[Ervaringen] Acer TravelMate 4000-serie Deel 2

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 22.542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Bedoelde je deze service manual???
http://www.eserviceinfo.c...202300%204000%204500.html

En dan via http://www.imd.nl de onderdelen bestellen?

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Oooh en als ie wel te vervangen is.
Dan kun je ook eerst de kaart eruit laten, want er zit een 855GME chipset in. Dus met integrated intel graphics kaart.
Dus dan kan je die gebruiken. Hij zal dan zeer waarschijnlijk automatisch deze kaart activeren als de Radeon niet gevonden wordt.

En als je toch bezig bent. Pics zijn altijd leuk en handig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:55:
haal eens een oud topic uit de sloot...

Een kennis vroeg me om eens te kijken naar haar laptop, die deed vreemd:
allemaal strepen in beeld, vooral als er druk wordt uitgeoefend rechts naast het touchpad. Hetzelfde probleem dus als magoc, JunkieXP, netblade, Fayhatti en BrainOverfloW ook (herhaaldelijk) hadden. Een oplossing heb ik nergens kunnen vinden.

JunkieXP had een screenshot gemaakt, dus er is naar mijn idee geen sprake van een defect tft of gebroken kabels of iets dergelijks, het moet de videokaart of gpu zijn. De winkel raadt reparatie af omdat een nieuwe laptop goedkoper is dan een compleet nieuw moederbord.

Zit de radeon echt geintegreerd op het moederbord? Ik heb ooit een asus opengeschroefd en daar zat een ati-kaart los ingeklikt.

Heeft iemand misschien succesgeboekt met onderklokken van de videokaart (om oververhitting tegen te gaan)?
Andere suggesties?
Dit probleem is bij mij vandaag dus ook begonnen. Allemaal wazige strepen over het beeldscherm en dergelijke. Nu heb ik acer een mailtje gestuurd hierover maar denken jullie dat ik nog garantie heb in een of andere vorm ? ( ik heb de hd vervangen en zit ander geheugen in ).

Het onderklokken van de videokaart heeft bij mij helaas geen effect gehad. Ik kan natuurlijk wel kijken of ik die insteekkaart eruit kan halen maar dan heb ik een kreupele acer en dat wil ik natuurlijk niet (dat is niet waar ik voor heb betaald )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Travelmate 4101 wlmi met 80gb hdd 4200 rpm.
Kan ik daar zonder problemen een 100 gb 7200 rpm hardeschijf inzetten (bijv. de Hitachi Travelstar 7K100, 100GB (7200rpm, ATA100, 8MB)

Krijg ik dan geen last van overhitting of iets dergelijks?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:44:
Ik heb de Travelmate 4101 wlmi met 80gb hdd 4200 rpm.
Kan ik daar zonder problemen een 100 gb 7200 rpm hardeschijf inzetten (bijv. de Hitachi Travelstar 7K100, 100GB (7200rpm, ATA100, 8MB)

Krijg ik dan geen last van overhitting of iets dergelijks?

Alvast bedankt !
Als je door de thread had gelezen heb ik er al een E7K100 in zitten.
Dit is de server versie die nog langer door blijft spinnen.
Maar als je goed kijkt zijn de temperaturen niks hoger zelfs.
Mijn 60GB hitachi schijf was zelfs hoger kwa temperatuur :P

Dus jah, tuurlijk kan je die schijf erin zetten.
En het oververhittings gevaar voor laptops vindt ik persoonlijk een beetje overtrokken. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 04:46
Webgnome schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:44:
[...]

Dit probleem is bij mij vandaag dus ook begonnen. Allemaal wazige strepen over het beeldscherm en dergelijke. Nu heb ik acer een mailtje gestuurd hierover maar denken jullie dat ik nog garantie heb in een of andere vorm ? ( ik heb de hd vervangen en zit ander geheugen in ).

Het onderklokken van de videokaart heeft bij mij helaas geen effect gehad. Ik kan natuurlijk wel kijken of ik die insteekkaart eruit kan halen maar dan heb ik een kreupele acer en dat wil ik natuurlijk niet (dat is niet waar ik voor heb betaald )
Ik heb die strepen sinds vanmiddag ook in beeld. Het was net 5min weg en toen was het weer terug.
Ik heb hem 1 jaar en 11 maanden. Iemand tips hoe ik dit nu moet aanpakken. Ik heb geen extra garantie's enz. Maar je hebt toch 2 jaar eu garantie?

Edit: Had verder terug gelezen dat wanneer je rond de enter drukt dat het weggaat. Dat klopt idd. Ik ga hem nu (rustig)opendraaien. Kijken wat het probleem is. (en morgen ff bellen)

[ Voor 9% gewijzigd door enermax op 05-09-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
enermax schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:20:
[...]

Ik heb die strepen sinds vanmiddag ook in beeld. Het was net 5min weg en toen was het weer terug.
Ik heb hem 1 jaar en 11 maanden. Iemand tips hoe ik dit nu moet aanpakken. Ik heb geen extra garantie's enz. Maar je hebt toch 2 jaar eu garantie?

Edit: Had verder terug gelezen dat wanneer je rond de enter drukt dat het weggaat. Dat klopt idd. Ik ga hem nu (rustig)opendraaien. Kijken wat het probleem is. (en morgen ff bellen)
toen ik ze belde kreeg ik fijn te horen dat ik ze een mailtje moest sturen. Dat he bik dus ook gedaan maar tot op heden dus nog niets gehoord.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Nou ik ga hem nog niet helemaal uit elkaar halen. Ik wacht ff 1 maand zodat de "2jaar" garantie voorbij is. (ik ben zover dat de kap bijna los kan) Moet alleen cd rom eruit. En volgens mij moet je hem dan voor los maken, en dan achteruit schuiven, langs de vga connector enz. (iemand tips?)
Maar eerst ff proberen deze maand dat hun het oplossen.

Edit: Ik zie nu ook dat er een scheurtje in het schermscharnier zit. Geen Acer meer voor mij. Dan maar wat meer geld neerleggen.

Laptop uit elkaar thx logiforce. Binnenkort proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door enermax op 08-09-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
enermax schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:33:
Nou ik ga hem nog niet helemaal uit elkaar halen. Ik wacht ff 1 maand zodat de "2jaar" garantie voorbij is. (ik ben zover dat de kap bijna los kan) Moet alleen cd rom eruit. En volgens mij moet je hem dan voor los maken, en dan achteruit schuiven, langs de vga connector enz. (iemand tips?)
Maar eerst ff proberen deze maand dat hun het oplossen.

Edit: Ik zie nu ook dat er een scheurtje in het schermscharnier zit. Geen Acer meer voor mij. Dan maar wat meer geld neerleggen.
dat scheurtje schijnt 'normaal' te zijn voor acers. Maar daar kan het probleem, althans bij mij , niet liggen. Omdat de S-video ook deze gare streepjes vertoont moet het wel in de kaart zelf liggen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Bij mij doet de s video ook wazig idd. Ik ga morgen eens bellen, en me eens laten informeren over die "europese"2 jaar garantie.

Edit:
Ff wat info gezocht.

"Teleurstellend. Ik weet dat het zo is en het is ook zeker niet goed te praten, maar ik begrijp wel hoe het komt. Winkeliers krijgen van de fabrikanten ook maar dat ene jaar ondersteuning. Laptopfabrikant Acer zegt bijvoorbeeld: laat de consument maar 2 of 3 jaar garantie bijkopen. Daarbij wordt misbruik gemaakt van de onwetendheid over zulke zaken. En die onduidelijkheid werken ze bewust in de hand. Als ik kijk naar de folder van Acer dan staat daarin dat de consument 1 jaar garantie van ze krijgt. Maar in de kleine lettertjes zetten ze er wel bij "Rekening houdend met de lokale wettelijke consumentengarantie". En die gaat heel wat verder dan dat ene jaar, dat weet Acer ook wel."

Bron: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=279

[ Voor 80% gewijzigd door enermax op 05-09-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

enermax schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:01:
Bij mij doet de s video ook wazig idd. Ik ga morgen eens bellen, en me eens laten informeren over die "europese"2 jaar garantie.

Edit:
Ff wat info gezocht.

"Teleurstellend. Ik weet dat het zo is en het is ook zeker niet goed te praten, maar ik begrijp wel hoe het komt. Winkeliers krijgen van de fabrikanten ook maar dat ene jaar ondersteuning. Laptopfabrikant Acer zegt bijvoorbeeld: laat de consument maar 2 of 3 jaar garantie bijkopen. Daarbij wordt misbruik gemaakt van de onwetendheid over zulke zaken. En die onduidelijkheid werken ze bewust in de hand. Als ik kijk naar de folder van Acer dan staat daarin dat de consument 1 jaar garantie van ze krijgt. Maar in de kleine lettertjes zetten ze er wel bij "Rekening houdend met de lokale wettelijke consumentengarantie". En die gaat heel wat verder dan dat ene jaar, dat weet Acer ook wel."

Bron: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=279
Lees eens wat verder terug. Ik geloof dat ik al eens een keer gepost heb hoe hij uit elkaar moet.
In ieder geval. Schroefjes aan de achterkant loss, kapje er af met de powerknop.
Dan keyboard eruit en los koppelen. Dan cd-rom los draaien. En de vga kabel los halen (brede connector met dikke kabel van het scherm.)
Omdraaien, klepjes er af. HDD eruit, mem en wifi eruit. Kabels van wifi los en door de laptop trekken.
Het scherm kan je nou weg leggen.
Daarna moet je alle schroefjes aan de bovenkant en onderkant los draaien en kan je het geheel uit elkaar tillen/schuiven.

Raak de schroefjes niet kwijt want ze zijn zeldzaam :)

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb mijn scherm nu al 2 keer laten vervangen, en nu is het 3e scherm ook al stuk :(
Ik heb na 1 jaar het 1e stukke scherm gehad, 1 week nadat de garantie was verlopen, veel heisa, uit eindelijk toch gelukt. Schermpje erin, allemaal leuk en aardig, gaat na 3 maand en 3 weken (net weer buiten de garantie op een reparatie) weer het scherm stuk. Weer touwtrekken, weer gewonnen, zit nu een nieuw scherm in. Werkte goed tot paar dage nterug, bij het openklappen begint het lijntje weer te komen., Toevallig is dat het altijd begint aan de rechterhelft van het scherm. Ik ga nu proberen weer een scherm te krijgen, want dit scherm is in maart vervangen, en zijn nu een half jaartje verder.

Het is dus vrij duidelijk dat Acer een ontwerpfout heeft gemaakt, en ik ga daar niet voor betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Ik heb dus van die vage blokjes door de desktop van het laptopscherm. op tv output zelfde probleem, dus het ligt niet aan schermpje.

Heb mijn hele laptop uit elkaar geschroeft. En getest met alleen mobo geheugen externe crt monitor.
Nog steeds heb ik die blokjes in beeld. Als je op bepaalde plaatsen tikt op het mobo is het weg.
Heb op cpu koeler, en graph koeler opnieuw koelpasta gedaan (misschien lag het daaraan). Ook mobo stofzuigt, alle stickertjes geremoved enz.
Maar het probleem is er nog steeds. Oplossing? -> nieuw mobo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ik heb mijn acer vrijdag laten versturen door UPs. Als daar dan dus ook echt uitkomt dat het mobo kapot is (uit de reparatie ), dan kan acer mij de boom in en koop ik fijn een toshiba / asus oid.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Nou volgens mij ben ik de enige zonder problem hier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb de toko is even gebeld omdat ik nog steeds geen rekening / factuur gekregen heb van ze en nu blijkt dat het repareren van het zaakje bijna 400 ( 392,10 om precies te zijn ) euro gaat kosten. Nu zit ik met een klein dillema. Zal ik een nieuwe kopen van een iets beter merk of zal ik deze laten repareren.. ?

Strava | AP | IP | AW

• VO-Zephyr
Ik ben weer begonnen aan de garantie-papier winkel...
De winkel wil zich wel hardmaken hiervoor, omdat het blijkbaar een productiefout is.
Acer zelf verwacht ik zeer snel een mailtje van met een reactie hierop.

to be continued ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-08 12:40
Hier nog eentje met artifacten(blokken strepen) in het beeld

OOK als ik ergens rond enter druk is het weg!

Heb hem helemaal uit elkaar geschroeft, en het koelblok van de 9700 er opnieuw opgeschroeft

Mocht niet baten

Iemand een oplossing, want vorig jaar toen ik het probleem OOK AL had, is mijn moederbord vervangen, nu is hij dus UIT de garantie en is hij WEER kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem :(. Laptop is nou 3 jaar oud, heeft altijd prima gewerkt en nu dikke strepen in beeld.

Zal die entertruc is proberen, kan nu niets met mijn laptop :( iemand enige idee hoeveel het kost om dit te laten maken via acer?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 19:31
ik heb ook deze mooie laptop, de 4001! maar de laatste tijd worden de programmas wat groter en dus is mn 2x 256mb geheugen niet meer voldoende. nu wil ik dus geheugen bijkopen.

Is er iemand die weet of je verschillende grotes aan geheugen kan gebruiken, ik zit te denken aan 1024 + 256 te gaan gebruiken.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Audi-Addict schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:16:
Ik heb precies hetzelfde probleem :(. Laptop is nou 3 jaar oud, heeft altijd prima gewerkt en nu dikke strepen in beeld.

Zal die entertruc is proberen, kan nu niets met mijn laptop :( iemand enige idee hoeveel het kost om dit te laten maken via acer?
bij mij koste het 400+ euro.. En dat heb ik dus niet betaald en een andere gehaalt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cazzer22 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:34:
Is er iemand die weet of je verschillende grotes aan geheugen kan gebruiken, ik zit te denken aan 1024 + 256 te gaan gebruiken.... :P
Als het al werkt is het doorgaans voor de performance geen goed idee, maar gezien de prijzen snap ik dat je het wilt proberen.

Mijn TM 4000 harddisk is trouwens zo goed als dood, na heel lang een harde metalen tik gemaakt te hebben bij heftige disk access. Een probleem met booten. Ik hoop vandaag een nieuwe (snellere :) ) binnen te krijgen en heb me meteen bezondigd aan 2 x 1024 MB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:41:
[...]

Als het al werkt is het doorgaans voor de performance geen goed idee, maar gezien de prijzen snap ik dat je het wilt proberen.

Mijn TM 4000 harddisk is trouwens zo goed als dood, na heel lang een harde metalen tik gemaakt te hebben bij heftige disk access. Een probleem met booten. Ik hoop vandaag een nieuwe (snellere :) ) binnen te krijgen en heb me meteen bezondigd aan 2 x 1024 MB geheugen.
mag ik vragen waarom dat dan nadig is? tot zover ik weet maakt de laptop geen gebruik van Dual Channel geheugen. btw dat is ook niet bijzonder veel sneller... mijn pc hier heeft t ook niet en is lekker snel!

welke acer heb je nu? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Acer 4101 WLMI met Windows XP en nu heb ik het probleem dat er in het apparaatbeheer een apparaat niet geinstalleerd kan worden.
Er staat een uitroepteken bij "Overige apparaten --> "Controller voor massaopslag". Ik heb geen idee welke driver ik nodig heb om dit apparaat te installeren. In ieder geval werken de chipset drivers van Intel niet :/

Weet iemand wat dit precies is en welke drivers ik nodig heb?

Alvast bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batswaffel, je bent wat summier met info: heb je iets toegevoegd, heb je de Acer CD's gebruikt voor de installatie, zo nee heb je op de Acer site de drivers gedownload die er bij horen van http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_4100.html (tenzij je ddr2 hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VO-Zephyr
VO-Zephyr schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:28:
Ik ben weer begonnen aan de garantie-papier winkel...
De winkel wil zich wel hardmaken hiervoor, omdat het blijkbaar een productiefout is.
Acer zelf verwacht ik zeer snel een mailtje van met een reactie hierop.

to be continued ;)
Ik heb gister mijn laptop terug gekregen, MET een nieuw scherm (zon mooi glimmend scherm uit een 4002 zelfs!), wederom kosteloos. Dit is nu mijn 4e scherm. Laten we hopen dat deze meegaat tot het eind van mn studie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Acer TM 4001 WLMi, nu begint mijn accu naar 1 jaar en 7 maand echt een ramp te worden. Met alles op lage clock snelheden (CPU&VGA), wifi uit en scherm donker kan ik net 40 mm in Word tikken. Nu ben ik op zoek geweest voor een vervangende accu, alleen zijn er nog tips bij het aanschaffen van een nieuwe? De type nr's zijn allemaal hetzelfde alleen het interne gedeelte is anders bijvoorbeels sony of yanec. Zijn er al mensen die een andere accu hebben gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn laptop Acer Travelmate 4000LMI nu 1,5 jaar. Heb een probleem met mijn videokaart denk ik daarom zou ik hem open willen maken.

Heeft er iemand hier een handleiding voor!?

Groetjes Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder dan de geheugen klepjes enz ben ik nog niet gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een subtiel schopje.
Heeft iemand nog informatie voor het kopen van een vervangende accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Nee, ik heb wel al wat specifieke batterij bedrijven benaderd maar die hadden er geen. Ben ook op zoek naar een vervanger, niet dat mijn huidige slecht is, maar over een jaartje wil ik een nieuwe hebben liggen. Standbytijd gaat nu wel hard achteruit, gebruik hem dan ook maar weinig van de netstroom af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 13:37
Vandaag is mijn dvd brander in de Acer travelmate 4002 stuk gegaan :( Nu herkent hij de cd's en dvd's niet meer als ik die in de dvd steek. Iemand een idee hoe ik het zelf kan oplossen of moet dit via Acer zelf gaan?

Iemand een idee hoeveel dit gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Mijn Acer Travelmate 4000 heeft sinds gister avond die kuren van die streepjes :S. Hij is bijna 2,5 jaar oud. Binnen deze 2,5 jaar is mn geheugenbank al stuk geweest en ook mijn aan/uit knop.
Aankomende dinsdag er maar een scherm aanhangen om te kijken of ie t dan nog steeds doet.

Mocht t aan de videokaart liggen, ik las dat ie er opzich nog wel uit te halen is, klopt dat of moet t moederbord helemaal vernieuwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:09:
Hallo allemaal,
Mijn Acer Travelmate 4000 heeft sinds gister avond die kuren van die streepjes :S. Hij is bijna 2,5 jaar oud. Binnen deze 2,5 jaar is mn geheugenbank al stuk geweest en ook mijn aan/uit knop.
Aankomende dinsdag er maar een scherm aanhangen om te kijken of ie t dan nog steeds doet.

Mocht t aan de videokaart liggen, ik las dat ie er opzich nog wel uit te halen is, klopt dat of moet t moederbord helemaal vernieuwd worden?
Hier nog een.
Als consument zou je hier toch tegen beschermd moeten zijn? Een hele serie fout vol met scherm/videokaart problemen. Eigenlijk zouden we allemaal een andere serie moeten krijgen. maar ja waar moet je wezen...

edit:
Ik heb ontdekt dat als je met je elleboog ff zwaar leunt rond de enter knop dat de blokjes weggaan en nu even wegblijven.
Ik denk egenlijk dat door grote warmte er wat contactpuntjes van de videokaart zijn losgekomen.
Helaas kan je er totaal niet bij om het een en ander te solderen bijv.

[ Voor 16% gewijzigd door XthinkZ op 01-03-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag maar weer ´s ff gekeken op dit forum, wat blijkt, allemaal problemen die me bekend voorkomen! Heb ook dat streepjesprobleem gehad, binnen de garantie gelukkig, het is keurig opgelost door acer, binnen een week had in mijn laptop terug.
Ik heb idd ook ineens een nieuwe accu aan moeten schaffen. Van de een op de andere dag had ik nog maar een standby tijd van een kwartiertje. Een nieuwe accu koste me uit mijn hoofd dik 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook die blokjes/streepjes na +/- 2 jaar. Heb het apparaat onderzocht, als je op het koelelement drukt dan verdwijnen/verspringen de artifacts... Ik vermoed video geheugen. Externe monitor en tv-out geven hetzelfde.

IMD gaf een prijsopgave van bijna 500 eu.... het LCD panel zou moeten worden vervangen.. ammehoela! Wat een stel prutsers daar zeg, te belachelijk.

Eerst 4 keer achter mijn prijsopgave aan moeten bellen en nu dit... oh en ik kreeg nog een prijsopgave van een of andere toshiba laptop die niet eens van mij is :/ gaat lekker dus...

Ik heb ze nogmaals gemaild en zal ff afwachten wat hun 2nd opinion is (waar ik om gevraagd heb aangezien het niet aan het scherm kan liggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:31:
Ik heb ook die blokjes/streepjes na +/- 2 jaar. Heb het apparaat onderzocht, als je op het koelelement drukt dan verdwijnen/verspringen de artifacts... Ik vermoed video geheugen. Externe monitor en tv-out geven hetzelfde.

IMD gaf een prijsopgave van bijna 500 eu.... het LCD panel zou moeten worden vervangen.. ammehoela! Wat een stel prutsers daar zeg, te belachelijk.

Eerst 4 keer achter mijn prijsopgave aan moeten bellen en nu dit... oh en ik kreeg nog een prijsopgave van een of andere toshiba laptop die niet eens van mij is :/ gaat lekker dus...

Ik heb ze nogmaals gemaild en zal ff afwachten wat hun 2nd opinion is (waar ik om gevraagd heb aangezien het niet aan het scherm kan liggen)...
Het is 100% niet het scherm aangezien ik er hier twee heb liggen waarvan 1 overleden is door waarschijnlijk piekspanning. Dat scherm heb ik er ook op gehad, en nog steeds hetzelfde.

De mensen die nog in de garantie vallen raad ik aan om een ander model te eisen vanwege de bekende problemen. Soms doen bedrijven een absurd hoge prijsopgave in de hoop dat de klant ervan afziet, aangezien het niet de moeite is om te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29
Ook hier het blokjesprobleem met een 4002. Ik heb het op kunnen lossen tot nu toe. Vraag me niet hoe, maar ik heb dagen lopen pielen met het opnieuw verhitten van de geheugenchip naast de chipset-chip op de bovenkant van het mobo.

Ik heb daar nu precies genoeg druk op gezet blijkbaar, want de laptop zit weer in elkaar en heeft nog nergens last van gehad. Ook niet na een aantal uren video-strss test en daarna de laptop bewegen.

Nu maar hopen dat het weg blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Gajescheren schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:34:
Ook hier het blokjesprobleem met een 4002. Ik heb het op kunnen lossen tot nu toe. Vraag me niet hoe, maar ik heb dagen lopen pielen met het opnieuw verhitten van de geheugenchip naast de chipset-chip op de bovenkant van het mobo.

Ik heb daar nu precies genoeg druk op gezet blijkbaar, want de laptop zit weer in elkaar en heeft nog nergens last van gehad. Ook niet na een aantal uren video-strss test en daarna de laptop bewegen.

Nu maar hopen dat het weg blijft...
Waarmee verhit je hem? Het klinkt dat het inderdaad een soldeerfout is van de videochip namelijk zoals ik al eerder dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
:$ met de fohn van mijn moeder 8)7

Maar daarna was het nog niet hemaal weg (zal wel professioneel moeten gebeuren) maar toen heb ik hem weer in elkaar geschroefd en toen was het ineens weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Gajescheren schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:51:
:$ met de fohn van mijn moeder 8)7

Maar daarna was het nog niet hemaal weg (zal wel professioneel moeten gebeuren) maar toen heb ik hem weer in elkaar geschroefd en toen was het ineens weg?
Lol?

Ik verwacht dat hij iets heter had moeten zijn aangezien de videokaart best heet kan worden.
Hmmm misschien is het een idee om een 3DMARK2001 te draaien en zonder koeling hem aan te drukken met iets hards. Als ie dan te heet wordt en reboot laten afkoelen terwijl hij aangedrukt blijft en vervolgens in elkaar schroeven ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee. Ik had een stukje plastic tussen de chip en het koelplaatje gedaan op de hoek linksonder rechtsonder, en sindsdien is het weg. Misschien is hij heet geworden en toen vastgesmolten ofzo :P

Maar ik vraag me af of je die chip niet professioneel ergens kunt laten repareren?

[ Voor 3% gewijzigd door Gajescheren op 10-03-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Gajescheren schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:11:
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee. Ik had een stukje plastic tussen de chip en het koelplaatje gedaan op de hoek linksonder rechtsonder, en sindsdien is het weg. Misschien is hij heet geworden en toen vastgesmolten ofzo :P

Maar ik vraag me af of je die chip niet professioneel ergens kunt laten repareren?
Voor 500 euro ja ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Het was ook te mooi om waar te zijn; het moederbord is overleden :'(

Als je interesse hebt in onderdelen, zie:
http://forum.fok.nl/topic/995221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbirdo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-08-2022
Na 2,5 jaar trouw werken is de DVD/CD RW drive van mijn TM 4001LMi overleden :(
Ik heb dus 'n vervanger nodig van zo'n SOSW-852S.

Verkoopt er iemand een gelijkaardige? Kan ik eventueel ergens een compatibele, nieuwe, kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken zijn die slimline dvd writers allemaal compatible.
Bijv. de NEC AD-7540A DVD-RW van rond de 50,00 zal wel passen.
Je hebt alleen kans dat het frontje niet helemaal mooi aansluit als dat speciaal voor die Acer notebook gevormd is (bijv. met ronde ipv rechte hoeken, maar vaak is het frontje ook wel over te zetten als je handig bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:23

netblade

Sunrise

Hmm mijn batterij is na 2,5 jaar overleden.
Hij gaat nog maar een uurtje mee, is er misschien een oplossing dat ik de duur weer kan verlengen?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietstoeter
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

fietstoeter

Take pleasure seriously

Sinds een week krijg ik ook strepen in beeld zoals velen eerder schreven en vermoedde ik dat mijn videokaart naar de eeuwige jachtvelden vertrokken is. Idd als ik rond de enter knop druk wil het even weg zijn, maar even later komt het gewoon weer terug (enkele seconden). :/

Wie heeft er het ei van columbus gevonden om dit probleem op te lossen! :9

Ik heb mn laptop nu circa 2,5 jaar en ben nog niet van plan om een nieuwe te kopen. Is laten repareren bij Acer een optie? Of moet ik daar een hypotheek voor afsluiten. Misschien nieuwe videokaart erin? en zo ja waar?

Ik zit met mn handen in mn haar, ik ben hopeloos ten einde raad en zie het allemaal niet meer zitten :'( (ietwat overdreven) maar wie kan me helpen!

Canon eos 400D | 18-55 | 55-200 | BC-3 grip | Canon Ixus 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik hoop dat jullie mij van dienst kunnen zijn

Ik heb namelijk de volgende vraag:

-ik heb een hele oude acer travelmate 512T laptop hier liggen. Moederbord doorgebrand. useless dus.
Nou zag ik dat iemand een Acer Travelmate 522T had met een kapotte toetsenbord.

Kan ik de toetsenbord van de 512T gebruiken voor de 522T ???

Dit was mijn vraag.
Alvast bedankt.

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

fietstoeter schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:17:
Sinds een week krijg ik ook strepen in beeld zoals velen eerder schreven en vermoedde ik dat mijn videokaart naar de eeuwige jachtvelden vertrokken is. Idd als ik rond de enter knop druk wil het even weg zijn, maar even later komt het gewoon weer terug (enkele seconden). :/

Wie heeft er het ei van columbus gevonden om dit probleem op te lossen! :9

Ik heb mn laptop nu circa 2,5 jaar en ben nog niet van plan om een nieuwe te kopen. Is laten repareren bij Acer een optie? Of moet ik daar een hypotheek voor afsluiten. Misschien nieuwe videokaart erin? en zo ja waar?

Ik zit met mn handen in mn haar, ik ben hopeloos ten einde raad en zie het allemaal niet meer zitten :'( (ietwat overdreven) maar wie kan me helpen!
Mijn theorie is dat de videokaart niet goed op het moederbord is gesoldeerd (te weinig tin?).
Doordat de videokaart na een aantal jaren of veel gebruik te heet wordt (stof in de ventilatoren?) beginnen sommige soldeerpuntjes onder de videokaart los te laten waardoor er dus geen goed contact meer is tussen de videokaart en het moederbord waardoor er strepen verschijnen.
Door dus in de buurt van de videokaart te drukken druk je de videokaart weer tegen de losgekomen contactpuntjes aan waardoor het beeld er weer goed uitziet. Als het zo is dat er te weinig tin is om de videokaart te koelen dan is dat dus heel moeilijk te repareren omdat je niet onder de videokaart chip komt.

Theoretisch zou je videokaart zonder fan (wel moet koellichaam) kunnen draaien waardoor de videokaart heel heet wordt en deze zich weer hecht aan de soldeerpuntjes. Als je vervolgens zorgt voor goede koeling is het hopen dat het dan niet meer loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietstoeter
  • Registratie: September 2004

fietstoeter

Take pleasure seriously

Okay, thnx voor je snelle reactie XthinkZ!

Klinkt logisch, misschien moet ik hem dan toch eens open draaien en 3DMARK2001 draaien...

Als er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad en het verholpen hebben op wat voor manier dan ook, schroom je niet en laat het me weten!

Canon eos 400D | 18-55 | 55-200 | BC-3 grip | Canon Ixus 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Sommige Ibooks hebben hetzelde probleem:

nieuws: Denen hebben bewijs voor ontwerpfout iBook?

Een ontwerpfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
fietstoeter schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:51:
Okay, thnx voor je snelle reactie XthinkZ!

Klinkt logisch, misschien moet ik hem dan toch eens open draaien en 3DMARK2001 draaien...

Als er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad en het verholpen hebben op wat voor manier dan ook, schroom je niet en laat het me weten!
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb acer hier 4 keer over gemailt, omdat ik buiten een jaar val. NOOIT een reactie op gehad!
Dit is mij eerst binnen een jaar overkomen(mobo vervangen) en nu een jaar later weer!
Voor mij NOOIT meer een Acer(typt animal op een sony vaio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Laatst online: 07-07-2017
Hallo allemaal,

Ik heb nu 3 jaar een Acer 4001LMI (niet widescreen versie) en heb nu voor de 2de keer een probleem met mijn scherm, namelijk dat ik allerlei groene/gele verticale strepen krijg.

De eerste keer dat dit probleem zich voor deed viel het net (2maanden o.i.d.) buiten de garantie.
Echter de helpdesk/acer was wel willend en liet de laptop gratis repareren onder het mom "het is een bekend probleem en je bent maar net buiten garantie". Dit was ongeveer anderhalf jaar na aankoop.
De oplossing voor het probleem was het vervangen van mijn moederbord en omdat het allemaal gratis was, was ik dolblij met Acer.

Echter nu 3 jaar na aanschaf datum en anderhalf jaar na de reparatie heb ik het probleem wederom. Aangezien ik meerdere klasgenoten op mijn school met dit probleem heb gezien en mij de vorige keer door de medewerkers van de Acer helpdesk zelf verteld werd dat het een veelvoorkomend probleem is, had ik goede hoop op een goedkope c.q. gratis reparatie.

Na lang wachten aan de telefoon en onduidelijke communicatie vanaf de helpdesk van Acer, heb ongeveer 6x gebeld voordat ik mijn klacht duidelijk kon maken, klachtenbrief informatie kon doorsturen voor coulance en RMA nummer + gegevens UPS kreeg. Kreeg ik te horen dat mijn laptop niet gratis gerepareerd werd omdat:
- "je laptop valt ver buiten de garantie termijn"
- "het is geen bekend probleem bij Acer"

Toch wel jammer als je dit hoort en van zeker zeven mensen die hetzelfde type laptop hebben weet dat ze dit probleem hebben gehad (echter wel binnen garantie tijd). Heb mijn laptop maar opgestuurd om hem te laten onderzoeken en kreeg vandaag de rekening met de eventuele kosten voor reparatie:

€377,66 !!! voor het vervangen van mijn moederbord. Dit is ongeveer een derde van wat de laptop waard is en tevens kan niemand mij garanderen bij Acer dat ik het probleem niet nogmaals krijg. Aangezien ik maar 6maanden reparatie garantie krijg en geen zekerheid heb of dit het probleem voorgoed oplost ga ik dit ook zeker niet betalen.

Ik raad iedereen ten sterkste af om dit laptop type te kopen en als je een beetje support wilt van een goed niveau dan raad ik ten zeerste af om een Acer te nemen.

[Edit] Ik heb inmiddels contact opgenomen met "Kassa" om mijn probleem kenbaar te maken en ik stel dan ook voor dat anderen met dit probleem ook dit doen, samen staan we sterk.

[ Voor 3% gewijzigd door Sieger op 08-06-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Ik span ook wel samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een acer travelmate 4001wlmi. Ik ben al ruim 3 jaar een tevreden gebruiker maar ik zoek manieren om mijn acer te verbeteren. Wat zijn mogelijkheden om mijn acer te upgraden?

Ik ben al van plan om twee 1 gb geheugenkaartjes aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Echt zo Jammerlijk om te horen wat jij zegt Sieger, ik heb het 2x meegemaakt, 1 x binnen de garantie en 1x net erbuiten, beide keren gelukkig gratis gerepareerd.

Nu zie ik het echter nog wellis terug bij invoer velden of tijdens het scrollen dat witte zijkanten ineens blauw zijn maar verder heb ik het probleem nu ongeveer 1,5 jaar niet gehad.

Heb nu echter een nieuwe probleem wat nog erger is dan voorheen, het lijkt er sterk op dat de verbinding tussen mijn Harddisk en mijn Laptop niet naar behoren functioneerd.

Heb al allerlei diagnostische tooltjes geprobeerd voor zowel geheugen als Harddisk en tevens heeft de Harddisk een Low Level Format gehad (wil nog keer met andere hdd proberen maar die heb ik momenteel niet ter beschikking)

Het lijkt alsof alles goed werkt maar op random momenten valt hij ineens uit met een blue screen, als dit zo'n 20 keer gebeurd is heeft hij zoveel "schade" opgelopen aan de installatie files dat de laptop weigert om op te starten. Echter lijkt het er soms op dat met het simpelweg verplaatsen en weer neerzetten van de laptop deze fout zich voordoet waardoor ik denk dat het de connectie tussen HDD en Moederbord is en dus niet de HDD zelf. Echter wanneer ik het dan wil tonen door de laptop iets harder dan gebruikelijk neer te zetten komt het niet altijd voor dat het probleem zich voordoet.

Wanneer ik echter in de Bios kijk zie ik ook (wanneer het probleem zich voordoet) dat het Serial nummer niet zoiets als 21x43eiqsf23f is maar eerder 32x36!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en ja de tekens in het begin verschillen dan ook.

Ik heb mijn hoop dus nog gevestigd op het testen van een andere hardeschijf maar anders ben ik bang dat mijn HardDisk Controller naar zijn grutje is en dan kan ik het wel schudden want dat is vast weer een moederbord probleem á €377,66.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou ook nog kunnen dat de connector waar je harddisk inschuift niet helemaal meer goed contact maakt met je moederbord. Ik heb een soortgelijk probleem eens opgelost door tussen de connector en de behuizing een of meerdere dunne stukjes plastic (bijv. van een oude pinpas) te klemmen/plakken zodat de connector steviger tegen het moederbord wordt gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Daar had ik helemaal nog niet aan gedacht, kan me herinneren dat ik zo ooit een uitvallende harde schijf heb gefixed.

Echter is het zo dat de Harde Schijf in een soort case zit die je vast schroeft aan de laptop...het oogje van de Laptop lijkt nu Echter verder naar achter te zitten dan de maximale positie waarin je de Harde Schijf kan schuiven...ik denk dat het gaatje van de Case 1mm verder naar voor kan dan het gaatje van de laptopbehuizing, ga het nu uitproberen zonder beschermkapje en even iets tussen de schijf en de behuizing zetten zodat deze nauwelijks speling heeft...

Iemand misschien een idee wat ik kan gebruiken om 9mm klem te zetten? Heb nu gekozen voor een Potlood met Papiertje eromheen zodat dat krijt achtige spul niet in mijn Laptop komt...

Dankje voor de tip

[ Voor 13% gewijzigd door JunkieXP op 18-10-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb nu voor de 2e keer het streepjes probleem met m'n TM 4001wlmi. De eerste keer viel binnen de garantietermijn en werd keurig opgelost door Acer.
Maar nu.....bijna 2 jaar na de reparatie komen weer dezelfde verticale strepen in beeld.
Vorige week met Acer gebeld. Helaas...viel buiten de garantietermijn van 6 maanden na 1e reparatie. Werd me ook nog gevraagd hoe ik zo zeker wist dat het het zelfde probleem was dan de eerste keer........ Men wilde me op geen enkele manier tegenoet komen.
Jammer genoeg ben ik niet zo handig om m'n laptop open te schroeven en te kiijken of er iets met de videokaart is (ben bang dat ik met het dichtschroeven schroefjes overhoudt :)
Dus ga ik maar door tot dat de laptop helemaal de geest geeft. Of heeft iemand misschien nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

;)
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:07:
Ook ik heb nu voor de 2e keer het streepjes probleem met m'n TM 4001wlmi. De eerste keer viel binnen de garantietermijn en werd keurig opgelost door Acer.
Maar nu.....bijna 2 jaar na de reparatie komen weer dezelfde verticale strepen in beeld.
Vorige week met Acer gebeld. Helaas...viel buiten de garantietermijn van 6 maanden na 1e reparatie. Werd me ook nog gevraagd hoe ik zo zeker wist dat het het zelfde probleem was dan de eerste keer........ Men wilde me op geen enkele manier tegenoet komen.
Jammer genoeg ben ik niet zo handig om m'n laptop open te schroeven en te kiijken of er iets met de videokaart is (ben bang dat ik met het dichtschroeven schroefjes overhoudt :)
Dus ga ik maar door tot dat de laptop helemaal de geest geeft. Of heeft iemand misschien nog een oplossing?
Als ik een laptop uit elkaar haal leg ik de schroefjes zo neer op een plek op de tafel in een vierkantje ongeveer net zo rgoot als de laptop:

Linkerbovenschroef linksboven
volgende schroef ernaast.
Rechterschroef rechtsbovens
Enz enz.

