damm , ik ben best wel benieuwd
/me Metal drukt om de paar minuten op F5
/me Metal drukt om de paar minuten op F5
[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 20-01-2005 21:51 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 20-01-2005 21:51 ]
[ Voor 20% gewijzigd door randje op 20-01-2005 22:07 ]
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
maak foto's daarvan want daar wordt je aan gehoudend0s schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:41:
wat je zegt, succes
Als dit werkt dan eet ik mn pet op
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
Verwijderd
Waarom zou het niet kunnen werken dan?418O2 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:43:
ben ik nu de enige die voor 99% zeker weet dat het niet werkt?
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Inderdaad, gewoon een toppertje dat hij dit doet en durft!!spone schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:45:
lol, die reacties van alle mensen. Het gaat mij persoonlijk er helemaal niet om of het werkt, maar gewoon het idee, gewoon helemaal top!
Verrek, nu kan ik net me digicam nie meer vindenmisterw schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:44:
[...]
maak foto's daarvan want daar wordt je aan gehouden
Daar houden we je aan! Als bewijs willen we natuurlijk wel foto's zien!d0s schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:41:
wat je zegt, succes
Als dit werkt dan eet ik mn pet op
[ Voor 9% gewijzigd door Parody op 20-01-2005 22:54 ]
omdat er waarschijnlijk niet eens lijnen naar het agpslot lopen of het agp slot is gewoon disabled in het biosVerwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:44:
[...]
Waarom zou het niet kunnen werken dan?
durft? met zo'n oud ding is het geen kwestie van durvenSuperKevin schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:51:
[...]
Inderdaad, gewoon een toppertje dat hij dit doet en durft!!
Verwijderd
als het disabled is, is het op te lossen (hij gaat ook z'n bios flashen) en lijnen lopen er toch wel waarom zou je gaatjes maken als er geen lijnen lopen, ik weet 100% zeker dat het mobo hetzelfde is als een agp mobo, alleen ontbreekt er wat hardware en ik hoop voor de TS dat het idd alleen het slot is418O2 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:54:
[...]
omdat er waarschijnlijk niet eens lijnen naar het agpslot lopen of het agp slot is gewoon disabled in het bios
[...]
durft? met zo'n oud ding is het geen kwestie van durven
[ Voor 6% gewijzigd door willy1986 op 20-01-2005 23:04 ]
Verwijderd
Mag ik de eerste zijn om je te feliciteren! Knap van je.. respect.. en nu maar duimen dat ie werktwilly1986 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:03:
nu weer een post vanaf mijn P4BGL-VM OF P4B533-VM ... ik weet het niet meer..![]()
het solderen is gelukt!
het agp-slot zit muurvast aan het mobo..
mobo aangesloten en hij doet het nog steeds! GEEN ecd!
wat ik al eerder zei:bios wil ik eventueel wel re-flash naar de P4B533-VM versie!
bios-flash disk is al klaar. nu meteen broertjes pc uit elkaar om graka te testen!
tot nu toe geen opvallende dingen gezien/gevoeld aan mobo.... ook xp draait precies het zelfde als voor het solderen!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 23:05 ]
Verwijderd
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Het is zeker wel durven want het is toch echt de pc die hij dagelijks nog gebruikt... Als het dus mis gaat heb je wel je mobo misschien naar de klote.418O2 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:54:
[...]
[...]
[...]
durft? met zo'n oud ding is het geen kwestie van durven
[ Voor 17% gewijzigd door nick_vh op 20-01-2005 23:22 ]
[ Voor 46% gewijzigd door TheBorg op 20-01-2005 23:26 ]
Verwijderd
en dan hoop ik helemaal dat ie niet de AGP pakt om van op te starten terwijl de AGP het niet doet....Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:26:
Ik vind het al stoer op zich dat de hele soldeeroperatie gelukt is
Nu maar hopen dat die flash de AGP ook enabled
301SQN
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
Lijkt me logisch dat hij van AGP zal willen opstarten.bigfoot1942 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:33:
[...]
en dan hoop ik helemaal dat ie niet de AGP pakt om van op te starten terwijl de AGP het niet doet....
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
kan het ook niet zijn dat er componenten (weerstandjes/IC'tjes ed...) missen op het mobo zelf, dus niet in de chipset. Dan kunnen de lijnen nog wel geetst zijn, maar als er componenten over missen dan werkt het zaakje al niet goed. Ik heb bv wel eens gekeken of ik een DVI connector kon solderen op een VGA kaart. De lijnen liggen er allemaal wel net als de puntjes, maar bij het DVI slot ernaast zie je duidelijk meerdere componenten (SMD'tjes enzo) en dat zal dus niet werken. Dat er dus lijnen liggen, er een bios is, en dat de chipset het gewoon ondersteund biedt alsnog géén garantie dat het (helemaal) werkt.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:36:
[...]
Lijkt me logisch dat hij van AGP zal willen opstarten.
Ik zie ook niet in waarom het niet zou werken. De lijnen naar het slot zijn aanwezig, zoals de TS al zei, en alle logica zit zowieso in de chipset. Het lijkt me stug dat ze die zouden uitgeschakeld hebben op hardware-niveau.
[ Voor 7% gewijzigd door willy1986 op 20-01-2005 23:43 ]
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 23:43 ]
Verwijderd
Lijkt mij dat er hoogstens enkele weerstanden/condensatoren kunnen missen, aangezien alle logica toch echt wel in de chipset zit.Niles schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:40:
[...]
kan het ook niet zijn dat er componenten (weerstandjes/IC'tjes ed...) missen op het mobo zelf, dus niet in de chipset. Dan kunnen de lijnen nog wel geetst zijn, maar als er componenten over missen dan werkt het zaakje al niet goed. Ik heb bv wel eens gekeken of ik een DVI connector kon solderen op een VGA kaart. De lijnen liggen er allemaal wel net als de puntjes, maar bij het DVI slot ernaast zie je duidelijk meerdere componenten (SMD'tjes enzo) en dat zal dus niet werken. Dat er dus lijnen liggen, er een bios is, en dat de chipset het gewoon ondersteund biedt alsnog géén garantie dat het (helemaal) werkt.
Ik wil verder de pret niet bederven, druk namelijk zelf ook steeds F5
[ Voor 7% gewijzigd door TheBorg op 20-01-2005 23:46 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nederlander in België
Hehe... Heb jij zo weinig vertrouwen in z'n soldeerkunstenPalomar schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:04:
Nu nog oppassen dat je bij het verwisselen van de kaart die AGP poort er niet uittrekt
Nederlander in België
Ze zullen toch zien dat je dat zelf gesoldeerd hebt. en dan lijkt mij dat er geen garantie meer op zit.willy1986 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 07:13:
zal ik mischien bij ASUS de mogelijkheid kunnen krijgen om mijn mobo om te ruilen, "omdat mijn AGP-poort niet werkt!"(aankoopdatum van de pc is 9 april 2003)
[ Voor 57% gewijzigd door Justifier op 21-01-2005 07:32 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Toink op 21-01-2005 07:50 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 48% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-01-2005 09:29 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-01-2005 09:29 ]
Nederlander in België
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Nohhhhhh!, wat een verassing!willy1986 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 07:13:
heb net mobo getest met agp kaart (4x , 1,5volt)
doet t NIET!![]()
blablabla
I see dead pixels...
Verwijderd
Zoals in het onderstaande plaatje te zien is, is de AGP poort op de GMCH aangesloten.Each chipset contains two main components: Graphics and Memory Controller Hub (GMCH) for the host bridge and I/O Controller Hub for the I/O subsystem. The GMCH provides the processor interface, system memory interface, hub interface, and additional interfaces in an 845G / 845GL chipset desktop platform.
This space is for rent!
maar ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat zn onboardkaart al agp is. Dan zou dat GMCH ding (wat het ook isTouTaTis schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:44:
My 2 cents.
Het grote verschil tussen het moederboord van de TS en een duurder moederboord (met AGP) is de GMCH.
[...]
Zoals in het onderstaande plaatje te zien is, is de AGP poort op de GMCH aangesloten.
[afbeelding]
In het onderstaande overzicht is te zien dat de chipset op je moederboord geen AGP ondersteund. (door een goedkopere/uitgeklede (?) Memory Controller Hub).
http://www.intel.com/design/chipsets/linecard/valuepc.htm
Ik ben het met TouTaTis eens; op het overzichtje van de intel-website staat dat de GL-chipset GEEN externe AGP heeft, en de G-chipset WEL.Palomar schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:19:
[...]
maar ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat zn onboardkaart al agp is. Dan zou dat GMCH ding (wat het ook is) toch gewoon aanwezig moeten zijn?
[ Voor 1% gewijzigd door Gwannoes op 21-01-2005 14:46 . Reden: typo's ]
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Of die zit in de northbridge en zijn er dus geen AGP lijntjes naar de buitenwereld.Palomar schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:19:
[...]
maar ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat zn onboardkaart al agp is. Dan zou dat GMCH ding (wat het ook is) toch gewoon aanwezig moeten zijn?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Dat zou best jammer van de tijd zijn. Laten we t beste hopen..!Breepee schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:09:
[...]
Of die zit in de northbridge en zijn er dus geen AGP lijntjes naar de buitenwereld.
[ Voor 13% gewijzigd door m-m op 21-01-2005 15:34 ]
[ Voor 94% gewijzigd door m-m op 21-01-2005 15:35 ]
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
verrot zeg!TouTaTis schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:44:
My 2 cents.
Het grote verschil tussen het moederboord van de TS en een duurder moederboord (met AGP) is de GMCH.
[...]
Zoals in het onderstaande plaatje te zien is, is de AGP poort op de GMCH aangesloten.
[afbeelding]
In het onderstaande overzicht is te zien dat de chipset op je moederboord geen AGP ondersteund. (door een goedkopere/uitgeklede (?) Memory Controller Hub).
http://www.intel.com/design/chipsets/linecard/valuepc.htm
Helaas[...]dus heb direct gekeken of ik een 845GL chipset had... en jaa hoor! Everest Home vertelt mij dat ik een i845GL northbridge heb!
ftp://download.intel.com/...ets/datashts/29074602.pdf9.2 No AGP Interface
The 82845GL and 82845GV do not have an AGP interface. References to AGP in this document
only apply to the 82845G component. For example, Chapter 2 describes how the 82845G DVO
signals are multiplexed with the AGP signals. For the 82845GL/82845GV, the DVO signals are
NOT multiplexed. In addition, AGP related registers are NOT in the 82845GL/82845GV
components (see Section 9.4).
[ Voor 8% gewijzigd door TouTaTis op 21-01-2005 18:21 ]
This space is for rent!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Irrelevant by default - rm -rf /
301SQN
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq