DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 27 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Tiwazz schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:35:
Haha op die manier, ik ken 't ;).

Ja heb gisteren nog een Nikita gekeken met boblight. De kleuren paktie wel goed er komt niet meer random paars of zo alleen is het toch nog niet zoals ik het wil.

Bijv. Je ziet aan de linker kant een vloer liggen hier schijnt licht op en daardoor heeft de vloer een grijs/blauwige tint. Wat doet boblight die pakt de gehele lengte van de vloer heel fel en helder #0000FF blauw. Zelfde geld voor de muren aan de overige zijde, in de film een beetje licht bruin met een KLEIN beetje oranje. Boblight pakt voor al die zijde heel fel en helder #FFA500 oranje.

Boblight kan met de config die ik nu gebruik dus goed kleuren onderscheiden en maakt dan ook geen rare fouten zoals de lucht fel paars maken of zo maar de kleuren zijn nog niet zo subtiel. Zoals het voorbeeld met de vloer en muur. Dit doet toch lichtelijk afbreuk aan het effect maar zou zo niet weten waar ik dit aan kan passen in de config. Want als je bijv. Een animatie/teken film gaat kijken zoals The lion king/ kuifje etc. Is boblight perfect aangezien de kleuren in de film ook fel en vivid zijn.

Het probleem is misschien lastig te omschrijven. Ik weet niet of andere boblight gebruikers dit ook ervaren? En -of hier wat instellingen voor zijn in de config?
Ik zou de saturation wat lager zetten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje. Heb aandachtig gelezen wat ik zoal nodig heb, om het hele gebeuren op mijn ion 330 met XBMCubuntu te krijgen. Afgelopen maandag is dan het moment geweest dat jullie enthousiasme mij over de streep heeft getrokken. Toen heb ik eindelijk de stap genomen om alle benodigde onderdelen te bestellen bij pieterfloris.

Ben benieuwd of het voor een leek als mijzelf lukt om alles aan de praat te krijgen!
In ieder geval al bedankt voor alle tips en trics die op alle vorige pagina's te vinden zijn. _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 21:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:36
@bobo1on1

Na wat spelen was ik er inderdaad achter gekomen dat het vooral te maken had met de saturation setting. Na wat spelen met de saturation en gamma instellingen heb ik naar mijn mening nu een perfecte config.

Voor het geval iemand niet tevreden is over zijn/haar config deel ik de mijne met iedereen hier. Naar mijn idee zijn de kleuren nu waar met wat het beeld vertoond :).

Config:

http://pastebin.com/kAGW5mrs

Nog één ding wat ik ga uitzoeken is als ik boblightd en -getpixel sluit dan blijven de LEDs actief met de laatst bekende kleuren. Lightpack daarentegen zet alle LEDs weer uit. Is er een handigheidje om dit ook met boblight te kunnen?

@iefow

Top! Hou ons op de hoogte hoe het verloopt en wat het uiteindelijke eindresultaat wordt natuurlijk :)! Dit moet wel lukken zelfs voor een leek ;)! Zo niet valt er altijd hulp te vinden door mij en-of andere zeer behulpzame tweakers :).

[ Voor 14% gewijzigd door ndonkersloot op 10-04-2012 22:05 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
boblightd stoppen met ctrl-c in de terminal zou de leds op zwart moeten zetten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Tiwazz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:02:

Nog één ding wat ik ga uitzoeken is als ik boblightd en -getpixel sluit dan blijven de LEDs actief met de laatst bekende kleuren. Lightpack daarentegen zet alle LEDs weer uit. Is er een handigheidje om dit ook met boblight te kunnen?
Dat lijkt me meer iets wat je Arduino zou moeten oplossen toch?
Bij mij heeft mn Arduino een timeout, als er x tijd geen pixelsturing is geweest via de compoort, dan worden de leds uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dat is slim van je ;). Zou je dit stukje code kunnen delen met ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Tiwazz schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:59:
Dat is slim van je ;). Zou je dit stukje code kunnen delen met ons?
Wat voor Arduino source gebruik je? Daar hangt het natuurlijk even van af.
Bij mij gaat het om het volgende stukje.
(Maar dat is standaar voor Ada volgens mij.)

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
static const unsigned long serialTimeout = 15000; // 15 seconds
static unsigned long       lastByteTime, lastAckTime;

if((c = Serial.read()) >= 0) 
{    
   // Successful read? <------------------Hier gebreurt normaliter je ambiaansturing
}
else 
{ 
   // No data, check for timeout...
   if(timeout(t, nLEDs) == true) return; // Start over
}

// Function is called when no pending serial data is available.
static boolean timeout(
  unsigned long t,       // Current time, milliseconds
  int           nLEDs) { // Number of LEDs

// If condition persists, send an ACK packet to host once every
  // second to alert it to our presence.
  if((t - lastAckTime) > 1000) {
    Serial.print("Ada\n"); // Send ACK string to host
    lastAckTime = t;       // Reset counter
  }

// If no data received for an extended time, turn off all LEDs.
  if((t - lastByteTime) > serialTimeout) {
    long bytes = nLEDs * 3L;
    latch(nLEDs);      // Latch any partial/incomplete data in strand
    while(bytes--) {   // Issue all new data to turn off strand
      while(!(SPSR & _BV(SPIF))); // Wait for prior byte out
      SPDR = 0x80;                // Issue next byte (0x80 = LED off)
    }
    latch(nLEDs);      // Latch 'all off' data
    lastByteTime  = t; // Reset counter
    bytesBuffered = 0; // Clear serial buffer
    return true;
  }

return false; // No timeout
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Armageddon_2k schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:17:
[...]

-knip-
Zit dit niet standaard in de LEDstream.pde ? (Uno R3)

edit:
Ja dus, zou er bij de Uno R3 LEDstream.pde al standaard in moeten zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 11-04-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Bedankt Armageddon en shumi.

Wist niet dat dit er standaard al inzat. Echter gebruik ik een aangepaste LEDstream.pde om boblight werkend te krijgen daarin zat het nog niet geïmplementeerd ;).

Ik heb de code er nu in verwerkt timout heb ik op 5 sec. gezet vond ik zelf prettiger. Ik deel hem met jullie mocht iemand ook boblight onder windows gebruiken en deze functie willen. Timeout is makkelijk aan te passen als je dit langer wilt.

http://www.filedropper.com/ledstreamboblight

Is er ook een manier om de boblightd en -getpixel command window ontzichtbaar te maken. Dus zodat alleen rechtsonderin twee iconen te zien zijn en ik niet handmatig twee terminal vensters moet minimaliseren iedere keer als ik boblight ga gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door ndonkersloot op 11-04-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Kan je dit niet gewoon oplossen door een shortcut te gebruiken waarin je:
"start minimized" aanzet?
Je draait onder Windows toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 14:14

DisasterMaster

Echt wel.

Beste tweakers,
Ooit op een blauwe maandag ben ik begonnen met het bouwen van mijn eigen ambilight setup. Na veel over gelezen te hebben op internte heb ik besloten een MoMolight te bouwen, om aan te sluiten op mijn XBMC mediacenter (dmv BobLight). Ik was van plan om zelf een controller in elkaar te zetten, met het idee dat dit wel te doen was. Helaas zijn mn soldeerskills (en geduld :P) niet voldoende, en ligt mijn bijna-voltooide controller stof te happen. Ik heb het project lang laten liggen, maar na dit topic ontdekt te hebben heb ik zin om het af te maken :D Ik heb op dit moment op een controller na dus alle spullen in huis. Begrijp ik goed dat als ik bij Pieter Floris een Arduino Uno bestel, dat ik dan qua spullen verder klaar ben?

P.S: Ik heb 12v RGB ledstrips, met een gemeenschapppelijke + pool.

In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

DisasterMaster schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:04:
Begrijp ik goed dat als ik bij Pieter Floris een Arduino Uno bestel, dat ik dan qua spullen verder klaar ben?

P.S: Ik heb 12v RGB ledstrips, met een gemeenschapppelijke + pool.
Nee, je arduino handelt de communicatie met de pc af.
De "kant-en-klare" oplossing, maakt gebruik van speciale ledstrings (Led pixels).
Deze hebben per RGB led een controllertje die via SPI de kleur van de Arduino krijgt aangeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
ik heb m'n led string binnen gekregen, kan dus alvast gaan knutselen aan een frame.

helaas nog even wachten op m'n arduino, die wordt nog verzonden.

ga ik ook maar eens knutselen met boblight config en arduino programma voor 50 leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:41

HaTe

haat niet

Wat is momenteel de goedkoopste combinatie om een AtmoLight/Boblight/zoiets te bouwen?

Het makkelijkste lijkt mij een Arduino Uno (24 euro) met led strips met WS2801 controller. Dan nog leds en via Adafruit kan je beide kopen. Inclusief verzending kom ik dan uit op 61 euro.

Ik zag dat er op Samenkopen ooit een actie was waar een heel pakket goedkoop te kopen was, maar helaas is die niet meer :(

edit: via http://www.pieterfloris.nl 64 euro, maar geen eventuele import ellende..

[ Voor 71% gewijzigd door HaTe op 14-04-2012 17:32 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:48
HaTe schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:05:
Ik zag dat er op Samenkopen ooit een actie was waar een heel pakket goedkoop te kopen was, maar helaas is die niet meer :(
Die komt er nog weer binnenkort. ;) 90 kanaals max. ipv 4(oude actie) of 25(adafruit)

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 14-04-2012 17:50 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Heb je daar meer informatie over? :)

Ik lees dat deze ook werkend te krijgen is met AdaLight. Scheelt toch weer en meer leds :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik ben nog druk bezig om de laatste hand op de PCB te leggen. In ieder geval bevat de PCB al de volgende opties:
- 4 kanaals aansturing voor omgeving (standaard LED-Strip)
- max. 90 kanaals sturing voor achter de televisie
- Wireless sturing voor andere effecten of licht achter de bank bijvoorbeeld.
- DMX Controller voor aansturing DMX devices
- Audio decoder(disco effecten)
- VGA & HDMI Decoder(tot HDMI 1.3a met HDCP)
- USB aansluiting voor boblight
- 72MHz, 32-bit processor voor dataverwerking. Indien je PC het te zwaar heeft om alle regio's te berekenen kan de processor hierbij inspringen en tussenregio's berekenen.

Besturing via IR afstandsbediening of bijv. een logitech harmony. Dus ook bruikbaar voor andere momenten dan alleen als ambilight.

Beetje beknopt :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dat klinkt erg goed :)

Ik neem aan dat deze led's daar aan te hangen zijn? http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=466
Of die van DealExtreme?
Of wat dan wel?

Wat is de bedoeling van die HDMI/VGA decoder?

[ Voor 25% gewijzigd door HaTe op 14-04-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Je bent vrij in wat je er aan wilt hangen. De chipset die in die led's zit zal er mee werken. Ik heb zelf andere pixel strips die ik ga gebruiken(grotere hoek en dichtheid).

Met de HDMI/VGA decoder kan je zonder tussenkomst van de PC, ambilight laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Geweldig!
Dat is eigenlijk de beste oplossing, zo wordt de PC ook niet belast.

Heb je een ETA schatting?

Ik snap eigenlijk niet waarom geen enkel commercieel bedrijf hier aan werkt, lijkt mij dat er genoeg animo voor is? Helemaal als er geen tussenkomst van een PC nodig is.

[ Voor 44% gewijzigd door HaTe op 14-04-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dat klinkt inderdaad fantastisch! wat zullen de geschatte kosten worden van zo'n PCB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Voor mensen die zelf een ambilight set willen bouwen heb ik mijn Atmoduino/Atmolight project openbaar gemaakt.
Dit is een compleet project met wat korte documentatie hoe je het kan bouwen, niet heel erg moeilijk voor de gemiddelde techneut en het resultaat is een fatsoenlijk werkende Ambilight set met 256 kanaals ondersteuning.
De video's van de vorige versie zijn terug te vinden op http://smartlights.nl/

Hierna is de Arduino code herschreven en de aansturende software (Atmowin) aangepast om beter te werken en is deze ook vertaald naar Engels.
Het bestaat uit 2 losse projecten:

https://bitbucket.org/RickDB/atmoduino/wiki/Home <-- voor het aansturen van de leds

https://bitbucket.org/RickDB/atmowin-atmoduino-mod/wiki/Home <-- Windows software voor uitlezen van scherm/calculatie etc..

Voor de basis is gekozen voor Atmowin gezien de hoeveelheid ontwikkeling die hier al in zit, deze heeft namelijk ook support voor DirectX 10/11 en een goede Mediaportal plugin.
Alle aanpassingen aan Atmowin zijn gedaan door Wolph _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door RickDB op 14-04-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

LED-Maniak schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:26:
Ik ben nog druk bezig om de laatste hand op de PCB te leggen. In ieder geval bevat de PCB al de volgende opties:

- VGA & HDMI Decoder(tot HDMI 1.3a met HDCP)
Dat zou betekenen dat het mogelijk word om een Playstation er op aan te sluiten? Gunstig :)
Kan je een ruige indicatie geven voor wanneer het project op Samenkopen komt? Dan kan ik besluiten of ik ga wachten of mn set eerst met de arduino afmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Armageddon_2k schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:20:
[...]

Dat zou betekenen dat het mogelijk word om een Playstation er op aan te sluiten? Gunstig :)
Kan je een ruige indicatie geven voor wanneer het project op Samenkopen komt? Dan kan ik besluiten of ik ga wachten of mn set eerst met de arduino afmaak.
Klinkt erg interessant, zou betekenen dat iedereen met elke TV (mits HDMI bezit) Ambilight maken kan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
@LED-Maniak
werkt die pcb samen met een arduino? of is het puur een home-made pcb?

wel zeer interessant om tussen m'n htpc en m'n tv te hangen!

Heb je iets van een project-site o.i.d.?
RickDB schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:36:
Voor mensen die zelf een ambilight set willen bouwen heb ik mijn Atmoduino/Atmolight project openbaar gemaakt.
Dit is een compleet project met wat korte documentatie hoe je het kan bouwen, niet heel erg moeilijk voor de gemiddelde techneut en het resultaat is een fatsoenlijk werkende Ambilight set met 256 kanaals ondersteuning.
De video's van de vorige versie zijn terug te vinden op http://smartlights.nl/

Hierna is de Arduino code herschreven en de aansturende software (Atmowin) aangepast om beter te werken en is deze ook vertaald naar Engels.
Vraagje, werkt dit ook met een LED string?
heb namelijk net m'n led string van 50 leds binnen en verwacht een deze dagen mijn arduino binnen.
Zo ja, hoe dien ik dan de atmowin in te stellen? is het dan bijvoorbeeld boven 1 zone of elke pixel een zone?

[ Voor 70% gewijzigd door tmaniac op 16-04-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Momenteel heb ik nog geen indicatie wanneer het af is. De module bestaat uit verschillende kleinere modules. Met andere woorden: je kan zelf kiezen welke opties je wel en welke je niet wilt. Het eerst pad is om de hoofd controller af te krijgen. Ik hoop binnen niet al te lange tijd hier iets van te kunnen laten zien. Deze controller heeft nog niet de HDMI optie maar is hier wel op ingericht zodat dit er later ingeplugt kan worden.

@HaTe
Dit wordt nog niet commercieel gedaan omdat er ingewikkelde patenten achter zitten.

@Admageddon
Dat is inderdaad de mogelijkheid ja.

@schumi
Het kan alleen als er een aanvoer is op HDMI/VGA/DVI. Een TV met ingebouwde tuner bijvoorbeeld zal niet werken omdat deze simpelweg geen signaal uitstuurt.

@tmaniac
Dit werkt niet met een arduino. Simpelweg omdat de arduino in het niets valt bij de processor kracht die nodig is om een en ander te kunnen laten functioneren. Het zal het ook onnodig duur maken om met zulke modules te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Zojuist is ook m'n arduino binnengekomen. Wat is dat ding klein zeg!

Vrijdag ga ik m'n frame in elkaar knutselen, dat wordt nog best een uitdaging aangezien ik de zone's wil kunnen bijstellen.
(Mijn tv hangt een beetje schuin van de muur, als ik de zones niet bijstel zal je bijna geen effect zien op de muur)

als het frame klaar is kan ik aan de slag met het programmeren van de arduino, ook nog een hele uitdaging aangezien ik er 0 ervaring mee heb.
Iemand nog tips waar ik op moet letten voor een arduino met 50 leds (windows/media-portal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Arduino is inderdaad een klein schattig beestje :) Er zijn nog kleinere versies ;)
Als je voor een opstelling gaat waar je nog mee gaat spelen, zou ik de leds eerst met Tape vast zetten. Dan kan je ze nog makkelijk loshalen en herpositioneren. Daarna de definitieve plek markeren en vastzetten.

Waar je op moet letten zeg je?...
Als het goed is, is meeste Ardino code flexibel. Deze laat het aantal leds dat aangestuurd wordt over aan de pc.
Ik zou zeggen: Sluit eerst de boel een aan op je Arduino (zonder je leds helemaal aan een frame te monteren). En ga kijken of je de leds aan kunt sturen. Bijvoorbeeld met ColorSwirl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Ja zat er al over te denken om eerst van karton een soort van mal te maken waar ik de leds op vast zet.

ik ga vanavond in ieder geval met colorswirl aan de slag.

wat me echter nog niet duidelijk is:
Programmeer je de Arduino nu met Processing of met de Arduino software?

want colorswirl wordt wel goed "gecompiled" door Processing maar niet door de Arduino software.
(ja zit nu op m'n werk maar ben meer met de arduino bezig dan met werken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
tmaniac schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:51:
[...]

Vraagje, werkt dit ook met een LED string?
heb namelijk net m'n led string van 50 leds binnen en verwacht een deze dagen mijn arduino binnen.
Zo ja, hoe dien ik dan de atmowin in te stellen? is het dan bijvoorbeeld boven 1 zone of elke pixel een zone?
Meeste instructies staan al op de wiki pagina's van de projecten vermeld maar zolang de led strip ondersteund wordt door de FastSPI library werkt het prima:

http://code.google.com/p/fastspi/

Elke led is een apart kanaal en per zone (left/right/top/bottom) kan je een aantal kanalen toewijzen, voor mijn 55inch gebruik ik 120 leds met 38 top/bottom en 22 left/right.
Werkt eigenlijk een stuk beter dan de alternatieven op dit moment, iBelight is vrij recent uitgebracht maar die heeft weer geen DirectX 10/11 ondersteuning.

Geen linux ondersteuning nog maar voor XBMC zijn er wel plugins die met een beetje aanpassen prima kunnen werken met de Atmoduino, makkelijkste hierbij is om bv. het boblight protocol in te voegen bij de arduino code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

tmaniac schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:55:
Ja zat er al over te denken om eerst van karton een soort van mal te maken waar ik de leds op vast zet.

ik ga vanavond in ieder geval met colorswirl aan de slag.

wat me echter nog niet duidelijk is:
Programmeer je de Arduino nu met Processing of met de Arduino software?

want colorswirl wordt wel goed "gecompiled" door Processing maar niet door de Arduino software.
(ja zit nu op m'n werk maar ben meer met de arduino bezig dan met werken ;) )
Adruino programeer je met de arduino software.

ColorSwirl draait op je pc, dus dat programeer je in Processing.
Je kan ColorSwirl zien als je Boblight-simulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Damn, 120 leds is best veel!

Ik ga eerst maar eens kijken hoe de weergave is met mijn string van 50 leds (WS2801 chips).
Volgens een snelle berekening zitten de leds ongeveer 5,5cm uit elkaar rond m'n 46" tv.

Mocht dat niet mooi zijn dan kan ik er altijd nog meer aan knopen.

Edit, even de space gedubbel-checked;

Volgens deze calculator zijn dit de maten
Assembly sizes:
You have to put Your leds 4.82 cm horizontaly and 4.18 cm verticaly apart. "Measure twice, cut once!"
Box borders:
Horizontal: 0 - 5.1 - 10.3 - 15.4 - 20.5 - 25.6 - 30.8 - 35.9 - 41 - 46.1 - 51.3 - 56.4 - 61.5 - 66.6 - 71.8 - 76.9 - 82 -
Vertical: 0 - 4.6 - 9.2 - 13.8 - 18.4 - 23 - 27.6 - 32.2 - 36.8 - 41.4 - 46 -
Box centers:
Horizontal: 2.4 - 7.2 - 12.1 - 16.9 - 21.7 - 26.5 - 31.4 - 36.2 - 41 - 45.8 - 50.6 - 55.5 - 60.3 - 65.1 - 69.9 - 74.8 - 79.6 -
Vertical: 2.1 - 6.3 - 10.5 - 14.6 - 18.8 - 23 - 27.2 - 31.4 - 35.5 - 39.7 - 43.9

het zag er eerst uit dat ik nergens naar toe ging.
tot ik er achter kwam dat ik de verkeerde pins had verbonden op de arduino.

nu werkt alles.

wat me opvalt is: Boblight is heel traag (heeft iemand misschien de meest up to date .exe?)
Lightpack werkt goed MAAR heeft een flinke impact op mijn video playback.

[ Voor 90% gewijzigd door tmaniac op 18-04-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Tmaniac, hoe bedoel je boblight is traag? Traag in de zin van hoge CPU activiteit en is te zwaar of traag in de zin van de kleuren wisselen te langzaam? Daar is namelijk een setting voor in de config. Ik weet zo even niet welke parameter hiervoor aan gepast moet worden. Zal dit zo terug kijken voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Het kleuren wisselen is erg traag, niet echt "live" naar mijn gevoel.

Sorry, was gister avond zwaar gefrustreerd dat het in eerste instantie niet werkte :)

Eerst had ik de LED string verkeerd om aangesloten (output gebruikt i.p.v Input kant)
En daarna bleek dat ik pin 2 en 3 gebruikte op de Arduino in plaats van 11 en 13.
Dat heeft wel zo'n beetje m'n hele avond in beslag genomen ;)

Toen ik het uiteindelijk werkend had gekregen merkte ik dat Boblight heel langzaam van kleur wisselde.

Nu heb ik ook ergens gelezen dat sommige mensen een andere SPI gebruiken (FastSPI) hoe moet ik die SPI toevoegen aan m'n LEDstream sketch?

Ik heb van Ambilight4pc.com boblight versie 1.3 gedownload.
Is dat de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dat de kleuren traag wisselen is aan te passen met de proportional parameter. Probeer deze eens hoger te zetten, dat zou je probleem moeten solven. Welk OS gebruik je? Voor Windows is 1.3 de laatste geloof ik, ik gebruik deze zelf ook.

Een aantal berichten terug heb ik mijn config gepost probeer deze anders even uit. Hierbij staat de proportional waarde wel laag op 5 om precies te zijn. Dit was fijner in games. Verder moet je niet de config helemaal overkopieren want die van mij is voor 25 LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Ik ga vanavond even stoeien met de proportional parameter, thx!

Ik hoop alleen dat het niet teveel impact heeft op de performance van mijn Media Center.

Met Lightpack 5.8 stotterde m'n HD video in ieder geval.
Hopelijk wordt het beter met Boblight
(OS = Windows 7, Mediacenter software = MediaPortal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
tmaniac schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:57:
Ik ga vanavond even stoeien met de proportional parameter, thx!

Ik hoop alleen dat het niet teveel impact heeft op de performance van mijn Media Center.

Met Lightpack 5.8 stotterde m'n HD video in ieder geval.
Hopelijk wordt het beter met Boblight
(OS = Windows 7, Mediacenter software = MediaPortal)
Binnen FastSPI kan je ook nog de snelheid instellen ( FastSPI_LED.setDataRate(0) <-- waarbij 0 het snelst is), te snel werkt bij sommige niet goed dus is een beetje uitproberen.
Wat het ook nog kan zijn is de COM port snelheid, binnen de arduino code kan je deze forceren:

Serial.begin(115200);

Binnen Windows zet je de arduino COM port dan ook op dezelfde snelheid, vergeet niet dat Boblight onder Windows niet echt ideaal is.
Het is een tijdje terug herschreven voor Linux maar wordt voor Windows niet meer onderhouden zover ik weet, de Boblight GetPixel methode vereist dat Aero uit staat wat Mediaportal nodig heeft voor EVR (o.a. hardware versnelling voor GUI/Films).
Zonder EVR krijg je helaas tearing bij video's, daarom is er voor Atmowin de Mediaportal plugin die het direct uitleest via DirectX ipv GDI wat inhoud dat je Aero aan kan laten en dus alles nog gewoon goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Ik ben op dit moment nog aan het uitvogelen hoe ik de FastSPI library in kan laden (ben nog geen ster in de Arduino code)

ik neem aan dat ik in de ledstream sketch de library moet aanroepen(?)

Ook heb ik inderdaad de snelheid in windows ook op 115200 gezet omdat deze op 9600 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
tmaniac schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:50:
Ik ben op dit moment nog aan het uitvogelen hoe ik de FastSPI library in kan laden (ben nog geen ster in de Arduino code)

ik neem aan dat ik in de ledstream sketch de library moet aanroepen(?)

Ook heb ik inderdaad de snelheid in windows ook op 115200 gezet omdat deze op 9600 stond.
Hier is eventueel een FastSPI voorbeeld te vinden voor de WS2801 icm boblight:

http://forums.adafruit.com/viewtopic.php?f=47&t=23972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
http://www.rgb-styles.com/category/blog/

Ik zie dat deze gasten ook al kant en klaar versturen.
Maar daar kan voor dat geld nooit ledjes bijzitten toch?
Of moet je zelf adapter en Arduino erbij kopen?

Anders is het wel mega cheap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoezo goedkoop? Voor een 42" tv zou je 175 euro kwijt zijn. Met zelfbouw, inclusief 50 LED's, Arduino etc. was ik 120 euro kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen dat Boblight reageert op mn muziek. Ik lees in oudere releases van Boblight over boblight-jack. Ik ben er nog niet helemaal achter of dat deze applicatie nu reageert op de muziek die op dat moment op het mediacenter speelt of dat deze input "leest" die via de jackplug binnenkomt. Is iemand hier bekend mee?

Stel dat ik zelf een plugin hiervoor zou willen maken, is iemand bekend met modules/libraries/plugins die bpm of toonhoogtes uitlezen? Dit zou een aardig begin zijn om een signaaltje naar boblightd te sturen.

edit: als er dus een applicatie op ubuntu zou zijn waaruit ik met een script toonhoogte of BPM zou kunnen lezen dan zie ik mogelijkheden om een dergelijke plugin te knutselen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@R-o-b
Op muziek zou ik ook graag willen. En dacht iets hierover gezien te hebben in mijn poging boblight te compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Armageddon_2k schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:17:
[...]

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
static unsigned long       lastByteTime, lastAckTime;

if((c = Serial.read()) >= 0) 
{    
   // Successful read? <------------------Hier gebreurt normaliter je ambiaansturing
}
else 
{ 
   // No data, check for timeout...
   if(timeout(t, nLEDs) == true) return; // Start over
}

// Function is called when no pending serial data is available.
static boolean timeout(
  unsigned long t,       // Current time, milliseconds
  int           nLEDs) { // Number of LEDs

// If condition persists, send an ACK packet to host once every
  // second to alert it to our presence.
  if((t - lastAckTime) > 1000) {
    Serial.print("Ada\n"); // Send ACK string to host
    lastAckTime = t;       // Reset counter
  }

// If no data received for an extended time, turn off all LEDs.
  if((t - lastByteTime) > serialTimeout) {
    long bytes = nLEDs * 3L;
    latch(nLEDs);      // Latch any partial/incomplete data in strand
    while(bytes--) {   // Issue all new data to turn off strand
      while(!(SPSR & _BV(SPIF))); // Wait for prior byte out
      SPDR = 0x80;                // Issue next byte (0x80 = LED off)
    }
    latch(nLEDs);      // Latch 'all off' data
    lastByteTime  = t; // Reset counter
    bytesBuffered = 0; // Clear serial buffer
    return true;
  }

return false; // No timeout
}
Terug komend op deze timeout, ik heb het eens getest, maar onder XBMC gaan mijn leds dus niet uit.
Iemand enig idee ?

edit:
Ik mis een hoop code denk, mijn stukje wat er op lijkt is alleen maar dit:

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 20-04-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb een tijdje terug mijn ledstream voor boblight gepost echter is dit bestand niet meer te downloaden volgens mij. Ik heb gewoon alle code juist geplaatst van de orginele ledstream die ik had en toen werkte het. Ik ben nu op mn iPad en niet thuis dus kan hem niet opnieuw uploaden maar als het je voor morgen nog niet gelukt is wil ik je best mijn ledstream delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:42:
Ik heb een tijdje terug mijn ledstream voor boblight gepost echter is dit bestand niet meer te downloaden volgens mij. Ik heb gewoon alle code juist geplaatst van de orginele ledstream die ik had en toen werkte het. Ik ben nu op mn iPad en niet thuis dus kan hem niet opnieuw uploaden maar als het je voor morgen nog niet gelukt is wil ik je best mijn ledstream delen.
Het lijkt mij dat wanneer ik bovenstaande code er onder plak het wel moet werken of heb jij de pde drastisch aangepast?

edit:
Nee werkt dus niet. Krijg vage error's bij laden.

edit2:
@Tiwazz, jouw ledstream is waarschijnlijk voor windows of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 21-04-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Ambi-kit
http://www.rgb-styles.com/ibelight/buy/

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Lijkt me niets anders dan een AVR+LED-Strips zoals al veel users in dit forum hebben gedaan met een arduino(alleen dan goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Duur. Maar het ziet er verder goed uit.

Ik heb woensdag zelf mijn spullen voor een totaal van 45 euro gekocht bij DealExtreme:
Power Adapter, 5V 2A
12MM RGB Bare Point Source Red/Green/Blue 50-LED String light
Arduino Compatible UNO Rev3 Development Board

Die leds zijn natuurlijk niet ideaal om achter de TV te plakken, maar ik wil het ook eerst testen. Als het echt mooi werkt dan kan ik later nog wel platte led strips kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door HaTe op 22-04-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Die adresseerbare LED-Strips worden overigens ook al snel goedkoper. Voor rond de 30 euro heb je 2 meter strip met 60 LED's. Kom je al een heel eind mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik had laatst met een Chinese fabrikant gesproken en hij zou mij voor $18,15 per meter strips kunnen leveren. Ik weet alleen niet hoe het zit met verzendkosten. Nadeel was dat deze elke 1,5 meter weer moest worden gevoed.

US$18.15/M for 3-5 m of FLB-W5050RGB-16-5-A14 (weather proof), and below is MOQ=50m price,

US$15.5/M for FLB-W5050RGB-16-5-N14 (non-waterproof)
US$16.5/M for FLB-W5050RGB-16-5-A14 (Weather proof).

Sample price will 10% higher.

http://dl.dropbox.com/u/2...0RGB%20LED%20%20STRIP.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 22-04-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat is dan een "dure" :P

Ik heb voor 3 soorten strips, allemaal andere chipset(wat nu algemeen is, is 7-bit, ik kan een 8-bit variant krijgen) een quote gekregen die een aantal euro lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Het is wel minder dan die 15 euro per meter wat jij net zei :P Ik heb ook niet zo goed mijn best gedaan om de goedkoopste te vinden, maar ik vond dit al niet duur vergeleken met de winkelprijs.

Waar haal jij jouw strips vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik klikte toevallig op dit topic en ben in no time erg enthousiast geworden! Helaas geen kennis van electronica maar toch besloten dit gewoon te gaan proberen :)

Via ladyada.net heb ik een tutorial gevonden waar ik volgens mij wel redelijk uit ga komen. Om er zeker van te zijn dat ik het goed begrepen heb zou ik willen vragen of jullie kunnen bevestigen dat onderstaande klopt.

Boodschappenlijst:

12mm Diffused Digital RGB LED Pixels (Strand of 25): Lijkt me voldoende voor 40".
5Volt power supply
USB kabel
Arduino Uno Rev3: hier worden 2 kabels van de ledstrip aan verbonden.
Female DC power adapter: deze is nodig om straks 2 kabels van de ledstrip te verbinden met de 5V power supply.

Ik probeer alles bij Floris te bestellen, nog even kijken of ze daar alles hebben maar dat zal wel lukken.

Afbeeldingslocatie: http://ladyada.net/wiki/lib/exe/fetch.php?hash=2c2757&w=600&h=420&media=http%3A%2F%2Fwww.ladyada.net%2Fimages%2Fadalight%2F4-mounted.jpg

Als ik naar dit plaatje kijk dan lijkt het alsof de ledstrip geleverd wordt met aan het begin en einde van de strip de 4 losse kabels. Wat ik uit het plaatje op maak is dat de ik 1 van de 2 losse kabelsets moet gebruiken om aan te sluiten op de Arduino en Power supply. Hierbij is volgens MrWolf belangrijk dat je voor de input zijde kiest.

Vragen:
Indien ik dit bestel, zouden jullie me dan uiteindelijk kunnen helpen met welke kabel in de ledstrip aan Arduino/Power supply verbonden moet worden, indien ik hier zelf niet uit kom?

Hoe kan ik de kabels van de ledstrip verbinden zonder te moeten solderen? moet dit met Female to Male breadboard jumpers?

Hoe kan ik de Arduino het beste aan de achterkant van mijn TV vastmaken? Hierbij gelet op eventuele kortsluiting (ik weet niet of dat kan gebeuren, maar geen verstand van electronica). Ik wil geen frame voor mijn TV maken dus de leds met tape vastmaken, alleen heb ik dan iets nodig voor mijn Arduino. Wellicht een houten plankje op de Vesa aansluiting schroeven en daar de Arduino op doen?

Ik zie sommige setups met LEDs helemaal rondom de TV, andere setups hebben leds links, boven en rechts. Mijn TV staat op een TV meubel met slechts 1 cm ruimte tussen TV en meubel aan de onderzijde. Het lijkt mij dan niet zinvol om aan de onderzijde leds te plaatsen? Volgens dit filmpje is 25 leds voldoende voor een 40" TV.

Ik heb een donkergrijze muur, gaat dit problemen/vervorming van kleuren opleveren? Volgens mij valt het mee omdat de LEDS best behoorlijk wat licht geven zo te zien. Als dit echter volgens jullie niet goed samen gaat dan ga ik hier niet mee starten.

Alvast bedankt voor de input.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 22-04-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Xenergy

Inderdaad dat filmpje is van mij en naar mijn idee moet 25LEDs voldoende zijn voor een 40" TV. Ik vind het prima in ieders geval!

Mijn achterwand is ook grijs maar ondervind hier geen problemen mee

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2u429er.jpg

Verder had ik eerst voor ik het frame had de arduino met plakband vast geplakt aan de achterkand van de TV. Werkte prima maar volgens mij is het een betere oplossing om dit inderdaad aan de VESA te schroeven ;).

Je lijstje is compleet, hou er wel rekening mee dat de adapter genoeg Ampère levert zo'n 1/1,5A zou voldoende moeten zijn. Verder mis je echter nog wel een draadje en dat is dat er nog één extra draadje van de min adapter naar de GND op de arduino moet lopen.

Ik heb zelf een ethernet kabel gestript en dit was met een harde kern dus heb deze in de arduino geprikt Heb wel de draadjes aan elkaar moeten solderen maar dat was peanuts. Je zou ook een female/male jumper kunnen gebruiken.

En lukt iets niet of wil je meer weten vraag maar raak ;). Op pagina 103 is mijn frame te zien en hoe het is aan gesloten ;). succes! én uiteraard foto's van het resultaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Vrijdag ben ik begonnen met het bouwen van m'n frame.

Voordat ik alle spullen gehaald had was de halve dag al voorbij en als je eenmaal begonnen bent gaat alles tergend traag (behalve de tijd, die vliegt)

Dit is tot nu toe mijn progress;
Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/thumb_frame.jpg

aan de draad komen houten plankjes die van richting verstelbaar zijn zodat ik de leds nog een beetje kan richten.

helaas heb ik voorlopig heel weinig tijd om te knutselen dus ga ik maar aan de slag met het programmeer werk.
Dat op zichzelf is nog een hele uitdaging :(

edit;
thumbnail gefixed.

[ Voor 12% gewijzigd door tmaniac op 23-04-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ziet er leuk uit, ben benieuwd naar het verstellen :)
Je thumbnail is wel kapot trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Toch nog problemen met de code.
Ik probeer nu de Atmoduino te gebruiken maar heb nog problemen met de FastSPI library.

om de een of andere reden pakt de FastSPI library mijn WS2801 driver niet.
als ik een andere driver selecteer doet die het wel soort van.
Er gaan dan leds knipperen, maar niet allemaal.

ik test dit met de laatste FastSPI library en de daarbij horende test sketch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Iemand nog wat vooruit gang nieuws? Iemand z'n frame af of iemand die net begint? Dooie boel hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb net een Arduino Uno 3 kloon besteld en een van deze.
Ik kreeg trouwens net bericht dat mijn Raspberry Pi ergens volgende week ook zou moeten binnenkomen.

[ Voor 32% gewijzigd door Amanoo op 28-04-2012 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Oke, nais! Ik heb nog niemand gezien die gebruik heeft gemaakt van die strip. Zou je uiteindelijk wat kunnen posten ben wel benieuwd hoe de strips het doen in verhouding met de pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kan wat posten, maar in principe is die strip zo gemaakt dat je digitaal iedere LED afzonderlijk kan aansturen.
Een soortgelijke strip (ik dacht door dezelfde maker, ook) was al eerder gepost. Mijn spul is een beetje op zijn boodschappenlijst gebaseerd. Deze LED strip is wat minder lang, maar heeft meer LEDs per meter.
Deze dingen zijn ook een beetje voor Arduino gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 28-04-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tmaniac schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:41:
Vrijdag ben ik begonnen met het bouwen van m'n frame.

Voordat ik alle spullen gehaald had was de halve dag al voorbij en als je eenmaal begonnen bent gaat alles tergend traag (behalve de tijd, die vliegt)

Dit is tot nu toe mijn progress;
[afbeelding]

aan de draad komen houten plankjes die van richting verstelbaar zijn zodat ik de leds nog een beetje kan richten.

helaas heb ik voorlopig heel weinig tijd om te knutselen dus ga ik maar aan de slag met het programmeer werk.
Dat op zichzelf is nog een hele uitdaging :(

edit;
thumbnail gefixed.
Grappig om te zien dat de frames die gemaakt worden steeds geavanceerder en tijdrovend worden.
Heb nu al zoveel verschillende frames gezien dat ik benieuwd ben naar een volgende creatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zijn er mensen die de Arduino en LEDs via Dealextreme hebben besteld? Scheelt best aardig qua kosten maar ben een beetje bang voor de kwaliteit en dat het misschien stuk is als het binnen komt. Wel hele goede ervaringen met DX hoor, maar nog nooit echte elektronica besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb beide besteld, het is nog niet verzonden, dus dit gaat nog wel 3 weken duren denk ik. Ik laat het uiteraard weten als ik ze binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Scheelt toch al snel 30 euro namelijk. Niet dat het om het geld gaat, maar ik gebruik mijn htpc nu ook weer niet dagelijks dat ik er echt heel veel aan heb. Al heb ik wel heel veel zin om voor het eerst zelf iets elektronisch in elkaar te knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb de LEDs direct vanaf Adafruit besteld, en de Uno 3-kloon vanaf eBay. Volgens de eBay beschrijving zou de kloon een enkele latency verbetering hebben, en verder hetzelfde functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn spulletjes van PieterFloris binnen en ben op het punt gekomen dat ik de LED strip aan wil sluiten op de Arduino. Heb inmiddels gevonden in welke nummertjes de afgeknipte kabeltjes moeten, echter hoe ga ik ze daar in bevestigen?

Geen idee of het wat toevoegt, dit is een foto van het geheel:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/152c67q_th.jpg

Edit: na tip van XeNeRgY wat pagina's afgestruind en inderdaad.
Zonder solderen zou moeten kunnen met "jumper wires" (uit oude posts van +/- 28 jan 2012):
- http://www.ebay.nl/itm/75...m1e6d480988#ht_984wt_1396
- http://www.dealextreme.co...c-diy-70-cable-pack-80208

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Volgens mij moet je solderen of van die 'connectors' kopen. Heb zelf nog geen setup maar ben me een beetje aan het inlezen. Hier ergens in dit topic staan van die connectors die, als ik het goed begrepen heb, de LED met Arduino kunnen verbinden als je niet wilt solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Je kan ook gewoon los de draad erin steken had dit eerst gedaan werkt prima. Op dit moment is mijn setup helemaal done en heb er nu een ethernet kabel met harde kern in zitten. Deze klemt precies goed in het gat. Dus voor een test opstelling kan je gewoon de kabels erin stoppen en dan later jumpwires kopen of ethernet kabels. Ik heb ook jumpwires maar mijn voorkeur gaat uit naar de ethernet aangezien de jumpwires een stukje kunstof hebben waardoor je de arduino een stuk hoger pas kan afschermen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel Tiwazz, dat was een zeer bruikbare tip! Op naar het volgende obstakel...
Alles is nu aangesloten, en dat lijkt correct te zijn gebeurd.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2e32yhe_th.jpg

Ik gebruik een Arduino MEGA 2560 met 12mm Diffused Digital RGB LED Pixels (strand of 50) (ws2801).

Nu heb ik de stappen gevolgd van o.a. http://www.ladyada.net/make/adalight/ . Waren nog wat andere pagina's bij die ik heb gebruikt, voor bijvoorbeeld het installeren van de juiste driver. Nu zit ik dus op het punt waar ik Arduino en Processing software gedownload heb en bijbehorende sketches.

Om te controleren of er gecommuniceerd kon worden met de MEGA 2560, heb ik het "LED blink" voorbeeld uitgevoerd. Dat staat hier omschreven: http://arduino.cc/en/Guide/Windows#toc6 - so far so good

Bij het uploaden van het stukje door Arduino, gaan alle LEDs even aan: rood, groen, blauw en dan uit.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2pr669g_th.jpg

Voor mijn gevoel heb ik alle stappen netjes gevolgd, en ben ik nog niets opmerkelijks tegen gekomen. Daarom over naar "Processing 1.5.1". Daar wil ik de "Colorswirl" proberen, en dat lukt me niet. Ik zie niet wat ik verkeerd doe of in welke hoek ik het moet zoeken.

De com poort heb ik met " println(Serial.list()); " opgevraagd en die staat op [1], dus dat lijkt goed. Verder heb ik het aantal LEDs van 25 naar 50 gezet, beide leveren niet veel op.

Zodra ik de Colorswirl of Adalight draai, begint onderin Processing de tekst te lopen zonder foutmeldingen. De LEDs blijven echter uit. Als ik het proces stop, komen weer de 3 kleuren voorbij en daarna niets meer.

Wat zie ik over het hoofd of welke stap volg ik niet goed op..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hmm dat is lastig, ik weet niet hoe het bij de mega is maar bij de Uno moet je 11, 13 en GND gebruiken. Flash is strandtest naar de Arduino die zou alle LEDS van een kleur moeten voorzien. Als die niet werkt zit er echt iets mis in de bedrading. Kijk dit GOED na, had hier zelf een fout in gemaakt door de zelfde handleiding. Had ze toen in 3 en 5 zitten geloof ik. Heb je ook een extra draadje van de min naar de GND lopen? Zit op m'n telefoon dus die afbeelding is wat lastig te bekijken.

Ik hoor het of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Waarom heb je gekozen voor de Arduino Mega? wat is het grootste verschil met de Uno?

Ik probeer de FastSPI library te gebruiken met de Led-Pixels van pieterfloris in combinatie met de Uno maar helaas werkt dit niet.

Per mail gaf hij aan dat een teensy board beter is (sneller o.i.d.)

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik ben bezig geweest met die timeout code om de leds uit te laten gaan na een ingestelde tijd maar dit schijnt niet te werken onder XBMC (Boblight) iemand dit al wel werkend?

Ik zet film/serie op pauze maar leds blijven een eeuwigheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
schumi2004 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 00:33:
Ik ben bezig geweest met die timeout code om de leds uit te laten gaan na een ingestelde tijd maar dit schijnt niet te werken onder XBMC (Boblight) iemand dit al wel werkend?

Ik zet film/serie op pauze maar leds blijven een eeuwigheid aan.
Bij mij gaan de LEDs alleen uit als ik de daemon sluit want dan stopt echt de verbinding zeg maar. Voorheen bleven de LEDs bij mij dan ook de kleuren vast houden. Is het ook mogelijk dan om de LEDs uit te zetten als er zo lang geen verandering is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:24:
[...]

Bij mij gaan de LEDs alleen uit als ik de daemon sluit want dan stopt echt de verbinding zeg maar. Voorheen bleven de LEDs bij mij dan ook de kleuren vast houden. Is het ook mogelijk dan om de LEDs uit te zetten als er zo lang geen verandering is?
Volgens dit stukje code en het stukje code wat ik in mijn ledstream.pde terug kan vinden zou zoiets wel moeten gebeuren.

Ik denk echter dat het met de boblight deamon niet kan of werkt. Was benieuwd of het bij andere wel werkte?
Kan soms wel eens handig zijn als je film even op pauze zet dat niet heel je kamer verlicht blijft om niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Lijkt me vreemd dat het niet met de boblight deamon werkt.
Wat dat stukje code doet:
Bij geen ontvangst over je com start er een timeout. en na een ingestelde x tijd gaan je leds uit.
Kan je evt ergens je code uppen? pastebin ofzo..

[semi-quote]
Kan soms wel eens handig zijn als je film even op pauze zet dat niet heel je kamer verlicht blijft om niks
[/semi-quote]

Dat gaat niet idd, je deamon zal altijd je beeld scrapen, wat er ook op staat. Je zal dan je deamon moeten laten snappen dat hij bij pause stopt met werken.... uitdaging :P

[ Voor 40% gewijzigd door Armageddon_2k op 02-05-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Precies wat armageddon zegt was het net aan het typen. Bij mij gaan de LEDs pas uit als ik de daemon afsluit. Ik weet niet hoe boblight precies werkt maar die zal de verbinding tot stand houden en constant wat bits oversturen zodat de timeout niet kan optreden.

Edit:
opzich moet het wel mogelijk zijn maar dan moet boblight anders werken. Ipv alle zones door te sturen het beeld scannen op verandering in kleur en dan de verandering door sturen. Het zou ook awesome zijn als boblights black border detectie anders werkt want dat werkt niet altijd bij mij, of het werkt wel maar de kleuren zijn een stuk minder fel.

Als boblight een rij met pixels zou scannen zowel horizontaal als verticaal en deze rij is allemaal zwart #000000 dan ga naar de volgende rij totdat er ergens een pixel een andere tint heeft dan weet je precies tot waar het scherm gevuld is zowel horizontaal voor films als verticaal voor sommige games. Geen idee hoe die black border nu werkt.

[ Voor 57% gewijzigd door ndonkersloot op 02-05-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dat denk ik nu dus ook dat die deamon constant wat stuurt.
Miisschien dat de deamon hierop aangepast zou kunnen worden? (niet dat het een groot probleem is)

LEDStream.pde, is niet zo spannend overigens. Laatste nieuwe versie met test pattern disabled.
Heb nog wel dat hij 1x oplicht maar dat is niet weg te halen meen ik.

http://pastebin.com/JzE7Cf8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hoe bedoel je dat hij 1x oplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Wat je in jou geval zou kunen doen is na x tijd geen verandering je timeout starten.
Wat je moet doen is als je je Mode_Hold in gaat, een copy maken van je buffer.
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
 case MODE_HOLD:
  //controleren op verschil in buffer
  If (OldBuffer == Buffer)
  {
       //Kopie maken van buffer.
       Oldbuffer = buffer;
       //Check for timeout.
       if(timeout(t, nLEDs) == true) 
       { 
           //Timeout, quit.
           return;
       }
  }
  else
  {
    Oldbuffer = buffer;
  } 

Als je kan dan vergelijken of je oude/nieuwe buffer verschillend zijn, zijn ze verschillend, dan hobbel je gewoon door je code.
Code is pseudo, kan zijn dat je array's enzo iets anders moet vergelijken dan ik nu getyped heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:13:
Hoe bedoel je dat hij 1x oplicht?
Tijdens opstarten van mijn OpenELEC/XBMC wordt er iets getriggerd door boblight deamon denk waardoor er eerst 1 led blauw gaat branden (is standaard) en als deamon klaar is springt alles heel even aan. Voorheen werd er een kleuren test gedaan.
Armageddon_2k schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:19:
Wat je in jou geval zou kunen doen is na x tijd geen verandering je timeout starten.
Wat je moet doen is als je je Mode_Hold in gaat, een copy maken van je buffer.
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
 case MODE_HOLD:
  //controleren op verschil in buffer
  If (OldBuffer == Buffer)
  {
       Oldbuffer = buffer;
       //Check for timeout.
       if(timeout(t, nLEDs) == true) 
       { 
           //Timeout, quit.
           return;
       }
  }
  else
  {
    Oldbuffer = buffer;
  } 

Als je kan dan vergelijken of je oude/nieuwe buffer verschillend zijn, zijn ze verschillend, dan hobbel je gewoon door je code.
Code is pseudo, kan zijn dat je array's enzo iets anders moet vergelijken dan ik nu getyped heb.
Top, ik ga er eens mee spelen.
Ik was al opzoek gegaan in het Adafruit forum maar werd daar niet echt wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heren, ik heb 25 leds extra aangesloten nu maar was er niet ook iet smet prefix wat veranderd moest worden in boblight.conf?

Staat bij mij nu nog op prefix 41 64 61 00 18 4D

Config heb ik aangepast maar om 1 of andere reden blijft eerste led branden van 2e string.
Ledstream.pde heb ik niks mee gedaan verder.

EDIT:
Denk het gevonden te hebben, de led strand is anders als die ik al had, de afstand tussen leds in is korter en de blauw en geel zitten andersom.

[ Voor 47% gewijzigd door schumi2004 op 02-05-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hoeveel LEDs heb je nu dan? 75? In wat merk je verschil dat de kleuren feller zijn of zijn er nog meer positieve veranderingen? Ik heb namelijk maar 25 LEDs op 40" en vindt het prima zo zou ook niet weten waarom ik zou upgraden naar meer LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
50 leds.
Niet alleen zijn de kabel kleuren en lengte anders maar ook de led kleur, vooral wit die zit meer tegen het blauw aan.
Morgen Pieter maar even mailen, 2 verschillende batches door elkaar is hem net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
schumi2004 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 01:17:
50 leds.
Niet alleen zijn de kabel kleuren en lengte anders maar ook de led kleur, vooral wit die zit meer tegen het blauw aan.
Morgen Pieter maar even mailen, 2 verschillende batches door elkaar is hem net niet.
Ai dat is inderdaad een domper, hopelijk heeft pieter een passelijke oplossing ;). Mocht je uiteindelijk toch 50 "goede" LEDs hebben zou ik wel graag willen weten of het verschil maakt tov 25 op 40"(want jij had ook 40" toch?). Als dat zo is misschien ook een keer mijn setup voorzien van 50 LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 01:39:
[...]

Ai dat is inderdaad een domper, hopelijk heeft pieter een passelijke oplossing ;). Mocht je uiteindelijk toch 50 "goede" LEDs hebben zou ik wel graag willen weten of het verschil maakt tov 25 op 40"(want jij had ook 40" toch?). Als dat zo is misschien ook een keer mijn setup voorzien van 50 LEDs.
Pieter heeft tegenwoordig 2 verschillende type led strands van 25 leds op z'n site.

Verschil maakt het wel in die zin dat er nu meer leds de meter zitten, waar het voorheen 7,5 a'8 was is het nu de helft plus een gedeelte van de onderkant wordt nu ook mee genomen. Moet nog wel met de kleuren spelen want dat blijft toch lastig, groen is af en toe gif groen en rood zit er naar mijn zin nog teveel in, alle primaire kleuren eigenlijk.

Ik had deze en heb er nu deze bij gekregen.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 03-05-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:36:
[...]

Pieter heeft tegenwoordig 2 verschillende type led strands van 25 leds op z'n site.

Ik had deze en heb er nu deze bij gekregen.
even inhaken:

Pixel-strand versies
als je de Adafruit versie hebt besteld dan heb je die ook gekregen. Ook Adafruit heeft verschillende batches: met een witte pcb of een groene. Kan hier helaas niets aan doen (omruilen kan wel als ik de variant heb uiteraard). zie ook: http://www.ladyada.net/products/pixel12mm/

De andere 25 led strand is van een andere leverancier en heeft een 3 pins connector ipv de 4 pins versie van adafruit. Daaraan zie je dat hij niet van adafruit komt (deze strings worden in opdracht van een NL bedrijf gemaakt, hoge eisen aan kwaliteit en allemaal getest).

Teensy
Teensy werkt op zich hetzelfde als een Arduino maar is naast zijn kleine formaat ook voorzien van native usb (in tegenstelling tot de "trage" usb serieel oplossing van arduino). Ik zeg niet dat het beter is :) behalve als je heeeel veel leds aanstuurt, dan is het zeker beter!

FastSPI Library
Ik heb een poging gedaan die library aan de gang te krijgen maar mij lukt het niet. ik doe ongetwijfeld iets fout ... de nieuwe library van adafruit voor de ws2801 chips ondersteunt echter hardware SPI: zou ook sneller moeten zijn dan softwarematig!

tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:44:
[...]

even inhaken:

Pixel-strand versies
als je de Adafruit versie hebt besteld dan heb je die ook gekregen. Ook Adafruit heeft verschillende batches: met een witte pcb of een groene. Kan hier helaas niets aan doen (omruilen kan wel als ik de variant heb uiteraard). zie ook: http://www.ladyada.net/products/pixel12mm/

De andere 25 led strand is van een andere leverancier en heeft een 3 pins connector ipv de 4 pins versie van adafruit. Daaraan zie je dat hij niet van adafruit komt (deze strings worden in opdracht van een NL bedrijf gemaakt, hoge eisen aan kwaliteit en allemaal getest).

-knip-
tot zover :)
Ik heb niet gemaild overigens, ik heb het anders opgelost (strand gewisseld met maat van me)
Maar de Nederlandse strands zijn dus uitgerust met 3 pins connectors? Dan heb ik hier toch een Adafruit strand (groene PCB), maar dan met als extra losse wires voor de voeding in de uit einde , correct? (kleur volgorde rood, geel, groen, blauw)

De 2 gelinkte producten die ik noemde zijn dus 1 van NL en de ander van Adafruit met zelfde specs?
Dit is niet uit de beschrijving te halen eerlijk gezegd. Als ik inderdaad de Adafruits heb met 4 pins connector dan verschillen de lengte tussen de leds en zijn de kleuren anders welke ik deels kan verklaren door een andere kleur behuizing/bescherming, die is namelijk blauwer van kleur. Daarnaast is ook de bedrading volgorde anders in de connector tegenover de witte PCB versie die ik had.

Ik ben overigens uitermate tevreden over de geleverde service door je en assortiment maar heeft me nu wel aan het denken gezet hoe in het vervolg te handelen. Als ik/me voornemens van plan ben/is uit te breiden zou de kans groot kunnen zijn dat je andere batch krijgt en dus verschillen kunt hebben. En zou daarom adviseren aan toekomstige kopers als je tpch van plan bent uit te breiden doe het dan meteen om problemen te voorkomen :P

note: Pieter, ik weet niet in hoevere je contact heb met leverancier/Adafruit maar de groene PCB versie is minder net afgewerkt als de witte. Wat vooral opviel was dat de PCB zelf compleet scheef in het omhulsel zit waar deze bij de witte PCB mooi gecentreerd zit/zat. Wellicht een puntje om terug te koppelen. Ze werken (tot op heden) nog gewoon perfect, meer een cosmetisch iets. Plus is er veel , ik denk lijm, te zien langs de bedrading, sommige leds zaten ook aan elkaar "geplakt" zeg maar.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 04-05-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Ik heb de FastSPI library eindelijk werkend :)
Hiermee kan ik dus ook de Atmoduino zonder problemen draaien.

Ik was aan het rondsnuffelen op de Google Code site van fastspi en vond een reply van iemand die fast spi werkend had met een ws2801 strand.

Deze library werkte in eerste instantie alleen met de oude Arduino IDE software (v023) maar ik heb de library aangepast waardoor hij ook werkt met de v1.0

ik heb de library voor het gemak hier neer gezet

De originele plek waar hij vandaag komt is hier

Ik heb maar beperkte kennis van libraries of uberhaupt van programmeren dus weet niet wat er precies verschillend is met de nieuwste source...maar ik ben blij dat het werkt :)

PS. Pieter; Bedankt voor je geduld/begrip en hulp in de mail!

[ Voor 11% gewijzigd door tmaniac op 06-05-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Tof dat je het eindelijk werkend hebt! Je bent er lang mee bezig geweest volgens mij.

Misschien een hele erge noob vraag hoor maar wat kan ik nou precies met de FastSPI library? Momenteel gebruik ik boblight onder windows en hiervoor lightpack. Kan ik de FastSPI library gebruiken om het beter/sneller re maken of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 10:35
Kwam dit topic toevallig weer tegen en gelijk enthousiast.

KU Product Name Quantity Price Line Total Options
27167 EU Charger/Power Adapter for PSP 1000/2000/Slim/3000 (100~240V AC)
http://www.dealextreme.co...im-3000-100-240v-ac-27167
105084 Male + Female DC Power Converter Connector Adapters w/ Terminal Blocks For CCTV Camera
http://www.dealextreme.co...r-cctv-camera-pair-105084
111682 12MM RGB Bare Point Source Red/Green/Blue 50-LED String light
http://www.dealextreme.co...0-led-string-light-111682
118826 Breadboard Jumper Wires for Electronic DIY (65-Cable Pack)
http://www.dealextreme.co...-diy-65-cable-pack-118826
120464 Arduino Compatible UNO Rev3 Development Board
http://www.dealextreme.co...-development-board-120464
01888 Drop Shipment and Gift Service (Removes DX logo from package)

Aangezien ik er geen haast mee heb maar via DX. Zit qua prijs in ieder geval gelijk een stuk lager.

Korte vraag: Kan ik nu beter Led strings of strips nemen ? Qua prijs maakt het volgens mij niet zoveel uit. Ik heb een 32" tv dus 50 is wellicht wat veel, maar volgens mij kan ik altijd minder gebruiken toch de brightness aanpassen?

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Marmotje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:11:
Korte vraag: Kan ik nu beter Led strings of strips nemen ? Qua prijs maakt het volgens mij niet zoveel uit. Ik heb een 32" tv dus 50 is wellicht wat veel, maar volgens mij kan ik altijd minder gebruiken toch ?
Hangt er vanaf wat je bedoelt met minder gebruiken? :p
Je kan er altijd een paar afknippen, maar dat zou ik een bijzondere oplossing vinden.
Je kan je brightness ook instellen, hiermee kan je overbelichting prima oplossen (neem aan dat je daar op doelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Armageddon_2k schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:23:
[...]

Hangt er vanaf wat je bedoelt met minder gebruiken? :p
Je kan er altijd een paar afknippen, maar dat zou ik een bijzondere oplossing vinden.
Je kan je brightness ook instellen, hiermee kan je overbelichting prima oplossen (neem aan dat je daar op doelt).
Eh ja.. dat bedoelde ik... staat er inderdaad krom

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Marmotje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:11:
Kwam dit topic toevallig weer tegen en gelijk enthousiast.

KU Product Name Quantity Price Line Total Options
27167 EU Charger/Power Adapter for PSP 1000/2000/Slim/3000 (100~240V AC)
http://www.dealextreme.co...im-3000-100-240v-ac-27167
105084 Male + Female DC Power Converter Connector Adapters w/ Terminal Blocks For CCTV Camera
http://www.dealextreme.co...r-cctv-camera-pair-105084
111682 12MM RGB Bare Point Source Red/Green/Blue 50-LED String light
http://www.dealextreme.co...0-led-string-light-111682
118826 Breadboard Jumper Wires for Electronic DIY (65-Cable Pack)
http://www.dealextreme.co...-diy-65-cable-pack-118826
120464 Arduino Compatible UNO Rev3 Development Board
http://www.dealextreme.co...-development-board-120464
01888 Drop Shipment and Gift Service (Removes DX logo from package)

Aangezien ik er geen haast mee heb maar via DX. Zit qua prijs in ieder geval gelijk een stuk lager.

Korte vraag: Kan ik nu beter Led strings of strips nemen ? Qua prijs maakt het volgens mij niet zoveel uit. Ik heb een 32" tv dus 50 is wellicht wat veel, maar volgens mij kan ik altijd minder gebruiken toch de brightness aanpassen?
Heb jij dan strips gevonden op DX? Ze hebben er een boel, maar volgens mij niet per led adresseerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Je kan wel erg weinig informatie vinden over de LEDS ze hebben niet dezelfde IC en je kan niet zien of ze digitaal adreseerbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Tiwazz schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:50:
Je kan wel erg weinig informatie vinden over de LEDS ze hebben niet dezelfde IC en je kan niet zien of ze digitaal adreseerbaar zijn.
had ze op "aanraden" van
kom net deze nog tegen scheelt weer wat dollar...
http://www.dealextreme.co...sb-board-blue-60cm-118078

[ Voor 10% gewijzigd door Marmotje op 09-05-2012 08:48 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
tmaniac schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:24:
Ik heb de FastSPI library eindelijk werkend :)
Hiermee kan ik dus ook de Atmoduino zonder problemen draaien.

Ik was aan het rondsnuffelen op de Google Code site van fastspi en vond een reply van iemand die fast spi werkend had met een ws2801 strand.

Deze library werkte in eerste instantie alleen met de oude Arduino IDE software (v023) maar ik heb de library aangepast waardoor hij ook werkt met de v1.0

ik heb de library voor het gemak hier neer gezet

De originele plek waar hij vandaag komt is hier

Ik heb maar beperkte kennis van libraries of uberhaupt van programmeren dus weet niet wat er precies verschillend is met de nieuwste source...maar ik ben blij dat het werkt :)

PS. Pieter; Bedankt voor je geduld/begrip en hulp in de mail!
Wat moet ik doen om dit te gaan gebruiken en AtmoDuino? Ik heb de FastSPI_Led gedownload en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nice! Ik heb m'n spullen binnen van DX, de Arduino namaak net getest en hij werkt perfect. Die programmeer taal valt mij heel erg mee, dus moet helemaal goed komen.

Helaas, eerst een cadeau voor m'n moeder kopen :P

edit:
Niet echt handig zo, eens kijken of ik maandag dit ergens in de stad kan kopen: Female DC Power Converter Connector Adapters

@hieronder: bedankt, maar dat gaat niet lukken :)

[ Voor 61% gewijzigd door HaTe op 13-05-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik weet niet waar je woont maar als je Pieter een mail stuurt kan je vast wel wat afspreken om het in Breda - Noord-Brabant af te halen.

http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=511

Pagina: 1 ... 27 ... 63 Laatste