weet iemand misschien waar ze de sony HS94 op voorraad hebben??
Hangt er vanaf of je de B of de P/S + P/B versie bedoelt, gewoon even rondmailen. De meeste postorder bedrijfjes reargeren wel in 1 of 2 dagen.
Samsung 913N/ Benq FP937s+ verschillen
- Samsung 913N grotere kijkhoek (160 graden). Kan een voordeel zijn als je graag met maatjes films kijkt/ je TFT als TV gebruikt enz. Er zijn dus zoieso wel 2 verschillende panelen gebruikt.
- Benq heeft i.t.t. de Samsung wel een DVI ingang, daar zou ik het grootste deel van het prijsverschil in zien.
Heb verder geen ervaring met de Samsung, maar hij schijnt, net als de Benq, een prima prijs/kwaliteit/prestatie verhouding te hebben.
Samsung 913N/ Benq FP937s+ verschillen
- Samsung 913N grotere kijkhoek (160 graden). Kan een voordeel zijn als je graag met maatjes films kijkt/ je TFT als TV gebruikt enz. Er zijn dus zoieso wel 2 verschillende panelen gebruikt.
- Benq heeft i.t.t. de Samsung wel een DVI ingang, daar zou ik het grootste deel van het prijsverschil in zien.
Heb verder geen ervaring met de Samsung, maar hij schijnt, net als de Benq, een prima prijs/kwaliteit/prestatie verhouding te hebben.
[ Voor 99% gewijzigd door Yokozuna op 13-02-2005 21:03 ]
Verwijderd
Zou het niet weten... ik dacht aan resoluties e.d.Yokozuna schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:47:
[...]
Interpolatie op welke manier? Interpolatie van kleuren of interpolatie naar niet-native resoluties?
Kijk... en daarom ben ik dus niet de aangewezen persoon om een nieuwe topic te starten
Godver, dat punt ben ik vergeten in m'n eigen review, schande!
Als je de TFT op 1024x768 zet in spellen denk je van 'Hm, ziet er eigenlijk wel oke uit', maar als je hem dan terug zet op 1280x1024 merk je toch dat het stukken scherper kan. Hebben meer mensen dit?
Als je de TFT op 1024x768 zet in spellen denk je van 'Hm, ziet er eigenlijk wel oke uit', maar als je hem dan terug zet op 1280x1024 merk je toch dat het stukken scherper kan. Hebben meer mensen dit?
[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 13-02-2005 23:01 ]
Verwijderd
Toen ik in de winkel naar de benq keek zag ik geen verschil tussen 800x600, 1024x786 en 1280x1024.
Jep Yoko daar hebben meer mensen last van. Overigens is het niet een dermate groot verschil dat het spel niet meer speelbaar is, maar het is gewoon zichtbaar. Net iets minder scherp allemaal.
ViewSonic vp912s eigenaar
ViewSonic vp912s eigenaar
Liquid cooled!
Precies. Alleen je bent wel gek als je windows in een niet native resolutie gaat draaienOverigens is het niet een dermate groot verschil dat het spel niet meer speelbaar is, maar het is gewoon zichtbaar.
[lol], je moet wel een erg crappie onboard vga hebben wil je dat niet kunnen
[/lol]
Liquid cooled!
Ik denk dat je dan toch echt je ogen moet laten nakijken want het verschil is er wel degelijk. Ik heb verschillende schermen gezien (op beurzen) die verkeerd afgesteld waren (weliswaar met bewegende beelden), maar dat ziet er niet uit !Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:04:
Toen ik in de winkel naar de benq keek zag ik geen verschil tussen 800x600, 1024x786 en 1280x1024.
Gewoon het scherm afstellen op de native resolutie voor het scherpste beeld.
Het verschilt heel erg per fabrikant of de non-native resoluties goed scherp worden weergegeven. Ik heb al verschillende tft schermen bekeken, maar als je bijvoorbeeld naar mijn laptop kijkt dan zie je dat de non-native reso's er minstens zo goed als de native uit zien. Dit is een UXGA 1600*1200 schermpje, maar ik draai hem eigenlijk altijd in 1280*1024. En nee, dit ligt NIET aan mijn ogen. Ik garandeer je dat jij ziet welke resolutie nou de native is als ik het je zo zou laten zien.
Met andere woorden schreeuw niet te hard iemand naar een opticien oid moet gaan om zijn ogen te laten nakijken, want de scaling technieken van de verschillende schermen verschillen dus nogal van elkaar.
Met andere woorden schreeuw niet te hard iemand naar een opticien oid moet gaan om zijn ogen te laten nakijken, want de scaling technieken van de verschillende schermen verschillen dus nogal van elkaar.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Zijn er schermen die er kwa scherpte uitspringen als men een non-native (lagere) resolutie gebruikt?. Wil ook een lcd'tje aanschaffen echter heb niet zo'n monster pc
, speel dus veel spellen op 1024x768.
Verwijderd
nou ik heb hem gehaald
de HS94P black met X-black techno. Voor 632 euro bij mediamarkt, hij stond daar voor 747 euro, maar ik wist een winkel waar die dus goedkoper was in de buurt, dus ging er ff ruim 100 euro af
snel verdient.
Heb net ff wat gegamed en ff de kleuren enzo ingesteld, maar wat een scherm zeg, ongelovelijk. Bij mediamarkt hebben ze zon hele wand vol met TFTs en deze sprong er met de kleuren echt uit, je zag het verschil direct. kon geen enkel scherm tegen op die daar stond. En geloof me, daar staan er veel
Ik review misschien later nog, als er belangstelling is. Is ga nu eerst ff gamen
Heb net ff wat gegamed en ff de kleuren enzo ingesteld, maar wat een scherm zeg, ongelovelijk. Bij mediamarkt hebben ze zon hele wand vol met TFTs en deze sprong er met de kleuren echt uit, je zag het verschil direct. kon geen enkel scherm tegen op die daar stond. En geloof me, daar staan er veel
Ik review misschien later nog, als er belangstelling is. Is ga nu eerst ff gamen
Verwijderd
Ik heb het ook over games he, niet in 2d mode. Ik zat naar het scherm te kijken met 3dmark05 en toen merkte ik zo op het eerste gezicht geen verschil.gamer228 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 02:29:
[...]
Ik denk dat je dan toch echt je ogen moet laten nakijken want het verschil is er wel degelijk. Ik heb verschillende schermen gezien (op beurzen) die verkeerd afgesteld waren (weliswaar met bewegende beelden), maar dat ziet er niet uit !
Gewoon het scherm afstellen op de native resolutie voor het scherpste beeld.
Verwijderd
lmao @ mediamarkt, ik heb die verkoper 2x een HS94P uit het magazijn laten halen, allebij hadden ze 1 dode pixel, echter de versie die in de winkel stond opgesteld had 0 dode pixels, hij heeft samen met mij mbv een nokia dode pixel programma alle 3 schermen nagekeken, en ik heb uiteindelijk dus die ene die in de winkel stond meegenomen, met 0 dode pixels of sub pixels. perfect 
heb 3 uur gegamed gaat echt lekker, is toch wel heel even wennen aan de mooie felle kleuren, maar gaat nu al prima.. zoals ouds,.
heb 3 uur gegamed gaat echt lekker, is toch wel heel even wennen aan de mooie felle kleuren, maar gaat nu al prima.. zoals ouds,.
Verwijderd
@cyclon3: Ok, maar waar heb je hem gehaald?
Ik bedoel welke gemeente
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 20:23 ]
Ik heb sinds een weekje de BenQ 937s+ (8 ms geval) en kan niet anders zeggen dan "geweldig"!
echt 100% tevreden mee. DVI kabel werd netjes meegeleverd en 100% dooie (sub)pixel vrij!
Hiervoor had ik altijd een LG795FT plus (vlakke crt monitor), maar die tft is zoveel scherper. Ook de inkijk hoek is heel erg goed, ik heb ook toevallig deze week een pc voor mijn oom in elkaar geknutselt met iiyama 17" E435S (10 ms) maar daar is de inkijk hoek echt een stuk slechter van en beeld net iets minder scherp.
Overigens besteld bij jemalincomputers voor 418 euro, viel me erg mee
Edit:
Plaatje! (hij lijkt overigens niet eens zo groot naast die bigg ass pc70
)
Hiervoor had ik altijd een LG795FT plus (vlakke crt monitor), maar die tft is zoveel scherper. Ook de inkijk hoek is heel erg goed, ik heb ook toevallig deze week een pc voor mijn oom in elkaar geknutselt met iiyama 17" E435S (10 ms) maar daar is de inkijk hoek echt een stuk slechter van en beeld net iets minder scherp.
Overigens besteld bij jemalincomputers voor 418 euro, viel me erg mee
Edit:
Plaatje! (hij lijkt overigens niet eens zo groot naast die bigg ass pc70
[ Voor 23% gewijzigd door Race Eend op 14-02-2005 20:44 ]
Verwijderd
gemeente twenteVerwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:09:
@cyclon3: Ok, maar waar heb je hem gehaald?Ik bedoel welke gemeente
hoezo dan?? wat heb jij er uiteindelijk voor betaald dan btw?
laatmaar
[ Voor 117% gewijzigd door Yokozuna op 15-02-2005 00:48 ]
Keb zelf de Benq FP937+
Ik post de specs niet zijn al vaak genoeg gepost
maar als je mooi beeldschermpje wilt moetje deze hebben
mijnes is 100% dode pixel vrij
kleurtjes zijn mooi helder geen problemen met de kabels
alles is meegeleverd
behuizing is niet plastic achtig
en je kunt er onwijs mooi counterstrike opspelen op 1280x1024
geen last van ghosting
en als je van de zijkant kijkt dus 90' dan is ie wat bruiniger het beeld maar wie zit nou naast het beeldscherm
Ik post de specs niet zijn al vaak genoeg gepost
maar als je mooi beeldschermpje wilt moetje deze hebben
mijnes is 100% dode pixel vrij
kleurtjes zijn mooi helder geen problemen met de kabels
alles is meegeleverd
behuizing is niet plastic achtig
en je kunt er onwijs mooi counterstrike opspelen op 1280x1024
geen last van ghosting
en als je van de zijkant kijkt dus 90' dan is ie wat bruiniger het beeld maar wie zit nou naast het beeldscherm
Verwijderd
Ik heb bij MediaMarkt Hasselt (België) er uiteindelijk 686 Euro voor betaald... Goedkoper vond ik niet in de buurt.Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:48:
[...]
gemeente twente
hoezo dan?? wat heb jij er uiteindelijk voor betaald dan btw?
Zal mogelijk al wel 's de revu zijn gepasseerd en ik weet dat de fabricagetechnieken ook zodanig zijn verbeterd dat ze steeds minder optreden maar..
...hoe groot is nou de kans dat je een dooie pixel treft...?? Dit omdat mensen hier met hun gloednieuwe aankoop toch moeten melden dat hun scherm wel of niet dooie pixel vrij is. Dat maakt mij eerlijk gezegd toch wat huiverig om er 1 online te scoren. Terwijl ik de hele boel online bij elkaar heb gekocht vind ik dit dan toch wat anders.
Ik heb namelijk de Iiyama E481 bij MyCom voor €399 besteld want ik wil een zwarte en die hebben ze natuurlijk net niet staan. Pas eind maart komt er weer een lading binnen. Dat maakt mij in principe vrij om toch nog een beetje te gaan shoppen. Hoewel Mycom gewoon een aansprekende garantie biedt. Als er binnen acht dagen iets is; of het nou een dooie pixel is of wat dan ook dan nemen ze 'm terug en krijg je een andere. Kijk dat is nou precies wat ik wil. Dan betaal je wel iets meer dan bij een online shop maar weet je wel dat je iets goeds krijgt en dat ie ook te ruilen is.
Een computerboer hier in den haag had een,voor mij, vaag verhaal dat dooie pixel wel onder garantie valt maar een defecte niet..?? Is toch hetzelfde..?? Ik zou 'm daar toch niet halen hoor (harddata) want ik heb er geen vertrouwen in want ze lulden maar een beetje om de hete brei heen dus zonder nou precies aan te geven hoe het nou precies zit.
In ieder geval hoef je daar niet op enige service te rekenen. Want jij koopt daar een scherm of wat dan ook en dan zie je maar hoe je 't redt. Ze denken nota bene dat je ff een of ander broodje koopt van €400...Dacht 't niet...Maar goed dit is ook weer geen Shop survey.
...hoe groot is nou de kans dat je een dooie pixel treft...?? Dit omdat mensen hier met hun gloednieuwe aankoop toch moeten melden dat hun scherm wel of niet dooie pixel vrij is. Dat maakt mij eerlijk gezegd toch wat huiverig om er 1 online te scoren. Terwijl ik de hele boel online bij elkaar heb gekocht vind ik dit dan toch wat anders.
Ik heb namelijk de Iiyama E481 bij MyCom voor €399 besteld want ik wil een zwarte en die hebben ze natuurlijk net niet staan. Pas eind maart komt er weer een lading binnen. Dat maakt mij in principe vrij om toch nog een beetje te gaan shoppen. Hoewel Mycom gewoon een aansprekende garantie biedt. Als er binnen acht dagen iets is; of het nou een dooie pixel is of wat dan ook dan nemen ze 'm terug en krijg je een andere. Kijk dat is nou precies wat ik wil. Dan betaal je wel iets meer dan bij een online shop maar weet je wel dat je iets goeds krijgt en dat ie ook te ruilen is.
Een computerboer hier in den haag had een,voor mij, vaag verhaal dat dooie pixel wel onder garantie valt maar een defecte niet..?? Is toch hetzelfde..?? Ik zou 'm daar toch niet halen hoor (harddata) want ik heb er geen vertrouwen in want ze lulden maar een beetje om de hete brei heen dus zonder nou precies aan te geven hoe het nou precies zit.
In ieder geval hoef je daar niet op enige service te rekenen. Want jij koopt daar een scherm of wat dan ook en dan zie je maar hoe je 't redt. Ze denken nota bene dat je ff een of ander broodje koopt van €400...Dacht 't niet...Maar goed dit is ook weer geen Shop survey.
Verwijderd
Even wat ik wil zeggen over 19" TFT's...
Niet kopen!
De meeste 19"es kunnen 1280x1024 aan, terwijl een 17" dat ook kan.
Ofwel de pixels van een 19" moeten groter zijn. Dus nog duidelijker!
En ik vind ze van een 17" al retegroot!
Neej, geef mij maar fijn CRTtjes, niks geen geklooi met perfecte resoluties etc. Ik ben tevreden met m'n 2x 17" crt. links msn, en rechts gamen... wat wil je nog meer!
Niet kopen!
Neej, geef mij maar fijn CRTtjes, niks geen geklooi met perfecte resoluties etc. Ik ben tevreden met m'n 2x 17" crt. links msn, en rechts gamen... wat wil je nog meer!
Verwijderd
Niet heel erg sterk onderbouwd, maar bedankt voor je mening SharkBeatVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:21:
Niet kopen!
Voor de geinteresseerden:
In de nieuwe C't staat een vergelijking van 19inch tft's met oa Sony, Benq en Acer, Viewsonic. Er wordt niet echt een beste koop genoemd maar wel dat de TN-panels er beter uitkomen als de VA-panels.
In de nieuwe C't staat een vergelijking van 19inch tft's met oa Sony, Benq en Acer, Viewsonic. Er wordt niet echt een beste koop genoemd maar wel dat de TN-panels er beter uitkomen als de VA-panels.
Mijn 481s-zilver komt ook bij MyCom vandaan. Ik wilde een zwarte, maar die hadden ze 'toevallig' niet meer maar wel een zilveren, die toch weer €19,- duurder is. Omdat ik zilver ook wel mooi vindmowa schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:40:
Mijn LG 1915 die ik daar ook heb gehaald heb ik na een weekje teruggebracht omdat het mij toch niet beviel. Dat was gewoon geld terug, simpel as that
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik hoop binnenkort mijn laptop te verkopen en dan een Home Entertainment pc te maken met een scherm.
Nu ga ik via de pc tuner kaart tv kijken. Nu vroeg ik me af of een 19" scherm goed genoeg voor is? Want ik heb ook de keuze uit een 20" LCD TV. Maar deze is wel 150 euro duurder.
Nu ga ik via de pc tuner kaart tv kijken. Nu vroeg ik me af of een 19" scherm goed genoeg voor is? Want ik heb ook de keuze uit een 20" LCD TV. Maar deze is wel 150 euro duurder.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Jij trekt het een beetje aan het kortste eind.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:21:
Niet kopen!
Een tft is niet voor niets plat. Je kan hem makkelijk achterin je bureau zetten en als je een beetje diep bureau is is 19" helemaal geen overbodige luxe. Dan heb je nog meer ruimte voor je monitor om andere troep te leggen.
Verwijderd
En waarom zouden grote pixels slechter zijn? heb je er ooit aan gedacht dat sommige mensen dat misschien wel fijn vinden dat alles in 2d beter te lezen is? Ik vind 1280x1024 ook meer dan genoeg voor desktop dingen zoals photoshop of 3ds max en in games hoeft het ook niet hoger want dan moet je meteen weer een uber uber videokaart hebben.
Verwijderd
dat is wel een punt. (al snap ik niks van 3dsmax, maar ook nog nie echt in verdiept) en om games op 1600x1200 te kunnen spelen, ja daar heb je wel goede kaart voor nodig (en laat ik die nou net hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:09:
En waarom zouden grote pixels slechter zijn? heb je er ooit aan gedacht dat sommige mensen dat misschien wel fijn vinden dat alles in 2d beter te lezen is? Ik vind 1280x1024 ook meer dan genoeg voor desktop dingen zoals photoshop of 3ds max en in games hoeft het ook niet hoger want dan moet je meteen weer een uber uber videokaart hebben.
Jij hebt duidelijk zelf nog nooit een fatsoenlijke TFT in je bezit gehad...Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:21:
Niet kopen!
[ Voor 78% gewijzigd door Animal_X op 15-02-2005 17:30 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
m'n broer heeft 1. nou ik heb liever 2x 17" crt...Animal_X schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:29:
[...]
Jij hebt duidelijk zelf nog nooit een fatsoenlijke TFT in je bezit gehad...
Verwijderd
Ik heb ook een goede kaart, een x800pro@xt-pe (nouja, had het ding is RMA wegens bagger performance) maar hoger dan 1280x1024 vind ik persoonlijk niet nodig. En ik kan trouwens geen pixels tellen op een tft. Misschien dat jij alleen slechte tft's heb gehad maar ik heb er iig geen last van. Op mijn 17'' crt kan ik ook de pixels wel zien als ik maar goed genoeg kijk.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:21:
[...]
dat is wel een punt. (al snap ik niks van 3dsmax, maar ook nog nie echt in verdiept) en om games op 1600x1200 te kunnen spelen, ja daar heb je wel goede kaart voor nodig (en laat ik die nou net hebben) En ik haat het dat je pixels kunt tellen, ik vind ze persoonlijk van een 17" tft al veel te groot. en ze zijn vierkant. je krijgt nooit echt mooie rondjes. Ik heb echt liever gewoon crt's.. en ik heb een vrij groot bureau, dat ik heb ruimte zat, m'n kast+2monitoren, en ngo wat bureaushit ligt erop. plek zat:)
Hebben tft schermen eigelijk ook last van je boxen als ze te dichtbij staan? mee beeldscherm wil nu nog wel eens een beetje vaag doen als ik pink floyd hard aanzet
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 18:18 ]
wat wil ik nog meer? 2 x 19" crt flatscreenVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:21:
Niet kopen!
@ViewSonic vp912s eigenaren,
Ik heb gisteren een andere monitor gekregen, maar heb erg veel last van banen in de kleurovergangen tijdens spellen en vooral films. Hebben jullie daar ook last van? Ik weet bijna zeker dat mijn vorige scherm, dat ik dus vanwege een dode pixel ingeruild heb hier geen last van had.
Ik heb gisteren een andere monitor gekregen, maar heb erg veel last van banen in de kleurovergangen tijdens spellen en vooral films. Hebben jullie daar ook last van? Ik weet bijna zeker dat mijn vorige scherm, dat ik dus vanwege een dode pixel ingeruild heb hier geen last van had.
Liquid cooled!
Vast wel, maar staan je kleurinstellingen wel goed?
Verwijderd
Waar lees je dat? Ik heb die test ook gelezen en TN-panels zijn enkel beter qua reactietijd, dus beter geschikt om te gamen. Voor de rest scoren de VA-panels beter. Bij "subjectieve beeldindruk" scoren de VA-panels goed tot zeer goed terwijl de TN-panelen voldoende tot slecht scoren, hetzelfde voor de kleuren.objectief2 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:07:
Voor de geinteresseerden:
Spijtig dat ze geen scherm met IPS-paneel hebben opgenomen in de test.
Opvallend vind ik ook dat ze als minimum responsetime(dus zwart naar wit) voor de Sony HS94P 35ms meten in tegenstelling tot de opgegeven 12ms!
jep staan goed. Bij het nieuwe scherm kan ik de brightness ook makkelijk op 100% zetten, terwijl ik het bij m'n oude niet eens op 50% kon verdragen...
Liquid cooled!
Hmm klinkt bijna alsof er een heel ander panel in zit... Vreemd...Thermaltaker schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:57:
jep staan goed. Bij het nieuwe scherm kan ik de brightness ook makkelijk op 100% zetten, terwijl ik het bij m'n oude niet eens op 50% kon verdragen...
[ Voor 70% gewijzigd door Animal_X op 15-02-2005 20:07 ]
Dat is dus precies wat ik ook vermoed. Heb vandaag dan ook al naar viewsonic gebeld en gevraagd hoe dat kon. Ze zeiden dat deze monitor echter helemaal gecheckt was en dat er een nieuwe printplaat in zat. Maar goed, ze zouden het verder onderzoeken en me iets laten weten.
Liquid cooled!
@Miccc......ik heb dat gelezen in de conclusie
, maar ik kan te snel gelezen hebben of de verkeerde conclusie hebben getrokken
[ Voor 46% gewijzigd door objectief2 op 15-02-2005 22:20 ]
Nog een vergelijking tussen diverse 19-inch tft-monitoren op THG:
http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.html
Verwijderd
waar kan ik dat lezen op het internet?Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:38:
[...]
Waar lees je dat? Ik heb die test ook gelezen en TN-panels zijn enkel beter qua reactietijd, dus beter geschikt om te gamen. Voor de rest scoren de VA-panels beter. Bij "subjectieve beeldindruk" scoren de VA-panels goed tot zeer goed terwijl de TN-panelen voldoende tot slecht scoren, hetzelfde voor de kleuren.
Opvallend vind ik ook dat ze als minimum responsetime(dus zwart naar wit) voor de Sony HS94P 35ms meten in tegenstelling tot de opgegeven 12ms!
Volgens mij vind iemand als jij dat JUIST niet opvallendVerwijderd schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 19:38:
Dit had ik de eerste paar uur dat ik m'n VP912s had aangesloten ook, de volgende dag was de kleur interpolatie prima. Vraag me niet hoe het komt.@ViewSonic vp912s eigenaren,
Terminologie...Een computerboer hier in den haag had een,voor mij, vaag verhaal dat dooie pixel wel onder garantie valt maar een defecte niet..?? Is toch hetzelfde..??
'dode pixels' = altijd zwart/witte pixels
'defecte pixels' en 'defecte subpixels' = altijd rood/groen/blauwe pixels
Dat is het algemeen taalgebruik, wat te bekritiseren valt. Een pixel die altijd wit is heeft altijd 3 subpixels AAN staan, iets dat 'dood' is, kan niet maar aan staan. Toch worden altijd-witte-pixels dode-pixels genoemd. Zie startpost over garantie m.b.t. pixels. Als je een TFT online koopt heb je zoieso een 8 dagen niet goed geld terug garantie die wettelijk geregeld is.
Echter, bij een witte pixel staan alle 3 de subpixels altijd aan, dat is 'defect', niet 'dood'. Maarja.
Interessante review, had nog nooit gehoord van de Hyundai! Komt nog als beste uit de test ook en is nog te koop in NL ookNog een vergelijking tussen diverse -gamer 8ms- 19-inch tft-monitoren op THG:
[ Voor 154% gewijzigd door Yokozuna op 16-02-2005 01:18 ]
Verwijderd
staat niet op internet, C'T is te verkrijgen bij de betere dagbladhandelaarwaar kan ik dat lezen op het internet?
Dat de gemiddelde en zeker de maximumresponsetime veel hoger dan de opgegeven (iso-)waarde zijn wist ik idd al. Die gemeten 35ms is echter de iso-waarde, van zwart naar wit en die moet toch (wettelijk?) ongeveer kloppen als ze het als een 12ms adverteren.Volgens mij vind iemand als jij dat JUIST niet opvallend Ik sta er zelf niet van te kijken, als ik op elke TFT in shoot 'em ups gewoon detail vermindering kan zien bij snelle bewegingen wil dat zeggen dat de responsetijd hoger is dan 1000/60 of 1000/70 oftewel meestal nog gewoon hoger is dan 16,7ms. Heb alleen de 913N nog niet gezien, maar daarbij verwacht ik niets anders t.o.v. de Benq FP937s+, wat ook een TN panel is. Op m'n VP912s zag ik ook nog gewoon ghosting. TN panelen he, in principe zijn ze gewoon nauwelijks sneller dan IPS panelen.
De producenten zijn op dit moment denk ik aan het einde van mogelijke technische ontwikkeling van de al bestaande technieken(TN,IPS,MVA). Via wat truukjes kunnen ze bepaalde eigenschappen wat meer naar voor laten komen ten koste van andere (meestal snelheid ten koste van beeldkwaliteit).
Zolang er geen nieuwe techniek wordt uitgevonden zijn IPS-panelen idd de beste keuze voor bijna alle gebruikers.
Die Hyundai is idd een van de interessantste TN-schermen, gewoon dezelfde als de Samsung 913N maar dan met DVI. Het heeft blijkbaar goede kleuren (als je er loodrecht op kijkt) maar wat ben je daarmee als je hoofd niet kan bewegen of ze krijgen een andere tint.Interessante review, had nog nooit gehoord van de Hyundai! Komt nog als beste uit de test ook en is nog te koop in NL ook Wel een trapje duurder dan de Samsung en Benq, maargoed: http://www.tweakers.net/pricewatch/58125
Verwijderd
35 IPV 12 MS, dan trek ik die review sterk in twijfelVerwijderd schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 19:38:
[...]
Waar lees je dat? Ik heb die test ook gelezen en TN-panels zijn enkel beter qua reactietijd, dus beter geschikt om te gamen. Voor de rest scoren de VA-panels beter. Bij "subjectieve beeldindruk" scoren de VA-panels goed tot zeer goed terwijl de TN-panelen voldoende tot slecht scoren, hetzelfde voor de kleuren.
hihihi...ben ook ongeduldig hoor. wil 'm 't liefst gisteren hebben. Maar ik bedwing me.TroonStaal schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:16:
[...]
Mijn 481s-zilver komt ook bij MyCom vandaan. Ik wilde een zwarte, maar die hadden ze 'toevallig' niet meer maar wel een zilveren, die toch weer €19,- duurder is. Omdat ik zilver ook wel mooi vindheb ik die maar genomen. Volgens de verkoper gaat de 481 er uit en worden ze nu een beetje uitgerangeerd. Tot in hoeverre dat lulkoek is weet ik natuurlijk niet.
Mijn LG 1915 die ik daar ook heb gehaald heb ik na een weekje teruggebracht omdat het mij toch niet beviel. Dat was gewoon geld terug, simpel as that
Ik zou de prijs ook zo lang mogelijk zo hoog mogelijk houden maar als ze 'm goed uitrangeren dan verkopen ze 'm voor een euro of 50 minder.
Dat was wat ze bij Paradigit ook vertelden. De E481 gaat er uit. Er is tenslotte al een opvolger in de vorm van de E485. Dat vind ik een beetje onbegrijpelijke move van Iiyama, als dat zo is. De E485 is, in ieder geval op papier, het mindere scherm en dat voor een merk dat je toch minstens met (beeld)kwaliteit associeert.
En precies; gewoon geld terug. Daarom wacht ik maar effe. Is maar 10 minuutjes trammen. Als ik van 't weekeinde de zenuwen krijg rij ik naar Powerline Zoetermeer daar is ie €385. €10 minder duur dan de E485. Ook in hun assortiment. Wel mindere garantie.
OK..duidelijk en logisch. Had ik ook moeten bedenken.Yokozuna schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 00:42:
Terminologie...![]()
'dode pixels' = altijd zwart/witte pixels
'defecte pixels' en 'defecte subpixels' = altijd rood/groen/blauwe pixels
Dat is het algemeen taalgebruik, wat te bekritiseren valt. Een pixel die altijd wit is heeft altijd 3 subpixels AAN staan, iets dat 'dood' is, kan niet maar aan staan. Toch worden altijd-witte-pixels dode-pixels genoemd. Zie startpost over garantie m.b.t. pixels. Als je een TFT online koopt heb je zoieso een 8 dagen niet goed geld terug garantie die wettelijk geregeld is.
Echter, bij een witte pixel staan alle 3 de subpixels altijd aan, dat is 'defect', niet 'dood'. Maarja.
objectief2 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:16:
Ja is dus €475.Yokozuna schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 00:42:
[...]
Interessante review, had nog nooit gehoord van de Hyundai! Komt nog als beste uit de test ook en is nog te koop in NL ookWel een trapje duurder dan de Samsung en Benq, maargoed: http://www.tweakers.net/pricewatch/58125
Schitterende specs...!!! Daarnaast Pivot functie en fatsoenlijk in hoogte verstelbaar (zo hoort 't), geil design. Mooier dan de Iiyama E481 maar dat zijn ze bijna allemaal. Is wel van secundair belang voor mij.
pfff...nou wordt 't moeilijk en zweten. Afleidend volgens de test zou ie dus qua kleur minstens zo goed of zelfs beter moeten zijn dan de Iiyama E481.
Nadelen..? Meer gamers scherm. Hij moet kleuren toch interpoleren. Hier en daar iets te veel helderheid. Voor film/dvd is ie eigenlijk teleurstellend vanwege wat ruis in 't beeld en de kijkhoek is erg klein. Dus echt voor 1 persoon. Ik zit er vaak met 2 of 3 mensen achter.
Hier een vrij kritische userreview op Prad.de http://www.prad.de/board/...readid=16382&hilight=l90d maar prad heeft nog veel meer http://www.prad.de/board/board.php?boardid=198
Volgens onze duitse vrienden is ie qua kleurweergave toch minder.
Ik denk na een beetje lezen (ik weet 't heel subjectief) toch dat ik (voorlopig) bij de Iiyama blijf en dat ik er wel een goed verstelbare bij haal.
Voor de Benq en Samsung is de Tom's review voor mij nog meer verhelderend.
De kleurweergave voor dtp van de Benq en Samsung was voor mij al voldoende reden dat deze afvallen. Eigenlijk puur gamen en ook in mindere mate office.
daarom vind ik het jammer dat de dell 1905fp een PVA scherm is terwijl zijn grotere broertjes (2001fp en 2005fpw) IPS panelen zijn.
De Hyundai L90D+ zal bij veel meer winkels leverbaar zijn dan alleen bij Allevoorjepc.nl dus zal die prijs zeker dalen zodra er meer winkels in de pricewatch voorkomen die 'm opnemen in het assortiment. Verder erg mooi scherm; ik bestel de 913N deze maand nog maar even niet, dan maar een Hyundai.
Erg jammer dat die Iiyama eruit gaat. Hopelijk is hij er aan het einde van de maand nog als ik hem ga kopen...
Digital Media Junkie
-
[ Voor 100% gewijzigd door Falcon op 16-02-2005 12:03 ]
Wat betreft de Iiyama E481S:
Ik was gisteren bij Mycom en de verkoper (tevens filiaalhouder) wist mij te vertellen dat Iiyama onlangs de E481 panelen heeft vervangen door andere types waardoor de reactietijd eerder op 23ms en nu 16ms zou komen te liggen.
Ik heb meteen maar een mailtje gestuurd (nog geen reply) naar Iiyama aangezien zij er niets van vermelden op hun site en ik het een vreemd, bijna ongelooofwaardig verhaal vind. Ik kan me niet voorstellen dat Iiyama geen persbericht uitstuurt wanneer "marketing specificatie #1" zo gunstig verandert is (ook al hoeft Iiyama het daar m.i. niet van te hebben).
Iemand die hier iets van gehoord heeft?
Ik was gisteren bij Mycom en de verkoper (tevens filiaalhouder) wist mij te vertellen dat Iiyama onlangs de E481 panelen heeft vervangen door andere types waardoor de reactietijd eerder op 23ms en nu 16ms zou komen te liggen.
Ik heb meteen maar een mailtje gestuurd (nog geen reply) naar Iiyama aangezien zij er niets van vermelden op hun site en ik het een vreemd, bijna ongelooofwaardig verhaal vind. Ik kan me niet voorstellen dat Iiyama geen persbericht uitstuurt wanneer "marketing specificatie #1" zo gunstig verandert is (ook al hoeft Iiyama het daar m.i. niet van te hebben).
Verwijderd
Zou de E481 dan van een IPS paneel overstappen op een TN paneel? Anders is een 16 ms IPS paneel toch een redelijke doorbraak in TFT-land?b-gone schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 12:06:
Wat betreft de Iiyama E481S:
ik hoop het, want naar mijn idee is IPS het beste technologie
Nou, daar heb ik nog niets van gemerkt. Ik krijg aan het eind van deze week waarschijnlijk m'n 3e 481S-B. Vorige hadden allebei dode (sub)pixels.
Update op mijn verhaal m.b.t. Iiyama's E481:
Kreeg net een berichtje van Iiyama binnen:
"Onderstaande info is incorrect daar de specs niet zijn gewijzigd (25ms).
Met vriendelijke groet,
iiyama Benelux b.v.""
Is dan ook weer duidelijk, was ook iets te mooi: S-IPS panel met 16ms. Beetje raar wel om zo'n bewering te horen vanuit Mycom.
Kreeg net een berichtje van Iiyama binnen:
"Onderstaande info is incorrect daar de specs niet zijn gewijzigd (25ms).
Met vriendelijke groet,
iiyama Benelux b.v.""
Is dan ook weer duidelijk, was ook iets te mooi: S-IPS panel met 16ms. Beetje raar wel om zo'n bewering te horen vanuit Mycom.

Verwijderd
Mickman, ik heb het al vaker gezegd; ik heb ook twee dode subpixels op mijn E481s, maar zie ze echt niet! Staar jezelf niet suf op die subpixels. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je er last van hebt. Ze zijn echt onzichtbaar tenzij je dichter dan 10 cm van je scherm zit met een zwarte achtergrond... en dat komt denk ik niet snel voor bij een 19"...Mickman schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:42:
Nou, daar heb ik nog niets van gemerkt. Ik krijg aan het eind van deze week waarschijnlijk m'n 3e 481S-B. Vorige hadden allebei dode (sub)pixels.
zoets had ik ook toen ik voor het eerst een trinitron monitor had. ik dacht wtf zijn die twee horitontale balken op mijn scherm. Is het kapot ofzo? en ik ging er onopzettelijk extra op letten. Ik weet tegenwoordig wel beter en merk er niks vanVerwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:17:
[...]
Mickman, ik heb het al vaker gezegd; ik heb ook twee dode subpixels op mijn E481s, maar zie ze echt niet! Staar jezelf niet suf op die subpixels. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je er last van hebt. Ze zijn echt onzichtbaar tenzij je dichter dan 10 cm van je scherm zit met een zwarte achtergrond... en dat komt denk ik niet snel voor bij een 19"...
Verwijderd
Waar het op neerkomt is dat het niet echt uitmaakt welke van de 3 je koopt aangezien ze toch min of meer gelijk zijn? Vraag me af of een normaal mens uberhaupt het verschil zal zien tussen de 3 schermen.objectief2 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:16:
Op GoT zijn ze er ook achter gekomen: nieuws: Drie 19" lcd-schermen met 8ms-responstijd bekeken
Iemand moet die Hyundai 90D+ binnenkort maar es moet kopen
Iemand moet die Hyundai 90D+ binnenkort maar es moet kopen
[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 16-02-2005 17:28 ]
Jouw redenatie volgende hebben reviews dan helemaal geen zin meer en kunnen we gewoon gaan kiezen op goed gelukVerwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:56:
[...]
Waar het op neerkomt is dat het niet echt uitmaakt welke van de 3 je koopt aangezien ze toch min of meer gelijk zijn? Vraag me af of een normaal mens uberhaupt het verschil zal zien tussen de 3 schermen.
Verwijderd
Nee in dit geval maakt het eigelijk vrij weinig uit welke je zou hebben gekocht. Als er echt mindere schermen tussen hadden gezeten had het idd wel uitgemaakt.
Verwijderd
Is het zeker dat er geen 19'' S-IPS panels bestaan met
response time beter dan 25ms?
Ik wil een 19'' S-IPS-panel scherm kopen en ik zat te twijfelen
tussen een Philips 190B5 of een LG S-IPS model maar ik weet
niet welke...
Any help?
( Iiyama e481 vind ik te lelijk..)
niet welke...
Any help?
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 22:15 ]
Hier zat ik eerlijk gezegd ook al aan te denken. Ik verwacht eerlijk gezegd geen grote ontwikkelingen meer in de 17/19 TFT panels. Of er moet nieuw soort panel worden ontwikkeld, of een hele nieuwe techniek (carbon schermen, OLED panelen, thin CRT's) om echt betere ruimtebesparende schermen te creëeren.De producenten zijn op dit moment denk ik aan het einde van mogelijke technische ontwikkeling van de al bestaande technieken(TN,IPS,MVA).
[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 16-02-2005 22:42 ]
Verwijderd
S-IPS panelen met responsetime lager dan 25ms bestaan voorlopig enkel vanaf 20".Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:26:
Is het zeker dat er geen 19'' S-IPS panels bestaan met
niet welke...
Any help?
De Philips is mooi maar (te) duur, heeft enkel wat mooier design. Met LG moet je wel oppassen. De 1910B, 1920B, 1930B en 1940B hebben officieel IPS panelen maar er zijn mensen die een 1910B hebben gekocht en waar ineens een MVA-paneel inzat. LG durft dus wel es van panel wisselen als het hun beter uitkomt.
Enkel de 1930B heeft DVI en is waarschijnlijk het interessants als je een LG wil, ik vind het raar dat de nieuwe 1940B geen DVI heeft, ziet er voor de rest wel heel goed uit:
http://be.lge.com/ne/prod...play=L1940B&model=NOTHING
Vreemd niet? Maar bij de Dell TFT's valt ook nog te betwijfelen of de responsetijd van die IPS panelen ook daadwerkelijk ongeveer de gemiddelde is.S-IPS panelen met responsetime lager dan 25ms bestaan voorlopig enkel vanaf 20".
Verwijderd
Bedankt Miccc.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:53:
[...]
S-IPS panelen met responsetime lager dan 25ms bestaan voorlopig enkel vanaf 20".
De Philips is mooi maar (te) duur, heeft enkel wat mooier design. Met LG moet je wel oppassen. De 1910B, 1920B, 1930B en 1940B hebben officieel IPS panelen maar er zijn mensen die een 1910B hebben gekocht en waar ineens een MVA-paneel inzat. LG durft dus wel es van panel wisselen als het hun beter uitkomt.
Enkel de 1930B heeft DVI en is waarschijnlijk het interessants als je een LG wil, ik vind het raar dat de nieuwe 1940B geen DVI heeft, ziet er voor de rest wel heel goed uit:
http://be.lge.com/ne/prod...play=L1940B&model=NOTHING
Waarschijlijk is Philips meer te vertouwen qua specificaties.
Ik bedoel, ik koop liever een "originele" S-IPS van Philips
dan een LG en dan gokken met de panel, (ook al ziet die 1910p
er wel cool uit)...
Ik kan een 190B5 vinden voor 520 euros hier in de buurt...
Inderdaad mooi design, behalve die speakers (die ik niet
nodig heb...). Helaas, Philips maakt geen IPS sherm met DVI
zonder speakers...
En andere vraag:
De 190P5 is een MVA, tog?
Hier staat er een response time van 16ms...
http://www.consumer.phili...BBWCC5J0RMRCSHQFHKFSESI5P
Dat kan tog niet?
Mischien haal die B5 maar, wat ik ben zo ziek van al dat gezoek,
en gelieg van LCD-makers.
Binnenkort komt Philips ook met een 8ms TN panel.
Right on marktheshark! Ik ben ook al lange tijd op zoek naar een 19" scherm dat aan mijn eisen voldoet (waarbij prijs mij niet uitmaakt) en elke keer als ik denk een keuze te kunnen gaan maken o.b.v. ervaringen en specs lees ik weer ergens dat er met panels en specs wordt gerommeld, zijn er reviews die mekaar tegenspreken etc. Nog nooit zolang gedaan over de beslissing voor de aankoop van hardware.....Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:31:
[...]
Mischien haal die B5 maar, wat ik ben zo ziek van al dat gezoek,
en gelieg van LCD-makers.
He, ik breng dat ding niet voor niets weer terug. Naast twee dode subpixels, had ik ook 6 dode pixels, waarvan er 2 duidelijk te zien waren als je op normale afstand van het scherm zat. Als zelfs m'n vriendin witte pixels ziet dan weet ik genoeg hoor.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:17:
[...]
Mickman, ik heb het al vaker gezegd; ik heb ook twee dode subpixels op mijn E481s, maar zie ze echt niet! Staar jezelf niet suf op die subpixels. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je er last van hebt. Ze zijn echt onzichtbaar tenzij je dichter dan 10 cm van je scherm zit met een zwarte achtergrond... en dat komt denk ik niet snel voor bij een 19"...
MickyMan
Deze review is wel startpost waardig toch? http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.html
Ik haal er juist uit dat de L90D+ de editor's choice is geworden mede omdat de Benq niet in Amerika verkocht wordt of gaat worden. Daarnaast heeft hij meer 'ergonomische mogelijkheden' (lees: is in hoogte verstelbaar). Maar om daar nu EUR 50,= extra aan uit te geven...If you're a hard-core gamer, you can choose one of these three models and you won't be disappointed. So far, these panels are the fastest ever tested at Tom's Hardware. As the BenQ monitor will not be sold in the US (according to BenQ's sales office) we make the L90D+ our reference monitor as far as reactivity is concerned. It also offers more advanced ergonomic features than its competitor, while other brands are still lagging behind in offering their 8 ms displays. Thus, the Hyundai L90D+ gets our Editor's Choice award.
Ik heb dus maar een Benq besteld.
Het is in ieder geval een waardige nieuwkomer, de prijs zal volgens mij makkelijk naar 440 euro zakken.
Ok...sinds een paar uur heb ik dan toch, wat onverwacht, de E481s in bezit...!!
Nou da's een ervaring van een heel andere orde. Heb er eerst wat tijd in gestoken om de boel te testen op dooie/defecte pixels. Dat zijn er njente...!! Klasse.
Toen de boel gekalibreerd.Heb zo veel meer beeld. Alsof het de kamer binnen komt. Het spat werkelijk uit het scherm. ja ja...m'n eerste tft.
Ik ga eerst even een poosje met be(ver)wondering zitten kijken. fff een poosje wennen.
Mijn oude scherm is een LG Flatron 795 ft plus. Das was toch een klasse monitor en heb ik heel wat jaartjes plezier van gehad.
Ja t'is de E481s ipv de E481b. Ik kreeg namelijk een belletje dat het scherm binnen zou zijn gekomen. Da's verbazend. Er waren toch alleen maar witte en zilveren. En dat terwijl zwarte eigenlijk pas eind maart binnen zouden komen. Dus ik naar MyCom. Gepint samen met een dvi-d kabel. ff de doos checken...huh een zilveren..?? (terwijl die €20 duurder is) Dus ik zeg tegen de verkoper dat dit niet de zwarte uitvoering was. Al met al geld terug gekregen want ik wilde graag een zwarte. Wel naatje met zoveel geld over straat, k'eb echt nooit contanten op zak. Hooguit €10...Achteraf....Eigenlijk begrijp ik die dude niet. Ik ben voor nop naar die tent toe gegaan en door een vergissing van hun met lege handen thuis gekomen. Bovendien ben ik hier toch wat ongeduldig door geworden, wilde niet meer wachten en zag die zilveren eigenlijk best wel zitten.
Dus ik mailen. En na wat stroef heen en weer gemail kon ik uiteindelijk op wat gevraagde coulance rekenen en mocht ik die zilveren voor de prijs van de zwarte meenemen. Ik moet zeggen dat ie helemaal niet onaardig staat.
Nou da's een ervaring van een heel andere orde. Heb er eerst wat tijd in gestoken om de boel te testen op dooie/defecte pixels. Dat zijn er njente...!! Klasse.
Toen de boel gekalibreerd.Heb zo veel meer beeld. Alsof het de kamer binnen komt. Het spat werkelijk uit het scherm. ja ja...m'n eerste tft.
Ik ga eerst even een poosje met be(ver)wondering zitten kijken. fff een poosje wennen.
Mijn oude scherm is een LG Flatron 795 ft plus. Das was toch een klasse monitor en heb ik heel wat jaartjes plezier van gehad.
Ja t'is de E481s ipv de E481b. Ik kreeg namelijk een belletje dat het scherm binnen zou zijn gekomen. Da's verbazend. Er waren toch alleen maar witte en zilveren. En dat terwijl zwarte eigenlijk pas eind maart binnen zouden komen. Dus ik naar MyCom. Gepint samen met een dvi-d kabel. ff de doos checken...huh een zilveren..?? (terwijl die €20 duurder is) Dus ik zeg tegen de verkoper dat dit niet de zwarte uitvoering was. Al met al geld terug gekregen want ik wilde graag een zwarte. Wel naatje met zoveel geld over straat, k'eb echt nooit contanten op zak. Hooguit €10...Achteraf....Eigenlijk begrijp ik die dude niet. Ik ben voor nop naar die tent toe gegaan en door een vergissing van hun met lege handen thuis gekomen. Bovendien ben ik hier toch wat ongeduldig door geworden, wilde niet meer wachten en zag die zilveren eigenlijk best wel zitten.
Dus ik mailen. En na wat stroef heen en weer gemail kon ik uiteindelijk op wat gevraagde coulance rekenen en mocht ik die zilveren voor de prijs van de zwarte meenemen. Ik moet zeggen dat ie helemaal niet onaardig staat.
@Mowa:
Mooi, maar wat zijn je ervaringen ermee?? Ben vooral benieuwd naar prestaties in games (althans, als je die speelt).
Mooi, maar wat zijn je ervaringen ermee?? Ben vooral benieuwd naar prestaties in games (althans, als je die speelt).
Dat calibreren he... Hoe doe je dat? (klopt, I'm new to this)
Pak het boekje erbij dat zeer waarschijnlijk in dezelfde doos zat als de monitor zelf. Er zal vast wel een menu functionaliteit in zitten.Rio schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:55:
Ik ben een hardcore pacman speler...b-gone schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:48:
@Mowa:
Bij het afspelen van dvd en kijken van satelliet tv valt de ongenaakbaarheid op. Je gaat (waarschijnlijk in het begin) meer op details letten. Het beeld is zeer gedetailleerd en scherp. Vooral van satelliet tv is goed te zien wat de kwaliteit van het uitgezonden materiaal is.
Er is sprake van wat ghosting maar alleen als je daar heel erg op gaat letten maar dat doe je vooral vanwege de enorme scherpte en detaillering. Storend is het absoluut niet.
Op digitale foto's zie ik details die nooit eerder zijn opgevallen. Vooral in donkere partijen. De contrasten zijn enorm. Het beeld is zeer analytisch. Bijna klinisch. Maar wel heel prettig om naar te kijken. Ik zit al de hele middag en avond achter dat ding zonder vermoeid te raken. De eerstvolgende investering wordt een andere stoel.
De kleuren vind ik realistisch kleurovergangen zijn goed. De kleuren op de Flatron zijn zachter. De Iiyama geeft kleuren veel sterker weer.
Zwart is niet helemaal zwart maar is niet storend. Ook backlight vind ik niet storend.
Office is echt wat anders. Je kunt een hele A4 op je scherm neerzetten. Prachtig. Spreadsheets zijn vind ik zo veel overzichtelijker. Alles is veel lekkerder te lezen, is dus veel productiever. Op twee meter afstand is alles nog goed te lezen zonder te turen.
Internetten is ook effe wat anders. Het scherm blaast het web in je tent.
Wat heb ik toch eigenlijk een armoe geleden.
Het menu is simpel, goed en gemakkelijk te bedienen. Je moet helaas wel in het boekje kijken waar een bepaald getal voor staat.
Ik denk dat de investering in een in hoogte verstelbare poot een goede is. Ergens terug las ik dat het een euro of 35 is. Wat er nu onder zit vind ik erg goedkoop aandoen, staat wel stevig genoeg maar is dus alleen kantelbaar.
De blauwe led vind ik een miskleun. Die is veel te fel. Daar zit nu een stuk karton overheen. Ik denk dat ik daar met kwastje een of andere verf op doe.
Links en rechts onder zitten van die gleuvjes wat volgens Iiyama luidsprekers zijn.
Daar is ook een kabel voor bijgeleverd. De kans is klein dat ik die ooit 's aan ga sluiten.
Verder weet ik 't effe niet. Ik ga voorlopig verder kijken en genieten.
[rml][ HowTo] Handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren[/rml]Rio schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:55:
Verwijderd
beste tweakers,
Ik ben op zoek naar jullie ervaring betreffend 19 inch LG Flatron 1915SV TFT monitor.
Alvast bedankt
ps - ik heb de ultimate tft ervaringen doorgelezen , helaas weinig gevonden.Zo te zien niet echt populair ondankt prima prijs.Waarom - wat er aan de hand met LG schermen
Wat is jullie algemene ervaring over de nieuwste LG TFT monitoren ? Wat zijn de negatieve punten daarover ?
Ik ben op zoek naar jullie ervaring betreffend 19 inch LG Flatron 1915SV TFT monitor.
Alvast bedankt
ps - ik heb de ultimate tft ervaringen doorgelezen , helaas weinig gevonden.Zo te zien niet echt populair ondankt prima prijs.Waarom - wat er aan de hand met LG schermen
Wat is jullie algemene ervaring over de nieuwste LG TFT monitoren ? Wat zijn de negatieve punten daarover ?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 07:48 ]
Ik heb de LG 1915 gehad (weet niet meer precies of het de sv was). Had 'm indertijd bij MyCom gekocht voor €399,-Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 06:17:
beste tweakers,
Alvast bedankt
ps - ik heb de ultimate tft ervaringen doorgelezen , helaas weinig gevonden.Zo te zien niet echt populair ondankt prima prijs.Waarom - wat er aan de hand met LG schermen![]()
![]()
Qua uiterlijk lijkt hij precies op mijn Iiyama 481s-Zilver, alleen heeft Iiyama er speakers onder. Het scherm is erg snel en de kleurweergave vond ik er prima uitzien, zwart was goed zwart en ik kon vrijwel geen lichtlekkage ontdekken. Films (Matrix Revolutions - Squids in Zion, Savin Private Ryan - Beach, Amélie) gaan er prima op.
De reden dat ik hem toch heb teruggebracht was dat er geen dvi op zat, en er drie dode pixels en vier disfuctionerende subpixels in zaten.
Om de één of andere reden kan ik van dat scherm geen info vinden op de LG site
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Ook hier nog even een vraagje stellen, de dell 1905FP dualtone, is die nu zilver van de voorkant of niet? weet iemand dat?
Okee, ik dacht dat dat misschien middels een speciaal programmaatje zou gaan. Dacht dat caliberen meer inhield dan alleen de standaard instellingen doorlopen. Anyway, krijg mijn monitor maandag, dus had nog geen kans de handleiding te lezen. Ik meen me te herinneren dat ik ooit ergens een kastje heb gezien dat je tegen je beeldscherm kon houden (was iets proffessioneels geloof ik) om zo de kleurechtheid etc te meten. Vandaar. MaarMickman schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:59:
[...]
Pak het boekje erbij dat zeer waarschijnlijk in dezelfde doos zat als de monitor zelf. Er zal vast wel een menu functionaliteit in zitten.
Thanks!
[ Voor 14% gewijzigd door Rio op 18-02-2005 12:21 ]
http://de.lge.com/prodmod...deDisplay=L1915S&model=17Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 06:17:
beste tweakers,
....LG Flatron 1915SV TFT .....

http://www.dell.com/html/us/products/flatpanels/1905fp.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:45:
Ook hier nog even een vraagje stellen, de dell 1905FP dualtone, is die nu zilver van de voorkant of niet? weet iemand dat?
Deze heb ik. Ik ga er vanuit dat bij de dualtone alles wat bij mij donkergrijs is zilver zal zijn. In amerika hebben ze trouwens alleen deze zo te zien....
Verwijderd
Hello allemaal,
Wat denken jullie dat er met de prijs van de Dell TFTs gaat gebeuren, als de 20% korting op alle TFTs op 22 februari verloopt? Omdat Dell nogal raar doet met prijsacties...
Ik ben namelijk van plan de 1905FP te bestellen, maar zou graag nog een weekje wachten.
Wat denken jullie dat er met de prijs van de Dell TFTs gaat gebeuren, als de 20% korting op alle TFTs op 22 februari verloopt? Omdat Dell nogal raar doet met prijsacties...
Ik ben namelijk van plan de 1905FP te bestellen, maar zou graag nog een weekje wachten.
Verwijderd
t is al een verlenging... ik wil voor mezelf vandaag de knoop doorhakken, maar ook dat is niet echt makkelijke keuze.... als iemand geheime info heeft, lama wete
Vraagje!
Ik wil graag voor mijn nieuwe home entertainment pc een 19" TFT scherm op aansluiten en deze zo ook te kunnen gebruiken als TV en voor DVD.
Nu heb ik een bedrag van max 500 euro in me hoofd.
Waar moet ik op letten voor me keuze?
Ik wil graag voor mijn nieuwe home entertainment pc een 19" TFT scherm op aansluiten en deze zo ook te kunnen gebruiken als TV en voor DVD.
Nu heb ik een bedrag van max 500 euro in me hoofd.
Waar moet ik op letten voor me keuze?
TV en DVD, dan zal ik iig voor een IPS of PVA/MVA scherm gaan. Beide technieken produceren 16,7 miljoen kleuren
Ah dus:
- Kleuren scherpte/goedzijn (zwart is zwart)
- Geen ghosting
- IPS of PVA/MVA (deze termen moet ik nog even op zoeken
)
Maar tot maximaal hoeveel milliseconde scherm moet ik nemen? 20?
- Geen ghosting
- IPS of PVA/MVA (deze termen moet ik nog even op zoeken
Maar tot maximaal hoeveel milliseconde scherm moet ik nemen? 20?
Verwijderd
NeeChillmeister schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 11:15:
TV en DVD, dan zal ik iig voor een IPS of PVA/MVA scherm gaan. Beide technieken produceren 16,7 miljoen kleuren
Beetje uitleg met argumenten zijn hier wel op z'n plaats denk ik?
Iig, ik ga komende week denk ik ook mijn Iiyama (wie heeft die spelling verzonnen

Zei er nou iemand dat MyCom daar tegenwoordig geld voor vraagt als je een scherm wil controleren in de winkel?
Ik zal kijken of ik t.z.t. de tijd kan vinden om een review ervan te schrijven, als daar animo voor is.
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
Verwijderd
Veel succes, kom net van MyCom Rotterdam terug. Dacht ook ff 2 481's te scoren. Helaas waren ze er niet meer en de verkoper vertelde mij dat ze ook niet meer kwamen. Ze verkochten alleen nog maar de 'opvolger' (E-485).Thorin schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:58:
[...]
Beetje uitleg met argumenten zijn hier wel op z'n plaats denk ik?
Iig, ik ga komende week denk ik ook mijn Iiyama (wie heeft die spelling verzonnen) 481S-B kopen bij MyCom (399 euro!) in Rotterdam. Eerst even checken op defecte en dode pixels, want ik wil wel een 100% goed scherm.
![]()
Zei er nou iemand dat MyCom daar tegenwoordig geld voor vraagt als je een scherm wil controleren in de winkel?![]()
Ik zal kijken of ik t.z.t. de tijd kan vinden om een review ervan te schrijven, als daar animo voor is.
Dus IIyama produceert nog maar 1 normale 19" TFT? Hoezo beperkt aanbod.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:20:
[...]
Veel succes, kom net van MyCom Rotterdam terug. Dacht ook ff 2 481's te scoren. Helaas waren ze er niet meer en de verkoper vertelde mij dat ze ook niet meer kwamen. Ze verkochten alleen nog maar de 'opvolger' (E-485).
[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 19-02-2005 20:23 ]
Alle IPS en MVA/PVA panelen die ik tot nu toe heb gezien zijn 24bit en kunnen 16,7 miljoen kleuren produceren...
Dat is ook logisch. In de praktijk wordt vaak een gemiddelde ghosting van 25-35ms gemeten. Voor een film van 25 frames per seconde heb je een TFT nodig met een gemiddelde ghosting van onder de 1000/25 = 40ms.
Volgens Miccc hebben sommige MVA/PVA panelen nog uitschieters boven die reactietijd, maar IPS panelen in principe nooit.
Alle fatsoenlijke TFT's met DVI ingang geven een perfect scherp beeld, de IIyama 481 heeft een matigere zwart weergave, wat doorslaggevend kan zijn als je de TFT voornamelijk voor films en TV gebruikt...
'geen ghosting' is trouwens onmogelijk. Het is wel mogelijk inderdaad om bij films en tv uitzendingen geen ghosting te zienAh dus:
- Geen ghosting
- IPS of PVA/MVA (deze termen moet ik nog even op zoeken)
Volgens Miccc hebben sommige MVA/PVA panelen nog uitschieters boven die reactietijd, maar IPS panelen in principe nooit.
Alle fatsoenlijke TFT's met DVI ingang geven een perfect scherp beeld, de IIyama 481 heeft een matigere zwart weergave, wat doorslaggevend kan zijn als je de TFT voornamelijk voor films en TV gebruikt...
[ Voor 93% gewijzigd door Yokozuna op 19-02-2005 22:28 ]
Is waar. Sommigen zullen dat als storend ervaren anderen weer minder of helemaal niet.Yokozuna schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:23:
[...]
Bij 16:9 films zie je wat backlight doorschijnen in de zwarte balken. Het zwart is,laten we zeggen, antraciet. In het begin valt het inderdaad wel op maar op een gegeven moment zie je het niet eens meer. Je kijkt eerst toch wat analytischer naar het beeld. Zeg maar de ontdekkingsfase.
Nu na een paar dagen intensief gebruik is de 481 naar mijn mening een heerlijk scherm om tv/dvd op te kijken. Bovendien, volgens mij kijk ik juist tussen de zwarte balken. 'k heb er een vrij donkere film als Collateral op gezien. En dat is toch perfect genieten. Een film met veel kleur spat werkelijk uit het scherm. Je ziet ook steeds meer details die je voorheen over het hoofd ziet. etc,etc. Kortom. Films, die je goed kent, zijn totaal nieuw. Let wel. 'k heb echt geen gare tv of zo hoor..!!
En achteraf maakt het helemaal geen moer uit of dat scherm nu zwart, zilver of roze is. Het beeld is dermate dringend en zelfs dwingend dat je dat randje echt niet meer ziet.
Dit topic is gesloten.