[Ervaringen] Acer TravelMate 4000-serie Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 22.603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnvdv schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:10:
[...]
Een post begin deze pagina over smart bat. onder accus in apparaatbeheer van windows lost dit probleem idd op !!

Ik vind het wel beu dat die functie niet meer beschikbaar is maar tesamen met het epower management systeem van acer is het toch wel beter dan dat hij toetsen overslaat.
Dit lijkt te helpen ja, maar waar zie je nu je batterijstatus? Ik zie het niet in de windows tool en ook niet in ePowerment, hoe heb jij dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:25:
[...]

Dit lijkt te helpen ja, maar waar zie je nu je batterijstatus? Ik zie het niet in de windows tool en ook niet in ePowerment, hoe heb jij dit opgelost?
die zie je dus ook niet meer, helaas. Kiezen uit 2 kwaden, ik heb zelf gewoon 2 hardware profiles aangemaakt, eentje met en eentje zonder smart battery.

Imho is dit een vette bug in de acer travelmate, ik zal hierover ook contact opnemen met Acer Nederland en/of Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik aarzel tussen de 169x en de 4000 series. Het verschil qua specs en uiterlijk begrijp ik, maar ik wil het notebook buiten gebruiken en probeer erachter te komen of het Chrystalbrite van de 169x nu juist beter of slechter is dan.
Ik moet werken in een zonnig land op een beschaduwd terras. Direct zonlicht is dus niet aan de orde. Het is gewoon erg licht. Zou dan zo'n spiegelend, hoog contrast scherm beter of slechter zijn dan het standaard 4000 scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn travelmate 4001 WLMi Windows XP prof gezet; incl service pack 1 en 2
Vervolgens alle noodzakelijke drivers van Acer teruggezet.
Onder andere Intel PRO/Wireless 2200 BG.
Probleem: het draadloos netwerk wordt niet gevonden.
Heeft iemand enig idee m.b.t. de oplossing?
Ik werk met een router USR 8054; dit was eerder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
max3D schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:42:
Ik aarzel tussen de 169x en de 4000 series. Het verschil qua specs en uiterlijk begrijp ik, maar ik wil het notebook buiten gebruiken en probeer erachter te komen of het Chrystalbrite van de 169x nu juist beter of slechter is dan.
Ik moet werken in een zonnig land op een beschaduwd terras. Direct zonlicht is dus niet aan de orde. Het is gewoon erg licht. Zou dan zo'n spiegelend, hoog contrast scherm beter of slechter zijn dan het standaard 4000 scherm?
ik heb ee normaal scherm, en zolang je niet in de zon kijkt is het goed te doen. Zeker als je je beeldscherm helderheid op 100% zet. En zorgt dat hij stofvrij is. Ik zou alleen niet weten hoe dat crystalbyte is.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olafmol schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:43:
[...]

die zie je dus ook niet meer, helaas. Kiezen uit 2 kwaden, ik heb zelf gewoon 2 hardware profiles aangemaakt, eentje met en eentje zonder smart battery.

Imho is dit een vette bug in de acer travelmate, ik zal hierover ook contact opnemen met Acer Nederland en/of Microsoft.
Er moet toch een battery meter / motherboard monitor zijn die los van het microsoft smart battery subsystem de battery direct kan checken lijkt me? Heb net wat battery tools geprobeerd maar die lijken er allemaal wel afhankelijk van te zijn...Iemand toch wel een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EmmerP en olafmol

Ik zou het wel willen testen, er komen verschillende Travelmate 4xxx series notebooks door mijn handen de laatste tijd en heb een tijdje geleden ook wel eens het probleem gehad dat een toetsaanslag soms werd overgeslagen. Ik kan echter vreemd genoeg nergens onder apparaatbeheer een vermelding vinden m.b.t. Microsoft Smart Battery Subsystem.

WinXP Pro NL SP2 met de laatste drivers van de Acer supportsite voor de volgende modellen: TM 4102, TM 4601 en TM 4602

Ik zie onder Accus:
2x Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode

en onder Systeemapparaten:
Microsoft Composite Battery

Kan je misschien aangeven waar in de lijst jij de Smart Battery vermelding hebt staan en welke stuurprogramma's daar bijhoren?
Ik zie bijv. bij mij dat Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode deze 2 stuurprogramma's gebruikt: battc.sys en CmBatt.sys uit Windows\System32\DRIVERS
en
Microsoft Composite Battery gebruikt battc.sys en compbatt.sys uit Windows\System32\DRIVERS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win XP Pro Eng. versie:
Onder Batteries -> Microsoft Smart Battery Subsystem

Drive File Details: C:\Windows\system32\DRIVERS\smbbatt.sys en battc.sys (bij Microsoft Smart Battery die verschijnt als ik het subsystem enable)
File version: 5.1.2600.2180(xpsp_sp2_rtm.040803-2158)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hebben er meer er last van dat veel games op deze laptop (Acer 4101 WLMI) niet vloeiend lopen? Fifa 2006 is gewoon niet te spelen, met deze specs moet dat toch wel mogelijk zijn?? Zijn er ergens updates voor de videokaart te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 20-10-2005 00:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wat uitgezocht maar op de volgende Acer notebooks: TM 4102, TM 4601 en TM 4602 wordt geen gebruik gemaakt van het Microsoft Smart Battery Subsytem (het bestand smbbatt.sys is ook niet aanwezig). Ik heb op deze modellen eigenlijk ook geen last gehad van het missende toetsaanslagen probleem. Ik had dit wel bij de TM 4001 serie, als ik die weer eens tegenkom zal ik kijken of ik daar smbbatt.sys wel kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik heb gepost is smbbatt.sys daar inderdaad wel aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54
Check, Windows XP Home SP2 en smbbatt.sys is aanwezig in X:\Windows\System32\drivers\. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:07:
Hebben er meer er last van dat veel games op deze laptop (Acer 4101 WLMI) niet vloeiend lopen? Fifa 2006 is gewoon niet te spelen, met deze specs moet dat toch wel mogelijk zijn?? Zijn er ergens updates voor de videokaart te krijgen?
Zet je wel de CPU-speed op ''max'', want Fifa2006 kent het probleem dat als je cpu dynamische sneleheden kan hebben (600-1600mhz bijvoorbeeld) dat je poppetjes ook in ene heel snel gaan bewegen. :)
En fifa2006 is niet eens zo zwaar spel, dus lijkt me dat deze het goed moet doen. (houd er wel rekening mee dat er al best veel gez**k is omtrent het goedwerkend krijgen van dat spel, veel problemen) :)

Mijn Acer 4002WLMI gaat trouwens weer terug naar Acer, de cd/dvd-drive begint regelmatig te bokken (vastlopen in dvd's films+schokken) en vaak ''zit geen cd in'' voor een spel. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 06:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb nu maar de desktop drivers geinstalleerd van de vid kaart waardoor het een en ander een stuk vloeiender loopt bij spelletjes :).

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 26-10-2005 00:19 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de volgende review van de TM 4102WLMi op kieskeurig.nl gepost:
Ik heb de TravelMate 4102WLMi nu al iets langer dan een maand.
Een probleempje die ik heb is dat het touchpad soms plots niet meer werkt als je met een muis aangesloten het toestel opstart.

Waar ik me soms aan erger als ik in een relatief stille omgeving werk is dat de fan plots vrij luid en voor een lange tijd begint te blazen. Dit gebeurt zelfs als hij op de laagste cpu snelheid ingesteld staat en niet intensief gebruikt wordt! (constant 0 tot 4% cpu gebruik).
Als ik cpu en grafische kaart intensieve games speel blaast de fan nog harder, maar dit stoort me minder omdat ik dan m'n headphones aan heb.
Weet er soms iemand of je het systeem kunt onderclocken of misschien het fan gedrag kunt aanpassen? Ik zou bv. liever een constant licht fan geblaas hebben dan complete stilte en dan plots het gerucht van de fan. Ik heb al de RMClock tool ontdekt waarmee je de spanning op je cpu kunt regelen maar ik twijfel of dit kan helpen en of er hier geen nadelige gevolgen aan gebonden zijn.. heeft er iemand ervaring mee?

De geluidskwaliteit en speakers zijn zoals op alle laptops wat minder, ik heb dan ook een Audigy2 ZS notebook besteld om te gebruiken bij mijn Zalman Theatre (5.1 headphones).

De 64MB videogeheugen schiet soms wat tekort als je games met hoge details wilt spelen.
Ik kan een ietwat getweakte Counter-Strike: Source met redelijk detail vloeiend (en dan bedoel ik boven de 80FPS in de meeste situaties) spelen op 1280*800. De onlangs uitgekomen Quake 4 loopt dan weer een stuk moeizamer. In multiplayer speel ik hem met op 800*600 met alle details op laag.
Al bij al zullen de meeste wat oudere spellen wel probleemloos en vloeiend draaien als je niet te veel beeldkwaliteit eist.

Sommige poorten op deze laptop zijn echt COMPLEET MISPLAATST! Je hebt zo netwerk, muis en usb poorten aan de rechterkant. Niets is irritanter dan constant tegen die kabels te zitten als je met je muis werkt.

Buiten deze enkele problemen en tekortschietingen vind ik de laptop wel prima werken overigens.
Is er hier misschien iemand die mij kan helpen met het stukje dat in vet staat?
Linkje naar RMClock tool: http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml

Alvast bedankt :)

@Sport_Life:
Ik weet niet zeker of het voor jou zal helpen, maar ik bij de eigenschappen van m'n grafische kaart de optie "gecombineerd schrijven" uitgeshakeld op het tabblad "Probleem oplossen". Ik weet niet zeker wat het doet, maar ik had voor de optie uit te schakelen soms enorme FPS drops in spellen. Je kunt ook proberen bij DirectX en OpenGL instellingen alle schuifbalken naar "beste prestaties" te schuiven.

Je moet ook, zoals al gezegd, zorgen dat je CPU speed op max staat en als je mobiel gamed moet je bij Powerplay instellingen van de grafische kaart de schuifbalk prestaties bij mobiel gebruik op "optimale prestaties" zetten anders werkt het voor geen meter (zelfs GTA2 gaat in schokken als je het niet zo insteld).

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Eleet op 29-10-2005 15:51 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Bij welke driver zit ook al weer de Bluetooth driver ?
Ik heb hier namelijk een 4001WLMi, en volgens mij (kweet het 99% zeker) zat er voor de format nog wel BT op :P (logo stond rechts onder).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
4001WLMi heeft - bij mijn weten - niet factory default bluetooth gehad.
De aansluiting zit er echter wel voor, dus je kan zelf een bluetooth module kopen en deze er op aansluiten.
Part numbers list daarvoor staat in de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al enige tijd de Acer 4101WLMi (nieuwe type met X700 64mb kaart). Bevalt me goed.

Nu vroeg ik me alleen af er zit nu 2x 256mb DDR2 Ram in.

Nu wil ik graag het interne geheugen uitbreiden. Beide kaartjes moeten er dus uit. Nu vroeg ik me af, welk merk geheugen ik erin moet stoppen. Ik wil er 1 GB DDR2 geheugen in hebben. Volgens mij kan het moederbord 2 GB intern aan dus dat moet wel goed komen.

Iemand tips over welk merk ik erin moet stoppen.

Alvast Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
@FOne

Ik stuurde een e-mail naar Acer om te vragen wat voor geheugen er in mijn 4102WLMi moet als ik wil uitbreiden.
Blijkbaar zijn het kingston modules, ze verwezen me dan ook naar http://www.kingston.com/
Daar kun je dan makkelijk aan het model nummer van de geheugens die je nodig hebt geraken via search by manufacturer -> Acer -> Travelmate 4100 series.

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Eleet op 05-11-2005 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Acer TM 4001WLMI en nu zou ik graag bleutooth intern willen hebben, ik zie dat je deze ook los kan kopen volgens de partlist. Nu is mijn vraag hebben al mensen deze module gekocht en er zelf ingezet, zo ja was dit makkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Eleet schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:36:
@FOne

Ik stuurde een e-mail naar Acer om te vragen wat voor geheugen er in mijn 4102WLMi moet als ik wil uitbreiden.
Blijkbaar zijn het kingston modules, ze verwezen me dan ook naar http://www.kingston.com/
Daar kun je dan makkelijk aan het model nummer van de geheugens die je nodig hebt geraken via search by manufacturer -> Acer -> Travelmate 4100 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainOverfloW
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12-2019
Gisteren ben ik bezig geweest met het installeren van Windows XP Profesional op mijn Acer Travelmate 4001 WLMI en nu wil ik alle drivers er opnieuw op gaan zetten. Alleen als ik op de site van Acer kijk kom ik daar een verschillende drivers tegen voor het zelfde onderdeel.
Er staat ook boven dat deze downloads voor de Acer TravelMate 2300/4000/4500 Series is.
Mijn vraag is dus welke drivers moet ik instaleren en welke kan ik links laten liggen?

I'm Like Time, I'm Unstopable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beter de drivers gebruiken die op de eerste cd staan (de Bootable) want dan weet je zeker dat je de goeie hebt daarna kun je altijd nog nieuwere downloaden

Heb zelf de travelmate 4001WLMI al een jaar en bevalt nog steeds super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainOverfloW
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12-2019
Okee ik heb nu mijn drivers weer geïnstaleerd maar ik blijf nog een probleem houden. Mijn netwerkverbinding valt om de paar minuten steeds heel even weg. Soms net lang genoeg om bijvoorbeeld MSN uit te laten vallen maar ook met het kopieren van grote bestanden tussen computers is dit erg vervelend.
Bij het probleem oplossen van MSN kwam ik tegen dat vlak nadat de verbinding het weer doet de Standaard gateway niet is ingesteld. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

I'm Like Time, I'm Unstopable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn acer travelmate 4000 nu al een jaar en twee maanden en hij heeft het toch wel opgegeven zeker, heb naar de winkel geweest, maar deze willen hem niet meer in garantie laten herstellen, ook heb ik naar acer zelf gebeld en deze willen ook niets voor mij doen, behalve hem op mijn kosten laten herstellen.

Nu meen ik te weten dat er zo iets bestaat als wettelijke garantie, maar de persoon van de acer helpdesk vertelde mij dat dit ook maar 1 jaar was.

Probleem: mijn laptop start niet meer op, het power-ledje gaat branden, maar er gebeurd niets, er komt niets op het scherm, je hoort hem even blazen, maar daar stopt het dan ook na een 5 tal seconden. Als ik er dan een opstart cd in steek, hoor je die even draaien, maar meer niet. Eerst dacht ik aan het scherm, maar ik heb er een externe monitor opgestoken en dat hielp niets.

Ik wil hem nu zelf gaan herstellen, want ik gok erop dat het moederbord kapot is. Weet er iemand waar ik dit degelijk kan bestellen, zodat ik geen onnodige kosten aan werkuren en opsturen uitgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat betreft het toetsenaanslag-mis-probleem: Ook hier (WinXP prof SP2) is het probleem geheel verholpen als ik het Smart-Battery subsysteem uitschakel.

Ik heb wat zitten google'en, en het probleem lijkt hem te zitten in het moment dat de status van de batterij opgevraagd wordt (ik meen dat dat via SMbus ging?). Op dat moment wordt er "even" niet gereageerd op interrupt-requests en komt/komen je toetsaanslag(en) dus niet door.

Iemand die even die driver kan herschrijven?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 4010WLMI nu zo'n 9 maanden en eigenlijk altijd met veel plezier. Echter, na een maand ging ik problemen krijgen. De laptop liep vast (bevroor als het ware) en had moeite met opstarten. Ik heb toen wat gefreubeld met batterij-instellingen enzo en daarna geen last meer van gehad. Sinds vorige week doet hij het weer: vastlopen midden in een programma of internetsessie. De aan/uit knop reageert gewoon. Het lijkt wel of de processor te warm wordt ofzo. Maar het kan ook iets van windows wezen. Iemand soortgelijk ervaringen of een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:48:
Ik heb mijn acer travelmate 4000 nu al een jaar en twee maanden en hij heeft het toch wel opgegeven zeker, heb naar de winkel geweest, maar deze willen hem niet meer in garantie laten herstellen, ook heb ik naar acer zelf gebeld en deze willen ook niets voor mij doen, behalve hem op mijn kosten laten herstellen.

Nu meen ik te weten dat er zo iets bestaat als wettelijke garantie, maar de persoon van de acer helpdesk vertelde mij dat dit ook maar 1 jaar was.

Probleem: mijn laptop start niet meer op, het power-ledje gaat branden, maar er gebeurd niets, er komt niets op het scherm, je hoort hem even blazen, maar daar stopt het dan ook na een 5 tal seconden. Als ik er dan een opstart cd in steek, hoor je die even draaien, maar meer niet. Eerst dacht ik aan het scherm, maar ik heb er een externe monitor opgestoken en dat hielp niets.

Ik wil hem nu zelf gaan herstellen, want ik gok erop dat het moederbord kapot is. Weet er iemand waar ik dit degelijk kan bestellen, zodat ik geen onnodige kosten aan werkuren en opsturen uitgeef.
Gewoon via Acer bestellen of je lokale computer boer ;)
Moet je ff zoeken naar de service manual op het net ;) dan kan je ze gelijk het onderdeel nummer in de maag splitsen :P

Veel succes

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 14:00

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Een hele tijd terug (09-03-2005) heb ik het volgende probleem gepost:

Ik heb nu ammel lichtgroen/blauw en rode streepjes ongeveer de helft van een = teken maar dan in verticale richting,

waar kan dit aan liggen, met rebooten gaat het niet weg.

iemand enig ID

- drivers was het niet, want deze had ik geupdate en na een reboot was er geen verschil
- het ligt denk ik aan de videokaart want als ik een 2de scherm erbij hang heeft hij de streepjes ook, en in de boot past het zich aan aan de grote resolutie van Windows Boot Screen,
- Heb uberhaupt nooit geprobeerd te overclocken,

Screenshot uit de Oude Doos.
JunkieXP schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:01:
maja ben nu aan het afwachten of het probleem verholpen is...voorheen kwam t ook niet altijd meteen
En zoals jullie nu begrijpen is het 05-12-2005 terug, erg Leuk Sinterklaas Cado vind ik dit. Iemand Enig ID of je bij het terugkomen van het probleem, kan claimen dat hij gerepareert of zelfs een nieuwe krijgt. Ookal zit je buiten je garantie.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Heb nu al een tijdje veel plezier van mijn travelmate 4002 WLMi. Daar heb ik nu 2 x 256mb in. Ik zou graag de memory willen upgraden met een geheugen module van 512 MB. Dan zou ik 1x 256 en 1 x 512 mb erin hebben zitten. Is dit mogenlijk? Ik las ergens dat het misschien niet mogelijk zou zijn om 2 geheugen modules van verschrillende grootheden in je laptop te hebben zitten...

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:24
1x256 en 1x512 is zeker mogelijk, moet je alleen ervoor zorgen dat de 512 module van hetzelfde type en snelheid is.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:34

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb wellicht een oplossing voor het missende toetsenprobleem. Doe een driver update voor het Smart-Battery Subsystem, en kies nu niet het subsystem, maar gewoon Microsoft Smart Battery. Je mist nu soms nog wel eens toetsaanslagen, maar het is al een heel stuk minder dan eerst.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds een tijdje hetzelfde probleem waarbij ik allemaal streepjes op mijn beeldscherm krijg. Het probleem bij mij is dat ik net geen garantie meer heb. Ik heb gebeld met de reparateur en die denken dat het waarschijnlijk aan de LCD module ligt, deze moet worden vervangen voor 600 euro!!!! Nu vroeg ik me af of iemand weet wat het echte probleem is. Volgens mij zijn er veel mensen met hetzelfde probleem. Ik zou graag willen weten hoe ik van dit probleem afkom zonder 600 euro te moeten neertellen...
JunkieXP schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:36:
Een hele tijd terug (09-03-2005) heb ik het volgende probleem gepost:

Ik heb nu ammel lichtgroen/blauw en rode streepjes ongeveer de helft van een = teken maar dan in verticale richting,

waar kan dit aan liggen, met rebooten gaat het niet weg.

iemand enig ID

- drivers was het niet, want deze had ik geupdate en na een reboot was er geen verschil
- het ligt denk ik aan de videokaart want als ik een 2de scherm erbij hang heeft hij de streepjes ook, en in de boot past het zich aan aan de grote resolutie van Windows Boot Screen,
- Heb uberhaupt nooit geprobeerd te overclocken,

Screenshot uit de Oude Doos.

[...]

En zoals jullie nu begrijpen is het 05-12-2005 terug, erg Leuk Sinterklaas Cado vind ik dit. Iemand Enig ID of je bij het terugkomen van het probleem, kan claimen dat hij gerepareert of zelfs een nieuwe krijgt. Ookal zit je buiten je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:28:
Ik heb ook sinds een tijdje hetzelfde probleem waarbij ik allemaal streepjes op mijn beeldscherm krijg. Het probleem bij mij is dat ik net geen garantie meer heb. Ik heb gebeld met de reparateur en die denken dat het waarschijnlijk aan de LCD module ligt, deze moet worden vervangen voor 600 euro!!!! Nu vroeg ik me af of iemand weet wat het echte probleem is. Volgens mij zijn er veel mensen met hetzelfde probleem. Ik zou graag willen weten hoe ik van dit probleem afkom zonder 600 euro te moeten neertellen...

[...]
Heb ook al enkele maanden precies dit probleem, ook buiten de garantie. Het valt me op dat het het vaakst gebeurt als er (lichte) druk uitgeoefend in de buurt van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Bij mij is t t ergste wnnr ik druk uitoefen rechts van mijn touchpad en t gaat weg met een harde langdurige druk op de enter (of daar in de buurt), maar nooit voor lang.

Heb hem vandaag weer naar de winkel teruggebracht en deze wilde mij weer wegsturen om te zorgen dat ik hem opnieuw ging installeren, maar ik nam hier geen genoegen mee gezien dit de 2de keer is, het valt nu net buiten de garantie maar ik vind maar dat ze t moeten maken gezien het een terugkomend probleem is.

De vorige keer kwam die terug en vermelde ze erbij dat de complete mobo en grafische kaart vervangen waren, ben benieuwd hoe het nu verloopt, weer 3,5 weken kwijt, en of t probleem daarna weer terug gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Misschien is het een los kabeltje die door vervoer, schokken etc. los geschoten is.
Probeer de kabeltjes ff weer aan te drukken/er opnieuw in te stoppen.

Want het lijkt op een losgeschoten video signaal kabel imo :)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar dacht ik ook al aan, maar het is bij een laptop moeilijk te achterhalen waar de kabeltjes zijn verstopt. Ik heb hem al open gehad, niet helemaal dan maar ik kon de videokaart niet eens vinden.
Misschien moet ik alles maar openmaken. Ik hoop dat ik er uit kom, ik stuur het zeker niet op voor reparatie.
LogiForce schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:10:
Misschien is het een los kabeltje die door vervoer, schokken etc. los geschoten is.
Probeer de kabeltjes ff weer aan te drukken/er opnieuw in te stoppen.

Want het lijkt op een losgeschoten video signaal kabel imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem komt dus echt vaker voor. Ik had op een site gelezen dat een Apple notebook ook zo een dergelijk probleem had. De reparatie werd toen vergoed voor iedereen, ook al had je geen garantie meer. Toen was het probleem, als ik het me goed herinner dat de videokaart niet goed was aangesloten.
Bij mij is het ook vooral bij een lichte druk aan de rechterkant van de laptop. En als adapter is aangesloten is het veel erger. Wanneer ik werk met alleen batterij dan valt het wel mee..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:32:
Daar dacht ik ook al aan, maar het is bij een laptop moeilijk te achterhalen waar de kabeltjes zijn verstopt. Ik heb hem al open gehad, niet helemaal dan maar ik kon de videokaart niet eens vinden.
Misschien moet ik alles maar openmaken. Ik hoop dat ik er uit kom, ik stuur het zeker niet op voor reparatie.

[...]
Als je hem open krijgt. Heb het zelf ook geprobeert, 10tallen schroefjes verder en een hoop gezoek verder heb ik het opgegeven kreeg hte ding niet ver genoeg open om op zoek te gaan naar soldeerverbindingen of kabels. Als het je lukt hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden we niet gezamenlijk iets kunnen ondernemen zodat Acer het probleem verhelpt?
Want dit lijkt mij een fabricage fout en normaal gesproken moet dat dan worden verholpen door Acer zelf.
Ik zal ook nog op zoek gaan naar iemand die vaker een laptop uit elkaar gehaald heeft. Kijken of we een los kabeltje of iets dergelijks kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iets kunnen vinden?

Verwijderd

Helaas nog geen oplossing voor het beeldscherm probleem!
Ikzelf durf het toch niet om de laptop helemaal uit elkaar te halen, dus ben ik nog op zoek naar een ervaren pc monteur die er naar wil kijken.
wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:11

netblade

Sunrise

Hier nog iemand die al een half jaartje hetzelfde probleem heeft.
Ik heb nog een maand garantie, verstandig om op te sturen?

Overigens, ik heb ook een scheurtje bij de scharnieren van het beeldscherm, schijnt ook een bekend probleem te zijn.

Hopelijk vervangen ze het hele scherm, want het lijkt wel of er wat ingebrand is. Het licht komt daar verder doorheen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet het wel zoiezo opsturen als je nog garantie hebt. \
Als je dan gelijk om een uitgebreid reparatie rapport kan vragen, dan weten wij ook wat we moeten doen om het te fixen.
netblade schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:35:
Hier nog iemand die al een half jaartje hetzelfde probleem heeft.
Ik heb nog een maand garantie, verstandig om op te sturen?

Overigens, ik heb ook een scheurtje bij de scharnieren van het beeldscherm, schijnt ook een bekend probleem te zijn.

Hopelijk vervangen ze het hele scherm, want het lijkt wel of er wat ingebrand is. Het licht komt daar verder doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 3 maanden de Acer Travelmate 4101. Met de ATI X700 64mb VRam. Geloof dat dit het nieuwe model is. Nu heb ik het volgende probleem.

Ik doe mijn laptop aan. Krijg het Acer scherm ervoor (kan er ook inkomen) daarna niks.
Daarna ook nog na het acer scherm op F8 lopen drukken. Kom dan ook in dat scherm alleen veilige modus etc. Hij komt met geen mogelijkheid in windows.

Daarna ff paar minuten niet aangezeten. Daarna weer geprobeerd. Toen kreeg ik het volgende te zien:

PXE-E61 : Media text failure, check cable
PXE-M0F : Exiting broadcom PXE Rom
Operating system not found

Iemand ervaringen met dit probleem...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:43:
Ik heb nu 3 maanden de Acer Travelmate 4101. Met de ATI X700 64mb VRam. Geloof dat dit het nieuwe model is. Nu heb ik het volgende probleem.

Ik doe mijn laptop aan. Krijg het Acer scherm ervoor (kan er ook inkomen) daarna niks.
Daarna ook nog na het acer scherm op F8 lopen drukken. Kom dan ook in dat scherm alleen veilige modus etc. Hij komt met geen mogelijkheid in windows.

Daarna ff paar minuten niet aangezeten. Daarna weer geprobeerd. Toen kreeg ik het volgende te zien:

PXE-E61 : Media text failure, check cable
PXE-M0F : Exiting broadcom PXE Rom
Operating system not found

Iemand ervaringen met dit probleem...?
lijkt me meer een windows specifieke probleem. Denkt dat je ofwel je boot.ini eens moet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik dat doen ? Ik kan alleen in de bios komen en in het 'F8-scherm'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Dit lijkt mij absoluut een recovery.. of een windows herinstallatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop heeft momenteel het stadium bereikt van constant die omgedraaide = tekens maakt helemaal niks meer uit of die nog koud is of al uren gedraaid heeft, waar ik druk uitoefen, met of zonder accu werken.

Nou 1 jaar en dan zo brak zijn thumbs up voor de bouwkwaliteit. Eigenlijk zou ik volgens het normale verwachtigingspatroon minimaal 2 jaar mee moeten gaan. En dan zou betekenen dat de verkoper toch garantie moet geven? Maar eens goed gaan zoeken naar de bon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Ik heb nu 2 weken een Acer Travelmate 4102 WLMI. Bevalt mij prima! Echter zou er een 4200 rpm harde schijf inzitten. Maar als ik in het bios kijk zie ik dat het een WD80UE is (Western Digital). Na wat googlen en surfen op de site van Western Digital schijnt dit een 5400 rpm harde schijf te zijn met maar 2 mb cache. Klopt dit? Is er niet een programma waarmee je de snelheid van de harde schijf kunt testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
quote: theruben
Ik heb nu 2 weken een Acer Travelmate 4102 WLMI. Bevalt mij prima! Echter zou er een 4200 rpm harde schijf inzitten. Maar als ik in het bios kijk zie ik dat het een WD80UE is (Western Digital). Na wat googlen en surfen op de site van Western Digital schijnt dit een 5400 rpm harde schijf te zijn met maar 2 mb cache. Klopt dit? Is er niet een programma waarmee je de snelheid van de harde schijf kunt testen?
Bij mij staat er in apparaatbeheer IC25N080ATMR04-0 bij schijven.
Als ik het opzoek krijg ik:
HITACHI TRAVELSTAR 80GB ATA100 4200RPM
Lijkt me wel te kloppen. Staat er bij jou iets anders dan?

Ik heb namelijk ook een 4102 WLMi (al enkele maanden).

- - -

Omdat ik wel regelmatig (recente) games speel ben ik een beetje teleurgesteld van de grafische kaart, ik had net wat meer power verwacht. Misschien het overklokken waard?
Onderklokken is ook wel handig als je met batterijen werkt denk ik.
Een tool om core en geheugensnelheden aan te passen is Notebook Hardware Control.
Heeft er iemand ervaring met het over/onderklokken er van?
Ik heb geen flauw idee of er permanente gevolgen kunnen zijn door de snelheden aan te passen, daarom hoor ik graag enkele ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:00

Gamer

mobile

zou een 533fsb Dothan passen op een Travelmate 4001 WLMI ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

bumpje :) /\/\/\/\

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:55:
Ik heb wellicht een oplossing voor het missende toetsenprobleem. Doe een driver update voor het Smart-Battery Subsystem, en kies nu niet het subsystem, maar gewoon Microsoft Smart Battery. Je mist nu soms nog wel eens toetsaanslagen, maar het is al een heel stuk minder dan eerst.
waar haal ik die drivers vandaan? kan ze niet vinden op de acer site..
ik word gek van dit probleem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een half jaar geleden het streepjesprobleem gehad, ze hebben er een nieuw mobo in gezet en toen was het klaar.
Een week terug kwam het er weer, en nu zit ik buiten de garantie. Tot overmaat van ramp kreeg ik vanochtend bij het opstarten een blauw scherm met: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Kan nou mn lappie niet meer opstarten...
Is mijn harde schijf nu kaduuk, want hij begint nog wel met het starten van windows en wanneer je die laad-streepjes ziet komt dat schem pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:49:
heb een half jaar geleden het streepjesprobleem gehad, ze hebben er een nieuw mobo in gezet en toen was het klaar.
Een week terug kwam het er weer, en nu zit ik buiten de garantie. Tot overmaat van ramp kreeg ik vanochtend bij het opstarten een blauw scherm met: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Kan nou mn lappie niet meer opstarten...
Is mijn harde schijf nu kaduuk, want hij begint nog wel met het starten van windows en wanneer je die laad-streepjes ziet komt dat schem pas?
Lijkt een windows fout? Install hem opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

ah, nu is die dvd ook kapot van die travelmate 4001 :(
nog 1 dag garantie, morgen dus bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Gamer schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:07:
ah, nu is die dvd ook kapot van die travelmate 4001 :(
nog 1 dag garantie, morgen dus bellen...
Wil je laten weten hoe lang het duurt voordat je hem terug hebt ? Dan ga ik er misschien ook nog over denken om hem op te sturen. Ik heb al een half jaar een kapotte dvd, maar omdat ik hem toch niet gebruik heb ik hem nog niet opgestuurd (kan m eigenlijk ook niet missen m'n laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:40:
[...]

Als je hem open krijgt. Heb het zelf ook geprobeert, 10tallen schroefjes verder en een hoop gezoek verder heb ik het opgegeven kreeg hte ding niet ver genoeg open om op zoek te gaan naar soldeerverbindingen of kabels. Als het je lukt hoor ik het graag
Nou in de kerstvakantie heb ik nog eens geprobeert de boel open te schroeven en ben er nu achter dat het idd gewoon de videokaart is. Alles zat nog goed vast. Alleen op de plaats waar als ik normaal druk uitoefen om het streepjes probleem te verhelpen zit idd de videokaart.

Zou het niet net zoals met het travelmate 800x model dat de GPU oververhit is want daar komt dit zelfde probleem ook vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

D-Jay schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:09:
[...]

Wil je laten weten hoe lang het duurt voordat je hem terug hebt ? Dan ga ik er misschien ook nog over denken om hem op te sturen. Ik heb al een half jaar een kapotte dvd, maar omdat ik hem toch niet gebruik heb ik hem nog niet opgestuurd (kan m eigenlijk ook niet missen m'n laptop).
Heb de laptop niet opgestuurd, maar enkel de drive.
toestemming gekregen van een zekere Rick Blokhuis (technical support).
looptijd "zou" 12 werkdagen duren indien in voorraad.

keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Sir_Eleet schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:38:
[...]

Bij mij staat er in apparaatbeheer IC25N080ATMR04-0 bij schijven.
Als ik het opzoek krijg ik:

[...]

Lijkt me wel te kloppen. Staat er bij jou iets anders dan?

Ik heb namelijk ook een 4102 WLMi (al enkele maanden).
Bij mij staat er in het apparaatbeheer WDC WD800UE-22HCT0 en dit is dus een Western Digital 5400rpm harde schijf! Ik heb mijn 4102 WLMI denk nu zo'n 3 weken. Misschien heb ik gewoon geluk gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Acer verwisseld de Hardware in zijn systemen regelmatig, kwam er hier op het Forum ook achter dat de 4001WLMi bij sommige met een Single Layer DVD brander en bij andere met een Dual Layer DVD brander geleverd werd, ook verschillde de merken accu's en zo kan t zijn dat ze nu met de HDD's tzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

D-Jay schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:09:
[...]

en ontvangen.
één van de snelste rma's ooit :)

+ 10 voor Acer hersteldienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik zit met een probleem en hoop dat jullie kunnen helpen. Ik heb vandaag een cd gekocht (Hypnotize van System of a Down) dit is 'zo'n cd die je aan twee kanten kan draaien. De ene kant is gewoon cd en de andere is een dvd. Nou kan ik de cd kant niet afslapen op mijn Acer TravelMate4001WLMi. De dvd doet het wel gewoon. De cd oet het ook in al mijn andere apparaten (onder andere een HP-notebook). Andere cd's doen het wel gewoon in mijn TravelMate.
Op het moment dat ik de cd erin doet, maakt komt er een hoop herrie. De cd gaat draaien en de speler heeft er veel moeite mee. Hij blijft de cd scannen Het rare is wel dat bijvoorbeeld iTunes wel herkent zelke cd het is. maar het afspelen of rippen lukt niet...
Kan iemand misschien helpen? Ik heb al even op de site van Acer (voor bijvoorbeeld nieuwe drivers, al denk ik niet dat dat het probleem is) gekeken, maar daar werd ik weinig wijs uit. Ben niet zo sterk met dit soort dingen dus mijn hoop is op jullie gevestigd.
Alvast bedankt!
Edit: duidelijk dat ik dit heb geschreven op mijn TravelMate...er missen wat lettertjes ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

iemand ervaringen met 1 gig latjes in deze laptop (4001 WLMI) ?

[ Voor 11% gewijzigd door Gamer op 15-01-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

CPU hierin geupgrade naar een 1.7 dothan, easy as Acer moet ik zeggen.
had meer tijd nodig om mijn schroevendraaier te vinden dan die cpu te wisselen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Binnenkort Windows opnieuws instaleren, hij begint weer een beetje traag te worden :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
Zo. Ik heb vrijdag mijn TM4001WLMi verkocht. :)
Kon er nog een goeie prijs voor krijgen, en ben nu op zoek naar een andere.

Nog even een leuk weetje: het 'missing keys' probleem trad (zoals verwacht) onder de diverse linux'en niet op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
r0b schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:03:

Nog even een leuk weetje: het 'missing keys' probleem trad (zoals verwacht) onder de diverse linux'en niet op. :)
Voor hoeveel heb je hem kunnen verkopen al ik vragen mag?

Overigens heel netjes buiten garantie een nieuwe dvd drive gekregen van Acer. Hij is nog niet terug, maar ik hoop dat ik snel dat dichtgetaped gat in mijn laptop kan dichten met een nieuwe. Vraa me af of ze me een snellere drive gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 21-09 11:21

StarWing

Huh ?!?

Is er iemand bekend met volgend probleem ?
Als iemand aangemeld is als gewone gebruiker (bv in een domein), dan start die EPM niet, en das niet echt handig?

Got/google/acer leveren mij geen hits op met dit probleem. Weet er iemand een workaround voor dit probleem ??

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0b schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:03:

Ik ben ook zeer benieuwd naar de verkoopprijs :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:07:
[...]

Ik ben ook zeer benieuwd naar de verkoopprijs :) .
En hoe oud de laptop was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Laatst online: 08-07 18:48
Ik heb een travelmate 4102wlmi ddr-2. Hierin zitten 2 pc4200 sodimms van 256mb/stuk. Nu wil ik graag het geheugen upgraden. Moet ik hierbij dan beide dimms vervangen door bv 2x 512mb of kan je er ook 1tje uithalen en 256mb + 1gb erin doen?

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Je kan ook 1x 256 en bijvoorbeeld 1x 1gb gebruiken. Ik heb zelf ook een Travelmate 4102 WLMI maar bij mij zat standaard 1 x 512 mb in dus kon ik er gemakkelijk 1 x 512 mb bijstoppen. Volgens de specificaties van Acer zou er dus 1 x 512 mb ddr2 in moeten zitten. Wellicht iets om even na te vragen, aangezien 2 x 256 mb goedkoper is dan 1 x 512 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Ik gebruik sinds kort de koptelefoonuitgang op mijn TravelMate 4102 WLMI. Echter valt het mij op dat het volume erg laag is, ook al staat het volume overal op MAX (Zowel op de volumecontrol van mijn oordopjes, als in windows en winamp. Ook met FN en dan pijltje omhoog staat deze op max). Ligt dit gewoon aan de gebrekkige onboard sound? Of is hier een mogelijke oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is er onlangs al eens een update of een fix voor het toetsenbord probleem?
De éne keer werkt het goed, terwijl de andere keer een abonnement kan nemen op verschillende letters. echt *** irritant!

Dus toetsen die ik wel aansla, maar niet op het scherm komen. :( :( |:(

Heb al verscheidende keren gezocht, maar helaas... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
Ik heb een vraagje: ik ga zo opnieuw Windows instaleren op mijn laptop. De schrijven waren eerst geformateerd op FAT32. Kan ik het nu ook op een NTFS geformateerde partitie instaleren? Of krijg ik dan problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Dennisonline schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:15:
Ik heb een vraagje: ik ga zo opnieuw Windows instaleren op mijn laptop. De schrijven waren eerst geformateerd op FAT32. Kan ik het nu ook op een NTFS geformateerde partitie instaleren? Of krijg ik dan problemen?
Als je windows XP opnieuw installeert kun je er gewoon voor kiezen om je schijven als NTFS te formateren. Dit kan tijdens de setup van Win XP.
Hier krijg je verder geen problemen mee. Mocht je systeem ooit helemaal gecrasht raken, dan kun je met zoiets als Knoppix nog wel bij je schijven komen om er een backup van te maken (mocht dit nodig zijn) met een DOS bootdisk kom je dan niet meer bij je schijven (als ik me niet vergis).

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
Ik ben momenteel Windows XP profesional aan het instaleren op een NTFS partitie, ben benieuwd hoe dat straks gaat met de drives e.d. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid is idd (te) zacht, je kan echter wel bij de equalizer van winamp het Db. latje omhoog zetten. Kwaliteit wordt uiteraard minder, but who cares :Y)

offtopic:
Als je je accuduur wilt verbeteren, kun je via het programma notebook hardware control dmv voltages aanpassen je levensduur met zeker wel 30 % verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 02:39:
Geluid is idd (te) zacht, je kan echter wel bij de equalizer van winamp het Db. latje omhoog zetten. Kwaliteit wordt uiteraard minder, but who cares :Y)

offtopic:
Als je je accuduur wilt verbeteren, kun je via het programma notebook hardware control dmv voltages aanpassen je levensduur met zeker wel 30 % verbeteren
Zou je je voltage waardes ook willen posten? :)
De mijne zijn: (Centrino 1.5)

6x 0.700v
8x 0.780v
10x 0.892v
12x 0.940v
15x 1.148v

Kan nog niet beoordelen wat mijn nieuwe tijden zijn ivm ik op mijn nieuwe accu wacht.
Huidige accu heeft wearlevel van 65% :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6x 0.700v
8x 0.732v
9x 0.780v
10x 0.812v
11x 0.892v
12x 1.020v

Heb de 12x wat opgeschroefd omdat ik die vermenigvuldiger toch alleen gebruik als me notebook aan de stekker hangt. Raad echt aan alle centrino gebruikers het programmatje aan.

Stukje algemene info hier: jullie weten vast wel dat als je je notebook aan het opladen bent dan je je accu er uit moet halen omdat de wear level anders blijft stijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:25:
Stukje algemene info hier: jullie weten vast wel dat als je je notebook aan het opladen bent dan je je accu er uit moet halen omdat de wear level anders blijft stijgen.
Opladen en de accu er uithalen? Dan laad je toch niks op?
Zoals het er nu staat klinkt dat niet logisch... ;)

Of bedoel je als je acuu toch vol is, en je werkt veel aan de stroom, dat het dan verstandiger is om de accu los te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

iets om de energie wat meer te verbruiken, overclocken :)

http://www13.plala.or.jp/...tfsbU14d_ThinkPad-X31.zip
werkt op de 4001 WLMi.
maar op 115 fsb gaat het geluid eraan.

wel 40" op superPI.

geupgrade naar 1.7, maar een 2.0 komt eraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Laatst online: 22:34

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik ben opeens van het toetsenbordprobleem van mn 4001WLMi af. Hoefde er niks voor te doen, en inmiddels heb ik al twee keer een herinstall gedaan. Het probleem doet zich niet meer voor; het toetsenbord mist GEEN aanslagen meer :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:58:
[...]

Opladen en de accu er uithalen? Dan laad je toch niks op?
Zoals het er nu staat klinkt dat niet logisch... ;)

Of bedoel je als je acuu toch vol is, en je werkt veel aan de stroom, dat het dan verstandiger is om de accu los te koppelen.
Ja dat bedoelde ik precies, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
Ivm met die batterij uithalen als je op netspanning werkt: ik weet dat dit bij m'n vorige Acer in de handleiding stond, maar kan het nu niet meer terugvinden in de handleiding?

Ik neem aan dat het niet meer nodig is om steeds manueel de batterij uit te halen? Ik heb trouwens geen daling van batterijcapaciteit kunnen merken na ruim een half jaar intensief gebruik.

(EDIT)
Ivm onder/overklokken: heeft er al iemand geëxperimenteert met het onder/overklokken van de grafische kaart met die tool?

[ Voor 38% gewijzigd door Sir_Eleet op 11-02-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die Acer recovery CD gebruik, richt die dan alleen de C schijf opnieuw in? Dus simpelweg; Kan alles op de D schijf blijven staan zonder dat ik het hoef te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Eleet schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:55:
Ivm met die batterij uithalen als je op netspanning werkt: ik weet dat dit bij m'n vorige Acer in de handleiding stond, maar kan het nu niet meer terugvinden in de handleiding?

Ik neem aan dat het niet meer nodig is om steeds manueel de batterij uit te halen? Ik heb trouwens geen daling van batterijcapaciteit kunnen merken na ruim een half jaar intensief gebruik.

(EDIT)
Ivm onder/overklokken: heeft er al iemand geëxperimenteert met het onder/overklokken van de grafische kaart met die tool?
Bij mij wordt mijn accu wel warm ook nadat hij al 100% opgeladen is, dus misschien wel een aanwijzing dat er iets gaande is intern (misschien alleen bij mij). Better safe then sorry, hoe gaat het trouwens met de wear levels bij jullie, ik heb m nu al een half jaar en de wear level is 11 %.

(edit:)
klein vraagje, weet iemand toevallig hoe je na een windows installatie de teksten op het scherm weer krijgen bijv. als je de bluetooth knop indrukt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zijn er hier al mensen die een orginele bluetooth module hebben ingebouwd in hun TravelMate 4xxx :?

Hij is leverbaar voor €39,86 via MK Electronic (www.mk-electronic.de --> Artikelnummer suchen --> 54.T48V7.001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
Ik heb inmiddels de OS op mijn laptop opnieuw geïnstaleerd, werkt nog wel redelijk. Alleen krijg ik de geluidskaart niet geïnstaleerd. Ik heb deze drivers allemaal geïnstaleerd maar ik kan de video en de geluidskaart niet instaleren. Bij de video kaart krijg ik de error dat het apparaat niet bestaat. En bij de geluidskaart loopt de setup al aan het begin vast.

Weet iemand wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Welke TravelMate heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
4150LMi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wat een toeval, die heb ik ook :)

voor geluidskaart: http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

voor video: http://downloadfinder.int...ng&strOSs=45&submit=Go%21 (nr. 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
Ik zal zo even kijken of dat werkt, bedankt in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
Vraag aan Gamer (of iemand anders die me hierop kan antwoorden)

Je hebt je cpu dus vervangen, verlies je hierdoor niet je garantie?

Nog iets, ik las onlangs over de ATI mobility x1600 videokaart, en deze zou pin-to-pin compatible zijn met de x700. Maar wilt dat dan ook zeggen dat mijn x700 vervangbaar is door een x1600, of is dit enkel wat voor de notebook fabrikanten?

Ben namelijk van plan deze notebook nog een paar jaar te gebruiken, en eerlijk gezegd valt de 64MB x700 me wat tegen... daarom hoor ik graag van upgrademogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

tja, normaal wel.

eventjes bellen naar de helpdesk van Acer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

2.0 ingebouwd, snel dingetje geworden.

40" standaard SuperPI, 36" op 2300 mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:22:
Als ik die Acer recovery CD gebruik, richt die dan alleen de C schijf opnieuw in? Dus simpelweg; Kan alles op de D schijf blijven staan zonder dat ik het hoef te backuppen?
Nogmaals eigenlijk, want de Acer handleiding en website geven er bijzonder weinig informatie over en mijn D schijf is net ff te belangrijk om het risico te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou het risico niet nemen, aangezien de recovery dvd/cd's wel dingen aan de partitie-indeling kunnen veranderen. Als je namelijk de verborgen partitie hebt verwijderd en het gehele systeem naar NTFS hebt geformatteerd, is er na de recovery procedure toch weer een verborgen partitie aanwezig en staat (tenminste) je C schijf in FAT. Die ruimte voor de recovery partitie moet toch ergens vandaan komen...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste