DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 40 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ah, van de verschillende versies was ik niet bewust ( ik dacht dat die 100% compatibele waren). Ik heb zelf een adalight.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:34
[/quote]
Satom schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:14:
[...]
De manier van bevestigen van de leds is zeker een leuke manier :) Een makkelijker manier dan waaraan ik zat te denken!

Klopt het dat het niet vast zit op de beugels?
De kabelgoot zit inderdaad niet vast aan de beugels. Bij de TV zitten de (vesa?) schroefgaten aan de hoge kant (hoger dan ik gewend ik ben).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23296639/Raspberry%20Pi/Ambilight/2014-02-27%2018.40.41.jpg

In elke beugel heb ik een schroef en moer gedraaid. In de kabelgoot heb ik twee gaten geboord die over de moeren passen. Hiermee wordt als het ware de positie bepaald. Tevens staken de beugels verder uit dan de kabelgoot, deze heb ik omhoog gebogen. Op deze manier verwacht ik niet dat de kabelgoot van zijn plek komt. De beugels heb ik vanavond zwart gespoten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23296639/Raspberry%20Pi/Ambilight/2014-02-27%2018.41.25.jpg

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:59

Satom

Verzamel ervaringen

alesandro_46 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:27:
[/quote]

[...]

De kabelgoot zit inderdaad niet vast aan de beugels. Bij de TV zitten de (vesa?) schroefgaten aan de hoge kant (hoger dan ik gewend ik ben).

[afbeelding]

In elke beugel heb ik een schroef en moer gedraaid. In de kabelgoot heb ik twee gaten geboord die over de moeren passen. Hiermee wordt als het ware de positie bepaald. Tevens staken de beugels verder uit dan de kabelgoot, deze heb ik omhoog gebogen. Op deze manier verwacht ik niet dat de kabelgoot van zijn plek komt. De beugels heb ik vanavond zwart gespoten.

[afbeelding]
Helemaal top! Bedankt voor je reactie, vind dit een geweldige manier.. Ga er zelf binnenkort mee aan de gang :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
Al een kleine sneak preview van JambiLight ;) Een java ambilight implementatie die ik aan het maken ben.

Is volledig dynamisch instelbaar qua aantal leds en zones van het scherm. Ik ga dit weekend de eerste beta versie releasen samen met een blogpost en een nieuwe deftige video.

Voorlopig deze teaser video (waar men camera wat auto focus kuren had, en ik men diascherm nog niet achter de tv had gemonteerd).

De code staat op github en kan je hier vinden: https://github.com/beele/JambiLight
De bedoeling is om hier een native screencapture aan toe te voegen (a la OBS met de backbuffer van DirectX) maar dit voor in de toekomst. (Of gewoon video ophalen van een capture card of video stream...)

Voor de mensen die wat meer willen weten over hoe alles berekend wordt: https://github.com/beele/...cumentation.docx?raw=true

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

beele schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:17:
Al een kleine sneak preview van JambiLight ;) Een java ambilight implementatie die ik aan het maken ben.

Is volledig dynamisch instelbaar qua aantal leds en zones van het scherm. Ik ga dit weekend de eerste beta versie releasen samen met een blogpost en een nieuwe deftige video.

[knip]

To be continued...
bookmarked! 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Iemand ervaring met Lightpack icm een Arduino Uno R3?
Heb het nu draaiend aangezien ik gewsitched ben naar een WIndows omgeving maar wat gaat dat met horte en stoten zeg de kleur veranderingen.
Ben ik mogelijk wat vergeten in de settings? Is nu nog vrij standaard namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:33

HaTe

haat niet

beele schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:17:

Voorlopig deze teaser video (waar men camera wat auto focus kuren had, en ik men diascherm nog niet achter de tv had gemonteerd).

[video]

De code staat op github en kan je hier vinden: https://github.com/beele/JambiLight
De bedoeling is om hier een native screencapture aan toe te voegen (a la OBS met de backbuffer van DirectX) maar dit voor in de toekomst. (Of gewoon video ophalen van een capture card of video stream...)

Voor de mensen die wat meer willen weten over hoe alles berekend wordt: https://github.com/beele/...cumentation.docx?raw=true

To be continued...
Interessant :) Is het een schoolproject of voor de lol/eigen belang?
Ik denk dat native screencapture wel een must is, hoe doe je het nu? Aero uitschakelen zou sowieso niet moeten.

En kan je ook compatibiliteit met MediaPortal inbouwen? Ik weet niet hoe ik je goed op weg kan helpen, maar misschien dat dit helpt, het is een oude patch die in MediaPortal gebouwd diende te worden, nu zit het er standaard in. Naast dit is er op nog een plugin nodig, zoals deze voor AtmoWin

edit, dit helpt misschien meer:
http://issues.team-mediaportal.com/browse/MP1-4248
https://github.com/MediaP...8e0e0f513fc9666dda4c1fabc

[ Voor 22% gewijzigd door HaTe op 28-02-2014 22:56 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 16:42

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

HaTe schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:05:
[...]

Ik denk dat native screencapture wel een must is, hoe doe je het nu? Aero uitschakelen zou sowieso niet moeten.

En kan je ook compatibiliteit met MediaPortal inbouwen? Ik weet niet hoe ik je goed op weg kan helpen, maar misschien dat dit helpt, het is een oude patch die in MediaPortal gebouwd diende te worden, nu zit het er standaard in. Naast dit is er op nog een plugin nodig, zoals deze voor AtmoWin
haha ik had ook direct de neiging om te vragen om compatabiliteit met xbmc en lightpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvmuis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-07 18:44
Owkee.....
Eindelijk mijn ws2801 ledstrip binnen (96 leds / 3 meter). Aangesloten op mijn Pi draaiend op Raspbmc met Hyperion geïnstalleerd.
Ik had er een voeding van 5V - 6A bij besteld. Na het aansluiten begon de aansluiting bij de jack van de voeding direct te roken door de hitte.

Gelukkig werkt de ledstrip zelf nog wel. Wanneer ik hem rechtstreeks op de Pi aansluit, dus ook de voeding. Alleen levert deze uiteraard niet genoeg stroom waardoor hij uitvalt na korte tijd.

Volgens berekening zou ik toch 6A nodig moeten hebben of heb ik dit mis? Of maakt het misschien uit dat de power supply uit China komt wat betreft netspanning? Kan iemand mij hier meer over vertellen of wat voor voeding ik nodig zou moeten hebben?

Al vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 23:17

TRaSH

koffie ?

ik heb op de XBMC forum gelezen dat iemand een 5V-10A voeding gebruikt zonder issue,
staat er op de voeding wel 220V ?
welke voeding heb je gekocht ? (evt. link)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvmuis
Dit is de voeding die ik gekocht heb;
http://www.ebay.nl/itm/310776458871?ssPageName=STRK:null:IT

Net overigens provisorisch een 5V - 2A voeding van mijn USB hub aangesloten. Die lijkt genoeg power te geven voor alle 96 leds. Alle effecten via Hyperion App werken vlekkeloos.
Bij lopen van een film zag ik dat zelfs bij zwart scherm leds wel blauw blijven en dus niet uit gaan. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

heb mijn voeding ook bij hun besteld,
mijn led strips trouwens ook
ben benieuwd.
heb gelezen als de leds niet mee werken komt dat vaak omdat ze niet genoeg stroom krijgen.
op de adalight forum raden ze zelf aan om aan 2 kanten een led strip te voeden

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvmuis
Hmm, mijn instellingen heb ik gezet op "grabMenu" : false
Toch pakt hyperion de menu kleuren. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

wvmuis schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:27:
Dit is de voeding die ik gekocht heb;
http://www.ebay.nl/itm/310776458871?ssPageName=STRK:null:IT

Net overigens provisorisch een 5V - 2A voeding van mijn USB hub aangesloten. Die lijkt genoeg power te geven voor alle 96 leds. Alle effecten via Hyperion App werken vlekkeloos.
Bij lopen van een film zag ik dat zelfs bij zwart scherm leds wel blauw blijven en dus niet uit gaan. Iemand daar ervaring mee?
Bij Hyperion is zwart inderdaad niet zo dat de leds uit gezet worden, bij mij word het dan lichtjes paars. Bij Ambi-TV daarentegen is zwart wel echt led uit :9

[ Voor 4% gewijzigd door Satom op 03-03-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Satom schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:01:
[...]
Bij Hyperion is zwart inderdaad niet zo dat de leds uit gezet worden, bij mij word het dan lichtjes paars. Bij Ambi-TV daarentegen is zwart wel echt led uit :9
Dit kan je aanpassen. Heb het zelf wel voor elkaar dat ze uitgaan bij zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Slurpie schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:04:
[...]

Dit kan je aanpassen. Heb het zelf wel voor elkaar dat ze uitgaan bij zwart beeld.
Gewoon in de config file neem ik aan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
HaTe schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:05:
[...]

edit, dit helpt misschien meer:
http://issues.team-mediaportal.com/browse/MP1-4248
https://github.com/MediaP...8e0e0f513fc9666dda4c1fabc
Dit maak ik voor mezelf, ben al enkele jaren geen student meer hoor.

Screencapture is momenteel via java (welke intern een bitblt met c++ doet). Dit werkt goed met en zonder aero. En werkt ook als xbmc aanstaat.

Momenteel heb ik geen nood aan een mediaportal plugin, maar het is open source, so be my guest!

P.s. door wat onverwachte wendingen dit weekend ben ik nog niet aan een eerste release van de binaries gekomen en ook nog geen nieuwe video kunnen maken. Geen nood it's coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

beele schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:54:
[...]
[knip]

P.s. door wat onverwachte wendingen dit weekend ben ik nog niet aan een eerste release van de binaries gekomen en ook nog geen nieuwe video kunnen maken. Geen nood it's coming!
Had uit nieuwsgierigheid je website al regelmatig bezocht het afgelopen weekeinde, maar nu is duidelijk waarom ik daar steeds maar geen download kon vinden. Ben benieuwd, dus laat het maar coming ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 19:45
Hallo ik ben vorige week aan de slag gegaan met een eigen ambilight build maar loop nu toch echt vast.
Ik heb een ws2801 strip aan een 5 volt adapter (10A) en de clock en data en ground aan mijn raspberry pi gekoppeld. vervolgens eerst met boblight geprobeerd de boel aan de praat te krijgen en daarna met hyperion. Maar wat ik ook doe alleen het 1ste ledje van de string gaat branden. Dat gebeurd zodra ik de ledstrip aan de stroom gooi. Clock en Data heb ik al een keer omgewisseld maar niets helpt. wie o wie kan mij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvmuis
@kolk11
Weet je zeker dat je clock en data aan de juiste kant van de led strip/string hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
wvmuis schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:39:
@kolk11
Weet je zeker dat je clock en data aan de juiste kant van de led strip/string hebt aangesloten?
Ik heb vanaf de Rpi de clock en data aan de leds gesoldeerd waarbij het pijltje op de ledstring van deze bedrading af wijst (of had het juist precies andersom gemoeten het pijltje richting de draadjes naar de Rpi?)

zou het misschien kunnen dat ik een te dunne draad gebruikt heb voor data en clock (gewoon standaard computerdraadjes met jumpertjes eraan; voor bijv. hdd led), dacht dat dit niet zo heel veel uit zou moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Weet iemand een betere manier om je leds in Lightpack/Prismatik te organiseren ipv de default options?
Is gewoon een drama al die leds op hun juiste positie en grote te krijgen.
Moet toch anders kunnen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@schumi, geen positief succes gehad met Ambibox? Dat werkt niet voor jou?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
hardware-lover schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:44:
@schumi, geen positief succes gehad met Ambibox? Dat werkt niet voor jou?
Nou ja, het werkte wel maar had het idee dat het niet goed functioneerde en de kleuren beetje vreemd overkwamen. (Nu zijn die van Lightpack ook niet alles)
Vond de kleuren met Boblight toch realistischer maar dan heb ik niet altijd de ambilight aan (X11 idee) wat mijn voorkeur heeft. Ook vind ik de AmbiBox integratie in XBMC ook niet echt spannend.

Kwam trouwens wel een plugin voor XBMC tegen welke kan communiceren met Lightpack http://www.reddit.com/r/L...ments/1wh45a/xbmc_plugin/

Systeempje draait nu eindelijk dus was niet van plan veel er aan te gaan slopen, misschien dat ik op ander systeem alsnog even AmbiBox test. Kijken of ik die IR server aan de gang kan krijgen. Geen idee wat het doet/kan.

Andere argumenten waarom AmbiBox te gebruiken, resources misschien?

Edit:
Ambilight installed en getest met Use backlight en dat lijkt te werken. Vervolgens start ik XBMC op (Gotham beta 1), AmbiBox connected, juiste profiel geselecteerd maar geen leds die branden :?

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 05-03-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

schumi2004 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:51:
[...]

Nou ja, het werkte wel maar had het idee dat het niet goed functioneerde en de kleuren beetje vreemd overkwamen. (Nu zijn die van Lightpack ook niet alles)
Vond de kleuren met Boblight toch realistischer maar dan heb ik niet altijd de ambilight aan (X11 idee) wat mijn voorkeur heeft. Ook vind ik de AmbiBox integratie in XBMC ook niet echt spannend.

Kwam trouwens wel een plugin voor XBMC tegen welke kan communiceren met Lightpack http://www.reddit.com/r/L...ments/1wh45a/xbmc_plugin/

Systeempje draait nu eindelijk dus was niet van plan veel er aan te gaan slopen, misschien dat ik op ander systeem alsnog even AmbiBox test. Kijken of ik die IR server aan de gang kan krijgen. Geen idee wat het doet/kan.

Andere argumenten waarom AmbiBox te gebruiken, resources misschien?

Edit:
Ambilight installed en getest met Use backlight en dat lijkt te werken. Vervolgens start ik XBMC op (Gotham beta 1), AmbiBox connected, juiste profiel geselecteerd maar geen leds die branden :?
Ik zal vanavond, als de TV vrijkomt (zal niet vroeg zijn ben ik bang), ook eens de beta1 gaan installeren en kijken wat er met Ambibox actief gaat gebeuren.

Edit: Beta1 schoon geïnstalleerd. Bij eerste start meld XBMC dat Ambibox actief is, en dat klopt ook. Daarna de meest voorkomende instellingen voor audio/video goed gezet, video-folder toegevoegd, film gestart en het standaard gekozen licht profiel lijkt toch heel erg aardig te kloppen. Ik heb een Lightpack-kloon met 10 strips à 6 leds. Geen 25/50 afzonderlijke leds met ieder hun eigen kleur. Die heb ik wel ergens liggen maar is nooit achter de TV geplaatst, vond het persoonlijk te rommelig.

Afijn, standaard draait het voor mij meteen goed en de LED kleuren komen prima overeen met wat ik op het scherm te zien krijg. Moet nog wel even ergens wat in het Ambibox script aanpassen bij XBMC, want het licht gaat uit als XBMC wordt afgesloten en dat is natuurlijk niet de bedoeling ;)

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 06-03-2014 02:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door Boinkie op 07-03-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
hardware-lover schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Had uit nieuwsgierigheid je website al regelmatig bezocht het afgelopen weekeinde, maar nu is duidelijk waarom ik daar steeds maar geen download kon vinden. Ben benieuwd, dus laat het maar coming ;)
De post met beta binary staat op men website! => http://www.beeles-place.be/?p=687

Heb wel nog geen tijd gehad om een nieuwe video te maken, maar aan de functionaliteit is niet meer zo veel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Satom schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:15:
[...]
Gewoon in de config file neem ik aan? :+
Ja in de conifg file. al moet ik zeggen dat het behoorlijk spelen is met de settings.
Hoe vloeiend het loop en dergelijk is nog al tricky heb ik ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Ik heb al heel wat gelezen op diverse forums en ook hier. Ik kom mijn probleem ook tegen maar lees nergens een oplossing.

Ik heb een ws 2801 ledstrip gekoppeld aan een 5v 10 a powerblock. zodra ik deze aansluit gaat alleen het eerste ledje branden. vervolgens heb ik een schone installatie gemaakt op mijn Rpi RaspBMC en daarna de tutorial gevolgd om hyperion te installeren. vervolgens een config file aangemaakt (mogelijk met fouten) het enige wat ik gewijzigd heb zijn het aantal leds omdat ik van het overige niet goed weet wat het is (Newbie). Dus de rest maar zo gelaten. Wanneer ik het hele zaakje aan mijn Rpi hang (clock data en ground) blijft nog altijd het 1ste ledje branden zodra ik de stroom erop zet. Als ik de Rpi opstart gebeurd er verder niets. Clock en data heb ik al een keer omgewisseld maar dit heeft verder geen resultaat.

Omdat ik de strip doormidden geknipt heb ben ik ook met dit overige stuk aan de haal gegaan zelfde resultaat. Wanneer ik de strip aan de andere kant aansluit (dus tegen de pijl in) gaat alleen de laatste led branden.

Zijn er instellingen die ik nog moet aanbrengen in de hyperion config file? of in XBMC?
Hoe kan ik testen of mijn strip niet goed is.
Wie heeft er een ander idee? graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Heb je wel met de Hyperion Config app een config bestand aangemaakt? Hierin geef je aan welke soort LED je gebruikt (dus de WS2801) en de hoeveelheid LEDs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Jazeker zie mijn post; vervolgens een config file aangemaakt (mogelijk met fouten) het enige wat ik gewijzigd heb zijn het aantal leds omdat ik van het overige niet goed weet wat het is (Newbie). Dus de rest maar zo gelaten. ws2801 wel als strip gekozen

En uiteraard ook in Naar de rpi gekopieerd en het origineel overschreven

[ Voor 100% gewijzigd door kolk11 op 10-03-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
kolk11 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:30:
Jazeker zie mijn post; vervolgens een config file aangemaakt (mogelijk met fouten) het enige wat ik gewijzigd heb zijn het aantal leds omdat ik van het overige niet goed weet wat het is (Newbie). Dus de rest maar zo gelaten. ws2801 wel als strip gekozen

En uiteraard ook in Naar de rpi gekopieerd en het origineel overschreven
En heb je een ground lopen van je ledstrip naar je pi?
En geeft het hyper_remote commando geen fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Ik heb connector gemaakt aan de bedrading van mijn ledstrip en vanaf deze connector loopt er idd een ground naar de pi. Ik ben erg nieuw in deze materie en gebruik voor commandos putty maar misschien moet dit ook wel anders. Hulp hierbij is welkom.

Ik begreep van een duits forum dat ik met dit commando: hyperion-remote -c red iig alle leds rood moet kunnen krijgen. Ik ga ervanuit dat ik dit commando via putty moet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Nu online
Dat klopt inderdaad. Als het eerste ledje alleen brand is het een aarde probleem of je datakabels zijn te lang.

Heb je een kabel van je ground van de Pi aan de ground van de leds gekoppeld en ook de ground van de voeding aan de deze ground?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
ja de ground is helemaal zoals jij omschrijft.
ik heb de datakabels nu slechts 30cm en gebruik nu een deel van de ws2801 strip om mee te testen.
heb alles aangesloten bij het aansluiten lichten alle ledjes even op en nu zijn ze allemaal uit.
Nu wil ik dus kijken of ik via Putty reactie kan krijgen. Ik heb ingelogd als root.
als ik dan intyp hyperion-remote -c red krijg ik de volgende error: hyperion-remote: error while loading shared libraries: libQtGui.so.4: cannot open shared object file: No such file or directory
het lijkt er dus op dat hyperion niet goed is geinstalleerd?

Edit. Dus hyperion opnieuw geinstalleerd en herstart vervolgens hyperion remote alles rood proberen te krijgen.... root@raspbmc:~# hyperion-remote -c red Connected to localhost:19444 Set color to 255 0 0

Geen error dus maar geen ledje gaat er branden. doe ik iets fout in de config tool? of behoeft xbmc nog aanpassingen oid?

Edit 2: ook de android app heb ik aan de praat gekregen en geeft geen errors maar nog altijd dus geen ledlampjes die gaan branden...

[ Voor 28% gewijzigd door kolk11 op 10-03-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Nu online
Ik weet het niet zeker maar als je ledjes allemaal uit zijn betekend het in ieder geval dat je data kabels werken. Nu is het een kwestie van de software werkend krijgen. Als je Pi hebt opgestart en je doet ps aux, zie je dan de hyperion deamon draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Als je:

code:
1
cd /dev/

doet en vervolgens

code:
1
ls -a

Krijg je de inhoud van de map te zien, hier moet volgens mij ook een spidev instaan(?) Weet het even niet helemaal zeker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
@boinkie @satoom Bedankt voor jullie reacties.
Gisteravond starte ik de Pi opnieuw of toch niet... Hij deed helemaal niets meer. Kaart geformatteerd gereflashed andere sd kaart geprobeerd andere voeding eraan. niets hielp dus... voorlopig even on hold totdat ik weer een nieuwe Pi heb. Mogelijk was deze al defect en werkte het daarom niet? Het enige wat er nog gebeurde was het rode lampje en een ontzettend hete cpu

Edit!!!!

Na mijn pi te hebben teruggestuurd een nieuwe ontvangen (hij bleek idd kapot). Nieuwe installatie en ... alles werkt!!!! Nu begint het eeuwige gepiel om een goede config file te maken! ALs daar nog tips en ideen voor zijn hou ik me aanbevolen!

[ Voor 34% gewijzigd door kolk11 op 15-03-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Wellicht is dit niet perse de plek maar stel hier toch mijn vraag. Ik heb eindelijk de boel aan de praat gekregen en ben vooralsnog tevreden. (zie bericht hierboven) Geel en oranje kleuren moet ik nog beter voor elkaar zien te krijgen maar daarvoor moet ik nog eens goed puzzelen met de hyperion config tool (tips mag altijd). Ik heb nu nog 1 ding dat ik niet opgelost krijg. 1. audio Ik heb mijn raspberry rechtstreeks via hdmi naar tv en van tv naar versterker met optische kabel. Nu krijg ik wel dolby digital door maar dts wordt terug gezet naar digital 2.0 de instellingen in raspbmc staan bij mijn weten allemaal goed. Ook heb ik hdmi_force_edid_audio=1 toegevoegd aan de config.txt (allowing passthrough of DTS/AC3 even when not reported as supported) dit leverde op dat ik dolby digital wel door krijg op mijn versterker maar dts blijft dus gewoon stereo.
ALs ik rechtstreeks van de NAS naar de tv stream wordt het dts signaal wel gewoon doorgegeven.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

heeft niks met de ambilight te maken lijkt me ?
je zou meer hulp kunnen krijgen als je het in de juiste topic plaatst.
bv de xbmc topic of op de xbmc forum een kijkje neemt.

probleem lijkt me dat je TV geen DTS ondersteund en vandaar dat je reciever het geluid van je TV overneemt en die is 99% 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukei
  • Laatst online: 01-10 16:18

powerball makes the world diverent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 15:52
Goede middag,

zou 1 van deze strips ook gewoon kunnen werken met de raspberry pi als ambilight?

http://ledworld.nl/led-strips/rgb-led-strip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
sjoemie1985 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:14:
Goede middag,

zou 1 van deze strips ook gewoon kunnen werken met de raspberry pi als ambilight?

http://ledworld.nl/led-strips/rgb-led-strip.html
De LED's van deze strips zijn niet individueel aanstuurbaar en zijn dan ook niet geschikt om te gebruiken voor ambilight.

Je kunt het beste op Ebay zoeken naar geschikte strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
ah oke, dan ga ik daar maar even kijken en bestellen :)
dacht namelijk dat het ongeveer de zelfde zijn.
maar die zijn dus niet individueel aan te sturen :)

ik moet dus een ledstrip van het type WS2801 ?

[ Voor 13% gewijzigd door sjoemie1985 op 17-03-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
sjoemie1985 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:12:
ah oke, dan ga ik daar maar even kijken en bestellen :)
dacht namelijk dat het ongeveer de zelfde zijn.
maar die zijn dus niet individueel aan te sturen :)

ik moet dus een ledstrip van het type WS2801 ?
De vier 'smaken' addressable LED strips die ik ken zijn:
  • WS2801
  • WS2812
  • HL1606
  • LPD8806
Waarvan WS2801 volgens mij de meest gangbare is, maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ebay
deze heb ik gekocht,
wat wel lekker is van deze is dat er van die stekkers opzitten die je meteen kan gebruiken voor je voeding,
heb ook van die hoekjes erbij genomen omdat mijn soldeer kunsten niet zo denderend zijn.

aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
thanks voor de info :)
ik denk dat ik dan ook die van aliexpress ga bestellen.

Volgende vraag:
Hoe bepaal je het aantal leds dat je nodig hebt voor de tv?
De grootste tv die ik heb is een 40 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
TRaSH schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:10:
ebay
deze heb ik gekocht,
wat wel lekker is van deze is dat er van die stekkers opzitten die je meteen kan gebruiken voor je voeding,
heb ook van die hoekjes erbij genomen omdat mijn soldeer kunsten niet zo denderend zijn.

aliexpress
Waar heb je die hoekjes gekocht? Ik heb deze wel gevonden, maar dat zijn hoekjes die je moet solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
TRaSH schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:10:
ebay
deze heb ik gekocht,

aliexpress
hoe heb jij ze eigenlijk betaald? :$
Het lukt mij namelijk niet met paypal :'(
krjig dan een melding dat de betaling niet over gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

deze hoekjes

ik heb ze met paypal betaald op ebay,
weet trouwens niet of die van aliexpress ook van die mooie stekkers heeft.
de rol is 5 meter dus je heb daar wel genoeg aan neem ik aan voor een 40" TV
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/S3wtUm41

dit zijn de onderdelen wat ik gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
die fast dispatch, zou die ook werken op een Rpi?
of moet ik dan een ander plaatje hebben en waarvoor dient die fast dispatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
@TRaSH
Waarom doe je de hoeken niet verlichten?

Ik zie dat meer mensen doen maar lijkt mij dat je dan een soort van "dode" hoek krijgt.
Ik zelf heb wel de de hoeken van een led voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Die hoekjes zijn niet geschikt voor je ledstrip, je moet hoekjes hebben voor ledstrips van 12mm breed.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
hoe heb jij bepaald hoeveel leds er langs de zijden moesten komen?
Ik neem aan dat je boven en onder zijde de zelfde aantal leds geplaatst hebt en links en rechts ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
schumi2004 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:16:
@TRaSH

Ik zie dat meer mensen doen maar lijkt mij dat je dan een soort van "dode" hoek krijgt.
Kijkend naar dit filmpje lijkt het me lastig om in de hoeken een LED te krijgen? Hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
alesandro_46 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:37:
[...]

Kijkend naar dit filmpje lijkt het me lastig om in de hoeken een LED te krijgen? Hoe heb je dit opgelost?
Ik heb andere leds, led strands ipv strips, maar dan nog moet het wel mogelijk zijn lijkt me. Als ik naar filmpje kijk houd hij wel erg veel ruimte tussen de leds op de hoeken maar dat is mij mening. Ik zou zelf proberen de afstand tussen de leds bij doorknippen dezelfde afstand te laten behouden als normaal.

Edit:
Filmpje maar even helemaal afgekeken en het lijkt mee te vallen met licht verlies in de hoeken dus het zal wel mee vallen denk.

@TRaSH
Hebben die leds een plak strip op achterzijde of niet?

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 19-03-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
die man had er op zich iets van 31 of 32 van kunnen maken, maar heeft er maar 29 gebruikt op de boven rand.

Ik heb zelf mijn tv aan zo'n ikea meubel hangen.
dus zo'n kast met secial achterwand (in mijn geval mat glas)
dan zou het bij mij mooi zijn om ook de onder rand te doen, en de eventuele kabels kan ik mooi door de achter wand halen zodat je er niks meer van ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Ik ben erg tevreden met mijn setup nu. Ik heb geen strip aan de onderzijde van de tv alleen zijkant en boven.
Om leds in de hoeken te krijgen zul je moeten solderen, dan kan je je strip maximaal door laten lopen. Ik kon gelukkig de juiste spullen krijgen op mijn werk en heb eens wat gepruts. Mij is het vrij gemakkelijk gelukt om de boel te solderen (was voor mij de eerste keer weer sinds de brugklas :P ). Hier een filmpje van het resultaat. Mijn tv zit erg dicht op de muur 2 cm, dus ik heb ik een strip gebruikt. vaak hebben deze idd een zelf klevende achterzijde (3M).
Hier een filmpje van het resultaat: YouTube: Raspberry pi Hyperion ambilight setup

Als je geinteresseerd bent in de hyperion config file kijk hier: https://drive.google.com/...6QjJ5ZkE/edit?usp=sharing

[ Voor 14% gewijzigd door kolk11 op 19-03-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door kolk11 op 19-03-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 14:33
Ik ben ook bezig een DIY ambilight te maken, ik wil graag de mogelijkheid hebben om met zowel TV kijken, gamen op de Xbox of een film kijken vanaf de AppleTV de ambilight aan te sturen. Weten jullie of het mogelijk is om met een scartbreakout het input signaal (dus één van bovengenoemde opties) terug te sturen via composite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

HDMI auto-splitter bedoel? Dat is wat ik gebruik om Ambilight te kunnen gebruiken voor de HD Recorder (Humax), PS4, Pi met XBMC zonder zelf de kabels te hoeven te verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Wat een prut paypal, :( kan geen eens een betaling doen via ebay :( omdat hun beveiliging dit zou blokkeren.
terwijl ik op ebay zie dat het bedrijf of de verkoper goed staat aan geschreven.
en heb de zelfde onderdelen proberen te bestellen als trash.

En hebben jullie het ook zo aan de praat dat het ook werkt met televisie beelden Ik maak alleen wel gebruik van zo'n CI+ module om digitale tv te kijken?

[ Voor 71% gewijzigd door sjoemie1985 op 20-03-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Ik maak gebruik van een HD Recorder om TV te kijken (Humax om precies te zijn). Volgens mij is het anders niet mogelijk(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
dat is inderdaad wel jammer als dat niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lijkt wel te kunnen middels de S-Video out die via SCART wordt aangeboden, zie dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://bite-in.com/wp-content/uploads/2013/12/Drawing2.jpg

Bron: http://bite-in.com/?p=9

Je hebt dan wel een capture-device nodig die meerdere inputs heeft, en zelf regelen dat ie voor TV de ene, en voor overige bronnen de andere input gebruikt.

Heb trouwens geen idee of dat voor CI+ werkt en voor welke merken..

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-03-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

schumi2004 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:16:
@TRaSH

zou niet weten hoe,
had eerst getest of je ze zeg maar kan buigen maar dat lukt niet lekker.
en mijn soldeer kunsten zijn uitermate slecht.
zou weinig van de led strips overblijven
en ja de led strips hebben plakstrips aan de achterkant
Bas Post schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:27:
Die hoekjes zijn niet geschikt voor je ledstrip, je moet hoekjes hebben voor ledstrips van 12mm breed.
klopt kwam ik later ook achter moest dus hier en daar wat knippen.
heb ebay e.d. afgezocht of ze bestaan voor 12 mm led strips maar die zijn er blijkbaar niet,
of ik kan het gewoon niet vinden.
sjoemie1985 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:27:
hoe heb jij bepaald hoeveel leds er langs de zijden moesten komen?
Ik neem aan dat je boven en onder zijde de zelfde aantal leds geplaatst hebt en links en rechts ook?
links en rechts evenveel en boven in 24 en onderin 22 (11 aan beide kanten mijn tv staat op een poot)
valt allemaal in te stellen met AmbiBox of boblight.

maar had wat issues met de strips of arduino weet niet wat het is,
maar met een test filmpje die de kleuren na loopt geeft hij groene flashes,
behalve met wit.
de color swirl deed hij prima.
ben even wat wezen rommellen en toen deed de hele set niks meer,
af en toe knipperen een paar leds.
als ik de arduino process start zegt hij dat de com poort bezet is zelfs als niks mee loopt (dus geen boblight of AmbiBox op de achtergrond)
denk dat de Arduino een omnaaier heeft gehad ofzo geen idee.
als ik weer wat geld over heb en weer zin zal ik misschien een nieuwe arduino kopen en kijken of het daar aan lag of aan de ledstrip.
sjoemie1985 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:56:
Wat een prut paypal, :( kan geen eens een betaling doen via ebay :( omdat hun beveiliging dit zou blokkeren.
terwijl ik op ebay zie dat het bedrijf of de verkoper goed staat aan geschreven.
en heb de zelfde onderdelen proberen te bestellen als trash.
ik heb ook alles betaald met paypal,
heb je je paypal account wel geverifieerd ?
let je wel op dat de hoekjes niet nodig zijn.
heb trouwens ook jumper kabels besteld geloof niet dat die tussen de lijst zat

[ Voor 12% gewijzigd door TRaSH op 20-03-2014 18:02 . Reden: reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 19:06
Ik heb laatst een goedkope easycap grabber gekocht. Ik wist niet dat er clones van waren en de foto's bij het product toonden de officiele, maar ik kreeg een iets andere.
Nu heb ik eindelijk alles werkend met hyperion en v4l2 maar ik krijg de kleuren van de video capture niet goed. (De kleuren van de led strip komen dus wel overeen met het beeld dat uit de grabber komt!) De grabber wordt herkend als een USB capture device van het merk Arkmedia. Over dit type kan ik geen info vinden op internet.

Standaard is het beeld veel te roze en als ik mplayer start met de optie -tv hue:98 dan is het beeld redelijk, een hue van -100 t/m 97 geeft roze, 99 en honderd weer andere kleuren.
De kleuren zijn nog niet helemaal wat ze moeten zijn, maar de opties brightness, saturation en contrast helpen niet. Vooral de saturation en contrast horen anders te zijn. Iemand een idee of ik dit aan kan passen?
Zou vlc meer mogelijkheden hebben? Of moet ik de juiste usb grabber kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Volgens mij heb ik dit probleem eens eerder gelezen, deze beste persoon heeft uiteindelijk een nieuwe (niet-)kloon versie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 14:33
CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:57:
Lijkt wel te kunnen middels de S-Video out die via SCART wordt aangeboden, zie dit plaatje:
[afbeelding]

Je hebt dan wel een capture-device nodig die meerdere inputs heeft, en zelf regelen dat ie voor TV de ene, en voor overige bronnen de andere input gebruikt.

Het is niet zo dat bijv. met de S-video out de HDMI input van bijvoorbeeld mijn Xbox kan cappen? daar heb ik een losse converter voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukei
  • Laatst online: 01-10 16:18
Afgelopen paar weken ben ik me er ook steeds meer in gaan verdiepen, wil het gaan doen voor een beamerscherm.

Volgens mij is het effect van losse led's wel mooier dan een led-strip of zijn jullie dat niet mij eens?

powerball makes the world diverent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
Zo, even een kleine status update!

Ik ben ondertussen begonnen aan een xbmc plugin, en deze werkt ook al voor het grootste deel. Enkel nog wat extra error handling toevoegen. Een tweede beta build is hopelijk voor eind volgende week, met een zo goed als afgewerkte xbmc plugin.

https://github.com/beele/JambiLight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
hey TRaSH ik zie dat je een Arduino compatible Revision 3 R3 Leonardo - with Free USB Cable
in je lijstje hebt staan.
werkt deze gewoon met de raspberry pi B?
en waarvoor dient deze?

En het is me gisteren eindelijk gelukt te betalen via paypal.
misschien dat een paar dagen niet proberen te betalen toch zijn vruchten heeft afgeworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

de arduino is er puur om de ledstrips aan te sturen meer niet,
voor de pi zou je ook kunnen kijken naar hyperion,
geloof dat ze dan de pi gebruiken voor het aansturen van de leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Leon- schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:43:
[...]

Het is niet zo dat bijv. met de S-video out de HDMI input van bijvoorbeeld mijn Xbox kan cappen? daar heb ik een losse converter voor nodig?
Geen idee eigenlijk.. Kan maar zo van de TV afhangen onder welke omstandigheden die S-video-out.

[google=tv svideo out hdmi]

4e hit:
http://forum.stmlabs.com/...ead.php?tid=11053&page=10
RE: Hyperion - an ambilight clone - iLLiac4 - 11-01-2013 10:32 AM

Tnx for info. Does your tv also forwards the hdmi input to scart(svideo) out simultaniously?

RE: Hyperion - an ambilight clone - mcobit - 11-01-2013 10:34 AM

That's a good question... Have to try that.

Edit: Yes, it works with my bluray player connected to the tv via hdmi.
Dus het kan werken..

Maar even verderop:
My Sony TV does not do this. It only forwards the analog inputs and tv tuner output to the scart analog output. I guess it is a DRM matter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 04-10 22:57

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Iemand die ervaring heeft met precies deze setup? Ben benieuwd welke HDMI splitter enigszins OK is om te gebruiken. Aan de ene kant zat ik te denken om raspbmc te gebruiken icm de LED's (Hyperion), maar dan heb ik uiteraard alleen 'ambilight' via Raspbmc. De oplossing die hier wordt genoemd is direct een stuk breder inzetbaar! :)
Het zou helemaal geweldig zijn als de genoemde oplossing ook gebruikt kan worden icm XBMC op de RPi zelf ;)
CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:57:
[afbeelding]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 10:13
Als je raspberry als media center gebruikt kun je die rechtstreeks gebruiken om de kleuren van de leds te berekenen van de film die je op je raspberry kijkt. Dan heb je dus alleen een 5 volt adapter een raspberry en een adresseerbare WS2801 ledstrip nodig
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=11053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16
Na het lezen van enkele DIY ambi projecten ben ik ook enthousiast geworden en heb ik een lijstje opgesteld van producten die ik nodig denk te hebben. Mijn Raspberry is geen mediaspeler en zal alleen gebruikt worden om de ambi oplossing te besturen.

Zou iemand die al ervaring heeft met dit project zijn hoofd willen buigen of de producten die ik op het oog heb en aangeven of dit wel of niet kan.

Raspberry Pi model B inlcusief WS2801 Bridge kit
LED strip WS2801
EasyCap USB video grabber
12V 30A Voeding + 12V naar 5V converter voor Raspberry PI

Aangezien mijn receiver HDMI en video output simultaan ondersteunt heb ik geen hdmi splitter nodig.

Vervolgens wil ik de config van sn00zerman gebruiken om de leds aan te sturen.

Zie ik iets over het hoofd of kan ik gaan bestellen?

[ Voor 23% gewijzigd door Barbapapa720 op 28-03-2014 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
ik heb zelf deze ledstrip van 5M gekocht.

die trash ook heeft.
heeft alleen wel minder leds per meter dan die van jouw, maar kost dan gelukkig ook minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
@sjoemie1985
Bedankt voor je reactie. Er zit inderdaad wat prijsverschil maar aangezien een 60inch plasma van zichzelf wat meer licht geeft dacht ik dat een ietwat meer oemf in de ledverlichting geen kwaad kan.

Maar de overige componenten zijn in jouw ogen wel in juist voor het ambi-tv project? Is mijn eerste electro diy project en ben nog wat huiverig om allemaal spullen te bestellen die uiteindelijk misschien niet werken vandaar mijn hunkering naar bevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat is het maximum aantal leds wat deze setup aan kan met behoud van een redelijke framerate? Wordt het niet teveel voor een Raspberry Pi?
5m x 96 leds/m = 480 leds die continue geupdate (en berekend) moeten worden, tegen 160 leds (32/m) bij de strip van sjoemie1985.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd Ambilight op mijn TV willen maar wat zijn ongeveer de kosten van z'n project (ongeveer €100,-) ?

Daarnaast zie ik veel TV's met drie zijde beplakt met leds aan drie zijde waarom niet aan 4 zijdes (ivm de kabels) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

meeste mensen die hun tv hebben staan op een meubel kiezen denk ik voor de 3 kanten setup,
aangezien het effect aan de onderkant minimaal is.
als je hem hebt hangen aan de muur zou ik zeker voor de 4 kanten optie gaan.
ik zelf heb ook voor de 4 kanten optie gekozen ook al heb ik hem staan op een meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:38:
5m x 96 leds/m = 480 leds die continue geupdate (en berekend) moeten worden, tegen 160 leds (32/m) bij de strip van sjoemie1985.
Het aantal ic's op deze led strip is 32. Alleen stuurt elke ic 3 leds aan. Het totaal aantal leds dat door de Raspberry berekend moet worden is dus gelijk. Alleen heeft de ledstrip een hogere lichtopbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Barbapapa720 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:52:
[...]

Het aantal ic's op deze led strip is 32. Alleen stuurt elke ic 3 leds aan. Het totaal aantal leds dat door de Raspberry berekend moet worden is dus gelijk. Alleen heeft de ledstrip een hogere lichtopbrengst.
Ok, dan heb ik niks gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag maar als je een film kijkt met ondertiteling (en je neemt de onderzijde mee)
wordt de ondertiteling ook meegenomen in de analyse van de ambilight of wordt deze eruit gefilterd? Niet dat alle ledjes permanent op wit blijven staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
Zo. Ik heb alle spullen besteld. Hopelijk voldoet alles aan mijn verwachting en kan ik over een maandje of zo genieten van mijn LG Ambi-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:52
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:56:
Misschien een hele domme vraag maar als je een film kijkt met ondertiteling (en je neemt de onderzijde mee)
wordt de ondertiteling ook meegenomen in de analyse van de ambilight of wordt deze eruit gefilterd? Niet dat alle ledjes permanent op wit blijven staan :P
Ik heb een 'losse' AmbiTV die niks anders doet dan de input van mijn mediacenter + televisie decoden, en ja, die neemt ook de witte ondertiteling mee. Maar dat valt eigenlijk alleen maar op bij donkere of zwarte scenes, bij gewone scenes is er meer kleurinformatie die dit wit verbloemt.

Ik heb geen idee hoe dit met Hyperion etc. allemaal zit.
Barbapapa720 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:46:
Zo. Ik heb alle spullen besteld. Hopelijk voldoet alles aan mijn verwachting en kan ik over een maandje of zo genieten van mijn LG Ambi-tv
Op zich zou je met dit setje vooruit moeten kunnen, al heb ik zelf geen WS-ledstrip, en heb ik een 5V 100Watt voeding gekocht (30 Euro), en daar heb ik zowel de Raspberry, de LED-strips, en de HDMI->RCA omvormer allemaal op kunnen aansluiten. Zo gaat alles tegelijk aan en uit :) En 100 Watt is misschien wat overkill, maar hij is wel lekker koel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

hoe heb jij het me je hoeken gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
Voor de montage ga ik ook ledprofielen gebruiken. Twijfel nog of ik 45 of 30 graden ga nemen. Van de profielen maak ik 1 geheel dat ik dusdanig op de standaard vesa punten van de muurbeugel kan monteren dat dit geheel kan blijven zitten mocht er een andere tv komen te hangen.

De profielen ga ik verstek zagen zodat de strips doorlopen in de hoeken en afgewerkt zijn. Het geheel wil ik zwart laten adoniseren. De led strip wou ik op hoeken solderen omdat de standaard hoeken erg groot zijn en waarschijnlijk niet passen binnen het profiel. Doel is uiteindelijk een frame te maken waar geen kabels zichtbaar zijn en wat aan de esthetische eisen van de vrouw voldoet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ledprofielen heb jij op het oog? Zit namelijk met een vergelijkbaar probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
Ik zelf zat te denken aan deze 30/60 (afhankelijk van hoe je ze plaatst) graden profielen. Omdat deze open zijn aan de achterkant wil ik deze op een aluminium koker van 20x10mm bevestigen met de clips. Deze kokers met hoekjes aan elkaar maken. Maar eerst maak ik een vergelijkbare opstelling van hout om zeker te zijn dat de hoek juist is. De profielen zijn te duur om te verknoeien of om niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 20:27
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-uPxCKHijNko/UO8z0t1xQdI/AAAAAAAAOVY/bZlnBXlxU84/w822-h617-no/10-01-13+-+1

ik heb het gedaan met een L profiel van plastic.
daar 4 keer een staal hoekje in gemaakt, en stuk voor stuk de leds vast gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik heb het laatst gezien dat iemand zo een krulslag gebruikt heb waar je eg maar je snoeren bij elkaar kan binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoki
  • Laatst online: 12-09 21:45
Ben ook al een tijdje bezig met mijn ambilight, maar loop tegen een eigenaardig probleem aan. Ik gebruik deze ledstrip. Hij is in vier stukken geknipt. Als ik die vier weer met elkaar verbind door een brugje te maken met soldeertin dan werkt alles goed. Zodra ik ze verbind met kabeltjes gaat het mis na de eerste strip (de eerste blijft wel goed functioneren). Leds gaan knipperen in allerlei kleuren, soms gaan ze uit. Heb inmiddels drie verschillende kabels gebruikt waaronder die aan het uiteinde van de ledstrip zelf. Uiteraard heb ik ze ook iedere keer zo kort mogelijk (3 cm) gehouden. Als ik op slechts 1 plek de strips met kabeltjes verbind (en op de overige plekken een brugje maak) lijkt het soms goed te gaan, maar na een tijdje gaat het toch fout.

Iemand een idee?

Edit op 17-4-2014:
Probleem opgelost! 25+ jaar oude soldeertin (40/60) vervangen door nieuwe (60/40).

[ Voor 5% gewijzigd door yoki op 17-04-2014 21:35 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
Nou deze luie tweakert, complete Pi NOOB, heeft ook de Lightberry kit besteld zojuist. HDMI variant omdat ik alles via mijn HTPC afspeel en altijd ambilight wil kunnen gebruiken.

Na 4 uur!!!! gestoei Raspbian en Hyperion geinstalleerd, Kan alleen niet testen aangezien ik op de andere hardware moet wachten. Hebben de andere lightberry users nog tips? Hoe upload ik die kant-en-klare config file naar de Pi? Ik heb het config tooltje wel werkend, Hypercon.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Zijn er ook kant en klare setjes voor mijn setup beschikbaar waarbij je zelf niet veel hoeft te prutsen?

LCD tv 32inch
htpc (hp dc7800 ssf) hdmi
Reciever hdmi Sony str dg820

Of ben zit je perse vast een een rpi als je ambilight wil?

Ik wil het ook wel zelf los kopen maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer wat ik dan allemaal nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
kaasaanfiets schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:44:
Zijn er ook kant en klare setjes voor mijn setup beschikbaar waarbij je zelf niet veel hoeft te prutsen?

LCD tv 32inch
htpc (hp dc7800 ssf) hdmi
Reciever hdmi Sony str dg820

Of ben zit je perse vast een een rpi als je ambilight wil?

Ik wil het ook wel zelf los kopen maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer wat ik dan allemaal nodig heb.
http://lightberry.eu/

Er is altijd aansturing nodig uiteraard... meerdere hardware kan...

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

tzeunis schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:53:
[...]

http://lightberry.eu/

Er is altijd aansturing nodig uiteraard... meerdere hardware kan...
Ja ik had je post al gelezen en het ook meteen over opgezocht maar omgerekend +- 100euro?
Dat bedrag moet ik dus ongeveer in mijn hoofd houden voor een set?
Pagina: 1 ... 40 ... 63 Laatste