Op die manier zorg ik ervoor dat ik bijna nooit schroefjes overhoud.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:59:
;)
[...]

Als ik een laptop uit elkaar haal leg ik de schroefjes zo neer op een plek op de tafel in een vierkantje ongeveer net zo rgoot als de laptop:

Linkerbovenschroef linksboven
volgende schroef ernaast.
Rechterschroef rechtsbovens
Enz enz.

Op die manier zorg ik ervoor dat ik bijna nooit schroefjes overhoud.

:P
Opvallend hoeveel mensen last hebben van het streepjes probleem. Moet iedere eigenaar van een oudere Travelmate 4000 zich voorbereiden op dit 'onvermijdelijke' euvel of moet je hiervoor je laptop / grafische kaart regelmatig zwaar belasten, b.v. door zware spelletjes te spelen? Ik heb tot nu nog geen problemen en dat wil ik liefst zo houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 12:07
Ik heb ook soortgelijke probleem met laptop. Tijdens Wereld jamboree 2007 werkte videochip van laptop plotseling niet goed ... Daarmee zal ik graag meesteunen!

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 07:38
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:31:
[...]

Opvallend hoeveel mensen last hebben van het streepjes probleem. Moet iedere eigenaar van een oudere Travelmate 4000 zich voorbereiden op dit 'onvermijdelijke' euvel of moet je hiervoor je laptop / grafische kaart regelmatig zwaar belasten, b.v. door zware spelletjes te spelen? Ik heb tot nu nog geen problemen en dat wil ik liefst zo houden....
Nou ik doe er ook niets bijzonders mee, beetje internetten enzo, ligt altijd thuis in de kast. En toch heeft de mijne het na 2,5 jaar ook begeven....

Voor mij nooit meer een Acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master__R schreef op maandag 03 december 2007 @ 07:53:
[...]

Nou ik doe er ook niets bijzonders mee, beetje internetten enzo, ligt altijd thuis in de kast. En toch heeft de mijne het na 2,5 jaar ook begeven....

Voor mij nooit meer een Acer...
Bedankt voor je antwoord Master_R. In dat geval is het dus wachten op het onvermijdelijke want ik heb die van mij nu bijna 3 jaartjes... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
Dan denken we eraan akties ...tegen Acer..
voeren.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
De bewzijen zijn voldoende.. om acer aan te klagen. (mediamarkt is ook mede-verantworodelijk )

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij toeval kom ik op dit forum.
Ik heb een 4001Wlmi. Eind 2004 gekocht!
Wat een ellende. Toch ben ik goed door Acer geholpen.
Mijn laptop begaf het na 14 maanden gebruik dus net buiten de garantie, toch is hij gerepareerd. Daarna is hij telkens in de garantie van de reparatie weer kapot gegaan. En steeds weer gerepareerd. Oktober j.l. voor het laatst.
Ik heb nu mijn derde moederboard en het 4e scherm een nieuwe accu een nieuw harde schijf een andere wifi cart enz enz Ik geloof dat alleen het klepje met de sticker nog origineel is.
Ik heb in oktober een nieuwe Lenovo gekocht en voor mijn bedrijven waar ik werk als interim wordt pertinent geen Acer meer aangeschaft.

Toch is de hulp van de technische mensen in 's Hertogenbosch goed geweest.

Op mijn brief datr ik ik een 4000Wlmi in 3 jr 6x ter reparatie aangeboden heb en dat ik daar zakelijk dus helemaal niets mee kan is echter NIET gereageerd. Geen schadevergoeding of een voorstel om de 4001 Wlmi om te ruilen oid.

Conclusie: never a Acer again en dat is bijzonder sneu voor de goedwillende mensen in 's Hertogenbosch maar de bedrijfspolitiek van die club klopt gewoon niet!!!

Lees dit forum maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conclusies trekken nav persoonlijke ervaringen met 1 notebook van Acer heeft m.i. niet echt veel zin.

Topics met ervaringen als deze over Acer zijn er ook over andere grote merken en daarin reageren dan ook meestal degenen die problemen hebben en veel minder degenen waarbij alles gewoon goed werkt.

Ik ben bijv. helemaal niet ontevreden over de Travelmate series 4001, 4502, 4601, 4602, 4672 en 6463. Het gaat dan om zo'n 75 stuks sinds 2002 en ik heb er 1x een moeten laten repareren, 2x zelf een harde schijf vervangen en 1x een adapter.

Ze worden allemaal mobiel gebruikt en niet altijd even zachtzinning als ik af en toe de krassen zie op deksels en beeldscherm.

Ik stel ze wel meestal in op Laag of Gemiddeld energie gebruik voor CPU en GPU, ook wanneer ze direct via de adapter werken, maar meer is ook niet nodig voor Office en Internet gebruik. Dit heeft waarschijnlijk wel een gunstige invloed op de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ook ik heb die prachtige strepen weer op mijn Beeld maar heb de Laptop nu al zeker 3 jaar dus die gaat niet meer gerepareerd worden lijkt mij. Toch maar is een mail verzenden ofzo om te kijken wat ze ervan zeggen.

Dit is toch gewoon niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Afgezien van het missende-aanslagen-probleem (wat nog steeds zeer storend is), heb ik na een aantal jaren nog steeds geen klachten over mijn 4001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ik ben echt reuze blij voor je, ik ben al toe aan mijn 3de moederbord maja die gaat er niet komen gezien een reparatie mij zover ik me kan herinneren €350,- gaat kosten.

Dit wilde ze bij de 2de reparatie al eisen echter heb ik het toen nog net klaar kunnen spelen buiten mijn garantie, nu zijn we inmiddels weer 1,5 jaar verder dus zullen ze me vast niet nog een keer matsen.

Het lijkt er volgens mij echt op dat er alleen een verbindingsfout is tussen de ATI Radeon 9700 Mobile en het Moederbord want met enige druk lijkt het probleem verholpen, maar hoe kan je in hemelsnaam deze connectie herstellen, een laptop gooi je niet 1, 2, 3 open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Last resort (net voordat hij de kliko in zou gaan): zelf de BGA reflowen met een verfbrander :P
(Zoek maar eens op google: BGA apple reflow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een korte vraag en ik ben bang dat het antwoord negatief is, maar ik vroeg mij af of er een manier is waarop ik mijn Acer als een soort extern beeldscherm zou kunnen gebruiken bij mijn MacBook.
Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mogelijk met maxivista.
Dit is een progje dat via een netwerk verbinding een externe monitor van een andere pc (laptop) kan maken.
Alleen ben ik bang dat het niet op mac osx werkt.
Tenzij je een manier hebt zoals linux met wine om windows software te draaien (Ben zelf niet bekend met mac).
Ik heb alleen het probleem dat ik onder xp een melding krijg dat hij de driver niet kan vinden.

http://www.maxivista.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jochem_ schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:33:
Last resort (net voordat hij de kliko in zou gaan): zelf de BGA reflowen met een verfbrander :P
Dan krijg je deze thread als 1e hit ;-)

Maar ook deze:

http://forums.macnn.com/6...diy-ibook-dual-usb-logic/

Ik gebruik mijn laptop nu als server, maar zou natuurlijk mooi zijn als de strepen verdwenen en het ding weer nuttiger inzetbaar was. Ik ga het eens proberen! Dat draadje hierboven laat zien dat het bijna altijd wel goed gaat, en inmiddels is het ding zo oud dat het ook weinig meer uitmaakt.

[edit]

Het is gelukt!

Ik zal morgen wel wat foto's plaatsen van de actie, maar ik kan nu alvast vertellen dat het na 3 pogingen gelukt is! :)

[ Voor 9% gewijzigd door brama op 07-03-2008 00:20 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Daar zijn ze dan.

De demontage:

Een hoop schroefjes.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fBI3f0xAuNTWXwlMieyRS6pW/full.jpg

En onderdelen..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/om4l5jtQvNhvvOVinLUHYNrU/full.jpg

Het mainboard, met koeler nog op gpu:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B40KLmC1IqWzYyrxSD9TAQQ9/full.jpg

It's a giant ATI!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KOouitWUiaV5CehjkXDaiNaf/full.jpg

Even inpakken. Na poging 1 heb ik het gat uitgebreid naar de geheugen-IC's die er naast zitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WMAhZLTupATwk8IRCb3Y3pF5/full.jpg

Na het verhitten met de verfafbrander, zou 'ie het doen..?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nwoDcFwOtfNW8bbu5gZOOj1I/full.jpg

Ja dus!

Wel opletten hoor, want het werd echt goed heet die derde keer. De connector van de cpu-fan is dan ook lichtelijk gesmolten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E5btIWHvsE5af5EwD5yy35Pq/full.jpg

Maar het was het waard:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HNOzcBiZ29wbY921phMKFWjG/full.jpg

En nu maar hopen dat 'ie het blijft doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Omdat er voor de 6000-serie geen (of geen actief) topic meer is stel ik mijn vraag hier.
Ik heb een TM6003LMi en gebruik deze soms (2 keer per maand ofzo). Nou had ik hem vanavond nodig dus ik sluit hem aan en druk op de aan knop. De fan gaat wel draaien en het power-lampje en bluetooth lampje knippert, verder gebeurt er niks. De laptop ziet ook niet of de adapter wel of niet aangesloten is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Twee weken geleden deed ie het nog prima. Hij is van april 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Kan je dat bij mij ook niet doen Brama :P.

Iemand ooit Problemen gehad met zijn HardeSchijf Controller, heb inmiddels mijn Hitachi schijf vervangen door een Western Digital maar ook deze gaf naar verloop van tijd problemen, ik denk dus echt dat het aan de HardeSchijf Controller ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Jochem_ schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:33:
brama schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:49:
Dan krijg je deze thread als 1e hit ;-)

[...]

Het is gelukt!

Ik zal morgen wel wat foto's plaatsen van de actie, maar ik kan nu alvast vertellen dat het na 3 pogingen gelukt is! :)
OMFG, ik en m'n tips ook altijd 8)7
Maar ik ben blij voor je dat het gelukt is! Doorgaans richt je de verfbrander overigens op de ACHTERKANT van de print, omdat je dan beter de balletjes van de BGA verwarmt dan dwars door het silicium. Een hot-plate is nog mooier daarvoor natuurlijk, maar die hebben we niet allemaal :P

Leuk dat je ook even foto's hebt gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Jochem_ schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:34:
[...]

[...]

OMFG, ik en m'n tips ook altijd 8)7
Maar ik ben blij voor je dat het gelukt is! Doorgaans richt je de verfbrander overigens op de ACHTERKANT van de print, omdat je dan beter de balletjes van de BGA verwarmt dan dwars door het silicium. Een hot-plate is nog mooier daarvoor natuurlijk, maar die hebben we niet allemaal :P

Leuk dat je ook even foto's hebt gemaakt!
Beetje late reactie, maar weet je dat zeker? Aangezien al die smd componenten die *bovenop* de chip zitten dan los komen te zitten, lijkt het mij dat dan wel *heel* makkelijk kunnen loslaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Voordat die componenten OP de chip loskomen zou je BGA al lang gereflowd moeten zijn... Niet te heet en niet te hard blazen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jochem_ op 29-05-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
Vrijdag zette ik mijn laptop (Acer TM 4150) aan... Heel harde piep opeens... Ik dacht, mn geheugen kapot.. Dus ik 1 reepje eruit halen, toen deed die het weer... Maar wat nu blijkt is dat mijn geheugenslot kapot is.

Weet zo iemand of het goed gaat als ik 1 module van 1GB PC2-3200S geheugen erin druk? Want de 256MB geheugen waar ik nu mee werk is ook niet echt denderend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld van mijn laptop is ook al enige tijd weer naar de klote :( ! Gisteren de hierboven geschetste methode toegepast, maar helaas mocht dit niet langer dan 1 minuut baten :/

Dat Acer niks doet is gewoon schandalig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bump! O-)

Heb hier een TravelMate 4200 staan waarbij de wifi schakelaar waarschijnlijk defect is. Is dit echt een hardwarematig verhaal en moet het apparaat open of is er met software te zorgen dat de wifi kaart altijd aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

JunkieXP schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:29:
Echt zo Jammerlijk om te horen wat jij zegt Sieger, ik heb het 2x meegemaakt, 1 x binnen de garantie en 1x net erbuiten, beide keren gelukkig gratis gerepareerd.

Nu zie ik het echter nog wellis terug bij invoer velden of tijdens het scrollen dat witte zijkanten ineens blauw zijn maar verder heb ik het probleem nu ongeveer 1,5 jaar niet gehad.

Heb nu echter een nieuwe probleem wat nog erger is dan voorheen, het lijkt er sterk op dat de verbinding tussen mijn Harddisk en mijn Laptop niet naar behoren functioneerd.

Heb al allerlei diagnostische tooltjes geprobeerd voor zowel geheugen als Harddisk en tevens heeft de Harddisk een Low Level Format gehad (wil nog keer met andere hdd proberen maar die heb ik momenteel niet ter beschikking)

Het lijkt alsof alles goed werkt maar op random momenten valt hij ineens uit met een blue screen, als dit zo'n 20 keer gebeurd is heeft hij zoveel "schade" opgelopen aan de installatie files dat de laptop weigert om op te starten. Echter lijkt het er soms op dat met het simpelweg verplaatsen en weer neerzetten van de laptop deze fout zich voordoet waardoor ik denk dat het de connectie tussen HDD en Moederbord is en dus niet de HDD zelf. Echter wanneer ik het dan wil tonen door de laptop iets harder dan gebruikelijk neer te zetten komt het niet altijd voor dat het probleem zich voordoet.

Wanneer ik echter in de Bios kijk zie ik ook (wanneer het probleem zich voordoet) dat het Serial nummer niet zoiets als 21x43eiqsf23f is maar eerder 32x36!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en ja de tekens in het begin verschillen dan ook.

Ik heb mijn hoop dus nog gevestigd op het testen van een andere hardeschijf maar anders ben ik bang dat mijn HardDisk Controller naar zijn grutje is en dan kan ik het wel schudden want dat is vast weer een moederbord probleem á €377,66.
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Acer 4200. Het begon idd met af en toe een blue screen, steeds vaker (fysieke geheugendump verhaal). Tot het moment komt dat de opstartfiles van windows naar zn gootje zijn en ik weer kan herinstalleren. Ik heb de afgelopen maanden 5x moeten herinstalleren van windows en nu komt het probleem weer terug. Ik heb er al 2x een nieuwe HD ingedaan, dat kan het probleem niet zijn. Iemand tips?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Laatst online: 19:40

Gamer

mobile

Zou het moederbord van een 4000 LMi passen in een 4001WLMI ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik een Acer TravelMate 4102WLMi

Op de support (download) site van Acer staan voor dit model een BIOS en drivers voor windows Vista.
Ik draai nog met XP maar ben benieuwd of ik een performance update krijg als ik de BIOS update naar die van Vista :?

Of werkt deze Vista BIOS niet met XP en kan het dus problemen geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuge
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06-2024
De mijne heeft onlangs ook de geest gegeven. Het is begonnen met terug strepen in het beeld (de eerste keer viel hij nog onder garantie) en nu crashed hij contstant hij werkt wel nog met een extern scherm. De harde schijf heb ik recent ook al moeten vervangen. Maar hij heeft het toch 5j uitgehouden.

Ik zal nu toch een nieuwe desktop pc kopen denk ik is toch veel makkelijker om zelfs iets te vervangen als het stuk gaat. Dan hoef je tenminste niet de volledige pc in de prullenmand te gooien.

*** Human knowledge belongs to the world ***

Verwijderd

Bios Update voor de Acer Travelmate 2300, 4000 en 4500 !!!!

Ik heb na lang puzzelen de "Smart Battery" kunnen aanpassen zodat de Batterij nu herkenbaar is als "Control Method Battery".

Alleen de bios van de 4000 met ATI Video heb ik kunnen testen (Windows 7)....
de andere zijn nog op eigen risico...

alle info : ftp://ftp.sas.ewi.utwente.nl/Outgoing/TM_2300_4000_4500

Geert Jan

Verwijderd

Mooi werk Geert Jan, ik krijg nog regelmatig 4001's terug die afgeschreven zijn en wie weet kan ik er zo nog iemand extra blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Moet er toch even melding van maken:
Heb hier nog steeds een acer travelmate 4001 WLMi liggen en heb hem in oktober 2004 gekocht.
Vorig jaar 2 gb ram ingestopt in plaats van de 512 en hij draait nog steeds :) Geen defecten behalve dat de dvdrw soms moeite heeft en de originele harde schijf wat kapotte clusters heeft. Verder natuurlijk wel regelmatige herinstallatie om hem nog enigzins snel genoeg te houden. Maar ik vind het toch best goed van mijn grote vriend :).

Edit: oja voedingskabel is niet meer helemaal 100% maar met een beetje buigen werkt ook die nog :P

[ Voor 9% gewijzigd door Qli-max op 03-03-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Doordat mijn huidige laptop defect is heb ik geprobeerd mijn Acer weer aan te slingeren, en het lijkt allemaal best succesvol te zijn.

Ik durf nog geen uitspraken te doen, maar het lijkt erop dat de laatste Drivers van het Intel Wireless kaartje het probleem met het uitvallen verhelpen.

En wanneer ik met mijn handpalm aan de rechterkant ter hoogte van het complete toetsenbord druk zet, verdwijnen ook de streepjes. Iemand een idee hoe ik wellicht de de behuizing iets dichter kan drukken zodat mijn handpalm de druk niet hoeft te verrichten (en dan bedoel ik niet een Bankschroef :P).

We gonna try all we can to fix those damn 4001WLMi's g*dmnt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:11:
Bios Update voor de Acer Travelmate 2300, 4000 en 4500 !!!!

Ik heb na lang puzzelen de "Smart Battery" kunnen aanpassen zodat de Batterij nu herkenbaar is als "Control Method Battery".
Netjes!

Heeft dit ook een gunstig effect op het missen van toetsaanslagen? Dit was namelijk ook te wijten aan het Smart Battery verhaal, er zouden keyboard-interrupts gemist worden tijdens SMbus communicatie. Aangezien er natuurlijk nog steeds over SMbus wordt gecommuniceerd vroeg ik me af of het al dan niet verbeterd was.

Ik neem aan dat het met de nieuwe BIOS ook nog prima met WinXP blijft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
kickje (zie post hierboven)

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-08 20:20
Mijn TravelMate 4001 gaat er nu toch echt uit na lange trouwe dienst. Hij doet alles nog prima, op wat ouderdom na. Iig geen last van moederborden/videokaarten en andere ellende waar iedereen last van heeft.

Dus mocht je er nog 1 willen kopen voor weinig, neem contact op of via de advertentie.

V&A aangeboden: Acer TravelMate 4001LMi (P-M 1.5 GHz, 1.25 GB, 60 GB, Radeon 9700 64MB)

Hoop dat ik hier nog iemand blij kan maken.

• schaar
  • Laatst online: 25-05 14:39
Heb nu al ruim 4 jaar plezier gehad van mijn travelmate maar sinds kort last van stippen/strepen, doch vooral horizontaal ipv verticaal. Soms helemaal geen last van, soms erg veel last van. Nu heb ik de berichten zo hier en daar gelezen en kan ik idd concluderen dat het een hardware probleem is en ik dus veel geld kwijt ben aan het oplossen ervan? Qua technisch zelf sleutelen ben ik een leek,...Kortom, moet ik nu meteen een nieuwe laptop kopen? Verder werkt alles nog prima :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-08 20:20
@ Schaar
Denk dat je dan twee keuzes hebt. Of je verkoopt de laptop in onderdelen of je gaat klussen.

Zoals je leest heb ik iig nog een travelmate liggen die het prima doet. Je kan wat combineer werk gaan doen zodat je bijna nog je oude pc hebt. Dan verkoop je alles wat over is, heb je voor weinig geld toch nog plezier van je laptop en hoef je niet meteen veel geld uit te geven. (over de prijs van mij valt te praten)
Bij interesse even gmailen, ik kom namelijk niet veel op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Kon er geen apart topic over vinden en om er nu een heel topic over te wijden is ook iets te veel van het goede. Daarom hier mijn vraag: hoe is de ervaring met de service / reparatie van acer? Vandaag een acer laptop binnen gekregen en het apparaat vertoonde direct kuren. Niet doorstarten, bluescreens en spontane reboots. Ga hem naar acer terugsturen, zijn ze een beetje snel met het bieden van een oplossing in dergelijke zaken? Zit eigenlijk niet op een reparatie te wachten, wil een vervangend product, zijn ze hier schappelijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaar
  • Laatst online: 25-05 14:39
schaar schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:32:
Heb nu al ruim 4 jaar plezier gehad van mijn travelmate maar sinds kort last van stippen/strepen, doch vooral horizontaal ipv verticaal. Soms helemaal geen last van, soms erg veel last van. Nu heb ik de berichten zo hier en daar gelezen en kan ik idd concluderen dat het een hardware probleem is en ik dus veel geld kwijt ben aan het oplossen ervan? Qua technisch zelf sleutelen ben ik een leek,...Kortom, moet ik nu meteen een nieuwe laptop kopen? Verder werkt alles nog prima :/
Bah, nu heb ik ook nog eens een dvd-recorder Slimtype DVDRW SOSW-352S van Liteon in dat ding die niet meer wil werken - hij blijft in een soort loop hangen en wil niks meer lezen of schrijven (een bekend euvel volgen diverse fora, maar ook hiervoor geen oplossing zo schijnt). Ben dat brakke gedoe meer dan zat, dank voor t aanbod Frankzzz maar stap denk maar over op iets nieuws..

EDIT; het idee is op zich goed trouwens, maar behalve het feit dat ik leek ben zit ik ook nog eens met mijn ene hand in het gips, heel onhandig - iets nieuws lijkt me dus verreweg het gemakkelijkst.

[ Voor 9% gewijzigd door schaar op 05-10-2009 22:30 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste