[Ervaringen] Acer TravelMate 4000-serie Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 22.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 17:37
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:57:
Maar als ik wel een windows cd erbij wil, moet ik dan de OEM versie kopen [max. 150 euro] of de versie van 300-350 euro zoals gebruikelijk bij een aanschaf van een desktop pc?
Ik vind het eigenlijk niet kunnen, 1400 euro neerleggen en geen originele windows...
Tja als je student bent kun je evenueel via ja Universiteit of je Informatiewetenschappen studievereniging een goedkope studenten licencie versie kopen, anders.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het gebruikelijk bij Acer [of andere merken laptops] dat je geen originele XP cd erbij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:57:
Maar als ik wel een windows cd erbij wil, moet ik dan de OEM versie kopen [max. 150 euro] of de versie van 300-350 euro zoals gebruikelijk bij een aanschaf van een desktop pc?
Ik vind het eigenlijk niet kunnen, 1400 euro neerleggen en geen originele windows...
Ik geloof dat je met de serial die met de laptop meegeleverd word een "normale" windows legaal kun instaleren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik vind dit achteraf gezien wel belangrijke informatie... Als je bijv. een laptop koopt van Promedion of Asus krijg je dus wel de originele XP disc mee.... en dan gaat het toch om 120-150 euro, afhankelijk van Home Edition of Pro... dit verandert dan ook de prijs/kwaliteit verhouding...
Nu wil ik het zeker niet op de spits drijven dat dit doorslaggevend is maar het is zeker geen pluspunt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Travelmate 4101wlmi gisteren gekregen,
In tegenstelling tot wat die man van de computerzaak me vertelde zit er wel een ATi Radeon X700 in in plaats van een X600.
Nou, daar gaan we niet over klagen ;)

Ik heb gelijk die standaard XP home eraf gegooid, en een XP PRO NL (had ik via mn School voor €20 :*) ) erop gegooid.

Ik heb alleen nog n beetje troubles om de X700 driver goed te krijgen, omdat de recentste driver van Acer.nl niet wil installen, moet ik nog ff met de hand proberen. De driver die op de bijgeleverder driver cd staat werkt wel, maar dat is denk ik niet de meest recente versie.

Gedetailleerde Specs, zoals beloofd.
Ik heb de specs uitgelezen met AIDA32 en Sandra 2005.

CPU: Intel Pentium M 730 (Dothan 533/2MB) (en de PCIe chipset die dr bijhoort)
Mobo: Acer Inc. Crane II, Phoenix BIOS (zeer uitgekleed)
RAM: Hyundai HYMP532S64P6-E3 DDRII (Kan volgends AIDA32 op 800 Mhz)
VGA: ATi Mobility Radeon X700 met 64 MB dedicated VRAM
HDD: Seagate Momentus 4200.2 (80GB/4200RPM/8MB/ATA100)
DVD+/-RW:Matshita UJ-840D (8X+R, 4X+RW, 4X-R, 2X-RW, 2,4X+R-DL)
Audio: Conextant AMC Audio Intel 82801FB AC'97 Audio Controller
LAN: Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller (kan zijn dat ie Gbit is, en ik de verkeerde driver heb)
WLAN: Intel PRO/Wireless 2200B/G 54 mbit
Accu: Sanyo 14,8 Volt 4400 mAh
Adapter: Lite-On 19 Volt, 3.42A (Met een lapje erop :Y) )

Als je wil weten wat de precieze specs van de Chipset en de CPU zijn, kan je altijd even op de site van BalusC kijken (sommigen kennen die denk ik wel) http://balusc.xs4all.nl/ned/wel.html

Ok dat was het wel ff, als iemand nog iets moet weten dan hoor ik t wel!

Grtz, Bouwvakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik hier een aantal berichten lees over de TM4101 en zijn prijs vind ik hem ook interessant, maar... welke is sneller? De TM4601 of de TM4101? Ik zou zeggen de TM4101 want die heeft een X700 en DDR2 geheugen... maar de TM4601 heeft weer pci express?! dus wie kan hier iets meer zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X700 is PCI-Express :P
Dus beide zijn gelijk wat dat betreft. Er komt een nieuwere uitvoering van de TM4601, staat nog niet op de Acer site, met DDR-II geheugen.

Dan is het enige verschil tussen de 4101WLMi en 4601WLMi_DDRII:
80GB vs. 60GB
Double Layer DVD+/-RW vs. SuperMulti Double Layer DVD+/-RW
XP Home vs. XP Pro
1199 vs. 1399 (of was het nou 1499) als adviesprijs incl. B.T.W.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Hallo mede-tweakers,

Ik heb de laatste paar week met Acer zitten mailen over het upgraden/uitbreiden van de TM4001LMI.
Hier kwam het volgende uit.
Ik kon alleen het geheugen upgraden naar 2GB 333MHZ DDR SoDiMM.
Ik kon mijn hdd en optische drive niet eens upgraden volgens hun :?
Dit lijkt mij stug. Aangezien hier geen beperkingen meer op zitten met de huidige BIOSen :P. In ieder geval is de grens voor alsnog niet bereikt.
Dus dit kan zowiezo.
Een optische drive moet ook kunnen. Het is alleen uitkijken met betrekking tot het frontje.

Ik heb ook nog gevraagt naar het upgraden van de cpu.
Dit kon niet volgens hun met betrekking tot de hitte.
Weer iets wat niet klopt, want in het hoofdstuk met onderdelen op het internet zie ik toch duidelijk maar één type cooler. En de snelste cpu is een 2Ghz :P

Daarnaast heb ik nog ff naar bluetooth gevraagt. Dit zat op het moederbord volgens Acer.
En als je dit wou moest je je hele mobo vervangen. Gelul, want in hun eigen service manual staat toch duidelijk een bluetooth module. :+

Wat je niet kan toevoegen is een cardreader. Dit zit wel op het moederbord.
Staat ook in de service manual ;)

Het moraal van het verhaal.
Upgrade je laptop lekker. En luister niet naar Acer, want die willen alleen maar nog een laptop slijten. |:(
(BTW. Ik vindt het een zeer upgradebaar laptopje :P)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:53:
Is het gebruikelijk bij Acer [of andere merken laptops] dat je geen originele XP cd erbij krijgt?
Mag ik vragen waarom je je zo druk maakt over een OEM versie, hetgeen dat jij aangeeft zonder originele Windows geen partities aan te maken zijn klopt namelijk niet, ik draai al 3 jaar een PC met een OEM versie en heb deze in 6 partities zitten, en stel dat dat niet via de CD was gegaan had je altijd nog zoiets als FDisk, of naderand via Rechtsklik "deze Computer" -> Beheren -> Schijfbeheer.

Maar dat kan ook aan mij liggen, misschien zie ik het allemaal verkeerd.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:37

netblade

Sunrise

Hmm het is dan toch echt zo ver.
Ik ga m'n notebook opsturen ter reparatie,
Wordt af en toe helemaal gek van dat scherm.
Denk dat de gfx card + scherm een beetje gaar zijn.
Ach hij wordt toch opgehaald, 3 weken weg daarna hoop ik dat de problemen over zijn

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de travelmate 4001Wlmi nu zo'n half jaar in mijn bezit en ik wou even zeggen dat ik het een super fijne laptop vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:27:
Dus beide zijn gelijk wat dat betreft. Er komt een nieuwere uitvoering van de TM4601, staat nog niet op de Acer site, met DDR-II geheugen.

80GB vs. 60GB
XP Home vs. XP Pro

Heeft iemand enige ervaring met het spelen van Command & Conquer op deze laptops? Zoja, loopt dat?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel ervaring met C&C en mijn 4001 WLMI en ik moet zeggen het loopt heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Zeg ik heb een vraagje, ik wil binnenkort een laptop kopen, ik zit te denken aan de Acer TM 4051 (P-M 715; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15" TFT; WXP Home). Maar ik heb nog wel een paar vragen: Ik las net ergens op GoT dat je geen partities kan maken bij de TM, is dat waar?

En ik heb ook nog een vraagje over een verzekering, wat voorn soort moet ik nemen, en hoe duur is die? Ik wil de laptop ook gebruiken om mee te nemen naar school e.d. Maar ik kan er redelijk weinig over vinden, dus graag wat advies ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=23475961,noline]

Daarnaast heb ik nog ff naar bluetooth gevraagt. Dit zat op het moederbord volgens Acer.
En als je dit wou moest je je hele mobo vervangen. Gelul, want in hun eigen service manual staat toch duidelijk een bluetooth module. :+
Hoe zit dat nou met die bluetooth module is dit mogelijk op de Acer 4101 staat op de site namelijk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisonline schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:57:
Zeg ik heb een vraagje, ik wil binnenkort een laptop kopen, ik zit te denken aan de Acer TM 4051 (P-M 715; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15" TFT; WXP Home). Maar ik heb nog wel een paar vragen: Ik las net ergens op GoT dat je geen partities kan maken bij de TM, is dat waar?

En ik heb ook nog een vraagje over een verzekering, wat voorn soort moet ik nemen, en hoe duur is die? Ik wil de laptop ook gebruiken om mee te nemen naar school e.d. Maar ik kan er redelijk weinig over vinden, dus graag wat advies ;).
Partities kan je makkelijk maken hoor ;)
Verzekering heb ik niet, ze willen zover ik weet toch vaak alleen verzekeren als hij aan een kabeltje zit etc. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:41:
[...]

Partities kan je makkelijk maken hoor ;)
Verzekering heb ik niet, ze willen zover ik weet toch vaak alleen verzekeren als hij aan een kabeltje zit etc. :Y)
Dan bedoel ik meer zo'n garantie (ik weet nu zo 1-2-3 de naam er niet meer van :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om de 4101wlmi te aanschaffen maar vraag me af of er de komende maand nog denderende wijzigingen zullen komen in de laptop branche nieuw mogelijkheden bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar vragen:

Ik ben de bezitter van een TM 4001 LMi en had hier tot voor kort geen problemen me ondervonden. Nu komt het echter af en toe voor dat de laptop zonder schermverlichting opstart. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Verder zit ik erover te denken om XP Pro te installeren. Wil dan gelijk even de recente drivers van de FTP van Acer gaan gebruiken. De installatie hiervan lijkt me opzich geen problemen te hoeven geven. Ik zag echter ook dat het mogelijk is om bios te "flashen". Hier heb ik echter geen ervaring mee. Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ja hoor vorige week was het weer zover. Mn brander kon niets meer met cd's cdrom's cd-r's (leeg en gebrand) en dvd's (legale/gebrande/lege) had die ook moeite mee. Later deed dvd nog wel redelijk. maar cds was afgelopen, hoop gespin en rare kraak-achtige geluiden als of de laser niet goed kon bewegen. Dus ik maar weer bellen en nu zit ik weer zonder dvdbrander. Ik kan het bekende probleem (uit de startpost) Slimtype/LiteOn SOSW852S geeft de geest na een nog onbepaalde tijd dus bevestigen. Dit is mn tweede al sinds november. Veel brander doet ik niet en in die tijd dat ik um heb is die misschien 5 keer mee naar school geweest, hij staat dus veel stil netjes in zn tas. Wel hadden beide branders verschillende firmware. De eerste had standaard geen DL-ondersteuning, die heb ik flasht (zoals ergens beschreven) de tweede had standaard DL ondersteuning maar de firmware-versie ben ik vergeten, was wel een heel andere dan ik tot nu toe gehad heb.
Omdat dit de 2e keer is vroeg Acer of het misschien een idee was om de hele laptop op te sturen om te kijken of er misschien iets aan de laptop niet goed was. Dit kwam mij slecht uit ivm school. Maar zou dit kunnen? en waar zou het dan aan kunnen liggen? Die piekspanning op de USB-poort, na inpluggen van netstroom?
Wie heeft deze brander ook in zijn/haar laptop, hoelang en ook al problemen mee gehad?

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiForce schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:57:
Ik heb ook nog gevraagt naar het upgraden van de cpu.
Dit kon niet volgens hun met betrekking tot de hitte.
Weer iets wat niet klopt, want in het hoofdstuk met onderdelen op het internet zie ik toch duidelijk maar één type cooler. En de snelste cpu is een 2Ghz :P

Het moraal van het verhaal.
Upgrade je laptop lekker. En luister niet naar Acer, want die willen alleen maar nog een laptop slijten. |:(
(BTW. Ik vindt het een zeer upgradebaar laptopje :P)
Ik heb nog een "oude" met 1MB cache, ik krijg zeker wel problemen als ik een CPU met 2MB cache op het mobo plak... :?

C&C draait inderdaad perfect op de ASUS, het laden duurt even omdat ik een 4200 rpm harde schijf heb, maar tijdens het spelen heb ik nooit last van vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

@Arie-Kanarie : mijn brander is ook 2 dagen geleden overleden. Hij leest "soms" nog wat, maar schrijven (zowel CD als DVD) is er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

D-Jay schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:19:
@Arie-Kanarie : mijn brander is ook 2 dagen geleden overleden. Hij leest "soms" nog wat, maar schrijven (zowel CD als DVD) is er niet meer bij.
En hoelang heb jij um al? Bellen naar de zaak waar je de laptop gekocht heb en vragen of ze kunnen regelen dat je alleen de brander op hoeft te sturen, dan loop je ff 2 weken met een gat in je laptop, maar dan heb je nog wel je laptop. Als ze een beetje service verlenen dan kunnen ze dat wel voor je regelen. (zorg wel ff dan je serienummer van je laptop bij de hand heb, staat achterop)

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een goede week een Acer 4101 WLMI, prima apparaatje voor zijn geld. Doet het leuk en heb nog lang niet alle functies geprobeerd.

Heb wel enige minpuntjes. De onderkant wordt errug warm. Ik had begrepen dat Centrino's niet zo warm werden, dus dat valt me een beetje tegen. Iemand gelijke ervaringen?

Voorts slaat hij wel eens volledig vast (vandaag net 3x op rij). En er zit geen reset-knop op dit apparaat. Maar het vastslaan kan ookmet windows te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:13:
[...]

Hoe zit dat nou met die bluetooth module is dit mogelijk op de Acer 4101 staat op de site namelijk van niet.
Ik kan niks met zekerheid zeggen hier over. Want dan zou ik mijn laptop uit elkaar moeten halen.
En dan bedoel ik compleet uit elkaar halen.
Daarnaast zit er ook nog garantie op. Dus ik sluitel er nog even niet aan.

Ik heb trouwens een 4001LMI. Ik weet niet of dit iets uit maakt. (denk het niet trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:31:
Heb sinds een goede week een Acer 4101 WLMI, prima apparaatje voor zijn geld. Doet het leuk en heb nog lang niet alle functies geprobeerd.

Heb wel enige minpuntjes. De onderkant wordt errug warm. Ik had begrepen dat Centrino's niet zo warm werden, dus dat valt me een beetje tegen. Iemand gelijke ervaringen?

Voorts slaat hij wel eens volledig vast (vandaag net 3x op rij). En er zit geen reset-knop op dit apparaat. Maar het vastslaan kan ookmet windows te maken hebben.
Raar dat hij vastloopt, denk een rotte windows :)
En ''errug'' warm valt wel mee hoor ;) , veel laptops kun je niet eens meer op je schoot houden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:28:
[...]

Ik heb nog een "oude" met 1MB cache, ik krijg zeker wel problemen als ik een CPU met 2MB cache op het mobo plak... :?
Lijkt me niet aangezien het precies hetzelfde bios is. En ook nog eens de zelfde chipset.
Dus het moet lukken lijkt me, succes. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Dankjewel

Nu is hij nog snel genoeg, maar over een half jaartje zal ik hem zeker upgraden.

Gelukkig werkt bij mij op dit moment alles nog perfect. Ik heb hem nu bijna 11 maanden en hij gaat nog als een treintje. Ik moet hem binnenkort alleen een keer formateren, want hij begint aardig vol te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke RPM de harde schijven van de Acer TRAVELMATE 4601 en 4101 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54
En mocht je vaak grote(re) files kopiëren, dan raad ik je echt een snellere aan.
Dat is mijn laptop z'n enige nadeel; de trage schijf. (Werkte eerst met een 60gb 7200rpm 8mb cache, nu een 40gb 4200rpm, ?mb cache).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil dan tussen de 4601 en 4101.
4101 heeft 80 gb, XP home.
De 4601 heeft windows XP pro en 60 gb HD en een card reader.
Zijn er nog meer verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic lezen ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:27:

80GB vs. 60GB
XP Home vs. XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar die is niet compleet zo als ik al zei is er ook nog de CARD reader in de 4601 en niet in de 4101 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik gebruik op me werk een travelmate 4501, het is een fijne laptop, ik kan er goed op photoshoppen en vmware op draaien.En hij is lekker stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was al gecharmeerd van de 4601, en nu er een DDR2 versie van uit komt met een X700 helemaal... waar kun je deze machine in NL kopen? De DDR2 versie is wel al te vinden op de prijslijst van www.acer.nl --> notebooks etc. dus moet dan toch ook al leverbaar zijn!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ook iemand of het mogelijk is om de accu te upgraden, heb nu een Sanyo 4400 mili ampere uur, wou graag een accu met wat meer apere uur en dus ook cellen.
graag info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben op zoek naar een laptop en toevallig 2 vrienden ook, denken jullie dat het mogelijk is om ergens korting te krijgen als we 3 laptops kopen bij 1 bedrijf? We zullen per persoon zo'n €1000 besteden. Iemand hier ervaring mee? En hoeveel korting is normaal?
Uiteraard kan ik ook gaan lopen mailen naar webshops maar die zullen eerst een bestelling willen zien en we wachten sowieso nog tot na de zomervakantie.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 12-06-2005 19:01 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Sport_Life schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:00:
Ik ben op zoek naar een laptop en toevallig 2 vrienden ook, denken jullie dat het mogelijk is om ergens korting te krijgen als we 3 laptops kopen bij 1 bedrijf? We zullen per persoon zo'n €1000 besteden. Iemand hier ervaring mee? En hoeveel korting is normaal?
Uiteraard kan ik ook gaan lopen mailen naar webshops maar die zullen eerst een bestelling willen zien en we wachten sowieso nog tot na de zomervakantie.
Misschien zon 200 eurie korting op de hele bestelling, misschien meer. Ik denk dat je bij een echte winkel meer korting kunt bedingen als de verkoper een goede bui heeft, dan bij een webshop, aangezien die laatste meestal al scherpere prijzen hebben.
Ik weet niet hoe handig je met afdingen in een winkel bent, anders is een mailtje misschien makkelijker. Ik wens je veel succes en we horen de uitslag wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
Sport_Life schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:00:
Dan plaats je een bestelling onder vooruitbetalen. Dan mail je ze met die vraag. Normaal zouden ze de prijs dna nog wel moeten kunnne aanpassen. Ga je hier niet mee accoord betaal je niet, en krijg je niks.:P Maar laat ze dat dan wel weten, is wel zo netjes.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:14
Kheb vorige week mn laptop terug gestuurt, omdat ik constand artifacten heb van mn vid card(9700)

Laptop is bij elkaar 4 dagen weggeweest, moederbord is vervangen
Nu geen problemen mee...

Toch wel super service he!!!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
Animal schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:32:
Kheb vorige week mn laptop terug gestuurt, omdat ik constand artifacten heb van mn vid card(9700)

Laptop is bij elkaar 4 dagen weggeweest, moederbord is vervangen
Nu geen problemen mee...

Toch wel super service he!!!???
Dat is idd wel goeie service! Ging dat via Acer of ook nog via een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Heh heb nu weer iets raars. Ik heb XP Pro opnieuw geïnstalleerd (4000LMi) en er blijft, na het installeren van de drivers op de system cd, nu 1 onbekend USB apparaat over. Als ik mn Ipod Mini aansluit dan zegtie dat het harder kan door USB2.0. Kennlijk draait het zaakje nu op USB1.1 dus. Maar de juiste (Intel) driver kan die niet vinden :? Bij mn vorige XP Pro install ging alles in 1x goed.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:53:
Heh heb nu weer iets raars. Ik heb XP Pro opnieuw geïnstalleerd (4000LMi) en er blijft, na het installeren van de drivers op de system cd, nu 1 onbekend USB apparaat over. Als ik mn Ipod Mini aansluit dan zegtie dat het harder kan door USB2.0. Kennlijk draait het zaakje nu op USB1.1 dus. Maar de juiste (Intel) driver kan die niet vinden :? Bij mn vorige XP Pro install ging alles in 1x goed.
Wel sp1 geinstalleerd etc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Ik heb inmiddels een acer 4101 wlmi(tm natuurlijk).

En die bevalt me goed. Alleen staat er geen windows xp home op maar heb ik er maar meteen xp pro op gezet. Drivers van de cd werken gewoon.

Helaas heb ik geen goede 3d mark link kunnen vinden anders had ik die ff gedraaid. Maar tot nu toe bevalt hij goed.

zeker na het installeren van acer epowermanagement. Want voordat ik dat had gedaan bleef het scherm erg donker op netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het al langs is gekomen, maar ik kan het niet vinden en zit met het volgende probleem.
Hoe kan ik mijn DVD brander uit mijn TravelMate 4001 WLMI halen.

Ik wou deze er vandaag uithalen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik de handleiding erbij pak staat er dat je zo'n schuifje opzij moet schuiven wat je ook moet doen als je je accu eruit haalt maar die zit er bij mij niet op want wat ik kan zien is de vorm er wle alleen zit daar een stikkerte erop en geen schuif. Ik heb ook al aan de stikker gevoelt maar voel ook geen gat waar een schroefje in kan zitten.

Rondom de DVD brander zitten 4 schroefjes aan de onderkant van mijn laptop, deze 4 heb ik er al uitgehaald maar hij wil er nog steeds niet uit. Ik heb er ook al aan gestrokken maar durf niet meer kracht te zetten, omdat ik bang ben dat er wat afbreekt.

Wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:50:
Misschien dat het al langs is gekomen, maar ik kan het niet vinden en zit met het volgende probleem.
Hoe kan ik mijn DVD brander uit mijn TravelMate 4001 WLMI halen.

Ik wou deze er vandaag uithalen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik de handleiding erbij pak staat er dat je zo'n schuifje opzij moet schuiven wat je ook moet doen als je je accu eruit haalt maar die zit er bij mij niet op want wat ik kan zien is de vorm er wle alleen zit daar een stikkerte erop en geen schuif. Ik heb ook al aan de stikker gevoelt maar voel ook geen gat waar een schroefje in kan zitten.

Rondom de DVD brander zitten 4 schroefjes aan de onderkant van mijn laptop, deze 4 heb ik er al uitgehaald maar hij wil er nog steeds niet uit. Ik heb er ook al aan gestrokken maar durf niet meer kracht te zetten, omdat ik bang ben dat er wat afbreekt.

Wie kan mij hiermee helpen?
Dit stond nog in mijn 'Sent items':

1. Draai de schroeven aan de achterkant van de laptop (onder het scherm) los.

2. Nu kan je de ‘strip’ boven je toetsenbord loshalen. Pas op: dit zit vastgeklikt, dus even wrikken en hij komt los.

3. Vervolgens kan haal je twee schroefjes los die het toetsenbord op zijn plek houden

4. Hierna haal je het toetsenbord los. Pas op: de connector om het keyboard zit vastgeklikt, mocht je deze ook los willen halen: trek het witte stukje plastic omhoog, en je zal de connector los kunnen halen.

5. Nu zul je boven de DVD drive één schroefje zien zitten. Draai deze los, et voila: je kan de DVD drive er nu uit drukken.

Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sanyo Accu gaat na een klein jaartje nog maar 2 uurtjes mee in tegenstelling tot de ruime 4 uur in het begin. Ik heb mijn 4001 wel eigenlijk constant met accu aan het stroom hangen. Kan ik nog garantie claimen op die accu? Of toch maar een nieuwe kopen, want moet nu eigenlijk constant in de buurt van een stopcontact zitten en daarvoor heb ik geen centrino gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:59:
Mijn Sanyo Accu gaat na een klein jaartje nog maar 2 uurtjes mee in tegenstelling tot de ruime 4 uur in het begin. Ik heb mijn 4001 wel eigenlijk constant met accu aan het stroom hangen. Kan ik nog garantie claimen op die accu? Of toch maar een nieuwe kopen, want moet nu eigenlijk constant in de buurt van een stopcontact zitten en daarvoor heb ik geen centrino gekocht.
Hoe wil je dit onder garantie claimen als het 1) Niet vreemd is als je laptop constant aan de stroom hangt, en 2) Eigenlijk 'normaal' is

Gewoon een paar keer flink ont en op-laden scheelt al een stuk, overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja wist het eigenlijk wel, maar ja misschien hadden jullie al ervaring dat het wel onder de garantie zou vallen.

Goed nieuwe accu dus, welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0b schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:42:
[...]

Dit stond nog in mijn 'Sent items':

1. Draai de schroeven aan de achterkant van de laptop (onder het scherm) los.

2. Nu kan je de ‘strip’ boven je toetsenbord loshalen. Pas op: dit zit vastgeklikt, dus even wrikken en hij komt los.

3. Vervolgens kan haal je twee schroefjes los die het toetsenbord op zijn plek houden

4. Hierna haal je het toetsenbord los. Pas op: de connector om het keyboard zit vastgeklikt, mocht je deze ook los willen halen: trek het witte stukje plastic omhoog, en je zal de connector los kunnen halen.

5. Nu zul je boven de DVD drive één schroefje zien zitten. Draai deze los, et voila: je kan de DVD drive er nu uit drukken.

Succes. :)
Dit is iig erg goed te doen. heb gister zelf mijn ''klepje'' erboven opengemaakt. :*) Als het gewenst wordt, kan ik die pics wel posten. Mijn Acer 4002wlmi gaat RMA a.s. weel ;)

Brak scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.flooren.demon.nl/GoT%20pics%20laptop/LaptopScherm2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.flooren.demon.nl/GoT%20pics%20laptop/Laptopscherm1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.flooren.demon.nl/GoT%20pics%20laptop/Laptopscherm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke accu kan ik het beste bestellen om mijn huidige te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Ik hoor hier heel veel mensen praten over de 4100 serie:

TM 4101WLMi Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ M 730(1.6GHz/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR II RAM (2x256), 80GB HDD, DVD-Dual Double Layer, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, ATI X700 64MB LX.TA505.030

*klik* voor link naar huidige informatie @ www.acer.nl

Terwijl ik persoonlijk meer oog had voor de 4600 serie:

TM 4601WLMi_DDR II Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.6GHz(Dothan 730/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Professional Edition SP2, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR II RAM (2x256), 60GB HDD, DVD SuperMulti Double Layer, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit & Wireless Lan 802.11g, 4-in-1 card reader, ATI X700 64MB LX.T9906.011

*klik* voor link naar huidige informatie @ www.acer.nl

De verschillen zijn al wel opgenoemd, maar welke is nou qua prestaties beter? Heeft niemand een benchmark van een aantal games? Ik koop natuurlijk een notebook om te internetten/filmpje kijken maar toch ook om een beetje te kunnen gamen. (hoef echt geen 100 fps, I know) Welke van de twee is dan het geschikst? :) ;)

Edit:

80GB vs. 60GB
XP Home vs. XP Pro

XP pro heb ik zelf wel
Dvd's branden gaat dan wat langzamer whateavah?
20 gigh extra is fijn
kaartlezer.. meeste digicams sluit je net zo makkelijk met usb kabel aan

Wired & Wireless Lan 802.11g vs Gigabit & Wireless Lan 802.11g
wat is het verschil in snelheid?!

Ik zou zeggen koop ik de 4101, die is goedkoper en benchmarkts zijn gelijkwaardig + je hebt nog wat extra hardeschijf..

[ Voor 32% gewijzigd door Maarten L op 21-06-2005 22:33 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zouden even snel moeten zijn, CPU gelijk, geheugen gelijk, VGA gelijk.... Mss dat die 80GB wat sneller is (2*40GB platters?) i.p.v. de 60GB (3*20GB? platters?). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Uiteindelijk denk ik er nu sterk over na om de 4101 te kopen. Ik heb alleen nog een andere versie gevonden:

*klik* dit is dezelfde maar dan met een 1,7 gigh. Nog iets beter weer?

Specificaties
Processor

merk Intel
processor family Intel Pentium Mobile
type Intel Pentium M 740
snelheid 1700 Mhz
bussnelheid 533 Mhz
cache omvang 2,048 MB Kb
RAM

soort DDR II RAM
standaard 512 MB

Harddisk

capaciteit 80 GB
type ATA/100
CD/DVD drives

CD/DVD Drives DVD-Dual Double Layer

Beeldscherm

soort WXGA TFT LCD
Video

type ATI Mobility Radeon X700
geheugen video-adapter 64 MB

Audio

microfoon Build-in
geluidskaart MS-Sound compatible
Modem

snelheid 56 Kbps
type Y
Modemtype 56K ITU V.92

Netwerk

aanwezig Ethernet/Fast Ethernet/IEEE 802.11b/IEEE 802.11g
Toetsenbord & Muis

muis Built-in touchpad pointing device

Energiebeheer

Gebruiksduur 4,0 hrs uur
Besturingssysteem

versie Microsoft Windows XP Home Edition SP2

Afmetingen

standaard 364 x 279 x 39 mm
Gewicht

standaard 2950 g

Garantie

soort 1 year send-in International Travellers Warranty.
Overige

gebundelde software -Norton AntiVirus? (90 days trial)-Adobe Acrobat® Reader?-Cyberlink PowerDVD®-NTI® CD Maker?-Acer Launch Manager-Acer eManager-Acer System Recovery CD-Acer GridVista (on 15.4" Widescreen models only)
security features -Slot for Kensington lock-BIOS user and supervisor passwords

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:26:
Uiteindelijk denk ik er nu sterk over na om de 4101 te kopen. Ik heb alleen nog een andere versie gevonden:

*klik* dit is dezelfde maar dan met een 1,7 gigh. Nog iets beter weer?
1,7Ghz is 6,25% sneller als de 1,6GHz. Als je veel meer er voor betaald zeker niet doen. Dit geld kan je dan beter besteden aan een memory update 1GB ipv 512MB. Verder zou ik ook voor de 4101 gaan als je keuze tussen deze en de 4601 hebt.

Verder nog een nadelig puntje bij deze laptops (alle laptops van Acer), ze hebben vreselijk slecht geluid. Je kunt er geen muziek op afspelen. Ik zelf heb de Aspire 1681WLMi, heb maar externe boxen d'r bij gekocht I-Trigue 3200 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:14:
[...]

1,7Ghz is 6,25% sneller als de 1,6GHz. Als je veel meer er voor betaald zeker niet doen. Dit geld kan je dan beter besteden aan een memory update 1GB ipv 512MB. Verder zou ik ook voor de 4101 gaan als je keuze tussen deze en de 4601 hebt.

Verder nog een nadelig puntje bij deze laptops (alle laptops van Acer), ze hebben vreselijk slecht geluid. Je kunt er geen muziek op afspelen. Ik zelf heb de Aspire 1681WLMi, heb maar externe boxen d'r bij gekocht I-Trigue 3200 :P
Klopt, maar de meeste laptop hebben brakke box'jes. ;) Maar idd de Acer's doen het iig niet beter als de andere :o !
Een koptelefoon gebruik ik vooral, omdat odnerweg box'jes niet echt handig zijn he 8)7 tenzij je er een desktop vervanger van maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Ik heb mijn sony ex71 witte dopjes, die zijn perfect!

Ik betaal er niet veel meer voor, hij kost 'slechts' 1145 1140 euro'tjes :)

Overigens hoe zit het met de Intel Pentium M snelheid? Ik heb me laten vertellen dat een 1,7 gigh overeenkomt met een 3200+ Amd?

[ Voor 92% gewijzigd door Maarten L op 23-06-2005 00:37 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Waarom ligt dit topic op zijn kont :(

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:32:
Ik heb mijn sony ex71 witte dopjes, die zijn perfect!

Ik betaal er niet veel meer voor, hij kost 'slechts' 1145 1140 euro'tjes :)

Overigens hoe zit het met de Intel Pentium M snelheid? Ik heb me laten vertellen dat een 1,7 gigh overeenkomt met een 3200+ Amd?
Er staat op genoeg plaatsen in dit topic hoe snel het ongeveer is ;) Een iemand zei: ongeveer 2x 1,7ghz= 3,4ghz - 10%van 3,4= 3,06ghz. :)
Ik weet niet of dit precies klopt, maar het zal er wel rond hangen ;)
Maarten L schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:13:
Waarom ligt dit topic op zijn kont :(
Dit kon je gewoon makkelijk vinden en heetf dus eigenlijk niet veel met Acer te maken :Y) Je promoot alleen een ander merk laptop in een ''ervaringen'' topic van acer 8)7 De meeste mensen hebben zelf al gezocht en zijn dus uitgekomen bij Acer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:49:
[...]

Klopt, maar de meeste laptop hebben brakke box'jes. ;) Maar idd de Acer's doen het iig niet beter als de andere :o !
Een koptelefoon gebruik ik vooral, omdat odnerweg box'jes niet echt handig zijn he 8)7 tenzij je er een desktop vervanger van maakt ;)
Hoewel ik toch vindt dat de Line-out van deze laptop zéér slecht geluid levert. Als je hem op een betere geluidsinstalatie plaatst of met betere oordopjes gebruikt (Shure) merk je echt wel dat het op niet veel trekt, zeker in de lage tonen. Daarom denk ik er aan om die PCMCIA kaart van Creative te kopen voor men TM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Nu koop je dan ook niet een laptop voor het geluid.. :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:40:
[...]

Er staat op genoeg plaatsen in dit topic hoe snel het ongeveer is ;) Een iemand zei: ongeveer 2x 1,7ghz= 3,4ghz - 10%van 3,4= 3,06ghz. :)
Ik weet niet of dit precies klopt, maar het zal er wel rond hangen ;)

[...]

Dit kon je gewoon makkelijk vinden en heetf dus eigenlijk niet veel met Acer te maken :Y) Je promoot alleen een ander merk laptop in een ''ervaringen'' topic van acer 8)7 De meeste mensen hebben zelf al gezocht en zijn dus uitgekomen bij Acer ;)
Ik bedoelde dat er geen berichten meer geplaatst werden ;)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:03:
[...]

Ik bedoelde dat er geen berichten meer geplaatst werden ;)
Blijkbaar weinig toe te voegen ;) ! Veel topics lopen zo een beetje aan hun eind. De hype voor de 4000 serie is een beetje voorbij, omdat de 16xx serie nu een beetje de 4000 serie vervangt :Y)
IIG hoop ik denk ik net als de andere dat er wel wat meer gepost gaat worden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Arie-Kanarie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:24:
[...]

En hoelang heb jij um al? Bellen naar de zaak waar je de laptop gekocht heb en vragen of ze kunnen regelen dat je alleen de brander op hoeft te sturen, dan loop je ff 2 weken met een gat in je laptop, maar dan heb je nog wel je laptop. Als ze een beetje service verlenen dan kunnen ze dat wel voor je regelen. (zorg wel ff dan je serienummer van je laptop bij de hand heb, staat achterop)
Gedaan en het is gelukt. Bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:02:
Nu koop je dan ook niet een laptop voor het geluid.. :)
Het zou wel prettige zijn om een mp3tje te kunnen afslepen. Hp/Compaq heeft iig veel betere geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:32:
[...]

Het zou wel prettige zijn om een mp3tje te kunnen afslepen. Hp/Compaq heeft iig veel betere geluidskwaliteit.
Ach als je een beetje goeie koptelefoon op hebt... In het openbaar kan je hem toch niet echt aanzetten, en thuis heb ik wel een versterker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:11:
[...]

Blijkbaar weinig toe te voegen ;) ! Veel topics lopen zo een beetje aan hun eind. De hype voor de 4000 serie is een beetje voorbij, omdat de 16xx serie nu een beetje de 4000 serie vervangt :Y)
IIG hoop ik denk ik net als de andere dat er wel wat meer gepost gaat worden :>
Wat is dit nou weer voor onzin :?

De Aspire 1690-serie loopt secundair langs de TravelMate 4100-serie. De TM4100's zijn de nieuwere modellen van de TM4000, de populariteit qua verkoop loopt iig gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:53:
[...]

Wat is dit nou weer voor onzin :?

De Aspire 1690-serie loopt secundair langs de TravelMate 4100-serie. De TM4100's zijn de nieuwere modellen van de TM4000, de populariteit qua verkoop loopt iig gewoon door.
Onzin? Kijk gewoon nar de specs. Tuurlijk si de 4100 serie een opvolger van de 4000 sreie (logischer wijs). Alleen als mede opvolger (of beter gezegt: een serie die hier op lijkt maar anders wordt benaamd) heetf betere specs voor hetzelfde geld ;)
Om dit dan direct als onzin te bestempelen is zeer vriendelijk van je ;) en daar maak je zeker vrienden mee. :>

Je ziet dat de 16xx serie juist langzamerhand in populariteit wint van de 4000/4100 serie! In het begin was iedereen verzot van de 4000-serie en toen kwamen vele achter de 16xx serie ;) dus zo'n onzin is het niet (kijk eens naar de specs), dus kan je het goed zien als alternatief cq opvolger (betere specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
Zo, na een weekje uitgestaan te hebben omdat de laptop het helemaal _niet_ meer deed, werkt hij nu weer.
Een partijtje tobo-rammen bleek de oplossing. Zal wel één of andere gekke dodemansknop-functie in één of andere toetsencombinatie zitten. :X

vwk, weet jij daar iets meer van? De power button deeds _niets_ meer, er gingen geen fans aan, ik heb alle FN+F keys afgelopen, HDD losgehad, accu er uit, stroom eraf, etc, niks deed het meer, en na wat over het toetsenbord heenstrijken met twee handen werkt de powerbutton opeens weer. :?

Ik zal binnenkort de TS eens updaten met wat meer informatie over de 41xx reeks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Bijna vergeten te posten. met mijn 4101 wlmi haal ik in 3d mark(op stroom) zo'n 1600 punten. Versie 2005 dan.

Niet dat ik hem echt voor games wilde gebruiken. Maar nu dat ik niet boven achter m'n desktop hoef te zitten om WoW te spelen vind ik het toch wel fijn dat hij het redelijk aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En iedereen loopt nog steeds met het toetsenbord-probleem? (missende aanslagen)

Ik wel i.i.g. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Laatst online: 11-04 12:57
ja soms heb ik dat toetsenbord probleem ook nog
niet altijd

kan ook niet zeggen met/zonder stroom in dat het dan gebeurd
is iets raars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:53
Al 10 maanden de 4001lmi, nooit problemen gehad. Wel harde schijf laten upgraden bij aanschaf. Accuduur rond de 3.5 uur als je alleen aan het type/internetten bent. Nooit missende aanslagen gehad. Hij zit altijd op school in mijn rugzak en hij ziet er nog steeds netjes uit. (in tegenstelling tot laptop van klasgenoot. Jewel 2500 die zag er na 2 weken al versleten uit, deze is ook veel luidruchtiger)
2 punten negatief. Geen grote kijkhoek, stoor ik me niet aan maar andere wel :p en de internet connecter kon beter aan de andere kant.

[ Voor 10% gewijzigd door enermax op 29-06-2005 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
ik heb nu een deze laptop 4101 wlmi van acer al een geruime week en hij bevalt me zeer goed , de batterijtijd is heel goed en de gfxcard + processor zijn lkkr snel ..
maar ik krijg de tv out (s video ) niet aan de praat? met andere laptops met een radeon set werkte die heel gemakkelijk , je hoefde alleen het 2de scherm te selecteren en het vakje bij uitbreiden naar deze desktop aan te vinken en je was klaar.

ik gebruik nu zelf een adapter van svideo naar composite en daarna een kabel naar een sonytv, ( hierbij heb ik de desbetreffende kanalen geprobeert) dit is meegeleverd kreeg bij mijn ati radeon 9800 pro dus het is een 7 pins svideo ---> composite...

weet iemand de oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Geen idee,

ik heb nu bijna 1 dag de 4102 en heb 03 bench gedaan op de accu. Een score van 1800. Beetje weinig? Op netstroom nog maar een keer proberen, maakt dat echt verschil? :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:41:
Geen idee,

ik heb nu bijna 1 dag de 4102 en heb 03 bench gedaan op de accu. Een score van 1800. Beetje weinig? Op netstroom nog maar een keer proberen, maakt dat echt verschil? :)
Ligt aan je isntellingen he. Zet je cpu anders met de software op ''max''. Misschien heb jij hem standaard staan op minimum ofzo.
Ik weet iig niet of het weinig is hoor die score (zelf nog niet getest op een soort gelijke laptop ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Nou als iemand anders met een 4101 (= gelijkwaardige laptop) een score van 1600 met 05 kan halen, dan vind ik 1800 wel weinig met 03 :P

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Maarten L schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:45:
Nou als iemand anders met een 4101 (= gelijkwaardige laptop) een score van 1600 met 05 kan halen, dan vind ik 1800 wel weinig met 03 :P
lol, standaard gaat cpu naar medium(nog high en max er boven) dit scheelt toch wel veel. Ook denk ik dat automigisch de videokaart mee terugeklokt wordt.

op accu had ik in 3d mark 2005 iets van 250 punten(groot verschil dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb sinds 2 dagen een Acer Travelmate 4650LCib, hij bevalt uitstekend alleen krijg ik de TV out niet aan de gang. Bij de 9600pro in mijn normale PC moet ik gewoon de kabel erin doen en rebooten. Bij het opstarten heb ik dan het laadscherm van XP ook op de TV. Bij mijn laptop wil dat niet werken, ook niet als ik in de beeldeigenschappen een vinkje zet bij de 2e monitor dat het bureaublad uitgebreid moet worden. In de manual staat er ook niets over een TV out in, en op internet kan ik ook niet echt vinden hoe het moet :(.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een groot probleem.
Ik heb een Acer TM 4001 WLMI en krijg geen beeld meer.

Ik start net mijn laptop op na dat hij een nacht heeft uitgestaan en ik krijg geen beeld meer :'( :'(
Op een externe monitor nog wel weet iemand wat ik nu moet doen?

Ik heb hem nu ongeveer 5 maand in mijn bezig en ben er erg zuinig op dus geen gegooi of wat dan ook, zelfs dat doekie doe ik er steeds tussen.

Heeft iemand dit probleem ook gehad? en waar moet ik nou heen met mij laptop zodat hij het weer doet, moet ik contact opnemen met Acer of met de winkel waar ik hem gekocht heb?

En hoe lang ben ik hem dan kwijt want dit komt helemaal K*T uit met de zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ff FN+F5 proberen (paar x drukken, ben je door de cyclus heen).

Werkt het niet, dan moet je ff Acer helpdesk ff bellen (0900-2020767) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:33:
Misschien ff FN+F5 proberen (paar x drukken, ben je door de cyclus heen).

Werkt het niet, dan moet je ff Acer helpdesk ff bellen (0900-2020767) :)
Dit zou ik ook doen idd. En anders paar keer uit/aan? (of heb je dat al gedaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:00:
[...]

Dit zou ik ook doen idd. En anders paar keer uit/aan? (of heb je dat al gedaan?)
Dat heb ik idd al gedaan en geen effect, ik zie wel beeld alleen mijn blacklight wat in het scherm zit gaat niet aan :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:27:
[...]

Dat heb ik idd al gedaan en geen effect, ik zie wel beeld alleen mijn blacklight wat in het scherm zit gaat niet aan :'( :'(
Doe eens Fn en je pijltjestoets omhoog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:37:
[...]

Doe eens Fn en je pijltjestoets omhoog? :)
Moet ik dat als grappig opvatten? met mijn geluid harde zetten gaat hij heus niet aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:31:
[...]

Moet ik dat als grappig opvatten? met mijn geluid harde zetten gaat hij heus niet aan :(
Sorry (laptop is RMA dus kan niet controleren). Moet je even op je rechter pijltjestoets klikken. (is wel erg makkelijk dit, als dit de fout is) :) . Anders wordt het Acer bellen voor een RMA'tje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de pijltjes links en rechts kun je de brightness instellen, alleen heel de lamp brand niet dus hij staat niet donder.

Morgen vroeg maar eens bellen met Acer.

Weet iemand toevallig hoe lang zo'n geintje gaat duren of kun je ergens langs dat ze terplekke je laptop open halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:55:
Met de pijltjes links en rechts kun je de brightness instellen, alleen heel de lamp brand niet dus hij staat niet donder.

Weet iemand toevallig hoe lang zo'n geintje gaat duren of kun je ergens langs dat ze terplekke je laptop open halen?
Ligt aan de garantie die je hebt genomen ;) Ik heb de standaard garantie en dan moet je hem zelf RMA opsturen (of via de winkel waar je hem hebt gekocht). Dit kan weken duren :> (de mijne is al 1 week weg)

En lamp aan/uit doen is: Fn F6 uit mijn hoofd :) , maar dat zal je vast wel hebben uitgeprobeerd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:59

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

jvvv schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:41:
[...]

Hoewel ik toch vindt dat de Line-out van deze laptop zéér slecht geluid levert. Als je hem op een betere geluidsinstalatie plaatst of met betere oordopjes gebruikt (Shure) merk je echt wel dat het op niet veel trekt, zeker in de lage tonen. Daarom denk ik er aan om die PCMCIA kaart van Creative te kopen voor men TM.
Zeker doen! Ik werd het brakke geluid van de Conexant codec ook zat (en ik hoorde het infraroodlampje knipperen in de boxen, om de 3 seconden een serie snelle piepjes) en toen heb ik me een SoundBlaster Audigy 2 NX gekocht, USB 2.0 dus. heerlijk dingetje! Ik geloof dat ie wat goedkoper is dan een PCMCIA Audigy, en je hebt geen kabelbos rechts van je keyboard lopen, en bij de NX zit een afstandsbediening :7

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
1Heeft iemand enig idee hoe je het opstart reclame Acer achtergrondje kan weghalen? Ik vind acer heel leuk, maar dat hoeft echt niet..

2 ik heb een x700 64 mb vga van ati dus, alleen nog nooit ati gehad en kan nergens updates vinden voor de driver.. Iemand een link?

3 ik wilde op de acer site wat updates downloaden, maar kan ze niet aanklikken?, tenminste kan niks downloaden.. :S brakke acer site? of?

4 4102 Pwnd hard! 80 fps met HalfLIfe2 op medium settings en SA gaat supppah vloeiend :) :P

5 Ty :P

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:14:
1Heeft iemand enig idee hoe je het opstart reclame Acer achtergrondje kan weghalen? Ik vind acer heel leuk, maar dat hoeft echt niet..

2 ik heb een x700 64 mb vga van ati dus, alleen nog nooit ati gehad en kan nergens updates vinden voor de driver.. Iemand een link?

3 ik wilde op de acer site wat updates downloaden, maar kan ze niet aanklikken?, tenminste kan niks downloaden.. :S brakke acer site? of?

4 4102 Pwnd hard! 80 fps met HalfLIfe2 op medium settings en SA gaat supppah vloeiend :) :P

5 Ty :P
1: Smart boot of iets dergelijks uitzetten in het bios menu

2: ATI bied nu speciale drivers voor de mobility radeon X700 & X800 deze kun je downloaden via hun site www.ati.com en dan naar drivers, succes.

Ik heb zelf de mobility 9700, 64MB en met "patjes mod" kun je ook de drivers van de ati site gebruiken. Alleen flipt 5.5 & 5.6 met Battlefield 2, iemand anders ook dezelfde problemen en/of een oplossing er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Wel dat eerste gaat me wel lukken dan :) merci. Alleen die drivers? Ik heb al een driver gedownload en dan wel deze:

op ati.com, drivers & software, windows xp drivers and software, notebook with ATI graphics, Catalyst 5,6 for Windows XP, rechts van 'installation check 'download 1 of1'. Waarna ik op download klik. Wel die driver doet het dus niet? Tenminste bij mij niet :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:23:
op ati.com, drivers & software, windows xp drivers and software, notebook with ATI graphics, Catalyst 5,6 for Windows XP, rechts van 'installation check 'download 1 of1'. Waarna ik op download klik. Wel die driver doet het dus niet? Tenminste bij mij niet :)
Die drivers doen het alleen als je ze eerst "kraak" met "patjes mod" (googlen). Maar voor de mobility X700 en X800 zijn er apparte drivers namelijk deze: Catalyst Mobility. Ik heb ze zelf niet uitgetest, omdat ik simpelweg niet in het bezit ben van een M X700/800 maar ze zouden moeten werken B). Succes

Ik lees net op de site dat ze werken met Clevo, Mitac, Uniwill, Arima. Geen idee of Acer TM 4100 hieronder valt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Na mijn eerdere post ben ik nog even verder gaan prutsen met mijn TV out. Ik heb de drivers van de integrated videokaart geupgrade naar de nieuwste (versie: 6.14.10.4308) van de Intel website. Vervolgens heb ik mijn laptop uitgezet, de kabels verbonden en mijn laptop weer opgestart. Helaas ziet mijn TV dan nog geen signaal en volgens mijn laptop is er ook niets op de TV out aangesloten. Toen heb ik de laptop weer uitgezet, de TV op een videokanaal gezet (zou niet uit mogen maken, mijn TV pakt altijd alles op een ingang, dat gaat boven de normale antenne aansluiting), en mijn laptop weer opgestart. En weer hetzelfde verhaal.

Dit is zo op een Samsung en op een Sony TV. De TV's hebben alleen composite-in, en mijn laptop heeft S-video, dus ik gebruik wel kabels met een verloopstukje.

Heeft iemand verder nog een idee wat het kan zijn?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu de enige die ergens niet overheen leest? :)
Notebook Manufacturers Supported:
Clevo
Mitac
Uniwill
Arima
Als je dit in dezelfde context leest als dat de normale Catalyst drivers niet werken op de Mobility Radeon chips, zie ik het somber in voor merken anders dan hierboven vermeldt. Wellicht dat in de X700 & X800 chips iets ingebakken zit wat de driver herkend, en als dit ontbreekt de driver niet compatible/valid is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
r0b schreef op maandag 27 juni 2005 @ 04:08:
Zo, na een weekje uitgestaan te hebben omdat de laptop het helemaal _niet_ meer deed, werkt hij nu weer.
Een partijtje tobo-rammen bleek de oplossing. Zal wel één of andere gekke dodemansknop-functie in één of andere toetsencombinatie zitten. :X
nooit geweten dat er een slotje op zit, dacht dat het alleen ledjes waren. :X (rechtsbovenin naast de andere functiekeys).
Opgelost dus, had dus per ongeluk het slotje ingeschakeld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:48:
Ben ik nu de enige die ergens niet overheen leest? :)

[...]

Als je dit in dezelfde context leest als dat de normale Catalyst drivers niet werken op de Mobility Radeon chips, zie ik het somber in voor merken anders dan hierboven vermeldt. Wellicht dat in de X700 & X800 chips iets ingebakken zit wat de driver herkend, en als dit ontbreekt de driver niet compatible/valid is :)
Dit zijn niet merken van uitgevers van laptops maar van de fabrikanten. Ik weet alleen niet bij wie Acer zijn laptop laat fabriceren. Zo zijn bijvoorbeeld de Jewel laptops bij Uniwell gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:55:

tja dat is geluk hebben. Heb je wel beeld of alleen heel donker beeld? Anders eerst ff bellen en vragen of de onderdelen die ze denken nodig te hebben ook op voorraad zijn. En soms wil spoed erbij zetten/zeggen ook helpen.

Voglens mij worden de laptop's trouwens niet in Nederland gerepareerd maar in duitsland. Daar naartoe sturen schakeld ook een factor uit.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste