DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 32 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:13

HaTe

haat niet

silvester6 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:40:
Gister zijn de nieuwe ledstrips binnen gekomen. heb ze net gestest en ze werken beide totaal dus 10 meter voor maar 66 euro.
Nu heb ik het tijdelijk aangesloten op een computer voeding zodat ik goed kan testen. als ik het red ga ik vandaag de strips op maat maken voor achter de tv.

Als alles werkt zal ik nog even een berichtje doen. nu eerst maar is uitzoeken wat ik allemaal nog moet doen voor dat het werkt :9
Nice! Jammer, ik had ze ook wel willen kopen, zie dat ze niet meer te koop zijn :(

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

yorkick schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:20:
Nog een aantal vragen aan de mensen die een setup hebben:
- Zijn er een aantal dingen gewoon makkelijk in te stellen? Ik wil het gaan gebruiken als ambilight, maar ook gewoon als backlight voor mijn scherm, wat dus constant aanstaat. Het hoeft dan dus niet op volle brightness te staan.
- Hoe zijn de effecten bij games?
- Zijn deze overkill voor een 32" tv?
- Is alles te doen zonder ervaring in programmeren/ elektrische circuits etc?
Zou jij niet liever hetgeen hieronder staan achter je TV willen plakken?

Afbeeldingslocatie: http://www.power4pc.be/images/revoltec_RM132.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2012 17:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Gewoon nog even geduld hebben Yorkick, het komt er aan wat jij wil :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 15:28
Nee lijkt me juist mooi dat ik sfeerverlichting op mijn kamer heb, die meekleurt met mijn background op pc;).
En gamen met Ambilight is toch awesome?
LED-Maniak schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:51:
Ik denk dat ik gemist heb dat er iets aan zit te komen?:)

Edit: Ik heb nog nooit zo hard 3x achter elkaar gefaald met quoten en edits lol.

[ Voor 183% gewijzigd door yorkick op 13-10-2012 17:56 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LED-Maniak schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:51:
En hij niet alleen :)

Wat is de status op dit moment?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
hardware-lover schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:55:
[...]

En hij niet alleen :)

Wat is de status op dit moment?
De status is dat ik een foutje in de standalone tv-signaal print heb ontdekt waardoor ik een nieuwe moet bestellen.

Wat nu al werkt is een kant en klaar printje waar je een LED-Strip aan prikt en dat deze reageert als een ambilight zoals met boblight/ibelight/etc., via USB.

Zit ook een IR sensor op zodat (zodra de code af is) hij kan reageren op een afstandsbediening zoals een logitech harmony. Bijvoorbeeld een statische kleur of kleurverloop.

En ja, dit is volledig kant-en-klaar als het af is. :)

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 13-10-2012 21:46 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 17:15
LED-Maniak schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:44:
[...]

De status is dat ik een foutje in de standalone tv-signaal print heb ontdekt waardoor ik een nieuwe moet bestellen.

Wat nu al werkt is een kant en klaar printje waar je een LED-Strip aan prikt en dat deze reageert als een ambilight zoals met boblight/ibelight/etc., via USB.

Zit ook een IR sensor op zodat (zodra de code af is) hij kan reageren op een afstandsbediening zoals een logitech harmony. Bijvoorbeeld een statische kleur of kleurverloop.

Dus ik zou straks mijn Arduino (boblight en ws2801 leds) kunnen vervangen door jouw bouwsel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
[...]

En dan is het alleen het hardware gedeelte? Of maak je er ook een installer oid bij zodat er ook geen drivers/scripts etc. meer hoeven te worden geinstalleerd?

En wat ga je ermee doen? Verkopen?
In ieder geval; goed bezig!

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
@schumi, klopt
@yorkick, bedoeling dat iedereen er mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 10:09
LED-Maniak schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 02:00:
@schumi, klopt
@yorkick, bedoeling dat iedereen er mee om kan gaan.
Nice! Weet je al hoe je het gaat noemen? Nou reserveer maar een print voor mij dan als ik dit zo hoor :D. Prijs?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
sontax schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:52:
Beste Tweakers,

Na een tijd lang dit topic door gelezen te hebben heb ik veel mooie voorbeelden voorbij zien komen daarom wil ik hier toch ook zelf eens mee beginnen.

Ik ben nu begonnen met voorbereidingen:
Ik heb een Samsung 50" PS50C530 en volgens de specificaties is die in afmetingen bijna 4 meter rondom.
Graag wil ik met klittenband aan de gang voor de montage. Ik had het volgende bedacht:

Ik ga opzoek naar een strip met "Flat digital leds" bijvoorbeeld: http://adafruit.com/images/medium/ID738_MED.jpg
Op de leds plak ik dan een klein vierkantje klittenband en op de tv plak ik een gedeelte waardoor de leds makkelijk ook weer verwijderbaar zijn.

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een geheel frame te maken vandaar dat ik gekozen heb voor een klittenband idee, Ik heb de goedkope led string van DealExtreme hier verschillende keren voorbij zien komen alleen gaat deze variant niet lukken met klittenband vandaar dat ik opzoek ben naar een goedkope string met 50 leds die "Flat" zijn dus met een platte ondergrond.

Of raden jullie in dat geval een LED strip aan ? Werkt een led strip kwa montage het zelfde als de andere led strings zoals de afbeelding hier boven ?

Een Arduino heb ik al op het oog en dat word waarschijnlijk wel de dealextreme variant die ik hier al vaak voorbij heb zien komen de Arduino UNO Rv3.
(http://www.dealextreme.co...-development-board-120464)
Weet niet of je al iets besteld/gemonteerd hebt. Maar deze zijn flat. Ook nog goedkoop, en 50 stuks, zit zelf ook te twijfelen deze te bestellen.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:03
[...]

Wil niet opdringerig zijn maar is het iets wat binnen een paar maanden te verwachten is? Dan stop ik namelijk mijn voorbereidingen want wilde net alle onderdelen gaan bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Tiwazz schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:31:
[...]

Nice! Weet je al hoe je het gaat noemen? Nou reserveer maar een print voor mij dan als ik dit zo hoor :D. Prijs?
Nee, beide weet ik helaas nog niet. Eerst de techniek, dan de fancy stuff :)
Dennisdn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:28:
[...]

Wil niet opdringerig zijn maar is het iets wat binnen een paar maanden te verwachten is? Dan stop ik namelijk mijn voorbereidingen want wilde net alle onderdelen gaan bestellen :-)
Het is wel de bedoeling om het begin volgend jaar af te hebben(wat klinkt dat ver, is het niet ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:03
Mijn plan om te beginnen loopt al een jaar. Een paar maandjes wachten kan ook nog wel. Aangezien mijn tv-wand heel donker grijs is, zal ik die toch eerst moeten schilderen :)

Overigens heb ik mij altijd al afgevraagd waarom er geen grote commerciële partij is die zulke dingen op de markt heeft gebracht. Ambx van Phillips zelf kwam in de buurt maar was het toch net niet. Zou Phillips dit zelf keihard met patenten beschermen of is de HTPC-markt gewoon te klein?

[ Voor 45% gewijzigd door Dennisdn op 17-10-2012 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Dennisdn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:29:
Mijn plan om te beginnen loopt al een jaar. Een paar maandjes wachten kan ook nog wel. Aangezien mijn tv-wand heel donker grijs is, zal ik die toch eerst moeten schilderen :)

Overigens heb ik mij altijd al afgevraagd waarom er geen grote commerciële partij is die zulke dingen op de markt heeft gebracht. Ambx van Phillips zelf kwam in de buurt maar was het toch net niet. Zou Phillips dit zelf keihard met patenten beschermen of is de HTPC-markt gewoon te klein?
Denk dat ik het toch juist zelf ga doen. Ben er niet zo handig mee, maar vind het wel leuk om dat soort dingen te leren. Voordeel is dat je het dan ook meteen allemaal goed snapt. Deze week denk ik maar alvast wat dingen bestellen.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Er is wel een vervanger voor de AMBX set van Philips op de markt verschenen hoor maar deze wordt nog steeds via een PC aangestuurd.

Afbeeldingslocatie: http://media.t3.com/img/resized/cy/xl_Cyborg_amBX_gaming_lights_6.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 16:26

tomk94

Developer

Ik ben van plan om ook een Ambilight te maken. Met solderen etc heb ik geen ervaring(heb er geen eens een in huis liggen, mag ik me wel een tweaker noemen?:P) dus dat doe ik ook liever niet. Ik ben daarom meer op zoek naar een kant een klaar achtig iets. Programmeren van de lampjes(voor zover nodig) kan ik dan waarschijnlijk wel.

Nou kwam ik op internet het volgende tegen:
http://learn.adafruit.com...ient-tv-lighting/overview

Heeft iemand toevallig ervaring met dit pakket? Of zijn er andere half-kant-en-klare pakketen?

En weet iemand of die 25 leds genoeg zijn voor een 32" televisie?

Ik ben het van plan op mijn Zotac AD02 met XBMCbuntu te gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door tomk94 op 21-10-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@tomk94, heb jij dit topic al een beetje doorgenomen? Als ik je vragen goed begrijp dan is hetgeen je nu aanhaalt al diverse keren aan bod gekomen in dit topic en vraag je eigenlijk niets nieuws waar niet al eerder een antwoord op is gekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

RMX

LedManiak, ik wil ook vast een pre-order / bèta test plaatsen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

hardware-lover schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:47:
@tomk94, heb jij dit topic al een beetje doorgenomen? Als ik je vragen goed begrijp dan is hetgeen je nu aanhaalt al diverse keren aan bod gekomen in dit topic en vraag je eigenlijk niets nieuws waar niet al eerder een antwoord op is gekomen.
Topic wel doorgelezen, maar kon weinig concreets vinden. Heb nu ook buiten tweakers om wat gezocht en heb wat spullen nu besteld. Hopelijk gaat het lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
tomk94 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:52:
[...]

Topic wel doorgelezen, maar kon weinig concreets vinden. Heb nu ook buiten tweakers om wat gezocht en heb wat spullen nu besteld. Hopelijk gaat het lukken :)
Misschien heb je hier nog wat aan. Inmiddels zijn er al meer oplossingen, maar volgens mij is de basis nog steeds prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Er zit zeker een patent op die techniek van Philips (vrij generiek: ambient lightning based on video of iets dergelijks). Je kan het dus denk ik niet heel makkelijk als massaproduct aanbieden.

En opzich snap ik ook wel waarom Philips zelf niet zo'n setje op de markt zet, nu hebben hun televisies een uniek kenmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Als ik het patent EP1379082B1 zo bekijk, hoeft het helemaal niet zo'n groot probleem te zijn.
Alsdus dit deel:

display apparatus, comprising:
a display unit for displaying a picture;
at least one illumination unit ( R, G, B ) for providing a background light; and

We hebben het hier op het forum over een stand alone systeem, dus geen displayunit for displaying a picture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarfnl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:35
ik ben ook van plan hier aan te beginnen (heb een arduino + leds besteld bij DX)

iemand een goede handleiding om dit aan te sturen met een Rasp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Armageddon_2k schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:21:
Als ik het patent EP1379082B1 zo bekijk, hoeft het helemaal niet zo'n groot probleem te zijn.
Alsdus dit deel:

display apparatus, comprising:
at least one illumination unit ( R, G, B ) for providing a background light; and

We hebben het hier op het forum over een stand alone systeem, dus geen displayunit for displaying a picture.
Als je het gehele gedeelte leest:

at least one illumination unit (R, G, B) for providing a background light; and

means (CU) for controlling color of the background light in response to an average color of the picture at a side where the background light is present.
Ondanks dat je het zonder displayunit verkoopt, denk ik dat dit prima aanvechtbaar is een rechtbank. Maar, ik ben natuurlijk geen advocaat. :+

Overigens is hier er nog 1:
http://www.google.com/pat...g=PA1#v=onepage&q&f=false

[ Voor 5% gewijzigd door Sh4wn op 22-10-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Ik heb toch nog een vraagje over mijn bestelling. Weet iemand of deze werken:
http://dx.com/p/12mm-rgb-...tring-light-111682?item=1

Het is ook een WS2801 type, maar ik zie daar maar een connector met 3 aansluitpunten terwijl ze er op de adalight tutorial een met 4 hebben en er 3 gebruiken. Ook de kleuren van de draadjes zijn anders(dat hoeft natuurlijk niks uit te maken)

Heb voor zekerheid andere gekocht waarvan ik zeker weet dat hij werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door tomk94 op 23-10-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:25
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img221/3166/20121023130611.jpg

De ledstrips zijn gemonteerd met processing werkt het al is het beeld dan wel heel haperig.
Wat nu brand is met boblight gedaan ergens zal ik nog wel een fout hebben want er gebeurt helemaal niets :+

Ik heb wel her en der leds tussen de strips weggehaald en daarnaar weer aan elkaar gesoldeert maar dit moet volgens mij geen probleem geven.

[ Voor 20% gewijzigd door silvester6 op 23-10-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

tomk94 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:22:
Ik heb toch nog een vraagje over mijn bestelling. Weet iemand of deze werken:
http://dx.com/p/12mm-rgb-...tring-light-111682?item=1

Het is ook een WS2801 type, maar ik zie daar maar een connector met 3 aansluitpunten terwijl ze er op de adalight tutorial een met 4 hebben en er 3 gebruiken. Ook de kleuren van de draadjes zijn anders(dat hoeft natuurlijk niks uit te maken)

Heb voor zekerheid andere gekocht waarvan ik zeker weet dat hij werkt.
Die gebruik ik ook, had je wel ergens in het topic kunnen vinden. Het zijn niet WS2801 chips, maar LPD6803.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Ik heb een middagje zitten prutsen en ben er uit dat ik dingen aan moet passen in de .pde maar wat:S

heb de boblight goed. De .pde kan ik dingen in aanpassen zo moet ik hem aanpassen naar 342 kanalen totaal 114 leds ook de kleuren zijn niet goed heb het idee dat groen en blauw zijn omgedraait in de .pde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Die kleuren kan je ook makkelijk omdraaien in de pde, dat is toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Eerst alle leds aan zien te krijgen een deel doet wel en een deel niet denk dat het in te stellen is met Prefix maar heb er nog niets over gevonden

Edit:

Ben er al uit hij doet het perfect tot 255 kanalen ik kan dus totaal 85 leds aansluiten als iemand weet hoe je weer 2x 255 kanalen kan aansturen hoor ik dit graag dan kan ik de ledjes zo laten zitten

[ Voor 42% gewijzigd door silvester6 op 23-10-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Ben er bijna:). Heb alle 50 leds nu ingesteld in boblight, en ze werken in principe ook.

Heb alleen nog een probleem. Boblightd start niet automatisch op. Waardoor de xbmc plugin niet werkt. Ik heb even op internet gezocht naar start scripts voor boblightd op ubuntu maar heb niks werkend gevonden. En als ik tutorials doorlees zie ik ook nooit iets over start scripts. Denk dat er dus wat mis is gegaan tijdens installatie?

Als ik boblightd handmatig aanzet en een xbmc video start werkt het uitstekend. Nu alleen nog de ledjes achter op de tv plakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:08
tomk94 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:14:
Ben er bijna:). Heb alle 50 leds nu ingesteld in boblight, en ze werken in principe ook.

Heb alleen nog een probleem. Boblightd start niet automatisch op. Waardoor de xbmc plugin niet werkt. Ik heb even op internet gezocht naar start scripts voor boblightd op ubuntu maar heb niks werkend gevonden. En als ik tutorials doorlees zie ik ook nooit iets over start scripts. Denk dat er dus wat mis is gegaan tijdens installatie?

Als ik boblightd handmatig aanzet en een xbmc video start werkt het uitstekend. Nu alleen nog de ledjes achter op de tv plakken :(
Ik weet niet hoe goed je linux kennis is, maar zoek eens op init scripts.
Korte uitleg:
code:
1
cp /etc/init.d/skeleton /etc/init.d/boblight

/etc/init.d/boblight aanpassen naar je eigen wensen.
Daarna
code:
1
update-rc.d boblight defaults

Daarna start je boblight init script op in je normale bootproces.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

CurlyMo schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:26:
[...]

Ik weet niet hoe goed je linux kennis is, maar zoek eens op init scripts.
Korte uitleg:
code:
1
cp /etc/init.d/skeleton /etc/init.d/boblight

/etc/init.d/boblight aanpassen naar je eigen wensen.
Daarna
code:
1
update-rc.d boblight defaults

Daarna start je boblight init script op in je normale bootproces.
Tnx! Wist niet dat er een skeleton script was.Ben er nu bijna. Alleen start sickbeard,sabnzbd en couchpotato niet meer op als ik dat init script draai. Heeft er denk ik mee te maken dat het bootlightd init script blijft lopen(ik roep bootlightd direct aan) waardoor de andere init scripts niet aan bod komen. Denk de oplossing zelf wel te kunnen vinden:)

Als het allemaal draait ziet het er geweldig uit. Snap niet dat ik het nooit eerder heb gedaan :P . Alleen de muur kan wel weer een ander likje verf gebruiken. Het weerkaatst de ledjes net wat te veel waardoor je ze kan zien zitten als ze aanstaan. Niet zo mooi:P

[ Voor 25% gewijzigd door tomk94 op 25-10-2012 19:24 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
tomk94 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:17:
[...]

Tnx! Wist niet dat er een skeleton script was.Ben er nu bijna. Alleen start sickbeard,sabnzbd en couchpotato niet meer op als ik dat init script draai. Heeft er denk ik mee te maken dat het bootlightd init script blijft lopen(ik roep bootlightd direct aan) waardoor de andere init scripts niet aan bod komen. Denk de oplossing zelf wel te kunnen vinden:)

Als het allemaal draait ziet het er geweldig uit. Snap niet dat ik het nooit eerder heb gedaan :P . Alleen de muur kan wel weer een ander likje verf gebruiken. Het weerkaatst de ledjes net wat te veel waardoor je ze kan zien zitten als ze aanstaan. Niet zo mooi:P
Nou als je zin hebt mag je er wel wat beelden van maken, ben benieuwd!
Hoe kom je zo snel aan die LED's, aangezien je 22 oktober postte dat je een bestelling had geannuleerd?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Wie kan mij met het volgende probleem helpen?

Ik heb nu boblight op windows7 met XBMC werkend tot 255 channels.
Ik zou graag naar 342 channels willen zodat ik alle leds kan gebruiken die achter de tv zitten.

Weke instellingen moet ik aanpassen zodat dit gaat werken.
Dit had ik zelf al gevonden maar ik weet niet wat ik er mee moet doen:

channels
Specifies the number of channels the device has, this setting is mandatory.

Dit lijkt me duidelijk aanpassen naar aantal wat je gebruikt.

bits
Specifies the number of bits per channel, this only applies to momo, atmo and karate devices, this setting is optional, the default is 8.
Boblight will only send the number of bytes needed to hold the number of bits, in big endian format, so for 1 to 8 bits it will send one byte, for 9 to 16 it will send two etc.

Geen idee wat ik hier achter moet zetten ik heb ledstrips met ws2801IC 1 per led.

max
This is the same as the bits value, except you specify the maximum output value, so that you're not limited to bits^2-1.
This setting is optional, the default is 255.

Ook hier geen idee wat ik er achter moet zetten.

In de bijlage mijn werkende boblight.conf voor 255 kanalen die nu op 3/4 van de tv stopt :'(
en een demo snel en demo langzaam.

https://www.dropbox.com/sh/rvrwkei0ywhbq3v/Ft_9iyJv77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
De firmware aanpassen, atmo kan maar 256 kanalen aan, aangezien het aantal kanalen in een enkele byte wordt verstuurd.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
bobo1on1 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:54:
De firmware aanpassen, atmo kan maar 256 kanalen aan, aangezien het aantal kanalen in een enkele byte wordt verstuurd.
En hoe doe ik dat dan?

Of is het verstandiger om terug te gaan naar 255 kanalen en de leds aan de onderkant deels te laten vervallen

[ Voor 18% gewijzigd door silvester6 op 26-10-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Wat voor controller heb je nu gebruikt?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
heb nu een arduino uno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Met welke firmware? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
zal ik even bij in de dropbox map zetten

Edit: staat er nu bij in

https://www.dropbox.com/sh/rvrwkei0ywhbq3v/Ft_9iyJv77

[ Voor 54% gewijzigd door silvester6 op 26-10-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Hm, volgens mij kun je gewoon in boblight.conf het protocol op momo zetten en de prefix op FF 00 00 1 56, dan zou hij het moeten doen met 342 kanalen.

[ Voor 6% gewijzigd door bobo1on1 op 26-10-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Alle leds doen dan van alles behalve wat ze moeten doen. hij stopt ook bij led 84. Ik zit wel met Windows 7 en XBMC. Dacht dat de perfix dan altijd op FF moest staan maar dan doet die het ook niet.
Op 255 kanalen doet die nog steeds goed op atmo.
Pas ik atmo aan naar momo doet hij het ook niet met 255 kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Hm, in die firmware is wat code weggehaald, nu kan hij maximaal maar 256 kanalen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Welke firmware zou dan wel werken ik heb ook de orginele nog voor open elec maar die werkt weer niet onder windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Als de originele onder openelec werkt dan zou die ook prima op windows moeten werken met dezelfde boblight.conf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
schumi2004 schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:48:
Denk wel dat ik je helpen kan ;)
(edit: Mijn eerste gedachte gaat uit naar het verkeerd geladen pde bestand?)
Welke OE versie draai je? (Niet dat dat veel zou moeten uitmaken maar voor het geval dat).
Ik zal mijn stappen van begin af aan uit schrijven zodat er geen misverstand kan ontstaan (hoop ik), ik had overigens onder geen enkele OE versie problemen met boblight (heb wel andere mensen gezien met wel issues)

Wat ik doe voor OpenELEC op mijn Zotac AD02:
Ik laad het juiste PDE bestand voor mijn Arduino (LEDStream.pde met led test verwijderd)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  // uint8_t testcolor[] = { 0, 0, 0, 255, 0, 0 };
  // for(char n=3; n>=0; n--) {
  //   for(c=0; c<25000; c++) {
  //     for(i=0; i<3; i++) {
  //       for(SPDR = testcolor[n + i]; !(SPSR & _BV(SPIF)); );
  //     }
  //   }
  //   delay(1); // One millisecond pause = latch
  // }

LEDStream.pde: http://pastebin.com/qXJBHa3t

Vervolgens download ik in OpenELEC de beide boblight addons (die van OpenELEC (deamon) en XBMC Boblight) en geef een reboot zodat de folder in addon_data beschikbaar is (of manual aanmaken Userdata\addon_data\service.multimedia.boblightd) en plaats hier mijn 50 leds config in http://pastebin.com/4HE5115Q

Pas eventueel de config aan van XBMC Boblight naar custom met volgende settings (staan ook in boblight.conf):
code:
1
2
3
4
5
#speed          75
#interpolation  1
#saturation     2
#value          6
#threshold      50

En geef vervolgens een reboot en voila we hebben licht :P

Alleen geen X11 (voor menu enzo) want dat werkt (nog) niet op een Fusion based system!

Voor Windows 7 doe ik het volgende:
Install XBMC Eden
Download pakketje gevonden hier http://forum.xbmc.org/sho...31&pid=1147257#pid1147257 pak het uit en plaats daar mijn OE boblight.conf in de folder met de OUTPUT aangepast naar /dev/com4 (mijn Arduino zit op COM4) en pas eventueel de start.bat file aan naar de juiste lokaties.

Laad de aangepaste LEDstream.pde voor Windows gevonden hier in mijn Arduino UNO R3

Start de Arduino software om de COM4 te activeren en sluit deze weer af waarna ik de start.bat uitvoer uit eerder gedownloade bestand (moet ik nog iets op verzinnen zodat dat geautomatiseerd gaat).

XBMC gestart en stel de settings in XBMC Boblight net zo in als ik eerder gedaan had maar is niet noodzakelijk!

En voila we hebben k*t licht!

Hoop dat het beetje duidelijk is? ;)
In deze post wordt aangegeven dat voor windows een aangepaste PDE ingeladen moet worden.
Ik ga der morgen maar weer mee verder nu eert een biertje pakken. Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

yorkick schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:25:
[...]

Nou als je zin hebt mag je er wel wat beelden van maken, ben benieuwd!
Hoe kom je zo snel aan die LED's, aangezien je 22 oktober postte dat je een bestelling had geannuleerd?
Heb order geanulleerd en uiteindelijk alles bij floris.cc besteld. Wel een stuk duurder, maar wel binnen 1-2 dagen binnen en goede service:).

Ben nu weekendje weg, maar ga als ik terug ben wel eens een filmpje maken:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Silvester

Dan kan je veel beter de uitleg van een paar posts daaronder volgen. Dit aangezien Shumi aan mij uitlegde waarom het bij hem onder Windows ruk werkte. Weet trouwens niet of het bij hem nu goed is. Afin, hier is mijn post en daar staat alles in wat je nodig hebt!

Tiwazz in "DIY Ambilight howto?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 08:34:
@Silvester

Dan kan je veel beter de uitleg van een paar posts daaronder volgen. Dit aangezien Shumi aan mij uitlegde waarom het bij hem onder Windows ruk werkte. Weet trouwens niet of het bij hem nu goed is. Afin, hier is mijn post en daar staat alles in wat je nodig hebt!

Tiwazz in "DIY Ambilight howto?"
Zou er nog op terug komen maar helaas is er na die post niet veel meer van gekomen.
Ik zal er weer eens aandacht aan gaan besteden volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Tiwazz het werkt bij mij perfect onder windows alleen maar tot 255 kanalen.

Als ik jou link uitpak is alles gemaakt voor openelec (.ino en boblightd). Weet je zeker dat dit de windows versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
silvester6 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:44:
Tiwazz het werkt bij mij perfect onder windows alleen maar tot 255 kanalen.

Als ik jou link uitpak is alles gemaakt voor openelec (.ino en boblightd). Weet je zeker dat dit de windows verzie is?
Ja dit is voor Windows, gebruik deze zelf onder Windows!

@Shumi

Ik betrap mezelf er ook op dat ik geen tijd heb besteed aan het werkend krijgen onder openelec, drukdrukdruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-07 00:57
Ik heb heel wat replys gelezen op dit onderwerp maar ik snap een ding niet. Hoe wil de arduino weten naar welke led hij een bepaalde kleur moet stuuren? is de usb van de arduino met de usb ingang van de tv gekoppelt of ik mis iets in mijn filmpje :P

Ik zie :
Ledstring
Arduino
Voeding ?

mvg Sjoerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Sjoerd K schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:17:
Ik heb heel wat replys gelezen op dit onderwerp maar ik snap een ding niet. Hoe wil de arduino weten naar welke led hij een bepaalde kleur moet stuuren? is de usb van de arduino met de usb ingang van de tv gekoppelt of ik mis iets in mijn filmpje :P

Ik zie :
Ledstring
Arduino
Voeding ?

mvg Sjoerd!
Niet dat ik zelf een expert ben.. mijn spullen zijn onderweg, maar de Arduino is gekoppeld aan je pc door middel van USB. Op je pc laat je scripts en plugins draaien die doorgeven aan je Arduino welke kleuren/brightness etc. de LED's moeten geven. Vandaar dat dit DIY Ambilight ook alleen op HTPC / PC's werkt, en niet op een standalone televisie. Correct me if i'm wrong.

Edit: Zelf nog een vraagje, qua voeding, begreep dat 5v 2a genoeg was voor 25 LED's. Is het mogelijk om een telefoon/camera oplader te gebruiken (te strippen)?

[ Voor 9% gewijzigd door yorkick op 29-10-2012 11:06 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
yorkick schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:26:
Edit: Zelf nog een vraagje, qua voeding, begreep dat 5v 2a genoeg was voor 25 LED's. Is het mogelijk om een telefoon/camera oplader te gebruiken (te strippen)?
Je zult dan toch even de gegevens van de telefoon oplader moeten geven. Ik denk persoonlijk niet omdat een telefoon lader meestal maar een paar miliampére zijn. Als je het gaat proberen wil ik er iig niet bij zijn:P Ik denk dat je hem beter direct kunt weg gooien ipv de wikkelingen te gaan opstoken :P

Bedankt over de info dat er een pc bij moest. wat eigenlijk best jammer is. Ik ga eens kijken of ik er iets anders voor kan maken!

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Edit: Kameraad van mij zegt maar hoe krijgt de pc dan gegevens van je tv? via een hdmi port ?

[ Voor 11% gewijzigd door Sjoerd K op 29-10-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 14:11
Volgens mij ga je dat ook niet redden met een telefoonoplader of je moet nog een oud bakbeest hebben uit de jaren tachtig.
Kijk gewoon op je oplader, daar zie je bijvoorbeeld staan 4.75V===0.55A dus lang niet genoeg amperes.
En mocht je er toch 1 hebben dan hoef je alleen de kabel aan te passen in een plus en min draadje.
Ik wil wel even zoeken naar een geschikte adapter, moment.

Deze bijvoorbeeld, die heeft 2.5 A dan hou je nog een beetje over aan de ruime kant :
http://www.popelectronics...seerd-p.sup.smp5v2a5.html

[ Voor 18% gewijzigd door kitao op 29-10-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
kitao schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:03:
Volgens mij ga je dat ook niet redden met een telefoonoplader of je moet nog een oud bakbeest hebben uit de jaren tachtig.
Kijk gewoon op je oplader, daar zie je bijvoorbeeld staan 4.75V===0.55A dus lang niet genoeg amperes.
En mocht je er toch 1 hebben dan hoef je alleen de kabel aan te passen in een plus en min draadje.
Ik wil wel even zoeken naar een geschikte adapter, moment.

Deze bijvoorbeeld, die heeft 2.5 A dan hou je nog een beetje over aan de ruime kant :
http://www.popelectronics...seerd-p.sup.smp5v2a5.html
Ok bedankt. Ja ik meende ergens op zolder nog wel wat oude opladers/adapters hebben liggen. Niet persé een telefoon oplader. Het ging mij er meer om dat als het 5v is het altijd gaat werken als je het kabeltje stript. Maar dat lukt dus wel? Gewoon de plus en min vinden en eventuele andere niet gebruiken?
Sjoerd K schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:58:
[...]

Edit: Kameraad van mij zegt maar hoe krijgt de pc dan gegevens van je tv? via een hdmi port ?
Er komt geen data van je TV? Het Ambilight werkt óp én via je (HT)PC.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 14:11
yorkick schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:21:
[...]
Ok bedankt. Ja ik meende ergens op zolder nog wel wat oude opladers/adapters hebben liggen. Niet persé een telefoon oplader. Het ging mij er meer om dat als het 5v is het altijd gaat werken als je het kabeltje stript. Maar dat lukt dus wel? Gewoon de plus en min vinden en eventuele andere niet gebruiken?
Nee, 5V alleen is niet genoeg.
Als je een adapter hebt die 5V kan leveren maar slechts 0.5A dan heb je voor jouw toepassing niet genoeg (5V,2A)
Sterker nog, dan blaas je je adapter op.
Heb je een adapter die 5V 10A kan leveren dan is er geen probleem want de adapter geeft toch niet meer stroom als er gevraagd wordt.
Heb je een adapter die 3V 5A kan leveren dan haal je de spanning niet en zullen ook de leds niet fel genoeg branden wrs.
Ik zoek nog wel een site voor je op waar dit allemaal uitgelegd wordt.

deze bijv.
http://www.popschoolmaast...rs.php?menu=menuBasgitaar

Ps, het plus en min symbool is ook op de adapter aangegeven :
Wikipedia: Polarity symbols
en anders is dit makkelijk met een multimeter na te gaan

[ Voor 12% gewijzigd door kitao op 29-10-2012 16:07 . Reden: ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
yorkick schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:21:
Er komt geen data van je TV? Het Ambilight werkt óp én via je (HT)PC.
Daar kwam ik gister ook achter, Dat is eigenlijk wel heel jammer want dan werkt de ambilight enkel als je je pc gebruikt.

Ik ga eens kijken of het mij lukt om een plug en play setje te maken wat het signaal van de hdmi poort pakt van je tv en een arduino. Als mij dat lukt kan ik ook mijn uitzendingen die over de kabel komen met ambilight zien.

Desnoods ga ik wat in mijn hok prullen en een printje ontwikkelen! Jullie horen nog van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zo makkelijk is dat niet Sjoerd, ik ben er al even mee bezig maar voor HDMI mag je flink uitpakken helaas.

Is er trouwens alvast interesse in de niet-standalone basisset die ik hier heb liggen? Klein printje van +/-3x5cm met voeding + USB ingang en LED-Strip uitgang die je achter je scherm plakt. Volledig gesoldeerd. Lekker compact, dedicated met ARM processor en als hij beschikbaar komt(nog geen 100% garantie) dan uitbreidbaar met standalone set.

[ Voor 63% gewijzigd door LED-Maniak op 29-10-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
LED-Maniak schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:38:
Zo makkelijk is dat niet Sjoerd, ik ben er al even mee bezig maar voor HDMI mag je flink uitpakken helaas.
Jep daar was ik ook al achter gekomen :P ik lees voortdurend door en kom steeds meer te weten. Ik heb iets gevonden dat met S-Video werkt ook heb ik wel iets wat met RGB component stekkers werkt. Ik lees nog even verder voordat ik stappen onderneem!

Sjoerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
Berekent de arduino aan welke zijde hij welke kleur moet uitgeven aan de leds ?

Of waar was dat script voor wat op de pc gedraaid word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nee, Arduino geeft alleen maar signalen door aan de lampjes die het ontvangt van software (boblight, AtmoWin). De software krijgt het weer van andere sofware of berekent het zelf door steeds screenshots te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
Ik heb hier een hdd recorder van conceptronic waar ik RGB signal in kan laten gaan en wat ook weer RGB signal uit stuurt, Ik ga het eens kijken of ik het signaal wat er uit komt te gebruiken voor mijn arduino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Voor een fatsoenlijke weergave is de ADC van een arduino niet toereikend. Ik heb dit reeds ook in het verleden gedaan en met veel 'signal massage' kon ik iets redelijks voor elkaar krijgen(gebruikte hier zelfs 2 AVR's voor die ook op de arduino zitten). Zeker bij resoluties die vandaag de dag gangbaar zijn is dit niet realistisch ivm. sampleclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
TV capture card in een pc zou ook nog kunnen, al heb je dan wel weer een pc nodig, en dat werkt als nog niet met hdmi, er zijn wel hdmi capture cards maar die kunnen weer geen hdcp decoden afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
LED-Maniak,

Kan je je product miss wat duidelijker omschrijven? miss heb ik wel interesse ben der nu toch al mee aant prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Zou je eigenlijk ook niet iets kunnen maken met de Raspberry Pi? Die de boel laten berekenen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
sontax schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:52:
[...]

Als ik het goed begrijp is dit dus een soortje kastje als vervanger voor arduino ? Maar nog wel de mogelijkheid om zelf voor een soort led strip te kiezen ?

Zoja dan intresse.
Ben opzoek naar een kastje ala Arduino die het programmeer gedeelte regelt maar wil wel eigen keuze hebben in led verlichting.
Correct, kleine controller waar je de pixel strip naar keuze op kan aansluiten. Via een stukje software op de computer kan je instellingen aanpassen. Programmeren niet nodig :)
silvester6 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:00:
LED-Maniak,

Kan je je product miss wat duidelijker omschrijven? miss heb ik wel interesse ben der nu toch al mee aant prutsen
Fototje zegt meer dan 1000 woorden! Links zit de USB- en voedingsconnector. Rechts de LED-Strip aansluiting. Aan de achterkant zie je een strip met aansluit pinnen, op de tweede foto zie je een secundaire controller die je er aan kan klikken in een keten. Deze controllers zijn bijvoorbeeld bruikbaar voor standalone, wireless, etc. Rechts van de LED-Strip aansluiting zit nog een mogelijkheid tot het aansluiten van een infrarood ontvanger voor bijvoorbeeld een logitech harmony.

Afbeeldingslocatie: http://prive.protoart.net/LC2%20controller.jpg

Afbeeldingslocatie: http://prive.protoart.net/extension.jpg

Deze controller werkt niet op een avr/arduino/pic maar op ARM architectuur zodat je wat meer beeld processing/data verwerking(zoals externe communicatie) kan doen. Veel mogelijk dus!

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 31-10-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
Mooi printje, Heb je dat zelf gemaakt? Ik hoop dat ik het binnen kort zie met een coax in / out connecter zodat er geen pc meer nodig is!

good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@LED-Maniak
Nu bevalt mijn huidige Arduino perfect maar ik zou het graag ten alle tijde willen hebben in XBMC menu enzo waat nu niet gaat vanwege AMD zooi, daarnaast klinkt de Harmony IR oplossing ook als muziek in mijn oren, als ik er vervolgens mijn huidige leds (WS2801) aan kan hangen dan heb je aan mij een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@schumi, wat bedoel je precies met "ten alle tijden willen hebben in XBMC menu enzo"?
En wat doet AMD zooi dat hetgeen je wilt niet werkt of wat doet ie niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Mooie print led-maniak kan niet wachten :D. Een ding wat ik mis via wat haalt de printje zijn kleure codes op? Ik zie geen hdmi of analoge kabel in op net printje dus via welke port komt de informatie binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR._.CAT
  • Laatst online: 22-07 08:27
Ben momenteel ook bezig met een Ambilight op basis van Adalight, OpenOLEC + BobLight + XBMC.
Alles werkt inclusief de led verlichting. Alleen zit ik met het volgende, veel fora heb ik afgespit naar verschillende configs en instellingen. Tevens ook config van Tiwazz en schumi2004 uitgeprobeerd.

Nu heb de config van schumi2004. Maar ik vroeg me af hoe je deze conf via de calculator hebt weten op te bouwen. Of heb je de config zelf opgebouwd? Want als ik via de calculator mijn settings erin zet krijg ik na het opnieuw opstarten van de boblight daemon verlichting die groot en aanwezig is. Op zich wel mooi en de kleuren kloppen ongeveer maar lang niet goed. Maar gebruik ik de config van schumi2004 welke niet voldoet aan mijn led configuratie, maar gewoon om te kijken wat die doet met mijn plaatsing van leds, zijn de kleuren bijna exact dezelfde als het uit te zenden videobeeld.

Zelf heb ik:

Top: 18 LED
Left: 11 LED
Right: 10 LED
BottomLeft: 8 LED
BottomRight: 7 LED

Dit moet ik zelf tevens nog aanpassen.. Moet nog een houten frame bouwen met nog 50 LEDs extra, ik ben namelijk in het bezig van een 51" plasma tv Samsung E8000. Het frame zoals ik het nu van karton heb is ingesteld op 108cm breedte x 60cm hoog.

Heeft iemand misschien wat tips? Alvast bedankt!

**UPDATE**
Inmiddels zelf al een oplossing gevonden. Heb gebruik gemaakt van de tool "BoblightConfigTool", hier kan je alle instellingen inzetten zoals je deze normaal in je boblight.conf hebt staan. Vervolgens vul je in hoeveel leds je gebruikt per kant van je tv (Top, Bottom, Left, Right, BottomLeft, BottomLeft). Je kan tevens ook de richting instellen van waaraf de leds moeten worden opgeslagen in het te genereren boblight configuratie bestand. Maar omdat ik zelf de leds vanaf BottomLinks met de klok mee heb staan moest ik de volgorde handmatig aanpassen. Via de BoblightConfigTool kon ik de richting van BottomRight met de klok mee selecteren. Daarna handmatig in het bestand de BottomRight onderaan het bestand gezet, en zelf een script gebouwd welke de benummering van de ambilight channels goed zet.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A6ot8snCMAAN5rL.png:large

Het werkt nu al stuk beter, nu nog de finishing touches aan de saturation, threshold en speed bijstellen.

**UPDATE VIDEO**
De video een beetje bewerkt zodat deze er wat beter uitkomt met reallife. Duurt waarschijnlijk paar uurtjes voordat youptube deze er doorheen heeft gekijlt.

[ Voor 31% gewijzigd door MR._.CAT op 02-11-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
@DJFXMA Dat is wel een mooi programma :D, Ik vind wel dat je de leds veel te fel hebt ik denk dat als de film af is nog de hele avond die leds op je netvlies gebrand staan :P

Love makes a house a home :)

Ons ma wil graag ook ambilight hebben en ik weet inmiddels goed hoe ik het moet maken maar dit moet ook werken met de uitzendingen over kabel. Nu moet ik iets zien te vinden met een PCI TV Tuner card dat ik het signaal van de kabel naar de PC kan laten lopen en daar een light berekening op kan maken.

Ik weet niet of het andere al is gelukt om een tv tuner card te gebruiken voor ambilight met ook de kabel uitzendingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR._.CAT
  • Laatst online: 22-07 08:27
Sjoerd K schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 02:25:
@DJFXMA Dat is wel een mooi programma :D, Ik vind wel dat je de leds veel te fel hebt ik denk dat als de film af is nog de hele avond die leds op je netvlies gebrand staan :P

Love makes a house a home :)

Ons ma wil graag ook ambilight hebben en ik weet inmiddels goed hoe ik het moet maken maar dit moet ook werken met de uitzendingen over kabel. Nu moet ik iets zien te vinden met een PCI TV Tuner card dat ik het signaal van de kabel naar de PC kan laten lopen en daar een light berekening op kan maken.

Ik weet niet of het andere al is gelukt om een tv tuner card te gebruiken voor ambilight met ook de kabel uitzendingen?
De lichten lijken een stuk feller op de opgenomen video dan in het echt. In het echt ziet het er perfect uit en heb je ook zeker geen verbrand netvlies. Het is aardig lastig om met een Galaxy S3 de beelden goed op te nemen, en ben helaas niet in het bezit van een spiegelreflex.

Als je een PC hebt met TV Tuner card dan zou je deze als het goed is kunnen toevoegen aan XBMC. Weet niet precies hoe of wat, aangezien ik zelf niet beschik over een TV Tuner card. Maar via XBMC zouden de beelden volgens mij weer opgepakt moeten kunnen worden via boblight.

**UPDATE** HDMI Capture card - (geen HDCP)
http://www.dvscene.nl/encoderen/hdmi-capturekaart.html
Afbeeldingslocatie: http://www.dvscene.nl/images/stories/reviews/IntensityPro.jpg

**UPDATE 2** Anysee N7 - TV kijken onder XBMC
http://www.xbmcfreak.nl/anysee-n7-tv-kijken-onder-xbmc-zonder-poespas
Afbeeldingslocatie: http://www.xbmcfreak.nl/wp-content/uploads/2012/02/anysee_1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door MR._.CAT op 02-11-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op donderdag 01 november 2012 @ 03:45:
@schumi, wat bedoel je precies met "ten alle tijden willen hebben in XBMC menu enzo"?
En wat doet AMD zooi dat hetgeen je wilt niet werkt of wat doet ie niet?
Op dit moment schijn je met een AMD niet gebruik te kunnen maken van X11 wat ervoor zorgt dat je ook in je menu ed Ambilight heb en niet alleen tijdens video playback. Kan wel even opzoeken wat er precies aan scheelt, iig een driver issue van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik neem aan dat je dan doelt op een niet Windows (7) driver issue want bij mijn E-350 reageren de lichten die ik nu nog gebruik (AMBX) wel binnen het XBMC menu. Het lijkt me dat het dan geen DX11 probleem is maar wat anders? Mogelijk doel je op een driver conflict met DX11 en de driver die gebruikt wordt voor de LED verlichting die jij gebruikt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
Ik moet hier ergens een tv tuner ding hebben liggen :P moet het alleen even goed zoeken. zal eens kijken of het mij lukt ( ben niet goed met video bewerking )

@DJFXMA

Die N7 is wel een mooi apparaat zeg. Maar toch erg prijzig, kan ik beter mijn tv verkopen en een van phillips gaan kopen heb ik garantie en weet ik zeker dat het werkt :P

@ALL

Dat XBMC is een programma of wat moet ik me er bij voor stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XBMC is freeware Media Center software.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/xbmc/homeskin2.jpg

Voor diverse platformen beschikbaar;

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:18:
Ik neem aan dat je dan doelt op een niet Windows (7) driver issue want bij mijn E-350 reageren de lichten die ik nu nog gebruik (AMBX) wel binnen het XBMC menu. Het lijkt me dat het dan geen DX11 probleem is maar wat anders? Mogelijk doel je op een driver conflict met DX11 en de driver die gebruikt wordt voor de LED verlichting die jij gebruikt?
Idd OpenELEC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

jammer dat veel toepassing via XBMC lopen, ik ben eigenlijk opzoek naar een setje wat ik gewoon tussen een HDMI poort aan kan sluiten om vervolgens van Ambilight te genieten.... Ik wil een andere TV, heb nu een Philips Ambilight, maar het gaat vermoedelijk geen Philips weer worden. Ben dus opzoek naar een eenvoudig systeem wat ik er zo tussen kan hangen en achter de tv kan plakken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

I rest my case :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:45:
jammer dat veel toepassing via XBMC lopen, ik ben eigenlijk opzoek naar een setje wat ik gewoon tussen een HDMI poort aan kan sluiten om vervolgens van Ambilight te genieten.... Ik wil een andere TV, heb nu een Philips Ambilight, maar het gaat vermoedelijk geen Philips weer worden. Ben dus opzoek naar een eenvoudig systeem wat ik er zo tussen kan hangen en achter de tv kan plakken.
Tot nu toe bestaat dat niet, maar als je 1 of 2 pagina's terugbladert in dit topic zie je dat er hard aan wordt gewerkt!

[ Voor 6% gewijzigd door mrwolf op 02-11-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bullet NL schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:45:
[knip]

Ben dus opzoek naar een eenvoudig systeem wat ik er zo tussen kan hangen en achter de tv kan plakken.
Ik denk dat wel allemaal op zoek zijn naar zo'n oplossing :)

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 02-11-2012 14:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

mrwolf schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:49:
[...]

Tot nu toe bestaat dat niet, maar als je 1 of 2 pagina's terugbladert in dit topic zie je dat er hard aan wordt gewerkt!
Ik heb dat "ding" ook gezien en dat bericht gelezen, maar ik las alleen iets over een USB aansluiting.... Maar goed, even afwachten dus. Ik had het idee dat ik ooit een dergelijk systeem op een beurs had gezien maar kan er nu op het hele internet niets meer van terug vinden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
Heeft er iemand een TV Tuner voor op de pc ? en het ambilight systeem met XBMC en arduino ?

Zou ik graag willen vragen of hij/zij het even uit kan proberen om ook uitzendingen van de kabel kan zien met ambilight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Eens tijd om mijn setup te posten, niet erg DIY maar wel lekker veel licht. Heb diverse RGBW dmx lampen die worden aangestuurd via send the light.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
@Dalus

Die camera van je is een beetje claustrofobisch niet xD ? Moet je die zonne wering bij die fiets zien :P
Wel goeie muziek maar ik denk dat het niet prettig zal zijn met een film of iets dergelijks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Bullet NL schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:06:
[...]

Ik heb dat "ding" ook gezien en dat bericht gelezen, maar ik las alleen iets over een USB aansluiting.... Maar goed, even afwachten dus. Ik had het idee dat ik ooit een dergelijk systeem op een beurs had gezien maar kan er nu op het hele internet niets meer van terug vinden.
Die zit er op om een en ander te kunnen configureren en firmware updates te doen. De eerste foto is de standaard set die op USB werkt(zoals wat hier gebruikt wordt met een arduino). Op de tweede foto zie je work in progress van een standalone inklik print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
LED-Maniak schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:32:
[...]

Die zit er op om een en ander te kunnen configureren en firmware updates te doen. De eerste foto is de standaard set die op USB werkt(zoals wat hier gebruikt wordt met een arduino). Op de tweede foto zie je work in progress van een standalone inklik print.
Dus je bent er mee bezig dat deze ook op uitzendingen gaat werken? misschien via hdmi of coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Sjoerd K schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:43:
[...]

Dus je bent er mee bezig dat deze ook op uitzendingen gaat werken? misschien via hdmi of coax?
Volgens mij is dat sowieso niet mogelijk als ik het goed heb? Jij wilt heel graag ambilight tijdens het normale TV kijken. De enige manier, volgens mij, is zoals DJXFMA dat beschreef. Via een TV-kaart in je htpc of andere hardware oplossingen.

Via coax lijkt het me sowieso niet mogelijk, die geeft geen te coderen informatie lijkt me. HDMI zou qua data kunnen, maar hoe vertel je je TV dat hij iets met HDMI moet doen, als je gewoon via de ingebouwde tuner televisie aan het kijken bent?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
correct, om dat voor elkaar te krijgen zal je via een externe decoder signaal binnen moeten krijgen en dan splitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
We hebben op de tv in de woonkamer nog een decoder kastje staan daar komt coax signaal in en gaat via scart weg. Nu zit ook op die decoder een coax signaal uit ik weet niet of ik daar iets mee kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Sjoerd K schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:00:
@Dalus

Die camera van je is een beetje claustrofobisch niet xD ? Moet je die zonne wering bij die fiets zien :P
Wel goeie muziek maar ik denk dat het niet prettig zal zijn met een film of iets dergelijks :P
Haha ja daar heeft die go pro wel vaker last van. Voor film zet ik de fade snelheid wat trager, oogt het rustiger en is het prima film kijken :)

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Misschien moet je even dit topic goed doorlezen, dan zul je antwoord krijgen op al je vragen...
Pagina: 1 ... 32 ... 63 Laatste