Denk je niet dat dit komt door dat ze de iMac G5 uitgebracht hebben?

namelijk nooit goed op Tweakers.net.
Sinds wanneer mag er niet iest op te merken zijn over een produkt? Het hele forum en de frontpage staat bol van waardeoordelen, ervaringen, kritiek en voorkeuren. Slechts in een paar specifieke gevallen valt me op dat sommige mensen slecht met kritiek om kunnen gaan, dat is zodra het over Firefox gaat, produkten van Apple en bij Linux hoewel dat laatste tegenwoordig wat minder fel is.
Neem van mij aan, geen produkt is perfect en alles heeft zijn voors en zijn tegens. Dat geld voor Windows, Intel, AMD maar ook voor de supersexy Mac Mini. Sorry.

Het is een prachtige apparaat, OSx kan je perfect op een tv draaien omdat alles groot is intestellen dus een HTTPC oid heb je niet nodig.
Even ter illustratie van bovenstaande, niet om een nieuwe discussie te willen starten. Als je de Mini ter vervanging van een HTPC wilt gebruiken heb je nodig: een USB hub, een externe TV-kaart, een externe geluidskaart (ik neem aan dat je 5.1 geluid wilt of tenminste een digitale uitgang), meer intern geheugen, grotere harde schijf, interne BT module, draadloze toetsenbord en muis, etc.
Dat levert je een 'instapmodel' op wat tegen de 2000 euro loopt en vol hangt met externe apparaten.
Met dit voorbeeld wil ik maar laten zien dat het helemaal geen schande is dat de Mini niet perfect is, hij heeft gewoon een paar nadelen. Daar staan heel veel voordelen en tal van bruikbare toepassingen tegenover.
De kunst van zo'n discussie is om je geloof even op de achtergrond te laten en in staat zijn om de nuance aan te bregen. Om de sfeer positief te houden zal ik ook niet zeggen dat OSx eigenlijk OS X moet zijn.