma's reageren dan heel traag op jouw muisklikken en dingen zoals spelletjes bevriezen regelmatig voor een seconde of zo.

Heb je geen last van bovenstaande dingen, dan heb je genoeg geheugen en word het niet sneller als je er meer insteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGuru
Lennart_1337 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:12:
Is die performance mode ook vanuit windows aan of uit te zetten?
Of moet je elke keer alle instellingen veranderen in de bios?

Ik had gelezen dat er een knop op de laptop zit die de laptop in een stroom besparende modes zet en de fannetjes zachter laat draaien. Klopt dit?
Ja. Werkt ook prima.
En is de laptop ook vanuit windows zelf met een tooltje te overclocken of onderclocken?
Ik weet dat dit met de videokaart wel kan en dat mensen stroom menen te sparen door de videokaart in 2D modus zachter te laten "draaien".
Voor de processor en het geheugen moet je normaal gesproken in de BIOS zijn, of op de knop drukken. De videokaart kan met de gebruikelijke tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGuru
-SaveMe- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:25:
Ik krijg bij instant on bij elke dvd die ik erin stop 'invalid region'. Kan ik de regiocode ergens instellen??

Verder valt het me op dat de partitie die wordt aangemaakt altijd maar 204 MB groot is, terwijl ik heb begrepen dat je zon 700 mB nodig zou hebben, rara ?
Normaal gesproken staat er geen regiocode geselecteerd. Als je die wilt instellen, dan kan dat in Apparaatbeheer, bij de eigenschappen van je DVD speler. Let wel op: Je kunt dit maximaal 4x instellen of wijzigen! Daarna zit je er aan vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je gebruik kan maken van de ingebouwde microfoon. Ik wil namelijk geluid opnemen en gebruik daarvoor geluidsrecorder van Windows zelf. Hierbij staat als microfoon de standaardmicrofoon geselecteerd ( je kan kiezen uit de modem en een standaard microfoon), maar hij neemt niks op (ik weet zo snel ook niet andere goede programma's om geluid op te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar ik ben vergeten hoe ik in de bios kom...

Nou weet ik dat het ergens in het forum staat maar om de nou ECHT ALLE pagina's door te zoeken lijkt me wat onhandig.

Was het F2 of F6? In ieder geval daar lukt het niet mee...

Groeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:50:
Misschien een domme vraag maar ik ben vergeten hoe ik in de bios kom...

Nou weet ik dat het ergens in het forum staat maar om de nou ECHT ALLE pagina's door te zoeken lijkt me wat onhandig.

Was het F2 of F6? In ieder geval daar lukt het niet mee...

Groeten...
del

sttaat ook in startpost van dit deel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:52

Wimo.

Shake and Bake!

Ok,

Ik gebruik de laptop nu ongeveer 2 maaden. Wil hier even mijn bevindingen posten:

Pro:

- Krachtig maar toch slank .. als je hem vergelijkt met menig andere laptop zie je het pas echt goed (dit is ook meteen een nadel, zie verder)
- Prima prijs voor wat je krijgt
- Radeon 256 heeft RUIM voldoende power om de huidige generatie spelen te spelen
- 9cells accu beschikbaar (172 euro)
- Mooi helder scherm
- Overclock optie ;)

Cons:

- Accuduur BLIJFT max 3 uur met alle powersavings aan
- Fan springt vaak onnodig aan
- Behuizing gaat eraan als je hem dagelijks gebruikt .. de oude generatie jewels had die ook. De mijne kraakt nu al als ik hem openklap. Ik mag hem overigens wel onder garantie laten vervangen
- Ik kan niet aan het flexibele keyboard wennen :X

Al met al toch een prima laptop voor iemand met een studentenbudget! Ik heb naast deze laptop ook een cl56 en die is wel iets degelijker ... helaas is die ook iets duurder.

Mijn laptop:

1.6 dothan
1024 ram
60gb 7200

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 09-03-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die problemen hebben met de videokaart? Ik wel! Zie hier:

Verwijderd in "Radeon 9800 Pro problemen"

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Ik heb nog steeds een probleem met mn draadloze netwerk adapter. Het ontvangst is zeer slecht. Ik heb een 11mb draadloze router maar zelfs als ik er naast zit dan wisselt ie de hele tijd van 11mb naar 5.5 mb en helemaal naar 1 mb. De Intel PROset/wireless geeft aan dat de signaalkwaliteit goed tot zeer goed is maar de signaalsterkte in windows draadloze netwerk adapter geeft maar 1 streepje aan bij signaal sterkte en ook in de Intel PROset/wireless geeft aan dat de signaal sterkte 1 of 2 streepjes is. En dan zit ik naast de draadloze router he!
Ik heb de onderkant opengehaald en gekeken naar de draadloze netwerkadapter. Klein plaatje met 1 draadje wat van de MAIN (er is ook nog een AUX) aansluiting naar ergens onder de omhuizing bij de adaptergleuf verdwijnt. Waar gaat dit draadje naar toe? Moet er nog een ander draadje aan de AUX uitgang zitten? Weet iemand waar de antenne zit en hoe ik daarbij kan komen om te kijken of alles vastzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 09:59
paoloA schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:11:
Ik heb nog steeds een probleem met mn draadloze netwerk adapter. Het ontvangst is zeer slecht. Ik heb een 11mb draadloze router maar zelfs als ik er naast zit dan wisselt ie de hele tijd van 11mb naar 5.5 mb en helemaal naar 1 mb. De Intel PROset/wireless geeft aan dat de signaalkwaliteit goed tot zeer goed is maar de signaalsterkte in windows draadloze netwerk adapter geeft maar 1 streepje aan bij signaal sterkte en ook in de Intel PROset/wireless geeft aan dat de signaal sterkte 1 of 2 streepjes is. En dan zit ik naast de draadloze router he!
Ik heb de onderkant opengehaald en gekeken naar de draadloze netwerkadapter. Klein plaatje met 1 draadje wat van de MAIN (er is ook nog een AUX) aansluiting naar ergens onder de omhuizing bij de adaptergleuf verdwijnt. Waar gaat dit draadje naar toe? Moet er nog een ander draadje aan de AUX uitgang zitten? Weet iemand waar de antenne zit en hoe ik daarbij kan komen om te kijken of alles vastzit?
Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd tevreden ben over de draadloze netwerkadapter. Als ik thuis kom van school en probeer me aan te melden in ons wireless netwerk dan heeft hij er vaak moeite mee. Maar als hij eenmaal verbinding heeft dan is het allemaal gewoon helemaal perfect.
Als ik jou was zou ik even bellen met de winkel waar je 'm hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:36:
Dat is jammer, misschien als iemand een ia wil starten dan kunnen we misschien proberen korting te krijgen? (ik denk dat er ng wel meer mensen staan te trappellen voor een goedkopere 9-cell accu.)
En aan de prijzen te horen moet er wel flink wat afkunnen!
Ik zie het zelf niet echt zitten om een ia te organiseren. Heb het nog nooit eerder gedaan en 2 dagen geleden mijn polsgebroken en nog een pak schoolwerk... |:( 8)7

Edit:
Dit stond in een mailtje dat ik van de laptopper kreeg:

"Li-ION Batterij; 9 Cell voor W2600 Dit is de enige extra accu die wij kunnen bestellen bij de distributeur. Houdt u er rekening mee dat de levertijd lang kan zijn bij dit soort bestellingen, vaak al gauw enkele weken. De prijs ligt op ongeveer 125 tot 149 euro exclusief BTW."

Niemand die wat weet over het over en onder-clocken vanuit windows?
en zou er genoeg amino zijn voor een IA
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGuru
Ghannes schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 08:47:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd tevreden ben over de draadloze netwerkadapter. Als ik thuis kom van school en probeer me aan te melden in ons wireless netwerk dan heeft hij er vaak moeite mee. Maar als hij eenmaal verbinding heeft dan is het allemaal gewoon helemaal perfect.
Daar de draadloze netwerkverbinding (samen met een optische muis, btw) nogal veel stroom trekt, wordt die ook teruggeregeld door de stroombesparing, net als de processorsnelheid. Dus schakelen tussen vol vermogen en netvoeding / accuvoeding / standby / slaapstand kan de ontvangst verslechteren. De adapter uit- en weer inschakelen laat dat zien.

Wat je daar verder aan kan doen (behalve alle stroombesparing uitzetten) weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Het probleem is nou net dat ik met de adapter zit te werken. Als ik op de accu aan t werken ben dan is het zowieso knudde. Weet niemand waar dat draadje van de MAIN naar toe loopt en waar dat op vast moet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik heb voor de grap bios 1.08 erop gezet en ik zag toen in de bios dat mn proc daar op 660 Mhz stond. ik heb toen 1.06 er weer op gezet, maar mn proc blijft op 660Mhz staan. Ik vroeg me nu af of apps daardoor langzamer opstarten en draaien?? persoonlijk stoor ik me niet aan het feit dat in de bios op 660Mhz staat, want in Everest wordt bij CPUid wel gewoon 1.7Ghz weergegeven.

somebody got some info??

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzN_cRzY schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:09:
Ik heb voor de grap bios 1.08 erop gezet en ik zag toen in de bios dat mn proc daar op 660 Mhz stond. ik heb toen 1.06 er weer op gezet, maar mn proc blijft op 660Mhz staan. Ik vroeg me nu af of apps daardoor langzamer opstarten en draaien?? persoonlijk stoor ik me niet aan het feit dat in de bios op 660Mhz staat, want in Everest wordt bij CPUid wel gewoon 1.7Ghz weergegeven.

somebody got some info??
Dit staat ook in de startpost... Een centrino draait op variërende snelheden, afhankelijk van de vraag.

Je hebt hem ook op high performance staan, wist je dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg lekker. Mijn hdd is kapot :'( Vannacht bevroor windows opeens, hdd-lampje brandde constant en enige oplossing was de batterij loskoppelen. Elke keer als ik hem nu opstart, krijg ik Schijfleesfout, druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten.

Erg vaag... Ik heb het hier ook nog niet voorbij zien komen. Morgen maar even mee naar de computerland :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de algemene ontwikkeling...

Mijn Jewel 2500 werkt zonder problemen via de Kensington Car/Air adapter

Op z'n Hollands: De Kensington adapter via het aanstekercontact van mijn auto.

Jewel/Uniwill komt niet in Kensington lijst voor ...dus je weet het maar nooit....

Het werkt goed via de 20 Volt instelling (jumper)....er klapte niets kapot...lol

http://kennl.mbdev.co.uk/...asp?subsection=28&id=1608

55 euro ex btw bij makro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:13:
Voor de algemene ontwikkeling...

Mijn Jewel 2500 werkt zonder problemen via de Kensington Car/Air adapter
Sorry ik bedoel een Alpha 2500 maar dat is hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:16:
[...]

Sorry ik bedoel een Alpha 2500 maar dat is hetzelfde...
Hier hebben ze een edit-knop voor uitgevonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghannes schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 08:47:
[...]

Ik heb nog nooit enig probleem gehad met inloggen in mijn draadloze netwerk. (Alpha 2500)
Computer aanzetten en tijdens het opstarten wordt de verbinding met draadloos netwerk in enkele seconden gemaakt.

Ik maak wel gebruik van deze reg file voor versnelde netwerk login:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system]
"SynchronousMachineGroupPolicy"=dword:00000000
"SynchronousUserGroupPolicy"=dword:00000000

(Bestand plakken in kladblok, opslaan als network.reg en via dubbelklikken aan register toevoegen)

Ik heb wel het probleem dat de volle accu nogal snel leegloopt als de laptop gewoon HELEMAAL uitstaat.
Binnen een week is de volle accu bijna uitgeput....zonder dat ik iets doe.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL ik kijk net in mijn bios, het is waarschijnlijk het geheugen. Bij system memory staat als size 0 mb??? Hoe kan dit opeens :S Ik heb er niets raars mee gedaan... Kan ik een bootable cd maken die mijn geheugen gaat testen of heeft dit geen zin?

/Edit: nu is het weer 512MB, maar ik krijg wel Schijfleesfout... Hdd is denk ik fucked up. Zijn er tooltjes die je op een bootable cd kunt branden?

/Edit2: laat maar, ik heb hutil al gevonden. Nu nog een bootable cd maken :).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey 2500-ers,

Q: Heeft iemand ervaring met zware cad applicaties op de laptop? Ik ben op zoek naar iets waar ik Solidworks op kan draaien. Het gaat dan naast de proc. snelheid ook vooral om de videokaart.

bij desktops is een OpenGL kaart geloof ik de standaard voor zoiets, hoe zit dit bij laptop videokaarten? Of ben ik in de mummie mode en dan ook hopeloos verouderd qua infO?

ps is het 'witte schermen' probleem nu eigenlijk uit de wereld?

greetz

bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er waren dus enkele sectors corrupt... Meer mensen die dit gehad hebben? Ik bleek dus een Hitachi hdd te hebben. Voor niets een uur proberen hutil (van Samsung) aan de praat te krijgen :(.

Valt zoiets ook onder de garantie? De bad sectors worden momenteel gerepareerd, maar als er eenmaal bad sectors zijn....

Edit: ze waren niet meer te repareren, ik heb een foutcode gekregen. Lekker is dat, na 3 weken hdd kapot :( Heb dat bij mijn desktop ook vaak, ik snap niet wat ik voor straling uitzendt of zo, maar alle hdd's in mijn omgeving houden er na max. een half jaar mee op 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:50:
Er waren dus enkele sectors corrupt... Meer mensen die dit gehad hebben? Ik bleek dus een Hitachi hdd te hebben. Voor niets een uur proberen hutil (van Samsung) aan de praat te krijgen :(.

Valt zoiets ook onder de garantie? De bad sectors worden momenteel gerepareerd, maar als er eenmaal bad sectors zijn....

Edit: ze waren niet meer te repareren, ik heb een foutcode gekregen. Lekker is dat, na 3 weken hdd kapot :( Heb dat bij mijn desktop ook vaak, ik snap niet wat ik voor straling uitzendt of zo, maar alle hdd's in mijn omgeving houden er na max. een half jaar mee op 8)7
't Beste paard struikelt weleens, alles kan kapot en alle harddisks kunnen crashen...

Daarom erg belangrijk om backups te maken!

Natuurlijk heb je recht op een nieuwe harddisk.

Ik had onlangs een Maxtor harddisk die beloofde UDMA mode 6 maar gaf aan mode 5 ..ik kreeg gewoon een nieuwe harddisk...geen enkel probleem.

We hebben betreffende Uniwill/Jewel en Alpha toch niet met boeven of de mafia te maken...!..die ervaring heb ik niet.

Wat had ik ooit een gedonder met Compaq!...alles wat kapot kon in de laptop ging kapot...van harddisk tot videokaart en zelfs het toetsenbord en beeldscherm....en door de reparatie ging de geluidskaart kapot.
Ik kreeg alles vergoed onder garantie.

Het kost ergernis...da's waar...

Ik gebruik voor mijn desktop een spanningsbeveiliging...is niet zo duur...ik heb eigenlijk nooit crashes van harddisks...maar het gebeurt een keer...zeker weten!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@puter: Ik had ook niet anders verwacht dat het onder de garantie valt. Ik heb hem net terug gebracht. Eerst dacht de medewerker dat het wel zou werken als ik Windows opnieuw zou installeren. Oké, ik weer naar huis, Windows installeren, bij het formatteren bleef hij op 0% hangen. Weer terug, nieuwe hdd gekregen. Nu een 5400 rpm ipv een 4200 rpm, zonder extra kosten :*) Wordt nu geformatteerd en hij staat al op 1% B).

Top van Computerland!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:56:
hey 2500-ers,

Q: Heeft iemand ervaring met zware cad applicaties op de laptop? Ik ben op zoek naar iets waar ik Solidworks op kan draaien. Het gaat dan naast de proc. snelheid ook vooral om de videokaart.

bij desktops is een OpenGL kaart geloof ik de standaard voor zoiets, hoe zit dit bij laptop videokaarten? Of ben ik in de mummie mode en dan ook hopeloos verouderd qua infO?

ps is het 'witte schermen' probleem nu eigenlijk uit de wereld?

greetz

bas
Bij de nieuwe generatie laptops met bv een ATI M11 of X600 chipset op de videokaart is het heel goed mogelijk om OpenGL of Direct3D te draaien. Zeker op de nieuwe Jewel met 256Mb videokaart.
Is voor mij ook een belangrijk punt omdat ik er VJ software op ga draaien die ook is gebaseerd op OpenGL en Direct3D. Let ook op de HDD > 7200 Rpm zou ik wel doen . . .
Verwacht alleen geen wonderen, het blijft een laptop!

Groeten :Y)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik heb dus ook de Alpha 2500...
(1,8 GHz, 60 GB 7200RPM, Windows XP Pro SP 2, rest standaard)
Ik heb er geen problemen mee, behalve met het wireless...

Mijn wirelessverbinding valt spontaan weg, terwijl ik bezig ben...
Ik ben er al achter gekomen dat er een zelfde soort techniek achter zit, als in de Centrino (terug clocken om stroom te besparen)
Het enige probleem is dus dat hij hem niet meer omhoog clocked en ook soms de verbinding verbreekt. Ik heb al vele drivers geprobeerd (oud, origineel en nieuw), maar niets helpt...
Ik heb nu de laatste drivers draaien, met de energiebeheer op hoogste, maar mijn probleem blijft nog steeds..

Ik heb Jewel al gemaild, maar die zeggen dat ik de laptop naar Computerland moet brengen en daar moet laten, dan sturen ze hem op, maar dat wil ik niet..
Ook heb ik Uniwill gemaild, deze kwamen met een oplossing om de beide aansluitingen (AUX en MAIN) aan te sluiten met de beide antenne aansluitingen...
Nadat ik dit gedaan heb is het bereik een stuk beter geworden, maar is mijn probleem nog steeds niet opgelost...
Ik wil dus dat de verbinding gewoon op 54 MBit blijft draaien, zonder stroom te besparen..

Iemand een oplossing hiervoor???
En wat is jouw configuratie, die je nu werkend en stabiel hebt draaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of je ook een "echte" afstandsbediening met InstantON kan gebruiken? Ik zie op de site van intervideo wel plaatjes met een remote. Googlen en search op GoT leverde niks op. Dr zit volgens mij geen IR op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

whizchris schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:06:
Heeft iemand enig idee of je ook een "echte" afstandsbediening met InstantON kan gebruiken? Ik zie op de site van intervideo wel plaatjes met een remote. Googlen en search op GoT leverde niks op. Dr zit volgens mij geen IR op...
Als je naar http://www.jewelnotebooks.nl gaat dan zoekt in de prijstlijst van nederland dan zie je een IR afstandbediening staan voor €33,- volgens mij en die kan je daarmee gebruiken :9

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is het al eens voorbij gekomen, maar kan iemand Benchmark 03 draaien svp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Is de service van Jewel nou in het algemeen goed? Want ik lees hier iets op kieskeurig.nl wat mij nou erg tegenhoudt om dit ding te gaan kopen:
Henkert: De Jewel laptops zijn niet om mee te nemen waarschijnlijk, want alles breekt af
en zodra je vraagt hoe het zit met de garantie noemen ze het vrijwel standaard
"valschade". Nee ik heb totaal geen zin meer om met Jewel in zee te gaan...
prijs kwaliteitsverhouding is teleurstellend. Voor de prijs van een A-Merk
krijg je een C-Merk. Ik adviseer toch om een wat bekender merk aan te schaffen,
Jewel laat zijn klanten in de steek vanaf het moment dat het geld binnen is.
Ik heb 3 dikke strepen door het beeld, mijn accu is defect, het
beeldschermplastic is op een plek gescheurd en de schanieren werken te stroef,
verder zijn de beschermkapjes over de schanieren gescheurd en kraakt mijn
laptop als ik het scherm open wil doen.

Met andere woorden, weggegooid geld. (een jaar of meer in bezit)
Alhoewel hij wel door de PCM als beste getest is, wil ik wel dat de service goed is. En dus niet wat "Henkert" zegt, dat Jewel zegt dat het altijd onder valschade oid valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediax schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:25:
Is de service van Jewel nou in het algemeen goed? Want ik lees hier iets op kieskeurig.nl wat mij nou erg tegenhoudt om dit ding te gaan kopen:

[...]

Alhoewel hij wel door de PCM als beste getest is, wil ik wel dat de service goed is. En dus niet wat "Henkert" zegt, dat Jewel zegt dat het altijd onder valschade oid valt..
Alhoewel hij wel door de PCM als beste getest is, wil ik wel dat de service goed is. En dus niet wat "Henkert" zegt, dat Jewel zegt dat het altijd onder valschade oid valt..[/quote]
___

Ik kreeg net een mail binnen over de consumentenbond:

HAD CONSUMENTENBOND OPGEZEGD.. GEVOLG: HERINNERINGSNOTA!

En denk eens aan de stinkende kwestie luchtverfrissers waarin de rechter de consumentenbond veroordeelde.

Iedereen kan de grootste nonsens schrijven op kieskeurig.nl ...concurrenten kunnen elkaar afkraken door doodgewoon slechte dingen te fantaseren over een produkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm... wat is nu de nieuwste BIOS-versie voor de Alpha(Jewel) 2500 :?
Ik leer hier 1.08 en heb zelf 1.06.
Persoonlijk vindk het een beetje erg onduidelijk aangegeven op de Uniwill website.
Welk model laptop is nu precies de Alpha 2500 (zonder aangepast mobo i.v.m. wit scherm) :?

Als er een nieuwe BIOS is. Kan iemand mij dan vertellen wat er aangepast is en of er een performanceverbetering is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe ben ik goed te spreken over de service van Jewel. Heb helaas al een paar keer contact moeten opnemen met ze en ze zijn altijd vriendelijk. Reageren snel op mailtjes en je krijgt snel iemand aan de telefoon als dat nodig is. :*)

Heb na de laatste reparatie trouwens geen 'witte schermen' meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Weet iemand of je hier Doom3 op kan spelen?
En ik zou graag deze laptop willen kopen, maar is het niet slimmer om nog heel even te wachten op de Nvidia Geforce 6600 GO ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:25

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:52:
Uhm... wat is nu de nieuwste BIOS-versie voor de Alpha(Jewel) 2500 :?
Ik leer hier 1.08 en heb zelf 1.06.
Persoonlijk vindk het een beetje erg onduidelijk aangegeven op de Uniwill website.
Welk model laptop is nu precies de Alpha 2500 (zonder aangepast mobo i.v.m. wit scherm) :?

Als er een nieuwe BIOS is. Kan iemand mij dan vertellen wat er aangepast is en of er een performanceverbetering is :?
BIOS voor de versie met oude moederborden is niet anders hoor :) Het blijft een Uniwill 259AI1. Maar het BIOS van een AI3 gaat er prima in. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Mediax schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:09:
Weet iemand of je hier Doom3 op kan spelen?
En ik zou graag deze laptop willen kopen, maar is het niet slimmer om nog heel even te wachten op de Nvidia Geforce 6600 GO ?
Doom 3 kan met gemak hierop gespeeld worden. Spreek uit ervaring:P.. Die videokaart (ati 9700 256MB) trekt echt alle top spellen:D

Heeft iemand ook problemen met "Hang ups" tijdens het opladen van de batterij?? Ik had het 2 maanden geleden ook vaak en toen een maandje niet en nu openens weer wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
over die draadloze kaart,

Ik heb er windows 2000 prof op gezet en verschillende drivers maar ik krijg maar geen verbinding, ik heb 4 verschillende routers geprobeerd maar allemaal wil hij niet verbinden.
Hij kan ze wel vinden,de signaal sterkte staat op goed/zeer goed maar verbinden, HO maar!

Ook een gigantisch nadeel van de laptop is dat de batterij gewoon leeggaat ook als hij niet in de laptop zit.voor de rest weinig problemen behalve dat ik maar 2 cdtjes heb gekregen (instant on en wat drivers)

maar nero heb ik voor moeten bellen en heb ik naderhand van jewel kosteloos ontvangen(prima!)
Alleen nu vraag ik mij af, mis ik nog meer dingen?!(boekjes of cdtjes?)
Ik ga vanavond de laptop even openmaken om de wifi te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Zo, ik heb hem dan ook uiteindelijk besteld.. Hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen! :) En ik hoop dat ik er nog 3/4 jaar mee kan doen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:43:
Waarschijnlijk is het al eens voorbij gekomen, maar kan iemand Benchmark 03 draaien svp?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Is het nodig om de pixelgarantie te nemen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediax schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:47:
Is het nodig om de pixelgarantie te nemen ??
Die zit er standaard bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Hmm maar pixelgarantie voor lager dan 3 pixels, bedoel ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Lijkt me een mooie laptop :)

Voor alle duidelijkheid, de Alpha 2500 is dus eigenlijk dezelfde als de laptop waar dit topic over gaat?

En weet iemand of er al plannen zijn voor een opvolger? Ik wil namelijk over 3 maanden een laptop kopen en wellicht is er dan alweer een opvolger van deze vriendelijk geprijsde laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
wdekreij schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:15:
Lijkt me een mooie laptop :)

Voor alle duidelijkheid, de Alpha 2500 is dus eigenlijk dezelfde als de laptop waar dit topic over gaat?
Ja, zie de OP..
Wat is het verschil tussen een Jewel Diamond 2500 en een Alpha
2500
Niets! het zijn allebei exact dezelfde laptops met als enige verschil dat Alpha alleen door Computerland wordt verkocht aan de hand van speciale aanbiedingen. Alpha is een soort van speciale deal tussen Computerland en Jewel waardoor zij de laptops vaker voor een lagere prijs kunnen aanbieden, kom je een Jewel laptop ergens anders alsnog goedkoper tegen, neem dan even contact op met Computerland, want dan zullen zij hoogstwaarschijnlijk een beter tegenbod doen.

[ Voor 52% gewijzigd door Mediax op 17-03-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizchris schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:06:
De afstandsbediening is een echte IR op credit card formaat. Erg plat. Er zit een kleine IR ontvanger die via de USB wordt aangesloten. Ik hoor net van mijn collega dat hij gewoon in Windows ook moet werken. Ik zal er vanavond eentje uit proberen.
Instant On vind ik trouwens niet zo geweldig, gebruik liever gewoon Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuperke
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06-2021
Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een Jewel diamond 2500

specs:

Pentium M 735 1.7GHz Dothan
60GB 7200rpm HDD
2 gig PC2700 DDR SDRAM

(ze hebben me in eerste instantie PC2100 geheugen willen aansmeren, dus let op!)

Ik heb nog de oude BIOS versie, heb wel ATI Catalyst drivers geïnstalleerd.
Om de een of andere vage reden wordt mijn systeem onstabiel wanneer ik in het BIOS "high performance" aanzet. Deze staat dan ook uit, dus CPU draait gewoon op 600 of 1700 MHz.

In 3DMark05 scoor ik 1238 (Met CPU op 600MHz en resolutie 1024x768)

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze laptop. Prestaties en kwaliteit zijn uitstekend. Ik kan Half Life 2 bijvoorbeeld met res 1280x800 en alles op "high" vloeiend spelen. Het enige wat iets minder is, is het geluid. Maja, tis een laptop, en bovendien bestaan er Sennheisers :9
Verder is het echt een prima laptop. Vooral ook het scherm is erg goed.

Naar mijn mening hebben de jewel/alpha bezitters een goede aankoop gedaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

kuperke schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:38:
. Vooral ook het scherm is erg goed.

Naar mijn mening hebben de jewel/alpha bezitters een goede aankoop gedaan O-)
Ik ben er dan ook zeer tevreden over ;)

enige puntje wat ik tot nu toe heb is dat ik als ik painter IX gebruik, heb ik het idee dat de cpu in low
speed blijft draaien. SpeedswitchXp op Max performance zetten lijkt niet te werken. Die blijft 600 aangeven, terwijl als ik bijv WoW speel dan staat er 1896Mhz.
Als er nog een andere manier ik op de laptop in max cpu stand te forceren, hoor ik dat graag ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Over dat geluid in de Jewel 2500 . . .

Er is nu een HEEL mooi pcmccia (fbi-interpol > heuh, wattuh? 8)7 ) Creative kaartje.
Gebaseerd op de Audigy 2 geloof ik . . . Strak geluid iig.

Ben nog steeds aan het sparen voor dat actiemodel met 1 Gb geheugen en 7200Rpm schijf.
Als de belastingdienst nu ff opschiet met mijn teruggave . . . :(

Groeten :Y)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Eigenlijk best apart zo'n goedkope (voor wat je ervoor krijgt) notebook niet eens in de pricewatch staat :+ Zijn er goedkopere plekken als bij computerland voor zover iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Notebook

> http://www.soundblaster.com/products/Audigy2zs_notebook/
> http://www.tweakers.net/pricewatch/100404 (helaas vind ik hem nog wel prijzig)
> nieuws: Creative Audigy 2 ZS Notebook-geluidskaart review (review)

Creative Audigy 2 ZS Notebook
Interface: CardBus (PCMCIA)
Max. sampling rate: 192 kHz
Quantification: 24 bits
ASIO: 24 bits/96 kHz
MIDI/game port: no

Inputs

Card: Line, mike, 1 S/PDIF optical (shared)

Outputs

Card: 1 S/PDIF optical/headphone (shared)
Breakout cable with 3 3.5 mm jacks (7.1)

DVD and Cinema

Standards: Dolby Digital EX, DTS ES, Outputs S/PDIF
Configuration: Up to 7.1
DVD Audio: yes

3D Game Sound

Standards: DS3D, A3D, EAX 4.0
Configuration: 2 to 7.1

MIDI

Software synth: Microsoft

(overzichtelijke tabel op http://www6.tomshardware.com/mobile/20050222/index.html)

Best een goed ding dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Ja, die dus . . . _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even een overzicht van mijn specs en opgedane ervaring!

Ik ben nu precies 3 weken de gelukkige eigenenaar van mijn Alpha2500:
Dothan 1.7
1 ggb
80 ggb 5400 Samsung
Duallayer dvd brander (branden nog niet geprobeerd trouwens)
Geen tvtuner, de rest hetzelfde als alle ander genoemde specs :)

Ervaring tot nu toe:
Erg goed. Draait allemaal zeer stabiel. Geen vastlopers ofzo (ik draai Windows XP SP2). Spelletjes w(Need for Speed Underground, GTR) draaien perfrekt. Beeld is zoals vaker gezegd erggg helder. Resolutie vind ik ook erg prettig werken.
Accu levensduur: mjoah, je kan het 3 uur volhouden, als je je scherm dimt qua licht en er niet veel moe doet verder. Dus het is niet slecht, maar ik wil het ook geen wereldprestatie noemen. Toch denk ik dat andere laptops het niet veel beter zullen doen (geloof dat alleen Acer een nog betere accu had?). Als je langere levensduur wilt kun je het beste investeren in een extra zware accu erbij.
Touchpad vind ik ook erggg fijn werken, en is werkelijk op alle manieren instelbaar. Het ingebouwde 'scroll'-vak werkt in de meeste applicaties ook lekker. (Niet altijd overigens, soms scrollt ie omlaag en dan kan ik hem niet meer stoppen, maar ja je kan nie alles hebben :) )
Geluid: speakers zit natuurlijk niet veel geluid in, maar klinkt toch zeker niet onaardig. Met hoofdtelefoon is het behoorlijk goed, ik heb geen last van ruis ofzo.

1 probleem wat ik heb ondervonden:
De 2200BG wireless Intel netwerk kaart! Ik geloof dat het hier ook al eerder is gemeld:

Symptoon: Snelheid van de verbinding veranderd nogal: van 54 mbps naar 24, 5, 2 en zelfs 1 mbps.
Ligt dit aan Jewel/Alhpa? Nee ik denk van niet. Exact dezelfde symptonen zijn namelijk door meer gebruikers ondervonden (in Sony, Acer en andere merken notebooks). Lees er meer over op dit forum.

Ik heb daar volgens mij wel een behoorlijk goede oplossing voor gevonden (ik heb dit beschreven op het eerder genoemde forum, onder de nickname 'wkwissin'). Anyway, het komt erop neer dat ik oudere drivers heb geinstalleerd (de 1 na nieuwste, 8.1.0.28), hier te verkrijgen.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan, ben ook erg benieuwd of het voor anderen ook helpt!
Ik heb nu vrijwel continu een 54mbps verbinding. Heel af en toe valt ie terug naar 48 maar dan na 10 sec's weer terug op 55. Ik heb nog wel 'random' disconnects. Niet heel storend, maar wel bij msn bijvoorbeeld. Dus het is nog niet perfekt, maar wel stukken beter dan het was! Denk dat het een software probleem is. Had dat niet verwacht van Intel, maar ja.

Al met al heel mooi speelgoed. Over de behuizing: er zitten weinig knopjes en dingetjes op, dus er kan ook weinig aan stuk :) Ik ben er wel vrij zuinig op moet ik zeggen, dus dat scheelt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb dit forum met veel aandacht gelezen aangezien ik van plan ben om een alpha 2500 te kopen. Tot nu toe ben ik hier niet van afgebracht ondanks het risico op witte schermen (dat computerland ook onderkend). Nu heb ik veel verschillende configuratie gelezen en heb nog wat vragen.

Geplande aanschaf: (na lang sparen)
standaard:
Alpha 2500 M725 (1.6Ghz)
512 MB intern geheugen
60 GB 5400 RPM (?)
9-cell batterij (voor langere accutijd want ik ben veel onderweg)
DVD +/- Dual Layer
Wireless Lan
1149,- + 59,- (voor zwaardere batterij)

opties: (nu of later ivm financien????)
Meer geheugen (naar 1GB 79,-)
Bluetooth Inbouw (29,-)
TV-Tuner (59,-)

Ik heb begrepen dat er een discussie liep over het geheugen PC2700 of PC3200. Ze hebben dezelfde prijs volgens het krantje van computerland, dus welke kan ik er het beste in laten zetten. Iemand zei dat zijn laptop warmer werd na geheugen uitbreiding?? Verbruikt PC3200 meer stroom?

Is het slimmer om een 1.7Ghz te kopen? Ik begrijp dat processoren linear genummerd zijn en dat dat dus nauwelijks uit zou moeten maken.. (ik ben geen zware gamer).

Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:35:
Hallo, ik heb dit forum met veel aandacht gelezen aangezien ik van plan ben om een alpha 2500 te kopen. Tot nu toe ben ik hier niet van afgebracht ondanks het risico op witte schermen (dat computerland ook onderkend). Nu heb ik veel verschillende configuratie gelezen en heb nog wat vragen.

Geplande aanschaf: (na lang sparen)
standaard:
Alpha 2500 M725 (1.6Ghz)
512 MB intern geheugen
60 GB 5400 RPM (?)
9-cell batterij (voor langere accutijd want ik ben veel onderweg)
DVD +/- Dual Layer
Wireless Lan
1149,- + 59,- (voor zwaardere batterij)
best nette prijs, van de computerland??
Ik heb begrepen dat er een discussie liep over het geheugen PC2700 of PC3200. Ze hebben dezelfde prijs volgens het krantje van computerland, dus welke kan ik er het beste in laten zetten. Iemand zei dat zijn laptop warmer werd na geheugen uitbreiding?? Verbruikt PC3200 meer stroom?
kwa verbruik zal het niks schelen, ik denk zelf dat er nu pc2700 inzit, maar zou ook best pc3200 kunnen zijn. Je kunt het navragen, of zelf ff klepje losschroeven en dan bekijken. Koop iig hetzelfde als wat er in zit, dan minste kans op problemen
Is het slimmer om een 1.7Ghz te kopen? Ik begrijp dat processoren linear genummerd zijn en dat dat dus nauwelijks uit zou moeten maken.. (ik ben geen zware gamer).

Jacco
ik zou niet weten wat de meerprijs is, maar het lijkt mij niet echt nodig (tenzij het je nog geen 25 euro extra kost, dan had ik het misschien wel gedaan).

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De upgrade naar 1.7 kost 49 euro. Ik zit te dubben over die tv-tuner (liever dan processor) als ik daarmee ook programma's op kan nemen. Dan kan ik ze namelijk bewerken en branden op dvd (documantaires etc.) Ik denk dat ik deze week nog ga bestellen...

Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Yes! Ik kan hem morgen ophalen bij de TPG!:D
En laat ik nou net vroeg uit zijn van school, hehe!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 17:24
Ik heb nu heel dit topic gelezen en vind dit een interessant ding. Nu staat er momenteel dus bij computerland een versie met 1 GB geheugen en 80 GB hd enz. Deze kost 1300 euro en is voor mijn doeleind overbodig snel. Kan je die oude modellen nou ook nog steeds kopen? Bijv met 512 mb en 60 GB hd

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:25

--MeAngry--

aka Qonstrukt

reskobon schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:07:
Ik heb nu heel dit topic gelezen en vind dit een interessant ding. Nu staat er momenteel dus bij computerland een versie met 1 GB geheugen en 80 GB hd enz. Deze kost 1300 euro en is voor mijn doeleind overbodig snel. Kan je die oude modellen nou ook nog steeds kopen? Bijv met 512 mb en 60 GB hd
Gewoon even Computerland binnen lopen en je kunt em helemaal samenstellen zoals jij het wil. Gewoon even een offerte laten opmaken dus. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reskobon schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:07:
In het krantje staat bij die aanbieding dat je hem ook als 1.6Ghz, 512mb 60Gb kan kopen voor 1149,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 08:33:
[...]

In het krantje staat bij die aanbieding dat je hem ook als 1.6Ghz, 512mb 60Gb kan kopen voor 1149,-
Ok, bedankt. Ik woon alleen niet bepaald in de buurt van een winkel maar ja. Over welk krantje heb jij het?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerland krantje nr 3 (maart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Gegroet vanachter een Alpha/Jewel Diamond 2500!:D
Eerste indruk van het beeld: WOW!
Moet nu alles installeren, en daarna post ik ervaringen met betrekking tot games/apps :).

edit: alles gaat iig lekker snel!
edit2: het gaat dus om de alpha 2500 van computerland
1.7ghz
1gb
80 gig

En het brandertje fikt ook lekker :)

[ Voor 32% gewijzigd door Mediax op 22-03-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Heb even gemailt met computerland.. Maar om ipv 2 x 512 mb dan 1 x 1 gb te nemen kost gewoon 139 euro meer :| Is dat niet belachelijk duur? (Zelfde hoeveelheid ram maar dan in 1 reepje ipv in 2)

Heb zelf graag 1 x 1 gb, maakt het upgraden naar 2 gb later wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Vaag.. Ik had dus én naar het standaard adres (1), én naar een appart filiaal (2) gemailt voor de specificaties..

Ipv 2 x 512 mb --> 1 x 1 gb --> (1: 139 euro) (2: 55 euro)
Tv-tuner + Bluetooth --> (1: 89 euro) (2: 88 euro)
Sterkere accu --> (1: nog niet leverbaar) (2: 55 euro extra)
CPU 1,8 ghz --> (1: 119,- euro) (2: 40 euro)
CPU 2,0 ghz --> (1: 295,- euro) (2: 200 euro)..

Dat betekend dus, dat als ik de alpha 2500 met 1 x 1 gb, tv-tuner, bluetooth en een 2 ghz cpu zou willen, dat me 180 euro kan schelen (en dat is dus bij dezelfde winkel, maar de ene is van de algemene mail, de ander is via een filiaal)..

Hoe kan dit prijsverschil ontstaan, en welke moet ik geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:34:
Heb even gemailt met computerland.. Maar om ipv 2 x 512 mb dan 1 x 1 gb te nemen kost gewoon 139 euro meer :| Is dat niet belachelijk duur? (Zelfde hoeveelheid ram maar dan in 1 reepje ipv in 2)

Heb zelf graag 1 x 1 gb, maakt het upgraden naar 2 gb later wat makkelijker.
De vraag is waar wil jij ooit 2 Gb aan geheugen voor hebben?? 1Gb is al veel voor de gemiddelde gebruiker.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Alpha draait op 601 ghz hoe laat ik hem altijd op max draaien of hoe kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:20:
[...]

De vraag is waar wil jij ooit 2 Gb aan geheugen voor hebben?? 1Gb is al veel voor de gemiddelde gebruiker.....
3ds max etc, kan voor huge scenes (met photoshop vol met texture files) nog wel ens nodig zijn, gebeurd nu ook wel ens dat ik mn gb zowat vol heb :)

Maar als het me nu 55 euro xtra kost dan heb ik dat er wel voor over, kan ik over een jaartje of 2 er een gb-tje bijprikken..

Maar weet iemand wat ik met die verschillende prijzen aanmoet? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Weet iemand of een laptop op je schoot echt schadelijk is?
Of bijvoorbeeld als je in bed ligt met een deken over je heen, en daarbovenop je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediax schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:39:
Weet iemand of een laptop op je schoot echt schadelijk is?
Of bijvoorbeeld als je in bed ligt met een deken over je heen, en daarbovenop je laptop?
Ik denk dat op je schoot niet schadelijk is voor je laptop, maar wel voor jou. :P Er was een tijdje geleden hier op de frontpage een bericht dat de potentiele hitte die wordt veroorzaakt door een laptop slecht is voor je zaadproductie.

Aan de andere kant is een laptop in bed wel slecht, vanwege de ventilatie. De hitte kan dan nergens heen en dan wordt de laptop heet. Gewoon dus je laptop op een tafeltje zetten, op werken en dan gewoon naar bed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:06:
[...]

Ik denk dat op je schoot niet schadelijk is voor je laptop, maar wel voor jou. :P Er was een tijdje geleden hier op de frontpage een bericht dat de potentiele hitte die wordt veroorzaakt door een laptop slecht is voor je zaadproductie.

Aan de andere kant is een laptop in bed wel slecht, vanwege de ventilatie. De hitte kan dan nergens heen en dan wordt de laptop heet. Gewoon dus je laptop op een tafeltje zetten, op werken en dan gewoon naar bed. :D
Daar ben ik al van op de hoogte, van je zaadproductie. Maar die werkt nog heel goed hoor! :Y)
Want ik las in mijn garantieblaadje, dat je je laptop niet op je schoot of op een kleed mag leggen. Want dan kan hij geen koude lucht krijgen oid, maar volgens mij is het ventilatortje toch gewoon naar boven gericht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic een beetje half gevolgt, en daarom heb ik nog een vraagje: Is het probleem van de 'witte schermen' nu definitief opgelost? Ook met nieuwe aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Toevallig kreeg ik gisteren een "wit" eerder grijs scherm en na 5 seconden schoot hij terug naar XP.
Dus mijn laptop liep niet vast en ging compleet uit of moest uitgezet worden; gewoon terug naar het OS.

Nu is dit toevallig al bij een game die constant vastloopt, dus ik denk dat het eerder hier aan te wijten valt.

Of zijn dit juist de symptonen van de beruchte "witte schermen"??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:26:
Toevallig kreeg ik gisteren een "wit" eerder grijs scherm en na 5 seconden schoot hij terug naar XP.
Dus mijn laptop liep niet vast en ging compleet uit of moest uitgezet worden; gewoon terug naar het OS.

Nu is dit toevallig al bij een game die constant vastloopt, dus ik denk dat het eerder hier aan te wijten valt.

Of zijn dit juist de symptonen van de beruchte "witte schermen"??
ik denk het niet.. ik heb pas een keer een wit scherm gehad sinds ik de laptop heb (sinds november 2004) en het blijkt dat alleen de eerdere leveringen dit probleem hebben, laptops die nu geleverd worden hebben dit probleem niet meer.. maar als je dus een wit scherm krijg, dan is je scherm ook echt helder wit en er niet vanaf te krijgen.. ik heb in mijn geval de voeding en de battarij moeten verwijderen omdat de aan/uit knop niet reageerde! Ik heb al met Jewel gebeld en kan de laptop binnen de garantie periode van 2 jaar een nieuw moederboard laten plaatsen..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:58:
Mijn Alpha draait op 601 ghz hoe laat ik hem altijd op max draaien of hoe kan ik dit instellen?
Dit wil ik dus ook graag weten omdat met name bij Painter de laptop te laat of soms niet ziet dat hij aan de slag moet! SpeedswitchXp schijnt niet te werken, dus andere opties graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik er nu een koop heb ik het probleem niet? _/-\o_
Yes! Dan is het enige obstakel weg wat me tegenhoudt deze laptop aan te schaffen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik typ dit berichtje vanaf mijn nieuwe alpha 2500. ECHT EEN MOOI DING!!!

Helaas wat aanpassingen in mijn configuratie wegens back-orders (deze kon ik zo meenemen). Tv-tuner en bluetooth zijn nog niet beschrikbaar en de 9-cell batterij helaas ook niet. Koop ik later wel een keertje bij.. tweede batterij is nooit een bezwaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:19:
Ik typ dit berichtje vanaf mijn nieuwe alpha 2500. ECHT EEN MOOI DING!!!

Helaas wat aanpassingen in mijn configuratie wegens back-orders (deze kon ik zo meenemen). Tv-tuner en bluetooth zijn nog niet beschrikbaar en de 9-cell batterij helaas ook niet. Koop ik later wel een keertje bij.. tweede batterij is nooit een bezwaar....
Is wel vaag, ik had gister van r'dam een mailtje gehad waarin stond dat die 9-cell dr wel was voor 55 euro xtra (bij aanschaf laptop).. Appart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:33:
[...]

Is wel vaag, ik had gister van r'dam een mailtje gehad waarin stond dat die 9-cell dr wel was voor 55 euro xtra (bij aanschaf laptop).. Appart :?
Dat is inderdaad de prijs maar de levertijd is onbekend. Daar heb je dus even niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben andere trouwens ook dat het toetsenbord alleen in het gebied rond de "E" wat kraarkt tijdens het typen? weet niet of dat dat normaal is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:58:
[...]

Dat is inderdaad de prijs maar de levertijd is onbekend. Daar heb je dus even niks aan.
Ah dat zou kunnen..

Als ze er begin juni maar wel zijn ;) (koop laptop direct na m'n examens :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoet zit dat eigenlijk met die tv kaart die ze erbij leveren ? zit die in de laptop of is het zon pcmcia kaart. ? en de kwaliteit is die goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:57:
Hoet zit dat eigenlijk met die tv kaart die ze erbij leveren ? zit die in de laptop of is het zon pcmcia kaart. ? en de kwaliteit is die goed ?
Is een ingebouwde mini pci kaart. Ook deze is nu niet leverbaar en onbekend hoe lang dat duurt. Ik ben erg geinteresseerd in die kaart en zeker in hoe de afstandsbediening eruitziet. Ik hoop dat ie in de pcmcia poort past voor opbergen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een Alpha 2500 bij computerland gekocht. Specs:

* Intel® Pentium® M 735 1,7GHz, 2MB Cache
* 1024MB/1GB DDR-RAM geheugen
* 80GB HDD
* 256MB ATi M11 Radeon 9700
* 8x dual layer DVD +/- R/RW Rewriter

Kheb ff een run met 3DMark03 gedaan:
2909 3DMarks :P

Alles op stock settings, op netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
1 woord: geweldig!!

echt qua alles issie goed;

Brother in Arms draait goed; DVD afspelen gaat vlekkeloos

En het geluid valt me ook nog heel erg mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... met al deze goeie ervaringen gaat er toch wat tintelen in mijn portomonnee B)
Nou ja ik heb het er voor over! Maar is de tv tuner nou niet meer verkrijgbaar? Want die wil ik er wel in hebben zitten. En krijg je bij die tv tuner gelijk die afstandsbediening of niet, en hoe duur is die dan.

Ik kom op deze configuratie bij Computerland:

Alpha 2500

- 15,4” WXGA Breedbeeld
- Intel® Pentium® M 735 1,7GHz, 2MB Cache
- 1024MB/1GB DDR-RAM geheugen
- 60GB HDD 7200rpm
- 256MB ATi M11 Radeon 9700
- 8x dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
- 54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
- Tv-tuner
- 2 Jaar garantie, carry-in
- Pixelgarantie 8 dagen €25

€ 1418

Dan komen er nog een muis en een tas bij van bij elkaar € 60 ,- (een Jewel VS-509en een Logitech Optical Mini) En word het saampjes € 1478! En dat is echt weinig _/-\o_

- Nu alleen nog die afstandsbediening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 07:51:
Hmm... met al deze goeie ervaringen gaat er toch wat tintelen in mijn portomonnee B)
Nou ja ik heb het er voor over! Maar is de tv tuner nou niet meer verkrijgbaar? Want die wil ik er wel in hebben zitten. En krijg je bij die tv tuner gelijk die afstandsbediening of niet, en hoe duur is die dan.

Ik kom op deze configuratie bij Computerland:

Alpha 2500

- 15,4” WXGA Breedbeeld
- Intel® Pentium® M 735 1,7GHz, 2MB Cache
- 1024MB/1GB DDR-RAM geheugen
- 60GB HDD 7200rpm
- 256MB ATi M11 Radeon 9700
- 8x dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
- 54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
- Tv-tuner
- 2 Jaar garantie, carry-in
- Pixelgarantie 8 dagen €25

€ 1418

Dan komen er nog een muis en een tas bij van bij elkaar € 60 ,- (een Jewel VS-509en een Logitech Optical Mini) En word het saampjes € 1478! En dat is echt weinig _/-\o_

- Nu alleen nog die afstandsbediening!
doe je toch iets verkeerd ik heb die configuratie (laptop) bij computerland voor 1333,-, zonder pixelgarantie want heb hem in de winkel aangezet. Maar ja hou nou eenmaal van afdingen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:11:
[...]

doe je toch iets verkeerd ik heb die configuratie (laptop) bij computerland voor 1333,-, zonder pixelgarantie want heb hem in de winkel aangezet. Maar ja hou nou eenmaal van afdingen :*)
Maar dan weet je nooit of je de eerste twee dagen dooie pixels krijgt... kan altijd nog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.computerpirates.nl

ALPHA25001.6 Alpha 2500 - 1.6GHz + TV-Tuner:
Centrino Intel Pentium M 725 1,6 GHz, 15,4" WXGA TFT, 512 MB (1x512), 80 GB (5400rpm), ATI M11 Radeon 256 MB, 8x Double Layer DVD-RW (+/-), Intel 2200 802.11B+G Wireless Lan 11 + 54 MB, TV Out, SD Cardreader, Gratis Pixelgarantie, TV-Tuner € 1,149.00
(excl. BTW)

ALPHA25001.7 Alpha 2500 - Centrino 1.7 GHz:
Centrino Intel Pentium M 725 1,7 GHz, 15,4" WXGA TFT, 512 MB (1x512), 80 GB (5400rpm), ATI M11 Radeon 256 MB, 8x Double Layer DVD-RW (+/-), Intel 2200 802.11B+G Wireless Lan 11 + 54 MB, TV Out, SD Cardreader, Gratis Pixelgarantie € 1,149.00
(excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:44:
[...]

Maar dan weet je nooit of je de eerste twee dagen dooie pixels krijgt... kan altijd nog.....
in theorie in 10 uur maar die kans is zo klein dat ze er achteraf nog inkomen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:25:
http://www.computerpirates.nl

ALPHA25001.6 Alpha 2500 - 1.6GHz + TV-Tuner:
Centrino Intel Pentium M 725 1,6 GHz, 15,4" WXGA TFT, 512 MB (1x512), 80 GB (5400rpm), ATI M11 Radeon 256 MB, 8x Double Layer DVD-RW (+/-), Intel 2200 802.11B+G Wireless Lan 11 + 54 MB, TV Out, SD Cardreader, Gratis Pixelgarantie, TV-Tuner € 1,149.00
(excl. BTW)

ALPHA25001.7 Alpha 2500 - Centrino 1.7 GHz:
Centrino Intel Pentium M 725 1,7 GHz, 15,4" WXGA TFT, 512 MB (1x512), 80 GB (5400rpm), ATI M11 Radeon 256 MB, 8x Double Layer DVD-RW (+/-), Intel 2200 802.11B+G Wireless Lan 11 + 54 MB, TV Out, SD Cardreader, Gratis Pixelgarantie € 1,149.00
(excl. BTW)
Bij computerland heb je dus voor zo'n 1090 excl. BTW (als je persé daarmee wilt rekenen) de alpha 2500 met 2 x zoveel ram, maar dan nog 21 euro excl. BTW voor de Pixelgarantie.. Maar dan zou ik toch liever voor computerland gaan O+

edit:
Is het bij een laptop ook zo dat je hem binnen 7 dagen na aankoop zonder opgave van redenen terug kan sturen eigenlijk, bij aankoop via internet?

[ Voor 9% gewijzigd door wdekreij op 24-03-2005 10:31 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.