Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:50:
Wat is max. overdrachtsnelheid van de USB 2.0 adapter in de Alpha 2500

Ik had vorige week namelijk een USB 2.0 stick van TwinMOS in deze adapter en toen werd er aangegeven dat er een hogere overdrachtsnelheid mogelijk was met deze stick. Dit betekent dus dat de USB adapter van de Alpha 2500 niet optimaal is of ligt dit ergens anders aan
Dit vraag ik i.v.m. de aanschaf van een externe HD via USB 2.0. Ik wil namelijk wel op een hoge snelheid bestanden kunnen uitwisselen met deze externe HD. (Waarschijnlijk een Lacie en anders Maxtor OneTouch II) of raden jullie mij aan een externe HD te nemen via de FireWire aansluiting

Service Pack 2 installeren en dan is de usb goed (usb2)...of een aparte driver installeren.
Via Firewire schijnt het stabieler en sneller te gaan...
Ik kocht een Samsung 80 GB harddisk en plaatste die in een harddisk case met twee usb2 aansluitingen (een voor alleen de energie) en een firewire aansluiting.
http://www.besteprijzen.n...c2-case-combo-p-9810.html
(hun klantvriendelijkheid en service was geweldig!)
De energie wordt uit de usb poort gehaald...of via de firewire poort.
Dit kan met 1 usb verbinding of met 1 firewire verbinding.
Mocht het problemen geven op een laptop met de energie dan kunnen er twee usb verbindingen worden gemaakt....een voor de data en een apart voor de energie.
Of...een firewire verbinding voor de data en een usb verbinding apart voor de energie.
Sommige laptops geven te weinig energie op de usb poort, een te dunne kabel geeft dit probleem ook. De bijgeleverde kabels werken goed.
Op de Alpha 2500 werkt het zonder problemen met 1 usb kabel,..ik had de juiste kabel nog niet om de firewire verbinding te testen....er wordt een firewire kabel bijgeleverd voor een normale computer met een grotere firewire aansluiting.
Op een "normale" computer werkt het altijd met 1 usb of 1 firewire kabel.
Dus niet "weer een adapter" en snoeren gedoe...
Voordeel van in mijn geval een 80MB Samsung 2.5" harddisk is dat je altijd een reserve harddisk bij de hand hebt als de harddisk van de laptop het opgeeft en tevens een backup drive.
Je slaat twee vliegen in een klap en het is erg compact en handig.
www.alternate.nl heeft Seagate harddisks 2.5" met 100GB en 5400 rpm (ik vind 179 euro veel geld) Toshiba MK8026GAX, 80GB, 2.5" (5400rpm, ATA100,
16MB cache) is denk ik een erg goede keus...maar die had niemand "op de hele wereld in nederland" in voorraad.
pricewatch: Toshiba MK8026GAX, 80GB (5400rpm, ATA100, 16MB)
EMPC uit Dronten staat hier als goedkoopste maar dat klopt niet...ze zeggen al weken dat ze dat zullen veranderen...een stinkende zaak? ...en ze hebben niets in voorraad.
Die harddisk moet je zeker niet bij Computerland halen...ze hebben nooit voorraad - de woorden "niet in voorraad" liggen op hun lippen - ik vond hun prijzen van harddisks te hoog.
[
Voor 87% gewijzigd door
Verwijderd op 05-04-2005 01:19
]