Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cass Casey schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:54:
[...]

Bedankt voor je opmerkingen. Reden dat de sub niet in een hoek staat is simpel: geen plek. Daarnaast wordt door REL geadviseerd om de sub tussen de twee fronts te plaatsen. En dat bevalt me op zich prima. En ik weet niet of jij de Quake I of II hebt, maar deze (de eerste) kan wél low & high level tegelijk aangesloten worden. Wordt door REL zelfs geadviseerd! Ik heb 't alleen (nog) niet gedaan...
Volgens de FAQ (no. 11) op de www.rel.net moet je die dingen in de hoeken naast de front left or right positioneren (try out). Dit wordt ook aanbevolen! Natuurlijk is dit afhankelijk van de acoustiek in je kamer.
Ik heb de Quake I en ik had altijd gedacht dat deze type juist OF low OF high aangesloten moest worden en dat EN geen zin had omdat dan HIGH nooit aanging (maar goed, ik had toen ook geen geld om een fatsoenlijke subwoofer lowlevel kabel te kopen. Nu heb ik met de Stadium 3 ook gelijk een goede smoes -voor wie dat is even de vraag- om met de upgrade van de normale speakers ook een fatsoenlijke subwoofer kabel te kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:18:
[...]

De REL heb je wel raar geplaatst. Het beste is om hem in een hoek van je kamer te plaatsen. Je kunt redetwisten of je de conus naar de luisteraar moet plaatsen (direkt) of naar de muur (difuus). In beide gevallen zul je een vollere bas krijgen dan de huidige opstelling.
De Quake I is wel een leuke subje voor zijn geld. Heb je hem btw niet op high-level aangesloten en de fronts op large. Op de versterker geef je aan dat je GEEN sub hebt, zodat alles naar de fronts gestuurd wordt. Dat werkt ook goed (en ja, ik heb ook de Quake: hij kan niet EN low EN high level aangestuurd worden, vandaar de Stadium 3 voor mijn nieuwe huis ;) )
Uh, een sub is in zijn weergave gebied (en ook nog wel een stuk erboven) volledig omnidirectioneel hoor :). Dus of je hem nou naar je toe draait of van je af, gaat niet uitmaken voor hoeveel direct en gereflecteerd geluid je hebt, het is zoiezo maximaal diffuus.
En over subs in een hoek plaatsen: sja, er valt veel over te zeggen. In een hoek is 1/8 space loading, wat je de nodige dBtjes extra output oplevert tov midden in de kamer (half space). Je gaat wel een maximale hoeveelheid staande golven exciteren. Maar dat kan ook weer een voordeel zijn, omdat je daar een egalere respons van kan krijgen (minder kans scherpe dippen en beter vijf pieken dan één is de redenering). Gelukkig heb je hier voor een deel zoiezo geen last van in een kamer met normale afmetingen (onder de 50Hz geen staande golven meer, voor kleine kamers ligt die grens nog wat hoger) en dan is corner loaden alleen maar voordelig.
Kortom: een kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weer wat upgrades achter de rug:

Afbeeldingslocatie: http://img103.echo.cx/img103/3011/0000263medium3bn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img103.echo.cx/img103/7721/0000276medium6vd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img149.echo.cx/img149/8200/0000273small1le.jpg

Groeten van een gelukkig man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die speakers zijn :9~ O+
Maar die TagMcLaren vind ik qua design een stuk minder, geluid en prestaties zullen ongetwijfeld _/-\o_ zijn. Leuke set voor op een slaapkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:54:
[...]
Uh, een sub is in zijn weergave gebied (en ook nog wel een stuk erboven) volledig omnidirectioneel hoor :). Dus of je hem nou naar je toe draait of van je af, gaat niet uitmaken voor hoeveel direct en gereflecteerd geluid je hebt, het is zoiezo maximaal diffuus.
Voor downward firing subs ja, maar geldt dat ook voor front- (of back)ward firing subs? Zeker omdat je eerst een pure reflectie krijgt naar de muur OF rechtstreeks naar de luisteraar. Bij de B&W luistersessie van VAD2004 wapperden onze broekspijpen doordat de conus echt op ons gericht was, terwijl als het naar de muur gericht zou zijn, zou het de vraag zijn of onze broekspijpen nog zouden wapperen door de wind?! :7
Off-topic: dat was met een testje met de lanchering van de Space shuttle: een verzoekje van een dumb-ass de 120 dB barriere te doorbreken...
En over subs in een hoek plaatsen: sja, er valt veel over te zeggen. In een hoek is 1/8 space loading, wat je de nodige dBtjes extra output oplevert tov midden in de kamer (half space). Je gaat wel een maximale hoeveelheid staande golven exciteren. Maar dat kan ook weer een voordeel zijn, omdat je daar een egalere respons van kan krijgen (minder kans scherpe dippen en beter vijf pieken dan één is de redenering). Gelukkig heb je hier voor een deel zoiezo geen last van in een kamer met normale afmetingen (onder de 50Hz geen staande golven meer, voor kleine kamers ligt die grens nog wat hoger) en dan is corner loaden alleen maar voordelig.
Kortom: een kwestie van uitproberen.
Dat zegt REL ook: uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een mooi setje Hypoxie. Ben zelf niet zo dol op dynaudio, maar TagMcLaren is wel om te smullen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:40:
[...]

Voor downward firing subs ja, maar geldt dat ook voor front- (of back)ward firing subs? Zeker omdat je eerst een pure reflectie krijgt naar de muur OF rechtstreeks naar de luisteraar.
Nou, het geval is dat als de golflengte groot is vergeleken de diameter van de conus, dan straalt het 360 graden rond. Er komt dus net zoveel geluid aan de achterkant als aan de voorkant. Pas als je hoger komt (250Hz) begint er enige directionaliteit te ontwikkelen.
een verzoekje van een dumb-ass de 120 dB barriere te doorbreken...
En dan gaat het uiteindelijk toch weer om zo hard mogelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:41:
Ik heb ook weer wat upgrades achter de rug:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Groeten van een gelukkig man
Heey, Distortion. Ook al aanwezig op GoT zie ik :)

Mooie set, man!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb dat ook uitgeprobeerd om de sub in een hoekje te zetten om dat daar juist plaats is maar dan gaat het laag echt slecht klinken daardoor. Ik heb een 2x een frontfirering gehad, 1 closed en 1 met 1 br poort aan de voorkant, 2x downfireing, 1 closed en 1 met 2 br poorten aan de achterkant en ze klonken allemaal slechter als ik de sub in een hoekje neer zette. Misschien ligt het ook aan de kamer maar bij de drie kamers dat ik het geprobeerd heb, klonk het niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de REL stadium II ... das sub / br aan de onderkant van de behuizing. En bij mij klinkt het alleen lekker "voelend" in een hoek van me kamer.

Hoe zit het nou toch jongens..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuwe op dit forum , maar omdat er op hear.nl nix te beleven valt post ik het hier maar :*)
Het is geen HT-set, maar daarom niet minder interessant _/-\o_

De luistersituatie + speakers...
Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid231_7055db8cbe01942223188d86f705ec6f.jpg

De set...
Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid231_d28eb933917103e515f6c477de2b64ff.jpg

Bekabeling...
Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid231_322498d0bba9cc308e8f07c6b74d4959.jpg

Speakers...
Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid231_3bf4c273eece2cacbc7025ace00c4633.jpg

Mijn set bestaat uit:
Voorversterker Arcam A-85
Eindversterker Arcam P-85
CD-speler Arcam CD-73
Interlink van den Hul The Source
Interlink van den Hul D 102 MKIII
Netsnoer CD Audioquest Cables AC12-3.3
Luidspreker voor Thiel CS1.6
Luidsprekerkabels IXOS XHS553 (644) silver
Netsnoer Poweramp MIT Z-Cord II
Dempers Hepta silencers voor onder de CD-Speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

HT set of geen HT set ziet er heel mooi uit ben nu ook bezig om een 2.0 setje weer op te bouwen
:( want mijn Reciever is toch niet helemaal in staat om een mooi gecontroleerd stereo beeld neer te zetten :( . (Marantz SR 7300 )
Vandaar dat ik nu een Duson PA 75 Versterker hebt aangeschaft en de bij behorende CD speler de Duson CD 150 ga ik aanstaande zondag op halen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:23:
Ben nieuwe op dit forum , maar omdat er op hear.nl nix te beleven valt post ik het hier maar :*)

[afbeelding]

De set...
[afbeelding]

Bekabeling...
[afbeelding]

Speakers...
[afbeelding]

Mijn set bestaat uit:
CD-speler Arcam CD-73
Mooie set :) . Als ik niet voor 5.1 opstelling ging had ik ook een stereo thiel set genomen. Maar waarom heb je voor Arcam gekozen als ik het mag vragen. Ik vind meestal de klank van deze combie niet echt om te versmaken. Zelf ook het idee dat die Arcam het net ook trekt op die Thiel 1.6. Ik denk dat ik met die thiel 1.6 toch in de buurt van Johnson of Vincent eindversterker gekozen. Maar goed das mijn smaak en niet die van jou :P
Ik waardeer jou set-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette 2.0 setup! Lekker boeiend dat je geen 5.1 set hebt, dit is ook super :P
(en toch heb ik liever een 5.1 set, maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:03:
lekker "voelend" in een hoek van me kamer.

Hoe zit het nou toch jongens..... :?
Lekker voelend is wat anders dan 'mooi strak laag'. Leuk voor als je een film aan het kijken bent, maar met muziek klinkt het IMHO nergens naar. Veel mensen blijken van harde bonkende bass te houden, maar ik haat het. Ik wil een neutraal geluid en er zijn weinig subwoofers die opgaan in het geheel en je niet doen beseffen dat er een losse sub aanwezig is. En zeker als je zo'n ding ook nog eens in een hoek zet dan wordt dat er niet beter op. Het advies van REL, toch geen lullige sub-fabrikant, kan ik dan ook echt niet begrijpen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik zie de laatste tijd best veel kabels (interconnects en speakerkabels) van IXOS. Weet iemand misschien waar dit te krijgen is?

Ben namelijk zelf opzoek naar een leuke speakerkabel.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:13:
[...]

Lekker voelend is wat anders dan 'mooi strak laag'. Leuk voor als je een film aan het kijken bent, maar met muziek klinkt het IMHO nergens naar. Veel mensen blijken van harde bonkende bass te houden, maar ik haat het. Ik wil een neutraal geluid en er zijn weinig subwoofers die opgaan in het geheel en je niet doen beseffen dat er een losse sub aanwezig is. En zeker als je zo'n ding ook nog eens in een hoek zet dan wordt dat er niet beter op. Het advies van REL, toch geen lullige sub-fabrikant, kan ik dan ook echt niet begrijpen.
Volgens mij vatten we elkaar niet.... Ik heb een ook een terring hekel aan een BOEM BOEM sub... In mijn oren wat ik het mooist vindt klinken is dat je de sub niet hoort maar zodra je hem uit zet dat er "iets" mist. Dat is mijn afstelling voor muziek luisteren. En ik denk dat in Verdi (klassiek muziek, ik zet het er toch maar ff bij) zijn compo's geen BOEM BOEM geluid komt ;)
Kijk als ik een film kijk en er stort een plane neer dan wil ik gewoon dat de glazen bij de buren van tafel flikkeren :) .

Vage is dat als ik de sub in het midden van me fronts zet... het hele strakke zooi weg is en meer ali mcboem geluid krijg :X .... ik heb echt de meest vage plekke geprobeert maar rechts naast de rechter front is voor mij de beste plek

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

De set...
[afbeelding]

Bekabeling...
[afbeelding]

Speakers...
[afbeelding]

Mijn set bestaat uit:
CD-speler Arcam CD-73
Netjes hoor had hem al meerdere keren bekeken op my.hifi.nl! Op het HT forum is trouwens ook veel te beleven als je hier niks meer kan vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 01:39:
[...]

...Verdi (klassiek muziek, ik zet het er toch maar ff bij) zijn compo's geen BOEM BOEM geluid komt ;)
...Vage is dat als ik de sub in het midden van me fronts zet... het hele strakke zooi weg is en meer ali mcboem geluid krijg :X .... ik heb echt de meest vage plekke geprobeert maar rechts naast de rechter front is voor mij de beste plek
Bij klassieke muziek zijn de bassen in een orkest ook rechts gepositioneerd en het verbaasd me dan ook niet echt dat een sub op een andere plek minder klinkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Ook hier weer een upgrade. Ik heb mijn TAG McLaren AV32R BP192 SP vervangen door een DP versie en in het zwart.

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/tag-dp1.jpg

en voor de duidelijkheid een fabrieksfoto:

Afbeeldingslocatie: http://www.jlp.com.br/tagmclaren/av32r.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door blue eyes op 14-04-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ZiegoM schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:34:
Ik zie de laatste tijd best veel kabels (interconnects en speakerkabels) van IXOS. Weet iemand misschien waar dit te krijgen is?

ik heb ook zo'n IXOS kabel gekocht (een optische) ik had hem bij RAF Amsterdam vandaan... (die bestaat alleen niet meer volgens mij...)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

Blue Eyes schreef op donderdag 14 april 2005 @ 09:47:
Ook hier weer een upgrade. Ik heb mijn TAG McLaren AV32R BP192 SP vervangen door een DP versie en in het zwart.

[afbeelding]

en voor de duidelijkheid een fabrieksfoto:

[afbeelding]
Duur spul dat TAG. Nu heb je geeneens geld meer voor sokken :+

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
RAF A'dam bestaat nog wel. Er zijn wel een aantal gesloten, maar de winkel in A'dam heeft een doorstart gemaatk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 01:39:
Vage is dat als ik de sub in het midden van me fronts zet... het hele strakke zooi weg is en meer ali mcboem geluid krijg :X .... ik heb echt de meest vage plekke geprobeert maar rechts naast de rechter front is voor mij de beste plek
Ik denk dat het meer een kwestie van afstanden is. Je hebt met natuurkunde wel eens het buiken-en-knopen verhaal gehad. Als je op een knoop zit dan hoor je weinig laag en op een buik veel. Staande golven die door afmetingen van de kamer kunnen ontstaan maken dit nog wat complexer.

In principe kun je voor verschillende frequenties de optimale afstand van oor tot speaker berekenen. Als je sub tussen de fronts staat dan is de afstand tot de luisterpositie duidelijk anders dan wanneer ie in een hoek staat. En zoals ik zei versterken de muur/vloer reflecties in een hoek het laag extra.

Probeers eens met dat ding door je kamer te schuiven en te kijken of het echt alleen maar in de hoek goed klinkt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 14-04-2005 10:08 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
Mooie set . Als ik niet voor 5.1 opstelling ging had ik ook een stereo thiel set genomen. Maar waarom heb je voor Arcam gekozen als ik het mag vragen. Ik vind meestal de klank van deze combie niet echt om te versmaken. Zelf ook het idee dat die Arcam het net ook trekt op die Thiel 1.6. Ik denk dat ik met die thiel 1.6 toch in de buurt van Johnson of Vincent eindversterker gekozen. Maar goed das mijn smaak en niet die van jou
Ik waardeer jou set-up!
[quote]

Tsja, waarom Arcam...
Ik vind de klank van Arcam gewoon erg lekker. Echt een gevoelskwestie denk ik.
Geluid is lekker open en transparant. Ook veel controle en kracht in het laag, maar het belangrijkste.... RUST in het geluid.
Heb ook Primare, Pathos (buizen) en een hele andere rits aan andere apparatuur beluistert, maar kwam toch telkens weer terug bij Arcam. Het geluid klopt gewoon.

Natuurlijk kan het altijd beter, maar dat is nou net de issue in de audiowereld. Ik wou eigenlijk gewoon meteen een complete buizen-set van audio-research.
Maar 1 voorversterker van AR kost net zoveel als deze Arcam set bij elkaar _/-\o_

De Arcam trekt de Thiels trouwens prima hoor. Ik had er eerst ook een hard hoofd in, maar toen ik de gevoeligheid van 90db zag van de Thiel 1.6, was de knoop meteen doorgehakt.
Ik ben er onwijs tevreden mee, luister er elke dag met heel veel plezier naar.
Ook kleine tweaks, zoals dempers onder de cd speler en andere powercables maken een positief verschil.

Maar zoals ik al zei... mijn wens is Audio-research 8)
Maar dan moet ik eerst mijn auto verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

[afbeelding]

De set...
[afbeelding]

Bekabeling...
[afbeelding]

Speakers...
[afbeelding]

Mijn set bestaat uit:
CD-speler Arcam CD-73
Ganz geil spul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
sphere schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:00:
[...]

Duur spul dat TAG. Nu heb je geeneens geld meer voor sokken :+
Hahahaha!

Niet eens gezien, die foto heb ik tijdens mijn ontbijt gemaakt. Gelukkig heb ik nog geld voor mijn sokken.

TAG is idd duur, erg duur. Maar ik ben ondertussen al wel een groot aantal jaren bezig, steeds met kleine stapjes omhoog. Als ik de TAG inenen moest kopen was dat een ramp, zo duur zijn ze wel, je kan daar ook een nieuwe auto van kopen :D . Dat zou ik zonder lening ook niet kunnen betalen. Maar dat is het mooie van een hobby waar je een langere tijd mee bezig bent, je upgrade in stappen. Dus financieel ook in stappen.

TAG heeft ook goedkopere series die voor het geld erg, erg goed zijn. Vraag maar aan de persoon enkele postings eerder, die heeft een erg leuk setje. Overigens zijn dat wel dedicated stereosets, geen HT.

[ Voor 28% gewijzigd door blue eyes op 14-04-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:34:

Ik ga niet een discussie aanzwengelen, die is er al genoeg geweest, maar ik heb 4 boxen van precies dezelfde serie, voor aangesloten op monster, achter op IXOS, ik hoor echt nul komma nul verschil. Ik heb laatst op het amerikaanse forum nog meegedaan aan een soort test, hierin waren 4 verschillende component kabels (van redelijk goedkoop tot super duur) gebruikt op een 42 inch panasonic plasma, of je het verschil kon zien. Van de 50 mensen die reageerden, was er totaal geen overeenstemming, ik persoonlijk kon absoluut niet het verschil zien (en de plaatjes waren echt fullscreen genomen, dus je kon tot op de pixel nauwkeurig bij wijze van kijken.

Ik heb altijd bij kabels zo iets van niet goedkoop, maar qua geld net daar wat boven (goed materiaal tegen een normale prijs). Die aparte schakelaars en electriciteit kabels, daar geloof ik dus ook al niks van, maar misschien laat ik me nog eens overtuigen....of is het wetenschappelijk aangetoond??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05

[afbeelding]

De set...
[afbeelding]

Bekabeling...
[afbeelding]

Speakers...
[afbeelding]

Mijn set bestaat uit:
CD-speler Arcam CD-73
Iemand met goede smaak :) Ik ben ook lid van de Arcam fanclub ;) Welke interlink gebruik je tussen de A85 en P85?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:45:
[...]

TAG heeft ook goedkopere series die voor het geld erg, erg goed zijn. Vraag maar aan de persoon enkele postings eerder, die heeft een erg leuk setje. Overigens zijn dat wel dedicated stereosets, geen HT.
TAg is zeer zeker mooi spul, maar inderdaad erg duur. Gelukkig kon ik de pre en power amp voor leuke prijzen overnemen. ;)

@Barry
Ja ik zit hier ook, al heel lang eigenlijk maar post amper. Ik kom hier alleen voor de Hifi sectie om te kijken en bekeken te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:06:
[...]

Ik denk dat het meer een kwestie van afstanden is. Je hebt met natuurkunde wel eens het buiken-en-knopen verhaal gehad. Als je op een knoop zit dan hoor je weinig laag en op een buik veel. Staande golven die door afmetingen van de kamer kunnen ontstaan maken dit nog wat complexer.

In principe kun je voor verschillende frequenties de optimale afstand van oor tot speaker berekenen. Als je sub tussen de fronts staat dan is de afstand tot de luisterpositie duidelijk anders dan wanneer ie in een hoek staat. En zoals ik zei versterken de muur/vloer reflecties in een hoek het laag extra.

Probeers eens met dat ding door je kamer te schuiven en te kijken of het echt alleen maar in de hoek goed klinkt :P
Ga jij dan mijn rel iedere keer verplaatsen :P ... ik spaar me rug liever voor andere intense werk :) .
Nee maar dat heb ik idd al gedaan. Achter de bank gezet etc etc... ik zal eens een 3d tekening maken van me kamer hoe het nu staat. Ik heb een vrij moeilijke kamer kwa muziek setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

[afbeelding]

De set...
[afbeelding]

Bekabeling...
[afbeelding]

Speakers...
[afbeelding]

Mijn set bestaat uit:
CD-speler Arcam CD-73
Mooie set! Ik ben altijd erg gecharmeerd van Thiel (ze mogen alleen de 3.6 nu eindelijjk eens een keer een update geven). Arcam is ook gewoon nette aparatuur.....er zijn mensen die het niet helemaal bevalt, maar er zullen weinig mensen zijn die het troep vinden.

Maaruh....je hebt nu een geïntegreerde versterker en een eindtrap. Kan je die A80 ook bridgen ofzo? Want Thiel heeft toch enkele bindingposts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Exirion schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:06:
[...]

Volgens mij maak je de vergissing te denken dat als je op bijvoorbeeld een halve golflengte afstand van een sub afzit (bijvoorbeeld bij 50Hz), dat je dan in een knoop zit. Als je dat denkt, dan had je misschien nog iets beter moeten opletten bij het buiken/knopen verhaal.
De hele buiken/knopen ellende krijg je alleen maar van de kamer (via reflecties optellingen en aftrekkingen), tenzij je natuurlijk meerdere subs hebt en je gaat uit de middellijn zitten (heel hinderlijk effect waar je in de pro audio veel last van hebt). Dus was dat betreft heeft "die afstand" er niks mee te maken.
Volgens mij is het een beetje een het kan vriezen of het kan dooien verhaal. Zo simpel als dat jij stelt van een sub in de hoek plaatsen geeft BOEM BOEM geluid is iig niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:08:
De hele buiken/knopen ellende krijg je alleen maar van de kamer (via reflecties optellingen en aftrekkingen), tenzij je natuurlijk meerdere subs hebt en je gaat uit de middellijn zitten (heel hinderlijk effect waar je in de pro audio veel last van hebt). Dus was dat betreft heeft "die afstand" er niks mee te maken.
Volgens mij is het een beetje een het kan vriezen of het kan dooien verhaal. Zo simpel als dat jij stelt van een sub in de hoek plaatsen geeft BOEM BOEM geluid is iig niet het geval.
Ik zou zeggen: probeer het uit. Dan praten we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nou....er zijn ook fabrikanten die adviseren de sub in de hoek te zetten, dus het zal wel niet altijd een slecht effect geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:23:
Nou....er zijn ook fabrikanten die adviseren de sub in de hoek te zetten, dus het zal wel niet altijd een slecht effect geven.
Het effect is een akoestische versterking. Het kan zijn dat het design van een sub daarop afgestemd is, maar naar mijn mening zou het niet zo moeten zijn. Goedkoper is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:41:
[...]

Het effect is een akoestische versterking. Het kan zijn dat het design van een sub daarop afgestemd is, maar naar mijn mening zou het niet zo moeten zijn. Goedkoper is het wel.
Dit is in ieder geval wat Richard E. Lord er van zegt:
Contrary to the widely held view, the best position for your sub-bass system is corner placement. When properly integrated, your REL system will work optimally to “pressurize” the room if it is placed in a corner.
It may take several days before you are completely satisfied that you have found the final best setting. Your acuteness and ability to perceive very subtle differences will improve over these days, possibly because you may not have previously had the opportunity to hear very deep bass in your room. Although we maintain that corner placement is ideal, REL’s ABC (ACTIVE BASS CONTROL) will allow you to site your REL almost anywhere you choose. It is always better to try and set up for a subtle, rather than an overblown effect if possible. However, personal taste is the overriding factor here. If it sounds right to your ears, it is right!
Maar het kan inderdaad zo zijn dat ze ze daar echt op ontwerpen. Toch worden REL's als goede subs gezien door vrijwel iedereen, dus er vallen wel zeker goede resultaten mee te behalen denk ik dan.

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 14-04-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BiG-GuY schreef op donderdag 14 april 2005 @ 09:54:
[...]

ik heb ook zo'n IXOS kabel gekocht (een optische) ik had hem bij RAF Amsterdam vandaan... (die bestaat alleen niet meer volgens mij...)
Ik heb ook IXOS kabels (1x optisch, 1x scart en 1x coaxiaal), en gehaald bij Staffhorst/Raf in Utrecht.
Beetje overkill voor mijn apparatuur, maar ik vond de prijs enorm meevallen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 08:03
Nieuwe DVD speler gekocht, en via component met progresive scan op mijn beamertje aangesloten ....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the.raptor/ht/tn_DSCF0059.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rappie schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:37:
Nieuwe DVD speler gekocht, en via component met progresive scan op mijn beamertje aangesloten ....

[afbeelding]
Welk type is dat en waar gekocht? Ik ken iemand die bij z'n zwarte Marantz CD-speler een bijpassende DVD-spelert zoekt en ze zijn vaak alleen in het zilver leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een dv6500 gekocht bij cor***

toch?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met goede smaak :) Ik ben ook lid van de Arcam fanclub ;) Welke interlink gebruik je tussen de A85 en P85?
Ik gebruik "the source" van v/d Hull (deze kabel wordt voor verbinding naar eindtrap aanbevolen door v/d hull), maar wil deze eigenlijk ook vervangen door MIT dropveters.
Alleen zijn die kregen zo godvergeten duur... 2e hands zijn ze trouwens nog wel te doen.
Voor mijn cd-speler gebruik ik de D102 MKII. Erg fijne kabel. Mooi rustig, maar wel ontzettend open.
Van scherp hoog heb ik in ieder geval geen last :)
Mooie set! Ik ben altijd erg gecharmeerd van Thiel (ze mogen alleen de 3.6 nu eindelijjk eens een keer een update geven). Arcam is ook gewoon nette aparatuur.....er zijn mensen die het niet helemaal bevalt, maar er zullen weinig mensen zijn die het troep vinden.

Maaruh....je hebt nu een geïntegreerde versterker en een eindtrap. Kan je die A80 ook bridgen ofzo? Want Thiel heeft toch enkele bindingposts?
Ja die 3.6 zijn er al een tijdje... maar het zijn nog steeds onwijs goede speakers! Zo goed zelfs, dat ze bijna geen update nodig hebben. Geld trouwns ook voor de C5 I... wat een torens!

En ja, de Thiels hebben single-bindings ja... ik weet dat je de P85 kan bridgen, maar of dat ook kan met de A85 weet ik niet. Zou wel fijn zijn... heb je bijna dubbel vermogen. Dit vroeg ik me trouwens ook al een tijd af, maar ben te lui om even naar Arcam te mailen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:16:

Nee een DV4500 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:45:
[...]

En ja, de Thiels hebben single-bindings ja... ik weet dat je de P85 kan bridgen, maar of dat ook kan met de A85 weet ik niet. Zou wel fijn zijn... heb je bijna dubbel vermogen. Dit vroeg ik me trouwens ook al een tijd af, maar ben te lui om even naar Arcam te mailen 8)7
Meen je niet :/ !
lummel ga meelen man! Darn .. misschien haal je wel meer uit je set door een simpele meeltje. Ik kreeg ook eens een update via de meel voor me denon avc-a1. Kan je zeggen dat hij toen op stereo heel wat beter presteerde :) . Maar goed het blijft een 5.1 versterker. Het blijft voor mij (set-up) nog steeds de beste keus de A serie's van denon. Zit toch nog steeds te dubbe over de AVC-A1XV... terring wat een bak beest is dat! Mag over 9dagen hem thuis ontvangen om te kijken of hij me bevalt of niet :) .

Verder ga ik opzoek naar extra stereo set-up met een max van 8.500 euro (me vader wilt uitbreiden). Ik zie het bomen door het bos niet meer met al die keuze. En toch ben ik vrij pickie... ..moeilijk moeilijk moeilijk...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:16:

Inderdaad 4500 van cor ..... aangezien ik toch alleen maar dvd video er op afspeel is een 4500 ook genoeg voor mij en heb ik nergens echt een 6500 voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:45:
En ja, de Thiels hebben single-bindings ja
Oh wacht...het stond ook op een foto! 8)7
Had ik even niet op gelet, want de vroegere Thiels hadden de binding posts altijd aan de onderkant zitten waardoor je ze niet kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rappie schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 00:25:
[...]

Inderdaad 4500 van cor ..... aangezien ik toch alleen maar dvd video er op afspeel is een 4500 ook genoeg voor mij en heb ik nergens echt een 6500 voor nodig
Had ik in ieder geval de winkel goed ;) Meende te lezen dat je van plan was 6500 te halen! :D Hoe bevalt de cd speler met gewone audio cd's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:12:
[...]

Had ik in ieder geval de winkel goed ;) Meende te lezen dat je van plan was 6500 te halen! :D Hoe bevalt de cd speler met gewone audio cd's ?
Ik heb de Dv6500, volgens mij identiek aan de Dv4500 behalve sacd/dvd-a.
Hij speelt cds goed af. Loopwerk is iets hoorbaar, niet muisstil. Alleen dat hoor je niet meer als de muziek aanstaat. Mijn CD5000 is wel een stukje beter dan de DV6500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW!!.... wij hebben beneden sinds vandaag een plasma scherm van LG hangen... :9~ :9~
Manman wat een mooi beeld zeg, echt super :9

Hij staat dan wel niet op mijn kamer bij mijn ht set, maar daar word ie niet minder mooi van :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

als je er een foto van maakt... daar wordt ie ook niet minder mooi van ;)

vandaag pioneer 814k binnengekregen, straks eens lekker gaan instellen zal pics posten, maar eerst werken tot 3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:12:
[...]
Ik heb maar 1 audio cd en die klinkt best goed :) Verder alleen video DVDs, dus die 6500 was een overkill en nutteloos in mijn geval ....

En inderdaad het loopwerk is hoorbaar, heb hem dus een metertje verder van de hotspot afgezet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik bedenk mij net dat ik nog nooit mijn nieuwe hifi set heb laten zien 8)7 .

De nieuwe luidsprekers:
Afbeeldingslocatie: http://img61.echo.cx/img61/9509/mvc006s5js.jpg

De subwoofer, op basis van Volt DC250.1:
Afbeeldingslocatie: http://img61.echo.cx/img61/9265/mvc008s3wz.jpg

Het rack, met de oerlelijke Cd-speler (wordt snel vervangen):
Afbeeldingslocatie: http://img61.echo.cx/img61/8623/mvc007s0oi.jpg

Op- of aanmerkingen? Ik hoor het graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 17-04-2005 23:27 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Barry|IA schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:26:
[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie sub en versterker O-)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:32
Ik bedenk mij net dat ik nog nooit mijn nieuwe hifi set heb laten zien 8)7 .

De nieuwe luidsprekers:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaat dat lekker samen met die subwoofer?

Ik moet er echt bij muziek niet aan denken om er nog een sub bij te hebben. Al kan dat ook wel komen omdat ik eigenlijk nog nooit een goed getunede sub heb gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

[afbeelding]

Leen Bakker rek ;) Hij viel me een keer op door het beroerde laswerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Sjoewe schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:04:
[...]

Gaat dat lekker samen met die subwoofer?

Ik moet er echt bij muziek niet aan denken om er nog een sub bij te hebben. Al kan dat ook wel komen omdat ik eigenlijk nog nooit een goed getunede sub heb gehoord ;)
De subwoofer doet het best goed, hoor. Hij gaat, voor een 10 inch driver, nog best laag. Echter moet ik er ooit nog eens een goede amp + crossover voor kopen/maken, want het filter is niet echt stijl te noemen.
Exirion schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:14:
[...]

Leen Bakker rek ;) Hij viel me een keer op door het beroerde laswerk :P
Ik heb nu al spijt dat ik dit rack gekocht heb. Hij is inderdaad erg slecht gelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necreo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2021
Ja, na een hele tijd twijfel zal ik hier dan ook maar eens mijn specs van mijn home-cinema plaatsen...
Foto's ja die volgen nog wel :)
Geef gerust kritiek op wat ik heb of tips...

DVD-player: Panasonic DVD-XV 10
Versterker + decoder:Panasonic SA XR 10
Frontspeakers L+R: Panasonic SB-PF 500
Midspeaker: Panasonic zelfste type als bovenstaande
Subwoofer: Wharfedale Powercude A-10

Als rearspeaker komen er Wharfedale Crystals maar ik weet nog niet welke precies

Alle beeld komt momenteel op een 8 jaar oude 50hz Panasonic tv die stilaan aan vervanging toe is.

Grtz Necreo

que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik vond het niet nodig om speciaal een nieuw topic te posten voor mijn probleem... dus post ik em maar even hier.
[ KNIP ]

* JvS edit:

Dit is niet het "stel hier ff al je vragen" topic. Als je even gezocht had op lip sync en lcd had je deze topics gevonden, die gaan daar over:

[rml][ Plasma] + versterker = vertraging[/rml]
Lip Sync problemen met je Plasma / LCD en receiver...

[ Voor 71% gewijzigd door JvS op 19-04-2005 15:46 ]

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Barry|IA schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:02:
[...]

[...]

Ik heb nu al spijt dat ik dit rack gekocht heb. Hij is inderdaad erg slecht gelast.
Mag ik weten wat je er dan zo erg aan vindt?Ik heb zelf het tv rack gehaald en vind het wel een prima ding :) dat laswerk vond ik juist iets toevoegen aan het model.Het is ook niet erg duur natuurlijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het rack ook, alleen dan de bredere en plattere versie (voor je tv erop te zetten).
Maar ik vind het eigenlijk ook een lelijk rack, afwerking is puur slecht.
Maargoed, het koste ook vrij weinig, dus neem ik er maar genoegen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Zo hey, ik moest gewoon ff de frontpage van AVH instellen op 7 dagen om dit topic weer te vinden.
Dat is wel eens anders geweest...

Ik heb voorlopig iig niets om te showen, misschien als ik eindelijk m`n speakers en stands eens waterpas ga zetten... Dus mensen post hier je meuk weer eens, dit topic moet toch op de vertrouwde plek blijven. (Bovenaan dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een Loewe Mimo 28, en een bijbehorende Mimo Rack 2 besteld. :) volgende week hoop ik hem binnen te hebben, en volgen er pics :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ulti: Dan kom ik volgende week even bij je loeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 11:20
mmm, me vader kwam laatst ook met nieuw spul, zal binnenkort wel eens een pic maken

Rotel versterker
Afbeeldingslocatie: http://europe.rotel.com/products/images/RSX1067.jpg
in combinatie met
b&w 700 serie center
b&w 700 serie front
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/705/705_main.jpg

b&w lm1 als surround, en nog sub. Maak wel wat fotos binnenkort

Die Rotel is egt heavy. Als de Computer aan staat (zelfde groep) of tv vliegen de stoppen eruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

handig als je bij een film ook het beeld wil zien om het mooie geluid aan te vullen 8)7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 11:20
haha, fotos komen. Televisie was een Jvc interiart. Model week zo niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Hilco schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:48:
mmm, me vader kwam laatst ook met nieuw spul, zal binnenkort wel eens een pic maken

Rotel versterker
[afbeelding]
in combinatie met
b&w 700 serie center
b&w 700 serie front
[afbeelding]

Die Rotel is egt heavy. Als de Computer aan staat (zelfde groep) of tv vliegen de stoppen eruit :P
is niet zo netjes van rotel. Elke versterkerbouwer weet dat als je grote afvlak elco's gebruikt in het voedingcircuit dat je een enorme inschakelstroom krijgt. Voor zulke grote versterkers moet er dan ook altijd een softstart voor de voeding geplaatst worden. Ik denk dat rotel hier op heeft bezuinigd. beetje jammer van zo een merk.

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Een setje plaatjes uit een catalogus van een set die je niet hebt lijkt me niet de bedoeling

[ Voor 90% gewijzigd door JvS op 23-04-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat offtopic discussie verwijderd. Als je een mooie set hebt, laat leuke plaatjes zien, maar het duurste van het duurste uit een catalogus showen is niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even patsen...

Plasmatv Hitachi 42 inch
Pioneer surround set

Afbeeldingslocatie: http://www.partypeepz.nl/diversen/plasma01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partypeepz.nl/diversen/plasma02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partypeepz.nl/diversen/plasma03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mooi hoor :) Hoe heb je je receiver zo strak in dat meubel weggewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Zeker niet slecht voor op een slaapkamer.
Wat staat er dan wel niet in de woonkamer?
Een dikke Barco ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:58:
Zeker niet slecht voor op een slaapkamer.
Wat staat er dan wel niet in de woonkamer?
Een dikke Barco ofzo?
Ja een barco op 4 uur per dag tv te kijken.... 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoamoR schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:22:
Mooi hoor :) Hoe heb je je receiver zo strak in dat meubel weggewerkt?
Meubel heb ik zelf ontworpen en laten maken, dat schermpje is losstaand, dus dat kon er makkelijk in worden gezet. Aan de rechterkant zit een opening waar de rest in zit, maar dat is dus uit het zicht. Ik ga die frontspeakers nog ophangen. Dit is mijn zelfverdiende setje, bij mijn ouders staat nog wat leukers, maar daar ga ik geen foto's van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weg

[ Voor 100% gewijzigd door JvS op 24-04-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-geflame verwijderd-

[ Voor 90% gewijzigd door JvS op 24-04-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:29:
[...]

Dit was niet voor herhaling vatbaar.......
Nou nou nou.....kan toch ook gewoon van hem zijn. Onbetaalbaar zijn die dingen ook niet meer tegenwoordig en als het dan je hobby is en je het geld er voor over hebt kan dat toch prima?

[ Voor 11% gewijzigd door zimbab op 24-04-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaarrghh wat een fraai scherm!

Vanaf je bed is het ongeveer bioscoopgrootte als ik het zo zie! _/-\o_

Wat voor dvd-speler heb je eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:22
De installatie is aangekomen. Na veel dozen uitpakken en kabels aansluiten konden we genieten van onze installatie. Wat je op de foto's ziet is een tijdelijke opstelling, d.w.z. dat de plasma+meubel nog moeten komen.

De reciever :
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/Nieuwe%20map/Reciever.jpg

Right en sub:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/Nieuwe%20map/Speakers1.jpg

Right, sub, midden, reciever:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/Nieuwe%20map/Speakers2.jpg

Bose achters:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/Nieuwe%20map/boos.jpg

Overzicht 1:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/Nieuwe%20map/Overzicht1.jpg

Overzicht 2:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/Nieuwe%20map/overzicht2.jpg

De bose achters doen het prima en vallen niet uit de toon met de rest. De sub achter de bank ( van de bose speakers ) geeft een extra dimensie bij explosies. :lol: Ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met de fronts, maar voor hun doel is het prima.

Specs :

Cambridge Audio AV540R
Dali Suite 1.7 Fronts
Dali Suite C0.7 Center
Dali Suite 1.2 Subwoofer
Bose Accoustimass Achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Mooi mooi :)
Felicitaties ;)

Cambridge maakt mooi spul, het bevalt mij wel :P
Past beetje bij NAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:56:
Aaarrghh wat een fraai scherm!

Vanaf je bed is het ongeveer bioscoopgrootte als ik het zo zie! _/-\o_

Wat voor dvd-speler heb je eraan hangen?
Dit setje heb ik eraan hangen: http://www.kieskeurig.nl/...7C499D5D3C1256C7D0063A4E1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whahaha, het is weer gezellig hiero! hij staat in ieder geval weer bij de active topics :D
lol @ modbreak! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me ouders hebben hier nog oudere versie van met grotere sub, klinkt best goed opzich. Mits goed opgesteld..(wat bij ons niet echt geval is benede 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Theebag schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:05:
De installatie is aangekomen. Na veel dozen uitpakken en kabels aansluiten konden we genieten van onze installatie. Wat je op de foto's ziet is een tijdelijke opstelling, d.w.z. dat de plasma+meubel nog moeten komen.

De reciever :
[afbeelding]

Right en sub:
[afbeelding]

Right, sub, midden, reciever:
[afbeelding]

Bose achters:
[afbeelding]

Overzicht 1:
[afbeelding]

Overzicht 2:
[afbeelding]

De bose achters doen het prima en vallen niet uit de toon met de rest. De sub achter de bank ( van de bose speakers ) geeft een extra dimensie bij explosies. :lol: Ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met de fronts, maar voor hun doel is het prima.

Specs :

Cambridge Audio AV540R
Dali Suite 1.7 Fronts
Dali Suite C0.7 Center
Dali Suite 1.2 Subwoofer
Bose Accoustimass Achter
Dus feitelijk mogen we concluderen dat je daar een 5.2 set hebt staan? :P
Zullen je buren blij mee zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat cambridge is machtig mooi spul! Wat heb je voor die versterker betaald? Ik heb gehoord dat het in engeland heel erg goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:51:
Dat cambridge is machtig mooi spul! Wat heb je voor die versterker betaald? Ik heb gehoord dat het in engeland heel erg goedkoop is.
Hier in frankrijk is dat ook zo vind ik zelf als ik zo die prijzen in nederland zie... Zelfde met B&W units... soms scheelt het wel 30% op het totale plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

In engeland word het exclusief door Richer Sounds verkocht, voor een prikkie ja vergeleken met de prijzen hier. Hier hebben ze ook ooit wat zaken gehad maar dat was geen succes geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:40
Speedy_J schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:57:
[...]
voor een prikkie ja vergeleken met de prijzen hier.
In de bladen wordt die Cambridge vaak vergeleken met de Denon 1905.
Volgen kieskeurig kost die (Denon) zo'n beetje 350 euro.

Ik denk niet dat nederlandse verkopers staan te springen om die Cambridge tegen zulke prijzen te leveren :+

Anders wil ik er trouwens wel één, want ze zien er schitterend uit ;)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK ... dilema (hoe dan hoe je het schrijft... ben frans ok :P )
Ik ga dus een kleine studio / kamer maken voor me Apple PB / mengpanelen en beeldschermen (Mauce gaat na de zomer met Audiovisuele vervolg opleiding beginnen) En moet dus ook een paar monitors / boekenplank speakers bijkomen. Het is de bedoeling dat ik daar ook eens gewoon muziek kan luisteren, maar ook mee aan de slag gaan dus niet al te neutrale monitor speakers dus.
Budget is echt 400euro en niet meer (nouja excl verzendkosten dan). Wil wel meer uitgeven maar heb het geld er echt niet meer voor na een digitale mengpaneel, apple PB, etc etc.
Lijsje wat ik al naar gezocht heb:
- b&w dm601 s3
- dali 2002
- JMlab Chorus 706 S
- kef q1
- mission m30
- Sony SS-X30ED
- Wharfedale Diamond 8.1

In andere woorden ik zie door het bos de bomen niet meer. Wat hebben jullie gehoord over deze kistjes of nog beter... zelf beleeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:03:
OK ... dilema (hoe dan hoe je het schrijft... ben frans ok :P )
Ik ga dus een kleine studio / kamer maken voor me Apple PB / mengpanelen en beeldschermen (Mauce gaat na de zomer met Audiovisuele vervolg opleiding beginnen) En moet dus ook een paar monitors / boekenplank speakers bijkomen. Het is de bedoeling dat ik daar ook eens gewoon muziek kan luisteren, maar ook mee aan de slag gaan dus niet al te neutrale monitor speakers dus.
Budget is echt 400euro en niet meer (nouja excl verzendkosten dan). Wil wel meer uitgeven maar heb het geld er echt niet meer voor na een digitale mengpaneel, apple PB, etc etc.
Lijsje wat ik al naar gezocht heb:
- b&w dm601 s3
- dali 2002
- JMlab Chorus 706 S
- kef q1
- mission m30
- Sony SS-X30ED
- Wharfedale Diamond 8.1

In andere woorden ik zie door het bos de bomen niet meer. Wat hebben jullie gehoord over deze kistjes of nog beter... zelf beleeft?
Als je het goedkoop wilt houden dan heb ik wel een paar Mission 761i's die prima als monitors bij een bureau te gebruiken zijn. Ze worden vervangen door JM Labs en dat merk kan ik je zowiezo aanraden ;) (Het is gewoon Focal, en dat is echt een topfabrikant van losse units waar ze net als KEF helaas mee gestopt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk eens op hifi.nl, daar staat een review van een paar pro-speakers van, ik dacht, 180 euro per paar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:06:
[...]

Als je het goedkoop wilt houden dan heb ik wel een paar Mission 761i's die prima als monitors bij een bureau te gebruiken zijn. Ze worden vervangen door JM Labs en dat merk kan ik je zowiezo aanraden ;) (Het is gewoon Focal, en dat is echt een topfabrikant van losse units waar ze net als KEF helaas mee gestopt zijn)
Focal ken ik meneer ;)
Dat komt uit frankrijk... laat ik nou daar ook uit komen :P nouja... niet letterlijk natuurlijk. Maar idd JMlab maakt mooie spullen. Ik heb er zelf ook wat hier van staan... wel oudere modellen maar die zijn te groot voor die kamer die ik wil maken.

En ja ik heb interesse in jou Missions :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deze bedoelde ik:

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2260

Alesis Monitor One MkII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jongens, dit topic is *niet* bedoeld voor aankoop adviezen. Daarvoor staat een policy bovenin het AV forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
De set kostte na korting € 2500, zonder korting was het € 2760
De reciever zelf had een prijs ( voor de korting ) van € 630. Dit was bij de lokale Hi-Fi winkel. (www.accurate.be => echt een aanrader !!! ) In Nederland is de catalogus prijs € 735.
De sub was veruit de duurste, € 745. De frontspeakers waren € 899 / Paar.

We hebben die Denon ook beluisterd, hij klonk beter dan een Marantz maar niet zo goed als de Cambridge >:) . Een uitgebreid verslag kan je op pagina 24 vinden. Samen met de daarop volgende discussie over de rears, die ik nu absoluut niet zou willen heropenen. B)

[ Voor 8% gewijzigd door Theebag op 25-04-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theebag schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:10:
[...]

De set kostte na korting € 2500, zonder korting was het € 2760
De reciever zelf had een prijs ( voor de korting ) van € 630. Dit was bij de lokale Hi-Fi winkel. (www.accurate.be => echt een aanrader !!! ) In Nederland is de catalogus prijs € 735.
De sub was veruit de duurste, € 745. De frontspeakers waren € 899 / Paar.

We hebben die Denon ook beluisterd, hij klonk beter dan een Marantz maar niet zo goed als de Cambridge >:) . Een uitgebreid verslag kan je op pagina 24 vinden. Samen met de daarop volgende discussie over de rears, die ik nu absoluut niet zou willen heropenen. B)
Mooie prijs :) . Blijft ook echt mooi spul hoor :) top!
JvS schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:03:
Jongens, dit topic is *niet* bedoeld voor aankoop adviezen. Daarvoor staat een policy bovenin het AV forum.
Sorry JVS.... je mag me post wel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Hilco schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:48:

Rotel versterker
[afbeelding]
in combinatie met
b&w 700 serie center
b&w 700 serie front
[afbeelding]

Heb ik ook gehad met mijn Marantz SR9200
Als ik die aanzette vloog de groepschakelaar eruit in de meterkast.
Even een tragere erin gezet en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Net even weer geluisterd, de set blijft ons verbazen. De soundtrack van Titanic, eerste en derde liedje, dat is werken geblazen voor de Dali's en Cabridge maar oh wat mooi.

We zijn hem aan het inspelen en je hoort echt de verbeteringen. We kunnen niet wachten tot hij een tijdje gebruikt is om van het volledige potentieel te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57
Hier mijn opstelling (niets bijzonders hoor want ik ben pas 17 en het spul staat dus op mijn kamer)

DVD: Proline DVD1040
Audio: iPod mini
Receiver: Pioneer A-110
TV: Daewoo 55cm.
Speakers: Pioneer A-200 (stereo)

Receiver gekregen,
Speakers komen van deze Stereo-set (was destijds 600 gulden incl speakers, gebruik alleen de boxen nog):
http://img56.echo.cx/img56/2643/img33071is.jpg

Pics:

http://img56.echo.cx/img56/2127/img33260la.jpg

overzicht:
[url]http://img56.echo.cx/img56/3342/img32941eq.jpg[url]

andere speaker staat op de kast:
http://img240.echo.cx/img240/6848/img32925au.jpg

speakers bloot:
http://img240.echo.cx/img240/1272/img33026rr.jpg

Achter op de speakers op het specs-plaatje staat ook: Do not use any amplifier, except qualified ones with this set (zoiets), maar ik gebruik dus wel een amplifier, die pioneer. Dit zou toch geen kwaad kunnen voor de speakers neem ik aan?

Ik vind het prima klinken, maar als ik zou upgraden, wat zouden jullie doen? Receiver een upgrade, of gewoon nieuwe speakers? De receiver is maar stereo, en heeft geen display o.i.d. maar dat vind ik ook niet echt belangrijk. Hij klinkt toch redelijk IMO (heb weinig vergelijkingsmateriaal..).
Het kan ook best dat het een oude prul is: Geef je mening + advies, ik heb er geen verstand van :P
Modbreak:Éérst resizen, dan posten. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.