3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik zeg niet dat ze in de bioscoop een acoustimass speaker hebben hangen als rear
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ja, precies, ze komen tot 80hz, Bose Acoustimass tot 220JvS schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:10:
Ja, geloof me, dat zijn kleine luidsprekers voor een grote ruimte (zulke speakers van max 50cm hoog/breed hangen ook in zalen waar 400+ man in kan). Die luidsprekers gaan op het niveau dat ze moeten kunnen weergeven niet heel erg diep onder de 100Hz kunnen weergeven (ik gok dat het afgekapt wordt op 80, 100 of 120Hz).

Ja, het klinkt niet verkeerd op zich, maar als je echt bezig bent met een kwaliteits HT set dan vind ik fatsoenlijke speakers die gewoon tot de 80hz gaan belangrijk om als rear speakers te hebbenIk zeg niet dat ze in de bioscoop een acoustimass speaker hebben hangen als rear. Ik zeg alleen dat je voor het effect van een film helemaal geen kwalitatief hoogwaardige speakers nodig hebt. Hell een bose acoustimass 15 is zelfs best leuk als HT speakerset, jammer alleen dat stemmen zo matig klinken en de set zo achterlijk duur is
. Verder is een AC-5 als rearspeaker helemaal prima en nog steeds 100x beter dan geen rearspeakers
.
[ Voor 6% gewijzigd door JT op 08-04-2005 19:08 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het gaat niet zozeer om de specs (al komt een acoustimass speakertje geloof ik wel iets lager dan 220HzKrijgen we het gemier over specs weer.
Heb je weleens vier dezelfde speakers in een gemiddelde ruimte hetzelfde horen klinken? Die verschillen als dag en nacht door gewoon de verschillende plaats waar ze staan. Trekt dat het geluid ook scheef? En wordt je daar ook luistermoe van dan?speakers en dat trekt je hele geluidsbeeld krom. Geluid in een film dat zich tussen front en rear verplaats gaat met dit soort verschillen vreemd klinken, om niet te zeggen vermoeiend (luistermoeheid).
Daarnaast verplaatst in een film het geluid zich ongeveer nooit van voor naar achter, die ene keer dat er een auto langsraast of een vliegtuig over je heenscheert zal je niet al te 'luistervermoeid' maken hoor
[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 08-04-2005 21:00 ]
Verwijderd
Das ook precies de reden dat ik voor mijn rears de defecte tweeters niet heb vervangen door dezelfde (was beetje duur geloof ik, AudaxJvS schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:58:
Daarnaast verplaatst in een film het geluid zich ongeveer nooit van voor naar achter, die ene keer dat er een auto langsraast of een vliegtuig over je heenscheert zal je niet al te 'luistervermoeid' maken hoor. Surroundspeakers in films is echt een highly over-rated iets (bij films!). Dat beetje reverb wat ze weergeven en die effecten rondom en de zaken die achter je gebeuren kunnen door bijna elke hifi speaker weergegeven worden, zeker wel door een acoustimass.

Voeldoet PRIMA!
Ik luister toch geen SACD enzo, dus wat boeit het
Ik vind dat je dat ook altijd wel erg overdrijft hoor. Hét grote probleem in ruimtes is de laagweergave, maar ik heb verscheidene speakers van mij in redelijk wat verschillende ruimtes gehoord en dan haal ik echt nog wel de karakteristiek van mijn speaker er uit. In de ene ruimte heb ik gewoon een andere laagweergave dan in de ander. Nu zal het middengebied en het hoog ook wel iets wijzigen, maar die verschillen zijn niet zó groot hoor. Dat dag en nacht gedoe is in ieder geval onzin naar mijn mening.JvS schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:58:
Heb je weleens vier dezelfde speakers in een gemiddelde ruimte hetzelfde horen klinken? Die verschillen als dag en nacht door gewoon de verschillende plaats waar ze staan. Trekt dat het geluid ook scheef? En wordt je daar ook luistermoe van dan?
[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 08-04-2005 21:11 ]
Juist. En waar hebben we het nou over als we het over goeie audio hebben en dan vervolgens een Bose setje als aanvulling op een stel serieuze speakers gaan gebruikenzimbab schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:04:
Ik vind dat je dat ook altijd wel erg overdrijft hoor. Hét grote probleem in ruimtes is de laagweergave, maar ik heb verscheidene speakers van mij in redelijk wat verschillende ruimtes gehoord en dan haal ik echt nog wel de karakteristiek van mijn speaker er uit. In de ene ruimte heb ik gewoon een andere laagweergave dan in de ander. Nu zal het middengebied en het hoog ook wel iets wijzigen, maar die verschillen zijn niet zó groot hoor. Dat dag en nacht gedoe is in ieder geval onzin naar mijn mening.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
De set is bedoelt als een goede Hifi Stereo installatie die ook als home-theatre kan fungeren. Verhouding is zo'n 70-30, Muziek-Film. Daarom hebben we gekozen voor de Cambridge reciever ( Alom geroemd om zijn muzikale kwaliteiten ) en dienen als rears de huidige Bose melkpakken.
Hun doel is enkel en alleen voor de vliegtuigen, auto's, geweren en dat soort scheur en knalwerk.
Tuurlijk weet ik ook dat er betere rears zijn, van alle soorten en maten, maar voor onze toepassing ( 30% ) is het gewoon niet nodig.
We weten hoe de Dali Suite rears klinken, deze waren mee opgenomen in de testopstelling.
En als het dan toch tegenvalt kan je ze nog altijd vervangen. Maar om ze nu weg te weg gooien voordat je het geprobeert hebt, vinden we iets te ver gaan.
Soit, dat is onze mening.
[ Voor 41% gewijzigd door Theebag op 09-04-2005 00:56 ]
Als het echt zo highly overrated is, kan je evengoed zonder...?!JvS schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:58:
Surroundspeakers in films is echt een highly over-rated iets (bij films!). Dat beetje reverb wat ze weergeven en die effecten rondom en de zaken die achter je gebeuren kunnen door bijna elke hifi speaker weergegeven worden, zeker wel door een acoustimass.
Ik weet in godsnaam niet welke films jij kijkt hoor JvS, maar als ik naar pak een Lord of The Rings, een Matrix of een The Haunting kijk, zijn mijn rearspeakers toch actief genoeg hoor. "Dat beetje reverb..."

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Tja, misschien dat jij het niet vind boeien maar ik zeker wel als ik alles van pakweg 80 tot 220hz niet hoor....Exirion schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:54:
Krijgen we het gemier over specs weer. Niets is wat mij betreft zo irritant bij surround sound als grote onderlinge klank/kleuringsverschillen tussen de speakers. Het boeit me weinig of een Bose de 80Hz wel of niet haalt, of dat ie wel of niet boven de 15KHz komt. Feit is gewoon dat het bagger klinkt naast een set bestaande uit goeie Dali speakers en dat trekt je hele geluidsbeeld krom. Geluid in een film dat zich tussen front en rear verplaats gaat met dit soort verschillen vreemd klinken, om niet te zeggen vermoeiend (luistermoeheid).
Ecodan warmtepomp
Zucht... je snapt m'n punt niet eens. Ik bedoel: het zal me worst wezen hoe laag die Bose kan komen, al komt ie tot 40Hz. De gehele sound is zo waar gekleurd (lees: de frequentcurve doet de hoogste gebergten in de wereld verbleken) dat die specs mij helemaal niks zeggen of interesseren. De sound van zo'n Bose systeem steekt zwaar af bij de rest van je (goeie) audioset, dus het geluidsbeeld klopt gewoon niet. En zoals iemand al zei: bij een beetje film spelen de rear speaker toch wel een zodanige rol dat dit soort verschillen op z'n minst merkbaar zijn. Om niet te zeggen: zwaar irritant.JT schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 01:11:
Tja, misschien dat jij het niet vind boeien maar ik zeker wel als ik alles van pakweg 80 tot 220hz niet hoor....
En om op je opmerking terug te komen: bij Bose ontbreekt zo'n beetje het hele middengebied, dus.....
[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 09-04-2005 01:58 ]
Ecodan warmtepomp
- Samsung LCD-TV (de LW26A33W) link
- Pioneer dvdspeler/reciever + 5.1 set (de DCS-222) link.
Hier een foto van m'n opstelling..

