DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 35 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:10

HaTe

haat niet

Als je de leds direct aan je PC (ATX) voeding gaat koppelen, dan kan het zijn dat de 5V van de voeding instabiel wordt, omdat je er toch wel veel van gaat vragen.. Of je dat wilt moet je zelf bedenken, maar mij lijkt het niet zo verstandig.

Zelf heb ik deze besteld: http://www.ebay.nl/itm/5V...plies&hash=item51a3b98ffb

Zou deze week wel eens binnen kunnen komen, want is al 3 weken geleden.

[ Voor 13% gewijzigd door HaTe op 15-04-2013 20:34 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 21:22
Japius schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:19:
Dat kan sowieso, want volgens mij kan je ze altijd wel weer kwijt :) Volgens mij heeft hier iemand 100 stuks aan een arduino geknoopt; dezelfde die jij ook wilt kopen.

Ik heb zelf een 50-strand via ebay uit china gehaald. Twee keer zoveel lampjes voor hetzelfde geld, duurde alleen wel lang voordat het er was (30 dagen ofzo). Die heb ik aan een Raspberry Pi geknoopt. XBMC draait op een standalone mediacenter met de boblight plugin, via het netwerk gaat het signaal naar de Pi waar ook boblight op draait die het opvangt. Ik heb een .conf van een pi-forum gekopieerd en het lijkt aardig.

Ik krijg alleen niet genoeg stroom bij de LEDs. De Pi wordt gepowered met een micro-usb lader van 5V, 2A. Dat is niet genoeg voor de LEDs: als ik alles vol aan zet, loopt de Pi vast. Ik moet de LED's dus los gaan voeden.

Nu was mijn idee om 5V van de voeding van de HTPC te halen: ik kan immers alleen van het systeem gebruik maken als ik een film kijk. Scheelt ook weer een stekker :)

Iemand daar ervaring mee?
Hey.. bedankt voor je antwoord. Heb je mischien die link naar die 50 stand.
Ik snap het verschil niet tussen die strands en losse behalve dat de ruimte op de strands al bepaald is voor je. Heeft het anders nog voor/na delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Bevestiging van platte strips is makkelijker, omdat je geen frame hoeft te maken, maar vaak gewoon de strips met dubbelzijdig plakband kan bevestigen.

Ik ben hier ook de overstap aan het maken van pixels > strip. De huidige pixels zitten zo'n 15 cm achter het beeld, waardoor de TV vrij ver naar voren moet om het licht op de muur te laten schijnen (zie mijn post met filmpje: HaTe in "DIY Ambilight howto?"). De strips zou ik vlak achter de rand kunnen monteren, maar inmiddels heb ik gezien dat de strips rondom de TV wel iets zichtbaar zullen zijn.

Het wachten is nu nog op de voeding en dan ga ik het bevestigen en kan ik het jullie laten zien.

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 15-04-2013 23:04 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 23:47
HaTe schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:34:
Als je de leds direct aan je PC (ATX) voeding gaat koppelen, dan kan het zijn dat de 5V van de voeding instabiel wordt, omdat je er toch wel veel van gaat vragen.. Of je dat wilt moet je zelf bedenken, maar mij lijkt het niet zo verstandig.

Zelf heb ik deze besteld: http://www.ebay.nl/itm/5V...plies&hash=item51a3b98ffb

Zou deze week wel eens binnen kunnen komen, want is al 3 weken geleden.
Ja, dat weet ik. Ik heb 50 LEDs die volgens de specs (zie linkje naar eBay hieronder) 0.02A vragen. 1A samen dus. Mijn nieuwe plan is om een USB ladertje, die dat levert, open te knippen en te gebruiken. Beetje jammer als je je hele HTPC onbruikbaar maakt omdat je een paar lampies wilt :)
sakurakilla schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:51:
[...]
Hey.. bedankt voor je antwoord. Heb je mischien die link naar die 50 stand.
Ik snap het verschil niet tussen die strands en losse behalve dat de ruimte op de strands al bepaald is voor je. Heeft het anders nog voor/na delen
Sure, ik heb deze gekocht. Mijn motivatie voor een strand staat hieronder. Dezelfde aanbieder levert overigens ook een 5V voeding.
HaTe schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:04:
Bevestiging van platte strips is makkelijker, omdat je geen frame hoeft te maken, maar vaak gewoon de strips met dubbelzijdig plakband kan bevestigen.
...
Het wachten is nu nog op de voeding en dan ga ik het bevestigen en kan ik het jullie laten zien.
Ik heb een hoekplint bij de bouwmarkt gekocht in de juiste kleur, wat het geheel aardig netjes zou moeten kunnen afwerken. Hoe kom jij op 15 centimeter afstand? Ik heb zelf juist een strand ipv een strip gekozen zodat ik meer flexibel ben. Hoe doe je het anders op de hoeken? Knip je de strip gewoon door? En hoe sluit je hem dan weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2021
Na veel wikken en wegen toch gestart met het project.
De arduino is binnen, net de leds en adapter besteld bij floris.
Mezelf veel info opgedaan in dit topic, en nog aan het bedenken over
het frame.

Ik vraag me een ding af, maakt het met licht inval uit of de leds achter op de tv zitten,
of dicht tegen de muur? De tv hangt aan de muur namelijk, en ik wil een frame maken die ik tussen
de muur en muurbeugel in schroef, dan hoef ik als ik de tv van de muur af pak niet elke keer die
leds mee te zeulen. Die blijven dan netjes aan de muur hangen.
Hoe schijnen die leds dan als ze vrij kort, haaks op de muur zitten, ik ga dit uiteraard uitproberen,
maar misschien is er iemand met deze ervaring.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:10
Ik heb het probleem dat de verlichting ietwat voorloopt op het beeld. Heeft iemand dit ook al eens gehad en het kunnen oplossen? Het is vrij storend als er overgangen zijn van licht naar donker.
French83 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:27:
Na veel wikken en wegen toch gestart met het project.
De arduino is binnen, net de leds en adapter besteld bij floris.
Mezelf veel info opgedaan in dit topic, en nog aan het bedenken over
het frame.

Ik vraag me een ding af, maakt het met licht inval uit of de leds achter op de tv zitten,
of dicht tegen de muur? De tv hangt aan de muur namelijk, en ik wil een frame maken die ik tussen
de muur en muurbeugel in schroef, dan hoef ik als ik de tv van de muur af pak niet elke keer die
leds mee te zeulen. Die blijven dan netjes aan de muur hangen.
Hoe schijnen die leds dan als ze vrij kort, haaks op de muur zitten, ik ga dit uiteraard uitproberen,
maar misschien is er iemand met deze ervaring.

Frans
Ik heb de leds achter op de tv geplakt en deze zit vrij plat tegen de muur (3cm). Ik kan de afzonderlijke leds goed onderscheiden, iets wat het effect niet echt ten goede komt. De leds wat verder van de muur zou zeker geen overbodige luxe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
BizzieBis schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:03:

Ik heb de leds achter op de tv geplakt en deze zit vrij plat tegen de muur (3cm). Ik kan de afzonderlijke leds goed onderscheiden, iets wat het effect niet echt ten goede komt. De leds wat verder van de muur zou zeker geen overbodige luxe zijn.
Dus misschien beter om toch iets tussen de muurbeugel en tv te maken, ipv tussen muur een muurbeugel.
Ik wil namelijk niet op mijn tv gaan zitten plakken oid, daarom dat ik zat te denken om gewoon een
plaat tegen de muur te schroeven.

Ik ga het nog wel proberen, kijken naar het effect, maar eerst wachten tot de leds binnen zijn, en dan nog de software begrijpen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
pauldegroot schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:40:
Fijn dat je er iets aan hebt!

Ik ben nog wat wezen klooien met de boblight instellingen in XBMC om er achter te komen wat de instellingen precies doen. Ik ben tot de volgende conclusie gekomen.

Speed: Algemene instelling voor de snelheid waarmee de LED's van kleur veranderen. Volgens mij is dit op zichzelf al enigszins bewust van snelle overgangen tussen scenes waarop de kleuren iets sneller veranderen. (heb hem op 40)

Autospeed: Een snelheid die vooral kijkt naar de snelle overgangen, dus als er ineens een flits is dan zal de de kleur en helderheid zich nog sneller aanpassen over de normale snelheid heen. Het nadeel is dat hij erg gevoelig is en wanneer ik hem op 10 zet de kleuren en beweging soms wat schokkerig zijn. Zelf heb ik hem op 5 waarbij ik nog wel merk dat bij snelle overgangen de LED's sneller schakelen maar het niet schokkerig lijkt.

Saturation: Simpelweg een versterking van de gemiddelde kleurvlakken. Ik laat deze tussen de 1.00 en 1.20 staan. Dit omdat je kleuren gaat versterken en dit dus onnatuurlijk is. Voorbeeld: veel films hebben een color grading eroverheen. Een bekende is bijvoorbeeld een blauwe tint. Dit beinvloed alle kleuren op het scherm waardoor zelfs een licht grijze lucht een paar blauwe tinten erin heeft. Wanneer je saturation op 2 zet dan zal deze blauwe tint dus al twee keer zo goed te zien zijn terwijl het op je scherm wit lijkt.

Brightness (Value): Dit is een leuke, vooral nog belangrijker dan de saturation instelling. Waarom? Omdat er gewoon kleuren zijn als bruin, turquoise, paars en aubergine die alleen bestaan met de helderheid die ze hebben. Huh?! Nou bruin is bijvoorbeeld een donkere oranje en turquoise een donkere aqua. Dus als je de helderheid op 2.0 zet dan vermenigvuldig je de helderheid van de kleur die je ziet met 2.0 (denk ik) en hierdoor kan je ambilight bruin niet meer weergeven. Als je dan denkt dat je met 1.0 bij bruin amper nog licht ziet dan moet je nadenken dat bruin ook gewoon een donkere kleur is. Ik hou deze instelling dus ook gewoon op 1.0 omdat het anders snel de kleuren verdraait.

Threshold: Hoe hoog moet de helderheid van een gemiddeld vlak zijn voordat de LED's erop gaan reageren. Simpel. Ik heb hem op 30-40 omdat hij anders in bijna donkere scenes met veel beweging erg gaat knipperen.
Wederom bedankt ;)

Ik heb ze overgenomen en mijn setup is nu niet meer zo'n kerstboom als dat deze was maar met deze uitleg wordt het nog makkelijker hem naar mijn smaak in te regelen.
Nu vind ik hem nog iets of wat te zwak maar gaat goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crisium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-02 16:26
Japius schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:19:
Dat kan sowieso, want volgens mij kan je ze altijd wel weer kwijt :) Volgens mij heeft hier iemand 100 stuks aan een arduino geknoopt; dezelfde die jij ook wilt kopen.

Ik heb zelf een 50-strand via ebay uit china gehaald. Twee keer zoveel lampjes voor hetzelfde geld, duurde alleen wel lang voordat het er was (30 dagen ofzo). Die heb ik aan een Raspberry Pi geknoopt. XBMC draait op een standalone mediacenter met de boblight plugin, via het netwerk gaat het signaal naar de Pi waar ook boblight op draait die het opvangt. Ik heb een .conf van een pi-forum gekopieerd en het lijkt aardig.

Ik krijg alleen niet genoeg stroom bij de LEDs. De Pi wordt gepowered met een micro-usb lader van 5V, 2A. Dat is niet genoeg voor de LEDs: als ik alles vol aan zet, loopt de Pi vast. Ik moet de LED's dus los gaan voeden.

Nu was mijn idee om 5V van de voeding van de HTPC te halen: ik kan immers alleen van het systeem gebruik maken als ik een film kijk. Scheelt ook weer een stekker :)

Iemand daar ervaring mee?
Zelf voed ik nu al bijna een half jaar een strip van 50 LEDs zonder problemen via mijn pc voeding. Tenzij je voeding nu al tegen z'n max aan zit voorzie ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Crisium schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:18:
[...]
Zelf voed ik nu al bijna een half jaar een strip van 50 LEDs zonder problemen via mijn pc voeding. Tenzij je voeding nu al tegen z'n max aan zit voorzie ik geen problemen.
Jij hebt gewoon een connector die over was naar je LEDs geleid?

Verdere vraag: ik maak een frame achter de TV. De LEDs kunnen richting de muur stralen of opzij. Wat geeft het mooiste effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crisium
Ik had nog een PCI bracket liggen met een molex uitgang voor een externe HDD. Die heb ik aangesloten op een verlengkabel waar ik ook molex connectors op heb gezet. Aan mijn LED strand liepen vanuit de aanwezige connector al 2 losse draadjes voor de voeding. Deze heb ik ook voorzien van een molex connector. Dat maakt de hele set-up makkelijk los te halen en aan te passen.

Mijn LEDs stralen opzij, dit kwam het makkelijkst uit omdat ik ze in een aluminium U-profiel heb geplaatst. Wanneer je ze echter schuin naar achteren plaatst zal je zichtbare lichtopbrengst denk ik beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Japius schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:47:
[...]

Jij hebt gewoon een connector die over was naar je LEDs geleid?

Verdere vraag: ik maak een frame achter de TV. De LEDs kunnen richting de muur stralen of opzij. Wat geeft het mooiste effect?
Die van mij stralen ook opzij en geeft voldoende effect maar denk dat het wellicht afhankelijk is van de te gebruiken leds?

Ik heb zelf led strands http://www.adafruit.com/products/322
Maar als je bv led strips neemt zou mss richting de muur of in iedergeval gekantelt wellicht een mooier effect geven maar dat moet iemand die led strips heeft even op reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
yay! de leds zijn binnen.

De arduino is geprogrammeerd, dit gaf enige problemen met windows 8, kon geen driver vinden voor de arduino. Dit heb ik opgelost door het te installeren als een modem, zie http://techjayhawk.com/arduino/797501

Hierdoor heb ik met succes de software erop kunnen zetten.
Nu wil ik de processing doen, colorswirl. Deze code moet ik wijzigen voor 50 leds ipv de standaard 25.
Baud rate naar 9600 gezet, serial op 3 (zo issie bij mij ingesteld), maar verder kom ik niet.
Als ik op run druk krijg ik:
serial does not run in 64-bit mode

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Crisium schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:03:
Ik had nog een PCI bracket liggen met een molex uitgang voor een externe HDD. Die heb ik aangesloten op een verlengkabel waar ik ook molex connectors op heb gezet. Aan mijn LED strand liepen vanuit de aanwezige connector al 2 losse draadjes voor de voeding. Deze heb ik ook voorzien van een molex connector. Dat maakt de hele set-up makkelijk los te halen en aan te passen.

Mijn LEDs stralen opzij, dit kwam het makkelijkst uit omdat ik ze in een aluminium U-profiel heb geplaatst. Wanneer je ze echter schuin naar achteren plaatst zal je zichtbare lichtopbrengst denk ik beter zijn.
Mooie oplossing. Ik zal eens kijken of ik nog wat van die PC spulletjes heb liggen, dan hoef ik de kast niet te modden.
schumi2004 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:06:
[...]

Die van mij stralen ook opzij en geeft voldoende effect maar denk dat het wellicht afhankelijk is van de te gebruiken leds?

Ik heb zelf led strands http://www.adafruit.com/products/322
Maar als je bv led strips neemt zou mss richting de muur of in iedergeval gekantelt wellicht een mooier effect geven maar dat moet iemand die led strips heeft even op reageren ;)
Mee eens: kan iemand vertellen hoe ie de strips heeft gemaakt?

Ik heb zelf een strand, vergelijkbaar met wat jij gebruikt hebt. Ben alleen bang dat als ik ze opzij laat schijnen, de LEDs te fel worden als je niet recht voor de TV zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
French83 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:27:

Als ik op run druk krijg ik:
serial does not run in 64-bit mode

Zie ik iets over het hoofd?
Probeer eens een oudere versie van Processing te downloaden, de laatste versie werkt niet best en geeft inderdaad errors mbt 64bit mode.

Dit heeft bij mij en vele anderen ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
-DUS- schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:46:

Probeer eens een oudere versie van Processing te downloaden, de laatste versie werkt niet best en geeft inderdaad errors mbt 64bit mode.

Dit heeft bij mij en vele anderen ook geholpen.
Aight, zal eens kijken.
Na deze foutmelding was ik ongeduldig en heb het spul maar meteen aangesloten op mn htpc met openelec.
Dit was eigenlijk plug and play, moest alleen wat veranderen via smb en het werkt!

Nu alleen nog alle leds juist adresseren, en een frame bouwen. Maar het begin is gemaakt!

Thanks voor de input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Japius schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:50:
[...]

Mooie oplossing. Ik zal eens kijken of ik nog wat van die PC spulletjes heb liggen, dan hoef ik de kast niet te modden.

[...]

Mee eens: kan iemand vertellen hoe ie de strips heeft gemaakt?

Ik heb zelf een strand, vergelijkbaar met wat jij gebruikt hebt. Ben alleen bang dat als ik ze opzij laat schijnen, de LEDs te fel worden als je niet recht voor de TV zit.
Te fel valt reuze mee.
Ik zou de posts van @pauldegroot even lezen en zijn settings gebruiken, met zijn uitleg in de laatste post ben ik ervan overtuigd dat je het vervolgens helemaal naar wens/sterkte kan instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
Alles draait, ziet er echt gaaf uit! thanks voor alle info hier mensen! Heb nu nog uit luiheid de leds achterop de tv geplakt, maar hierdoor liggen ze niet in 1 lijn en schijnen ze niet mooi op de muur.

Wat mij wel opvalt, dat de leds bij de ondertiteling behoorlijk irritant knipperen. Ik denk dat ik dit ga proberen op te lossen met de ondertiteling omhoog te plaatsen, even zoeken waar die optie zit in openelec. Iemand een tip over dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Ondertitels omhoog is een standaard XBMC functionaliteit, zit bij Settings->Video geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
Klopt, maar dan gaan ze naar de bovenkant van het scherm, en dan gaan de leds daar flikkeren.

Als ik ze 6% omhoog zou zetten, zit ik buiten de led range en is dat iig opgelost.
Waarom gaan de leds eigenlijk flikkeren bij de ondertiteling?

Nu gebruik ik geen ondertiteling, maar als er eens mensen zijn, moet het geen circus worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne gingen flikkeren omdat mijn voeding niet genoeg ampere levert. Heb na een tip hier op het forum een instelling veranderd zodat ze niet maximaal aan staan bij wit en en probleem was opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was de tip

[...]

Die voeding schiet waarschijnlijk in de kortsluitbeveiliging, wat je kunt doen is voor elke [color] in boblight.conf de adjust value lager dan 1.0 zetten zoals beschreven op http://code.google.com/p/boblight/wiki/boblightconf#color
[/quote]

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
French83 schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:33:
Klopt, maar dan gaan ze naar de bovenkant van het scherm, en dan gaan de leds daar flikkeren.

Als ik ze 6% omhoog zou zetten, zit ik buiten de led range en is dat iig opgelost.
Waarom gaan de leds eigenlijk flikkeren bij de ondertiteling?

Nu gebruik ik geen ondertiteling, maar als er eens mensen zijn, moet het geen circus worden...
Je kunt de ondertitels op iedere gewenste hoogte zetten, bij het kalibreren van je scherm. Dan zet je ze net hoog genoeg om buiten de scan-range te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
ohhh... is dat daarvoor... den dju sukkel dak ben..! thanks a lot!
Maar hebben jullie dan geen last van flikkerende leds met de ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:17:
Dit was de tip

[...]

Die voeding schiet waarschijnlijk in de kortsluitbeveiliging, wat je kunt doen is voor elke [color] in boblight.conf de adjust value lager dan 1.0 zetten zoals beschreven op http://code.google.com/p/boblight/wiki/boblightconf#color
[/quote]
bij overig wit licht zijn er geen problemen. heb een 2,5 ampere voeding voor 50 leds, is wel genoeg lijkt me. thanks voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
http://www.facebook.com/p...843&l=2540243592565102454

http://www.facebook.com/p...843&l=9137732862540004464

beetje crappy kwaliteit maar anders werd het filmpje te groot.

[ Voor 21% gewijzigd door French83 op 22-04-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Ziet er gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
Mijn setje besteld (Arduino Uno rev 3/25 LED strand etc.).
Zit een beetje te brainstormen over hoe ik de boel ga bevestigen. VESA mount is helaas geen optie.

Heb een Dell U2412M, de bevestiging van de voet valt over de VESA mount heen. Nou had ik zelf bedacht om alles op een plaat te bevestigen en deze vervolgens op de bevestiging van de voet te schroeven.

Plaatje ter illustratie van de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanelshd.com/pictures/dellu2412m-3.jpg

Nou vroeg ik mij af of anderen ervaring hebben met deze monitor/DIY ambilight. Kan er in dit topic niets over vinden. Daarnaast of er misschien mensen zijn die een andere oplossing hebben. Ik boor namelijk liever geen gaten in de bevestiging van mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoosten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:10
Volg deze met interesse..
http://www.keiang.de/Content-pid-32.html

zou mooi zijn als we er zelf al mee aan de slag konden. Zou DE oplossing zijn voor mij.
@Led-Maniak: Wat is jouw status?

[ Voor 13% gewijzigd door mvoosten op 24-04-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het nadeel van die oplossing is als ik het zo snel zie dat je een input moet hebben van een apparaat dat tegelijkertijd HDMI naar je tv stuurt én S-Video/Composiet-signaal uitstuurt voor de LED's. Mijn Mediacenter ondersteunt dat niet, en dan zou ik er alsnog niets aan hebben als ik iets wil kijken uit een andere bron (UPC/PS3/BluRay).

Ten opzichte van de Arduino-oplossing schiet je er dus niet veel mee op, behalve dat je het standalone kunt gebruiken op één andere bron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
In mijn geval wel ideaal denk ik.
All mijn apparatuur gaat eerst naar mijn versterker, en van uit daar met 1 hdmi naar mijn tv.
Als ik zoiets daar tussen zet, heb ik op alle bronnen lampen circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Misschien dat er mensen zijn die dit interessant vinden, Lightpack als Kickstarter project: http://www.kickstarter.co...cklight-for-your-displays

Die Lightpack software ziet er wel goed uit, is erg uitgebreid, daar ga ik eens naar kijken :)

[ Voor 20% gewijzigd door HaTe op 25-04-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crisium
De Lightpack software (Prismatik) vind ik ook prima werken. Ik gebruik het via een arduino met adalight.

Het enige nadeel is dat wanneer ik het gebruik voor live tv (XMBC via MediaPortal TV-server), het beeld telkens (om de seconde ongeveer) lijkt te vertragen om daarna weer te versnellen. Vooral met nieuws tickers als op RTL-Z is dit irritant. Bij het kijken van films heb ik er echter geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
Crisium schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:39:
De Lightpack software (Prismatik) vind ik ook prima werken. Ik gebruik het via een arduino met adalight.

Het enige nadeel is dat wanneer ik het gebruik voor live tv (XMBC via MediaPortal TV-server), het beeld telkens (om de seconde ongeveer) lijkt te vertragen om daarna weer te versnellen. Vooral met nieuws tickers als op RTL-Z is dit irritant. Bij het kijken van films heb ik er echter geen last van.
Ik vind vooral de android bediening interessant. Met de setup die ik nu heb, openelec en boblight had ik graag bediening gezien met mijn telefoon, daarmee ook dat je het gewoon als sfeer licht kan instellen. tv uit, muziekje op de achtergrond en dan de lampen wat leuke dingen laten doen. Of op de muziek mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HaTe schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:18:
Misschien dat er mensen zijn die dit interessant vinden, Lightpack als Kickstarter project: http://www.kickstarter.co...cklight-for-your-displays

Die Lightpack software ziet er wel goed uit, is erg uitgebreid, daar ga ik eens naar kijken :)
Ik volg het Lightpack project al een hele poos via: http://code.google.com/p/lightpack/ en ben blij dat het nu voor een groter publiek beschikbaar lijkt te komen. Ik zeg bewust "lijkt" want wie zegt dat de opgehaalde centjes strakjes niet een heel andere bestemming gaan krijgen?

En dit is een zusterproject? http://www.kickstarter.co...sion-your-television-aura

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 25-04-2013 22:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
mrwolf schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:32:
[...]

Je kunt de ondertitels op iedere gewenste hoogte zetten, bij het kalibreren van je scherm. Dan zet je ze net hoog genoeg om buiten de scan-range te vallen.
Dit werkt dus niet. Ik heb de balk tot zeker in het midden van het scherm gezet, maar de leds blijven wit flikkeren met ondertiteling.

De ondertiteling blijft overigens ook gewoon beneden staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
fixed aangezet en nu staan ze wel halverwege. dit werkt dus.

nu tot max beneden zetten.

thanks voor het advies mrwolf.

Ben toch wel benieuwd waarom de leds flikkeren bij de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

HaTe schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:18:

Als ik hier in investeer, krijg ik dan ook voorrang op kopen? Of korting of ietsdergelijks?

Heb het al gehoord in de film. korting tot €50 euro voor een kit en voorrang. :+
Dit ziet er namelijk veel gemakkelijker uit en niet zoveel kennis bij nodig

[ Voor 14% gewijzigd door ralph0603 op 26-04-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ralph0603 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:06:
[...]
Als ik hier in investeer, krijg ik dan ook voorrang op kopen? Of korting of ietsdergelijks?

Heb het al gehoord in de film. korting tot €50 euro voor een kit en voorrang. :+
Dit ziet er namelijk veel gemakkelijker uit en niet zoveel kennis bij nodig
Reward selection

Pledge $60 or more

PIONEER: Early bird special. You will recieve one Lightpack with everything you need to use it “out-of-box”. Shipping in a July. + Your n... view more

Limited (1016 of 2500 remaining)

Estimated delivery: Jul 2013
Add $10 to ship outside the US

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nadeel is dat er per zijde van de TV niet zoveel lampjes zitten:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-WWMdJXXrG7w/UWwVhpTrCbI/AAAAAAAAMeo/aXrsCSdkjW4/s1371/IMG_0234.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door HaTe op 26-04-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:00
Nadeel is dat er -wederom- geen manier is om dit gewoon op je TV te plakken. Ook hier zijn weer Computers nodig...

En voor een project van maar liefst $240.000 moet je toch verdorie wel een HDMI/HDCP-licentie ($10.000 + 4ct per device) kunnen aanschaffen en het signaal dat van je bluray speler/PS3/XBOX360/WiiU/enz afkomt aftappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:22
redah schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:47:
Nadeel is dat er -wederom- geen manier is om dit gewoon op je TV te plakken. Ook hier zijn weer Computers nodig...

En voor een project van maar liefst $240.000 moet je toch verdorie wel een HDMI/HDCP-licentie ($10.000 + 4ct per device) kunnen aanschaffen en het signaal dat van je bluray speler/PS3/XBOX360/WiiU/enz afkomt aftappen?
Dat zou inderdaad de meest geniale oplossing zijn. Gewoon alle HDMI naar je receiver en van daaruit met HDMI verder naar je TV via de DIY Ambilight. Dat zou met de hardware van LED-Maniak ook moeten kunnen toch? Ben erg benieuwd hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:13
Voor dat totaalbedrag zou ik het ook wel doen. ;)
Alleen jammer dat je voor 60 dollar geen standalone HDMI set kan maken..

Ik hoop overigens spoedig het eeste ontwerp incl. kastje te kunnen tonen zoals het uiteindelijke ontwerp gaat worden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 10:09
LED-Maniak schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 03:44:
Voor dat totaalbedrag zou ik het ook wel doen. ;)
Alleen jammer dat je voor 60 dollar geen standalone HDMI set kan maken..

Ik hoop overigens spoedig het eeste ontwerp incl. kastje te kunnen tonen zoals het uiteindelijke ontwerp gaat worden.
Super! En je hebt al wel een functioneel prototype printplaatje of?

Hoe capture jij de kleuren?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Aantal pages geleden heb ik al aangetoond dat het functioneel is over ~14 kanalen. Ik pluk signaal van HDMI af.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Laatst online: 07-10 16:23

wasco

brightest crayon in the box

De mijne is ook af nu. 50 Leds achter een 42" tv.

Heb de tutorial van Adalight gevolgd: http://learn.adafruit.com/adalight-diy-ambient-tv-lighting
De leds heb ik van hier: http://www.aliexpress.com...s-a-string/449802558.html

Het duurde wel even voor ik de onderliggende relatie tussen hardware en al de software die het geheel doen werken begreep. Ik herhaal het dus nog even voor de duidelijkheid, misschien dat iemand er iets aan heeft.

Hardware:
Je verbindt een led-koord aan de ene kant aan stroom, aan de andere kant aan een arduino uno.
De arduino uno is via USB aan je HTPC verbonden. De leds plak je achter je tv. In mijn geval (50 leds) zijn er 10 leds aan de zijkanten en 17 leds aan de boven- en onderzijde. Als je goed telt levert dit 54 'punten' op, maar de vier hoeken horen natuurlijk zowel bij links/rechts als onder/boven. Verder is het handig als je de kring begint onderaan in het midden van je tv, alle informatie op het internet gaat daar namelijk vanuit. Vertrek vanuit de arduino-kant en verspreid de leds gelijkmatig tegen de richting van de klok in, vanaf de achterkant van de tv bekeken.

Software:
Het geheel werkt zo: een plugin (boblight) voor XBMC berekent voor elke led individueel welke kleur hij moet hebben terwijl video speelt. De plugin maakt verbinding met een stukje 'server'-software (boblightd; boblight daemon). Deze server-software (boblightd dus) stuurt via USB de Arduino aan. De Arduino vertelt dan op zijn beurt aan de leds welke kleur ze moeten krijgen.

De makers van boblight hebben ervoor gekozen om het geheel te splitsen tussen plugin en daemon, dat maakt alles veel flexibeler. Zo kan je bijvoorbeeld het android-programma bobdroid gebruiken om via je telefoon verbinding te maken met de boblightd en zo een moodlight in te stellen.

Als start moet je op de Arduino een stukje programmacode oplaten; LEDstream. Dit programma zorgt ervoor dat de Arduino luistert naar een datastroom en de leds aanstuurt. Daarna moet je boblightd downloaden en configureren. Als laatste nog even de boblight plugin in XBMC zelf toevoegen en met een beetje geluk werkt het.

Tweaking:
De kleurenbalans/temperatuur van je leds kan je aanpassen in je boblightd config; de reactie van de leds op de video pas je aan in XBMC zelf bij de add-on. Daar pas je onder andere speed (snelheid van reageren); saturation (kleuroverdrijving); value (helderheid) en threshold (uitzetten licht bij donkere kleuren) aan.

Veel plezier!

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
wasco schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:09:
...
Goeie uitleg Wasco!
Heb je veel problemen ondervonden? Persoonlijk heb ik er totaal geen namelijk. Programma in de arduino, even berekenen wat de percentages zijn van de leds, leds op de juiste cm's plaatsten en gaan.
Ik zag er in het begin wat tegen op, maar inderdaad stelt niets voor.
Dus mensen laat je niet ontmoedigen.
Genoeg tutorials, waaronder deze (ik heb die van mrwolf gebruikt) En je hebt zo een ambilight tv, wat in mijn ogen 100x beter werkt dan de originele van philips. Mijn vader heeft een aurora van philips maar is van deze diy absoluut gecharmeerd!

Mijn dank in elk geval aan de mensen die hier druk en hard aan geploeterd hebben om het uit te zoeken.

De bobdroid moet ik nog proberen, moet zo te zien eerst mn samsung gt-i9001 opvoeren, ander bougietje erin spoelpoortjes uit vijlen en ontsteking wat eerder zetten. Moet perse een android 4.x op staan en dat heb ik niet. ff uitzoeken hoe, wat ik zeker ga doen.

Frans

[ Voor 13% gewijzigd door French83 op 03-05-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
wat mij erg opvalt zijn de kleuren en helderheid hiervan, dat deze erg verschillen per film of serie.
Een voorbeeld de serie vikings word perfect weergegeven. Zwart is echt donker. Maar bij de serie Da vincis demonos zijn de kleuren vele malen lichter en wordt zwart als groen, soms fel groen weer gegeven. hoe komt dit?
zonder dat ik enige settings verander gebeurd dit.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28
wasco schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:09:

[video]

Heb de tutorial van Adalight gevolgd: http://learn.adafruit.com/adalight-diy-ambient-tv-lighting
De leds heb ik van hier: http://www.aliexpress.com...s-a-string/449802558.html

Het duurde wel even voor ik de onderliggende relatie tussen hardware en al de software die het geheel doen werken begreep. Ik herhaal het dus nog even voor de duidelijkheid, misschien dat iemand er iets aan heeft.

Hardware:
Je verbindt een led-koord aan de ene kant aan stroom, aan de andere kant aan een arduino uno.
De arduino uno is via USB aan je HTPC verbonden. De leds plak je achter je tv. In mijn geval (50 leds) zijn er 10 leds aan de zijkanten en 17 leds aan de boven- en onderzijde. Als je goed telt levert dit 54 'punten' op, maar de vier hoeken horen natuurlijk zowel bij links/rechts als onder/boven. Verder is het handig als je de kring begint onderaan in het midden van je tv, alle informatie op het internet gaat daar namelijk vanuit. Vertrek vanuit de arduino-kant en verspreid de leds gelijkmatig tegen de richting van de klok in, vanaf de achterkant van de tv bekeken.

Software:
Het geheel werkt zo: een plugin (boblight) voor XBMC berekent voor elke led individueel welke kleur hij moet hebben terwijl video speelt. De plugin maakt verbinding met een stukje 'server'-software (boblightd; boblight daemon). Deze server-software (boblightd dus) stuurt via USB de Arduino aan. De Arduino vertelt dan op zijn beurt aan de leds welke kleur ze moeten krijgen.

De makers van boblight hebben ervoor gekozen om het geheel te splitsen tussen plugin en daemon, dat maakt alles veel flexibeler. Zo kan je bijvoorbeeld het android-programma bobdroid gebruiken om via je telefoon verbinding te maken met de boblightd en zo een moodlight in te stellen.

Als start moet je op de Arduino een stukje programmacode oplaten; LEDstream. Dit programma zorgt ervoor dat de Arduino luistert naar een datastroom en de leds aanstuurt. Daarna moet je boblightd downloaden en configureren. Als laatste nog even de boblight plugin in XBMC zelf toevoegen en met een beetje geluk werkt het.

Tweaking:
De kleurenbalans/temperatuur van je leds kan je aanpassen in je boblightd config; de reactie van de leds op de video pas je aan in XBMC zelf bij de add-on. Daar pas je onder andere speed (snelheid van reageren); saturation (kleuroverdrijving); value (helderheid) en threshold (uitzetten licht bij donkere kleuren) aan.

Veel plezier!
Wat is nou precies tussen boblight en boblightD? Waarom zou je boblightd nodig hebben?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
yorkick schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:26:
[...]

Wat is nou precies tussen boblight en boblightD? Waarom zou je boblightd nodig hebben?
Boblight uses a client/server model, where clients are responsible for translating an external input to light data, and boblightd is responsible for translating the light data into commands for external light controllers.

BoblightD heb je dus nodig voor de aansturing naar je arduino.

https://code.google.com/p/boblight/

[ Voor 6% gewijzigd door French83 op 04-05-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
French83 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:49:
[...]

Boblight uses a client/server model, where clients are responsible for translating an external input to light data, and boblightd is responsible for translating the light data into commands for external light controllers.

BoblightD heb je dus nodig voor de aansturing naar je arduino.

https://code.google.com/p/boblight/
Duidelijk dank. Ik ben het nu allemaal aan het configureren, op windows. Lukt me nog niet echt tot nu toe. Heb de boblightd config geinstalleerd, boblightd is geen addon op windows?, dus die heb ik handmatig aan het draaien. Als ik die start, een .bat, flashen alle leds groen/rood/blauw. Als ik XBMC opstart, geeft hij aan, connected to boblight. Maar vervolgens krijg ik niks qua ambilight.
Ik vermoed dat het ergens in de config fout gaat, zou iemand die het op windows heeft draaien er naar kunnen kijken?
http://pastebin.com/RaeLV2bC

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
bij deze de mijne, daar ik met openelec werk en geen ervaring met de windhoos versie heb. Misschien kun je er iets mee. Let wel , ik ben met de leds links onder begonnen.

[global]
interface 127.0.0.1
port 19333

[device]
name ambilight
type momo
output /dev/ttyACM0
channels 150
prefix 41 64 61 00 31 64
interval 10000
rate 115200
debug off
delayafteropen 1000000

[color]
name red
rgb FF0000

[color]
name green
rgb 00FF00

[color]
name blue
rgb 0000FF

[light]
name light1
color red ambilight 1
color green ambilight 2
color blue ambilight 3
hscan 0 5.88
vscan 90 100

[light]
name light2
color red ambilight 4
color green ambilight 5
color blue ambilight 6
hscan 0 5.88
vscan 80 90

[light]
name light3
color red ambilight 7
color green ambilight 8
color blue ambilight 9
hscan 0 5.88
vscan 70 80

[light]
name light4
color red ambilight 10
color green ambilight 11
color blue ambilight 12
hscan 0 5.88
vscan 60 70

[light]
name light5
color red ambilight 13
color green ambilight 14
color blue ambilight 15
hscan 0 5.88
vscan 50 60

[light]
name light6
color red ambilight 16
color green ambilight 17
color blue ambilight 18
hscan 0 5.88
vscan 40 50

[light]
name light7
color red ambilight 19
color green ambilight 20
color blue ambilight 21
hscan 0 5.88
vscan 30 40

[light]
name light8
color red ambilight 22
color green ambilight 23
color blue ambilight 24
hscan 0 5.88
vscan 20 30

[light]
name light9
color red ambilight 25
color green ambilight 26
color blue ambilight 27
hscan 0 5.88
vscan 10 20

[light]
name light10
color red ambilight 28
color green ambilight 29
color blue ambilight 30
hscan 0 5.88
vscan 0 10

[light]
name light11
color red ambilight 31
color green ambilight 32
color blue ambilight 33
hscan 5.88 11.76
vscan 0 10

[light]
name light12
color red ambilight 34
color green ambilight 35
color blue ambilight 36
hscan 11.67 17.64
vscan 0 10

[light]
name light13
color red ambilight 37
color green ambilight 38
color blue ambilight 39
hscan 17.64 23.52
vscan 0 10

[light]
name light14
color red ambilight 40
color green ambilight 41
color blue ambilight 42
hscan 23.52 29.4
vscan 0 10

[light]
name light15
color red ambilight 43
color green ambilight 44
color blue ambilight 45
hscan 29.4 35.28
vscan 0 10

[light]
name light16
color red ambilight 46
color green ambilight 47
color blue ambilight 48
hscan 35.28 41.16
vscan 0 10

[light]
name light17
color red ambilight 49
color green ambilight 50
color blue ambilight 51
hscan 41.16 47.04
vscan 0 10

[light]
name light18
color red ambilight 52
color green ambilight 53
color blue ambilight 54
hscan 47.04 52.92
vscan 0 10

[light]
name light19
color red ambilight 55
color green ambilight 56
color blue ambilight 57
hscan 52.92 58.8
vscan 0 10

[light]
name light20
color red ambilight 58
color green ambilight 59
color blue ambilight 60
hscan 58.8 64.68
vscan 0 10

[light]
name light21
color red ambilight 61
color green ambilight 62
color blue ambilight 63
hscan 64.68 70.56
vscan 0 10

[light]
name light22
color red ambilight 64
color green ambilight 65
color blue ambilight 66
hscan 70.56 76.44
vscan 0 10

[light]
name light23
color red ambilight 67
color green ambilight 68
color blue ambilight 69
hscan 76.44 82.32
vscan 0 10

[light]
name light24
color red ambilight 70
color green ambilight 71
color blue ambilight 72
hscan 82.32 88.2
vscan 0 10

[light]
name light25
color red ambilight 73
color green ambilight 74
color blue ambilight 75
hscan 88.2 94.08
vscan 0 10

[light]
name light26
color red ambilight 76
color green ambilight 77
color blue ambilight 78
hscan 94.08 100
vscan 0 10

[light]
name light27
color red ambilight 79
color green ambilight 80
color blue ambilight 81
hscan 94.08 100
vscan 10 20

[light]
name light28
color red ambilight 82
color green ambilight 83
color blue ambilight 84
hscan 94.08 100
vscan 20 30

[light]
name light29
color red ambilight 85
color green ambilight 86
color blue ambilight 87
hscan 94.08 100
vscan 30 40

[light]
name light30
color red ambilight 88
color green ambilight 89
color blue ambilight 90
hscan 94.08 100
vscan 40 50

[light]
name light31
color red ambilight 91
color green ambilight 92
color blue ambilight 93
hscan 94.08 100
vscan 50 60

[light]
name light32
color red ambilight 94
color green ambilight 95
color blue ambilight 96
hscan 94.08 100
vscan 60 70

[light]
name light33
color red ambilight 97
color green ambilight 98
color blue ambilight 99
hscan 94.08 100
vscan 70 80

[light]
name light34
color red ambilight 100
color green ambilight 101
color blue ambilight 102
hscan 94.08 100
vscan 80 90

[light]
name light35
color red ambilight 103
color green ambilight 104
color blue ambilight 105
hscan 94.08 100
vscan 90 100

[light]
name light36
color red ambilight 106
color green ambilight 107
color blue ambilight 108
hscan 88.2 94.08
vscan 90 100

[light]
name light37
color red ambilight 109
color green ambilight 110
color blue ambilight 111
hscan 82.32 88.2
vscan 90 100

[light]
name light38
color red ambilight 112
color green ambilight 113
color blue ambilight 114
hscan 76.44 82.32
vscan 90 100

[light]
name light39
color red ambilight 115
color green ambilight 116
color blue ambilight 117
hscan 70.56 76.44
vscan 90 100

[light]
name light40
color red ambilight 118
color green ambilight 119
color blue ambilight 120
hscan 64.68 70.56
vscan 90 100

[light]
name light41
color red ambilight 121
color green ambilight 122
color blue ambilight 123
hscan 58.8 64.68
vscan 90 100

[light]
name light42
color red ambilight 124
color green ambilight 125
color blue ambilight 126
hscan 52.92 58.8
vscan 90 100

[light]
name light43
color red ambilight 127
color green ambilight 128
color blue ambilight 129
hscan 47.04 52.92
vscan 90 100

[light]
name light44
color red ambilight 130
color green ambilight 131
color blue ambilight 132
hscan 41.16 47.04
vscan 90 100

[light]
name light45
color red ambilight 133
color green ambilight 134
color blue ambilight 135
hscan 35.28 41.16
vscan 90 100

[light]
name light46
color red ambilight 136
color green ambilight 137
color blue ambilight 138
hscan 29.4 35.28
vscan 90 100

[light]
name light47
color red ambilight 139
color green ambilight 140
color blue ambilight 141
hscan 23.52 29.4
vscan 90 100

[light]
name light48
color red ambilight 142
color green ambilight 143
color blue ambilight 144
hscan 17.64 23.52
vscan 90 100

[light]
name light49
color red ambilight 145
color green ambilight 146
color blue ambilight 147
hscan 11.76 17.64
vscan 90 100

[light]
name light50
color red ambilight 148
color green ambilight 149
color blue ambilight 150
hscan 5.88 11.76
vscan 90 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
French83 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:20:
[...]

bij deze de mijne, daar ik met openelec werk en geen ervaring met de windhoos versie heb. Misschien kun je er iets mee. Let wel , ik ben met de leds links onder begonnen.
Dankje, zag dat ik hem nog op 150 channels had staan, en heb de andere dingen ook aangepast, nu werkt hij!
Nu finetunen :)

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

Super! Ik heb hem ook op Windows (7) draaien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
wasco schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:36:
Super! Ik heb hem ook op Windows (7) draaien trouwens.
Start je ook boblightd manual? Je kan hem laten starten met windows natuurlijk, maar is er ook een scriptje zodat je hem met het starten van XBMC mee laat starten?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

Ik start hem inderdaad gewoon mee met windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

Is er trouwens ook een build van boblightd (of een ander tooltje) wat DMX uit kan sturen of Artnet?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 00:46:
Is er trouwens ook een build van boblightd (of een ander tooltje) wat DMX uit kan sturen of Artnet?
ff snelle google hit:
https://code.google.com/p/boblight/issues/detail?id=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

Great, dat moet prima werken met mijn ArtNet server en LED-strips op DMX :)

Nu alleen nog in elkaar puzzelen hoe ik mijn netwerk op XMBC het beste in kan richten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ik heb ooit 3528 SMD ledstrips gekocht (eBay linkje). Gaat dit ambilight systeem hier mee werken? Ik zie namelijk de meeste mensen de WS2801 ledstrings gebruiken.

Zo ja, is er ergens een guide beschikbaar die het uitlegt met deze strips, of maakt dit geen verschil en kan ik iedere guide gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

thesystem schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:57:
Ik heb ooit 3528 SMD ledstrips gekocht (eBay linkje). Gaat dit ambilight systeem hier mee werken? Ik zie namelijk de meeste mensen de WS2801 ledstrings gebruiken.

Zo ja, is er ergens een guide beschikbaar die het uitlegt met deze strips, of maakt dit geen verschil en kan ik iedere guide gebruiken?
Wow, dat is niet duur trouwens.
Als ik dat vergelijk met deze jongens:

http://www.signleds.nl/in...oup_id=40&aid=130&lang=NL

of ada:
http://www.adafruit.com/products/306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
In die link verkopen ze 5050 SMD strips, waarbij de 3 ledjes bij elkaar zitten. Dit zorgt voor een betere kleurverspreiding naar mijn mening. Ik heb die dan ook besteld, waardoor ik de 3528 SMD strip over heb voor een Ambi projectje (als deze dus geschikt zijn).

Die strips waar jij naar linkt lijken mij echter hetzelfde te kunnen als die wat ik op eBay heb besteld voor een fractie van de prijs.

Edit: Volgens mij zie ik het verschil al. Die van Ada en Signleds zijn ledstrips waarbij de leds individueel te besturen zijn. Ik betwijfel of dat met die van mij mogelijk is...

[ Voor 15% gewijzigd door thesystem op 28-05-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
thesystem schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:04:
In die link verkopen ze 5050 SMD strips, waarbij de 3 ledjes bij elkaar zitten. Dit zorgt voor een betere kleurverspreiding naar mijn mening. Ik heb die dan ook besteld, waardoor ik de 3528 SMD strip over heb voor een Ambi projectje (als deze dus geschikt zijn).

Die strips waar jij naar linkt lijken mij echter hetzelfde te kunnen als die wat ik op eBay heb besteld voor een fractie van de prijs.

Edit: Volgens mij zie ik het verschil al. Die van Ada en Signleds zijn ledstrips waarbij de leds individueel te besturen zijn. Ik betwijfel of dat met die van mij mogelijk is...
Dat gaat volgens mij inderdaad niet lukken aangezien niet elk ledje een chip heeft.
Ik zit trouwens met het volgende, als ik boblightd in windows voor het eerst opstart, geeft hij onderstaande melding. Als ik dan even Prismatik start, en weer afsluit, doet hij het vervolgens wel. Alsof boblightd de leds zelf niet voor het eerst kan aanzetten. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c8oUNat.jpg?1

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
yorkick schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:05:
[...]

Dat gaat volgens mij inderdaad niet lukken aangezien niet elk ledje een chip heeft.
Ik zit trouwens met het volgende, als ik boblightd in windows voor het eerst opstart, geeft hij onderstaande melding. Als ik dan even Prismatik start, en weer afsluit, doet hij het vervolgens wel. Alsof boblightd de leds zelf niet voor het eerst kan aanzetten. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?
[afbeelding]
De poort is nog niet open voor verbindingen. Een tijdje terug is een powershell script gepost welke eerst de poort opent en daarna boblight start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Tiwazz schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:00:
[...]

De poort is nog niet open voor verbindingen. Een tijdje terug is een powershell script gepost welke eerst de poort opent en daarna boblight start.
Ik heb de post gevonden inderdaad, echter de link werkt niet meer. Heeft iemand anders hier zo'n batch file of powershell script waarmee je de com opent?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitehawk
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 10:55
Zet onderstaand commando in je batchfile voordat de boblight daemon gestart wordt

MODE COM3:115200,N,8,1 >NUL

Let wel even op dat je de com poort goed zet. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door nitehawk op 05-06-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Vandaag heb ik een Arduino Uno rev3 ontvangen en 2x 1m RGB WS2801 LED strip 32 LEDs gekocht.

Uit verschillende posts uit dit topic heb ik opgemaakt dat de voeding die hier voor nodig is 5V moet zijn en 5A moet opleveren. Als ik hier echter naar op zoek ga op internet kom ik hier erg weinig van tegen. Is dit inderdaad wat ik nodig heb? Zo ja, waar haal ik deze vandaan? En zo nee, wat heb ik dan nodig?

Heb ik behalve de Arduino, de LED strip en de voeding nog andere dingen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
2 meter LED-Strip. Dat is... 20Watt? I = P / U = 20Watt / 5Volt = 4 Ampere.

Ja, op zijn piek heb je dat dus nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
LED-Maniak schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:43:
2 meter LED-Strip. Dat is... 20Watt? I = P / U = 20Watt / 5Volt = 4 Ampere.

Ja, op zijn piek heb je dat dus nodig.
En piek is full white als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
nitehawk schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:03:
Zet onderstaand commando in je batchfile voordat de boblight daemon gestart wordt

MODE COM3:115200,N,8,1 >NUL

Let wel even op dat je de com poort goed zet. ;)
Danku, werkt allemaal nu!

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
thesystem schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:15:
Vandaag heb ik een Arduino Uno rev3 ontvangen en 2x 1m RGB WS2801 LED strip 32 LEDs gekocht.

Uit verschillende posts uit dit topic heb ik opgemaakt dat de voeding die hier voor nodig is 5V moet zijn en 5A moet opleveren. Als ik hier echter naar op zoek ga op internet kom ik hier erg weinig van tegen. Is dit inderdaad wat ik nodig heb? Zo ja, waar haal ik deze vandaan? En zo nee, wat heb ik dan nodig?

Heb ik behalve de Arduino, de LED strip en de voeding nog andere dingen nodig?
Hier een 5V 10A powersupply. Het is volgens mij wel een groot blok maargoed, 10A is dan ook wel wat:
http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=854

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Tiwazz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:18:
[...]

Hier een 5V 10A powersupply. Het is volgens mij wel een groot blok maargoed, 10A is dan ook wel wat:
http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=854
Ik heb bij de lokale onderdelenboer gewoon een 5v 2,5A universele voeding gekocht voor ca €12.
Er lag ook wel wat krachtiger spul, misschien is dat voordeliger (en sneller).

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Uiteindelijk heb ik deze via eBay gekocht:
http://www.ebay.com/itm/D...-Power-Cord-/321134892301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_marvin
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 09:37

de_marvin

You gotta love muffin's!

Ik heb zelf deze gekocht: http://dx.com/p/5v-3-8a-r...ower-supply-silver-145841

Hoop dat deze sterk genoeg is, anders moet ik deze kopen: http://dx.com/p/5v-5a-iro...silver-ac-110-220v-172347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Iemand hier al eens mee gespeeld?
Ziet er volgens dit demo filmpje wel soepel uit.

Draai mijn ambilight nu nog via mijn ion330 en arduino, maar dit maakt het wel interessant om eens met de pi te gaan spelen. Lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 12:19
Ben zeer enthousiast geworden door alle demo's te hebben gezien van de DIY ambilight! _/-\o_

Deze week de Arduino Uno (met Female DC Power adapter - 2.1mm jack to screw terminal block) besteld voor het ambilight project :)

Nieuwe TV van 46 Inch ben ik van plan over 2 maanden aan te schaffen ongv :9 . Rest van de hardware nog aan het verzamelen, ben bv aan het zoeken naar juiste voeding voor 50 leds.
Zag deze in dit topic voorkomen: http://www.aliexpress.com...s-a-string/449802558.html.

Kwam op deze voeding:

http://www.conrad.nl/ce/n...ng-5-VDC-3500-mA-175-Watt

Zou dat voldoende aan voeding zijn voor de leds??? :?

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sompie1
  • Laatst online: 30-09 17:55
ik zie dat jullie allemaal in Amerika jullie led's kopen maar ik kwam deze overlaats tegen dit zijn toch de LED's die je kan gebruiken of niet? Lijkt me in elk geval veel goedkoper
http://samenkopen.net/action_product/46212/272692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
Mjah die zijn 15 euro per 25 leds.

Vanuit amerika of waar het ook vandaan komt zijn 50 leds voor 45 dollar = ongv 30 euro.

Ongeveer zelfde prijs alleen wat langere levertijd denk en misschien wat meer risico ?

Maargoed, als die van 25 vrij makkelijk aan nog een 25 string gemaakt kan worden is het misschien wel een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Narf717 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:30:
Mjah die zijn 15 euro per 25 leds.

Vanuit amerika of waar het ook vandaan komt zijn 50 leds voor 45 dollar = ongv 30 euro.

Ongeveer zelfde prijs alleen wat langere levertijd denk en misschien wat meer risico ?

Maargoed, als die van 25 vrij makkelijk aan nog een 25 string gemaakt kan worden is het misschien wel een idee :)
Hou wel rekening met mogelijk kleur verschil met bestaande led strips, heb het zelf ondervonden ;)

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 16-06-2013 13:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
sompie1 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:54:
ik zie dat jullie allemaal in Amerika jullie led's kopen maar ik kwam deze overlaats tegen dit zijn toch de LED's die je kan gebruiken of niet? Lijkt me in elk geval veel goedkoper
http://samenkopen.net/action_product/46212/272692
Ik heb het besteld bij Floris.cc nederlandse winkel snel binnen en koopt in bij adafruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
schumi2004 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:42:
[...]

Hou wel rekening met mogelijk kleur verschil bij bestaande led strips, heb het zelf ondervonden ;)
Ik heb zelf die ledstring van samenkopen (is van Ledsee.com). Prima spul! Alles wat in de VS wordt gekocht komt echter ook gewoon uit China hoor, maar toegegeven, er wordt ook crap gemaakt.
En bij rechtstreeks uit China halen heb je daar kans op, maar die Leds van ledsee heb ik goede ervaring mee.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
schumi2004 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:42:
[...]

Hou wel rekening met mogelijk kleur verschil met bestaande led strips, heb het zelf ondervonden ;)
hoe bedoel je kleurverschil met bestaande led strips? bestaande als in 2 verschillende strips aan elkaar of juist 1 hele strip??

thx voor de tip sowieso :) en ik heb besloten vandaag te gaan bestellen, knoop doorhakken :P

edit: waarom zijn sommige strips dubbel zo duur / 2 keer zo goedkoop?? namaak uit china??

[ Voor 9% gewijzigd door Narf717 op 16-06-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Marge ;)

Kleurverschil kan ontstaan als je losse strips besteld die toevallig in een andere batch of door een andere fabrikant zijn geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
Ahhh ok, verschillende batches! Duidelijk :)

Ah, marges ^^

Thx led-maniac! Weet jij toevallig of een 5v 2A genoeg is voor 50 leds ? gevonden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Narf717 op 17-06-2013 08:28 . Reden: typo + doorhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27
ik zit er aan te denken om zoiets te maken. Heb ik het goed dat je met een arduino nano uit de voeten kunt?

dus als ik mij niet vergis kan ik deze halen:
http://dx.com/p/arduino-nano-v3-0-81877

en dan een stel adressable leds? (LPD8806 of WS2801) en een adapter voor de stroom naar de leds (stroom for arduino komt van usb?)

klopt dit of vergis ik me en heb ik meer nodig?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:31
Hier zijn de nano's nog goedkoper:
http://www.banggood.com/W...p-68535.html?currency=EUR

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
justice strike schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:07:
ik zit er aan te denken om zoiets te maken. Heb ik het goed dat je met een arduino nano uit de voeten kunt?

dus als ik mij niet vergis kan ik deze halen:
http://dx.com/p/arduino-nano-v3-0-81877

en dan een stel adressable leds? (LPD8806 of WS2801) en een adapter voor de stroom naar de leds (stroom for arduino komt van usb?)

klopt dit of vergis ik me en heb ik meer nodig?
Ja is ook al wel vaker gepost in dit topic.
http://learn.adafruit.com...mbient-tv-lighting/pieces
En er is ook al gepost dat een Nano prima werkt.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Weet iemand hoeveel ik er nodig heb voor een 47 inch tv en evt later miss naar een 55+ inch tv? Is dan 50 leds genoeg?
Ik heb eigelijk geen ervaring hiermee, maar vind het wel super gaaf. Dus wil hier in de vakantie mee beginnen.
Heb nodig als ik het goed begrijp:

Arduino UNO of Nano --> voor aansturing. Hier sluit ik een 4 tal draden op aan vanaf de LEDS.
Raspberry --> hier sluit ik de arduino via usb op aan
LEDS --> WS2801 --> Dit zijn de leds, deze sluit ik met 4 draden aan op de Arduino en 2 draden aan op een power supply
Power supply --> dit is een 5V power supply waar de leds alleen op aangesloten worden?
plug --> dit lijkt me om die kabels van de leds naar de power supply te verbinden?

Ik denk dat ik het zo wel juist heb begrepen, nu is alleen mijn probleem. Kopen julile alles overal los in china of is er niet gewoon een NL winkel die dit heeft :9

Dit zal dan mijn shopping list worden als het niet in NL verkrijgbaar is:
ARDUINO NANO: http://www.banggood.com/W...o-compatible-p-68535.html
LEDS:http://www.ebay.nl/itm/50...565746552c#ht_1284wt_1163
Verloopstekker: http://www.ebay.nl/itm/5-...20cfe07db7#ht_2006wt_1163

Raspberrry heb ik al. Het liefst zoek ik nog een power supply zonder verloop stekkers, gewoon eentje die dus 220v levert zoals hier uit komt in NL. Waar kan ik die halen? verder klopt het? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ralph0603 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:13:
Weet iemand hoeveel ik er nodig heb voor een 47 inch tv en evt later miss naar een 55+ inch tv? Is dan 50 leds genoeg?
Ik heb eigelijk geen ervaring hiermee, maar vind het wel super gaaf. Dus wil hier in de vakantie mee beginnen.
Heb nodig als ik het goed begrijp:

Arduino UNO of Nano --> voor aansturing. Hier sluit ik een 4 tal draden op aan vanaf de LEDS.
Raspberry --> hier sluit ik de arduino via usb op aan
LEDS --> WS2801 --> Dit zijn de leds, deze sluit ik met 4 draden aan op de Arduino en 2 draden aan op een power supply
Power supply --> dit is een 5V power supply waar de leds alleen op aangesloten worden?
plug --> dit lijkt me om die kabels van de leds naar de power supply te verbinden?

Ik denk dat ik het zo wel juist heb begrepen, nu is alleen mijn probleem. Kopen julile alles overal los in china of is er niet gewoon een NL winkel die dit heeft :9

Dit zal dan mijn shopping list worden als het niet in NL verkrijgbaar is:
ARDUINO NANO: http://www.banggood.com/W...o-compatible-p-68535.html
LEDS:http://www.ebay.nl/itm/50...565746552c#ht_1284wt_1163
Verloopstekker: http://www.ebay.nl/itm/5-...20cfe07db7#ht_2006wt_1163

Raspberrry heb ik al. Het liefst zoek ik nog een power supply zonder verloop stekkers, gewoon eentje die dus 220v levert zoals hier uit komt in NL. Waar kan ik die halen? verder klopt het? O-)
25 leds gaat tot 27 inch ongeveer (ik ga zelf voor 50 leds aangezien de meerprijs ansich niet veel is). maar je kunt dus makkelijk de omtrek meten en kijken hoeveel ruimte er tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
yorkick schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:16:
[...]

Ja is ook al wel vaker gepost in dit topic.
http://learn.adafruit.com...mbient-tv-lighting/pieces
En er is ook al gepost dat een Nano prima werkt.
ja maar het was mij daaruit niet duidelijk geworden.

Overigens, kan ik niet gewoon een usb stekker gebruiken om de leds te poweren? volgens mij is dat 5 volt en zijn er adapters te krijgen die 1 of 2 ampere leveren. ik (en volgens mij anderen ook) hebben nog legios van die adapters en je zou hem desnoods ook op je pc kunnen aansluiten (no power source needed at all)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

justice strike schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:15:
[...]

ja maar het was mij daaruit niet duidelijk geworden.

Overigens, kan ik niet gewoon een usb stekker gebruiken om de leds te poweren? volgens mij is dat 5 volt en zijn er adapters te krijgen die 1 of 2 ampere leveren. ik (en volgens mij anderen ook) hebben nog legios van die adapters en je zou hem desnoods ook op je pc kunnen aansluiten (no power source needed at all)
Heb net alles besteld, en deze adapter: http://www.ebay.com/itm/E...plies&hash=item5aed7a4ed3

Probeer het eerst wel volgens het stappenplan en dan evt later met andere power supplys ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
iemand overigens een idee waar ik een 4 of 5 amp adapter kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb deze in gebruik : http://item.mobileweb.ebay.nl/viewitem?itemId=350639198203
Hij heeft vast ook 5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Ik had deze besteld: http://www.ebay.com/itm/D...g-Power-Cord/221240228948
Toevallig vandaag geleverd.

Nu alleen nog een manier zien te vinden om de ledstrip te verbinden met deze powersupply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

thesystem schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:53:

Nu alleen nog een manier zien te vinden om de ledstrip te verbinden met deze powersupply.
http://www.ebay.nl/itm/5-...20cfe07db7#ht_2006wt_1163 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
thesystem schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:53:

Moest je er lang op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Ik had de adapter op 6 juni besteld en op 21 juni ontvangen. Maar het langere wachten wordt wel gecompenseerd met de prijzen in Nederlandse shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 21:22
Ik heb een 47" en wil hiet 100leds aan zetten. Is dit verstandig te doen. Reden waarom ik 100 wil is vanwegen de kleur overgang. Als je kan snappen wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
sakurakilla schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:14:
Ik heb een 47" en wil hiet 100leds aan zetten. Is dit verstandig te doen. Reden waarom ik 100 wil is vanwegen de kleur overgang. Als je kan snappen wat ik bedoel.
Volgens mij is is 25 leds voldoende voor 27 inch. Dus ik schat in dat 100 leds voor een 47 inch ietwat aan de hoge kant is. Daarbij moet je behoorlijk wat ampere hebben voor zoiets. Daar moet je wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb 25 LEDs voor 40inch. 50LEDs voor 47inch zou voldoende moeten zijn. As je er 100 wilt kan dat natuurlijk ook, geeft meer lichtopbrengst.

Pagina: 1 ... 35 ... 63 Laatste