[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.815 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het forum valt in herhaling... alles over resoluties is reeds uitgebreid besproken (kan ook in deel 1 geweest zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
miccc bedankt!
die LG 1930B is wel mooi, jammer dat hij geen pivot kan
vind de NEC 1970NX (zwart) erg mooi, alleen die prijs is nog wat aan de hoge kant helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die LG 1930B is wel mooi, jammer dat hij geen pivot kan
vind de NEC 1970NX (zwart) erg mooi, alleen die prijs is nog wat aan de hoge kant helaas
Ik heb de Iiyama besteld (beste prijs/kwaliteit verhouding) en ga waarschijnlijk de Ergotron Neo-flex LCD stand ook nog bestellen:

http://www.ergotron.com/5_support/literature/PDF/05-050.pdf

Die past op de Iiyama (Vesa 100mm) zodat je ook hoogteregeling en pivot hebt. Kost bij Dell Nederland 58.5 Euro maar ik zoek nog een Belgische zaak waar hij te koop is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
feit: 17" en 19" TFT = allemaal 5:4 = erg onlogisch
feit: TFT's hebben geen 'beeldbuis' maar een panel
feit: Er zijn al meer mensen met een Samsung 913.
Bij een TFT kun je niet alleen afgaan op het design. De 1970 komt belabberd uit reviews.

[ Voor 57% gewijzigd door Yokozuna op 08-02-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
welke reviews heb jij het dan over, de enige die ik kan vinden is die ene van de frontpage van tweakers. en als je die helemaal leest is die niet zo negatief, alleen dat hij juist gecalibreert moet worden omdat hij anders een te blauwig beeld geeft en geen dvi kabel
verder zelfde paneel als die iiyama, dus hoezo kan die belabberd zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Paradigit.nl mag je hem sowieso binnen 1 week ruilen als er kapotte pixels en/of subpixels zijn en je mag binnen 2 weken een product retour doen en je geld terug vragen.
Dit in ieder geval niet altijd waar. Ik heb vorig jaar een Eizo L767 gekocht en daar zat een kapotte subpixel in. Aanvankelijk probeerde hun zich ervan af te doen als zou dat binnen de "normale tolerantie" o.i.d. vallen. Door flink stampij te maken gingen ze er toch mee accoord om hem om te ruilen. (Wat vervolgens Eizo weer niet wilde maar toen had ik de toezegging van Paradigit al >:) ). Uiteindelijk kreeg ik de keus tussen een gagarandeerd goeie, alleen dat was een witte, terwijl ik een zwarte had gekocht, of een zwarte laten komen maar dan gokken of die goed is. Heb ik uiteindelijk die witte maar genomen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 01:05 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=22741216,noline]Heb geen pixelgarantie hoeven afsluiten maar dat heb je met een Samsung toch niet nodig.
nou daar ben ik het niet mee eens.
Ik werk in een pc winkel en toch wel een heleboel samsungs komen bij ons terug van de pixelgarantie meestal gaat het wel om een rode of blauwe subpixel waar je echt je best voor moet doen om hem te zien maar toch. Slechts weining iiyama's komen terug op de nieuwe modellen na, vooral de 485s en en 435s komen nu ineens veel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 07:49

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:01:
[...]

Ik heb de Iiyama besteld (beste prijs/kwaliteit verhouding) en ga waarschijnlijk de Ergotron Neo-flex LCD stand ook nog bestellen:

http://www.ergotron.com/5_support/literature/PDF/05-050.pdf

Die past op de Iiyama (Vesa 100mm) zodat je ook hoogteregeling en pivot hebt. Kost bij Dell Nederland 58.5 Euro maar ik zoek nog een Belgische zaak waar hij te koop is.
hey verrek, da's handig! lijkt me een leuke add-on. Iemand ervaring met zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
moet je scherm wel pivot ondersteunen lijkt mij toch

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niks met het scherm te maken, werkt gewoon met een programmaatje om het beeld te draaien. Bij sommige schermen die standaard pivot hebben is zo een programma zelfs niet meegeleverd. Ik veronderstel dat zoiets dus makkelijk ergens te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
'Pivot Pro' http://www.bluechillies.com/details/11887.html

Zat gratis bij m'n VP912s maar ze durven er wel 39 euro voor te vragen soms, schandalig.

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 08-02-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Nou mensen, het is zover.... Ben sinds net de gelukkige eigenaar van 2x BenQ FP937S+.

Geluk bij een ongeluk konden ze hem bestellen bij een computershop hier om de hoek en de prijs lag enkele euro's hoger dan de laagste prijs van tweakers :P maar ik mocht ze wel beiden bekijken!!!! Effe net de pixels gecheckt en ze waren beiden (gelukkig) helemaal 100%. Dat Montest progje werkt daar zeer mooi mee!!

Heb even snel gekeken naar de kleurovergangen en met de zwart/rood test loopt hij niet helemaal vloeiend over. Ik denk dus ook dat BenQ de site maar eens moet gaan aanpassen en de hoeveelheid kleuren moet zetten op 16,2 mln. Echter het verschil met mijn 24-bits Acer is nog niet eens zo heel erg groot, en aangezien ik geen photoshop-freak ben kan ik me er nog niet zo heel erg druk om maken.....

Vanavond zal ik ze eens aansluiten naast mijn huidige monitor en dan eens vergelijken of het een vooruitgang is.

Ik ben dus van plan om ze beiden in dual screen aan te sluiten, maar heb hier weinig/geen ervaring mee. Heeft iemand tips, trucs, links naar andere topics of een korte samenvatting hoe ik ze aan moet sluiten ?? Mijn videokaart is een Leadtek 6800LE dus ben van plan om de TFT waar ik het meeste mee werk aan te sluiten op DVI en de andere op de D-Sub aansluiting.

tnx in advance ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -Leon- op 08-02-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik vraag me af waarom IIyama geen 19" versie van de 435 (revisie) maakt. Ik heb het scherm zelf gezien en de kleuren waren prima voor een 6bit panel, even weinig of zelfs nog minder ghosting dan de Benq FP937s+ en gewoon een maximale kijkhoek van (170 graden) zonder dat het scherm verkleurt als je ernaar kijkt vanaf de zijkant. In UT2004 kon ik soms zelfs gewoon GEEN ghosting zien en dat is na 3 maanden TFT's bekijken nooit gebeurd, alleen bij de felle gele lichten op een donkere muur kon ik soms wat lichte nagloei zien, maar voor de rest is het een hele sterke TFT met een prima prijs/prestatie/kwaliteit verhouding. Enige nadelen van de 435 revisie zijn de ingebouwde speakers + geen mooi zwart (zoals bij de 481). Relatief kleine nadeeltjes :)

[ Voor 91% gewijzigd door Yokozuna op 08-02-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Had m'n zinnen eigenlijk ook op die BenQ 937S+ gezet maar als ik dat zo lees zal die misschien af moeten vallen.
Ik wil 'm voornamelijk voor Photoshop gebruiken maar ook af en toe een dvd bewerken of knippen en plakken in een opgenomen film.
Dus als ik het goed begrijp kan je die BenQ beter gebruiken voor af en toe een game maar vooral internet+office. Daar vind ik 'm veel te duur voor. En een ViewSonic vind ik weer net te veel geld.
Ik moet maar weer 's terug lezen.

Zou voor mij die Iyama E481S wat zijn..?? of is die wat minder geschikt voor film..??
De prijs is ook bij de computerboer om de hoek zeer aanvaardbaar en nogal wat euro's goedkoper dan de BenQ.
Ton Coronel schrijft bovendien dat Iyama's niet zo snel terug komen behoudens nieuwere typen maar die schijnen toch al niet beter te zijn en de "oudere" lijken hun kinderziektes te hebben doorstaan. Bovendien schrijft hij dat die Samsungs terugkomen.
Ook die nieuwere..?? Die hebben dan weer geen DVI dus kan je voor Photoshop ook niet het maximale er uit halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die hebben dan weer geen DVI dus kan je voor Photoshop ook niet het maximale er uit halen.
De Samsung 913 bedoel je? Die heeft geen DVI maar dat is geen probleem als je een fatsoenlijk DAC in je videokaart hebt zitten (dat is dus wat WEL per videokaart merk verschilt, samen met het geheugen). Groter probleem met de 913 is dat het gewoon een 6bit en geen 8bit panel is. Geen 16.7 ware kleuren dus.
nieuwere typen maar die schijnen toch al niet beter te zijn en de "oudere" lijken hun kinderziektes te hebben doorstaan
Met de 481 waren er zoieso al geen problemen. IIyama heeft onlangs een nieuwe versie van de 435 (10ms, 17", TN panel) uitgebracht die geen last meer heeft van een sterrenhemel+veel defecte subpixels. Van de 485 weet ik het niet, maar dat is zoieso een flop :)
Zou voor mij die Iyama E481S wat zijn..?? of is die wat minder geschikt voor film..??
Het enige nadeel is de matige zwart weergave, misschien een nadeel voor films dus, zijn zat 481 eigenaren hier, check hen :)

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 08-02-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Dilemma's dilemma's..... Heb nu mijn nieuwe BenQ FP937S+ op de D-SUB aan gesloten en mijn 24bit Acer op de DVI-aansluiting (zometeen even wisselen of dat veel scheelt) en er zit toch wel een verschil qua kleuren in...

Op de Acer zijn de kleuren warmer, maar wit neigt meer naar geel....
Op de BenQ zijn de kleuren iets "harder" maar wit is wel witter.....

Ik vraag me af wat ik mooier vind...... 'k ga maar eens effe een filmpje bekijken en zien hoe dat eruit ziet.

Het beeld van de BenQ is wel ontzetten mooi helder met contrast op 45 en brightness op 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:27:
[...]

5:4 toch, altijd @ 1280x1024 ? of lig ik weer hopeloos achter? *twee maanden niet gegoogled heeft*
De achtergrond ken ik niet maar ik vind het wel praktisch omdat de werkbalken nu wat minder ruimte van je frame afsnoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:53:
[...]

Tuurlijk, zal ik vanavond ff doen!
Weet niet of ik ook foto's kan posten, heb geen plek om ze op de zetten maar dat is een zorg voor later
kan op www.imageshack.us

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Yokozuna schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:29:

Het enige nadeel is de matige zwart weergave, misschien een nadeel voor films dus, zijn zat 481 eigenaren hier, check hen :)
affirmative, het zwart is idd niet 100% zwart. Of je je er aan stoort is echter de vraag, mij persoonlijk niet.

En kan iemand me nog eens vertellen waarom ik ook alweer de refresh rate op 60hz heb staan i.p.v. 75? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik denk er over om een Samsung SyncMaster 913N te gaan halen maar heeft dat ding nou geen dvi aansluiting ?

en zo niet zie je daar veer verschil tussen vergeleken met d-sub

en als je bij die monitor een dode pixel heb krijg je dan een nieuwe ?

( en heb je veel last van dode sub pixels bij deze monitoren ?? )

weet iemand een paar goede reviews van deze monitor url ik kan zen eit echt vinden kom via google op dit terecht :P

en ik zit nog steeds met crt twijfels in me hoofd help me er vanaf 8)

ik ben een die hard gamer ( eerder hoorde ik nog iets van een backlite dat je kon zien eerder in dit topic )

[ Voor 64% gewijzigd door BruceLee op 08-02-2005 21:34 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
BruceLee schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:14:
ik denk er over om een Samsung SyncMaster 913N te gaan halen maar heeft dat ding nou geen dvi aansluiting ?

en zo niet zie je daar veer verschil tussen vergeleken met d-sub

en als je bij die monitor een dode pixel heb krijg je dan een nieuwe ?

( en heb je veel last van dode sub pixels bij deze monitoren ?? )

weet iemand een paar goede reviews van deze monitor url ik kan zen eit echt vinden kom via google op dit terecht :P

en ik zit nog steeds met crt twijfels in me hoofd help me er vanaf 8)
* T-mo-T heeft zelfde mening/zelfde vragen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mowa schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:22:
Had m'n zinnen eigenlijk ook op die BenQ 937S+ gezet maar als ik dat zo lees zal die misschien af moeten vallen.
Ik wil 'm voornamelijk voor Photoshop gebruiken maar ook af en toe een dvd bewerken of knippen en plakken in een opgenomen film.
Dus als ik het goed begrijp kan je die BenQ beter gebruiken voor af en toe een game maar vooral internet+office. Daar vind ik 'm veel te duur voor. En een ViewSonic vind ik weer net te veel geld.
Ik moet maar weer 's terug lezen.

De prijs is ook bij de computerboer om de hoek zeer aanvaardbaar en nogal wat euro's goedkoper dan de BenQ.
Ton Coronel schrijft bovendien dat Iyama's niet zo snel terug komen behoudens nieuwere typen maar die schijnen toch al niet beter te zijn en de "oudere" lijken hun kinderziektes te hebben doorstaan. Bovendien schrijft hij dat die Samsungs terugkomen.
Ook die nieuwere..?? Die hebben dan weer geen DVI dus kan je voor Photoshop ook niet het maximale er uit halen.
Als ik hier zo lees kan je de benq juist wel goed voor spellen gebruiken. Kleuren zie ik persoonlijk geen verschil tussen. Ja wel een verschil maar dan meer door de instellingen van de monitor ik zie het verschil tussen crt en tft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van vandaag de Iiyama en kan alleen maar bevestigen wat er al over dit scherm gezegd is: goede kleuren, geen ghosting (wel lichte bewegingsonscherpte in games), perfecte kijkhoek,...
Ik vind het beter dan mijn vorige tft (HP f1904 16ms TN-paneel): de kleuren zijn bovenaan niet donkerder dan onderaan, er is geen vergeling aan de zijkanten en de kleuren komen natuurlijker over, ghosting/bewegingsonscherpte is volgens mij hetzelfde.
minpunten zijn er ook: design is maar gewoontjes, blauwe led is te fel en het is niet in hoogte te verstellen/geen pivot maar dat is allemaal niet nieuw.

Nu was ik van plan om die ergotron voet erop te monteren maar nu merk ik dat alleen het onderste deel van de voet makkelijk afklikbaar is. Weet iemand of heel de voet eraf te nemen is en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 12-10 19:41
Yokozuna schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:20:
De NEC1970NX is samen met de Samsung 8ms TFT superhot in de pricewatch. Wel vreemd gezien de 1970NX 520+ euro kost en een 25ms paneel heeft. De populaire pricewatch schermen zijn altijd goedkoop+snel, de 1970NX is dat niet... Hij ziet er wel prachtig uit vind ik, niet alleen een zilvere bezel en de rest zwart, maar gewoon heel de TFT zilver, veel mooier:

[afbeelding]
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=29896
zelfde paneel als de 481s, alleen is deze in hoogte verstelbaar dacht ik (of is dit de 1960nxi paneel), tenminste dat is wat ik las op prad.de een tijdje geleden. In duitsland zijn de NEC panelen stukken goedkoper zie ik op het net

[ Voor 4% gewijzigd door Chillmeister op 08-02-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
welke?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e481s-b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:50:
Nu was ik van plan om die ergotron voet erop te monteren maar nu merk ik dat alleen het onderste deel van de voet makkelijk afklikbaar is. Weet iemand of heel de voet eraf te nemen is en hoe?
Naast de schanier punten zitten 2 losse kapjes die je er af kan nemen, volgens mij zit daar de bevestiging voor de voet onder (kan het zo niet ff proberen, scherm staat aan atm :Y). Van iiyama zelf is trouwens ook een voet voor de E481S te krijgen, Produktcode is "OST1-2, kleur code wit of zwart" en kost verkoop bruto excl btw ca. € 34,- (volgens de persoon bij iiyama die mij hierover mailde, ben zelf nog niet achter een andere voet aangegaan). Het is dezelfde voet als voor de H430

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Beetje zoeken leert dat de Iiyama E481 vorig jaar als beste uit de ComputerTotaal is gekomen. Voor wat dat waard is althans. Ik weet ook niet waar die mee vergeleken is.
Op prad.de wordt de Iiyama als overall beter aangemerkt dan bijv. de BenQ 937S.
In ieder geval kleurechter en voor Photoshoppers is volgens prad.de de Iiyama sowieso de betere keuze. Gamers shijnen beter af te zijn met de BenQ.
Een en ander zal ook beslist afhankelijk zijn van met name de gebruikte videokaart.
Komende vrijdag ga ik even wat zaken bezoeken waarvan ik weet dat ze zowel de BenQ als de Iiyama hebben. Dan kan ik ze een beetje bekijken. Ook voor wat dat waard is. Er staan vaak 10 van die dingen door elkaar heen en ze zijn vast allemaal mooi.
Weet iemand of de Mediamarkt ook die Iiyama verkoopt..??

Maar als ik hiernaast ook kijk naar de Viewsonic vp912 dan vind ik die toch eigenlijk wel erg geil. Aan het begin van dit topic staan wat linkjes naar reviews. Alleen is ie wel behoorlijk aan de prijs.
Vooral de pivot functie is heel mooi en hebben de Iiyama en BenQ volgens mij niet.
Kleurweergave schijnt ook beter te zijn hoewel volgens sommigen op prad.de de Iiyama en Viewsonic elkaar niet veel ontlopen.

Micc. Kan je wat meer vertellen over je ervaringen met die Iiyama..??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx TAG_Speedy, het is gelukt. Die optionele voet van Iiyama is ook wel interessant maar ik vind weer geen Belgische winkel waar hij te krijgen is.
negatief:
-het beeld is wat "korreliger" dan bij andere tft's, is eigen aan IPS-panelen. Dat is wel alleen te zien als je heel dichtbij zit, op normale afstand is het beeld perfect. Als je er niet op let zie je het niet
-als je schuin naar het scherm kijkt bij een zwart beeld zie je een paarse schijn
-tekst is iets minder scherp dan op mijn vorige tft's maar dat kan aan mijn instellingen liggen, ik moet nog wat zoeken. De standaardinstellingen zijn trouwens slecht maar dat is natuurlijk makkelijk aan te passen.
-al dikwijls gezegd: geen hoogteverstelling, geen pivot, felle blauwe led

neutraal:
-al dikwijls gezegd: backlight leakage (vooral bovenaan) is er wel maar niet meer dan bij mijn vorige schermen, zwart is niet helemaal zwart maar het is zeker aanvaardbaar
-ghosting is miniem, bewegingsonscherpte aanvaardbaar. Het is op dit gebied te vergelijken met het 16ms TN-scherm dat ik heb gehad, de Iiyama is bij scrollen in tekst zelfs iets beter, in games zijn ze volgens mij gelijk.
Moest ik van een crt naar dit scherm gaan zou ik vinden dat het ghost/onscherp is, maar ik weet ondertussen dat alle tft's dit hebben (zelfs deze met 8ms). Je went er ook aan, ik zie het nu alleen nog als ik er echt op let

positief:
-kleuren komen natuurlijk over, kleurovergangen zijn zuiverder
-grote vlakken in een bepaalde kleur hebben overal dezelfde kleur, dat is bij een TN-paneel vaak anders. bv. het blauw van de Prad-site was op mijn vorig scherm onderaan lichter dan bovenaan, nu is het mooi egaal.
Voor wie veel surft en photoshopt is dit scherm echt wel beter dan eentje met tn-paneel, het verschil is zeker te zien. In games zie ik qua kleuren geen verschil.
-kijkhoeken
-prijs/kwaliteit

Ik ben er in ieder geval tevreden mee!
Vraag maar als je nog iets wil weten over het scherm

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de E485 vergelijkbaar met de 481? Vanmiddag ga ik naar de benq kijken en vrijdag naar de liyama bij computerland alleen hebben ze alleen maar de E485s-b en niet de E481.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

mowa schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:45:
Beetje zoeken leert dat de Iiyama E481 vorig jaar als beste uit de ComputerTotaal is gekomen. Voor wat dat waard is althans. Ik weet ook niet waar die mee vergeleken is.
Op prad.de wordt de Iiyama als overall beter aangemerkt dan bijv. de BenQ 937S.
In ieder geval kleurechter en voor Photoshoppers is volgens prad.de de Iiyama sowieso de betere keuze. Gamers shijnen beter af te zijn met de BenQ.
Een en ander zal ook beslist afhankelijk zijn van met name de gebruikte videokaart.
Komende vrijdag ga ik even wat zaken bezoeken waarvan ik weet dat ze zowel de BenQ als de Iiyama hebben. Dan kan ik ze een beetje bekijken. Ook voor wat dat waard is. Er staan vaak 10 van die dingen door elkaar heen en ze zijn vast allemaal mooi.
Weet iemand of de Mediamarkt ook die Iiyama verkoopt..??

Maar als ik hiernaast ook kijk naar de Viewsonic vp912 dan vind ik die toch eigenlijk wel erg geil. Aan het begin van dit topic staan wat linkjes naar reviews. Alleen is ie wel behoorlijk aan de prijs.
Vooral de pivot functie is heel mooi en hebben de Iiyama en BenQ volgens mij niet.
Kleurweergave schijnt ook beter te zijn hoewel volgens sommigen op prad.de de Iiyama en Viewsonic elkaar niet veel ontlopen.

Voor de liefhebbers, hier de 19" TFT test in de Computertotaal: http://www.xs4all.nl/~aakuip/tweakers/TFTtest.pdf

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 12-10 19:41
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 09:01:
Is de E485 vergelijkbaar met de 481? Vanmiddag ga ik naar de benq kijken en vrijdag naar de liyama bij computerland alleen hebben ze alleen maar de E485s-b en niet de E481.
de e485 is een MVA paneel en de e481 heeft een IPS paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

gisteren een uitgebreid potje BF: 1942 gedaan. Bewegingsonscherpte zie je wel zo nu en dan, maar het went erg snel en na korte tijd zit je gewoon ongestoord te spelen. Het enige wat je dan nog irriteert zijn base campers ;) Is die voet van Iiyama interessant in vergelijking met die andere producten? Die zien er goed uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ff een potje HL2 DM gedaan..
waarom wordt het dan meteen weer 1.30 als je gaat slapen 8) !
ik zie geen ghosting waneer ik bezig ben dat puntje op die hoofden te richten _/-\o_

iiyama 481s.
(de rest, niet beoordeeld, heb ik geen oordeel over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
-Leon- schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:50:
Op de Acer zijn de kleuren warmer, maar wit neigt meer naar geel....
Op de BenQ zijn de kleuren iets "harder" maar wit is wel witter.....
De kleuren kun je op 9300K, 6500K, 5300K etc. zetten, dit kan ook een verschil maken. Kleur-accenten kun je verder gewoon aanpassen in je videokaart menu'tje. Zelf heb ik de kleuren gewoon op 6500K staan, koud maar natuurgetrouw beeld.
Terwijl de Viewsonic VP912s het moet doen met een 6bit panel t.o.v. het 8bit panel van de IIyama.

Ik heb de 485 nog niet gezien, maar het zal wel een ghosting bak zijn. Van een 20ms+ MVA paneel verwacht ik niet veel :)

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 09-02-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

thnks EbAyzo voor de link naar de test. In een jaar tijd is die Iiyama toch zo'n €250 gezakt in prijs. Terwijl het ook een nog zeer actueel scherm is. Zeker gezien het vele gediscussieer.
Ik vindt 'm er minder mooi uit zien dan de BenQ. Die heb ik in een zilverkleurige uitvoering aan het werk gezien bij de Mediamarkt waar ze er €500 voor vragen. Da's al €30 duurder dan bij de computerboer hier om de hoek. De Iiyama stond aan de overkant bij MyCom voor €400. Scheelt toch ook weer €70. Maak daar maar €50 van want er moet een dvi kabel bij.

Ik kon die BenQ, zo op het eerste gezicht, niet heel goed beoordelen. Hij stond op ongeveer ooghoogte met veel reflectie van de omgevingsverlichting. Daardoor leken schermen met gunstiger opstelling beter. Daarnaast leidde de zilveren rand wat af.

De Iiyama bij Mycom stond er heel gunstig bij, had een zwart scherm en het beeld leek op het eerste gezicht er uit te knallen.
Op de een of andere manier spreekt ie ook meer aan dan de Samsung 913. "Voelt" wat prettiger aan zo op het eerse gezicht. Maar dat zegt nog niets. Hoewel er stond ook een Iiyama E485 met dezelfde prijs als de 481. De 485 was volgens de verkoper nieuwer. Toch vond ik de 481 gevoelsmatig nog steeds prettiger om naar te kijken en dat terwijl ik de 485 nog niet kende. Er werden continu trailers afgespeeld. Er was zo nu en dan iets van ghosting te zien als je er heel erg op concentreerde. Dat is niet helemaal eerlijk vind ik want op dat moment weet je waar je naar gaat kijken. Als je gewoon het geheel bekijkt is dat absoluut niet storend. Sterker nog. Dan valt het niet eens op. Er stond namelijk ook een crt scherm naast als referentiekader.
Daarnaast vielen de kleuren van de Iiyama me op. Die lijken wat "eerlijker" in vergelijking met wat lg's, liteon, samsung, Neovo. Die Neovo heeft trouwens een glasplaat ervoor. Da's heel mooi tegen kindervingertjes die ik altijd eerst van het scherm moet vegen voordat ik zelf wat kan doen. Eigenlijk ook meteen nog een punt.

Allemaal zeer subjectieve waarnemingen omdat je een scherm natuurlijk pas goed kunt beoordelen als ze naast elkaar staan onder goede lichtomstandigheden.
Desondanks neig ik een beetje meer naar de Iiyama. Nogmaals niet helemaal objectief. Komende vrijdag wat meer uitgebreid kijken bij wat zaken in de buurt.In het weekeinde denk ik er nog even over na. Misschien dat ik daarna nog een keer ga kijken voordat ik een beslissing neem. Ik wil de Viewsonic ook graag een keer naast de Iiyama zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die kans zal klein zijn, in de meeste winkels verkopen ze de Viewsonic VP912s of X series gewoon niet. Dan zijn Philips/Sony/IIyama toch een stuk makkelijker te bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:09:
[...]

Naast de schanier punten zitten 2 losse kapjes die je er af kan nemen, volgens mij zit daar de bevestiging voor de voet onder (kan het zo niet ff proberen, scherm staat aan atm :Y). Van iiyama zelf is trouwens ook een voet voor de E481S te krijgen, Produktcode is "OST1-2, kleur code wit of zwart" en kost verkoop bruto excl btw ca. € 34,- (volgens de persoon bij iiyama die mij hierover mailde, ben zelf nog niet achter een andere voet aangegaan). Het is dezelfde voet als voor de H430
Dat snap ik even niet.... Zat zelf wel te denken om mijn 481S aan de muur op te hangen (vraag me alleen af of dat geen kwaad kan ivm ventilatie). Maar waarom een andere voet? Er zit toch een prima voet standaard onder (of mis ik nu iets :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Laatst online: 09-10 15:38
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:55:
[...]

Dat snap ik even niet.... Zat zelf wel te denken om mijn 481S aan de muur op te hangen (vraag me alleen af of dat geen kwaad kan ivm ventilatie). Maar waarom een andere voet? Er zit toch een prima voet standaard onder (of mis ik nu iets :D ).
Origineel is niet in hoogte verstelbaar, die "andere versie" wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nue cht een TFT scherm, ik wordt helemaal gek van dit tweede hands niet uber 17" crt beeldbuisje, maar ik heb toch m'n betrekkingen bij dat 5:4 gebeuren: Worden beelden uit verhouding getrokken of zijn de schermen (pixels?) zelf ook 5:4?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:40:
Ik moet nue cht een TFT scherm, ik wordt helemaal gek van dit tweede hands niet uber 17" crt beeldbuisje, maar ik heb toch m'n betrekkingen bij dat 5:4 gebeuren: Worden beelden uit verhouding getrokken of zijn de schermen (pixels?) zelf ook 5:4?
De schermen zijn in verhouding met de pixels dus het beeld wordt niet vervormd.
Zoals ik eerder opmerkte ken ik niet de reden van deze verhouding maar is het bij toepassingen zoals internet, office en veel programma's een voordeel omdat er ruimte is voor titel- en werkbalken.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-07 08:16
Gisteren werd mijn Dell 1905FP bezorgd. Ik heb er nog maar een uurtje of twee achter gezeten, maar een paar dingen vielen me meteen op. Allereerst issie groot. Als je van een 17" CRT komt is 'ie enorm zeg. Doordat de resolutie "maar" 1280 is zijn letters ook groot. Hij staat helemaal achteraan op mijn buro en dan nog kan ik alles lezen terwijl ik lekker ergonomisch veraf zit. Ik ben op TFT overgestapt vanwege mijn zithouding en dankzij de hoogteverstelbare voet zit ik nu helemaal "arbo" :).

De beeldkwaliteit is super. Ik was bang voor de egaliteit, maar een wit scherm is gewoon helemaal wit. Kleuren worden natuurgetrouw en mooi weergegeven en uiteraard is het allemaal ragscherp (aangesloten via DVI). De helderheid heb ik teruggezet naar 50% en dan nog is wit heel wit.

Ik ben niet zo'n gamer, maar als ik snel scroll op een pagina met zwarte tekst op een witte achtergrond dan zie ik wel een rood-paarsig uitdoofeffect. Is totaal niet hinderlijk, en in films met veel wit (openingscene van Ice Age ff geprobeerd) zie ik het niet.

• gratis_vodka

gratis_vodka

gefeliciteerd :) Ik had van het weekend ook wel een behoorlijk shock-effect met de overstap van 17 inch CRT naar 19 inch TFT...de vrouw des huizes zag dit natuurlijk in het kader van 'mannen moeten altijd iets groters' ;) , maar 't werkt wel erg relaxed als je er eenmaal aan bent gewend. Helaas moet ik op mijn werk nog met een 17inch CRT'tje werken, dus da's jammer...

• roytanck
Idem, alleen heb ik hier op het werk wel twee van die 17" bakken. Dat compentseert toch wel weer een beetje :)

Wat ik nog vergeten was te melden is dat de voeding bij de Dell in de voet zit. Dat vind ik nou netjes. Aangezien de voet kan pivotten en in hoogte verstelbaar is wil je toch geen andere voet :)

Ik heb lang getwijfeld tussen 17" en 19" omdat het dezelfde resolutie is, maar ik ben toen aan het rekenen geslagen...

17" CRT (15.7 viewable) met 1152*864 = 91.7 dpi (had ik hoervoor dus)
17" CRT (15.7 viewable) met 1280*1024 = 104.4 dpi (vind ik te klein)
17" TFT met 1280*1024 = 96.4 dpi
19" TFT met 1280*1024 = 86.3 dpi

Minder dpi betekent groter, leesbaarder. Bij een 17" TFT was alles kleiner geworden dan ik had, en dat wilde ik niet. Ik heb best goede ogen, maar ik merk dat ik voorover ga zitten en ga zitten knijpen met mijn ogen bij pixelbewerkingen in Photoshop (in de praktijk ben ik vaak te lui om in te zoomen :) ).

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-10 14:53
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Philips 190X5, op aanraden van Tom's Hardware. Het is m'n eerste ervaring met een TFT-scherm, ik kan 'm niet vergelijken met andere populaire TFT's uit dit topic, maar ik ben er heel tevreden mee. Vooral in CS en HL2 valt de overgang van CRT naar TFT me mee, ik had veel irritante effecten verwacht na al die verhalen over ghosting enzo.

Ik heb bij zwarte letters soms wel een beetje een rode waas eroverheen, weet iemand waar dat door kan komen?

Verwijderd

Ik ben me nu een beetje aan het verdiepen in 19" lcd monitoren. Ik wil wel zo min mogelijk uitgeven maar toch wel kwaliteit in huis halen. Ik weet dat ik voor het gamen goed moet opletten op de reactie tijd.

Iniedergeval, deze 3 schermen vond ik wel aantrekkelijk:

Acer AL1914ms 19" 12ms: € 325,42
BenQ FP931 16ms: € 326,-
NEC AccuSync LCD91VM 16ms: € 335,88

Heeft iemand ervaring met een van deze 3 schermen? Wat zijn dan de voordelen en de nadelen? en of waar moet ik op letten?

• roytanck
Ik wilde zelf per se een DVI-aansluiting, en alleen de BenQ heeft die in jouw lijstje...

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Weefselkweekje schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:32:
Ik wilde zelf per se een DVI-aansluiting, en alleen de BenQ heeft die in jouw lijstje...
De Benq heeft net als de andere genoemde types GEEN DVI-aansluiting

Zie bijv:

http://www.sallandautomatisering.nl/default.php?pid=6987

• roytanck
http://www.newegg.com/app/ViewProductDesc.asp?description=24-014-063&depa=0

... in Amerika blijkbaar wel... vreemd... my bad...

• pretorian_nl
krijg je met die nieuwe regels van de eu 8)7

Digital Media Junkie

Verwijderd

Hallo!

Ik heb het sony LCD scherm, de SDM-HS94P/B (DVI aangesloten)

Echt een waanzinnig scherm, alleen een vraag.. :)

Tijdens het spelen van games zit er een heel dun lichtgevend randje aan de linkerrant van het beeld. Bij need for speed bijv. Bij Splintercell zit ie weer onder en dan alleen in het menu..

Niet zo ernstig, is ook alleen tijdens gamen, maar tis net of je het beeld dan heel iets naar links of naar onder moet schuiven, kan dit?

k krijg t namelijk echt nie voor elkaar in het menu }:O

groetjes jor

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:40:
Hallo!

Ik heb het sony LCD scherm, de SDM-HS94P/B (DVI aangesloten)

Echt een waanzinnig scherm, alleen een vraag.. :)

Tijdens het spelen van games zit er een heel dun lichtgevend randje aan de linkerrant van het beeld. Bij need for speed bijv. Bij Splintercell zit ie weer onder en dan alleen in het menu..

Niet zo ernstig, is ook alleen tijdens gamen, maar tis net of je het beeld dan heel iets naar links of naar onder moet schuiven, kan dit?

k krijg t namelijk echt nie voor elkaar in het menu }:O

groetjes jor
Eyy hallo, waar heb je die scherm gehaald, enne hoeveel eurotjes :D?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 12:27 ]

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een HS94PB aan te schaffen maar nu kwam ik op de LG L1920P terecht hierzo: http://www.lge.nl/prodmod...deDisplay=L1920P&model=18

Weet iemand of deze ook over die X-brite laag beschikt? Ik vind dit scherm nl nog mooier, en goedkoper.

Verder, zijn er eigenlijk nog andere merken die deze X-brite-technologie van Sony gebruiken??

• Yokozuna
"X-brite", ik vind het nog steeds een beetje vaag. Is het niet gewoon een sjique term voor het feit dat Sony een glaslaag i.p.v. een anti-glare laag gebruikt?

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 10-02-2005 16:33 ]

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:46:
"X-brite", ik vind het nog steeds een beetje vaag. Is het niet gewoon een sjique term voor het feit dat Sony een glaslaag i.p.v. een anti-glare laag gebruikt?
Vaag vind ik dat niet, als ik in de winkel zo'n sony zie staan naast een andere 19" dan wil je niets anders meer qua beeld. Zo duidelijk, levendige kleuren, en mooier imho om naar te kijken. Ik vind het beeld dubbel zo scherp als een ander..

Verwijderd

Ik heb sinds maandagavond ook een Sony SDM-HS94PB en ik moet zeggen dat het inderdaad een geweldig scherm is. Voorheen gebruikte ik een 15 inch Nokia CRT, dus het is wel een vooruitgang.

Wat de kwaliteit van het LCD-scherm betreft, kan ik enkel vergelijken met m'n UltraSharp LCD panel van m'n Dell Inspiron (UXGA). Ik zou niet onmiddellijk durven stellen dat de Sony beter is.Misschien komt dat omdat ik 1600x1200 gewend was terwijl het nu 'maar' 1280x1024 is.

De HS94PB beschikt inderdaad over die X-Brite coating, maar ik ben er zelf nog niet uit of dat daadwerkelijk zoveel beter is dan bij andere 'gewone' LCD's. Zwart is voor mij nog niet helemaal zwart. Als je een DVD afspeelt, dan zie je boven- en onderaan nog een wittere area (backlight-leakage), maar ik speel toch nooit geen films af op m'n computerscherm.

Wat betreft de reflexie van het scherm: je kan je haar goedleggen als het scherm niet aanstaat, maar gelukkig verdwijnt dit als eenmaal het scherm aanstaat. Ik vermoed dat het scherm ook ghosting heeft, maar dat merk ik niet (De HS93B had dit wel enorm).

Heb vier weken moeten wachten op dit scherm, maar ik denk dat ik de komende jaren er nog veel plezier zal aan beleven aan dit duur stukje technologie.

• Yokozuna
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:02:
[...]

Vaag vind ik dat niet, als ik in de winkel zo'n sony zie staan naast een andere 19" dan wil je niets anders meer qua beeld. Zo duidelijk, levendige kleuren, en mooier imho om naar te kijken. Ik vind het beeld dubbel zo scherp als een ander..
Dubbel zo scherp als 100% scherp kan niet. Elke goede TFT op DVI aangeloten op 60/70Hz geeft zoieso een perfect scherp beeld.

Het zijn inderdaad eerder de mooie kleuren, maar de weergave daarvan is dus deels afhankelijk van de coating! Volgens mij heeft die X-brite "technology" dus betrekking op de coating en niet op de panel.

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 10-02-2005 18:29 ]

Verwijderd

Heeft idd betrekking op die coating en niet het panel zelf.

Zijn er nog andere merken die zo'n coating erover heen hebben?

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Heb net m'n nieuwe Iiyama 481S-B opgehaald en aangesloten. Gelijk pixeltest gedaan.
Dit is dus echt niet te geloven.

Bij m'n eerste had ik 4 dode pixels. Maar bij deze heb ik er 6 en 2 dode subpixels (blauw & rood).

Ligt het nou aan mij of aan Iiyama. Wat een kl$te zooi zeg.
Zaterdag weer terug naar de computerzaak om hem terug te sturen. Gaat lekker zo.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04
Ik heb ook nog een Iiyama 481S-B in bestelling, en dan nog wel zonder pixelgarantie. Verhalen zoals hierboven hoop ik niet mee te maken. Zal wel balen zijn.

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
heb ook de iiyama 481s-b en heb geen een dooie (sub)pixel. Gewoon bij de computerzaak waar je em haalt vragen of je em even aan mag sluiten voor t geval dat die ook nie goed is

Verwijderd

Heb alweer 2 dagen de BenQ FP937s+ in huis en ik kan er niet anders dan tevreden over zijn. De helderheid is overweldigend, ik heb sinds 2 dagen geen licht meer nodig voor deze ruimte! Met de kleurechtheid zit het wat mij betreft wel goed en van ghosting heb ik nog niks gemerkt.

Over onbepaalde tijd zal ik de monitor eens wat meer aan de tand voelen, dwz, wanneer ik mijn nieuwe pc binnen heb met DVI uitgaan etc ;).

Verwijderd

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik nu een 17" of een 19" scherm moet kopen. Voor de resoluties hoef ik het geloof ik niet te doen.
Maar wat is jullie ervaring daarmee? Ik heb zelf het idee dat op een 19" scherm het beeld opgeblazen is. Er zijn net zoveel pixels als bij een 17" scherm alleen dan over een groter oppervlak verspreid....

• Speedy
  • Laatst online: 07:54
Dat klopt, echter ik vind het wel prettig, letters zijn net wat prettiger om te lezen en je spelervaring is natuurlijk leuker op een zo groot mogelijk scherm.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:27:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik nu een 17" of een 19" scherm moet kopen. Voor de resoluties hoef ik het geloof ik niet te doen.
Maar wat is jullie ervaring daarmee? Ik heb zelf het idee dat op een 19" scherm het beeld opgeblazen is. Er zijn net zoveel pixels als bij een 17" scherm alleen dan over een groter oppervlak verspreid....
Inderdaad, de 19"hebben grotere pixels, waardoor de scherpteindruk iets minder is.
Ik heb zowel een 19"als een 17"TFT en veel verschil is er niet, in spelletjes is het grotere scherm in het voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Even nog over dode/defecte pixels, ik had MyCom Eindhoven eens gemailed over hun 'ter-plekke-op-pixels-checke' beleid :) Zie hier:
Beste Schepers,

De desbetreffende scherm (IIyama 435) staat gedisplayt in de winkel. Er zijn drie varrianten van het scherm; zwart, zilver en wit/beige. Deze zijn alle op voorraad.

Mocht u het scherm willen testen op kapotte pixels voordat u het wil kopen zijn daar kosten aan verbonden. De test kosten zijn € 16,50. Dan bent u wel verzekerd dat u met een scherm naar huis gaat waar geen defecte pixels in zitten.

[...]
mvgr,
Diederick Oskamp
MyCom Eindhoven
Sommige mensen hebben dit gratis gedaan, maar dan nog. 16,50 euro is de goedkoopste garantie die ik tegen ben gekomen en je VOORKOMT meteen dat je je TFT hoeft terug te sturen, in plaats van de garantie DAT je hem kunt terugsturen.
Stierenoog schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:27:
Dat klopt. Ik heb nu een Viewsonic VP912s en ik vind het scherm achteraf gewoon TE groot. Als je erachter zit is het een kolossaal beeld en met spellen moeten je ogen dus meer bewegen dan achter een 17" TFT. 'Hangt er vanaf hoever je er vandaan zit'. Dat klopt ook, maar m'n 19" TFT staat gewoon zo ver mogelijk naar achter op het bureau en de muis+keyboard hooguit 10cm van de voorkant verwijderd, redelijk normale positie denk ik. Je ogen moeten gewoon meer werk verrichten tijdens het gamen en pixels zijn inderdaad groter, je krijgt minder snel het idee van "dit is 1280x1024". Tekst is inderdaad wel groter, maar bij een 17" TFT vond ik ze ook gewoon een prima grootte hebben.

Let wel, een 17" TFT heeft nog altijd hetzelfde oppervlak als een 18" CRT monitor. Het blijft dus persoonlijk 17/19", maar er is niets mis mee als je een 19" TFT gewoon te groot vindt, dat is niet vreemd. Als ik nu een TFT zou kopen zou het een 17" worden, simpelweg goedkoper en een beeldoppervlak dat prima voldoet voor mij. IK vind een grotere TFT een overbodige luxe.

offtopic: Ik zou jou de (revisie van de) IIyama 435 aanraden als je een 17" scherm met een goede/prijs prestatie wilt. Het presteert ongeveer als een Benq FP937s+, alleen
- de kijkhoek is veel groter; 160 graden, zelf gezien en in mijn ogen gewoon zover als het kan
- er treedt geen verkleuring van het beeld op als je er vanaf de zijkant inkijkt
- prima prijs, minder dan 280 euro
- goed verkrijgbaar

Ik heb weinig ervaring met 17" TFT's, maar als ik deze vergelijk met 19" TFT's, dan is het voor die prijs gewoon een prima scherm.
spelervaring is natuurlijk leuker op een zo groot mogelijk scherm
Als je eenmaal aan het spelen bent en echt in het spel zit vergeet je in principe dat je achter TFT x model x grootte x zit te gamen. M'n game plezier is er niet op vooruit gegaan ofzo. Daar zou IK dus geen 100 euro extra voor over hebben.

[ Voor 117% gewijzigd door Yokozuna op 11-02-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:34

Animal_X

Rodin

@Yokozuna:

Jij speelt zeker veel online games in clan verband ofzo? Want naar mijn mening is de game ervaring op een 19" toch net wat mooier dan op een 17". Je hebt wel gelijk dat je door het grote oppervlakte van het scherm meer met je ogen moet opnemen waardoor je "reactiesnelheid" e.d. in games misschien een tikje lager is. Wanneer je online in clans speelt enzo kan ik me voorstellen dat je 17" dan prettiger vind omdat reactiesnelheid dan e.d. erg belangrijk is.

Maar voor de rest van ons waarbij dit niet de hoogste prioriteit heeft kan ik 19" absoluut aanbevelen boven 17". Door het grotere beeld heb je in first person games natuurlijk veel eerder het idee dat je echt "in" een game zit en dat vind ik zelf belangrijker dan een super snelle reactiesnelheid! :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik speel nog wel 1 of 2 uurtjes per dag games, maar zonder verplichtingen, niet meer in clanverband . Te druk daarvoor :)
Door het grotere beeld heb je in first person games natuurlijk veel eerder het idee dat je echt "in" een game zit en dat vind ik zelf belangrijker dan een super snelle reactiesnelheid!
Ik ben van mening dat je (gelukkig) echt geen grote monitor nodig hebt voor een meer 'ingame' ervaring, dat ligt eerder aan het spel zelf en welke hoogte van detail je videokaart aankan, frames per seconde, realisme zelf etc. Als een game je boeit en die verslavend is heb je tòch wel het idee dat je 'in' het spel zit. Ik speel momenteel games (Quake1 en UT2004) met net zo veel beleving achter deze VM Pro 410 (= even groot als een 16" TFT) als achter m'n 19" TFT.

Ik vind dat een 19" TFT gewoon een slechtere nuttigheid/prijs verhouding heeft dan een 17" TFT.

[ Voor 94% gewijzigd door Yokozuna op 11-02-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
Nu ik een 19" heb begin ik er langzamerhand van overtuigd te raken dat 18" niet zo gek is als ik wel dacht. Ik vond het altijd een vage tussenmaat, maar bij 17" is alles naar mijn idee net iets te klein en bij 19" heb je soms het gevoel in de bioscoop te zitten (ik kijk veel films en daar is dat helemaal niet erg). 18" geeft ongeveer dezelfde letter-grootte als ik op mijn oude CRT had. Jammer dat ze zo weinig gemaakt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Yokozuna schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:34:

Ik vind dat een 19" TFT gewoon een slechtere nuttigheid/prijs verhouding heeft dan een 17" TFT.
Dus jij vindt je aankoop een miskoop? Ik dacht dat je toch wel tevreden was over je ViewSonic.
Ik laat me voorlopig even niet meer uit over nuttigheid/prijs verhouding. Laat ik nou eerst maar eens een goed scherm krijgen van Iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
hij zegt dat de verhouding slecht is. niet zijn aankoop.
Je zou het beter kunnen zeggen als:

Hij vind het een minder goede nuttigheid/prijs verhouding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de LG L1980U kan ophangen tegen de muur?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:54

Vrijdag

De Zwarte

Weefselkweekje schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 08:05:
Nu ik een 19" heb begin ik er langzamerhand van overtuigd te raken dat 18" niet zo gek is als ik wel dacht. Ik vond het altijd een vage tussenmaat, maar bij 17" is alles naar mijn idee net iets te klein en bij 19" heb je soms het gevoel in de bioscoop te zitten (ik kijk veel films en daar is dat helemaal niet erg). 18" geeft ongeveer dezelfde letter-grootte als ik op mijn oude CRT had. Jammer dat ze zo weinig gemaakt worden...
Bij de Mediamarkt hebben ze een HP 18" voor ik geloof €399,- Met dvi en pivot, alleen wel met 25m/s.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mickman schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:07:
Dus jij vindt je aankoop een miskoop? Ik dacht dat je toch wel tevreden was over je ViewSonic.
Ik laat me voorlopig even niet meer uit over nuttigheid/prijs verhouding. Laat ik nou eerst maar eens een goed scherm krijgen van Iiyama.
De VP912s opzicht vind ik erg goed. Ik verkoop hem, omdat ik het geld momenteel heel erg goed kan gebruiken, defecte pixel, 19" achteraf gezien overbodige luxe voor me. Als het goed is gaat hij vanmiddag de deur uit voor 400 euro.

Zit nu tijdelijk met een 2e hands 17" CRT. Ik ga wachten op thin CRT's/ OLED panelen/ carbon schermen. Als dat langer dan 3 jaar duurt koop ik wel een TFT...
Nu ik een 19" heb begin ik er langzamerhand van overtuigd te raken dat 18" niet zo gek is als ik wel dacht.
Inderdaad, ik heb ook een tijd met een 19" CRT gewerkt en dat vond ik een perfecte grootte. 18" TFT's zijn wel erg duur: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/342

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 11-02-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
TroonStaal schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:59:
[...]

Bij de Mediamarkt hebben ze een HP 18" voor ik geloof €399,- Met dvi en pivot, alleen wel met 25m/s.
Ja, maar da's maar een paar euro minder dan mijn 19" Dell, die ook nog eens overal erg goed getest wordt (moet je van zo'n HP maar afwachten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Gisteren mijn Samsung 913N binnen gekregen!! had eerst een samsung 172B.
Heb ze even naast elkaar aan het werk gezet om te kijken of er werkelijk veel verschil is tussen het panel in de 172B en die van de 913N.
De 913N maakt gebruik van een TN en de 172B een PVA scherm, de 913N heeft 8ms en de 172B 25ms.
De reden van overstap is absoluut niet de 25ms seconde, want de 172B was werkelijk super om op te gamen.
Wanneer ik beide monitoren aan zet, zie ik dat de 913N met standaard instellingen een veel te hoge brightness heeft, maar dit is met het zeer uitgebreide menu van het scherm goed te regelen.
Wanneer ik heel eerlijk ben moet ik toegeven dat qua beeldkwaliteit in office en dergelijke een TN panel absoluut de mindere is ten opzichte van een PVA.
Wat overigens niet weg neemt dat de 913N na enig instellen een prachtig beeld geeft, en wanneer je de 172B niet aan hebt ervaar je het ook als een perfect beeld, maar wanneer je ze beide naast elkaar zet, zie je toch dat de hogere reactie tijd wel degelijk ten koste gaat van beeldkwaliteit. Nogmaals het is niet storend, maar ik wil de mensen op dit forum er gewoon even bewust van maken dat wanneer je voor pure beeldkwaliteit gaat je beter een TFT met de volle 16,7mln kleuren kan nemen, dan een TN panel.

Mijn eind oordeel over dit scherm is dat ik er zeker positief over ben, qua games is hij zeker nog beter dan de 172B, ben dan ook zeker tevreden met mijn aankoop, vooral om dat ik met dit scherm bij het spelen van games weer meer het "crt gevoel" terug krijg. En de overige prestaties van de 913N zijn ook super in orde, maar de 172B vind ik qua beeldkwaliteit niet te overtreffen, en dit zeg ik nadat ik in totaal al aan mijn vijfde tft toe ben, en er al achter velen gezeten heb.

Dus het moraal van dit verhaal, iedereen die een goede 19" zoekt voor een nette prijs met als hoofd doel gamen, doet aan de 913N een zeer goede aankoop, gaat je intresse puur uit naar desktop beeldkwaliteit, neem dan genoegen met een wat tragere reactie tijd, en ga voor een ander panel.

Om even terug te komen op bovenstaande "review" nu ik het scherm een paar dagen in gebruik heb, valt het mij op dat het scherm met auto calibratie verschrikkelijk slechte instellingen pakt, wanneer de blauwe taakbalk bekijkt, zit er helemaal een witte gloed doorheen, ook de letters op de frontpage van tweakers, en andere kleine fonts worden heel onscherp weergeven, en hier krijg ik enorm veel hoofdpijn van, ik ga mijn scherm omruilen, want dit kan niet de bedoeling zijn.
Ik zal mijn bevindingen van het nieuwe scherm hier zeker melden.
In spelletjes krijg ik geen hoofdpijn, alleen wanneer ik op internet zit, en desktop werk. Heb nooit eerder hoodpijn van een tft gehad, ga er dus van uit dat het aan het scherm ligt.

Heb zojuist mijn nieuwe scherm in gebruik genomen, en nu is het helemaal goed, het vorige scherm was zwaar overbelicht waardoor het net een TL balk was, en dar krijg je hoofdpijn van als je er continue tegenin kijkt.

Dus mijn tip is: haal hem in een winkel waar je hem kan bekijken, ik heb hem zelf bij NORROD in Zwolle gehaald, kon direct controleren op pixel defecten, en of er wederom overbelichting was.
Het scherm was 429, maar daarbij heb je wel 8 dagen niet goed geld terug garantie, en een directe controle op pixels, uiteindelijk dus 100% tevreden!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de benq 937s+ bekeken in de winkel en ik vind het er allemaal goed uitzien. Ik kon niet echt met games testen maar er stond op die pc wel 3dmark05 en ik zag geen ghosting (nou haperde het ook behoorlijk) en zwart zag er ook echt zwart uit. Ook op lagere resoluties vond ik het er gewoon normaal uitzien. Ik zag geen beeldvervorming op 800x600 en 1024x786.

De kleuren vond ik er ook mooi uitzien al vond ik wel dat alles er heel helder uitzag, het leek net of het beeld licht gaf ofzo. Dat vind ik wel een beetje gaar maar dat kan ook zijn omdat ik geen tft gewend ben en het scherm niet echt goed afgesteld stond. Met een rode of blauwe achtergrond zag ik ook geen vage overloop alles was 1 kleur.

In 2d vond ik alles ook goed. Iig beter dan mijn 17'' crt. Of de kleuren echt 100% kloppen weet ik niet maar ik heb van de week eens een 3d model van mijn huis op mijn eigen pc (crt), de pc beneden (crt) en de pc op school (tft) bekeken en op geen van de 3 schermen zag er hetzelfde uit dus daar hecht ik niet zoveel waarde meer aan omdat het er bij een ander waarscheinlijk toch anders uitziet dan dat eigelijk de bedoeling was.

Al met al denk ik dat ik dan toch dit scherm ga kopen. Geen ghosting voor zover ik heb gezien en de kleuren zagen er ook goed uit behalve dan dat het net leek of alles licht gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Weefselkweekje schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:53:
[...]

Ja, maar da's maar een paar euro minder dan mijn 19" Dell, die ook nog eens overal erg goed getest wordt (moet je van zo'n HP maar afwachten...)
Ik weet ook niet hoe het met die Dell zit, had er ook nog nooit van gehoord, 18". Uit mijn hoofd weet ik het type ook niet meer, maar ik dacht iets met 1850 oid.

Maarja, heb vandaag mijn zilverkleurige Iiyama 481s gekocht. Heerlijk scherm, snel, zwart en mooi :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iiyama is idd een erg mooi scherm, heb er ook over zitten denken, heb beide schermen naast elkaar gezet, en allebei top, maar qua design ging mijn voor keureur naar de samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18" TFT schermen worden bij mijn weten al enkele jaren niet meer gemaakt. Als je er nog één vindt is het zeker een verouderd model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:31:
De iiyama is idd een erg mooi scherm, heb er ook over zitten denken, heb beide schermen naast elkaar gezet, en allebei top, maar qua design ging mijn voor keureur naar de samsung.
Ik heb ook even de LG 1915 gehad, maar als ik eens kijk zijn de bezels van de Iiyama en de LG vrijwel hetzelfde, alleen heeft de LG geen speakers. Die speakers vallen mij trouwens niet eens meer op, vallen een beetje weg in de "schaduw". Zal eens kijken of ik eens met mijn ultra brakke cam een pic kan maken :)

Qua design vind ik de Sony schermen trouwens erg lelijk, veel te brede rand. Mar da's ook maar een kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik zit nog steeds met het dillema 17" of 19". En dan zit ik te kijken naar de E481 of voor 17" de E435. Het idee van twee maal 17" heb ik inmiddels uit mijn kop gezet en mijn zinnen gezet op een nieuwe videokaart (Nvidia 6600GT). Nu las ik in de laatste reacties weer dat het beeld van een 19" opgeblazen leek. Wat is hier precies van waar?

Het scherm wordt vooral voor dingen zoals webdesign en photoshop gebruikt en een paar uurtjes CS:Source in de week.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jeuj, m'n VP912s is verkocht voor 400 (>>san, check mail!) Kan ik me weer eens gaan orienteren, en nu ga ik eens lekker afwachten wat de tijd ons brengt!
Nu las ik in de laatste reacties weer dat het beeld van een 19" opgeblazen leek. Wat is hier precies van waar?
Waar is, dat een 19" TFT dezelfde resolutie als een 17" TFT heeft (1280x1024), en de pixels dus simpelweg vergroot zijn. Voor de resolutie hoef je het dus niet te doen, je zou eigenlijk een kwartiertje op een 17" TFT moeten werken, en daarna weer op een 19" TFT, en dan weer terugwisselen... Maarja, winkelpersoneel dat dit toestaat zul je volgens mij niet snel vinden.
Het scherm wordt vooral voor dingen zoals webdesign en photoshop gebruikt en een paar uurtjes CS:Source in de week.
Dan zou ik gewoon een IIyama 481 gebruiken, zeker als je wat serieuzer grafisch werk doet. Het wordt misschien ook tijd voor een nieuwe geperfectioneerde 481 (487?). Weet iemand waar IIyama nu eigenlijk mee bezig is? (in de goede zin van het woord :) )

[ Voor 52% gewijzigd door Yokozuna op 11-02-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voordeel van een 19" boven 17" is dat hij fysiek groter is. Je kunt dus het scherm verder van je af plaatsen om hetzelfde beeld te zien. Dit is volgens mij iets beter voor je ogen.

Dat fysiek groter zijn kan natuurlijk ook een nadeel zijn als je maar beperkte ruimte hebt (en het stroomverbruik van een 19" is natuurlijk weer wat hoger).

Ik heb zelf een 19" CRT (ca 18" viewable) die ik op 1152x864 draai en daar kan ik goed mee overweg. Ik heb een tijdje met een 17" TFT gewerkt op 1280x1024 en ik moet zeggen dat het gevoelsmatig en qua kijkafstand voor mij vergelijkbaar werkt, omdat het beeld op de TFT scherper is (dan kun je iets kleinere letters toch nog op dezelfde afstand goed lezen).

Wat gegevens om te vergelijken:
18" viewable CRT op 1152x864: 80 pixels per inch
17" LCD op 1280x1024: 96 pixels per inch
19" LCD op 1280x1024: 86 pixels per inch

Je ziet dus dat een 17" LCD 20% meer pixels per inch heeft dan mijn CRT, maar (voor mij) gevoelsmatig hetzelfde beeld geeft (en omdat het scherp is, werkt het prettiger dan een CRT).

Voor mezelf zou ik wel een LCD willen die een lager aantal pixels per inch heeft dan 17", omdat ik zoals gezegd dan iets verder weg kan zitten en alles toch nog goed kan zien.

(Het was overigens wel een paar dagen wennen aan zo'n LCD als je altijd op CRT gewerkt hebt, maar daarna is het toch veel prettiger voor dingen als kantoorwerk (veel lezen en schrijven))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het voordeel van een 19" boven 17" is dat hij fysiek groter is. Je kunt dus het scherm verder van je af plaatsen om hetzelfde beeld te zien. Dit is volgens mij iets beter voor je ogen.
Als je tenminste de mogelijkheid hebt om je TFT nog verder van je weg te zetten :) Mijn bureau is bijvoorbeeld ongeveer 60cm diep. Mijn toetsenbord en muis staan 10cm van de voorkant verwijderd, zit er zover vandaan dat m'n bovenarmen bijna recht naar onder wijzen. M'n 19" VP912s stond maximaal naar achter. Ik vond het scherm van de 19" TFT gewoon nog steeds groter dan nodig.

Je zou het ook anders kunnen formuleren, voor een 17" TFT heb je niet zo'n diep bureau nodig om ver hem genoeg van je vandaan te zetten :) Ik vind het maar overbodige luxe een 19" TFT, maargoed. Kan me wel voorstellen dat sommigen grotere letters fijner vinden lezen, voor films is een grotere TFT ook leuk, een 19" TFT staat stoerder, als je je TFT aan de muur wil monteren is een 19" grootte ook zeker beter, voor gebruik als TV is een 19" beter, sommigen vinden een 17" TFT 'gewoon' te klein etc. maar voor mij wegen die voordelen bijna niets. Kwestie van prioriteiten!

[ Voor 42% gewijzigd door Yokozuna op 11-02-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Laatst online: 25-11-2017
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:32:
18" TFT schermen worden bij mijn weten al enkele jaren niet meer gemaakt. Als je er nog één vindt is het zeker een verouderd model.
Aha. Ik vroeg me dit laatst ookal af : op de zaak heeft één van onze gebruikers een 18" NEC. De rest zijn allemaal 17" TFT's van Dell. Wat ik het nadeel vind van een 17" is dat de lettergrootte net iets te klein is. Je hoort hier trouwens nauwelijks iets over in de meeste reviews, maar ooit las ik een enkel artikel op een usa-site die dit bevestigde. Volgens de reviewer was een 18" perfect voor 1280x1024, maar bij de 19" hoopte hij eigenlijk een grotere resolutie te kunnen gebruiken, wat dus niet mogelijk is.

Waarom worden er eigenlijk geen 18" modellen meer gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Volgens de reviewer was een 18" perfect voor 1280x1024, maar bij de 19" hoopte hij eigenlijk een grotere resolutie te kunnen gebruiken, wat dus niet mogelijk is.
Juist, en dan een 18" TFT die (4:3) 1280x960 weergeeft, dan petje af.

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 11-02-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
Misschien raak ik er aan gewend, maar het grotere beeld van een 19" maakt wel dat je heel ontspannen kijkt. Je hoeft geen moeite te doen om iets te lezen, zelfs als het kleine lettertjes zijn (de update trackers van GoT en Fok bijvoorbeeld). Ik heb een redeljk diep buro (80cm), en hij staat helemaal achteraan,

Een 18" met een scherpe prijs zou ook interessant zijn, maar of 1280*1024 beter is weet ik niet. Ik surf veel, lees word-documenten en zo, allemaal toepassingen warbij de extra hoogte van een 5:4 scherm wel handig is... Eerlijk gezegd zie ik breedbeeld-schermen ook niet echt zitten om die reden... misschien is vierkant wel het optimum voor computerwerk (en dan pivotten ;) ).

Ik heb trouwens gisteren 3dmark ff gedraaid, en het is officieel: De Dell 1905FP heeft last van ghosting. Ik vind het zelf niet echt storend, maar als je goed kijkt is het er wel... Ik tuinde er trouwens bijna in... in die benchmark zat een scene waarin ze opzettelijk bewegingsonscherpte hadden toegvoegd... schrok me te pletter :). Ik denk dat dit vooral een scherm voor vormgevers, fotografen, surfers en filmkijkers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als je goed kijkt heeft elke TFT wel last van wat ghosting hoor.
Ik heb een redeljk diep buro (80cm), en hij staat helemaal achteraan,
Ja, als ik een 80cm diep bureau had zou ik 19" ook wel fijn vinden volgens mij, maar hij is maar 60cm :) Daarom liever een 17".

[ Voor 63% gewijzigd door Yokozuna op 12-02-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bureau is nog geen 30cm diep (is eigelijk wel dieper maar ik slaap op zolder dus de helft kan niet gebruikt worden) maar ik zit nu al bijna met mijn gezicht op het scherm als ik wat grafisch aan het doen ben dus ik denk dat 19'' voor mij wel wat lekkerder kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hoe kijkt men er hier tegenaan als er bij deel 3 van deze ultimate TFT reeks ook 17" in de topictitel komt te staan? Drie aparte centrale topics voor 17", 19" en 20" + is toch teveel van het goede. De 17" (aankomende) users hebben nog geen apart topic, is het geen idee hen gewoon in dit topic te laten instromen ?

[ Voor 43% gewijzigd door Yokozuna op 12-02-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:21:
Hoe kijkt men er hier tegenaan als er bij deel 3 van deze ultimate TFT reeks ook 17" in de topictitel komt te staan? Drie aparte centrale topics voor 17", 19" en 20" + is toch teveel van het goede. De 17" (aankomende) users hebben nog geen apart topic, is het geen idee hen gewoon in dit topic te laten instromen ?
Lijkt me niet heel handig... Er zijn zoveel verschillende schermen! Dat wordt echt te uitgebreid en onoverzichtelijk (als je het tempo van posten nu al ziet...). Gewoon de 17"ers een eigen topic.
(eigen scherm eerst >:) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Laatst online: 23-09 20:49
zou ik niet doen yoko. het topic is met 19" alleen al populair genoeg.

je kan evt een aparte topic voor 17" starten en dan nog eentje "17" of 19" ?"

maar dat is slechts mijn mening (btw, volg de topic ook al heel lang, en wou me uiteindelijk een 1905fp van dell kopen, maar het geld is naar telefoontjes naar mn vriendin gevlogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mja, inderdaad geen goed idee. Dit topic is al druk genoeg. Wie zijn trouwens moderators hier? Blijkbaar zijn wij heel netjes, je ziet ze nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Laatst online: 08-10 15:43

Darth Punk

professionalized prutz0r

Deel 2 is al heel erg verruimd t.o.v deel 1: deel 1 ging puur om 19" tft met 16 ms of lager en DVI was verplicht. Nu mag alles op 19" tft gebied :) Maar door ook nog eens 17 " tft's toe te gaan laten dan zal je al snel door de bomen het bos niet meer zien.

Wat misschien verstandiger is voor deel 3 is om DVI verplicht te stellen. Een maat vaan mij heeft 2x Samsung 193P waarop 1 op DVI en de andere op D-Sub; Het verschil is heel erg merkbaar. Bij de Samsung op D-sub bleeft wit nog wel redelijk wit, maar het totale beeld werd wat geliger, lees smeriger, minder scherp(ook redelijk goed zichtbaar) plus het feit dat donkere omgevingen sneller pik zwart worden dan op DVI, je gaat kleur verschillen zien.

Nu ik dat gezien heb, is DVI (voor mij) echt een must.

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Punk op 12-02-2005 22:52 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik vind dat je gewoon open minded moet zijn, gewoon alles wat 19" is toelaten.

Met een goede DAC op je videokaart is het ontbreken van een DVI ingang op de TFT niet perse een probleem. De Samsung 913N lijkt me dat wel bewezen te hebben. Bovendien hebben de meeste fatsoenlijke 19" TFT's wel een DVI ingang. Daarbij komt dat monitoren die slecht presteren toch vanzelf wel de achterdeur vinden in dit topic, genoeg slimme mensen hier!

[ Voor 149% gewijzigd door Yokozuna op 12-02-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mijns inziens onzin zijn om alleen TFT schermen met DVI aansluiting "toe te laten". Je reinste discriminatie ;) . Ik heb mijn scherm ook een tijd analoog aangesloten gehad en ik merk om eerlijk te zijn nauwelijks tot geen verschil. Het is meer het idee...

Het gaat in dit topic puur om ervaringen met en advies over 19" TFT's. Je merkt toch wel dat er langzamerhand wat meer variatie in besproken types komen. Er komen steeds meer mensen met reviews over andere schermen dan de BenQ 937, Iiyama 481 en Viewsonic VP912.

In deel 3 gewoon de openingspost wat uitbreiden met alle standaardinfo over interpolatie, DVI, helderheid, kleuren, ghosting en wat verwijzingen naar nieuwe reviews en schermen. Het openingstopic van Mickman is een zeer goede start. Het kan misschien iets uitgebreider en overzichtelijker (overigens niet lullig bedoeld... zou het zelf door een gebrek aan technische kennis uberhaupt niet kunnen, anders had ik het met alle plezier gedaan :D )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Er komen steeds meer mensen met reviews over andere schermen dan de BenQ 937, Iiyama 481 en Viewsonic VP912.
Werd tijd ook! Heb Mickman al gemailed over de Samsung 913N, die moet er zoieso bij.

Meer info over contrast, helderheid, DVI, ghosting? Wou je een woordenboek van de startpost maken? ;) Interpolatie op welke manier? Interpolatie van kleuren of interpolatie naar niet-native resoluties?

[ Voor 104% gewijzigd door Yokozuna op 13-02-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraag, welke zou nu een betere koop zijn, de samsung 913 of de benq 937+? allebei 8 ms scherm :S 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen ga eens in de winkel kijken en vergelijk welke jij mooier vind kwa beeld.Ik heb iig de benq gezien en daarbij vond ik alles er mooi uitzien.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.