[Ervaringen] Acer TravelMate 4000-serie Deel 2

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 22.576 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Dat met die drivers e.d. is toch niet gelukt op mijn laptop. Heb nu een recovery gedaan en alles werkt weer :). Ik heb het overigens wel perongeluk in het Engels gedaan ipv Nederlands :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op maandag 13 februari 2006 @ 08:49:
Zijn er hier al mensen die een orginele bluetooth module hebben ingebouwd in hun TravelMate 4xxx :?

Hij is leverbaar voor €39,86 via MK Electronic (www.mk-electronic.de --> Artikelnummer suchen --> 54.T48V7.001)
Ik heb er nog geen eentje in zitten maar als dit een beetje makkelijk erin te zetten is lijkt het me wel leuk alleen de link naar de pagina werkt niet :) misschien verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; hoe is de BIOS van een 4502LCi te resetten?
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ WouteRF

je kunt wel een recovery doe zonder dat de inhoud van je d-schijf verwijderd wordt. Heb dit namelijk as zelf gedaanop mijn 4001WLMI hij zet gewoon alle bestanden op de c-schijf. Dus ook als de grootte niet overeenkomt.

is er al een echte oplossing voor het gemiste aanslagen probleem ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:48:
Vraagje; hoe is de BIOS van een 4502LCi te resetten?
8)
Dit is simpel....de batterij ;)
Nou zal je vraag natuurlijk zijn waar zit die :P
Nou als je het klepje van het geheugen + wifi kaart opent dan zie je als je richting je pcmcia slot kijkt de batterij aan een draaitje zitten.
Nu het moeilijke gedeelte.
Ik weet niet hoe je erbij kan om het stekkertje los te trekken waar de batterij met een draadje aan zit.
Ik denk persoonlijk dat je de bodem plaat los moet schroeven.
En om dit te kunnen doen moet je eerst de cdrom eruit halen.
Dit is simpel:
Maak de schroefjes van het kapje over de beeldscherm scharniertjes los. (3 stuks)
Haal het klepje er af door eerst het beeldscherm volledig naar achteren te klappen.
Hier onder zitten dan 2 schroeven die je los moet maken voor het toetsenbord.
Daaronder zit dan een schroefje voor de cdrom speler.
Als die eruit is kan je verder.

De onderkant van de laptop:
Ik denk dat je ook nog de hardeschijf eruit moet halen.
Dus ff het klepje los schroeven (2 schroefjes) daarna simpelweg de hardeschijf los trekken.
Schoef nu de rest van de klepjes los en haal de batterij eruit.
Daarna schroef je alle schroeven los die wat dieper in de behuizing verzonken zitten.
Als het goed is (ik duim voor je) moet je nu de klep eraf kunnen halen.
Batterij er ff een paar seconden uit.
En dan alles weer in omgekeerde volgorde vastschroeven :)

(Ik heb zelf trouwens een Acer TravelMate 4001LMI ATI (Dothan))

Ooh en trouwens voor iedereen opzoek naar een nieuwe audio driver....
Probeer eens de VIA Vinyl Drivers >:)

En als iemand weet hoe ik een BIOS om kan bouwen zodat ik PCI/AGP lock in kan schakelen op het phoenix BIOS dan hoor ik het graag ;) want we blijven tweakers :P

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
knip -

[ Voor 98% gewijzigd door -Skyhawk- op 21-03-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
" Ooh en trouwens voor iedereen opzoek naar een nieuwe audio driver....
Probeer eens de VIA Vinyl Drivers "

Iets meer uitleg + nuttig voor de tm 4102? :D

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

mentalmadnizz schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 00:31:
Ik ben opeens van het toetsenbordprobleem van mn 4001WLMi af. Hoefde er niks voor te doen, en inmiddels heb ik al twee keer een herinstall gedaan. Het probleem doet zich niet meer voor; het toetsenbord mist GEEN aanslagen meer :D
Ben je er echt vanaf? Want ik heb 'm ook al 2x opnieuw geinstalleerd. En mijn ervaring was dat het dan weg was en als ik m'n programma's weer ging installeren dat het weer terugkwam.
En ook hoe langer de pc aanstaat, hoe meer aanslagen hij gaat missen.

Ik heb zelf een 4502LCi en heb 'm al 4x teruggestuurd. Mijn ervaring met Acer is dat ze supersnel zijn en binnen een paar dagen heb je 'm terug, alleen de feedback is 0, want wat op dat reparatierapport staat is echt een aanfluiting. Wat ze doen is gewoon vervangen wat zij denken dat kapot is, maar testen laten ze echt achterwege.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het streepjesprobleem wat ik een tijdje terug melde gebeurde bij mij drie maanden na het verloop van mijn garantie voor de tweede maal. Ik heb schriftelijk een coulance-aanvraag ingedient (na telefonisch een RMA nummer te hebben gekregen) en kan melden dat ze hem wilden repareren. Dit keer moest de laptop trouwens niet naar Duitsland gestuurd worden maar naar de Nederlandse service afdeling van Acer. Afwachten dus wat er nu uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,5 jaar geleden heb ik deze laptop gekocht en hij begint een beetje traag te worden.
Is het beter voor je snelheid van je laptop om er 1 GB intern geheugen in te zetten ipv de 2 oude kaartjes van ieders 256mb die erin zitten?

Zo ja, welke merk kan ik dan het beste halen en welk soort kaart moet ik nemen?

Ik heb de volgende geheugenkaart gevonden:

CORSAIR ValueSelect 1GB 200-Pin DDR SO-DIMM DDR 333 (PC 2700)

Is het ook mogelijk om de PC3200 versie erin te stoppen, zoja maakt dat veel verschil?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welke Acer heb je precies TimoNoort?

Als hij traag loopt draai je waarschijnlijk veel applicaties, dan kan extra geheugen waarschijnlijk wel helpen. Je kunt natuurlijk ook (een deel van) die programma's uninstallen of je computer een beetje uitkuisen :)

Het is dacht ik beter 2 geheugenlatjes te gebruiken dan 1 met de dubbele capaciteit, tenminste als je je geheugen in Dual Channel kan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Eleet op 07-03-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Eleet schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:50:
Welke Acer heb je precies TimoNoort?

Als hij traag loopt draai je waarschijnlijk veel applicaties, dan kan extra geheugen waarschijnlijk wel helpen. Je kunt natuurlijk ook (een deel van) die programma's uninstallen of je computer een beetje uitkuisen :)

Het is dacht ik beter 2 geheugenlatjes te gebruiken dan 1 met de dubbele capaciteit, tenminste als je je geheugen in Dual Channel kan gebruiken.
Ik heb de Travelmate 4001Mli, met 2 x 256 mb geheugen.

Volgens mij zit er de 256 mb so-dimm pc2700 in.

De pc zelf draait heerlijk en overbodige programma's heb ik er niet op staan. Ik werk voor school met ArchiCad9 en Autodesk Architectural Desktop en bij het maken van renderings is hij traag en grote bestanden openen in deze programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:36

Gamer

mobile

uit ondervinding weet ik dat de Hynix hier het beste in werken.

2x512 is het maximum wat de laptop aankan dacht ik ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens,

Ik heb de Acer travelmate 4001wlmi. En ik heb problemen met het opnemen van muziek op mijn laptop.Ik neem muziek op met soundforge en wavelab. Het is me na 2 uur prutsen 1 keer gelukt om mijn microfoon uit te schakelen zodat ik normaal muziek kon opnemen. Maar nadat ik skype had gebruikt werd de microfoon weer gewoon ingeschakeld. Ik zit hier nou al een week mee te prutsen en het lukt me niet om die microfoon uit te schakelen.

Dus mijn vraag is weet een van jullie hoe ik makkelijk die microfoon kan uitschakelen. Of is er een programmatje voor zodat je met één druk op de knop de microfoon kunt inschakelen en uitschakelen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een acer travekmate 4101 wlmi en heb een enkel probleempjes namelijk:

mijn video kaart wordt gezien als een "Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family" wat naar mijn mening een ati moet zijn.

en ten tweede ziet hij mijn mijnn usb poorten al usb1 en niet usb2 zoals het zou moeten.

ik heb het bestaande winxp home vervangen door pro met sp2 .

alvast bedankt,

erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:55:
Hallo jongens,

Ik heb de Acer travelmate 4001wlmi. En ik heb problemen met het opnemen van muziek op mijn laptop.Ik neem muziek op met soundforge en wavelab. Het is me na 2 uur prutsen 1 keer gelukt om mijn microfoon uit te schakelen zodat ik normaal muziek kon opnemen. Maar nadat ik skype had gebruikt werd de microfoon weer gewoon ingeschakeld. Ik zit hier nou al een week mee te prutsen en het lukt me niet om die microfoon uit te schakelen.

Dus mijn vraag is weet een van jullie hoe ik makkelijk die microfoon kan uitschakelen. Of is er een programmatje voor zodat je met één druk op de knop de microfoon kunt inschakelen en uitschakelen.

Bij voorbaat dank.
Als je even de 3 schroefjes aan de achterkant los haalt (bij het scharnier punt van je scherm).
En dan even het klepje los trekt waar je powerbutton op zit enzovoorts.
Daarna even de twee schroefjes los haalt van je toetsenbord. En deze er voorzichtig uit haalt (zit met een paar klemmetjes nog vast). Dan zie je daar onder vanzelf een zwart+rood kabeltje met een kleine connector links van je kabel voor het toetsenbord.
Dit is de kabel voor je microfoon. Dus gewoon even los trekken en je bent klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Trouwens even ter informatie.

Ik heb inmiddels mijn hele Travelmate 4001lmi uit elkaar gehad.
En hier is wel degelijk plaats voor Bluetooth.
Wat! De data kabel zit zelfs al aangesloten op het moederbord :P
Als je bij je kabel kijkt voor je toetsenbord. Dan zie je er rechts van een klein breed kabeltje met verschillende kleuren kabeltjes.
Dit is het bluetooth datakabeltje. Deze loopt tot aan de linker boven hoek van de boven plaat.
Dus waar je toetsenbord op rust.
Nou heb ik even de afstand, plaats van de schroef gaatjes bekeken in vergelijk met de module in het service manual die op internet staat. En ja hoor, hij past er precies in :*) (heb nog niet een besteld, misschien doe ik dat nog)

En dan nog een TIP: Ga even achter een stevig krimp kousje aan voor om je antenne kabel op het punt waar deze door het scherm naar buiten gaat, want deze is bij mij namelijk door gesleten.
En dit zijn zulke dunne kabeltjes, daar valt niks aan te solderen. (lukt mij niet met mijn trillende handen in elk geval).

Ik heb nou alleen een probleem de laatste tijd dat hij niet meer de juiste waardes weer geeft van memory, processor en FSB.
(Heeft niks met het slopen te maken, dit heb ik namelijk na die tijd gedaan)
Want mijn processor loopt volgens het bios op 1500 en in windows op max 1499 8)7
Daarnaast heb ik een FSB van normaal 100 en nu 99 8)7
Plus ik heb geheugen van max 512MB nu 510. Stop ik een module minder erin. Dan is het steeds 2MB minder in het BIOS. Ga ik naar de POST. Dan is het 511MB en in Windows XP Pro is het 512MB 8)7 8)7 8)7

Iemand HELP |:(

[ Voor 14% gewijzigd door LogiForce op 28-03-2006 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
Hey LogiForce

Heb je toevallig kunnen zien of de grafische kaart in een vervangbare module zit?
En, vervalt de garantie niet bij het openmaken van je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Sir_Eleet schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:28:
Hey LogiForce

Heb je toevallig kunnen zien of de grafische kaart in een vervangbare module zit?
Ik zal zo even kijken, moet hem nog weer open hebben.
En ja die vervalt, maar die van mij is al een dik half jaar vervallen ;)

Heb trouwens uitgevonden waar je onderdelen kan bestellen.
Je krijgt er eerst binnen 1 dag een geheel vrijblijvende offerte :)
De magical link :P : http://www.servicesforict.nl/parts
En je kan gewoon de part nummers van het online service manual gebruiken.
En nog het telefoonnummer naar de helpdesk van IMD: 0900-2940700 (zoveel cent extra per minuut (ik weet niet meer hoeveel, meen 50 cent))

Acer Support heeft mij er heen gestuurd :P

[ Voor 18% gewijzigd door LogiForce op 28-03-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Sir_Eleet schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:28:
Hey LogiForce

Het was helaas niet nodig om hem helemaal uit elkaar te halen.
Dus heb het ook niet gedaan. Iets teveel schroefjes 8)7

Ik denk niet dat deze vervangbaar is, maar eerlijk gezegt heb ik het koelblok ook nog niet los gehad.
Dus ik zou het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Nog een tip:

Voor mensen die de laptop langzaam vinden, neem een 7200RPM hdd.
Ik heb zelf de Hitachi E7k100 100GB 7200RPM harddisk en deze bevalt zeer uitstekend.
En een zeer hoge snelheids verbetering. Het was als of ik een nieuwe laptop had.

Je kan trouwens ook een Pentium-M 2Ghz in de 4000 serie stoppen zonder problemen met de koeling (nog niet zelf geprobeerd).
De cooler zelf is een blower fan van ADDA.

En de cardbus chip is een Texas Instruments UltraMedia.
De rest heb ik nog niet goed naar gekeken :)

En als alles goed gaat met mijn Wireless LAN antenna vervanging, dan ga ik ook nog even een bluetooth module bestellen :)

Als jullie nog meer vragen hebben, vraag gerust :*)

[ Voor 19% gewijzigd door LogiForce op 28-03-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Grappig. :)

Ik heb net een Seagate Momentus 80Gig 5.2 er ingedaan. En ik kan wel merken dat het fijn werkt. Ik heb express niet voor een 7200 gekozen ivm geluid, en accu tijd, al dat wel weer zou meevallen. Maar ik ben nu wel tevreden.

Na ander half jaar heb ik nu de accu vervangen, en een nieuwe hardeschijf gekocht. Puur om beestje wat up 2 date te houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Mijn toekomst plannen zijn nog:
  • Bluetooth module
  • Pentium-M 2ghz proc
  • 2GB 333Mhz Dual Channel geheugen van een top merk als corsair, kingston of ocz.
En daarbij komt ook nog dat ik niet van Seagate hou wegens slechte ervaringen met betrekking tot betrouwbaarheid.

[ Voor 25% gewijzigd door LogiForce op 29-03-2006 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Hmmm, net offerte binnen gekregen.
Blijkt dat je bij IMD met een order onder de 60 euro nog 30 euro moet bij betalen aan verzend kosten :(

En het wifi kabeltje kost 19,04 euro inclusief BTW. Dus ik ga nou kijken wat het mij kost als ik een Bluetooth module erbij bestel.

Hehe, kan ik mijn laptop straks om dopen van 4001LMi naar 4001LMib :o

[ Voor 13% gewijzigd door LogiForce op 30-03-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Ok, ik heb mijn nieuwe wifi antenne besteld. Plus de Bluetooth Module :7

De kosten van de bluetooth module zijn: € 51,49
Dit is dus bij IMD services for ICT
De levertijd bedraagt maximaal 2 weken. Dus het zal even duren.

Als jullie nog belang hebben bij de module. Dan kan je hem daar dus bestellen ;)
Ik heb hem onder de volgende gegevens besteld (komende uit de service manual (die op het net staat) van de laptop):
Merk: Acer
Artikelnummer: 54.T48V7.001
Omschrijving: Bluetooth Module w/ antenna

[ Voor 25% gewijzigd door LogiForce op 31-03-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

Heeft er al iemand ervaring met de travelmate 4202WLMI? We zoeken een vervanger voor onze oude laptop voor zakelijk gebruik en deze klinkt wel erg goed met Intel Core Duo wat energezuinig en toch snel zou moeten zijn. Heeft iemand ervaring met of wetenschap van deze laptop? Hoe is de behuizing van de 4xxx serie tegenwoordig?

Daarnaast vraag ik mij af of het niet verstandig is om 2 repen geheugen te nemen ipv de standaard 1x 512MB, deze processoren maakten toch al gebruik van dual channel en met 2 cores lijkt mij de geheugenbandbreedte dan helemaal wel nodig, of valt dat wel wat mee?

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

makje schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:02:
Heeft er al iemand ervaring met de travelmate 4202WLMI? We zoeken een vervanger voor onze oude laptop voor zakelijk gebruik en deze klinkt wel erg goed met Intel Core Duo wat energezuinig en toch snel zou moeten zijn. Heeft iemand ervaring met of wetenschap van deze laptop? Hoe is de behuizing van de 4xxx serie tegenwoordig?

Daarnaast vraag ik mij af of het niet verstandig is om 2 repen geheugen te nemen ipv de standaard 1x 512MB, deze processoren maakten toch al gebruik van dual channel en met 2 cores lijkt mij de geheugenbandbreedte dan helemaal wel nodig, of valt dat wel wat mee?
Ik heb persoonlijk geen ervaring met dat model. Maar wel met de 4000 serie.
Heb persoonlijk de 4001LMI en ga er zometeen de 4001LMIb van maken (heb een bluetooth module besteld).
Ik heb en dus al helemaal uit elkaar gehad.
En ik moet zeggend dat wanneer je de behuizing in delen in je hand houd. Het nog behoorlijk stevig is.
En ook als het in elkaar zit is het een zeer stevige kast. Ook het scherm is goed beschermd aan de achterkant.
Verder zit de hardeschijf ook zeer goed vast in de behuizing.

Wat betreft het geheugen zou ik zowiezo 2 strippen van 512MB nemen. Dus een totaal van 1GB.
Dit met betrekking tot zowel toekomstige specificaties van Windows en spellen/programma's.
Daarnaast is het makkelijker om snel twee strippen te vullen als 1.
Vergelijk het als je twee emmers water onder de kraan houd.
Met 1 core/kraan gaat twee emmers vullen niet veel sneller. Maar wanneer je twee kranen hebt kun je dus tegelijk twee emmers vullen :P
Het moraal van dit verhaal. Het is dus beter twee strippen te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:09
Ik ben helaas ook de eigenaar van een acer travelmate (4602WLMI). Ik wou dat ik het rampen ding nooit had gekocht, inclusief de waardeloze extra support van acer.

Het eerste defect was de schijf, geen fout van acer, maar het duurde al met al 1 maand voordat de hardeschijf vervangen was (ik ben in het bezit van een acer advantage pakket, 3 jaar garantie en defecten worden binnen 5 dagen opgelost indien het product op vooraad is). Schandalig gewoon.

2 weken geleden het volgende defect, het connector punt voor de oplader laat zo ineens los (dit is geen gebruikers fout, het pinnetje kwam er gewoon uitvallen). Opgehaald, deze keer wel redelijk snel terug (6 dagen).

Helemaal blij dat hij er weer was (ik koop immers geen dure laptop + service wanneer ik een laptop makkelijk kan missen), doet hij helemaal niets meer!. Gaat niet aan, doet niets. Dan durven ze op de reparatie bon ook nog te zeggen dat ze hem getest hebben... vast. Ik werk zelf op een technische dienst van een computer zaak, zoiets is gewoon onacceptabel.

Een klachtenlijn hebben ze blijkbaar niet, doorverbonden worden met iemand die wel wat voor me kon betekenen was ook niet mogelijk, het ding kan enkel nogmaals opgehaald worden.

Acer sux, eerste en de laatste keer :r :r :r

[ Voor 5% gewijzigd door IceM op 04-04-2006 15:26 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

IceM schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:23:
Ik ben helaas ook de eigenaar van een acer travelmate (4602WLMI). Ik wou dat ik het rampen ding nooit had gekocht, inclusief de waardeloze extra support van acer.

Het eerste defect was de schijf, geen fout van acer, maar het duurde al met al 1 maand voordat de hardeschijf vervangen was (ik ben in het bezit van een acer advantage pakket, 3 jaar garantie en defecten worden binnen 5 dagen opgelost indien het product op vooraad is). Schandalig gewoon.

2 weken geleden het volgende defect, het connector punt voor de oplader laat zo ineens los (dit is geen gebruikers fout, het pinnetje kwam er gewoon uitvallen). Opgehaald, deze keer wel redelijk snel terug (6 dagen).

Helemaal blij dat hij er weer was (ik koop immers geen dure laptop + service wanneer ik een laptop makkelijk kan missen), doet hij helemaal niets meer!. Gaat niet aan, doet niets. Dan durven ze op de reparatie bon ook nog te zeggen dat ze hem getest hebben... vast. Ik werk zelf op een technische dienst van een computer zaak, zoiets is gewoon onacceptabel.

Een klachtenlijn hebben ze blijkbaar niet, doorverbonden worden met iemand die wel wat voor me kon betekenen was ook niet mogelijk, het ding kan enkel nogmaals opgehaald worden.

Acer sux, eerste en de laatste keer :r :r :r
Dat krijg je met callcenters :Y)
Ze kunnen niks, ze kennen niks (van de apparaten) en ze willen niks.
Ik zou zeggen. Als je garantie verlopen is gewoon bij IMD je onderdelen bestellen en zelf de boel oplossen. Ik heb het adres enzo al een pagina terug achter gelaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Uitstekende service van Acer, werkelijk waar.

Ik heb een Acer TravelMate 4102WLMI waarvan de brander ontzettend traag was (QSI SDW-082), duurde wel 5 uur voor het branden van een DVD. Had al diverse betrouwbare mediatypes geprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb toen Acer een e-mail gestuurd dat ik graag mijn brander wilde opsturen voor reparatie. Ik heb gelijk een e-mail teruggekregen met een Label van UPS die ik op mijn ingepakte brander moest plakken. UPS heeft toen mijn brander vorige week dinsdag opgehaald en gisteren kreeg ik alweer een nieuwe. Ditmaal een Pioneer DVR-K16RA, ik heb hem ingebouwd en deze werkt perfect. Ik kreeg overigens toen de brander bij Acer was een smsje dat ze hem ontvangen hadden, kreeg afgelopen zaterdag een smsje dat de brander gerepareert/vervangen was en dat deze binnen 2 werkdagen thuis kon verwachten. Kreeg in dit smsje ook gelijk een tracking number zodat ik het pakketje kon volgen bij UPS.

Hulde dus voor de snelle afhandeling van Acer, waar ik in eerste instantie tegenop keek maar ik ben nu uiterst positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Hrmz :(

Ik heb net IMD gemailed. En nu blijkt dat tot onbekende tijd mijn levering niet door gaat.
De reden hier voor was dat Acer :( weer eens de levertijden steeds op schuift.

Bah, Acer.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
Heb dat probleem ook gehad, het toetsenbord van m'n vorige laptop was stuk maar er zat geen garantie meer op. Ik heb een half jaar (effectief 6 maanden!) mogen wachten voor Acer het toetsenbord leverde.

Vandaar dat ik bij m'n nieuwe laptop 3 jaar garantie genomen heb.. ik kan maar hopen dat de service dan wel goed is, ik heb er gelukkig nog niet mee te maken gehad.

[ Voor 38% gewijzigd door Sir_Eleet op 16-04-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Sir_Eleet schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:13:
Heb dat probleem ook gehad, het toetsenbord van m'n vorige laptop was stuk maar er zat geen garantie meer op. Ik heb een half jaar (effectief 6 maanden!) mogen wachten voor Acer het toetsenbord leverde.

Vandaar dat ik bij m'n nieuwe laptop 3 jaar garantie genomen heb.. ik kan maar hopen dat de service dan wel goed is, ik heb er gelukkig nog niet mee te maken gehad.
Reken er maar niet op, want als het te repareren/vervangen onderdeel er niet is.
Dan valt het ook niet te vervangen, wat je garantie ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Yes, ik heb ze binnen sinds gisteren.
De bluetooth module werkt perfect :)
Ik ben wel vergeten schroefjes mee te bestellen helaas, dus ik heb hem met plakband vast geplakt. Maar maakt niet uit verder.

Wat kan ik er over vertellen:
Het is een:
Blutonium BCM2035 2.4Ghz Single chip transceiver.

Tenminste volgens de drivers.
De volledige naam is:
Broadcom Blutonium BCM2035 2.4Ghz Singe chip transceiver
http://www.broadcom.com/p...oftware-Solutions/BCM2035

Het is de kleinste bluetooth 1.1/1.2 oplossing die er is.
Ik heb geen linux geinstalleerd of livecd geprobeerd, maar jullie kunnen er vast wel achter komen of er kernel of driver/firmware ondersteuning is in linux.

Ik ben helaas vergeten photo's te maken 8)7

Maar als jullie vragen hebben, vragen staat vrij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihitsia
  • Laatst online: 11-09 22:10

nihitsia

The Banana goes on always on

Heeft er iemand een tooltje om de fans te controleren? Mijn laptop loopt ook geregeld vast en volgens mij komt dit omdat hij te warm wordt. Als ik handmatig de fans aan kan zetten zou dit voorbij moeten zijn.

Gamebak Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

nihitsia schreef op zondag 30 april 2006 @ 09:49:
Heeft er iemand een tooltje om de fans te controleren? Mijn laptop loopt ook geregeld vast en volgens mij komt dit omdat hij te warm wordt. Als ik handmatig de fans aan kan zetten zou dit voorbij moeten zijn.
Dat zal niet helpen.
Want tussen de fan en het koelblok zelf gaat heel veel stof zitten, hierdoor komt er dus geen lucht meer over het koelblok.
Ik advieseer dus ook om het koelblok even los te halen van de processor.
De fan van het koelblok af te schroeven, en het hinderlijke stof te verwijderen.
Hierna gewoon weer alles assembleren, en je laptop koelt weer als nieuw.

Veel knutsel plezier, het lukt je vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainOverfloW
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12-2019
Ik heb ruim een jaar terug ook deze laptop gekocht. Ongeveer een half jaar geleden is hij al eens weg geweest voor reparatie en dat heeft toen ruim drie weken geduurt. Nou is hij weer kapot, de netwerk kaart valt veel uit en mijn grafische kaart geeft allemaal rare strepen op het beeld, maar ik kan hem de komende tijd eigenlijk niet missen. Nou kreeg ik van een klasgenoot het advies dat ik om een vervangende laptop moet vragen maar kan dit ook als ik hem weer bij de MediaMarkt inlever. Ik heb er, via een verzekering die ze bij de MM verkopen, 3 jaar garantie op zitten dus dat zou geen probleem moeten zijn.

I'm Like Time, I'm Unstopable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

BrainOverfloW schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:18:
Ik heb ruim een jaar terug ook deze laptop gekocht. Ongeveer een half jaar geleden is hij al eens weg geweest voor reparatie en dat heeft toen ruim drie weken geduurt. Nou is hij weer kapot, de netwerk kaart valt veel uit en mijn grafische kaart geeft allemaal rare strepen op het beeld, maar ik kan hem de komende tijd eigenlijk niet missen. Nou kreeg ik van een klasgenoot het advies dat ik om een vervangende laptop moet vragen maar kan dit ook als ik hem weer bij de MediaMarkt inlever. Ik heb er, via een verzekering die ze bij de MM verkopen, 3 jaar garantie op zitten dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Dat zal dan in de garantie voorwaarden moeten staan.
Anders betwijvel ik het. Maar je kan het proberen, misschien valt er eventueel iets buiten de garantie voorwaarden te lezen.

Verder heb ik helaas geen ervaring met de mediamarkt of acer garanties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een Acer TM 4001WLMI met nog de orginele geheugen modules in mijn laptop 2x 256 mb.
Nu heb ik van de week 1 GB Corsair geheugen gehaald 1 module echter werkte dit geheugen niet, memtest86 gaf allemaal errors en vastlopers met blauwe schermen onder Windows. Nu heb ik het geheugen ook in een andere laptop geprobeerd waar al 512 mb corsair in zat en daar gaf hij ook allemaal errors.
Vandaag weer bij de winkel geweest een nieuwe module gehaald want er kan natuurlijk altijd een kapotte module tussen zitten, maar die nieuwe werkt ook weer niet. precies hetzelfde.
Nu heb ik die 512 mb module van corsair uit die andere laptop gehaald die daar perfect in werkt, maar die geeft in mijn laptop ook errors. Is er soms een compabiliteitsprobleem tussen de Acer TM 4001 WLMI en corsair??

Zo ja, welk geheugen moet ik dan hebben voor mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 03:50:
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een Acer TM 4001WLMI met nog de orginele geheugen modules in mijn laptop 2x 256 mb.
Nu heb ik van de week 1 GB Corsair geheugen gehaald 1 module echter werkte dit geheugen niet, memtest86 gaf allemaal errors en vastlopers met blauwe schermen onder Windows. Nu heb ik het geheugen ook in een andere laptop geprobeerd waar al 512 mb corsair in zat en daar gaf hij ook allemaal errors.
Vandaag weer bij de winkel geweest een nieuwe module gehaald want er kan natuurlijk altijd een kapotte module tussen zitten, maar die nieuwe werkt ook weer niet. precies hetzelfde.
Nu heb ik die 512 mb module van corsair uit die andere laptop gehaald die daar perfect in werkt, maar die geeft in mijn laptop ook errors. Is er soms een compabiliteitsprobleem tussen de Acer TM 4001 WLMI en corsair??

Zo ja, welk geheugen moet ik dan hebben voor mijn laptop?
Je geeft zelf al aan dat corsair perfect werkte. Ga gewoon voor Corsair geheugen dan, anders neem je transcend!. Is het trouwens niet verstandiger om 2x 512 te nemen ivm Dual Channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 07:22:
[...]

Je geeft zelf al aan dat corsair perfect werkte. Ga gewoon voor Corsair geheugen dan, anders neem je transcend!. Is het trouwens niet verstandiger om 2x 512 te nemen ivm Dual Channel?
Als je de tekst doorleest geef ik aan dat het corsair geheugen in een andere laptop een P4 wel goed werkt de 512 mb lat teminste. die van 1gb doet het daar ook niet in.

Wanneer ik die van 512 in mijn Acer zet doet hij het ook niet, vandaar de vraag of het geheugen niet werkt icm deze laptop.

Na mijn weten zat op dit model nog geen duel channel. En als ik nog eens wil upgraden kan ik nog 1 latje erbij halen en hoef ik niet dit geheugen weer in de kast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein schopje.

Zijn er mensen met ervaring van het geheugen uitbreiden? daarbij doel ik op het merk en de hoeveelheid in een Acer TM 4001 WLMI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:16:
Klein schopje.

Zijn er mensen met ervaring van het geheugen uitbreiden? daarbij doel ik op het merk en de hoeveelheid in een Acer TM 4001 WLMI :)
Ik heb het geheugen nog niet uitgebreid. Maar heb hier wel met Acer over gecorrespondeert.
Het maximum ligt op 2 gigabyte. En volgens mij moet elk stripje wel werken.
Nou weet ik niet of het uitmaakt wat betreft dual en single sided, maar aangezien er standaard dual sided in zit. Zou ik dit ook aanhouden.
Je zou er 400mhz geheugen in kunnen doen, maar ik denk niet dat je er mee gebaat bent.
Nou ja, misschien met de timings. Maar verder ook niet.

Maar zoals ik al zij, ik heb nog geen gebruikers ervaring.
Dus het is trial and error.
En ik zou zeggen stap naar de winkel, of bel de winkel op en vraag of je het eventueel kan en mag ruilen als het geheugen niet correct werkt in je laptop.

Ik wens je bij deze succes, en laat even horen hoe het is afgelopen.
Alle ervaring is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiForce schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:14:
[...]

Ik heb het geheugen nog niet uitgebreid. Maar heb hier wel met Acer over gecorrespondeert.
Het maximum ligt op 2 gigabyte. En volgens mij moet elk stripje wel werken.
Nou weet ik niet of het uitmaakt wat betreft dual en single sided, maar aangezien er standaard dual sided in zit. Zou ik dit ook aanhouden.
Je zou er 400mhz geheugen in kunnen doen, maar ik denk niet dat je er mee gebaat bent.
Nou ja, misschien met de timings. Maar verder ook niet.

Maar zoals ik al zij, ik heb nog geen gebruikers ervaring.
Dus het is trial and error.
En ik zou zeggen stap naar de winkel, of bel de winkel op en vraag of je het eventueel kan en mag ruilen als het geheugen niet correct werkt in je laptop.

Ik wens je bij deze succes, en laat even horen hoe het is afgelopen.
Alle ervaring is welkom :)
Even voor de duidelijkheid, er zit wel degelijk performance winst op nieuwe geheugen (DDR 400Mhz) ipv (DDR 333Mhz). Dus als je de kans hebt dat te kiezen, zou ik zeker daar voor gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search

Misschien dit de goede plaats om te kijken wat er wel werkt in de acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 07:22:
[...]

Even voor de duidelijkheid, er zit wel degelijk performance winst op nieuwe geheugen (DDR 400Mhz) ipv (DDR 333Mhz). Dus als je de kans hebt dat te kiezen, zou ik zeker daar voor gaan!
Sorry hoor, maar ik zie niet in waarom je performance winst zou hebben.
Want de chipset (zie hier: http://intel.com/products/chipsets/855GME/index.htm) heeft maar ondersteuning tot 333mhz. En niet tot 400mhz.

Dus ik vraag me af hoe jij er meer winst uit krijgt dan? 8)7

Plus als je op de link klikt naar Kingston, die hier boven is gegeven, zie je ook alleen maar 333mhz modules. En met een maximum van 2x 1GB.

Dus nog maals de vraag, hoe haal jij die extra performence eruit? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen , Acer kan je wijsmaken wat ze willen. Volgen de nieuwe Europese garantiewet heb je recht op 2 jaar garantie, ongeacht wat Acer zegt. Indien je binnen 2 jaar met je notebook teruggaat naar de winkel waar je hem gekocht hebt dan dient hij kosteloos hersteld te worden.

Aangezien wij een computerbedrijf hebben hebben we dit tot onze schade en schande moeten meemaken. Acer weigert echter pertinent mee te werken aan deze regeling dus de kosten zijn voor de verkopende winkel. Wij leveren uiteraard dus geen Acer notebooks meer maar uitsluitend merken die wel standaard 2 jaar garantie geven.

Het reparatiebedrijf waar je naar doorverwezen word (IMD) is ten eerste veel te duur en vervolgens richten ze meer schade aan dan dat ze repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:35:
Mensen , Acer kan je wijsmaken wat ze willen. Volgen de nieuwe Europese garantiewet heb je recht op 2 jaar garantie, ongeacht wat Acer zegt. Indien je binnen 2 jaar met je notebook teruggaat naar de winkel waar je hem gekocht hebt dan dient hij kosteloos hersteld te worden.

Aangezien wij een computerbedrijf hebben hebben we dit tot onze schade en schande moeten meemaken. Acer weigert echter pertinent mee te werken aan deze regeling dus de kosten zijn voor de verkopende winkel. Wij leveren uiteraard dus geen Acer notebooks meer maar uitsluitend merken die wel standaard 2 jaar garantie geven.

Het reparatiebedrijf waar je naar doorverwezen word (IMD) is ten eerste veel te duur en vervolgens richten ze meer schade aan dan dat ze repareren.
Dat is wel heel leuk allemaal.
Ten eerste, waarom starten jullie geen rechtzaak tegen Acer als bedrijf.
Aangezien dit in de Europese wet geregeld is, moet ieder bedrijf zich hier aan houden. Punt uit.
Ten tweede als bedrijf krijg je waarschijnlijke wel meerdere Acer laptops binnen, en dus kan je eventueel meerdere onderdelen tegelijk bestellen bij IMD. Want ze leveren ook onderdelen namelijk.

Ten derde, als IMD zo duur is. Geef ons tweakers dan een adresje waar het goedkoper is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
Hoi

Nu heb ik hier de acer 4152 met de dvd brander sosw 852s, maar wil deze eruit hebben.
mijn vraag is hoe krijg ik deze eruit, en kan ik deze omwisselen met de nec nd7551 of nd 7550?

bvd

Jopioware

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Jopioware schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:30:
Hoi

Nu heb ik hier de acer 4152 met de dvd brander sosw 852s, maar wil deze eruit hebben.
mijn vraag is hoe krijg ik deze eruit, en kan ik deze omwisselen met de nec nd7551 of nd 7550?

bvd

Jopioware
Je kan de brander op de volgende manier verwijderen:
  • Maak de drie schroeven op de achterkant los.
  • Klap het scherm helemaal naar achteren.
  • Trek het klepje waar de aan/uit knop op zit omhoog.
  • Schroef de twee schroefjes los waarmee het toetsenbord vast zit.
  • Trek het toetsenbord voorzichtig omhoog. (WAARSCHUWING: Er zit een splinter dunne data kabel aan!!!)
  • Hier onderzit een schroef aan de linker kant van het midden. Schroef deze los.
  • Gefeliciteerd!!! Je kan de brander eruit trekken. Volg de procedure in omgekeerde richting om alles weer vast te maken.
Je kan er een NEC in zetten. Maar...
Er is geen passend frontje voor. (de rand aan de onderkant van het frontje)
Je kan eventueel zitten met de bracket waar jouw brander in zit. Maar dit weet ik niet zeker, omdat ik hem zelf nog niet vervangen heb.
Ik heb al wel de hele laptop (4001LMI) uit elkaar gehad, en uitgebruid met bluetooth (nu dus een 4001LMIb).

Dus mocht je vragen hebben omtrend de constructie vraag gerust.
Veel succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

LogiForce schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:49:
[...]

Dat is wel heel leuk allemaal.
Ten eerste, waarom starten jullie geen rechtzaak tegen Acer als bedrijf.
Aangezien dit in de Europese wet geregeld is, moet ieder bedrijf zich hier aan houden. Punt uit.
Ten tweede als bedrijf krijg je waarschijnlijke wel meerdere Acer laptops binnen, en dus kan je eventueel meerdere onderdelen tegelijk bestellen bij IMD. Want ze leveren ook onderdelen namelijk.

Ten derde, als IMD zo duur is. Geef ons tweakers dan een adresje waar het goedkoper is. :?
Helaas, deze Europese richtlijn die in de Nederlandse wetgeving is opgenomen geld alleen tussen bedrijf en consument, niet tussen bedrijven onderling. De gedachte erachter is dat eenvoudige consumenten beschermd moeten worden tegen bedrijven. Van bedrijven zelf word verwacht dat ze voor zichzelf op kunnen komen en dus goede afspaken maken met partners of dat anders 'de markt' met de partijen afrekent die dat niet goed doen.

Gewone (niet alleen maar de kleine) computerboeren kunnen natuurlijk nooit tegen bedrijven als Acer en kornuiten op, al was het alleen maar omdat ze daarvan afhankelijk zijn voor de inkoop, dus die bedrijven vangen de klappen op tussen de uitstekende rechtspositie van consumenten en de kracht van de grote fabrikanten . Hert recht van de sterkste geld helaas maar vaak genoeg tussen bedrijven.

Overigens kun je heel goed je dvd brander/speler vervangen, maar waar wij tegenaan liepen met een acer 430 was dat de NEC brander die we erin wilden zetten net een tikje smaller en lager was waardoor hij nu niet meer zo mooi in de behuizing valt als de originele CD-brander. Verder past het wel, maar ergens zijn we er niet tevreden over...

[ Voor 12% gewijzigd door makje op 22-05-2006 10:27 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Laatst online: 02-07 10:46
LogiForce schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:56:
[...]

Je kan de brander op de volgende manier verwijderen:
  • Maak de drie schroeven op de achterkant los.
  • Klap het scherm helemaal naar achteren.
  • Trek het klepje waar de aan/uit knop op zit omhoog.
  • Schroef de twee schroefjes los waarmee het toetsenbord vast zit.
  • Trek het toetsenbord voorzichtig omhoog. (WAARSCHUWING: Er zit een splinter dunne data kabel aan!!!)
  • Hier onderzit een schroef aan de linker kant van het midden. Schroef deze los.
  • Gefeliciteerd!!! Je kan de brander eruit trekken. Volg de procedure in omgekeerde richting om alles weer vast te maken.
Je kan er een NEC in zetten. Maar...
Er is geen passend frontje voor. (de rand aan de onderkant van het frontje)
Je kan eventueel zitten met de bracket waar jouw brander in zit. Maar dit weet ik niet zeker, omdat ik hem zelf nog niet vervangen heb.
Ik heb al wel de hele laptop (4001LMI) uit elkaar gehad, en uitgebruid met bluetooth (nu dus een 4001LMIb).

Dus mocht je vragen hebben omtrend de constructie vraag gerust.
Veel succes!!!
hoi

Bedankt voor je uitleg
Ik had deze acer 4152 al een x opgestuurd ivm de brander ze hebben alleen omgewisseld van 833s naar de 852s maar kan nog steeds geen philips dvd 16x branden op 2 speed of hoger, vandaar ik een andere brander erin wilde zetten.
Heb acer gebelt over welke erin kunnen
deze gaven er twee op de HLDS GMA 4080N EN DE PANASONIC UJ840 BQB2 ofzo
heb de orginele eruit dus nog erg bedankt alleen drie schroefjes hoeven niet, heb het schroefje van de slimline er ff uit gelaten anders blijf ik an de gang.
Dus wat nu rest is de juiste dvd brander kopen

Jopioware

[ Voor 10% gewijzigd door Jopioware op 29-05-2006 16:49 ]

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:16:
Klein schopje.

Ik heb in mijn TM 4001 WLMI twee 512 MB strips zitten van Transcend (Fabrikant Code: TS64MSD64V3F) en die werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden een hardeschijf crash gehad (laptop Acer 4101wlmi). Deze is toen opgestuurd door de MediaMarkt naar Acer. Acer heeft er destijds (3/4 maanden geleden) een vervanger ingezet.

Nu kom ik erachter dat er een 4200rpm hdd is ingezet terwijl er een 5400rpm inzat toen ik hem kocht. Mijn laptop is er echter langzamer door geworden in gebruik.

Nu is mijn vraag mag dit zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:22:
Ik heb een tijdje geleden een hardeschijf crash gehad (laptop Acer 4101wlmi). Deze is toen opgestuurd door de MediaMarkt naar Acer. Acer heeft er destijds (3/4 maanden geleden) een vervanger ingezet.

Nu kom ik erachter dat er een 4200rpm hdd is ingezet terwijl er een 5400rpm inzat toen ik hem kocht. Mijn laptop is er echter langzamer door geworden in gebruik.

Nu is mijn vraag mag dit zomaar?
Volgens mij niet!

Jij hebt betaald voor een 5400 rmp schijf en als je er niet over gevraagt/verteld word mag dat niet!
en anders moesten ze eerst jouw goedkeuring ervoor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de harde schijf van mijn laptop, Acer Travelmate 4001MLi

De harde schijf die er nu in zit is een Hitachi 60gb 4200 rpm ATA/100 2,5" en ik wil deze graag vervangen door een Hitachi Travelstar 7K100 100gb 7200 rpm 2,5" , hiervan zijn 2 versies, de ATA en de SATA 1,5 Gb/s.

Heb ik het juist dat de ATA-6 versie in mijn laptop kan?

Nu heb ik verder nog een vraag over hoe ik straks mijn hele schijf kan kopieren naar mijn nieuwe schijf. Is dat eenvoudig te doen doormiddel van een programma of is het beter als ik WinXP opnieuw installeer?

ps. Ik heb zins gisteren 2 x 512mb Kingston pc2700 in me laptop zitten en dat bevalt me prima. Voor veel voordeel bij het laden van programma's / games / windows

Met vriendelijk groet,

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
TimoNoort, dat zou geen probleem mogen zijn. ATA100 is voor zover ik weet hetzelfde als ATA-6.

Maar het kopiëren van al je data inclusief os lijkt me geen makkelijke klus. Zoiezo kan je toch niet beide apparaten tegelijk aansluiten? Je kunt misschien een image van je harde schijf maken met Norton Ghost oid en op een externe firewire/usb schijf zetten, maar ik weet niet of Ghost dan een opstartdiskette heeft die firewire/usb harde schijven herkent. Waarschijnlijk heb je niet eens een diskettestation? Dusjah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Eleet,

Dank je wel voor je reactie. Ik ga deze week mijn nieuwe harde schijf bestellen. Ik ga Windows helemaal opnieuw installeren, is denk ik ook wel het beste en ik heb er de tijd voor.

Om me bestanden te kopieren heb ik een externe hardeschijfbox besteld om het vervolgens de hele harde schijf te kopieren naar een andere computer. En de belangrijkste dingen straks weer terug op mijn nieuwe harde schijf te zetten.

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Ik heb zelf de E7K100. Het zijn echt super schijfjes, en je zult echt het verschil merken ;)
Het is gewoon stukken en stukken sneller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haal eens een oud topic uit de sloot...

Een kennis vroeg me om eens te kijken naar haar laptop, die deed vreemd:
allemaal strepen in beeld, vooral als er druk wordt uitgeoefend rechts naast het touchpad. Hetzelfde probleem dus als magoc, JunkieXP, netblade, Fayhatti en BrainOverfloW ook (herhaaldelijk) hadden. Een oplossing heb ik nergens kunnen vinden.

JunkieXP had een screenshot gemaakt, dus er is naar mijn idee geen sprake van een defect tft of gebroken kabels of iets dergelijks, het moet de videokaart of gpu zijn. De winkel raadt reparatie af omdat een nieuwe laptop goedkoper is dan een compleet nieuw moederbord.

Zit de radeon echt geintegreerd op het moederbord? Ik heb ooit een asus opengeschroefd en daar zat een ati-kaart los ingeklikt.

Heeft iemand misschien succesgeboekt met onderklokken van de videokaart (om oververhitting tegen te gaan)?
Andere suggesties?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 12:03 . Reden: fayhatti toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Laatst online: 11:36

Gamer

mobile

Ik heb die 4001 WLMI eens binnen bekeken en de kaart zat daar toch los op meen ik mij te herinneren.
Er zijn zelfs wisselstukken te krijgen, maar echt moeilijk te vinden.
Link ben ik spijtig genoeg kwijt :(

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Bedoelde je deze service manual???
http://www.eserviceinfo.c...202300%204000%204500.html

En dan via http://www.imd.nl de onderdelen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Oooh en als ie wel te vervangen is.
Dan kun je ook eerst de kaart eruit laten, want er zit een 855GME chipset in. Dus met integrated intel graphics kaart.
Dus dan kan je die gebruiken. Hij zal dan zeer waarschijnlijk automatisch deze kaart activeren als de Radeon niet gevonden wordt.

En als je toch bezig bent. Pics zijn altijd leuk en handig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:55:
haal eens een oud topic uit de sloot...

Een kennis vroeg me om eens te kijken naar haar laptop, die deed vreemd:
allemaal strepen in beeld, vooral als er druk wordt uitgeoefend rechts naast het touchpad. Hetzelfde probleem dus als magoc, JunkieXP, netblade, Fayhatti en BrainOverfloW ook (herhaaldelijk) hadden. Een oplossing heb ik nergens kunnen vinden.

JunkieXP had een screenshot gemaakt, dus er is naar mijn idee geen sprake van een defect tft of gebroken kabels of iets dergelijks, het moet de videokaart of gpu zijn. De winkel raadt reparatie af omdat een nieuwe laptop goedkoper is dan een compleet nieuw moederbord.

Zit de radeon echt geintegreerd op het moederbord? Ik heb ooit een asus opengeschroefd en daar zat een ati-kaart los ingeklikt.

Heeft iemand misschien succesgeboekt met onderklokken van de videokaart (om oververhitting tegen te gaan)?
Andere suggesties?
Dit probleem is bij mij vandaag dus ook begonnen. Allemaal wazige strepen over het beeldscherm en dergelijke. Nu heb ik acer een mailtje gestuurd hierover maar denken jullie dat ik nog garantie heb in een of andere vorm ? ( ik heb de hd vervangen en zit ander geheugen in ).

Het onderklokken van de videokaart heeft bij mij helaas geen effect gehad. Ik kan natuurlijk wel kijken of ik die insteekkaart eruit kan halen maar dan heb ik een kreupele acer en dat wil ik natuurlijk niet (dat is niet waar ik voor heb betaald )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Travelmate 4101 wlmi met 80gb hdd 4200 rpm.
Kan ik daar zonder problemen een 100 gb 7200 rpm hardeschijf inzetten (bijv. de Hitachi Travelstar 7K100, 100GB (7200rpm, ATA100, 8MB)

Krijg ik dan geen last van overhitting of iets dergelijks?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:44:
Ik heb de Travelmate 4101 wlmi met 80gb hdd 4200 rpm.
Kan ik daar zonder problemen een 100 gb 7200 rpm hardeschijf inzetten (bijv. de Hitachi Travelstar 7K100, 100GB (7200rpm, ATA100, 8MB)

Krijg ik dan geen last van overhitting of iets dergelijks?

Alvast bedankt !
Als je door de thread had gelezen heb ik er al een E7K100 in zitten.
Dit is de server versie die nog langer door blijft spinnen.
Maar als je goed kijkt zijn de temperaturen niks hoger zelfs.
Mijn 60GB hitachi schijf was zelfs hoger kwa temperatuur :P

Dus jah, tuurlijk kan je die schijf erin zetten.
En het oververhittings gevaar voor laptops vindt ik persoonlijk een beetje overtrokken. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Webgnome schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:44:
[...]

Dit probleem is bij mij vandaag dus ook begonnen. Allemaal wazige strepen over het beeldscherm en dergelijke. Nu heb ik acer een mailtje gestuurd hierover maar denken jullie dat ik nog garantie heb in een of andere vorm ? ( ik heb de hd vervangen en zit ander geheugen in ).

Het onderklokken van de videokaart heeft bij mij helaas geen effect gehad. Ik kan natuurlijk wel kijken of ik die insteekkaart eruit kan halen maar dan heb ik een kreupele acer en dat wil ik natuurlijk niet (dat is niet waar ik voor heb betaald )
Ik heb die strepen sinds vanmiddag ook in beeld. Het was net 5min weg en toen was het weer terug.
Ik heb hem 1 jaar en 11 maanden. Iemand tips hoe ik dit nu moet aanpakken. Ik heb geen extra garantie's enz. Maar je hebt toch 2 jaar eu garantie?

Edit: Had verder terug gelezen dat wanneer je rond de enter drukt dat het weggaat. Dat klopt idd. Ik ga hem nu (rustig)opendraaien. Kijken wat het probleem is. (en morgen ff bellen)

[ Voor 9% gewijzigd door enermax op 05-09-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
enermax schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:20:
[...]

Ik heb die strepen sinds vanmiddag ook in beeld. Het was net 5min weg en toen was het weer terug.
Ik heb hem 1 jaar en 11 maanden. Iemand tips hoe ik dit nu moet aanpakken. Ik heb geen extra garantie's enz. Maar je hebt toch 2 jaar eu garantie?

Edit: Had verder terug gelezen dat wanneer je rond de enter drukt dat het weggaat. Dat klopt idd. Ik ga hem nu (rustig)opendraaien. Kijken wat het probleem is. (en morgen ff bellen)
toen ik ze belde kreeg ik fijn te horen dat ik ze een mailtje moest sturen. Dat he bik dus ook gedaan maar tot op heden dus nog niets gehoord.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Nou ik ga hem nog niet helemaal uit elkaar halen. Ik wacht ff 1 maand zodat de "2jaar" garantie voorbij is. (ik ben zover dat de kap bijna los kan) Moet alleen cd rom eruit. En volgens mij moet je hem dan voor los maken, en dan achteruit schuiven, langs de vga connector enz. (iemand tips?)
Maar eerst ff proberen deze maand dat hun het oplossen.

Edit: Ik zie nu ook dat er een scheurtje in het schermscharnier zit. Geen Acer meer voor mij. Dan maar wat meer geld neerleggen.

Laptop uit elkaar thx logiforce. Binnenkort proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door enermax op 08-09-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
enermax schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:33:
Nou ik ga hem nog niet helemaal uit elkaar halen. Ik wacht ff 1 maand zodat de "2jaar" garantie voorbij is. (ik ben zover dat de kap bijna los kan) Moet alleen cd rom eruit. En volgens mij moet je hem dan voor los maken, en dan achteruit schuiven, langs de vga connector enz. (iemand tips?)
Maar eerst ff proberen deze maand dat hun het oplossen.

Edit: Ik zie nu ook dat er een scheurtje in het schermscharnier zit. Geen Acer meer voor mij. Dan maar wat meer geld neerleggen.
dat scheurtje schijnt 'normaal' te zijn voor acers. Maar daar kan het probleem, althans bij mij , niet liggen. Omdat de S-video ook deze gare streepjes vertoont moet het wel in de kaart zelf liggen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Bij mij doet de s video ook wazig idd. Ik ga morgen eens bellen, en me eens laten informeren over die "europese"2 jaar garantie.

Edit:
Ff wat info gezocht.

"Teleurstellend. Ik weet dat het zo is en het is ook zeker niet goed te praten, maar ik begrijp wel hoe het komt. Winkeliers krijgen van de fabrikanten ook maar dat ene jaar ondersteuning. Laptopfabrikant Acer zegt bijvoorbeeld: laat de consument maar 2 of 3 jaar garantie bijkopen. Daarbij wordt misbruik gemaakt van de onwetendheid over zulke zaken. En die onduidelijkheid werken ze bewust in de hand. Als ik kijk naar de folder van Acer dan staat daarin dat de consument 1 jaar garantie van ze krijgt. Maar in de kleine lettertjes zetten ze er wel bij "Rekening houdend met de lokale wettelijke consumentengarantie". En die gaat heel wat verder dan dat ene jaar, dat weet Acer ook wel."

Bron: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=279

[ Voor 80% gewijzigd door enermax op 05-09-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

enermax schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:01:
Bij mij doet de s video ook wazig idd. Ik ga morgen eens bellen, en me eens laten informeren over die "europese"2 jaar garantie.

Edit:
Ff wat info gezocht.

"Teleurstellend. Ik weet dat het zo is en het is ook zeker niet goed te praten, maar ik begrijp wel hoe het komt. Winkeliers krijgen van de fabrikanten ook maar dat ene jaar ondersteuning. Laptopfabrikant Acer zegt bijvoorbeeld: laat de consument maar 2 of 3 jaar garantie bijkopen. Daarbij wordt misbruik gemaakt van de onwetendheid over zulke zaken. En die onduidelijkheid werken ze bewust in de hand. Als ik kijk naar de folder van Acer dan staat daarin dat de consument 1 jaar garantie van ze krijgt. Maar in de kleine lettertjes zetten ze er wel bij "Rekening houdend met de lokale wettelijke consumentengarantie". En die gaat heel wat verder dan dat ene jaar, dat weet Acer ook wel."

Bron: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=279
Lees eens wat verder terug. Ik geloof dat ik al eens een keer gepost heb hoe hij uit elkaar moet.
In ieder geval. Schroefjes aan de achterkant loss, kapje er af met de powerknop.
Dan keyboard eruit en los koppelen. Dan cd-rom los draaien. En de vga kabel los halen (brede connector met dikke kabel van het scherm.)
Omdraaien, klepjes er af. HDD eruit, mem en wifi eruit. Kabels van wifi los en door de laptop trekken.
Het scherm kan je nou weg leggen.
Daarna moet je alle schroefjes aan de bovenkant en onderkant los draaien en kan je het geheel uit elkaar tillen/schuiven.

Raak de schroefjes niet kwijt want ze zijn zeldzaam :)

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb mijn scherm nu al 2 keer laten vervangen, en nu is het 3e scherm ook al stuk :(
Ik heb na 1 jaar het 1e stukke scherm gehad, 1 week nadat de garantie was verlopen, veel heisa, uit eindelijk toch gelukt. Schermpje erin, allemaal leuk en aardig, gaat na 3 maand en 3 weken (net weer buiten de garantie op een reparatie) weer het scherm stuk. Weer touwtrekken, weer gewonnen, zit nu een nieuw scherm in. Werkte goed tot paar dage nterug, bij het openklappen begint het lijntje weer te komen., Toevallig is dat het altijd begint aan de rechterhelft van het scherm. Ik ga nu proberen weer een scherm te krijgen, want dit scherm is in maart vervangen, en zijn nu een half jaartje verder.

Het is dus vrij duidelijk dat Acer een ontwerpfout heeft gemaakt, en ik ga daar niet voor betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Ik heb dus van die vage blokjes door de desktop van het laptopscherm. op tv output zelfde probleem, dus het ligt niet aan schermpje.

Heb mijn hele laptop uit elkaar geschroeft. En getest met alleen mobo geheugen externe crt monitor.
Nog steeds heb ik die blokjes in beeld. Als je op bepaalde plaatsen tikt op het mobo is het weg.
Heb op cpu koeler, en graph koeler opnieuw koelpasta gedaan (misschien lag het daaraan). Ook mobo stofzuigt, alle stickertjes geremoved enz.
Maar het probleem is er nog steeds. Oplossing? -> nieuw mobo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ik heb mijn acer vrijdag laten versturen door UPs. Als daar dan dus ook echt uitkomt dat het mobo kapot is (uit de reparatie ), dan kan acer mij de boom in en koop ik fijn een toshiba / asus oid.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Nou volgens mij ben ik de enige zonder problem hier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb de toko is even gebeld omdat ik nog steeds geen rekening / factuur gekregen heb van ze en nu blijkt dat het repareren van het zaakje bijna 400 ( 392,10 om precies te zijn ) euro gaat kosten. Nu zit ik met een klein dillema. Zal ik een nieuwe kopen van een iets beter merk of zal ik deze laten repareren.. ?

Strava | AP | IP | AW

• VO-Zephyr
Ik ben weer begonnen aan de garantie-papier winkel...
De winkel wil zich wel hardmaken hiervoor, omdat het blijkbaar een productiefout is.
Acer zelf verwacht ik zeer snel een mailtje van met een reactie hierop.

to be continued ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
Hier nog eentje met artifacten(blokken strepen) in het beeld

OOK als ik ergens rond enter druk is het weg!

Heb hem helemaal uit elkaar geschroeft, en het koelblok van de 9700 er opnieuw opgeschroeft

Mocht niet baten

Iemand een oplossing, want vorig jaar toen ik het probleem OOK AL had, is mijn moederbord vervangen, nu is hij dus UIT de garantie en is hij WEER kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem :(. Laptop is nou 3 jaar oud, heeft altijd prima gewerkt en nu dikke strepen in beeld.

Zal die entertruc is proberen, kan nu niets met mijn laptop :( iemand enige idee hoeveel het kost om dit te laten maken via acer?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 13-09 19:31
ik heb ook deze mooie laptop, de 4001! maar de laatste tijd worden de programmas wat groter en dus is mn 2x 256mb geheugen niet meer voldoende. nu wil ik dus geheugen bijkopen.

Is er iemand die weet of je verschillende grotes aan geheugen kan gebruiken, ik zit te denken aan 1024 + 256 te gaan gebruiken.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Audi-Addict schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:16:
Ik heb precies hetzelfde probleem :(. Laptop is nou 3 jaar oud, heeft altijd prima gewerkt en nu dikke strepen in beeld.

Zal die entertruc is proberen, kan nu niets met mijn laptop :( iemand enige idee hoeveel het kost om dit te laten maken via acer?
bij mij koste het 400+ euro.. En dat heb ik dus niet betaald en een andere gehaalt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cazzer22 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:34:
Is er iemand die weet of je verschillende grotes aan geheugen kan gebruiken, ik zit te denken aan 1024 + 256 te gaan gebruiken.... :P
Als het al werkt is het doorgaans voor de performance geen goed idee, maar gezien de prijzen snap ik dat je het wilt proberen.

Mijn TM 4000 harddisk is trouwens zo goed als dood, na heel lang een harde metalen tik gemaakt te hebben bij heftige disk access. Een probleem met booten. Ik hoop vandaag een nieuwe (snellere :) ) binnen te krijgen en heb me meteen bezondigd aan 2 x 1024 MB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 13-09 19:31
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:41:
[...]

Als het al werkt is het doorgaans voor de performance geen goed idee, maar gezien de prijzen snap ik dat je het wilt proberen.

Mijn TM 4000 harddisk is trouwens zo goed als dood, na heel lang een harde metalen tik gemaakt te hebben bij heftige disk access. Een probleem met booten. Ik hoop vandaag een nieuwe (snellere :) ) binnen te krijgen en heb me meteen bezondigd aan 2 x 1024 MB geheugen.
mag ik vragen waarom dat dan nadig is? tot zover ik weet maakt de laptop geen gebruik van Dual Channel geheugen. btw dat is ook niet bijzonder veel sneller... mijn pc hier heeft t ook niet en is lekker snel!

welke acer heb je nu? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Acer 4101 WLMI met Windows XP en nu heb ik het probleem dat er in het apparaatbeheer een apparaat niet geinstalleerd kan worden.
Er staat een uitroepteken bij "Overige apparaten --> "Controller voor massaopslag". Ik heb geen idee welke driver ik nodig heb om dit apparaat te installeren. In ieder geval werken de chipset drivers van Intel niet :/

Weet iemand wat dit precies is en welke drivers ik nodig heb?

Alvast bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batswaffel, je bent wat summier met info: heb je iets toegevoegd, heb je de Acer CD's gebruikt voor de installatie, zo nee heb je op de Acer site de drivers gedownload die er bij horen van http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_4100.html (tenzij je ddr2 hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VO-Zephyr
VO-Zephyr schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:28:
Ik ben weer begonnen aan de garantie-papier winkel...
De winkel wil zich wel hardmaken hiervoor, omdat het blijkbaar een productiefout is.
Acer zelf verwacht ik zeer snel een mailtje van met een reactie hierop.

to be continued ;)
Ik heb gister mijn laptop terug gekregen, MET een nieuw scherm (zon mooi glimmend scherm uit een 4002 zelfs!), wederom kosteloos. Dit is nu mijn 4e scherm. Laten we hopen dat deze meegaat tot het eind van mn studie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Acer TM 4001 WLMi, nu begint mijn accu naar 1 jaar en 7 maand echt een ramp te worden. Met alles op lage clock snelheden (CPU&VGA), wifi uit en scherm donker kan ik net 40 mm in Word tikken. Nu ben ik op zoek geweest voor een vervangende accu, alleen zijn er nog tips bij het aanschaffen van een nieuwe? De type nr's zijn allemaal hetzelfde alleen het interne gedeelte is anders bijvoorbeels sony of yanec. Zijn er al mensen die een andere accu hebben gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn laptop Acer Travelmate 4000LMI nu 1,5 jaar. Heb een probleem met mijn videokaart denk ik daarom zou ik hem open willen maken.

Heeft er iemand hier een handleiding voor!?

Groetjes Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder dan de geheugen klepjes enz ben ik nog niet gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een subtiel schopje.
Heeft iemand nog informatie voor het kopen van een vervangende accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Nee, ik heb wel al wat specifieke batterij bedrijven benaderd maar die hadden er geen. Ben ook op zoek naar een vervanger, niet dat mijn huidige slecht is, maar over een jaartje wil ik een nieuwe hebben liggen. Standbytijd gaat nu wel hard achteruit, gebruik hem dan ook maar weinig van de netstroom af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:38
Vandaag is mijn dvd brander in de Acer travelmate 4002 stuk gegaan :( Nu herkent hij de cd's en dvd's niet meer als ik die in de dvd steek. Iemand een idee hoe ik het zelf kan oplossen of moet dit via Acer zelf gaan?

Iemand een idee hoeveel dit gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Mijn Acer Travelmate 4000 heeft sinds gister avond die kuren van die streepjes :S. Hij is bijna 2,5 jaar oud. Binnen deze 2,5 jaar is mn geheugenbank al stuk geweest en ook mijn aan/uit knop.
Aankomende dinsdag er maar een scherm aanhangen om te kijken of ie t dan nog steeds doet.

Mocht t aan de videokaart liggen, ik las dat ie er opzich nog wel uit te halen is, klopt dat of moet t moederbord helemaal vernieuwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:09:
Hallo allemaal,
Mijn Acer Travelmate 4000 heeft sinds gister avond die kuren van die streepjes :S. Hij is bijna 2,5 jaar oud. Binnen deze 2,5 jaar is mn geheugenbank al stuk geweest en ook mijn aan/uit knop.
Aankomende dinsdag er maar een scherm aanhangen om te kijken of ie t dan nog steeds doet.

Mocht t aan de videokaart liggen, ik las dat ie er opzich nog wel uit te halen is, klopt dat of moet t moederbord helemaal vernieuwd worden?
Hier nog een.
Als consument zou je hier toch tegen beschermd moeten zijn? Een hele serie fout vol met scherm/videokaart problemen. Eigenlijk zouden we allemaal een andere serie moeten krijgen. maar ja waar moet je wezen...

edit:
Ik heb ontdekt dat als je met je elleboog ff zwaar leunt rond de enter knop dat de blokjes weggaan en nu even wegblijven.
Ik denk egenlijk dat door grote warmte er wat contactpuntjes van de videokaart zijn losgekomen.
Helaas kan je er totaal niet bij om het een en ander te solderen bijv.

[ Voor 16% gewijzigd door XthinkZ op 01-03-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag maar weer ´s ff gekeken op dit forum, wat blijkt, allemaal problemen die me bekend voorkomen! Heb ook dat streepjesprobleem gehad, binnen de garantie gelukkig, het is keurig opgelost door acer, binnen een week had in mijn laptop terug.
Ik heb idd ook ineens een nieuwe accu aan moeten schaffen. Van de een op de andere dag had ik nog maar een standby tijd van een kwartiertje. Een nieuwe accu koste me uit mijn hoofd dik 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook die blokjes/streepjes na +/- 2 jaar. Heb het apparaat onderzocht, als je op het koelelement drukt dan verdwijnen/verspringen de artifacts... Ik vermoed video geheugen. Externe monitor en tv-out geven hetzelfde.

IMD gaf een prijsopgave van bijna 500 eu.... het LCD panel zou moeten worden vervangen.. ammehoela! Wat een stel prutsers daar zeg, te belachelijk.

Eerst 4 keer achter mijn prijsopgave aan moeten bellen en nu dit... oh en ik kreeg nog een prijsopgave van een of andere toshiba laptop die niet eens van mij is :/ gaat lekker dus...

Ik heb ze nogmaals gemaild en zal ff afwachten wat hun 2nd opinion is (waar ik om gevraagd heb aangezien het niet aan het scherm kan liggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:31:
Ik heb ook die blokjes/streepjes na +/- 2 jaar. Heb het apparaat onderzocht, als je op het koelelement drukt dan verdwijnen/verspringen de artifacts... Ik vermoed video geheugen. Externe monitor en tv-out geven hetzelfde.

IMD gaf een prijsopgave van bijna 500 eu.... het LCD panel zou moeten worden vervangen.. ammehoela! Wat een stel prutsers daar zeg, te belachelijk.

Eerst 4 keer achter mijn prijsopgave aan moeten bellen en nu dit... oh en ik kreeg nog een prijsopgave van een of andere toshiba laptop die niet eens van mij is :/ gaat lekker dus...

Ik heb ze nogmaals gemaild en zal ff afwachten wat hun 2nd opinion is (waar ik om gevraagd heb aangezien het niet aan het scherm kan liggen)...
Het is 100% niet het scherm aangezien ik er hier twee heb liggen waarvan 1 overleden is door waarschijnlijk piekspanning. Dat scherm heb ik er ook op gehad, en nog steeds hetzelfde.

De mensen die nog in de garantie vallen raad ik aan om een ander model te eisen vanwege de bekende problemen. Soms doen bedrijven een absurd hoge prijsopgave in de hoop dat de klant ervan afziet, aangezien het niet de moeite is om te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Laatst online: 12-09 08:29
Ook hier het blokjesprobleem met een 4002. Ik heb het op kunnen lossen tot nu toe. Vraag me niet hoe, maar ik heb dagen lopen pielen met het opnieuw verhitten van de geheugenchip naast de chipset-chip op de bovenkant van het mobo.

Ik heb daar nu precies genoeg druk op gezet blijkbaar, want de laptop zit weer in elkaar en heeft nog nergens last van gehad. Ook niet na een aantal uren video-strss test en daarna de laptop bewegen.

Nu maar hopen dat het weg blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Gajescheren schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:34:
Ook hier het blokjesprobleem met een 4002. Ik heb het op kunnen lossen tot nu toe. Vraag me niet hoe, maar ik heb dagen lopen pielen met het opnieuw verhitten van de geheugenchip naast de chipset-chip op de bovenkant van het mobo.

Ik heb daar nu precies genoeg druk op gezet blijkbaar, want de laptop zit weer in elkaar en heeft nog nergens last van gehad. Ook niet na een aantal uren video-strss test en daarna de laptop bewegen.

Nu maar hopen dat het weg blijft...
Waarmee verhit je hem? Het klinkt dat het inderdaad een soldeerfout is van de videochip namelijk zoals ik al eerder dacht.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste