DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 31 ... 63 Laatste
Acties:
  • 652.427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Mijn eerste testvideo:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XIp6fvS-0eQ]

96 leds op één 3M WS2801 strip, hangt aan een Arduino nano en een externe voeding. Ik heb een frame achterop gemaakt en daar de strip netjes opgeplakt (33 boven en 19 aan de zijkanten).

Draait op W7 32bit met Lightpack via XBMC rond de 15-20FPS. Kijkt heerlijk weg zo, FPS moet wel goed hoog zijn anders erger je je behoorlijk aan de grote hoeveelheid leds die allemaal een andere kleur geven.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-11 14:51
Megamind schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:31:
Mijn eerste testvideo:
[video]

96 leds op één 3M WS2801 strip, hangt aan een Arduino nano en een externe voeding. Ik heb een frame achterop gemaakt en daar de strip netjes opgeplakt (33 boven en 19 aan de zijkanten).

Draait op W7 32bit met Lightpack via XBMC rond de 15-20FPS. Kijkt heerlijk weg zo, FPS moet wel goed hoog zijn anders erger je je behoorlijk aan de grote hoeveelheid leds die allemaal een andere kleur geven.
Hier heb je nog wat test videos http://dl.dropbox.com/u/6...0Test%20Videos/index.html
HellStorm666 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:49:
Ondanks dat de Arduino UNO R3 nog steeds niet binnen is, heb ik de rest al klaar.

Hier wat foto's

-knip-
Nu wil ik niet lullig doen en al je werk onderuit halen (en van andere) maar ik vind die U-strip oplossing toch echt niks. Als je dan toch geld uit geeft aan een mooi frame met een prijzig materiaal dan zou je toch graag willen dat je de kabels in z'n geheel niet meer ziet toch?
Leuk dat je het draaien kan maar dat is imo helemaal niet nodig. Ik heb het destijds heel simpel opgelost (was eigenlijk tijdelijk) met een simpele plexiglas plaat en het hangt er nog steeds aangezien ik niet zoveel waarde hecht aan de looks van de achterkant van de tv. Maar als ik dan toch moest kiezen tussen alle oplossing die ik gezien heb zou ik wat betreft prijs kwaliteit verhouding toch gaan voor de simpele plak gootjes. Je ziet dan helemaal geen kabels meer en het frame is goedkoop, en ligt van gewicht en mijn inziens netter maar dat is mijn mening. In het kort vind ik het zonde van het geld en je alsnog de kabels zien kunt.

Edit:
Voor de (Boblight) liefhebbers. Hier is mijn boblight.conf http://pastebin.com/skC7Uzn9. de xbmc boblight addon settings staan in de file vermeld. Dit is mijn huidige config en die bevalt goed. Ik zal wel eens paar goeie filmpjes uploaden want die hebben de tweakers hier nog te goed geloof ik.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 28-08-2012 23:03 ]

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11 18:05

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb hoek profiel gebruikt ( L vorm dus) van 20x 20x 2mm.
Kosten voor all het materiaal was maar 37 euro.
Voordeel nu is dat het steviger is, niet geplakt zit (kon bij mij niet doordat de tv niet vlak is) en het kan gericht worden.
Misschien ga ik nog kabel goot gebruiken om de draden weg te werken, maar dit moet ik nog even zien.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• schumi2004
HellStorm666 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:19:
Ik heb hoek profiel gebruikt ( L vorm dus) van 20x 20x 2mm.
Kosten voor all het materiaal was maar 37 euro.
Voordeel nu is dat het steviger is, niet geplakt zit (kon bij mij niet doordat de tv niet vlak is) en het kan gericht worden.
Misschien ga ik nog kabel goot gebruiken om de draden weg te werken, maar dit moet ik nog even zien.
L of U geeft mijn inziens zelfde resultaat maar goed, ziet er wel netjes uit. ;) (op bekabeling na) :P

Edit:
Hier een sample foto van mijn TV achterkant. (note: Om de plaat niet te dicht op de ventilatie kanalen te laten komen zijn er moertjes gebruikt als opvulling om ruimte te laten tussen TV en plaat.)
Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/add8MxrQ.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 28-08-2012 23:52 ]

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 20:26

HaTe

haat niet

Volgens mij win ik nog steeds qua kosten voor het frame. :p Het heeft mij iets minder dan 10 euro gekost en werkt perfect. De looks zijn wel wat minder, maar daar kan eventueel wel wat aan gedaan worden.

Pics staan in dit topic ergens.

Als ik een keer tegen goedkope platte strips aan loop, ga ik het daar wel mee vervangen, omdat de tv dan minder ver naar voren hoeft in mijn geval.

[ Voor 24% gewijzigd door HaTe op 29-08-2012 00:14 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• schumi2004
HaTe schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:12:
Volgens mij win ik nog steeds qua kosten voor het frame. :p Het heeft mij iets minder dan 10 euro gekost en werkt perfect. De looks zijn wel wat minder, maar daar kan eventueel wel wat aan gedaan worden.

Pics staan in dit topic ergens.

Als ik een keer tegen goedkope platte strips aan loop, ga ik het daar wel mee vervangen, omdat de tv dan minder ver naar voren hoeft in mijn geval.
Mij koste het me alleen mijn Arduino setje + 50% leds , ophanging was gratis ;)

Edit:
Waarom kan YouTube mijn videos nou niet fullscreen uploaden/afspelen bleh :(

Edit2:
Gelukt YouTube: Ambilight Test Video (Boblight)

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 29-08-2012 00:42 ]

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11 13:16

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

HaTe schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:12:
Nee hoor, mijn alluminium plaat frame heeft nog minder gekost :P
En met een gaaf design ook nog.

Alhoewel dat niet helemaal eerlijk is, aangezien de plaat allu gedoneerd is O+

Verwijderd

Iemand enig idee wat de levertijd ongeveer is van dx en ledsee??
Ik ben ongeduldig :D en heb een paar dagen vrij dus hoop dat het vandaag binnen komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 10:45 ]

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:44:
Iemand enig idee wat de levertijd ongeveer is van dx en ledsee??
Ik ben ongeduldig :D en heb een paar dagen vrij dus hoop dat het vandaag binnen komt.
dx? week of 2 tot 4.

dx doet bulk zendingen, dat houd in:
Ze wachten net zo lang tot ze een flinke hoeveelheid hebben dat richting de EU moet. (laten we zeggen een pallet).
Daarna stapt een onderbetaalde chinees op zn bakfiets en die brengt het naar europa.

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:45
Hoe kan ik boblight minder gevoelig maken? De leds knipperen veelste veel, het is echt "smooth". En de mensen met boblight; welke software hebben jullie op je arduino. Ik gebruik nu eentje die ik hier heb gevonden.

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:00:
[...]

Hier heb je nog wat test videos http://dl.dropbox.com/u/6...0Test%20Videos/index.html

[...]
Nu wil ik niet lullig doen en al je werk onderuit halen (en van andere) maar ik vind die U-strip oplossing toch echt niks. Als je dan toch geld uit geeft aan een mooi frame met een prijzig materiaal dan zou je toch graag willen dat je de kabels in z'n geheel niet meer ziet toch?
Leuk dat je het draaien kan maar dat is imo helemaal niet nodig. Ik heb het destijds heel simpel opgelost (was eigenlijk tijdelijk) met een simpele plexiglas plaat en het hangt er nog steeds aangezien ik niet zoveel waarde hecht aan de looks van de achterkant van de tv. Maar als ik dan toch moest kiezen tussen alle oplossing die ik gezien heb zou ik wat betreft prijs kwaliteit verhouding toch gaan voor de simpele plak gootjes. Je ziet dan helemaal geen kabels meer en het frame is goedkoop, en ligt van gewicht en mijn inziens netter maar dat is mijn mening. In het kort vind ik het zonde van het geld en je alsnog de kabels zien kunt.

Edit:
Voor de (Boblight) liefhebbers. Hier is mijn boblight.conf http://pastebin.com/skC7Uzn9. de xbmc boblight addon settings staan in de file vermeld. Dit is mijn huidige config en die bevalt goed. Ik zal wel eens paar goeie filmpjes uploaden want die hebben de tweakers hier nog te goed geloof ik.
Plexiglas is zeker een mooie oplossing, maar jij hebt ook een inimi tv. Als ik een 50inch plexiglas moet kopen ben ik denk ik wel wat meer geld kwijt, en het geheel word vrij zwaar. En ik denk dat de tv daardoor de warme minder snel kwijt kan. En dat vind ik bij mijn plasma toch wel belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 10:51 ]

Verwijderd

Ah ok, ik had wel al de dag naar de bestelling een mail dat het verstuurd zou zijn. Even afwachten dus nog.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 10:54 ]

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:50:
[...]

Plexiglas is zeker een mooie oplossing, maar jij hebt ook een inimi tv. Als ik een 50inch plexiglas moet kopen ben ik denk ik wel wat meer geld kwijt, en het geheel word vrij zwaar. En ik denk dat de tv daardoor de warme minder snel kwijt kan. En dat vind ik bij mijn plasma toch wel belangrijk.
50" t.o.v. 40" is idd wel een verschil ja. Qua gewicht en warmte heb je zeker wel een punt, moet nog even kijken of ik er openingen in zaag i.v.m. de warmte (en gewicht) of toch voor een andere ophanging kies en dat zouden dan die plakgootjes worden denk ik.

• HellStorm666

HellStorm666

Arduino is binnen.

Alleen nu...

Draai XBMCbuntu
Heb de Arduino geprogrammeerd op de Windows PC
- arduino.exe -> Bestand, Sketchbook, LEDstream -> Extra, Board, Arduino UNO -> Extra, SerielePoort, maar één keuze -> Uploaden.

Arduino aangesloten op de HTPC, Data, Clock, Ground en USB.
Druk de USB er in, netjes alle pixels gaan R,G,B,

Boblight.conf ingesteld zodat ie de jusite USB pakt (/dev/ttyACM0 bij mij)
Boblight bestand op de juiste plek gezet (/etc/ map)
HTPC opnieuw gestart.

Boblight add-on zegt "Failed to connect to server"
Via putty "sudo boblightd -f"
Die doet netjes z'n ding..
Boblight add-on opnieuw gestart, en die connect netjes.
Alleen krijg ik geen kleuren. Ook niet als ik bij de config in de add-on instel dat ie een constante kleur moet doen.

Wat doe ik fout
en.. moet ik elke keer sudo boblightd -f doen? zo ja, hoe laat ik t script oid dat automatisch doen?

EDIT:
output van Putty zodra ik sudo boblightd -f start:
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/7020/knipselct.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door HellStorm666 op 29-08-2012 20:35 ]

Scientia Potentia Est

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Boblight werkt met 2 delen, De client en de Deamon.
Simpel gezegd: een client - server.

Je XMBC plugin is de client. Die stuurt zijn verhaal door naar de server.
De server stuurt het weer door naar de arduino.

Dus ja, het is wel praktisch als je elke keer je Deamon (server) opstart als je pc opstart.

• HellStorm666

HellStorm666

Okay, logisch eigenlijk.
Script gemaakt welke de deamon automatisch start (zonder su, dus de log zal niet gaan werken)
Tijdens het starten verbind ie nu netjes.
Netjes een R,G,B loop zodra de HTPC start, maar nog steeds geen kleurtjes, zowel statisch als in film niets.

Scientia Potentia Est

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ik wil je toch aanraden even de Boblight/XMBC fora door te lezen. Dan snap je wat meer wat er allemaal gebeurt.

Je arduino verzorgt de RGB loop. Dus zodra die een keertje spanning krijgt, is hij al gelukkig.
Dat gaat compleet buiten de software van de HTPC om.

Je kan even contoleren of je Arduino wel op ttAMC0 zit. Grote kans dat dat niet het geval is.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Misschien spuit elf, maar zit er ergens in dit topic ook nog een handleiding van How to DIY de ambi light? Er zijn ondertussen 120 pagina's (met mijn instellingen) en dat is nogal veel. Of moet ik helemaal niet in dit topic wezen

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• HellStorm666

HellStorm666

Armageddon_2k schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:12:
Ik wil je toch aanraden even de Boblight/XMBC fora door te lezen. Dan snap je wat meer wat er allemaal gebeurt.

Je arduino verzorgt de RGB loop. Dus zodra die een keertje spanning krijgt, is hij al gelukkig.
Dat gaat compleet buiten de software van de HTPC om.

Je kan even contoleren of je Arduino wel op ttAMC0 zit. Grote kans dat dat niet het geval is.
Nog een keer extra gecontroleerd, hij zit als ik via dmesg kijk inderdaad op die poort.
Heb het hele xbmc boblight forum doorgenomen. Snap hoe t werkt, maar hij doet het niet.
Net via de laptop op Windows 8 geprobeerd, dat doet light flow het gewoon.

Hardware is dus 100% zeker goed.
Prefix heb ik bekend met die code in programmer (150 ingesteld aangezien ik 50 leds heb à 3 kanalen) ( instelling voor 50 heb ik ook geprobeerd)

Scientia Potentia Est

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Postius schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:20:
Misschien spuit elf, maar zit er ergens in dit topic ook nog een handleiding van How to DIY de ambi light? Er zijn ondertussen 120 pagina's (met mijn instellingen) en dat is nogal veel. Of moet ik helemaal niet in dit topic wezen
Als je zoekt zijn er een aantal guides te vinden, onder andere mijn tweakblog.

• HellStorm666

HellStorm666

Heb m eindelijk aan de praat gekregen :D
Dependencies als libusb en g++ opnieuw geinstalleerd
boblight deamon opnieuw gemaakt
adalight opnieuw op de arduino gezet
boblight.conf opnieuw geplaatst (eerst de standaard versie, daarna aangepast)

En alles werkt nu :D

[ Voor 28% gewijzigd door HellStorm666 op 31-08-2012 15:12 ]

Scientia Potentia Est

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kijk, da's nog eens een duidelijke demo. d:)b

Testing, one, two ...

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
HellStorm666 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:35:
Heb m eindelijk aan de praat gekregen :D
Dependencies als libusb en g++ opnieuw geinstalleerd
boblight deamon opnieuw gemaakt
adalight opnieuw op de arduino gezet
boblight.conf opnieuw geplaatst (eerst de standaard versie, daarna aangepast)

En alles werkt nu :D

[video]
Netjes! Ziet er goed uit :). Ben wel benieuwd naar ne boblight config? Wil je deze delen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• HellStorm666

HellStorm666

Tiwazz schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:13:
[...]

Netjes! Ziet er goed uit :). Ben wel benieuwd naar ne boblight config? Wil je deze delen?
Zal binnenkort als ik de HTPC weer aan heb en in het linux gedeelte zit de .conf hier plaatsen.
Maar het is in principe gewoon de boblight.conf van 25LED's welke bij de build zit, welke ik aangepast heb naar 50 LED's.

Hier de boblight.conf voor XBMCbuntu met Adalight op de Arduinu UNO R3 en boblightd en boblight op de HTPC

http://pastebin.com/reKXwtyC

[ Voor 14% gewijzigd door HellStorm666 op 03-09-2012 14:47 ]

Scientia Potentia Est

Verwijderd

Alles van dx in binnen, nu nog wachten op het belangrijkste van Ledsee, de ledjes en de arduinu uno. grrrr

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Is er toevallig iemand die zijn ledstrips met dmx sturing wil verkopen.
Ik zou graag ongeveer een 2m40 overbruggen en als ik dergelijke:
http://www.dmx4all.de/DMX...ipe-25cm-12xRGB::552.html
moet kopen + controller(enttec open dmx ethernet of zo) etc komt het mij veel te duur uit

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20

RMX

nl-nl.forum.ibood.com/19937-quintezz_5m_rgb_flexkit_led_strip_met_afstandsbediening/

Beste experts, ik wil in de toekomst een diy ambilight maken. Kan ik deze strips hier voor gebruiken of kan ik beter de besproken strips hier bestellen? Kan iemand dit zien aan de specs?

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ja, maar dan kun je er alleen een Amblone versie van maken, deze heeft max. 4 kanalen (zijkanten, boven en onder).
Met een Adalight versie heb je max. 255(?) kanalen, maar daar heb je andere LED strips/LED's voor nodig.

Je moet ook opletten dat je de juiste Arduino koopt als je de Amblone wilt bouwen, je hebt 3 PWM uitgangen per kanaal nodig, de Uno heeft er maar 6 (2 kanalen dus), als je 4 kanalen wilt zul je bv een Mega 2560 (14 PWM uitgangen) nodig hebben.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20

RMX

Thnx. Ik had al uit de reacties gehaald dat dit niet de beste versie voor Ambilight is.
Kan niet wachten tot mijn huis af is, en ik aan mijn MDF-projectorscherm van 120+ inch + Ambilight kan beginnen 8)

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
@ mrwolf,

Heb jij de in laatste beta's boblight nog aan het werk gekregen met behulp van de response op het OE forum?

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Eoghlear schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:26:
@ mrwolf,

Heb jij de in laatste beta's boblight nog aan het werk gekregen met behulp van de response op het OE forum?
Ik heb nog geen tijd gehad om beta7 te proberen eerlijk gezegd...

• ndonkersloot
Ik heb sinds kort openelec 2 beta 7 geinstalleerd op een USB stick voor mijn desktop echter krijg ik de boblight plugin niet aan de praat. Ik ben weer helemaal rerug naar het begin gegaan en mr. Wolfs blog doorgenomen. Ik had een aangepaste .pde op mijn aduino dus die heb ik weer terug gezet naar die van mr. Wolf. Ook heb ik met ssh de sample.X11 sample weggehaald en mijn windows config in dezelfde map gezet alleen dan output aangepast van "com3" naar wat in de sample staat. /dev/ttyATM0 of in die richting. Echter krijg ik een melding dat de daemon niet kan verbinden.

Is er een commando zodat ik kan zien welke seriele poort gebruikt wordt? Moet ik iets anders nog doen wat ik over het hoofd zie?

Edit:

Zou een Rasberry Pi krachtig genoeg zijn om 1080p content af te spelen op XBMC met de boblight addon en 25 LEDs? Of heb je dan echt iets krachtigers nodig?

[ Voor 10% gewijzigd door ndonkersloot op 11-09-2012 23:00 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Misschien dat een raspberry pi daar wel snel genoeg voor is, alleen werkt de boblight addon niet met de hardware decoder.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• ndonkersloot
bobo1on1 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:13:
Misschien dat een raspberry pi daar wel snel genoeg voor is, alleen werkt de boblight addon niet met de hardware decoder.
Ahw, dat is jammer had tof geweest "alles" in zo'n kleine package. Bedankt voor de snelle reactie.

Nu nog de boblight addon werkend in XBMC op mijn normale desktop (openelec OS). Is er een commando waarmee ik kan zien welke seriele poort mijn arduino gebruikt? De addon meld dat hij geen connectie kan maken...

[ Voor 24% gewijzigd door ndonkersloot op 11-09-2012 23:27 ]

Verwijderd

Hallo daar!

Het lijkt me heel leuk om en ambilight te bouwen voor bij mijn beamer setup. Ik heb geen computer staan met USB, dus moet de video op een andere manier gecaptured.

Vraag: kan dat ook met een vga/hdmi naar USb device bv? Zoiets als dit:
http://www.epiphan.com/products/frame-grabbers/vga2usb/

Groeten, Jasper

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 20:36

HeyDude

Blijven lachen!

welke testvideo heb je gebruikt? wilde mijne ook wel eens finetunen en kjiken of het goed werkt :)

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• KILLorBE
Het is YouTube: Lasershow "Polka" on RGB Projector

Hij is ook te vinden (met wat andere video's) als je de op de link van schumi2004 klikt.

• ndonkersloot
Werkt boblight überhaupt wel onder openelec 2 beta 7. Werkt echt van geen kant :?

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-11 22:16
na een tijdje twijfelen welk project ik nu ga doen heb ik gekozen om ambilights na te gaan maken.

Gister de bestelling gedaan voor 5m ledstrip 5050 RGB SMD.300 leds
Heb hier nog een arduino uno liggen waar ik het mee kan aansturen.
Zal komende weken is gaan verdiepen in dit draadje. Als iemand alvast tips heeft hoor ik dit graag.
Voor nu is het eerst wachten op de strip

Verwijderd

Ik heb de boel aan de gang, het de config file van Mrwolf gebruikt (dank daarvoor) aangezien ik ook 50 leds rondom heb.

Ik vind wel dat die bij bepaalde kleuren flikkert. Hebben meer mensen daar last van? Is daar iets aan te doen?

• KILLorBE
silvester6 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:50:
na een tijdje twijfelen welk project ik nu ga doen heb ik gekozen om ambilights na te gaan maken.

Gister de bestelling gedaan voor 5m ledstrip 5050 RGB SMD.300 leds
Heb hier nog een arduino uno liggen waar ik het mee kan aansturen.
Zal komende weken is gaan verdiepen in dit draadje. Als iemand alvast tips heeft hoor ik dit graag.
Voor nu is het eerst wachten op de strip
Heb je wel de juiste LED strip gekocht voor jou doel?
Als je meer dan 2 kanalen wilt heb je een LED strip met IC's nodig (b.v. WS2801 IC's) of een andere Arduino zoals de MEGA 2560 als je 4 kanalen wilt.
Zie ook mijn eerdere post.

• silvester6
Na vorige week strips besteld te hebben heb ik de 1e strip binnen gekregen. Helaas was ik in mijn enthousiasme niet helemaal scherp.... Wat killorbe al aangeeft. Ik heb de verkeerde strip besteld namelijk niet digitaal. dit is natuurlijk geen probleem want ook zo kan de strip ergens zijn werk wel doen.

Maar ik wil toch graag het ambilight projectje maken dus ben ik ebay gaan afspitten. Na lang zoeken ben ik deze tegen gekomen http://www.ebay.nl/itm/120978394030?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Kan iemand mij vertellen of deze wel goed zijn? voor zover ik het kan zien krijg ik maar liefst 10 meter voor 66 euro en zijn ze digitaal met led 1 ic ws2801

• ndonkersloot
Die lijkt goed alleen weet ik niet of ebay te vertrouwen is wat dat betreft. Ik zelf zou gewoon bij floris.cc bestellen, is in nederland goede strips en snel binnen.

http://www.pieterfloris.nl/shop/category.php?id_category=43

• silvester6
Kwa vertrouwen heb nu 4x wat besteld uit China op het moment dat je denkt dat het echt niet meer komt valt het pakketje op de mat. nu 66 euro voor 10 meter bij floris 350 euro voor 10 meter dit scheelt natuurlijk wel veel.
nu moet ik helaas wel 4 weken geduld hebben

• HaTe

HaTe

haat niet

Gast heeft wel goede feedback, dus waarom niet.

@silvester6, ik ben als ze werken wel geïnteresseerd om een deel over te kopen, ik denk niet dat je alles gaat gebruiken, of wel?

[ Voor 58% gewijzigd door HaTe op 19-09-2012 18:21 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• KILLorBE
Tiwazz schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:18:
Die lijkt goed alleen weet ik niet of ebay te vertrouwen is wat dat betreft. Ik zelf zou gewoon bij floris.cc bestellen, is in nederland goede strips en snel binnen.

http://www.pieterfloris.nl/shop/category.php?id_category=43
Ik heb zelf bij 130+ verschillende verkopers iets gekocht via eBay en daarvan is waarschijnlijk ruim de helft uit China, Hong Kong, Korea en Japan, tot dusver maar 3 of 4x een probleempje gehad en dat is IMO allemaal netjes opgelost.
Zolang je betaald met Paypal of een CC ben je als koper meestal goed beschermd.

Kijk eens naar het prijsverschil, OK misschien is er ook nog wat verschil in kwaliteit, maar dat zou ik voor lief nemen.

@ silvester6: bedenk wel dat je evt. nog een xx euro bij moet betalen vanwege inklaringskosten, maar dan blijft het nog steeds een goede koop.
Wat enthousiasme betreft, jij bent niet de enigste... ik kwam al snel bij Amblone terecht en heb voor dat project de juiste spullen besteld, echter kwam ik er niet veel later achter dat Adalight een betere optie was, ach de 5M LED strip is zeker goed te gebruiken voor andere doeleinden, en hij was relatief goedkoop... ~€26 incl. controller, AB en verzendkosten.

• ndonkersloot
Ik heb het er niet over of het aankomt in dat opzicht vertrouwen dat geloof ik wel. Eerder vertrouwen in de kwaliteit van de LEDs en de "correctheid" van de specificaties van de LEDs. Wie zegt dat er ECHT die IC inzit? Ik heb genoeg strands gezien die beweren digitaal adresseerbaar te zijn en dat zien zijn. Wellicht is er een reden dat het zoveel scheelt.

Ik bedoel het zou helemaal rot zijn als je betaald, 4 weken wacht en dan nog niks kan omdat de omschrijving niet juist was. Je mist een zekere zekerheid :).

• silvester6
Dan heeft hij de verkoper zijn afspraak niet nagekomen en kan ik aanspraak maken op ebay dat hij niet heeft verkocht wat die aanbood. hierdoor zal de feedback van de verkoper lager worden. dat is het goede van ebay. maar idd over 4 weken weet ik het 8)

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:09 ]

• ndonkersloot
http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=507

Is dit iets? Wellicht beetje prijzig voor 4 meter maar heb je wel exact wat je wilt en de LEDs dicht bij elkaar voor correcte weergave.

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja volgens mij bedoelt hij dat met "LED strip", dus hij weet dat het bestaat (dacht ik).

In ieder geval is dit goedkoper: http://www.samenkopen.net/action_product/363919/918915

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Binnenkort staan er een Rgb ledstrips in den Aldi en Rob uitbreidingsset.
Het gaat over volgende ledstrips : http://www.tdii.be/Portal...%2044%2002112011%20NL.pdf
Is deze in combinatie met een arduino bruikbaar voor ambilight doeleinden?

• KILLorBE
Ja en Nee...
Zie b.v. deze en deze post.

• schumi2004
Nou hebben het eindelijk voor elkaar dat boblight op windows werkt maar wat ziet dat er beroert uit zeg. Het stottert aan alle kanten, het loopt lang niet zo vloeiend als op mijn OpenELEC bakkie.

Doen we iets verkeerd misschien?

• ndonkersloot
schumi2004 schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:45:
Nou hebben het eindelijk voor elkaar dat boblight op windows werkt maar wat ziet dat er beroert uit zeg. Het stottert aan alle kanten, het loopt lang niet zo vloeiend als op mijn OpenELEC bakkie.

Doen we iets verkeerd misschien?
Als wij elkaar nou eens gaan helpen? Boblight werkt onder Windows perfect bij mij, echter onder OpenElec NIET.

Het heeft gewerkt onder openelec, echter toen ik herstarte wasie stuk. Als ik in de logs ga kijken is alles geconnect en zou het moeten werken. Zodra xbmc start krijg ik wel het 3 kleuren patroon, als ik de arduino los koppel en aankoppel en ik dan type dmesg | tail zie ik dat mijn arduino herkend word als ttyACM0 of iets in die richting. In ieders geval hoe hij gedefineerd staat in boblight.conf.

Als ik bobligtd constant start gebeurt er niks. Nogmaals alle logs zegt dat ie connected is en als debug aan staat laat deze een elle lange lijst zien met mijn prefix. Ik zit nu op mijn ipad dus kan niet heeel erg in detail gaan maar ik snap er niks meer van.

Het Heeft dus wel 1 keer gewerkt en na een herstart niet meer. Ik had niks veranderd.

• schumi2004
Denk wel dat ik je helpen kan ;)
(edit: Mijn eerste gedachte gaat uit naar het verkeerd geladen pde bestand?)
Welke OE versie draai je? (Niet dat dat veel zou moeten uitmaken maar voor het geval dat).
Ik zal mijn stappen van begin af aan uit schrijven zodat er geen misverstand kan ontstaan (hoop ik), ik had overigens onder geen enkele OE versie problemen met boblight (heb wel andere mensen gezien met wel issues)

Wat ik doe voor OpenELEC op mijn Zotac AD02:
Ik laad het juiste PDE bestand voor mijn Arduino (LEDStream.pde met led test verwijderd)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  // uint8_t testcolor[] = { 0, 0, 0, 255, 0, 0 };
  // for(char n=3; n>=0; n--) {
  //   for(c=0; c<25000; c++) {
  //     for(i=0; i<3; i++) {
  //       for(SPDR = testcolor[n + i]; !(SPSR & _BV(SPIF)); );
  //     }
  //   }
  //   delay(1); // One millisecond pause = latch
  // }

LEDStream.pde: http://pastebin.com/qXJBHa3t

Vervolgens download ik in OpenELEC de beide boblight addons (die van OpenELEC (deamon) en XBMC Boblight) en geef een reboot zodat de folder in addon_data beschikbaar is (of manual aanmaken Userdata\addon_data\service.multimedia.boblightd) en plaats hier mijn 50 leds config in http://pastebin.com/4HE5115Q

Pas eventueel de config aan van XBMC Boblight naar custom met volgende settings (staan ook in boblight.conf):
code:
1
2
3
4
5
#speed          75
#interpolation  1
#saturation     2
#value          6
#threshold      50

En geef vervolgens een reboot en voila we hebben licht :P

Alleen geen X11 (voor menu enzo) want dat werkt (nog) niet op een Fusion based system!

Voor Windows 7 doe ik het volgende:
Install XBMC Eden
Download pakketje gevonden hier http://forum.xbmc.org/sho...31&pid=1147257#pid1147257 pak het uit en plaats daar mijn OE boblight.conf in de folder met de OUTPUT aangepast naar /dev/com4 (mijn Arduino zit op COM4) en pas eventueel de start.bat file aan naar de juiste lokaties.

Laad de aangepaste LEDstream.pde voor Windows gevonden hier in mijn Arduino UNO R3

Start de Arduino software om de COM4 te activeren en sluit deze weer af waarna ik de start.bat uitvoer uit eerder gedownloade bestand (moet ik nog iets op verzinnen zodat dat geautomatiseerd gaat).

XBMC gestart en stel de settings in XBMC Boblight net zo in als ik eerder gedaan had maar is niet noodzakelijk!

En voila we hebben k*t licht!

Hoop dat het beetje duidelijk is? ;)

• ndonkersloot
schumi2004 schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:48:
Denk wel dat ik je helpen kan ;)
(edit: Mijn eerste gedachte gaat uit naar het verkeerd geladen pde bestand?)
Welke OE versie draai je? (Niet dat dat veel zou moeten uitmaken maar voor het geval dat).
Ik zal mijn stappen van begin af aan uit schrijven zodat er geen misverstand kan ontstaan (hoop ik), ik had overigens onder geen enkele OE versie problemen met boblight (heb wel andere mensen gezien met wel issues)

Wat ik doe voor OpenELEC op mijn Zotac AD02:
Ik laad het juiste PDE bestand voor mijn Arduino (LEDStream.pde met led test verwijderd)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  // uint8_t testcolor[] = { 0, 0, 0, 255, 0, 0 };
  // for(char n=3; n>=0; n--) {
  //   for(c=0; c<25000; c++) {
  //     for(i=0; i<3; i++) {
  //       for(SPDR = testcolor[n + i]; !(SPSR & _BV(SPIF)); );
  //     }
  //   }
  //   delay(1); // One millisecond pause = latch
  // }

LEDStream.pde: http://pastebin.com/qXJBHa3t

Vervolgens download ik in OpenELEC de beide boblight addons (die van OpenELEC (deamon) en XBMC Boblight) en geef een reboot zodat de folder in addon_data beschikbaar is (of manual aanmaken Userdata\addon_data\service.multimedia.boblightd) en plaats hier mijn 50 leds config in http://pastebin.com/4HE5115Q

Pas eventueel de config aan van XBMC Boblight naar custom met volgende settings (staan ook in boblight.conf):
code:
1
2
3
4
5
#speed          75
#interpolation  1
#saturation     2
#value          6
#threshold      50

En geef vervolgens een reboot en voila we hebben licht :P

Alleen geen X11 (voor menu enzo) want dat werkt (nog) niet op een Fusion based system!

Voor Windows 7 doe ik het volgende:
Install XBMC Eden
Download pakketje gevonden hier http://forum.xbmc.org/sho...31&pid=1147257#pid1147257 pak het uit en plaats daar mijn OE boblight.conf in de folder met de OUTPUT aangepast naar /dev/com4 (mijn Arduino zit op COM4) en pas eventueel de start.bat file aan naar de juiste lokaties.

Laad de aangepaste LEDstream.pde voor Windows gevonden hier in mijn Arduino UNO R3

Start de Arduino software om de COM4 te activeren en sluit deze weer af waarna ik de start.bat uitvoer uit eerder gedownloade bestand (moet ik nog iets op verzinnen zodat dat geautomatiseerd gaat).

XBMC gestart en stel de settings in XBMC Boblight net zo in als ik eerder gedaan had maar is niet noodzakelijk!

En voila we hebben k*t licht!

Hoop dat het beetje duidelijk is? ;)
Ikheb de ledstream.pde gebruikt uit mrwolf's blog maar we gaan het opnieuw proberen wie weet. Ik zal vanavond een soortgelijk bericht opmaken aaan mijn desktop dan kan ik alle benodigde bestanden meeleveren om het te maken :).

Bedankt iig! Zou zo tof zijn als het werkt! En betreft dat X11. Ik heb openElec 2 Beta 7 geinstalleerd op een USB stick die ik gebruik op mijn desktop. Dus een systeem met een Q9550 en een 6870. Hier moet dat toch wel op werken als ik het bestand in: /storgae/.xbmc/user_data/addon*/services.bob*/ X11.sample hernoem naar X11? (kan een typo gemaakt hebben is even uit mijn hoofd).

Wat me ook opvalt is dat die .sample bestande steeds opnieuw aangemaakt worden voor boblight,conf en voor X11 hoort dit? Nogmaals vanavond upload ik alles wat je nodig hebt en geef ik uitleg :).

En wat bedoel je met k*t licht? Slechte kleuren? Niet responsive?

• schumi2004
Met k licht bedoel ik dat het absoluut niet responsive is, veelste statisch en schokkerig, helemaal niet vloeiend en gewoon niet om aan te zien.

• bobo1on1
Voeg dit eens toe aan de device sectie in boblight.conf:
code:
1
allowsync false

Als dat niet werkt, zet dan dit eens in advancedsettings.xml van XBMC:
code:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
  <video>
    <useocclusionquery>0</useocclusionquery>
  </video>
</advancedsettings>

[ Voor 52% gewijzigd door bobo1on1 op 25-09-2012 15:56 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• schumi2004
bobo1on1 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:52:
Voeg dit eens toe aan de device sectie in boblight.conf:
code:
1
allowsync false

Als dat niet werkt, zet dan dit eens in advancedsettings.xml van XBMC:
code:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
  <video>
    <useocclusionquery>0</useocclusionquery>
  </video>
</advancedsettings>
Zal het vanavond even proberen, thanks.

• ndonkersloot
@schumi2004

Mocht de settings van bobo1on1 niet werken hier mijn configuratie voor boblight onder windows:
https://www.dropbox.com/s...xr/Boblight%20Windows.zip

Deze zip file bevat twee mappen:

Boblight
Ledstream_Boblight

Allereerst de .pde op je arduino zetten die in de map Ledstream_Boblight staat. Deze is ook aangepast zodat het testpatroon niet verschijnt en nog wat meer zodat het onder windows werkt. Daarna open je de map Boblight en daarin het Boblight.conf. Hierin wijzig je je com poortnummer naar de compoort van je arduino. Bij mij is dit "com3" wellicht bij jou "com4" of iets anders.

Hierna plak je je lights uit jou huidige boblight.conf over die van mij (ik heb een 25LED setup). De rest laten staan zoals het is. (Tenzij het werkt en je wilt kleuren aanpassen ofc.)

Nu start je het boblight.bat bestand of de snelkoppeling Boblight Starten deze verwijst naar het boblight.bat bestand. Deze start de Daemon en Getpixel achter elkaar (eerst Daemon 1sec. pauze dan Getpixel).

En dan LICHT. Hoop dat dit werkt voor je.

Edit:

Nou ik snap er niks van hoor. Jou omschrijving gevolgt, werkte! Ik blij, config aangepast dat deze mijn LED config bevat herstart. Top werkt prima de kleuren moeten nog wat afgesteld worden maar verder perfect. Ik ga even naar beneden en laat mijn desktop aan kom terug, boblight stuk.

Arduino opnieuw geflasht, boblight.conf opnieuw geplaatst, meerdere malen herstart, niks!
Dit had ik dus voorheen ook en kan niet begrijpen waarom dit gebeurt.

Buiten dit probleem lijkt binnen openelec mijn audio niet geheel goed te gaan altijd. Ik gebruik een Asus Xonar XD over de SPDIF poort. Nou heb ik met het commando aplay -l gekeken welke nummering deze geluidskaart krijgt én welk nummer de poort heeft. Dit was kaart 0 en poort 1. Dus bij geluidsinstellingen aangepast en op custom gezet met de volgende waarde: plughw;0,1. Dit werkt, Top.

Nu herstart ik mijn systeem een aantal keren en werkt het geluid niet meer. Controlleer ik dit met aplay -l is het 1,1 geworden. herstart -> 0,1. is er een manier om dit vast te zetten?

Nu dacht even dat dit ook zo zou zijn met betrekking tot de arduino port, echter geeft deze in de logs constant aan verbonden te zijn. Ook als ik de USB kabel eruit haal en terug erin stop en het commando dmesg | tail gebruik heeft mijn arduino de poort in gebruik die gedefineerd staat in mijn boblight.conf

Al met al, het werkt.. Even. Idee?

[ Voor 41% gewijzigd door ndonkersloot op 25-09-2012 22:17 ]

• silvester6
HaTe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:20:
Gast heeft wel goede feedback, dus waarom niet.

@silvester6, ik ben als ze werken wel geïnteresseerd om een deel over te kopen, ik denk niet dat je alles gaat gebruiken, of wel?
Moet ik nog even bekijken de andere strips zijn alweer verkocht aan bekenden de digitale wil ik kijken wat ik ermee kan ik heb 2 arduino's 1 uno voor achter de tv en 1 mega als Nodo in de Mk. Ik kan dus op meerdere plekken aansturen. Eerst moet de vrouw nog een beetje wennen aan al die kleurtjes O-)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
Kreeg zojuist een eerste quote binnen voor 60 LED's per meter individueel aan te sturen pixel LED-Strip. Prijs rond de 30 euro per meter.

Overigens heb ik deel 1 van de light control V2 print getest en kan nu door middel van de PC en boblight pixel strips aansturen. Mooi dedicated(en kleine!) controller met IRDA voor afstandsbediening en moodlight in plaats van een losse arduino oplossing met modules.

Nu nog de standalone print opbouwen en testen :)

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 27-09-2012 16:16 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• schumi2004
Tiwazz schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:57:
@schumi2004

Mocht de settings van bobo1on1 niet werken hier mijn configuratie voor boblight onder windows:
https://www.dropbox.com/s...xr/Boblight%20Windows.zip

Deze zip file bevat twee mappen:

Boblight
Ledstream_Boblight

Allereerst de .pde op je arduino zetten die in de map Ledstream_Boblight staat. Deze is ook aangepast zodat het testpatroon niet verschijnt en nog wat meer zodat het onder windows werkt. Daarna open je de map Boblight en daarin het Boblight.conf. Hierin wijzig je je com poortnummer naar de compoort van je arduino. Bij mij is dit "com3" wellicht bij jou "com4" of iets anders.

Hierna plak je je lights uit jou huidige boblight.conf over die van mij (ik heb een 25LED setup). De rest laten staan zoals het is. (Tenzij het werkt en je wilt kleuren aanpassen ofc.)

Nu start je het boblight.bat bestand of de snelkoppeling Boblight Starten deze verwijst naar het boblight.bat bestand. Deze start de Daemon en Getpixel achter elkaar (eerst Daemon 1sec. pauze dan Getpixel).

En dan LICHT. Hoop dat dit werkt voor je.

Edit:

Nou ik snap er niks van hoor. Jou omschrijving gevolgt, werkte! Ik blij, config aangepast dat deze mijn LED config bevat herstart. Top werkt prima de kleuren moeten nog wat afgesteld worden maar verder perfect. Ik ga even naar beneden en laat mijn desktop aan kom terug, boblight stuk.

Arduino opnieuw geflasht, boblight.conf opnieuw geplaatst, meerdere malen herstart, niks!
Dit had ik dus voorheen ook en kan niet begrijpen waarom dit gebeurt.

Buiten dit probleem lijkt binnen openelec mijn audio niet geheel goed te gaan altijd. Ik gebruik een Asus Xonar XD over de SPDIF poort. Nou heb ik met het commando aplay -l gekeken welke nummering deze geluidskaart krijgt én welk nummer de poort heeft. Dit was kaart 0 en poort 1. Dus bij geluidsinstellingen aangepast en op custom gezet met de volgende waarde: plughw;0,1. Dit werkt, Top.

Nu herstart ik mijn systeem een aantal keren en werkt het geluid niet meer. Controlleer ik dit met aplay -l is het 1,1 geworden. herstart -> 0,1. is er een manier om dit vast te zetten?

Nu dacht even dat dit ook zo zou zijn met betrekking tot de arduino port, echter geeft deze in de logs constant aan verbonden te zijn. Ook als ik de USB kabel eruit haal en terug erin stop en het commando dmesg | tail gebruik heeft mijn arduino de poort in gebruik die gedefineerd staat in mijn boblight.conf

Al met al, het werkt.. Even. Idee?
Ben nog niet toegekomen om de Windows variant te testen maar inhakend op jouw OE issue. Zou je je Boblight.conf eens kunnen posten misschien?
Ik heb zelf ook wel eens iets stuk gemaakt in de config en duurde ook even voor ik het doorhad.

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 27-09-2012 20:10 ]

• HaTe

HaTe

haat niet

LED-Maniak schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:14:
Kreeg zojuist een eerste quote binnen voor 60 LED's per meter individueel aan te sturen pixel LED-Strip. Prijs rond de 30 euro per meter.
Op Samenkopen staat een ledstrip voor 16 euro per meter met 32 led's. Dat is al een stuk meer dan ik nu heb (50 leds voor 3 meter) en dit ziet er ook al super goed uit. Dus 60 led's per meter... overkill?
Overigens heb ik deel 1 van de light control V2 print getest en kan nu door middel van de PC en boblight pixel strips aansturen. Mooi dedicated(en kleine!) controller met IRDA voor afstandsbediening en moodlight in plaats van een losse arduino oplossing met modules.

Klinkt goed! :)

• schumi2004
Iemand handig met het code in een Arduino?

Enige wat ik namelijk nog mis in mijn config is dat de leds uitgaan wanneer een video in pauze staat (leds blijven nu aan). Ik draai OpenELEC met Boblight en verwachtniet dat er in Boblight iets aan gedaan kan worden om pauzes te detecteren dus is de enige oplossing toch echt via de Arduino.

Via adafruit forum kreeg ik deze oplossing http://forums.adafruit.co...lit=ledstream.pde#p145815

Nu nog in de pde file gieten, wie durft? :P

• bobo1on1
De beste plek om dat te doen is in de XBMC addon, de arduino heeft helemaal geen weet van de status van XBMC, en boblightd blijft gewoon altijd waardes doorsturen.

• schumi2004
bobo1on1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 03:07:
De beste plek om dat te doen is in de XBMC addon, de arduino heeft helemaal geen weet van de status van XBMC, en boblightd blijft gewoon altijd waardes doorsturen.
Wordt ook een lastig denk, enige wat ik me bedenken kan is dat bij pauze een disable command naar deze addon verstuurd wordt maar dat kan schijnbaar niet.

Verwijderd

Bij mij werkte het gelukkig allemaal in 1x, het enige waar ik mee zit is dat als ik bij de instellingen van boblight de value boven de 1.30 zet de leds enorm gaan flikkeren. Helemaal bij heel licht beeld.

Zou dit kunnen komen doordat ik een 5v 2ampere voeding gebruik voor 50 leds?? is die 2 ampere misschien te weinig?

• KILLorBE
Je zou inderdaad een andere voeding moeten hebben.

1 RGB LED = 3x0,02A = 0,06A
50x0,06=3A

Het is ook niet aan te bevelen een voeding maximaal te belasten, dus ik zou minimaal een 4A voeding gebruiken.

Ik weet natuurlijk niet zeker of het daar aan ligt (waarschijnlijk wel), maar dat zou je misschien kunnen meten, en anders even op een PC voeding aansluiten?

• bobo1on1
schumi2004 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:14:
[...]

Wordt ook een lastig denk, enige wat ik me bedenken kan is dat bij pauze een disable command naar deze addon verstuurd wordt maar dat kan schijnbaar niet.
XBMC kan een callback in python aanroepen als de video op pause wordt gezet en weer van pause af wordt gehaald, voorbeeld: https://github.com/Memphi...sejumpback/default.py#L53
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:35:
Bij mij werkte het gelukkig allemaal in 1x, het enige waar ik mee zit is dat als ik bij de instellingen van boblight de value boven de 1.30 zet de leds enorm gaan flikkeren. Helemaal bij heel licht beeld.

Zou dit kunnen komen doordat ik een 5v 2ampere voeding gebruik voor 50 leds?? is die 2 ampere misschien te weinig?
Die voeding schiet waarschijnlijk in de kortsluitbeveiliging, wat je kunt doen is voor elke [color] in boblight.conf de adjust value lager dan 1.0 zetten zoals beschreven op http://code.google.com/p/boblight/wiki/boblightconf#color

• schumi2004
bobo1on1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:36:
[...]

XBMC kan een callback in python aanroepen als de video op pause wordt gezet en weer van pause af wordt gehaald, voorbeeld: https://github.com/Memphi...sejumpback/default.py#L53

[...]

Die voeding schiet waarschijnlijk in de kortsluitbeveiliging, wat je kunt doen is voor elke [color] in boblight.conf de adjust value lager dan 1.0 zetten zoals beschreven op http://code.google.com/p/boblight/wiki/boblightconf#color
Thanks voor de tip @bobo1on1 daar kan ik denk wel iets mee. Handig script ook overigens ;)

Edit:
Nu moet ik even diep gaan nadenken hoe ik dit voor elkaar ga krijgen maar denk wel dat het goed ga komen, mijn programming skills zijn ook niet alles ;)
Stel dat ik het voor elkaar krijg is het dan zoiezo niet handig om in je script te hebben? Kan me voorstellen dat er wel meer zijn die zoiets wel handig vinden om te hebben.

Edit2:
@bobo1on1 ben er zo'n beetje uit wat ik moet doen echter loop ik tegen het issue hoe ik de waarde global g_bobdisable kan beinvloeden. Ik dacht zelf heel simpel van g_bobdisable = True of g_bobdisable = False echter toen ik verder in de code keek zag ik voor global settings g_bobdisable = -1 staan en toen wist ik het even niet meer.

Ik had al her en der wat voorbeelden gevonden waar ik denk wel mee aan de slag te kunnen echter het probleem wat ik eerder schetste. Misschien kun je me een schop in de juiste richting geven?

Mogelijke hulp bronnen voor mij:
http://www.jordanhackworth.com/home-automation-with-xbmc/
http://blog.henrikanderse...9/24/ambient-tv-lighting/

Die doen zo'n beetje allemaal wat ik ook zou willen echter met een ander device. Wellicht leuk voor iemand anders hier, eerste linkje bv is een script waar hij zijn kamer verlichting en devices uitschakeld en weer in als hij met XBMC bezig is, best geinig vond ik zelf.

[ Voor 50% gewijzigd door schumi2004 op 28-09-2012 22:29 ]

Verwijderd

bobo1on1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:36:
[...]

[...]

HELD! heb hem in de conf op0.5 gezet en het flikkert niet meer. Nu nog even goede instellingen zoeken om de kleuren iets beter te maken. Maar dat komt goed

• schumi2004
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:45:
[...]

HELD! heb hem in de conf op0.5 gezet en het flikkert niet meer. Nu nog even goede instellingen zoeken om de kleuren iets beter te maken. Maar dat komt goed
Je zou die van mij kunnen proberen, ik ben er wel te vreden over.

schumi2004 in "DIY Ambilight howto?"

• NietGiftig
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
HaTe schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:30:
Op Samenkopen staat een ledstrip voor 16 euro per meter met 32 led's. Dat is al een stuk meer dan ik nu heb (50 leds voor 3 meter) en dit ziet er ook al super goed uit. Dus 60 led's per meter... overkill?
Ik heb Boblight op een sat-ontvanger (Xtrend met OpenPli Enigma2) lopen met een 50 LED string om een 46"scherm.
Aangestuurd door een Teensy
Des te meer leds des te meer rekentijd, Boblight gebruikt op deze box 40 a 50% processortijd.(Broadcom processor dacht ik)
Maar zijn natuurlijk wel 150 RGB kanalen.
Ik heb begrepen dat bij 12 kanalen de processortijd rond 12% is.

Het licht is door de diffuse LEDs erg goed.

reken maar uit hoeveel kanalen je nodig hebt met 60 LEDs de meter.
46"is +/- 3.20 meter in omtrek.
Maar als je Box / htpc dat makkelijk trekt waarom niet

• schumi2004
Mmmm ik zit met een probleem. Ik heb vanwege iets anders opnieuw mijn LEDstream.pde (ino) moeten laden in mijn Arduino maar het stukje led test wat ik disabled heb is gewoon nog actief.

Wat zou er fout gegaan kunnen zijn?

• HaTe

HaTe

haat niet

NietGiftig schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:22:
[...]

Ik heb Boblight op een sat-ontvanger (Xtrend met OpenPli Enigma2) lopen met een 50 LED string om een 46"scherm.
Aangestuurd door een Teensy
Des te meer leds des te meer rekentijd, Boblight gebruikt op deze box 40 a 50% processortijd.(Broadcom processor dacht ik)
Maar zijn natuurlijk wel 150 RGB kanalen.
Ik heb begrepen dat bij 12 kanalen de processortijd rond 12% is.

Het licht is door de diffuse LEDs erg goed.

reken maar uit hoeveel kanalen je nodig hebt met 60 LEDs de meter.
46"is +/- 3.20 meter in omtrek.
Maar als je Box / htpc dat makkelijk trekt waarom niet
CPU gebruik is inderdaad ook iets wat een probleem kan worden met zoveel leds (in mijn geval met die strip zal dat dan 180 leds zijn!) . Maar het ging mij er meer om dat je het verschil tussen 32 en 60 leds per meter waarschijnlijk toch niet ziet en dat is dan jammer van het geld.

• ndonkersloot
schumi2004 schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:55:
Mmmm ik zit met een probleem. Ik heb vanwege iets anders opnieuw mijn LEDstream.pde (ino) moeten laden in mijn Arduino maar het stukje led test wat ik disabled heb is gewoon nog actief.

Wat zou er fout gegaan kunnen zijn?
Zit er in boblight ook niet een ledtest?

Boblight is bij mij nog steeds stuk nadat hij het even had gedaan :(. Welke versie van OpenElec gebruik je?

• schumi2004
Tiwazz schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 06:59:
[...]

Zit er in boblight ook niet een ledtest?

Boblight is bij mij nog steeds stuk nadat hij het even had gedaan :(. Welke versie van OpenElec gebruik je?
Beta 6 maar ga zometeen de laatste nightly proberen waar deze eerder problemen gaf met mijn IR reciever en daar zal het ook wel gaan werken.
Ik snap alleen niet waarom het bij jouw elke keer stuk gaat, je zou denken iets verkeerds in de config, zou je die misschien kunnen posten?

Zou er in boblight ook een test zitten ja? Even door code snuffellen dan.

• ndonkersloot
Ik ga vanavond nog eens proberen om het werkend te krijgen. Zal mijn config posten en logs die gegenereerd worden. Ik vermoed zelf dat het aan beta7 ligt of zo..

• schumi2004
Tiwazz schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:23:
Ik ga vanavond nog eens proberen om het werkend te krijgen. Zal mijn config posten en logs die gegenereerd worden. Ik vermoed zelf dat het aan beta7 ligt of zo..
beta 7 vond ik zelf slecht vanwege de artificats die weer terug kwamen maar boblight werkte gewoon.

Verwijderd

Tiwazz schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:23:
Ik draai zelf beta 7 en heb er verder geen problemen mee. (Openelec beta7)

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Wat boblight betreft heb ik op geen enekele build problemen gehad. Werkt eigenlijk altijd direct.

• ndonkersloot
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Hmm oke, en dit is met de laatste boblightd en boblight xbmc addon te vinden onder Processen in het Add-on menu?

Ik ga zodadelijk het een en het ander knutselen en zal ALLES uploaden wat op dit moment geinstalleerd/ingesteld staat. incl. logging. Ik vind het zo vreemd want alles lijkt te werken alleen dan toch niet:P.

Ben benieuwd of iemand me kan helpen.

Edit: vanavond zit er niet in, ben momenteel nog bezig met wat werk. Morgen hopelijk :).

[ Voor 7% gewijzigd door ndonkersloot op 01-10-2012 20:24 ]

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

LED-Maniak schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:14:

volg het topic regelmatig op SK, maar goed weer een update te zien!
can't wait :P

*-Specs-*

• erwinvv1990
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-11 19:38
Hallo allemaal,

Ik volg Tweakers en dit topic ook al een tijdje en nu toch maar de spullen besteld om de Adalight in elkaar te zetten :)

De Arduino, adapter e.d. van Dealextreme gehaald en de LED's van Samenkopen om toch de WS2801 chip te hebben.
Nu is het wachten op de onderdelen...

Wat mij opvalt is dat toch veel mensen kiezen voor de Arduino Uno, terwijl de Arduino Nano 3.0 ook is gebaseerd op de Atmega328 en een stuk kleiner is, en dus makkelijker weg te werken!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 103% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:07 ]

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Hoi Tweakers,
misschien een hele luie vraag, maar is de set van Adafruit ergens gewoon kant en klaar te kopen?
Dus zonder dat je zelf het microcontrollerboard moet gaan programmeren e.d....

• schumi2004
AlexR schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:25:
Hoi Tweakers,
misschien een hele luie vraag, maar is de set van Adafruit ergens gewoon kant en klaar te kopen?
Zoveel programmeer werk komt er niet bij kijken hoor, bestandje inladen klaar.

• NietGiftig
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
AlexR schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:25:
schumi2004 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:33:
[...]
Zoveel programmeer werk komt er niet bij kijken hoor, bestandje inladen klaar.
Als je geen ervaring hebt met het programmeren van arduino (etc) dan is dit niet altijd makkelijk.

Op welk device wil je dit laten werken
Je moet weten welke software je nodig hebt hiervoor.
Je moet weten welk bestand (pde. ino) je hiervoor het beste kan gebruiken
Je moet weten welke type Ledstring/Ledstrip je gebruikt.
Je moet weten welk soort software te gebruiken gebruikt (Boblight/Karatelight etc etc)
Je moet de juiste configuratie file instellen, per software anders.
Je moet wat weten van solderen, en hoe je de componenten aan elkaar verbind

Dus om nu te stellen dat het een kwestie is van bestandje inladen?
Ik weet dat dit Tweakers is, maar maak het niet mooier dan het is.
Als je van al deze zaken verstand hebt mooi hoor, knap zelfs, maar doe niet alsof dit normaal is en iedereen dit hoort te weten

Beste advies is om het hele topic door te nemen, en dan gericht vragen te stellen.
Er is een redelijk hoge mate van zelfwerkzaamheid nodig om het werkend te krijgen.
Let wel, dit topic staat op tweakers, een forum waar men ervan uit gaat dat je je sporen al verdient hebt op elektronica en software gebied.

[ Voor 6% gewijzigd door NietGiftig op 12-10-2012 19:28 ]

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Oh ik heb wel enkele sporen verdiend hoor, maar was eerlijk gewoon benieuwd of dit ook "te koop" was.
Het ontbreekt mij nml tegenwoordig aan tijd om eens lekker voor dit soort knutselprojecten te gaan zitten. (kinderen he,,,)

• schumi2004
NietGiftig schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:25:
[...]

[...]

Als je geen ervaring hebt met het programmeren van arduino (etc) dan is dit niet altijd makkelijk.

Op welk device wil je dit laten werken
Je moet weten welke software je nodig hebt hiervoor.
Je moet weten welk bestand (pde. ino) je hiervoor het beste kan gebruiken
Je moet weten welke type Ledstring/Ledstrip je gebruikt.
Je moet weten welk soort software te gebruiken gebruikt (Boblight/Karatelight etc etc)
Je moet de juiste configuratie file instellen, per software anders.
Je moet wat weten van solderen, en hoe je de componenten aan elkaar verbind

Dus om nu te stellen dat het een kwestie is van bestandje inladen?
Ik weet dat dit Tweakers is, maar maak het niet mooier dan het is.
Als je van al deze zaken verstand hebt mooi hoor, knap zelfs, maar doe niet alsof dit normaal is en iedereen dit hoort te weten

Beste advies is om het hele topic door te nemen, en dan gericht vragen te stellen.
Er is een redelijk hoge mate van zelfwerkzaamheid nodig om het werkend te krijgen.
Let wel, dit topic staat op tweakers, een forum waar men ervan uit gaat dat je je sporen al verdient hebt op elektronica en software gebied.
Volgens mij hadden we het hier over het "programmeren" en dat is na een beetje gelezen te hebben (wat iedereen zou moeten doen op tweakers) niks meer als een file in laden, althans zo lees ik de vraag. Mijn reactie ging ook over het programmeer werk en dan nog stelt het niks voor. Als ik jouw opsomming zo lees lijkt het vele malen moeilijker als het in werkelijkheid is.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 12-10-2012 22:41 ]

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:23
schumi2004 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:40:
[...]

Volgens mij hadden we het hier over het "programmeren" en dat is na een beetje gelezen te hebben (wat iedereen zou moeten doen op tweakers) niks meer als een file in laden, althans zo lees ik de vraag. Mijn reactie ging ook over het programmeer werk en dan nog stelt het niks voor. Als ik jouw opsomming zo lees lijkt het vele malen moeilijker als het in werkelijkheid is.
Vind de vraag zelf ook wel interessant. Heb zelf ook weinig tijd/skills om te gaan solderen en programmeren.
En andere vraag is; heb uit China nu een RGB LED Bulb binnen van 5W. Zou dat ook werkend aan te sluiten zijn op een arduino board?

kimi

• schumi2004
yorkick schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:54:
[...]

Vind de vraag zelf ook wel interessant. Heb zelf ook weinig tijd/skills om te gaan solderen en programmeren.
En andere vraag is; heb uit China nu een RGB LED Bulb binnen van 5W. Zou dat ook werkend aan te sluiten zijn op een arduino board?
Weet je welke chipset er gebruikt is of heb je link naar de leds zodat we zelf kunnen kijken?

• yorkick
schumi2004 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:09:
[...]

Weet je welke chipset er gebruikt is of heb je link naar de leds zodat we zelf kunnen kijken?
http://www.tomtop.com/5w-...-with-remote-control.html

kimi

• silvester6
Gister zijn de nieuwe ledstrips binnen gekomen. heb ze net gestest en ze werken beide totaal dus 10 meter voor maar 66 euro.
Nu heb ik het tijdelijk aangesloten op een computer voeding zodat ik goed kan testen. als ik het red ga ik vandaag de strips op maat maken voor achter de tv.

Als alles werkt zal ik nog even een berichtje doen. nu eerst maar is uitzoeken wat ik allemaal nog moet doen voor dat het werkt :9

• schumi2004
Denk niet dat dat iets gaat worden. Wel geinige lamp, zelf ook maar 1 besteld om te proberen.

• yorkick
schumi2004 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:58:
[...]

Denk niet dat dat iets gaat worden. Wel geinige lamp, zelf ook maar 1 besteld om te proberen.
Ok jammer, dan dus toch maar strips bestellen misschien. Heb de lamp nu achter mijn tv en geeft wel echt een mooi effect. Geeft ook echt fel licht en mixt de kleuren goed.

kimi

• schumi2004
yorkick schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

Ok jammer, dan dus toch maar strips bestellen misschien. Heb de lamp nu achter mijn tv en geeft wel echt een mooi effect. Geeft ook echt fel licht en mixt de kleuren goed.
Het zal vast wel lukken maar denk dat een strip aanschaffen een makkelijkere manier is.

• yorkick
Nog een aantal vragen aan de mensen die een setup hebben:
- Zijn er een aantal dingen gewoon makkelijk in te stellen? Ik wil het gaan gebruiken als ambilight, maar ook gewoon als backlight voor mijn scherm, wat dus constant aanstaat. Het hoeft dan dus niet op volle brightness te staan.
- Hoe zijn de effecten bij games?
- Zijn deze overkill voor een 32" tv?
- Is alles te doen zonder ervaring in programmeren/ elektrische circuits etc?

kimi

Pagina: 1 ... 31 ... 63 Laatste