[Ervaringen] Acer TravelMate 4000-serie Deel 2

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 22.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54
Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/acer_topic/tm4xxx_topic_header.jpg

Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/acer_topic/tm4xxx_table_header_inhoud.png

Algemeen
Specificaties
Tips & links
Benchmarks
Reviews
Problemen
Leveranciers

Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/acer_topic/tm4xxx_table_header_algemeen.png

Met de TravelMate 4000 series mikt Acer voornamelijk op de veel-eisende laptopgebruiker die toch graag wil genieten van een lange batterijduur.
Zo wordt deze laptop geleverd icm het Centrino platform, wat ondertussen gelijk staat aan een lange batterijduur en toch goede prestaties.

Verder is deze laptop mijns inziens een uitstekende vervanger voor een middenklasse workstation.

Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/acer_topic/tm4xxx_table_header_specs.png

TravelMate 4000-serie:
• 4000LMi: Opvolger van 4001LMi, Intel Pentium-M 705 (1.4GHz/2MB), 512MB, 60GB, 15" 1024*768, ATi Radeon Mobility 9700, 64MB;
• 4001LMi, Zelfde als hierboven, enkel Intel Pentium-M 715 (1.5GHz/2MB)
• 4001WLMi, Intel Pentium-M 715 (1.5GHz/2MB), 512MB, 60GB, 15.4" 1280*800, ATi Radeon Mobility 9700, 64MB;
• 4002WLMi, Opvolger van 4001WLMi, Zelfde als hierboven, enkel Intel Pentium-M 725 (1.6GHz/2MB)

TravelMate 4500-serie:
• 4501ALCi, Intel Pentium-M 715 (1.5GHz/2MB), 256MB, 30GB, 15" 1024*7680, Intel 855GMe , 64MB shared;
• 4502ALCi, Opvolger van 4501ALCi, enkel met Intel Pentium-M 725 (1.6GHz/2MB)
• 4501LCi, zelfde als 4501LCi enkel met 512MB/40GB
• 4502LCi, opvolger van 4501LCi en zelfde specs, enkel Intel Pentium-M 725 (1.6GHz/2MB)
• 4502WLMi, nieuw model, zelfde als 4002WLMi enkel met XP Prof. SP2, 3-in-1-cardreader (dus ook ATi Radeon Mobility 9700 met 64MB dedicated!)

Uitleg modelnummers:
Je hebt maximaal 4 betekenissen en 5 letters

Bijv.:
(L)(C)(i)(b)

(WL) (C) (i)

Waar de 1 staat voor de schermgrootte, de 2e voor het opticalstation, de i bij 3 voor Wireles Lan en Lan (bij geen i is het geen van beide) en de b voor Bluetooth.

1, Schermgrootte: WS (17" widescreen) / S (17") / WL (15.4" widescreen) / L (15") / X (14") / T (10,4")
2, Opticalstation: C (DVD-read/CD-RW) / M (DVD-RW of DVD-Dual of DVD-Supermulti)
3, Lan: bij vermelding van letter i heeft het toestel wired en wireless lan. Bij geen letter geen van beide
4, Bluetooth: bij vermelding van letter b heeft het toestel bluetooth. Bij geen letter heeft het toestel dus ook geen bluetooth.

(met dank aan vwk voor dit overzicht!)
Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/acer_topic/tm4xxx_table_header_tipslinks.png

Acer TravelMate 2300/4000/4500 User Manual
Acer TravelMate 4xxx part numbers

Acer TM4000/4500 FTP (drivers)
mini-howto voor het updaten van je LiteOn SOS852S naar een Dual Layer DVD brander
mini-howto voor het updaten van je LG HL-DT-GSA-4080N naar een HL-DT-GMA-4080N
Widescreen Gaming List
tuxmobil.org - Linux & TM4xxx
linux-on-laptops.com - Linux & TM4xxx

Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/acer_topic/tm4xxx_table_header_benchmark.png

TravelMate 4001WLMi 1.5Ghz benchmark door eXoR
TravelMate 4001WLMi 1.5Ghz benchmark door dirkvandebroek
TravelMate 4001WLMi 1.5Ghz benchmark door mentalmadnizz
TravelMate 4001WLMi 1.5Ghz benchmark door Floodjuh

Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/acer_topic/tm4xxx_table_header_reviews.png

High res TIF image 4001WLMi
Acer Photo Gallery met TravelMate 4000 foto's
Acer Photo Gallery met TravelMate 4500 foto's
Acer FTP met high-res TravelMate foto's
notebookforums.com - ziggystardust TM4501WLMi foto's - mirror
notebookforums.com - eXoR's TM4001WLMi foto's - mirror
maia's TM4001WLMi

notebookforums.com - apo_'s TM4001WLMi 1.5Ghz review
notebookforums.com - eXoR's TM4001WLMi 1.5Ghz review
notebookforums.com - icallmedan's TM4000WLCi review
notebookforums.com - Lapino's TM4601WLMi review
notebookforums.com - quex's TM4500WLMi review
laptopmag.com - TM4500WLMi 1.5Ghz review

Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/acer_topic/tm4xxx_table_header_problemen.png

• Slimtype/LiteOn SOSW852S geeft de geest na een nog onbepaalde tijd.
• Sanyo accu geeft na een hibernate niet de correcte stand door aan Windows. Probleem wordt opgelost met een andere (in de meeste gevallen Panasonic) accu.
• Toetsenbord mist soms aanslagen. Dit zou met een update van LaunchManager verholpen moeten zijn, maar het probleem lijkt nog steeds te spelen.
• Touchpad software crashed soms.

Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/acer_topic/tm4xxx_table_header_leveranciers.png

Pricewatch: Acer Travelmate 4000LMI (P-M 1.4GHz; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15" TFT)
Pricewatch: Acer TravelMate 4001LMi (P-M 705; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15"TFT)
Pricewatch: Acer TravelMate 4001WLMi (P-M 705; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15"4TFT)
Pricewatch: Acer TravelMate 4001WLMi (P-M 715; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT)
Pricewatch: Acer TravelMate 4002LMi (P-M 725; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15"TFT)
Pricewatch: Acer Travelmate 4002WLMI (P-M 1.6GHz; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT)
Pricewatch: Acer TravelMate 4002WLMi (P-M 725; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT)
Pricewatch: Acer Travelmate 4051LMi (P-M 715; 256MB; 40GB; DVD+/-RW; 15" TFT)
Pricewatch: Acer TravelMate 4501ALCi (P-M 715; 256MB; 30GB; Combo; 15"TFT)
Pricewatch: Acer TravelMate 4501LCi (P-M 715; 512MB; 40GB; Combo; 15"TFT
Pricewatch: Acer Travelmate 4502ALCi (P-M 725; 256MB; 30GB; 15" TFT; combo)
Pricewatch: Acer Travelmate 4502LCi (P-M 1.5GHz; 256MB; 30GB; 15" TFT; combo)
Pricewatch: Acer Travelmate 4502LCI (P-M 1.6GHz; 512MB; 40GB; combo; 15" TFT)
Pricewatch: Acer Travelmate 4502LMI (P-M 725; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15" TFT)
Pricewatch: Acer Travelmate 4502WLMI (P-M 725; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT)
Pricewatch: Acer Travelmate 4601WLMI (P-M 730; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15" TFT)

Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/acer_topic/tm4xxx_table_header_blank.png

Mochten er opmerkingen/vragen/suggesties zijn wat betreft de topicstart, email ze naar het adres in m'n pofiel of post ze hier. :)

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 01-12-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie TS hoor ;)

Mijn ervaring is dat ik na de eerste xp professional instal nooit me batterijstatus kon inzien, want hij gaf altijd aan dat hij aan het stopcontact hing :) Maar na een nieuwe installatie is dat afgelopen :o !

En met een 7200rpm is het gewoon een top laptop :9~ !

PS. Hala de-laptopper gewoon uit de TS. 1 link naar de pricewatch is voldoende ;) . De-laptopper is ook reorganisatie en er komen eigenlijk erg veel klachten van die zaak af (ook van mijn kant :o !) en er zijn altijd lange levertijden en ze liegen over ''end of life'' producten :X

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij weer een uiterst boeiend topic te worden.. En wellicht dat deze keer mensen wat tevredener kunnen zijn over hun Acer laptops, vind het jammer dat er zoveel problemen zijn. Waarom ik gezegend blijf is nog steeds een raadsel, en je gaat daardoor op zoek naar eventuele fouten in je 4002wLMI maar dan vind je niets, en toch blijft het wantrouwen bestaan.. Okee, ik zal dan een negatief punt opnoemen; het logo op de laptop is een beetje beschadigd (denk dat het verkeerd geplakt is), er zit een soort van waas op.. Verder niet problematisch, maar niet al te netjes. Niet dat het mij verder boeit :D Dit is de beste laptop die ik ooit in handen gehad heb. (kwaliteit/prijswijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie startpost. Dit is eigenlijk niet de plaats, maar heb momenteel ook mijn problemen met de-laptopper met RMA afhandeling van een Diabloo laptop waardoor ik misschien een nieuwe laptop zal moeten kopen.

Is Acer nog van plan een model uit te geven met de Radeon 9800 mobile? Dell is inmiddels overgestapt naar mobiele Geforce kaarten, dus ik vind dat het wel tijd is dat andere merken de Radeon 9800 gaan gebruiken in hun laptops.

Processor snelheid valt ook wel tegen, we zitten met de Pentium-M nu boven de 2 GHZ, dus ik zou verwachten dat 'top of the range' laptops sneller dan 1,6 GHZ lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Mooie startpost...ik hoop dat de problemen met de service (na de aflevering van kassa en ongeveer het begin van dit topic) nu wel tot een einde behoren,

Op naar de 10dagen service :P, nu maar afwachten hoelang mijne nog weg is (sinds afgelopen vrijdag :()

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 03:04:
Mooie startpost. Dit is eigenlijk niet de plaats, maar heb momenteel ook mijn problemen met de-laptopper met RMA afhandeling van een Diabloo laptop waardoor ik misschien een nieuwe laptop zal moeten kopen.

Is Acer nog van plan een model uit te geven met de Radeon 9800 mobile? Dell is inmiddels overgestapt naar mobiele Geforce kaarten, dus ik vind dat het wel tijd is dat andere merken de Radeon 9800 gaan gebruiken in hun laptops.

Processor snelheid valt ook wel tegen, we zitten met de Pentium-M nu boven de 2 GHZ, dus ik zou verwachten dat 'top of the range' laptops sneller dan 1,6 GHZ lopen.
Wat vind je tegenvallen met de snelheid? Je weet toch dat bij Pentium-Ms de kloksnelheid niet van al te veel belang is? Ik kan je garanderen dat ik weinig verschil merk tussen 1,6 Ghz. Pentium-M en een 2,0 Ghz. Pentium-M.. Ze hebben allebei 2 MB cache, en dát is wat die dingen écht sneller maakt.. Neem aan dat je ondertussen wel weet dat de "megahertz myth" niet opgaat.. Mijn 1,6 Ghz. Pentium-M kan wel vergeleken worden met een Pentium IV 2,8 Ghz... :D

Wat voor geforce kaarten bedoel je bij de andere laptops, neem aan de 6600 Go. enz.? Want de 5200 Go hoef ik nou niet bepaald onder de indruk van te zijn (alhoewel het fijn is voor de laptops waar het ding inzit, is er tenminste geen sprake van shared mem.).. Ik denk dat je overigens een Radeon 9700 op een Acer onderschat, mocht jij denken dat dit niet aan je wensen kan voldoen.. Ik dacht ook, pff, Radeon 9700, leuk, maar het ding heeft maar 64 MB vram?? Nou, ik merk er weinig tot niets van dat het ding minder geheugen heeft dan een reguliere 9700.. Ik kan HL2, FarCry, en UT2004 in widescreen resoluties draaien met een érg lekkere FPS... (ik schat zo ergens tussen de 40 à 50 fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Ik draai Doom 3 met een lekkere FPS in 1024, dat zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Mooie startpost idd :)

Ik heb dus een 4051 LMi, zeer tevreden, alleen was de prijs te hoog (999 in de aanbieding bij de MediaMarkt). Aan de andere kant stond ie toen nog niet in de Pricewatch, en had ik accuut een laptop nodig, dus was dit wel een fijne.

Enige nadeel: draadloos wil soms niet. Ik zit nu met een kabeltje op een Linksys Wireless-B Broadband Router, maar dus wel met een kabeltje :( Instellingen van de AP is WAP-PSK TKIP, maar als ik dat in Windows invul, werkt het toch echt niet..

Thuis heb ik een US Robotics Wireless Router, daar werkt het wel op, maar met erg veel disconnects. Dus da's ook niet echt prettig. Op de universiteit hebben we een draadloze verbinding, met WEP versleuteld, maar met een Secure W2 authenticatie, en dát werkt perfect..

Ik snap het niet. Meer mensen met dit probleem / oplossingen? Dank! Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 18:57
Heeft iemand ervaring met de Acer CATALYST drivers vs. die van ATi zélf met Patje mod? De versie van Acer zijn gebaseerd op versie 4.6 maar wel degelijk met wijzigingen. Mis ik functionaliteit of battery life met de Patje mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Ik sta op het punt de TravelMate 4002 WLMI aan te schaffen. De specs lijken trouwens aardig overeen te komen met de Aspire 1680-serie. Weet iemand wat de voornaamste verschillen zijn? Is het puur een ander uiterlijk + toetsenbord???

Acer levert met deze modellen wel een bijzonder prettige prijs-prestatieverhouding. Ik ken weinig andere notebooks met Pentium M en snelle grafische kaart voor dit prijskaartje. Alleen jammer dat er nogal wat problemen zijn zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yero schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:42:
Ik sta op het punt de TravelMate 4002 WLMI aan te schaffen. De specs lijken trouwens aardig overeen te komen met de Aspire 1680-serie. Weet iemand wat de voornaamste verschillen zijn? Is het puur een ander uiterlijk + toetsenbord???
Op eerste zicht zit er verschil in de schijfgrootte. Bij die Aspire zit je met een 40 of een 80G terwijl de travelmate met 60G geleverd wordt.

Verder is travelmate per definitie mobieler. Hoewel dit nu niet onmiddellijk op gaat. Zelfs afmetingen zijn zo goed als identiek (Aspire 1mm dikker of zo).

Ik kan dus verder geen verschillen vinden, prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yero schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:42:

Acer levert met deze modellen wel een bijzonder prettige prijs-prestatieverhouding. Ik ken weinig andere notebooks met Pentium M en snelle grafische kaart voor dit prijskaartje. Alleen jammer dat er nogal wat problemen zijn zo te lezen.
Ik zelf zou voor het uiterlijk van de tavelmate gaan :9~ , maar idd zie ik weinig verschil en dat lijkt me niet echt te kloppen. Normaliter zijn de aspire versies desktop vervangers en travelmate voor de mobiele markt.
Maar als ik kijk naar beide accuduur is dat identiek, ook de laadtijd ;)

5-hour battery life (actual battery life might vary, depending on usage and configuration);
1.5-hour rapid charge
3.5-hour charge-in-use

Edit: Ik zie toch wel wat kleine verschillen.
De aspire wordt standaard geleverd met 40gb en daarnaast met een p-m 1,4ghz :) .
Dat is dus even wat trager dan de 4002 maar wel ongeveer even duur. Daarnaast zie ik dat de afmetingen toch wel iets anders zijn. (ietsjes dikker, 4mm ofzo)
Hij heeft ook geen firewire volgens mij.

Maar de 4002 travelmate is denk ik beter voor je :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Thanks tl2be en mssl!

Ik verbaaste me er ook over dat de verschillen zo klein waren. Ik had de Aspire-serie inderdaad meer voor standaard consumententoepassingen ingeschat (oftewel desktopvervanger) en de TravelMate wat meer voor semi-zakelijk (lees: mobiel) gebruik. Maar qua specs is het vrijwel hetzelfde (de 1684WLMI is zelfs sneller). Maar ik denk dat ik toch voor de TravelMate 4002 ga. Het uiterlijk is fraai, hij lijkt iets compacter en dat toetenbord lijkt me ook prettiger. Hij is weliswaar wat duurder dan de 1681WLMI die ik eerst op het oog had, maar een iets snellere processor en harde schijf is ook wel wat waard (ik denk aan de 80 GB versie bij PCSNEL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yero schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:59:
Thanks tl2be en mssl!

Ik verbaaste me er ook over dat de verschillen zo klein waren. Ik had de Aspire-serie inderdaad meer voor standaard consumententoepassingen ingeschat (oftewel desktopvervanger) en de TravelMate wat meer voor semi-zakelijk (lees: mobiel) gebruik. Maar qua specs is het vrijwel hetzelfde (de 1684WLMI is zelfs sneller). Maar ik denk dat ik toch voor de TravelMate 4002 ga. Het uiterlijk is fraai, hij lijkt iets compacter en dat toetenbord lijkt me ook prettiger. Hij is weliswaar wat duurder dan de 1681WLMI die ik eerst op het oog had, maar een iets snellere processor en harde schijf is ook wel wat waard (ik denk aan de 80 GB versie bij PCSNEL).
Ik zou idd een andere hd erin proppen ;) . Zelf heb ik een 60gb/7200rpm erin gedaan :9~ en dat is echt heerlijk. Maar begrijpelijk is ook dat dat een overkill mogelijk is voor de meeste mensen ;) maar een 4200rpm schijf is gewoon echt traag.

Dus je kan voor normaal gebruik zeker weten een 5400rpm erin drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik kon het nog niet terugvinden in het andere deel, maar hoe zet ik het breedbeeld uit? Als ik resolutie naar bv 1024x768 zet dan krijg ik een opgerekt scherm. Sommige spellen worden echt lelijk als je ze in breedbeeld speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:58:
Ik kon het nog niet terugvinden in het andere deel, maar hoe zet ik het breedbeeld uit? Als ik resolutie naar bv 1024x768 zet dan krijg ik een opgerekt scherm. Sommige spellen worden echt lelijk als je ze in breedbeeld speelt...
Ik geloof dat er een optie voor is in je bios? Ooit ergens gelezen in een topic over laptops...maar ben ook benieuwd ja. Far cry doet het wel goed etc. maar NFS niet, die ondersteund geen breedbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
Megamind schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:58:
Display settings -> Tabblad 'Settings' -> Knop 'Advanced' -> Tabblad 'Displays' -> Klik op 'Panel' -> Zet 'Scale image to panel size' uit.

Dat was het volgens mij.
Dan heb je wel zwarte balken in het scherm, maar 1024x768 zou gewoon moeten werken nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds problemen met het branden van DVD's op 8 speed.

in mijn 4001WLMI heb ik een SOSW-852S en als ik dvd's op 8 speed brand doet hij er net zolang over als ik een dvd normaal op 4 speed zou branden rond de 13 a 14 min.

Ik heb platinum dvd's +R gebruik die voor 8 speed zijn, hij geeft wel aan dat hij op 8 speed kan maar hij doet het niet :( (deze doen het goed in mijn desktop)

Tevens heb ik Philips dvd's +R gebruik die ook voor 8 speed zijn, hij geeft alleen aan dat hij op 4 speed kan en dan kan ik de dvd's ook nog niet eens goed lezen meer :(.

waar kan dit aan liggen? heeft iemand hier ook problemen mee. de orginele firmware zit er nog in.
ik had ook ergens lezen dat je hem duel layer kon maken, heeft iemand toevallig deze firmware?

misschien oplossingen:

- Nieuwe firmware dus media updates ( waar haal ik deze vandaan?)
- Andere merken dvd's (maar welke?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag de 1681WLMI besteld op takeitnow.com

Afgelopen donderdag ben ik naar Dynabyte geweest waar de 4002WLMI en de 1681WLMI stonden te glimmen. Het uiterlijk van de 1681 en de 4002 zijn nagenoeg gelijk, behalve het toetsenbord. Toen ik aan de medewerker vroeg waarom de 1681 200 Euro goedkoper was kon hij eigenlijk geen antwoord geven. Alleen de processor van de 1681 was 0,1 Gig langzamer. De harde schijven waren in de winkel precies gelijk (allebei 40Gig) net als chipset, beeldscherm, videokaart en ga zo maar door. Maar waarom dat zoveel euro's scheelde wist hij ook niet, blijf ik vreemd vinden. Omdat ik met de specs van de 1681 al zeer tevreden was is mijn keuze uiteindelijk op deze notebook gevallen.

Ik denk zelf dat het grote prijsverschil ook te maken heeft met de populariteit van de 4002.

Als ik geluk heb kan ik de notebook morgen ophalen, anders woensdag.

Groeten,
Steven

P.s. Ik weet niet of het al genoemd is in het vorige deel, op deze site is een leuke demo te vinden van de 1681 en de 4002: http://www.acesdirect.nl/...pecificatie&prodid=117941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IIG, heeft de 1681 volgens mij geen firewire. En de 4002 heef ene 60gb schijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:12:
IIG, heeft de 1681 volgens mij geen firewire. En de 4002 heef ene 60gb schijf ;)
En de 1681 heeft wel firewire ;) Maar weer geen bluetooth,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
De 4002WLMi heeft toch standaard ook geen Bluetooth? Ik dacht dat daar de toevoeging 'b' voor was (WLMib).

--

Tja, ik snap deze strategie van Acer ook niet helemaal. Twee vrijwel gelijke producten met verschillende namen en prijsklasse. Ik hoor veel positieve verhalen over het toetsenbord van de TravelMate en hij schijnt ietsjes kleiner te zijn, maar verder... Ik twijfel ook nog.

[ Voor 18% gewijzigd door Yero op 28-03-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zit sterk te denken aan de TM 4502 LCI bij pcsnel.nl
Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er bepaald accesspoints af te raden icm deze laptop?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:20
Ik denk er ook over om die Travelmate 4002WLMi te kopen met 80gb schijf maar dan bij de Office Centre (€1295 incl), vindt ik wat makkelijker met garantie, of als ik niet tevreden ben ofzo.

Maar is deze laptop nou achteraf nog uit te breiden met Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

blijf aub on topic

dit is een topic over de Acer travelmate 4000 serie.

Blijf hier dan ook bij! ivm de verschillen in de acer reeks tussen inspire en tm, doe een search.

Want als we niet oppassen zitten we hier weer met een topic van over de 40 pagina's. Die dan eigenlijk identiek zal blijken als de [rml][ Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie[/rml]

dus, als je antwoord niet op [rml][ Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie[/rml] staat (doe gewoon een topic search) dan kunn je het hier plaatsen.

probeer alles een beetje mooi on topic te houden. ik weet dat het intypen en een vraag stellen eenvoudiger is dan actief op zoek gaan, maar pleasieeeeee?? :)))))))))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
reskobon schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:50:
Ik zit sterk te denken aan de TM 4502 LCI bij pcsnel.nl
Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er bepaald accesspoints af te raden icm deze laptop?
Even ter aanvulling en wijziging:
Ik twijfel nog erg over de winkel en garanties. Ik ben een tevreden klant van informatique maar hier betaal ik 60 euro meer, is dit het verschil waard? En in hoeverre is het verstandig om extra garanties te nemen en/of dode pixel garantie?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reskobon schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:14:
[...]

Even ter aanvulling en wijziging:
Ik twijfel nog erg over de winkel en garanties. Ik ben een tevreden klant van informatique maar hier betaal ik 60 euro meer, is dit het verschil waard? En in hoeverre is het verstandig om extra garanties te nemen en/of dode pixel garantie?
60euro is natuurlijk veel geld, MAAR bedenk ook dat als je RMA dingen wilt sturen dat sommige bedrijven gewoon moeilijk doen. ;) Informatique is een over het algemeen iets duurdere zaak, maar wel altijd netjes geleverd en goed.

Dus je moet echt zelf afwegen of je de zekerheid van Informatique het liefst wilt hebben of het bij een ander bedrijf wilt uitproberen. :) Je kan ook naar www.sallandautomatisering.nl kijken ;)
Daar heb ik hem vandaan en het is een erg goede/betrouwbare zaak.

Ik zelf wilde eerst wel een 0-pixel garantie nemen boor mijn acer 4002wlmi. Maar Sallandautomatisering deed daar niet aan op laptops :( ....maar ik heb gewoon een scherm zonder pixelfouten :9 ! IIG succes _/-\o_ ....ken meerdere mensen met een Acer zonder pixel probs allemaal...zonder dat ze ooit een of andere form van garantie hebben genomen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:25:
[...]

60euro is natuurlijk veel geld, MAAR bedenk ook dat als je RMA dingen wilt sturen dat sommige bedrijven gewoon moeilijk doen. ;) Informatique is een over het algemeen iets duurdere zaak, maar wel altijd netjes geleverd en goed.

Dus je moet echt zelf afwegen of je de zekerheid van Informatique het liefst wilt hebben of het bij een ander bedrijf wilt uitproberen. :) Je kan ook naar www.sallandautomatisering.nl kijken ;)
Daar heb ik hem vandaan en het is een erg goede/betrouwbare zaak.

Ik zelf wilde eerst wel een 0-pixel garantie nemen boor mijn acer 4002wlmi. Maar Sallandautomatisering deed daar niet aan op laptops :( ....maar ik heb gewoon een scherm zonder pixelfouten :9 ! IIG succes _/-\o_ ....ken meerdere mensen met een Acer zonder pixel probs allemaal...zonder dat ze ooit een of andere form van garantie hebben genomen. :*)
Bedankt voor je reactie, salland staat oook bekend als een goede winkel en het prijsverschil is daar maar 20 euro. Ik denk dat ik de gok maar waag wat betreft die garanties. Ik zie nu dat ze daar de 4501 LCi ook hebben, eens kijken of de meerprijs voor de 4502 het waard is.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Master__R schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:13:
Ik denk er ook over om die Travelmate 4002WLMi te kopen met 80gb schijf maar dan bij de Office Centre (€1295 incl), vindt ik wat makkelijker met garantie, of als ik niet tevreden ben ofzo.

Ik heb het nog steeds niet kunnen vinden helaas.... Iemand die me verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Master__R schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:13:

Master__R schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:38:
[...]

Ik heb het nog steeds niet kunnen vinden helaas.... Iemand die me verder kan helpen?
Op de prijslijst op acer.nl staan alle opties mooi op een rijtje. Er staat daar geen Bluetooth uitbreiding genoemd, maar er zijn natuurlijk zat Bluetooth PCMCIA kaartjes te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Ja dat snap ik maar aangezien er wel een bluetooth lampje opzit lijkt me dat er ook een uitbreidingset moet zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:54
Iemand heeft 2dehands een laptop voor me een bekende.

Acer Travelmate 4000,

Pentium M 1.5 GHZ
Ati Radeon 9700 64 mb
512 MB DDR ram
60 GB
Heeft DVDRW wel dus...

Alleen, die Pentium M, is dat eentje met 1 mb cache, of 2 mb cache, m.a.w. is dat een Pentium 705, of een Pentium 715 :? FSB is 400 mhz, want alle 1.5 hebben 400 mhz FSB... Maar de cache bij deze laptop, toevallig iemand die het weet?

[ Voor 20% gewijzigd door Roflmao op 30-03-2005 02:25 . Reden: Iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roflmao schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:06:
Iemand heeft 2dehands een laptop voor me een bekende.

Acer Travelmate 4000,

Pentium M 1.5 GHZ
Ati Radeon 9700 64 mb
512 MB DDR ram
60 GB
Heeft DVDRW wel dus...

Alleen, die Pentium M, is dat eentje met 1 mb cache, of 2 mb cache, m.a.w. is dat een Pentium 705, of een Pentium 715 :? FSB is 400 mhz, want alle 1.5 hebben 400 mhz FSB... Maar de cache bij deze laptop, toevallig iemand die het weet?
Het is dus neem ik aan een 4001?!
Het ligt aan de leeftijd van de laptop of het 1 of 2mb cache is ;) . De Dothan core (2mb) is later gekomen. Maar met cpuz zou je het wel moeten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Master__R schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:58:
Ja dat snap ik maar aangezien er wel een bluetooth lampje opzit lijkt me dat er ook een uitbreidingset moet zijn toch?
Helaas niet, dan had-ie wel in de prijslijst gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
roderickvd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:04:
[...]

[...]

Op de prijslijst op acer.nl staan alle opties mooi op een rijtje. Er staat daar geen Bluetooth uitbreiding genoemd, maar er zijn natuurlijk zat Bluetooth PCMCIA kaartjes te koop.
http://personal.kriteon.c...elMate_2300_4000_4500.pdf
Part number 54.T48V7.001

Bestellen + inbouwen + gebruik maken van BlueTooth.
In deel 1 van dit topic was er al iemand die aanbood om (bij genoeg interesse) een aantal BT modules aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
he mensen,

ik heb een tijdje terug er ubuntu linux op geinstalleerd en dat werkt nog verrekte goed ook nog. Lekker snel zullen we maar zeggen. Na wat gepiel ook de wireless aan de praat gekregen maar nu is er nog een klein probleempje wat ik niet voor elkaar krijg. En dat is de batterij status. Op de een of andere manier geeft ubuntu niet de batterij status weer waardoor het dus gokken is hoelang hij nog met de batterij kan doen / mag doen.

wie heeft hiervoor een oplossing?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
Webgnome schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:20:
he mensen,

ik heb een tijdje terug er ubuntu linux op geinstalleerd en dat werkt nog verrekte goed ook nog. Lekker snel zullen we maar zeggen. Na wat gepiel ook de wireless aan de praat gekregen maar nu is er nog een klein probleempje wat ik niet voor elkaar krijg. En dat is de batterij status. Op de een of andere manier geeft ubuntu niet de batterij status weer waardoor het dus gokken is hoelang hij nog met de batterij kan doen / mag doen.

wie heeft hiervoor een oplossing?
Wat als je X-Kded-load-on-demand op 'true' zet in /opt/kde3/share/services/kded/klaptopdaemon.desktop?
(Ervanuitgaande dat je KDE3 gebruikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
ik heb een 4601WLMi en ben er zéér tevreden over, maar de onderkant van die laptop wordt echt soms ENORM warm. is dat normaal? (tis zo warm dat laptop op schoot zetten niet plezant meer is). laptop blijft wél stabiel werken hoor, dat is probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ondanks dat het over de 4000 serie gaat heb ik welgeteld een andere post gezien dan de 4001, 4002 :)
(yep, even het hele topic doorgelezen, je mot wat :))

vandaar mijn kleine bijdrage die geen bijdrage mag heten.

we hadden eerst een asus 4701 gehaald bij de MM, mooie prijs voor een mooie laptop, vroeg me nog af of het ding wel voldeed maar werd gerust gesteld door mensen alhier, totdat bleek dat de accu er na even meer dan ruim een uur er mee op hield en dat was toch echt te weinig dus...

terug naar de MM en de 4051 lmi genomen, 100 euri meer helaas.

was wel even wennen na de asus, alleen al het nog niet volledig geinstaleerd zijn, bij de asus was het opstarten, paar dingen invullen en gaan.

verder komt de acer veel knulliger over op de eoa mannier, stickkertjes die scheef zitten en dat soort niet ter zake doende dingen, maar toch...

vriendin, waar de lapper voor is, wilde em wel even schoonmaken :?
gevolg, touchpad wat over de rooie ging en erger, het net op gezette wireless werkte niet meer
(ik weer een half uur bezig geweest om er achter te komen dat er een schakelaar op zo'n ding zit :P)
wilde em al bijna weer terug brengen maar het viel mee dus hehe, verwacht je niet toch, een schakelaar, lijkt de middeleeuwen wel ???

mede door de uitzending van kassa had ik slechte vibraties bij acer maar de keus was beperkt en tot nu toe kan ik zeggen dat de laptop voldoet, ik hem veel minder "stabiel" over vind komen dan de asus (afwerking, gevoel, software en vooral, uiterlijk) maar op zich werkt het allemaal geloof ik wel.

de asus had een wide scherm en deze niet, vond het wide wel wat hebben eik.

zal em morgen nog is even beter aan de tand voelen want heb er nog weinig mee gedaan.

moraal van dit verhaal, geen > zie tijd van post :+

dus, hoop ook op reacties van mensen die geen 4001/2 hebben.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
Een schakelaar voor wireless is juist uitermate handig IMO.
Hier in Keulen heb ik ongeveer ~ 4 public WAP's waar ik uit kan kiezen, en ik wil er geen één.
Normaal gesproken zou Windows automatisch connecten naar de dichtsbijzijnde (goed, dat kan je óók uitschakelen), maar 1 druk op de wireless knop is voldoende om wireless uit te zetten.

Sterker nog, ik wou dat m'n pa z'n laptop ook zo'n knop had ipv te zitten priegelen in Windows om het uit te schakelen.

En ach, als je de handleiding van de laptop had doorgelezen dan was je ook geen half uur kwijt geweest met er achter komen dat er een knopje op zat ... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 31-03-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

handleiding, wazda? :+

+ rechtermuisknop > disable > klaar

maargoed, schakelaartje is best hoor, had er alleen nog nooit van gehoord :)

[ Voor 74% gewijzigd door obme_ief op 31-03-2005 12:55 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 16:37

netblade

Sunrise

obme_ief schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:50:
handleiding, wazda? :+

+ rechtermuisknop > disable > klaar

maargoed, schakelaartje is best hoor, had er alleen nog nooit van gehoord :)
heb al een aantal acertjes gehad en werkt leker hoor zo'n schakelaar :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
Ik was eerst van plan om een 4051 te kopen maar ik ga nu toch voor de 4502 LCI. Zijn er nog mensen die me dit sterk afraden?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
r0b schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:40:
[...]

Wat als je X-Kded-load-on-demand op 'true' zet in /opt/kde3/share/services/kded/klaptopdaemon.desktop?
(Ervanuitgaande dat je KDE3 gebruikt.)
ik gebruik 'helaas' gewoon gnome

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Hmm waar moet je opletten bij een Travelmate 4000 met 1.5 ghz centrino? 2dehands

Dooie pixels.

Standaard check of alles heel is.

Toetsenbord mist aanslagen, dat moet ik checken.

Iemand had probleem met games met netvoeding, op accu geen probleem. Zal dit ook checken.

Nog meer problemen?

Gaat om dit apparaat:
Travelmate 4000
1500 mhz Pentium M, cache weet ik niet.
WiFi (duh centrino :) )
Blauwtand
Ati M11 9700 64 mb
512 DDR ram
60 gb hd.
DVD+-/CD-RW, LG ding dacht ik, GSA-4080N volgens de bios, volgens google een LG apparaat dus,
http://www.cdr.cz/dvd_rekordery/lge/gsa_4080n.html

Scherm weet ik niet, 15 of 15,4 krijg het ding morgen te zien. Apparaat is bijna nieuwstaat, heb foto's gezien ervan...

[ Voor 16% gewijzigd door Roflmao op 31-03-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^let erop dat vaak oudere accu's niet meer echt lang meegaan. ;) Daarnaast zijn sommige accu's gewoon niet meer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
Roflmao schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:00:
Hmm waar moet je opletten bij een Travelmate 4000 met 1.5 ghz centrino? 2dehands

Dooie pixels.

Standaard check of alles heel is.

Toetsenbord mist aanslagen, dat moet ik checken.

Iemand had probleem met games met netvoeding, op accu geen probleem. Zal dit ook checken.

Nog meer problemen?

Gaat om dit apparaat:
Travelmate 4000
1500 mhz Pentium M, cache weet ik niet.
WiFi (duh centrino :) )
Blauwtand
Ati M11 9700 64 mb
512 DDR ram
60 gb hd.
DVD+-/CD-RW, LG ding dacht ik, GSA-4080N volgens de bios, volgens google een LG apparaat dus,
http://www.cdr.cz/dvd_rekordery/lge/gsa_4080n.html

Scherm weet ik niet, 15 of 15,4 krijg het ding morgen te zien. Apparaat is bijna nieuwstaat, heb foto's gezien ervan...
Weet je zeker dat hij bluetooth heeft? Af-fabriek of achteraf ingebouwd?

In ieder geval: wat betreft die problemen met games, dat was ik volgens mij.
Dit lag aan de 'powerschemes' in Windows XP.
Ingesteld op 'home/office' ipv 'portable/laptop' en alles werkt als een speer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Met de eManager heb ik een asset tag ingevuld, niet wetende dat dit permanent was. (Op mijn oude Compaq Armada was dat niet zo.) Enig idee hoe ik het asset tag nu aan kan passen of verwijderen? Heb DMIScope geprobeerd, maar het wegschrijven van een nieuwe string doet daar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Ok thx voor de antwoorden :)

Die gast zei dat ie bluetooth had, verder weet ik het niet. Heb het ding alleen @ pics gezien...

Oh ja gast is bekende dus naaistreken zullen niet voorkomen, dan ga ik dus geheid terug naar die gozer en dat weet ie zelf ook.

Hoe is eigenlijk zo een apparaat met spelletjes.

Heb hier een XP2000+ met Geforce 4 Ti4200 128mb. De laptop zou toch met games vele malen sneller, en mooier moeten zijn ? Immers, ding heeft wel een Radeon 9700, en die 1500 centrino is ook heel wat sneller dan me xp 2000+...

[ Voor 10% gewijzigd door Roflmao op 31-03-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roflmao schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:41:
Ok thx voor de antwoorden :)

Die gast zei dat ie bluetooth had, verder weet ik het niet. Heb het ding alleen @ pics gezien...

Oh ja gast is bekende dus naaistreken zullen niet voorkomen, dan ga ik dus geheid terug naar die gozer en dat weet ie zelf ook.

Hoe is eigenlijk zo een apparaat met spelletjes.

Heb hier een XP2000+ met Geforce 4 Ti4200 128mb. De laptop zou toch met games vele malen sneller, en mooier moeten zijn ? Immers, ding heeft wel een Radeon 9700, en die 1500 centrino is ook heel wat sneller dan me xp 2000+...
Dat heb je goed geconcludeerd ;) Alhoewel een versie met 1mb cache een stuk minder presteerd als zijn broertjes met 2mb ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Maar toch veelee malen sneller dan mijn pc.

Ik zoek een draagbare desktop vervanger vandaar.

Dit ding was ik op gestuit, precies zoals ik wil :)

Zuinig, zeer snel (vergeleken met me pc), videokaart subliem, 512 mb, wifi ingebouwd, best wel handzaam, 60 gb is genoeg voor me, anders veranderen we dat wel. DVD+-RW/CD-RW. Snelheid van brander maakt me geen moer uit. Me pc had toch geen DVD lezer, dus een DVD lezer en ook nog eens een writer is dan wel erg fijn.

Kan je er een grotere hd ingooien?, die 60 gb is 4200 rpm toch ? Kan je geen 5k+ hd erin gooien, bijv. een 80 of 100 gb. Alhoewel dat zeker weer wat knaken zal kosten :/

En kan je de proc veranderen? Ik dacht van wel toch ? Mooie upgrade optie voor de toekomst dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roflmao schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:13:
Maar toch veelee malen sneller dan mijn pc.

Ik zoek een draagbare desktop vervanger vandaar.

Dit ding was ik op gestuit, precies zoals ik wil :)

Zuinig, zeer snel (vergeleken met me pc), videokaart subliem, 512 mb, wifi ingebouwd, best wel handzaam, 60 gb is genoeg voor me, anders veranderen we dat wel. DVD+-RW/CD-RW. Snelheid van brander maakt me geen moer uit. Me pc had toch geen DVD lezer, dus een DVD lezer en ook nog eens een writer is dan wel erg fijn.

Kan je er een grotere hd ingooien?, die 60 gb is 4200 rpm toch ? Kan je geen 5k+ hd erin gooien, bijv. een 80 of 100 gb. Alhoewel dat zeker weer wat knaken zal kosten :/

En kan je de proc veranderen? Ik dacht van wel toch ? Mooie upgrade optie voor de toekomst dan.
De cpu kun je bij geen enkele zaak upgraden. Het zal vast mogelijk zijn om zelf te doen, alhoewle ik je dat afraad ;) . De hardeshcijf kun je idd upgraden, bij enkele zaken kun je je 4200rpm inruilen en dus redelijk goedkoop aan een 5400 of 7200rpm schijf komen :9 !

Maar dit had je allemaal kunnen vinden in het vorige topic. Zelfs de laatste paar pagina's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
YESSSSSSSSSSSSSSSSSS

Heb bios plaatje gechecked van me toekomstige aankoop.

En het apparaat heeft dit serienummer, LX bla bla bla bla 121.
De .208 was die met 1MB cache, de .121 is met 2MB cache. Toen je belde kon ik dat niet makkelijk verifieren, maar je wel verzekeren dat de .121 2MB cache heeft.
[rml]vwk in "[ Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie"[/rml]

Apparaat wat ik wil heeft dus 2 mb cache.

Ik is zo blij als een klein kind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
reskobon schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:34:
Ik was eerst van plan om een 4051 te kopen maar ik ga nu toch voor de 4502 LCI. Zijn er nog mensen die me dit sterk afraden?
Ik quote mezelf maar weer eens :+

Ik zit nog te twijfelen over de Acer Advantage garantie. Mocht ik het doen, dan wordt het sowieso de Light versie, ik zie niet echt veel voordeel in de uitgebreide versie voor dat geld. Maar nu ik heb gezocht op Got lees ik dat het ten eerste al een enorme tijd duurt voordat de garantie rond is en daarnaast houden ze zich niet aan de voorwaarden en dan met name de 5 dagen terug garantie.

Heeft het dus wel zin om hier relatief veel geld aan uit te geven? En is een jaar dan niet genoeg? Als een flaptop stuk gaat dan gebeurt dat vaak in het eerste jaar lijkt me.

Graag jullie meningen :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:21:
[...]

De cpu kun je bij geen enkele zaak upgraden. Het zal vast mogelijk zijn om zelf te doen, alhoewle ik je dat afraad ;) . De hardeshcijf kun je idd upgraden, bij enkele zaken kun je je 4200rpm inruilen en dus redelijk goedkoop aan een 5400 of 7200rpm schijf komen :9 !

Maar dit had je allemaal kunnen vinden in het vorige topic. Zelfs de laatste paar pagina's :)
is het vervangen van een cpu bij een laptop werkelijk een stuk lastiger dan bij een desktop?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:29:
[...]

is het vervangen van een cpu bij een laptop werkelijk een stuk lastiger dan bij een desktop?
Je moet geloof ik haats alles eruit halen :/ . Daarom is het een rot klus en ik weet ook niet of het mobo zomaar alles slikt :Y) Ik zou het iig niet al te snel doen. (mede doordat het zoveel vaak ook niet scheelt.....helemaal in prijs/snelheid performance) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ga volgend jaar op kamers en dan lijkt het mij wel handig om zo'n laptop te hebben. Ik wil er liefst zo min mogelijk aan uitgeven, maar hij moet wel degelijk zijn. Spelletjes hoef ik er niet mee te kunnen spelen, maar de batterijduur moet wel lang zijn. En hij moet vooral erg licht zijn omdat ik dat ding mee naar school ga nemen (waarschijnlijk).

Nou wil ik dus voor de Centrino gaan, maar ik heb dat ding pas in september nodig. Is het verstandig om nog even te wachten of zullen de prijzen toch niet dalen?

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 05-04-2005 16:18 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
Dan zou ik ook voor de TM 4502 LCi gaan :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

reskobon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:23:
Dan zou ik ook voor de TM 4502 LCi gaan :)
Heb je het tegen mij? Zo ja, waarom? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 05-04-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
Sport_Life schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:05:
[...]

Heb je het tegen mij? Zo ja, waarom? :)
Ja :)
Je zoekt iets goedkoops met centrino dus lange accuduur en je wil er geen spelletjes op spelen. Dat komt overeen met mijn wensen en ik heb van alles bekeken en vond dit het beste bij mij passen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Oke! En kan nog iemand zeggen of het verstandig is om een paar maanden te wachten of zal het niet goedkoper worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een paar maanden heb je de nieuwe technologie van nu, waar je nu de hoofdprijs voor betaald, voor bij wijze van de prijs waar je nu de 4502LCi voor koopt.
M.a.w.:, tegen die tijd zijn modellen en specs totaal anders, voor eenzelfde prijspunt.

Wat nu de onderkant van de Centrinomarkt is voor net 1000 euro, is dan nog steeds de onderkant van de Centrinomarkt voor net 1000 euro, alleen is het nu bijv. een 1.5GHz met 2MB Cache en 400MHz FSB, dan wellicht een 1.86GHz met 2MB Cache en 533FSB.

Oftewel: als je nu besluit om te wachten, heb je over pakweg 3 maanden zeker een beter notebook voor hetzelfde geld. Maar als je over 3 maanden pas een notebook koopt, zie je 3 maanden daarna (dus vanaf nu 6) wéér een betere aanbieding voor hetzelfde geld.

Snel fluctuerende markt, hooguit 2-3 maanden beschikbaarheid van een serie (een model op zich houdt het hooguit 2 maanden uit zo ongeveer) en een inmiddels redelijk stabiele markt... Nee, als je besluit om te gaan wachten, blijf je wachten.... Economische levensduur blijft 3 jaar, dus wat je nu koopt is over 3 jaar net zoveel waard als wat je over een half jaar koopt en over 3,5 jaar verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ja ik had toch iets gehoopt van uitverkoop ofzo van oude modellen, maar dat is waarschijnlijk marketing-technisch gezien niet echt handig voor de fabrikant.

En dan nog wacht ik nog wel even aangezien ik hem nu nog niet nodig heb en nog even af moet wachten hoeveel de zomer mij gaat kosten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang voorraad houden is nooit goed voor een fabrikant, distributeur of reseller, dat kost je altijd geld...
Niemand wilt dit, je levert er op in ook al verkoop je dan gedurende je opruiming erg goed, je hebt toch ("duur") ingekocht naar gelang een bepaalde margeberekening op de oude, hogere verkoopprijs.

Er gaat veel leuks gebeuren op Centrinovlak, dus ach, als het geen haast heeft... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:03:
Lang voorraad houden is nooit goed voor een fabrikant, distributeur of reseller, dat kost je altijd geld...
Niemand wilt dit, je levert er op in ook al verkoop je dan gedurende je opruiming erg goed, je hebt toch ("duur") ingekocht naar gelang een bepaalde margeberekening op de oude, hogere verkoopprijs.

Er gaat veel leuks gebeuren op Centrinovlak, dus ach, als het geen haast heeft... :)
Klopt ;) . Dus denk dat over een maand of 3 de 1,7Ghz en daarboven goedkoper worden ;) en dat dan mogelijk een opvolger er is :) !
Dothan cores zijn erg goed (2mb cache :9 !) maar de nieuwe ontwikkelingen op centrino vlak zullen vast verbeterend zijn maar de eerste tijd vaak niet betaalbaar ;) +leverbaar. Maar evrwacht niet al te grote verschillen in prestatie/prijs....kijk maar naar het verleden (laatste half jaar) met 4001 en 4002 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu al een "opvolger", eigenlijk meer een model er boven, higher specced, namelijk de TM4601WLMi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey JunkieXP, heb sinds eergisteren hetzelfde probleem...

ik bracht mijn laptop van boven naar beneden, en stootte nergens tegenaan, en toen ik beneden kwam had ik ook die blauwe, rode en groene strepen. Ik denk inderdaad ook dat de videokaart los zit of iets dergelijks, want als je rond de del-toets op de behuizing drukt veranderen de strepen en soms gaan ze even weg.

Dus je bent niet de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Hehe, en UPS ventje heeft me wakkergemaakt, en raad eens wat hij bij had. :D :D

Had hem vorige maandag gestuurd met een kapotte LCD en een rotte Sanyo baterij. Terug met een Pananasonic en een nieuwe lcd. Wel raar, hetscherm ziet er anders uit dan vroeger... Mischien doordat ik 2 weken met een oude TM212 heb gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was ook alweer het probleem met sanyo batterijen?! Mijn Acer 4002wlmi heetf er ook eentje....maar merk nu nog niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:43:
Wat was ook alweer het probleem met sanyo batterijen?! Mijn Acer 4002wlmi heetf er ook eentje....maar merk nu nog niks. :)
[rml]ex in "[ Ervaringen] Acer TravelMate 4000-serie ..."[/rml]#problemen

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:43:
Doe de test, je zult merken.... het is geen ramp maar toch. Overigens zit mijn nieuwe Panasonic Baterij ietsjes los... Zal er maar een stukje karton onder schuiven zeker...

Net zoals de gemiste toetsen aanslage, volgens mij hebben ze het allemaal, maar sommige users merken het gewoon niet. Als je veel en snel typt, merk je echt dat er iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 03:22:
[...]
Net zoals de gemiste toetsen aanslage, volgens mij hebben ze het allemaal, maar sommige users merken het gewoon niet. Als je veel en snel typt, merk je echt dat er iets niet klopt.
Kom maar eens bij mij tiepen dan.. Ik tik toch wel aardig wat aanslagen per minuut aan, ik weet zeker dat ik ver boven het gemiddelde zit en ik heb absoluut geen last van gemiste aanslagen.. (acer 4002wlmi). Ik vroeg ooit al eerder welke users gewoon de pre-installed meuk erop hebben laten staan, en welke direct hun eigen versie van WXP Pro erop geflikkerd hebben.. Ik heb dus alle meuk van de acer site gedownload (drivers, acer e-manager, etc..), en ik heb nergens last van.. Blijkbaar ben ik ook de enige die geen lite-on dvd brander heeft, maar een matsushita (??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe de s video functie werkt op deze laptop, bij mij geeft hij steeds weer t.v. not connected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de TV aangesloten en aan hebben staan, alvorens je het notebook aanzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de volgende dingen allemaal geprobeerd voor aansluiten van s video.
t.v. aan dan kabel ertussen vervolgens de computer aan, kabel daar in maar nog steeds nnot coneected zegt ie, vervolgens pas in windows kabel erin maar ook nu not connected.

maar nu zag ik net dat mijn aansluiting op de laptop 9 pins is en mijn kabel heeft er maar 5, maakt dit nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Als je hem bij je laptop of andere videokaart heb gekregen is het geen probleem. Dan gaat dat wel werken. Heb je ergens (weet zo niet waar) bij de instellingen van je videokaart de tv aangezet? Dat zorgt er bij mij (TM4001) voor dat ik beeld heb. Werkt verder wel goed, verander je resolutie wel in 800*600 dat ziet er op tv iets beter uit.
Als ik zo thuis ben kan ik wel ff screenie hier plakken waar ik dat doet.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:41:
ey JunkieXP, heb sinds eergisteren hetzelfde probleem...

ik bracht mijn laptop van boven naar beneden, en stootte nergens tegenaan, en toen ik beneden kwam had ik ook die blauwe, rode en groene strepen. Ik denk inderdaad ook dat de videokaart los zit of iets dergelijks, want als je rond de del-toets op de behuizing drukt veranderen de strepen en soms gaan ze even weg.

Dus je bent niet de enige...
Aardig storend niet waar...ik had ook contact op genomen waar ik pas antwoord op kreeg na het opsturen van de laptop.

Op de vraag over de accu zeiden ze "upgrade je Bios" en die streepjes moest ik Acer maar voor bellen omdat het best wellis software matig kon zijn, lekker fijn geregeld allemaal bij Acer en Dynabyte.

heb na 2 weken nog nix van de laptop gehoord, had dus pas geleden contact opgenomen en daar hoorde ik al dat hij 5 dagen later naar acer was verzonden als beloofd hij verwacht de pc echter spoedig terug (we zijn nu weer bijna een week verder :Z :'( )

Dus als je hem op wil sturen/laten sturen maak dan hele duidelijke afspraken over wat er kapot is want van allerlei kanten hoor je andere dingen...

Maat van mij had bv. zijn dvd speler opgestuurd...3 maanden kwijt geweest, krijgt hij hem eindelijk terug is hij nog kapot...Ik vrees t ergste :(
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
JunkieXP schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:05:
[...]

Aardig storend niet waar...ik had ook contact op genomen waar ik pas antwoord op kreeg na het opsturen van de laptop.

Op de vraag over de accu zeiden ze "upgrade je Bios" en die streepjes moest ik Acer maar voor bellen omdat het best wellis software matig kon zijn, lekker fijn geregeld allemaal bij Acer en Dynabyte.

heb na 2 weken nog nix van de laptop gehoord, had dus pas geleden contact opgenomen en daar hoorde ik al dat hij 5 dagen later naar acer was verzonden als beloofd hij verwacht de pc echter spoedig terug (we zijn nu weer bijna een week verder :Z :'( )

Dus als je hem op wil sturen/laten sturen maak dan hele duidelijke afspraken over wat er kapot is want van allerlei kanten hoor je andere dingen...

Maat van mij had bv. zijn dvd speler opgestuurd...3 maanden kwijt geweest, krijgt hij hem eindelijk terug is hij nog kapot...Ik vrees t ergste :(
:'(
Zowieso rechtstreeks met de fabrikant afhandellen als dat kan... Winkels maken er altijd zo'n zooi van... Acer gaf me zonder mekerren een nieuwe baterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een paar problemen met het toetsenbord.
zo kan ik bij spellen niet 2 toetsen tegenlijk gebruiken (NFSU2 » gas + lachgas tegenlijk kan niet is best irritant) en hij slaat ook nog wel eens toetsen over.. raar gevoel geeft dat..maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja het verschil tussen aspire/travelmate is dat aspire 1.5 uur op accu meegaat en travelmate tot 5-6 uur (ikzelf haal 5:10)

en ik heb de vernieuwde 4002WLMi met standaard 80 Gb harddisk en een QSI Dual-layer DVD8x, iemand ervaring met het merk QSI?

edit: hé die nieuwe aspires gaan wel 5 uur mee op de accu }:O

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:34:
Owja het verschil tussen aspire/travelmate is dat aspire 1.5 uur op accu meegaat en travelmate tot 5-6 uur (ikzelf haal 5:10)

en ik heb de vernieuwde 4002WLMi met standaard 80 Gb harddisk en een QSI Dual-layer DVD8x, iemand ervaring met het merk QSI?

edit: hé die nieuwe aspires gaan wel 5 uur mee op de accu }:O
Het zit hem vooral in de cpu in die dingen, in Aspires zitten met name desktop cpu's in maar er zijn er ook een aantal met centrino :)

Ik ben overigens afgestapt van Acer, al die problemen met de service zaten me niet lekker en voelde me er niet goed bij dus ik heb nu een asus besteld.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

jvvv schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:10:
[...]

Zowieso rechtstreeks met de fabrikant afhandellen als dat kan... Winkels maken er altijd zo'n zooi van... Acer gaf me zonder mekerren een nieuwe baterij.
Juist acer gaf mij de reacties dat de accu in slaapstand snel leegloopt en ik geen vervanging zou krijgen, heb het tijdens het opsturen toch maar vermeld...wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, ik had ook al een keer gehad dat mijn linker Shift-toets los lag, en heb hem toen ook opgestuurd.
Die gast van de helpdesk zei dat ik er iets op moest schrijven (weet niet meer precies wat) omdat ik nog nooit eerder er iets mee had gehad, en dat mijn laptop dan voorrang zou krijgen. Ik ben hem toen 3 weken kwijt geweest. Kun je nagaan...
Ik wacht maar even tot na mijn assessments, want ik vrees dat het deze keer ook wel een aantal weekjes zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou mijn radeon 9700 op mijn laptop voorzien van de allernieuwste catalyst drivers, dus maak ik gebruik van patjes mod.. Hij mod ze prima, het installeren gaat ook goed, kaartje doet het top met deze drivers; blijf alleen een vaag probleem houden.. Bij het opstarten van mijn pc (nog voor dat ik kan inloggen), krijg ik "ati2evxx.exe bios bla bla memory could not be read". Het is één critical error die zich alleen maar voordoet tijdens het opstarten waar ik verder geen last van ondervind maar heb het toch liever niet dat ik klote scherm naar voren zie komen.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:03:
Ik wou mijn radeon 9700 op mijn laptop voorzien van de allernieuwste catalyst drivers, dus maak ik gebruik van patjes mod.. Hij mod ze prima, het installeren gaat ook goed, kaartje doet het top met deze drivers; blijf alleen een vaag probleem houden.. Bij het opstarten van mijn pc (nog voor dat ik kan inloggen), krijg ik "ati2evxx.exe bios bla bla memory could not be read". Het is één critical error die zich alleen maar voordoet tijdens het opstarten waar ik verder geen last van ondervind maar heb het toch liever niet dat ik klote scherm naar voren zie komen.. Iemand een idee?
Er staat een bios update 3A10 op de Acer support site, alleen lijkt die niet direct gerelateerd aan jouw probleem:
To solve QDI 15.4 WXGA Glare LCD display have garbage issue
Ik heb een custom CATALYST 5.4 voor je met alle Acer-specifieke settings, die ik online kan zetten als je geïnteresseerd bent. Heb ook de drivers voor de geluidskaart, de card reader, het touchpad en het modem geupdate. Het wachten op Acer duurde me te lang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gráág...Updated drivers nooit weg natuurlijk. Jij hebt zelf ook de catalysts uitgeprobeerd op jou acer? Wat voor wlmi is dit? Cardreader heb ik niet, maar de rest interesseert me des te meer.. BIOS staat er al op, geen verschil wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens , wat ben ik gelukkig met mijn aankoop ...

Precies 4 weken geleden een Travelmate 4001LMi gekocht.
Na 1 dag defect ! Opgestuurd en wat bleek ... moederbord defect.
3 weken! wachten tot ze eindelijk een nieuw moederbord hadden.
Vorige week staat ups voor de deur , laptop hersteld.
Vanmorgen zet ik de laptop aan , defect ... alweer ...

Dank u Acer !

Iemand een tip voor een vergelijkbare laptop van een ander merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:09:

Dank u Acer !

Ja, alpha 2500 etc. :) Maar dit kun jezelf ook wel vinden. Ga gewoon even searchen! (dell etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 16:37

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:14:
[...]

Ja, alpha 2500 etc. :) Maar dit kun jezelf ook wel vinden. Ga gewoon even searchen! (dell etc.)
hmm dell lijkt me nou ook niet echt een A merk, ik zou voor IBM gaan, betaal je wel veel maar dan weet je ook zeker dat de service en support zeer goed is.
Dell vind ik leuk als server gezien die dingen oerlelijk en vreselijk dik zijn (een vriendin van me heeft zo'n dell van nog geen maand oud, en dat ding is mega dik, toch zit er een centrino in een 1,8ghz als ik het goed uit mijn hoofd weet en hij kostte haar zo'n 2200 euro).

Ikzelf heb gelukkig (nog) geen problemen met deze notebook

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:09:

Dank u Acer !

Bad luck noemen ze dat. Aanders eens naar Asus kijken (prijs pestatie, ongv Acer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
jvvv schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:34:
[...]

Bad luck noemen ze dat. Aanders eens naar Asus kijken (prijs pestatie, ongv Acer)
Precies, dit probleem is nog geen één keer in dit topic voorgekomen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:30:
[...]

hmm dell lijkt me nou ook niet echt een A merk, ik zou voor IBM gaan, betaal je wel veel maar dan weet je ook zeker dat de service en support zeer goed is.
Dell vind ik leuk als server gezien die dingen oerlelijk en vreselijk dik zijn (een vriendin van me heeft zo'n dell van nog geen maand oud, en dat ding is mega dik, toch zit er een centrino in een 1,8ghz als ik het goed uit mijn hoofd weet en hij kostte haar zo'n 2200 euro).

Ikzelf heb gelukkig (nog) geen problemen met deze notebook
Ja, het zijn altijd meningen he :) ! Maar voor vele is Dell toch wel een aardig A-merk. En dat die laptop dik is vind ik toch wat vreemd :/ . Heb genoeg dunnen mooie gevonden, maar dat kun je natuurlijk ook gewoon opzoeken als je er eentje koopt (acer heetf ook redelijk dikke in hun assortiment! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0b schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:35:
[...]

http://personal.kriteon.c...elMate_2300_4000_4500.pdf
Part number 54.T48V7.001

Bestellen + inbouwen + gebruik maken van BlueTooth.
In deel 1 van dit topic was er al iemand die aanbood om (bij genoeg interesse) een aantal BT modules aan te schaffen.
Kan iemand het inbouwen uitleggen?
De module is eenvoudig te bestellen, echter het inbouwen is mijn onduidelijk.
Ik heb de Acer 4002 opengemaakt, ik kan echter geen aansluiting vinden waarop ik de bluetooth module kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:09:
[...]

Ja, het zijn altijd meningen he :) ! Maar voor vele is Dell toch wel een aardig A-merk. En dat die laptop dik is vind ik toch wat vreemd :/ . Heb genoeg dunnen mooie gevonden, maar dat kun je natuurlijk ook gewoon opzoeken als je er eentje koopt (acer heetf ook redelijk dikke in hun assortiment! :) )
Voordat ik mijn 4001WLMI kocht had ik ook mijn oog laten vallen op een Dell, maar die was 1000 euro duurder voor dezelfde specificatie als de Acer. Toch zou ik voor Dell gekozen hebben, als ze niet de PC prive regeling afgeschaft hadden 3 maanden voordat ik weer iets mocht kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Inbouwen is zeer lastig!

Je moet je complete laptop uit elkaar halen.
En dan bedoel ik van LCD demonteren tot aan de CPU ed. ik ben redelijk handig met pc's alleen ik durf het zelf niet aan (als jij het wel aandurft moet je maar even mailen ik heb een service manual 3,6 Mb).
Zo'n module zijn niet de kosten 45 euro en het monteren is iets van 80 euro bij http://www.imd.nl dit is de officiele Acer reperateur van Nederland als ik het goed begrepen heb.
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:16:
[...]

Kan iemand het inbouwen uitleggen?
De module is eenvoudig te bestellen, echter het inbouwen is mijn onduidelijk.
Ik heb de Acer 4002 opengemaakt, ik kan echter geen aansluiting vinden waarop ik de bluetooth module kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini HOWTO

Updaten firmware HL-DT-GSA-4080N

De GSA 4080N is een DVD-RAM schrijver met 8x DVD+/- R(W) capaciteit en 2.4x DVD-RAM
Het enige wat ontbreekt is DVD-DL (Dual Layer) support. (Voor de rest is m'n 4001WLMi een droom)

De nieuwe Sony firmware heeft die DL Support aan boord. In tegenstelling tot de meeste DL support firmwares, blijven bij deze Sony firmware alle bestaande functies (ook DVD-RAM !) behouden !

4 eenvoudige stappen :

1. Download S35 Firmware.
2. Unzip en voer OS35AUTO.EXE uit. Screenshot van NA de update ... normaal was dit een GSA-4080N (0n22 firmware)
Afbeeldingslocatie: http://www.dacode.be/4080N/flash.jpg
3. Reboot
4. Nero infotool resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://www.dacode.be/4080N/4080_new.jpg

Windows XP (SP2) vindt na de reboot een nieuwe DVD drive, en die is nu een GMA-4080N ipv een GSA.

Alles is getest, behalve de Dual layer support.
Hij leest ze in elk geval (even een originele DVD ingepropt), maar ik heb geen DL media om branden te testen.

Mocht iemand dit gedaan hebben, laat dan iets weten. - Ik probeer het één van de volgende dagen zeker ook.

--------------------
Nog even de verschillen tussen de originele GSA-4080N en de GMA-4080N
Bron : LG Electronics

GSA 4080N:
Write Speeds:
(DVD+R) : 2.4x, 4x ZCLV, 8x ZCLV
(DVD-R) : 2xCLV, 4x ZCLV, 8x ZCLV
(DVD+RW) : 2.4x, 4x ZCLV
(DVD-RW) : 1xCLV, 2xCLV, 4xZCLV
(DVD-RAM) : 2x, 3x (Ver.2.1)
(CD-R) : 10x,16xZCLV, 24x ZCLV
(CD-RW) : 4x, 10x, 16x ZCLV (High Speed: 10x, Ultra Speed: 16x)

Read Speeds:
(CD-R/RW/ROM) : 24x / 24x / 24x max
(DVD-R/RW/ROM) : 8x / 6x / 8x max
(DVD-RAM (Ver.1.0/2.1)) : 3x / 2x

GMA-4080N
Write Speeds:
(DVD-R) : 2xCLV, 4x ZCLV, 8x ZCLV
(DVD-RW) : 1xCLV, 2xCLV, 4xZCLV
(DVD-RAM) : 2x, 3x (Ver.2.1)
(DVD+R) : 2.4x, 4x ZCLV, 8x ZCLV
(DVD+R DL) : 2.4x CLV
(DVD+RW) : 2.4x, 4x ZCLV
(CD-R) : 10x,16xZCLV, 24x ZCLV
(CD-RW) : 4x, 10x, 16x ZCLV (High Speed: 10x, Ultra Speed: 16x)

Read Speeds:
(DVD-R/RW/ROM) : 8x / 6x / 8x max
(DVD-RAM (Ver.1.0/2.1)) : 3x / 2x
(DVD-Video(CSS Compliant Disc)) : 4x max. (Single/Dual layer)
(DVD+R/+R DL/+RW) : 8x / 4x / 6xmax.
CD-R/RW/ROM) : 24x / 24x / 24x max

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 10:25 . Reden: Extra Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:54:
Mini HOWTO

Updaten firmware HL-DT-GSA-4080N
Ik heb hem even in de TS geplaatst.
Mocht dit een probleem zijn (data traffic bijvoorbeeld), laat het even weten. :)

[ Voor 81% gewijzigd door r0b op 17-04-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb recent een Acer Aspire 1681WLMi welke technisch gelijk is aan de TravelMate 4001WLMi, echter heb ik een vreemd probleem als je een USB muis aansluit gaat de temperatuur van 50 naar 56 graden (waardoor de fan aanslaat :( ). Als de muis weer loshaald gaat deze weer terug naar 50. Heeft iemand hier het zelfde probleem en wellicht een oplossing?

PS. Temperatuur is gemeten met SpeedFan waarin deze Temp1 genaamd is.

PSS. CPU belasting blijft tijdens gehele opperatie het zelfde (0-2%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:20:
Heb recent een Acer Aspire 1681WLMi welke technisch gelijk is aan de TravelMate 4001WLMi, echter heb ik een vreemd probleem als je een USB muis aansluit gaat de temperatuur van 50 naar 56 graden (waardoor de fan aanslaat :( ). Als de muis weer loshaald gaat deze weer terug naar 50. Heeft iemand hier het zelfde probleem en wellicht een oplossing?

PS. Temperatuur is gemeten met SpeedFan waarin deze Temp1 genaamd is.

PSS. CPU belasting blijft tijdens gehele opperatie het zelfde (0-2%).
Muisje vreet beetje veel stroom waarschijnlijk, probeer eens andere muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:59:
[...]

Muisje vreet beetje veel stroom waarschijnlijk, probeer eens andere muis
Heb het zelfde verschijnsel bij mijn usb mp3 speler, twee muizen reeds gebrobeerd de Logitech MX310 en de MS Wheel Mouse Optical, welke 100mA is. Ook bij het aansluiten van meerdere apparatuur tegelijk blijft de Temp1 hangen op 56 graden, waardoor de fan blijft draaien (deze schakeld nl. aan boven de 55 graden.

Hebben andere mensen hier ook last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 22:35 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste