Ik heb momenteel een Travelmate 4001LMi, is er hier een manier om softrware matig 5.1 geluid uit te krijgen?
Verwijderd
Dat had ik begrepen, maar bleek niet uit m'n text, excuusVerwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:02:
[...]
Dit zijn niet merken van uitgevers van laptops maar van de fabrikanten. Ik weet alleen niet bij wie Acer zijn laptop laat fabriceren. Zo zijn bijvoorbeeld de Jewel laptops bij Uniwell gemaakt.
Acer notebooks komen bij Compal of Wistron vandaan.
4102:
Hmm ik vind het allemaal erg leuk maarrr toch nog wat vraagjes.
1 is het normaal dat je laptop wat traag opstart? Daarna is ie suppah, maar het opstarten schiet niet zo op
2 ik heb nog steeds dat lelijke groene acer achtergrondje bij het opstarten, kan het niet wegkrijgen in het bios o.i.d.
3 elke keer bij het opstarten zit ie het 'lan' weer aan, ook als ik dat uit had gezet. Kan dat niet uit blijven? (op handmatig o.i.d. zetten)
4 Wat is het nut van eNM (Acer NetManagement). Ik heb het een beetje geprobeerd, maar het werkt niet echt lekker (vaak kan ie niet connecten, terwijl ik dan al wel een verbinding heb..)
5 standaard is de hardeschijf ingedeeld met behulp van fat32, is het echt een verbetering om dit om te zetten naar ntfs? En, hoeveel toeren maken de hardeschuiven? Kan ik nergens vinden..
dat was het eerst even
1 is het normaal dat je laptop wat traag opstart? Daarna is ie suppah, maar het opstarten schiet niet zo op
2 ik heb nog steeds dat lelijke groene acer achtergrondje bij het opstarten, kan het niet wegkrijgen in het bios o.i.d.
3 elke keer bij het opstarten zit ie het 'lan' weer aan, ook als ik dat uit had gezet. Kan dat niet uit blijven? (op handmatig o.i.d. zetten)
4 Wat is het nut van eNM (Acer NetManagement). Ik heb het een beetje geprobeerd, maar het werkt niet echt lekker (vaak kan ie niet connecten, terwijl ik dan al wel een verbinding heb..)
5 standaard is de hardeschijf ingedeeld met behulp van fat32, is het echt een verbetering om dit om te zetten naar ntfs? En, hoeveel toeren maken de hardeschuiven? Kan ik nergens vinden..
dat was het eerst even
[ Voor 15% gewijzigd door Maarten L op 07-07-2005 01:00 ]
www.maartenlangelo.nl
Maarten L schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:55:
4102:
1 is het normaal dat je laptop wat traag opstart? Daarna is ie suppah, maar het opstarten schiet niet zo op Geen last van eigenlijk
2 ik heb nog steeds dat lelijke groene acer achtergrondje bij het opstarten, kan het niet wegkrijgen in het bios o.i.d.Smart boot oid uitzetten in het BIOS
3 elke keer bij het opstarten zit ie het 'lan' weer aan, ook als ik dat uit had gezet. Kan dat niet uit blijven? (op handmatig o.i.d. zetten)Dat kan je uitzetten in dat Acer Power Management
4 Wat is het nut van eNM (Acer NetManagement). Ik heb het een beetje geprobeerd, maar het werkt niet echt lekker (vaak kan ie niet connecten, terwijl ik dan al wel een verbinding heb..)Weet ik niet, ik heb dat niet
5 standaard is de hardeschijf ingedeeld met behulp van fat32, is het echt een verbetering om dit om te zetten naar ntfs?Voor je beveiliging wel, verder is het niet echt nodig En, hoeveel toeren maken de hardeschuiven? Kan ik nergens vinden.. Standaard zijn het 4200rpm schijfjes geloof ik, je kan het iig uitlezen met Everest
dat was het eerst even
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Merci 
Helaas kan ik nog steeds niks vinden in mijn bios om het uit te zetten. Wel had ik een optie uitgezet waarna mijn beelscherm het niet meer deed.... was iets met allow netwerk blabla...
Paar posts geleden hoorde ik van iemand die ook geen beeld meer had? Misschien zitten rommelen in het bios?
Over bios gesproken, hoe kan je deze updaten? (niet dat dit gelijk nodig is.. maarrr toch). Ik zie nergens een optie, nu vind ik dat er eigenlijk zowiezo erg weinig opties zijn in het bios..
Helaas kan ik nog steeds niks vinden in mijn bios om het uit te zetten. Wel had ik een optie uitgezet waarna mijn beelscherm het niet meer deed.... was iets met allow netwerk blabla...
Over bios gesproken, hoe kan je deze updaten? (niet dat dit gelijk nodig is.. maarrr toch). Ik zie nergens een optie, nu vind ik dat er eigenlijk zowiezo erg weinig opties zijn in het bios..
[ Voor 97% gewijzigd door Maarten L op 07-07-2005 20:08 ]
www.maartenlangelo.nl
Verwijderd
Zo, net een mail gehad dat mijn laptop terug is van RMA (ongeveer 2weken weg geweest
!) Ik haal hem na het weekend op en ben benieuwd of het scherm gefixt is
Ik ben ook benieuwd hoor
www.maartenlangelo.nl
Verwijderd
Ik heb ook weer een mail gehad dat mijn laptop terug gestuurd wordt omdat hij gerepareerd is 
Wel netjes maandag verstuurd en zaterdag al weer mail dat hij klaar was
dus morgen of overmorgen weer in huis als het mee zit
net mooi voor dat ik op vakantie ga
Wel netjes maandag verstuurd en zaterdag al weer mail dat hij klaar was
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met Linux op een Acer TM?
Ik heb nu Linux Ubuntu, heb hem zitten testen op een desktop pc en bevalt me zeer goed. Ik wil dan een dubbele OS, maar is dat wel mogelijk bij een laptop?
Ik lees soms ook verhalen dat alles vaak mis gaat omdat het niet goed gaat met de drivers.
Op deze site staat wel een rijtje laptops maar daar staat mijne niet tussen (ik heb de TM 4150LMi) Maar ik neem aan dat ik ook naar de 4101 kan kijken?!
Op de Ubuntu website staat trouwens dat de software geschikt is voor laptops, dekstops en servers. Dus.
Ik heb nu Linux Ubuntu, heb hem zitten testen op een desktop pc en bevalt me zeer goed. Ik wil dan een dubbele OS, maar is dat wel mogelijk bij een laptop?
Ik lees soms ook verhalen dat alles vaak mis gaat omdat het niet goed gaat met de drivers.
Op deze site staat wel een rijtje laptops maar daar staat mijne niet tussen (ik heb de TM 4150LMi) Maar ik neem aan dat ik ook naar de 4101 kan kijken?!
Op de Ubuntu website staat trouwens dat de software geschikt is voor laptops, dekstops en servers. Dus.
Dat je een laptop hebt, betekent niet dat het een buitenaards apparaat is.Dennisonline schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:33:
Dat werkt gewoon hoor, driver issues komen wel wat vaker voor, maar dat is in principe allemaal wel oplosbaar.
http://www.linux-laptop.net/acer.html
Ik heb zelf WinXP Home in dualboot met Debian Sarge op mijn TM4001WLMi.
[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 11-07-2005 15:41 ]
Oke, dat is dan wel mooi om te horenr0b schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:40:
[...]
Dat je een laptop hebt, betekent niet dat het een buitenaards apparaat is.
Dat werkt gewoon hoor, driver issues komen wel wat vaker voor, maar dat is in principe allemaal wel oplosbaar.
http://www.linux-laptop.net/acer.html
Ik heb zelf WinXP Home in dualboot met Debian Sarge op mijn TM4001WLMi.
Of kan je beter eerst Linux doen en dan Windows?
^^ Even mijn vraag weer onder de aandacht brengenAtleX schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:42:
Na mijn eerdere post ben ik nog even verder gaan prutsen met mijn TV out. Ik heb de drivers van de integrated videokaart geupgrade naar de nieuwste (versie: 6.14.10.4308) van de Intel website. Vervolgens heb ik mijn laptop uitgezet, de kabels verbonden en mijn laptop weer opgestart. Helaas ziet mijn TV dan nog geen signaal en volgens mijn laptop is er ook niets op de TV out aangesloten. Toen heb ik de laptop weer uitgezet, de TV op een videokanaal gezet (zou niet uit mogen maken, mijn TV pakt altijd alles op een ingang, dat gaat boven de normale antenne aansluiting), en mijn laptop weer opgestart. En weer hetzelfde verhaal.
Dit is zo op een Samsung en op een Sony TV. De TV's hebben alleen composite-in, en mijn laptop heeft S-video, dus ik gebruik wel kabels met een verloopstukje.
Heeft iemand verder nog een idee wat het kan zijn?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Zo mijn Acer 4002WLMi opgehaald. Het lijkt erop dat er een heel nieuw scherm op zit!Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:42:
Zo, net een mail gehad dat mijn laptop terug is van RMA (ongeveer 2weken weg geweest!) Ik haal hem na het weekend op en ben benieuwd of het scherm gefixt is
Als je een Linux / Windows dualboot wil doen kan je het beste eerst Windows installeren en dan Linux. De mainstream distro's (Debian, SuSE bijvoorbeeld) herkennen dan je Windows partitie wel en nemen deze mee in de bootloader.Dennisonline schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:48:
[...]
Oke, dat is dan wel mooi om te horen. Ga na mijn vakantie maar weer eens beginnen met een nieuwe instalatie van Windows en dan ook Linux.
Of kan je beter eerst Linux doen en dan Windows?
Verwijderd
Heb mijn acer 4002 wlmi geruild tegen een ibook.. Die dude heeft in zijn acer er dus alleen 512 MB geheugen bijgeprikt, het ding boot dan, maar de volgende dag dus niet meer.. Het hielp dan om de dimmetjes om te wisselen; bootte het geval weer, nu wil de wisseltruc niet meer werken; hij boot alleen met het latje van 256 MB.. Mem-latje brak of incompatibility? Vreemd geval...
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn laptop weer terug gekregen wel netjes precies een week weggeweest met verzenden
bij mij bleek mijn display cabel kapot te zijn en die is vervangen.
Oke dan doe ik dat, dankjer0b schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:33:
[...]
Als je een Linux / Windows dualboot wil doen kan je het beste eerst Windows installeren en dan Linux. De mainstream distro's (Debian, SuSE bijvoorbeeld) herkennen dan je Windows partitie wel en nemen deze mee in de bootloader.
Ja, hoezo?LievenD schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:36:
@Dennisonline: Ben jij tevreden over het scherm van jouw TM 4150?
Ik heb trouwens bewust geen widescreen genomen.
Verwijderd
ik had een vraagje,ik ben erg tevreden over mijn laptop behalve dat de launchmanager de cpu vaak op 100% doet draaie.dan moek manueel de launchmanager stoppe en als ik wil terug opstarten...het gebeurt ni elke keer ik boot,maar toch wel vaak..ik heb al de nieuwste versie van de driver gedownload en geïnstalleerd maar veel verschil maakte het niet.
enig id's?
btw mocht dit vraag al eerder zijn gesteld...sorry
enig id's?
@Dennisonline: Ok, 't was maar even om te weten. Er is hier op GoT namelijk iemand die een test van laptops had gelezen in de Clickx, en die zei dat het scherm slechts 63% scoorde, tegenover 87% voor een Dell Inspiron 6000. Waarschijnlijk dus nogal opgeblazen.
Toch bedankt voor je antwoord.
Bij mij loopt dat ook heel soms vast, maar veder eigenlijk niet zo vaak dat ik er wat aan wil gaan doen, dus ik weet niet wat je zou moeten veranderen...Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:14:
ik had een vraagje,ik ben erg tevreden over mijn laptop behalve dat de launchmanager de cpu vaak op 100% doet draaie.dan moek manueel de launchmanager stoppe en als ik wil terug opstarten...het gebeurt ni elke keer ik boot,maar toch wel vaak..ik heb al de nieuwste versie van de driver gedownload en geïnstalleerd maar veel verschil maakte het niet.
enig id's?
Ah oke, hier werkt het allemaal wel oke. Maar graag gedaanLievenD schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:13:
@Dennisonline: Ok, 't was maar even om te weten. Er is hier op GoT namelijk iemand die een test van laptops had gelezen in de Clickx, en die zei dat het scherm slechts 63% scoorde, tegenover 87% voor een Dell Inspiron 6000. Waarschijnlijk dus nogal opgeblazen.Toch bedankt voor je antwoord.
Verwijderd
Ik heb mijn 4001wlmi nooit geformatteerd, maar als ik dat doe, kan ik dan gewoon die bijgeleverde winXP home cd gebruiken en gewoon 1 partitie er van maken?
Desnoods met een nieuwe schijf? Dan vervalt de garantie zeker wel of niet?
Desnoods met een nieuwe schijf? Dan vervalt de garantie zeker wel of niet?
Nee, de garantie vervalt dat cker niet. En je kan inderdaad 1 partitie maken. Maar ik denk dat je dan eerst 1 partitie moet maken, die gaat formateren en daarna opnieuw windows erop gaat zetten.
www.maartenlangelo.nl
Mijn laptop is vandaag gejatDennisonline schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:33:
Vraagje, ik heb hier een mooie TM4002WLMI (van iemand anders ) en ik probeer de WiFi ontvangst te verbeteren dmv een externe antenne. Nu is mijn vraag: waar sluit ik dat op aan? Is er uberhaubt wel een aansluiting op de laptop te vinden voor een externe antenne? Ik kan hem niet vinden
.
Maar als daar geen aansluiting voor is, heeft iemand een tip om de ontvangst te verbeteren met de ingebouwde wifi controller? Ik ben bereid te schroeven
.
Maar als daar geen aansluiting voor is, heeft iemand een tip om de ontvangst te verbeteren met de ingebouwde wifi controller? Ik ben bereid te schroeven

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
In principe kan je een andere antenne aansluiten (de 4xxx reeks heeft al een antenne in het scherm ingebouwd zitten), hiervoor zal je even je laptop aan de onderkant los moeten schroeven. Hier zie je 2 draadjes op de mini-PCI Broadcom WLAN kaart zitten. Dit zijn in feite gewoon 2 stekkertjes. Deze kan je dus ook loshalen, en een (gemodificeerde) externe antenne op aansluiten.
Als je ergens een externe antenne bij een laptop voor nodig hebt (*kijkt Arx aan*), dan lijkt het me toch handiger om een PCMCIA prism2 kaartje te halen, aangezien Broadcom niet met de bekendere tools werkt, of juist andersom.
Als je ergens een externe antenne bij een laptop voor nodig hebt (*kijkt Arx aan*), dan lijkt het me toch handiger om een PCMCIA prism2 kaartje te halen, aangezien Broadcom niet met de bekendere tools werkt, of juist andersom.
Verwijderd
Mijn vriendin heeft een TM4102WLMI sinds een paar weken.
Maar hij is al 3 keer vastgelopen, hij hangt gewoon alles bevriesd.
(Dit is al 3 keer gebeurd en gewoon tijdens het chatten, al tikkend dus)
Er runt voor de rest niks speciaals en de CPU wordt niet belast.
Heeft er iemand al een gelijkaardig probleem gehad? Of iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
thx.
Heeft er iemand al een gelijkaardig probleem gehad? Of iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
thx.
Voor de linux users onder ons: http://www.informatik.hu-berlin.de/~tauber/acerhk/
Om de special keys (mail, P, etc) aan de gang te krijgen
Verder: http://www.roessner-net.com/wlan_button/
Om met de led de WLAN driver te (un)loaden
Heeft acerhk (bovenstaand) nodig.
En om het ledje voor de WLAN alleen aan te krijgen: gebruik led=1 in je modprobe.conf
cq /etc/modprobe.d/ipw2200
Om de special keys (mail, P, etc) aan de gang te krijgen
Verder: http://www.roessner-net.com/wlan_button/
Om met de led de WLAN driver te (un)loaden
Heeft acerhk (bovenstaand) nodig.
En om het ledje voor de WLAN alleen aan te krijgen: gebruik led=1 in je modprobe.conf
cq /etc/modprobe.d/ipw2200
options ipw2200 led=1
[ Voor 32% gewijzigd door r0b op 26-07-2005 04:11 ]
Verwijderd
Ik heb mijn 4101WLMI nu 2 maanden en na 2 weken begon ik deze problemen ook te krijgen Heel raar en bijzonder irritant. Ik heb wat zit te spelen met het PowerManagement en ineens de afgelopen drie weken draait het systeem weer als een zonnetje...smap het ook niet. Het leek wel op XP vastliep, want de aan/uit knop reageerde wel gewoon...Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:06:
Mijn vriendin heeft een TM4102WLMI sinds een paar weken.
thx.
Verwijderd
Heb jij dan er voor gezorgd dat de fans meer draaiden? Kwestie van overhitting tegen te gaan?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:29:
[...]
Ik heb mijn 4101WLMI nu 2 maanden en na 2 weken begon ik deze problemen ook te krijgen Heel raar en bijzonder irritant. Ik heb wat zit te spelen met het PowerManagement en ineens de afgelopen drie weken draait het systeem weer als een zonnetje...smap het ook niet. Het leek wel op XP vastliep, want de aan/uit knop reageerde wel gewoon...
Of misschien niet toevallig ergens iets anders uninstalled?
Moet misschien ook maar eens prullen als ik haar laptop eens in men pollen krijg...
Verwijderd
Buiten het feit dat het een Intel WLAN kaart is (Centrino platform = ....., anyoner0b schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:23:
In principe kan je een andere antenne aansluiten (de 4xxx reeks heeft al een antenne in het scherm ingebouwd zitten), hiervoor zal je even je laptop aan de onderkant los moeten schroeven. Hier zie je 2 draadjes op de mini-PCI Broadcom WLAN kaart zitten. Dit zijn in feite gewoon 2 stekkertjes. Deze kan je dus ook loshalen, en een (gemodificeerde) externe antenne op aansluiten.
Ten 2e moet je met je notebook met gemak een heel fatsoenlijk bereik kunnen krijgen. Is dat niet zo is er ws. iets met je kabels. @Arx: Heb je hem eventueel zelf vervangen (de WLAN kaart)?
Verwijderd
De travelmate 4404 lijkt mij een fijn apparaat (turion 34), weet iemand of die in Nederland verkocht wordt/gaat worden?
Zeg ik heb nog een vraagje, mijn laptop maakt erg veel kabaal als ik de CPU op het hoogst heb staan, zet ik die lager wordt het geluid iets minder maar ik vind het nog steeds wel redelijk hard. Als ik echter op de accu over ga is die na een tijdje bijna geruisloos. (ook als ik dezelfde instellingen gebruik)
Kan het liggen aan de HD of ligt het aan de fan?
Verwijderd
Kijk eens naar de instellingen van Windows. Die kan je apart instellen voor zowel batterij als netstroom. Screen Saver -> Power.
Ja dat weet ik, zo kan je ook de CPU e.d. omlaag zetten. Maar daar verandert dus helemaal niks.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:43:
Kijk eens naar de instellingen van Windows. Die kan je apart instellen voor zowel batterij als netstroom. Screen Saver -> Power.
Gebeurt hier ook, binnenkort maar weer eens de acer manager installeren om te kijken of dat het oplost.Dennisonline schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:42:
Zeg ik heb nog een vraagje, mijn laptop maakt erg veel kabaal als ik de CPU op het hoogst heb staan, zet ik die lager wordt het geluid iets minder maar ik vind het nog steeds wel redelijk hard. Als ik echter op de accu over ga is die na een tijdje bijna geruisloos. (ook als ik dezelfde instellingen gebruik)
Mjah, Broadcom chipset afaik, toch?Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:47:
[...]
Buiten het feit dat het een Intel WLAN kaart is (Centrino platform = ....., anyone)
[ Voor 36% gewijzigd door r0b op 27-07-2005 23:53 ]
Verwijderd
Nope dat is lan. Wireless lan is van intel zelf
Nu heb ik met mijn TM 4001LMi het volgende probleem. Hij zit aangesloten op mijn versterker, en er komt een constante ruis uit. Bij het scrollen wordt de ruis net iets luider. Als ik hem echter van de netvoeding haal, dan is er geen ruis. Is hier een oplossing voor?
mij is nu het volgende overkomen:
ik heb een Acer Travelmate 4101 WLMI gekocht volgens de specs die zijn opgegeven op de acer site (o.a. 80Gb HDD en ATi radeon X700).
Nu heb ik deze vandaag gekregen, maar er zit maar een 60 Gb HDD in en een Intel mobile shared videokaart van 128mb. Eerstgenoemde staat ook op de doos vermeld, verder wordt nergens gerept over de videokaart, daar moest ik zelf achter komen. In het boekje dat is bijgevoegd staat X600 of X700, afhankelijk van model.
Wat moet/kan ik hieraan doen? Ik denk niet dat deze videokaart beter is (of wel?) en toch 20Gbtjes minder... heeft het bijv nut om Acer te bellen?
Ik ga sowieso ff terug naar winkel, kijken wat ze zeggen... (was wel een kant en klaar verpakte laptopje bij Acer vandaan, dus die kunnen er weinig aan doen)
ik heb een Acer Travelmate 4101 WLMI gekocht volgens de specs die zijn opgegeven op de acer site (o.a. 80Gb HDD en ATi radeon X700).
Nu heb ik deze vandaag gekregen, maar er zit maar een 60 Gb HDD in en een Intel mobile shared videokaart van 128mb. Eerstgenoemde staat ook op de doos vermeld, verder wordt nergens gerept over de videokaart, daar moest ik zelf achter komen. In het boekje dat is bijgevoegd staat X600 of X700, afhankelijk van model.
Wat moet/kan ik hieraan doen? Ik denk niet dat deze videokaart beter is (of wel?) en toch 20Gbtjes minder... heeft het bijv nut om Acer te bellen?
Ik ga sowieso ff terug naar winkel, kijken wat ze zeggen... (was wel een kant en klaar verpakte laptopje bij Acer vandaan, dus die kunnen er weinig aan doen)
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Verwijderd
Mij is precies het tegenovergestelde voorgekomen, ik bestelde 1 met 60 gb en geen X700, en degene die ik geleverd kreeg had deze wel (ik was niet geheel ontevreden
). Zal wel gewoon te maken hebben met verschillende versies van de 4101
ik zie op deze site shop ook 2 verschillende 4101's, allebei volgens mij PRECIES hetzelfde, maar de een is 100 euri goedkoper dan de andere. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Verwijderd
Mjah, dat hebben ze daar dus mooi stom staan.
Je hebt de:
TM4101WLMi, LX.TA505.030
TM4102WLMi, LX.TA505.083
Verschillen hier behoeven geen uitleg.
Je hebt echter ook een back to school model, TM4101LMi_4 (even uit m'n hoofd), LX.TA805.127
Specs staan wel op de site van Shops at work, als zijnde X700 etc., maar dat is dus niet
Het gaat hier om een (volgens mij geen widescreen) model met 60GB en een onboard van 128MB.
Daarom zeg ik ook altijd... bestel aan de hand van een artikelcode, niet aan de hand van een vermelding op een website.
Leuk zo'n winkelwagentje met je basket etc., maar het scheelt je een hoop gezeik. Bel voor je bestelling, en als dat niet kan; Mailen.
Krijg je ook geen discussie over disclaimers e.d., zoals bij Shops at Work:
Nogmaals:
bestel aan de hand van een artikelcode
Je koopt toch immers ook niet "een 16" autoband" maar met maat, type en soort erbij?
Je hebt de:
TM4101WLMi, LX.TA505.030
TM4102WLMi, LX.TA505.083
Je hebt echter ook een back to school model, TM4101LMi_4 (even uit m'n hoofd), LX.TA805.127
Specs staan wel op de site van Shops at work, als zijnde X700 etc., maar dat is dus niet
Het gaat hier om een (volgens mij geen widescreen) model met 60GB en een onboard van 128MB.
Daarom zeg ik ook altijd... bestel aan de hand van een artikelcode, niet aan de hand van een vermelding op een website.
Leuk zo'n winkelwagentje met je basket etc., maar het scheelt je een hoop gezeik. Bel voor je bestelling, en als dat niet kan; Mailen.
En sommige resellers zijn ook stom... Kijken bij hun leverancier op "TravelMate 4101" en tuuurlijk pakken ze de goedkoopste... Scheelt mss. wel 100-150 euro éxtra marge.Alle aanbiedingen, prijsopgaven, e.d. zijn geheel vrijblijvend, evenals mededelingen betreffende technische hoedanigheden van de goederen en/of diensten en betreffende levertijden, welke steeds globaal opgegeven kunnen worden.
Nogmaals:
Je koopt toch immers ook niet "een 16" autoband" maar met maat, type en soort erbij?
Ja maar hoe kan ik nou controleren wat de specs zijn van een laptop als de site waarop ze verkocht worden al niet klopt. Kan ik dat nummer gewoon bij acer invoeren oid?Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 01:48:
Je hebt de:
TM4101WLMi, LX.TA505.030
TM4102WLMi, LX.TA505.083
[...]
En sommige resellers zijn ook stom... Kijken bij hun leverancier op "TravelMate 4101" en tuuurlijk pakken ze de goedkoopste... Scheelt mss. wel 100-150 euro éxtra marge.
Nogmaals:
Als ik de goedkoopste aanklik staat er bij het lijstje van specs precies hetzelfde als de duurdere.
[ Voor 6% gewijzigd door ajampaniki op 02-08-2005 14:24 ]
Verwijderd
Je kunt gewoon bij Acer kijken op de site naar verschillende types. Soms staan ze er niet bij, maar als je naar Acer.com ipv van .nl of .de zie je soms de modellen wel!ajampaniki schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:23:
[...]
Ja maar hoe kan ik nou controleren wat de specs zijn van een laptop als de site waarop ze verkocht worden al niet klopt. Kan ik dat nummer gewoon bij acer invoeren oid?
Als ik de goedkoopste aanklik staat er bij het lijstje van specs precies hetzelfde als de duurdere.
Daarnaast kun je natuurlijk ook mailen naar het bedrijf voordat je het koopt (doe ik eigenlijk altijd wel) en dan heb je iniedergeval een bevestiging
Verwijderd
Je moet niet op Acer.com kijken, dat is in Amerika en daar hebben ze andere modellen c.q. uitvoeringen. Bovendien heb je daar geen artikelnummers.... Acer.nl kijken, of anders Acer bellen.
Het artikelnummer wat je daar krijgt moet je aanhouden, geen centje pijn!
Het artikelnummer wat je daar krijgt moet je aanhouden, geen centje pijn!
Ondertussen hebben ze het op die site al verandert, stelletje naaiers
Mij een beetje blij maken. Maargoed was ook wel te mooi om waar te zijn.
Verwijderd
Dit komt waarschijnlijk door de videokaart die bij gebruik van netstroom op volle snelheid draait en bij gebruik van de accu niet waardoor deze dus minder warm wordt en de fan dus langzamer of niet hoeft te draaien.Dennisonline schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:42:
Ik heb zelf de Acer 4101 en ik kan dit zien door naar de beeldschermeigenschappen te gaan en dan bij de ATI tabbladen staat iets van powerplay waar je deze instellingen kunt veranderen.
Verwijderd
Voor ik het vergeet met mijn verhaal
Welke type notebook heb je ?
Trouwens, weet iemand toevallig waarom ik bij het flashen van het bios de melding krijg dat het bios niet flashable is? Deze melding verschijnt met het flash progje van Phoenix
Zit er ergens een beveiliging die ik eerst moet opheffen (Acer Travelmate 4101WLMI) ??
Trouwens, weet iemand toevallig waarom ik bij het flashen van het bios de melding krijg dat het bios niet flashable is? Deze melding verschijnt met het flash progje van Phoenix
Zit er ergens een beveiliging die ik eerst moet opheffen (Acer Travelmate 4101WLMI) ??
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 23:47 ]
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wanneer de 4152 op de (Nederlandse) markt is gekomen? Ik ben na 2 jaar nog steeds zeer tevreden over m'n TM803LCiB, maar ik ben alvast aan het kijken voor een 2e laptop.
Verwijderd
Hoewel de TM4150-serie niet slecht is, zou ik niet van een TM800 naar een TM4150-serie gaan.
Je bent (lijkt mij) erg gewend aan het 1400*1050 scherm, dan ga je ineens naar 1024*768, dat zou mij echt een crime lijken.
Je bent (lijkt mij) erg gewend aan het 1400*1050 scherm, dan ga je ineens naar 1024*768, dat zou mij echt een crime lijken.
Bij mij kwam het door d.net (distributed.net computing).Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:38:
[...]
Dit komt waarschijnlijk door de videokaart die bij gebruik van netstroom op volle snelheid draait en bij gebruik van de accu niet waardoor deze dus minder warm wordt en de fan dus langzamer of niet hoeft te draaien.
Ik heb zelf de Acer 4101 en ik kan dit zien door naar de beeldschermeigenschappen te gaan en dan bij de ATI tabbladen staat iets van powerplay waar je deze instellingen kunt veranderen.
* r0b gaat zich in een hoekje schamen
Was dus totaal vergeten dat die nog draaide.

Verwijderd
Daar had ik niet op gelet. Bedankt voor de waarschuwing.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:46:
Hoewel de TM4150-serie niet slecht is, zou ik niet van een TM800 naar een TM4150-serie gaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 10:26 ]
Verwijderd
Je kan ook de TM4654LMib kunnen kiezen:
TM 4654LMib, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz (Dothan760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Professional Edition SP2, 15TFT SXGA+, 512MB DDR II 400 RAM (1x512), 100GB (4200rpm) HDD, DVD SuperMulti double layer, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit Lan & Wireless Lan 802.11g, 6-in-1 card reader, 64MB GeForce Go 6600, Bluetooth, ezDock connector
Adviesprijs € 1599,- incl. B.T.W.
De enige met een 1024*768 scherm in de TM4650-serie is dus de TM4650LCib, klein foutje van mijn kant
TM 4654LMib, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz (Dothan760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Professional Edition SP2, 15TFT SXGA+, 512MB DDR II 400 RAM (1x512), 100GB (4200rpm) HDD, DVD SuperMulti double layer, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit Lan & Wireless Lan 802.11g, 6-in-1 card reader, 64MB GeForce Go 6600, Bluetooth, ezDock connector
De enige met een 1024*768 scherm in de TM4650-serie is dus de TM4650LCib, klein foutje van mijn kant
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 10:33 ]
Verwijderd
Weet er iemand een oplossing voor mijn bios flash probleemVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:42:
Voor ik het vergeet met mijn verhaalWelke type notebook heb je ?
Trouwens, weet iemand toevallig waarom ik bij het flashen van het bios de melding krijg dat het bios niet flashable is? Deze melding verschijnt met het flash progje van Phoenix![]()
Hopelijk kan iemand mij zijn ervaringen over het flashen meedelen
Ik heb ook al op google gezocht maar kan niet echt iets nuttigs vinden

Verwijderd
Helpdesk bellen? 
In principe gebruik ik altijd de WinFlash... werkt prima. Je kan volgens mij een geforceerde flash doen, dat gaat eigenlijk gewoon goed. Maar als 'ie uitvalt, tsja...
In principe gebruik ik altijd de WinFlash... werkt prima. Je kan volgens mij een geforceerde flash doen, dat gaat eigenlijk gewoon goed. Maar als 'ie uitvalt, tsja...
Heb nu bijna 2 maanden mijn 4102 Acer(tje) en ben erg heel erg tevreden over. Heb er nu alleen XP pro op gezet en fat32 geformateerd naar ntfs. Mijn 80 gigh hardeschijf heb ik nu ook niet meer verdeeld in 2 partities. Het enige waar ik nog over twijfel is of ik die 'backup-partitie' ga verwijderen. Wat is nou eigenlijk het nut hiervan? Van wat ik hoorde heb je die alleen nodig als je gberbuik maakt van back-up cd's. Toch?
www.maartenlangelo.nl
Weet iemand of het toevallig mogelijk is de DVD Drive uit een Fujitsu Siemens Amilo 1300 over te zetten naar een Acer Travelmate 4001 WLMi.
en zojah, hoe maak je uit beide laptop's los?
en zojah, hoe maak je uit beide laptop's los?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Nut van 0,0, de recovery cd's kan je anders ook wel gebruiken (geloof ik mij te herinneren).Maarten L schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:35:
Heb nu bijna 2 maanden mijn 4102 Acer(tje) en ben erg heel erg tevreden over. Heb er nu alleen XP pro op gezet en fat32 geformateerd naar ntfs. Mijn 80 gigh hardeschijf heb ik nu ook niet meer verdeeld in 2 partities. Het enige waar ik nog over twijfel is of ik die 'backup-partitie' ga verwijderen. Wat is nou eigenlijk het nut hiervan? Van wat ik hoorde heb je die alleen nodig als je gberbuik maakt van back-up cd's. Toch?
Verwijderd
De partitie op de harddisk heeft wel nut, namelijk voor de D2D recovery (recoveren zonder cd's).
Ik neem even aan dat iemand die dit vraagt zijn eigen recovery CD's gewoon bewaard.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:51:
De partitie op de harddisk heeft wel nut, namelijk voor de D2D recovery (recoveren zonder cd's).
Bij mij werken sindskort twee van de 3 USB porten (beide aan de zijkant) niet meer.
Ik had sinds het begin wel het probleem dat ik mijn muis er even uit moest halen en er meermaals weer in steken voordat hij werkte, maar nu doen ze beide helemaal niks meer.
Ik zit nog in de garantie-periode gelukkig. Maandag maar even bellen.
Zo mijn laptop heeft ook genoeg van mij. 
Was gisteren bezig met Gentoo er weer eens op te zetten. Altijd leuk dat gecompile.
Installatie liep goed, wireless netwerk kaart goed aan de praat gekregen in combinatie met wpa_supplicant. Ben vervolgens voor een paar uur naar beneden gegaan en de laptop gewoon in de Gentoo console gelaten. Had de speedstep bende nog niet geinstalleerd / geconfigureerd, dus dat betekent dat hij steeds op 100% cpu power draait.
Moet geen enkel probleem zijn lijkt mij. Want hij stond tevens gewoon op een houten bureaublad. Kom ik weer boven, en wil mijn laptop rebooten. Wil hij daarna niet meer booten.
Ik druk de power knop in. Ventilator gaat draaien, beeld flitst niet op. En vervolgens klikt de ventilator uit. Er is geen hardeschijf activiteit, of input van een caps-lock. Heb accu er uitgehaald, DVD-speler er uit. Maar ik vermoed dat er iets interns kapot is. Dus ik zal hem wel op moeten sturen. Iemand nog tips / ervaringen met het opsturen.
Of nog andere ideeen?
Was gisteren bezig met Gentoo er weer eens op te zetten. Altijd leuk dat gecompile.
Installatie liep goed, wireless netwerk kaart goed aan de praat gekregen in combinatie met wpa_supplicant. Ben vervolgens voor een paar uur naar beneden gegaan en de laptop gewoon in de Gentoo console gelaten. Had de speedstep bende nog niet geinstalleerd / geconfigureerd, dus dat betekent dat hij steeds op 100% cpu power draait.
Moet geen enkel probleem zijn lijkt mij. Want hij stond tevens gewoon op een houten bureaublad. Kom ik weer boven, en wil mijn laptop rebooten. Wil hij daarna niet meer booten.
Ik druk de power knop in. Ventilator gaat draaien, beeld flitst niet op. En vervolgens klikt de ventilator uit. Er is geen hardeschijf activiteit, of input van een caps-lock. Heb accu er uitgehaald, DVD-speler er uit. Maar ik vermoed dat er iets interns kapot is. Dus ik zal hem wel op moeten sturen. Iemand nog tips / ervaringen met het opsturen.
Of nog andere ideeen?
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar centrinolaptop die rond de 1.000 mag kosten.
Mijn wensen:
Centrino
Betaalbaar
Normaalbeeld (al heb ik nooit met breedbeeld gewerkt maar het lijkt mij niet prettig werken ook als je veel de overschakeling maakt tussen desktop en laptop).
Xp Pro standaard is wel prettig, eventueel kan ik een studentenlicentie scoren. XP Home vind ik minder.
Ik twijfel tussen Acer / Asus. Al is Asus iets te duur. Een vriend van me heeft een Acer (ook een travelmate van een paar jaar oud, een P4 en nooit problemen mee gehad). Dus dat geeft mij wel wat vertrouwen (ook al lees ik in dit topic negatieve berichten).
Na wat zoeken in de pricewatch zijn deze acer modellen die voldoen aan mijn criteria:
Acer Travelmate 4150LMI (P-M 715; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15" TFT; WXP Home) € 897,6325-08
Acer Travelmate 4152LMI (PM740-1.7G; 60GB; 512MB; 15"; DVD RW-DUAL; WXP Pro) € 999,7225-08
Acer Travelmate 4502LMI (P-M 725; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15" TFT; WXP Pro) € 999,-25-08
Acer Travelmate 4650LCIB (P-M 715; 512MB; 60GB; combo; 15" TFT; WXP Pro) € 933,8425-08
Acer Travelmate C301Xmib (P-M 715; 512MB; 60GB; DVD-RW; 14.1"TFT; WXP Tablet) € 1091,1212-08
Acer TravelMate 8002LCIB (P-M 1.5GHz; 512MB; 60GB; Combo; 15"TFT; WXP Pro) € 1029,-25-08
Deze lijkt mij het meest geschikt:
Acer Laptops / Acer Travelmate 4152LMI (PM740-1.7G; 60GB; 512MB; 15"; DVD RW-DUAL; WXP Pro)
Ik heb echter nog niet gespeeld met deze acers. Wellicht dat ik dit bij de mediamarkt kan proberen.
Is de 4152lmi een opvolger van een bepaald type, en zo ja van welke ? Of is dit type al wat langer op de markt? Ik kan geen gebruikerservaringen vinden namelijk.
Ik ben opzoek naar centrinolaptop die rond de 1.000 mag kosten.
Mijn wensen:
Centrino
Betaalbaar
Normaalbeeld (al heb ik nooit met breedbeeld gewerkt maar het lijkt mij niet prettig werken ook als je veel de overschakeling maakt tussen desktop en laptop).
Xp Pro standaard is wel prettig, eventueel kan ik een studentenlicentie scoren. XP Home vind ik minder.
Ik twijfel tussen Acer / Asus. Al is Asus iets te duur. Een vriend van me heeft een Acer (ook een travelmate van een paar jaar oud, een P4 en nooit problemen mee gehad). Dus dat geeft mij wel wat vertrouwen (ook al lees ik in dit topic negatieve berichten).
Na wat zoeken in de pricewatch zijn deze acer modellen die voldoen aan mijn criteria:
Acer Travelmate 4150LMI (P-M 715; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15" TFT; WXP Home) € 897,6325-08
Acer Travelmate 4152LMI (PM740-1.7G; 60GB; 512MB; 15"; DVD RW-DUAL; WXP Pro) € 999,7225-08
Acer Travelmate 4502LMI (P-M 725; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15" TFT; WXP Pro) € 999,-25-08
Acer Travelmate 4650LCIB (P-M 715; 512MB; 60GB; combo; 15" TFT; WXP Pro) € 933,8425-08
Acer Travelmate C301Xmib (P-M 715; 512MB; 60GB; DVD-RW; 14.1"TFT; WXP Tablet) € 1091,1212-08
Acer TravelMate 8002LCIB (P-M 1.5GHz; 512MB; 60GB; Combo; 15"TFT; WXP Pro) € 1029,-25-08
Deze lijkt mij het meest geschikt:
Acer Laptops / Acer Travelmate 4152LMI (PM740-1.7G; 60GB; 512MB; 15"; DVD RW-DUAL; WXP Pro)
Ik heb echter nog niet gespeeld met deze acers. Wellicht dat ik dit bij de mediamarkt kan proberen.
Is de 4152lmi een opvolger van een bepaald type, en zo ja van welke ? Of is dit type al wat langer op de markt? Ik kan geen gebruikerservaringen vinden namelijk.
Ik heb een vraagje: een kennis van mij heeft een paar dagen geleden een Acer TravelMate gekocht.
Nu heeft de verkoper gezegd dat ze best niet werkt op netstroom als de batterij er in zit. Echter zonder batterij staat de notebook niet stabiel, dus dit is wel een probleem. Ik dacht dat de laders overgaan op druppelladen als de batterij vol is, maar op de site van acer vind ik dit niet, iemand een idee of dit nu kwaad kan of niet?
Nu heeft de verkoper gezegd dat ze best niet werkt op netstroom als de batterij er in zit. Echter zonder batterij staat de notebook niet stabiel, dus dit is wel een probleem. Ik dacht dat de laders overgaan op druppelladen als de batterij vol is, maar op de site van acer vind ik dit niet, iemand een idee of dit nu kwaad kan of niet?
Verwijderd
Ik doe het al een half jaar. En volgens mij kunnen ze overladen worden of iets dergelijks.MYST schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:57:
Ik heb een vraagje: een kennis van mij heeft een paar dagen geleden een Acer TravelMate gekocht.
Hmm sinds die herinstalatie heb ik geen last meer van strepen door m'n scherm als de notebook heet wordt.
Vreemd, heel vreemd.
Vreemd, heel vreemd.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Verwijderd
Ik wil binnenkort de TM 4101WLMI (LX.TA805.127) kopen.
Ik vraag me af; zijn er al verschillende revisies van deze laptop gemaakt/op de markt gezet?
De eerste pagina van deze topic toont een aantal problemen met deze 4100 serie en graag zou ik,
ivm met 'kinderziekten', natuurlijk de aller laatste versie willen hebben.
Zoektocht op inet leverde mij weinig op maar ik weet dat met andere Acer laptops, bv de 800 serie,
een aantal -serieuse- problemen waren welke in latere revisies op waren gelost.
Kan iemand hier wat over zeggen?
Hoe zie ik aan het serienummer bijvoorbeeld om welke versie het gaat?
Ik vraag me af; zijn er al verschillende revisies van deze laptop gemaakt/op de markt gezet?
De eerste pagina van deze topic toont een aantal problemen met deze 4100 serie en graag zou ik,
Zoektocht op inet leverde mij weinig op maar ik weet dat met andere Acer laptops, bv de 800 serie,
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 13:03 ]
Verwijderd
goedemiddag
ik ben momenteel op zoek naar een laptop met een lange batterijduur en redelijk specs
na lang vergelijken gaat mijn voorkeur uit naar de 4100 serie.
nou heb ik 1 probleem
in de 4101 zit een crappy gfx card met shared video geheugen
de 4102 heeft een ati x700 64 mb geheugen
op de site staat dat de 4102 4,5 uur batterij heeft, ze zeggen echter niets over de 4101 versie
heeft iemand enig idee wat de batterij duur is van de 4101?
ik ben momenteel op zoek naar een laptop met een lange batterijduur en redelijk specs
na lang vergelijken gaat mijn voorkeur uit naar de 4100 serie.
nou heb ik 1 probleem
in de 4101 zit een crappy gfx card met shared video geheugen
de 4102 heeft een ati x700 64 mb geheugen
op de site staat dat de 4102 4,5 uur batterij heeft, ze zeggen echter niets over de 4101 versie
heeft iemand enig idee wat de batterij duur is van de 4101?
Verwijderd
niet dat ik weetVerwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:16:
Weet iemand of je met het WiFi kaartje ook radio mee kan ontvangen ?
Thnxz..
Verwijderd
Ow wist ik niet is wel erg jammer...Webgnome schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:49:
werkt op een totaal andere frequentie.....
Radio is ook wel eens fijn
Verwijderd
Is een geweldige machine!
Ik kocht hem voor aanzienlijk minder bij www.xoldes.nl
Tip van de week!
Ik kocht hem voor aanzienlijk minder bij www.xoldes.nl
Tip van de week!
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:33:
Je kan ook de TM4654LMib kunnen kiezen:
Ja, er zijn iig twee modellen die de naam 4101WLMI dragen.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:58:
Ik wil binnenkort de TM 4101WLMI (LX.TA805.127) kopen.
Het oude model heeft:
Pentium M 725 (1,6 Ghz), 400 Mhz FSB, 60GB harddisc en onboard video
Het nieuwe model heeft:
Pentium M 730 (1,6 Ghz), 533 Mhz FSB, 80GB harddisc en een Ati Mobility Radeon X700 64MB.
Ik weet niet zo uit m'n hoofd wat de serienummers per model zijn, maar aan de specs kun je ze dus wel herkennen.
Waarom staat de 4100-serie eigenlijk niet in de startpost?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
wat betreft de uitvallende toetsaanslagen: probeer eens de MS smart battery subsystem uit te schakelen in de devicelist, volgens mij lost dit het probleem op
Dat ga ik proberen
Wat doet het precies? En waar kan ik dit uitschakelen?
[ Voor 28% gewijzigd door Maarten L op 03-09-2005 19:30 ]
www.maartenlangelo.nl
Verwijderd
Ik sta op het punt een TM4102 aan te schaffen, maar nu kom ik op enkele internetwinkels ook een andere serienummer voor de 4102 tegen
(LX.TA505.130)
(LX.TA505.083) (de normale versie dus)
Weet iemand wat het verschil is tussen deze 2? aangezien bij de (LX.TA505.130) voor de rest nog geen info staat.
Zit er trouwens een dvd-brander in de 4102 ?
(LX.TA505.130)
Weet iemand wat het verschil is tussen deze 2? aangezien bij de (LX.TA505.130) voor de rest nog geen info staat.
Volgende week ga ik ook de TM4102 bestellen, waarschijnlijk bij takeitnow.nl (1068,04 euro inc. btw)Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:38:
Ik sta op het punt een TM4102 aan te schaffen, maar nu kom ik op enkele internetwinkels ook een andere serienummer voor de 4102 tegen
(LX.TA505.130)
Daar staat de volgende omschrijving bij: Acer - ACER TM 4102WLMI DOTHAN 730 CEN1.7 80GB 512MB 15.4TFT DVD RW XPH (bestelnr. LX.TA505.083).
DVD RW, zegt genoeg lijkt me
Verwijderd
Hallo, weet iemand of Travelmate 4102 wlmi onder Ubuntu 5.04 werkt? Want ik ben van plan ook een Tm4102wlmi aan te schaffen voor me opleiding.
in je Device Manager, onder batteriesMaarten L schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:27:
Dat ga ik proberenWat doet het precies? En waar kan ik dit uitschakelen?
Afgelopen zaterdag heb ik mijn Acer 4102 binnengekregen. Modelnummer (LX.TA505.083)
Bestelling heb ik bij laptops4u gedaan, met wat uitbreidingen (5400RMp HDD en 1024MB) zat deze op 1249.
Hier een foto:
Laptop open
Laptop open 2
Zal binnekort wat meer pics posten...
Zie dat hierboven een aantal mensen hem ook willen aanschaffen, doen zou ik zo zeggen
Bestelling heb ik bij laptops4u gedaan, met wat uitbreidingen (5400RMp HDD en 1024MB) zat deze op 1249.
Hier een foto:
Laptop open
Laptop open 2
Zal binnekort wat meer pics posten...
Zie dat hierboven een aantal mensen hem ook willen aanschaffen, doen zou ik zo zeggen
Gister de Acer Travelmate 4102 WLMI (x700 / 80 GB versie) gehaald bij de Mediamarkt voor de prijs van de andere versie € 999!
. Maar er waren er heel weinig, dus ze zullen nu al wel weg zijn. Alleen bij MediaMarkt Groningen trouwens.
Nog ff een klein vraagje, ik heb nooit eerder met laptops gewerkt, maar wat is de beste manier om dat ding op te laden, gewoon ff 3 uur aan de oplader hangen en aan laten staan? En hoe kom ik bij het numericke pad ?
Nog ff een klein vraagje, ik heb nooit eerder met laptops gewerkt, maar wat is de beste manier om dat ding op te laden, gewoon ff 3 uur aan de oplader hangen en aan laten staan? En hoe kom ik bij het numericke pad ?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Mwa in de handleiding staat een hoop hoe je om moet gaan met je batterij.Sport_Life schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:05:
Gister de Acer Travelmate 4102 WLMI (x700 / 80 GB versie) gehaald bij de Mediamarkt voor de prijs van de andere versie € 999!. Maar er waren er heel weinig, dus ze zullen nu al wel weg zijn. Alleen bij MediaMarkt Groningen trouwens.
De eerste keer laade ik m gewoon op tijdens de instalatie.
Daarna is die ongeveer wel vol.
De num knoppen kun je activeren door FN (linksonderin naast de ctrl) en F12 tergelijker tijd in te drukken. Zo kun je ze ook deactiveren
Ik moet toegeven normaal heb ik snel genoeg van een notebook, maar deze notebook draait al 9 maanden met de standaard config en ik ben er nog steeds zeer tevreden over (Acer TM4001WLMI 1,5 2mb cache)
Hier zit ik dus een beetje mee.RAILGUNNER schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 02:25:
[...]
Ja, er zijn iig twee modellen die de naam 4101WLMI dragen.
Het oude model heeft:
Pentium M 725 (1,6 Ghz), 400 Mhz FSB, 60GB harddisc en onboard video
Het nieuwe model heeft:
Pentium M 730 (1,6 Ghz), 533 Mhz FSB, 80GB harddisc en een Ati Mobility Radeon X700 64MB.
Ik heb besloten mijn desktop weg te doen. Ik vind het een lelijk ding en het produceert te veel geluid en warmte. Nu heb ik dus besloten een laptop te nemen, ook omdat ik momenteel veel heen en weer reis tussen mijn huis en het huis van m'n vriendin en ik het wel zo handig vind altijd m'n eigen pc bij mij te hebben.
Mijn oog is gevallen op de Acer TM 4101. Dit door de lange battery life, de (volgens mij) wel goede videokaart, de Radeon X700 en de goed betaalbare prijs.
Als ik nu in de pricewatch kijk staan er idd 2 uitvoeringen van de 4101 MAAR als ik dan vervolgens bij de bedrijven kijk die de nieuwe versie, met 80gig HDD en X700, zouden verkopen kom ik bedrogen uit. Op de site staan gewoon de specificaties van de oude versie.
Wat ook voor komt is bijvoorbeeld bij een site als bestelacer is dat er een 60gig HDD inzit (=oude versie) maar wel een X700 (=nieuwe versie).
Wat kan ik daarvan dan verwachten? Of hoe kan ik controleren wat ik bestel als ik daar zou bestellen?
De 4101 op bestelacer is de slechte!! daar zit shared video in.
TRAVELMATE 4101WLMI PMC-1.6G
Artikelnummer:
LX.TA805.127
Quote:
Je hebt de:
TM4101WLMi, LX.TA505.030
TM4102WLMi, LX.TA505.083
quote:
Alle aanbiedingen, prijsopgaven, e.d. zijn geheel vrijblijvend, evenals mededelingen betreffende technische hoedanigheden van de goederen en/of diensten en betreffende levertijden, welke steeds globaal opgegeven kunnen worden.
En sommige resellers zijn ook stom... Kijken bij hun leverancier op "TravelMate 4101" en tuuurlijk pakken ze de goedkoopste... Scheelt mss. wel 100-150 euro éxtra marge.
Nogmaals:
/Quote
Zoals in de posts hierboven ook kunt lezen id dit de back2school versie, dus zonder x700!
Ik zou ook graag wat van mensen willen horen die deze laptop al hebben en er problemen mee hebben want ik kan niet echt problemen vinden, ben namelijk van plan deze aan te schaffen...
tenminste de nieuwe versie met de x700
TRAVELMATE 4101WLMI PMC-1.6G
Artikelnummer:
LX.TA805.127
Quote:
Je hebt de:
TM4101WLMi, LX.TA505.030
TM4102WLMi, LX.TA505.083
quote:
Alle aanbiedingen, prijsopgaven, e.d. zijn geheel vrijblijvend, evenals mededelingen betreffende technische hoedanigheden van de goederen en/of diensten en betreffende levertijden, welke steeds globaal opgegeven kunnen worden.
Nogmaals:
/Quote
Zoals in de posts hierboven ook kunt lezen id dit de back2school versie, dus zonder x700!
Ik zou ook graag wat van mensen willen horen die deze laptop al hebben en er problemen mee hebben want ik kan niet echt problemen vinden, ben namelijk van plan deze aan te schaffen...
tenminste de nieuwe versie met de x700
[ Voor 59% gewijzigd door Lieuwe15 op 09-09-2005 17:49 ]
Heb besloten om toch maar de 4102 te kopen. Scheelt in prijs nog geen 20 euro met de "goede" 4101 dus dan ga ik niet moeilijk lopen doen
Verwijderd
Ik heb de 'oude' 4101 aangeschafd omdat het prijsverschil met de 4102 toch te groot was, maar ik zit na de eerste dag al op 4 dode pixels midden op mijn scherm en ben dus zeker niet blij daarmee.
Heb er nu een paar uurtjes mee gewerkt en hij doet het best aardig. Maar krijg internet met geen mogelijkheid aan de praat. zijn @home modems computerafhankelijk soms?
Heb er nu een paar uurtjes mee gewerkt en hij doet het best aardig. Maar krijg internet met geen mogelijkheid aan de praat. zijn @home modems computerafhankelijk soms?

Kan je trouwens gemakklijk geheugen upgraden van de 4101 nieuwe versie?
ipv 2x 256 erin 2x 512 ddr2 533mhz erin gooien?
of zal dat veel problemen geven?
De chipset die erin zit is modern, dus ik verwacht dat 2x512MB geen problemen gaat geven.Lieuwe15 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:41:
Kan je trouwens gemakklijk geheugen upgraden van de 4101 nieuwe versie?
Kijk anders even met een diagnostisch programma welke chipset je hebt en zoek a.d.h. daarvan wat het maximale te plaatsen geheugen is.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
er pas maximaal 2gb geheugen in dus ik denk dat het geen probleem zal maken, maar ik bedoel of hij ook incompatible is met nieuw geheugen, maar er komen dan 2x 512mb van corsair in.
Of is Dane-Elec geheugen beter?
Ik heb de laptop nog niet maar ben denk ik wle van plan 1 te kopen.
En dan als het nodig is het geheugen te upgraden.
[ Voor 6% gewijzigd door Lieuwe15 op 13-09-2005 19:00 ]
Verwijderd
Hij slikt geen ander merk dan van Acer zelf. Dacht ik...Lieuwe15 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:00:
er pas maximaal 2gb geheugen in dus ik denk dat het geen probleem zal maken, maar ik bedoel of hij ook incompatible is met nieuw geheugen, maar er komen dan 2x 512mb van corsair in.
Acer Travelmate 4002 WLMi
Sinds wanneer is Acer geheugenproducent?Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:28:
Hij slikt geen ander merk dan van Acer zelf. Dacht ik...
Is gewoon mogelijk, heb het net getest op m'n werkLieuwe15 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:00:
1x 1024ddr kingston gaat er gewoon in. Dus geen probleem
3 weken geleden de Acer Travelmate 4102 WLMI gekocht en vandaag is de adapter stuk gegaan.
. Zou het kunnen komen doordat ik de adapter altijd in het stopcontact had staan, ook al zat de laptop niet aangesloten? Ik neem aan dat de adapter daar wel tegen kan?
Maargoed ik moet m opsturen en dan krijg ik een nieuwe, weet iemand hoelang dat ongeveer gaat duren? Volgens de man die ik aan de telefoon sprak ongeveer 6 werkdagen.. Er staan een aantal belangrijke projecten op de laptop en nu moet ik steeds op de hogeschool op de pc's ook niet echt ideaal..
Maargoed ik moet m opsturen en dan krijg ik een nieuwe, weet iemand hoelang dat ongeveer gaat duren? Volgens de man die ik aan de telefoon sprak ongeveer 6 werkdagen.. Er staan een aantal belangrijke projecten op de laptop en nu moet ik steeds op de hogeschool op de pc's ook niet echt ideaal..
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
Weet iemand of het 'missing keys' probleem, oftewel het probleem dat er gewoon af en toe toetsaanslagen missen, al een oplossing heeft? Mijn garantie is ondertussen verlopen (laptop is van februari zonder aanvullende verzekering) maar het probleem blijft irritant...
Mijn laptop is een Acer Travelmate 4001 WLMi
Een post begin deze pagina over smart bat. onder accus in apparaatbeheer van windows lost dit probleem idd op !!Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:33:
Weet iemand of het 'missing keys' probleem, oftewel het probleem dat er gewoon af en toe toetsaanslagen missen, al een oplossing heeft? Mijn garantie is ondertussen verlopen (laptop is van februari zonder aanvullende verzekering) maar het probleem blijft irritant...
Ik vind het wel beu dat die functie niet meer beschikbaar is maar tesamen met het epower management systeem van acer is het toch wel beter dan dat hij toetsen overslaat.
gr. Stijn