[onboard vga] zelf AGP-slot op mobo solderen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
alwinh schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:59:
[...]
Het is de computer waar vanaf hij nu die berichten post dus het lijkt er wel op dat ie het doet hè :)
jaa maar saoo7 bedoelt voor dat ik ga solderen van dat slot eerst nog ff moet testen of ie het nog doet..

vanavond of zaterdag avond
-
  1. BACK UP van hdd maken! ;)
  2. -pci slot van een oud mobo eraf solderen en daarna weer erop solderen... gwn ff kijken hoe moeilijk het solderen gaat...(of makkelijk natuurlijk)
  3. -daarna pc uit elkaar halen...
  4. -de gaatjes open smelten en uitzuigen met een stofzuiger...aansluiten en testen of ie het nog doet...
  5. wanneer het mobo het nog doet...
  6. -agp slot erop solderen en het mobo testen op zonder AGP videokaart.
  7. -wanneer het moederbord dan NOG werkt... uittesten met een videokaart (van mijn broertje's pc... als ie stuk gaat , mot ik een nieuwe voor hem kopen! :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor kaartje ga je dan gebruiken als test geval?
pak dan gewoon een 4MB kaartje ofzo waarvan het niet boeit als die kapot gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Beste knutselaar, het ziet er naar uit alsof je geen fatsoenlijke apparatuur hebt. Om die gaatjes leeg te zuigen heb je een goede soldeerbout nodig met een spitse punt, en een goede desoldeer pomp. Verder kan wat zuig-litze helpen.

Een Stofzuiger gaat in ieder geval NIET werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
Als je zuiglitze gebruikt, dan zou ik die licht insmeren met soldeervet, dan vliegt de tin eruit :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:53

Super_ik

haklust!

willy1986 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:58:
[...]
  1. -de gaatjes open smelten en uitzuigen met een stofzuiger...aansluiten en testen of ie het nog doet...
whehehehe, met de stofzuiger, desoldeerpomp is voor mietjes >:) :p ;)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Terw_Dan schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:06:
Wat voor kaartje ga je dan gebruiken als test geval?
pak dan gewoon een 4MB kaartje ofzo waarvan het niet boeit als die kapot gaat :P
Geforce2 MX64 32mb gaat ik gebruiken...
ik heb verder geen AGP kaartjes...
ik zat eerst te denken om mycom de pesten! 8) daar een kaartje te kopen... en als ie ontplof terug brengen: " Hij doet ut nie... kan ik mijn geld terug krijgen? "
sebastius schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:09:
Beste knutselaar, het ziet er naar uit alsof je geen fatsoenlijke apparatuur hebt. Om die gaatjes leeg te zuigen heb je een goede soldeerbout nodig met een spitse punt, en een goede desoldeer pomp. Verder kan wat zuig-litze helpen.

Een Stofzuiger gaat in ieder geval NIET werken.
tjaa, ik heb t id dat zo'n soldeerpompje juist helemaal niet gaat werken.... op de bovenkant het soldeer vloeibaar maken enne dan moet een ander persoon dat pompje op dat gaatje zetten?
werkt een compressor ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
[b]willy1986 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:16{/b]
tjaa, ik heb t id dat zo'n soldeerpompje juist helemaal niet gaat werken.... op de bovenkant het soldeer vloeibaar maken enne dan moet een ander persoon dat pompje op dat gaatje zetten?
Tinzuiglitze werkt denk ik het beste. Bij een soldeerpompje moet je het warm stoken, bout weg pompje erop, en snel het knopje indrukken, of aan de ene kant warm stoken en aan de andere kant met het pompje zuigen.
Compressor werkt waarschijnlijk ook, als je geluk hebt, maar dan vliegt het tin alle kanten op.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van pompjes, bij mij werkt het nooit lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ik kan ook niet wachten....op het bericht:

"M'n Mobo doet het niet meer en ik heb m'n broertjes videokaarrt verneukt".

Koop een nieuw moederbord het is de moeite niet waard!..

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank|A schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:55:

willy1986 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:27:
ik wil zelf een AGP slot op mijn moederbord solderen. nou kan ik natuurlijk ook lkkr makkelijk een nieuw mobo kopen, maar ik wil het gwn proberen... enne t lijkt mij echt een leuke uitdaging!
Zegt genoeg denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online

whahahahaha :X

toch wel vetjes als het werkt.... :*) enne als ie kapoet gaat gaat ik als nog een nieuw systeem kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13
*Topic bookmarkt*

Ben benieuwd of het je echt gaat lukken. In theorie moet het gewoon kunnen, zolang je door lompigheid niks beschadigd :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Heb je eigenlijk wel ruimte om een AGP kaart kwijt te kunnen op die plek? Die dingen zijn over het algemeen niet erg compact, maargoed als je alleen het slot mist zal er wel aan gedacht zijn :) Respect trouwens als je dit voor elkaar krijgt, dit zijn teminste echte mod projecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heej, je bent een tweaker of je bent het niet.
Echt Hulde voor de TS als dit gaat lukken. Ideetje voor de volgende verkiezingen, meest bizarre en riskante mod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zowieso een nieuw mainboard kopen (met AGP slot :+ ) voordat je aan deze operatie begint. Kans van slagen is volgens mij <1% Een AGP interface heeft meerdere verbinding over het hele mainboard lopen. De kans dat je die (met de hand!!) allemaal correct soldeert is heel erg klein. Maar het is wel een die-hard tweakers plan dus veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:48
ik houd het in ieder geval in de gaten, kben zeeer benieuwd of dit gaat werken :D

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als het werkt zoek ik nog iemand die 4 s-ata , 2 IDE connectors en een gigabyte dual bios chip heeft liggen :P

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 08:05
Okeey dit is natuurlijk wel super stoer als het allemaal gaat werken.
Ben benieuwd wat dit gaat worden >:) .

*Bookmark*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
@lemming, ik heb wel 2x ide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
ongeveer iedereen hier heeft wel 2/4/6/8x ide of meer :P

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
ik bedoel losse sloten liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

willy1986 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:16:
[...]

Dan mag je je board opsturen, zorg ik dat je AGP slotje er wel op komt. Kost je enkel verzendkosten heen en weer. Ben je iig zeker van het soldeerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
sebastius schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:25:
[...]
Dan mag je je board opsturen, zorg ik dat je AGP slotje er wel op komt. Kost je enkel verzendkosten heen en weer. Ben je iig zeker van het soldeerwerk.
bedoel je dat ik niet kan solderen? hoe gaa jij het dan doen?
-hoe lang is mijn mobo weg?
-hoeveel gaat t mij kosten?
-en heeft het dan meer kans van slagen?
-ik zie dat je in Den Haag woont...ik ga as woensdag ook die kant op(om een laptopscherm op te halen)
-wat voor apperaat gebruik jij dan? of heb je toevallig de P4B533-VM daar liggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
sebastius schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:25:
[...]
We willen het hem zelf zien maken, over verkloten natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
ik zou het zelf maken, als je het iemand anders laat doen garandeer ik je dat je er spijt van krijgt, of het nu werkt of niet, want als het werkt heb je zoiets van, dat wou ik zelf eigenlijk ook wel doen, werkt het niet, dan denk je, die gast heeft mijn mobo gesloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

OMG

Hulde aan de TS, en pessimisten ga aub weg! :) Dit is gewoon die hard om te proberen. En mijn inziens heeft het nog enige kans van slagen ook. Het is alleen wel bijzonder lastig. Wie weet krijg je iig leuke streepje op je beeldscherm,...

-edit-
PS: Als dit lukt ga ik mijn Socket A ombouwen voor een A64 ;)

[ Voor 14% gewijzigd door sniek op 14-01-2005 18:16 ]

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
sniek schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:14:
-edit-
PS: Als dit lukt ga ik mijn Socket A ombouwen voor een A64 ;)
Ja dan solderen we gewoon zelf een andere northbridge chipset erop :P

[ Voor 33% gewijzigd door GeforceDDQ op 14-01-2005 18:31 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
ik gok dat dit wel gaat lukken, wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Laatst online: 15:25
Nice!!
als het lukt ben je een DIE_HARD_HARD_MODDER! :D
Kom zondag nog wel even langs om te kijken of het is gelukt en om je te feliciteren (of condoleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk puntje op het mobo, moet je op welk puntje op de poort solderen?
snap je me nog? :P i hope so :)
dat snap ik namelijk niet, hoe je dat voor elkaar wil krijgen...
misschien is het heel simpel, maar in de poort zijn het 2 rijen van ** en op het mobo zijn het 4 rijen van **

** = geen idee :P

iig veel succes! _/-\o_

edit = typo B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:39

virus.elektro

profesionele monitor sloper

voor dit werk zou ik zuiglitze of een zuigbout gebruiken. zo,n pompje is handig voor grote hoeveelheden soldeer. bij kleine hoeveelheden wil er nog wel eens wat print mee gaan

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Als je moederbord het uberhaupt overleefd vind ik het een applausje waard! :)

Ik heb nog wel een weggooi AGP kaartje liggen,.. als je niet je MX wil vernielen.

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
willy1986 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:09:
[....] gister heb ik met een hete speld een van die soldeer gaatjes doorgesmolten...dat ging heel gemakkelijk! hier uit blijkt dus dat ik niet hoef te boren in het bord! :)
Boren in een multilayer PCB??? Dan is het board vrijwel zeker kapot. Je beschadigt onmiddelijk de doormetallisering. Dat is een laag metaal die aan de binnenkant van het gat aangebracht is met een speciaal proces, en de bovenkant met de onderkant doorverbindt. Of beter gezegd, een van de lagen met een van de andere lagen. Je MB print kan n.l. best uit 8 lagen bestaan.

Ik heb hier (Eindhoven) een Pace desoldeerstation staan, je bent welkom (zie dat je in Helmond woont). Verder heb ik een Weller magnastat met diverse punten en de nodige diktes aan soldeertin (voor deze klus heb je niets aan de 1mm of 0,7mm tin die je in de gemiddelde hobbyzaak koopt). Maar ik garandeer niks, ook met dit gereedschap en de nodige soldeerervaring geef ik je een kans van 30% dat het MB de operatie overleeft.

Rommelen met strijkbouten enzo levert vrijwel zeker ook een defect MB op. Heb je een antistatische werkmat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Hopeloosje schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:38:
[...]

Tinzuiglitze werkt denk ik het beste. Bij een soldeerpompje moet je het warm stoken, bout weg pompje erop, en snel het knopje indrukken, of aan de ene kant warm stoken en aan de andere kant met het pompje zuigen.
Compressor werkt waarschijnlijk ook, als je geluk hebt, maar dan vliegt het tin alle kanten op.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van pompjes, bij mij werkt het nooit lekker.
Met een desoldeerpompje (zo'n ding met een teflonpunt en een veerpomp) trek je bijna zeker een of meerdere van de doormetalliseringen er uit.

Maar ik zie dat je eerst gaat oefenen op een ander MB, dat is mooi - dan doe je in ieder geval ervaring op en weet je zo wat er allemaal kapot kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ten eerste, kick ID, ik hoop van harte voor je dat het gaat lukken :Y) Vraag me alleen af (is al een paar keer voorbij gekomen) of idd alle benodigde condensatoren en weerstandjes al op het bord zitten.

Wat een doomscenario's worden hier allemaal omschreven zeg :/ Wegzuigen van hele doormetalliseringen :o ( krijg je lekker vertrouwen van }) )

Ik ga niet zeggen dat deze kans niet bestaat, maar wil je zoiets bewerkstelligen, dan moet je wel stevig hebben zitten raggen in dat ding, ECHT goed heet laten worden, zo heet dat de er nog wel wat meer slap word als alleen het tin, en dan goed dat pompje z'n werk laten doen.

Zelf heb ik niet echt veel last van gehad. Modchip geinstalleerd op m'n V1.0 xbox, daar zaten ook van die vol vertinde gaatjes in. Ik moest weer kiezen voor een Pinheader die ik erin wilde zetten (kan je dus een beetje vergelijken met jouw AGP slot) en toen heb ik ook met een soldeerpompje en een soldeerbout al het tin eerst verwijderd uit die gaatjes. Ik had een kleine lichte soldeerbout met een fijne tip. Stak ik er even in, wacht 5 tot 8 seconde, trek hem een KLEIN beetje terug, en laat aan de andere kant de pomp zijn werk doen. Paar keer gehad dat er geen tin uit kwam, kwam omdat ik die soldeerbout tever in dat gaatje had zitten dat er een soort vacuum-effect ontstond :+

/me LinuX-TUX was toen soldeern00b en nu nog steeds. Enige soldeerervaring die hij toen had was: draadjes aan elkaar solderen en een ledje in een muis solderen. 0 printplaatsoldeer ervaring dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Laatst online: 15:34

Ibex

^^ met stom.

Nou, ik heb net even het topic doorgelezen, en ik vind het een super actie _o_. Of het nu zal lukken of niet, het is en blijft een moedige zet :o.

Zorg er zeker voor dat je tijd voor handen hebt, zo iets wil je niet in twee stukken moeten doen neem ik aan. Zorg dat je geen wollen of andere gemakkelijke statisch-laadbare pull aanhebt, ESD is het laatste wat je wil krijgen.

Succes :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joopv schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:04:
[...]

Boren in een multilayer PCB??? Dan is het board vrijwel zeker kapot. Je beschadigt onmiddelijk de doormetallisering. Dat is een laag metaal die aan de binnenkant van het gat aangebracht is met een speciaal proces, en de bovenkant met de onderkant doorverbindt. Of beter gezegd, een van de lagen met een van de andere lagen. Je MB print kan n.l. best uit 8 lagen bestaan.

Ik heb hier (Eindhoven) een Pace desoldeerstation staan, je bent welkom (zie dat je in Helmond woont). Verder heb ik een Weller magnastat met diverse punten en de nodige diktes aan soldeertin (voor deze klus heb je niets aan de 1mm of 0,7mm tin die je in de gemiddelde hobbyzaak koopt). Maar ik garandeer niks, ook met dit gereedschap en de nodige soldeerervaring geef ik je een kans van 30% dat het MB de operatie overleeft.

Rommelen met strijkbouten enzo levert vrijwel zeker ook een defect MB op. Heb je een antistatische werkmat?
Ik ben degene die in Helmond woont.

Laat Willy voorgaan, als het hem lukt.
Wil ik graag bij je langs komen met mn mobo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik weet iig wel dat als het me lukt, ik het "tweakers-respect" heb! 8) dank u voor de reacties :)
Fake schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:43:
[...]
We willen het hem zelf zien maken, over verkloten natuurlijk :P
josvg schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:52:
ik zou het zelf maken, als je het iemand anders laat doen garandeer ik je dat je er spijt van krijgt, of het nu werkt of niet, want als het werkt heb je zoiets van, dat wou ik zelf eigenlijk ook wel doen, werkt het niet, dan denk je, die gast heeft mijn mobo gesloopt...
heb net maar besloten het helemaal zelf te maken....tis mijn mobo, mijn project, en t zou zonde zijn als iemand het klusje voor mij doet en het werkt...

en t zou super gaaf zijn als ik een nominatie krijg voor GoT verkiezing 2005 :*)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:42:
welk puntje op het mobo, moet je op welk puntje op de poort solderen?
snap je me nog? :P i hope so :)
dat snap ik namelijk niet, hoe je dat voor elkaar wil krijgen...
misschien is het heel simpel, maar in de poort zijn het 2 rijen van ** en op het mobo zijn het 4 rijen van **

** = geen idee :P

iig veel succes! _/-\o_

edit = typo B)
HIER SNAP IK IDD GEEN DROL VAN :X :?

je bedoelt dat het agp slot volgens jou niet past?? Hij past dus wel... B)
ik moet alleen "ff"124 putjes openmaken en 124 putjes vullen met soldeer >:)

[quote]sniek schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:03:
Als je moederbord het uberhaupt overleefd vind ik het een applausje waard! :)
joopv schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:04:
[...]

Ten eerste, woon ik in utrecht (in groenekan, = rechtsboven utrecht)
ten 2e... ga ik zo meteen eerst zelf ff wat "testjes"op een oud 686 mobo doen >:) en kijken hoe dat nou met dat soldeer zit... ik heb wel eens zitten solderen dat het tin aan mijn bout bleef plakken.... t leek wel een magneet...
En nee , ik ga dus niet boren.... gwn soldeer smelten en weg zuigen. ( heb ik met die stofzuigslang geen kans op statische elctriciteit? :X

verder heb ik soldeer tin van JAWEL 0,7mm (Sn60 en Pb40)) en dat ga k gwn gebruiken.
een electronica-soldeer bout van 15 Watjes en mocht de tip te dik zijn wikkel ik er wel een paperclip omheen.... heb ik ook gedaan met het solderen van een LCD (uit een fax...) maar door het tekort aan programmeer werk is dat project NIET voltooid. enne paperclip werkt best fijn
joopv schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:08:
[...]

Met een desoldeerpompje (zo'n ding met een teflonpunt en een veerpomp) trek je bijna zeker een of meerdere van de doormetalliseringen er uit.

Maar ik zie dat je eerst gaat oefenen op een ander MB, dat is mooi - dan doe je in ieder geval ervaring op en weet je zo wat er allemaal kapot kan gaan.
daarom ga ik eerst even testen op een oud mobo.....
wil namelijk zelf ondervinden hoe dat nou met die doormetalleseringen zit.
Ibex schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:41:
Nou, ik heb net even het topic doorgelezen, en ik vind het een super actie _o_. Of het nu zal lukken of niet, het is en blijft een moedige zet :o.

Zorg er zeker voor dat je tijd voor handen hebt, zo iets wil je niet in twee stukken moeten doen neem ik aan. Zorg dat je geen wollen of andere gemakkelijke statisch-laadbare pull aanhebt, ESD is het laatste wat je wil krijgen.

Succes :).
planning:
-zometeen back up maken van school documenten en foto's.
-daarna ff spelen met de soldeer bout >:) en oefenen op dat oude mobo
-en als ik het nog zie zitten dan wil ik vanavond nog beginnen met alle gaatjes leeg te halen.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:02:
[...]

Ik ben degene die in Helmond woont.

Laat Willy voorgaan, als het hem lukt.
Wil ik graag bij je langs komen met mn mobo :*)
:( *****

maar ik snap t wel.... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door willy1986 op 27-12-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
respect voor de die-hard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Laatst online: 13-09 21:05

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topic change-> MIP

Motherboard In Progress :P

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
nhanssen schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:46:
Topic change-> MIP

Motherboard In Progress :P
:) :) :) Prachtig bedacht!

moderator? ;)

EDIT:
net terug van oefenronde op een OUD mobo... eerst 2 pci sloten, 1 bios chip en een bruine proc slot er af gesmolten met de brander... toen 3 pinnetjes van één van die pci sloten weer gesoldeerd...
Eerste reactie: :r wat een klote werk!
maar het spelen met die brander was echt vet! :) dat mobo knetterde van pret :P

pff, voor het gemak mischien toch maar een nieuw moederbord?
t lijkt wel of mijn bout niet warm genoeg was... ik voelen... JAWEL dus.. was heet! :(

iig wat weet ik nu: :P
word veel uurtjes solderen....en mischien kans dat het kapot gaat. en dus al het werk voor niets

en jaa als ik eraan begin ben ik wel voorzichtig...dit 686 mobo was niets meer waard.

[ Voor 63% gewijzigd door willy1986 op 14-01-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Oke het vraagt erom, nu is het moment.

Geven we hem vertrouwen of kan hij er beter niet aan beginnen.

Poll: Gaat het hem lukken?
Ja, natuurlijk
Nee
Lukt wel maar werkt niet
De wekkers moeten opnieuw worden ingesteld
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=36591&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

:Y) :Y)

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
ga nouw ens onderhand aant solderen want wij wachten })

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
als je met een brander bezig gaat heb je kans dat je de banen op het pcb verbrand, dan heb je alsnog niets aan je niet-werkende agp-slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Wat is het toch moeilijk heh! LEZEN,

brander heb ik bebruikt om op een OUD mobo wat slotjes er af te branden! }) en toen geprobeerd een pci slot er weer op te solderen... t ging wel maar het kostte mij veel tijd....en jaa ik heb zelf ook ondervonden dat een mobo niet tegen hitte kan! 8) wat een geknetter, en niet gesproken over de stank :X

prachtige poll btw!
maar ik zelf heb het id dat het nog erg lastig gaat worden... vooral dat solderen.... echt een k*twerk :X en dat is volgens mij het enige wat tegen werkt...het flashen van de nieuwe bios wordt een eitje!
zometeen ga ik weer verder met deel 2 van mijn vooronderzoek... gaatjes op krijgen met de stofzuiger... en jaa uiteraard op dat OUDE mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 16:38

Crusader

Arc Nature

willy1986 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:59:
wat een geknetter, en niet gesproken over de stank :X
Vooral inademen. Is super kankerverwekkend.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
stofzuiger werkt voor geen meter, ik wou net ook ff een PCI slotje ergens vanaf halen (don't ask :P) maar met onze stofzuiger krijg ik geen tin weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
jij snapt het ook niet he :-) het idee van de stofzuiger is het leegzuigen van met alleen tin gevulde gaatjes en niet het wegzuigen van tin uit die gaatjes die al gevuld zijn, dat werkt idd niet. Als je een pci slotje ergens af wilt halen dan moet je dus met de brander aan de gang, (of miniK0bo raadplegen :-), maar da's wat anders)

@Willy1986: aan dat scherm zit nog een restje laptop vast hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Crusader schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:00:
[...]

Vooral inademen. Is super kankerverwekkend.
beetje laat :| maar t zal wel meevallen, toen ik kostneigingen kreeg, ben ik maar ff in de wind gaan staan....(en dat was al snel...)
josvg schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:33:
stofzuiger werkt voor geen meter, ik wou net ook ff een PCI slotje ergens vanaf halen (don't ask :P) maar met onze stofzuiger krijg ik geen tin weg...
jaa daar ben ik ook achtergekomen...stofzuiger is echt niets... ik had gisteravond al 3 pci sloten met een brander er af gehaald. Vanavond ging ik proberen de tin die in de gaatjes is achtergebleven er uit te "zuigen" terwijl ik dat ene volle gaatje verwarmde met een soldeerbout
Hopeloosje schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:57:
jij snapt het ook niet he :-) het idee van de stofzuiger is het leegzuigen van met alleen tin gevulde gaatjes en niet het wegzuigen van tin uit die gaatjes die al gevuld zijn, dat werkt idd niet. Als je een pci slotje ergens af wilt halen dan moet je dus met de brander aan de gang, (of miniK0bo raadplegen :-), maar da's wat anders)

@Willy1986: aan dat scherm zit nog een restje laptop vast hoor
dat zeg ik :P
offtopic:
ooh, dus jij bent Marc? :) dat scherm word mijn volgende project.... die wil ik aansluiten op een videokaart en deze als deksel op een bierkrat maken :9 maar ik mis dus nog een onderdeel..... dat scherm... CIP komt binnekort eraan.
en nu niet gaan denken: blergh! saai... bierkrat..... je ziet mijn plan vanzelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

AirX

Tweak Guru

Ik wilde even zeggen dat ik er alle vertrouwen in heb dat het gaat lukken :). Tip: werk niet meteen 30 min achter elkaar door. Soldeer even 10 pinnetjes, gaan dan ffe lekker fraggen voor 30 minuten en ga dan weer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
Wat een stunt zeg!!!!

Ik ga maar eens een 64bit instructieset aan mijn xp2500+ solderen :p

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
AirX schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:51:
Ik wilde even zeggen dat ik er alle vertrouwen in heb dat het gaat lukken :). Tip: werk niet meteen 30 min achter elkaar door. Soldeer even 10 pinnetjes, gaan dan ffe lekker fraggen voor 30 minuten en ga dan weer verder ;)
fraggen? :?
ik was zowiezo van plan het heel relaxed te solderen met genoeg pauzes en van te voren paar biertjes te drinken tegen de spanning! :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
wanneer begin je nouw, want ik ben wel benieuwd onderhand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
ik ben dus nog niet begonnen met solderen...
het uitzuigen met de stofzuiger van die gaatjes (uitgeprobeerd op een oud mobo) ging helemaal niet goed...t werkte gewoon niet.

Morgen ga ik mischien een soldeer zuig ding kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door willy1986 op 16-01-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 16:12
bij een bouwmarkt moet je dus echt niet zijn voor soldeerspul, een goed gesorteerde electronica zaak kan je eerder helpen, maar met een tinzuiger van een tientje red je het echt niet hoor !

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Sine schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:11:
bij een bouwmarkt moet je dus echt niet zijn voor soldeerspul, een goed gesorteerde electronica zaak kan je eerder helpen, maar met een tinzuiger van een tientje red je het echt niet hoor !
:O duhhh

http://radiocentrum.com/ , daar hebben ze hem te koop... is 15 min fietsen hiervan daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit lukt is het wachten op de eerste tweakert die zijn eigen mobo in elkaar zet, dan ken de moederbordhandel inpakken })
Eerst maar es afwachten of dit lukt, ben zeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Sine schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:11:
Zeg nooit nooit :)

Heb een tinzuiger van 2,50...

Heb er al HEEL wat meer gedesoldeert hoor :)

iig de nodige isa sloten, en de gaten van me routertje, dus agp zal ook wel lukken...
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:52:
Als dit lukt is het wachten op de eerste tweakert die zijn eigen mobo in elkaar zet, dan ken de moederbordhandel inpakken })
Eerst maar es afwachten of dit lukt, ben zeer benieuwd :)
Erm, waar dacht jij aan smd onderdelen te komen, en aan de chipsets, en de print zelf? meerlagen print is niet iets wat je thuis kan etsen :)

En zelfs als je eraan kan komen, kan je het nooit goedkoper maken dan de fabriek.

[ Voor 36% gewijzigd door SA007 op 16-01-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 16:46

_Ernst_

Mark It Zero!

Terw_Dan schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:46:
[...]

Heej, je bent een tweaker of je bent het niet.
Echt Hulde voor de TS als dit gaat lukken. Ideetje voor de volgende verkiezingen, meest bizarre en riskante mod :P
Heb jij tussen je mobo verzameling niet toevallig een onafgemaakt dual proc bord? Is ook behoorlijk die-hard, een extra socket erbij solderen :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:52:
Misschien heeft Eijlander in Ede nog lege printen(1) liggen. Ik heb destijds zelf zo'n moederbord van m'n eerste pc helemaal zelf in elkaar gesoldeerd...

(1) 8088 met 1MB ram en 8 ISA sloten. Kon b.v. PC-DOS 2.1 draaien. Voor de 5.25" drives moest je zelf een ISA kaart in elkaar solderen, evenals voor de CGA of Hercules videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Laatst online: 11-05-2024
Kan er meer gesoldeerd worden en minder gepraat? Zo moeilijk is het toch ook weer niet om een agp slot erop te solderen?!

Ik heb zelf een pci slot van een raiser kaart gedesoldeerd met een 15 watt soldeerbout en een desoldeerpompje. Ik was er 4 uur lang mee bezig geweest (!).

De gevulde agp gaatjes op je mobo kan je leegzuigen met een desoldeerpomp. Tis slecht een kwestie van gaatje 2-3 sec verwarmen en pomp er goed op. Maar dit zou ik persoonlijk niet doen. Veelste arbeidsintensief. Ik zou het tin gewoon uitboren met een 0.95 mm boortje (of een klein genoeg boortje, want volgens mij zijn die gaten 1 mm). En het verhaal over door doorgemetaliseerd enzo, klopt wel. Je moet gewoon oppassen dat je alleen door het tin boort en niet ernaast. Tin is zachter dan de rest van de spul, dus ernaast boren is vrij moeilijk :Y). Boren is veel sneller en makkelijker dan gaatjes uitzuigen. Trust me B) . En na het boren moet je zorgen dat je tin niet overal op je MOBO rond hangt, goed schoon maken dus. En dan kan je nog de gaatjes even verwarmen zodat het mooi bijtrekt. AGP slotje erin, solderen en resultaten posten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
En nu moet ik weer gaan boren 8)7 :X :? ik ga morgen een desoldeerpompje kopen en daarmee ga ik aan de gang! u hoort/ziet mij wel met het resultaat! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik geef slechts tips :) Boren is immers leuker dan desolderen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al soldeerpoging(en) gedaan?

We wachten in spanning af.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
vandaag naar radiocentrum geweest....en op advies van hun heb ik "Chem-Wik"gekocht...

top spul! _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 09-09 20:37
willy1986 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:27:
vandaag naar radiocentrum geweest....en op advies van hun heb ik "Chem-Wik"gekocht...

top spul! _/-\o_ ;)
Ik volg dit topic al een poosje in stilte, ik heb namelijk zelf ook intresse om een agp-loos mobo om te toveren in een AGP mobo ;)

Wanneer ga je precies beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk toch dat het als het al goed lukt, niet zal werken icm de chipset. Maar toch succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 08:48
Over soldeerpompjes: met wat ervaring kan je er veel sneller en mooier tin mee weghalen dan met litze en andere shit. Ik volg hoger onderwijs electronica, dus we hebben allemaal een soldeerpompje, maar het mijne dat het goedkoopste was van de winkel (2€50 ofzo) pompt het beste en is het stevigste van al. 10keer duurdere zijn niet van metaal, pompen niet goed en hebben geen sterke punt.....en voor de prijs moet je het ook niet laten.

En hoe werk je met je pompje? Heel simpel, pobeer een beetje vanalles, ik zit meestal met mijn pinken de print te positioneren, en probeer zo weinig mogelijk tegen mijn soldeerbout te zitten :) , maar je moet supersnel pompen zodra je bout weg is. Soms krijg je het tin ook beter weg als je wat vers tin toevoegt.

Enneuh, als je nog geen soldeerervaring had ==> hierna zal je wel goed kunnen solderen :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
naftebakje schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:22:
Over soldeerpompjes: met wat ervaring kan je er veel sneller en mooier tin mee weghalen dan met litze en andere shit. Ik volg hoger onderwijs electronica, dus we hebben allemaal een soldeerpompje, maar het mijne dat het goedkoopste was van de winkel (2€50 ofzo) pompt het beste en is het stevigste van al. 10keer duurdere zijn niet van metaal, pompen niet goed en hebben geen sterke punt.....en voor de prijs moet je het ook niet laten.

En hoe werk je met je pompje? Heel simpel, pobeer een beetje vanalles, ik zit meestal met mijn pinken de print te positioneren, en probeer zo weinig mogelijk tegen mijn soldeerbout te zitten :) , maar je moet supersnel pompen zodra je bout weg is. Soms krijg je het tin ook beter weg als je wat vers tin toevoegt.

Enneuh, als je nog geen soldeerervaring had ==> hierna zal je wel goed kunnen solderen :+
je bedoelt dat een goede desoldeerpompje van metaal moet zijn en goedkoop? zojaa dan ga k morgen dat ding ook maar ff halen.

mischien handige info voor de andere "AGP-slotloze-mobo-eigenaren".
OPTIE 1
Afbeeldingslocatie: http://radiocentrum.com/images/producten/vtd4.jpg
DESOLDEERPOMP

Prijs. € 2,95
Omschrijving.

Lengte 190mm dikte 20mm materiaal: ABS & aluminium

OPTIE 2

Afbeeldingslocatie: http://radiocentrum.com/images/producten/vtd5.jpg
DESOLDEERPOMP

Prijs. € 5,50
Omschrijving.

vervaardigd uit aluminium lengte: 162mm Ø: 18mm

OPTIE 3

Afbeeldingslocatie: http://radiocentrum.com/images/producten/vtd3.jpg

DESOLDEERPOMP

Prijs. € 6,95
Omschrijving.

Lengte 190mm dikte 20mm van ABS kunststof

( bron : http://radiocentrum.com/ )

welke zou dan de beste keus zijn? (de gaatjes zijn kleiner dan 1m)
morgen hoop ik met mijn stage verslag klaar te zijn en dan ga ik mijn mobo onder handen nemen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
willy1986 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:46:

welke zou dan de beste keus zijn? (de gaatjes zijn kleiner dan 1m)
morgen hoop ik met mijn stage verslag klaar te zijn en dan ga ik mijn mobo onder handen nemen! >:)
De eerste en goedkoopste, Ik heb er een van Alu/ABS gekocht voor €1,40* en die werkt perfect **EDIT** Zelfde lengte en dikte (190mm x 20mm).

*Hoe kunnen ze het maken?....kinderarbeid? zo ja, stuur ik 'm meteen terug >:)

Iemand nog een HPT 370 chip liggen? Kan ik RAID op m'n ST6 maken :P

[ Voor 7% gewijzigd door KILLorBE op 17-01-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:57
Je kunt beter de-soldeerdraad kopen, dat werkt veel beter dan zo'n pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
PcFer schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:14:
Je kunt beter de-soldeerdraad kopen, dat werkt veel beter dan zo'n pomp.
Iedereen heeft zo zijn eigen ervaring/mening, ik heb zowel twee de-soldeerpompjes als een de-soldeer station en litze.

Persoonlijk vind ik litze klote om gaatjes open te maken, ik moet wel zeggen dat ik altijd een wat dikkere (bredere) litze heb gebruikt (1.5mm), en het rolletje van 0.8mm wat ik pas heb gekocht heb ik nog niet gebruikt.
Maar ik vind litze sowieso niet fijn werken, IMO is het goed om overtollig tin weg te halen bij het solderen van SMD.

Het (Weller) de-soldeer station is uiteraard ideaal voor dit soort monniken werk, maar ik moet daar nog (al 3 jaar ofzo) een voeding voor maken, dus doe ik alles, naar volle tevredenheid, met zo'n simpel pompje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
litze licht insmeren met soldeervet helpt erg goed:)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
naftebakje schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:22:
[......]
Je kunt het beste de bout op de soldeerlas houden. Dus print vast leggen, soldeerbout in de ene en de pomp in de andere hand. De las koelt erg snel af. En iedere paar gaatjes de pomp schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 08:48
optie 1 Afbeeldingslocatie: http://radiocentrum.com/images/producten/vtd4.jpg heb ik, en gaat al 2.5 jaar mee, en zuigt nog als een h**r, fantastich materiaal, met een goeie punt.
( koop er desnoods twee, als je denkt van serieus te prutsen ermee, dan kan je direct verderwerken als je het voor elkaar zou krijgen 1 kapot te krijgen. Dan nog is ie goedkoper)

Ik ken iem die de 3e optie heeft, en dat pompje zuigt minder sterk dan de mijne, en zijn punt trekt op niets meer. Die tweede heb ik ook al in iem zijn koffer zien zitten, terwijl hij het pompje van zijn buur gebruikte...

Name-change request: [solderen]Welk pompje is het beste? 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door naftebakje op 18-01-2005 19:43 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
ik heb vandaag Optie 1 €2,95 desoldeerpomp gekocht, ben nog bezig met dat K*T verslag :( ... als dat is gefixt kan ik aan de gang >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
* SA007 heeft ook die eerste

zuigen doet ie prima, maar me pa vind dat ie teveel lawaai maakt als ie op de kamer ernaast probeert te slapen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik heb met da_fox een weddenschap over de uitkomst hiervan.

Leuk verhaal overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Je leraar maakt het kennelijk niet uit of je je afspraken (bijv. werkstuk op tijd inleveren) wel/niet nakomt, maar je bent de tweakers hier wel een verklaring verschuldigd denk ik zo.

Een vriend van mij begon erover, hij zat de hele tijd te zeiken hoe geweldig het plan van dit topic was. En ik was ook heel erg benieuwd. Dus, laat iets weten! (kan ik meteen mijn geld innen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:09:
Als jij het doet, doe ik het met deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

Is van mijn Dell D2400, zou wel een Agp kunnen gebruiken :P
Psst, de datum op je digicam staat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
test!!!!!! ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dat betekent dat je de soldeervakjes op leeg gezogen? :*)
Of are you just kidding ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude, is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wil je hiermee zeggen dat je je opgesoldeerde AGP slot aan het testen bent?

In dat geval, leuk dat het is gelukt. :9

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het is bluf, voor wie het nog niet in de gaten had.
Waarom? Nou om te beginnen is de camera waarmee hij in de beginpost de foto gemaakt had, kwijtgeraakt. Wat verklaard waarom we nu geen foto's meer zullen zien.

Zo ontbraken er ook: "kijk, zo ziet mijn moederbord er van achter uit"-plaatjes, (wat wil zeggen dat het moederbord nooit is losgemaakt, en de post hierboven zelfs "vanaf" dat moederbord is) etc etc.

Misschien ook niet.

Moet eerlijk zeggen dat het nu wel erg spannend begint te worden : P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd mijne is nog niet los.. W8 op Willy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18
zeg dudes, allemaal leuk maar dit begint meer op een veel te lang durende CiP te lijken...

meld je morgen ziek ofzo en ga lekker solderen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
beetje "ouwe"foto's (van half uur geleden) maar ondertussen heb ik al 4 gaatjes suc6vol leeg :)

enne tweakers! ik wil geen rare uitspraken als "BLUF!" meer horen!

Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0TACz*yAWTk0JXeLHQWtd8Pz*H9iGBp0!JMvihe*1w0zRr7cLk17spparZL8U30o2ZANJ!a2J*PjY5sax4mviMtbF9PL5RH3RgiuZxFo10AcT56JATMJF3g/Afbeelding%20003.jpg?dc=4675506684730416443

Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0TADJAx8WE00JXeLHQWtd8Pz*H9iGBp0!pcSQMriPuPPfs0A03GFk*VYO7ay!Tg!pvU*wfCSyee5DKVIqWydvWLmEU4tCV7gHTi*PPsWI!GDpBaheuzyBqw/Afbeelding%20002.jpg?dc=4675506684328264338

ik hou jullie op de hoogte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Omg, succes, ik ben heel benieuwd!

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Veel sterkte :). Heb deze hele thread al dagen gevolgd. Hopelijk lukt het!

Xiled

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Doe voorzichtig en vooral niet overhaast! Als je je niet meer kan concentreren of het lukt ff niet met die gaatjes gaan dan morgen rustig verder.

Ik heb m'n geld op jou in gezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 16:38

Crusader

Arc Nature

Werkt het niet een stuk prettiger als je die CPU met mega cooler er even afhaalt?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy1986 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:12:
beetje "ouwe"foto's (van half uur geleden) maar ondertussen heb ik al 4 gaatjes suc6vol leeg :)

enne tweakers! ik wil geen rare uitspraken als "BLUF!" meer horen!

[afbeelding]

[afbeelding]

ik hou jullie op de hoogte....
WoooHoooo Succ6 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Als dit je lukt ga ik mn duron 850 van mn mobo afsolderen en er een socket opzetten :P

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
tot nu toe heb ik 34 gaatjes open....

alleen ligt er nu opeens een super mini klein dingetje (donkerbruin van 1mm en aan beide kanten vertind (smdtje??) op de tafel naast het mobo?!! 8)7 :X
maar hij doet t nog! _/-\o_

ik ga snel verder!....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmz geef het project nog steeds weinig kans. misschien is het wel mogelijk, maar heb je wel eens van eso / esd gehoord? ik zie niks van aarding aan jou/het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:20:
hmmmmz geef het project nog steeds weinig kans. misschien is het wel mogelijk, maar heb je wel eens van eso / esd gehoord? ik zie niks van aarding aan jou/het moederbord.
mjah maar hoe groot schat je het risico?
zeker < 10% afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb al genoeg met pc's gewerkt, en nog nooit geaard, en ik heb dus ook nog nooit iets gesloopt, dus ik denk niet dat je daar schrik voor moet hebben.
@TS, veel succes, ik kijk uit naar het resultaat, hoeveel gaatjes nog te gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
wat is dat ESD :P

tweakers! het mobo werkt nog steeds! :)

en na alle gaatjes te hebben gecontroleerd heb ik maar direct het AGP-slot er in geduwd :9
en jaa tuurlijk geloven sommige tweakers het niet.... vandaar maar ff een foto

Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0RgAAAAYVQu8JXeLHQWtd8GNvRsunOUctXXi5jH5MX2QVv6LqnxrFhBvzG*YQMCrKupYdvZQsYhnQaC70Lywpqr5H9Q8TOXkN2NH3utXwa68/Afbeelding.jpg?dc=4675506693853638035

ik ga vanavond nog beginne met solderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:20:
ESD is al meerdere malen in het topic gezegd ;)

TS: Het zou erg geweldig zijn als je dit werkend krijgt! :D Ben erg benieuwd :)

edit: waaaaah, hulde! \o/

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie op 20-01-2005 21:50 ]

C:\>_

Pagina: 1 2 3 4 Laatste