DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 26 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.019 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

OMX2000

By any means necessary...

schumi2004 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:12:
[...]

Ben ook wel benieuwd welk programma je gebruikt hebt en wat ATV3 betreft, is het niet een beetje triest dat ze nu pas met 1080p komen!?
Goed te verklaren. Ze hadden nog geen 1080P content, waarschijnlijk omdat dat veel meer bandbreedte nodig had. En feit blijft, vanaf je bank zie je het verschil tussen 720P en 1080P niet, het is meer het idee dat je Full HD hebt waar je voor betaalt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:49
En voor $99 is het natuurlijk een mooie prijs. Heb een ATV2 op de tv in de slaapkamer staan met XBMC erop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

mavaee schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:49:
En voor $99 is het natuurlijk een mooie prijs. Heb een ATV2 op de tv in de slaapkamer staan met XBMC erop. :)
Helaas kunnen we niet direct onze geliefde DIY Ambilight aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Tiwazz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:05:
Ziet er zeker goed uit :). In welke applicatie heb je de tekening gemaakt?
Ik heb het frameontwerp in Microsoft Visio gemaakt. Het is er niet helemaal de perfecte tool voor, maar je kan wel heel snel een ontwerp inelkaar zetten. En op de mm nauwkeurig.
Pakketten als Autocad ed zouden een iets professionelere oplossing zijn, maar daar mis je de makkelijke Copy/paste en speel functies waar visio fantastisch goed in is.

En........ insert drums....
Het materiaal waarmee ik het ga maken is veranderd, het wordt geen hout, maar aluminium. :9
Ik heb een plaat weten te bemachtigen die groot genoeg is.

Het ontwerp op mn werk uit de plotter laten rollen, hierdoor hoef ik niet 20 A4'tjes aan elkaar te plakken voor de template.
Tiwazz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:05:
Heb je ook bedacht wat je met de kabeltjes gaat doen die van LED naar LED gaat? Laat je deze gewoon hangen of? Voor welk formaat TV is het eigenlijk?
Ik heb al wel wat ideetjes met sleeving ed, maar daarvoor moet ik nog even wat dingen uitproberen. Voornamelijk ook omdat het allemaal nog om de ledjes heen moet passen. Ook de bevestiging van de leds zal even wat mee geprobeerd moeten worden.
Het is een 37" (volgens mij), kan vanavond wel even kijken.

Progress

Template uit de plotter
AMBI_Tempate

Weapons of choise
Weapons of choise

Uitgesneden
AMBI_Uitgesneden

Op het Aluminium
AMBI_Op Aluminium

In subtiel contrasterende kleur spuiten. (okay, iets minder subtiel :P)
Gespoten

Vervolg
Nu moet de verf eerst drogen, en aangezien ik volgende week de hele week niet thuis ben (ben voor mn werk een week in Breda), duurt de volgende update nog wel even.

[ Voor 55% gewijzigd door Armageddon_2k op 09-03-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
@Armageddon_2k
Kom ff mijn 2e led strand brengen dan ;)

Zonder dolle, ben even bezig met de juiste kleur stelling te vinden en ben beland op het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[color]
name            red
rgb             DD0000
gamma           1.0
adjust          1.0
blacklevel      0.0

[color]
name            green
rgb             00FF00
gamma           1.0
adjust          1.0
blacklevel      0.0

[color]
name            blue
rgb             0000DD
gamma           1.0
adjust          1.0
blacklevel      0.0

Enige wat ik nu nog heb is teveel roze (en nee is niet een bewuste grap op Armageddon_2k subtiele kleur hehe). Probleem was dat er mijn inziens teveel rood en blauw aanwezig was. Iemand tips/suggesties?

edit:
Heb overigens ook een "gehandicapt" ledje gevonden, deze geeft iets of wat blauw af op wit. Storend als je het weet maar niks aan te doen.

edit2:
Tot op heden heb ik met onderstaande settings het beste resultaat.
rood: CC0000
groen 00FF00
blauw 0000DD

Verder heb ik in de custom settings de fast settings gekopieerd (XBMC Boblight addon) en alleen de speed op 70 gezet (was origineel 80) en draait nu redelijk goed.

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 10-03-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Onderstaand is ook erg leuk bedacht alleen komen de kleuren niet lekker uit omdat zijn scherm te klein, of de achterwand te groot is, maar ik vind het wel wat hebben. Hij heeft ook gebruik gemaakt van de http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=466 leds.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Mj0WfNNZRhY]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:11
Vind het eerlijk gezegd wat storend overkomen. Als kunstobject is het echter wel erg leuk. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week ook mijn setje binnengekregen. 25 rgb leds en de Arduino Uno via Floris.cc. Vandaag na een uurtje klooien de boel aan de praat gekregen met de Adalight software onder Windows 7. Ging verbazingwekkend genoeg nog vrij eenvoudig!
Is er iemand die weet of de verschillende software die beschikbaar is effect heeft op de lichtopbrengst van de leds? Of is er een mogelijkheid binnen de adalight software om hier nog wat in te tweaken?

Zodra ik de boel op een nette manier achter mn tv heb verwerkt zal ik eens een filmpje schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik vind het volgende wel een informatieve plek; http://forums.adafruit.com/viewforum.php?f=47 en dan met name dit topic; http://forums.adafruit.com/viewtopic.php?f=47&t=24555

Met Lightpack (Windows) valt er al erg veel te spelen en in te stellen. Het voordeel van dat pakket is dat het niet afhankelijk is van de media-software die je wil gebruiken/testen. Of het nu Windows Media Center, MediaPortal of XBMC is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Lightpack ook even geinstalleerd. Ziet er qua opties wel wat beter (uitgebreider) uit, mijn programmeer kennis is nihil dus dit zou een eenvoudige oplossing zijn daarvoor.

Ik krijg echter geen verbinding tussen de pc en de arduino.. Heb bij connected device de Adalight geselecteerd, aantal leds ingesteld en de COM poort aangepast dus dat zou moeten kloppen.
Krijg een melding 'Error with connection device, verbose in logs' Iemand hiermee bekend? Of moet ik ergens nog wat aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Kan je je arduino wel programmeren?
Zo ja: zorg er wel voor dat je dat allemaal afsluit en dat er niets is wat je com poort nog open houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:36
Hoe gaat het bij jou Armageddon?
Al tijd gevonden voor het frame :)? Materiaal is echt nice!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny10
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 10:54
Ik zit er aan te denken om me hier ook in te gaan verdiepen. Ik heb al een paar maanden een amBX Starter Kit draaien op me HTPC. Maar ipv nog een beeld vertaler wou ik nog iets maar dan met geluid maken. Net zoals Aurora Synesthesia doet voor amBX.

En het liefst niet via een computer aangestuurd, maar gewoon via een 3,5mm jack. Je hebt van die CCFL controllers die reageren op geluid via een microfoon, dat is een kanaal. Ik heb niet al te veel verstand van electro, maar in principe zou het mogelijk moeten zijn om icm een microfoon de hoge, lage en mid tonen op te vangen in aparte kanalen. Aurora Synesthesia kleurt namelijk rood bij lage tone, groen bij midden en blauw bij hoge.

Of stel ik nu iet's onrealistich voor? Zou dit op een Arduino bordje kunnen, of misschien een Raspberry PI?

Iets in deze richting:
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/7456/naamlooswrs.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Jonny10 op 14-03-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Dat lijkt me prima haalbaar. Zijn zat mensen die een audio spectrum analyzer hebben gemaakt met een arduino. Bij Sparkfun hebben ze er zelfs een chip voor: http://www.sparkfun.com/products/10468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Tiwazz schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:34:
Hoe gaat het bij jou Armageddon?
Al tijd gevonden voor het frame :)? Materiaal is echt nice!
Ik zit voor deze week, de hele week in Breda voor een cursus voor een "nieuw" SCADA pakket.
Komend weekend wordt ook lastig, dan zitten we met een bedrijfsuitje in Preston Palace :P
Dus het zal nog eventjes duren.

Ik kwam er wel achter dat ik iets moet re-designen, dus ik moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossing.
Mijn HDMI kabels komen met het huidige ontwerp wat in de knoei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik wil(ben) zelf iets maken aan de hardware kant, maar het liefst een bestaand programma voor de PC kant. Ik zie dat dat adafruit gewoon via een compoort communiceert. Heeft iemand dat protocool al een gewoon in een atmel gegooit zonder als die arduino toeters en bellen? :P

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ganzz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:44:
Ik wil(ben) zelf iets maken aan de hardware kant, maar het liefst een bestaand programma voor de PC kant. Ik zie dat dat adafruit gewoon via een compoort communiceert. Heeft iemand dat protocool al een gewoon in een atmel gegooit zonder als die arduino toeters en bellen? :P
Grappig, heb hier ook een Atmel liggen en was benieuwd of ik daar ook zoiets mee maken kon.
Even op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ik kwam een beetje in de knoei met mn vorige ontwerp, mn HDMi ingangen ed. zaten flink in de weg.
Dit is een opzet van het nieuwe ontwerp. Misschien maak ik de middelste dragers nog ietsjes breder, dezen zijn op dit moment op het dunste deel 4 cm breed.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3nOvEYixlDKW4KiLIICaTmvD/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Maak je het jezelf niet een beetje te moeilijk? Ik bedoel: het geval zit maar aan de achterkant van je tv hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Tsja, in dat geval kan ik ook een lelijke vriendin nemen en sex hebben met het licht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Armageddon_2k schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:14:
Tsja, in dat geval kan ik ook een lelijke vriendin nemen en sex hebben met het licht uit.
:D :D :D

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Dus jij zit overdag naar de achterkant van je TV te kijken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

mavaee schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:53:
Dus jij zit overdag naar de achterkant van je TV te kijken? :P
Nope, dan kijk ik naar de achterkant van mn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Haha hilarisch 8)7 :D.

Ik begrijp je best hoor ;). Gewoon netjes afwerken en veel foto's maken :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tiwazz schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:01:
Haha hilarisch 8)7 :D.

Ik begrijp je best hoor ;). Gewoon netjes afwerken en veel foto's maken :9~ .
Ja, en van je TV ook :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

;)
Ik heb net weer een uitdraai gemaakt. Vanavond maar weer even aan het plakken :P

[ Voor 21% gewijzigd door Armageddon_2k op 19-03-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mavaee schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:22:
Ik heb het nu ook werkend met films alleen werkt het enkel met DXVA uit of wanneer je een XVID video (software decoding) draait. Ik gebruik trouwens niet de beta versie want die krijg ik ook niet draaiend maar een gecompiled versie welke ik op http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=116331 tegenkwam.

Dit is dus met de XBMC addon en niet met get-pixel. :)

Edit:

Hier de files:
http://www.mediafire.com/?52gqotejz3c7d31

Deze draai ik met de volgende boblight.conf:
http://pastebin.com/WMcLbnAL

Starten vanuit CMD met boblightd.exe -c en dan path van de boblight.conf

Edit2:

Vergeet bijna te zeggen dat je ook een iets gewijzigde LedStream.pde moet uploaden naar je Arduino:
http://pastebin.com/gfz7ancR
Ik denk dat we voor die maat van mij ook bijna zover zijn.
We hebben je genoemde files gedownload en alles lijkt te werken echter zeurt de deamon dat hij de com poort niet vinden kan.

Overigens hebben we de binary die hier staat https://github.com/bobo1on1/script.xbmc.boblight gedownload en installed om de XBMC Boblight plugin werkend te krijgen. (auto download van binary werkt niet)

Direct link: http://mirrors.xbmc.org/b...bboblight-win32.0.dll.zip

Ik vermoed dat het nu niet werkt aangezien ik niet de aangepaste LedStream.pde in mijn Arduino heb zitten aangezien ik zelf op OpenELEC werk. Als hij thuis is gaan we het even proberen. Ik hoop dat het gaat werken , fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@schumi, je maatje draaide volgens mij met Windows? Waarom ga je niet aan de slag met Lightpack? Dan maakt het verder niet uit wat voor media-software je wilt gebruiken. Lightpack draait stand-alone onder Windows en als je daar XBMC bij wilt gebruiken dan is dat verder prima in orde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:44:
@schumi, je maatje draaide volgens mij met Windows? Waarom ga je niet aan de slag met Lightpack? Dan maakt het verder niet uit wat voor media-software je wilt gebruiken. Lightpack draait stand-alone onder Windows en als je daar XBMC bij wilt gebruiken dan is dat verder prima in orde.
Klopt, hij werkt momenteel ook met LightPack en dat gaat redelijk goed. Boblight vond hij prettiger werken en vooral die XBMC Boblight addon plus we willen boblight gewoon onder windows werkend krijgen omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Waar/Welke Windows Boblight deamon heb je gebruikt?
En kan je je config hier eens neer gooien, dan kunnen we even kijken.
Voornamelijk je [device] sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Hoe ziet je Boblight.conf eruit?
In principe moet het namelijk niet uitmaken dat je niet de juiste ledstream.pde in je Arduino heb staan om die foutmelding op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mavaee schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:51:
Hoe ziet je Boblight.conf eruit?
In principe moet het namelijk niet uitmaken dat je niet de juiste ledstream.pde in je Arduino heb staan om die foutmelding op te lossen.
boblight config is redelijk default alleen output device is een com poort.

Heb maat van me niet meer gehoord dus weet niet of hij het werkend gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ok je moet wel opletten dat je de linux definities gebruikt voor de Compoort:

output /dev/ttyS2

Of welke poort het het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@ mavaee

Als je dat doet onder windows dan gaat het niet werken de enige manier waarop hij bij mij niet errort (en dan later alsnog niks doet) is door dit te gebruiken.

output "com#"

# = getal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
De versie welke ik in mijn post heb gebruikt is de linux versie van Boblight in een Windows wrapper. Je moet dan dus wel de linux definitie gebruiken. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SkyThes op 20-03-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik was even opzoek naar verschillende LEDstream.pde's en zag toen deze (7 dagen oud) https://github.com/adafru...Dstream/LEDstream.pde#L42
==> SPI.setClockDivider(SPI_CLOCK_DIV16); // 1 MHz max, else flicker

Die is toch iets anders als die ik gebruik. Waarin die ene regel er zo uit ziet.
==> SPI.setClockDivider(SPI_CLOCK_DIV8); // 2 MHz

Ik ga die nieuwe zo eens flashen en kijken of er verschil is. Er staan dan wel else flicker maar moet zeggen dat ik nu op 2Mhz daar geen last van heb.

Overigens denk ik dat we misschien het hele Arduino verhaal wellicht naar het Arduino topic moeten verplaatsen of vinden de mods deze plek ook geschikt ?

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 21-03-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Met die instelling verander je de babbel snelheid naar je Ledstring, niet meer/ niet minder :P
Normaliter probeer je die op de maximale snelheid te laten draaien, en naar mijn weten kunnen de LedPixels een belachelijk hoge snelheid aan. Maar als je een lange strand hebt, kan het voorkomen dat er storing optreed (kabels zijn niet afgeschermd).
Als dat gebeurt, kan je je SPI clock iets terug zetten.
schumi2004 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:44:
Overigens denk ik dat we misschien het hele Arduino verhaal wellicht naar het Arduino topic moeten verplaatsen of vinden de mods deze plek ook geschikt ?
Misschien ook wel een idee om een soort vervolg topic aan te maken met een wat meer overzichtelijke Start post. Linkjes naar diverse projecten ed.
Bij voorkeur ook een Multi owner topic.

[ Voor 36% gewijzigd door Armageddon_2k op 22-03-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:07
Ik ben ook begonnen met de Ambilight verslaving. Na al een tijdje hier rond te hebben gelezen was ik nog geen duidelijke handleiding tegen gekomen. Nu van de week kwam ik het Adalight project tegen en dat leek mij wel wat voor mij. Op de site van Pieter Floris een Arduino Uno en een "50 led strand" en jahoor, de volgende dag stond de postbode al voor de deur! TOP!

Bij het uitpakken zag ik meteen dat het aansluiten op een iets andere manier gaat dan bij de 25 leds waar de handleidingen van uitgaan. Zoals je misschien ziet zit er namelijk een extra ground bij. In de handleiding maken ze in het plugje een extra draad om naar de Arduino te laten gaan. Bij de 50 leds zit dat al in het begin en eind van de string gemaakt. Het was nog wel even gokken wat de input kant was, want er staat serieus echt nergens input aan beide kanten. Maar goed, ik heb even wat foto's bekeken, de connector vergeleken en zo toch handig opgelost.

Met de software ben ik begonnen om de hardware te testen in de processing app. Dit werkte op zich prima maar ik had geen zin om uit te zoeken hoe ik dit ombouw voor 50 leds. Hierna ben ik overgestapt op Lightpack omdat ik het wou gebruiken met MediaPortal waar geen boblightd plugin voor is. Het werkt het best leuk, want het werkt overal in Windows en een mooi GUI. De missende zwarte balken detectie is wel waardeloos. Ook wist ik van te voren al dat MediaPortal erg gevoelig is voor extra processen op de achtergrond in combinatie met live tv. Dus.... ja hoor mijn verwachting kwam uit dit is niks, dit loopt niet meer vloeiend. En de grafiek (shift+1) was ook weer een grote chaos.

Volgende stap, XBMC! Ik had hier in het topic gelezen over een Windows Boblightd en die even getest, deze werkt meteen! Daarna eens even google'n hoever dat project inmiddels is en of er al ondersteuning is voor dvb-c, en dat is er ook! Het was nog wel even rommelen om de add-on voor boblight te installeren want deze stond niet in maar ik heb hem nu (ik geloof) van github afgehaald.

Het loopt nu echt ontzettend lekker en geeft een bak met meer licht. Dit kan ik dan ook duidelijk zien op de ampere meter van de voeding. Het enige kleine nadeel is dat het enkel op beeld materiaal werkt en nog niet op de GUI van XBMC. Je kan geloof ik wel een "standaard" kleur instellen maar in moet het nog even uitzoeken, eerst een mooie ophanging knutselen.

Ik heb nog wel een probleem als ik Windows reboot en ik start de boblight deamon, dan opent deze de com poort niet. Het is een linux versie die onder cygwin draait, en ik heb hier nul verstand van. Het is de versie die eerder in het topic is gepost. Het gekke is dat ik nu eerst Lightpack opstart, direct afsluit, en weer boblightd start. Dan werkt het als een trein!

Ik draai onder Windows 7 x64, start boblight vanuit CMD, en heb administrator rechten. Het is net of de poort eerst een keer moet worden geopend. Ik moet natuurlijk straks wel even een log van de foutmelding geven want anders kunnen jullie er ook weinig mee. Maar ik ga nu eerst even lekker televisie kijken dus rebooten komt straks wel.

Hier zie je de extra ground ten opzichte van de 25 leds.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1zw1z4i.jpg

Werkend op live-tv in XBMC i.c.m. Fortherecord (dxva wel uit!!)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1z5lutw.jpg

Wellicht toch wat veel voor een 32" tv :P Maar inkorten kan altijd nog :X
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/vet83q.jpg

Het gebruik is gemiddeld zo'n 1,5 ampere maar bij volle bak wit 2,2 ampere! Dus let op met de adapters 8)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/255qlap.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
XyRuS schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:51:
-knip

Ik heb nog wel een probleem als ik Windows reboot en ik start de boblight deamon, dan opent deze de com poort niet. Het is een linux versie die onder cygwin draait, en ik heb hier nul verstand van. Het is de versie die eerder in het topic is gepost. Het gekke is dat ik nu eerst Lightpack opstart, direct afsluit, en weer boblightd start. Dan werkt het als een trein!

-knip
Je antwoord op deze vraag stond een paar posts boven je
mavaee in "DIY Ambilight howto?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
Hier is de error

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/22axyc.png

En ik gebruik de volgende config

[device]
name ambilight
type atmo
output /dev/ttyS2
rate 115200
channels 150
interval 10000
prefix 41 64 61 00 31 64
debug on

Dit klopt toch zo? Nu start ik Windows, dan probeer ik met de hand boblightd te starten. Die geeft dus dan die error. Ik start Lightpack en sluit deze meteen weer af. Ik probeer nogmaals boblightd te starten (boblightd.exe -c boblight.conf) en deze geeft meteen zijn output in het scherm. Ik zal eens kijken of ik via terminal kan kijken wat er gebeurt op de com poort.

In apparaat beheer zit hij op COM3 en dit is de enige poort en als ik het goed heb gegoogle'd is /dev/ttyS2 de vertaling voor COM3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
XyRuS schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:09:
Hier is de error

[afbeelding]

En ik gebruik de volgende config

[device]
name ambilight
type atmo
output /dev/ttyS2
rate 115200
channels 150
interval 10000
prefix 41 64 61 00 31 64
debug on

Dit klopt toch zo? Nu start ik Windows, dan probeer ik met de hand boblightd te starten. Die geeft dus dan die error. Ik start Lightpack en sluit deze meteen weer af. Ik probeer nogmaals boblightd te starten (boblightd.exe -c boblight.conf) en deze geeft meteen zijn output in het scherm. Ik zal eens kijken of ik via terminal kan kijken wat er gebeurt op de com poort.

In apparaat beheer zit hij op COM3 en dit is de enige poort en als ik het goed heb gegoogle'd is /dev/ttyS2 de vertaling voor COM3
Juiste LedStream.pde geflashed?
Neem aan dat Arduino aangesloten is.
Misschien even een reboot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
Ja ik heb de aangepaste ledstream.pde voor boblight geflashed. Ik heb al een aantal malen gereboot en ook UAC en firewall uitgeschakeld. Antivirus draait niet op de HTPC. USB3.0 en USB2.0 geprobeerd.

De volgende stap is om straks even een andere pc te proberen en kijken of ik het daar kan reproduceren.

Trouwens, ik merk nu als ik nog een keer de goede ledstream flash, just to be shure, ik ook meteen met boblightd aan de slag kan. Het is dus net of die poort eerst door een Windows programma moet worden geopend.

[ Voor 25% gewijzigd door XyRuS op 23-03-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Lijkt wel een bug in cygwin.
Ik heb een workaround gecommit: http://code.google.com/p/boblight/source/detail?r=422
Misschien dat het werkt :)

[ Voor 67% gewijzigd door bobo1on1 op 23-03-2012 23:43 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
Dus als ik nu de source binnen haal zou ik die kunnen compilen en dan proberen te draaien met cygwin onder Windows? Dan moet ik mij daar vanavond eens in gaan verdiepen hoe dat in zijn werk gaat. Ik ga zo eerst even naar de praxis kijken of ik daar wat materiaal kan scoren voor een frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bobo1on1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:45:
Lijkt wel een bug in cygwin.
Ik heb een workaround gecommit: http://code.google.com/p/boblight/source/detail?r=422
Misschien dat het werkt :)
Weet je toevallig hoe groot de files kunnen worden als ze compiled worden onder Linux?
libboblight.so is hier zo'n 500Kb terwijl de bijgeleverde bij OpenELEC maar 180Kb is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
De openelec build heeft waarschijnlijk geen debug symbols.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Kan iemand een boblight.conf posten voor een setup met 50 LEDS? Ik heb de channels naa 150 opgehoogd en de led geconfigureerd met de adalight/lightpack calculator.

Er werken nu maar 25 van de 50 leds. De lightswirl werkt wel goed met 50 leds

Ok ff wat gezocht, en ik heb nu een werkende boblight.conf

Check hier : http://pastebin.com/yrFj806L

Alleen kleuren moeten nog getuned worden. Vind tot nu toe groen niet echt overtuigend overkomen. Dus heeft iemand nog tips qua tuning van de kleur.

[ Voor 34% gewijzigd door OMX2000 op 25-03-2012 23:28 . Reden: FF goed gezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Frame hobby weekend :)
Eindelijk even tijd kunnen vinden om wat te klussen aan het frame, niet heel veel progress.

Eerst maar even wat gaatjes voor geboord, en daarna met de decoupeerzaag flink aan de slag.
Kost wel een hoop tijd moet ik zeggen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y9mzor33FYfBcEciBp3dUOyI/full.jpg

Eind resultaat voor de dag.
Uiteraard word het oude roze er nog wel afgehaald :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/721OLc4bmoBKGz2lriazZ4qa/full.jpg

Ik moet nog wel even de ruwe kantjes er afhalen, maar gezien mijn arm al totaal verdoofd was door het 1,5 uur lang decouperen, was ik er wel een beetje klaar mee.
En aangezien mijn 2 grote liefdes ook even wat aandacht nodig hadden, heb ik het daar bij gelaten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i86ivbNLM5dwLjuVfF43XWzz/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ziet er goed uit Armageddon :). Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat met alles erop :).

Ik zelf heb ook nog een filmpje gemaakt van mijn setup echter heb ik nu ook vanaf de zijkant opgenomen en dit synchroon naast elkaar geplakt zodat je kan zien hoe het op de LEDs er uit ziet :). Best grappig vind ik zelf:

YouTube: DIY Ambilight Philips Demonstration - Side and front view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:27:
Ziet er goed uit Armageddon :). Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat met alles erop :).

Ik zelf heb ook nog een filmpje gemaakt van mijn setup echter heb ik nu ook vanaf de zijkant opgenomen en dit synchroon naast elkaar geplakt zodat je kan zien hoe het op de LEDs er uit ziet :). Best grappig vind ik zelf:

Dat ziet er nog eens grappig uit.

Ook grappig dat ik na mijn upload overal die Philips demo zie verschijnen hehehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Tiwazz schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:27:

Tof :) leuk gedaan idd.
Moet zeggen dat ik je behang ook wel stijlvol vind :P
Mijn eigen systeem heeft steeds even wat tijd nodig voor ik er mee aan de slag kan, ik heb niet zo heel veel tijd helaas :( Maar ik probeer er elke dag een beetje aan te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Bedankt! Ja ik ben vandaag vrij van school en kan met dit project wat studiepunten verdienen dus ik ga vandaag filmpjes en foto's maken van het geheel.

Ik ga zometeen ook nog the lion King op deze manier filmen en daarna haal ik de afscherm kappen van de goot weg en het afscherm kapje voor het arduino bordje. Zal ze hier ook wel plaatsen misschien wel leuk. Willen jullie nog iets zien? Nu is het juiste moment want haal het nu toch overhoop :p?

ps: Ja best leuk behang :p :).

Edit: Filmpje en foto's gemaakt, ze komen echter pas morgen heb nu geen tijd on ze samen te voegen, uit te zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door ndonkersloot op 27-03-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bobo1on1 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:14:
De openelec build heeft waarschijnlijk geen debug symbols.
Ok.
Andere vraag, is er een verschil in libboblight.so voor i386 vs x86_64 systemen?

Ik krijg het namelijk niet aan de gang op een 64bit OpenELEC systeem. Hij kan dan de library niet downloaden/vinden dus was begonnen hem zelf maar te compilen voor 64bit maar er staat me iets van bij dat het op een 64bit systeem niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:21

BaRF

bijna kerst

ot: +1 voor vrouw - motor combi :Y)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Definitieve foto's gemaakt denk ik post ze nog een keer, nu is ook de binnenkant zichtbaar en de aansluitingen ;). Ook heb ik een filmpje gemaakt van the lion king met een side view. Deze is nu aan het finalizeren en ga hem zo uploaden.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/10x9evo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/295xogk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/5mzf3a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/b7dfg7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2nqe9zl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/34s3w4y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/wv1rlx.jpg

Misschien wat veel foto's? Achja :+. Filmpje volgt zo in een edit!

Edit:

En hier het filmpje dan:

YouTube: DIY Ambilight The Lion King - Side by Side

[ Voor 15% gewijzigd door ndonkersloot op 28-03-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik vind het een keurige setup en hoewel je zeer tevreden mag zijn met de output denk ik dat je achterwand nog wat roet in het eten gooit m.b.t. de kleurweergave? Al met al mag je er best trots op zijn.

Ik ga in eerste instantie voor een matglazen oplossing en wil de leds achter dat matglas gaan zetten.
Of het een haalbare kaart gaat worden valt nog te bezien maar dat heb ik nu in mijn hoofd zitten en daar ga ik in eerste instantie voor. Ik ben aan het kijken naar geschikt materiaal om het te verwezenlijken.

Je foto's laden niet allemaal bij mij op het scherm of is de verbinding gewoon wat traag?
Edit: traag dus, langzaam worden ze allemaal zichtbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2012 14:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Bij mij laden de foto's allemaal wel ook op mijn mobiele apparaten dus ik denk dat het aan de verbinding ligt. De kleuren weergaven is perfect echter valt dat totaal niet te zien op het filmpje omdat mijn camera zuigt. Wel denk ik dat de achterwant er voor zorgt dat de helderheid naarbenden gehaalt wordt aangezien het een vrij donkere achterwant is.

Bedankt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Zeer nette opstelling :) En ook eenvoudig in elkaar te zetten door de gemiddelde hobbist.
Denk dat er wel mensen zullen zijn die je voorbeeld gaan volgen.
Kleur weergave is altijd lastig, met een camera kan je nooit het hele effect krijgen dat je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Bedankt, ja erg simpel paar kabel goten en wat spullen die ik nog had liggen. Ben met het bouwen ongv. 5uur mee bezig geweest. Ja best jammer in het echt ziet het er nog beter uit en zijn de kleuren echt perfect. Op het filmpje is wit een beetje paarsig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tiwazz schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:44:
Bij mij laden de foto's allemaal wel ook op mijn mobiele apparaten dus ik denk dat het aan de verbinding ligt. De kleuren weergaven is perfect echter valt dat totaal niet te zien op het filmpje omdat mijn camera zuigt. Wel denk ik dat de achterwant er voor zorgt dat de helderheid naarbenden gehaalt wordt aangezien het een vrij donkere achterwant is.

Bedankt ;).
Je achterwand lijkt me grijs of zilverachtig? Dat zal natuurlijk nooit hetzelfde resultaat geven dan een helemaal witte achterwand. Maar nogmaals, ik zou er ook tevreden mee zijn hoor. Los van de kleurweergave zijn de effecten van objecten die het scherm verlaten (de olifant bijvoorbeeld) prachtig weergegeven. De kijkdimensie wordt hierdoor stukken groter dan je TV in werkelijkheid is, en daar gaat het volgens mij ook om.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Achterwand:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2u429er.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Frame is inmiddels afgewerkt (Vijlen/schuren/spuiten).
Deze kant (die eventueel een klein beetje zichtbaar is voor de tv kijker, is mat zwart, zodat hij niet opvalt.
De andere kant is nog steeds aluminium, maar die ga ik misschien nog de geborstelde look geven.
Alleen voor ik dat ga doen, laat ik de verf even goed uitharden :)

En dat mini bonus gaatje linksonder..... Het blijkt dat mn tv ook voeding nodig heef O-)
Ik zie dat de foto gedraaid en rescaled is, morgen even een nieuwe online gooien.Schijnbaar alleen bij mobiele weergave.
FameFoto

[ Voor 19% gewijzigd door Armageddon_2k op 30-03-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ziet er goed uit :d! Ik vind de vormen echt awesome! Hoe ga je de LEDs en het Arduino bordje bevestigen? Arduino met de daarvoor bestemde schroef gaten neem ik aan maar de LEDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Tiwazz schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:44:
Ziet er goed uit :d! Ik vind de vormen echt awesome! Hoe ga je de LEDs en het Arduino bordje bevestigen? Arduino met de daarvoor bestemde schroef gaten neem ik aan maar de LEDs?
Voor de arduino ga ik waarschijnlijk nog een kleine case maken, ik wil namelijk ook een 220 schakelaar erop hebben, en nog een knopje om de modus te selecteren.
De leds moeten namelijk ook standalone als moodlight kunnen dienen.
Hoe ik de leds vast ga zetten weet ik eigenlijk nog niet, ik ga sowiso eerst een tijdelijke opstelling maken waarbij de ledjes gewoon met tape vastzitten :P Ik weet namelijk nog niet hoe ik ze precies wil monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 19:37

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Hieronder nog een filmpje van mijn 25 kanaals Adalight systeem.

Ambilight4PC - Adalight 25 channel effect during video playback - Ghost rider trailer

Ik gebruik een aangepaste ledstream.pde in combinatie met Boblight 1.3 onder Windows 7. Deze combinatie geeft beduidend meer licht dan de "standaard" Adalight software (ook na aanpassen van diverse instellingen). Werkt eigenlijk met alles goed, alleen bij het spelen van BF3 werkt het alleen als ik in Windowed mode speel.

Volgende stap wordt om naar meer en goedkopere LED's te gaan.

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ziet er erg goed uit! Ik heb nog steeds geen boblight werkend onder Windows grrr. Heb deze week veel vrij dus ik zal is gaan experimenteren. Zou je je bestanden kunnen uploaden of linken die je gebruikt hebt? Dan ga ik het morgen ook eens proberen. Ik heb zo'n vermoeden dat boblight meer licht geeft dan lightpack.

Ik hoor het wel alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Dr Mad schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:21:
Hieronder nog een filmpje van mijn 25 kanaals Adalight systeem.

Ambilight4PC - Adalight 25 channel effect during video playback - Ghost rider trailer

Ik gebruik een aangepaste ledstream.pde in combinatie met Boblight 1.3 onder Windows 7. Deze combinatie geeft beduidend meer licht dan de "standaard" Adalight software (ook na aanpassen van diverse instellingen). Werkt eigenlijk met alles goed, alleen bij het spelen van BF3 werkt het alleen als ik in Windowed mode speel.

Volgende stap wordt om naar meer en goedkopere LED's te gaan.
Dat meer licht viel me op in je filmpje. Maar met een 50 led strip moet je ff je best doen voor geschikte adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Tiwazz schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:59:
Ziet er erg goed uit! Ik heb nog steeds geen boblight werkend onder Windows grrr. Heb deze week veel vrij dus ik zal is gaan experimenteren. Zou je je bestanden kunnen uploaden of linken die je gebruikt hebt? Dan ga ik het morgen ook eens proberen. Ik heb zo'n vermoeden dat boblight meer licht geeft dan lightpack.

Ik hoor het wel alvast bedankt!
Zie je PM voor een link naar de files.
OMX2000 schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:50:
[...]

Dat meer licht viel me op in je filmpje. Maar met een 50 led strip moet je ff je best doen voor geschikte adapter
Heb een 5A adapter dus dat komt wel goed :) .

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dr Mad schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:50:
[...]

Zie je PM voor een link naar de files.

[...]

Heb een 5A adapter dus dat komt wel goed :) .
Zou je misschien de link naar de files en eventuele uitleg willen delen met de rest van ons?
Ik ben zelf ook bezig geweest voor een maat van me om het werkend te krijgen onder Windows en dat is deels gelukt. Ben benieuwd eigenlijk naar jouw aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hoi Nando,

Onderstaand de link naar de files die ik gebruik. Let even op de naam van de LEDstream file die iets anders is (zie ook de tekst achter de file). Verder even de com poort goed zetten in de boblight.conf file.

Link: http://www.ambilight4pc.com/adalight.html

Groeten,
Hier de DM. Ik ga nu slapen maar zal het morgen vroeg testen. Aangezien het bij dr mad werkt heb ik hoge verwachtingen :D. Ben benieuwd met het verschil tussen lightpack en boblight!

edit:

Ik kon niet slapen dus heb mijn pc maar aangeslingerd en kan bevestigen dat het werkt onder windows! moet alleen nog de config aanpassen aan de LED locaties. Ik hou jullie op de hoogte!

edit 2:

Het werkt inderdaad zwarte balken detectie én de LEDs geven veel meer licht onder boblight dan onder lightpack. Echter is er één major probleem en dat is dat de kleuren flikkeren zo nu en dan. zit is zeer storend en heb geen idee waar dit van komt.Verder zijn de kleuren minder "waar" dan bij lightpack hier kan ik echter mee leven.

Ik heb een voorbeeld filmpje gemaakt waar hopelijk te zien valt wat ik bedoel. Wellicht kan iemand me hier in helpen.

YouTube: DIY Ambilight - Boblight Windows Problems -Testing

Dan ga ik nu wel slapen en hopelijk weet iemand morgen een oplossing :D :+.

[ Voor 48% gewijzigd door ndonkersloot op 04-04-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
ik ben ook aan het oriënteren voor een Adalight maar heb nog wel enkele vraagtekens.

Gezien de expert-hobbyisten die ik in dit (hele)lange thread zie hoop ik dat iemand mij een eenvoudig antwoord kan geven op een paar kleine vragen.

Ik wil Adalight gaan toepassen op mijn windows mediacenter pc.
Deze is als volgt in gericht.
Windows 7 x64 (up to date)
Media center software: MediaPortal
CPU: Intel core 2 duo 6600 @ 2.4Ghz
RAM: 4GB
GPU: Geforce GT430

1) Voor het kijken van series/films/tv gebruik ik mediaportal. Hierbij wordt voor de beeldweergave hardware versnelling gebruikt. Wordt dit ondersteund met Adalight?
2) ik heb een 46" LED tv. Ik neem aan dat ik dan 2 strings van 25 leds nodig heb. is dit makkelijk in de software aan te passen?

Al vast bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

1) Voor het kijken van series/films/tv gebruik ik mediaportal. Hierbij wordt voor de beeldweergave hardware versnelling gebruikt. Wordt dit ondersteund met Adalight?
Antwoord
AdaLight zelf ondersteunt geen hardware acceleratie, maar dat maakt voor de opzet van je hobbie project niet heel veel uit. Er zijn tig stukjes software die wel hardwareacceleratie ondersteunen. Je kan dus ervoor kiezen om bijvoorbeeld alleen het Arduino deel te gebruiken van Ada en dan combineren met Boblight als screenscraper.

2) ik heb een 46" LED tv. Ik neem aan dat ik dan 2 strings van 25 leds nodig heb. is dit makkelijk in de software aan te passen?
Antwoord
Hangt er vanaf, maar ik zou zelf dan ook voor 50 leds kiezen inderdaad.
De software voor de Arduino is redelijk eenvoudig aan te passen, er zijn online voldoende kant-en-klaar configs te vinden voor 50led strands.

Maar waarom 2x 25, en niet gewoon een 50led strand?

[ Voor 3% gewijzigd door Armageddon_2k op 04-04-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
bedankt voor je antwoord!
dus even samengevat;

Wat ik dus nodig heb is:
- Led string (50 leds)
- 5V/2.5A voeding
- Arduino Uno Rev3 (daarin de adalight software laden)
- boblight als screen scraper draaien voor de kleur-generatie

ik neem aan dat ik dan voor het in elkaar zetten de adalight how-to kan gebruiken? (de arduino pin-lay out)

(ik ben nog een beginner dus probeer me even goed in te lezen voordat ik de soldeerbout pak en dingen aan elkaar begin te plakken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Tiwazz schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:17:
[...]

Werkend maar wat probleempjes
Om het knipperen tegen te gaan kun je wat aanpassingen doen in het bovenste gedeelte van de betreffende Boblight config (zie ook code hieronder).
Wat je kunt proberen is de proportional waarde lager te zetten (bijvoorbeeld naar 20). Deze waarde bepaalt hoe snel je systeem reageert op kleurveranderingen in beeld. Daarnaast kijken of het veranderen van de interval waarde van 20000 naar 16000 effect heeft.

De saturation (2) en value (2) waardes bepalen voor een deel het kleur effect (standaard staan deze op 3 en 10 respectievelijk). Hier kun je mee spelen om de kleur echtheid wat te veranderen.

Mocht er een kleur teveel aanwezig zijn kun je dat in het color gedeelte corrigeren. In mijn code staat bijvoorbeeld bij de kleur rood de waarde van adjust op 0.8 terwijl dit standaard 1.0 is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
[global]
timeout         20
interface       127.0.0.1
port            19333
interpolation   on
proportional    50
saturation      2
value           2
valuerange      0.0 1.0
use             yes
method          average
threshold       10

[device]
name            device1
type            atmo
output          "com5"
rate            115200
channels        75
interval        20000
prefix          FF

[color]
name            red
rgb             FF0000
gamma           1.0
adjust          0.8
blacklevel      0.0

[color]
name            green
rgb             00FF00
gamma           1.0
adjust          1.0
blacklevel      0.0

[color]
name            blue
rgb             0000FF
gamma           1.0
adjust          1.0
blacklevel      0.0

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dr Mad schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:11:
[...]
Om het knipperen tegen te gaan
Bedankt! Ik ga het direct uitproberen ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofela
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
XyRuS schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 08:35:
Dus als ik nu de source binnen haal zou ik die kunnen compilen en dan proberen te draaien met cygwin onder Windows? Dan moet ik mij daar vanavond eens in gaan verdiepen hoe dat in zijn werk gaat. Ik ga zo eerst even naar de praxis kijken of ik daar wat materiaal kan scoren voor een frame.
Is dit je al gelukt? Ik heb het gecompiled in ubuntu maar loop nu vast hoe het te draaien in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop nu al een tijdje te klooien en ik kom er maar niet uit. Ik heb de arduino inmiddels werkend gehad met de adafruit software, maar ik vind de lichtopbrengst en de mogelijkheden te beperkt.
Ik heb vervolgens de lightpack software geprobeerd icm Adalight op de arduino, dit krijg ik niet aan de praat. Lijkt alsof de Arduino niet beschikbaar is of geen contact kan maken.

Vandaag heel hoopvol de Boblight software geinstalleerd zoals Tiwazz hierboven maar dit lijkt ook niet te werken...
Ik heb de aangepaste adalight code naar de Arduino gekopieerd. Een nieuwe map aangemaakt op het bureaublad met daarin de boblight sofware en boblight config. De compoort aangepast naar "com18' zoals aangegeven bij apparaatbeheer. Aero uitgeschakeld voor windows 7.
Het werkt alleen nog steeds niet.
Wanneer ik boblightd start krijg ik de melding 'com18: no such file or directory' en als ik getpixel start krijg ik de melding: 'connection timed out'.

Heb de pc al een keer opnieuw opgestart om er zeker van te zijn dat er geen programma de compoort bezet houdt. Verder de compoort veranderd in een andere via apparaatbeheer maar niets lijkt te werken helaas...

Wie ziet waar ik de mist in ga?

Ik draai op mijn laptop Windows 7 SP1 64bits
Intel i7 @1,73 Ghz
8 gig RAM
Nvidia GeForce GT300 M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

De foutmelding die je krijgt lijkt er toch op te wijzen dat er iets fout gaat in de com poort setting van Boblight, waardoor de getpixel ook die time out error geeft. Mogelijk dat Boblight niet overweg kan met com poorten boven een bepaalde waarde.
Als je de aangepaste ledstream.ino draait heb je dan wel communicatie met je Arduino / LEDs (knipperen kort rood, groen, blauw)?

Edit: Heb net even geprobeerd, als ik de verkeerde com poort selecteer krijg ik ook "com4: no such file or directory'". In je apparaatbeheer staat je Arduino echt op com18?

[ Voor 18% gewijzigd door Dr Mad op 04-04-2012 19:03 ]

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Het lijkt er op dat je geen goede LEDStream geupload hebt naar de arduino. Als ik de aangepaste LEDStream op mijn Arduino heb staan werkt boblight wel maar lightpack niet. En andersom ook.

@ dr mad

Ik heb settings aan gepast ook de gamma en nu is het erg mooi. Ook in games os het heel prettig. Ik zal mijn conf in een edit posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Boblight kan gewoon automatisch geladen worden bij windows startup toch?

dan scant hij het beeld, ongeacht hoe/wat je op het beeld hebt?

(denk hierbij aan een x264 / mkv film/serie die afgespeeld wordt met behulp van hardware acceleration)

mediaportal heb ik fullscreen draaien met aero aan. Dit zal dan toch geen problemen geven?

(ben al druk aan het tekenen/rekenen/ontwerpen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ja, boblight scant dan gewoon het beeld het werkt ongeacht welk content. Alhoewel bij games wordt het anders gerenderd dus dan werkt het weer niet altijd.

Echter vind ik boblight nog een beetje tegen vallen. De kleuren zijn ansich goed bijv. Bij de lucht weergeeft deze mooi blauw en bij gras groen. Alleen als ik een film ga kijken en er is een bruine rots pakt boblight for no reason paars als kleur. Of een zwarte muur en dan weergeeft boblight licht blauw. Dit is niet bij alles en weet ook niet hoe dit komt, vindt het wel storend tho.

Wellicht weet iemand hier wat voor? Zal waarschijnlijk iets in de boblight.conf zitten maar weet niet waar ik moet kijken.

@shumi

Werkt boblight onder windows bij jou nu ook goed? (rare kleuren buiten beschouwing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Je kunt inderdaad nog een beetje met de config file spelen.
Wil je bijvoorbeeld hebben dat zwart ook echt zwart is moet je de treshold waarde iets omhoog zetten.
Een waarde van 15 is al aardig hoog maar geeft ook echt "zwart" wanneer het beeld zwart is. Ik heb nu getest met 12 en dit lijkt het voor mij al goed te werken.
Iedereen heeft een andere voorkeur voor de kleuren. Daarom heb ik in mijn config file de pixel range waarnaar boblight kijkt erg breed staan.
Bijvoorbeeld voor de 1e LED staat de vscan op 70 100. Met andere woorden hij middelt die LED over 30% van de hoogte van het scherm. Deze kun je zonder probleem naar 80 100 (20%) of zelfs 90 100 (10%) zetten zodat Boblight minder kleuren uitsmeert. Natuurlijk moet je dit dan even voor alle LEDs goed zetten.

Edit: Ik heb even een iets aangepaste config file op de ambilight4pc website gezet (20% pixel scan, treshold waarde van 12, rood nog iets verder teruggezet en wat andere kleine tweaks die voor mij en mijn systeem goed werken).

[ Voor 16% gewijzigd door Dr Mad op 05-04-2012 00:10 ]

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
ben begonnen met m'n ontwerpje, ik post het hier in de hoop dat eventuele fouten door jullie gezien worden :)

ik heb een 46"" tv, hier ga ik een frame achter hangen van 100cm x 60cm.

dit zijn de 2 opties die ik gemaakt heb. Op - of aanmerkingen zijn zeer welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/thumb_schets.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Mij lijkt optie 2 het mooiste. Ik denk alleen wel dat zelfs 50 leds voor zo'n scherm aan de krappe kant is.
Hoe ver hangt je scherm van de muur of staat hij op een voet?

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofela
Samen met mijn maker ook even aan de slag geweest.

Hardware:
- Arduino Uno Rev3 board
- 50 leds
- 5v adapter
- Windows 7 machine
- AMD Phenom Quad Core 2.59ghz
- 4gb Ram

Alles in combinatie met de XBMC Boblight addon en Boblightd.

Ondanks dat er weinig informatie te vinden is over boblightd draaien onder windows is het toch gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2crrc5s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/24b67au.jpg
Op de hoeken twee ledjes om niet een zwart gat te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/qqzb6q.jpg
Arduino boardje netjes weggewerkt

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/15ycebl.jpg

Enige probleem is nog tijdens het opstarten, de foutmelding in boblightd. Deze in te ondervangen door lightpack op te starten en af te sluiten. Maar uiteraard geen ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Mij lijkt optie 2 ook het mooiste! Dr mad geeft aan dat 50 LEDs misschien zelfs aan de krappe kant is. Ik zelf heb een 40" inch TV en heb hier maar 25 LEDs op zitten en vind het prima het effect is erg mooi. Een paar posts terug kan je een youtube filmpje zien.

@ Dr Mad

Bedankt voor de hulp betreft boblight ik zal de komende dagen wat spelen met de settings om de kleuren te perfectioneren. Ik probeer het exact hetzelfde te krijgen als lightpack alleen dan feller. Boblight is een stuk minder zwaar en dat merk ik in games. Daarom wil ik uiteindelijk boblight gaan gebruiken.

@ rofela

Ziet er goed uit! Heb je ook al een film bekeken? Hoe zijn daar de kleuren komen ze overeen met de film of? Ik zou graag een filmpje willen zien van je setup :).

[ Voor 13% gewijzigd door ndonkersloot op 05-04-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
@Dr Mad
50 LEDs is te weinig? wat is dan aan te raden? 64? ("pixels" van 5cm)
of zeg je: 2x50 (of 1 string van 100)?
is dat aan te sturen door de ardiuno? en, is 100 niet lichtelijk overkill?

Edit;
heb een handige calculator gevonden die e.e.a. voor je genereert.
http://sanya.tarhelyszolgaltato.eu

Deze berekening komt uit op 76 LEDs met een tussentap van 4cm

is het alleen niet zo dat, hoe meer leds/pixels hoe zwaarder de CPU belasting?

[ Voor 56% gewijzigd door tmaniac op 05-04-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr Mad schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:00:
De foutmelding die je krijgt lijkt er toch op te wijzen dat er iets fout gaat in de com poort setting van Boblight, waardoor de getpixel ook die time out error geeft. Mogelijk dat Boblight niet overweg kan met com poorten boven een bepaalde waarde.
Dit blijkt inderdaad de winnende oplossing! Heb via apparaatbeheer de compoort geforceerd naar com2 ipv com18 en alles werkt inmiddels. Blijkbaar kan de boblight niet overweg met alle poorten.
Mijn dank is groot _/-\o_

Vanavond verder klooien met de instellingen want er zit nog een vervelende vertraging in van enkele seconden. Ik gok een instelling van de videokaart oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dit is nu mijn huidige boblight.conf en vind dit kwa kleur echtheid dicht in de buurt komen maar nog niet helemaal wat ik zoek.

http://pastebin.com/rr8Z0QZG

edit:

Na wat films kijken en spellen spelen vind ik het toch nagenoeg perfect op één enkel ding na. En dat is dat de primaire kleuren wel heel fel zijn. Bijv. bij de intro bij kuifje zit hij op een gegeven moment in een rode bus dan kleuren de LEDs echt rood rood echt #FF0000 zeg maar. Terwijl het een stuk mooier zou zijn als dit een lichtere tint zou zijn. Zo geld het zelfde voor blauw en groen met mijn config. Als er gras is is het echt groen groen en bij een oceaan blauw blauw. Net iets té vivid zeg maar.

Voor de rest vind ik mijn huidige config (In de link hierboven) perfect en prefereer nu dan ook boblight onder windows boven lightpack. (Helemaal in games).

[ Voor 68% gewijzigd door ndonkersloot op 05-04-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:59:
[...]

Dit blijkt inderdaad de winnende oplossing! Heb via apparaatbeheer de compoort geforceerd naar com2 ipv com18 en alles werkt inmiddels. Blijkbaar kan de boblight niet overweg met alle poorten.
Mijn dank is groot _/-\o_

Vanavond verder klooien met de instellingen want er zit nog een vervelende vertraging in van enkele seconden. Ik gok een instelling van de videokaart oid..
Dat is een beperking van cygwin, die gaat niet verder dan com16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofela
@Tiwazz Ik zal vanavond even een filmpje proberen te maken, maar ben nog bezig met instellen van de kleuren

*edit* Hierbij de video

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Brd_jYnmfL4]

@tmaniac Zie mijn post hierboven, dat is een 50" met 50 ledjes..

[ Voor 21% gewijzigd door Rofela op 06-04-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_assassin50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07 16:13
bah al hele avond met xbmc bezig om boblight te downloaden, alles geprobeerd voor me gevoel, maar bij get addons zie ik het tabje services niet waar hij in zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofela
Zoek functie al geprobeerd binnen XBMC?

Of install via zip https://github.com/bobo1on1/script.xbmc.boblight/
the_assassin50 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:49:
bah al hele avond met xbmc bezig om boblight te downloaden, alles geprobeerd voor me gevoel, maar bij get addons zie ik het tabje services niet waar hij in zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_assassin50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07 16:13
@rofela harstikke bedankt, zat net nog even te rommelen met alleen boblightd.exe en de getpixel

maar het updaten verloopt wel erg sloom. in de config wel geprobeerd interval lager te zetten maar zie nog niet echt verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mavaee schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:37:
Je moet op zoek naar dit stukje code:

code:
1
2
3
4
5
  uint8_t testcolor[] = { 0, 0, 0, 255, 0, 0 };
  for(char n=3; n>=0; n--) {
    for(c=0; c<25000; c++) {
      for(i=0; i<3; i++) {
        for(SPDR = testcolor[n + i]; !(SPSR & _BV(SPIF)); );

Haal het niet weg maar comment het eruit met //
Mocht je het ooit weer nodig hebben als tekst dan hoef je niet eerst helemaal op zoek. ;)
Duurde even maar ben bezig die led test uit te schakelen en volgens mij moet dit hele blok weg toch?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    for(c=0; c<25000; c++) {
      for(i=0; i<3; i++) {
      }
    }
    delay(1); // One millisecond pause = latch
  }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

schumi2004 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:16:
[...]

Duurde even maar ben bezig die led test uit te schakelen en volgens mij moet dit hele blok weg toch?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    for(c=0; c<25000; c++) {
      for(i=0; i<3; i++) {
      }
    }
    delay(1); // One millisecond pause = latch
  }
Yup dat kan allemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na weer een middagje knutselen en een bezoekje aan de bouwmarkt ben ik weer een stukje verder. Enig probleem waar ik nu nog mee zit is een flinke vertraging in het systeem. Bij het wisselen van kleur duurt het tussen de 8 en 10 seconde voordat alle leds de juiste kleur hebben..
Ik heb al wat gespeeld met de proportional waarde en de interval waarde maar dit lijkt geen effect te hebben. Ook een andere pc gaf geen verbetering en alle instellingen van mn videokaart ben ik inmiddels langs geweest.

Mis ik nog ergens een noodzakelijke instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:42:
-knip-

@shumi

Werkt boblight onder windows bij jou nu ook goed? (rare kleuren buiten beschouwing)
Ik zelf draai het niet onder windows maar een maat van me wel. Behalve de kleuren hebben we het probleem bij dat de Arduino niet herkend wordt door boblight als PC een reboot krijgt. Moet me nog verdiepen hoe de laatste svn te compileren onder windows maar dat komt wel goed. Ik zal er vanavond eens een begin aan maken, is meer luiheid :P

Ik zag overigens jouw boblight.conf ook nog voorbij komen, ga ik vanavond ook eens meespelen of de kleuren meer waarheidsgetrouw zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Haha op die manier, ik ken 't ;).

Ja heb gisteren nog een Nikita gekeken met boblight. De kleuren paktie wel goed er komt niet meer random paars of zo alleen is het toch nog niet zoals ik het wil.

Bijv. Je ziet aan de linker kant een vloer liggen hier schijnt licht op en daardoor heeft de vloer een grijs/blauwige tint. Wat doet boblight die pakt de gehele lengte van de vloer heel fel en helder #0000FF blauw. Zelfde geld voor de muren aan de overige zijde, in de film een beetje licht bruin met een KLEIN beetje oranje. Boblight pakt voor al die zijde heel fel en helder #FFA500 oranje.

Boblight kan met de config die ik nu gebruik dus goed kleuren onderscheiden en maakt dan ook geen rare fouten zoals de lucht fel paars maken of zo maar de kleuren zijn nog niet zo subtiel. Zoals het voorbeeld met de vloer en muur. Dit doet toch lichtelijk afbreuk aan het effect maar zou zo niet weten waar ik dit aan kan passen in de config. Want als je bijv. Een animatie/teken film gaat kijken zoals The lion king/ kuifje etc. Is boblight perfect aangezien de kleuren in de film ook fel en vivid zijn.

Het probleem is misschien lastig te omschrijven. Ik weet niet of andere boblight gebruikers dit ook ervaren? En -of hier wat instellingen voor zijn in de config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Zo,

onderdelen zijn besteld.

Kan ik gaan beginnen aan het aanpassen van m'n home-made TV ophanging.
Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/thumb_Back.jpg

Moet nog een mooi (verstelbaar) framepje maken voor m'n 50 ledjes.
Pagina: 1 ... 26 ... 63 Laatste