@schumi2004
Mocht de settings van bobo1on1 niet werken hier mijn configuratie voor boblight onder windows:
https://www.dropbox.com/s...xr/Boblight%20Windows.zip
Deze zip file bevat twee mappen:
Boblight
Ledstream_Boblight
Allereerst de .pde op je arduino zetten die in de map Ledstream_Boblight staat. Deze is ook aangepast zodat het testpatroon niet verschijnt en nog wat meer zodat het onder windows werkt. Daarna open je de map Boblight en daarin het Boblight.conf. Hierin wijzig je je com poortnummer naar de compoort van je arduino. Bij mij is dit "com3" wellicht bij jou "com4" of iets anders.
Hierna plak je je lights uit jou huidige boblight.conf over die van mij (ik heb een 25LED setup). De rest laten staan zoals het is. (Tenzij het werkt en je wilt kleuren aanpassen ofc.)
Nu start je het boblight.bat bestand of de snelkoppeling Boblight Starten deze verwijst naar het boblight.bat bestand. Deze start de Daemon en Getpixel achter elkaar (eerst Daemon 1sec. pauze dan Getpixel).
En dan LICHT. Hoop dat dit werkt voor je.
Edit:
Nou ik snap er niks van hoor. Jou omschrijving gevolgt, werkte! Ik blij, config aangepast dat deze mijn LED config bevat herstart. Top werkt prima de kleuren moeten nog wat afgesteld worden maar verder perfect. Ik ga even naar beneden en laat mijn desktop aan kom terug, boblight stuk.
Arduino opnieuw geflasht, boblight.conf opnieuw geplaatst, meerdere malen herstart, niks!
Dit had ik dus voorheen ook en kan niet begrijpen waarom dit gebeurt.
Buiten dit probleem lijkt binnen openelec mijn audio niet geheel goed te gaan altijd. Ik gebruik een Asus Xonar XD over de SPDIF poort. Nou heb ik met het commando aplay -l gekeken welke nummering deze geluidskaart krijgt én welk nummer de poort heeft. Dit was kaart 0 en poort 1. Dus bij geluidsinstellingen aangepast en op custom gezet met de volgende waarde: plughw;0,1. Dit werkt, Top.
Nu herstart ik mijn systeem een aantal keren en werkt het geluid niet meer. Controlleer ik dit met aplay -l is het 1,1 geworden. herstart -> 0,1. is er een manier om dit vast te zetten?
Nu dacht even dat dit ook zo zou zijn met betrekking tot de arduino port, echter geeft deze in de logs constant aan verbonden te zijn. Ook als ik de USB kabel eruit haal en terug erin stop en het commando dmesg | tail gebruik heeft mijn arduino de poort in gebruik die gedefineerd staat in mijn boblight.conf
Al met al, het werkt.. Even. Idee?
[
Voor 41% gewijzigd door
ndonkersloot op 25-09-2012 22:17
]