DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 24 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.048 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 15:38
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:19:
[...]

Die werken ook.
Ook een optie zijn Teensy boards (vind je ook terug op de Adafruit website. deze zijn overigens nog sneller (door native USB):

http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=68
LOL, lekker dan, die heb ik nog 1 thuis liggen, ooit gebruikt voor ombouw PS3 :P

edit: Blijkt dat ik een ATmega32u2 heb ipv een ATmega32u4 dus wellicht toch niet voldoende.
Tiwazz schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:43:
En shumi, heb jij je onderdelen al binnen?

We willen natuurlijk van jou ook een mooie video zien ;)!

Ik wil mijn setup verbeteren dmv een houten frame en jumper kabels. Ik heb verschillende berichten gelezen dat sommige jumper kabels overhadden als ik met iemand een afspraak kan maken om er een paar over te nemen zou dit fijn zijn!
Vanochtend opgehaald, even nog carnaval gevierd vanmiddag en nu bezig het zaakje werkend te krijgen.

edit:
Ok, op XBMC werkt het wel, op PC niet (althans, niet met GND connected)
Wat me ook opviel was dat wanneer hij in slaap stand gaat (XBMC) en je start het weer op dan werkt het niet meer tenzij ik de GND loskoppel en weer aansluit.

Zal morgen in de loop van de dag even filmpje online zetten, moet nog de juiste positie bepalen van de leds.

edit2:
Weet iemand waar ik een stuk plexiglas kopen kan?

[ Voor 50% gewijzigd door schumi2004 op 19-02-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Praxis heeft hier plexiglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Grote bouwmarkten hebben het meestal wel, ligt waarschijnlijk ergens in een hoekje bij de golfplaten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Van de week eens bij de praxis kijken dan.

Nu even de config aanpassen zodat de onderkant weg is, en beetje met de kleuren spelen.

En proberen te achterhalen wat dat met die GND is :(

edit:
Die calculator is toch niet helemaal handig kom ik wel achter, krijg de onderkant niet weg :P
http://sanya.tarhelyszolgaltato.eu/

Onderkant leeg laten opgelost door meer rijen en kolommen te selecteren zodat het klopt met mijn situatie daarna de foutieve leds uit config verwijderd en her genummerd.

[ Voor 65% gewijzigd door schumi2004 op 19-02-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
@shumi

Vreemd, weet je zeker dat je de bedrading helemaal goed hebt? Heb die calculator eerst ook gebruikt en had dat probleem ook. Nadat ik alle maten juist had ingevuld en een config gekregen had heb ik deze in notepad gepaste. Toen ben ik gewoon LED 6 eigeschappen over de eigenschappen van LED 1 gekopieerd. (LED 6. Was bij mij links in de hoek waar het begint bij mij). Zo ben ik door gegaan tot 25 en was alles compleet. Door de calculator had ik 34 LEDs ofzo je moet wel zorgen dat er boven genoeg LEDs zijn en aan de zijkanten. Bij mij boven 13 en zijkanten 6.

Succes!

En plexiglas ook nice! Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ik ben van plan om binnenkort een houte frame te maken net zoals baviaan. De tape is toch iets wat te knullig en laat los etc. Zal hier na carnaval mee beginnen. Hoe ben je van plan om het plexiglas te bevestigen aan de TV?

Edit:

Ik zie dat ik te laat ben je hebt het al op gelost! :p

[ Voor 5% gewijzigd door ndonkersloot op 19-02-2012 11:41 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:39:
@shumi

Vreemd, weet je zeker dat je de bedrading helemaal goed hebt? Heb die calculator eerst ook gebruikt en had dat probleem ook. Nadat ik alle maten juist had ingevuld en een config gekregen had heb ik deze in notepad gepaste. Toen ben ik gewoon LED 6 eigeschappen over de eigenschappen van LED 1 gekopieerd. (LED 6. Was bij mij links in de hoek waar het begint bij mij). Zo ben ik door gegaan tot 25 en was alles compleet. Door de calculator had ik 34 LEDs ofzo je moet wel zorgen dat er boven genoeg LEDs zijn en aan de zijkanten. Bij mij boven 13 en zijkanten 6.

Succes!
Ik heb de bedrading al wel 20x keer gecontroleerd, kan haast niet fout gaan ook. Denk dat het meer een XBMC Boblight addon issue is? De methode die jij gebruikt heb heb ik ook toegepast. Duurde even door het carnaval voor ik doorhad :P
En plexiglas ook nice! Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ik ben van plan om binnenkort een houte frame te maken net zoals baviaan. De tape is toch iets wat te knullig en laat los etc. Zal hier na carnaval mee beginnen. Hoe ben je van plan om het plexiglas te bevestigen aan de TV?
Verwacht er niet te veel van. Ik boor gaten t.h.v. de VESA ophang punten en bevestig hem daar op vast.
Verder was mijn idee om op de posities waar de leds komen moeten gaten te boren en ze met een tie-wrap vast te zetten. Achter kant lig ik niet zo wakker van , kan er wel een mooie oplossing voor bedenken maar dan is ie nog duurder als hele setje bij elkaar :P
Edit:
Ik zie dat ik te laat ben je hebt het al op gelost! :p
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Haha ja dat heb je met carnaval hier hetzelfde ;). Nou ik ben wel benieuwd hoe het eruit komt te zien het zal altijd beter zijn dan hoe het er nu bij mij uit ziet :p. Het arduino bordje blijft nog geen eens achter mijn TV plakken -.-.

Wat je wellicht ook kan proberen is lightpack software. Die gebruik ik nu, kan je dmv een GUI boxes slepen waar de LEDs het gemiddelde uitpakt je kan ms delay instellen gamma en werkt top. Boblight werkt bij mij helemaal niet maar zal dat wel gaan uitzoeken aangezien die automatisch zwarte randen detecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_assassin50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07 16:13
werkt lightpack met arduino ?

ik probeerde dit vanmiddag maar kreeg het niet aan de praat namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ja lightpack werkt met arduino en goed ook! In mijn filmpjes gebruik ik ook lightpack. Vergeet niet in de settings adalight te selecteren en de juiste com port. Dan zou het moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_assassin50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07 16:13
gebruik je dan de russische variant. of die oudere engelse release ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:31:
Haha ja dat heb je met carnaval hier hetzelfde ;). Nou ik ben wel benieuwd hoe het eruit komt te zien het zal altijd beter zijn dan hoe het er nu bij mij uit ziet :p. Het arduino bordje blijft nog geen eens achter mijn TV plakken -.-.

Wat je wellicht ook kan proberen is lightpack software. Die gebruik ik nu, kan je dmv een GUI boxes slepen waar de LEDs het gemiddelde uitpakt je kan ms delay instellen gamma en werkt top. Boblight werkt bij mij helemaal niet maar zal dat wel gaan uitzoeken aangezien die automatisch zwarte randen detecteerd.
Het draait inmiddels als een zonnetje, alle voorgaande issues waren voornamelijk te wijten aan (weer) een slechte/verkeerde voeding :(

Wil alleen nog beetje spelen met de kleuren maar dat moet wel lukken. Filmpjes zal ik zo snel mogelijk proberen te plaatsen vervelende is is dat mijn camera het niet zo mooi weer geeft (heeft moeite met weinig licht). Wat hij namelijk op de muur laat zien is niet helemaal gelijk aan de werkelijkheid, helemaal niet zelfs en het lijkt ook minder. Even een enadere camera scoren en dan zien hoe het overkomt.

Moet wel zeggen dat je er snel aan went :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@ The Assasin

De russische deze heeft ook gewoon engelse taal aan boord. Echter wilde ik een link plaatsen maar zie dat hij verwijderd is van de lightpack site. Ik zal de software die ik gebruikt heb vandaag voor je uploaden en een link hier plaatsen.

@ Iedereen die windows gebruikt en ambilight heeft wilt

De lightpack software is erg makkelijk te gebruiken je kan boxes van 150x150 (of andere zelf gekozen maten) op het scherm plaatsen dit is dan een LED. Uit die box pakt de applicatie het gemiddelde en stuurt deze naar de LED. Erg simpel in gebruik en binnen enkele minuten heb je een setup die werkt zoals je wilt.

@ shumi

Ai verkeerde voeding, wat was er mis mee als ik vragen mag?
Ja dat probleem had ik ook had een camera gepakt die 1080p kan filmen pakte hij de kleuren niet goed zag je maar een klein randje. Nu heb ik de camera van mijn vriendin gebruikt voor de filmpjes die doet het al beter maar in werkelijkheid is het veel feller en dan vooral bij de donkere kleuren. Ben benieuwd!

En inderdaad, ik vind het gigantisch fijn!

@ iedereen die wil helpen
Wat doen jullie als jullie de LEDs niet gebruiken halen jullie de adapter eruit of laten jullie deze aant stroom? Ik heb hem namelijk een paar keer int stroom gehouden en toen kwam ik boven branden alle LEDs fel wit zonder dat het arduino boordje stroom heeft. Heeft een van jullie dit ook ervaren?

Ik ga vanmiddag naar de Hubo heb een tekening gemaakt hoe het frame eruit moet komen te zien en wat het moet kunnen dan kunnen zij mij vast het goede hout geven en wellicht de gaten al boren!

Hoe weet je welke schroeven je moet hebben voor je VESA punten? Ik ben gaan zoeken op internet en de schroeven worden nooit meegeleverd bij de beugels of TV's. Sommige zeggen M6 schroeven andere M8 schroeven. Hoe weet ik wat ik nodig heb?

[ Voor 7% gewijzigd door ndonkersloot op 20-02-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

schumi2004 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:44:
[...]

Wil alleen nog beetje spelen met de kleuren maar dat moet wel lukken. Filmpjes zal ik zo snel mogelijk proberen te plaatsen vervelende is is dat mijn camera het niet zo mooi weer geeft (heeft moeite met weinig licht). Wat hij namelijk op de muur laat zien is niet helemaal gelijk aan de werkelijkheid, helemaal niet zelfs en het lijkt ook minder. Even een enadere camera scoren en dan zien hoe het overkomt.
Ja, dat probleem heb ik ook. Als ik het opneem met mijn camera dan lijken het afzonderlijke lichtvlekken te zijn wat in het gebruik niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Tiwazz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:22:
Hoe weet je welke schroeven je moet hebben voor je VESA punten? Ik ben gaan zoeken op internet en de schroeven worden nooit meegeleverd bij de beugels of TV's. Sommige zeggen M6 schroeven andere M8 schroeven. Hoe weet ik wat ik nodig heb?
Soms zijn het idd M6 schroeven en soms M8. Ik zou zeggen: ga naar de bouwmarkt en koop er van elk vier. Scheelt je misschien een euro, die dingen kosten bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

M6 en M8 staat voor 6mm en 8mm. Je zou dus bij benadering de gatmaat op kunnen meten. Daarbij moet je natuurlijk ook nog de juiste schroefmaat (spoed) hebben, en ze mogen niet te lang zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Volgens mij heb ik M6 schroeven nodig. Helaas was de hubo dicht wegens carnaval vandaag en morgen. Was ook wel te verwachten. Maargoed dan ga ik woensdag met mijn tekening naar ze toe en hopen dat ze me verder kunnen helpen :).

De lightpack software is hier te downloaden:
http://code.google.com/p/...etup_5.8.6-1.exe&can=2&q=

Edit:

Ik ben nu bezig om boblight werkend te krijgen kijken of er verschil in zit. Echter als ik boblightd run dan vertonen de LEDs het test patroon. Dan run ik boblight -getpixel en gebeurt er niks. Iemand een idee?

[ Voor 46% gewijzigd door ndonkersloot op 20-02-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Probeer eens boblight-constant FF0000 ofzo. Dan gaan ze allemaal in de kleur die je opgeeft branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb een Philips Ambilight demonstratie filmpje gevonden op youtube en dacht ik deel met jullie hoe het eruit ziet op mijn ambilight systeem :).

YouTube: DIY Ambilight - Philips Demonstration

[ Voor 9% gewijzigd door ndonkersloot op 20-02-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Tiwazz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:01:
Ik heb een Philips Ambilight demonstratie filmpje gevonden op youtube en dacht ik deel met jullie hoe het eruit ziet op mijn ambilight systeem :).

YouTube: DIY Ambilight - Philips Demonstration
Enne... waar kunnen we dat filmpje downloaden? Ziet er goed uit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hij was best lastig te vinden kon er ook maar een vinden. Maar hij is hier ;)!

YouTube: Philips Ambilight Demo esperienza unica

Helaas niet een al te hoge kwaliteit maargoed.

Nu zoek ik zelf nog zo'n soort filmpje maar die kan ik nergens vinden. Iemand?

YouTube: Ambilight Clone

[ Voor 26% gewijzigd door ndonkersloot op 20-02-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:19:
Hij was best lastig te vinden kon er ook maar een vinden. Maar hij is hier ;)!

YouTube: Philips Ambilight Demo esperienza unica

Helaas niet een al te hoge kwaliteit maargoed.

Nu zoek ik zelf nog zo'n soort filmpje maar die kan ik nergens vinden. Iemand?

YouTube: Ambilight Clone
Is inderdaad een lastige maar deze file moeten we naar zoeken

Philips.HD.Demo.Ultimate.Ambilight.Experience.1080i-odytsak

edit:
Als iemand nog demo's hebben wilt (de Philips ambilight demo staat er ook tussen)
http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php

edit2:
Is nog aan het uploaden
http://dl.dropbox.com/u/6...ambilight_experience.m2ts

en te vinden op nieuwsgroepen ;)
http://dl.dropbox.com/u/6..._ambilight_experience.nzb

edit3:
Wie helpt me uit de brand. Wat ik gedaan heb is alleen de config file aangepast naar nieuwe opbouw van de leds en nu wil het niet meer werken.
Iemand enig idee wat hier mis gaat?
Zouden de leds "buiten" beeld geconfigureerd zijn?

Zijn er ook tweakers die met overlap setting hebben lopen spelen op calculator site?

[ Voor 41% gewijzigd door schumi2004 op 21-02-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@shumi

Bedankt voor de links zal er morgen naar kijken! Ik krijg zelf ook geen boblight aan fe praat geen idee waarom. Ik heb met de calculator een conf gegenereerd deze aangepast naar mijn LED layout en een global sectie toegevoegd.

Ik weet niet of je persè boblight wilt gebruiken maar lightpack werkt bij mij perfect. Is voor Linux, Mac OS X en windows.

http://code.google.com/p/lightpack/downloads/list

Als je dit gaat gebruiken moet je niet vergeten adalight te selecteren en de juiste com poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:20:
@shumi

Bedankt voor de links zal er morgen naar kijken! Ik krijg zelf ook geen boblight aan fe praat geen idee waarom. Ik heb met de calculator een conf gegenereerd deze aangepast naar mijn LED layout en een global sectie toegevoegd.

Ik weet niet of je persè boblight wilt gebruiken maar lightpack werkt bij mij perfect. Is voor Linux, Mac OS X en windows.

http://code.google.com/p/lightpack/downloads/list

Als je dit gaat gebruiken moet je niet vergeten adalight te selecteren en de juiste com poort.
Ik zal eens kijken of ik het wil proberen :P

Heb uit nood maar mijn mobiel gebruikt om een fatsoenlijk filmpje te krijgen met dit als resultaat. (settings Fast op OpenElec) De demo wilde overigens niet lekker lopen op slow, op Fast was dit vele malen beter.

http://dl.dropbox.com/u/6696611/VID_20120221_002356.m4v

In het echt is het vele malen beter en denk toch eraan een extra strip te halen hoewel dit ook redelijk acceptabel is.

edit:
Morgen eens spelen met die overscan, kijken of dat verschil maakt.
(heb oude config terug geplaatst die na calculator wel werkte!)

edit2:
Nog een demo, 42", 25 leds, settings Fast
http://dl.dropbox.com/u/6696611/VID_20120221_024440.m4v

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 21-02-2012 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik heb vannacht zitten spelen met Lightpack (Linux) maar ik blijf bij boblight. Op de een of andere manier vind ik die er beter uitzien. Ook vind ik de zwarte balken detectie van Boblight erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 09:14
Na al een tijdje dit topic in de gaten te hebben gehouden nu ook zelf de stap genomen om het een en ander in elkaar te zetten. Ik heb 2x Adalight 25 LED Pixels welke ik ga aansluiten op een Arduino Duemilanove die ik al heb liggen. Ik zal enkel iets moeten verzinnen voor de montage aangezien mijn TV aan de achterkant schuin afloopt. Na al een tijdje dit topic in de gaten te hebben gehouden nu ook zelf de stap genomen om het een en ander in elkaar te zetten. Ik heb 2x Adalight 25 LED Pixels welke ik ga aansluiten op een Arduino Duemilanove die ik al heb liggen. Dit moet dan op de achterkant komen van mijn inmiddels bijna antieke 40" Samsung.

Als mediacenter gebruik ik een Asrock ION330 + OpenELEC. Meer dan genoeg gebruikers hebben dit al aan de praat gekregen met deze combinatie dus daar voorzie ik geen problemen in.

Ik zal enkel iets moeten verzinnen voor de montage aangezien mijn TV aan de achterkant schuin afloopt.
Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-tv-reviews.org.uk/wp-content/uploads/2010/04/samsung-le40b650-side-view.jpg

Ik zag mensen hier al met frames voor aan de VESA mount aan de gang. Heeft iemand hier al succes mee gehad?

[ Voor 8% gewijzigd door SkyThes op 21-02-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@shumi

Ik ga zo de filmpjes bekijken ben benieuwd!

@baviaan

Aargh waarom werkt boblight niet bij mij ik wil het verschil ook zien.

@iedereen die wil, kan helpen

Ik gebruik windows 7 op mijn desktop ik heb de laatste boblight windows beta. Dit bestaat uit twee executables, boblightd en boblight -getpixel. Buiten de executables staan er ook conf bestanden in de map. Momo en atmo zelf heb ik er boblight.conf bij gezet die ik gegenereerd heb met de calculator. Als ik boblightd.exe start opent deze een terminal venster en een icon in de tray. In de terminal venster komt geen tekst te staan en ik kan ook geen input geven. Alle LEDs verwisselen van kleur dit is het tesatroon en krijg die ook bij lightpack. Hierna start ik boblight -getpixel en opent deze weer een terminal venster en een tray icon. Echter gebeurt er niks.

Mijn boblight.conf verwijst naar momo. Moet ik in momo.conf ook dingen wijzigen? Ik heb daar alleen de juiste com poort in gesteld. Misschien ligt het aan mij maar ik snap momo en atmo ook niet helemaal. Is boblight de applicatie om LEDs aan te sturen en momo, atmo een manier om dit te doen?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen wellicht ziet boblight er beter uit. En zwarte balken detectie is toch wel fijn!

Edit:

@shumi

Ziet er goed uit! Mooi egaal! Alleen zie ik soms een paars tint terwijl dit niet op het scherm is. Komt dat gewoon door de camera en het eigenlijk wit moet zijn of is dit ook werkelijk het geval?

[ Voor 7% gewijzigd door ndonkersloot op 21-02-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:51:
-knip-

Edit:

@shumi

Ziet er goed uit! Mooi egaal! Alleen zie ik soms een paars tint terwijl dit niet op het scherm is. Komt dat gewoon door de camera en het eigenlijk wit moet zijn of is dit ook werkelijk het geval?
Kan me eerlijk gezegd niet herinneren maar volgens mij was het niet.

Zoiezo wil ik even spelen met de kleuren en het pixel bereik, hoe meer leds je opgeeft in calculator hoe minder het bereik is. Ook wil ik de overscan eens proberen en uitzoeken waarom mijn tweede config (met de leds wel op juiste plek) niet wil werken.

• ndonkersloot
En shumi heb je boblight al goed werkend? Bij mij wil het gewoon niet. Grr.

Ik ben bij de timmerman geweest en hij vroeg +- €30,- voor het maken van het frame die ik uit getekend had. Dat vind ik wel veel geld dus ik ga het dit weekend zelf maken en dan waarschijnlijk van kabel gootjes en hout. De LEDs in de gootjes dan zijn ook meteen alle draden ontzichtbaar en het hout aan de beugelschroeven en aan de kabel gootjes.

Ben benieuwd hoop er volgende week foto's van te maken.

• schumi2004
Tiwazz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:33:
En shumi heb je boblight al goed werkend? Bij mij wil het gewoon niet. Grr.

Ik ben bij de timmerman geweest en hij vroeg +- €30,- voor het maken van het frame die ik uit getekend had. Dat vind ik wel veel geld dus ik ga het dit weekend zelf maken en dan waarschijnlijk van kabel gootjes en hout. De LEDs in de gootjes dan zijn ook meteen alle draden ontzichtbaar en het hout aan de beugelschroeven en aan de kabel gootjes.

Ben benieuwd hoop er volgende week foto's van te maken.
Hier werkt het perfect.
Moet nog een debug log fixen van custom config in Boblight addon, die wil niet helemaal lekker werken. Helemaal niet eigenlijk.

Verder blijf ik toch bij mijn plexiglas (of soort gelijk materiaal) en het liefst in het zwart. Gaatjes boren, de leds met de draadjes naar de TV toe (blijven ze nog enigzins op hun plek) en vast maken met tie-wraps. Niet te duur, niet te zwaar en lekker simpel. Enig uitdaging is de positie van de wallmount punten te vinden (heb eerlijk gezegd nog geen blik op de achterkant geworpen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If someone is interested you can find AmbiLED software with the source code for MoMoLight controller here:
http://qnapclub.pl/qnas/AmbiLED/software/AmbiLED/20110903/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@silek
Thanks dude! Didn't use that one before :). Will try it within a week! Does it has auto black border detection just like boblight? It seems boblight isn't working properly for me so im using lightpack software now but it doesn't detect black borders in movies. It would be nice if ambiLED does :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
schumi2004 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:57:
Enig uitdaging is de positie van de wallmount punten te vinden (heb eerlijk gezegd nog geen blik op de achterkant geworpen :P )
Je moet even uitzoeken welk type VESA mount er op je TV zit. Vrijwel alle VESA mounts die ik heb gezien zitten precies in het midden van het scherm. Nameten blijft natuurlijk geen overbodige luxe... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Tiwazz
Welke deamon (beta) heb jij gedownload?
Hier word al een poos geen aandacht meer aan gegeven en de google code page is ook leeg?
http://blogger.xs4all.nl/loosen/

Plus een windows boblight.conf, heb jij die toevallig?

Wil het eventueel zelf wel testen hier met een windows laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

schumi2004 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:18:
@Tiwazz
Welke deamon (beta) heb jij gedownload?
Hier word al een poos geen aandacht meer aan gegeven en de google code page is ook leeg?
http://blogger.xs4all.nl/loosen/

Plus een windows boblight.conf, heb jij die toevallig?

Wil het eventueel zelf wel testen hier met een windows laptop.
Ik heet wel geen Tiwazz, maar toch: http://code.google.com/p/boblight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Grappig, ik krijg daar : This project currently has no downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Mja, dat komt omdat ik een tijd geleden boblight heb herschreven, en niet heb geport naar windows, de linux gebruikers doen gewoon een svn checkout.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bobo1on1 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 01:22:
Mja, dat komt omdat ik een tijd geleden boblight heb herschreven, en niet heb geport naar windows, de linux gebruikers doen gewoon een svn checkout.
Duidelijk. Verder werkt het hier perfect onder mijn OpenELEC systeem echter een maat van me wilde het op een Windows systeem draaien en aangezien er hier meerdere mee "spelen" was ik soort van opzoek naar info.

Enige wat ik nog uit moet zoeken is waarom een 13x6 config niet werkt op mijn systeem en een 11x7 wel maar das voor later, de resultaten lijken in ieder geval (ondanks verkeerde setup config) top!

Mooi product wat je geleverd heb, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb deze gedownload: http://blogger.xs4all.nl/loosen/articles/408218.aspx

Boblight 1.3b1 ik neem aan dat dit dus de oude niet herschreven C ++ boblight is? Echter krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat geen idee wat ik fout doe. Ik zal het ook eens op linux proberen als het daar wel werkt weet ik iig dat mijn .conf klopt en dat ik het niet fout doe.

Alle LEDs en bordje zijn van mijn TV af ben nu bij mijn vriendin die hebben een hoop gereedschap. Ga zo eens beginnen met een frame :). Als het af is post ik wel wat foto's. Ben benieuwd of het netjes wordt maar verwacht er maar niet teveel van :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 09:09:
Ik heb deze gedownload: http://blogger.xs4all.nl/loosen/articles/408218.aspx

Boblight 1.3b1 ik neem aan dat dit dus de oude niet herschreven C ++ boblight is? Echter krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat geen idee wat ik fout doe. Ik zal het ook eens op linux proberen als het daar wel werkt weet ik iig dat mijn .conf klopt en dat ik het niet fout doe.

Alle LEDs en bordje zijn van mijn TV af ben nu bij mijn vriendin die hebben een hoop gereedschap. Ga zo eens beginnen met een frame :). Als het af is post ik wel wat foto's. Ben benieuwd of het netjes wordt maar verwacht er maar niet teveel van :p.
Ik zal vanavond ook eens proberen als we eerst plexiglas gefixed hebben. Foto's volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Zo mijn frame is af! Het is erg mooi geworden vind ik zelf :)! Ik kan het nog niet op de TV testen want ben nu niet thuis en moet nu wat computer klusjes doen :). Ik zal vanavond wat foto's uploaden van het frame. Je ziet nergens kabels en het arduino bordje is ook mooi afgeschermt! Ik ben er zeer zeer blij mee :).

Edit:

Hier is het frame dan! hij is gemaakt van kabelgoten en hout voor het tussen stuk. Het hout wordt dus bevestigd aan de TV. Alle kabels lopen in het frame en er is klein gaatje in de goot waar de power adapter uitsteekt. Onder het kapje bevind zich het Arduino bordje met de kabels erin.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2dgor43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/ipqj43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/alryc1.jpg

Laat a.u.b uw mening weten:P Op verzoek kan ik meer foto's maken :). Ik ga het vanavond aan de TV bevestigen.

[ Voor 48% gewijzigd door ndonkersloot op 25-02-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ziet er goed uit Tiwazz!

Ik ben vandaag ook wat verder gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://foto.mavaee.nl/ambilight.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door SkyThes op 25-02-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Mavaee

Ziet er goed uit! echter baar ik me wel een beetje zorgen om de koeling van de TV? Of ga je nog iets uitzagen waar de roosters zitten van de TV?

Ik heb mijn frame gemonteerd en het past perfect op één ding na en dat is 1 schroef gaat die niet helemaal overeenkomt hoe vreemd het ook is. Maar goed hij zit goed op zijn plek en is stevig. Wat ik niet verwacht had is dat er meer licht waarneembaar is en de kleuren echter zijn. Ik denk dat dit komt door de witte kleur van de kabelgoot. Het maakt echt veel verschil!

In ieders geval hier nog wat foto's met het frame op mijn TV:

Gehele frame, rechts onder in is het power adaptertje te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/34r81o5.jpg

Bovenkant van het frame, lucht roosters zijn vrij:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qlgwhh.jpg

Onderkant van het frame, arduino bordje is te zien en lucht roosters zijn gedeeltelijk bedekt:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/21diir7.jpg

Bovenkant "macro" van de LEDs met flits:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dot6b9.jpg

Bovenkant "macro" van de LEDs zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/4lm73q.jpg

Laat me weten wat jullie er van vinden! Ik ben er erg blij voor één dag werk! De kabelgoot kan ik dus ook gewoon openen om er iets bij te stoppen of te wijzigen. Nogmaals als jullie meer/andere foto's willen zien laat het me weten ;).

Voor iedereen die een frame gaat maken van hout of ander materiaal, het is verstandig om dit wit te verven of wit materiaal te pakken aangezien het er écht voor zorgt dat het helderder is en kleur echter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Heb uiteraard op de koeling gelet maar aangezien mijn TV aan de achterkant helemaal dicht is lijkt me het geen probleem. Mijn TV is aan de achterkant bol en de roosters zitten aan de onder en bovenkant en die zijn nog helemaal vrij.

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-tv-reviews.org.uk/wp-content/uploads/2010/04/samsung-le40b650-side-view.jpg

En anders heb ik weer een goede reden om een echte ambilight tv te kopen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Tiwazz, dat ziet er al keurig uit.

Mag ik vragen waarom je de led's aan de bovenzijde hebt zitten en heb je ze niet wat meer naar achteren gericht (richting muur/achterwand)? Ik zou zelf het frame wel zwart maken ook al zou de consequentie zijn dat er wat minder licht (door mindere reflectie) naar de muur zou stralen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Die kabelgoot ziet er idd netjes uit, draden mooi weg.
Ben zelf bijna klaar met mijn plexiglas dinges en mijn draden zijn uiteraard gewoon zichtbaar, zelf stoor ik me er niet aan maar ziet er wel minder profi uit als die gootjes. Misschien vervang ik het ooit wel eens.

Hoe heb je de hoeken bij elkaar gehouden eigenlijk?

edit:
Ow en hoe zitten de leds bevestigd?
Klopt het dat jij de zijkanten iets of wat verder naar binnen heb laten vallen?
Ik zelf heb ze gelijk aan het beeldscherm gehouden namelijk, vanuit 1 positie zou je de leds kunnen zien maar daar zit ik toch nooit :P

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 25-02-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@mavaee

Aha! Dan begrijp ik het volkomen dan maakt het niks uit natuurlijk. Ben benieuwd naar het eind resultaat het ziet er nu al goed uit :).

@hardware lover

Ik heb eerst bekeken hoe het eruit zag met de LEDs recht op de muur gemikt maar vond het toch echt mooier als deze recht omhoog stonden. Dit verlicht de gehele muur en ook deels plafond. Kwa intensheid maakte het geen verschil en anders werd er maar een kleine rand verlicht. Ik begrijp dat zwart mooier is maar vergeet niet dat je uiteindelijk niks ziet van het frame aangezien deze tegen de muur aangeschoven is.

@shumi

Plexiglas lijkt me ook wel awesome :) heeft wellicht een hoger "tweakers" gehalte :). Ben zeer benieuwd naar je foto's shumi! Als je de foto bekijkt waar de onderkant van het frame te zien is zie je links onder in de hoek twee moertjes zitten. Aan de binnenkant zit een ijzer omgebogen plaatje met daarin twee boutjes. Als je wilt kan ik de goot open maken voor je en er een foto van maken? Mijn LEDs zitten geklemt tussen het frame het gat is namelijk exact 12mm. Ook zit er voor extra stevigheid een erg plakkende plak strip onder iedere LED. Mijn TV is aan het einde platter zeg maar. Als ik daar het frame zou maken zou deze compleet uitsteken. Zelfs als ik er een LED op plakt zou deze al uit steken. Of bedoel je dat niet met de zijkanten? Dit geldt hetzelfde voor de bovenkant.

Ja het ziet er inderdaad best profi uit voor iets wat ik zelf heb gemaakt doe normaal niet zoveel van dit soort dingen. Wel heb ik hulp gehad van mijn schoonvader! Dit had de Hubo waar ik eerst ben gaan informeren nooit zo kunnen maken :p.

[ Voor 13% gewijzigd door ndonkersloot op 25-02-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tiwazz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:01:
[knip]

@hardware lover

Ik heb eerst bekeken hoe het eruit zag met de LEDs recht op de muur gemikt maar vond het toch echt mooier als deze recht omhoog stonden. Dit verlicht de gehele muur en ook deels plafond. Kwa intensheid maakte het geen verschil en anders werd er maar een kleine rand verlicht. Ik begrijp dat zwart mooier is maar vergeet niet dat je uiteindelijk niks ziet van het frame aangezien deze tegen de muur aangeschoven is.

[knip]
Ik begrijp het. Echter, bij mij staat de TV niet helemaal tegen de muur aan (ruimte is ± 15 cm) en staat zodanig opgesteld dat je de achterzijde gemakkelijk kunt zien omdat we een z-kamer hebben. Je loopt dus altijd langs de tv af als je naar de keuken/aanbouw/tuin of wc/bovenverdiepingen gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
hardware-lover schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:02:
[...]

Ik begrijp het. Echter, bij mij staat de TV niet helemaal tegen de muur aan (ruimte is ± 15 cm) en staat zodanig opgesteld dat je de achterzijde gemakkelijk kunt zien omdat we een z-kamer hebben. Je loopt dus altijd langs de tv af als je naar de keuken/aanbouw/tuin of wc/bovenverdiepingen gaat.
Dan begrijp ik het volkomen ;) . Heb je ook al een diy ambilight gemaakt of nog niet maar wel plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb al een amBX variant achter de tv hangen maar ik wil beslist ook aan de slag met hetgeen wat hier de laatste tijd voorbij is gekomen. Ik ben nog met het voor_onderzoek bezig zullen we maar zeggen, daarom vraag ik naar de gebruikte materialen en foto's daarvan. Ik heb al wel gekeken naar basismaterialen voor een raamwerk voor achter de tv en heb ook al enige ideeën daarvoor. Dus misschien niet morgen maar het gaat er wel komen binnenkort.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
hardware-lover schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:19:
Ik heb al een amBX variant achter de tv hangen maar ik wil beslist ook aan de slag met hetgeen wat hier de laatste tijd voorbij is gekomen. Ik ben nog met het voor_onderzoek bezig zullen we maar zeggen, daarom vraag ik naar de gebruikte materialen en foto's daarvan. Ik heb al wel gekeken naar basismaterialen voor een raamwerk voor achter de tv en heb ook al enige ideeën daarvoor. Dus misschien niet morgen maar het gaat er wel komen binnenkort.
Oke, ik ben zeker benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat. Als je vragen hebt over mijn montage of foto's wilt van iets specefieks dan hoor ik 't!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hier dan de foto's

http://imgbox.com/g/5iK8Ge9dJw

Kan er nog meer maken als nodig is.
Moet wel zeggen dat het veel werk was, 50+ gaatsjes boren enz, uitmeten. Niet iets wat je in een uurtje doet.

Tie-wraps, zijn gekort. Dit was even een test of de leds aan binnen of buiten kant zouden moeten vallen.
Ook heb ik de plaat in z'n geheel gelaten en met moertjes op gevuld om ruimte tussen de ventilatie roosters te laten. (makkelijker als gaten zagen ;) )

@Tiwazz, ik heb er zelf voor gekozen om de onderste leds ook gehoekt te zetten om een soort van onder belichting te creeren. Kan dat in jouw plaatjes niet goed terug vinden.

[ Voor 56% gewijzigd door schumi2004 op 25-02-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@shumi

Mooi gedaan shumi! Ik denk dat het met de ingekorte tywraps er nog beter uit ziet! Zo hangt er vrij weinig aan de TV omdat het plexi doorzichtig is. Ik heb zelf de laatste LEDs gewoon naar de zijkanten ipv in de hoek. Licht het onder de TV of is dit echt minimaal? Verstandig van je om afstand te houden dmv busjes. Zelf zat ik hier ook aan te denken voor mijn frame maar denk dat het toch wel open genoeg is. Hoe heb je het arduino bordje bevestigd direct op het plexi of ook met afstandbusjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Heb ook eindelijk Boblight aan de praat gekregen met OpenELEC. De deamon wilde elke keer niet starten maar dat bleek dat de boblight.conf lokatie niet juist was.

Nu moet ik nog met de instellingen gaan spelen want ik vind de Slow Preset te langzaam maar de Fast is weer te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op zondag 26 februari 2012 @ 00:11:
@shumi

Mooi gedaan shumi! Ik denk dat het met de ingekorte tywraps er nog beter uit ziet! Zo hangt er vrij weinig aan de TV omdat het plexi doorzichtig is. Ik heb zelf de laatste LEDs gewoon naar de zijkanten ipv in de hoek. Licht het onder de TV of is dit echt minimaal? Verstandig van je om afstand te houden dmv busjes. Zelf zat ik hier ook aan te denken voor mijn frame maar denk dat het toch wel open genoeg is. Hoe heb je het arduino bordje bevestigd direct op het plexi of ook met afstandbusjes?
Arduino bordje gewoon met schuim plakkertjes die ik bij een kast gekregen heb ;)
Ik zal even foto maken met de tie-wraps gekort maar zal niet veel verschil geven met huidge foto's

Als iemand meer foto's wil dan roep maar.

edit:
@Tiwazz, wat betreft dat Tweakers gehalte. Eigenlijk vind ik alle hier getoonde creaties een Tweakers gehalte hebben. Mijn menig is niet dat er 1 beter is dan een ander, ieder heeft zo zijn eigen idee, zo vind ik jouw uitvoering ook geweldig ;)
Echter is mijn insteek zo low-budget as possible en dat is me gelukt, plexiglas bijvoorbeeld heb ik ook gekregen ;)

Heb jij niet toevalig een basic config voor windows beschikbaar? Ik krijg elke keer een foutmelding op de config.

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 26-02-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Daar heb je zeer zeker gelijk in shumi! Het is en heeft allemaal dat tweakers gehalte! Ik vind het mooi om te zien dat de laatste? 10? 15? Pagina's vol staan met een manier van ambilight maken namelijk adalight en dat er zoveel verschillende manieren zijn om dit uit te werken. Ben dan ook zeer benieuwd naar de tweakers die nog bezig zijn in het maken ambiligtht of zelfs nog in het voor-onderzoek zitten. Hoop dat iedereen ook foto's plaats van zijn of haar setup als deze voltooid is.

En dat te bedenken dat ik pas +- 2 weken geleden (10 Feb. Precies) voor het eerst van DIY ambilight gehoort had en nu een perfect werkend systeem heb voor weinig geld (€61,30 - dan heb ik wel het frame materiaal gesponsord gekregen). Iedereen die op dit topic meeleest maar niet post raad ik dan ook echt aan om gewoon de spullen te kopen en aan de bak te gaan want het is echt niet lastig. Alle spullen zijn te koop op een webshop in nederland: www.floris.cc

@shumi

Ik kan een config van lightpack online zetten voor je echter is deze erg makkelijk zelf te maken op windows. Gewoon boxes slepen. Boblight krijg ik niet aan de praat helaas. Ik wil ook zwarte balken detectie!! Mocht je boblight op windows aan de praat krijgen laat het me dan weten dan kan je me miss. Helpen!

Wat is de foutmelding want ik krijg namelijk geen foutmelding maar hij doet het gewoon niet. Wel een test patroon maar verder niks.

[ Voor 22% gewijzigd door ndonkersloot op 26-02-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op zondag 26 februari 2012 @ 01:09:
Daar heb je zeer zeker gelijk in shumi! Het is en heeft allemaal dat tweakers gehalte! Ik vind het mooi om te zien dat de laatste? 10? 15? Pagina's vol staan met een manier van ambilight maken namelijk adalight en dat er zoveel verschillende manieren zijn om dit uit te werken. Ben dan ook zeer benieuwd naar de tweakers die nog bezig zijn in het maken ambiligtht of zelfs nog in het voor-onderzoek zitten. Hoop dat iedereen ook foto's plaats van zijn of haar setup als deze voltooid is.

En dat te bedenken dat ik pas +- 2 weken geleden (10 Feb. Precies) voor het eerst van DIY ambilight gehoort had en nu een perfect werkend systeem heb voor weinig geld (€61,30 - dan heb ik wel het frame materiaal gesponsord gekregen). Iedereen die op dit topic meeleest maar niet post raad ik dan ook echt aan om gewoon de spullen te kopen en aan de bak te gaan want het is echt niet lastig. Alle spullen zijn te koop op een webshop in nederland: www.floris.cc

@shumi

Ik kan een config van lightpack online zetten voor je echter is deze erg makkelijk zelf te maken op windows. Gewoon boxes slepen. Boblight krijg ik niet aan de praat helaas. Ik wil ook zwarte balken detectie!! Mocht je boblight op windows aan de praat krijgen laat het me dan weten dan kan je me miss. Helpen!

Wat is de foutmelding want ik krijg namelijk geen foutmelding maar hij doet het gewoon niet. Wel een test patroon maar verder niks.
De foutmelding die ik krijg heeft te maken met boblight.conf, mijn vermoeden is dat deze verkeerd is (copy-paste OpenELEC sample config) en daar door dus weigert.

Verder nog wat pics met de tie-wraps geknipt en de pads gebruikt voor de Arduino Uno R3. Heb er nog 7 dus als iemand er 1 wilt maar heb vermoeden dat deze wel in de reguliere bouwmarkt te vinden zijn.
http://imgbox.com/g/u6g9NdLGcL

Overigens nog mijn dank aan baviaan voor het sturen van de jumpwires, echt top!!!

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 26-02-2012 14:13 . Reden: img url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

schumi2004 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 02:05:
[...]
Overigens nog mijn dank aan baviaan voor het sturen van de jumpwires, echt top!!!
:*)

Overigens hier mijn boblight.conf, ik gebruik hem onder Linux maar volgens mij maakt dat waarschijnlijk niet heel veel uit?

http://pastebin.com/vdGxLrV0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Waarschijnlijk komt de error die je krijgt van de output regel af. Wijzig deze is naar je COM poort en met quotes dus zo dus: output "com3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@baviaan, die heb ik ook en zat als sample bij Linux (OpenELEC) maar deze werkt niet direct op Windows.

@Tiwazz, zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ondanks dat ik het zelf niet gebruik ben ik even in het XBMC + Boblight + Windows verhaal gedoken. Ik ben nu zover dat ik wel de Static background in XBMC aan de praat heb gekregen. In een film blijven de LEDs alleen donker...

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Oke ben benieuwd hoever je komt. Ik ga ook weer wat knoeien met boblight maar bij mij wil er gewoon geen licht komen buiten het test patroon als je boblightd start.

Dit is mijn config voor boblight onder windows:

http://pastebin.com/j1j3HD4L

Als ik de config pak van baviaan en de output aanpast naar "com3" dan krijg ik geen errors maar er komt gewoon geen licht behalve het test licht van de daemon.

[ Voor 42% gewijzigd door ndonkersloot op 26-02-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik heb het nu ook werkend met films alleen werkt het enkel met DXVA uit of wanneer je een XVID video (software decoding) draait. Ik gebruik trouwens niet de beta versie want die krijg ik ook niet draaiend maar een gecompiled versie welke ik op http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=116331 tegenkwam.

Dit is dus met de XBMC addon en niet met get-pixel. :)

Edit:

Hier de files:
http://www.mediafire.com/?52gqotejz3c7d31

Deze draai ik met de volgende boblight.conf:
http://pastebin.com/WMcLbnAL

Starten vanuit CMD met boblightd.exe -c en dan path van de boblight.conf

Edit2:

Vergeet bijna te zeggen dat je ook een iets gewijzigde LedStream.pde moet uploaden naar je Arduino:
http://pastebin.com/gfz7ancR

[ Voor 41% gewijzigd door SkyThes op 26-02-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Oke bedankt! Ik zal als ik thuis ben wat waarschijnlijk dinsdag wordt dit uitproberen. Dan gebruik ik boblight voor films en lightpack voor windows gebruik en gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
het is wel cool om te zien dat in relatief korte tijd Ambilight ineens zo populair is geworden. Ik zag het eind december, en was meteen verk(n)ocht! Ik zou niet meer zonder willen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:21
mrwolf schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:44:
het is wel cool om te zien dat in relatief korte tijd Ambilight ineens zo populair is geworden. Ik zag het eind december, en was meteen verk(n)ocht! Ik zou niet meer zonder willen hoor!
Korte tijd? Dergelijke projecten lopen al sinds 2009 en eerder. Was toen ook al zeer populair ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
LED-Maniak schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:48:
[...]

Korte tijd? Dergelijke projecten lopen al sinds 2009 en eerder. Was toen ook al zeer populair ;)
Is denk een combinatie van. Ik zag aan dit topic dat het al veel langer bestond echter ben ik er nooit door getriggerd, echter door een topic op OpenELEC/XBMC uiteindelijk hier terecht gekomen.

En ik denk dat ik niet de enige ben hierin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik ben gaan zoeken naar iets dergelijks omdat ik last van mijn ogen kreeg tijdens het surfen/programmeren in de avond uren. Mijn desktop is namelijk aangesloten op een 40" TV op mijn kamer en dit geeft veel licht waardoor ik zeren ogen krijg. Dmv ambilight is er genoeg achtergrond licht en het voegt ook nog echt wat toe als je een film kijkt of spel speelt. Kwam voor het eerst 10 Februari op dit topic terecht.

Ik zou ook echt niet meer zonder willen want het is zo prettig. Later als ik een eigen huisje heb en de TV in de woonkamer staat wil ik er een Apple TV op aan sluiten met XBMC en het ambilight. Wellicht koop ik dan als monitor een kleine philips ambilight TV.

Inderdaad mooi om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik werd nieuwsgierig toen ik door de addons aan het scrollen was toen ik net de eerste Pre-Eden versie van XBMC had geïnstalleerd. Bij toeval kwam ik toen dit topic tegen en toen begon het te kriebelen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag luitjes!

Ik raakte gisteren bekend met het begrip "diy ambilight", en wil heel erg graag een dergelijk systeempje maken voor mijn lcd tv.

Echter ben ik een complete leek op het gebied van elektronica, dus begrijp momenteel niet meer dan de hoofdlijnen.

Tot zover ben ik erachter gekomen dat er verschillende guides bestaan om ambilight klonen te fabriceren met arduino bordjes, maar dit blijkt enkel en alleen te werken met een computer en een stukje software.

Ook vond ik een setje van philips ambx, iets wat via usb aangesloten kon worden voor games... maar wederom voor gebruik icm een pc.

Ik ben op zoek naar een oplossing waarvoor ik géén pc nodig heb, ik kijk namelijk al mijn films met een mediaspeler van LG. Het liefst iets met een VGA/HDMI/RGB/Composite dus. Zelfs een schermsensor zou mij kunnen bekoren, zo lang er maar geen mediapc aan te pas komt.

Nou ben ik absoluut niet te beroerd om te zoeken, maar na half google te hebben doorgezocht kwam ik alleen uit bij een duits bedrijf dat een kit verkoopt, maar deze kost 205 pegels.... zoveel kostte mijn tv niet eens. :)

Een ander apparaatje schijnt ooit verkocht te zijn via samenkopen.net van www.motionlight.be. Echter bestaat deze site niet meer. Ik las ergens op tweakers dat ze ooit zijn begonnen met een HDMI versie, maar deze heeft het daglicht kennelijk nooit mogen aanschouwen.

Bestaat hetgeen ik zoek niet (meer), of mis ik iets? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die naar een standalone oplossing zoekt. Ik ben nog geen exacte guide tegengekomen, of een totaalpakket dat ik kan bestellen.

Hopelijk is hier iemand met verstand van zaken die me even een zetje in de goede richting wil geven!

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@fgl

Ik denk dat er op moment van schrijven geen mogelijkheid is om DIY Ambilight zonder computer te bereiken. HDMI bijv. verzend zijn RGB Informatie versleuteld en dit is blijkbaar zeer lastig te kraken om vervolgens de informatie te verwerken voor de LEDs.

Ik zou het mis kunnen hebben maar naar mijn weten bestaat er geen mogelijkheid om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Tiwazz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:39:
@fgl

Ik denk dat er op moment van schrijven geen mogelijkheid is om DIY Ambilight zonder computer te bereiken. HDMI bijv. verzend zijn RGB Informatie versleuteld en dit is blijkbaar zeer lastig te kraken om vervolgens de informatie te verwerken voor de LEDs.

Ik zou het mis kunnen hebben maar naar mijn weten bestaat er geen mogelijkheid om dit te doen.
Het kan zeker wel, maar er zitten een aantal nadelen aan. Het decoderen van het HDMI signaal tot versie 1.0/1.1 is geen probleem. Je TV zal echter geen HDMI kunnen ontvangen maar zal dan genoegen moeten nemen met HD VGA. De features van HDMI 1.3 en 1.4 zal je dan sowieso missen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Het is zeker wel mogelijk, zie dit artikel. Als je bij de software daarvoor ook nog iets inbouwt dat de kleuren kan berekenen ben je er in principe. Het kost je echter wel flink wat.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat gebruiken jullie als maten voor het frame?
Afmetingen van de tv en daar dan onder, boven en aan de zijkanten 5 cm er af halen?

Zitten een paar goede ideeen tussen, zeker het plexiglas ziet er goed uit. En heb volgens mij nog een plaat liggen. De kabelgootjes is ook netjes, ben je meteen van de losse kabels af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties mensen!

300$ is natuurlijk veel te gek, maar wel duidelijk dat het kan dus.

Echter, de resolutie van HD video, ten opzichte van het uiteindelijke aantal leds dat uiteindelijk wordt aangestuurd, doet mij twijfelen of dat dit wel echt noodzakelijk is voor een goed werkende ambilight setup.

Even hypothetisch: stel dat ik gelijktijdig een analoog en een digitaal video signaal weet te verzorgen.. dan zou ik in middels het analoge signaal een ambilight controller kunnen aansturen.

Echter heb ik dan een apparaatje nodig als in deze, maar dan voor minder dan 209 euro...

http://www.sn-store.de/pr...ilight/Controller_667.jpg

ideeën waar ik deze kan vinden, of hoe ik een dergelijk ding maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een splitter als deze *klik*

en een converter als deze *klik*

zou ik als het goed is een digitaal hdmi signaal en een analoog RGB signaal moeten krijgen.

Wat nog rest is een ambilight controller die rgb signalen slikt, zoals bij de controllers van motionlight.be.. welke dus niet meer te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eoghlear schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:47:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat gebruiken jullie als maten voor het frame?
Afmetingen van de tv en daar dan onder, boven en aan de zijkanten 5 cm er af halen?

Zitten een paar goede ideeen tussen, zeker het plexiglas ziet er goed uit. En heb volgens mij nog een plaat liggen. De kabelgootjes is ook netjes, ben je meteen van de losse kabels af.
Ik heb mijn plaat exact zo groot gemaakt als het beeld opervlak, 98x50. Achteraf had ik misschien iets korter moeten gaan zitten, wat jij zegt 5cm naar binnen.
Nu is het zo dat wanneer men iets te schuin naast de TV zit de leds in je ogen schijnen (is maar van uit 1 positie).
Nu is mijn TV ook aardig dik dus gebeurt dit al snel. Aan de andere kant heb Ik er geen last van, ik ga nooit schuin naast de TV zitten maar kan een storende factor zijn. Zelf dacht ik dat de uitstraling minder zou worden als ik nog "dieper" naar het hart van de TV zou gaan.
Ik heb zitten bedenken om eventueel soort gelijk vensters te plaatsen net zoals de Philips TV's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik zelf heb 91x51 cm aangehouden voor mijn 40" TV. Mijn TV heeft zo ie zo wat randen dus dat kwam mooi uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Mijn frame is 90x50 voor een 40" TV maar mijn TV heeft randen van 5cm. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SkyThes op 27-02-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:15:
met een splitter als deze *klik*

en een converter als deze *klik*

zou ik als het goed is een digitaal hdmi signaal en een analoog RGB signaal moeten krijgen.

Wat nog rest is een ambilight controller die rgb signalen slikt, zoals bij de controllers van motionlight.be.. welke dus niet meer te verkrijgen zijn.
Ik heb er ooit een ontworpen en zijn redelijk wat users die er een hebben. Probleem is dat als je gaat splitten, dat beide signalen een andere delay kunnen hebben waardoor je vervolgens een minder mooi 'synchroon' beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Zal dit apparaat werken met onze DIY ambilight?
http://www.xbmcfreak.nl/a...onder-poespas/#more-14332

Toch maar even op onderzoek uit gaan want ik zoek al een tijdje een PVR en als ik dat kan combineren met mijn DIY ambilight op het TV signaal dan is dat helemaal mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

mavaee schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:50:
Zal dit apparaat werken met onze DIY ambilight?
http://www.xbmcfreak.nl/a...onder-poespas/#more-14332

Toch maar even op onderzoek uit gaan want ik zoek al een tijdje een PVR en als ik dat kan combineren met mijn DIY ambilight op het TV signaal dan is dat helemaal mooi meegenomen.
Dat heeft niets te maken met Ambilight, als je je Ambilight kunt laten werken onder XBMC dan ben je er al bijna. Als je XBMC televisie kunt laten tonen dan zal je adalight of ambilight of whatever ook werken. Ik gebruik TVHeadend met XBMC en daar werkt Ambilight ook op.

Dat apparaat dat je gevonden hebt kan nog niet opnemen, ergens op XBMCFreak staat een review.

[ Voor 4% gewijzigd door baviaan op 28-02-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@baviaan dat TVHeadend klinkt wel interessant. Beetje offtopic maar ik heb bv Ziggo als provider kan ik dan alles wat ik nu via een gewone decoder heb via mijn XBMC machine afspelen en ook opnemen?

Weer ontopic, iemand zich al verdiept in de config mogelijkheden van boblight?
Met name de channels is iets waar ik mee zit. Hoe bepaal ik hoeveel channels ik kan configureren op mijn Arduino Uno R3 en wat is het verschil? Maakt het überhaupt verschil?

Ook het output device (plus type) is iets waar ik mee stoei, mijn boblight log geeft namelijk allemaal output gerelateerde fouten aan.

15:41:37.769226 (CDeviceRS232::SetupDevice) ERROR: device1: /dev/ttyACM0: No such file or directory
15:41:37.769267 (CDevice::Process) ERROR: device1: setting up failed, retrying in 10 seconds

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 28-02-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
@Shumi

Zijn die fouten van boblight draaiende op WIndows of Linux?

Een normale RGB LED gebruikt 3 channels (Rood, Groen en Blauw). Het aantal channels is dus aantal LEDs x 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mavaee schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:16:
@Shumi

Zijn die fouten van boblight draaiende op WIndows of Linux?

Een normale RGB LED gebruikt 3 channels (Rood, Groen en Blauw). Het aantal channels is dus aantal LEDs x 3.
Linux (OpenELEC)

Thanks voor de verduidelijking m.b.t. channels/leds. Als je het zo zegt klinkt het logisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

schumi2004 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:30:
@baviaan dat TVHeadend klinkt wel interessant. Beetje offtopic maar ik heb bv Ziggo als provider kan ik dan alles wat ik nu via een gewone decoder heb via mijn XBMC machine afspelen en ook opnemen?
Ja, dat kan. Ik gebruik Linux en dan heb je niet de beschikking over een CI-slot (als je kaart er al een heeft, zoals de Anysee, dan werkt die vaak niet). Je moet dan een cardserver draaien, een cardreader met een smartcard van Ziggo er in. TVHeadend als server vraagt dan aan de cardserver, Oscam bijvoorbeeld, om de keys die hij nodig heeft om de kanalen te descramblen. Maar daar merkt XBMC niets van, die heeft zelfs ondersteuning voor het HTSP protocol van TVHeadend. Eigenlijk is de combinatie TVHeadend/Oscam hetzelfde als een decoder, maar dan zonder de fancy interface.

Opnemen kan via de webinterface van TVHeadend. XBMC kan de opnames prima afspelen, gewoon HD werkt uitstekend.

Er is ook een PVR versie van XBMC maar die heb ik nog nooit geprobeerd (Opdenkamp, als ik me niet vergis). Ik gebruik graag de bleeding edge GIT versie en die compileer ik vrijwel elke dag een keertje als ik er aan denk en van die PVR versie weet ik niet of die wel helemaal up-to-date is.

Maar zoals gezegd: ik draai alles op Ubuntu, geen idee hoe dit alles onder Windows zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
baviaan schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:24:
[...]

Ja, dat kan. Ik gebruik Linux en dan heb je niet de beschikking over een CI-slot (als je kaart er al een heeft, zoals de Anysee, dan werkt die vaak niet). Je moet dan een cardserver draaien, een cardreader met een smartcard van Ziggo er in. TVHeadend als server vraagt dan aan de cardserver, Oscam bijvoorbeeld, om de keys die hij nodig heeft om de kanalen te descramblen. Maar daar merkt XBMC niets van, die heeft zelfs ondersteuning voor het HTSP protocol van TVHeadend. Eigenlijk is de combinatie TVHeadend/Oscam hetzelfde als een decoder, maar dan zonder de fancy interface.

Opnemen kan via de webinterface van TVHeadend. XBMC kan de opnames prima afspelen, gewoon HD werkt uitstekend.

Er is ook een PVR versie van XBMC maar die heb ik nog nooit geprobeerd (Opdenkamp, als ik me niet vergis). Ik gebruik graag de bleeding edge GIT versie en die compileer ik vrijwel elke dag een keertje als ik er aan denk en van die PVR versie weet ik niet of die wel helemaal up-to-date is.

Maar zoals gezegd: ik draai alles op Ubuntu, geen idee hoe dit alles onder Windows zit.
Ik heb OpenELEC en die hebben ook een PVR versie. Toch maar eens induiken of dat financieel interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
schumi2004 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:18:
[...]

Linux (OpenELEC)

Thanks voor de verduidelijking m.b.t. channels/leds. Als je het zo zegt klinkt het logisch :P
Je had het toch al aan de praat? Volgens mij krijg je die foutmelding als je de Arduino niet hebt aangesloten of als dat deze nog niet klaar is voor communicatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mavaee schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:44:
[...]

Je had het toch al aan de praat? Volgens mij krijg je die foutmelding als je de Arduino niet hebt aangesloten of als dat deze nog niet klaar is voor communicatie. :)
Heb het inderdaad aan de praat maar zag wel die melding in de log files. Ik houd het even inde gaten. Config heb ik nu ook helemaal op orde, nu eens zien of de custom settings met XBMC Boblight addon willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35

OMX2000

By any means necessary...

FF een lompe cross-post uit het XBMC topic

Lijkt dit boodschappenlijstje ergens op?

Arduino Uno Rev3
2x 25 leds 12mm (42 inch plasma)
Adapter http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=542
2.1mm female power jack

schumi2004 heeft al aangegeven dat het ergens op lijkt. Ik heb zelf geen soldeer skills, dus ga ik samen met een vriend knutselen.

Zijn er nog andere zaken handig om te gebruiken tijdens testen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

OMX2000 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:29:

Arduino Uno Rev3
2.1mm female power jack

schumi2004 heeft al aangegeven dat het ergens op lijkt. Ik heb zelf geen soldeer skills, dus ga ik samen met een vriend knutselen.

Ik neem aan dat je nog wel een A-B USB kabel hebt liggen? Verder heb je alles denk ik, je soldeerskills kun je zelfs wel thuislaten als je een paar kroonsteentjes opzoekt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

baviaan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:33:
[...]

Ik neem aan dat je nog wel een A-B USB kabel hebt liggen? Verder heb je alles denk ik, je soldeerskills kun je zelfs wel thuislaten als je een paar kroonsteentjes opzoekt :-)
Ah, heb ik liggen, maar gebruik ik ook voor andere dingen. Dus voor de zekerheid een bestellen. Maarrrr, helaas zijn bij floris.cc "12MM DIFFUSED DIGITAL RGB LED PIXELS (STRAND OF 25)" op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Een A-B kabel heb je wel nodig dan is het compleet. Ai dat is zuur. Ik zou even een email sturen wanneer ze weer binnenkomen ;). Succes met je build!

[ Voor 7% gewijzigd door ndonkersloot op 29-02-2012 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
OMX2000 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:29:

Arduino Uno Rev3
2.1mm female power jack

Solderen is niet nodig. Ik zelf heb de draden in elkaar gedraaid en met een krimpkousje bij elkaar gezet.
Heb nog zat van die kousjes dus mocht je er nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 12:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

OMX2000 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:38:
[...]

Ah, heb ik liggen, maar gebruik ik ook voor andere dingen. Dus voor de zekerheid een bestellen. Maarrrr, helaas zijn bij floris.cc "12MM DIFFUSED DIGITAL RGB LED PIXELS (STRAND OF 25)" op :(
Sorry! das mijn fout:
Your order has been shipped. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 18-09 15:03
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:19:
Ik ben op zoek naar een oplossing waarvoor ik géén pc nodig heb, ik kijk namelijk al mijn films met een mediaspeler van LG. Het liefst iets met een VGA/HDMI/RGB/Composite dus. Zelfs een schermsensor zou mij kunnen bekoren, zo lang er maar geen mediapc aan te pas komt.

Nou ben ik absoluut niet te beroerd om te zoeken, maar na half google te hebben doorgezocht kwam ik alleen uit bij een duits bedrijf dat een kit verkoopt, maar deze kost 205 pegels.... zoveel kostte mijn tv niet eens. :)

Een ander apparaatje schijnt ooit verkocht te zijn via samenkopen.net van www.motionlight.be. Echter bestaat deze site niet meer. Ik las ergens op tweakers dat ze ooit zijn begonnen met een HDMI versie, maar deze heeft het daglicht kennelijk nooit mogen aanschouwen.

Bestaat hetgeen ik zoek niet (meer), of mis ik iets? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die naar een standalone oplossing zoekt. Ik ben nog geen exacte guide tegengekomen, of een totaalpakket dat ik kan bestellen.

Hopelijk is hier iemand met verstand van zaken die me even een zetje in de goede richting wil geven!

Alvast heel erg bedankt!
Ook ik (en velen anderen) zijn op zoek naar een standalone systeempje dat gewoon op bijv. SCART werkt. Alleen lijken de mensen die aan dit soort projectjes hobby'en geen mensen te zijn die gewoon samen op de bank TV kijken, maar dat altijd achter een computertje doen ;)

Het is jammer, er zijn verschillende SCART projecten geweest (zoals bijv. die op Elektor) jaren geleden maar niemand heeft die ooit uitgewerkt naar een leuk systeem met meerdere lichtkanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

De voornaamste reden voor het niet bestaan van standalone systemen is dat het idd via SCART zal moeten.
HDMI is een versleuteld signaal en om hier aan te gaan hobby'en is zo goed als ongmogelijk.
Het kan wel maar is redelijk duur:
Annual Fee
HDMI Adopters pay an annual fee of ten thousand dollars (US$10,000).

En aangezien SCART een beetje dood aan het bloeden is, zijn er weinig hobbisten die er zin in hebben om dit te maken. Dus ik begrijp het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:47
redah schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:00:
[...]

Ook ik (en velen anderen) zijn op zoek naar een standalone systeempje dat gewoon op bijv. SCART werkt. Alleen lijken de mensen die aan dit soort projectjes hobby'en geen mensen te zijn die gewoon samen op de bank TV kijken, maar dat altijd achter een computertje doen ;)
Ik denk dat de meeste gewoon een HTPC onder de TV hebben staan.......

Ik wilde ook net een pakketje bestellen totdat ik zag dat de ledstrings op zijn :-(
Nu maar hopen dat er snel nieuwe voorraad is :-)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 29-02-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Armageddon_2k schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:38:
[...]

Sorry! das mijn fout:
Your order has been shipped. :9
Wacht... ik heb zelf nog geen order geplaatst. Kreeg een waarschuwing dat de LEDS op waren. Maar ik begrijp dat ze eind deze week weer leverbaar worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
We willen uiteraard wel foto's van jullie set-ups als het klaar is :P:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

OMX2000 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:16:
[...]
Wacht... ik heb zelf nog geen order geplaatst. Kreeg een waarschuwing dat de LEDS op waren. Maar ik begrijp dat ze eind deze week weer leverbaar worden...
Nee ik bedoel dat het mij schuld is dat ze op waren. Ik had de laatsten besteld :P
Pagina: 1 ... 24 ... 63 Laatste