Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Heb jij nu Boblight goed werkend onder windows of ook niet? Mij wil het niet lukken namelijk ook niet met de aangepaste LEDStream en boblight die je gepost hebt.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Sowieso wil ik gewoon op de tv 1 of 2 van die flexibele ledstrings (die nu even op zijn). Maar daarnaast een ander idee. Aan beide kanten van de TV heb ik op ongeveer 1,5 meter afstand een zuil-lamp van ongeveer 1,5 meter hoog. Heb het even uitgeprobeerd en als ik er een ledstrip in hang, kleurt de hele zuil mooi mee. Daarom lijkt het me erg mooi om in deze lampen mee te laten kleuren met de zijkanten van het scherm.
Kan de Arduino Uno (en verkrijgbare softwares) dit aan? Dus 2 strings die de tv zijkanten en boven pakken, en 2 extra strings die alleen de zijkant pakken?
Behalve dan dat de LCD's van tegenwoordig toch nog veel een SCART uitgang hebben, wat ideaal is om je LED-kitje aan te hangen...Armageddon_2k schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:46:
En aangezien SCART een beetje dood aan het bloeden is, zijn er weinig hobbisten die er zin in hebben om dit te maken. Dus ik begrijp het wel.
Is het zeker dat hij ook echt een signaal uit stuurt als de TV aan staat?redah schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:27:
[...]
Behalve dan dat de LCD's van tegenwoordig toch nog veel een SCART uitgang hebben, wat ideaal is om je LED-kitje aan te hangen...
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Je SCART uitgang stuurt bij 99% van de tv's niet door wat je HDMI ingang binnenkrijgt. dus alsnog nutteloos.redah schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:27:
[...]
Behalve dan dat de LCD's van tegenwoordig toch nog veel een SCART uitgang hebben, wat ideaal is om je LED-kitje aan te hangen...
Ja, alleen zal je wel wat dingetjes moeten modden zodat je het gewenste resultaat krijgt.Dennisdn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:18:
Kan de Arduino Uno (en verkrijgbare softwares) dit aan? Dus 2 strings die de tv zijkanten en boven pakken, en 2 extra strings die alleen de zijkant pakken?
Qua clock cycle's moet dit sowiso kunnen want:
Je pc scant geen extra gebieden, deze zijn identiek aan die op je tv zelf geplakt zitten.
Je arduino kan het sowiso makkelijk aan, deze doet (vooral met die ledpixel strings) vrij weinig. hij loopt de helft van de tijd uit zn neus te vreten
Edit
Er staat in de arduino code, bij een init van het systeem worden de leds eventjes Rood, Groen, Blauw.
Dit wordt uitgevoerd voor 10.000 leds
Je moet alleen even spelen met de code.
De AdaLight (arudino) krijgt in een frameheader van de pc aangleverd hoeveel leds er moeten worden aangestuurd.
Die flexibiliteit zal je dan kwijt zijn. Je maakt een kopie van de buffer en verstuurt deze nogmaals naar de leds die nog aangestuurd moeten worden.
[ Voor 67% gewijzigd door Armageddon_2k op 01-03-2012 09:43 ]
Heb bij die van mij even gekeken, maar die stuurt geen signaal over scart uit bij HDMI /RGB inputs. Wel als je gewoon TV kijkt (ooit bedoeld voor opnemen). Dus dan zou je ambilight ook weer werken als je gewoon journaal zit te kijken enzLED-Maniak schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:30:
[...]
Is het zeker dat hij ook echt een signaal uit stuurt als de TV aan staat?
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Uiteraard alleen als je het journaal via analoog kabel kijkt. Als je een digibox hebt die een HDMI aansluiting heeft, is het alweer niet mogelijkDP Kunst schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:17:
[...]
Heb bij die van mij even gekeken, maar die stuurt geen signaal over scart uit bij HDMI /RGB inputs. Wel als je gewoon TV kijkt (ooit bedoeld voor opnemen). Dus dan zou je ambilight ook weer werken als je gewoon journaal zit te kijken enz
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Heb je dan wel SCART out?DP Kunst schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:35:
Kijk op dit moment via digitenne, via insteekkaart in de TV. Hou niet van al die losse extra kastjes.
Buh... ik bedenk me net:
Ik heb mijn HTPC systeem boven staan, en om mn Ada aan te sturen zou ik een USB kabel van 10 meter nodig hebben. En dat werkt dus niet
Dus ik denk dat ik mijn USB naar mijn arduino 5meter maak. (Daar zit een kastje waar ik em kwijt kan)
En dan vanaf de arduino met 5 meter data naar de ledpixels.
[ Voor 43% gewijzigd door Armageddon_2k op 01-03-2012 09:54 ]
Hang ik mijn XBMC-kastje via een DVI->HDMI adapter aan de TV, dan geeft 'ie ook dat door via SCART. Doe ik het via een HDMI-kabel (met HDCP dus aan) dan gaat het niet meer naar de SCART uitgang.
Ideale oplossing: Een Ambilight projectje dat input zowel via RGB-SCART als VGA accepteert. Desnoods SCART en USB (voor boblight ofzo), al denk ik dat RGB-SCART/VGA makkelijker is aangezien je het beeld op je PC makkelijk kunt mirroren naar een 2e VGA aansluiting
Wie maakt het?
[ Voor 3% gewijzigd door redah op 01-03-2012 11:26 ]
Lazy bitch
Je zal toch echt zelf aan de slag moeten. Maargoed hier even een opzetje:
Je kan gebruik maken van de Arduino Eye Shield
Deze snapt analoge video input (PAL or NTSC).
Als je van RGB Scart wilt converteren, kan je gebruik maken van de AD725: RGB to NTSC/ PAL Encoder
Daar moet je toch een heel eind mee komen.
[ Voor 62% gewijzigd door Armageddon_2k op 01-03-2012 11:44 ]
Vreemd dat het niet werkt. Heb je de debug mogelijkheden aangezet in je boblight.conf? Dan kan je meekijken met de data en ontdekken of XBMC niks uitstuurt ofdat het wel wat uitstuurt maar dat de LEDs er niets mee doen.Tiwazz schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:58:
@Mavaee
Heb jij nu Boblight goed werkend onder windows of ook niet? Mij wil het niet lukken namelijk ook niet met de aangepaste LEDStream en boblight die je gepost hebt..
Dat zal ik eens doen dan ;)!mavaee schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:53:
[...]
Vreemd dat het niet werkt. Heb je de debug mogelijkheden aangezet in je boblight.conf? Dan kan je meekijken met de data en ontdekken of XBMC niks uitstuurt ofdat het wel wat uitstuurt maar dat de LEDs er niets mee doen.
Wat bied je?
HDMI zou je wel op kunnen lossen met een HDFury ofzo. Ik heb alleen geen idee of je 2 beeldschermen(1 virtueel voor ambilight) op 1 HDMI uitgang kan aansluiten en bij beide full resolution kan kijken.DP Kunst schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:17:
[...]
Heb bij die van mij even gekeken, maar die stuurt geen signaal over scart uit bij HDMI /RGB inputs. Wel als je gewoon TV kijkt (ooit bedoeld voor opnemen). Dus dan zou je ambilight ook weer werken als je gewoon journaal zit te kijken enz
[ Voor 66% gewijzigd door LED-Maniak op 01-03-2012 19:58 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Iemand die toevallig 2 schermen heeft staan met splitter en 1 HDMI uitgang? Ben benieuwd of het met HDCP ook werkt.
Verwijderd
en weer terug op voorraad + nieuwe zending onderweg (ook strings met 50 pixels).OMX2000 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:16:
[...]
Maar ik begrijp dat ze eind deze week weer leverbaar worden...
Mmmm jammer dat die er niet eerder waren (50 pixel strings)Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:30:
[...]
en weer terug op voorraad + nieuwe zending onderweg (ook strings met 50 pixels).
Iets anders. Iemand al met XBMC Boblight addon gespeeld en dan met name met de custom settings?
Ik probeer in custom zo dicht mogelijk bij Fast te komen maar dan wil hem tikkie langzamer zetten.
[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 01-03-2012 22:40 ]
Ik heb wel geld over voor 'n setje hoorLED-Maniak schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:57:
Wat bied je?
HDMI zou je wel op kunnen lossen met een HDFury ofzo. Ik heb alleen geen idee of je 2 beeldschermen(1 virtueel voor ambilight) op 1 HDMI uitgang kan aansluiten en bij beide full resolution kan kijken.
Ik zal morgen eens kijken of de hele keten nog werkt als je het beeld 'mirrort' naar n VGA-aansluiting...
Cool!Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:30:
[...]
en weer terug op voorraad + nieuwe zending onderweg (ook strings met 50 pixels).
Maar wacht, dus in plaats van strand of 25 is er strand of 50? Of snap ik 't niet en kijk ik scheel?
Ik kan niet lezen. Strand van 50 is nog onderweg. In dat geval bestel ik 1x 25, en mocht dat niet genoeg zijn voor 42 inch scherm bestel ik te zijner tijd wel 1x 50.
[ Voor 20% gewijzigd door OMX2000 op 01-03-2012 22:57 ]
Zo lees ik het wel. Ik twijfel nog of ik er nog 1 bij haal.OMX2000 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:51:
[...]
Cool!
Maar wacht, dus in plaats van strand of 25 is er strand of 50? Of snap ik 't niet en kijk ik scheel?
Zou lache zijn als Pieter een Tweaker Special code zou geven
edit:
Voor de geïnteresseerde, dit zijn de waardes die default gebruikt worden in XBMC Boblight.
Smooth = Slow
Action = Fast
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| if preset == 1: #preset smooth saturation = 3.0 value = 10.0 speed = 20.0 autospeed = 0.0 interpolation = 0 threshold = 0.0 elif preset == 2: #preset action saturation = 3.0 value = 10.0 speed = 80.0 autospeed = 0.0 interpolation = 0 threshold = 0.0 |
[ Voor 42% gewijzigd door schumi2004 op 01-03-2012 22:59 ]
Ik ben zelf doordat ik maar 25 leds heb met overscan aan het spelen in calculator en als je het een beetje uitkient wordt het er wel beter op. Ik heb nu 10 pixels overscan.
Nu nog even met die custom settings spelen, fast gaat me net iets te snel. En de kleuren, minder blauw en rood bijvoorbeeld. Kan nog wel even duren eer ik juiste settings heb.
[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 01-03-2012 23:36 ]
ICIDU Notebook Adapters AC-DC Adapter 5V-2A,240V
En voor nog €5,- is dat best fijn
Eventueel kan je hem zelf afhalen bij de shop, of kosteloos laten verzenden
[ Voor 15% gewijzigd door Armageddon_2k op 02-03-2012 08:37 ]
Ik ben ook al een tijdje bezig, langzamerhand kom ik er wel. Ik heb nu zoiets, sorry, het is gewoon de logfile van xbmcschumi2004 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:34:
[...]
Ik ben zelf doordat ik maar 25 leds heb met overscan aan het spelen in calculator en als je het een beetje uitkient wordt het er wel beter op. Ik heb nu 10 pixels overscan.
Nu nog even met die custom settings spelen, fast gaat me net iets te snel. En de kleuren, minder blauw en rood bijvoorbeeld. Kan nog wel even duren eer ik juiste settings heb.
1
2
3
4
5
6
| 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed saturation to 4.0(ret True) 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed value to 1.0(ret True) 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed speed to 50.0(ret True) 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed autospeed to 0.0(ret True) 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed interpolation to 1(ret True) 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed threshold to 0.0(ret True) |
Verwijderd
er komen naast de 25 pixel strings ook strings met 50 pixels, gewoon omdat het kanschumi2004 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:57:
[...]
Zo lees ik het wel. Ik twijfel nog of ik er nog 1 bij haal.
hmm, eens over denken... wil eerste klanten niet teleurstellen dat ze de volle mep hebben betaaldZou lache zijn als Pieter een Tweaker Special code zou geven
HijsfijnVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:10:
[knip]
hmm, eens over denken... wil eerste klanten niet teleurstellen dat ze de volle mep hebben betaald

Testing, one, two ...
Gaat me vooral om hoe jullie de ground kabel gekoppeld hebben.
Is al duidelijk
Zou fijn zijn, heb het pakket vandaag binnenhmm, eens over denken... wil eerste klanten niet teleurstellen dat ze de volle mep hebben betaald
[ Voor 9% gewijzigd door Eoghlear op 02-03-2012 19:46 ]
Is dit wel een 2.1mm connector ik lees namelijk 2.5 weet alleen niet of dit betreft de connector is.Armageddon_2k schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:35:
Voor de mensen die nog opzoek zijn naar een 5V adapter, ik kwam bij MyCom deze tegen:
ICIDU Notebook Adapters AC-DC Adapter 5V-2A,240V
En voor nog €5,- is dat best fijn
Eventueel kan je hem zelf afhalen bij de shop, of kosteloos laten verzenden
Ik zie dat jij interpolation op 1 hebt, bobo1on1 adviseert echter 0. Hier staat wat uitleg betreffende de settings http://forum.xbmc.org/sho...p?p=1034591&postcount=189baviaan schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:41:
[...]
Ik ben ook al een tijdje bezig, langzamerhand kom ik er wel. Ik heb nu zoiets, sorry, het is gewoon de logfile van xbmc![]()
code:
1 2 3 4 5 6 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed saturation to 4.0(ret True) 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed value to 1.0(ret True) 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed speed to 50.0(ret True) 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed autospeed to 0.0(ret True) 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed interpolation to 1(ret True) 08:30:22 T:2960124784 NOTICE: boblight: changed threshold to 0.0(ret True)
Ik heb zelf de fast settings overgenomen in custom settings omdat deze het dichts in de buurt komt van wat ik wil, deze ga ik qua speed wat naar beneden tweaken en nog een beetje met de kleur rommellen. Soms vind ik rood cq blauw net iets te.baviaan schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:00:
Ja, dat zag ik ook net. Hopla, uit is hij nu.
Precies, dat soort dingen ja. Maar nu gaan we eerst proberen hem onder windows werkend te krijgen.mavaee schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:19:
Ik persoonlijk heb de treshold wel omhoog gezet(35) omdat ik anders vind dat de donkere stukken snel paars oplichten want niet echt mooi is.
Doe dat!schumi2004 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:33:
[...]
Precies, dat soort dingen ja. Maar nu gaan we eerst proberen hem onder windows werkend te krijgen.
Wat een drama is dat boblight werkend krijgen onder Windows. Config lijkt goed maar get_pixel wil niet werken denk, iig gaan de leds niet aan.Tiwazz schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 08:38:
[...]
Doe dat!dan lukt het mij misschien op een dag ook om het onder windows te hebben.
Waar we het wel mee werkend gekregen hebben is met deze tutorial http://ladyada.net/make/adalight/
Enige probleem is nu de 50 leds config (hij heb er dus 50) en als dat gefixed is er een exe van maken, dan zijn we klaar. Voordeel zag ik al wel is dat het bij hem altijd werkt (volgens mij lukt dat (nog) niet niet met boblight op OpenELEC) en de kleuren lijken echter als in bruin is bijvoorbeeld aanwezig wat ik in mijn setup nog niet gezien heb, daar wordt het snel paars en nadeel is het regelen van kleur intensiteit en dergelijke.
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 03-03-2012 12:46 ]
1337
Er komt niet zoveel programeer en soldeerwerk bij kijken hoor, valt reuze mee. Meeste soldeerwerk is de led strips passend maken op de aansluitingen van je bordje, stekkertje knippen of creatief met ander materiaal. Programeren is voornamelijk het aantal leds even kort door de bocht.ZandBak schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:52:
Ik volg dit topic al een tijdje maar snap er nog steeds de ballen van, qua elektronica ben ik gewoon een groot leek. led stripjes op me tv plakken (42pv10) gaat me nog wel lukken maar dat solderen en programmeren gaat me te ver. Zijn er al kant en klaar pakketjes te koop? of iemand die het voor een vergoeding wil doen?
Je hebt vrijwel geen kennis van elektronica en programmeertalen nodig wil je dit tot een goed eind brengen. Wel heb je een gezond verstand nodig en geduld om het eerst juist te lezen en dan stap voor stap in praktijk te brengen.
In feite het gehele proces is het afknippen van een connector 2 van de 4 draadjes in het arduino bordje doen de overige twee in de poweradapter. Van de (-) kant van de power adapter een extra draadje naar het arduino bordje en dat is de montage betreft power en arduino (Dan hebben we niks gesoldeerd!). Vervolgens moet je het arduino bordje aan de computer aansluiten en drivers installeren die te vinden zijn op de website van arduino. Hierna moet je een bestandje (LEDstream.pde) openen en deze "uploaden" naar het arduino bordje. Nu nog de software, voor op windows lightpack en onder linux boblight. Lightpack is erg makkelijk te configureren door een grafische interface bij boblight is dit wat lastiger maar daar heb je een topic voor zoals deze
Dit is nu een beknopte handleiding van alle stappen die je moet doorlopen. het meeste werk zit hem in het bevestigen van de LEDs op de juiste manier en wellicht het "finetunen" van boblight als je boblight gebruikt.
Betreft het bevestigen van de LEDs in eerste instantie had ik het zo gedaan:

Dit werkte inprincipe goed het zij dat mijn tape niet plakkerig genoeg was en na enige tijd los liet. En daarna heb ik een echt frame gemaakt voor de LEDs en het Arduino bordje:

Gewoon beginnen en creatief wezen. Ik heb er twee weken overgedaan om van compleet ambilight leek naar dat frame op de tweede foto.
[ Voor 17% gewijzigd door ndonkersloot op 03-03-2012 13:37 ]
Je zou ook voor deze strip kunnen gaan http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=507ZandBak schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:52:
Ik volg dit topic al een tijdje maar snap er nog steeds de ballen van, qua elektronica ben ik gewoon een groot leek. led stripjes op me tv plakken (42pv10) gaat me nog wel lukken maar dat solderen en programmeren gaat me te ver. Zijn er al kant en klaar pakketjes te koop? of iemand die het voor een vergoeding wil doen?
Als ik nieuwe TV gekocht heb ga ik in die halen iig, even uitzoeken nog hoe ik boblight met dergelijke strip configureer.
Die 50 leds hebben, hoeveel ampere hebben jullie uit de voeding komen?
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 04-03-2012 22:17 ]
Ja die werken.Tiwazz schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:24:
Weet je zeker dat die strips ook werken? Deze hebben namelijk niet de WS2801 IC en hebben dus minder kleuren tot hun beschikking. Wel zijn deze digitaal adreseerbaar dus het zou wel moeten werken voor ambilight denk ik.
Mooiste is dat je het in 1 stuk heb en zo om je TV kan heen rollen. Wat verschil tussen de WS2801 en de LPD8806 is weet ik niet. Op Adalight wordt gezegd dat deze 5x sneller zijn dan de vorige met HL1606 chip
http://www.adafruit.com/b...ips-without-hardware-spi/
Wel prijzig natuurlijk. 32,50 per meter.schumi2004 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:31:
[...]
Ja die werken.
Mooiste is dat je het in 1 stuk heb en zo om je TV kan heen rollen. Wat verschil tussen de WS2801 en de LPD8806 is weet ik niet. Op Adalight wordt gezegd dat deze 5x sneller zijn dan de vorige met HL1606 chip
http://www.adafruit.com/b...ips-without-hardware-spi/
Dat zijn die led strings van 25 leds ook
2Aschumi2004 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:00:
[...]
Stuur maar een DM met ja adres, ik heb er genoeg over.OMX2000 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:27:
FF een quick noob vraag over jump wires. Ik wil jump wires gebruiken om min Arduino Uno aan de led strip te connecten. Waar haal ik ze? En welke haal ik?
Eerst wat lopen klooien met het zelf aansturen van de LedPixels, ik wil het uiteindelijk ook gaan gebruiken als een moodlight. Even met de kleuren enzo lopen spelen, eigenlijk allemaal kinderlijk eenvoudig.
Test setupje in elkaar geflanst achter mijn pc scherm, puur even kijken hoe het draait. Best leuk
YouTube - Pixel test
YouTube - Moodlight test
En waar het natuurlijk allemaal om gaat:
Youtube - Eerste ambilight test
Aankomende week ga ik kijken naar de hoe/wat van het bevestigen en maken van een frame.
Ik 2.5A maar aan 2A heb je in principe genoeg.schumi2004 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:00:
[...]
Bij mij is de afstand namelijk ongeveer 10 meter.
Ziet er goed uit
Edit:
Maximale afstand 5M
Bron: Wikipedia: Universal Serial Bus
[ Voor 30% gewijzigd door ndonkersloot op 05-03-2012 11:49 ]
ThxTiwazz schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:48:
@Armageddon
Ziet er goed uit. Hoe heb je het bevestigd aan je monitor, met tape? Kan een USB verlengkabel niet van 10M? Of is USB niet meer functioneel over zo'n afstand?
Ik heb bij die setup idd de kabels gewoon aan mn monitor getaped. De uiteindelijk setup komt aan mijn tv te hangen, dus ik heb even een quick 'n dirty oplossing gedaan.
Usb kan maar tot 5 meter, er zijn wel repeater kabels (deze worden gevoed vanuit de usb zelf). Maar die zijn al snel €25,-
http://www.kabeltje.com/k...bel-10-meter-pf-4835.html
Ik zou eerlijk gezegd zo geen andere oplossing weten dan zon repeater te kopen of het arduino bordje dichter bij de computer plaatsen of de computer dichterbij het arduino bordje plaatsen. Stel dat je nog 10M UTP hebt bijv kan je die draden gebruiken om je LED kabels te verlengen.
Daar heb ik ook al aan gedacht, alleen dan hangt mn arduino ergens halverwege de muurTiwazz schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:53:
Ik zou eerlijk gezegd zo geen andere oplossing weten dan zon repeater te kopen of het arduino bordje dichter bij de computer plaatsen of de computer dichterbij het arduino bordje plaatsen. Stel dat je nog 10M UTP hebt bijv kan je die draden gebruiken om je LED kabels te verlengen.
Ik hoop dat er mensen nog ideetjes hebben, en anders wordt het toch die uberkabel.
Bluetooth http://www.dealextreme.co...serial-port-module-104299Armageddon_2k schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:44:
Heeft iemand trouwens een idee hoe ik mijn PC<->Arduino communicatie zou kunnen oplossen?
Bij mij is de afstand namelijk ongeveer 10 meter.
Tof, ook absoluut niet duur. Heb je zelf ook ervaring met dat ding? En is het ook mogelijk om via dat ding te programeren?
Niet met die exact maar ik heb wat gedaan met de module zonder breakout board. het enige 'probleem' wat ik had met programmeren was dat de module geen autoreset kan dus het was elke keer in de ide op program drukken en dan op het juiste moment de arduino resetten en dan kon je programmen.Armageddon_2k schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:16:
[...]
Tof, ook absoluut niet duur. Heb je zelf ook ervaring met dat ding? En is het ook mogelijk om via dat ding te programeren?
Heb je je pc dan ook aan de muur hangen? Als je de Arduino toch achter je pc legt o.i.d., en vanuit daar trek je 10 meter kabel, dan ben je er toch ook? De Arduino is klein zat!Armageddon_2k schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:56:
[...]
Daar heb ik ook al aan gedacht, alleen dan hangt mn arduino ergens halverwege de muur
Ik hoop dat er mensen nog ideetjes hebben, en anders wordt het toch die uberkabel.
Is makkelijker en goedkoper.
Ik doelde op een 2x 5 meter oplossing. Maar ik zal eens een test doen met een 10meter UTP tussen de Arduino en de Ledstring.mrwolf schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:51:
[...]
Heb je je pc dan ook aan de muur hangen? Als je de Arduino toch achter je pc legt o.i.d., en vanuit daar trek je 10 meter kabel, dan ben je er toch ook? De Arduino is klein zat!
Is makkelijker en goedkoper.
Nu draait de SPI clock in de LedStream.pde voor de Arduino op 2MHz. Wellicht moet je die dus gaan verlagen.
Ik gebruik mn vaste PC als HTPC (Dus geen dedicated HTPC). Maar ik heb een Arduino uno, die heeft toch geen mogelijkheden voor nog een com? of ben ik nou gekmavaee schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:15:
Wat voor een HTPC heb je trouwens? Als je toevallig een RS232 poort(Ik weet het vrij exotisch) ter beschikking hebt dan kan je het op die manier oplossen.
PC (COM poort) ==== 10meter seriële kabel=========(serial port)Arduino=======Kabels naar ledstrands.
Edit: Toch niet zon goede optie aangezien de Arduino 5V TTL niveau serieel heeft. Met mijn idee blaas je de Arduino op dus NIET GEBRUIKEN

[ Voor 23% gewijzigd door SkyThes op 05-03-2012 15:04 ]
met een levelconverter of usb naar 5v ttl serieel (ftdi kabel e.d.) is dat wel te doenmavaee schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:57:
In principe zou je de seriële poort van de Arduino ook kunnen gebruiken in plaats van de USB-serial controller die je nu gebruikt. Dan krijg je:
PC (COM poort) ==== 10meter seriële kabel=========(serial port)Arduino=======Kabels naar ledstrands.
Edit: Toch niet zon goede optie aangezien de Arduino 5V TTL niveau serieel heeft. Met mijn idee blaas je de Arduino op dus NIET GEBRUIKEN![]()
Daar heb je gelijk in.Rmg schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:08:
[...]
met een levelconverter of usb naar 5v ttl serieel (ftdi kabel e.d.) is dat wel te doen
Dus of met een MAX232 aan de slag of met een FTDI kabel (Al weet ik niet wat voor een afstand je kan halen met TTL serial).
Dan de stekker van floris in het stopcontact en de usb kabel op de arduino. Deed bij jullie ook alleen de eerste led het?
Ja, draai colorswirl even dan komt het allemaal goedEoghlear schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:06:
ok led strand binnen evenals de arduino. Input kant van de strand afgeknipt en voorzien van jumper wires. de plus draad (rood) in de splitter de zwarte/blauwe draad in de min van de splitter met een jumper wire terug naar een gnd op de arduino. de gele draad in de poort 11 en de groene in poort 13.
Dan de stekker van floris in het stopcontact en de usb kabel op de arduino. Deed bij jullie ook alleen de eerste led het?
Ik denk dat ik iets gemist heb. Wat is colorswirl? draai openelec btw.schumi2004 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:12:
[...]
Ja, draai colorswirl even dan komt het allemaal goed
Kijk even op mrwolf z'n blog onder het kopje testen dar staan de benodigde stappen voor het testen mrwolf's tweakblog: DIY Ambilight voor je XBMC HTPCEoghlear schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:24:
[...]
Ik denk dat ik iets gemist heb. Wat is colorswirl? draai openelec btw.
Ik zelf zit even met het probleem dat ik het teveel aan rood, blauw en groen niet helemaal weg gefilterd krijg. Sommige stukken zijn gewoon teveel primaire kleuren.
Verder werkt het perfect overigens en wil proberen boblight altijd aan te hebben, ook op menu en dergelijke.
[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 05-03-2012 22:37 ]
Lol dat is wel vrij cruciaal inderdaad!Eoghlear schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:59:
De hele .pde stap overgeslagen. Dan is het logisch dat ie niets doet
Ik heb nu een 32" tv met 25 leds. Maar hoe ik ook combineer, ik blijf op 19 hangen (zonder onderkant). Dus heb altijd een paar niet werkende leds. Edit: beetje spelen met de coloms and rows.
En dan nog een vraag, doet hij bij iedere keer opstarten een strand test? En is dit uit te schakelen?
[ Voor 5% gewijzigd door Eoghlear op 05-03-2012 23:27 ]
Of werkt dit alleen met speciale Ambx films? zou voor mij een leuke tussenoplossing zijn als dit wel zou werken.
Probleemloos mogelijk. Jij kunt het e.e.a. nalezen in het volgende topic; amBX Gaming SystemGh0stw4lk3r schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:29:
Misschien niet helemaal in de geest van dit topic, maar kan ik een Ambx setje ook gebruiken om films te kijken via de pc?
Of werkt dit alleen met speciale Ambx films? zou voor mij een leuke tussenoplossing zijn als dit wel zou werken.
Testing, one, two ...
Ah daar moet ik eens naar kijken want is af en toe wel vervelend.mavaee schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:35:
Dat doet die standaard wel. Als je het helemaal draaiende hebt dan kan je dat uit de ledstream.pde code halen. Heb ik ook gedaan.
Ander vraagje, heb toch besloten er een strand van 25 bij te halen maar ben benieuwd nu naar de verdeling van de leds. Zelf zat ik te denken aan een config van 21x12 dan houd ik er 4 (5 met hoek) over voor onderkant en zitten ze op mijn 40" +/- 4 cm uit elkaar. Leek me wel aardig. (mijn TV staat op een flinke center speaker dus iets of wat leds aan de onderkant mag wel, ook weer niet te veel want voet is best breed.
1
2
3
4
5
| uint8_t testcolor[] = { 0, 0, 0, 255, 0, 0 }; for(char n=3; n>=0; n--) { for(c=0; c<25000; c++) { for(i=0; i<3; i++) { for(SPDR = testcolor[n + i]; !(SPSR & _BV(SPIF)); ); |
Haal het niet weg maar comment het eruit met //
Mocht je het ooit weer nodig hebben als tekst dan hoef je niet eerst helemaal op zoek.
Een lang verhaal maar kortom wil ik eigenlijk enkel weten wat ik aan software kan gebruiken binnen een Windows (7) omgeving zodat ik met de lichtjes kan gaan spelen. Dit dan met MediaPortal en XBMC.
Testing, one, two ...
[ Voor 133% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2012 14:40 ]
Testing, one, two ...
Klopthardware-lover schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:12:
We hebben het over deze software? http://code.google.com/p/light-pack/
@mavaee, kan je misschien aangeven wat je precies geïnstalleerd en geconfigureerd hebt zodat de Arduino uno bereikbaar is voor deze software? Mijn uno staat netjes in de Windows apparatenlijst (nu onder COM1), light-pack geeft aan "error with connection device, verbose in logs".
Testing, one, two ...
In de Lightpack setings onder het tabje device kan je de COM port specificeren zorg dat deze goed staat. Ook kan je het apperaat selecteren bij mij is dit gewoon Adalight,hardware-lover schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:40:
[...]
@mavaee, kan je misschien aangeven wat je precies geïnstalleerd en geconfigureerd hebt zodat de Arduino uno bereikbaar is voor deze software? Mijn uno staat netjes in de Windows apparatenlijst (nu onder COM1), light-pack geeft aan "error with connection device, verbose in logs".
Edit: het zwarte balken "probleem" is met deze software wel heel gemakkelijk aan te pakken. Je maakt de detectievlakken gewoon wat groter.
[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2012 18:43 ]
Testing, one, two ...
Ik probeer doormiddel van Java Adalight.java mn app te starten, en welke file uit mn build folder ik ook gebruik ik krijg de melding:
Could not find the main class: Adalight.java. Program will exit.
[ Voor 4% gewijzigd door Armageddon_2k op 07-03-2012 19:06 ]
Ik ben zeer benieuwd naar de uitwerking en het uiteindelijke eindresultaat. Hou ons op de hoogte :):)!
Yep, VESA is wel de planning, ik moet alleen even kijken of mijn VESA exact in het midden van mijn tv zitTiwazz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:29:
Zeer zeer nice Armageddon, welk materiaal ga je gebruiken? en hoe bevestig je het aan de televisie, VESA?
Ik ben zeer benieuwd naar de uitwerking en het uiteindelijke eindresultaat. Hou ons op de hoogte :):)!
Het midden van het ontwerp heeft ook al de VESA gaten op de plek zitten.
En het wordt of MDF, of triplex. Triplex zal steviger zijn, maar het is even de vraag of dat netjes af te werken is.
Ik denk er ook aan om het onderste stukje hout niet te gebruiken.
Maar vanaf mn arduino de kabels langs de gebogen x te leggen.
[ Voor 16% gewijzigd door Armageddon_2k op 08-03-2012 15:54 ]
Re-design, ditmaal ook met LED sweetspots.

Ziet er mooi uit maar waarom die flapjes aan de zijkanten als ik vragen mag?Armageddon_2k schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:00:
BAH! mijn VESA mount blijkt geen 100x100 maar 200x200. Dus mijn midplate moet groter helaas....
Re-design, ditmaal ook met LED sweetspots.
[afbeelding]

Aargh, ik zou zo graag een Apple TV 3 willen kopen dingen zijn nice, echter dan werkt mijn ambilight niet
Ben ook wel benieuwd welk programma je gebruikt hebt en wat ATV3 betreft, is het niet een beetje triest dat ze nu pas met 1080p komen!?Tiwazz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:05:
Ziet er zeker goed uit. In welke applicatie heb je de tekening gemaakt? Ik heb toen ik mijn frame ging maken op m'n iPad met sketchbook een bouwtekening gemaakt maar dit ziet er toch wel beter uit
. Wanneer ga je beginnen met het bouwen? Heb je ook bedacht wat je met de kabeltjes gaat doen die van LED naar LED gaat? Laat je deze gewoon hangen of? Voor welk formaat TV is het eigenlijk?
Aargh, ik zou zo graag een Apple TV 3 willen kopen dingen zijn nice, echter dan werkt mijn ambilight niet.