DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 36 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:01
Tiwazz schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:21:
Ik heb 25 LEDs voor 40inch. 50LEDs voor 47inch zou voldoende moeten zijn. As je er 100 wilt kan dat natuurlijk ook, geeft meer lichtopbrengst.
Eens! Ik heb ook 25 op 32 inch. Denk dat 25 op 40 nog net kan, maar 50 leds lijken me voor schermen tot 47/50 inch genoeg. Heeft iemand trouwens naast het hele xbmc gebeuren ook nog geëxperimenteerd met gamen met ambilight?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

yorkick schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:09:
[...]

Eens! Ik heb ook 25 op 32 inch. Denk dat 25 op 40 nog net kan, maar 50 leds lijken me voor schermen tot 47/50 inch genoeg. Heeft iemand trouwens naast het hele xbmc gebeuren ook nog geëxperimenteerd met gamen met ambilight?
Ik ga eerst op mijn eigen kamer aan de slag met 50 op 32. Daarna als het werkt woonkamer 50 op 47 inch! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39
ok. net de arduino nano besteld met wat draad en de jacks.... alleen nog even de adapter en led ergens op de kop tikken. Wil eigenlijk 50 leds maar ik zie dat je dan al snel importheffingen moet betalen (alles boven 21 euro).

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik wil de led lichten kopen. Nu is er een keuze tussen led strips (32 per meter) of op een draad (12mm led met 25 led lampen).

Heeft iemand enig idee welke meer licht geven en/of makkelijk zijn om mee te werken? Mijn eerste gedachte gaat uit naar de led strip aangezien ik dat makkelijk kan plakken. Maar wellicht zijn er nadelen hieraan. Ik kon verder ook geen andere mensen vinden die led strips gebruikt hadden voor deze specifieke applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:58

HaTe

haat niet

Ik heb eerst (50) led pixels gehad en ben daarna overgestapt op een led strip. De 2e vindt ik makkelijker want hierdoor heb ik inderdaad geen frame meer nodig. Lichtopbrengst is hoger, want ik heb nu meer leds.

Ik heb de ledstrip op AliExpress gekocht, in dit topic staat wel welke precies. Het gaat wel per 5 meter, ik heb dus ook nog een vrij groot stuk over.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 21:22
hoelang moest jij wachten op de verzending bij aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
foutje... maar nu ik toch gebruik kan maken van de gelegenheid.

Zou een 4 amp usb charger werken voor het voeden van de lichtstrip?

zoals deze:
http://dx.com/p/6-usb-por...ng-tablet-pc-white-216446

met op usb 1 4100MA.

maakt het dan ook meteen makkelijk om een kabeltje voor te maken.

[ Voor 97% gewijzigd door justice strike op 08-07-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kort jullie hulp, alles werkt maar...

Met onderstaande calculator berekend hij niet meer dan 19 leds...zonde of doe ik wat verkeerd?

Ik heb een 40" TV en een ledstrand van 25.
Ik wil enkel de zij- en bovenkant van de TV voorzien van ambi.

http://sanya.tarhelyszolgaltato.eu/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik heb net alles binnengekregen. de nano, de ledjes en de adapter had ik nog. Maar ik zie dat de led color bij mij net in de andere byte order zit... dwz bgr in plaats van rgb. Weet iemand hoe ik dit makkelijk in de arduino code kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik heb inmiddels de leds binnen. Nu nog wachten op de arduino nano. Banggood had lever problemen bij mijn order helaas. Maar is inmiddels verzonden. Ook nog even wachten op de stroomadapter en dan kunne we aan de slag. Denk dat ik morgen maar is ga beginnen met het maken /meten hoe de leds moeten gaan hangen. Het is best een lange sliert die 50leds haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Laatst online: 21:58
Ik volg dit draadje al een tijdje omdat ik binnenkort ook zoiets wil gaan bouwen. Nu kwam ik op hackaday deze post tegen. http://hackaday.com/2013/...hrough-needs-no-computer/

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
weet iemand wat de makkelijkste manier is om te calibreren? Is het het beste om magenta, geel en cyaan correct te krijgen?

overigens merk ik ook dat de het licht niet geheel uit is bij zwart. Ik krijg een paarse gloed op de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hood schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:50:
Ik volg dit draadje al een tijdje omdat ik binnenkort ook zoiets wil gaan bouwen. Nu kwam ik op hackaday deze post tegen. http://hackaday.com/2013/...hrough-needs-no-computer/
Project pagina; http://www.keiang.de/Content-pid-32.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

justice strike schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:40:
weet iemand wat de makkelijkste manier is om te calibreren? Is het het beste om magenta, geel en cyaan correct te krijgen?

overigens merk ik ook dat de het licht niet geheel uit is bij zwart. Ik krijg een paarse gloed op de muur
Hoe heb jij de leds aangesloten op je arduino? Met zo'n kabel(http://www.adafruit.com/products/578) of gewoon de connector eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ralph0603 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:52:
[...]

Hoe heb jij de leds aangesloten op je arduino? Met zo'n kabel(http://www.adafruit.com/products/578) of gewoon de connector eraf?
gesoldeerd en dan de verschillende draden naar pin 11 pin 13 en gnd geconnect. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

justice strike schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:35:
[...]

gesoldeerd en dan de verschillende draden naar pin 11 pin 13 en gnd geconnect. Hoezo?
Zou je hier voor mij een aantal foto's van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ralph0603 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:45:
[...]

Zou je hier voor mij een aantal foto's van kunnen maken?
wat wil je precies weten?

de draden zijn aan de in kant gesoldeerd op clock, data en gnd van de strip en gaan naar de correcte pins op de arduino kaart (anders werkt niets).

Verder weet ik niet wat je aan zo'n foto kan aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

justice strike schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:48:
[...]

wat wil je precies weten?

de draden zijn aan de in kant gesoldeerd op clock, data en gnd van de strip en gaan naar de correcte pins op de arduino kaart (anders werkt niets).

Verder weet ik niet wat je aan zo'n foto kan aflezen.
Het gaat mij om dit stuk (rood omcirkeld):
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2qxb77q.png
Het eindpunt snap ik, dat draai ik in de verloopstekker naar de stroomaansluiting. Maar hoe ik vanuit die stekker aan het begin naar de arduino ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik zit nog met een vraag. Heb het topic nu een beetje gevolgd en vraag me af of dit ook op een Rpi werkt, of dat je persé een HTPC nodig hebt. Ik vermoed van wel vanwege de configuratie, maar kan iemand mij dit duidelijk maken?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
50Miles schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:53:
Ik zit nog met een vraag. Heb het topic nu een beetje gevolgd en vraag me af of dit ook op een Rpi werkt, of dat je persé een HTPC nodig hebt. Ik vermoed van wel vanwege de configuratie, maar kan iemand mij dit duidelijk maken?
wat is een rpi?
ralph0603 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:52:
[...]

Het gaat mij om dit stuk (rood omcirkeld):
[afbeelding]
Het eindpunt snap ik, dat draai ik in de verloopstekker naar de stroomaansluiting. Maar hoe ik vanuit die stekker aan het begin naar de arduino ga. :)
deze heb je nodig:

Afbeeldingslocatie: http://img1.banggood.com/images/upload/2012/jiangjunchao/SKU067911h.JPG

[ Voor 41% gewijzigd door justice strike op 11-07-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
justice strike schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:56:
[...]

wat is een rpi?

[...]

deze heb je nodig:

[afbeelding]
Raspberry Pi. Die gebruik ik als XBMC Mediaplayer zoals velen hier op GoT. Kijk maar eens in het topic.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
50Miles schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:58:
[...]

Raspberry Pi. Die gebruik ik als XBMC Mediaplayer zoals velen hier op GoT. Kijk maar eens in het topic.
boblight gebruiken icm adalight:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?pid=1149990)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
Na het een hele poos goed gedaan te hebben heeft sinds gisteren mijn boblight op OpenELEC kuren in die zin dat er 1 led is (notabene in een hoek rechts onder) die eigenlijk soort van knippert wat ontzettend storend is, zo storend dat ik het hele zwikje maar voorlopig uitgeschakeld heb.

Nu weet ik niet of dit een issue is met OpenELEC, recentelijk nog geupdate of gewoon een defecte led?

Iemand die een vergelijkbaar gedrag herkend?

Had eigenlijk weinig zin een nieuwe led strand te bestellen ivm kleur verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

justice strike schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:56:
[...]

wat is een rpi?

[...]

deze heb je nodig:

[afbeelding]
Hmm zijn die ook in NL ergens te koop, ik zit al rond te zoeken maar ik zou niet weten op welke term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ralph0603 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:45:
[...]

Hmm zijn die ook in NL ergens te koop, ik zit al rond te zoeken maar ik zou niet weten op welke term.
gewoon daar bestellen. kosten zijn nagenoeg nul. en de verzendkosten zijn non existant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 07:20
Ik ben zelf een paar maanden geleden wezen pielen met AMBX van Mad Catz via mijn htpc. De twee lampen staan naast mijn tv opgesteld. Geeft wel een leuk effect met films. Vandaag nog even de Philips AMBX achter mijn tv geplaats zodat ik boven mijn tv ook licht krijg. Hierbij een kleine video.

YouTube: Lg 47lm620s with cyborg gaming lights

[ Voor 14% gewijzigd door davey s. op 12-07-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:54:
Even kort jullie hulp, alles werkt maar...

Met onderstaande calculator berekend hij niet meer dan 19 leds...zonde of doe ik wat verkeerd?

Ik heb een 40" TV en een ledstrand van 25.
Ik wil enkel de zij- en bovenkant van de TV voorzien van ambi.

http://sanya.tarhelyszolgaltato.eu/index.php
Je moet in coloms en rows het aantal leds vermelden (mocht je het antwoord nog niet gehad te hebben).

Ik ben nog eens verder in mijn enkele led bug gedoken maar snap er niks van maar kan er maar niet overuit dat er zomaar 1 led ergens midden in de strand naar z'n grootje is op moment dat ik van de ene OE build naar een andere ga/ging.
Als ik dan de boblightd addon bekijk blijk ik een test build (t.b.v. OE 3.2) te draaien ipv van die voor OE 3.0.6, dat zou mijn inziens niet zoveel moeten uitmaken maar valt wel op.
Verder zoals altijd met electronica kan het een keer stuk gaan.
Ik had echter verwacht dat ie dan in 1x stuk zou gaan ipv half.

Straks nog maar eens wat proberen want de losse tests doen het allemaal wel goed. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

davey s. schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:36:
Ik ben zelf een paar maanden geleden wezen pielen met AMBX van Mad Catz via mijn htpc. De twee lampen staan naast mijn tv opgesteld. Geeft wel een leuk effect met films. Vandaag nog even de Philips AMBX achter mijn tv geplaats zodat ik boven mijn tv ook licht krijg. Hierbij een kleine video.

YouTube: Lg 47lm620s with cyborg gaming lights
Ik heb de Mad Catz set achterzijde tegen mijn TV aangeschroefd, maar dan bovenaan. Ik vraag mij af of jij je lampen aan de juiste plek hebt toegewezen binnen de software? Bij blauw bovenin beeld, reageren je lampen ook met blauw, terwijl ze onderaan staan opgesteld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
hardware-lover schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:17:
[...]

Ik heb de Mad Catz set achterzijde tegen mijn TV aangeschroefd, maar dan bovenaan. Ik vraag mij af of jij je lampen aan de juiste plek hebt toegewezen binnen de software? Bij blauw bovenin beeld, reageren je lampen ook met blauw, terwijl ze onderaan staan opgesteld?
In de ambx control panel heb ik aangegeven dat mijn lampen naast mijn tv staan opgesteld.

Heb gisteren de extra ambx van philips getest boven mijn tv. Hierbij nog twee pics:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ogdjjd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2lo6mqd.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door davey s. op 13-07-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ik heb inmiddels alle spullen binnen. Helaas lukt het me nog niet om de ledstrip aan het werk te krijgen.

Als het goed is heb ik de kabeltjes goed aangesloten. Het uiteinde heb ik aangesloten op een 5V 5A adapter en ook geprobeerd op een computervoeding. Via het programma Arduino heb ik de LEDstream sketch geupload naar de Arduino Uno. Vervolgens heb ik in Processing de Colorswirl sketch geladen en de compoort aangepast. Als ik deze vervolgens echter run gebeurt er niets.

Als ledstrip heb ik de ledstrip van LEDSEE

Kan iemand me vertellen wat er fout zou kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/37077066/2013-07-15%2009.47.28.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/37077066/2013-07-15%2009.47.07.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door thesystem op 15-07-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 08:50
Controleer even hoe je de strip initialiseerd:
Standaard is het RGB maar het kan ook GRB zijn.
Met de volgende opdracht kan je dat instellen:

Adafruit_WS2801 strip = Adafruit_WS2801(25, dataPin, clockPin, WS2801_GRB);

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Waar kan ik dit controleren en aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
weet iemand hoe je de kleuren goed kan calibreren? de geel en rood komt wel aardig, maar wit wordt vaker als blauw geprojecteerd dan mooi wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

davey s. schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:55:
[...]

In de ambx control panel heb ik aangegeven dat mijn lampen naast mijn tv staan opgesteld.

Heb gisteren de extra ambx van philips getest boven mijn tv. Hierbij nog twee pics:

knip]
Ziet er best leuk uit zo. Ik was zelf niet meer van plan om de Philips Wallwasher in gebruik te nemen. Ik zou bij voorkeur liever wat gaan doen met (plakbare) programmeerbare LED strips. Ik heb eigenlijk alleen maar licht aan de bovenzijde nodig aangezien er aan de zijkant van mijn TV een paar bijna net zo hoge luidsprekers staan opgesteld die het licht aan de zijkant vrijwel geheel afschermen. De LED strings die ik nu heb liggen ga ik niet gebruiken, dat wordt toch veel te rommelig aan de achterzijde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
wasco schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:09:
De mijne is ook af nu. 50 Leds achter een 42" tv.
[...]
Veel plezier!
Kan 'adalight' ook functioneren zonder XBMC, dus gewoon voor VLC/WMP/Youtube etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 08:50
thesystem schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:09:
Waar kan ik dit controleren en aanpassen?
In de arduino sketch waarmee je hem test.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zit met een soort van dilema.
Nu er een led defect is bij mij zit ik te twijfellen of ik ipv led strands nu een led strip zal aanschaffen voor mijn 40" LCD.

Ben benieuwd wat andere tweakers met led strands zouden doen als ze voor een zelfde keuze zouden staan.

Ergens zou ik zeggen om te kiezen voor led strands daar ik ze makkelijk op mijn huidige bevestigings plaat kan bevestigen aan de andere kant zou er mogelijk kleur verschil kunnen optreden met de andere strip welke ik eerder gekregen heb en een voordeel van led strips is weer het hogere aantal leds de meter en mogelijk een mooier effect met de romslomp dat ik de config opnieuw moet maken maar dat neem ik dan voor lief.
HaTe schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:17:
Ik heb eerst (50) led pixels gehad en ben daarna overgestapt op een led strip. De 2e vindt ik makkelijker want hierdoor heb ik inderdaad geen frame meer nodig. Lichtopbrengst is hoger, want ik heb nu meer leds.

Ik heb de ledstrip op AliExpress gekocht, in dit topic staat wel welke precies. Het gaat wel per 5 meter, ik heb dus ook nog een vrij groot stuk over.
Enige waar ik beetje mee zit als ik strips bestel is hoe je dat met de hoeken gaat doen. Hoe heb jij dat gedaan?

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 16-07-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hoeveel leds heb je totaal momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ralph0603 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:01:
Hoeveel leds heb je totaal momenteel?
50 (2x25 waarvan 1 defect) dus denk ook dat ik me voeding moet gaan vervangen.
Na wat lezen door dit topic heen denk ik dat ik rondom wel een 3+ nodig heb (doe ze iets van de rand af)
[quote]LCD specs
Breedte in cm 100 cm
Hoogte in cm 67 cm[/qoute]

Scheelt wel weer zo'n gigantisch montage plaat achter op TV en handig bij vervanging, gewoon overplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Zou het ook heel graag met led strings hebben gedaan maar ik ben daar nog wat te leek voor helaas. Dit was voor mij de simpelste oplossing om wat ambilight te creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_marvin
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 09:37

de_marvin

You gotta love muffin's!

thesystem schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:11:
Kan iemand me vertellen wat er fout zou kunnen zijn?
Misschien een hele domme vraag, maar heb je de data en clock pin aangesloten op de clock in (CI) en data in (DI) pinnen en niet op de DO en CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Het mag misschien een domme vraag zijn, maar het heeft wel tot het antwoord geleidt. Het probleem was namelijk nog dommer.
De ledstring kwam geleverd met stekkertjes eraan gesoldeerd. Zo heb ik heb dus ook aangesloten. Alleen was de output en de input verkeerd om aangesloten. Nu ik de stekkertjes andersom heb gesoldeerd werkt de strip gewoon.

Volgende uitdaging is om dit goed in Boblight + XBMC aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Deze leds zouden toch ook voldoen:
http://www.ebay.nl/itm/50...565746552c#ht_1284wt_1163

Of is daar iets mis mee?

Edit:
Bij de beschrijving staat:
Max current: 0.02A
Betekend dat dus: 0,02*50=1A ?

Edit:
Ik zag ook nog dit:
http://forums.adafruit.com/viewtopic.php?f=47&t=36032

Dat betekend dat ook buiten XBMC de adalight kan worden gebruikt.
Maar dat kan zeker sowieso wel, of niet?

[ Voor 38% gewijzigd door Adr01 op 18-07-2013 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Inmiddels heb ik boblight onder XBMC aan de praat gekregen. Ik moet echter DXVA2 uitschakelen, anders wordt er wel verbinding gemaakt, maar doen de leds niets tijdens het kijken van een film.

Is dit normaal? Welke instellingen hebben jullie binnen XBMC moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-01 13:00
thesystem schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:40:
Inmiddels heb ik boblight onder XBMC aan de praat gekregen. Ik moet echter DXVA2 uitschakelen, anders wordt er wel verbinding gemaakt, maar doen de leds niets tijdens het kijken van een film.

Is dit normaal? Welke instellingen hebben jullie binnen XBMC moeten doen?
Ik ben er al uren mee bezig. DXVA2 uitschakelen haalt bij mij niets uit.
Alles connect met elkaar. Swirl doet het. RGB loop doet het bij starten boblightd. Add-on zegt geconnect te zijn.
Conf file 100 x aangepast, juiste prefix, baudrate etc. maar helaas, alles blijft uit in XBMC
Dit topic is te groot om nog een keer door te lezen. En de zoekfunctie geeft geen antwoord op mijn specifieke probleem.

Ik zal vast iets onbenulligs missen vrees ik... 8)7

edit : Ambibox werkt wel meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Wat wordt er voor 32" aangeraden qua hoeveelheid leds? 25 genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trucker0werner
  • Laatst online: 25-09 01:37
ik heb zelf op mijn 27inch 25 leds en dat is op zich voldoende, ze staan ongeveer 6.5 tot 7cm van elkaar
veel verder zou ik het niet doen. dus voor 32inch zou ik een fractie meer gebruiken
je hoefft niet direct van 25 naar 50 te gaan maar je kunt er ook 40pakken.

ik gebruik eigenlijk adalight set up en dan met ambibox. dankzij playclaw kan ik in games en in video players er gebruik van maken.
met andere capture modes kan ik overal in windows er gebruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Inmiddels heb ik mijn setup draaien. Hoewel ik nog helemaal tevreden ben over de kleuren heb ik wel alvast wat testfilmpjes gemaakt. Het leek me leuk deze hier te delen.

Ik heb gebruik gemaakt van de Arduino Uno R3, 2m LEDstrip met in totaal 64 ledjes aangesloten op een 32" tv. De strip word gevoed door een 5V 5A voeding.
Verder draai ik Boblight in combinatie met XBMC 12.2 op Windows 8.

En nog twee testfilmpjes met de Fast en Slow settings van Boblight binnen XBMC, het testfilmpje is HIER te downloaden:

[ Voor 6% gewijzigd door thesystem op 21-07-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Instel/test:
Ik heb het nu werken op mijn Windows computer. (ambibox werkt als peanuts, als ik het via processing IDE doe krijg ik maar 25 leds werkend. Ik weet niet waar ik het kan instellen dat ik er 50 heb. Dit kan wel via de colorswirl dan staat er bovenaan in de code number of leds = 25. Bij het bestand van Adalight staat dit er niet in.)

Uiteindelijk situatie:
Ik ben aan het vogelen met OpenElec en boblight(d). Maar ik vind dit maar lastig. Kan iemand vertellen wat ik hier nu precies moet instellen?

In XBMC heb je dus eigenlijk 2 addons. Boblight en BoblightD. BoblightD moet ik de config veranderen via SMB naar de config die ik nu heb(arduino op usb, 50 leds)?

Ben weer een stapje verder, hij kon niet connecten omdat ik de channels 50 had aangegeven, maar het zijn er natuurlijk 150(3 kleuren x50) 8)7

#[global]
interface 127.0.0.1
port 19333

[device]
name ambilight
output /dev/ttyUSB0
channels 150
type ws2801
interval 10000
prefix 5A B0
postfix A5
rate 500000

BoblightD werkt nu denk ik al een stuk beter, maar ik krijg mijn arduino nog niet aan de praat.

(main) starting devices
(CClientsHandler::Process) opening listening socket on *:19333
(CClientsHandler::Process) 127.0.0.1:44385 connected
(CClientsHandler::ParseMessage) 127.0.0.1:44385 said hello
(CDevice::Process) ambilight: starting with output "/dev/ttyUSB0"
(CDevice::Process) ambilight: setting up
(CDeviceSPI::SetupDevice) ERROR: ambilight: Unable to open /dev/ttyUSB0: No such file or directory
(CDevice::Process) ERROR: ambilight: setting up failed, retrying in 10 seconds
(CClientsHandler::ParseSet) 127.0.0.1:44385 priority set to 128
(CClientsHandler::Process) 127.0.0.1:44386 connected
(CClientsHandler::ParseMessage) 127.0.0.1:44386 said hello
(CClientsHandler::ParseSet) 127.0.0.1:44386 priority set to 128
(CDevice::Process) ambilight: setting up
(CDeviceSPI::SetupDevice) ERROR: ambilight: Unable to open /dev/ttyUSB0: No such file or directory
(CDevice::Process) ERROR: ambilight: setting up failed, retrying in 10 seconds

YAY Het werkt! Nu aan de slag om het vast te maken aan de tv :D

[ Voor 255% gewijzigd door ralph0603 op 21-07-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:01
thesystem schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:27:

En nog twee testfilmpjes met de Fast en Slow settings van Boblight binnen XBMC, het testfilmpje is HIER te downloaden:
Zou je je settings willen delen? Die slow versie ziet er wel chill uit als alternatief voor met name series.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
ralph0603 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:22:
Uiteindelijk situatie:
Ik ben aan het vogelen met OpenElec en boblight(d). Maar ik vind dit maar lastig. Kan iemand vertellen wat ik hier nu precies moet instellen?

In XBMC heb je dus eigenlijk 2 addons. Boblight en BoblightD. BoblightD moet ik de config veranderen via SMB naar de config die ik nu heb(arduino op usb, 50 leds)?

Ben weer een stapje verder, hij kon niet connecten omdat ik de channels 50 had aangegeven, maar het zijn er natuurlijk 150(3 kleuren x50) 8)7
In Windows heb ik de volgende dingen draaien:
Boblightd, dit is de daemon, met een batchfile erbij om deze op te starten. Hierin zie ik al direct in configuratie verschil tussen jouw boblight.conf en die van mij. Jij verbindt met USB terwijl ik met COM3 verbindt. Je kan Boblightd inclusief mijn config file HIER downloaden.

In XBMC 12.2 heb ik de XBMC Boblight add-on geïnstalleerd. Zodra dit gebeurd is, en je hebt boblightd gestart via de start.bat file zal XBMC melden dat er verbinding is gemaakt en gaan de ledjes branden.

Vervolgens heb ik in XBMC bij Settings > Video > Playback nog DXVA2 moet uitzetten.

Dit alles draait dus op Windows 8. Of het in Linux met OpenElec anders werkt durf ik niet te zeggen.
yorkick schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:32:
[...]

Zou je je settings willen delen? Die slow versie ziet er wel chill uit als alternatief voor met name series.
Binnen boblight.conf heb ik de kleuren enigszins aangepast naar het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[color]
name        red
rgb            FF0000
gamma        2.1
adjust        0.8
blacklevel    0.0

[color]
name        green
rgb            00FF00
gamma        2.0
adjust        1.0
blacklevel    0.0

[color]
name        blue
rgb            0000FF
gamma        2.1
adjust        0.5
blacklevel    0.0

Binnen XBMC maak ik gebruik van de volgende custom settings waarmee ik ook de overige testfilmpjes heb gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
Speed: 40.00
Autospeed: 5.00
Interpolation: Off
Saturation: 1.10
Value: 1.00
Threshold: 40.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

thesystem schreef op zondag 21 juli 2013 @ 16:22:

[...]

Binnen boblight.conf heb ik de kleuren enigszins aangepast naar het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[color]
name        red
rgb            FF0000
gamma        2.1
adjust        0.8
blacklevel    0.0

[color]
name        green
rgb            00FF00
gamma        2.0
adjust        1.0
blacklevel    0.0

[color]
name        blue
rgb            0000FF
gamma        2.1
adjust        0.5
blacklevel    0.0

Binnen XBMC maak ik gebruik van de volgende custom settings waarmee ik ook de overige testfilmpjes heb gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
Speed: 40.00
Autospeed: 5.00
Interpolation: Off
Saturation: 1.10
Value: 1.00
Threshold: 40.00
Heb het inmiddels werkend, ben nu aan het finetunen. Wat ik merk is dat het allemala prima werkt. Maar bij bijvoorbeeld een film zoals gladiator(1920x800) waar zwarte balken zitten. Werken de onderste en bovenste leds niet(logisch) is hier een oplossing voor. Bij jou KingKong filmpje heb je hier namelijk geen last van!

Bij finding nemo die wel 1920x1080p is werken ze allemaal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Dan zitten die zwarte balken waarschijnlijk in de film zelf. Open maar eens met bijv. vlc player. Als dit inderdaad zo is, worden de zwarte balken meeberekend door boblight. Bij de andere films worden de zwarte balken er door XBMC bij gezet om het fullscreen te krijgen, waarbij ze dus niet door boblight worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

thesystem schreef op zondag 21 juli 2013 @ 18:02:
Dan zitten die zwarte balken waarschijnlijk in de film zelf. Open maar eens met bijv. vlc player. Als dit inderdaad zo is, worden de zwarte balken meeberekend door boblight. Bij de andere films worden de zwarte balken er door XBMC bij gezet om het fullscreen te krijgen, waarbij ze dus niet door boblight worden meegenomen.
Klopt het lag inderdaad aan de film die ik toevallig pakte. Bijv good day to die hard heeft wel alle leds in gebruik.
Zat ik lekker die film te kijken, vond ik af en toe de leds vaag, aan de kant dat het licht zat was het donker. Bleek dus dat ik de leds verkeerd om heb bevestigd |:(

Eerst nog even een counterclockwise tool gezocht maar ben maar handmatig gaan omnummer van 150 channels 8)7 . Maar goed het werkt nu zoals het hoort :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Heb je een strip gebruikt of van die losse lampjes? Zou je eens kunnen laten zien hoe je het bevestigd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik heb losse lampjes gebruikt, een led strand dus. Op Ebay ook wel de WS2801 50 leds aan elkaar.

Ik zal morgen overdag wat foto's maken van hoe ik het voorlopig heb bevestigd(met plakband). Tot nu toe ben ik heel tevreden, me pa vond het zelfs zo vet dat hij al 2 films heeft gekeken en het eigenlijk ook bij de tv in de woonkamer wou. Maar dan moet ik ook daar even een wat betere mediaspeler oplossing voor bedenken inplaats van de Raspberry Pi. Vind ik toch wat minder volwaardig.

Zoals beloofd nog even een filmpje en foto's(mijn eerste keer filmpjes maken en uploaden, sorry voor kwaliteit) Tevens moet ik nog even kijken waar ik nu de center, stond altijd mooi op me tv maar dat is nu niet zo mooi meer O-)

Elke 4,8 cm moesten ze (heb gewoon ongeveer 5cm aangehouden). En uiteindelijk boven bijv 16 totaal, deed ik eerst nummer 16 vastplakken, daarna nummer 8. Daarna nummer 4 en 12. Hele tijd de helft pakken en dan zitten ze mooi in het midden van elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2lmnl36.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/sziwec.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2wqzvk5.jpg

Vanaf minuut of 2 zie je meer kleur verschil, alhoewel ik de camera nog vind dat hij teveel blauw oppakt en te weinig verschil daarin ziet. In het echt zie je veel meer verschillende kleuren dan de camera oppakt(nikon, hmm teveel functies voor mij):
YouTube: Ambilight DIY DIE HARD

Het is nu nog beetje provisorisch gedaan, maar als ik na mijn vakantie terug kom wil ik het eigenlijk aan een frame gaan vastmaken. Met tape/plakband is het toch wat gevoeliger voor loslaten en warmte. Maar het werkt nu in ieder geval en laat ik er eerst maar is van "genieten"

[ Voor 58% gewijzigd door ralph0603 op 22-07-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
wat ik mij afvraag. Zijn er applicaties die adalight kunnen aansturen zodat je bijvoorbeeld zo'n philips alarm light klok effect kunt krijgen (dwz. op een bepaalde tijd de zonsopgang/ondergang simuleren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
Eindelijk werkt Boblight..
Bleek deze regel nog toe te moeten voegen aan de .conf
"delayafteropen 1000000"

Inmiddels nu gewend aan Ambibox, en eerijk gezegd bevalt die veel beter dan Boblight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vrij nieuw in deze materie en ondertussen zelf ook een arduino besteld. Ik vroeg mij alleen af of iemand ook wel eens geprobeerd heeft om het over ethernet aan te sturen in plaats van usb?

En een andere vraag of iemand het wel eens werkend gekregen heeft met een Synology nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 109% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Gaan de leds wel aan als je hem aansluit op USB en 12v? Oftewel gaan de leds flikkeren. Rood groen blauw 1 maal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
thesystem schreef op zondag 21 juli 2013 @ 16:22:
[...]

In Windows heb ik de volgende dingen draaien:
Boblightd, dit is de daemon, met een batchfile erbij om deze op te starten. Hierin zie ik al direct in configuratie verschil tussen jouw boblight.conf en die van mij. Jij verbindt met USB terwijl ik met COM3 verbindt. Je kan Boblightd inclusief mijn config file HIER downloaden.

In XBMC 12.2 heb ik de XBMC Boblight add-on geïnstalleerd. Zodra dit gebeurd is, en je hebt boblightd gestart via de start.bat file zal XBMC melden dat er verbinding is gemaakt en gaan de ledjes branden.

Vervolgens heb ik in XBMC bij Settings > Video > Playback nog DXVA2 moet uitzetten.

Dit alles draait dus op Windows 8.
Probeer mijn boblight eens als basis te gebruiken. Ik had eerst ook problemen binnen XBMC maar hiermee werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Teruggekomen van vakantie en kon niet wachten aan de slag te gaan.

Vandaag een houten frame gemaakt en deze bevestigd, ben er toch een aantal uur mee bezig geweest maar het resultaat is er! Zal morgen foto's plaatsen, nu genieten van een filmpje.

[ Voor 21% gewijzigd door ralph0603 op 05-08-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Hoi allen,

Ik ben ook bezig met het maken met een adalight/boblight alleen ik denk dat mijn ledstrip DOA is

Ik gebruik een arduino uno en de 12mm bullet leds (25).

Ik heb alles goed aangesloten en krijg netjes 5v op 2A.

Ledstream doet niets en ook strandtest geeft geen licht.

Wat ik nog ga proberen is kijken of het input einde niet aan de andere kant zit (producten schijnen nog wel eens met de connectoren te wisselen)

Heeft iemand anders nog suggesties wat ik kan proberen?

Thnx alvast!

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
Imnoa schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:04:
Hoi allen,

Ik ben ook bezig met het maken met een adalight/boblight alleen ik denk dat mijn ledstrip DOA is

Ik gebruik een arduino uno en de 12mm bullet leds (25).

Ik heb alles goed aangesloten en krijg netjes 5v op 2A.

Ledstream doet niets en ook strandtest geeft geen licht.

Wat ik nog ga proberen is kijken of het input einde niet aan de andere kant zit (producten schijnen nog wel eens met de connectoren te wisselen)

Heeft iemand anders nog suggesties wat ik kan proberen?

Thnx alvast!
Er zijn veel mogelijkheden. Clock en data omgewisseld ? Die dingen zijn soms onherkenbaar.
Werkt een standaard sketch met een standaard LEDje, bijvoorbeeld LedBlink, dit om de arduino uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Wie heeft er wat meer verstand van het modificeren van de orginele Arduino Ledstream.pde file voor een ADAlight setup?

Als onze media PC uitstaat kijken we gewoon tv via UPC, en hebben we 's avonds twee lampjes naast de TV aanstaan. Dit is wat rustiger voor de ogen vinden we. Echter, deze lampen staan voor mijn gevoel weer in de weg als we de PC aan hebben staan en gebruik maken van de ambilight. Dus ik vraag me af of ik een gelijksoortig licht kan simuleren via de arduino als de PC uitstaat, of als deze idle is.

Met de orginele file:

- Inschakelen voeding Arduino/LED's : Geen reactie (heeeeel af en toe loopt het R/G/B test script)
- Inschakelen media PC : De arduino start het R/G/B test script zodra er communicatie gedetecteerd wordt.
- Opstarten Ambibox : Ambilight zoals het hoort te werken :)
- Uitzetten Media PC / Idle PC : Geen communicatie dus de arduino schakelt de LED's uit na 15 sec.

Wat ik graag wil bereiken als er geen USB communicatie is of de PC uitstaat:

- Inschakelen voeding Arduino/LED's : de Arduino schakelt de LED's in en laat ze allemaal branden op een specifieke kleur en sterkte (kleur en sterkte nog uit te zoeken).
- Inschakelen media PC : De arduino start het R/G/B test script zodra er communicatie gedetecteerd wordt.
- Opstarten Ambibox : Ambilight zoals het hoort te werken :)
- Uitzetten Media PC / Idle PC : Geen communicatie meer; De arduino schakelt de LED's terug naar de vooraf ingestelde kleur sterkte na 15 seconden.

Ik hoop dat ik duidelijk ben :)

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Je wilt gewoon een constant licht? Ik weet niet of je hier persee je pc voor moet aan hebben maar is eventueel ook een optie om te kijken naar bobdroid( android app voor je smartphone waar je dit kan instellen zoals een soort philips moodlight)

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=158787

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Ik maak zelf gebruik van Mediaportal en Ambibox, dus geen boblight. ook zou dat betekeken dat ik mijn PC altijd aan moet hebben om constant licht te hebben. En ik zou dan elke keer met mijn telefoon de leds moeten aanzetten en regelen.

Waar ik naar op zoek ben is meer een standalone script verwerkt in de arduino software.

[ Voor 3% gewijzigd door -DUS- op 14-08-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Heb dit doorgelezen en zojuist het volgende besteld voor m'n 55" led tv:

http://www.aliexpress.com...aterproof/1047951218.html

http://www.aliexpress.com...e-shipping/618624022.html

http://www.aliexpress.com...ra-System/1015631252.html

http://www.aliexpress.com...able-for-A/761567330.html

http://www.aliexpress.com...-board-kit/726512048.html

Denken jullie dat het hiermee gaat lukken?

Ik zie hier veel foto's van mensen die de led strings in een frame gemaakt hebben. Maar geen foto's van hoe de led strips bevestigd worden. Hoe doen jullie dat? En dan voornamelijk in de hoeken? Knippen jullie ze door? En dan? Gewoon op tv plakken?

Het lijkt me dat als je de ledjes naar achteren laat schijnen, dat de tv een aardig stuk van de muur moet komen? Ik zou hem juist dicht tegen de muur hebben. Is het een idee om de ledjes naar "buiten" te laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedendag ik volg het forum al een tijdje en aangezien ik nu eindelijk op me zelf zit wil ik graag een op gepimpte tv hoekje hebben.Zelf wil ik echt heel erg graag zo een ambi-clone light achter me tv hebben alleen heb niet echt de kennis en geen pc om het te runnen.Mijn vraag is daarom heeft er al iemand een stand alone light uitgevonden die je met hdmi aanstuurt gr tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Kitser schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:27:

Ik zie hier veel foto's van mensen die de led strings in een frame gemaakt hebben. Maar geen foto's van hoe de led strips bevestigd worden. Hoe doen jullie dat? En dan voornamelijk in de hoeken? Knippen jullie ze door? En dan? Gewoon op tv plakken?

Het lijkt me dat als je de ledjes naar achteren laat schijnen, dat de tv een aardig stuk van de muur moet komen? Ik zou hem juist dicht tegen de muur hebben. Is het een idee om de ledjes naar "buiten" te laten schijnen?
Ik heb mijn ledstrips op elke hoek doorgeknipt en er een stuk draad aan gesoldeerd (ongeveer 10cm per hoek). Daarna heb ik ze op de TV geplakt met doorzichtig breed plakband, waar je ook dozen mee dichtplakt. Gewoon in de lengterichting van de leds, dus ledstrips zijn helemaal bedekt met plakband.

Je zou de ledjes naar buiten kunnen laten schijnen ja, dat doen ze bij mij ook een beetje, dit kon makkelijk omdat de TV al een bolling rondom heeft (het is nog een vrij oude dikke TV, dus niet helemaal plat van achter)
--
over je producten die je hebt, ik zie in ieder geval dat die strip 150 leds heeft en maar 30 IC's, dus je kan niet de leds afzonderlijk instellen, maar dat gaat per setje van 5.

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 16-08-2013 23:31 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
Kitser schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:27:

Wees er van bewust dat je een clone Arduino hebt besteld.
En inderdaad, je kunt de Leds die je hebt gekocht niet individueel aansturen, maar per 5. Maar met zo'n afmeting van 55" moet dat wel lukken.
Prijzen zijn oké.

Ik heb zelf 4 losse hoekstrips gebruikt en met Velcro aan mijn monitor bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Bedank voor de antwoorden.

Een Arduino clone hoeft geen probleem te zijn toch?

Wat ik vervelender vind, zijn de LED's. Ik had me dat van die IC's niet gerealiseerd. Zelf heb ik een 55" tv, maar heb ook dezelfde LED's besteld voor 2 anderen. Die hebben een 32" en 47" tv.

Om ze individueel aan te sturen heb je dus evenveel IC's als LED's nodig?
Zijn er wel ledstrips met evenveel IC's als LED's?

[ Voor 6% gewijzigd door Kitser op 17-08-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:19
Kitser schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:46:
Bedank voor de antwoorden.

Een Arduino clone hoeft geen probleem te zijn toch?

Wat ik vervelender vind, zijn de LED's. Ik had me dat van die IC's niet gerealiseerd. Zelf heb ik een 55" tv, maar heb ook dezelfde LED's besteld voor 2 anderen. Die hebben een 32" en 47" tv.

Om ze individueel aan te sturen heb je dus evenveel IC's als LED's nodig?
Zijn er wel ledstrips met evenveel IC's als LED's?
Arduino clone zou geen probleem mogen vormen.
Je andere twee vragen zijn beide met ja te beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Oke. Dan ga ik de ledjes cancellen.
Ik ga opzoek naar een WS2801 strip met evenveel ledjes als ic's. Moet ik nog ergens anders rekening mee houden? Ik zie bv de term ip65 voorbij komen. Is dat nog van belang?

[ Voor 17% gewijzigd door Kitser op 17-08-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Kitser schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:39:
Ik ga opzoek naar een WS2801 strip met evenveel ledjes als ic's. Moet ik nog ergens anders rekening mee houden? Ik zie bv de term ip65 voorbij komen. Is dat nog van belang?
IP65 is een specificatie ivm vocht/vuil en geschikt voor gebruik buitenshuis. Voor binnen in principe niet nodig.

edit: lijkt me de goede :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thedr op 17-08-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Thanx.
Die lijkt wel de goede te zijn:
http://www.aliexpress.com...eds-M-non/1130101021.html

Wat denken jullie?

Edit:
Deze heeft er 36 per meter ipv 32
http://www.aliexpress.com...ip-Digital/920412134.html

Zijn beide goed?

[ Voor 34% gewijzigd door Kitser op 17-08-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:25
Kitser schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:39:
Zorgen voor niet meer dan 255 ledcodes dus 255/3 is max 85 ledjes/IC's. Ga je hier boven kan het zijn dat een aantal programmas niet meer werken. Dit is teminste mijn eigen ervaring.

@ LED-Maniak,
Kan ik al een preorder doen hoop dat je naar 8 maandjes sleutelen verder bent :+ Wil mijn ledjes graag ook voor gewoon TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Kitser schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:48:
Thanx.
Die lijkt wel de goede te zijn:
http://www.aliexpress.com...eds-M-non/1130101021.html

Wat denken jullie?

Edit:
Deze heeft er 36 per meter ipv 32

Zijn beide goed?
Die laatste werkt op 12V. Ik dacht dat de WS2801 op 5V hoort te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Klopt die werkt op 5v. Ik heb zelf 50 leds van WS2801 op een 32 inch en ziet er subliem uit :D

[ Voor 62% gewijzigd door ralph0603 op 17-08-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
silvester6 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:52:
[...]

Zorgen voor niet meer dan 255 ledcodes dus 255/3 is max 85 ledjes/IC's. Ga je hier boven kan het zijn dat een aantal programmas niet meer werken. Dit is teminste mijn eigen ervaring.

@ LED-Maniak,
Kan ik al een preorder doen hoop dat je naar 8 maandjes sleutelen verder bent :+ Wil mijn ledjes graag ook voor gewoon TV gebruiken.
Niet meer dan 85? Dat lijkt me wat weinig om een 55" tv. Volgens mij zijn er toch ook mensen met 100 (en zelfs meer) ledjes?

Maakt die voltage nog wat uit? Behalve de voeding? Maw kan je beter 12v dan 5v hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dat delen door 3 is niet zo. AtmoWin ondersteund bijvoorbeeld ook gewoon 256 kanalen. Ik heb er zelf 88 in gebruik.

12V is in principe beter, je hebt dan minder spanningsdrop aan het einde van de ledstrip, waardoor je misschien niet de andere kant ook aan de voeding hoeft te hangen.

[ Voor 43% gewijzigd door HaTe op 17-08-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Het is de bedoeling om MediaPortal te gebruiken icm de ledjes. En daar is een AtmoWin plugin voor zag ik.

De omtrek van mijn tv is 4 meter. Dus ik krijg dan 144 ledjes (4mx36). Dat moet dus lukken?

Dan wordt het 12V. Dan zit ik goed met deze lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Zelf wil ik ook zoiets als hier gaan bouwen, maar ben er ook nog niet uit over welke ledstrip ik wil gaan gebruiken. Als ik zo naar jou LED Strip kijk word deze per 3 ledjes aangestuurd. Dus je hebt wel veel ledjes, maar de kleur is bij alle 3 gelijk.

Wel heb ik ook nog een vraag, ik zie ook veel led strips met maar 3 draden, deze zijn dan als volgt:
•Green=5V DC
•Red=Data/Clock
•Black=Ground
Voor zover ik het begrijp heb ik het volgende nodig:
+5V (Red),
Ground (Blue),
Data (Yellow) and
Clock (Green).
Klopt dit?

[ Voor 22% gewijzigd door srdevil op 18-08-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Kitser schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:16:
Het is de bedoeling om MediaPortal te gebruiken icm de ledjes. En daar is een AtmoWin plugin voor zag ik.

De omtrek van mijn tv is 4 meter. Dus ik krijg dan 144 ledjes (4mx36). Dat moet dus lukken?

Dan wordt het 12V. Dan zit ik goed met deze lijkt me?
Dit is inderdaad weer een die 3 ledjes met 1 chip aanstuurt. Staat er ook bij: '1 ws2801 control 3 5050 RGB LED'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Thedr schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:16:
[...]

Dit is inderdaad weer een die 3 ledjes met 1 chip aanstuurt. Staat er ook bij: '1 ws2801 control 3 5050 RGB LED'
Nu zie ik het ook. Dat is nog niet makkelijk zeg. Willen jullie eens naar deze kijken:

http://www.aliexpress.com...Strip-160/1128216167.html

Hier staat dat deze 32 ledjes en 32 IC's per meter heeft, als ik het goed heb.
Maar hij is wel op 5V. Is dat wel te doen?

Ik zie niet veel andere van 5 meter en waar elk ledje individueel te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Kitser schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:43:
[...]
Hier staat dat deze 32 ledjes en 32 IC's per meter heeft, als ik het goed heb.
Maar hij is wel op 5V. Is dat wel te doen?

Ik zie niet veel andere van 5 meter en waar elk ledje individueel te bedienen is.
Net heb ik mijn ledjes bestel, gewoon een string dus ik plak ze zelf even op de goede afstand overal: http://www.ebay.nl/itm/35..._trksid=p3984.m1497.l2649

Adalight gebruikt zelf in hun handleiding ook ledjes van 5V, dus dat zal wel werken: http://www.adafruit.com/products/461

De link die je nu doorgeeft is goed en deze ledjes kan je per stuk aansturen. Zoals je ziet zit er bij elke led één IC. Je kan de ledjes hier dan ook per stuk afknippen.

Zelf vandeweek een andere ledstrip ontvangen met 120leds per meter (één enkele kleur). Dit ziet er wel verdomd lekker uit als ze zo dicht op elkaar zitten. Stukken goedkoper, betere lichtverdeling, alleen niet geschikt voor ambilight :'(

EDIT: Mijn bestelde spullen hieronder:
  • DC Power Female Plug Jack Adapter Connector Socket for CCTV
  • 5V 3A AC 100-240V DC Switching Power Supply Converter Adapter EU Plug
  • UNO R3 ATmega328P ATmega16U2 2012 Version Board & Free USB Cable For Arduino
  • 65pcs Multi-Color Mixed Breadboard Jumper Cables For Arduino Code Wire Prototype
  • 50pcs 12mm WS2801 2801 Digital Diffused RGB LED Pixel Square IP68 Waterproof 5V
  • 40pcs 20cm Male to Female Color Breadboard Cable Jump Wire Jumper For Arduino XD
Waarvan de male to female jumper wires niet nodig waren, maar die waren toch niet zo duur. Alles bij elkaar is het €50. 't gaat gemonteerd worden op 'n Dell U2311H scherm. Geschatte ledjes afstand is 2,8 cm, dus lekker dicht bij elkaar :*)

[ Voor 26% gewijzigd door srdevil op 18-08-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Oké. Thanx. Ze zijn besteld. De 5v voeding had ik al. Nu maar hopen dat ik geen last krijg van een spanningsdrop aan het einde van de ledstrip (4m) zoals HaTe zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dat krijg je wel, oplossing is de andere kant ook aan de voeding hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Dan bestel ik die ook maar vast

[ Voor 73% gewijzigd door Kitser op 20-08-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nee dat hoeft niet, dat kan natuurlijk met de voeding die je al hebt! Dus de uitgang van de voeding ga je splitten en laat je de ene naar het begin van de strip lopen en de ander naar het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NzAwWDcwMA==/z/BpYAAMXQBg5RnzDL/$(KGrHqZ,!qgFGekKZpYsBRnzDLFDZg~~60_3.JPG

Als je deze op je adapter prikt en dan gewoon 2 draadjes in de plus en twee in de min steekt kan je beide kanten voeden met dezelfde voeding. Zoals Hate al zegt. Passen er geen twee draadjes in één gat kan je ze gewoon even aan elkaar solderen en er een krimpkous overheen doen tegen de kortsluiting.

[ Voor 0% gewijzigd door srdevil op 20-08-2013 22:54 . Reden: toen -> doen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Oh echt? Die pluggen heb ik ook besteld. Maar dat ik de string aan beide kanten met dezelfde voeding kon voeden wist ik niet. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:03
Goedemiddag mede-tweakers, ik ben toevallig hier geraakt omdat ik graag led-strips wil gaan plaatsen als sfeerverlichting bovenop mijn tvmeubel kast (3m breed) Toen ik me bedacht, "Wat zou het gaaf en leuk zijn om DIY Ambilight te gaan maken".
Ik heb zelf een klein beetje beginners ervaring met Arduino door het Nodo Domotica project.

Ik heb deze topic vanmiddag vluchtig zitten lezen en wil is gaan uitzoeken wat dit allemaal inhoud.
Ik heb op ebay een led-strip gevonden die volgens mij voor DIY ambilight gebruikt kan worden, namelijk:
Ledstrip
Is deze geschikt?

Qua programma, wat heb ik eigenlijk nodig? Ik heb een MacMini met Plex via een Onkyo Receiver met HDMI op mijn samsung 3D led tv aangesloten, waar tevens ook de Arduino IDE voor mac op staat.

BP on the move!!!

• trucker0werner
  • Laatst online: 25-09 01:37
als eerst wat je moet weten
je moet beeld kijken dat van je pc afkomt. dit omdat alle programma's op je pc draaien en zeggen niks meer dan welke kleur led 1 moet hebben tot zoveel als je wilt

ik zelf gebruik ambibox. dan haal ik via playclaw de screen capture (die ziet het beste in games, films en desktop) dat zonder problemen met video's
deze stuurt de leds aan (kunnen max 150 zijn) en de ledjes zitten dan achter je scherm

voor de mac durf ik zo niet te zeggen daar moet je echt naar gaan zoeken of daar een programma voor bestaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben zeer geintereseerd in een DIY ambilight...
maar dan voor de TV en via een xtrend sat reciever
en ben me kennis aan het vergaren..
wat hoe en waarom enzo...

Maar voor het aantal leds wordt steeds 150 leds geroepen..
zijn dit fysieke leds?..
of als je bv een 5050 led hebt 3 ledjes?..RGB?

want ik wilde me zo'n ws 2812b ledstrip halen bij aliexpress..
maar zitten of 30 of 60 leds per meter.
en als ik dan rond wil kom ik uit op 90 leds (30-15-30-15)...maar als ik dan maar 150 leds (kleuren) mag hebben dan ga ik daar toch wel een beetje overheen..

dat is nog een van de punten wat ik nog ben aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hoe groot is je tv?
Ik heb op 32 inch 50 leds zitten en dit is prima. Ik heb de WS2801 led strand(geen strip)

150 leds is echt veel te veel, ik denk dat je 50 leds bedoeld(150 is RGB code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 47" tv..
1,10 meter breed en 60 cm hoog.

En op die strips zitten 30 ledjes per meter.
5 cm van de kant schijnen ze op de tv gemonteerd te worden....dan blijft 1m bij 0,5 m
en dat boven en onder en de zijkanten zit ik toch op 3m.
Dat keer 30 is 90 ledjes.
Maar als ik dan die rgb-code erop los laat zit ik op 270. (per ledje 3 kleuren 90x3)

ik wil voor de ws2812b kiezen omdat die meer licht zouden geven daar zit weer minder op dat kapot kan gaan...
http://www.aliexpress.com...ight-DC5V/1134862454.html

ah nog een vraag..een arduino Nano trekt die dit echt?...of is een UNO beter?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 15:01 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 63 Laatste