Hoi Tiwazz,
Eerst wat info over wat ik gedaan heb. Dit is mijn setup, tenminste, een deel ervan:
- 42 inch plasma tv
- htpc met Windows 8 32bit
- Xbmc met boblight plugin
- arduino uno en een ws2801 ledstrand (50 leds)
Informatie en bestanden die ik heb gebruikt:
- de handleiding en bestanden van
adafruit
- de bestanden van
adalight , boblight+get-pixel met aangepaste ledstream
- de boblight.conf van
Mrwolf , vanwege de ledopstelling
- de bestanden die nu
hier staan, boblight versie zonder get-pixel
- En uiteraard een hoop info uit deze thread
Uiteindelijk heb ik de volgende combinaties getest:
1. Boblight+get-pixel, aangepaste ledstream (adalight) en de boblight.conf van mrwolf
2. Boblight zonder get-pixel, standaard ledstream van adafruit, boblight.conf van mrwolf en de xbmc boblightplugin
Het gekke was dat combinatie 1 niet werkte met de boblight.conf en combinatie 2 wel. Uiteindelijk heb ik instellingen binnen de boblight.conf aangepast en werkte het wel. Het leek iig met de hscan en vscan waardes te maken te hebben.
Nu gebruik ik combinatie 2 met aangepaste boblight.conf en dat werkt goed. Ook onder windows 8. Ik heb een powershell scriptje gemaakt om de compoort te openen maar dit kan ook in het batch bestand waar je boblightd mee opstart. In windows 8 heb ik een scheduled task gemaakt die deze start zodra een gebruiker inlogt. Daarna zorg ik er met
xbmclauncher voor dat xbmc automatisch opstart. Combinatie 1 heb ik niet getest onder windows 8.
Je kunt mijn bestanden
hier vinden, ik hoop dat je er iets mee kan. De boblight zonder get-pixel kun je ook
hier vandaan halen.
PS. vergeet niet het deel uit je boblight.conf te halen wat je dan in de xbmc boblight plugin moet doen (speed, saturation, value ed.).
Kleine wijziging:
Ik heb het powershell scriptje laten vallen, een batch bestandje is veel sneller tijdens het inloggen. Ik heb nu zelf de boblight versie van
hier draaien, een batch bestandje die de compoort opent en daarna meteen boblight start.
[
Voor 6% gewijzigd door
druipsnor op 08-04-2013 19:45
]