[Luchtvaart] Het monster is hier

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig dat er nog geen filmpjes van goede kwaliteit te vinden zijn op bvb. http://www.flightlevel350.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ze beginnen te komen! http://www.fsaviation.com/~airvideo/a340/1a/ae/a380full.zip :)

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img48.echo.cx/img48/6429/snapshot200504281845128rw.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Zo ik wou bijna zeggen dat ik het een ongepast grapje vind, maar ik had maar ff de movie bekeken en zag dat je screenshot daarvan was. In eerste instantie dacht ik namelijk dat dit een screenshot van 911 was met de 380 erin geplakt.

Bedankt voor de movie, want ik was te laat met het bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mabarto schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:44:
In eerste instantie dacht ik namelijk dat dit een screenshot van 911 was met de 380 erin geplakt.
Het WTC ziet er toch wel een beetje anders uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:10
mabarto schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:44:
Zo ik wou bijna zeggen dat ik het een ongepast grapje vind, maar ik had maar ff de movie bekeken en zag dat je screenshot daarvan was. In eerste instantie dacht ik namelijk dat dit een screenshot van 911 was met de 380 erin geplakt.

Bedankt voor de movie, want ik was te laat met het bekijken.
Tja, het is maar wat je erin wilt zien eh... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het van onderen ziet merk je pas hoe immens de vleugels zijn.
Ik denk dat de langere versie nog wat mooier zal zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img41.echo.cx/img41/4126/verhoudingen19sd.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:09:
Ja, wat een waardeloze berichtgeving in het NOS journaal, zeg! Het grootste passagiersvliegtuig ter wereld maakt zijn eerste vlucht en breekt direct een record (hoogste startgewicht van een passagiersvliegtuig ooit)... Een uitzonderderlijke europese prestatie met een zeer grote inbreng van onze eigen nederlandse luchtvaartindustrie... En het journaal weet niets beters te melden dan dat je 70 auto's op de vleugel kunt parkeren! |:( Stelletje prutsers. :(
Wist je dat dit voor bijna alle vakgebieden geldt waarover welke televisie-media dan ook bericht? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt er een filmpje over de A380 op http://www.flightlevel350.com/
Mmm, ik zie zopas dat het slechts 2 MB zal zijn, dus veel moet je er niet van verwachten.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De eerste vlucht is in trek, er zijn al meer dan 10.000 belangstellenden :P
Voor de eerste commerciële vlucht van de superjumbo Airbus A380 hebben zich sinds januari al 10.000 belangstellenden gemeld op de internetsite van Singapore Airlines, de luchtvaartmaatschappij die volgend jaar het eerste toestel in ontvangst neemt. Dat heeft een woordvoerder van de maatschappij maandag meegedeeld.

Boeking voor de vlucht van Londen naar Singapore is pas een jaar van tevoren mogelijk, vermoedelijk over ongeveer twee maanden. Gezien de enorme belangstelling is het voorstelbaar dat Singapore Airlines de toewijzing van de plaatsen via loting laat bepalen, aldus de woordvoerder.

De A380 werd gepresenteerd op 18 januari en maakte woensdag zijn eerste testvlucht.
Zie http://www.nu.nl/news/520..._Airbus_A380_in_trek.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn blijkbaar nieuwe testvluchten gedaan, op deze foto's hangt er iets aan de staart:
http://www.airliners.net/open.file/830554/L/
http://www.airliners.net/open.file/830553/L/

En misschien zou er toch directe concurrentie voor de A380 gekomen zijn:
http://www.wagerusa.com/media/transportation/md12.jpg
http://www.answers.com/topic/mcdonnell-douglas-md-12
http://www.answers.com/ma...g+NLA&gwp=8&curtab=2222_1
Maar het project is afgeblazen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mr_Atheist schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:35:
[...]

Wist je dat dit voor bijna alle vakgebieden geldt waarover welke televisie-media dan ook bericht? :)
Het moet voor de leek natuurlijk wel begrijpelijk blijven he...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Even een reminder plaatsen.

Vanavond om 2200uur op Discovery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap alleen niet waarom het vliegtuig aan klanten word geleverd met verschillende motoren???
Tot nu toe: RollsRoyce Trent 900, P&W GP7200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:19:
Ik snap alleen niet waarom het vliegtuig aan klanten word geleverd met verschillende motoren???
Tot nu toe: RollsRoyce Trent 900, P&W GP7200.
Tja eh, omdat dat meestal zo is. Onderhoudstechnisch is het ook zeer handig als een klant enkel motoren van dezelfde fabrikant heeft, die lijken op elkaar. Overigens is de GP7200 een product van zowel GE als P&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:26:
[...]

Tja eh, omdat dat meestal zo is. Onderhoudstechnisch is het ook zeer handig als een klant enkel motoren van dezelfde fabrikant heeft, die lijken op elkaar. Overigens is de GP7200 een product van zowel GE als P&W.
En stel dat een van de twee bedrijven problemen krijgt, dan heb je nog altijd een reserveleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 10:39

ThaHandy

Discovery Channel

ThaHandy schreef op maandag 25 april 2005 @ 02:04:
voor de geïnteresseerde onderons.

op 8 mei komt er een 2 uur duurende documentaire over deze Airbus A380 :9

(c) MCE gids
Discovery Channel 22:00-23:00
Docuserie over de constructie van de Airbus A380.
Het is een race tegen de tijd om de enorme vleugels,
romp en andere bovenmaatse onderdelen te bouwen voor het toestel.

Discovery Channel 23:00-00:00
Docuserie over de constructie van de Airbus A380.
De Rolls Roysmotoren die de A380 zullen aandrijven
en het landingsgestel worden grondig getest.
kick :)
niet vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-10 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen zit voor de tv...
Altijd intressant! :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig wordt Discovery hier in Vlaanderen na 17 uur vervangen door een vrouwenzender. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-10 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Volg het nu al een tijdje... valt me wel op wat er allemaal komt kijken om de onderdelen op 1 plaats te krijgen. :/
Schepen, binnenschepen, vrachtwagens.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-10 18:27

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zou het niet veel efficiënter zijn geweest als ze die fabrieken die ze nu in Engeland en Duitsland hebben gebouwd, gewoon in Toulouse hadden neergezet? 8)7

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:48
Ja, inderdaad... dat ze zoiets doen voor één testding, oke. Maar als ze straks echt serieus een hoop vliegtuigen gaan bouwen, gaan ze dan nog steeds zo supervoorzichtig een vleugeltje optillen en snelwegen afsluiten om de juiste onderdelen in Toulouse te krijgen?

Lijkt me wel een hele hoop gedoe zeg...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-10 20:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb zo'n vermoeden dat ze dan een speciale transport-versie van de A380 gaan bouwen, analoog aan de huidige Beluga's.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het te maken heeft met de juiste mensen op de juiste plaats, ik weet niet of je alle benodigde ingenieurs ed. naar dezelfde plaats kan laten verhuizen en dat de omgeving van Toulouse te dunbevolkt is om voldoende gequalificeerde werknemers te vinden, misschien kan het ook te maken hebben met het feit dat Engeland en Duitsland ook een deel van de koek willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 01:19
Zó ver ligt dat nu ook allemaal niet van elkaar af. Ik verwacht dat Boeing ook wel zijn fabrieken zo ver uit elkaar heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 08:48
Wat ik raar vond, is dat ze deze docu al anderhalf jaar op de plank hadden liggen en hem pas uitzenden na die eerste testvlucht. Ik had gedacht dat aan het einde nog wat beeldmateriaal van de testprocedures zou komen, maar dat was jammer genoeg niet zo.

Die tests zijn natuurlijk hartstikke geheim, maar een paar kleine stukjes waren wel leuk geweest.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
De docu bevatte al stukken waarbij de A380 gepaint was en het logo zichtbaar was. Het is dus zeker niet van anderhalf jaar geleden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Klopt, in die docu lieten ze de tijd en datum zien. We zaten al in Januari 2005 op het moment dat deze docu is geschoten..
De docu bevatte ook al de Press Release. Daar was hij al in volle glorie te aanschouwen, zo oud is deze docu dus niet.. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

heeft iemand inmiddels al beeld op datums wanneer we hem in nederland kunnen verwachten ?....

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Malaysian zal de eerste (en voorlopig enige) maatschappij zijn die met de A380 op Schiphol gaat vliegen... de datum is me even ontschoten, ws. eind 2006 of begin 2007.

De A380F zullen we vanaf 2008 héél vaak op Schiphol zien trouwens :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Tsuru schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:28:
Malaysian zal de eerste (en voorlopig enige) maatschappij zijn die met de A380 op Schiphol gaat vliegen... de datum is me even ontschoten, ws. eind 2006 of begin 2007.

Bij F komt Singapore to mind. Maar die hebben volgens mij geen F besteld. Krijgen we dan Fedex of UPS over de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Tsuru schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:28:

Wie heeft de A380 dan (naast SQ) nog meer besteld als freighter met destination SPL? Dacht dat SQ tot nu toe de enigste was.

Trouwens, hoe zit dat eigenlijk met de A380F's. Kun je nu op main deck (de middelste :P) 3 grote containers naast elkaar? En op upper deck, 2?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand de uitzending van gisteravond hebben gemist op Discovery, morgen om 21:00 word de Airbus special herhaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen zijn er ook enkele nieuwe filmpjes bijgekomen:
http://www.flightlevel350...&where=title&keyword=A380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
ND schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:59:
[...]

Wie heeft de A380 dan (naast SQ) nog meer besteld als freighter met destination SPL? Dacht dat SQ tot nu toe de enigste was.

Trouwens, hoe zit dat eigenlijk met de A380F's. Kun je nu op main deck (de middelste :P) 3 grote containers naast elkaar? En op upper deck, 2?
Emirates dacht ik :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:45:
Mocht iemand de uitzending van gisteravond hebben gemist op Discovery, morgen om 21:00 word de Airbus special herhaald!
Begint NU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Ik heb de uitzending van 8 mei gezien en ik heb er erg van genoten. Zeker een aanrader wat betreft details die je hier niet leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Vind ik dit toch wel een indrukwekkender plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarElo schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:22:
Ja, dat is wel vanuit een betere hoek genomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Volkomen waar dat dat wat indrukwekkender is, maar dat betreft een Boeing 747 terwijl het onderwerp van discussie een Airbus A380 is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpje van de landing van de derde vlucht: http://www.flightlevel350...cat=122&pic=2922&bottom=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto van de cockpit:

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=338956

Die 'tieten' (schijnen een soort trackballs te zijn) beginnen al te bladderen. :)
Tja...

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=334964

Zie die luchtwervels bij de motoren eens mooi over de vleugel lopen! _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:15:
Foto van de cockpit:

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=338956

Die 'tieten' (schijnen een soort trackballs te zijn) beginnen al te bladderen. :)

[...]

Tja...

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=334964

Zie die luchtwervels bij de motoren eens mooi over de vleugel lopen! _/-\o_
Die "tiet" daar leg je de muis van je hand op en dan kun je met je vingers een trackball/joystick achtig dingetje bedienen dat werkt als muis idd :) Het werkt ongeveer hetzelfde als in de Falcon eASY en de 777, alleen heeft die laatste een touchpad.

En dat van die luchtwervels: dat is precies de bedoeling :P Dat zijn vortexgeneratorrs en die zitten er voor de bestuurbaarheid bij lage snelheid en betere overtrekeigenschappen door de grenslaag op de vleugel meer energie mee te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de functie van vortexgenerators ken ik. Maar ik wilde er toch even op wijzen, omdat het plaatje er daardoor een stuk interessanter uitziet dan die saaie 747 foto die eerder gepost werd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
747's zijn niet saai :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 21:06

Twhomp

Stayin' Alive

Sinds de komst van de A380 toch wel een klein beetje toch?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 27-10 12:05

MAZZA

Barbie is er weer!

Twhomp schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:01:
[...]

Sinds de komst van de A380 toch wel een klein beetje toch?
Ach voorlopig zie je die dingen nog niet vliegen hoor ;)

Levering Airbus A380 loopt vertraging op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
MAZZA schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:25:
[...]

Levering Airbus A380 loopt vertraging op
Ben benieuwd wat hier nou de exacte reden van is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Ik las ergens dat er problemen waren met een Oostenrijkse toeleverancier van software voor het brandstofsysteem. Bij de A340-600 waren hier al problemen mee (dubbele motoruitval van een Virgin A346 en uitwijken naar Schiphol), en ik meende op te vangen dat dat ook voor de A380 geldt.

Ik weet het niet zeker, maar de problemen lagen in ieder geval bij de software. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tsuru op 01-06-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de software reeds ontwikkeld is kan het toch geen probleem zijn om die te vermenigvuldigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanloopproblemen bij nieuwe vliegtuigmodellen zijn eerder uitzondering dan regel. De 747 had destijds te maken met een flink overgewicht en enorme problemen met de motoren, die eigenlijk pas een flinke tijd na de introductie bij de airlines opgelost werden. De introductie van de Lockheed Tristar was een nog veel groter drama, ook vooral vanwege motorproblemen. En Fokker had destijds de grootste moeite om de F100 productie onder controle te krijgen; de eerste maanden waren een regelrechte ramp.
MAZZA schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:25:
Meen je dat nou? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:53:
Aanloopproblemen bij nieuwe vliegtuigmodellen zijn eerder uitzondering dan regel.
Ik denk dat je "eerder regel dan uitzondering" bedoelt, zeker gegeven de voorbeelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 02-06-2005 14:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Reinier

\o/

Er is nu een programma over de A380 op France 2 (in het Frans dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
De eerste foto's van de Salon du Bourget druppelen trouwens langzaam binnen:

http://www.planepictures....h=F-WWOW&srng=2&stype=reg

Zien we dat ding ook eens van de bovenkant :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bourget topic: Airshow Le Bourget

En nog een goed nieuwtje:
Airbus sleept een monsterbestelling in de wacht

ma 13/06/05 - Qatar Airways heeft 60 Airbus A380's besteld. Dat heeft de vliegtuigmaatschappij bekendgemaakt op de eerste dag van de tweejaarlijkse lucht- en ruimtevaarbeurs in Le Bourget, bij Parijs.

Airbus stelde op de eerste dag zijn A380 voor aan het grote publiek. Eerder dit jaar werden er al testvluchten georganiseerd, maar nu mocht het grote publiek de luchtreus van dichtbij bekijken.

De A380 is het grootste passagiersvliegtuig in de wereld en moet de concurrentie aangaan met de Boeing 787.

Voor de Europese vliegtuigbouwer was er meteen goed nieuws. Qatar Airways wil een monsterbestelling plaatsen van 60 toestellen, goed voor een totaalbedrag van 8,75 miljard euro.

Airbus hoopt deze week nog een aantal contracten af te sluiten met geïnteresseerde luchtvaartmaatschappijen. De vliegtuigbouwer hoopt tegen het einde van de week 100 A380's te verkopen.
Afbeeldingslocatie: http://img34.echo.cx/img34/2299/maatschappijen2small2nu.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01

Falcon10

Hit it i would !

met opeens zo'n giga-aankoop van 60 toestellen kom je snel aan de 100 ;)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij haalt vrtnieuws de zaken door elkaar: Qatar Airways heeft vandaag 60 A350's besteld.
Mr. Liu schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:04:
Ik denk dat je "eerder regel dan uitzondering" bedoelt, zeker gegeven de voorbeelden.
:o

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een filmpje van de A380 display op Le Bourget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben het gecorrigeerd maar de inhoud is niet aangepast!
Airbus stelde op de eerste dag zijn A350 voor aan het grote publiek. Eerder dit jaar werden er al testvluchten georganiseerd, maar nu mocht het grote publiek de luchtreus van dichtbij bekijken.

De A350 is het grootste passagiersvliegtuig in de wereld en moet de concurrentie aangaan met de Boeing 787.

Voor de Europese vliegtuigbouwer was er meteen goed nieuws. Qatar Airways wil een monsterbestelling plaatsen van 60 toestellen, goed voor een totaalbedrag van 8,75 miljard euro.

Airbus hoopt deze week nog een aantal contracten af te sluiten met geïnteresseerde luchtvaartmaatschappijen. De vliegtuigbouwer hoopt tegen het einde van de week 100 A350's te verkopen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Airbus heeft een nieuwe site voor Le Bourget: http://events.airbus.com/...lebourget2005/prehome.asp

Daar staan veel nieuwe foto's en video's, waaronder een formatievlucht met de A318 en de A340:

Afbeeldingslocatie: http://events.airbus.com/A380/Images/mme/2750.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag 26 juni om 20 uur Panorama op Canvas over de Airbus A380 met een herhaling na middernacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mooie plaatjes (klikbaar!):

Afbeeldingslocatie: http://www.atcbox.com/albums/album01/Airbus_formation_1.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.atcbox.com/albums/album01/Airbus_formation_2.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.atcbox.com/albums/album01/Airbus_formation_3.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.atcbox.com/albums/album01/Airbus_formation_4.sized.jpg

_/-\o_

En voor het geval dat dat niet werkt: hier is een mirror.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 20:59

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Was afgelopen zaterdag in Parijs, effe naar de airshow
maar de A380 klopt qua verhoudingen gewoon niet, in de lucht lijkt het net een A318 maar dan met 2 motoren. Dan ziet de A340-600 er stukken beter uit

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macadoshis schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 07:27:
Was afgelopen zaterdag in Parijs, effe naar de airshow
maar de A380 klopt qua verhoudingen gewoon niet, in de lucht lijkt het net een A318 maar dan met 2 motoren. Dan ziet de A340-600 er stukken beter uit
Een vliegtuig moet in de eerste plaats voldoen aan alle reglementen. Tegenwoordig geldt een maximum omvang van 80 x 80 meter om te passen in de boxen op luchthavens en dergelijke. Hoe kan je daarin plaats geven aan 600 tot 800 passagiers? Door twee dekken te bouwen. En hoe kan je daarvoor genoeg lift creëren? Door dikke en diepe vleugels te bouwen. Dus of je de verhoudingen mooi vindt of niet: Met de huidige reglementen is dit design ongeveer het enige wat mogelijk is om plaats te bieden aan zo veel passagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Dat snap ik, ik werk bij Fokker in het A380 project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macadoshis schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:15:
Dat snap ik, ik werk bij Fokker in het A380 project
Oh, dan weet je er vast veel meer over dan ik. :) Ik wilde ook eens de slimmerik uithangen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vrijdag 1 juli weer giant of the skies op discovery. Daar zitten volgens de reclame ook beelden in van de eerste vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een reminder: Zondag 26 juni om 20 uur Panorama op Canvas over de Airbus A380 met een herhaling na middernacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over vijf minuten begint het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, het echte spektakelwerk is inmiddels in volle gang. Hier wat foto's van 'minimum unstick speed' tests, waarbij gekeken wordt bij welke minimale snelheid het vliegtuig loskomt (afhankelijk van gewicht enzo). Daarmee wordt later een performance database opgebouwd, die noodzakelijk is om het vliegtuig te kunnen certificeren.

Afbeeldingslocatie: http://pluchette.free.fr/a380_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pluchette.free.fr/a380_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pluchette.free.fr/a380_1.jpg
Spectaculair, zo'n tailstrike (maar er zit uiteraard een soort slede op de staart gemonteerd om schade te voorkomen).

Het bijbehorende nieuwsbericht van Airbus (alweer een dikke week oud, maar hier nog niet gemeld):
A380 PERFORMS VMU TESTS

An A380 equipped with a special tail bumper has performed a series of low speed take-off tests to determine the optimal slat and flap settings for commercial service.

The A380 has completed preliminary low-speed take-off tests, known as VMU (Vitesse Minimum Unstick) tests, at Istres Air Base in Southern France.

VMU testing demonstrates the minimum speeds at which an aircraft can take off with its rear fuselage touching the runway. Several sets of VMU tests are carried out because the aircraft is tested with the different slat and flat configurations that will be used in-service.

Although VMU tests form part of the certification process, it is too early in the A380’s flight test campaign to begin formal VMU testing at this point. Today’s four tests have a different purpose – they are being used to help determine the optimal deflection of one of three slat and flap settings that the A380 will operate in commercial service.

Configuration three, as this setting is known, has the flaps and slats set at their highest deflection, which enables an aircraft to take off with the shortest possible length of runway. The other two configurations, one and two, are optimised for minimal noise and to balance noise/runway length constraints respectively.

VMU tests are often quite dramatic generating a trail of sparks as the lower fuselage drags along the runway during take-off. Not surprisingly the lower fuselage can be damaged during these tests, and therefore to prevent damage, this area of the aircraft is protected by a tail bumper, in a similar way to the protection of the front and rear of vehicles by bumpers.

Due to its size, the A380 was unable to adopt a traditional tail bumper which involves steel beams reinforcing the rear fuselage. Instead, after many months of development, teams from 14 suppliers and six Airbus sites created a tail bumper based on a system similar to an hydraulic shock absorber. It is fitted to the A380 just before these tests begin but as it is used only for VMU testing, the tail bumper will not be installed on operational aircraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
In de tekst staat cn002. Bij al die andere foto's staat cn001, dus ik denk van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 't reg nummer alleen leuker van die 2e. XXL ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

jullie weten vast wel wanneer en waar er weer met dat ding gevlogen wordt.

wil m namelijk wel eens ff in het echt zien en om nou zoveel jaar te wachten dat ie eindelijk eens op schiphol komt..... :X

B)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toulouse moet je dan heen, daar worden de testvluchten vanaf gedaan.
Geen idee van het schema. Volgens mij wel vrij regelmatig omdat dat ding veel vlieguren moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Net effe gesproken met een kennis in Toulouse, maar het eerste toestel dat naar een klant gaat is uit de jig en staat in de hal waar de motoren, de elektronische systemen enzo erop gaan.
Dus het begint op te schieten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01

Falcon10

Hit it i would !

Is dat luchthaven van Toulouse Blagnac ?

Ga volgende week naar die streekop vanakntie. Misschien dan eens d emoeite om ff ommetje langs Toulouse te maken :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

ja volgens mij is het Blagnac
weet alleen niet wanneer hij vliegt enzo
maar je merkt het vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het model van de A380 op 1:200 gekocht, hier samen met de B747:

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/6418/b747vsa3809custom5nz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/1953/b747vsa3803custom8we.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/515/b747vsa38013custom9jb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/6509/b747vsa3807custom6jw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/8060/b747vsa3802custom9ts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/3438/b747vsa38012custom4pv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/9939/b747vsa380custom7jm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/7146/dscf0141custom9tb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet de eerste foto's van een volledig witte vliegende A380:
http://www.airliners.net/open.file/947065/L/
http://www.airliners.net/open.file/946962/L/

En hier voor het eerst in Frankfurt:
http://www.airliners.net/open.file/947739/L/
http://www.airliners.net/open.file/947738/L/

Video: http://previews.thenewsma...s/ASF/NEAD_3393_28189.wmv
Leuk om te zien dat de staart nog steeds in de mist verhuld is door de hoogte van het toestel. :7
Jammer van de slechte kwaliteit en het slechte weer.

Verder weinig interesse meer voor deze vogel?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Absoluut een prachtige kist. Ik ben helemaal weg van die mooie gevormde vleugels. :) Prachtig ook hoe ze nog behoorlijk flexibel en zichtbaar op en neer zwaait.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Klein' radiografisch modelletje van het monster, plaatjes & filmpje:

http://www.funmansion.com...Remote-Control-Plane.html

Wow! _/-\o_

De echte is trouwens stiller, volgens mij. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een half beschilderd toestel de lucht in: http://www.planepictures.net/netshow.php?id=411531
En een prachtige hoek: http://www.planepictures.net/netshow.php?id=411471

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:17:
'Klein' radiografisch modelletje van het monster, plaatjes & filmpje:

http://www.funmansion.com...Remote-Control-Plane.html

Wow! _/-\o_

De echte is trouwens stiller, volgens mij. ;)
hehe, ik wil ook zo'n ding :X

deze is ook wel gaaf trouwens.......

http://www.big-boys.com/articles/modelb52.html

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpje van de A380 te Hamburg: http://www.flightlevel350.com/download.php?id=4531
De kwaliteit is niet zo denderend maar het is wel een moment om kippenvel van te krijgen.

En de foto's op Planepictures: http://www.planepictures....A380-&stype=actype&srng=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
7th-Phoenix schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:43:
[...]

hehe, ik wil ook zo'n ding :X

deze is was ook wel gaaf trouwens.......

http://www.big-boys.com/articles/modelb52.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 28-10 06:01
gaaf filmpje cyber. Wanneer komt die nou naar schiphol, er was toch sprake van dat die ging vliegen op schiphol, ondanks dat klm m niet koopt.... :?

edit: oh dat is malaysia , pas eind 2007.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 12-11-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Wow, de eerste foto van de cockpit van een A380. Ze hebben een camera in de staart geplaatst, relaxt :*) . En zie ik daar een explorer venster. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.airliners.net/photos/middle/0/9/7/957790.jpg

Kijk eens naar het ecias-scherm, daar kun je op zien wat de lokatie van het toestel is. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Staan die stoelen soms erg ver naar achteren?
Lijkt me anders verdraaid moeilijk met die joystick spelen :)

't lijken me btw helemaal geen fijne stoelen om op te zitten (voor zover je op een foto mag afgaan). In een beetje nieuwe vrachtwagen zitten 3x coolere stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 28-10 06:01
keep them coming, mooie plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impressie van wat je ongeveer vanuit het raampje zal zien:
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=414905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

MCP is maar lelijk :X Sterker nog, de cockpit in zijn geheel is minder mooi dan overige Airbussen. Waar sinds de A320 de cockpit zo clean, overzichtelijk en strak was, vind ik de A38 nu too much color, too much info. Als je alleen al kijkt naar de hoeveelheid knoppen lijkt het wel of ze ergonomisch gezien een stap terug hebben gedaan. Sinds dat glass-cockpit zijn intrede deed ging er een wereld voor ze open, je kon verdomme basic six instrumenten in 1 scherm plaatsen. Gezien de aantal XXL-size displays in de A380 willen ze weer téveel info op teveel schermen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Nou zeg, dat valt toch wel mee? Ik vind deze indeling voor de FCU (MCP) een stuk strakker en logischer ingedeeld dan wat we nu hebben. Laat je niet te snel uit het veld slaan door de toegenomen hoeveelheid knopjes totdat je weet wat de reden is dat het knopje daar zit. En die kleurtjes op het ND is gewoon de "TERR ON ND" functie zoals alle andere Airbussen dat tegenwoordig ook hebben. Op het EFIS control panel kun je nu bijvoorbeeld zelfs realtime de functie van de displayknoppen aanpassen aan de verschillende vluchtfase d.m.v. piepkleine LCD-tjes. Dat is pas vooruitgang 8)

Vertical profile, een full-size MCDU met apart keyboard en muis, zelfs de RMI is nu een displaytje geworden :) Dit is gewoon Airbus' interpretatie van een ARINC 661 compliant flighdeck zoals je dat ook al kon vinden in de 777, en ik ben best onder de indruk :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tsuru op 20-11-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Niet de ND kleurplaat, maar het carnavals festijn van de MCDU's en status display.

In de triple hebben ze de schermen niet volgepropt.

[ Voor 28% gewijzigd door ND863 op 20-11-2005 15:39 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste