DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 34 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:04
Je kan boblightd.exe toch ook opstarten met een vlag welke config hij moet laden? Dan kan je meerdere configs maken.

1x 'standaard' voor beeldvullend met vscan bv 0-10 en 90-100
1x met de vscan aangepast naar bv 10-20 en 80-90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

Heeft iemand dit al geprobeerd? http://www.msevm.com/forums/index.php?showtopic=5974
Ik ga even kijken of ik het aan de praat kan krijgen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:25
Lastig taaltje dat russies 8)7 ik ga hem ook ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
silvester6 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:29:
Lastig taaltje dat russies 8)7 ik ga hem ook ff testen
Leuke wallpaper ook :P

Ben wel benieuwd naar die samples, die laatste 3 images lijken me wel mooie test filmpjes eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels gisterenavond druk door het topic zitten kijken en het lijkt me allemaal erg leuk om te bouwen en werkend te hebben in mijn eigen huiskamer, om deze reden vandaag even gezocht naar wat ik nou zou hebben.... Voor ik bestel vroeg ik mij af of iemand mij confirmatie kan geven dat het geheel klopt en ik niks ben vergeten.

Ik werk in de ICT, maar heb geen ervaring met solderen of elektrotechniek oid....

-------------------------------------------

1x Jumper Wires Premium 15 cm M/M Pack of 10
2x Adafruit 12mm Diffused Digital RGB LED Pixels (Strand of 25)
1x Arduino Uno Rev3
1x 5-12 V universal Power adapter 60 Watt
1x Female DC Power adapter - 2.1mm jack to screw terminal block

------------------------------------------------------

Had nog wel een aantal vragen, die ik hier niet beantwoord heb gezien (in ieder geval op de paginas die ik heb bekeken....)

1. Voor de Arduino naar de Arduino kan ik een losse jumper wire gebruiken toch? hoorde mensen UTP gebruiken, maar dit leek mij net zo makkelijk...
2. Van de LED's naar de power supply en de Arduino, moet ik deze strippen of zijn deze al los? ik heb diverse plaatjes gezien met een kabel eraan, maar ook los....kan iemand mij hier iets meer info over geven? EDIT: Volgens mij, als ik het goed zie kan ik de Jumper wires in de connector doen en dan naar de Arduino, klopt dit?
3. Aangezien ik 2 LED strips gebruik moeten deze ook aan elkaar gemaakt worden, ik heb de handleiding gezien op de 'officiele' Adafruit website, strand 1 gewoon aansluiten aan de power supply (de rode en blauwe kabel) en de rest aan de Arduino en de connector doorlussen naar strand 2, het uiteinde hiervan doe je niks mee.

Volgens mij heb ik de antwoorden al, alleen wil ik graag zeker zijn dat alles klopt... :)

Softwarematig komt het denk k wel goed, Win7 X64 met XBMC.

Bedankt vast!

Groetjes, Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je boodschappenlijstje klopt hoor, veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Heb de ambibox draaien tot nu toe ziet het er goed uit en is het uitgebreider dan lightpack.
nu paar dvdtjes kijken (bij de andere progjes heb ik tot nu toe naar 5 min de ambilight uit gezet omdat het te veel haperde) (adalight)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:04
Kan iemand mij het volgende uitleggen en welke boblight waarde dit regelt?

Ik heb een volblauwe achtergrond. Ik schuif heeeeeel langzaam een volrode jpg over de rand van mn scherm. De leds worden rood _/-\o_

Maar als de rode jpg doorschuif (heel langzaam) dan is er een punt dat de led plots weer blauw wordt. Dus bijna geen overgang van blauw naar rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
fuzzyduck schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:53:
Kan iemand mij het volgende uitleggen en welke boblight waarde dit regelt?

Ik heb een volblauwe achtergrond. Ik schuif heeeeeel langzaam een volrode jpg over de rand van mn scherm. De leds worden rood _/-\o_

Maar als de rode jpg doorschuif (heel langzaam) dan is er een punt dat de led plots weer blauw wordt. Dus bijna geen overgang van blauw naar rood.
hscan en vscan waarde. Er was eens een mooie caluclator op internet maar die is er niet meer.
h en vscan waarde geven gewoon aan hoever vanaf de rand boblight de pixels moet detecteren (als ik het goed verwoord), ben je voorbij die waarde dan neemt blauw weer de overhand (wat je zelf met rood jpg gemerkt hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Gister film gekeken met ambibox.
Op zich ging het redelijk. alleen heb ik nog steeds te weinig fps om de film lkkr te kijken.
iemand nog een idee om adalight minder belastend te krijgen voor de processor?

Aero is al uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Silvester6: Ga eens naar je prestaties van Windows en zet deze op max prestaties. Werkt dit niet....er zijn programmas die nog meer voor je uit kunnen zetten...
Controleer even of je CPU echt op 100% staat als je een film afspeelt, dan weet je dit in ieder geval zeker...

@derest: Inmiddels de bestelling gedaan, dinsdag moet het binnen zijn, zou iemand nog willen kijken naar mijn vragen, dan weet ik zeker dat ik het juiste doe ik als ik het geheel binnen heb ;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:15:

1. Voor de Arduino naar de Arduino kan ik een losse jumper wire gebruiken toch? hoorde mensen UTP gebruiken, maar dit leek mij net zo makkelijk...
2. Van de LED's naar de power supply en de Arduino, moet ik deze strippen of zijn deze al los? ik heb diverse plaatjes gezien met een kabel eraan, maar ook los....kan iemand mij hier iets meer info over geven? EDIT: Volgens mij, als ik het goed zie kan ik de Jumper wires in de connector doen en dan naar de Arduino, klopt dit?
3. Aangezien ik 2 LED strips gebruik moeten deze ook aan elkaar gemaakt worden, ik heb de handleiding gezien op de 'officiele' Adafruit website, strand 1 gewoon aansluiten aan de power supply (de rode en blauwe kabel) en de rest aan de Arduino en de connector doorlussen naar strand 2, het uiteinde hiervan doe je niks mee.

Groetjes, Marcel
Wiring: http://learn.adafruit.com...ng-diagram.png?1343935411

1. Wat bedoel je? Wat moet van de arduino naar de arduino?

2. Soms zit er een connector aan, zoals ook op bijv. op bovenstaand plaatje. Dan kan je de jump wires er zo inprikken. De andere kant van de jump wires prik je dan in de Female DC Power adapter & in de Arduino.
Echter, bij mij was het zo dat aan één kant een connector zat, wat net de output kant bleek te zijn. Dus toen heb ik inderdaad aan de inpunt kant de kabels gestript (alleen de data, want de voeding maakt niet uit welke kant die zit, dus altijd de makkelijkste kant kiezen). Vervolgens de gestripte data-kabels vastgesoldeerd aan jumpwires zodat deze wel weer makkelijk in de arduino te prikken waren.

3. Heb zelf maar 1 strand. Maar zie dit plaatje, lijkt me vrij duidelijk:
http://learn.adafruit.com...dalight-50.png?1344369883

PS: Groeten doen we niet op tweakers :P

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:17:
@Silvester6: Ga eens naar je prestaties van Windows en zet deze op max prestaties. Werkt dit niet....er zijn programmas die nog meer voor je uit kunnen zetten...
Controleer even of je CPU echt op 100% staat als je een film afspeelt, dan weet je dit in ieder geval zeker...
Heb even getest alle prestaties uit gezet alles op max.
via msconfig alles uit gezet wat ook maar kan opstarten.

XBMC prio op zeer hoog.
Ambibox prio op zeer hoog.

elk maken gebruik van de 4 kernen.

processor gebruik bij afspelen ong 30% film hapert.
bij als het uit staat ook gebruik van 30% film hapert niet.

Denk dat het in adalight zit.

Draai trouwens op een xtreamer ultra htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Dat ligt waarschijnlijk aan het lezen van de data uit de videokaart, zonder trucjes is dat vrij langzaam en het blokkeert ook de rendering,

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Heb je voorbeelden van trucjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Zijn er nog adressen in NL waar alles redelijk snel te bestellen is?

iets met liever vandaag dan morgen willen beginnen enzo :o

[ Voor 74% gewijzigd door Tha op 13-01-2013 22:54 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
https://github.com/xbmc/x...nderers/RenderCapture.cpp

Je je rendert naar een buffer, je laat de gpu die kopieren naar system ram, en dat lees je pas uit op het moment dat de gpu daar mee klaar is, hoe je dat doet hangt af van de api die je gebruikt, in de link heb ik dat gedaan voor direct3d en opengl.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
Proof of concept:

Hoef ik weinig aan toe te voegen toch :Y)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

LED-Maniak, ziet er goed uit!
Lukt mij dit ook met het boodschappenlijstje wat eerder genoemd wordt in dit topic?
Dan bestel ik alles vandaag nog!

Edit; deze bedoel ik

[ Voor 71% gewijzigd door Tha op 14-01-2013 09:06 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

LED-Maniak schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:20:
Proof of concept:
[video]

Je rekening nummer zodat ik er één kan bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Tha schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:54:
LED-Maniak, ziet er goed uit!
Lukt mij dit ook met het boodschappenlijstje wat eerder genoemd wordt in dit topic?
Dan bestel ik alles vandaag nog!

Edit; deze bedoel ik

[...]
Nee, met wat jij van plan bent te bestellen kan je alleen een via de USB poort van de computer ambilight aan het werk krijgen. Deze werkt via displayport/hdmi/vga en berekend dus zelf wat elke LED moet doen. Scheelt weer processortijd(wat bij sommige een probleem is met gamen) en je kan het op meer output devices dan alleen een PC werkend krijgen, zoals een DVD/blueray speler.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

LED-Maniak schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:54:
[...]

Nee, met wat jij van plan bent te bestellen kan je alleen een via de USB poort van de computer ambilight aan het werk krijgen. Deze werkt via displayport/hdmi/vga en berekend dus zelf wat elke LED moet doen. Scheelt weer processortijd(wat bij sommige een probleem is met gamen) en je kan het op meer output devices dan alleen een PC werkend krijgen, zoals een DVD/blueray speler.
Tof! Zit zeker al heel wat tijd in?

Werk het ook met HDCP-beveiligde content?
En hoe sluit je het aan? Werkt het als tussen-kastje, die dus het beeldsignaal doorstuurt naar z'n output oid? Of moet je een (actieve) splitter gebruikten?
Wat voor CPU/MCU gebruik je? Of zit het in een FPGA?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

LED-Maniak schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:54:
[...]

Zeer interresant! Zit al jaren te kijken naar een dergelijke oplossing...wil geen philips tv, maar wel ambilight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wimo. schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:19:
[...]

Je rekening nummer zodat ik er één kan bestellen ;)
Hehe, gaat nog wel even duren voordat het af is hoor :P
Gwannoes schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:28:
[...]

Tof! Zit zeker al heel wat tijd in?

Werk het ook met HDCP-beveiligde content?
En hoe sluit je het aan? Werkt het als tussen-kastje, die dus het beeldsignaal doorstuurt naar z'n output oid? Of moet je een (actieve) splitter gebruikten?
Wat voor CPU/MCU gebruik je? Of zit het in een FPGA?
Er zit heel wat tijd in om het zo ver te krijgen. Kleuren en bijvoorbeeld de grijswaarde moet ik nog wel een beetje tweaken.

Met dit prototype board sluit je het aan na een passieve VGA splitter. Een naar je beeldscherm, ander naar de print achter de TV(het is dus geen dik kastje), of als je de ruimte hebt gewoon direct aan de bron en dan het extra scherm klonen.

[ Voor 63% gewijzigd door LED-Maniak op 14-01-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:58

SilencerNL

No remorse

Ik heb even een filmpje gemaakt hoe het nu bij mij staat. Na een beetje tunen in de Boblight instellingen, ben ik er erg tevreden over...

Boblight staat nu zo ingesteld:
- Speed: 75
- Autospeed: 0.00
- Interpolation: On
- Saturation: 1.40
- Value: 6.00
- Threshold: 20.00

Wat het volgende resultaat geeft:

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, bij mij op me bureau nu de testsetup werkend, toch maar met Ambibox gedaan, aangezien ik het op een andere manier niet aan de praat kreeg (vage foutmeldingen...)

Vanavond even i.c.m. XBMC proberen en wat finetunen, wellicht dan even opnieuw proberen op de MCE

Is Ambibox wat? van de mensen die het geprobeerd hebben? Of zouden jullie toch liever Adalight en Colorswirl? (die 2 knipperen namelijk non stop RGB...en doen niet wat op het scherm staat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Colorswirl is ook meer bedoelt voor test. Die zorgt inderdaad voor een kleurverloop over je LEDs en reageren niet op je scherm inhoud zelf.

Voor XBMC kan je daarvoor bijvoorbeeld Boblight gebruiken. Adalight levert zelf heeft ook een script die 'Adalight' heet, daarmee kan je in ieder geval testen.

Voor mijn setup gebruik ik dezelfde onderdelen als jij. Ik heb het als volgt ingericht:

- Arduino voorzien van de Adalight code (van hun website te downloaden)
- Hardware aangesloten en getest met de Colorswirl code
- HTPC voorzien van de nieuwste Openelec release
- Boblightd en Boblight plugin geinstalleerd (beide te vinden in de 'services' categorie)
- Aangepaste Boblight.conf geplaatst op de server (ik gebruik 50 LEDs)
- Opnieuw opstarten
- Genieten
- Finetunen van de Boblight settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:43:
Colorswirl is ook meer bedoelt voor test. Die zorgt inderdaad voor een kleurverloop over je LEDs en reageren niet op je scherm inhoud zelf.

Voor XBMC kan je daarvoor bijvoorbeeld Boblight gebruiken. Adalight levert zelf heeft ook een script die 'Adalight' heet, daarmee kan je in ieder geval testen.

Voor mijn setup gebruik ik dezelfde onderdelen als jij. Ik heb het als volgt ingericht:

- Arduino voorzien van de Adalight code (van hun website te downloaden)
- Hardware aangesloten en getest met de Colorswirl code
- HTPC voorzien van de nieuwste Openelec release
- Boblightd en Boblight plugin geinstalleerd (beide te vinden in de 'services' categorie)
- Aangepaste Boblight.conf geplaatst op de server (ik gebruik 50 LEDs)
- Opnieuw opstarten
- Genieten
- Finetunen van de Boblight settings
In mijn geval heb ik de LEDStream code erop staan. Maakt dit veel uit?
Rondom de boblight, ga ik vanavond even mee aan de slag, heb je toevallig je config nog ergens staan? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:48:
[...]

In mijn geval heb ik de LEDStream code erop staan. Maakt dit veel uit?
Rondom de boblight, ga ik vanavond even mee aan de slag, heb je toevallig je config nog ergens staan? :9~
LEDStream moet inderdaad op je Adruino geprogrammeerd zijn. Vervolgens kan je met het Processing programma de Colorswirl code, of Adalight code starten. Deze communiceren met de LEDStream code op je Arduino. Colorswirl zorgt alleen voor een mooie kleurverloop, Adalight leest je scherm af en toont de bijhorende kleuren (Net als Boblight in XBMC). Met andere woorden, voor gebruik met XBMC, doe je niks met Colorswirl.

Mijn Boblight config staat hier: http://pastebin.com/NMRkV44C

Lees ook even de blog van MrWolf, en de tutorial van Adalight, die hebben mij erg geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog even op me werk..maar gisterenavond de hele avond liggen kloten ermee...

Ambibox werkt goed. Alleen niet i.c.m XBMC bij mij (bij een vriend weer wel) Dus hier ga ik nog even mee knutselen.

Boblightd en de XBMC addon geinstalleerd, maar dit geheel kreeg ik helemaal niet werkend.
Boblightd is mij uiteindelijk gelukt met veel verschillende scripts en versies en ook de verbinding met XBMC gaat nu succesvol.

Ik heb nu 2 scenario's die beide niet goed werken:

1. Een aangepaste ledstream code i.c.m een specifieke config (50 leds, prefix is juist) die volledig werkt aan de linkerkant en rechterkant van het scherm, helaas knipperen de boven en onder leds non stop in alle kleuren....

2. De normale LEDstream code (zoals in alle handleidingen staan) met deze config werkt niet, ik zie alleen een foutcode van de ledstream (1 lampje die rood is) Boblightd en XBMC communiceren wel goed.

Kan iemand mij voorzien van zijn/haar ledstream i.c.m. boblightd pakket en config voor 50leds (als je die hebt) dan kan ik deze eens testen. In de hoop dit aan de praat te krijgen.

Ik heb aardig wat fora's afgezocht en gelezen maar er zijn zoveel problemen met boblightd i.c.m. windows 7 x64 dat ik even een cfg van iemand hier wil proberen, na ongeveer 5 cfg's van mensen op het internet en een aangepaste versie van ledstream (inclusief het 'politie' virus in een 2e poging van iemand....zucht..en dat op het XBMC forum 0_O) was ik het toch wel even zat gisteravond/nacht :)

Bedankt vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Voor LEDstream heb je geen aangepaste versie nodig. Gewoon de officiele van Adalight gebruiken, die werkt perfect hier (50 leds). Mijn Boblight config staat hierboven.

Voordat je hem aansluit op XBMC, eerst even je config testen met de Processing app en de Colorswirl code. Het kan natuurlijk zijn dat de LEDs niet goed zijn aangesloten. (ik heb de boel 4x opnieuw moeten aansluiten voor ik het goed had). De 50x WS2801 LED string moet bijvoorbeeld aan BEIDE kanten worden gevoed met stroom en je moet even dubbelchecken of je de data aansluiting aan de goede kant hebt (bij mij stonden de pijlen verkeerd om).

De reden dat ik naar Openelec ben gegaan is het feit dat Boblightd niet goed werkt op Windows. In Openelec is deze op maat gemaakt en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SilencerNL schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:58:
-knip-
De 50x WS2801 LED string moet bijvoorbeeld aan BEIDE kanten worden gevoed met stroom en je moet even dubbelchecken of je de data aansluiting aan de goede kant hebt (bij mij stonden de pijlen verkeerd om).
Das onzin!
Dan heb je toch iets niet goed gedaan, ik hoef absoluut niet beide kanten te voeden, werkt hier perfect op een PSP adapter
De reden dat ik naar Openelec ben gegaan is het feit dat Boblightd niet goed werkt op Windows. In Openelec is deze op maat gemaakt en werkt perfect!
Dat kan ik alleen beamen ;)
Ben alleen nog opzoek naar andere settings, zag er laatst 1 voorbij komen die ik nog ga proberen.

Dit zijn mijn settings voor 50 leds in xbmc.boblight:
Note: Speed zou hoger kunnen, heb ik nu ook op 70 staan
code:
1
2
3
4
5
6
7
#Preset -Custom
#Speed - 50.00
#Autospeed - 0.00
#Interpolation - off
#Saturation - 3.00
#Value - 1.50
#Threshold - 40.00

source: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=145908

Ben ook nog opzoek naar mooie test filmpjes.
Heb er al een aantal (staan ook ergens hier en in genoemde xbmc topic) maar hoe meer hoe beter :P
Als iemand nog een paar leuke weet houd ik me aanbevolen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 17-01-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

schumi2004 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:04:
[...]
Das onzin!
Dan heb je toch iets niet goed gedaan, ik hoef absoluut niet beide kanten te voeden, werkt hier perfect op een PSP adapter
Wellicht dat het voor jouw specifieke setup onzin is, maar ik kreeg mijn setup pas lekker aan de praat nadat ik de voeding aan beide kanten aansloot. Dit wordt overigens ook beaamd op de site van Adalight zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de input, maar het geheel werkt dus perfect op Ambibox....alleen XBMC pakt die app niet bij mij, helaas.

Processing werkt ook perfect....en ook de RGB succes...

Ik ga van het weekend nog verder spelen..Ik weet dat openelec goed zou werken, alleen dan moet ik ook al het overige installeren (o.a. drivers voor logitech BT remote en een esata storage x8 disken....moet dat dan eerst uitzoeken!)

Heb het liever in windows werkend...Testfilmpjes komen zodra het geheel ook in boblight werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28
0kk0 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:59:
Ik zal komend weekend nieuwe versie van programmaatje wel even hier plaatsen + source...
Werking is nu een server programma wat draait op de pc icm met atmowin... Ben bezig om rechtstreeks naar com/usb te schrijven en de leds aan te sturen.
Client app op android maakt verbinding met server app dmv een webserver achtige connectie...

Android app vraagt bv nu webpagina op http://192.168.1.105:1224/?color=ffaaee etc. Server app kiest querystring uit en stuur kleur door naar atmowin.
Erg nutteloos maar... Erg leuk om uuuuren mee te spelen :D
Zou je de app kunnen plaatsen?
Ben wel geïnteresseerd. Heb gezocht in dit topic maar volgens mij had je hem nog niet geplaatst of wel?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 10:09
LED-Maniak schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:20:
Proof of concept:
[video]

Sick :p. Keep us posted, serieus.

Op het moment dat jou printplaat done is en klaar voor verkoop vervang ik heel mijn ambilight setup met LED strips en jou printplaatje.

Enneh, als je testers nodig hebt O-) :D .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Idd ik meld me bij deze ook aan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:27
Leuk spul.. hier ook achter de tv geplakt. even wat foto's posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-07 00:57
Idd LED maniak, Ik hoop dat je eagle project van je printplaatje open source zal zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Tiwazz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 07:26:
[...]

Sick :p. Keep us posted, serieus.

Op het moment dat jou printplaat done is en klaar voor verkoop vervang ik heel mijn ambilight setup met LED strips en jou printplaatje.

Enneh, als je testers nodig hebt O-) :D .
Het lijkt allemaal aardig te werken. De grootste uitdaging die ik op het moment heb is filtering bij lage intensiteit. Daarnaast zal er iets ingebouwd moeten worden dat je de controller kan kalibreren. Ik merk dat elke video uitgang net anders met kleuren om gaat waardoor diep rood opeens donker roze kan worden. Een probleem waar software in de PC geen last van heeft. Lastig.. lastig..
Sjoerd K schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:45:
Idd LED maniak, Ik hoop dat je eagle project van je printplaatje open source zal zijn O-)
Helaas.. ;) Er zit nu al zoveel programmeer/ontwerp werk en kosten in dat hij niet open source zal worden.

[edit]
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. oOo
De controller kijkt nu naar de gebeurtenissen op het scherm en bepaalt hieruit de filtering en het dynamisch gedrag. Heeft iemand een ultiem filmpje waarmee in kan testen en wat beeldmateriaal mee kan maken?

[ Voor 11% gewijzigd door LED-Maniak op 27-01-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Hier staat wel wat materiaal om te testen: https://www.dropbox.com/sh/vw3rwvsofn70w7v/ELBPpgrVgd

Komt uit dit topic, waar wordt uitgelegd hoe Atmolight werkbaar te krijgen is met een Teensy en de aangepaste Atmolight versie van RickDB.

http://forum.team-mediapo...s2801.116128/#post-960793

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Na het een en ander gelezen te hebben ben ik ook aan de slag gegaan met een boblight set. Ik heb 126 WS2801 leds verdeeld over mijn tv ( 39 boven en onder, 26 aan de zijkanten ). Dit alles is voorzien van een 5V 10A voeding aan twee zijden. De setup loopt, gezien vanuit de voorzijde, vanuit de rechterhoek omhoog, dus tegen de klok in.

Hiertussenin hangt een Arduino Duellamove geladen met de ledstream.pde van Adalight. Als HTPC gebruik ik Ubuntu icm XBMC en Boblight. Als test heb ik de Arduino eens geladen met de ledtest en zowel "normaal" als met de Fast SPI lib werkt. So far....so good. De klok en data zitten op pin 11 en 13. De massa van de strips zit ook op de massa van de Arduino.

Nu ben ik aan de slag gegaan met boblightd. Als er spanning op de Arduino komt zie ik de drie kleuren netjes voorbij flitsen. Als ik een test setup draai met 150 kanalen ( 50 LED's), zie ik de eerste 50 leds mooi oplichten met de Boblight plugin en van kleur veranderen met het beeld. Via de terminal kan ik ze met boblight-constant xxxxxx ook zelf een kleurtje geven. Boblightd communiceerd dus goed met de Arduino en de strips.

Al 2 dagen ben ik bezig met het proberen te configureren van boblight.conf en kom er niet uit. De diverse sites die ik zie verwijzen naar een calculator die niet meer bestaat. Ik heb geprobeerd met de Boblight config tool van SEDU (http://www.sedu-board.de/...howto-boblightconfigtool/) een werkende config te maken, echter geen sjoege. Zodra ik deze gebruik gaat er geen enkele LED meer aan. Wat mij opvalt is dat onafhankelijk van het aantal led's wat ik ingeef de Prefix ,Postfix en kanalen gelijk blijft. Zover ik heb kunnen lezen veranderd deze met het aantal led's / kanalen. Zo heb ik altijd 768 kanalen met deze config tool.

Config die werkt met 50 led's:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
[global]
#timeout         20
interface       127.0.0.1
port            19333
#interpolation   on
#proportional    100.0
#saturation      1.5
#value           1.2
#valuerange      0.0 1.0
#use             yes
#method          average
#threshold       10

[device]
name            ambilight
type            momo
output          /dev/ttyUSB0
rate            115200
channels        150
interval        10000
prefix          41 64 61 00 31 64

[color]
name            red
rgb             FF0000
gamma           1.0
adjust          1.0
blacklevel      0.0

etc.etc.etc

De code die ik krijg met de SEDU van Krautmeister:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
#[global]

interface   127.0.0.1

port        19333

[device]

name        ambilight

output   /dev/ttyUSB0

channels    768

type        momo

interval    20000

prefix      5A B0

postfix     A5

rate        500000

[color]

name        red

rgb         FF0000

gamma       1.0

adjust      1.0

blacklevel  0.0

etc.etc.etc.

Op de een of andere manier gaat het fout. Wie heeft een idee wat ik anders zou kunnen doen ?

Gr.

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
LED-Maniak schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:59:
[...]

Het lijkt allemaal aardig te werken. De grootste uitdaging die ik op het moment heb is filtering bij lage intensiteit. Daarnaast zal er iets ingebouwd moeten worden dat je de controller kan kalibreren. Ik merk dat elke video uitgang net anders met kleuren om gaat waardoor diep rood opeens donker roze kan worden. Een probleem waar software in de PC geen last van heeft. Lastig.. lastig..

[...]

Helaas.. ;) Er zit nu al zoveel programmeer/ontwerp werk en kosten in dat hij niet open source zal worden.

[edit]
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. oOo
De controller kijkt nu naar de gebeurtenissen op het scherm en bepaalt hieruit de filtering en het dynamisch gedrag. Heeft iemand een ultiem filmpje waarmee in kan testen en wat beeldmateriaal mee kan maken?
Test filmpjes heb ik er wel een paar, weet niet of je er iets mee kunt ;)
https://www.dropbox.com/sh/0huu20c1v99h635/FIoNlR9mEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Ik heb die fout ook gehad doordat ik meer dan 253 kanalen heb. Er zit iets fout in de .PDE helaas heb ik het nooit kunnen vinden. Heb nu ambibox draaien maar schokt nog ietsjes.

Mocht je het gevonden hebben hoor ik graag wat de oplossing is om meer dan 253 kanalen aan te sturen met boblight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je jouw boblight.conf eens kunnen plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
https://www.dropbox.com/sh/rvrwkei0ywhbq3v/Ft_9iyJv77

Dit is de config vor 254 leds en W7

[ Voor 26% gewijzigd door silvester6 op 29-01-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip. Met de calculator met de processing IDE heb ik de juiste prefix kunnen vinden. Rood en Groen waren gedraaid, echter dit was geen probleem om de kleuren in de conf aan te passen.

Net op fast zitten te kijken, alles lijkt goed en soepel te lopen. Je krijgt bijna een aanval van al het geknipper :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
@ mrrepel Heb je het nu werkend voor meer dan 253 kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, 378 kanalen ( 126 leds ). Werkt als een tierelier en glitches heb ik niet mogen ontdekken. Alleen nog een nieuwe PDE laden omdat ik ... word van de flashes tijdens opstarten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
schumi2004 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:31:
[...]

Test filmpjes heb ik er wel een paar, weet niet of je er iets mee kunt ;)
https://www.dropbox.com/sh/0huu20c1v99h635/FIoNlR9mEE
Heb al een hoop testfilmpjes gedraaid waaronder die in jou link en die van HaTe. Ben echt op zoek naar een leuke film waarbij je in korte tijd veel facetten kan laten zien. Toch bedankt. :)

Stukje avatar gedaan, maar op video toont het zich natuurlijk veel minder dan in het echt:

(Inderdaad, rechts moet ik nog de correcte scan locatie instellen)

Heb een dynamisch stuk code bij deze video toegevoegd. Simpel gezegd: voor elke pixel wordt individueel berekend met welke snelheid hij moet reageren. Effect is dat veranderingen veel minder extreem zijn bij rustige beelden en ook veel minder opvallen dan dat je de snelheid statisch instelt. Bij explosies en andere snelle beelden gaat hij ook on instant mee.

Maar zoals je ziet, het lijkt allemaal wel zijn ding te doen.. Tijd om een behuizing en wat configuratie software te gaan schrijven... :)

[ Voor 31% gewijzigd door LED-Maniak op 02-02-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LED-Maniak schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:47:
[...]
[knip]
Simpel gezegd: voor elke pixel wordt individueel berekend met welke snelheid hij moet reageren.
[knip]
Wil bovenstaande zin zeggen dat er redelijk wat CPU kracht aanwezig moet zijn om het lekker te laten draaien of gaat dat toch wel meevallen denk je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Nul, noppes, nada CPU kracht. Het is immers standalone, geen software en los van de computer.

Dat is de kracht van... uhm tsja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
mrreppel Heb je een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Ik heb (mede met hulp van posts hier) ook een ambilight gebouwd! Eigenlijk zonder veel problemen. Superleuk project en ik ben meer dan tevreden met het resultaat :) Iedereen die hier oplossingen heeft gepost voor problemen: bedankt!

Mijn config ziet er als volgt uit: arduino uno en 50 rgb-ledjes (WS-2801). Deze heb ik op een frame van pvc-buizen geplakt. Filmpje van youtube (planet earth trailer hd) via xbmc en boblight op ubuntu. Dit is het voorlopige eindresultaat (in het echt is het veel minder blauw, mijn camera wil het niet goed opnemen):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=L9m--82BrIs]
Mijn config staat hier. Ik heb de gamme en adjust van RGB wat aangepast. Ik weet nog niet helemaal wat ik daar van moet vinden. Het is in ieder geval beter dan in het begin.

De settings in xbmc boblight zijn als volgt:
Speed: 50
Autospeed: 50
Interpolation: Aan
Saturation: 1.60
Value: 2.00
Threshold: 20.00
Ik moet hier nog verder mee spelen. Probleem is dat ik nergens goed kan vinden wat deze settings betekenen. Tips zijn welkom :)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speed: snelheid van verandering van de leds tov beeld
Autospeed: geen idee
Interpolation: zal iets met interlaced / progressief beeld te maken hebben ?
Saturation: saturatie van het beeld. 0 = zwart wit, 1 is kleur, 1.6 is meer kleur als in het beeld is
Value: helderheid van de leds ( hoe fel ze gaan )
Threshold: drempel. Als je deze op 0 zet gaan de leds aan bij zwart. zet je deze hoger, dan gaan ze "later"aan.

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Led maniak zijn er al updates aangaande jou backlight systeem via Hdmi?

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Ik zou graag mijn led pixels willen vervangen door led strips. Waar kan ik nou het goedkoopste een ledstrip kopen (3 meter) met capabele led controller (WS2801 bijvoorbeeld).

Ik zie dat ledsee.com redelijk goedkoop is: http://www.ledsee.com/ind...-led-strip-32-leds-detail

edit: Ik ga deze kopen: http://www.aliexpress.com...proof-IP65/522260163.html
12 euro nogwat per meter met WS2801

[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 28-02-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik zit een beetje te zoeken of het mogelijk is om de "adalight" combinatie mogelijk is icm boblight op een rasberry Pi en dan nog vloeiend 1080p afspelen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-08 00:26
Op Anandtech kwam ik een review tegen van Philips Hue; gekleurde led-lampen (voor in gewone fittingen) met ingebouwde Zigbee. Er wordt een speciale controller (in netwerk-termen, een ethernet-zigbee bridge) meegeleverd waarmee ze zijn aan te sturen. Op http://rsmck.co.uk/hue en http://www.everyhue.com/ staat meer informatie erover.

Ik dacht dat hier misschien wel mensen zouden zitten die het leuk vinden om niet alleen de muur achter hun tv te ambi-lighten, maar hun hele huiskamer mee te laten kleuren. :) De responsetijd van de lichten is prima; volgens Anandtech is er geen merkbare vertraging bij aansturing vanuit de meegeleverde iPhone / Andriod app, dus het zou moeten kunnen...

(Zelf ben ik niet met DIY ambilight bezig en ik heb geen plannen om een Hue aan te schaffen, dit is puur een suggestie aan mensen die nog niet van Hue hadden gehoord maar het wel leuk zouden vinden om het voor zichzelf te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
En hier iemand die een "ambilight" like heeft gemaakt met de Hue:
http://vimeo.com/54065245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Sjeik schreef op zondag 10 februari 2013 @ 09:33:
Ik heb (mede met hulp van posts hier) ook een ambilight gebouwd! Eigenlijk zonder veel problemen. Superleuk project en ik ben meer dan tevreden met het resultaat :) Iedereen die hier oplossingen heeft gepost voor problemen: bedankt!

Mijn config ziet er als volgt uit: arduino uno en 50 rgb-ledjes (WS-2801). Deze heb ik op een frame van pvc-buizen geplakt. Filmpje van youtube (planet earth trailer hd) via xbmc en boblight op ubuntu. Dit is het voorlopige eindresultaat (in het echt is het veel minder blauw, mijn camera wil het niet goed opnemen):
[video]
Mijn config staat hier. Ik heb de gamme en adjust van RGB wat aangepast. Ik weet nog niet helemaal wat ik daar van moet vinden. Het is in ieder geval beter dan in het begin.

De settings in xbmc boblight zijn als volgt:
Speed: 50
Autospeed: 50
Interpolation: Aan
Saturation: 1.60
Value: 2.00
Threshold: 20.00
Ik moet hier nog verder mee spelen. Probleem is dat ik nergens goed kan vinden wat deze settings betekenen. Tips zijn welkom :)
Gebruik jij dit icm Raspberry PI? En hoe is je leds setup?
Dit ziet er echt enorm vet uit, en lijkt me wel een leuk project. Alleen weet niet waar te beginnen..
HaTe schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:38:
Ik zou graag mijn led pixels willen vervangen door led strips. Waar kan ik nou het goedkoopste een ledstrip kopen (3 meter) met capabele led controller (WS2801 bijvoorbeeld).

Ik zie dat ledsee.com redelijk goedkoop is: http://www.ledsee.com/ind...-led-strip-32-leds-detail

edit: Ik ga deze kopen: http://www.aliexpress.com...proof-IP65/522260163.html
12 euro nogwat per meter met WS2801
Is dat de ledstrip? Hoe sluit ik deze dan aan? Welke controller? Voeding etc?

[ Voor 18% gewijzigd door ralph0603 op 12-03-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Lees eens een aantal posts terug.
Een raspberry pi wordt niet gebruikt, maar een Arduino of Teensy. De ledstrips worden daar gewoon op aangesloten. Verder heb je dan nog een voeding nodig voor de leds. Als je zoekt op mijn naam in dit topic zie je ergens een lijstje van wat ik heb gekocht destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Weten jullie wat het maximaal aantal werkbare leds is met adalight?
Ik heb namelijk een 60" tv en heb denk 150 tot 200 leds nodig hiervoor. Ik kwam alleen ergens op internet (kan het niet meer vinden) dat met teveel leds de refreshsnelheid teveel inzakt.

Ik zie dat er voor windows 'light pack' bestaat, werkt dit ook samen met windows 8 en earo of heeft niemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik denk dat zoveel LEDs sowieso overkill is hoor, ook voor een 60". 75 of 100 is echt meer dan genoeg, het is ambilight hè, geen spotlight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Hoi,

Ik heb ook een 100ch Adaligght setup gemaakt. Ik draai Win7 met Mediaportal, and gebruik Ambibox als scraper. Ik merk alleen dat mijn system het niet helemaal trekt om bepaalde 1080p films te verwerken, de video playback begint dan te stotteren.

Mijn systeem is al wat ouder, dus mischien dat ik aan vervanging moet gaan denken. Mijn huidige systeem:

AMD Athlon 64 X2 5000+
Foxconn A7GM-S Moederbord
ATI Radeon HD 4* series
2GB intern geheugen

Wellicht weet iemand wat de minimale eisen zijn om mijn setup te kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

-DUS- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:50:
Hoi,

Ik heb ook een 100ch Adaligght setup gemaakt. Ik draai Win7 met Mediaportal, and gebruik Ambibox als scraper. Ik merk alleen dat mijn system het niet helemaal trekt om bepaalde 1080p films te verwerken, de video playback begint dan te stotteren.

Mijn systeem is al wat ouder, dus mischien dat ik aan vervanging moet gaan denken. Mijn huidige systeem:

AMD Athlon 64 X2 5000+
Foxconn A7GM-S Moederbord
ATI Radeon HD 4* series
2GB intern geheugen

Wellicht weet iemand wat de minimale eisen zijn om mijn setup te kunnen draaien?
Ik weet niet of je videokaart hardwarematig je video ondersteund (volgens mij wel). Ik gebruik een X2 4400+, en die speelt 1080p films met 50 LED adalight systeem vloeiend af. Echter draai ik XBMC via de OpenELEC release (Linux).

Ik heb verder geen ervaring met Mediaportal en ambibox, maar volgens mij moet je systeem echt wel snel genoeg zijn hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrwolf schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:54:
Ik denk dat zoveel LEDs sowieso overkill is hoor, ook voor een 60". 75 of 100 is echt meer dan genoeg, het is ambilight hè, geen spotlight :)
Als je gebruikt maakt van LED strand mss maar met zo'n LED strip wordt dat al wat lastiger aangezien de LEDs dichter op elkaar zitten.

Zelf heb ik 50 LEDs (2x 25 LED strand) op een 50" TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik wil bij deze ook even mijn pas gemaakte ambilight delen via een filmpje. Zo is mijn 13 jaar oude philips tv weer als nieuw. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Na net je filmje gezien te hebben en nog wat andere ga ik toch nog maar eens naar mijn config kijken, bepaalde kleuren zijn mijn nog niet iets te fel of er ver te vandaan. Zo is bv huidskleur vaak meer roze/paars, licht blauwe lucht/wit vaak te blauw enz. Niet zo heel erg maar als ik andere filmpjes zie kan er nog wel iets aan verbeterd worden heb ik het idee (en ik dacht dat ik al redelijk goed in de buurt zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboticPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
Zou iemand mij de goede richting op kunnen helpen?
Ik keek in de startpost maar die is er niet echt (Misschien een idee)
en 135 pagina's doorlezen is niet echt mijn favoriete tijdbesteding.

Maar graag zou ik wel zelf een ambilight systeem willen maken achter mijn tv als fanatiek film kijker.

Forum Lurker, Reageer weinig, lees veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
schumi2004 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:58:
[...]

Als je gebruikt maakt van LED strand mss maar met zo'n LED strip wordt dat al wat lastiger aangezien de LEDs dichter op elkaar zitten.

Zelf heb ik 50 LEDs (2x 25 LED strand) op een 50" TV.
Heb jij een mooie dekkende gloed zonder dat je de afzonderlijke leds ziet? heb je toevallig foto's of een video van je setup online staan?

Buiten het feit dat 150 leds echt heel veel is, is dit wel haalbaar met ada? of word dit dan te traag of gaat t niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Nog even een tip wellicht. Ik moest telkens de eerste keer voordat boblightd.exe verbinding kon maken met mijn arduino de com poort open zetten met de arduino software. Nou heb ik op fora verschillende oplossingen gezien met andere software maar na wat klooien kan het ook met dit commando in een batch bestand voordat boblightd.exe aangesproken wordt.

code:
1
MODE COM13:9600,N,8,1

Mijn batch bestand ziet er nu zo uit om XBMC met ambilight te starten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
MODE COM13:9600,N,8,1
C:
CD "C:\boblightd"
START boblightd.exe -c c:\boblightd\boblight.conf -f
CD "C:\Program Files (x86)\XBMC\"
START /WAIT XBMC.exe
CD "C:\boblightd"
taskkill /f /im boblightd.exe

Ik weet het, een hoop CD's maar ik weet zo zeker dat het goed gaat. Wellicht dat iemand er iets aan heeft, verander wel even je COM poort in het commando naar degene die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Lennart_1337 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:43:
[...]

Heb jij een mooie dekkende gloed zonder dat je de afzonderlijke leds ziet? heb je toevallig foto's of een video van je setup online staan?

Buiten het feit dat 150 leds echt heel veel is, is dit wel haalbaar met ada? of word dit dan te traag of gaat t niet werken?
Ik heb een 40" TV met 25 LEDs. Werkt prima:
http://youtu.be/rt53ZpdbyIM

Bovenstaande clip is met lightpack.

Lijkt mij goed dekkend toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Tiwazz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:17:
[...]

Ik heb een 40" TV met 25 LEDs. Werkt prima:
http://youtu.be/rt53ZpdbyIM

Bovenstaande clip is met lightpack.

Lijkt mij goed dekkend toch?
Ik denk dat ik voor een 47"wel 2x35 LEDs nodig heb. Maar het ziet er geweldig uit! Je werkt met een arduino zag ik? Hoe heb je het verder aangesloten en welke apparatuur gebruik je(qua leds etc).

Mijn complimenten heb je netjes gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
ralph0603 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:22:
[...]

Ik denk dat ik voor een 47"wel 2x35 LEDs nodig heb. Maar het ziet er geweldig uit! Je werkt met een arduino zag ik? Hoe heb je het verder aangesloten en welke apparatuur gebruik je(qua leds etc).

Mijn complimenten heb je netjes gedaan :)
Alles is te vinden in de onderstaande post:
Tiwazz in "DIY Ambilight howto?"

Pixel strand met de WS2081IC.
Voor 47" zou ik 50 LEDs gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door ndonkersloot op 21-03-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Aangezien mijn oude systeen het toch echt niet trekt met full HD content en adalight tegelijk, zit ik er aan te denken om mijn HTPC te upgraden met de volgende componenten:

AMD A4-5300
MSI FM2-A75MA-E35
GeIL 4 GB DDR3-1600 Kit
be quiet! Pure PowerL7 430W

Heeft iemand ervaring met deze processor? ik wil namelijk gebruik maken van de geïntegreerde HD7480D graphics card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik heb zelf een 32" televisie in het filmpje hierboven. Ik zag dat 25 leds daarbij genoeg was om de muur behoorlijk egaal te verlichten. Toch heb ik gisteren 25 meer besteld om gewoon een hogere resolutie te krijgen in de ambilight. Aangezien de rand in vlakken opgedeeld wordt en daar een gemiddelde kleur van genomen wordt krijg je regelmatig verkeerde kleuren met een lage led dichtheid. Stel dat in een vlak de helft rood is en de andere helft blauw, dan krijg je op die led paars wat best onnatuurlijk is.

Gisteren heb ik trouwens mijn leds geprobeerd wit te krijgen aangezien ze standaard behoorlijk blauw lijken. In XBMC heb ik de achtergrondkleur wit gezet door alle kleuren in boblight op 255 te zetten en vervolgens XBMC te minimaliseren, waardes is boblight conf aan te passen en boblight opnieuw op te starten. Ik gebruik deze leds en kwam uiteindelijk op deze instellingen uit, dit zorgt bij mij voor bijna perfect wit licht en dus ook betere kleur reproductie. Zo is een wolkenlucht niet meer blauw getint maar eerder een beetje gebroken wit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[color]
name        red
rgb         FF0000
gamma       2.1
adjust      0.8
blacklevel  0.0

[color]
name        green
rgb         00FF00
gamma       2.0
adjust      1.0
blacklevel  0.0

[color]
name        blue
rgb         0000FF
gamma       2.1
adjust      0.5
blacklevel  0.0

Wellicht dat iemand er iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Ik heb gisteren de ledstrip binnengekregen. Nu ben ik aan het nadenken over het aansluiten van de strip, hij blijkt dat deze 10W/m is en dat is vrij veel voor 5V. Ik heb 3 meter nodig en dit komt dan uit op 6A wat uit de voeding moet komen.

Welke voeding gebruiken jullie hiervoor? Ik zit er aan te denken om een 5V lijntje van de PC voeding te gebruiken.

Ik gebruik nu een 2A voeding voor mijn led pixels, welke het ook al zwaar heeft.

EDIT:
Na meten lijkt het meer 5W/meter te zijn. De totale 5 meter komt, aan beide kanten aangesloten op de voeding, uit op 4A. Dat scheelt toch al weer :)

[ Voor 21% gewijzigd door HaTe op 23-03-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat 10Watt/meter is als r+g+b allemaal vol aan staan en je 0 spanningsval over de LED-Strips hebt. Bij 5 meter moet je maar eens elke meter even meten met je multimeter. Zal je zien dat er een beste drop is wat vertaald in een lager stroomverbruik en intensiteit die afneemt over de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Dan nog lijkt mij 10Watt/meter best aan de ruime kant. Maar je hebt absoluut gelijk dat het nog wel wat zal schelen als ik een meter ga meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Heeft er iemand een ambilight oplossing die functioneert op Windows 8 buiten lightpack om. Lightpack pakt alle snelle veranderingen en ik wil het geleidelijk net als boblight doet.

Boblight functioneert wel (geeft kleuren weer) maar doet dit met een enorme delay. Hetzelfde als windows 7 met Aero aan. Onder windows 8 is Aero niet uit te zetten en als gekozen wordt voor performance in de settings dat alle fancy dingen uitstaat maakt het geen verschil.

Atmoduino start niet op Windows 8. Zodra de .exe aangeklikt wordt krijg je wel een zandloper maar verdwijnt weer erg snel. Dit ook met UAC uit en als administrator gerunt.

Iemand nog een idee?

@LED-Maniak hoe staat het met je über printplaatje :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Misschien de programma's in Windows 7 modus proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Nope, geen succes :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2021
Goede avond tweakers.

Een hele tijd geleden had ik research gedaan om mijn 50inch ook te voorzien van rgb leds. Aan te sturen dmv arduino enz.
Dit project had ik toen gestaakt omdat ik niet de juiste info kon vinden, en nog geen juiste htpc had.

Nu heb ik echter een Zotac ID84 staan.
Dingetje draait perfect met een ssd en openelec 12 frodo.
Nu zag ik bij de addons het programma Ibelight staan. Er is dus een standaard programma mee ingebakken voor lampjes. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee?
Met deze software dus.
En welke hardware kan hierbij het beste gebruikt worden?

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 10:23
Ik heb een paar dagen geleden mijn eigen DIY Ambilight project afgerond: Ambioder
Ambioder is een alternatieve firmware voor Ikea's Dioder LED-licht, met deze firmware kun je de Dioder aansturen mbv je mediacenter. Ook heb ik ondersteuning voor Ambioder toegevoegd aan Boblight.

De hardware modificatie is beperkt tot het aanbrengen van de ICSP connector op bestaande testpunten (5 draadjes). Aan deze ICSP connector, kun je een PIC programmer verbinden om de nieuwe firmware in te laden. Na het laden van de firmware, gebruik je de ICSP connector om een 5V RS-232 poort aan te sluiten.

Voor meer informatie zie mijn Ambioder project pagina
Mijn project is gister gepubliceerd door Hack a Day :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipsnor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 16:24
@ Tiwazz,

Enige tijd geleden heb ik met alle info uit deze thread ook een ambilight systeem gemaakt, draaiende op Windows 7 32bit, boblight en XBMC (+boblight plugin), samen met een arduino uno en 50 leds. Na een hoop gerommel met boblight en de configuratie kreeg ik het aan de gang. Blijkbaar is er een boblight versie die met get-pixel werkt en is er een die de xbmc plugin gebruikt. Ik gebruik degene die van de xbmc plugin gebruik maakt. Nu heb ik afgelopen week Windows 8 op mijn htpc gezet en ambilight werkt eigenlijk zonder probleem.
Volgens mij gebruik jij de boblight die met get-pixel werkt, misschien kun je de andere versie eens proberen? Je bent dat alleen je ambilight buiten xbmc kwijt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
druipsnor schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:27:
@ Tiwazz,

Enige tijd geleden heb ik met alle info uit deze thread ook een ambilight systeem gemaakt, draaiende op Windows 7 32bit, boblight en XBMC (+boblight plugin), samen met een arduino uno en 50 leds. Na een hoop gerommel met boblight en de configuratie kreeg ik het aan de gang. Blijkbaar is er een boblight versie die met get-pixel werkt en is er een die de xbmc plugin gebruikt. Ik gebruik degene die van de xbmc plugin gebruik maakt. Nu heb ik afgelopen week Windows 8 op mijn htpc gezet en ambilight werkt eigenlijk zonder probleem.
Volgens mij gebruik jij de boblight die met get-pixel werkt, misschien kun je de andere versie eens proberen? Je bent dat alleen je ambilight buiten xbmc kwijt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ja ik gebruik inderdaad de boblight met get-pixel. Zou je jou bestanden is willen zippen en ergens willen uploaden zodat ik dit kan testen? Heb je ook het bestand wat je op je arduino gezet hebt?

Dit geeft me hoop voor windows 8 :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipsnor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 16:24
Hoi Tiwazz,

Eerst wat info over wat ik gedaan heb. Dit is mijn setup, tenminste, een deel ervan:
- 42 inch plasma tv
- htpc met Windows 8 32bit
- Xbmc met boblight plugin
- arduino uno en een ws2801 ledstrand (50 leds)

Informatie en bestanden die ik heb gebruikt:
- de handleiding en bestanden van adafruit
- de bestanden van adalight , boblight+get-pixel met aangepaste ledstream
- de boblight.conf van Mrwolf , vanwege de ledopstelling
- de bestanden die nu hier staan, boblight versie zonder get-pixel
- En uiteraard een hoop info uit deze thread

Uiteindelijk heb ik de volgende combinaties getest:
1. Boblight+get-pixel, aangepaste ledstream (adalight) en de boblight.conf van mrwolf
2. Boblight zonder get-pixel, standaard ledstream van adafruit, boblight.conf van mrwolf en de xbmc boblightplugin

Het gekke was dat combinatie 1 niet werkte met de boblight.conf en combinatie 2 wel. Uiteindelijk heb ik instellingen binnen de boblight.conf aangepast en werkte het wel. Het leek iig met de hscan en vscan waardes te maken te hebben.
Nu gebruik ik combinatie 2 met aangepaste boblight.conf en dat werkt goed. Ook onder windows 8. Ik heb een powershell scriptje gemaakt om de compoort te openen maar dit kan ook in het batch bestand waar je boblightd mee opstart. In windows 8 heb ik een scheduled task gemaakt die deze start zodra een gebruiker inlogt. Daarna zorg ik er met xbmclauncher voor dat xbmc automatisch opstart. Combinatie 1 heb ik niet getest onder windows 8.

Je kunt mijn bestanden hier vinden, ik hoop dat je er iets mee kan. De boblight zonder get-pixel kun je ook hier vandaan halen.

PS. vergeet niet het deel uit je boblight.conf te halen wat je dan in de xbmc boblight plugin moet doen (speed, saturation, value ed.).

Kleine wijziging:
Ik heb het powershell scriptje laten vallen, een batch bestandje is veel sneller tijdens het inloggen. Ik heb nu zelf de boblight versie van hier draaien, een batch bestandje die de compoort opent en daarna meteen boblight start.

[ Voor 6% gewijzigd door druipsnor op 08-04-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@druipsnor

Aah bedankt super! Ik ben de komende dagen niet thuis dus het zal later in de week pas aan het testen gaan. In ieders geval bedankt tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
pauldegroot schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:39:
Ik heb zelf een 32" televisie in het filmpje hierboven. Ik zag dat 25 leds daarbij genoeg was om de muur behoorlijk egaal te verlichten. Toch heb ik gisteren 25 meer besteld om gewoon een hogere resolutie te krijgen in de ambilight. Aangezien de rand in vlakken opgedeeld wordt en daar een gemiddelde kleur van genomen wordt krijg je regelmatig verkeerde kleuren met een lage led dichtheid. Stel dat in een vlak de helft rood is en de andere helft blauw, dan krijg je op die led paars wat best onnatuurlijk is.

Gisteren heb ik trouwens mijn leds geprobeerd wit te krijgen aangezien ze standaard behoorlijk blauw lijken. In XBMC heb ik de achtergrondkleur wit gezet door alle kleuren in boblight op 255 te zetten en vervolgens XBMC te minimaliseren, waardes is boblight conf aan te passen en boblight opnieuw op te starten. Ik gebruik deze leds en kwam uiteindelijk op deze instellingen uit, dit zorgt bij mij voor bijna perfect wit licht en dus ook betere kleur reproductie. Zo is een wolkenlucht niet meer blauw getint maar eerder een beetje gebroken wit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[color]
name        red
rgb         FF0000
gamma       2.1
adjust      0.8
blacklevel  0.0

[color]
name        green
rgb         00FF00
gamma       2.0
adjust      1.0
blacklevel  0.0

[color]
name        blue
rgb         0000FF
gamma       2.1
adjust      0.5
blacklevel  0.0

Wellicht dat iemand er iets aan heeft.
Goeie setup, ik draai hem nu ook als main config ;)

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Fijn dat je er iets aan hebt!

Ik ben nog wat wezen klooien met de boblight instellingen in XBMC om er achter te komen wat de instellingen precies doen. Ik ben tot de volgende conclusie gekomen.

Speed: Algemene instelling voor de snelheid waarmee de LED's van kleur veranderen. Volgens mij is dit op zichzelf al enigszins bewust van snelle overgangen tussen scenes waarop de kleuren iets sneller veranderen. (heb hem op 40)

Autospeed: Een snelheid die vooral kijkt naar de snelle overgangen, dus als er ineens een flits is dan zal de de kleur en helderheid zich nog sneller aanpassen over de normale snelheid heen. Het nadeel is dat hij erg gevoelig is en wanneer ik hem op 10 zet de kleuren en beweging soms wat schokkerig zijn. Zelf heb ik hem op 5 waarbij ik nog wel merk dat bij snelle overgangen de LED's sneller schakelen maar het niet schokkerig lijkt.

Saturation: Simpelweg een versterking van de gemiddelde kleurvlakken. Ik laat deze tussen de 1.00 en 1.20 staan. Dit omdat je kleuren gaat versterken en dit dus onnatuurlijk is. Voorbeeld: veel films hebben een color grading eroverheen. Een bekende is bijvoorbeeld een blauwe tint. Dit beinvloed alle kleuren op het scherm waardoor zelfs een licht grijze lucht een paar blauwe tinten erin heeft. Wanneer je saturation op 2 zet dan zal deze blauwe tint dus al twee keer zo goed te zien zijn terwijl het op je scherm wit lijkt.

Brightness (Value): Dit is een leuke, vooral nog belangrijker dan de saturation instelling. Waarom? Omdat er gewoon kleuren zijn als bruin, turquoise, paars en aubergine die alleen bestaan met de helderheid die ze hebben. Huh?! Nou bruin is bijvoorbeeld een donkere oranje en turquoise een donkere aqua. Dus als je de helderheid op 2.0 zet dan vermenigvuldig je de helderheid van de kleur die je ziet met 2.0 (denk ik) en hierdoor kan je ambilight bruin niet meer weergeven. Als je dan denkt dat je met 1.0 bij bruin amper nog licht ziet dan moet je nadenken dat bruin ook gewoon een donkere kleur is. Ik hou deze instelling dus ook gewoon op 1.0 omdat het anders snel de kleuren verdraait.

Threshold: Hoe hoog moet de helderheid van een gemiddeld vlak zijn voordat de LED's erop gaan reageren. Simpel. Ik heb hem op 30-40 omdat hij anders in bijna donkere scenes met veel beweging erg gaat knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Held! Hij doet het :)!! Ben echt blij dat ik nu met XBMC toch nog kan genieten van films met ambilight, spellen is dan jammer maar ach. Kan niet alles hebben.

Echt bedankt!

@LED-Maniak
Hoe is de voortgang met de standalone ambilight?

[ Voor 90% gewijzigd door ndonkersloot op 14-04-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 21:22
Beste tweakers,

Ook ik zou graag een adalight setup willen hebben. Na dit thread door gelezen te hebben en de blogpost gelezen te hebben zou ik graag nog wat vragen willen stellen.

Ik wil niet alles aan jullie overlaten, maar heb toch een opstapje nodig om verder te kunnen, en waar mogelijk zal ik proberen zelf feedback te geven over mijn bevindingen.

Ik heb een 47" TV en zou graag 100leds hiervoor willen gebruiken. Ik ben er van bewust dat het ook met minder leds zou werken

Ik kwam wel een antwoord van LED-Maniek tegen waarbij hij antwoord geeft op teveel LEDS gebruiken.. alleen snap ik het niet helemaal
LED-Maniak in "DIY Ambilight howto?"

Ook zie lees ik dat 100 leds 300 kanalen is.. dit zegt mij ook niks
Dus met adalight zou ik max 255? kanalen kunnen gebruiken als ik het goed lees
KILLorBE in "DIY Ambilight howto?"

Dus wat ik van plan was aan te schaffen is het volgende:
4x - 12mm Diffused Thin Digital RGB LED Pixels (Strand of 25) - WS2801
1x - Arduino Uno R3 (Atmega328 - assembled)
1x - psu (nog geen idee hoeveel Volt gezien ik 100leds wil gebruiken)

Zoals ik al schreef zou ik 255 kanalen kunnen gebruiken dat komt neer op 85 leds +/-
Zouden jullie mij wat feedback hierop willen geven.

Ik heb totaal geen ervaring met zulke dingen maar ben bereid dit te gaan leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Hoeveel volt weet je dus wel, de WS2801 werkt op 5V, dus die hele strip ook. Hoeveel Ampere die 100 leds vragen moet je zelf even uitrekenen, ik schat zo'n 5A bij volledig wit. (dus 5*5=25 Watt)

Waar LED-Maniak over spreekt is als je heel veel leds gebruikt, dat het dan gewoon veel rekenkracht kost om ze allemaal aan te sturen, maar 100 is nog niet zoveel.

En 100 leds aan een strip is gewoon 100 kanalen, waar KILLorBE over spreekt is in het geval van 4 losse controllers, welke allemaal apart aangesloten moeten worden. Bij een strip hoeft er maar 1 controller aangesloten te worden, omdat elke controller het signaal doorstuurt naar de volgende.

Over dit laatste kan ik wel fout zitten.

edit:
Hmm, ik denk dat ik het zelf ook niet helemaal begrijp, want silvester spreek wel steeds over N*3 kanalen :/

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 15-04-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Het is een RGB LED. Dus per LED 3 kleuren. 1 LED = 3 kanalen.

Volgens mij is het zo :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 21:22
Dus in principe zou ik gewoon 4x WS2801 kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 23:47
Dat kan sowieso, want volgens mij kan je ze altijd wel weer kwijt :) Volgens mij heeft hier iemand 100 stuks aan een arduino geknoopt; dezelfde die jij ook wilt kopen.

Ik heb zelf een 50-strand via ebay uit china gehaald. Twee keer zoveel lampjes voor hetzelfde geld, duurde alleen wel lang voordat het er was (30 dagen ofzo). Die heb ik aan een Raspberry Pi geknoopt. XBMC draait op een standalone mediacenter met de boblight plugin, via het netwerk gaat het signaal naar de Pi waar ook boblight op draait die het opvangt. Ik heb een .conf van een pi-forum gekopieerd en het lijkt aardig.

Ik krijg alleen niet genoeg stroom bij de LEDs. De Pi wordt gepowered met een micro-usb lader van 5V, 2A. Dat is niet genoeg voor de LEDs: als ik alles vol aan zet, loopt de Pi vast. Ik moet de LED's dus los gaan voeden.

Nu was mijn idee om 5V van de voeding van de HTPC te halen: ik kan immers alleen van het systeem gebruik maken als ik een film kijk. Scheelt ook weer een stekker :)

Iemand daar ervaring mee?
Pagina: 1 ... 34 ... 63 Laatste