Als de LEDs plat op de TV zitten, dus haaks op de muur (zie '1' in de "schets" hieronder), dan zit het brandpunt ook recht achter de TV. Natuurlijk is de hoek van het licht groot, waardoor het licht verder naar buiten gaat.
muur ___________1______2____________
tv _______ ^______>______
Op de filmpjes waarnaar je gelinkt hebt zie je dat de het licht de eerste paar centimeter om de TV best geconcentreerd is en, enkele centimeters daarbuiten, meer diffuus wordt.
Als de LEDs parallel* op de muur zijn gericht ('2' in de "schets" hierboven) dan denk ik dat de bundel over zijn geheel beter diffuus is.
*: parallel in geval van een tv plat tegen de muur, steeds meer naar de muur gericht naar gelang de tv verder van de muur af staat is misschien beter gezegd.
Zoals gezegd, is dit mijn vermoeden en heb ik niet de mogelijkheid om beide alternatieven naast elkaar te vergelijken (wel een leuke testprojectje voor de toekomst

).
En het is ook een kwestie van smaak. persoonlijk zie ik het liever wat meer diffuus: wel aanwezig, maar niet té.
@ CRXDelSol: ik zag dat je 410 cm LED strip nodig hebt, wil je deze bij
SOS solutions gaan bestellen? Mogelijk interessant om deze op ebay te bestellen (
1,
2,
3) Dan heb je 5 meter voor € 50,- á € 60,-, i.p.v. 4 meter voor € 62,-. De levertijd is wel langer, maar je hebt dan lengte voldoende voor rondom je tv en de hoeken

.
[
Voor 23% gewijzigd door
alesandro_46 op 30-04-2014 14:51
]