[onboard vga] zelf AGP-slot op mobo solderen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
mijn moederbord heeft geen AGP-slot! en daar baal ik van! :(

info van mijn moederbord

plaatje van duivelse plek
Afbeeldingslocatie: http://sc.groups.msn.com/tn/14/30/willy1986/1/10.jpg

wat ben ik van plan?

ik wil zelf een AGP slot op mijn moederbord solderen. nou kan ik natuurlijk ook lkkr makkelijk een nieuw mobo kopen, maar ik wil het gwn proberen... enne t lijkt mij echt een leuke uitdaging!

de problemen:

• Hoe moet ik die aanpakken? het gaat hier namelijk wel om erg veel puntjes :Y) mischien en aluminium latje op de soldeer-gaatjes leggen en deze verhitten? :? ik weet t echt niet! ik zag trouwens in een ander topic hier op GoT (over socket gaatjes die er wel zaten maar niet doorboord waren) dat het mischien wel gwn plekjes zijn, maar GEEN gaatjes door het moederbord.

nu heb ik gezocht naar het broertje van dit bord : de KLIK ASUS P4B533-VM, info + plaatje . het broertje heeft onboard vga EN 1 x AGP 4X (1.5V only)

• nu vraag ik mij af: levert dat slot geen probleem op met de onboard VGA: want ik denk dat dat slot er niet voor niets NIET op gesoldeerd is? als ik nou bijvoorbeeld de onboard VGA in de bios uit zet... zal dit dan ook betekenen dat "doe-het-zelf-AGP-slot" ook uit gaat?
• heeft een tweaker het wel eens geprobeerd om een los compenent op een print plaat te solderen? ik zie namelijk dat Sprite_tm veel soldeer ervaring heeft :)
• ik heb trouwens ook geen DONOR-MOBO, wie heeft er een dood moederbord liggen die ik mag gebruiken? >:)[list][/list]

[ Voor 38% gewijzigd door willy1986 op 04-01-2005 22:29 . Reden: tumb gemaakt en toegevoegd! :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit jouw lukt, ga ik het zelf ook proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
of je dat zomaar kan solderen weet ik niet, maar over dat onboard mobo ik heb een asrock (ja ik weet het kutmerk) en als ik daar een agp kaart in doe gaat de onboard vanzelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 15:22
volgens mij is dat geen agp slot maar een inslot cpu.
jeweetwel: zo'n cpu in een doosje :P
volgens mij heeft agp namelijk maar 2 rijen met pinnen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

:D :D
Dan ben je echt diehard als je dat lukt :D

Alleen 1 aarzeling van mijn kant: zitten alle componenten die ervoor zorgen dat dat AGP slot werkt, al op de printplaat? Of missen er ergens ic's, wat fabrikanten vaak doen?

Ik denk dat je met een strook aluminium en een strijkbout een heel eind komt :)
Tp21 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:32:
volgens mij is dat geen agp slot maar een inslot cpu.
jeweetwel: zo'n cpu in een doosje :P
volgens mij heeft agp namelijk maar 2 rijen met pinnen nodig.
Sorry maar dat is echt onzin :P
Zo te zien is dit geen So370 plank en ik ken geen enkele chipset die een slot 1 _en_ een p4 of een amd support :D :P

[ Voor 41% gewijzigd door Atlas op 04-01-2005 14:33 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
kan je niet een wat scherpere pic maken? dan kan ik zien of er uberhaupt wel een agp bridge inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24

Haan

dotnetter

Het zou wel heel vet zijn als het lukt, maar ik geef je weinig kans. Je weet ook niet of het AGP slot zelf het enige is wat mist, het zal ook nog moeten worden aangestuurd, ik denk dat je daarvoor sowieso al een ander bios voor nodig hebt.
En elco's waarschijnlijk, maar dat zal nog het makkelijkste onderdeel zijn. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 04-01-2005 14:35 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Eerst met soldeer litze de gaatjes netjes leeg maken.
Dan een AGP poort van een oud mobo afsolderen. Dat gaat heel simpel met een gasbrander en een emmer water. Met de gasbrander de pinnetjes verwarmen tot de tin overal vloeibaar is en dan het mobo een tets geven op de rand van de emmer water zodat de AGP connector in het water vliegt. :P
Daarna kun je op je gemakje, pinnetje voor pinnetje het AGP slot vastsolderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:34:
Het zou wel heel vet zijn als het lukt, maar ik geef je weinig kans. Je weet ook niet of het AGP slot zelf het enige is wat mist, het zal ook nog moeten worden aangestuurd, ik denk dat je daarvoor sowieso al een ander bios voor nodig hebt.
dan flasht hij hem toch naar "het grotere broertje" van z'n mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
jessevl schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:30:
of je dat zomaar kan solderen weet ik niet, maar over dat onboard mobo ik heb een asrock (ja ik weet het kutmerk) en als ik daar een agp kaart in doe gaat de onboard vanzelf uit
Asrock is geen kutmerk, asrock is een low-budget divisie van asus. Welliswaar andere onderdelen maar zeker geen kutmerk. Van de honderden verkochte borden heb ik er pas 1 teruggekregen, dat was vroeger met die Elite k7s5a (en vrienden) wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

TheBorg schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:35:
Eerst met soldeer litze de gaatjes netjes leeg maken.
Waarom wil je het soldeer weghebben? :)
Dat kun je toch nog prima gebruiken :P

Ik zou het soldeer lekker laten zitten :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Atlas schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:37:
[...]

Waarom wil je het soldeer weghebben? :)
Dat kun je toch nog prima gebruiken :P

Ik zou het soldeer lekker laten zitten :)
Anders krijg je de nieuwe AGP connector/bus/dingetje toch niet door de gaatjes heen geduwt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

TheBorg schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:39:
[...]

Anders krijg je de nieuwe AGP connector/bus/dingetje toch niet door de gaatjes heen geduwt. :)
Jawel hoor :)

Je verhit het van de onderkant met een aluminium strip en een strijkbout. Dan druk je de AGP connector/bus/dingetje van de bovenkant op zijn plaats en het zit als een huis :P
Denk dat het zo wel kan en dat het soldeer wel zal vloeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
Je moet wel goed overwegen of het de moeite waard is: je hebt nu een onboard video mobo, die kennelijk niet veel waard is. Is het niet goedkoper om een ander (misschien 2e hands) mobo te kopen? Of eventueel een PCI videokaart?

Enfin, je bent vastberaden. Denk er dan aan dat een mobo meerdere lagen heeft, en dat je door dit te doen schade kan aanbrengen aan dieperliggende lagen, waardoor bijvoorbeeld een ander deel uitvalt. Dan heb je nog minder functionaliteit.

Het enige wat ik zou doen aan mijn mobo (4 jaar oud) is een vastgesoldeerde battery pack vervangen, of een capacitor vervangen die kapot is gegaan. Een AGP slot erop solderen, zou ik persoonlijk niet aanpakken. En ik ben zo oud dat ik zelfs bij een Data General dealer een officiële soldeercursus heb gevolgd! Dat was dus in 1980, toen deze kaarten nog gerepareerd werden. Kortom, ik wil je best advies geven, maar bezint er ge begint!

Je hebt een soldeerzuiger nodig om de gaatjes leeg te maken. Deze pomp kan gelijk ook je mobo verwoesten. Anders heb je "solder wick" nodig. Verder heb je een temperatuurgeregelde soldeerbout nodig met een ijzeren tip. Uiteraard moet je speciale soldeertin gebruiken, niet met een zuurkern, maar met een "rose core", en van een speciale samenstelling, te koop bij electronicawinkels of Conrad. En natuurlijk een AGP connector van het juiste type. En dan, als de gaatjes helemaal leeg zijn (een uur werk denk ik) moet de connector erdoor en gesoldeerd worden. Niet te veel soldeertin gebruiken, en kort solderen.

En dan maar hopen dat ie het doet! Ik denk het wel, de meeste chipsets en BIOSsen moeten het ondersteunen. Check het altijd eerst voordat je begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:39:
[...]

Daar zitten geen gaatjes hoor, maar contactpunten. Een mobo heeft 7 lagen ofzo tegenwoordig, dus zo simplel ligt het echt niet hoor :)

Correct me if I'm wrong.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Idd Asrock is niet zo slecht hoor... Mooie budgetbordjes die toch een bepaalde kwaliteit hebben en alles onboard hebben, maar toch uitbreidbaar zijn... Is idd wel iets anders als de vroegere Matsonic/Eagle/ECS bordjes...

Maar das offtopic, ontopic, volgens mij gaat dit niet lukken, want je mist naast het fysieke AGP slot ook nog de aanstuurelectronica... En al zou je dit allemaal gaan regelen (dooie P4B533-VM herbruiken ofzo) dan nog kost het je ongelofelijk veel tijd... Kun je beter dit bordje verpatsen en er een budgetbord zoals een Asrock ofzo weer voor halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

willy1986 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:27:
mijn moederbord heeft geen AGP-slot! en daar baal ik van! :(

info van mijn moederbord

plaatje van duivelse plek
[afbeelding]

wat ben ik van plan?

ik wil zelf een AGP slot op mijn moederbord solderen. nou kan ik natuurlijk ook lkkr makkelijk een nieuw mobo kopen, maar ik wil het gwn proberen... enne t lijkt mij echt een leuke uitdaging!

de problemen:
[list]
• Hoe moet ik die aanpakken? het gaat hier namelijk wel om erg veel puntjes :Y) mischien en aluminium latje op de soldeer-gaatjes leggen en deze verhitten? :? ik weet t echt niet! ik zag trouwens in een ander topic hier op GoT (over socket gaatjes die er wel zaten maar niet doorboord waren) dat het mischien wel gwn plekjes zijn, maar GEEN gaatjes door het moederbord.

nu heb ik gezocht naar het broertje van dit bord : de KLIK ASUS P4B533-VM, info + plaatje . het broertje heeft onboard vga EN 1 x AGP 4X (1.5V only)

• nu vraag ik mij af: levert dat slot geen probleem op met de onboard VGA: want ik denk dat dat slot er niet voor niets NIET op gesoldeerd is? als ik nou bijvoorbeeld de onboard VGA in de bios uit zet... zal dit dan ook betekenen dat "doe-het-zelf-AGP-slot" ook uit gaat?
• heeft een tweaker het wel eens geprobeerd om een los compenent op een print plaat te solderen? ik zie namelijk dat Sprite_tm veel soldeer ervaring heeft :)
• ik heb trouwens ook geen DONOR-MOBO, wie heeft er een dood moederbord liggen die ik mag gebruiken? >:)[list][/list]
Ik heb een dood mobo in de schuur liggen. Ik weet niet of dit AGP 4x slot was. maar als je me vanavond msnt/mailt naar pascal APESTAARTJE ikhebgeenidee PUNT nl

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft een tweaker het wel eens geprobeerd om een los compenent op een print plaat te solderen ?
Regelmatig gedaan. Haal bij je elektonica winkel desoldeer litze en kijk bij 1 pad of er inderdaad een gaatje zit. Als er gaatjes zitten, maak je deze allemaal open met desoldeer litze , connector er in en vervolgens 1 voor 1 weer solderen.

Heb je aan de onderkant van je mobo ook zo'n rij pads trouwens, als die er niet zit is de kans vrij klein dat je er nog een connector op krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen pci vga kaartje?

Ik heb hier trouwens nog een paar donor moederbordjes liggen.
Mail me maar ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:42
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:42:
[...]

Daar zitten geen gaatjes hoor, maar contactpunten. Een mobo heeft 7 lagen ofzo tegenwoordig, dus zo simplel ligt het echt niet hoor :)

Correct me if I'm wrong.
Daar zitten dus wel gaatjes, kijk maar eens aan de onderkant van je mobo

En het ding in 1x solderen kun je schudden, of de gaatjes leegtrekken met litze / desoldeerbout
of een boortje pakken en alle gaatjes uitboren.

dan de connector er in steken en vast bakken.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Laatst online: 24-01-2022
Met litze krijg jij die gaatjes niet zuiver.

gewoon een handpompje van 10-15 euro kopen dat werkt 10x makkelijker en je stookt je mobo niet kapot. gooi er voor de zekerheid ook nog een een nieuwe kleine soldeerpunt tegenaan.
en dan kan er eigenlijk weinig meer fout gaan.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
allemaal heel leuk als je de agp er op hebt zitten, maar dat hoeft niet te betekenen dat deze poort ook wat doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
vergeet niet dat je daarna dan wel je bios moet flashen, anders zal je agp slot nooit werken. dus je nog ff opzoek gaan naar je mobo waar wel een agp connector op zit, en die bios verzie er op flashen. hoop dat het je lukt, het is lijp maar wel heel gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Laatst online: 14-05 17:34
ik kan mij vergissen, maar voor zover ik op het plaatje kan zien, zijn er wel contactpuntjes, maar ga je wel het een en het ander mogen slopen dat in de weg zit

(daar aan de linkerkant, want daar zitten precies een paar poorten)

sry als ik mij vergis :)

[ Voor 6% gewijzigd door Yoshi op 04-01-2005 15:53 . Reden: spelling ]

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

stel het lukt je... (wat wel vet zou zijn _/-\o_)
is zou het dan compatible zijn met je mobo..?? en zo niet, hoe zou je dat dan moeten doen..? :? lijkt me wel een opgaaf hoor :/

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij het doet, doe ik het met deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.wizedome.nl/images/IMG_2400

Afbeeldingslocatie: http://www.wizedome.nl/images/IMG_24001

Is van mijn Dell D2400, zou wel een Agp kunnen gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm de chipset moet wel AGP ondersteunen he, en meestal doen deze dit dus niet omdat het al onboard zit. Ik denk dat borden zo gemaakt worden omdat het budget borden zijn en ze daar dus niet de hele layout voor aan gaan passen, ze zetten er gewoon een chip met onboard vga op en halen het agp slot eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
_/-\o_ voor de vele en snelle reacties!

waarom geen PCI-vga kaartje?
omdat ik pas een NVIDIA GeForce FX 5200 128 MB ( 64Bit's ) gekocht had, maar die is nog langzamer en lelijker (de "grafics") dan mijn onboard. vandaar dat ik die per direct binne 8 dagen weer heb terug gebracht bij de mycom. overigens werkte mulit monitor (1 beeldscherm op onboard, 1 beeldscherm op pci) wel prima!

vergeet niet dat je daarna dan wel je bios moet flashen..
dat heb ik al uitgezocht: het broertje orgineel is P4B533-VM
na goed bekijken van mijn moederbord, kwam ik er achter dat er een STICKERTJE op "een" naam zat. Ik kan jullie met 100% zekerheid zeggen dat dit bord orgineel een P4B533-VM is.
ik heb nu dus eigelijk een P4B533-VM maar ZONDER AGP, en ik denk dat er mischien ook wel een chip is verandert:

P4B533-VM (link naar specs)

Processor Socket 478 voor Intel Pentium 4
On-die 512/256KB L2 Cache op volle snelheid
Chipset North Bridge: Intel 845G
South Bridge: Intel ICH4
Front Side Bus 533 / 400 MHz
Geheugen 2 x 184-pin DIMM Sockets ondersteunt max. 2GB PC2100 / PC1600 non-ECC DDR SDRAM geheugen
Uitbreidings-sloten 1 x AGP 4X (alleen 1.5V)
3 x PCI
IDE Poorten 2 x UltraDMA 100 / 66 / 33
VGA i845G geintegreerde graphic
Audio (optioneel) Realtek ALC650 6-kanaals CODEC
LAN (optioneel) Intel 82562ET PHY

P4BGL-VM (link naar specs)
Processor Socket 478 voor Intel Pentium 4 (Willamette / Northwood) 1.4GHz ~ 2.4GHz+ On-die 512/256KB L2 Cache op volle snelheid
Chipset North Bridge: Intel 845GL
South Bridge: Intel ICH4
Front Side Bus 400 MHz
Geheugen 2 x 184-pin DIMM Sockets ondersteunt max. 2GB PC2100 / PC1600 non-ECC DDR SDRAM geheugen
Uitbreidings-sloten 3 x PCI
VGA Chipset geintegreerde Brookdale-GL
IDE Poorten 2 x UltraDMA 100 / 66 / 33
Audio (optioneel) C-Media 9738 4-ch
LAN (optioneel) Intel 82562ET

gezocht: AGP slots...
zo te zien heb ik zelfs KEUS welke DONOR MOBO ik misbruik! _/-\o_ :)

kan je niet een wat scherpere pic maken? dan kan ik zien of er uberhaupt wel een agp bridge inzit
wat is dat? waar moet die zitten? in de manual staat op bladzijde 1 van chapter 2 (2-1) een plaatje van het moederbord die je heel goed en scherp kan bekijken met acrobat de link verwijst naar de download pagina waar je de manual kan downloaden

Mijn nieuwe vragen
ELCO's? :?
waar zal ik die dan moeten plaatsen? mijn moederbord mist alleen een AGP slot, verder mis ik volgens mij niets... ik zie alleen op 2 plekken (tussen PCI slot 1 en 2 & tussen slot 2 en 3) een rondje waarvan de halft is ingekleurt..

boren? warm stoken met strijkbout? desoldeerbout?
ik heb mijn keuze al gemaakt.. heb pas geleden een "speciale" electronica soldeerbout gekocht van 15 watt ( gebruikt voor het aansluiten van een LCD uit een fax, een van mijn beruchte topic's hier op GoT >:) link )
ik gaat met die bout eerst alle gaatjes stuk voor stuk smelten en open maken...aangezien de gaatjes klein zijn kwam ik zelf op het id om een speld op mijn bout te wikkelen... als die niet warm genoeg is... grijp ik wel mijn 150 watt bout! 8) met een speld uiteraard. anders overleeft dat bord het niet :+

[ Voor 69% gewijzigd door willy1986 op 04-01-2005 22:01 . Reden: opmaak verbetert enne specs vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Interessant, ik ben benieuwd of het je gaat lukken :)

Ik zie trouwens ook dat die P4B533-VM een AGP-warning-led heeft, wellicht is dat nog interessant (dat ie niet die onboard kaart en/of het hele moederbord sloopt als je een agp-kaart in je nieuwe agp-slot stopt):
AGP warning LED
ASUS has designed into this motherboard an AGP Warning LED. The AGP Warning LED automatically stops you from turning on your system with incompatible voltage AGP (3.3v) cards, and protects from permanently damaging your motherboard.
Owja, ik heb ook nog wel een celeronmoederbordje met agp slot liggen ;).

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

SA007

Moderator Tweaking
@willy:
Ik heb zelfs al een gedesoldeert agp-slot liggen, van een defecte so370 :)

Had het hele bord gedesoldeert met verffohn, werkt best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
@alwinh
dat is mooi! enne ik weet dat je dichtbij woont, dus kan ik dat mobo morgen komen ophalen?

@SA007
dat is mooi! :P heb jij zo'n slot dat 1.5 volt is? zie onderstaat plaatje voor meer duidelijkheid..

Highres foto's van info van het P4B533-VM bord

Afbeeldingslocatie: http://sc.groups.msn.com/tn/14/30/willy1986/1/2a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sc.groups.msn.com/tn/14/30/willy1986/1/2b.jpg

tjaa en toen ging ik vanavond dus kijken of ik mischien iets mis...
ik kwam een rood LEDje tegen dat me erg opviel... hij doet namelijk niets en in mijn manual (P4BGL-VM) staat er ook niets over.. toen ik de specs van die P4B533-VM vergelijkte viel me op dat ze het daar hadden over een "AGP-warning-LED"! :)

ik kan er dus van uit gaan dat de verder benodige hardware op het mobo wel aanwezig is en dat ze in de fabriek expres GEEN AGP-slot op het bord hebben gesoldeert? :r :(

hier een fotootje... boven pci-slot1 ( met mijn Pinnacle TV kaartje :*) ) het zichtbare rode LEDje

tweakers, ik houd u op de hoogte van mijn verdere onderzoek! 8) ondertussen mag je naar harte lust POSITIEVE posts plaatsen! ;)

mischien iemand een id waar een verzekering voor mijn mobo kan afsluiten? >:) :P

[ Voor 101% gewijzigd door willy1986 op 04-01-2005 23:04 . Reden: tumbs en links fixed naar snellere server :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
@willy:
Zijn er verschillenden agp sloten dan?

ik weet dat er verschillende voltages en snelheden enzo zijn, maar fysiek is het slot (het bruine ding) toch identiek?
alwinh schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:30:
Owja, ik heb ook nog wel een celeronmoederbordje met agp slot liggen ;).
Wat voor 1, heb misschien beter doel dan uit elkaar slopen (als ie het nog doet :P)

[ Voor 45% gewijzigd door SA007 op 04-01-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop new mobo ik zou het risico niet wagen btw een agpslot heeft 2 rijen pennen op u mobo hebde er meerdere dit komt omdat bij een agp slot alle pennen op verschillende lagen van het mobo gesoldeert is dus als ge agp slot wilt solderen moete een aangepaste agp KOPEN of met draden gaan verbinden
l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik zie net dat de mijne niet zo'n Ledje heeft.. maar inderdaad wel zo'n plekje ervoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:19:
koop new mobo ik zou het risico niet wagen btw een agpslot heeft 2 rijen pennen op u mobo hebde er meerdere dit komt omdat bij een agp slot alle pennen op verschillende lagen van het mobo gesoldeert is dus als ge agp slot wilt solderen moete een aangepaste agp KOPEN of met draden gaan verbinden
l
Ben je niet in de war met een ISA slot? PCI en AGP hebben beide 4 rijen pinnen.
offtopic:
Interpunctie is hier wel op z'n plaats trouwens.

willy1986; succes hè. :P

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 04-01-2005 22:25 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:58

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:19:
l
Elk agp slot heeft 4 rijen pinnen hoor
SA007 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:15:
@willy:
Zijn er verschillenden agp sloten dan?

ik weet dat er verschillende voltages en snelheden enzo zijn, maar fysiek is het slot (het bruine ding) toch identiek?
Nee er zijn verschillende agp sloten: http://gathering.tweakers...message/22262245#bootniet Zie de tekeningtjes :)

Verder zou het wel een vette actie zijn als het werkt :P
Het probleem is denk ik alleen niet zo zeer het solderen van het slot, maar vooral het ook echt laten werken van het slot. Mischien ontbreekt er nog meer elektronica zoals al eerder gezegt is, en je hebt zoiezo ook wel een andere bios nodig.

Maar toch het proberen waard denk ik, succes ermee :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
SA007 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:15:
[...]
Wat voor 1, heb misschien beter doel dan uit elkaar slopen (als ie het nog doet :P)
Hm vrij oud hoor, van een zo''n 300Amhz slot-celeron.

@willy
Dat agp slot is dus ook 3,3v in plaats van de 1,5v die jij nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

koop gewoon een asrock boordje ben je van alle problemen af.. tgaat nooit lukken omdat een mobo uit veel lagen bestaat! en anders gaat er wel een transistortje in de buurt kapot.. kzou er niet aan beginnen. Maybe moet je ook een andere bios instaleren zodat het wel gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die met die verschillende sloten: is het niet gewoon een kwestie van dat ding andersom solderen en het is een ander slot (afgezien van die universele, die sowieso niet gaat passen als ik naar de beschikbare gaatjes kijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
alwinh schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:33:
[...]

Hm vrij oud hoor, van een zo''n 300Amhz slot-celeron.

@willy
Dat agp slot is dus ook 3,3v in plaats van de 1,5v die jij nodig hebt.
Heb nog zo'n bak staan hiero, werkt prima :)

* SA007 interested

@_ernst_ kende het bij pci, maar bij agp...

Mijne gaat brw passen op je mobo (pinnetjez telleh :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Laatst online: 24-01-2022
heb net ff wat data-sheets zitten bekijken van de intel 845G en de 845GL en de GL heeft ook AGP. Ook de PCB nummers van diverse foto's die ik van beide planken vind komen overeen.

dus de lijnen voor je agp zijn vrijwel zeker aanwezig en ook voor de rest zijn het hardware-matig vrijwel identieke borden.

Het kan eigenlijk bijna niet misgaan, alleen op je soldeer skills ;)

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bware81 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:57:
heb net ff wat data-sheets zitten bekijken van de intel 845G en de 845GL en de GL heeft ook AGP. Ook de PCB nummers van diverse foto's die ik van beide planken vind komen overeen.

dus de lijnen voor je agp zijn vrijwel zeker aanwezig en ook voor de rest zijn het hardware-matig vrijwel identieke borden.

De PCB is het duurste onderdeel van het mobo. Die maken ze voor iedere versie wel gelijk. Dan kunnen ze een grotere batch produceren.

Als ik de TS was zou ik er niet aan beginnen, maar als je het toch niet uit je hoofd kunt zetten moet je eens alle typenummers van de chips op je mobo door Google gooien. Wanneer er een programmeerbare chip bij zit ben je genaaid. Een FPGA, CPLD of iets waar flash of eeprom e.d. bijstaat is niet goed. Die kunnen ze voor ieder type bord anders programmeren.

[ Voor 4% gewijzigd door -DarkShadow- op 05-01-2005 00:09 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
willy1986 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:21:

Mijn nieuwe vragen
ELCO's? :?
waar zal ik die dan moeten plaatsen? mijn moederbord mist alleen een AGP slot, verder mis ik volgens mij niets... ik zie alleen op 2 plekken (tussen PCI slot 1 en 2 & tussen slot 2 en 3) een rondje waarvan de halft is ingekleurt
Dit kan duiden op een ontbrekende elco (die tonnetjes...) of een controle-led... Hier zou je wel achter moeten kunnen komen door pics te bekijken van het "nieuwe" moederbord (die met AGP-slot).

Verder zou ik het ten zeerste afraden om je 150 watt bout hiervoor te gebruiken, veel te lomp... Die 15 watter zou het mooi moeten kunnen doen... Ook zou ik zorgen voor wat budget achter de hand in a worst case scenario...

Verder wens ik je veel succes en alvast _/-\o_ voor het doorzetten van het idee... Misschien zet je wel een nieuwe trend en koopt iedereen binnenkort de budgetborden, en soldeert ze zelf naar deluxe borden ( * tafkaw droomt verder... Alhoewel ik hier al meerdere fascinerende soldeerwerkjes heb gezien (oa single-sided memory zelf solderen naar double-sided etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Gr0wLiThE schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:15:
[...]
(oa single-sided memory zelf solderen naar double-sided etc.)
idd en daarvan zei ook iedereen dat het onmogenlijk was :D

Veel suc6 met het agp slot iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Als ze er een plastic houdertje met pinnetjes zo op konden solderen bij de fabriek om een werkend AGP-slot te hebben dan zouden ze daar die 0,23 cent wel voor uitgeven gok ik hoor... Maar veel plezier d'rmee, heb je iig weer bezigheidstherapie :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Laatst online: 17-08 23:19
Dit is vette onzin. Je verbinding zou echt niet werken of je moet super kunnen solderen. De doorvoer snelheid zal veel te laag of niet eens werken. In fabrieken moeten die verbindingen ook precies goed zijn of ze komen de test al niet door. Is er wel een bios voor na het klaar zijn met solderen. Je zult echt wel op een ander probleem stuiten. Koop gewoon een nieuwe mobo en geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Raz- schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:20:
[...]

idd en daarvan zei ook iedereen dat het onmogenlijk was :D
Ik wil een link zien :)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 11-09 15:47
m.theloosen schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:24:
Dit is vette onzin. Je verbinding zou echt niet werken of je moet super kunnen solderen. De doorvoer snelheid zal veel te laag of niet eens werken. In fabrieken moeten die verbindingen ook precies goed zijn of ze komen de test al niet door. Is er wel een bios voor na het klaar zijn met solderen. Je zult echt wel op een ander probleem stuiten. Koop gewoon een nieuwe mobo en geheugen.
je vergeet de marges die op de tests zitten, en solderen is solderen. ok als je een print ontwerk maakt moeten je baandjes presies gelijk zijn en zo. maat dit is niet met zilver gesoldeerd of zo. ok de kans dat et niet werkt........ et is vast groot maar ik denk niet onmogenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 12-09 12:49
Atlas schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:32:
:D :D
Dan ben je echt diehard als je dat lukt :D

Alleen 1 aarzeling van mijn kant: zitten alle componenten die ervoor zorgen dat dat AGP slot werkt, al op de printplaat? Of missen er ergens ic's, wat fabrikanten vaak doen?

Ik denk dat je met een strook aluminium en een strijkbout een heel eind komt :)

[...]

Sorry maar dat is echt onzin :P
Zo te zien is dit geen So370 plank en ik ken geen enkele chipset die een slot 1 _en_ een p4 of een amd support :D :P
ik heb er eentje gehad!! had een keer een comp gekocht op de hcc een celeron 400, alles onboard, een socket 370 en JAWEL een slot 1!!!

btw

ik heb een donor bord voor je!! nog een P4 ook, bord is goed, alleen wat rotte elco's je mag hem van me hebben!! mag je zelf kiezen welke je gaat fixxen ;)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 12-09 13:41
1nsane schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:33:
ik heb er eentje gehad!! had een keer een comp gekocht op de hcc een celeron 400, alles onboard, een socket 370 en JAWEL een slot 1!!!
Socket 370 = geen P4 of Amd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Laat iedereen lekker lullen, als je het bord niet sloopt met statische electrischiteit dan weet ik voor 99,9% zeker dat dit gaat werken (met een ander BIOS). Bijna alle logica van de AGP bus zit namelijk in de chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw mobo is in principe hetzelfde als 'z'n broertje' alleen dan zonder AGP-slot, dus mogen jouw soldeerkunsten zo goed zijn om het netjes op het bord te krijgen geef ik je een grote kans van slagen...

Tuurlijk zouden de fabrikanten het zelf ook wel kunnen doen voor die 0,23 cent extra en waarschijnlijk nog beter ook, alleen doen ze het niet omdat ze anders de prijs omhoog zullen moeten gooien anders koopt niemand 'de grote broer' meer voor meer geld, overigens denk ik ook niet dat er condensators oid zijn weggelaten door de fabrikant want dat zou een beetje nutteloos zijn als er al geen AGP-slot op zit en zou het weglaten van onderdelen mischien ook ten koste kunnen gaan van de huidige onboard videokaart want die zit tenslotte ook gewoon op de AGP-bus, al dan niet in een AGP-slot, Met een beetje gepuzzel valt dat voor Asus ook wel weer op te lossen maar toch... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Bovendien zal Asus ook vast niet verwachten dat Tweakers massaal dat mobo kopen om er vervolgens zelf een AGP-slot op te solderen, dus echt wakker ervan liggen doen ze ook niet lijkt me.
Tuurlijk kúnnen mensen die er zelf op solderen maar wie gaat er nou een zelf een AGP-slot opsolderen als je hetzelfde mobo (waarschijnlijk zelfs nog wat beter) voor ietsje meer geld kan kopen? dat doen alleen échte tweakers *SLIJM* *SLIJM* :P

Verder hoop ik voor je dat het solderen een beetje wil en dat alles een beetje wil meewerken, je zal het iig nodig hebben ;)
Succes iig :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Als electronica zo makkelijk was :S
Gaat niet werken. Om het productie process te vereenvoudigen, kan het zijn dat ze het hetzelfde basis moederbord hebben gebruikt, echter ze zullen zeker bepaalde componenten hebben weg gelaten. Ga eerst maar eens na of alle die mirco SMD (Surface-Mount Device) componenten er op zitten -->

Afbeeldingslocatie: http://www.fmnsedu.rug.nl/s1170775/DIY/smd.jpg

Een lampje of fannetje valt te solderen, een complete agp bus kan je vergeten. Heb je teveel logica voor nodig en er hoeft maar 1 (!) simpel onder deel te missen het werkt al niet meer. . Maar veel succes met het slopen van je mobo en mischien zelfs je videokaart.
Ik zou dat P4 met die kapotte elco's maar aannemen en die repareren.

[ Voor 21% gewijzigd door Frank|A op 05-01-2005 10:49 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het 1ste pci slot is normaliter samen met het agp slot gestuurt, kun je dan niet beter een verloop van je pci slot naar een agp brug maken zonder aan je mobo te solderen/boren ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Laatst online: 14-05 17:34
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:50:
het 1ste pci slot is normaliter samen met het agp slot gestuurt, kun je dan niet beter een verloop van je pci slot naar een agp brug maken zonder aan je mobo te solderen/boren ed.
is toch niet waar, agp heeft rechstreekse verbinding nodig met ram, dat heeft pci niet, of vergis ik mij

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hij bedoeld denk ik qua IRQ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het met mijn Dell modified agp en led-loos 845GV mobo nog moeilijker zal worden.
(pic vorige post)

Ik mis meer dingen op mn mobo, en op sommige plaatsen zijn er stickers opgezet zoals:
IGT pass, ATE pass, F/T Pass... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
ik ga er van uit dat ik verder niets mis op mijn "P4BGL-VM"... aangezien ik niet van elke IC duidelijk de naam kan lezen!
Bware81 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:57:

zou jij enkele sites kunnen posten waarop ik dat kan zien? ik wil harde bewijzen! ;)
1nsane schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:33:
[...]

btw

ik heb een donor bord voor je!! nog een P4 ook, bord is goed, alleen wat rotte elco's je mag hem van me hebben!! mag je zelf kiezen welke je gaat fixxen ;)
ik heb je toegevoegt bij msn... kan je mij vertellen of het zo'n AGP 4x slot is? (bekijk onderstaande fotoos) en wat is het merk + type van het mobo?

VERDER heb foto's gekregen van het AGP-slot (4x) dat ik van SA007 mag hebben! :)

Afbeeldingslocatie: http://sc.groups.msn.com/tn/14/30/willy1986/1/2c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sc.groups.msn.com/tn/14/30/willy1986/1/2d.jpg

En voor de mensen die niet geloven dat dit 124-pins AGP-slot niet past op mijn mobo:
Pinnetjes tellen!! >:)
Afbeeldingslocatie: http://sc.groups.msn.com/tn/14/30/willy1986/1/2e.jpg

En de soldeer gaatjes op mijn mobo:

gister heb ik met een hete speld een van die soldeer gaatjes doorgesmolten...dat ging heel gemakkelijk! hier uit blijkt dus dat ik niet hoef te boren in het bord! :)

De foto in mijn manual (P4BGL-VM) is gefotosoept .... :r ...dit bleek uit onderzoek samen met ALWINH 8). De orginele foto in die manual komt uit de manual van P4B533-VM

• de ORGINELE foto uit de manual can P4B533-VM
link

• de gefotosoepte :r foto uit de manual van P4BGL-VM
link

• de feiten aan het licht! :Y) bewerkte foto van de "de gefotosoepte foto uit de manual van P4BGL-VM" Hier zie je de ontdekte veranderingen.
link
zoals je kan zie is links onder aan het moederbord de gaatjes van een mini-pci :X slot soldeer puntjes...deze hebben ze gekopieerd en geplakt op het linker gedeelte van het AGP slot dat zelfde stukje is ook rechts geplakt(met de klok mee gedraaid) en naast dat linker stuk neergezet...
En kijk eens naar de plaats van het rode LEDje... die is nu ook opeens "verdwenen" :? 8)7 ...NIET dus... zie donkerblauwe cirkel, links ervan..

ik ga voor het solderen mijn electronica bout gebruiken... kan iemand mij vertellen welk soort soldeer ik moet gebruiken? ik heb nammelijk 3 soorten al in huis:
• Radio soldeer , merk: Stannol, verwikkeld om oranje kartonnetje :?
• 40Sn / 60Pb SOLDER LOT,rosin core harzkern, merk cFs ,verwikkeld om geel kartonnetje
60Sn / 40Pb rocin flux cored solder
na onderzoek in de plaatselijke bouwmarkt, zag ik dat CFS in een foldertje dat voor het solderen op printplaten het beste "printsoldeer" _/-\o_ (wat een logische naam!) tin/lood 60/40 met harskern moest gebruiken.
Als ik het dus goed concludeer kan ik dus het beste die laatste nemen... aangezien Pb (afk. van Plumbum..? :? ) lood is...

ik ga beginnen met het solderen zodra ik het AGP-slot heb gekregen van SA007!
tot die tijd....wachten :z

[ Voor 5% gewijzigd door willy1986 op 05-01-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Specialist
  • Laatst online: 19-06 21:36
Je kunt inderdaad het beste die laatse van 60Sn / 40Pb nemen, dat is de meest gebruikte. Let bij het solderen van de poort wel goed op dat je gaatjes goed vol laat lopen met tin en de boel goed laat vloeien (mooi glimmende soldering is het resultaat). het is namelijk ook belangrijk dat je heel het gaatje goed vult i.v.m. de meerdere lagen die er aan vast moeten komen te zitten.
Succes!

Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

heel veel suc6!...

Als het lukt, dan ga ik het ook doen, dus ben zeer benieuwd :)

Willy1986 jij bent onze proefkonijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl jij wacht koop ik ook maar een fijne soldeerbout, en wacht met je mee.
Hoop trouwens dat het met mijn 845GV van Dell ook kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:21

Polycom

Poes van goud

Als dit lukt vind ik je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik wil hierbij Patent® op mijn id leggen! :) :P

tenminste als mijn project slaagt...
iemand nog meer tips? of commentaar? wachten.. :O

ik heb een oud "nieuwtje" van tweakers gevonden: link

[ Voor 39% gewijzigd door willy1986 op 05-01-2005 18:04 . Reden: nieuwtje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

willy1986 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:00:
iemand nog meer tips? of commentaar?
ESD, ESD, ESD. Zorg ervoor dat je je mobo niet sloopt hierdoor.

Moederborden zijn rare dingen. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Prutz0r schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:05:
[...]

ESD, ESD, ESD. Zorg ervoor dat je je mobo niet sloopt hierdoor.

Moederborden zijn rare dingen. ;)
en hoe kan ik dat ESD het beste voorkomen??
mijn soldeerbout heeft een aarde-stekker...

iig geen plastic-folie gebruiken, dat weet ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
willy1986 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:13:
[...]

en hoe kan ik dat ESD het beste voorkomen??
mijn soldeerbout heeft een aarde-stekker...

iig geen plastic-folie gebruiken, dat weet ik wel.
pak een aardedraad, wat alufolie en stekker, maar de drad vast ana de aarde van de stekker (niet fase of nul dus!), kleine strook alufolie om je pols, daar de aardedraad aan, dan ben je geaard.

Ook zo'n aardedraad hangen aan de aarde (schroefje, ATX stekker oid) van je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon alu folie onder je schoen, pantoffel, sok of wat dan ook zool.

werkt toch ook...... .. . . :?

Of moet het dan op blote voet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:15

d0s

sssst

Respect als dit gaat werken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

ja lagge....als dit werkt breekt me klomp.

als het zo makkelijk was om er een agp slot op te maken, zouden ze em er niet af laten, omdat het dan toch weinig scheelt in productiekosten. daarnaast bezit je bios idd de instructies voor je agp slot niet...

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
uberotto2086 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:03:

als het zo makkelijk was om er een agp slot op te maken, zouden ze em er niet af laten, omdat het dan toch weinig scheelt in productiekosten. daarnaast bezit je bios idd de instructies voor je agp slot niet...
nee want dan zou niemand de duurdere versie met wel een agp slot kopen...
Bios is altijd te flashen/updaten.
Ik ben benieuwd, succes iniedergeval, zal je nodig hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
uberotto2086 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:03:

Maf is wel, dat het bios wat momenteel op dit moederbord staat wel een optie heeft om AGP aan en uit te zetten. Het uitzetten heeft geen invloed op de onboard videokaart, dus het lijkt wel alsof ie toch wat instructies over de AGP heeft. Anders is er natuurlijk altijd een ander bios van een ander model op te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Ik zou eens goed boven de plek kijken waar je AGP slot hoort te zitten... Hier zitten namelijk (voor zover ik op die onscherpe foto's kan zien) wat niet-opgevulde plaatsen. Vaak worden hier ontkoppelcondensatoren geplaatst (in dit geval in SMD vorm) die ook nodig zijn om de AGP bus aan te sturen. Als daar inderdaad lege plekken zijn acht ik de kans dat het gaat werken erg klein.

Kijk voor de gein eens (als die plaatsen idd leeg zijn) waar de printsporen heen lopen. Ik verwacht namelijk dat ze met je AGP slot verbonden zijn en dus nu open verbindingen zijn.

Het zou onlogisch zijn als de fabrikant alleen maar het slot zelf weg heeft gelaten. Vaak worden componenten om de poort te ontkoppelen ook weggelaten op zo'n moment.

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakfiets schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:49:
Ik zou eens goed boven de plek kijken waar je AGP slot hoort te zitten... Hier zitten namelijk (voor zover ik op die onscherpe foto's kan zien) wat niet-opgevulde plaatsen. Vaak worden hier ontkoppelcondensatoren geplaatst (in dit geval in SMD vorm) die ook nodig zijn om de AGP bus aan te sturen. Als daar inderdaad lege plekken zijn acht ik de kans dat het gaat werken erg klein.

Kijk voor de gein eens (als die plaatsen idd leeg zijn) waar de printsporen heen lopen. Ik verwacht namelijk dat ze met je AGP slot verbonden zijn en dus nu open verbindingen zijn.

Het zou onlogisch zijn als de fabrikant alleen maar het slot zelf weg heeft gelaten. Vaak worden componenten om de poort te ontkoppelen ook weggelaten op zo'n moment.
Als het maar condensatoren zijn, en je hebt al een volledig agp slot erop gesoldeerd, dan denk ik dat het een kleintje is om er ook nog een paar condensatoren op te plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakfiets schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:49:

ALLES zit erop behalve het Agp slotje..
En dit is mijn Dell modified D2400 met de 845GV
Afbeeldingslocatie: http://www.wizedome.nl/images/IMG_24001

Dus dan zal het zeker wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nygmo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-01-2023
vette humor als dit lukt.... ik hou dit topic iig in de gaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
gaaf!

ik zou alleen voordat je gaat beginnen naar de compu winkel met 'binnen 14 dagen geld terug' actie gaan, daar een nieuw mobo kopen. dan aan de slag gaan. heb je in iedergeval een werkende pc.. :)

het lijkt mij verder stug dat het gaat werken maar wie weet...

als het werkt zou ik zowieso ff de leverancier mailen met een paar pix :)

*edit
ik zou trouwens ook vast is gaan beginnen met oude hardware te verzamelen. je moet toch testen oftie het doet en waarschijnlijk mol je dan meteen je mobo+videokaart+andere kaarten+hdd+geheugen+proc... toch een beetje jammer :)

en ja, na afloop kun je altijd hier nog terecht:
[rml][ CM] De mislukkelingen - deel 3[/rml]

[ Voor 37% gewijzigd door Opperhoof op 06-01-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
ok, ik heb dus gekeken... en vergeleken met een "foto"uit de manual van P4B533-VM.
hieruit heb ik besloten niet langer er naar te kijken... immers is het maar een foto....die vertrouw ik niet...en al helemaal niet uit de manuals van asus! 8)

als ik mijn moederbord optisch vergelijk dan is mij opgevallen dat ik 1 smdtje? mis... tenminste dat lijkt zoo.. maarjaa wie zegt dat die foto's in die manuals "betrouwbaar"zijn? :( 8)7 .

morgen komt het AGP4x slotje met SA007 (ja ik weet, taal"fout" :P ) naar utrecht enne kan ik gaan beginnen...
ik begin gwn met het solderen van het agp slot... aangezien er toch een agp warning led op zit en ik daarop vertrouw dat ik niet meteen mijn mobo kapot maak.

een desoldeerapparaatje gaa k niet gebruiken. een echte stofzuiger met mondstuk >:) dat werkt veel beter volgens mij....

en jaa verder... heb ik een floppy met beide biossen al klaar liggen! 8) dus van P4BGL-VM (bios 1005) en die van P4B533-VM (bios nr 1008) (> kan k mischien zelfs een HT-cpu in mijn socket doen? :P :P )

verder hartelijk bedankt voor alle aanmoediging enne houd DIT topic in de gaten.... ik ben niet van plan mijn mobo in dat "mislukkingen-topic" te vermelden...

mocht het toch gebeure: heb ik eindelijk een goede reden om een niet PATS-systeem aan te schaffen! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten!!

Heb je het al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat dat gaan werken, want als je chipset het niet ondersteund ben je al gelijk de pineut en is je werk voor niks geweest.
maar als het lukt en werkt dan is dat toch wel een complimentje waard!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 13:49
Good luck ik hou dit topic in de gaten

What we do in life echo`s in eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al gepost is, maar dan toch maar.

Misschien is het verstandig om net te gaan solderen op je moederbord maar een extra laag aan te brengen in de vorm van een enkelzijdig gecoat metaalplaatje. Als je hier dan je AGPslot op aanbrengt en dan met een zilverstift(zo'n ding wat je ook gebruikt om je AMD athlon te unlocken) de banen naar het moederbord op aan te brengen.
Dit zou je dan eventueel nog met een soort bruggetjes(Draadje ofzo) over andere banen heen kunnen brengen.

Als je een of andere vernis over het hele zaakje heenspuit dan zou het nog enigzins slijtvast moeten zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t1nuz: dat lijkt em geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
ik vermoed dat er door die zilverbaantjes wel meer stroom gaat moeten lopen dan bij een processor dus ik weet niet of dat gaat lukken

keep trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:25:
Ik weet niet of het al gepost is, maar dan toch maar.

Misschien is het verstandig om net (net zo als OF NIET ??? 8)7 ) te gaan solderen op je moederbord maar een extra laag aan te brengen in de vorm van een enkelzijdig gecoat metaalplaatje. Als je hier dan je AGPslot op aanbrengt en dan met een zilverstift(zo'n ding wat je ook gebruikt om je AMD athlon te unlocken) de banen naar het moederbord op aan te brengen.
Dit zou je dan eventueel nog met een soort bruggetjes(Draadje ofzo) over andere banen heen kunnen brengen.

Als je een of andere vernis over het hele zaakje heenspuit dan zou het nog enigzins slijtvast moeten zijn ook.
verder snap ik er geen drol van... wat wil je eigelijk zeggen? :? 8)7
- het agp poort niet vast op het mobo solderen maar "een enkelzijdig gecoat metaalplaatje" en het agp slot daarop solderen en van daaruit lijnen te trekken met een zilverstift..? :?

je kan ook gwn meteen zeggen dat ik op mijn manier ook mijn mobo verknal...

IIG ik heb vanmiddag dat AGP 4x slot in ontvangst mogen nemen :) .....dank gaat naar SA007

dit weekend kan ik er nog niet aanbeginnen enne heb daarna eerst nog enkele belangrijke verslagen in te leveren..dus komende 5 dagen horen jullie niets van mij...

natuurlijk mogen jullie wel wat posten...

AazimAnim... kan jij alvast beginnen met et regelen van een AGP slot? en alvast wat info opzoeken... en welke bios te flashen op jou bordje..dan blijft het intressant voor andere tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

you sicko :D

Mij benieuwen of dit lukt. rheotetisch gezien moet dat best kunnen namelijk :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Suc6, en niet je stofzuiger slopen he, met die tin :P

Tip: niet de soldeerbout in het gaatje duwen met er schuin ophouden, dan komt de lucht er beter langs en heb je ook geen kan dat je de busjes uit het moderbord drukt.

@AazimAnim, Waar woon je, kan nog wel een agp slot regelen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SA007 op 07-01-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=22517435,noline]

natuurlijk mogen jullie wel wat posten...

AazimAnim... kan jij alvast beginnen met et regelen van een AGP slot? en alvast wat info opzoeken... en welke bios te flashen op jou bordje..dan blijft het intressant voor andere tweakers
Ik zie net dat iemand mij een AGP slot aanbied _/-\o_

En ik kan wat hulp gebruiken met het zoeken naar info en bios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SA007 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:59:
Suc6, en niet je stofzuiger slopen he, met die tin :P

Tip: niet de soldeerbout in het gaatje duwen met er schuin ophouden, dan komt de lucht er beter langs en heb je ook geen kan dat je de busjes uit het moderbord drukt.

@AazimAnim, Waar woon je, kan nog wel een agp slot regelen ;)
Ik ga zo een speciaal Tin-zuigdingetje halen, heb ik bij Praxis gezien..

Woon in Helmond, zou graag het agp slotje willen!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:33:
[...]

Ik ga zo een speciaal Tin-zuigdingetje halen, heb ik bij Praxis gezien..

Woon in Helmond, zou graag het agp slotje willen!

Alvast bedankt
Mm, helmond is duidelijk niet bij mij om de hoek :P

Ook niet erg practisch te bereiken met het openbaar vervoer hiero...

Post?

Voeg me maar toe aan msn (msn adres staat in me profile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SA007 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:24:
[...]

Mm, helmond is duidelijk niet bij mij om de hoek :P

Ook niet erg practisch te bereiken met het openbaar vervoer hiero...

Post?

Voeg me maar toe aan msn (msn adres staat in me profile)
Dan posten in een envelop aub.

En is je msn adres nou msn@sa007.nl :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:43:
[...]

Dan posten in een envelop aub.

En is je msn adres nou msn@sa007.nl :?
handig als je plaatje post ipv letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik ben echt benieuwd al zegt mijn gezonde verstand echt dat dit NOOIT gaat werken magoed ik ben benieuwd, dat met die dimms geloofde ik toendertijd ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jessevl schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:47:
[...]

wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk dat hij een pic bedoelt als e-mail adres, zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/29270/AAAAE6/000000

Er zijn namelijk een soort van scanners/computers actief op het www die alle pagina's afzoeken op e-mail adressen, zodat ze daar spam naar toe sturen. In de HK of in een ander private sub-forum hoeft dit niet, omdat die bots daar niet kunnen komen zonder access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:20
jessevl schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:47:
[...]

handig al jij het adres quote |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: sick een P4 mobo zonder AGP... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
wellicht een idee voor de TS:
Als je dat slot erop gesoldeerd hebt kan je het beste nog "gewoon" even opstarten zonder het slot te gebruiken. Hiermee kan je zien of je soldeerwerk ieg goed is gegaan: komt er zonder grafische kaart al rook van je mobo dan lijkt t me duidelijk, en heb je ieg een kapotte videokaart voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Zou het ook nog ff proberen voor je het slot erop soldeert, als ie dan al stuk is bespaart je het een hoop werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
SA007 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:31:
Zou het ook nog ff proberen voor je het slot erop soldeert, als ie dan al stuk is bespaart je het een hoop werk ;)
Het is de computer waar vanaf hij nu die berichten post dus het lijkt er wel op dat ie het doet hè :)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste