DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 38 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Tnx :)

Nog geprobeert door met wat instellingen te vogelen mijn problemen op te lossen... nog geen resultaat helaas, iemand nog suggesties?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje geleden op zoek geweest naar een DIY ambilight systeem die zonder pc en voor alle bronnen toe te passen is, zie https://github.com/gkaindl/ambi-tv

Hier staat alles omschreven wat je moet hebben en met deze setup heb je geen pc nodig. Wanneer je alle videobronnen met Ambilight wilt gebruiken heb je nog een HDMI switch nodig. De tutorial staat hier YouTube: ambi-tv: computer-less ambilight-clone based on Raspberry Pi

Basis excl. kabeltjes en goede adapter kost dus € 245,- met kabeltjes en adapter komt een dergelijk systeem uit rond de € 300,-

Andere opties voor een eigen DIY systeem
Standalone Ambilight Scimo (niet te koop volgens mij)
http://www.keiang.de/Content-pid-32.html

Op de website Amblone staat omschreven hoe je een ambilight-clone kunt maken stap voor stap http://amblone.com/guide

Op Adsfruit.com staat een tutorial hoe je een systeem in elkaar kunt zetten, echter dit betreft een systeem dat via een pc aangestuurd moet worden, dus niet optimaal. http://learn.adafruit.com/adalight-diy-ambient-tv-lighting

Hier http://www.arfx.nl/shop/i...n_page=index&cPath=14 staat een kant en klaar systeem, maar deze is wel behoorlijk duur en ook nog eens beperkt als het gaat om de mogelijkheden, ook deze wordt aangestuurd via een pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 10:09
Koenzie schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 05:18:
[...]

Tnx :)

Nog geprobeert door met wat instellingen te vogelen mijn problemen op te lossen... nog geen resultaat helaas, iemand nog suggesties?
Ik kreeg het ook niet soepel helaas, maar ik heb volgens mij de oplossing gevonden.

Ik heb in plaats van Openelec de laatste nieuwe Raspbmc gedownload. Als je de Raspbmc settings opent en daarin aangeeft dat je boblight support wilt gebruikt raspbmc een aangepaste boblight daemon, die van speedy. Tevens zit er ook al een aparte boblight-dispmanx ingebouwt ook van speedy.

Nu heb ik, zelfs zonder overclock nog geen een video gehad welke haperde. Wel moet je boblight.conf iets wat aangepast worden zodat de light objecten 3 tekens bevat. Ik heb alles ipv. light1, light2 hernoemt naar L01, L02.

Succes!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nereeb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08-2022
Tiwazz schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:33:
[...]

Ik kreeg het ook niet soepel helaas, maar ik heb volgens mij de oplossing gevonden.

Ik heb in plaats van Openelec de laatste nieuwe Raspbmc gedownload. Als je de Raspbmc settings opent en daarin aangeeft dat je boblight support wilt gebruikt raspbmc een aangepaste boblight daemon, die van speedy. Tevens zit er ook al een aparte boblight-dispmanx ingebouwt ook van speedy.

Nu heb ik, zelfs zonder overclock nog geen een video gehad welke haperde. Wel moet je boblight.conf iets wat aangepast worden zodat de light objecten 3 tekens bevat. Ik heb alles ipv. light1, light2 hernoemt naar L01, L02.

Succes!
Je kunt bij de raspberry ook hyperion gebruiken. Deze gebruikt minder cpu. Ik heb hier goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Nereeb schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:11:
[...]

Je kunt bij de raspberry ook hyperion gebruiken. Deze gebruikt minder cpu. Ik heb hier goede ervaring mee.
Bedankt zal hier eens naar kijken :).

Edit:

Heeft hier iemand een standalone ambilight op basis van een Rasberry Pi?

[ Voor 11% gewijzigd door ndonkersloot op 24-11-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste ik zou graag deze lpd8806 led strip willen weet er iemand waar ik deze kan kopen mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Nereeb schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:11:
[...]

Je kunt bij de raspberry ook hyperion gebruiken. Deze gebruikt minder cpu. Ik heb hier goede ervaringen mee.
Bedankt voor de tip! Ik heb nog een RPi liggen voor test doeleinden, zelf heb ik een Ambilight gemaakt op basis van een Arduino Pro Mini + WS2801 Ledstrip 104 Leds + Mac mini met Prismatik, dit werkt overigens aardig.
Ik wil graag de RPi manier proberen en Hyperion spreekt me wel aan, wat moet ik gebruiken als videograbber?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nereeb
Ik heb raspbmc draaien met een DVB-C (Terratec H5) usb tv-stick,geen aparte videograbber. DVBC-HD werkt niet goed. SDTV wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Jullie gebruiken allemaal de raspberry om ook de leds aan te sturen. Maakt er ook iemand gebruik van de combinatie van een raspberry en een arduino?
Dit zou toch wat betere performance geven omdat de raspberry wat minder belast wordt?

Ik draai nu openelec en boblight op mijn ion330 met daar aan een arduino en de leds werkt perfect.
Zou dus ook zo moeten werken op de raspberry of mis ik wat?
Ok het is weer een extra apparaat maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Je had een arduino bij je PC nodig voor de aansluitingen op het printplaatje. De berekeningen werden uiteindelijk gedaan door de PC.

Een rasberry heeft deze aansluitingen dus waarom een los apparaat gebruiken welke geen berekeningen voor je doen. Naar mijn idee geeft dit geen performance winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Tiwazz schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:38:
Je had een arduino bij je PC nodig voor de aansluitingen op het printplaatje. De berekeningen werden uiteindelijk gedaan door de PC.

Een rasberry heeft deze aansluitingen dus waarom een los apparaat gebruiken welke geen berekeningen voor je doen. Naar mijn idee geeft dit geen performance winst.
Ok duidelijk. Performance winst is misschien niet juist uitgedrukt. Je belast de pi net wat minder hiervoor waardoor hij overal misschien wat water presteert. Hij stuurt die berekeningen door of zit ik er naast?

Zal eens proberen te testen dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nereeb
Ik heb de vdr-server draaien en hyperion onder raspbmc. Mijn overclock settings staan op normal. Hyperion trekt ongeveer 2% cpu, dus de raspberry kan het in mijn geval goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
Welnu, ik heb vandaag mijn Pi B 2.0 gekregen... Er staat nu openelec op (dat is gelukt :-) ). Misschien erg kort door de bocht, maar mijn Pi ervaring is gewoon 0,00000000....

https://github.com/sn00zerman/ambi-tv/

Hoe krijg ik in die github op mijn Pi? Start het programma vanzelf of moet ik elke keer het ambi programma starten? Moet openelec weer verwijdert worden? Kan iemand even kort uitleggen hoe ik nu verder moet?

Alvast hartelijk dank!

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nereeb
tzeunis schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:00:
Welnu, ik heb vandaag mijn Pi B 2.0 gekregen... Er staat nu openelec op (dat is gelukt :-) ). Misschien erg kort door de bocht, maar mijn Pi ervaring is gewoon 0,00000000....

https://github.com/sn00zerman/ambi-tv/

Hoe krijg ik in die github op mijn Pi? Start het programma vanzelf of moet ik elke keer het ambi programma starten? Moet openelec weer verwijdert worden? Kan iemand even kort uitleggen hoe ik nu verder moet?

Alvast hartelijk dank!
Je kunt denk ik beter raspian installeren. Bij Openelec is het lastig om programma's te installeren, alles wat het systeem kan vertragen is eruit gehaald. Bij Raspbmc gebruikt XBMC veel resources. Dus voor de opstelling zoals beschreven in je link lijkt me raspian de beste oplossing.

Dit is een uitleg hoe git werkt.

Dus uit mijn hoofd:
Raspbian op de sd-kaart zetten
inloggen op de Pi
~ $ sudo apt-get update
~ $ sudo apt-get upgrade
~ $ sudo apt-get install git-core build-essential
~ $ mkdir ambi-tv
~ $ cd ambi-tv
~ $ git clone https://github.com/sn00zerman/ambi-tv.git
~ $ make
de rest staat in je link beschreven

[ Voor 20% gewijzigd door Nereeb op 27-11-2013 17:39 . Reden: meer uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Laatst online: 01-10 20:38
Thanks! Ga ik proberen!

| Losing my religion |

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Ik heb al een tijdje zitten zoeken, maar ik kan het antwoord niet vinden. Is dit ook realiseerbaar voor de Smart Tv hub van Samsung waarbij er gebruik word gemaakt van DTTV, of moet je daar weer iets anders voor gebruiken?

In Spanje is het namelijk normaal om de tv via DTTV te ontvangen ipv een box die dan via HDMI naar je tv gaat.

PSN: Alvanosa

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40
Alvanosa schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:48:
Ik heb al een tijdje zitten zoeken, maar ik kan het antwoord niet vinden. Is dit ook realiseerbaar voor de Smart Tv hub van Samsung waarbij er gebruik word gemaakt van DTTV, of moet je daar weer iets anders voor gebruiken?

In Spanje is het namelijk normaal om de tv via DTTV te ontvangen ipv een box die dan via HDMI naar je tv gaat.
Ik heb een SCART->Composiet kabel in mijn Samsung TV gestopt, en daar een andere TV (zo'n oude analoge) op aangesloten. De Samsung stuurt het beeld wat via de antenne+CI-Module komt door naar de oude TV. Dat kan ik dus vangen met die EasyCAP in de Raspberry (de onderdelen zijn besteld maar duurt even) en daarmee de LEDs aansturen. Er komt dus bij mij geen HDMI te pas.

Dat kun jij dus ook uitzoeken: Als jouw Samsung een signaal over SCART uitstuurt, dan kun je dat gebruiken.

• Alvanosa
Dankje, de EasyCAP kan ik niet direct op de Samsung TV aansluiten? Aangezien ik geen ananaloge TV heb die ik zou kunnen aansluiten, daarnaast wil ik zo min mogelijk extra apperatuur erbij toevoegen.

Ik ben nog altijd aan het zoeken op het internet maar echt veel vind ik niet.

• redah
Je kunt de EasyCAP met een SCARTverloopstekkertje aan je SCART van de Samsung hangen. Die analoge TV heb je daarna niet meer nodig. Die TV gebruik je puur om even te testen of er beeld via je SCART wordt uitgestuurd of niet. Kan ook met de EasyCAP, of met een multimeter desnoods, maar het zou zonde zijn als je de hele setup koopt (toch meer dan 100 Euro) en je Samsung blijkt dan geen signaal uit te sturen :)

• ndonkersloot
Waarom moet het een oude analoge TV zijn? En niet een ander LCD scherm maakt dat uit? Ik heb namelijk geen CRT bakbeest meer..

Zou wel episch zijn als mijn tv dat uit zend, daar moet ik achteraan! Welke TV heb jij? Ik een Samsung LE40C530.

Edit:

En hoe meet je goed met een multimeter of de SCART output geeft? Een multimeter kan ik wel regelen.

[ Voor 18% gewijzigd door ndonkersloot op 28-11-2013 20:31 ]

• redah
Tiwazz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:26:
Waarom moet het een oude analoge TV zijn? En niet een ander LCD scherm maakt dat uit? Ik heb namelijk geen CRT bakbeest meer..

Zou wel episch zijn als mijn tv dat uit zend, daar moet ik achteraan! Welke TV heb jij? Ik een Samsung LE40C530.

En hoe meet je goed met een multimeter of de SCART output geeft? Een multimeter kan ik wel regelen.
Hoeft niet per sé een oude TV te zijn, kan inderdaad ook prima met een andere LCD. Mijn Samsung D7000 zendt in ieder geval mooi een analoog signaal uit.

Mijn multimeter heb ik op 2V gezet, en dan is het een kwestie van 2 pinnetjes (volgens mij was het 19 en 20) te meten, daar zal iets van 1V op staan. Als je een SCART->Composiet adapter hebt kun je de + van de multimeter ook aan de binnenkant van de RCA-plug stoppen, en de - om de huls eromheen. Als het rond de 1V schommelt zit je goed.

Het enige vervelende waar ik nu mee zit is dat hij geen beeld uitzend wanneer ik de HDMI ingang selecteer op de Samsung. Schijnt kopieerbeveiliging te zijn, dus op zich snap ik dat nog wel. Ik moet dus nog een composiet-switcher ertussen hangen. Het liefst zou ik die automatisch willen laten switchen, maar automatische switches detecteren ook puur een signaal op de RCA-plug. En het vervelende is dat als ik HDMI selecteer op de Samsung, hij nog altijd zo'n 0.1V blijft leveren op de SCART-uitgang, in plaats van gewoon 0. Dus ik weet niet hoe een automatische composiet switcher daar mee om zou gaan...

• ndonkersloot
Oke, dan kan je het nu dus alleen gebruiken voor TV signaal via de CI+ module? Elk ander apparaat wat je aansluit op de TV via HDMI kan je niet voorzien van ambilight als ik het goed begrijp?

• redah
Tiwazz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:42:
Oke, dan kan je het nu dus alleen gebruiken voor TV signaal via de CI+ module? Elk ander apparaat wat je aansluit op de TV via HDMI kan je niet voorzien van ambilight als ik het goed begrijp?
Klopt. Mijn plan was dan ook om het HDMI apparaat ook naar composiet om te zetten en dan een composiet switch te gebruiken voor als ik een XBMC filmpje wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02-2024
Nou dat het black friday is, zijn er sommige webshops met leuke deals. Nu kwam ik deze tegen:

http://www.buyincoins.com/item/10104.html

Helaas staat er niet bij welke chip er gebruikt wordt, iemand ervaring met deze leds of enig idee welke dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Cremaster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 14:03
Why_easy schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:55:
Nou dat het black friday is, zijn er sommige webshops met leuke deals. Nu kwam ik deze tegen:

http://www.buyincoins.com/item/10104.html

Helaas staat er niet bij welke chip er gebruikt wordt, iemand ervaring met deze leds of enig idee welke dit zijn?
Dat is een mooie aanbieding! Kan bijna niet anders of dat zijn de 'gewone' WS2801 leds aan de plaatjes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
redah schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:11:
Je kunt de EasyCAP met een SCARTverloopstekkertje aan je SCART van de Samsung hangen. Die analoge TV heb je daarna niet meer nodig. Die TV gebruik je puur om even te testen of er beeld via je SCART wordt uitgestuurd of niet. Kan ook met de EasyCAP, of met een multimeter desnoods, maar het zou zonde zijn als je de hele setup koopt (toch meer dan 100 Euro) en je Samsung blijkt dan geen signaal uit te sturen :)
Bedankt hier kan ik wat mee, nou de tijd vinden om alles precies uit te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 19:06
Why_easy, mooie aanbieding als dit ws2801 zijn. Het plaatje zegt 50 leds, maar de titel 40. Waarschijnlijk is het gewoon 50.
Deze lampjes zijn ook te krijgen als ws2811 of zonder controller chip. Het was dus fijner als ze er meer info bij gezet hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb zojuist 3 sets besteld(voor het geval het er inderdaad 40 zijn). Kan ik beetje gaan beginnen met het spelen met boblight.

Een controller lijkt me wel ingebrepen(zit toch in het plastic behuizingentje?), maar welke is dus de vraag. Ik ga het zien :)

[ Voor 18% gewijzigd door Why_easy op 29-11-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand van jullie ervaring met dit soort setjes:
http://www.ebay.com/itm/9...dgets&hash=item3a880e8059

Lijkt mij best geinig met weinig werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Hyperion werkt als een trein en heeft al mijn Boblight problemen opgelost; snelheid, haperen en licht in het menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Ok voor mijn TV met Smart Tv heb ik de oplossing kunnen vinden met een TV -> Scart Adapter -> Easycap -> Raspberry Pi. Enkel nou wil ik het natuurlijk ook voor mijn HDMI apparatuur, deze hebben HDCP, waardoor ik het volgende moet doen HDMI -> Splitter -> Converter -> Raspberry Pi.

Waarbij ik dan ook nog XBMC op de Raspberry Pi zet samen met Hyperion.

Zijn er eventueel nog wat betere oplossingen waardoor ik niet genoodzaakt ben om de Splitter en Converter erbij aan te sluiten?

[ Voor 9% gewijzigd door Alvanosa op 04-12-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Alvanosa schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:01:
Ok voor mijn TV met Smart Tv heb ik de oplossing kunnen vinden met een TV -> Scart Adapter -> Easycap -> Raspberry Pi. Enkel nou wil ik het natuurlijk ook voor mijn HDMI apparatuur, deze hebben HDCP, waardoor ik het volgende moet doen HDMI -> Splitter -> Converter -> Raspberry Pi.

Waarbij ik dan ook nog XBMC op de Raspberry Pi zet samen met Hyperion.

Zijn er eventueel nog wat betere oplossingen waardoor ik niet genoodzaakt ben om de Splitter en Converter erbij aan te sluiten?
Nee, eigenlijk niet, Je zou de splitter weg kunnen laten als je TV of Reciever ook HDMI uit standaard geeft... geen idee of dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Koenzie schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:09:
[...]

Nee, eigenlijk niet, Je zou de splitter weg kunnen laten als je TV of Reciever ook HDMI uit standaard geeft... geen idee of dat kan
Mijn tv heeft HDCP, waardoor hij dus geen HDMI uit geeft... De converter na de splitter waar zou ik die overigens op moeten aansluiten bij de Pi ook weer via de EasyCap?

Is er een manier om beide signalen op de EasyCap te laten komen zonder interferentie?

Want als ik het goed begrijp gaat de EasyCap via usb op de Raspberry.

[ Voor 30% gewijzigd door Alvanosa op 04-12-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Ik heb zelf gewoon een composite switch gekocht met afstandsbediening en de IR-code in mijn universele afstandsbediening (die ik toch al gebruik voor TV & receiver & XBMC) ingeleerd :) Het is wel weer een los kastje en een extra handeling, maarja, je moet wat :)

Misschien dat ik later nog eens ga kijken naar een automatische switcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Ok bedankt, ik wist niet dat die er waren vooral niet met afstandbediening. Dat maakt het een stuk gemakkelijker.

Edit: Ik denk om deze strip te nemen: http://www.aliexpress.com...e-32LED-M/1218240618.html

Moet opzich geen problemen geven bij een 46" TV neem ik aan.

[ Voor 101% gewijzigd door Alvanosa op 05-12-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 13:31
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb een vraag met betrekking tot Hyperion.

Tot zover heb ik Raspbian draaien met Mplayer en Hyperion. helaas zie ik dat als ik de stream start het beeld 1 sec achterloopt en erg stotterd. ik heb de resolutie al extreem verlaagd naar 76x51 maar dit lijkt het probleem niet te verhelpen.

Ook krijg ik constant de melding "Frame to small! < ... / ...> Wrong format?" Helaas is het mij nog niet gelukt deze melding weg te krijgen door extra aanduidingen in het start commando.

Ter verduidelijking ik gebruik een Easycap met chip STK1160

De code waarmee ik de stream start zal ik later toevoegen. Misschien doe ik hier iets gigantisch verkeerd.
Als jullie meer info nodig hebben om mij te kunnen helpen hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank voor de hulp

Update:

op dit moment probeer ik hiermee het beeld te krijgen wat ik wil "mplayer tv:// -vf scale=72:58 -vo fbdev" ik gebruik scale omdat ik met height/width geen aangepast formaat krijg.

gebruik ik toch alleen height/width dat blijft het formaat en de resolutie van het weergegeven beeld op de raspberry pi dus nogsteeds 720x576

[ Voor 17% gewijzigd door Manotje90 op 18-12-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nereeb
Misschien heb je iets aan deze link.
Welke easycap heb je trouwens met 4 ingangen zoals beschreven in de link of met 1 ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
Nereeb schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:27:
Misschien heb je iets aan deze link.
Welke easycap heb je trouwens met 4 ingangen zoals beschreven in de link of met 1 ingang?
Ik heb een versie met 4 ingangen rood/wit/geel/s-video. Erg bedankt voor deze link echter heb ik hier ook al de vraag uitstaan in de reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nereeb
probeer eens mplayer driver=v4l2:width=72:height=58:device=/dev/video0 -vf scale=72:58 -vo fbdev -fs -fps 15 -vo fbdev skiploopfilter=all tv://

dus een 0 achter video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
Nereeb schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:13:
probeer eens mplayer driver=v4l2:width=72:height=58:device=/dev/video0 -vf scale=72:58 -vo fbdev -fs -fps 15 -vo fbdev skiploopfilter=all tv://

dus een 0 achter video
Helaas leek dit niet helemaal te werken

Zo is met deze code:

Het beeld niet -fs (full screen)
Het beeld niet in klein formaat maar in 720x576
En krijg ik er wat extra foutmeldingen bij

Met de volgende code pakt hij alle commands (dus klein en fullscreen) en hapert hij standaard nog wel. (overclockt op Turbo is alles vloeiend) Dit komt wellicht door de 120 fps maar het loopt nu wel mooi soepel wat natuurlijk ook de bedoeling is.

pi@raspberrypi ~ $ mplayer device=/dev/video0:norm=pal:noaudio:width=72:height=58: tv:// -vf scale=72:58 -fps 120 -fs -vo fbdev

Helaas heb ik alleen nog een delay van ongeveer 1 sec. Wat wel storend zal zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Manotje90 op 18-12-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
.

[ Voor 183% gewijzigd door Manotje90 op 18-12-2013 23:47 ]

• Nereeb
Volgens deze link is framescaling niet mogelijk bij de stk1160 driver. Bij de oude easycapdriver was dit wel mogelijk. Ik zal morgen het een en ander uitproberen en bij succes meld ik me.

• Manotje90
@Nereeb: Bedankt voor het testen en je input

Heeft er iemand toevallig ook ervaring met Mplayer2 ?

Mplayer vs Mplayer2:
http://www.mplayer2.org/differences/

[ Voor 17% gewijzigd door Manotje90 op 19-12-2013 12:38 ]

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Leuk idee om de 50 ws2801 leds te gebruiken achter de tv met de pi. Ik heb 1 webshop gevonden die ze snel kon leveren (klik) (iemand misschien een ander adres die ze goedkoper heeft en meteen kan verzenden voor mijn andere pi?) en aangezien ik niet lang kon wachten en het gewoon wilde proberen heb ik de leds daar besteld :P Geinstalleerd met Hyperion en ben hier erg tevreden over (snel, geen lag, makkelijk (java)programma voor het instellen van de config file voor border detection en ambilight aan- of uitzetten in het menu, films, afbeeldingen en muziek) en een android remote app voor een soort moothlight.

edit: alles draait dus met 50 leds op 1 pi met raspbmc zonder overclock.

[ Voor 4% gewijzigd door henkpeters op 19-12-2013 15:53 ]

• Manotje90
henkpeters schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:32:
Leuk idee om de 50 ws2801 leds te gebruiken achter de tv met de pi. Ik heb 1 webshop gevonden die ze snel kon leveren (klik) (iemand misschien een ander adres die ze goedkoper heeft en meteen kan verzenden voor mijn andere pi?) en aangezien ik niet lang kon wachten en het gewoon wilde proberen heb ik de leds daar besteld :P Geinstalleerd met Hyperion en ben hier erg tevreden over (snel, geen lag, makkelijk (java)programma voor het instellen van de config file voor border detection en ambilight aan- of uitzetten in het menu, films, afbeeldingen en muziek) en een android remote app voor een soort moothlight.

edit: alles draait dus met 50 leds op 1 pi met raspbmc zonder overclock.
Als ik het goed begrijp maak je dus geen gebruik van mplayer? Gebruik je dan wel een easycap om bijvoorbeeld ook een ps3 of htpc te voorzien van ambilight of kijk je ook meteen je media via de raspBMC?
Ik probeer namelijk deze how to te volgen: http://bite-in.com/?m=201312
Ik zal het eens proberen met raspBMC

Update: dat zag er al helemaal niet goed uit.. raspbmc met mplayer is niet echt een succes :P

[ Voor 12% gewijzigd door Manotje90 op 19-12-2013 20:07 ]

• henkpeters
  • Laatst online: 16-07 18:43
Manotje90 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:17:
[...]

Als ik het goed begrijp maak je dus geen gebruik van mplayer? Gebruik je dan wel een easycap om bijvoorbeeld ook een ps3 of htpc te voorzien van ambilight of kijk je ook meteen je media via de raspBMC?
Ik probeer namelijk deze how to te volgen: http://bite-in.com/?m=201312
Ik zal het eens proberen met raspBMC

Update: dat zag er al helemaal niet goed uit.. raspbmc met mplayer is niet echt een succes :P
Ik gebruik de pi inderdaad met Raspbmc om vanaf daar alle media te bekijken. Heb een poosje geleden ook tv gekeken met digitenne via xbmc i.c.m. ambilight en verder hoef ik bij de ps3 bijvoorbeeld geen ambilight.

• Manotje90
henkpeters schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:43:
[...]

Ik gebruik de pi inderdaad met Raspbmc om vanaf daar alle media te bekijken. Heb een poosje geleden ook tv gekeken met digitenne via xbmc i.c.m. ambilight en verder hoef ik bij de ps3 bijvoorbeeld geen ambilight.
Hartelijk bedankt voor je antwoord.

UPDATE:
Met het installeren van Mplayer2 ben ik een heel eind opweg gekomen.

- Geen vertraging
- Geen haperingen
- Te starten met een simpel commando als:" mplayer tv:// -vo fbdev -fs "

Op dit moment heb ik nog 1 klein probleempje ik krijg elke seconde ongeveer artifects (lees: schok in het beeld) en het lijkt er op dat het i.c.m deze fout melding is:

Starting playback...
V: 0.0 3/ 3 ??% ??% ??,?% 0 0
Frame too small! (828500<829440) Wrong format?
Frame too small! (825784<829440) Wrong format?
Frame too small! (828520<829440) Wrong format?
V: 0.0 8/ 8 ??% ??% ??,?% 0 0
Frame too small! (825422<829440) Wrong format?
V: 0.0 39/ 39 ??% ??% ??,?% 0 0
Frame too small! (825708<829440) Wrong format?
Frame too small! (822278<829440) Wrong format?
Frame too small! (828308<829440) Wrong format?
V: 0.0 43/ 43 ??% ??% ??,?% 0 0
Frame too small! (825310<829440) Wrong format?
V: 0.0 76/ 76 ??% ??% ??,?% 0 0
Frame too small! (821850<829440) Wrong format?
Frame too small! (821652<829440) Wrong format?
V: 0.0 110/110 ??% ??% ??,?% 0 0

Zou ik hier iets aan kunnen doen door een extra opt. of argument aan te geven bij het start commando?

• Nereeb
@Manotje90

Ik heb nog geen succes gehad met de easycap, ik had geen extra hub liggen en rechtstreeks in de pi lijkt hij niet genoeg power te krijgen.

PS ik speel mijn media ook rechstreeks via de pi af. Ook kan ik tv kijken via de pi met behulp van een dvb-c ontvanger de Terratec H5. Het dvb-c signaal komt hier ongecodeerd binnen.

• Manotje90
Nereeb schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:52:
@Manotje90

Ik heb nog geen succes gehad met de easycap, ik had geen extra hub liggen en rechtstreeks in de pi lijkt hij niet genoeg power te krijgen.

PS ik speel mijn media ook rechstreeks via de pi af. Ook kan ik tv kijken via de pi met behulp van een dvb-c ontvanger de Terratec H5. Het dvb-c signaal komt hier ongecodeerd binnen.
Ik gebruik een anysee e30tc plus usb decoder icm een ziggo smartcard op een shuttle met xbmc. Dit werkt ook aardig goed icm Argus-tv..

On topic:
Mijn easycap zit wel direct in de Rasp, power lijkt niet het probleem. ik zat meer te denken (in mijn situatie) aan een variabele in het commando of eventueel de driver.

Voornamelijk bij raspbmc lijkt het de driver, hij werkt namelijk stukken beter op raspbian imo en ervaring.

PS: de bovenstaande vraag mbt de error staat nog open, de error doet zich voor bij het gebruik van Mplayer dus ik hoor het graag als er meer mensen waarbij deze situatie van toepassing is, (Rasp-Raspbian-Mplayer-Hyperion icm Easycap of andere STK1160 grabber)

[ Voor 13% gewijzigd door Manotje90 op 19-12-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand wel eens van de Lightberry gehoord en/of ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
Mijn probleem is opgelost door opnieuw te beginnen. Via de link die Nereeb eerder al poste.
Met een beetje overklonken loopt alles erg soepel. Nu LED's shoppen.. :)

De twijfel:

WS2801:
Meer kleuren (16miljoen i.p.v. 2miljoen )
Traploze dim
Met een string meer mogelijkheden qua plaatsen.
Mogelijk niet standaard geschikt voot rasp.

LPD8806:
Geen last van de lengte
Waar WS2801 daar wel last van kan hebben.
Meer leds per meter op 5V
Werkt vanaf 2,7v en hoger dus geschikt voor rasp.

[ Voor 13% gewijzigd door Manotje90 op 24-12-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:11:
Heeft iemand wel eens van de Lightberry gehoord en/of ervaringen mee?
Ziet er goed uit.
Raspberry pi word denk niet meegeleverd voor die prijs?

Antwoord op je vraag:
Ik heb er geen ervaring met deze leverancier en ik heb er nooit van gehoord maar het zal ongetwijfeld werken. Aangezien ze met hyperion werken :+

[ Voor 49% gewijzigd door Manotje90 op 24-12-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manotje90 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:15:
[...]

Ziet er goed uit.
Raspberry pi word denk niet meegeleverd voor die prijs?

Antwoord op je vraag:
Ik heb er geen ervaring met deze leverancier en ik heb er nooit van gehoord maar het zal ongetwijfeld werken. Aangezien ze met hyperion werken :+
Ik heb er twee besteld :) Nee, Raspberry wordt niet meegeleverd maar dat is in mijn geval ook niet nodig. Hoop hem volgende week binnen te hebben, ben benieuwd.

• sompie1
  • Laatst online: 30-09 17:55
Manotje90 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:09:
Mijn probleem is opgelost door opnieuw te beginnen. Via de link die Nereeb eerder al poste.

De twijfel:

WS2801:
Traploze dim

LPD8806:
Geen last van de lengte
De raspberry heeft geen enkel probleem met de WS2801.zolang je ze extern voed. Heb hier 25 leds achter een 24inch lcd scherm hangen en deze werken perfect met hyperion en raspbmc

• Threster be
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:26

Threster be

Do or do not, there is no try

Ik ben mijn setup aan het opbouwen, heb dezelfde easycap als sn00zerman en een hdmi2av module.
Echter, als ik op de raspberry naar de stream kijk die binnenkomt, krijg ik deze enkel in grijswaarden te zien. Ik geloof dat het iets te maken heeft met de melding "Could not find matching colorspace - retrying with -vf scale". Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
Threster be schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:42:
Ik ben mijn setup aan het opbouwen, heb dezelfde easycap als sn00zerman en een hdmi2av module.
Echter, als ik op de raspberry naar de stream kijk die binnenkomt, krijg ik deze enkel in grijswaarden te zien. Ik geloof dat het iets te maken heeft met de melding "Could not find matching colorspace - retrying with -vf scale". Wie kan mij helpen?
Dit heeft te maken met PAL en NTSC.
De melding die jij hebt, heb ik ook maar ik heb wel gewoon kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:58:
[...]

Ik heb er twee besteld :) Nee, Raspberry wordt niet meegeleverd maar dat is in mijn geval ook niet nodig. Hoop hem volgende week binnen te hebben, ben benieuwd.
Zou je jou ervaringen met lightberry hier willen delen als je het spulletje werkend hebt?
Ben wel erg benieuwd of het zo simpel is en zo goed werkt als dat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Manotje

How did you solve the problem??

Thanks

Hiro
Manotje90 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:09:

De twijfel:

WS2801:
Traploze dim

LPD8806:
Geen last van de lengte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijtmans
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-04-2023
Beste,

Ik loop vast met mijn installatie van de stand-alone Hyperion op mijn Pi (via deze url: http://bite-in.com/?p=9).
Voor deze setup maak ik gebruik van een Pi (model b 512mb), easycap (met STK1160 chipset), WS2801 led strip (29 leds in de lengte en 18 in de hoogte) en tenslotte een HDMI splitter en HDMI2AV.
Helaas krijg ik mijn installatie niet goed aan het draaien; de leds knipperen enkel in willekeurige kleuren.
Als ik mijn Pi aan een TV hang zie ik wel de input van de easycap, dus het gedeelte met de HDMI splitter, HDMI2AV, en Mplayer werkt. Er lijkt echter wat mis te zijn met (de) Hyperion (configuratie).

Ik gebruik de volgende code om de scripts te starten:
code:
1
2
3
usr/bin/gpio2spi /dev/null 2>&1 &
/usr/bin/mplayer -tv driver=v4l2:width=72:height=58:device=/dev/video0 -vo fbdev -fs -fps 15 tv:// /dev/null 2>&1 &
/usr/bin/hyperiond /etc/hyperion.config.json /dev/null 2>&1 &

En dit is mijn hyperion.config.json bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
573
574
575
576
577
578
579
580
581
582
583
584
585
586
587
588
589
590
591
592
593
594
595
596
597
598
599
600
601
602
603
604
605
606
607
608
609
610
611
612
613
614
615
616
617
618
619
620
621
622
623
624
625
626
627
628
629
630
631
632
633
634
635
636
637
638
639
640
641
642
643
644
645
646
647
648
// Automatically generated configuration file for &#8216;Hyperion daemon&#8217;
// Generated by: HyperCon (The Hyperion deamon configuration file builder

{
/// Device configuration contains the following fields:
/// * &#8216;name&#8217; : The user friendly name of the device (only used for display purposes)
/// * &#8216;type&#8217; : The type of the device or leds (known types for now are &#8216;ws2801&#8242;, &#8216;ldp8806&#8242;,
/// &#8216;lpd6803&#8242;, &#8216;sedu&#8217;, &#8216;adalight&#8217;, &#8216;lightpack&#8217;, &#8216;test&#8217; and &#8216;none&#8217;)
/// * &#8216;output&#8217; : The output specification depends on selected device. This can for example be the
/// device specifier, device serial number, or the output file name
/// * &#8216;rate&#8217; : The baudrate of the output to the device
/// * &#8216;colorOrder&#8217; : The order of the color bytes (&#8216;rgb&#8217;, &#8216;rbg&#8217;, &#8216;bgr&#8217;, etc.).
&#8220;device&#8221; :
{
&#8220;name&#8221; : &#8220;MyPi&#8221;,
&#8220;type&#8221; : &#8220;ws2801&#8243;,
&#8220;output&#8221; : &#8220;/dev/spidev0.0&#8243;,
&#8220;rate&#8221; : 250000,
&#8220;colorOrder&#8221; : &#8220;rgb&#8221;
},

/// Color manipulation configuration used to tune the output colors to specific surroundings.
/// The configuration contains a list of color-transforms. Each transform contains the
/// following fields:
/// * &#8216;id&#8217; : The unique identifier of the color transformation (eg &#8216;device_1&#8242;) /// * &#8216;leds&#8217; : The indices (or index ranges) of the leds to which this color transform applies
/// (eg &#8217;0-5, 9, 11, 12-17&#8242;). The indices are zero based. /// * &#8216;hsv&#8217; : The manipulation in the Hue-Saturation-Value color domain with the following
/// tuning parameters:
/// &#8211; &#8216;saturationGain&#8217; The gain adjustement of the saturation
/// &#8211; &#8216;valueGain&#8217; The gain adjustement of the value
/// * &#8216;red&#8217;/'green&#8217;/'blue&#8217; : The manipulation in the Red-Green-Blue color domain with the
/// following tuning parameters for each channel:
/// &#8211; &#8216;threshold&#8217; The minimum required input value for the channel to be on
/// (else zero)
/// &#8211; &#8216;gamma&#8217; The gamma-curve correction factor
/// &#8211; &#8216;blacklevel&#8217; The lowest possible value (when the channel is black)
/// &#8211; &#8216;whitelevel&#8217; The highest possible value (when the channel is white)
///
/// Next to the list with color transforms there is also a smoothing option.
/// * &#8216;smoothing&#8217; : Smoothing of the colors in the time-domain with the following tuning
/// parameters:
/// &#8211; &#8216;type&#8217; The type of smoothing algorithm (&#8216;linear&#8217; or &#8216;none&#8217;)
/// &#8211; &#8216;time_ms&#8217; The time constant for smoothing algorithm in milliseconds
/// &#8211; &#8216;updateFrequency&#8217; The update frequency of the leds in Hz
&#8220;color&#8221; :
{
&#8220;transform&#8221; :
[
{
"id" : "default",
"leds" : "*",
"hsv" :
{
"saturationGain" : 1.0000,
"valueGain" : 1.0000
},
"red" :
{
"threshold" : 0.0000,
"gamma" : 1.0000,
"blacklevel" : 0.0000,
"whitelevel" : 1.0000
},
"green" :
{
},
"blue" :
{
}
}
],
&#8220;smoothing&#8221; :
{
&#8220;type&#8221; : &#8220;none&#8221;,
&#8220;time_ms&#8221; : 200,
&#8220;updateFrequency&#8221; : 20.0000
}
},

/// The configuration for each individual led. This contains the specification of the area
/// averaged of an input image for each led to determine its color. Each item in the list
/// contains the following fields:
/// * index: The index of the led. This determines its location in the string of leds; zero
/// being the first led.
/// * hscan: The fractional part of the image along the horizontal used for the averaging
/// (minimum and maximum inclusive)
/// * vscan: The fractional part of the image along the vertical used for the averaging
/// (minimum and maximum inclusive)
&#8220;leds&#8221; :
[
{
"index" : 0,
"hscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0345 },
"vscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0800 }
},
{
"index" : 1,
"hscan" : { "minimum" : 0.0345, "maximum" : 0.0690 },
},
{
"index" : 2,
"hscan" : { "minimum" : 0.0690, "maximum" : 0.1034 },
},
{
"index" : 3,
"hscan" : { "minimum" : 0.1034, "maximum" : 0.1379 },
},
{
"index" : 4,
"hscan" : { "minimum" : 0.1379, "maximum" : 0.1724 },
},
{
"index" : 5,
"hscan" : { "minimum" : 0.1724, "maximum" : 0.2069 },
},
{
"index" : 6,
"hscan" : { "minimum" : 0.2069, "maximum" : 0.2414 },
},
{
"index" : 7,
"hscan" : { "minimum" : 0.2414, "maximum" : 0.2759 },
},
{
"index" : 8,
"hscan" : { "minimum" : 0.2759, "maximum" : 0.3103 },
},
{
"index" : 9,
"hscan" : { "minimum" : 0.3103, "maximum" : 0.3448 },
},
{
"index" : 10,
"hscan" : { "minimum" : 0.3448, "maximum" : 0.3793 },
},
{
"index" : 11,
"hscan" : { "minimum" : 0.3793, "maximum" : 0.4138 },
},
{
"index" : 12,
"hscan" : { "minimum" : 0.4138, "maximum" : 0.4483 },
},
{
"index" : 13,
"hscan" : { "minimum" : 0.4483, "maximum" : 0.4828 },
},
{
"index" : 14,
"hscan" : { "minimum" : 0.4828, "maximum" : 0.5172 },
},
{
"index" : 15,
"hscan" : { "minimum" : 0.5172, "maximum" : 0.5517 },
},
{
"index" : 16,
"hscan" : { "minimum" : 0.5517, "maximum" : 0.5862 },
},
{
"index" : 17,
"hscan" : { "minimum" : 0.5862, "maximum" : 0.6207 },
},
{
"index" : 18,
"hscan" : { "minimum" : 0.6207, "maximum" : 0.6552 },
},
{
"index" : 19,
"hscan" : { "minimum" : 0.6552, "maximum" : 0.6897 },
},
{
"index" : 20,
"hscan" : { "minimum" : 0.6897, "maximum" : 0.7241 },
},
{
"index" : 21,
"hscan" : { "minimum" : 0.7241, "maximum" : 0.7586 },
},
{
"index" : 22,
"hscan" : { "minimum" : 0.7586, "maximum" : 0.7931 },
},
{
"index" : 23,
"hscan" : { "minimum" : 0.7931, "maximum" : 0.8276 },
},
{
"index" : 24,
"hscan" : { "minimum" : 0.8276, "maximum" : 0.8621 },
},
{
"index" : 25,
"hscan" : { "minimum" : 0.8621, "maximum" : 0.8966 },
},
{
"index" : 26,
"hscan" : { "minimum" : 0.8966, "maximum" : 0.9310 },
},
{
"index" : 27,
"hscan" : { "minimum" : 0.9310, "maximum" : 0.9655 },
},
{
"index" : 28,
"hscan" : { "minimum" : 0.9655, "maximum" : 1.0000 },
},
{
"index" : 29,
"hscan" : { "minimum" : 0.9500, "maximum" : 1.0000 },
"vscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0556 }
},
{
"index" : 30,
"vscan" : { "minimum" : 0.0556, "maximum" : 0.1111 }
},
{
"index" : 31,
"vscan" : { "minimum" : 0.1111, "maximum" : 0.1667 }
},
{
"index" : 32,
"vscan" : { "minimum" : 0.1667, "maximum" : 0.2222 }
},
{
"index" : 33,
"vscan" : { "minimum" : 0.2222, "maximum" : 0.2778 }
},
{
"index" : 34,
"vscan" : { "minimum" : 0.2778, "maximum" : 0.3333 }
},
{
"index" : 35,
"vscan" : { "minimum" : 0.3333, "maximum" : 0.3889 }
},
{
"index" : 36,
"vscan" : { "minimum" : 0.3889, "maximum" : 0.4444 }
},
{
"index" : 37,
"vscan" : { "minimum" : 0.4444, "maximum" : 0.5000 }
},
{
"index" : 38,
"vscan" : { "minimum" : 0.5000, "maximum" : 0.5556 }
},
{
"index" : 39,
"vscan" : { "minimum" : 0.5556, "maximum" : 0.6111 }
},
{
"index" : 40,
"vscan" : { "minimum" : 0.6111, "maximum" : 0.6667 }
},
{
"index" : 41,
"vscan" : { "minimum" : 0.6667, "maximum" : 0.7222 }
},
{
"index" : 42,
"vscan" : { "minimum" : 0.7222, "maximum" : 0.7778 }
},
{
"index" : 43,
"vscan" : { "minimum" : 0.7778, "maximum" : 0.8333 }
},
{
"index" : 44,
"vscan" : { "minimum" : 0.8333, "maximum" : 0.8889 }
},
{
"index" : 45,
"vscan" : { "minimum" : 0.8889, "maximum" : 0.9444 }
},
{
"index" : 46,
"vscan" : { "minimum" : 0.9444, "maximum" : 1.0000 }
},
{
"index" : 47,
"hscan" : { "minimum" : 0.9655, "maximum" : 1.0000 },
"vscan" : { "minimum" : 0.9200, "maximum" : 1.0000 }
},
{
"index" : 48,
"hscan" : { "minimum" : 0.9310, "maximum" : 0.9655 },
},
{
"index" : 49,
"hscan" : { "minimum" : 0.8966, "maximum" : 0.9310 },
},
{
"index" : 50,
"hscan" : { "minimum" : 0.8621, "maximum" : 0.8966 },
},
{
"index" : 51,
"hscan" : { "minimum" : 0.8276, "maximum" : 0.8621 },
},
{
"index" : 52,
"hscan" : { "minimum" : 0.7931, "maximum" : 0.8276 },
},
{
"index" : 53,
"hscan" : { "minimum" : 0.7586, "maximum" : 0.7931 },
},
{
"index" : 54,
"hscan" : { "minimum" : 0.7241, "maximum" : 0.7586 },
},
{
"index" : 55,
"hscan" : { "minimum" : 0.6897, "maximum" : 0.7241 },
},
{
"index" : 56,
"hscan" : { "minimum" : 0.6552, "maximum" : 0.6897 },
},
{
"index" : 57,
"hscan" : { "minimum" : 0.6207, "maximum" : 0.6552 },
},
{
"index" : 58,
"hscan" : { "minimum" : 0.5862, "maximum" : 0.6207 },
},
{
"index" : 59,
"hscan" : { "minimum" : 0.5517, "maximum" : 0.5862 },
},
{
"index" : 60,
"hscan" : { "minimum" : 0.5172, "maximum" : 0.5517 },
},
{
"index" : 61,
"hscan" : { "minimum" : 0.4828, "maximum" : 0.5172 },
},
{
"index" : 62,
"hscan" : { "minimum" : 0.4483, "maximum" : 0.4828 },
},
{
"index" : 63,
"hscan" : { "minimum" : 0.4138, "maximum" : 0.4483 },
},
{
"index" : 64,
"hscan" : { "minimum" : 0.3793, "maximum" : 0.4138 },
},
{
"index" : 65,
"hscan" : { "minimum" : 0.3448, "maximum" : 0.3793 },
},
{
"index" : 66,
"hscan" : { "minimum" : 0.3103, "maximum" : 0.3448 },
},
{
"index" : 67,
"hscan" : { "minimum" : 0.2759, "maximum" : 0.3103 },
},
{
"index" : 68,
"hscan" : { "minimum" : 0.2414, "maximum" : 0.2759 },
},
{
"index" : 69,
"hscan" : { "minimum" : 0.2069, "maximum" : 0.2414 },
},
{
"index" : 70,
"hscan" : { "minimum" : 0.1724, "maximum" : 0.2069 },
},
{
"index" : 71,
"hscan" : { "minimum" : 0.1379, "maximum" : 0.1724 },
},
{
"index" : 72,
"hscan" : { "minimum" : 0.1034, "maximum" : 0.1379 },
},
{
"index" : 73,
"hscan" : { "minimum" : 0.0690, "maximum" : 0.1034 },
},
{
"index" : 74,
"hscan" : { "minimum" : 0.0345, "maximum" : 0.0690 },
},
{
"index" : 75,
"hscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0345 },
},
{
"index" : 76,
"hscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0500 },
"vscan" : { "minimum" : 0.9444, "maximum" : 1.0000 }
},
{
"index" : 77,
"vscan" : { "minimum" : 0.8889, "maximum" : 0.9444 }
},
{
"index" : 78,
"vscan" : { "minimum" : 0.8333, "maximum" : 0.8889 }
},
{
"index" : 79,
"vscan" : { "minimum" : 0.7778, "maximum" : 0.8333 }
},
{
"index" : 80,
"vscan" : { "minimum" : 0.7222, "maximum" : 0.7778 }
},
{
"index" : 81,
"vscan" : { "minimum" : 0.6667, "maximum" : 0.7222 }
},
{
"index" : 82,
"vscan" : { "minimum" : 0.6111, "maximum" : 0.6667 }
},
{
"index" : 83,
"vscan" : { "minimum" : 0.5556, "maximum" : 0.6111 }
},
{
"index" : 84,
"vscan" : { "minimum" : 0.5000, "maximum" : 0.5556 }
},
{
"index" : 85,
"vscan" : { "minimum" : 0.4444, "maximum" : 0.5000 }
},
{
"index" : 86,
"vscan" : { "minimum" : 0.3889, "maximum" : 0.4444 }
},
{
"index" : 87,
"vscan" : { "minimum" : 0.3333, "maximum" : 0.3889 }
},
{
"index" : 88,
"vscan" : { "minimum" : 0.2778, "maximum" : 0.3333 }
},
{
"index" : 89,
"vscan" : { "minimum" : 0.2222, "maximum" : 0.2778 }
},
{
"index" : 90,
"vscan" : { "minimum" : 0.1667, "maximum" : 0.2222 }
},
{
"index" : 91,
"vscan" : { "minimum" : 0.1111, "maximum" : 0.1667 }
},
{
"index" : 92,
"vscan" : { "minimum" : 0.0556, "maximum" : 0.1111 }
},
{
"index" : 93,
"vscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0556 }
}
],

/// The black border configuration, contains the following items:
/// * enable : true if the detector should be activated
&#8220;blackborderdetector&#8221; :
{
&#8220;enable&#8221; : true
},

/// The configuration of the effect engine, contains the following items:
/// * paths : An array with absolute location(s) of directories with effects
/// * bootsequence : The effect selected as &#8216;boot sequence&#8217;
&#8220;effects&#8221; :
{
&#8220;paths&#8221; :
[
"/opt/hyperion/effects"
]
},

&#8220;bootsequence&#8221; :
{
&#8220;effect&#8221; : &#8220;Rainbow swirl fast&#8221;,
&#8220;duration_ms&#8221; : 3000
},

/// The configuration for the frame-grabber, contains the following items:
/// * width : The width of the grabbed frames [pixels]
/// * height : The height of the grabbed frames [pixels]
/// * frequency_Hz : The frequency of the frame grab [Hz]
&#8220;framegrabber&#8221; :
{
&#8220;width&#8221; : 72,
&#8220;height&#8221; : 58,
&#8220;frequency_Hz&#8221; : 10.0
},

/// The configuration of the XBMC connection used to enable and disable the frame-grabber. Contains the following fields:
/// * xbmcAddress : The IP address of the XBMC-host
/// * xbmcTcpPort : The TCP-port of the XBMC-server
/// * grabVideo : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) during video playback
/// * grabPictures : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) during picture show
/// * grabAudio : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) during audio playback
/// * grabMenu : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) in the XBMC menu
/// * grabScreensaver : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) when XBMC is on screensaver
/// * enable3DDetection : Flag indicating that the frame-grabber should switch to a 3D compatible modus if a 3D video is playing
// &#8220;xbmcVideoChecker&#8221; :
// {
// &#8220;xbmcAddress&#8221; : &#8220;127.0.0.1&#8243;,
// &#8220;xbmcTcpPort&#8221; : 9090,
// &#8220;grabVideo&#8221; : true,
// &#8220;grabPictures&#8221; : true,
// &#8220;grabAudio&#8221; : true,
// &#8220;grabMenu&#8221; : false,
// &#8220;grabScreensaver&#8221; : true,
// &#8220;enable3DDetection&#8221; : true
// },

/// The configuration of the Json server which enables the json remote interface
/// * port : Port at which the json server is started
&#8220;jsonServer&#8221; :
{
&#8220;port&#8221; : 19444
},

/// The configuration of the Proto server which enables the protobuffer remote interface
/// * port : Port at which the protobuffer server is started
// &#8220;protoServer&#8221; :
// {
// &#8220;port&#8221; : 19445
// },

/// The configuration of the boblight server which enables the boblight remote interface
/// * port : Port at which the boblight server is started
// &#8220;boblightServer&#8221; :
// {
// &#8220;port&#8221; : 19333
// },

&#8220;endOfJson&#8221; : &#8220;endOfJson&#8221;
}

Zouden jullie mij op weg kunnen helpen?

PS. Ik heb ook geprobeerd ambi-tv te draaien (zie: https://github.com/gkaindl/ambi-tv), deze is echter niet geschikt voor WS2801 leds (al is daar voor hier een fix: https://github.com/gfix/ambi-tv), maar hij werkt niet met mijn easycap (vanwege de STK1160 chipset).

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nereeb
@weijtmans

heb je de nul van de voeding van de leds verbonden met de nul van de Pi (GPIO pin 6), ik lees op veel plaatsen dat er anders storingen op kunnen treden.

Ik zie trouwens veel rare tekens in je config die van mij begint zo:
code: hyperion.config.json
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
// Automatically generated configuration file for 'Hyperion daemon'

{
    /// * 'name'       : The user friendly name of the device (only used for display purposes)
    /// * 'type'       : The type of the device or leds (known types for now are 'ws2801', 'ldp8806',
    ///                  'lpd6803', 'sedu', 'adalight', 'lightpack', 'test' and 'none')
    /// * 'output'     : The output specification depends on selected device. This can for example be the
    ///                  device specifier, device serial number, or the output file name
    /// * 'rate'       : The baudrate of the output to the device
    /// * 'colorOrder' : The order of the color bytes ('rgb', 'rbg', 'bgr', etc.).
    "device" :
    {
        "name"       : "MyPi",
        "type"       : "ws2801",
        "output"     : "/dev/spidev0.0",
        "rate"       : 250000,
        "colorOrder" : "rgb"
    },

[ Voor 80% gewijzigd door Nereeb op 03-01-2014 00:03 . Reden: stuk van mijn config toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 09:06
Ik heb sinds vandaag een probleem. Had een tijdje geleden alles gedemonteerd ivm verhuizing. Nu weer alles aangesloten echter ik krijg het niet meer aan de praat. Ik heb vanmiddag eerst alles gewoon aangesloten, en meteen het de boblight config opgestart. De eerste keer flikkerde alle leds, zoals het hoort. Maar na een keer de pc afgesloten te hebben deed hij het niet meer.
Ik heb nu alles gereset, drivers opnieuw geinstallerd, LEDstream opnieuw geupload.
Als ik nu colorswirl via Processing start, doet alleen de 1e LED het (die swirlt wel mooi).
Iemand een idee hoe dit kan?

edit:
Na het uploaden van LEDstream krijg ik de volgende melding in Arduino IDE:
avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00

De Leds flikkeren wel allemaal zoals het hoort, maar bij colorswirl doet maar 1 het.

[ Voor 16% gewijzigd door yorkick op 04-01-2014 19:01 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijtmans
  • Laatst online: 18-04-2023
Nereeb schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:15:
@weijtmans

heb je de nul van de voeding van de leds verbonden met de nul van de Pi (GPIO pin 6), ik lees op veel plaatsen dat er anders storingen op kunnen treden.

Ik zie trouwens veel rare tekens in je config die van mij begint zo:
code: hyperion.config.json
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
// Automatically generated configuration file for 'Hyperion daemon'

{
    /// * 'name'       : The user friendly name of the device (only used for display purposes)
    /// * 'type'       : The type of the device or leds (known types for now are 'ws2801', 'ldp8806',
    ///                  'lpd6803', 'sedu', 'adalight', 'lightpack', 'test' and 'none')
    /// * 'output'     : The output specification depends on selected device. This can for example be the
    ///                  device specifier, device serial number, or the output file name
    /// * 'rate'       : The baudrate of the output to the device
    /// * 'colorOrder' : The order of the color bytes ('rgb', 'rbg', 'bgr', etc.).
    "device" :
    {
        "name"       : "MyPi",
        "type"       : "ws2801",
        "output"     : "/dev/spidev0.0",
        "rate"       : 250000,
        "colorOrder" : "rgb"
    },
Beste Nereeb,

Bedankt voor je reactie!
Het was inderdaad de aarde: ik had hem direct aan de aparte voeding voor de leds gemaakt. Nu hij gedeeld is met de Pi doet alles het.
Helaas heb ik een nieuw probleem: als ik de leds monteer heb ik last van storing. Ik krijg dezelfde random kleuren, omdat hij de straling van de TV oppikt. Is hier iets aan te doen?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nereeb
@weijtmans

In het forum voor hyperion link had iemand hetzelfde probleem. Misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:44
Ik ben net Openelec aan het spelen, heb boblight en boblightd geinstalleerd, de config file moet geplaatst worden op de locatie /storage/.xbmc/userdata/addon_data/service.multimedia.boblightd
Maar zodra ik de service start werkt deze niet:
(InitLog) start of log /storage/.boblight/boblightd.log
(PrintFlags) starting boblightd
(CConfig::LoadConfigFromFile) opening /etc/boblight.conf
(CConfig::LoadConfigFromFile) ERROR: /etc/boblight.conf: No such file or directory

Als ik de boblightd.start controleer zie ik de de paden wel kloppen:
ADDON_HOME="$HOME/.xbmc/userdata/addon_data/service.multimedia.boblightd"

BOBLIGHT_CONFIG="$ADDON_HOME/boblight.conf"

Waar haalt wordt de locatie /etc/boblight.conf gehaald? :?
Deze locatie is niet te gebruiken met Openelec omdat dit een read only volume is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 06-01-2014 18:15 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nereeb
@Hari-Bo is deze link misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Nu online
Vraagje, ik heb nog een raspberry liggen en wil die gaan in zetten voor een stand-alone ambilgiht, volgens volgende website : http://bite-in.com/?p=9
Ik heb alles al besteld echter is het mij niet duidelijk hoe je nou de software "Aan" en "Uit" zet?
Ik wil bijvoorbeeld tijdens een film de Ambilight aan zetten d.m.v. een logitech harmony, hoe doe je dat?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben nu eindelijk zover om de achterzijde van mijn huiskamer TV te bekleden met leds, het pakket is al binnen en uitvoerig getest op een ander systeem zodat ik weet waar rekening mee te houden. Er is iets wat mij nog dwars zit en dat is het donker blijven van de leds bij gebruik van TotalMedia Theatre (5/6). Ik heb nu gekozen voor een Lightpack (kloon) oplossing (10x 6 leds), en stuur dit aan middels Ambibox onder Windows 7. Het loopt eigenlijk als een tierelier maar bij het overschakelen naar TMT(5 in mijn geval), doven de leds en blijven ze ook uit.

Iemand enig idee wat TMT anders doet bij de schermaansturing en wat MediaPortal, VideoLan, XBMC, enz.., allemaal niet doen, waardoor het daar wel goed mee werkt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben-i schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:19:
[...]

Zou je jou ervaringen met lightberry hier willen delen als je het spulletje werkend hebt?
Ben wel erg benieuwd of het zo simpel is en zo goed werkt als dat ze zeggen.
Afgelopen maandag de Lightberry ontvangen, pakketje is een week onderweg geweest inclusief oudjaarsdag/nieuwjaarsdag. De verkoop communiceert goed, hij beantwoord e-mails binnen korte tijd.

Installatie van de leds is makkelijk ondanks dat ik hier geen ervaring mee heb. Wel is het even zoeken naar de juiste positie op de achterkant van de TV. Ook de installatie van Hyperion en het aanmaken van een config file is zonder problemen verlopen.

Enige probleem wat er achter weg is gekomen; na installatie van Hyperion werkt de tmdb.org scraper niet meer (geen connectie met remote server). Alle andere scrapers werken nog wel.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

nvm

[ Voor 102% gewijzigd door ralph0603 op 19-01-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 23:17

TRaSH

koffie ?

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:50:
[...]

Afgelopen maandag de Lightberry ontvangen, ......
hoeveel tussenruimte zit er tussen de leds ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TRaSH schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:10:
[...]
hoeveel tussenruimte zit er tussen de leds ?
"Distance between centers of adjacent LEDs is approx. 70mm."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Even een vraag, heb je nu extra apperaat nodig als je raspbmc en hyperion gebruikt?
Of kan ik de leds rechtstreeks inprikken?

Ik begrijp het niet helemaal meer wat er nu met videograbber bedoeld wordt en wil vanavond even raspbmc installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

RMX

Staat toch aardig duidelijk op de Wiki van Hyperion beschreven en in dit topic. En ja, grabber, splitter, hdmi 2 av bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
RMX schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:54:
Staat toch aardig duidelijk op de Wiki van Hyperion beschreven en in dit topic. En ja, grabber, splitter, hdmi 2 av bijvoorbeeld
Ja maar er was bij mij wat verwarring onstaan omdat ik ook zag dat er personen waren die een arduino gekoppeld hadden. Daar las ik dan weer niets over een externe grabber bij.

Maar als dat het geval is blijf ik nog bij mijnoude setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Dat is alleen als je alle sources (dus gewoon tv + pc + console) wilt voor zien van ambilight, anders heb je zo grabber en splitter niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik ben nu een beetje de weg kwijt,
ik wil ook wel die ambilight effect hebben als ik via XBMC een film zit te kijken,
voor de overige TV functies is leuk maar niet persee nodig.
nu lees ik over Hyperion en lightberry en Arduino.
dan de led strips WS2801 of LPD8806
had gelezen dat de WS2801 per led aangestuurd worden en 8bit zijn ipv 7bit.
dus de WS2801 lijkt mij een mooier resultaat te geven.
heb de verschillende uitleg en guides gelezen maar kom loop tegen het soldeerwerk wat ik bij sommige zie staan.
mijn kunsten zijn daar niet zo sterk in (lees bar slecht :( )
eigenlijk zoek ik iets waarbij ik niet hoef te solderen liefst een kant en klare oplossing of met weinig asssablage werk.
daar in tegen ben ik wel een zeikerd over wat het eind resultaat moet zijn ,
had filmpjes op youtube gezien dat er zoveel ruimte tussen de leds zat dat je op de muur echt van die verlichte puntjes zag dat zou echt een afknapper zijn.
Lightberry zag er wel leuk uit,
maar aangezien ik al een HTPC heb die op windows draait,
en ik niet op een pi xbmc wil draaien.
iemand enig advies behalve een philips TV kopen :r

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Nu online
TRaSH schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:39:
ik ben nu een beetje de weg kwijt,
ik wil ook wel die ambilight effect hebben als ik via XBMC een film zit te kijken,
voor de overige TV functies is leuk maar niet persee nodig.
nu lees ik over Hyperion en lightberry en Arduino.
dan de led strips WS2801 of LPD8806
had gelezen dat de WS2801 per led aangestuurd worden en 8bit zijn ipv 7bit.
dus de WS2801 lijkt mij een mooier resultaat te geven.
heb de verschillende uitleg en guides gelezen maar kom loop tegen het soldeerwerk wat ik bij sommige zie staan.
mijn kunsten zijn daar niet zo sterk in (lees bar slecht :( )
eigenlijk zoek ik iets waarbij ik niet hoef te solderen liefst een kant en klare oplossing of met weinig asssablage werk.
daar in tegen ben ik wel een zeikerd over wat het eind resultaat moet zijn ,
had filmpjes op youtube gezien dat er zoveel ruimte tussen de leds zat dat je op de muur echt van die verlichte puntjes zag dat zou echt een afknapper zijn.
Lightberry zag er wel leuk uit,
maar aangezien ik al een HTPC heb die op windows draait,
en ik niet op een pi xbmc wil draaien.
iemand enig advies behalve een philips TV kopen :r
www.lightpack.tv

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:52
@koekwous die Lightberry werkt dan alleen maar met je XBMC op je Rasp of niet?
Niet met standaard TV kanaal toch?

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Slurpie schreef op zondag 12 januari 2014 @ 02:38:
Dat is alleen als je alle sources (dus gewoon tv + pc + console) wilt voor zien van ambilight, anders heb je zo grabber en splitter niet nodig.
Kijk dat wilde ik weten. Wil het gewoon alleen voor xbmc gebruiken.
Had ook niet direct door dat het ook altijd zou kunnen werken.

Ga het dus testen hoe het draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
Why_easy schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:43:
Ik heb zojuist 3 sets besteld(voor het geval het er inderdaad 40 zijn). Kan ik beetje gaan beginnen met het spelen met boblight.

Een controller lijkt me wel ingebrepen(zit toch in het plastic behuizingentje?), maar welke is dus de vraag. Ik ga het zien :)
Krappe 5 weken verder maar vraag het toch even, heb je ze ondertussen al binnen?

Zit er sterk aan te denken om ook een setje te bestellen puur om te testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Iemand dit al gezien? Lijkt me iets om van het weekend te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Laatst online: 14:34
Ik ben me aan het oriënteren op ambilight voor de raspi. Ik heb een kleine TV dus 25 leds lijkt mij voldoende. Is er verschil tussen een LED-strip en losse LEDs? De strip is iets duurder en lijkt mij makkelijker te monteren. Beide soorten zijn WS2801.

Strip: http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1438.l2649
Losse leds: http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1438.l2649

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

bevestigen
De strip kan je plakken en lijkt makkerlijker.
Maar vergeet niet dat je ook de hoek om moet, je ledstrip plak je (minimaal) op de bovenkant en beide zijkanten. Dus dan moet je de ledstrip opknippen en hersolderen met draadjes.

De losse leds zijn iets lastiger te bevestigen, maar daarmee hoef je verder niets te solderen.

Ikzelf heb een plaat gemaakt die ik vast heb gezet aan de VESA mount. op die plaat heb ik de leds gemonteerd. Maar je zou ook de leds met tape vast kunnen zetten aan je tv zelf.

belichting
De losse leds hebben een andere lichthoek dan de ledstrips.
De ledstrips zullen echt op de muur gericht zijn dan de losse leds.

[ Voor 14% gewijzigd door Armageddon_2k op 17-01-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
Ik heb nu een 42" Philips tv en die is te klein (of we zitten te ver weg) dus er gaat een keer een 60inch komen. Nu wil ik daar zo min mogelijk aan uitgeven, aangezien ik al die smart functies toch niet gebruik. Ik heb een HTPC met windows mediacenter met daarbij tv via de 3 tv kaarten uit mijn server. Ik heb daarbij een raspberry liggen (die momenteel niks doet) en zo'n capture ding (EasyCAP) heb ik ook nog ergens. Als ik dan de scart OUT gebruik op de tv moet het toch lukken om ambilight te maken. Voedingen verloopstekkertjes en andere prulletjes heb ik wel. Solderen is ook geen probleem. Het gaat om Ambilight zoals hier omschreven staat: http://github.com/gkaindl/ambi-tv

Na een hoop gelezen te hebben ben ik toch nog opzoek naar een paar antwoorden op de volgende zaken die ikzo 123 niet kon vinden:
Zie ik het nou goed dat ik alleen nog leds nodig heb?
Er zijn ledstrips met WS2801 of LPD8806, maar zijn er nog anderen die ook werken?
Welke ledstrip kan ik het beste kopen en welke is niet zo duur?
Hoeveel "zones" (leds) kan je toewijzen? want er zijn strips met 32 leds/m en 48 leds/m?

Edit: ik heb trouwens ook een logitech harmony afstands bediening en ben dus ook naar iets opzoek om het setje makkelijk aan en uit te schakelen. Heeft iemand hier tips voor want ook dit kon ik niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door boppos op 17-01-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:46

Rmg

Ik heb mijn Ambilight setup ook af ^^

Het is een Raspberry Pi -> Arduino -> WS2811 led string (39 leds).

De arduino (nano) zit er tussen om de WS2811's aan te sturen de WS2811 is itt de WS2801 zonder CLK signaal dus de timing komt wat preciezer iets wat op de PI helaas niet goed te doen is.

Heb daarvoor een aangepaste ledstream.pde gebaseerd op die van Adalight & FastSPI library.

Frame: Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/0/AACVBwBGyrIqb8Y5L60cK_m1bHOKwHYwClfceHP824PYhw/12/350691/jpeg/1024x768/3/1389981600/0/2/2014-01-11%2015.56.48.jpg/hGfWlQz7ovK1M4zIzRIPo_8ubYpQ6TcyXAnc22UjlXA

Filmpjes:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rKMMb_uyEkM]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sdJIf3YfWVA]

Werkt verbazend goed :D Ben er nog niet aan toe gekomen om de arduino sketch online te zetten. Ben ik nog wel van plan ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 17-01-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Laatst online: 14:34
weet iemand wat de breedte is van de ws2801-ledstrip?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

volgens deze website.
grootte: l500cm( 5m) x x t0.55cm w1.5cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 22:41

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Schaamteloze cross-post uit het Rasp. Pi met XBMC topic ;) :

Ik kon het niet laten, en ben ook gaan klussen aan een Ambilight setup met Hyperion!

Met Ebay + een bouwmarkt (en een boormachine en wat draadjes) ben je voor €30 klaar - geen geld voor zo'n gadget 8)7 (RGB ledstring hier, powerplug hier en USB naar powerplug hier voor de stroomtoevoer van je LEDstring). Ik had zelf al een paar jumperdraadjes en een USB voeding liggen.

Helemaal geniaal vind ik de Android app van Hyperion, die maakt het voor mij helemaal af.

Dus op dit moment draait mijn Pi Xbian (beta 2), met de download package (waarvan ik Sickbeard en Transmission gebruik) en Hyperion als een zonnetje. Wat een prachtapparaat :)

Verplichte plaatjes hier & hier.

Enige extra info: Het gaat om een 37" TV waar ik 50 LED's achter gehangen heb met wat pvc-buisjes, en ik gebruikte de Pi al als enige mediaspeler. Ik geef dus geen input van andere bronnen en kan de ambilight alleen met concent die de Pi afspeelt gebruiken. De ledstrip hangt aan een 1.2A voeding en dat is net te weinig - bij volledig wit beeld begint het geheel te flitsen, tenzij ik de felheid in een Hyperion-config bestandje wat omlaag schroef (anders is het toch te fel voor een filmpje 's avonds).

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar iemand die mij advies kan geven. ik ben van plan mijn eigen ambilight te maken met hetvolgende pakket
http://learn.adafruit.com...ient-tv-lighting/overview

nu heb ik thuis een 55" tv staan (http://www.did.ie/media/c...amsung-55-inch-led-tv.jpg)
en vraag me af hoeveel ledjes ik nodig ga hebben om een mooi resultaat te krijgen. ik wil de volgende ledjes gebruiken
http://www.adafruit.com/products/322

ik dacht zelf aan 3 strings van 25 ledjes per string. dan kan ik er altijd nog af halen.
alle advies is zeer welkom.

andere vraag
ik wil deze tv uiteindelijk ophangen maar nu is de muur waar ik dat op wil doen echter van gipsblokken dit moet wel kunnen toch ? de tv is boven te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
ik heb voor 60inch 5 strips dus 125 leds en had naar mijn eigen mening geen strip minder moeten bestellen, misschien zelfs nog eentje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Even hier mijn vraag droppen, past wat beter dan in XBMC topic.

Dit is zo`n typisch bomen-bos topic btw :-). Ik zit te kijken naar Hyperion, hier lees ik momenteel de beste verhalen over. Nu heb ik een HTPC (windows) en een Pi. Omdat ik de snelheid van mijn HTPC wel waardeer gebruik ik deze eigenlijk altijd icm XBMC. Nu vraag ik mij af of ik deze ook kan gebruiken en vervolgens de LEDS laten aansturen met mijn Raspberry Pi?

Iemand een idee of dit kan en zijn hier ervaringen mee? Werkt dit goed qua sync e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:46

Rmg

FicoF schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:47:
Even hier mijn vraag droppen, past wat beter dan in XBMC topic.

Dit is zo`n typisch bomen-bos topic btw :-). Ik zit te kijken naar Hyperion, hier lees ik momenteel de beste verhalen over. Nu heb ik een HTPC (windows) en een Pi. Omdat ik de snelheid van mijn HTPC wel waardeer gebruik ik deze eigenlijk altijd icm XBMC. Nu vraag ik mij af of ik deze ook kan gebruiken en vervolgens de LEDS laten aansturen met mijn Raspberry Pi?

Iemand een idee of dit kan en zijn hier ervaringen mee? Werkt dit goed qua sync e.d?
Dat kan met boblight, je kan dan boblightd op de PI draaien en dan een boblight client (boblight-win) gebruiken om dan naar je pi de beeldinformatie door te sturen die je van je htpc krijgt.

vziw heeft hyperion dat client server model weer de deur uit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Rmg schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:09:
[...]

Dat kan met boblight, je kan dan boblightd op de PI draaien en dan een boblight client (boblight-win) gebruiken om dan naar je pi de beeldinformatie door te sturen die je van je htpc krijgt.

vziw heeft hyperion dat client server model weer de deur uit gedaan.
Ok, dank voor reactie. Denk dat ik het sowieso ga bestellen, dan kan ik altijd nog films gaan kijken via Pi als Boblight niet bevalt.

De hardware is voor mij wat lastiger te realiseren dan software. De uitleg op https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/hardware is ook niet heel duidelijk voor mij.

Ik begrijp dat ik de LED beter apart kan voeden, ipv op de Pi te prikken. Kan dit met een oldskool Nokia oplader, net als bij de Pi? Wat voor aansluiting heeft zo`n ledstrip?

Is het (ivm energieverbruik) beter om 1 voeding te gebruiken? Mijn Pi draait nu dus op een Nokiaoplader, wellicht een fatsoenlijke voeding kopen en daarop beide (LED + Pi) aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulya
  • Laatst online: 02-04 22:38
FicoF schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:29:
[...]

Ok, dank voor reactie. Denk dat ik het sowieso ga bestellen, dan kan ik altijd nog films gaan kijken via Pi als Boblight niet bevalt.

De hardware is voor mij wat lastiger te realiseren dan software. De uitleg op https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/hardware is ook niet heel duidelijk voor mij.

Ik begrijp dat ik de LED beter apart kan voeden, ipv op de Pi te prikken. Kan dit met een oldskool Nokia oplader, net als bij de Pi? Wat voor aansluiting heeft zo`n ledstrip?

Is het (ivm energieverbruik) beter om 1 voeding te gebruiken? Mijn Pi draait nu dus op een Nokiaoplader, wellicht een fatsoenlijke voeding kopen en daarop beide (LED + Pi) aansluiten?
LEDs voed je best apart, met ongeweer 750ma voor elk 25 leds. Oude nokia adapter zal het dus ook niet doen (die hebben meestal 350-500mA). Je kan het in principe ook via pi voeden met voldoende sterke adapter (en een kleine mod, zie afbeelding) maar dit kan beetje gevaarlijk worden want traces op PCB van raspberry zijn daar iets te dun voor...
Wat je eventueel wel kan doen is je voeding kabel splitsen zodat een uiteinde naar je leds en tweede naar je raspberry gaat, maar zorg dat je adapter voldoende sterk is, anders valt je raspberry uit wanneer alle leds aan zijn. Zo doe ik het btw- 5v 2100 mA USB adapter met gesplitste kabel erop. Geen probleem met 50 leds op maximale vermogen.

Door jou gekozen leds hebben geen voeding connector, gewoon 2 losse draadje waar je zelf een connector mag opzetten

Ik gebruik openelec met xbmc en hyperion (voorlopig geen easyCap, daar ben ik op aant wachten).

Raspberry Pi polyfuse mod:Afbeeldingslocatie: http://www.tooms.dk/tblog/foto/rpiblog1polyfusef3fix2.jpg
Meer info over raspberry power mods: http://www.tooms.dk/?page...opic.asp%3FTOPIC_ID%3D286

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 16:20
Heb gisteren een lightberry en rasbperry pi besteld, zal volgende week als ik alles binnen heb, en het hopelijk werkend heb, wel ff showen hiero.

Als het lekker werkt met XBMC en de pi, ga ik daarna ook nog kijken of ik m'n receiver/xbox er ook op kan krijgen via een videograbber

[ Voor 32% gewijzigd door XO101 op 22-01-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
Ik had laatst het volgende geschreven, maar nog geen reactie. Komt dat omdat ik domme vragen stel (en ik dus wat beter moet zoeken en me verder verdiepen) of omdat niemand het weet?
boppos schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:25:
Ik heb nu een 42" Philips tv en die is te klein (of we zitten te ver weg) dus er gaat een keer een 60inch komen. Nu wil ik daar zo min mogelijk aan uitgeven, aangezien ik al die smart functies toch niet gebruik. Ik heb een HTPC met windows mediacenter met daarbij tv via de 3 tv kaarten uit mijn server. Ik heb daarbij een raspberry liggen (die momenteel niks doet) en zo'n capture ding (EasyCAP) heb ik ook nog ergens. Als ik dan de scart OUT gebruik op de tv moet het toch lukken om ambilight te maken. Voedingen verloopstekkertjes en andere prulletjes heb ik wel. Solderen is ook geen probleem. Het gaat om Ambilight zoals hier omschreven staat: http://github.com/gkaindl/ambi-tv

Na een hoop gelezen te hebben ben ik toch nog opzoek naar een paar antwoorden op de volgende zaken die ikzo 123 niet kon vinden:
Zie ik het nou goed dat ik alleen nog leds nodig heb?
Er zijn ledstrips met WS2801 of LPD8806, maar zijn er nog anderen die ook werken?
Welke ledstrip kan ik het beste kopen en welke is niet zo duur?
Hoeveel "zones" (leds) kan je toewijzen? want er zijn strips met 32 leds/m en 48 leds/m?

Edit: ik heb trouwens ook een logitech harmony afstands bediening en ben dus ook naar iets opzoek om het setje makkelijk aan en uit te schakelen. Heeft iemand hier tips voor want ook dit kon ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulya
boppos, Ja, je hebt alleen een pi en leds (en gepaste voeding) nodig. WS2801 en LPD8806 zijn voorlopig de enigste chipsets die ondersteund worden (je kan ook veel meer andere leds gebruiken als je een arduino als tussenschakel gebruikt, maar het maakt her duurder en iets trager). WS2811 zijn goedkoper dan WS2801 en kunnen via een adapter worden aangesloten (zoek spi ws2811). WS2801/2811 hebben 8 bit/kleur (256 niveaus/kleur), LPD8806 hebben 7 (128 niveaus/kleur). 8 bit is in theorie mooier. In praktijk zou je het wss niet merken
In software kan je erg veel zones toewijzen, meer dan je op je tv kan krijgen. Hoe dichter ze bij elkaar zijn- hoe mooier het effect, dus beste zijn 60 leds/m ofwel losse pixels waar je zelf beslist hoe dicht je ze bij elkaar wil bevestigen. Ik heb voorlopig losse pixels met ongeweer 30 leds/m maar ik wil het later wel verdubbelen.

Voor harmony remote kan je een IR ontvanger op je PI gebruiken (en eventueel zo'n chinese relay-stopcontact met IR ontvanger zodat je voeding ook kan uitschakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Laatst online: 14:09
Iedereen sluit dit aan met een raspberry pi, maar ikzelf maak gebruik van een mac mini (2009 model) als media speler. Is dit dan ook aan te sluiten op een mac mini? Enige outputs zijn USB. Maar alle plugins en dergelijke zijn er wel voor OSX.

Of moet ik dan toch nog apart een PI er bij gaan gebruiken?

Ik zie inmiddels dat je dus via USB een Arduino Uno kan aansluiten (aparte stroom voor de arduino en leds) en deze kan vervolgens met Adalight op OSX draaien ? (in a nutshell)

Denk wel dat een externe power nodig is, usb heb ik nog wel over op die mac mini maar naar mijn weten zijn die maar 5v 0.5A (of 1A niet zeker)

[ Voor 35% gewijzigd door Senaxx op 22-01-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:26

Satom

Verzamel ervaringen

NeoFoX schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:08:
@koekwous die Lightberry werkt dan alleen maar met je XBMC op je Rasp of niet?
Niet met standaard TV kanaal toch?
Klopt, wil je het gaan gebruiken voor je TV kanaal zul je een HDMI splitter en HDMI -> Composite converter moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulya
Senaxx, dit kan je idd perfect met een arduino en adalight doen, arduino zelf moet je niet apart voeden, wel leds.
Voor iedereen met aparte voeding- vergeet niet GND gemeenschappelijk te houden

Voor mensen met losse leds ipv ledstrip- bevestig ze schuin, anders ga je alles behalve muur achter je scherm verlichten

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2n72z5x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/24qkcg9.png

[ Voor 43% gewijzigd door Sulya op 22-01-2014 15:19 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 63 Laatste