excuses voor de kwaliteit van de foto en sorry voor de gordijnen hehe..maar die worden binnenkort vervangen. Die 2 zuilen zijn niet aangesloten op de dvdspeler maar op een oude technics reciever om muziek mee te luisteren... Ik heb gekozen voor deze tv omdat ik geen ruimte heb voor een CRT breedbeeld tv en hij kwam als beste uit de test van TomsHardware. Kben er ook erg tevreden over. Mooie kleuren, en ook de donkere delen (tegen zwart aan) worden goed weergegeven. Verder is de reactietijd erg ok 16ms. en kan ik hem op m'n computer aansluiten, anoloog of via dvi. (dit ga ik binnenkort ook doen). Vragen of opmerkingen zijn welkom..
Verwijderd
Verder zou je die zuiltjes ook op je pioneer aan kunnen sluiten.
Waar zie jij de ruimteVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:01:
Mooi setje, ik zou je speakers wat meer uit elkaar zetten, zodat je een breder beeld krijgt (als je er de ruimte voor hebt.
Ecodan warmtepomp
Hehe idd...niet veel plek... opzich klinkt het wel goed hoor, je kunt bij een setup instellen dat die dingen vlak bij mekaar staan en dat het een kleine kamer is, dan houdt de dvd-speler er rekening mee (neem ik aan).
Dat heeft meer te maken met delays tov je rears enzo. Guido heeft wel gelijk, maar je hebt gewoonweg geen ruimte.Joenes schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:44:
[...]
je kunt bij een setup instellen dat die dingen vlak bij mekaar staan en dat het een kleine kamer is, dan houdt de dvd-speler er rekening mee (neem ik aan).
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Verwijderd
Ecodan warmtepomp
Er zitten hier wel meer van rond die leeftijd hoor

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ja, jij ook TommieTomSwinnen schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:21:
Er zitten hier wel meer van rond die leeftijd hoor![]()
*aait over bolletje*
Verwijderd
Hoest *kuchkuch of eronder kuch*TomSwinnen schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:21:
[...]
Er zitten hier wel meer van rond die leeftijd hoor![]()
Probeer gewoon of die Life zuilen beter klinken op je Pioneer set
Denk dat ze wat voller klinken dan die kleine pioneers.
Even tussendoor, ik verjaar dit jaar op vrijdag de 13de
Ik ben 17. Maar ik dacht dat er nog een jonger iemand was, Triple_A?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ow en om deze post interessant te maken, binnenkort weer een update van mijn kant (m'n home cinema slaap kamer is weer een stukje verder
[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 10-04-2005 09:08 ]
Jullie kunnen binnen 2 weken van mijn kant weer pics verwachten als jullie willen trouwens. Niet omdat ik iets nieuws heb ofzo, meer omdat ik bij de laatste 2 upgrades (tv, dvd-speler) alleen maar wat detailfotootjes heb gemaakt omdat ik geen zin had om op te ruimen, nou, ik heb dus gepland om te gaan opruimen!
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Jup, ik ben 15Barry|IA schreef op zondag 10 april 2005 @ 01:43:
Offtopic:
Ik ben 17. Maar ik dacht dat er nog een jonger iemand was, Triple_A?
En toen ik 13 was had ik al Dolby Digital
Dat was dus 2000 / 2001?proller schreef op zondag 10 april 2005 @ 09:07:
[patsmodus] Toen ik net 13 was had ik al een Dolby Pro-Logic setje draaienNiemand die ik kende had het toen, en het was zooo ontzettend gaaf
[/patsmodus] Overigens ben ik 17

T wor weer tijd voor wat foto's hier
[ Voor 15% gewijzigd door zimbab op 10-04-2005 12:11 ]
Verwijderd
Hehe, vet... Ik wist het niet eensVerwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:17:
\o/ triple_A, vandaag precies een jaar geregged
Maja, tijd voor pix
/me Triple_A is nog steeds op zoek naar een andere receiver

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 12:44 ]
Ik draai ook gewoon nog steeds stereo. Daarom zien jullie altijd zo weinig foto's van mij, de laatste foto's staan - dacht ik - in deel 10zimbab schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:10:
Als je 18 bent en je ouders dan nog een stereo setje van 60 euro voor je moeten kopen dan bel je zelf gewoon een kneus (ik neem aan dat je voorbeeld lichtelijk overdreven was). Toen ik 16 werd ben ik meteen gaan werken en heb ik meteen een (stereo)set samengesteld. Ik draai nog steeds stereo trouwens.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Maar niet iedereen hecht zoveel waarde aan goed geluid (stereo dan wel surround) én heeft daar ook geld voor over.
Ik ben op mijn 16e ook meteen gaan werken en heb toen best veel uitgegeven aan mijn stereo set. Tot een week geleden had ik ook alleen die set (daar zit ruim 10 jaar tussen).
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Ik werkte al op me 14 beetje bij in de restaurant van me broer tot me 18, daarna veel baantje gehad die niemand wilde doen (op het land werken etc) waardoor ik veel heb verdient. Ben uiterst blij met mijn homecinema versterker en me luidspreker set/sub
Sinds kort heb ik een nieuwe dvd-speler, een zwarte Marantz DV6500. Gekocht voor 299 bij Correct.
Daarnaast heb ik mijn oude Sony rear speakers ook meteen vervangen voor een set B&W 601, bijpassend bij mijn 603's als front.
De dvd speler
Versterker met daar boven de dvdspeler (koeling is geen probleem, want de speler is heel kort)
Overzichtje van apparatuur
Foto vanaf mijn tv naar mijn bed (sweetspot, kijk meestal 's avonds in bed films enzo) en de achterspeakers
Rechter achter speaker en deel van mijn dvd collectie
Linker achter speaker en andere deel van mijn dvd collectie
Verwijderd
Ziet er mooi uit! Gebruik je de remote van je reciever ook voor je tv en dvd speler, werkt dat wat ? Of heb je dat nog niet ingesteld?
Verwijderd
Denon AV 3805 ?Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:43:
/me Triple_A is nog steeds op zoek naar een andere receiver
Ecodan warmtepomp
Ik gebruik de remote ook voor de tv en dvd, is wel makkelijk in gebruik. Maar je moet er inderdaad op letten dat je de goede modus hebt, anders gebeurt iets wat je niet verwacht...Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:44:
[...]
Ziet er mooi uit! Gebruik je de remote van je reciever ook voor je tv en dvd speler, werkt dat wat ? Of heb je dat nog niet ingesteld?
Nou....dat is een optie, maar die zal wel iets te duur zijn neem ik aan. Wat zoek je of waar twijfel je over?
Verwijderd
Ahazimbab schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:45:
[...]
Nou....dat is een optie, maar die zal wel iets te duur zijn neem ik aan. Wat zoek je of waar twijfel je over?
Is idd beetje aan de dure kant zie ik..
Maar ik dacht aan een marantz SR4300/4400, denk één v.d. twee het uiteindelijk gaat worden
Ff correct en marktplaats enzo in de gaten houden
Mooie speakers, vooral de fronts
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Mooie set!JustSomeone schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:40:
Laat ik maar weer eens wat foto's maken met onder andere mijn nieuwe aanwinsten.
Sinds kort heb ik een nieuwe dvd-speler, een zwarte Marantz DV6500. Gekocht voor 299 bij Correct.
Daarnaast heb ik mijn oude Sony rear speakers ook meteen vervangen voor een set B&W 601, bijpassend bij mijn 603's als front.
De dvd speler
[afbeelding]
Versterker met daar boven de dvdspeler (koeling is geen probleem, want de speler is heel kort)
[afbeelding]
Overzichtje van apparatuur
[afbeelding]
Foto vanaf mijn tv naar mijn bed (sweetspot, kijk meestal 's avonds in bed films enzo) en de achterspeakers
[afbeelding]
Rechter achter speaker en deel van mijn dvd collectie
[afbeelding]
Linker achter speaker en andere deel van mijn dvd collectie
[afbeelding]
Ik vind die Marantzen erg mooi in het zwart, net als alle (electronische) av apparatuur eigenlijk. De speakers had ik wel in een andere kleur gekocht, maar dat doet niet af aan het geluid natuurlijk.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:03:
[...]
Aha![]()
Maar ik dacht aan een marantz SR4300/4400, denk één v.d. twee het uiteindelijk gaat worden![]()
Ik heb eventueel nog wel een Yamaha rx-v540RDS voor een leuke prijs
\_Specs_/
Verwijderd
He bedanktZiegoM schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:47:
[...]
offtopic:
Ik heb eventueel nog wel een Yamaha rx-v540RDS voor een leuke prijs
Ik onthoud 'm wel ff
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 23:14 ]
Verwijderd
Ik had de optie laatst om voor 475 euro de marantz 4500 en de dvd 4500 te kopen, vond ik zelf een erg goede deal (bij beste keus online was dat trouwens, moet je wel even over opbellen, staat niet op de site)Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:03:
[...]
Aha![]()
Maar ik dacht aan een marantz SR4300/4400, denk één v.d. twee het uiteindelijk gaat worden![]()
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 14:42 ]
Ik ben erg benieuwd, zou erg leuk moeten worden hopelijk.
lekker sociaal voor het milieukippekop schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:13
Op 9 van de 10 gebieden wint plasma het altijd van LCD. LCD wint het alleen op stroomverbruik, geweldig belangrijk voor mensen die 5000 gulden of meer uitgeven voor een tv....
[ Voor 11% gewijzigd door Dr C op 11-04-2005 15:42 ]
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Wat doet dat er nou toe..Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:30:
Zijn dat toevallig die speakers die je voor 15 euro hebt gekocht

Je kan niet alles hebben...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Hij is idd best goed, maar een SR7500 is wel veel beter, dat hoor je ook.zimbab schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:56:
Maar niet iedereen hoeft toch per sé super spullen te hebben. Als je gewoon een aardig setje wilt hebben dan doet dat ding het best goed toch?
Mits je goede speakers hebt dan
Verwijderd
Ja en een Denon AVC-A1XV van 5000 euro is nog VEEL beterVerwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:56:
[...]
Hij is idd best goed, maar een SR7500 is wel veel beter, dat hoor je ook.
Mits je goede speakers hebt dan
Je kan wel bezig blijven, maar je moet een grens stellen. Als je ongeveer het bedrag van die SR4500 uit wil geven, heb je een goede receiver en veel beter is er niet te krijgen zonder veel meer uit te geven. Daar ging het even om
Je set moet wel gebalanceerd zijn bovendien.
Af en toe maken we elkaar een beetje gek, moeten we eens mee stoppen. Bespaart een hoop geld (ik ben ook gek gemaakt, daar niet van
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 22:37 ]

Zo zit ik ook aan m'n max met m'n receiver, duurder wou ik no-way gaan. Wou ik beter dan zou ik een enorm bedrag hebben moeten neerleggen en dat kan en wil ik niet verantwoorden (en dan kun je je afvragen hoeveel beter het dan daadwerkelijk wordt. Zo heb ik 't gevoel dat ik niks mis met m'n huidige receiver, hij doet 't wonderschoon).
[edit]
Beetje spuit11 dus, tik te traag
[ Voor 5% gewijzigd door Abbadon op 11-04-2005 17:33 ]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Die receiver kost los iets van 470 euro, toch een redelijk bedrag voor de meeste mensen. Ik vraag me persoonlijk af of je nou echt zo verschrikkelijk veel verbetering krijgt bij een receiver duurder dan 500 euro. Ik heb de yamaha 750, die klinkt erg goed (laatst de forgotten gekeken, ik en mijn vriendin hebben echt 3 keer een hartverzakking gekregen, wat kan dat dingen exploderen zeg) en er zitten echt vrijwel alle futures op die op een duurdere receiver zitten. Onder de 500 euro doe je denk ik wel wat meer concessies, zowel op geluid als features.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:41:
maar een SR 4500 is niet echt super, wel een leuke instapper maar de meeste stappen wel snel over (ikzelf dus ookvan SR4300 >> SR7300)
Ik wil even toevoegen dat ik dit dus juist niet gezegd heb, ik vind het milieu dus juist erg belangrijk bij mijn keuze. Ik wil trouwens ook nog even iets zeggen over lcd en plasma, ik heb vandaag bij de media markt enorm veel plasma's gezien, en in vergelijking met de laatste phillips en sharp lcd's vind ik ze minder diepte hebben, de pixels erg groot waardoor vooral bij bewegingen en bij randen veel onzuiverheden te zien waren, daarnaast reflecteren ze teveel. Behalve grootte en prijs en wellicht de betere kijkhoek (iets dat ik niet belangrijk vind) vond ik het tegenvallen. Alleen het nieuwe panasonic scherm beviel me erg goed, dat ding slurpt wel meteen 315 watt en is niet hd proof.cramwinckel schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:40:
[...]
quote:
kippekop schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:13
Op 9 van de 10 gebieden wint plasma het altijd van LCD. LCD wint het alleen op stroomverbruik, geweldig belangrijk voor mensen die 5000 gulden of meer uitgeven voor een tv....
lekker sociaal voor het milieu
Verwijderd
Ja zulk soort aanbiedingen moet ik hebben heVerwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:15:
[...]
Ik had de optie laatst om voor 475 euro de marantz 4500 en de dvd 4500 te kopen, vond ik zelf een erg goede deal (bij beste keus online was dat trouwens, moet je wel even over opbellen, staat niet op de site)
Nieuwe dvd speler is toch de volgende stap, dus zo'n aanbieding is wel interessant
Correct vind ik verder wel goede aanbiedingen hebben, en polectro soms ook wel.
En mijn dvdspeler (Marantz DV6500) had ik voor 299 ipv 399 (of 599). Deze is nu al 2 zaterdagen tussen 17.00 en 18.00 in de aanbieding geweest! Ook via internet. Misschien een tip om in de gaten te houden
Dus ik heb in totaal 800 euro bespaard.
[ Voor 12% gewijzigd door JustSomeone op 11-04-2005 20:32 ]
Verwijderd
Doe je goedJustSomeone schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:31:
Ik had mijn versterker (Marantz SR7400) voor 499 ipv 999, was laatste zwarte model.
En mijn dvdspeler (Marantz DV6500) had ik voor 299 ipv 399 (of 599). Deze is nu al 2 zaterdagen tussen 17.00 en 18.00 in de aanbieding geweest! Ook via internet. Misschien een tip om in de gaten te houden![]()
Dus ik heb in totaal 800 euro bespaard.
Maar ik zit nog in de wat lagere prijsklasse, de sr4500 bijv is voor mij een mooie uitkomst
de dv4300 (of was het nou de dv4400??) kost tegenwoordig ook geen hol meer, heb hem nieuw voor 99euro gezien
moet vervanger worden voor me jvc rx-5042 5x 100watt.
speakers
yamaha b515 center (300watt max)
yamaha ns-150 2x front (300watt max)
2x kenwood surround 80watt
jamo 100watt actieve sub
Verwijderd
Overzichtje

Decoder

Versterkers, Sony, Grundig, Mono-sub en dvdspeler bovenop.

Subwoofer geheel van beton

Prachtige afstandsbediening van de TV Grundig cinaro 82cm 100hz

De rears, Celestion, moeten nog opgehangen worden

ik heb zo'n idee dat er niet voor niets wietjes onderzittenRoamoR schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:22:
Sub zelfgemaakt? Hoe zwaar is dat ding wel niet?
Little 1's?Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:01:
De rears, Celestion, moeten nog opgehangen worden
[afbeelding]
Die wil ik wel is zien
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Nou voor de bouw ervan gokte ik genoeg te hebben aan ongeveer 2 zakken a 25kg beton. later moest ik er nog 2 bijhalen om de mal helemaal gevuld te krijgen. Dus waarschijnlijk boven de 100kgRoamoR schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:22:
Sub zelfgemaakt? Hoe zwaar is dat ding wel niet?

Verwijderd
Als je daar gaat kijken kun je gelijk even vertellen waar het bed van de bewoner staat. Ik ken namelijk die piramidehuizen daar en weet dat die kamers niet zo fantastisch groot zijnJT schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:04:
[...]
Die wil ik wel is zienIk studeer ook in Enschede dus moet nie zo een probleem zijn lijkt me
Zie je het bed niet dan? Staat op de eerste foto.....hij heeft er wat rotzooi opliggen. Becel doos enzo.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:55:
[...]
Als je daar gaat kijken kun je gelijk even vertellen waar het bed van de bewoner staat. Ik ken namelijk die piramidehuizen daar en weet dat die kamers niet zo fantastisch groot zijn
Verwijderd
Klopt dat bed is voor m'n gastenzimbab schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 09:05:
[...]
Zie je het bed niet dan? Staat op de eerste foto.....hij heeft er wat rotzooi opliggen. Becel doos enzo.

Bij de eerste foto staat de camera op het bed. Alles staat een beetje in een rondje opgesteld, om toch een 'ruime' kamer te houden.
Verwijderd
Dat is echt goedkoop, meteen doen als ik jou was! Is dat tweedehands nieuw of....want ik heb die prijs echt nog nergens gezien.Cougar schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:25:
ik kan de sr-5500 voor 380 euro krijgen (nieuw). is dat een beetje goede investering?
moet vervanger worden voor me jvc rx-5042 5x 100watt.
speakers
yamaha b515 center (300watt max)
yamaha ns-150 2x front (300watt max)
2x kenwood surround 80watt
jamo 100watt actieve sub
Ik heb mij vandaag toch maar eens aangemeld, zodat ik eindelijk eens foto's van mijn HT kan gaan posten. Ik bezoek deze thread vrijwel dagelijks en heb al vaak op 't punt gestaan in de wereld der GOT-ers te stappen.
Momenteel heb ik nog geen goede foto's, dus tot dan moeten jullie het even doen met een overzichtje en een opsomming.
TV: Phillips 32PW9595
AVR: Harman Kardon AVR300rds
CD: Harman Kardon FL8550
DVD: Sony DVP-NS900V
TAPE: Harman Kardon TD420
FRONTS: QUAD 22L (verbonden met QED Silver Anniversary/Airlocks)
REARS: Infinity Reference 51-MKII (verb. met Oehlbach 2x2.5mm)
CENTER: Infinity Kappa Center (verb. met Oehlbach 2x2.5mm)
SUB: REL Quake I (helaas verbonden met simpel kabeltje)
Interlinks DVD-AVR:
6x Van den Hul "The Bay C5" (analoog t.b.v. SACD)
1x Ixos 1005 & WBT pluggen (digitaal)
Interlink CD-AVR:
1x Golden Note Digital
De rest is merkloos. Als scart gebruik ik een Oehlbach SCA 2000.
Foto's volgen zo snel mogelijk!
[ Voor 3% gewijzigd door Cass Casey op 12-04-2005 11:26 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Verwijderd
De REL heb je wel raar geplaatst. Het beste is om hem in een hoek van je kamer te plaatsen. Je kunt redetwisten of je de conus naar de luisteraar moet plaatsen (direkt) of naar de muur (difuus). In beide gevallen zul je een vollere bas krijgen dan de huidige opstelling.
De Quake I is wel een leuke subje voor zijn geld. Heb je hem btw niet op high-level aangesloten en de fronts op large. Op de versterker geef je aan dat je GEEN sub hebt, zodat alles naar de fronts gestuurd wordt. Dat werkt ook goed (en ja, ik heb ook de Quake: hij kan niet EN low EN high level aangestuurd worden, vandaar de Stadium 3 voor mijn nieuwe huis
Dat nou juist niet. Speakers in de hoek zetten is wat laagweergave betreft een van de beroerdste dingen die je kunt doen. Zoveel mogelijk los van de muren is het beste. Een goeie subwoofer zal van de bass-lift van een hoek in de kamer alleen maar beroerder gaan klinken.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:18:
De REL heb je wel raar geplaatst. Het beste is om hem in een hoek van je kamer te plaatsen.
Bedankt voor je opmerkingen. Reden dat de sub niet in een hoek staat is simpel: geen plek. Daarnaast wordt door REL geadviseerd om de sub tussen de twee fronts te plaatsen. En dat bevalt me op zich prima. En ik weet niet of jij de Quake I of II hebt, maar deze (de eerste) kan wél low & high level tegelijk aangesloten worden. Wordt door REL zelfs geadviseerd! Ik heb 't alleen (nog) niet gedaan...
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
http://members.home.nl/w.voortman/IMG_2606.jpg[/img]
http://members.home.nl/w.voortman/IMG_2607.jpg[/img]
hier heb ik er 2 van, 2x kenwood 80watt surround
http://members.home.nl/w.voortman/IMG_2608.jpg[/img]
http://members.home.nl/w.voortman/IMG_2610.jpg[/img]
reciever: jvc rx5042 (binnenkort marantz sr-5500)
2x yamaha ns 150 front
1 yamaha c515 senter
jamo 100 watt actieve sub
2x surround kenwood 80 watt
tv daewoo 72cm
reacties?
[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 12-04-2005 22:42 ]
Verwijderd
Die JVC receiver heeft mijn broer ook staan, voor dat geld echt een prima apparaat, mooie speakers ook! alleen ligt het nou aan mij of lijkt het of je receiver scheef hangt ??
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 14:39 ]
hij staat wel recht
Lijkt me stug. Je ziet duidelijk op de foto dat de bovenkant van de plank links nog onder de bovenkant van het metalen frame zit terwijl rechts de plank bijna geheel boven het frame uitsteekt
Kan ook gewoon scheef op de plank staan...Mooie set Cougar! En volgens mij is heel de onderste plank schuin. Kun je zien aan de ventilatie-gaten bovenop.
edit: beter gekeken, denk dat het een combinatie is van beide hierbovengenoemde opties voor scheeviteit
Mooie set overigens, ziet er goed uit (weinig kabels) in de kamer
[ Voor 19% gewijzigd door ram.con op 12-04-2005 14:58 ]

Verwijderd
de kenwood surround speakers zijn idd niet heel mooi en oud, maar doen hun werk nog wel goed.
Je receiver is toch niet echt aan vervanging toe? Ik zou eerder een standalone dvd-speler kopen dan je receiver al gaan upgraden eigenlijk, maargoed...Cougar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:45:
ja, nieuwe surround speakers idd en de marantz sr-5500
de kenwood surround speakers zijn idd niet heel mooi en oud, maar doen hun werk nog wel goed.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
ik merk nu ik die nieuwe speakers heb dat ik wat vermogen mis. als je naar de specs kijkt van die speakers is dat ook wel normaal.
http://www.kieskeurig.nl/...A097E5FE6C1256CCD004FA625
http://www.kieskeurig.nl/...4F0418FB9C1256D17003C7444
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 23:17 ]
Yamaha speakers zou ik afblijven.Cougar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:10:
dvd's kijk ik altijd via de pc, heb in het netwerk een servertje met daarop veel dvd's. dat is dus nog niet echt nodig.
ik merk nu ik die nieuwe speakers heb dat ik wat vermogen mis. als je naar de specs kijkt van die speakers is dat ook wel normaal.
http://www.kieskeurig.nl/...A097E5FE6C1256CCD004FA625
http://www.kieskeurig.nl/...4F0418FB9C1256D17003C7444
Imho maken enkel Engelse en Duitsers luidsprekers die wat waard zijn
Als ik naar de specs kijk, lijkt me dat nogal bullshit en meer in je hoofd zitten:Cougar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:10:
Dat is echt een hele normale gevoeligheid, hiermee kan je met een 10watt versterker al 100decibel gemiddeld (oorverdovend hard) spelen.Gevoeligheid: 89 dB
[ Voor 8% gewijzigd door JT op 12-04-2005 23:30 ]
Ecodan warmtepomp
heb je ze weleens gehoord? dacht het niet dus, heb deze set beluisterd nadat ik mission en b&w heb gehoord, prijs/kwaliteits verhouding kwamen deze yamaha's het beste uit.Dupje schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:16:
[...]
Yamaha speakers zou ik afblijven.
Imho maken enkel Engelse en Duitsers luidsprekers die wat waard zijn
Verwijderd
voorbeeld: Ik heb laatst voor 300 euro een paar Kef Q90's en voor 150 euro Kef Q80's gekocht, en ik weet zeker dat dat beter klinkt dan menig (4.0) setje van >1000 euro...
ik kan je 1 ding aanraden voor speakers... ga zelf luisteren... hoe beroerd een speaker ook presteert in testen, of wat anderen ook zeggen; als JIJ hem mooi vind klinken, is dat toch precies goed??!!
Dit topic is gesloten.