Ja lees jij even 128 pagina's door waar elk iets van 50 posts op staan ?mrwolf schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:11:
Misschien moet je even dit topic goed doorlezen, dan zul je antwoord krijgen op al je vragen...
Wat ook zou kunnen is tv kijken met je pc ik kan dit bv met kpn
Hoe zit het met windows 8 iemand boblight aan de praat gekregen onder Windows 8?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
verkeerd topique

[ Voor 97% gewijzigd door godofal op 05-11-2012 16:30 ]
Say what?godofal schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:51:
i love dumb players ^^
[ Voor 14% gewijzigd door Armageddon_2k op 05-11-2012 16:02 ]
LOL, ik had ook zoiets. Duidelijk het verkeerde topic
ik faal met tabbladen, nothing to see here, move along
Oke back to ambilight..
Nog iemand updates over zijn of haar project?
Nog iemand updates over zijn of haar project?
Twee vragen van een beginner:
1) Als ik 5 meter van die RGB ledstrip met LPD8806 wil aansturen, kom ik dan weg met een arduino uno r3? Op de tutorial staat dat 150 leds ongeveer de max is ivm geheugen. 5 meter is echter meer dan 150 leds. (Het moet achter een 65" plasma, dat komt zo rond de 4,5 meter uit, maar toch.)
Is de arduino due een betere optie?
2) Hoe voed ik die 4,7 meter ledstrip stroom? Volgens de tutorial moet er elke meter stroom worden aangeleverd. Dat betekend dat er 5 draadjes uit de DC connector komen die op elke meter aangesloten worden?
1) Als ik 5 meter van die RGB ledstrip met LPD8806 wil aansturen, kom ik dan weg met een arduino uno r3? Op de tutorial staat dat 150 leds ongeveer de max is ivm geheugen. 5 meter is echter meer dan 150 leds. (Het moet achter een 65" plasma, dat komt zo rond de 4,5 meter uit, maar toch.)
Is de arduino due een betere optie?
2) Hoe voed ik die 4,7 meter ledstrip stroom? Volgens de tutorial moet er elke meter stroom worden aangeleverd. Dat betekend dat er 5 draadjes uit de DC connector komen die op elke meter aangesloten worden?
[ Voor 182% gewijzigd door Crew One op 07-11-2012 00:01 ]
Even een kleine update vanaf mij kant. Ik lees dat er nog steeds mensen zijn die problemen hebben onder Windows, de compoort opent niet. Ook ik had hier last van en kwam er een hele tijd geleden als je hem opent met een ander programma en daarna Boblightd start dat het wel werkt.
Ik heb ondertussen in Eventghost een startup scriptje gemaakt. Het is een niet zo hele nette workaround maar werkt wel. Ik zit nu niet in de buurt van mij HTPC maar als er vraag naar is kan ik mij config en bestanden wel exporteren.
De werkwijze is als volgt:
Windows start op > Via de startup map word Evenghost gestart > Eventghost voert het volgende uit: putty.exe com3 (com3 word aangesproken via putty, de ingebouwde ledtest start > Evenghost heeft nu een pauze van 2,5 seconden > taskkill.exe /IM putty.exe (putty word nu afgesloten, de syntax /IM is even uit mijn hoofd) > Evenghost heeft nu een pauze van 2,5 seconden > Eventghost start boblightd.exe en xbmc
Tadaaaaaa een werkende boblightd onder Windows 7 zonder enige user input. Ik had na een tijdje dat het ineens niet meer werkte, de deamon kon com3 weer niet vinden. Daarna heb ik de pauze's van 1 aar 2,5 seconden gezet en werkte het weer. Waarschijnlijk doordat de pc wat volslipt met troep duurt het opstarten iets langer.
Laat maar weten als er onduidelijkheden zijn
Ik heb ondertussen in Eventghost een startup scriptje gemaakt. Het is een niet zo hele nette workaround maar werkt wel. Ik zit nu niet in de buurt van mij HTPC maar als er vraag naar is kan ik mij config en bestanden wel exporteren.
De werkwijze is als volgt:
Windows start op > Via de startup map word Evenghost gestart > Eventghost voert het volgende uit: putty.exe com3 (com3 word aangesproken via putty, de ingebouwde ledtest start > Evenghost heeft nu een pauze van 2,5 seconden > taskkill.exe /IM putty.exe (putty word nu afgesloten, de syntax /IM is even uit mijn hoofd) > Evenghost heeft nu een pauze van 2,5 seconden > Eventghost start boblightd.exe en xbmc
Tadaaaaaa een werkende boblightd onder Windows 7 zonder enige user input. Ik had na een tijdje dat het ineens niet meer werkte, de deamon kon com3 weer niet vinden. Daarna heb ik de pauze's van 1 aar 2,5 seconden gezet en werkte het weer. Waarschijnlijk doordat de pc wat volslipt met troep duurt het opstarten iets langer.
Laat maar weten als er onduidelijkheden zijn
Ik heb eindelijk alle spullen binnen en meteen alles in elkaar gezet. Werkt perfect!
Op een probleemp na
Wanneer ik iets fullscreen open met veel wit, verandert de kleur van wit naar wit/rood.
Bijvoorbeeld notepad oid. In een venster is er niks aan de hand en zijn de kleuren goed. Maar wanneer ik het venster naar fullscreen breng verandert het wit naar wit/rood.
Tweede voorbeeld is deze pagina. Wanneer ik helemaal onderaan zit, dus met zwarte balk onderaan zijn de kleuren aan de zijkanten echt wit. Maar scroll ik iets naar boven zodat de zwarte balk niet meer in beeld is veranderen de zijkanten..
Ik vind het een heel apart probleem en kan zo geen informatie hierover vinden. Heeft iemand een suggestie?
Ik gebruik de WS2801 led's icm met een Arduino Nano en Lightpack.
Op een probleemp na
Wanneer ik iets fullscreen open met veel wit, verandert de kleur van wit naar wit/rood.
Bijvoorbeeld notepad oid. In een venster is er niks aan de hand en zijn de kleuren goed. Maar wanneer ik het venster naar fullscreen breng verandert het wit naar wit/rood.
Tweede voorbeeld is deze pagina. Wanneer ik helemaal onderaan zit, dus met zwarte balk onderaan zijn de kleuren aan de zijkanten echt wit. Maar scroll ik iets naar boven zodat de zwarte balk niet meer in beeld is veranderen de zijkanten..
Ik vind het een heel apart probleem en kan zo geen informatie hierover vinden. Heeft iemand een suggestie?
Ik gebruik de WS2801 led's icm met een Arduino Nano en Lightpack.
Wellicht een probleem met de voeding? Wit kost natuurlijk het meeste stroom, wellicht kan je voeding dit niet leveren?
Don't dream your life, live your dreams!
En rode leds hebben een lagere spanningsval, dus als de voedingsspanning inzakt gaan vooral blauw en groen minder licht geven.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ah daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt.
Ik heb een 5V 2A adapter om een enkele string, 25 LED's, te voeden dus dit zou geen probleem
Maar het is er wel eentje van dealextreme
. De kwaliteit laat dus wat te wensen over.
Ik heb het even getest door de helderheid wat omlaag te schroeven en dit lijkt idd het probleem te zijn.
Nu maar eens kijken of ik die adapter nog een beetje kan tweaken.
Ik heb een 5V 2A adapter om een enkele string, 25 LED's, te voeden dus dit zou geen probleem
Maar het is er wel eentje van dealextreme
Ik heb het even getest door de helderheid wat omlaag te schroeven en dit lijkt idd het probleem te zijn.
Nu maar eens kijken of ik die adapter nog een beetje kan tweaken.
Ik zou em de vuilnisbak in tweaken
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Haha dat was ook mijn conclusie na 5 minuten
Heb nu een andere besteld dus even afwachten.
Kan ik ondertussen de definitieve versie van mn 'frame' gaan maken.
Kan ik ondertussen de definitieve versie van mn 'frame' gaan maken.
@bobo1on1
Had vraag ook gesteld op XBMC forum maar (volgens mij) geen antwoord op gehad. De vraag was (misschien weet je het) of ik met b.v. een Python script Boblight aan en uit kon zetten aangezien via het Boblight addon niet mogelijk is dacht ik misschien kan het via Python wel?
Had vraag ook gesteld op XBMC forum maar (volgens mij) geen antwoord op gehad. De vraag was (misschien weet je het) of ik met b.v. een Python script Boblight aan en uit kon zetten aangezien via het Boblight addon niet mogelijk is dacht ik misschien kan het via Python wel?
Ik ben niet zo bekend met dat gedeelte van XBMC, maar het moet sowieso kunnen door de boblight addon aan te passen.
Ok thanks, ga ik weer een poging wagen met de addonbobo1on1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:01:
Ik ben niet zo bekend met dat gedeelte van XBMC, maar het moet sowieso kunnen door de boblight addon aan te passen.
Het is tegenwoordig ook mogelijk om LPD8806 led strips direct op de raspberry pi aan te sluiten en met boblight te gebruiken: http://code.google.com/p/...i/LPD8806_on_Raspberry_Pi
Er zit nog wel een bug in, blijkbaar gaan de leds af en toe flikkeren.
[ Voor 16% gewijzigd door bobo1on1 op 16-11-2012 02:45 ]
Nu wachten tot ze RenderCapture fixxen voor de Raspbmc.bobo1on1 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 02:45:
Het is tegenwoordig ook mogelijk om LPD8806 led strips direct op de raspberry pi aan te sluiten en met boblight te gebruiken: http://code.google.com/p/...i/LPD8806_on_Raspberry_Pi
Maar ik wil nu 12mm pixel leds bestellen. Welke IC is het beste WS2801,LPD8806, LPD6803, SM16716 of toch een andere?
Kwalitatief blaten
RenderCapture? Als een XBian developer zou ik ook graag aan jullie wensen voldoen!
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
@bobo1on1
Denk je dat er iets te doen is aan het zwarte balken herkinnigs systeem? Zit nu met de Dark Knight dat deze zwarte balken net iets te groot zijn om door boblight opgepikt te worden. Staat me iets van bij dat je hier een poos terug al naar zou kijken?
Denk je dat er iets te doen is aan het zwarte balken herkinnigs systeem? Zit nu met de Dark Knight dat deze zwarte balken net iets te groot zijn om door boblight opgepikt te worden. Staat me iets van bij dat je hier een poos terug al naar zou kijken?
Iemand boblight onder windows 8 aan de praat gekregen? Onder Windows 7 moest Aero uit en dan kon boblight alles renderen alleen in windows 8 is geen aero en als alle efecten uitgeschakeld worden werkt het ook niet.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Hallo Tweakers,
Dit is een erg tof en interresant topic.
Met veel plezier probeer ik zoveel mogelijk mee te lezen over wat jullie bouwen, en probeer ik dingen te snappen.
Begrepen had ik al dat een optie om buiten een pc om te werken (lees standalone via hdmi of scart)
vrijwel onmogelijk danwel erg duur uit kan pakken.
Dit idee heb ik dan maar laten varen.
Als het goed is komt morgen mijn Zotac id84 binnen, welke ingezet gaat worden als htpc, met enkel openelec draaiende.
Dit omdat ik het puur voor multimedia ga gebruiken, en mijn files op een nas heb staan.
Nadat mijn interesse enorm gegroeid is om ook weer eens lekker te gaan knutsellen met ambilight wil ik dit gaan proberen op deze box.
Uiteraard moet ik uitgaan zoeken welke hard en software ik nodig heb.
Ik lees veel over Arduino, dat dat een erg goede universele optie is, en denk dat ik daar mee aan de slag ga.
Dit geheel moet mijn LG 50inch gaan versieren.
Ik wil niet alles aan jullie overlaten, maar heb toch een opstapje nodig om verder te kunnen, en waar mogelijk zal ik proberen zelf feedback te geven over mijn bevindingen.
Maar waar te beginnen.
Arduino bestellen
Led strips, of led strings... ik ben hier niet aan uit welke het makkelijkst of best werkt, en hoeveel
Voeding
Software
Usb kabel e.d.
Ik heb geen linkse handen en heb in het verleden redelijk wat met electronica geklooid.
Zijn er ook goede alternativen voor arduino?
Ik zie namelijk ook mensen die zelf printjes gesoldeerd hebben.
Overigens ben ik niet in het bezit van een scope oid, dus alles zelf uitzoeken qua signalen is geen optie.
Frans
EDIT:
http://www.ledstyles.de/ftopic11465.html
Dit is bijvoorbeeld erg relaxt. 64kanaals.
Ik weet niet hoe dit t.o.v. de arduino in zn werking gaat.
Is wat ik nu aangeef beter dan een setup met Arduino?
Ik probeer info te verzamelen en kwam hier dus op uit. De reactie tijden van de LED's lijken redelijk tot goed te corresponderen met het beeld op tv, en vloeit mooi over op de muur.
Dit is een erg tof en interresant topic.
Met veel plezier probeer ik zoveel mogelijk mee te lezen over wat jullie bouwen, en probeer ik dingen te snappen.
Begrepen had ik al dat een optie om buiten een pc om te werken (lees standalone via hdmi of scart)
vrijwel onmogelijk danwel erg duur uit kan pakken.
Dit idee heb ik dan maar laten varen.
Als het goed is komt morgen mijn Zotac id84 binnen, welke ingezet gaat worden als htpc, met enkel openelec draaiende.
Dit omdat ik het puur voor multimedia ga gebruiken, en mijn files op een nas heb staan.
Nadat mijn interesse enorm gegroeid is om ook weer eens lekker te gaan knutsellen met ambilight wil ik dit gaan proberen op deze box.
Uiteraard moet ik uitgaan zoeken welke hard en software ik nodig heb.
Ik lees veel over Arduino, dat dat een erg goede universele optie is, en denk dat ik daar mee aan de slag ga.
Dit geheel moet mijn LG 50inch gaan versieren.
Ik wil niet alles aan jullie overlaten, maar heb toch een opstapje nodig om verder te kunnen, en waar mogelijk zal ik proberen zelf feedback te geven over mijn bevindingen.
Maar waar te beginnen.
Arduino bestellen
Led strips, of led strings... ik ben hier niet aan uit welke het makkelijkst of best werkt, en hoeveel
Voeding
Software
Usb kabel e.d.
Ik heb geen linkse handen en heb in het verleden redelijk wat met electronica geklooid.
Zijn er ook goede alternativen voor arduino?
Ik zie namelijk ook mensen die zelf printjes gesoldeerd hebben.
Overigens ben ik niet in het bezit van een scope oid, dus alles zelf uitzoeken qua signalen is geen optie.
Frans
EDIT:
http://www.ledstyles.de/ftopic11465.html
Dit is bijvoorbeeld erg relaxt. 64kanaals.
Ik weet niet hoe dit t.o.v. de arduino in zn werking gaat.
Is wat ik nu aangeef beter dan een setup met Arduino?
Ik probeer info te verzamelen en kwam hier dus op uit. De reactie tijden van de LED's lijken redelijk tot goed te corresponderen met het beeld op tv, en vloeit mooi over op de muur.
[ Voor 10% gewijzigd door French83 op 19-11-2012 17:33 ]
Zou een goedkopere oplossing niet dit:DJXFMA schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:25:
[...]
**UPDATE 2** Anysee N7 - TV kijken onder XBMC
http://www.xbmcfreak.nl/anysee-n7-tv-kijken-onder-xbmc-zonder-poespas
[afbeelding]
pricewatch: Anysee E30TCPlus
En dan gewoon in je modem...of denk ik te simpel?
Die N7 is overigens wel erg interresant...
Ik heb al ongeveer een jaar het volgende draaiende op de pc, arduino mega - 3 ledstrips van dx.com. en het programma amblone op de pc. Via het volgende schema gemaakt: 
Nu is electra niet mijn sterkste kant. Nu snap ik dat je de ledstrips niet kan voeden via de arduino. Dus moet de transistor er tussen? (zeg ik dat goed?) en waarom zit er een 2.2k Ohm weerstand tussen de ledstrip en de arduino? Altijd leuk als je iets doet, en het werkt maar niet exact weet wat je hebt gedaan

Nu is electra niet mijn sterkste kant. Nu snap ik dat je de ledstrips niet kan voeden via de arduino. Dus moet de transistor er tussen? (zeg ik dat goed?) en waarom zit er een 2.2k Ohm weerstand tussen de ledstrip en de arduino? Altijd leuk als je iets doet, en het werkt maar niet exact weet wat je hebt gedaan
Ik bezit een N7 + XBMC met Arduino en boblight en ik moet zeggen dat dit prima werkt.French83 schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:02:
[...]
Zou een goedkopere oplossing niet dit:
pricewatch: Anysee E30TCPlus
En dan gewoon in je modem...of denk ik te simpel?
Die N7 is overigens wel erg interresant...
Goed, de zotac draait. Nu nog de versiering er omheen.
Al dagen speur ik dit forum af om te kijken welke materialen er nodig zijn.
Kunnen jullie me aub wat opweg helpen?
De arduino zal geen probleem zijn.
Maar welke ledstrips zijn bv goed, heb zoveel veerschillende gezien.
Maakt het bv veel verschil, 32 of 60 leds per meter? Moet ik daar mee rekening houden
met welke Arduino ik aan moet schaffen?
Welke extra ic oid. Ik las over een TLC5940, of de ws2801
Maakt het bv veel verschil, 32 of 60 leds per meter? Moet ik daar mee rekening houden
[ Voor 6% gewijzigd door French83 op 23-11-2012 09:15 ]
Ik krijg de kleuren via atmowin niet meer goed, en boblight onder win niet aan de gang. Nu wou ik de boel even opnieuw installeren.
Als iemand mij kan adviseren of boblight echt beter is qua kleur, of dat er via linux betere pakketjes bestaan, stomp ik die er op.
Als iemand mij kan adviseren of boblight echt beter is qua kleur, of dat er via linux betere pakketjes bestaan, stomp ik die er op.
Verwijderd
Dit was mijn bestel lijstjeFrench83 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:00:
Goed, de zotac draait. Nu nog de versiering er omheen.
2x http://www.ledsee.com/ind...n=com_virtuemart&Itemid=1 (kreeg gelukkig mooi 1 strand van 50 LEDS)
1x http://www.ledsee.com/ind...n=com_virtuemart&Itemid=1
1x http://dx.com/p/eu-charge...im-3000-100-240v-ac-27167 (deze is 2A, beter is om wat hoger te zitten)
1x http://dx.com/p/breadboar...c-diy-70-cable-pack-80208
1x http://dx.com/p/1m-black-...8-1-5-2-5-3-5-4-5mm-23450
Dit in combinatie met de adalight manier. Heb ik de boel geheel soldeerloos aan de praat gekregen op mijn zotac AD-10 met openelec zonder echte problemen. Foto's van mijn frame kan je een aantal pagina's terug vinden.
Mijn tv is 50" groot en vind dat ik meer als genoeg heb aan de 50 leds die ik heb.
demo filmpjes
http://youtu.be/ztC-2wDC5yA
http://youtu.be/JWriTTer_D4
.
[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:05 ]
Verwijderd
Hier zie je wat foto's van mijn frame (nog zonder ledjes)
https://partyflock.nl/album/6568/7570607:ambilight.html
Het zijn kunstof u profielen van de gamma (liggen bij de houten latjes), met elkaar verbonden dmv aluminium strips en wat boutjes en moertjes. Deze leds vind ik persoonlijk makkelijk te monteren als je eenmaal je frame hebt. Je boort gewoon gaatjes met een 12mm boor en dan klikken de ledjes er zo in vast. De ledjes hebben daar een speciaal randje voor zodat je ze vast kan klikken in een 12mm openening. Het frame heb ik gewoon vast gemaakt aan de VESA aansluiting op de tv.
boven en onder 17 leds, links en rechts 10. dan zit je op 54, maar heb hierbij de hoeken dubbel geteld dus die 4 kan eraf trekken dus precies 50. Led 1 zit bij mijn in het midden onder, en gaat dan met de klok mee. Dus led 50 zit ook midden onder rechts van led1.
https://partyflock.nl/album/6568/7570607:ambilight.html
Het zijn kunstof u profielen van de gamma (liggen bij de houten latjes), met elkaar verbonden dmv aluminium strips en wat boutjes en moertjes. Deze leds vind ik persoonlijk makkelijk te monteren als je eenmaal je frame hebt. Je boort gewoon gaatjes met een 12mm boor en dan klikken de ledjes er zo in vast. De ledjes hebben daar een speciaal randje voor zodat je ze vast kan klikken in een 12mm openening. Het frame heb ik gewoon vast gemaakt aan de VESA aansluiting op de tv.
boven en onder 17 leds, links en rechts 10. dan zit je op 54, maar heb hierbij de hoeken dubbel geteld dus die 4 kan eraf trekken dus precies 50. Led 1 zit bij mijn in het midden onder, en gaat dan met de klok mee. Dus led 50 zit ook midden onder rechts van led1.
Te gek! dank je wel, ik ga het lekker doornemen.
Mijn tv is ook 50inch, zijn 50 leds dan echt genoeg?
Mijn voorkeur gaat ook eerder uit naar ledstrips dan strands, vind ik er
persoonlijk wat netter uitzien.
Maar met dat frame is het ook erg netjes geworden!
Gaat bij mij alleen niet omdat de tv aan de muur hangt. weg vsa mount...
Probleem is, ik heb een plasma tv, en die wordt rondom nogal warm.
Kunnen die leds dat goed hebben?
Frans
[ Voor 39% gewijzigd door French83 op 27-11-2012 19:07 ]
Zo, als het goed is komt de arduino snel binnen.
Alleen nog een vraag over de led strip. Eigenlijk het type.
Ik kan namelijk 60 LED/m RGB LED Light Strip 5V WS2811 Waterproof Addressable Color kopen a 29 dollar per meter.
De verkoper vertelde mij dat het perfect zou gaan met een arduino.
Deze led strip word aangesloten met 3 draden. 5v dc, gecombineerde data/clock, ground.
Gaat dit problemen geven aangezien de WS 2801 4 draads is aangesloten?
Of zeggen jullie, niet aan beginnen en blijf bij de ws2801
Alleen nog een vraag over de led strip. Eigenlijk het type.
Ik kan namelijk 60 LED/m RGB LED Light Strip 5V WS2811 Waterproof Addressable Color kopen a 29 dollar per meter.
De verkoper vertelde mij dat het perfect zou gaan met een arduino.
Deze led strip word aangesloten met 3 draden. 5v dc, gecombineerde data/clock, ground.
Gaat dit problemen geven aangezien de WS 2801 4 draads is aangesloten?
Of zeggen jullie, niet aan beginnen en blijf bij de ws2801
Testing, one, two ...
60 leds de meter is veel.... vind bij mij al veel licht er uit komen met 32 leds/m. let er ook mee op dat niet alles werkt met meer dan 256 kanalen. heb zelf ook dit probleem. Maar heb de tijd nog niet gehad om boblight zo aan te passen dat die wel weer alles pakt.
De intensiteid valt toch aan te passen als het te fel is.silvester6 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:22:
60 leds de meter is veel.... vind bij mij al veel licht er uit komen met 32 leds/m. let er ook mee op dat niet alles werkt met meer dan 256 kanalen. heb zelf ook dit probleem. Maar heb de tijd nog niet gehad om boblight zo aan te passen dat die wel weer alles pakt.
Ik begreep hoe meer pixels, hoe gedetaileerder je het kunt maken...
Ik kom uit op een kleine 4 mtr led strip, zou 240 leds moeten zijn, dat valt toch binnen de 256.
Thanks voor de feedback
nee dat is 240x3 kanalen totaal dus 720
Met processing heb ik het wel in orde dat alles werkt boven de 256 kanalen. alleen de film is dan niet meer te kijken door het schokken
Met processing heb ik het wel in orde dat alles werkt boven de 256 kanalen. alleen de film is dan niet meer te kijken door het schokken

[ Voor 64% gewijzigd door silvester6 op 28-11-2012 20:38 ]
Je kan de intensiteit aanpassen. Wil je dit netjes doen, dan gaat dit echter wel ten koste van het aantal stapjes dat je kan maken en hoe vloeiend de led's meebewegen bij langzaam beeld.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
hmm... hoop dingen om rekening mee te houden dus...
Dat wist ik allemaal niet.
Om dat allemaal netjes te regelen, is dan misschien een ander printje nodig dan de arduino uno?
een arm ofzo?
Heb van dat programmeren geen kaas gegeten, maar dat leer ik wel.
Wil het graag zo netjes, en vloeiend mogelijk hebben...
Omtrek van de tv is toch 386cm...
30*3,86= 115 leds*3=345 kanalen... Dat ga ik dan toch ook niet redden met de uno, zoals ik begrijp van Silvester 6
Dat wist ik allemaal niet.
Om dat allemaal netjes te regelen, is dan misschien een ander printje nodig dan de arduino uno?
een arm ofzo?
Heb van dat programmeren geen kaas gegeten, maar dat leer ik wel.
Wil het graag zo netjes, en vloeiend mogelijk hebben...
Omtrek van de tv is toch 386cm...
30*3,86= 115 leds*3=345 kanalen... Dat ga ik dan toch ook niet redden met de uno, zoals ik begrijp van Silvester 6
Verwijderd
Aan de muur kan ook prima met dit frame. Moet je gewoon schroeven gebruiken die net minimaal 2mm langer zijn. Dan krijg je TV-AMBILIGHTFRAME-MEURBEUGEL kan makkelijk.French83 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:02:
[...]
Te gek! dank je wel, ik ga het lekker doornemen.
Mijn tv is ook 50inch, zijn 50 leds dan echt genoeg?
Mijn voorkeur gaat ook eerder uit naar ledstrips dan strands, vind ik er
persoonlijk wat netter uitzien.
Maar met dat frame is het ook erg netjes geworden!![]()
Gaat bij mij alleen niet omdat de tv aan de muur hangt. weg vsa mount...
Probleem is, ik heb een plasma tv, en die wordt rondom nogal warm.
Kunnen die leds dat goed hebben?
Frans
Mijn tv is ook plasma (LG50pk950) Heb hier geen problemen mee. Ik heb bewust voor led strands gekozen omdat deze al een soort coating hebben waardoor de het licht gedefused wordt. En dan erbij je hebt het over 60 leds/m strips. Let wel op dat er een max aan het aantal ledjes zit dat he middels deze manier kan gebruiken. Volgens mij hebben meer mensen daar last van gehad, volgens mij zit de max op 250 ofzo. En daar zit je al snel aan met 60leds/m. De 50 leds die ik heb geven al een bal licht daar zeg je U tegen.
En mocht je het achteraf gezien niet genoeg vinden,bestel je er nog 50 bij, boor je nog 50 gaten in je frame tussen de huidige leds en maak je er 100 kanaals van. Met die instelling ben ik er toen ook aan begonnen. Maar ik ben er achter gekomen dat dat niet nodig is. Ik heb de intensiteit nu ook al terug geschroeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 10:32 ]
100 leds is ook 300 kanalen :A
max is 256 kanalen arduno kan het wel aan dat is het probleem niet.
de .pde moet aangepast worden.
Zie silvester6 in "DIY Ambilight howto?"
max is 256 kanalen arduno kan het wel aan dat is het probleem niet.
de .pde moet aangepast worden.
Zie silvester6 in "DIY Ambilight howto?"
Ben nog niet begonnen aan het project.
Ik probeer eerst zoveel mogelijk info te verzamelen, werkingen te begrijpen. en een manier te achterhalen om het stand alone te doen.
Toen kwam ik dit tegen:
http://nootropicdesign.com/ve/
Zou je hiermee de pixels niet uit kunnen lezen en meteen verwerken met enkel de arduino?
Ik kijk tv, films en htpc via mijn versterker.
Alle hdmi's gaan in de versterker, en er gaat er 1 naar de tv.
Nu heeft te versterker ook composite uitgangen, die volgens mij gelijktijdig uitzend.
Daar zou ik deze print achter kunnen hangen.
Frans
Ik probeer eerst zoveel mogelijk info te verzamelen, werkingen te begrijpen. en een manier te achterhalen om het stand alone te doen.
Toen kwam ik dit tegen:
http://nootropicdesign.com/ve/
Zou je hiermee de pixels niet uit kunnen lezen en meteen verwerken met enkel de arduino?
Ik kijk tv, films en htpc via mijn versterker.
Alle hdmi's gaan in de versterker, en er gaat er 1 naar de tv.
Nu heeft te versterker ook composite uitgangen, die volgens mij gelijktijdig uitzend.
Daar zou ik deze print achter kunnen hangen.
Frans
Nee, daar is een arduino niet snel genoeg voor. Je moet het composiet signaal namelijk decoderen. Daar heb je eerder iets van een FPGA voor nodig.
Ik heb in het verleden met onder andere deze onderdelen op een vergelijkbare manier dit toegepast. Werkte wel, maar niet op te hoge resoluties: http://samenkopen.net/action_product/21282/353274
Met dit als resultaat: YouTube: Light Control V1.4 - TV Add-on - This is it(Michael Jackson)
Ik heb in het verleden met onder andere deze onderdelen op een vergelijkbare manier dit toegepast. Werkte wel, maar niet op te hoge resoluties: http://samenkopen.net/action_product/21282/353274
Met dit als resultaat: YouTube: Light Control V1.4 - TV Add-on - This is it(Michael Jackson)
[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 01-12-2012 23:35 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Zoiets dus:LED-Maniak schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 23:33:
Nee, daar is een arduino niet snel genoeg voor. Je moet het composiet signaal namelijk decoderen. Daar heb je eerder iets van een FPGA voor nodig.
http://hackaday.com/2011/...nternet-connected-device/
Dit apparaat creeerd een overlay in het hdmi signaal.
mijn gedachte is dan, als je er iets in ga zetten, kan je er ook
iets uithalen...
ik moet zeggen LED-Maniak, ben nog steeds zeer geinteresseerd in je uiteindelijke oplossing voor ambilight in de HDMI
Die kan ik dan mooi tussen m'n HTPC en mijn TV plaatsen
Overlay(signaal inmixen) is iets anders dan ook werkelijk data samplen. Het kan allemaal wel en er zijn chips voor op de markt, maar als je HDCP aan hebt staan dan werkt het al weer niet.French83 schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:29:
[...]
Zoiets dus:
http://hackaday.com/2011/...nternet-connected-device/
Dit apparaat creeerd een overlay in het hdmi signaal.
mijn gedachte is dan, als je er iets in ga zetten, kan je er ook
iets uithalen...
Nieuwe printen zijn afgelopen week naar mij verstuurd. Hopelijk dit maal zonder foutje er in. Misschien dat ik tijdens kerst en de jaarwisseling er aan kan werken en al wat kan laten zien.tmaniac schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:28:
ik moet zeggen LED-Maniak, ben nog steeds zeer geinteresseerd in je uiteindelijke oplossing voor ambilight in de HDMI
De allereerste stap is overigens een VGA controller. Niet eentje zoals je standaard al schema's van kan vinden op internet, maar een die wél HD resoluties aankan en waarbij je pixel strips kan sturen. Veel HTPC's hebben naast HDMI ook vaak nog een VGA aansluiting(scherm klonen) dus dat moet geen enkel probleem zijn. Anders voldoet een goedkope HDMI -> VGA converter ook.
Kan niet wachtenLED-Maniak schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:55:
[...]
Overlay(signaal inmixen) is iets anders dan ook werkelijk data samplen. Het kan allemaal wel en er zijn chips voor op de markt, maar als je HDCP aan hebt staan dan werkt het al weer niet.
[...]
Nieuwe printen zijn afgelopen week naar mij verstuurd. Hopelijk dit maal zonder foutje er in. Misschien dat ik tijdens kerst en de jaarwisseling er aan kan werken en al wat kan laten zien.
De allereerste stap is overigens een VGA controller. Niet eentje zoals je standaard al schema's van kan vinden op internet, maar een die wél HD resoluties aankan en waarbij je pixel strips kan sturen. Veel HTPC's hebben naast HDMI ook vaak nog een VGA aansluiting(scherm klonen) dus dat moet geen enkel probleem zijn. Anders voldoet een goedkope HDMI -> VGA converter ook.
Zo, eindelijk alles binnen.
Nog een paar vraagjes.
Kunnen jumper wires gewoon als het ware geklikt worden in een Arduino Uno?
Daar komen verder geen gekke dingen bij te kijken?
En ik heb een klein breadboard besteld:

Als de rest van de jumper wires gewoon in de arduino geklikt kunnen worden, heb ik deze alleen nodig voor de blauwe kabel die van de Led in de Ground moet, en van de Power in ground.
Hoe zorg ik dat ze op elkaar komen via dat breadboard. Gewoon alle 3 naast elkaar?
Nog een paar vraagjes.

Als de rest van de jumper wires gewoon in de arduino geklikt kunnen worden, heb ik deze alleen nodig voor de blauwe kabel die van de Led in de Ground moet, en van de Power in ground.
Hoe zorg ik dat ze op elkaar komen via dat breadboard. Gewoon alle 3 naast elkaar?
Voor de volgende keer zou ik deze bestellen. Deze kan je direct bovenop je arduino drukken.yorkick schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:22:
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Armageddon_2k op 10-12-2012 13:28 ]
Ok, aangesloten.
Maar helaas, geen reactie van de LED's tot nu toe.

Heb verschillende test gerund, waaronder die van mrwolf:
mrwolf's tweakblog: DIY Ambilight voor je XBMC HTPC
Maar er gebeurt niks. In mijn LED's zitten geel en groen omgedraaid, dus dat heb ik ok al geprobeerd ( groen op 2, geel op 3, maar helpt niet)
Maar helaas, geen reactie van de LED's tot nu toe.

Heb verschillende test gerund, waaronder die van mrwolf:
mrwolf's tweakblog: DIY Ambilight voor je XBMC HTPC
Maar er gebeurt niks. In mijn LED's zitten geel en groen omgedraaid, dus dat heb ik ok al geprobeerd ( groen op 2, geel op 3, maar helpt niet)
yorick, geen idee welke software je gebruikt, maar als het de van Adafruit is zit je ansturing op de verkeerde pinnen:

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
@yorkick heb jij deze ledlampjes via samenkopen besteld?
zoja kan het zijn dat je aan de verkeerde kant van de strand zit, dit omdat de pijlen de verkeerde richting in staan. als je op de print kijkt staat er input op een kant. als het goed is is dit de kant zonder proccesor chip.
zoja kan het zijn dat je aan de verkeerde kant van de strand zit, dit omdat de pijlen de verkeerde richting in staan. als je op de print kijkt staat er input op een kant. als het goed is is dit de kant zonder proccesor chip.
Via samenkopen gekocht dat klopt. En het input verhaal van je klopt ook. Echter het volgende:
Heb het nu aangesloten zoals plaatje Zer0. Als ik de groene jumper aansluit op 13, zoals ik eerder had, gaat het lampje die rechts van de L staat op de Arduino uit. Wat zegt dat?
Als ik de groene jumper die ik nu volgens jouw manier, aan de andere kant van de LEDstrand, aansluit, gebeurt er niks met dat lampje.
Alle tests werken nog steeds niet.
Heb het nu aangesloten zoals plaatje Zer0. Als ik de groene jumper aansluit op 13, zoals ik eerder had, gaat het lampje die rechts van de L staat op de Arduino uit. Wat zegt dat?
Als ik de groene jumper die ik nu volgens jouw manier, aan de andere kant van de LEDstrand, aansluit, gebeurt er niks met dat lampje.
Alle tests werken nog steeds niet.
Verwijderd
Misschien zij geel en groen ook andersom dus clock geel en data groen, moet je even testen.
Ik krijg morgen stekkertjes binnen en ga deze strip dan testen. laat het je nog weten als het mij lukt.
heb je er wel een 5v adapter aan hangen en niet een hoger voltage? anders kan het zijn dat je hem hebt opgeblazen
als ik je foto bekijk zie ik dat je zowel jou adapter alsook de andere kabels via de zelfde kant hebt aangesloten. op het plaatje van zero zie je dat de adapter aan de output kant zit en dat je data clock en ground aan de input kant in je arduino moeten.
Ik krijg morgen stekkertjes binnen en ga deze strip dan testen. laat het je nog weten als het mij lukt.
heb je er wel een 5v adapter aan hangen en niet een hoger voltage? anders kan het zijn dat je hem hebt opgeblazen
als ik je foto bekijk zie ik dat je zowel jou adapter alsook de andere kabels via de zelfde kant hebt aangesloten. op het plaatje van zero zie je dat de adapter aan de output kant zit en dat je data clock en ground aan de input kant in je arduino moeten.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 18:31 ]
Aan welke kant je voeding zit maakt volgens mij niks uit.. meende ik hier een keer gelezen te hebben. En het is gewoon een 5v 3a, dus dat zit goed. Laat maar weten of het jou wel lukt, ik ben vandaag aan het werk dus kan niet testen.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:17:
Misschien zij geel en groen ook andersom dus clock geel en data groen, moet je even testen.
Ok het is inmiddels gelukt. Bleek één van de stroom kabeltje niet goed vast zat, daarnaast had LuciusBgelijk, input zat aan de andere kant, juist aan de kant waar het stekkertje niet zat, handig.
En groen en geel zaten wel omgedraaid, maar dat maakte niet uit. Groen blijft groen, geel blijft geel, dus groen in 13, geel in 11. Dus gesoldeert en probleem is opgelost. Het werkt mooi, nu kan het knutselen beginnen.
En groen en geel zaten wel omgedraaid, maar dat maakte niet uit. Groen blijft groen, geel blijft geel, dus groen in 13, geel in 11. Dus gesoldeert en probleem is opgelost. Het werkt mooi, nu kan het knutselen beginnen.
Verwijderd
Heb het ook net aan de praat gekregen. werkt nu idd zoals Yorkick zegt en mijn strand zit achter 1 van Floriscc aan.
Heb nu alles lopen via adalight & lightpack.
Alleen in lightpack vind ik het configureren een beetje raar. Heb alle vlakjes naar de goeie led's geschoven, maar hoe groot moet ik de vlakken maken? Gewoon een beetje proberen?
Daarnaast stopt hij er automatisch mee als ik zit te browsen. Als ik dan op de desktop klik gaan ze weer aan.
Edit; En Windows Aero kapt er de hele tijd mee, omdat mijn pc denkt dat dat de vertraging veroorzaakt..
Alleen in lightpack vind ik het configureren een beetje raar. Heb alle vlakjes naar de goeie led's geschoven, maar hoe groot moet ik de vlakken maken? Gewoon een beetje proberen?
Daarnaast stopt hij er automatisch mee als ik zit te browsen. Als ik dan op de desktop klik gaan ze weer aan.
Edit; En Windows Aero kapt er de hele tijd mee, omdat mijn pc denkt dat dat de vertraging veroorzaakt..
[ Voor 13% gewijzigd door yorkick op 13-12-2012 17:34 ]
Wat is dit RenderCapture? Ik kan er op Google ook niks over vinden..LamSchaap schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 05:18:
[...]
Nu wachten tot ze RenderCapture fixxen voor de Raspbmc.![]()
Maar ik wil nu 12mm pixel leds bestellen. Welke IC is het beste WS2801,LPD8806, LPD6803, SM16716 of toch een andere?
Toch wel interessant, want ik wil mijn HTPC erg graag overzetten op Raspberry Pi. Enige nadeel is dat ik met geen mogelijkheid 50 RGB LEDs ga aansturen vanaf dat ding als ik ook nog moet gaan samplen. Ik had begrepen dat het, omdat het gedecodeerde videosignaal verder niet meer over de ARM chip gaat maar direct richting HTMI output, onmogelijk was om dit dan via software weer te scannen.
Ben nog wel aan het zoeken geweest of ik misschien het beeld kan clonen van HDMI naar de composite out op de Pi, om dan er vervolgens via USB weer een composite in aan te hangen en op die manier te kunnen samplen. Maar dat gaat gegarandeerd nergens heen, dus dat idee heb ik wijselijk laten varen. Vrees dat er dan toch een echte PC voor moet gaan komen, met alle lawaai van dien..
Hardware gaat toch pas eind januari aangeschaft worden, hopelijk is er tegen die tijd wat meer duidelijk
[ Voor 4% gewijzigd door doltishDuke op 14-12-2012 04:25 ]
Hallo allen,
Uiteindelijk na veel lezen heb ik ook de benodigde spullen aangeschaft:
-2x 25led pixels met de WS2801 chip van ebay.
-voeding 5.2A bij lokale elektraboer hier. Merk Velleman
-jumperkabeltjes om e.e.a snel te testen.
-arduino van floris.cc
Voor start heb ik de blog van mrWolf gebruikt. De Adalight .ino werkt goed als je Lightpack gebruikt
http://code.google.com/p/...Prismatik-Setup_5.9.1.exe
Ikzelf ga nu boblight gebruiken. Ik heb de software gebruikt van ambilight4pc
http://www.ambilight4pc.com/adalight.html
Let dus op dat ze daar een aangepaste .ino gebruiken voor het flashen van de arduino.
De eerste test met 25 leds deed het prima, maar 50leds bleef de helft van de 2de streng uit of knipperde. Als ik de strengs wissel hetzelfde. Dus de strengen zijn goed. Mn voeding gaat nu over die minijumperkabeltjes dus lijkt me daar aan liggen. Als ik mn frame heb gebouwd zal ik e.e.a posten.
O en ps: bij mn vorige versie van ambilight met maar 3 kanalen moest mn firewall uit omdat die de com blokkeerde (of je past het aan) maar let daar even op.
Uiteindelijk na veel lezen heb ik ook de benodigde spullen aangeschaft:
-2x 25led pixels met de WS2801 chip van ebay.
-voeding 5.2A bij lokale elektraboer hier. Merk Velleman
-jumperkabeltjes om e.e.a snel te testen.
-arduino van floris.cc
Voor start heb ik de blog van mrWolf gebruikt. De Adalight .ino werkt goed als je Lightpack gebruikt
http://code.google.com/p/...Prismatik-Setup_5.9.1.exe
Ikzelf ga nu boblight gebruiken. Ik heb de software gebruikt van ambilight4pc
http://www.ambilight4pc.com/adalight.html
Let dus op dat ze daar een aangepaste .ino gebruiken voor het flashen van de arduino.
De eerste test met 25 leds deed het prima, maar 50leds bleef de helft van de 2de streng uit of knipperde. Als ik de strengs wissel hetzelfde. Dus de strengen zijn goed. Mn voeding gaat nu over die minijumperkabeltjes dus lijkt me daar aan liggen. Als ik mn frame heb gebouwd zal ik e.e.a posten.
O en ps: bij mn vorige versie van ambilight met maar 3 kanalen moest mn firewall uit omdat die de com blokkeerde (of je past het aan) maar let daar even op.
[ Voor 7% gewijzigd door fuzzyduck op 23-12-2012 14:10 ]
Hele kleine update van mijn kant betreffende een standalone oplossing: Het werkt!
Het is nog heel erg ruw, maar ik heb dus vanuit mijn macbook zijn displayport -> VGA adapter een standalone versie draaien. Aangezien de meeste HTPC een VGA aansluiting hebben zal dit dus prima werken. Heb je echt alleen maar HDMI dan kan je een HDFury overwegen van ongeveer 70 euro.
Het draait nu nog op maar 1 resolutie(1280x1024@60Hz) en het aantal kanalen is momenteel gelimiteerd tot een grid van 7x9 (dus 7 pixels boven, 7 onder, 9 links, 9 rechts), wat ik verwacht te kunnen verdubbelen zodat je een 64-Pixel LED-Strip aan kan sturen en met wat extra rekenwerk nog wat groter. 1920x1080@60Hz heb ik ook al een sync vanuit de hardware van gezien maar heeft nog wat werk nodig.
Het is nog heel erg ruw, maar ik heb dus vanuit mijn macbook zijn displayport -> VGA adapter een standalone versie draaien. Aangezien de meeste HTPC een VGA aansluiting hebben zal dit dus prima werken. Heb je echt alleen maar HDMI dan kan je een HDFury overwegen van ongeveer 70 euro.
Het draait nu nog op maar 1 resolutie(1280x1024@60Hz) en het aantal kanalen is momenteel gelimiteerd tot een grid van 7x9 (dus 7 pixels boven, 7 onder, 9 links, 9 rechts), wat ik verwacht te kunnen verdubbelen zodat je een 64-Pixel LED-Strip aan kan sturen en met wat extra rekenwerk nog wat groter. 1920x1080@60Hz heb ik ook al een sync vanuit de hardware van gezien maar heeft nog wat werk nodig.
Ik heb van de week dus onderdelen besteld om zelf ambilight te maken:
1 ea. Female DC Power adapter - 2.1mm jack to screw terminal block
1 ea. 5V 10A switching power supply
2 ea. 12mm Diffused Thin Digital RGB LED Pixels (Strand of 25)
1 ea. Arduino Uno R3 (Atmega328 - assembled)
1 ea. USB Cable - Standard A-B
Dit komt als het goed is morgen binnen en wil hier gelijk mee aan de slag. Ik ben alleen vergeten de breadboard wire bundle mee te bestellen.. Kan ik voor het aansluiten van de arduino op de leds een utp kabel openknippen en die draadjes daarvoor gebruiken?
1 ea. Female DC Power adapter - 2.1mm jack to screw terminal block
1 ea. 5V 10A switching power supply
2 ea. 12mm Diffused Thin Digital RGB LED Pixels (Strand of 25)
1 ea. Arduino Uno R3 (Atmega328 - assembled)
1 ea. USB Cable - Standard A-B
Dit komt als het goed is morgen binnen en wil hier gelijk mee aan de slag. Ik ben alleen vergeten de breadboard wire bundle mee te bestellen.. Kan ik voor het aansluiten van de arduino op de leds een utp kabel openknippen en die draadjes daarvoor gebruiken?
[ Voor 8% gewijzigd door MatishMatish op 24-12-2012 01:19 ]
@LED-Maniak, dat is goed nieuws. Houd ons op de hoogte van je progressie.
Testing, one, two ...
MatishMatish,
voor het beter beunwerk kan je ook een dun draadje strippen en vertinnen met een soldeerbout
dan heb je een stijf genoeg puntje om in de arduino en connector van leds te duwen
voor het beter beunwerk kan je ook een dun draadje strippen en vertinnen met een soldeerbout
dan heb je een stijf genoeg puntje om in de arduino en connector van leds te duwen
Perfect, de meeste allinones hebben sowieso vga en anders DP. Komt goed dus!LED-Maniak schreef op maandag 24 december 2012 @ 00:30:
Hele kleine update van mijn kant betreffende een standalone oplossing: Het werkt!
MEGA EDIT van dit topic(nieuwe bevindingen):
wie kan mij helpen met het troubleshooten van mijn ambi.
Ik heb een ambilight gemaakt met een arduino en 2x 25led strings met de ws2801 chip. Alles zit inmiddels aan de tv vast.
-Voeding 5.2A op 5v.
-leds zijn gevoed aan de beide uiteinden van de gehele 50leds. Dus niet halverwege.
-de data/clock/aarde zijn met die minijumperkabeltjes verbonden aan de ledconnector. Gaatjes 11/13/GND.
Ik heb nu de ledstream.pde er op gezet. Als ik nu hem een reset geef krijg ik een voor een de rgb kleuren te zien.
Helaas zijn in het begin van de 50led streng er een paar die geven of soms dan de verkeerde kleur en sommige blijven uit.
Als ik de aangepaste boblight_ledstream er op zet en boblight opstart krijg ik een knipperende kermis van allemaal verschillende kleuren van alle leds.
Ik heb inmiddels verschillende jumperkabeltjes geprobeerd. Kan het nog de connector zijn waar ik de jumperkabeltjes inprik?
De fotos tonen boblight in actie met een groene foto

wie kan mij helpen met het troubleshooten van mijn ambi.
Ik heb een ambilight gemaakt met een arduino en 2x 25led strings met de ws2801 chip. Alles zit inmiddels aan de tv vast.
-Voeding 5.2A op 5v.
-leds zijn gevoed aan de beide uiteinden van de gehele 50leds. Dus niet halverwege.
-de data/clock/aarde zijn met die minijumperkabeltjes verbonden aan de ledconnector. Gaatjes 11/13/GND.
Ik heb nu de ledstream.pde er op gezet. Als ik nu hem een reset geef krijg ik een voor een de rgb kleuren te zien.
Helaas zijn in het begin van de 50led streng er een paar die geven of soms dan de verkeerde kleur en sommige blijven uit.
Als ik de aangepaste boblight_ledstream er op zet en boblight opstart krijg ik een knipperende kermis van allemaal verschillende kleuren van alle leds.
Ik heb inmiddels verschillende jumperkabeltjes geprobeerd. Kan het nog de connector zijn waar ik de jumperkabeltjes inprik?
De fotos tonen boblight in actie met een groene foto

[ Voor 255% gewijzigd door fuzzyduck op 27-12-2012 21:01 ]
Ik heb dit ook gehad. zit in de .pde Ik ben alleen niet thuis dus kan de goede niet uploaden. hij dwarrelt ook wel op internet er zijn meerdere soorten (aangeapst)
Hoi Silvester,
Het zou super zijn als je me die wil mailen! kan je sturen naar h.rijneke(ape)gmail.com
EDIT: uiteraard beter om het hier te posten, dan heeft iedereen er wat aan.
Ik heb de Arduino-gestuurde(dus geen tussenkomst van een pc) strandtest van adafruit gedraaid en heb helaas wel 3 haperende leds achter elkaar gespot. Knipperend etc. De rest volgt de RGB swirl prima.
Zou je mij ook je boblight zelf willen mailen? Dus een zip van de boblightmap en de PDE.
Ik zit nu een fim te kijken en mis mn ambilight
Ik had een 3kanaals hiervoor maar die heb ik perongeluk gesloopt.
alvast bedankt!
Het zou super zijn als je me die wil mailen! kan je sturen naar h.rijneke(ape)gmail.com
EDIT: uiteraard beter om het hier te posten, dan heeft iedereen er wat aan.
Ik heb de Arduino-gestuurde(dus geen tussenkomst van een pc) strandtest van adafruit gedraaid en heb helaas wel 3 haperende leds achter elkaar gespot. Knipperend etc. De rest volgt de RGB swirl prima.
Zou je mij ook je boblight zelf willen mailen? Dus een zip van de boblightmap en de PDE.
Ik zit nu een fim te kijken en mis mn ambilight
alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door fuzzyduck op 30-12-2012 11:18 ]
Lees je berichtje nu pas. als het goed is is dit de goede voor max 254 kanalen
https://www.dropbox.com/sh/rvrwkei0ywhbq3v/Ft_9iyJv77
Dank je voor je dropbox.
Arg damnit. Still no go. Je PDE staat er nu op.
Ik heb nu zowel deze geprobeerd:
http://www.sedu-board.de/...to-windows-boblight-xbmc/
als ook de volgens Tiwazz werkende versie (even zoeken met zoekfunctie in dit topic)
Kan het liggen aan 3 falende leds in de string? Die knipperen bij mij namelijk (ik krijg vervangers nog).
De standalone PDE van adalight strandtest.pde doet het ondanks die 3 leds goed. Die laat netjes het regenboogverloop zien.
Pas als ik de pc er bij betrek gaat het flippen.
Mag ik van jouw ook je huidige werkende boblight versie voor windows 7 x64? Dan weet ik dat het aan de aanwezige config/bestanden iig niet ligt.
Arg damnit. Still no go. Je PDE staat er nu op.
Ik heb nu zowel deze geprobeerd:
http://www.sedu-board.de/...to-windows-boblight-xbmc/
als ook de volgens Tiwazz werkende versie (even zoeken met zoekfunctie in dit topic)
Kan het liggen aan 3 falende leds in de string? Die knipperen bij mij namelijk (ik krijg vervangers nog).
De standalone PDE van adalight strandtest.pde doet het ondanks die 3 leds goed. Die laat netjes het regenboogverloop zien.
Pas als ik de pc er bij betrek gaat het flippen.
Mag ik van jouw ook je huidige werkende boblight versie voor windows 7 x64? Dan weet ik dat het aan de aanwezige config/bestanden iig niet ligt.
zal hem vanavond aan de dropbox toevoegen
Ik heb iets van leven nu. De eerste 3 pixels lichten op in de juist kleur. Daarna beginnen de kapotte pixels. (worden dus nog vervangen) en daarna niets meer, alles uit.
Raar dat bij een reset van de arduino alle pixels oplichten en bij boblight alleen dus 3 tot aan de kapotte. Ligt daar dan toch een relatie?
Raar dat bij een reset van de arduino alle pixels oplichten en bij boblight alleen dus 3 tot aan de kapotte. Ligt daar dan toch een relatie?
[ Voor 72% gewijzigd door fuzzyduck op 02-01-2013 20:25 ]
Heb je met processing al getest? werkt om te testen ook goed. wel de 1,5 versie downloaden. het beeld hapert bij mij wel maar werkt dan wel redelijk en meer dan 254 led kanalen
alles staat in de map 2-1-2013 aan bestanden die ik nu gebruik.
alles staat in de map 2-1-2013 aan bestanden die ik nu gebruik.
Wederom dank!
Ik zie in je bestanden dat je XBMC gebruikt. Jij hebt de boblightd versie waar je een xbmc plugin aan kan hangen?
Ik ga iig je pde en .conf gebruiken. De deamon en getpixel haal ik weer ergens anders vandaan.
Eerst nog een rondje processing.
EDIT: Ok de originele adalight.pde eropgezet en met de lightswirl van adalight via processing 'all hell breaks loose':
ledpixel 1 een mooie flow door de kleuren
ledpixel 2 een mooie flow door de kleuren
ledpixel 3 een mooie flow door de kleuren
ledpixel 4 flikkert als een malle
ledpixel 5 een mooie flow door de kleuren
ledpixel 6-50 flikkert als een malle of verschieten plots van kleur na een tijdje vaste kleur.
Soms kan je een soort van swirl over alle 50 pixels herkennen tussen het knipperen door.
PS: Een arduino reset doen ze het wel allemaal (op die slechte na)
Ik heb bij de leverancier ebay canada
nu een streng van 5 leds gesproken die op dit moment mijn kant op komen.
Op basis van bovenstaande info zouden jullie het mes er in zetten om welke pixels te vervangen?
Een knipperende pixel kan ook aan het soldeer van zn voorganger liggen. Dus maar 1 per keer doen? Te beginnen bij vervangen pixel 4? Dan testen of 4 het dan wel doet? zo niet dan is 4 goed geweest en ligt het aan 3?
etc?
Ik zie in je bestanden dat je XBMC gebruikt. Jij hebt de boblightd versie waar je een xbmc plugin aan kan hangen?
Ik ga iig je pde en .conf gebruiken. De deamon en getpixel haal ik weer ergens anders vandaan.
EDIT: Ok de originele adalight.pde eropgezet en met de lightswirl van adalight via processing 'all hell breaks loose':
ledpixel 1 een mooie flow door de kleuren
ledpixel 2 een mooie flow door de kleuren
ledpixel 3 een mooie flow door de kleuren
ledpixel 4 flikkert als een malle
ledpixel 5 een mooie flow door de kleuren
ledpixel 6-50 flikkert als een malle of verschieten plots van kleur na een tijdje vaste kleur.
Soms kan je een soort van swirl over alle 50 pixels herkennen tussen het knipperen door.
PS: Een arduino reset doen ze het wel allemaal (op die slechte na)
Ik heb bij de leverancier ebay canada
Op basis van bovenstaande info zouden jullie het mes er in zetten om welke pixels te vervangen?
Een knipperende pixel kan ook aan het soldeer van zn voorganger liggen. Dus maar 1 per keer doen? Te beginnen bij vervangen pixel 4? Dan testen of 4 het dan wel doet? zo niet dan is 4 goed geweest en ligt het aan 3?
etc?
[ Voor 64% gewijzigd door fuzzyduck op 03-01-2013 20:03 ]
Ja dat klopt boblight plugin.(het start.bat bestand starte ik op voordat ik XBMC opstarte)fuzzyduck schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:52:
Wederom dank!
wordt vervolgd.
Maar met processing 2.07 32bit heb ik het nu werkend zonder schokken. Eerst gaf die een foutmelding die iets doet met het voorbeeld image. deze regel // voor gezet en toen werkte het.
Ik heb helaas wel het probleem dat mijn ledstrip rbg is ipv rgb. Zo zie je maar weer dat goedkoop soms ook wel is duurkoop is. ik heb het softwarematig op kunnen lossen door de kleuren in processing om te draaien. Helaas is blauw nu wel wat zwakker
Een hd film werkt helaas niet dan schokt het beeld wel.
Ook zou ik graag willen dat processing niet naar exact 1 pixel kijkt maar meerdere zodat het wat egaler wordt. Helaas weet ik niet of dit ergens in te stellen is.
Haha ik denk dat we tegelijk aan het tikken waren. Je quote is versie 1 van mn post.
Processing gebruik je toch alleen om e.e.a even te testen. Vie gebruikt er nou processing voor een ambilight? Dan doe we toch allemaal met boblight inmiddels?
Processing gebruik je toch alleen om e.e.a even te testen. Vie gebruikt er nou processing voor een ambilight? Dan doe we toch allemaal met boblight inmiddels?
Boblight krijg ik niet werkend voor mijn hele tv. aagezien ik meer dan 256 kanalen heb.fuzzyduck schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:14:
Haha ik denk dat we tegelijk aan het tikken waren. Je quote is versie 1 van mn post.
heb het nu ook in HD BD50GB werkend. moest useFullScreenCaps op false zetten.
Ook heb ik de brightnes goed nu. Dit is in processing ook in te stellen. naar 255
Voordeel van processing is dat ik het ook met gewoon windows kan gebruiken. bv een you tube filmpje.
Ik heb er nu een standalone progje van gemaakt werkt prima
Ik heb bij adalight eens een forumtopic aangemaakt ook:
http://forums.adafruit.com/viewtopic.php?f=47&t=35748
Hopen dat ze het gaan trekken dat ik mn spullen ergens anders vandaan heb.
Het gaat over een flippende colorswirl in processing en welke leds ik zou moeten wisselen.
http://forums.adafruit.com/viewtopic.php?f=47&t=35748
Hopen dat ze het gaan trekken dat ik mn spullen ergens anders vandaan heb.
Het gaat over een flippende colorswirl in processing en welke leds ik zou moeten wisselen.
Ik weet dat we hier op een DIY ambilight topic zitten, maar ik vroeg me af of er zo'n set kant en klaar aangeschaft kan worden, zonder dat er nog iets aan gedaan moet worden? Mocht dit niet te prijzig zijn, zou ik het nog overwegen 
Mijn excuses dat mijn post hier eigenlijk niet thuis hoort..
Mijn excuses dat mijn post hier eigenlijk niet thuis hoort..
Tetten.
Deze set is er helaas nog niet. LED-Maniak is er druk mee bezig zie aantal posten terug
Als je die set van adafruit aanschaft dan hoef je qua elektronica bijna niets meer te doen. Gewoon nog de tutorial volgen van die site en je hebt de basis al af. Alleen een frame o.i.d moet je natuurlijk wel zelf maken,
PFFF vandaag weer de hele dag zetten testen.
Heb van alles geprobeert om met boblight met momo instellingen de 113 leds 342 kanalen allemaal te laten branden.Helaas is het niet gelukt.
Daarintegen werkt de atmo instelling perfect met 255 kanalen.
Iemand nog tips wat ik kan doen om met w7 een werkende opstelling te krijgen voor de 113 leds.
Of kan ik beter een deel er af knippen en herverdelen.
Edit.
Ineens doet lightpack het volledig. snap er werkelijk niets van........
Heb van alles geprobeert om met boblight met momo instellingen de 113 leds 342 kanalen allemaal te laten branden.Helaas is het niet gelukt.
Daarintegen werkt de atmo instelling perfect met 255 kanalen.
Iemand nog tips wat ik kan doen om met w7 een werkende opstelling te krijgen voor de 113 leds.
Of kan ik beter een deel er af knippen en herverdelen.
Edit.
Ineens doet lightpack het volledig. snap er werkelijk niets van........
[ Voor 10% gewijzigd door silvester6 op 05-01-2013 11:29 ]
Heb de Adalight-kit inmiddels ook draaien icm Lightpack op mijn Mac mini (mid 2010). De leds zitten nu nog vast met duct tape, maar wil binnenkort ook een frame gaan maken..
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4RK6ETq_iPs]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4RK6ETq_iPs]
Deze intro bevat ook wel erg flitsende beelden.. Maar kun je me vertellen hoe?mrwolf schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:41:
Nice, maar ik zou de snelheid wel flink terugschroeven, een stroboscoop houd je geen hele film vol

Ik heb zelf de grab delay op 50ms staan. Lijkt iets rustiger.MatishMatish schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:51:
[...]
Deze intro bevat ook wel erg flitsende beelden.. Maar kun je me vertellen hoe?
Verder valt het me op dat bij jou, zwart op het scherm alsnog best veel licht geeft, terwijl je de minimale sensitiviteit op 3 hebt. Die heb ik zelf op 27, en zwart is dan al bijna geen licht meer, op 3 heb ik echt 0 licht.
-Edit- Verwijderd: te snel gereageerd
[ Voor 77% gewijzigd door ShadowAS1 op 07-01-2013 14:57 ]
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Mijn strings doen het eindelijk.Er bleken zelfs 2 kapotte leds tussen te zitten die de rest hectisch deed knipperen!
PDE was goed. Software was dus ook goed. Ik heb de leds er tussen uit geknipt en nieuwe er tussen gesoldeerd.
Nu nog de config!
PDE was goed. Software was dus ook goed. Ik heb de leds er tussen uit geknipt en nieuwe er tussen gesoldeerd.
Nu nog de config!
megamaffe bug in boblight ontdekt.
[light]
name Boven_3
color red ambilight 55
color green ambilight 56
color blue ambilight 57
hscan 81.3 86
vscan 0 10
Hiermee gaat het ledje aan maar als ik de hscan 81.3 ophoog naar 81.4 dan blijft hij uit.
EDIT 81.31 doet hij het ook niet
Maakt natuurlijk geen klap uit zo'n tiende van een procent, toch grappig.
EDIT2 Ook lampje Boven_16 doet zelfde hscan probleem
gewenste 13.15 18.42 mag niet
maar vanaf 13.15 18.8 mag wel
[light]
name Boven_3
color red ambilight 55
color green ambilight 56
color blue ambilight 57
hscan 81.3 86
vscan 0 10
Hiermee gaat het ledje aan maar als ik de hscan 81.3 ophoog naar 81.4 dan blijft hij uit.
EDIT 81.31 doet hij het ook niet

Maakt natuurlijk geen klap uit zo'n tiende van een procent, toch grappig.
EDIT2 Ook lampje Boven_16 doet zelfde hscan probleem
gewenste 13.15 18.42 mag niet
maar vanaf 13.15 18.8 mag wel
[ Voor 31% gewijzigd door fuzzyduck op 10-01-2013 20:55 ]
Mijn ambilight is eindelijk af en werkend
Ik maak gebruik van OpenElec met boblightd en boblight client en een 50 LED string op een Arduino Uno met Adalight config.
Ik zal binnenkort even een filmpje plaatsen voor de liefhebbers.
Het enige wat me nog niet is gelukt, is om alle LEDs uit te zetten zodra ik XBMC uitschakel. Nu wordt de computer uitgezet, maar blijven er een aantal LEDs branden. Het mooiste zou zijn dat er bij shutdown even een commando wordt verstuurd dat alles op zwart moet, voordat de stroom wordt uitgeschakeld.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik zal binnenkort even een filmpje plaatsen voor de liefhebbers.
Het enige wat me nog niet is gelukt, is om alle LEDs uit te zetten zodra ik XBMC uitschakel. Nu wordt de computer uitgezet, maar blijven er een aantal LEDs branden. Het mooiste zou zijn dat er bij shutdown even een commando wordt verstuurd dat alles op zwart moet, voordat de stroom wordt uitgeschakeld.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ook hier gaat dat automatisch, geen problemen mee (zelfde setup)
Waar ik me wel aan stoor is dat wanneer ik film op pauze zet de leds aan blijven, dit zou ik graag ook gedoofd willen zien.
Heeft een tijdje terug een stukje code gestaan in deze thread maar dat haalde niks uit hier, wel wat tips van het adafruit forum gekregen maar dan was het nog veel zelf uitzoeken en dat ging me net boven mijn pet.
Waar ik me wel aan stoor is dat wanneer ik film op pauze zet de leds aan blijven, dit zou ik graag ook gedoofd willen zien.
Heeft een tijdje terug een stukje code gestaan in deze thread maar dat haalde niks uit hier, wel wat tips van het adafruit forum gekregen maar dan was het nog veel zelf uitzoeken en dat ging me net boven mijn pet.
Hmm, misschien komt het doordat ik die Boblight-X11 heb geactiveerd? Bij mij doen de menu's namelijk ook een ambilight effect geven...
Is de 'zwarte balk' in boblight nou eigenlijk opgelost? OF calculeert hij zwart mee in de gemiddelde kleur?
Dan zouden de kleuren wel heel gedimd zijn als hij bijna alles zwart ziet en een randje kleur?
Dan zouden de kleuren wel heel gedimd zijn als hij bijna alles zwart ziet en een randje kleur?
Dat zal de oorzaak zijn, die staat bij mij niet aanSilencerNL schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:30:
Hmm, misschien komt het doordat ik die Boblight-X11 heb geactiveerd? Bij mij doen de menu's namelijk ook een ambilight effect geven...
Bij mij 'ziet' hij de zwarte balken niet hoor. Als het beeld rood moet zijn, dan wordt het rood, en dat is nooit anders geweest het afgelopen jaar. Tenzij de zwarte balken hard in de video zelf zitten, maar dan is het nooit op te lossen natuurlijk.fuzzyduck schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:51:
Is de 'zwarte balk' in boblight nou eigenlijk opgelost? OF calculeert hij zwart mee in de gemiddelde kleur?
thx dan moet ik dat nog even testen. Ik moest gisteren bij een film nml de vscan vergroten maar dat zal dus wel hardcoded zwart zijn geweest.Bij mij 'ziet' hij de zwarte balken niet hoor. Als het beeld rood moet zijn, dan wordt het rood, en dat is nooit anders geweest het afgelopen jaar. Tenzij de zwarte balken hard in de video zelf zitten, maar dan is het nooit op te lossen natuurlijk.
Ik moest ook de vscan vergroten laatst voor 1 enkele film.fuzzyduck schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:32:
[...]
thx dan moet ik dat nog even testen. Ik moest gisteren bij een film nml de vscan vergroten maar dat zal dus wel hardcoded zwart zijn geweest.
Maar dat is volgens mij ook de hele truuk van Boblight om met zwarte balken om te gaan, het vscan/hscan bereik..