Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 17 december 2003

quote:
triple_A schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:28:
[...]

Bruut ding man! >:)
Past goed bij de rest van je set :P

Ben je eigenlijk ook nog van plan om er een center en/of rears bij te kopen?

Thnx! Er komen inderdaad ook nog Bijpassende center + rears bij! Heb nu andere rears maar worden wel bijpassend

quote:
The_Eagle schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:51:
Mooie set :)

Ik hoop alleen niet voor je dat je in een rijtjeshuis woont als ik je zo hoor. En anders heb ik medelijden met de rest van je huisgenoten en je buren ;)
Thnx! :D mn moeder zat al wat te klagen Maarjah voor de rest... Vrij staand huis dus moet Oke zijn, ;). Zelf zat ik net even beneden met terwijl muziek nog aan stond op volume van -30db a -35db maar hoorde um wel zachtjes :D

[ help me (A) ]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wat een ding zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
is echt te groot zeg :P groter dan je zuilspeakers :P (of kijk ik nou verkeerd :?)
als ik die in huis zou hebben zouden mn buren het niet zo fijn vinden :P (ik woon in flat, in het midden zeg maar, dus met allemaal mensen om me heen :P, haha)

quote:
BiG-GuY schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:01:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wat een ding zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
is echt te groot zeg :P groter dan je zuilspeakers :P (of kijk ik nou verkeerd :?)
als ik die in huis zou hebben zouden mn buren het niet zo fijn vinden :P (ik woon in flat, in het midden zeg maar, dus met allemaal mensen om me heen :P, haha)
Lol :D Hij is in hoogte net iets minder hoog, misschien als ik spikes + 22 mm mdf plankje er onder weg haal dat ze dan evengroot zijn. Hij is echter wel breder en dieper ;)

[ help me (A) ]

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Mooi spul hoor dat SVS, maar wat denk je te bereiken met dat noppenschuim :) ? Daar ga je geen laagfrequent geluid mee dempen hoor :).

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
yash schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:31:
Okej jongens FOTOOSSSS :D

[afbeelding]
The Authority 8)
Damn dat dit zou hier gewoon door de vloer zakken. _/-\o_

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Het lijkt me moeilijk om voor het geld van zo'n SVS zelf een goede sub te bouwen, zelfs met een Shiva. €560 is best goedkoop, zo compleet met amp. Tis alleen dat ik niet zo'n tube in mijn kamer wil, liever een kubusje naast de bank ofzo. Veel plezier ermee, maar dat zal vast wel lukken 8)

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Bored

Heb mijn SVS ook even opgehaald :) Alleen dan het boxed modelletje ....

http://www.rappie.net/ht/images/tn_DSC00185.JPG
Zelfs mijn vectra Hatchback is klein met een SVS erin :D (oke ik was vergeten mijn rotzooi eruit te halen, maargoed)

http://www.rappie.net/ht/images/tn_DSC00187.JPG
Oud en nieuw .... zo klein was die jamo nog niet .

http://www.rappie.net/ht/images/tn_DSC00188.JPG
Overzicht

http://www.rappie.net/ht/images/tn_DSC00190.JPG
En hij mag beginnen met "inspelen/blazen". Finetunen komt morgen wel ....
Feel the BASS!!

quote:
Rappie schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:30:

[afbeelding]
Zelfs mijn vectra Hatchback is klein met een SVS erin :D (oke ik was vergeten mijn rotzooi eruit te halen, maargoed)

[afbeelding]

[afbeelding]
Overzicht

[afbeelding]

Teer... jij ook al :P
Ik ga dat ontwerp namaken voor mijn Shiva :9 Mooi zien die dingen eruit man.

fun...anyone?

Bored

quote:
triple_A schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:34:
[...]

Teer... jij ook al :P
Ik ga dat ontwerp namaken voor mijn Shiva :9 Mooi zien die dingen eruit man.
Zelfde powerbuy als de poster hierboven :D
Zien er vet uit die subbie's!!!!!

Ik heb ongeveer 4 maanden geleden een JBL XTI 300 gekocht en hij doet het nog steeds wel erg lekker naar mijn zin :) .....

Veel plezier met jullie nieuwe aanwist ;)

Groetjes,

Joost
Ik heb nu al last van een boze baas die begin te klagen dat wanneer ik mijn sub te hard aan zet de glazen beneden in het restaurant van de bar af trillen..........

Als ik dus zo'n SVS neem dan.......... ga k waarschijnlijk met de hele teringzooi dwars door de houten vloer heen >:)
Ben wel benieuwd hoe zo'n subje nou echt klinkt... lijkt me dat je zo'n butt tril geval ding voor onder je stoel niet meer nodig hebt met zo'n sub :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

quote:
Rappie schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:30:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Overzicht

[afbeelding]
Netjes rap :D Moest jij ook al de banken naar beneden doen voor de subs ;)?

[ help me (A) ]

Mooie subs die SVS dingen... ik moet toch ook ooit eens naar een sub gaan kijken :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Bored

quote:
yash schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 07:02:
[...]
Netjes rap :D Moest jij ook al de banken naar beneden doen voor de subs ;)?
Was alleen vergeten mijn autosub te demonteren, dus dat moest daar nog even snel gedaan worden. Kofferbak vol subs was het dus :D
Bored

quote:
Ook een mooi bijzettafeltje hoor :D Maar inderdaad de WAF is niet zo hoog ... maargoed ben nog een student die geen rekening hoeft te houden met WAF etc. :)
quote:
En waar is dat schaakbord nu? Waarschijnlijk reeds in een of andere glasbak ;)

It is a book about a Spanish guy called Manual. You should read it. (Dilbert)

Bored

quote:
voodoochile schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 10:27:
[...]
En waar is dat schaakbord nu? Waarschijnlijk reeds in een of andere glasbak ;)
Zo krachtig is geen enkele sub :) (kan wel de klok aan de andere kant van de kamer 8m verderop laten trillen trouwens)
Reg. datum: 02 februari 2003

Heb sind 2 weken ook mijn svs 16-46 pc-plus binnen. Tot nu toe geen klachten van de buren gehad.
Maar hij doet het ook prima bij wat lagere geluidsvolumes. Ik heb een appartement, dus rondom buren. Het is wel een must om een geluidsmeter te gebruiken om de sub af te regelen op de rest van de set.

quote:
stress schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:07:
Het is wel een must om een geluidsmeter te gebruiken om de sub af te regelen op de rest van de set.
Waarom dat? Het zou mij persoonlijk geen f*ck interesseren of een sub goed afgesteld staat volgens een dB-meter, zo lang ik het maar goed vind klinken?
Ik zou afstellen zelf liever op gehoor doen eigenlijk, al staat het dan misschien niet goed afgesteld, misschien vind ik dat juist beter klinken dan een theoretisch ideale afstelling? :)

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Gelukkig zijn die SVS subs niet al te groot :Y)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Reg. datum: 02 februari 2003

Ik heb hem met een geluidsmeter afgesteld omdat de subwoofer zo laag weergeeft dat je niet echt meer een gevoel hebt, hoe hard het nu werkelijk klinkt. In de meeste muziek zit zo weinig laag dat het vaak moeilijk te beoordelen valt, hoe hard de sub eigenlijk moet. ( Ik heb een eerste afstelling gedaan met de referentie-tonen van mijn versterker, en dan is het testsignaal zo laag dat je het bijna niet hoort, maar wel degelijk kan meten - had geen zin om 44 dollar neer te tellen voor een test-dvd)

Maar op gehoor kan het ook, als je het niet zo belangrijk vind dat speakers een vlakke weergeve hebben. Dan doe je het gewoon naar je smaak, met als "nadeel" dat je gauw geneigd bent om het wat overdreven volume te geven.

ps: je koopt geen svs voor 1100 euro om een boom-box te creeren.

stress wijzigde dit bericht 11-03-2005 18:41 (27%)

quote:
stress schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:35:
Ik heb hem met een geluidsmeter afgesteld omdat de subwoofer zo laag weergeeft dat je niet echt meer een gevoel hebt, hoe hard het nu werkelijk klinkt. In de meeste muziek zit zo weinig laag dat het vaak moeilijk te beoordelen valt, hoe hard de sub eigenlijk moet. ( Ik heb een eerste afstelling gedaan met de referentie-tonen van mijn versterker, en dan is het testsignaal zo laag dat je het bijna niet hoort, maar wel degelijk kan meten - had geen zin om 44 dollar neer te tellen voor een test-dvd)

Maar op gehoor kan het ook, als je het niet zo belangrijk vind dat speakers een vlakke weergeve hebben. Dan doe je het gewoon naar je smaak, met als "nadeel" dat je gauw geneigd bent om het wat overdreven volume te geven.

En wat dan nog? Als iemand dat overdreven volume nou prettiger vind klinken, waarom zou hij hem dan in godsnaam wat 'minder overdreven' afstellen omdat dat beter zou zijn? Smaken blijven verschillen imo.
Overigens, ik zou hem echt niet overdreven afstellen ofzo, een sub moet wat mij betreft op de achtergrond zitten, ik wil hem liever niet horen zeg maar.
In ieder geval, een gemeten signaal boeit me dus echt niets... ik heb mijn center ook 2dB harder staan dan zou moeten als ik het meet, dus? Ik vind dialogen in films zo gewoon prettiger en tijdens andere scenes stoort het me ook echt totaal niet... mag ik? ;)
quote:
ps: je koopt geen svs voor 1100 euro om een boom-box te creeren.
Dat had ik al begrepen ja, ik zou eerder het tegenovergestelde doen ook... ;)

Reg. datum: 05 februari 2005

Hoeveel watt is zo'n SVS nou, of vraag ik nu iets heel geks?

10000 PMPO natuurlijk &gt;:)

Tussen de 300 en 1000 watt afhankelijk van het model. [Herhalingsmodus] het aantal watts bepaald niet alleen hoe hard of goed een subwoofer klinkt[/herhalingsmodus]

Walter.PPK wijzigde dit bericht 11-03-2005 22:27 (79%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws