Ik heb al op dit forum aangegeven dat ik erover zat te denken een iMac G5 dit jaar te kopen, maar een machientje zoals deze is ook erg leuk.Q schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:07:
Ik ben bereid om gewoon 'voor de lol' die 500 euro neer te tellen, vervolgens zelf wat extra geheugen er in te duwen tegen een redelijke niet-apple prijs en ontzettend tevreden te zijn over dit kastje.
Als Q echter tot bedaren komt en nadenkt:
Wat ga ik er mee doen? Ik heb al een aaiboek. Ik laat mijn pc niet voor niets staan: zit altijd achter mijn aaiboek te tikken...
Als ik zo'n mini Mac zou kopen zou ik deze gebruiken als webservertje of fileserver die vast aangesloten zit op de tv. Ik weet wel zeker dat er binnenkort wat ontwikkelaars een soort Media Center software gaan ontwikkelen. Als er dan ook nog een hardware fabrikant komt die een goede USB infrarood module met afstandsbediening maakt is dit apparaatje ideaal te gebruiken als media center. Veel DivX bestanden opzetten en bekijken.
Bluetooth module erbij nemen en deze gebruiken in combinatie met Salling Clicker is voorlopig een leuke optie.
Al mijn mp3's op zo'n Mac zetten en streamen naar mijn andere is ook leuk. Dit natuurlijk doen m.b.v. AirPort Express.
2 dingen vind ik jammer:
* 2 USB poorten, ik had het liefst minimaal 3 of -nog beter- 4 poorten gehad. Maar als dit apparaat gebruikt wordt als headless machine is het niet zo'n groot probleem.
* Jammer dat ze geen toetsenbord en muis meeleveren.
Ik ben benieuw hoe Halo hierop speelt. Mijn Mac thuis heeft een Radeon 9000 Pro met 64 MB en dit is een Radeon 9200SE met 32 MB. Wat zal Halo beter aankunnen?
---
Ik heb mezelf met dit verhaal aardig overtuigd
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.