Maar daarna was het nog niet hemaal weg (zal wel professioneel moeten gebeuren) maar toen heb ik hem weer in elkaar geschroefd en toen was het ineens weg?
Lol?Gajescheren schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:51:
met de fohn van mijn moeder
![]()
Maar daarna was het nog niet hemaal weg (zal wel professioneel moeten gebeuren) maar toen heb ik hem weer in elkaar geschroefd en toen was het ineens weg?
[ Voor 3% gewijzigd door Gajescheren op 10-03-2007 09:16 ]
Voor 500 euro ja ^^.Gajescheren schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:11:
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee. Ik had een stukje plastic tussen de chip en het koelplaatje gedaan op de hoek linksonder rechtsonder, en sindsdien is het weg. Misschien is hij heet geworden en toen vastgesmolten ofzo![]()
Maar ik vraag me af of je die chip niet professioneel ergens kunt laten repareren?
Verwijderd
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Canon eos 400D | 18-55 | 55-200 | BC-3 grip | Canon Ixus 500
DFF®
Mijn theorie is dat de videokaart niet goed op het moederbord is gesoldeerd (te weinig tin?).fietstoeter schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:17:
Sinds een week krijg ik ook strepen in beeld zoals velen eerder schreven en vermoedde ik dat mijn videokaart naar de eeuwige jachtvelden vertrokken is. Idd als ik rond de enter knop druk wil het even weg zijn, maar even later komt het gewoon weer terug (enkele seconden).![]()
Wie heeft er het ei van columbus gevonden om dit probleem op te lossen!![]()
Ik heb mn laptop nu circa 2,5 jaar en ben nog niet van plan om een nieuwe te kopen. Is laten repareren bij Acer een optie? Of moet ik daar een hypotheek voor afsluiten. Misschien nieuwe videokaart erin? en zo ja waar?
Ik zit met mn handen in mn haar, ik ben hopeloos ten einde raad en zie het allemaal niet meer zitten(ietwat overdreven) maar wie kan me helpen!
Canon eos 400D | 18-55 | 55-200 | BC-3 grip | Canon Ixus 500
Ik heb precies hetzelfde probleem.fietstoeter schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:51:
Okay, thnx voor je snelle reactie XthinkZ!
Klinkt logisch, misschien moet ik hem dan toch eens open draaien en 3DMARK2001 draaien...
Als er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad en het verholpen hebben op wat voor manier dan ook, schroom je niet en laat het me weten!
[ Voor 3% gewijzigd door Sieger op 08-06-2007 11:22 ]
Verwijderd
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door JunkieXP op 18-10-2007 23:15 ]
Verwijderd
Als ik een laptop uit elkaar haal leg ik de schroefjes zo neer op een plek op de tafel in een vierkantje ongeveer net zo rgoot als de laptop:Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:07:
Ook ik heb nu voor de 2e keer het streepjes probleem met m'n TM 4001wlmi. De eerste keer viel binnen de garantietermijn en werd keurig opgelost door Acer.
Maar nu.....bijna 2 jaar na de reparatie komen weer dezelfde verticale strepen in beeld.
Vorige week met Acer gebeld. Helaas...viel buiten de garantietermijn van 6 maanden na 1e reparatie. Werd me ook nog gevraagd hoe ik zo zeker wist dat het het zelfde probleem was dan de eerste keer........ Men wilde me op geen enkele manier tegenoet komen.
Jammer genoeg ben ik niet zo handig om m'n laptop open te schroeven en te kiijken of er iets met de videokaart is (ben bang dat ik met het dichtschroeven schroefjes overhoudt
Dus ga ik maar door tot dat de laptop helemaal de geest geeft. Of heeft iemand misschien nog een oplossing?
Verwijderd
Opvallend hoeveel mensen last hebben van het streepjes probleem. Moet iedere eigenaar van een oudere Travelmate 4000 zich voorbereiden op dit 'onvermijdelijke' euvel of moet je hiervoor je laptop / grafische kaart regelmatig zwaar belasten, b.v. door zware spelletjes te spelen? Ik heb tot nu nog geen problemen en dat wil ik liefst zo houden....XthinkZ schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:59:
![]()
[...]
Als ik een laptop uit elkaar haal leg ik de schroefjes zo neer op een plek op de tafel in een vierkantje ongeveer net zo rgoot als de laptop:
Linkerbovenschroef linksboven
volgende schroef ernaast.
Rechterschroef rechtsbovens
Enz enz.
Op die manier zorg ik ervoor dat ik bijna nooit schroefjes overhoud.
Ik heb ook soortgelijke probleem met laptop. Tijdens Wereld jamboree 2007 werkte videochip van laptop plotseling niet goed ... Daarmee zal ik graag meesteunen!Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:07:
Ook ik heb nu voor de 2e keer het streepjes probleem met m'n TM 4001wlmi. De eerste keer viel binnen de garantietermijn en werd keurig opgelost door Acer.
Maar nu.....bijna 2 jaar na de reparatie komen weer dezelfde verticale strepen in beeld.
Vorige week met Acer gebeld. Helaas...viel buiten de garantietermijn van 6 maanden na 1e reparatie. Werd me ook nog gevraagd hoe ik zo zeker wist dat het het zelfde probleem was dan de eerste keer........ Men wilde me op geen enkele manier tegenoet komen.
Jammer genoeg ben ik niet zo handig om m'n laptop open te schroeven en te kiijken of er iets met de videokaart is (ben bang dat ik met het dichtschroeven schroefjes overhoudt
Dus ga ik maar door tot dat de laptop helemaal de geest geeft. Of heeft iemand misschien nog een oplossing?
Nou ik doe er ook niets bijzonders mee, beetje internetten enzo, ligt altijd thuis in de kast. En toch heeft de mijne het na 2,5 jaar ook begeven....Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:31:
[...]
Opvallend hoeveel mensen last hebben van het streepjes probleem. Moet iedere eigenaar van een oudere Travelmate 4000 zich voorbereiden op dit 'onvermijdelijke' euvel of moet je hiervoor je laptop / grafische kaart regelmatig zwaar belasten, b.v. door zware spelletjes te spelen? Ik heb tot nu nog geen problemen en dat wil ik liefst zo houden....
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord Master_R. In dat geval is het dus wachten op het onvermijdelijke want ik heb die van mij nu bijna 3 jaartjes...Master__R schreef op maandag 03 december 2007 @ 07:53:
[...]
Nou ik doe er ook niets bijzonders mee, beetje internetten enzo, ligt altijd thuis in de kast. En toch heeft de mijne het na 2,5 jaar ook begeven....
Voor mij nooit meer een Acer...
De bewzijen zijn voldoende.. om acer aan te klagen. (mediamarkt is ook mede-verantworodelijk )Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:07:
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 20:13 ]
Dan krijg je deze thread als 1e hit ;-)Jochem_ schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:33:
Last resort (net voordat hij de kliko in zou gaan): zelf de BGA reflowen met een verfbrander
(Zoek maar eens op google: BGA apple reflow)
[ Voor 9% gewijzigd door brama op 07-03-2008 00:20 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Jochem_ schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:33:
Last resort (net voordat hij de kliko in zou gaan): zelf de BGA reflowen met een verfbrander
(Zoek maar eens op google: BGA apple reflow)
OMFG, ik en m'n tips ook altijdbrama schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:49:
Dan krijg je deze thread als 1e hit ;-)
[...]
Het is gelukt!
Ik zal morgen wel wat foto's plaatsen van de actie, maar ik kan nu alvast vertellen dat het na 3 pogingen gelukt is!
Beetje late reactie, maar weet je dat zeker? Aangezien al die smd componenten die *bovenop* de chip zitten dan los komen te zitten, lijkt het mij dat dan wel *heel* makkelijk kunnen loslaten!Jochem_ schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:34:
[...]
[...]
OMFG, ik en m'n tips ook altijd![]()
Maar ik ben blij voor je dat het gelukt is! Doorgaans richt je de verfbrander overigens op de ACHTERKANT van de print, omdat je dan beter de balletjes van de BGA verwarmt dan dwars door het silicium. Een hot-plate is nog mooier daarvoor natuurlijk, maar die hebben we niet allemaal![]()
Leuk dat je ook even foto's hebt gemaakt!
[ Voor 3% gewijzigd door Jochem_ op 29-05-2008 12:13 ]
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Acer 4200. Het begon idd met af en toe een blue screen, steeds vaker (fysieke geheugendump verhaal). Tot het moment komt dat de opstartfiles van windows naar zn gootje zijn en ik weer kan herinstalleren. Ik heb de afgelopen maanden 5x moeten herinstalleren van windows en nu komt het probleem weer terug. Ik heb er al 2x een nieuwe HD ingedaan, dat kan het probleem niet zijn. Iemand tips?JunkieXP schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:29:
Echt zo Jammerlijk om te horen wat jij zegt Sieger, ik heb het 2x meegemaakt, 1 x binnen de garantie en 1x net erbuiten, beide keren gelukkig gratis gerepareerd.
Nu zie ik het echter nog wellis terug bij invoer velden of tijdens het scrollen dat witte zijkanten ineens blauw zijn maar verder heb ik het probleem nu ongeveer 1,5 jaar niet gehad.
Heb nu echter een nieuwe probleem wat nog erger is dan voorheen, het lijkt er sterk op dat de verbinding tussen mijn Harddisk en mijn Laptop niet naar behoren functioneerd.
Heb al allerlei diagnostische tooltjes geprobeerd voor zowel geheugen als Harddisk en tevens heeft de Harddisk een Low Level Format gehad (wil nog keer met andere hdd proberen maar die heb ik momenteel niet ter beschikking)
Het lijkt alsof alles goed werkt maar op random momenten valt hij ineens uit met een blue screen, als dit zo'n 20 keer gebeurd is heeft hij zoveel "schade" opgelopen aan de installatie files dat de laptop weigert om op te starten. Echter lijkt het er soms op dat met het simpelweg verplaatsen en weer neerzetten van de laptop deze fout zich voordoet waardoor ik denk dat het de connectie tussen HDD en Moederbord is en dus niet de HDD zelf. Echter wanneer ik het dan wil tonen door de laptop iets harder dan gebruikelijk neer te zetten komt het niet altijd voor dat het probleem zich voordoet.
Wanneer ik echter in de Bios kijk zie ik ook (wanneer het probleem zich voordoet) dat het Serial nummer niet zoiets als 21x43eiqsf23f is maar eerder 32x36!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en ja de tekens in het begin verschillen dan ook.
Ik heb mijn hoop dus nog gevestigd op het testen van een andere hardeschijf maar anders ben ik bang dat mijn HardDisk Controller naar zijn grutje is en dan kan ik het wel schudden want dat is vast weer een moederbord probleem á €377,66.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Verwijderd
*** Human knowledge belongs to the world ***
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Qli-max op 03-03-2009 14:33 ]
Netjes!Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:11:
Bios Update voor de Acer Travelmate 2300, 4000 en 4500 !!!!
Ik heb na lang puzzelen de "Smart Battery" kunnen aanpassen zodat de Batterij nu herkenbaar is als "Control Method Battery".
Bah, nu heb ik ook nog eens een dvd-recorder Slimtype DVDRW SOSW-352S van Liteon in dat ding die niet meer wil werken - hij blijft in een soort loop hangen en wil niks meer lezen of schrijven (een bekend euvel volgen diverse fora, maar ook hiervoor geen oplossing zo schijnt). Ben dat brakke gedoe meer dan zat, dank voor t aanbod Frankzzz maar stap denk maar over op iets nieuws..schaar schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:32:
Heb nu al ruim 4 jaar plezier gehad van mijn travelmate maar sinds kort last van stippen/strepen, doch vooral horizontaal ipv verticaal. Soms helemaal geen last van, soms erg veel last van. Nu heb ik de berichten zo hier en daar gelezen en kan ik idd concluderen dat het een hardware probleem is en ik dus veel geld kwijt ben aan het oplossen ervan? Qua technisch zelf sleutelen ben ik een leek,...Kortom, moet ik nu meteen een nieuwe laptop kopen? Verder werkt alles nog prima
[ Voor 9% gewijzigd door schaar op 05-10-2009 22:30 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq