[Ervaringen] Acer TravelMate 4000-serie Deel 2

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 22.598 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:33:
[...]

Heb het zelfde verschijnsel bij mijn usb mp3 speler, twee muizen reeds gebrobeerd de Logitech MX310 en de MS Wheel Mouse Optical, welke 100mA is. Ook bij het aansluiten van meerdere apparatuur tegelijk blijft de Temp1 hangen op 56 graden, waardoor de fan blijft draaien (deze schakeld nl. aan boven de 55 graden.

Hebben andere mensen hier ook last van?
Zal ergens een software fout zijn. Want volgens mij is er gewoon iets mis met de uitlezing van de sensor en daardoor slaat de fan aan. Probeer eens ee update van je Acer Manager ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Echt balen dat je die laptop specificaties met de week verbeterd ziet worden terwijl de prijs infeite alleen maar lager word.

Heb mijne echter nog steeds niet terug, Afgelopen vrijdag gebeld en die konden mij vertellen dat ze aan het wachten waren op onderdelen uit Taiwan, echt erg leuk :'(

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Ben nog steeds tevreden met mn 4051 die ik voor veel te veel (999,-) een week of 6 geleden heb gekocht bij de mediamarkt. Alleen mijn gevoel vertelt me dat mn batterij nu al minder meegaat, maar dat is vooral omdat ik merk dat ik meer en meer gewend raak aan 3-4 uur ipv 1 uur :p

Draadloze probleem (veel disconnects met USR-router) is ook deels opgelost: in de router framebursting en andere niet-duidelijke rommel uitzetten :) Alleen kom ik nog niet op een LinkSys met WPA enabled..

Wel heb ik (net zoals mn vorige acer) af en toe nog een wazige XP-foutmelding dat een service crashed (generic host services?). Gewoon negeren heb ik geleerd, verder geen last van.

Service van Acer ook geen last (tot nu toe), eerder van die van mn winkel. Ik bracht mn ma's laptop weg ter reparatie (kapotte backlacht in een Acer Ferrari uit oct 2003). Garantie zou er nog opzitten (ferrari, dus 2 jaar), maar blijkt niet zo te zijn (sinds week 40? van 2003 zit er maar 1 jaar op alle acers, vanwege europese richtlijnen). Goed, ding opgestuurd met het idee dat het onder garantie valt. 4 weken later bel ik waar ie blijft, 'ja, bij Acer hè, dat duurt weken'. Dat hadden ze me ook wel eerder mogen zeggen. Ik kan Acer bellen om te vragen. Doen, blijkt ie daar niet geregistreerd te staan, en het serienummer blijkt ook niet te kloppen. Winkel terugbellen: 'dát is een zwak excuus van Acer! Probeer het nog maar eens bij hun'. Nogmaals proberen, maar echt geen resultaat. Nogmaals de winkel bellen, blijkt ie tijdens een verbouwing kwijt te zijn geraakt, maar hij ligt er nog. WAAAT? Direct met spoed opsturen maar. Okay, anderhalve week later (wat nou met spoed?) krijg ik van mn winkel een prijsopgave. Nu wordt het hele garantieverhaal duidelijk. Weer zoiets. Nou ja, betalen maar. Maar nu blijkt mn winkel alsnog ook nog 26 euro verzendkosten te willen zien (prijs offerte + btw verschilt 26 euro van de prijs van mn winkel, zonder dat erbij te vermelden). Je kan je voorstellen dat ik WOEST ben op die winkel (welke's naam ik toch maar niet ga noemen omdat ik die laptop nog terug moet krijgen). En zo lang wachten (weken langer dan ik op 'de slechte service van Acer' zou moeten wachten), en nog eens moeten betalen, en dan ook nog meer dan alleen de reparatiekosten! :( Nou maar hopen dat Acer wel goed zijn best doet (ik ben al vriendjes met de helpdesk daar ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:42:
[...]

Zal ergens een software fout zijn. Want volgens mij is er gewoon iets mis met de uitlezing van de sensor en daardoor slaat de fan aan. Probeer eens ee update van je Acer Manager ofzo
Heb momenteel de nieuwste versie d'r op staan. Heb het verschijnsel ook eens bekeken met alle processen uit (die uit konde) en ja hoor nog steeds 56 graden. Ondanks het feit dat de laptop nu echt geen moer heeft uit te rekenen.

Wellicht dus een hardware bug ofzo :? Niemand anders hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietProem schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:23:
Inbouwen is zeer lastig!

Je moet je complete laptop uit elkaar halen.
En dan bedoel ik van LCD demonteren tot aan de CPU ed. ik ben redelijk handig met pc's alleen ik durf het zelf niet aan (als jij het wel aandurft moet je maar even mailen ik heb een service manual 3,6 Mb).
Zo'n module zijn niet de kosten 45 euro en het monteren is iets van 80 euro bij http://www.imd.nl dit is de officiele Acer reperateur van Nederland als ik het goed begrepen heb.

[...]
Waar kan je deze module halen voor €45 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:47:
[...]

Heb momenteel de nieuwste versie d'r op staan. Heb het verschijnsel ook eens bekeken met alle processen uit (die uit konde) en ja hoor nog steeds 56 graden. Ondanks het feit dat de laptop nu echt geen moer heeft uit te rekenen.

Wellicht dus een hardware bug ofzo :? Niemand anders hier last van?
Ik gebruik de mobmeter om m'n temps uit te lezen. Speedfan (én motherboard monitor én alle andere) gaven uitleesfouten. Temperaturen die opeens op 180°C zaten enzo ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 18:08 . Reden: dode link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:40:
[...]

Ik gebruik de mobmeter om m'n temps uit te lezen. Speedfan (én motherboard monitor én alle andere) gaven uitleesfouten. Temperaturen die opeens op 180°C zaten enzo ;)

Mobmeter.rar (41KB)
Je link is dood, maar ik heb geloof ik toch het programma kunnen vinden dat je bedoelde (MobileMeter). Deze geeft een ietje andere temperatuur, toch blijf ik het zelfde probleem hebben. Usb d'r in fan aan, usb d'r uit fan uit.

Hebben jullie met je Travelmate 4000 serie of Aspire 1680 dezelfde kwaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:26:
[...]

Je link is dood, maar ik heb geloof ik toch het programma kunnen vinden dat je bedoelde (MobileMeter). Deze geeft een ietje andere temperatuur, toch blijf ik het zelfde probleem hebben. Usb d'r in fan aan, usb d'r uit fan uit.

Hebben jullie met je Travelmate 4000 serie of Aspire 1680 dezelfde kwaal?
Apart, ik hoor eigenlijk nooit een fan draaien... Camera via usb kabel d'r in; niks... MP3 stick player d'r in; niks.. Ik ga d'r nu eens op letten, maar nu je het zegt heb ik geloof ik nog nooit een fan horen draaien.. Of wellicht een keertje toen ik met knoppix aan het spelen was, toen de CPU @ full speed zat te werken vanaf de batterij... Het gaat bij mij overigens om een 4002wlmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff een dode pixel.. acer ff gemaild over hoe ze dit nu gaan regelen. Niet zo heel erg, want ik wil mn klaptop geen 2 maanden kwijt zijn voor een lullig pixeltje (geloof me, is echt weinig als je 1280x800 draait) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:19:
pff een dode pixel.. acer ff gemaild over hoe ze dit nu gaan regelen. Niet zo heel erg, want ik wil mn klaptop geen 2 maanden kwijt zijn voor een lullig pixeltje (geloof me, is echt weinig als je 1280x800 draait) :(
Same here, ook een dode pixel. Nu valt hij bijvoorbeeld niet eens op, maar toch.

Ik ga Acer ook even lastig vallen, maar dan over het missing keys probleem wat bij mij nu toch wel de spuigaten uit loopt.
Laatst werdt elke 10 aanslagen minstens 1 gemist. Nu is het weer iets, maar nog steeds niet perfect. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ik heb mijn laptop nu terug naar 5 weken, heb een extra kras op de behuizing erbij, maar hieraan kan ik nix claimen omdat ze al hadden gemeld dat er lichte beschadigingen opzaten.

Ze "zeggen" dat ik een nieuwe Mobo heb, iemand enig ID hoe ik dit kan ondervinden, met Everest geeft ie zover ik gezien heb geen exacte specificaties aan van de Mobo

Ik heb geen nieuwe accu gekregen dus vind dat aardig :(...maja ben nu aan het afwachten of het probleem verholpen is...voorheen kwam t ook niet altijd meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
JunkieXP schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:01:
Ik heb geen nieuwe accu gekregen dus vind dat aardig :(...
Kreeg ik ook niet, alhoewel ik wel het bekende probleem met deze accu heb.
Ik neem het maar voor lief (hij werkt verder wel goed, dus ach .. het irriteerd alleen maar, verder niet)

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 22-04-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik heb een Acer Travelmate 4002 WLMi besteld en zal binnenkort mijn bevindingen is een keer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.
Ik heb de Acer travelmate 4000 (breedbeeld) sinds november vorig jaar en ik heb er tot nog toe geen problemen mee en ben er erg tevreden over.
Echter, sinds gisteravond doet mijn touchpad het niet meer. De knoppen ook niet Ik heb al de drivers gedeinstalleerd, reboot, nieuwe drivers van acer site gehaald en opnieuw geinstalleerd, maar hij doet het nog steeds niet.
Het is uit het niets gebeurd, geen idee wat de aanleiding is geweest.

Kan iemand mij misschien helpen, of adviseren wat ik het beste kan doen om dat ding weer aan de praat te krijgen? Want iedere keer een muis erbij pakken vind ik toch vervelend.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 18:57
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:19:Echter, sinds gisteravond doet mijn touchpad het niet meer. De knoppen ook niet Ik heb al de drivers gedeinstalleerd, reboot, nieuwe drivers van acer site gehaald en opnieuw geinstalleerd, maar hij doet het nog steeds niet.
Just checking: en je hebt 'm niet per ongeluk uitgeschakeld? Probeer toetscombinatie Fn+F7 eens. En is-ie probleemloos ingeschakeld in je Windows device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Laatst online: 19-09 18:57
Is het mogelijk om met de Travelmate 4500 van USB disk te booten? Vat het BIOS 'm misschien op als floppy device?

edit:
Ja dus, had het even over 't hoofd gezien. Als-ie bij powerup aangesloten is, dan is de "Hard Disk" entry uitklapbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door roderickvd op 24-04-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Roderick

Hartelijk bedankt. Ik had em inderdaad uitgeschakeld (wist niet eens dat dat kon). Nogmaals bedankt.

(Ja ik schaam me best een beetje) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:54:
Mini HOWTO

Updaten firmware HL-DT-GSA-4080N

De GSA 4080N is een DVD-RAM schrijver met 8x DVD+/- R(W) capaciteit en 2.4x DVD-RAM
Het enige wat ontbreekt is DVD-DL (Dual Layer) support. (Voor de rest is m'n 4001WLMi een droom)

De nieuwe Sony firmware heeft die DL Support aan boord. In tegenstelling tot de meeste DL support firmwares, blijven bij deze Sony firmware alle bestaande functies (ook DVD-RAM !) behouden !

4 eenvoudige stappen :

1. Download S35 Firmware.
2. Unzip en voer OS35AUTO.EXE uit. Screenshot van NA de update ... normaal was dit een GSA-4080N (0n22 firmware)
[afbeelding]
3. Reboot
4. Nero infotool resultaat :
[afbeelding]

Windows XP (SP2) vindt na de reboot een nieuwe DVD drive, en die is nu een GMA-4080N ipv een GSA.

Alles is getest, behalve de Dual layer support.
Hij leest ze in elk geval (even een originele DVD ingepropt), maar ik heb geen DL media om branden te testen.

Mocht iemand dit gedaan hebben, laat dan iets weten. - Ik probeer het één van de volgende dagen zeker ook.

--------------------
Nog even de verschillen tussen de originele GSA-4080N en de GMA-4080N
Bron : LG Electronics

GSA 4080N:
Write Speeds:
(DVD+R) : 2.4x, 4x ZCLV, 8x ZCLV
(DVD-R) : 2xCLV, 4x ZCLV, 8x ZCLV
(DVD+RW) : 2.4x, 4x ZCLV
(DVD-RW) : 1xCLV, 2xCLV, 4xZCLV
(DVD-RAM) : 2x, 3x (Ver.2.1)
(CD-R) : 10x,16xZCLV, 24x ZCLV
(CD-RW) : 4x, 10x, 16x ZCLV (High Speed: 10x, Ultra Speed: 16x)

Read Speeds:
(CD-R/RW/ROM) : 24x / 24x / 24x max
(DVD-R/RW/ROM) : 8x / 6x / 8x max
(DVD-RAM (Ver.1.0/2.1)) : 3x / 2x

GMA-4080N
Write Speeds:
(DVD-R) : 2xCLV, 4x ZCLV, 8x ZCLV
(DVD-RW) : 1xCLV, 2xCLV, 4xZCLV
(DVD-RAM) : 2x, 3x (Ver.2.1)
(DVD+R) : 2.4x, 4x ZCLV, 8x ZCLV
(DVD+R DL) : 2.4x CLV
(DVD+RW) : 2.4x, 4x ZCLV
(CD-R) : 10x,16xZCLV, 24x ZCLV
(CD-RW) : 4x, 10x, 16x ZCLV (High Speed: 10x, Ultra Speed: 16x)

Read Speeds:
(DVD-R/RW/ROM) : 8x / 6x / 8x max
(DVD-RAM (Ver.1.0/2.1)) : 3x / 2x
(DVD-Video(CSS Compliant Disc)) : 4x max. (Single/Dual layer)
(DVD+R/+R DL/+RW) : 8x / 4x / 6xmax.
CD-R/RW/ROM) : 24x / 24x / 24x max
Jammer dat ik die Sony niet heb. Ik heb een Pioneer DVR-K14RA. Is het bij deze ook mogelijk te flashen naar zodat ik de DVD RAM functie erbij krijg?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuge
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb de 4001WLMi, maar ik krijg men tv-out niet in werking. Na eerste proberen met een 4 pins s-video (waarbij ik alleen zwart wit beeld had) zou'k nu het juiste kabeltje moeten hbb (7 pins) maar hij herkent hem gewoon niet. Ik heb nu de laaste catalyser drivers geinstalleerd maar het wil nog iet lukken :(. Zijn er nog mensen die dat probleem ervaren hbb? en zijn er met een oplossing??

Ati mobility radeon 9700/64MB

*** Human knowledge belongs to the world ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
fuge schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:18:
Ik heb de 4001WLMi, maar ik krijg men tv-out niet in werking. Na eerste proberen met een 4 pins s-video (waarbij ik alleen zwart wit beeld had) zou'k nu het juiste kabeltje moeten hbb (7 pins) maar hij herkent hem gewoon niet. Ik heb nu de laaste catalyser drivers geinstalleerd maar het wil nog iet lukken :(. Zijn er nog mensen die dat probleem ervaren hbb? en zijn er met een oplossing??

Ati mobility radeon 9700/64MB
Nooit gebruikt, maar dacht ooit in deel1 te hebben gelezen dat je de Tv er op moet aansluiten voor je boot.... Dunno of het helpt, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij krijg ik het ook niet werkend, TV aan kabel in de laptop, laptop aan, en dan alleen maar zwart wit. heb een keer kleur gehad maar daarna nooit meer, dus wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij dat dan de meeste tv-outs ingesteld staan op NTSC ipv PAL, als je zuiver en alleen zwart wit krijgt.. Of je hebt je output staan op s-video ipv composite (of omgekeerd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Das een goeie. Daar staat inderdaad in een oplossing in. Ik dacht laatst ook ff met zon scartverloopje beeld op onze tv te toveren. Maar dat bleef dus zwart/wit. Als je een tv met svideo aansluiting hebt werkt het wel in 1 keer. (tenminste bij mij wel)

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
Ik heb mijn Acer Travelmate 4002 WLMi nu binnen en ben er zeer tevreden over, alleen ik vraag me toch 1 ding af. Als ik bij Device Manager kijk dan staat er aangegeven dat er nog geen drivers zijn geinstalleerd voor een Mass Storage Controller. Ik heb alle drivers van de Acer website gedownload en geinstalleerd, maar deze foutmelding blijft ie geven.

Heeft iemand anders die ook gehad? En zo ja, hoe heb je het dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuge schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:18:
Ik heb de 4001WLMi, maar ik krijg men tv-out niet in werking. Na eerste proberen met een 4 pins s-video (waarbij ik alleen zwart wit beeld had) zou'k nu het juiste kabeltje moeten hbb (7 pins)
Vraagje als het mag, waar heb je de 7 pins gekocht? Waar ik kom alleen maar 4 pins s-Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:22
Even een vraagje. Als ik geheugen wil uitbreiden naar 1024 mb wat voor geheugen omet ik dan hebben en is dit makkelijk te plaatsen ? Een nieuwe hd was zo gefiept maar geheugen ... :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:34:
[...]

Vraagje als het mag, waar heb je de 7 pins gekocht? Waar ik kom alleen maar 4 pins s-Video.
Ik kreeg zon kabel ooit bij mn videokaart voor mn pc. Heb er volgens mij wel 2. Van mn oude kaart ook nog. Bij een beetje videokaart hoor je het bij te krijgen.
Webgnome schreef op woensdag 27 april 2005 @ 08:34:
Even een vraagje. Als ik geheugen wil uitbreiden naar 1024 mb wat voor geheugen omet ik dan hebben en is dit makkelijk te plaatsen ? Een nieuwe hd was zo gefiept maar geheugen ... :)
Das heel eenvoudig. Tenminste als je ooit vaker RAM heb bij gezet ;) zit ook achter een kleppie. Als ik het goed heb het klepje naast die waar je HDD achter zit. Ik weet zo niet welk geheugen je moet hebben, maar dat staat vast wel in dit of het vorige topic, en anders wel in 1 van de papieren die je bij de laptop kreeg. Misschien staat het ook wel op het geheugen wat er nu al inzit.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op woensdag 27 april 2005 @ 08:34:
Een eitje. :) Net zo makkelijk als de HD plaatsen idd :Y) !
Je hebt een klepje (naast je HD dacht ik ook idd) en daar doe je dan so-dimmetjes in :Y) .
Kijk gewoon bij wat webshops (www.sallandautomatisering.nl) bijvoorbeeld voor vele soorten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 10:22
maar maakt het nog uit welke snelheden etc? En hoeveel bankjes heeft de flap? :) ( met 1024 kan iendelijk wow fatsoenlijk draaien :P)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:05:
maar maakt het nog uit welke snelheden etc? En hoeveel bankjes heeft de flap? :) ( met 1024 kan iendelijk wow fatsoenlijk draaien :P)
Nou bedenk dat de fsb van je cpu 100 is ;) (400 in Intel termen). Dus je kan eigenlijk alles pakken wat gelijk aan of sneller is dan fsb 100 :Y)

De Laptop heef 2 bankjes (kun jezelf ook wel vinden) Dus je moet de 2x256 reepjes verpatsen :Y) ). Pak wel een beetje een merk reepje.....ik weet niet of de laptop zo makkelijk met slikken is namelijk en met OEM geheugen kan je allerlei chippies krijgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon 2x512MB PC2700 (SO-DIMM natuurlijk) er in zetten. Heb ik ook gedaan bij mijn TM4002, en hij draait WoW nu als een zonnetje :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder in dit forum was er sprake van een bluetooth module die voor de TravelMate 4000 beschikbaar is. Weet iemand waar je deze kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
Ik heb mijn Acer TravelMate 4002 WLMi nu 5 dagen geleden gekregen en ben er zeer tevreden over! Ik heb gelijk maar even een eigen install van Windows XP Professional gedaan en alle drivers van de Acer site gedownload en geinstalleerd. Alles werkte meteen en dat was echt perfect!

Als er mensen zijn die meer willen weten, laat het gerust horen.
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:34:
Eerder in dit forum was er sprake van een bluetooth module die voor de TravelMate 4000 beschikbaar is. Weet iemand waar je deze kan aanschaffen?
Ik ben hier ook naar op zoek en heb nog geen een winkel kunnen vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:34:
Misschien Acer eens mailen! Zodoende mogelijk goedkoper in kunnen kopen of vertellen waar ze al te koop zijn:Y) ! Toch kunnen we misschien een IA starten?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 12:45
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:20:
Heb recent een Acer Aspire 1681WLMi welke technisch gelijk is aan de TravelMate 4001WLMi, echter heb ik een vreemd probleem als je een USB muis aansluit gaat de temperatuur van 50 naar 56 graden (waardoor de fan aanslaat :( ). Als de muis weer loshaald gaat deze weer terug naar 50. Heeft iemand hier het zelfde probleem en wellicht een oplossing?

PS. Temperatuur is gemeten met SpeedFan waarin deze Temp1 genaamd is.

PSS. CPU belasting blijft tijdens gehele opperatie het zelfde (0-2%).
Ik heb ook een Acer Aspire 1681WLMI en bij mij staat de fan bij gebruik van een optisch USB muisje ook vrij veel aan (niet constant).

Wat mij opviel is dat speedstep niet lijkt te werken, als er een (no-name) USB muis is aangesloten.
Als ik met het THG programma'tje de clocksnelheid van mijn CPU bekijk dan blijft deze op de Accu gewoon 1500 MHz, ook als ik niets doe. Trek ik vervolgens de USB muis eruit dan klokt de processor onmiddelijk terug en de kloksnelheid verandert dan ook zoals het hoort dynamisch met het processorgebruik.
Misschien dat dit de oorzaak is van het aanslaan van de koeling bij gebruik van een muis, de processor loopt dan immers constant op volle snelheid.

Ben trouwens benieuwd of TM 4000 gebruikers hier ook last van hebben, aangezien de laptops op het toetsenbord na zo ongeveer identiek zijn.
Als mensen er helemaal geen last van hebben dan zou ik graag weten welk (optisch) muisje ze gebruiken, zodat ik dat stroomslurpende no-name ding hier weg kan doen.

[ Voor 26% gewijzigd door pruiter op 29-04-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Acer 4002WLMI en heb met mijn Logitech muisje er geen last van ;) !

Deze: http://www.logitech.com/i...,CRID=2146,CONTENTID=8142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellachi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 21:44
Ik heb deze laptop sins kort ook gekocht en ben er echt super tevreden over.

Nu probeer ik er Fedora Core 3 erop te installeren, maar zodra ik kies voor graphische of text based setup zie ik de kernel van alles laden en voordat hij daarmee klaar is krijg ik een zwart scherm en gebeurt er niks meer. Dit zou volgens mij iets te maken hebben met de powermanagement??? Dat blijkt vaak problemend te geven. Wat ik ook probeer ik krijg het niet voor mekaar om die setup draaiende te krijgen. Heeft iemand toevallig het zelfde probleem en daar een oplossing voor gevonden dan hoor ik het graag. Maar ook als je denkt dat je me in de juiste richting kunt sturen dan maak je me blij :D

Ik moet er bij zeggen dat linux volledig nieuw is voor mij, het lukt me dan nog niet helemaal om mijn draai te vinden in die wereld ;)

Tips en trucks zijn van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:34:
[...]

Misschien Acer eens mailen! Zodoende mogelijk goedkoper in kunnen kopen of vertellen waar ze al te koop zijn:Y) ! Toch kunnen we misschien een IA starten?! :)
Ze zijn te koop bij www.imd.nl (de officiele acer reperateur van Nederland) het nummer voor de module is Travelmate 4000 series = 54.T48V7.001 euro 45,53 ex btw.
Bij bestelling onder de euro 100,- komt er wel euro 25,- administratie kosten bij.

Als er een IA komt dan koop ik er misschien ook wel eentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietProem schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:33:
[...]

Ze zijn te koop bij www.imd.nl (de officiele acer reperateur van Nederland) het nummer voor de module is Travelmate 4000 series = 54.T48V7.001 euro 45,53 ex btw.
Bij bestelling onder de euro 100,- komt er wel euro 25,- administratie kosten bij.

Als er een IA komt dan koop ik er misschien ook wel eentje!
Ik heb nu geen tijd (dit weekend) maar wil best helpen met een IA :) . Andere kant is een bluetooth stikje goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Laatst online: 18-09 12:45
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:17:
[...]

Ik heb nu geen tijd (dit weekend) maar wil best helpen met een IA :) . Andere kant is een bluetooth stikje goedkoper :)
Of zoals ik al in een ander topic heb gezet de aanbieding van Dynabyte:

Bluetooth PC-Card voor € 29,95.

Tips om het voor elkaar te krijgen om met de Bluetooth schakelaar mijn Cardbus slot (en dus mijn Bluetooth kaart) aan en uit te zetten zijn nog steeds welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

pruiter schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:23:
[...]

Ik heb ook een Acer Aspire 1681WLMI en bij mij staat de fan bij gebruik van een optisch USB muisje ook vrij veel aan (niet constant).

Wat mij opviel is dat speedstep niet lijkt te werken, als er een (no-name) USB muis is aangesloten.
Als ik met het THG programma'tje de clocksnelheid van mijn CPU bekijk dan blijft deze op de Accu gewoon 1500 MHz, ook als ik niets doe. Trek ik vervolgens de USB muis eruit dan klokt de processor onmiddelijk terug en de kloksnelheid verandert dan ook zoals het hoort dynamisch met het processorgebruik.
Misschien dat dit de oorzaak is van het aanslaan van de koeling bij gebruik van een muis, de processor loopt dan immers constant op volle snelheid.

Ben trouwens benieuwd of TM 4000 gebruikers hier ook last van hebben, aangezien de laptops op het toetsenbord na zo ongeveer identiek zijn.
Als mensen er helemaal geen last van hebben dan zou ik graag weten welk (optisch) muisje ze gebruiken, zodat ik dat stroomslurpende no-name ding hier weg kan doen.
Ik heb sinds november vorig jaar een TM 4001LMi. Ik hang er ook altijd logitech muizen aan. Heb er een standaard ding bijgekocht, maar thuis gebruik ik ook vaak mn MX510. Maar de fan slaat nooit aan. Ik gebruik mn laptop vooral voor videobewerken of wat mobiel tik/surfwerk in de tuin, maar zelfs tijdens videobewerken, met de cpu op full speed, slaat mn fan maar af en toe aan. Dat je fan dus aanslaat met een muis aan usb is dus een bug ofzoiets, iig niet normaal (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 07:39

netblade

Sunrise

Ik heb een probleempje denk ik.
Telkens als ik mijn scherm open en dicht klap zie ik van die strepen door het beeld.
Betekent dit dat mijn scherm aan het overleiden is?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
netblade schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:33:
Ik heb een probleempje denk ik.
Telkens als ik mijn scherm open en dicht klap zie ik van die strepen door het beeld.
Betekent dit dat mijn scherm aan het overleiden is?
Yup, bij mij freezde die soms naar volledig wit beeld. Na een tijdje was hij volledig dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, vanwege prijs en mogelijkheden van dit apparaat, overweeg ik dus deze laptop aan te schaffen, maar ik lees veelal 'negatieve' ervaringen en dan met name over de service van de fabrikant....

..Maar, is dit apparaat dan werkelijk kwalitatief zo slecht, of zijn het slechts gefrustreerde reacties van de mensen bij wie iets mis was/ging en is de overgrote meerderheid tevredne over dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
http://www.kieskeurig.nl/...M%20705%201500%20MHz).htm
Cijfers zijn netjes, en persoonlijk ben ik zeker niet ontevreden met deze laptop.
De keuze ligt toch echt bij jou, heb je geen winkel in de buurt waar je even wat met een demo model kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:37:
Goed, vanwege prijs en mogelijkheden van dit apparaat, overweeg ik dus deze laptop aan te schaffen, maar ik lees veelal 'negatieve' ervaringen en dan met name over de service van de fabrikant....

..Maar, is dit apparaat dan werkelijk kwalitatief zo slecht, of zijn het slechts gefrustreerde reacties van de mensen bij wie iets mis was/ging en is de overgrote meerderheid tevredne over dit apparaat.
je gaat enkel hier posten als er iets scheelt hé? Ik ga niet posten om de 5min dat het een degelijke laptop is, hoewel ik achteraf gezien dit ding niet gekocht zou hebben. Waarom? Een paar functies mis ik toch of had ik echt anders gezien:
- Docking station !!
- Poorten anders geposiionerd.
-formaat: echt iets te groot, baal ik van
- stevigheid, iets te weinig.

Maarja, hij moet nog 2jaar mee voor ik hem vervang. :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
jvvv schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:35:
[...]

je gaat enkel hier posten als er iets scheelt hé? Ik ga niet posten om de 5min dat het een degelijke laptop is, hoewel ik achteraf gezien dit ding niet gekocht zou hebben. Waarom? Een paar functies mis ik toch of had ik echt anders gezien:
- Docking station !!
- Poorten anders geposiionerd.
-formaat: echt iets te groot, baal ik van
- stevigheid, iets te weinig.

Maarja, hij moet nog 2jaar mee voor ik hem vervang. :d
Klopt, een echt docking station mis ik ook. Verder valt randapparatuur alleen via USB aan te sluiten, aangezien er geen enkele LPT/COM of zelfs PS/2 poort op zit.
Wat toch wel als een nadeel geld imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

r0b schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:06:
[...]

Klopt, een echt docking station mis ik ook. Verder valt randapparatuur alleen via USB aan te sluiten, aangezien er geen enkele LPT/COM of zelfs PS/2 poort op zit.
Wat toch wel als een nadeel geld imo.
zijn nog weinig notebooks die alles erop en er aan heeft, com kun je zowiezo vergeten dat is zo dood als maar kan voor laptops.
LPT kom je nog wel tegen maar bij vooral duurdere merken.
Voor gewoon huis tuin kantoor gebruik werkt deze notebook prima, alhoewel ik m toch even terug ga sturen voor het scherm denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06

Pubbert

random gestoord

Op Salland staat nu een Travelmate 4101WLMi met X700:

http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=11789

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover mij bekend komt de TM4101WLMi in de Benelux met een X600... 99% zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 17:05

nihitsia

The Banana goes on always on

Is een WLMI acer laptop eigenlijk ook groter (breder) dan een LMI?

Gamebak Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

nihitsia schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:19:
Nope, ze zijn beide gelijk als het gaat om afmetingen.
Maar voor die paar euro dat een breedbeeld kost zou ik de breedbeeld versie kopen.
Ik was er eerst ook niet echt voor (lees eerste reacties in het deel1 topic) maar kan nu niet meer zonder.
het werkt echt heerlijk!

Ps: Het beeldscherm probleem heb ik zelf opgelost met een vriend samen, contactjes zaten niet helemaal goed (vreemd dat die verschieten maargoed)

[ Voor 15% gewijzigd door netblade op 09-05-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

nihitsia schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:19:
Nee, afmetingen zijn hetzelfde. Alleen heb je minder grootte randen links en rechts van je scherm, want breder. Niet dat bij LMi de randen breed zijn ofzo, maar dat moet je voor jezelf maar ff bevestigen door het zien van een model of foto's.
Wel is de WLMi een paar gram zwaarder, maar dat had je misschien al gezien op de site van Acer of ergens anders ;)

ff tussendoor voor degene die zich afvraagt wat te doen met deze laptop (na het lezen van dit topic): Ik zou zeggen kopen. Zoals al eerder gezegd: er staan hier wel een aantal klachten, maar daarvoor kom je hier toch? (of voor tips zoals DL support) Ik kan dan wel ff melden ik heb er alleen maar plezier van gehad. Heb er mn vakantievideo op bewerkt en ben blij dat ik dat niet op mn athlon 1800 heb hoeven doen... Ding werkt goed en is niet duur, dat eerste doen veel merken, dat tweede maar weinig, een echt studentenlaptopje. Als vertegenwoordiger koop je natuurlijk een Dell oid.
Verder kleine probleempje gehad met de brander: die wilde niet meer branden en gebrande cds lezen. Gelukkig heb ik um op stage (tegen inkoopsprijs) gekocht dus ff een belletje en laten regelen dat ik alleen de brander hoefde te brengen en dat ze die zouden opsturen. Met 14 dagen had ik een nieuwe (zelfde type) brander met standaar DL-support, dus hoefde ik ook geen firmware flashs te doen. Dus kopen bij een echte winkel ipv. onlineshop heeft ook zo zn voordelen.
Verder werkt alles en doetie het sneller dan mn 1800XP. 1 puntje: harde schijf is misschien wat langzaam op 4200RPM, maar die is heeel makkelijk te vervangen. Het schijnt dat een 7200RPM nauwelijks negatieve invloed op de batterijduur heeft (staat in deel 1 dacht ik).
Tot zover mijn (ongevraagde ;) ) review, van mijn TM4001LMi, bijna half jaar in bezit.
netblade schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:20:
[...]

Nope, ze zijn beide gelijk als het gaat om afmetingen.
Maar voor die paar euro dat een breedbeeld kost zou ik de breedbeeld versie kopen.
Ik was er eerst ook niet echt voor (lees eerste reacties in het deel1 topic) maar kan nu niet meer zonder.
het werkt echt heerlijk!

Ps: Het beeldscherm probleem heb ik zelf opgelost met een vriend samen, contactjes zaten niet helemaal goed (vreemd dat die verschieten maargoed)
Voor dat oplossen: wat/waar heb je de laptop losgedraaid en die contactjes waren zo weer recht te drukken? niet dat ik het probleem heb, maar wil de oplossing wel weten :P

[ Voor 16% gewijzigd door Arie-Kanarie op 09-05-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

[b][message=23346540,noline]

[...]

Voor dat oplossen: wat/waar heb je de laptop losgedraaid en die contactjes waren zo weer recht te drukken? niet dat ik het probleem heb, maar wil de oplossing wel weten :P
Nou een vriend heeft t meeste gedaan, hij zat wat te pielen met die contactjes inderdaad zat wat losjes. nu vraag ik me eigenlijk af of ik nog wel garantie heb (geen seals verbroken ofzo naar mijn weten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een betrouwbaaar bedrijf/site waar ze de 4001WLMi verkopen tegen een redelijke prijs? ik zie hem niet in de pricewatch staan, alhans staat er el, maar die bedrijven verkopen um niet meer of hebben um niet op vooraad.....

ze verkopen op veel plaatsen wel de 4000LMi en de 4001LMi maar niet de 4001WLMi... ;(

Ik heb een notebook nodig ivm met ziekte/ellende. alleen zie ik het bos door de bomen haast niet meer, na uren rondgezocht te hebben op dit forum naar info over notebooks leek me de 4001WLMi wel een goede keuze. hij is snel, goede prestaties, goede videokaart enz. hij moet tenslotte nog wel ff mee gaan.

anyway, ik heb zo'n 1200 pleuro te besteden aan zo'n ding (eig al veel te veel maargoed :p

kan iemand me een beetje helpen?

ow jah, en ik zie nu 1 in een reclamefolder, in duitsland te koop:

Amilo M 1424

15.4 tft wxga (1200 x 800)
intel Centr 1.7 gh
1024mb ddr ram
100gb festplatte :?
multi dvd brander double layer
ati radeon 9700 128 mb
integr w-lan (54mbit)
56k modem, 4-1card reader, firewire
win xp home

1299 euro..
isda wat?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
netblade schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:52:
[...]

Nou een vriend heeft t meeste gedaan, hij zat wat te pielen met die contactjes inderdaad zat wat losjes. nu vraag ik me eigenlijk af of ik nog wel garantie heb (geen seals verbroken ofzo naar mijn weten).
offtopic:
Sssst, niet verder vertellen: ik heb m'n hele laptop al zo'n beetje open gehad voordat hij destijds naar Acer ging. :X :+

Zou lekker zijn, ben je IT'er, mag je je eigen laptop niet open schroeven om er wat aan te veranderen. :X
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:24:
Weet iemand nog een betrouwbaaar bedrijf/site waar ze de 4001WLMi verkopen tegen een redelijke prijs? ik zie hem niet in de pricewatch staan, alhans staat er el, maar die bedrijven verkopen um niet meer of hebben um niet op vooraad.....

ze verkopen op veel plaatsen wel de 4000LMi en de 4001LMi maar niet de 4001WLMi... ;(

Ik heb een notebook nodig ivm met ziekte/ellende. alleen zie ik het bos door de bomen haast niet meer, na uren rondgezocht te hebben op dit forum naar info over notebooks leek me de 4001WLMi wel een goede keuze. hij is snel, goede prestaties, goede videokaart enz. hij moet tenslotte nog wel ff mee gaan.

anyway, ik heb zo'n 1200 pleuro te besteden aan zo'n ding (eig al veel te veel maargoed :p

kan iemand me een beetje helpen?

ow jah, en ik zie nu 1 in een reclamefolder, in duitsland te koop:

Amilo M 1424

15.4 tft wxga (1200 x 800)
intel Centr 1.7 gh
1024mb ddr ram
100gb festplatte :?
multi dvd brander double layer
ati radeon 9700 128 mb
integr w-lan (54mbit)
56k modem, 4-1card reader, firewire
win xp home

1299 euro..
isda wat?
Festplatte = harde schijf. :)
Leuke laptop, maar pas op: je zal dan wel een Duits toetsenbord hebben (ß en dergelijke zut).
Dan zou je voor ~ € 40 even los een nieuw toetsenbordje in Nederland moeten kopen.

Ik weet niet hoe lang je er op kan wachten, mocht je kunnen wachten, kijk dan hier eens naar: [rml][ Sonoma] Acer TravelMate 8100 Series[/rml]

Ik heb mijn 4001WLMi destijds (November 2004) bij de Dynabyte gekocht. :)

[ Voor 66% gewijzigd door r0b op 11-05-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]r0b schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:39

Festplatte = harde schijf. :)
Leuke laptop, maar pas op: je zal dan wel een Duits toetsenbord hebben (ß en dergelijke zut).
Dan zou je voor ~ € 40 even los een nieuw toetsenbordje in Nederland moeten kopen.

Ik weet niet hoe lang je er op kan wachten, mocht je kunnen wachten, kijk dan hier eens naar: [rml][ Sonoma] Acer TravelMate 8100 Series[/rml]

Ik heb mijn 4001WLMi destijds (November 2004) bij de Dynabyte gekocht. :)
bedankt voor snelle antwoord :)

Duits toetsenbord moet ik idd niet hebben :)

De 8100 serie ligt nog niet echt binnen mijn budget, wel een leuk dingetje :) wachten op een goede prijs voor de 8100 is ook niet echt een optie omdat ik eig snel een notebook nodig heb.

Dynabyte verkoopt hem ook niet op ut moment..
naja, ik kijk nog wel verder waar ik hem kan kopen..

ondertussen dit ding ook tegengekomen bij PCSNEL.nl

Fujitsu Siemens - Amilo M-1425

Processorsnelheid 1,6 GHz Type processor Intel Pentium M 725
Cache 2 MB
Geheugen 512 MB Type geheugen DDR RAM
Schermgrootte 15,4 inch Resolutie 1280 x 800 pixels
Videocontroller ATi Mobility Radeon 9700 Videogeheugen 128 MB
Harde schijf grootte 60 GB
PCMCIA 1x Type I of II
LAN 100 Mbps
WLAN 802.11g
Optische drive DVD±R(W) Double Layer
S/PDIF uitgang 1 x Hoofdtelefoon uitgang 1 x Microfoon ingang 1 x
Audio Ingebouwde stereoluidsprekers
Gewicht 3000 g
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition

€ 1.225

Is dat een goede prijs/kwaliteit verhouding? ziet er wel aantrekkelijk uit voor het geval ik de 4001WLMi niet kan vinden.. :?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 17-09 18:50
die 4000LMI is wel een mooie prijs zeg! Niet de nieuwste processor, maar 1 versie sneller is ook gelijk ~150 euro duurder. Daarbij 60 gb schijf, 512 mb ram en dual layer brander, is volgens mij ongekend in deze prijsklasse.
Met die radeon 9700 64mb zal ik toch wel call of duty op 1024x768 kunnen spelen? (zonder AA e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

r0b schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:39:
[...]

offtopic:
Sssst, niet verder vertellen: ik heb m'n hele laptop al zo'n beetje open gehad voordat hij destijds naar Acer ging. :X :+

Zou lekker zijn, ben je IT'er, mag je je eigen laptop niet open schroeven om er wat aan te veranderen. :X\
Heb je gelijk in, maar soms heb ik nog steeds van die strepen in beeld :(
Dacht dat ze weg waren maar wanneer het laptopje wat warmer wordt zie ik ze weer :'(
Toch maar naar acer als het scherm er uit knalt op een dag lijkt me, argg baal hiervan :'(
marteltor schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:37:
die 4000LMI is wel een mooie prijs zeg! Niet de nieuwste processor, maar 1 versie sneller is ook gelijk ~150 euro duurder. Daarbij 60 gb schijf, 512 mb ram en dual layer brander, is volgens mij ongekend in deze prijsklasse.
Met die radeon 9700 64mb zal ik toch wel call of duty op 1024x768 kunnen spelen? (zonder AA e.d.)
Dat lukte zelfs op mijn acer travelmate 244CLe ;) Celly 2,6ghz met intel kaartje
dus ik voorzie geen problemen, HL2 en Doom3 draaien ook met gemak no problemo over here :)

[ Voor 39% gewijzigd door netblade op 11-05-2005 15:57 . Reden: moet ik wel effe de quote afsluiten natuurlijk, even extra info verstrekken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
en welke heb jij? de 4000/4001/4002?
echt mooi ding dit, nog goede standby tijd ook :)
Het zal denk ik een LMI worden, want aan die W heb je volgens mij alleen maar wat als je een film kijkt.
(en de international warranty is wel fijn; ik ga tijdje naar buitenland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

marteltor schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:58:
en welke heb jij? de 4000/4001/4002?
echt mooi ding dit, nog goede standby tijd ook :)
Het zal denk ik een LMI worden, want aan die W heb je volgens mij alleen maar wat als je een film kijkt.
(en de international warranty is wel fijn; ik ga tijdje naar buitenland)
Ik gebruik breedbeeld erg veel eigenlijk, er zijn al genoeg games die dit ondersteunen en je kan echt veel meer kwijt op je desktop. Zou niet meer terugwillen naar die 1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
volgens mij kan je vrijwel even veel kwijt, daar het allebei 15" of 15.4" schermen zijn, alleen een andere verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:38:
volgens mij kan je vrijwel even veel kwijt, daar het allebei 15" of 15.4" schermen zijn, alleen een andere verhouding.
Nopez ;)
1024x768 vs 1200x800 :)

Breedbeeld is erg fijn. Zelf twijfelde ik ook, maar doordat er geen extra euro's voor werd gevraagd deed ik het maar :Y) en ben er zeer tevreden over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
mmm daar heb je gelijk in! ;)
waar werd er trouwens geen extra geld gevraagd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:05:
mmm daar heb je gelijk in! ;)
waar werd er trouwens geen extra geld gevraagd dan?
De prijzen zijn zover ik weet hetzelfde voor de beeldschermen. Dus dan neem je neem ik aan de breedbeeld met hogere resolutie tenzij je programma's/spelletjes runt die je daar niet mee wilt confronteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
volgens mij is de 4000LMI niet eens meer leverbaar. Bij steeds meer winkels staat dat hij uit assortiment is, en bij plover systems staat op=op, maar eigenlijk is hij al uitverkocht...gaat soms de hele TM 4000 serie eruit? :o zou zonde zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door marteltor op 11-05-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:55:
volgens mij is de 4000LMI niet eens meer leverbaar. Bij steeds meer winkels staat dat hij uit assortiment is, en bij plover systems staat op=op, maar eigenlijk is hij al uitverkocht...gaat soms de hele TM 4000 serie eruit? :o zou zonde zijn...
4002 is de vervanger van de 4001 ;) Dus het is logisch dat de 4001 eruit gaat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
erg jammer, die 4002 is toch wel een stukje duurder, en het enige wat je meer krijgt is 100 mhz. Op zich is de aspire 1681wlmi ook een mooi alternatief, die heeft tenminste ook crystal brite scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt met de laatste versie van de TM4002WLMi ook een 80GB harddisk i.p.v. een 60GB harddisk ;)

Inmiddels is er nu de TravelMate 4101WLMi als opvolger, met een Dothan 730 (1.6GHz met 533MHz FSB), 512MB DDR-II geheugen, X700 met 64MB en een standaard double layer brander, adviesprijs € 1199,- incl. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
die 4101 is amper te vinden op internet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:41:
Ik heb vrijdag de 1681WLMI besteld op takeitnow.com

Afgelopen donderdag ben ik naar Dynabyte geweest waar de 4002WLMI en de 1681WLMI stonden te glimmen. Het uiterlijk van de 1681 en de 4002 zijn nagenoeg gelijk, behalve het toetsenbord. Toen ik aan de medewerker vroeg waarom de 1681 200 Euro goedkoper was kon hij eigenlijk geen antwoord geven. Alleen de processor van de 1681 was 0,1 Gig langzamer. De harde schijven waren in de winkel precies gelijk (allebei 40Gig) net als chipset, beeldscherm, videokaart en ga zo maar door. Maar waarom dat zoveel euro's scheelde wist hij ook niet, blijf ik vreemd vinden. Omdat ik met de specs van de 1681 al zeer tevreden was is mijn keuze uiteindelijk op deze notebook gevallen.

Ik denk zelf dat het grote prijsverschil ook te maken heeft met de populariteit van de 4002.

Als ik geluk heb kan ik de notebook morgen ophalen, anders woensdag.

Groeten,
Steven

P.s. Ik weet niet of het al genoemd is in het vorige deel, op deze site is een leuke demo te vinden van de 1681 en de 4002: http://www.acesdirect.nl/...pecificatie&prodid=117941
en hoe bevalt de laptop? Helaas kan ik je dit niet persoonlijk via de email vragen, want je hebt je emailadres niet openbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Een vriend van me heeft een Acer laptop van rond de €2500 (geldboom in de tuin ja..) en hij heeft een soort frontdingetje waar je verschillende soorten geheugenkaartjes van fototoestellen e.d. in kan doen. Weet iemand of dat ook bij de 4000 serie zit?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Sport_Life schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:40:
Een vriend van me heeft een Acer laptop van rond de €2500 (geldboom in de tuin ja..) en hij heeft een soort frontdingetje waar je verschillende soorten geheugenkaartjes van fototoestellen e.d. in kan doen. Weet iemand of dat ook bij de 4000 serie zit?
er is een optie voor een smartcard reader. Maar deze zit er niet standaard in.
Trouwens geldboom >:) ? Ik wil ook een geldboom, kun je die plant niet effe lenen en hier neer planten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:54:
Mini HOWTO

Updaten firmware HL-DT-GSA-4080N
-knip-
Ik mag altijd graag voor de zekerheid m'n oude firmware backuppen. Weet iemand hoe ik dat voor de GSA-4080N kan doen? Of is er ergens de 0h09 firmware te downloaden (+flashtool)? Ik kan hem niet vinden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Iemand de nieuwe Firmware (PSX3) van de officiele Lite-On Site voor de SOSW-852S uitgeprobeerd en welke voor/nadelen heeft deze want ik had hierover niks gevonden.

Ik vraag dit mede omdat ik momenteel versie PS01 heb en deze al 2dvd's dirty (Betreft DVD+R) heeft gemaakt, wanneer ik ze in de dvd speler stop start hij ze wel op en speelt ze deels af maar na een tijdje word t beeld soms vager enzo. en dan zeg hij dat de Disc Dirty is, gekke is dat hij in de laptop van mijn ouders niet eens fatsoenlijk afspeelt en in mijn eigenste laptop geen problemen geeft, wat is dit? Dit gebeurt bij het gebruik van DVD+R, wanneer ik de DVD+RW van hetzelfde merk gebruik werkt deze echter wel op de laptop beneden, dit is notabene op dezelfde snelheid gebrand (deze RW's ondersteunen max 2.4x Speed en mijn DVD+R's max 8x en beide zijn gebrand op 2.4x mede omdat mijn brander niet sneller kan.)

Edit: Leuk, het lijkt wel toeval, ik kom voor het eerst in tijden weer op dit topic terecht (waar de problemen besproken worden) en zet net mijn laptop aan en zie 1.5 keer mijn beeld in 1 scherm uitgelijnd op links en gebruik makend van 15" ipv 15.4", hoop dus echt niet dat dit stand houd, dan kan hij WEER terug voor Scherm/GFX problemen

[ Voor 99% gewijzigd door JunkieXP op 17-05-2005 21:04 . Reden: Probleem ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Acer TRavelmate 4502 LMI heeft GÉÉN ati radeon 9700 aan boord zoals op bijna alle websites vermeld staat, ben hiervan bewust!!!!!
verkeerde informatie.

tonha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over de Firmware PSX3, ik heb deze geprobeerd en werkt vloeiend.
Het enige voordeel dat ik kan ontdekken is vernieuwde media en de snelheid geeft aan 24X.
maar nogmaals hij werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

De snelheid bij een lege drive geeft altijd de speed van de CD in, dit brand dus op 24x en dat verklaard een hoop =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem_ schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:19:
[...]

Ik mag altijd graag voor de zekerheid m'n oude firmware backuppen. Weet iemand hoe ik dat voor de GSA-4080N kan doen? Of is er ergens de 0h09 firmware te downloaden (+flashtool)? Ik kan hem niet vinden. :|
De 0h09 heb ik zelf niet. Ik had eerder al geflashed naar de 0n22 versie. Een backuptool voor LG drives heb ik tot nu toe nog niet gevonden...
Linkje naar de 0n22 Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Heeft er iemand al problemen gehad met de schrijver? Ik heb hem sinds september vorig jaar (4001lmi) en had tot nu de schrijver niet gebruikt 8)7 . als ik nu een cd of dvd wil branden lukt het niet. cd - loopt het proces af en is succesvol voltooid maar als ik hem wil lezen wordt het type niet ondersteund door windows :'( (ook niet op vaste pc) bij dvd loopt ie altijd vast na +- 50%.
Zou dit iets te maken hebben met de brander of hardware?

Nog een vraagje, heeft iemand nu al die originele bluetooht module aangeschaft? en is dit plug&play?

Graag reactie, garantie is ver op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 02:17:
Hallo,
Heeft er iemand al problemen gehad met de schrijver? Ik heb hem sinds september vorig jaar (4001lmi) en had tot nu de schrijver niet gebruikt 8)7 . als ik nu een cd of dvd wil branden lukt het niet. cd - loopt het proces af en is succesvol voltooid maar als ik hem wil lezen wordt het type niet ondersteund door windows :'( (ook niet op vaste pc) bij dvd loopt ie altijd vast na +- 50%.
Zou dit iets te maken hebben met de brander of hardware?

Nog een vraagje, heeft iemand nu al die originele bluetooht module aangeschaft? en is dit plug&play?

Graag reactie, garantie is ver op
Met betrekking tot je brander probeer je Firmware eens te upgraden. Ik had een QSI met hetzelfde euvel. Na een upgrade. Geen problemen meer.
Linkje (kijk naar de firmware voor de EDW-042(Dit is gewoon de SDW met USB behuizing):
Firmware voor de SDW-042

Wat betreft bluetooth. Ik heb Acer hier vorige week eens over gebeld. Hier vertelden ze mij dat dit op het moederbord zit. En je dus aan vervanging zit van het hele moederbord. Wat zo rond de 500 euro gaat kosten.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel aan het kijken naar de Travelmate 4101WLMI.
Maar........ zit er nu een X600, X700 of 9700 in?

Bij Central Point Europe met een X700 volgens hun site, maar als ik er naar vraag wordt ik doorverwezen naar Acer :?

Bij ComputerPirates staat ie met een 9700 :?

Wie gaat mij het licht laten zien? Voor de prijs van 1050 incl. hoef ik het niet te laten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:50:

Bij Central Point Europe met een X700 volgens hun site, maar als ik er naar vraag wordt ik doorverwezen naar Acer :?

Wie gaat mij het licht laten zien? Voor de prijs van 1050 incl. hoef ik het niet te laten :9
Acer.nl zegt het volgende:

TM 4101WLMi Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ M 730(1.6GHz/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR II RAM (2x256), 80GB HDD, DVD-Dual Double Layer, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, ATI X700 64MB, LX.TA505.030

Ik hoop dat dit antwoord je gerust steld. ;)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wasp schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:17:
[...]

Acer.nl zegt het volgende:

TM 4101WLMi Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ M 730(1.6GHz/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR II RAM (2x256), 80GB HDD, DVD-Dual Double Layer, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, ATI X700 64MB, LX.TA505.030

Ik hoop dat dit antwoord je gerust steld. ;)
Hm... bedankt voor je reply. Echter als ik bij de technical specifications kijk zie ik weer dit:

ATI MOBILITY™ RADEON® X600, with 64 MB of external DDR video RAM, supporting ATI POWERPLAY™ 5.0, Microsoft® DirectX® 9.0, PCI Express™ and DualView™

Schijnbaar weet Acer zelf niet eens wat ze in een laptop stoppen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Hallo allemaal,

Nieuw in dit topic, maar ik heb vandaag een Travelmate 4101WLMi besteld bij Holland Computers Hengelo (Wou eerst een 4002WLMi, maar volgens mij is 4101WLMi de opvolger op het Sonoma platform).
Ik heb heel duidelijk gevraagd naar wat er nu in zit, volgens die man een ATi X600 met 64 MB dedicated video ram. En het gewone ram zou DDRII zijn.

Op de Acer site is nl. ook nog onduidelijkheid over het geheugen, bij de korte beschrijving staat DDRII 533 en bij de specificaties staat DDR 333 dus dat is net zo als de verwarring tussen ATI X600 en X700 lekker helder...

Als jullie het handig vinden zal ik wel even gedetailleerd posten wat er echt in zit als ik m heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:42:
[...]

Hm... bedankt voor je reply. Echter als ik bij de technical specifications kijk zie ik weer dit:

ATI MOBILITY™ RADEON® X600, with 64 MB of external DDR video RAM, supporting ATI POWERPLAY™ 5.0, Microsoft® DirectX® 9.0, PCI Express™ and DualView™

Schijnbaar weet Acer zelf niet eens wat ze in een laptop stoppen 8)7
Stuur naar het volgende adres ff een mailtje.
Dan heb je binnen 2 werkdagen duidelijkheid ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met mijn acer 4002WLMI. Het scherm is half kapot! In verticale richting loopt er een balk van onder tot boven met dode pixels. Dit 5cm breed! Dit is natuurlijk niet te doen, en daarom gaat hij terug! Alleen heb ik geen zin in die klote lange rij bij ACER RMA!
Heeft iemand een oplossing? Ik heb hem pas 2maanden.

Rma heb ik al aangevraagd bij salland automatisering

Volgens mij is het de kabel van de videokaart naar het scherm. :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subtiele aan- en uit-knop voor WiFi

Ben ik een sukkel of niet? :? Gister was er een stroomstoring precies toen ik de batterij er [=4001LM1] even uit had. Vanochtend waren de plaatselijke WiFi netwerken onvindbaar. Na eindeloos gepiel met drivers en 'repair' en 'zoek' aanklikken, en zelfs de laptop openschroeven, de handleiding nog maar eens uitgeplozen.

Onderaan het hoofdstukje over 'launch keys' (dat zijn die aparte knopjes naast de power knop) staat dan nog een zinnetje "Daarnaast zijn er twee launch keys aan de voorkant. Zelfs wanneer het deksel gesloten is, hebt u gemakkelijk toegang tot de functies van Draadloos en Bluetooth." Waaruit ik moest afleiden B) dat die brede lampjes aan de voorkant OOK aan- en uit-knopjes zijn.

Kennelijk had ik tijdens de stroomstoring in het donker dat knopje aangeraakt. :X 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 23:46

Kit

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:50:

Bij de Media Markt gezien afgelopen weekend, zit een sticker op keyboard van de X700, daarnaast display properties gechecked (dat ding stond aan), ook X700 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kit schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:18:
[...]

Bij de Media Markt gezien afgelopen weekend, zit een sticker op keyboard van de X700, daarnaast display properties gechecked (dat ding stond aan), ook X700 driver.
Kijk eens aan! Dat is nuttige info. Dus je hebt de 4101WLMI bij de MM gezien? Welke als ik vragen mag? Weet je ook een prijs toevallig? Dan haal ik hem daar wel, krijg ik er nog 20% korting overheen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 23:46

Kit

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:13:
[...]

Kijk eens aan! Dat is nuttige info. Dus je hebt de 4101WLMI bij de MM gezien? Welke als ik vragen mag? Weet je ook een prijs toevallig? Dan haal ik hem daar wel, krijg ik er nog 20% korting overheen! :*)
4101WLMI voor €1199,- bij MM Breda (80gig/X700/15.4"/1.6ghz/M730/512mb > normale specs), ze hebben daar ongeveer 8 dozen van, met daarop een demo exemplaar die gewoon aanstaat, kan je gewoon mee spelen. Op internet is die maar €1050,- zie pricewatch.

[ Voor 3% gewijzigd door Kit op 24-05-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 17:37
Hey, ben zelf ook aan het kijken naar de 4101WLMi en heb bij centralpoint.nl gevraagt wat zij er voor geheugen in hebben zitten (op de site staat namelijk DDR333) zij zeiden:

De 4101 heeft inderdaad 2x256 geheugenmodules (512MB DDR II RAM 2x256)

Zou je hier nu eigenlijk ook rechtsgeldigheid aan hebben ?? Dus als je het bij ze koopt en er zit DDR333 in moeten ze korting geven of alsnog DDRII leveren ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-mail is tegenwoordig rechtsgeldig meen ik. dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik wil mijn windows XP Professional opnieuw installeren. Tot nu toe heb ik daarvoor een extra partitie aangemaakt, en naast de standaard XP Home geïnstalleerd. (dual boot) Nu wil ik eigenlijk van XP Home af, maar ik wil wel de recovery mogelijkheid behouden, mocht 1 en ander fout gaan/garantie/support etc. Kan ik nog steeds recoveren als de C partitie NTFS is? Wat gaat de recovery dan ook aan je partitie grootte en indeling klooien? Neem aan van niet, maar don't know for sure.

Overigens, als je kan recoveren met alleen de recovery cd zou helemaal mooi zijn natuurlijk.

Heb mn TM4000LMI nu bijna een jaar (op 2 maanden na) en het bevalt me nog steeds super goed! Accu gaat nog behoorlijk mee (4.5 uur) en verder totaal geen problemen mee gehad.

EDIT:
Lees net bij de Acer cd's dat je kan kiezen voor een hard disk recovery (backup partitie nodig) of een CD recovery. :)

[ Voor 9% gewijzigd door ND863 op 26-05-2005 20:18 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiForce schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:31:
[...]

Met betrekking tot je brander probeer je Firmware eens te upgraden. Ik had een QSI met hetzelfde euvel. Na een upgrade. Geen problemen meer.
Linkje (kijk naar de firmware voor de EDW-042(Dit is gewoon de SDW met USB behuizing):
Firmware voor de SDW-042

Wat betreft bluetooth. Ik heb Acer hier vorige week eens over gebeld. Hier vertelden ze mij dat dit op het moederbord zit. En je dus aan vervanging zit van het hele moederbord. Wat zo rond de 500 euro gaat kosten.
Wreed wel bedankt!!! _/-\o_

Werkt perfect nu.
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een laptop, de Travelmate 4601 [net nieuw heb ik begrepen] vind ik heel interessant. Ik heb een aantal vragen over deze laptop maar ook over Acer in het algemeen...

1. Krijg je bij Acer ook echt een originele CD mee van windows? Ik wil namelijk partities maken enzo en dat kan niet met een recovery disk.. bah
2. Hoe snel is een X600 Radeon eigenlijk? Ik speel nu Command and Conquer Zero Hour op een desktop met daarin een GF 5900XT, is dat vergelijkbaar of zelfs sneller?
3. Maakt de laptop volgens jullie veel geluid, warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 07:11:
Ik ben op zoek naar een laptop, de Travelmate 4601 [net nieuw heb ik begrepen] vind ik heel interessant. Ik heb een aantal vragen over deze laptop maar ook over Acer in het algemeen...

1. Krijg je bij Acer ook echt een originele CD mee van windows? Ik wil namelijk partities maken enzo en dat kan niet met een recovery disk.. bah
2. Hoe snel is een X600 Radeon eigenlijk? Ik speel nu Command and Conquer Zero Hour op een desktop met daarin een GF 5900XT, is dat vergelijkbaar of zelfs sneller?
3. Maakt de laptop volgens jullie veel geluid, warmte?
1. Nee, je krijgt alleen een recovery cd ;)
2. Moet je zelf even reviews zoeken. Maar ik denk zelf dat je desktop VGA niet veel sneller is.
3. Mijn Acer 4002WLMI maakt haast geen geluid. Als je een hd upgrade gaat doen (naar 5400 of 7200rpm) zul je wel iets meer gelud horen.Maar nog steeds lekker stil :)
Over HD geluid is een review op de FP laatst geweest van Femme zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik wel een windows cd erbij wil, moet ik dan de OEM versie kopen [max. 150 euro] of de versie van 300-350 euro zoals gebruikelijk bij een aanschaf van een desktop pc?
Ik vind het eigenlijk niet kunnen, 1400 euro neerleggen en geen originele windows...
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste