DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 23 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:21
@Shumi

je vroeg een tijdje terug waarom ik een female connector heb gekocht.

de reden is dat je de leds aan een externe 5v voeding moet stoppen aangezien de arduino maar 500mA kan leveren en één volledige wit verlichte string ~1A nodig heeft.

@Baviaan

Tja proberen anders weet je het niet denk ik. je kan de brightness verlagen dus wellicht kan het zo laag dat je het niet ziet. ik vraag me ook af hoe dat bij mij gaat met 13cm

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:31
Tiwazz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:55:
@Shumi

je vroeg een tijdje terug waarom ik een female connector heb gekocht.

de reden is dat je de leds aan een externe 5v voeding moet stoppen aangezien de arduino maar 500mA kan leveren en één volledige wit verlichte string ~1A nodig heeft.

@Baviaan

Tja proberen anders weet je het niet denk ik. je kan de brightness verlagen dus wellicht kan het zo laag dat je het niet ziet. ik vraag me ook af hoe dat bij mij gaat met 13cm
Thanks, had ondertussen van @baviaan ook al het antwoord gehad. Ben benieuwd hoe 1 string het gaat doen bij je.

Makkelijk te onthouden regel 1 string ~1A, ik zal vast eens gaan zoeken tussen mijn zooi naar een adapter. Zul je altijd zien dat als ik het nodig heb je het helemaal niet meer kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tiwazz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:03:
De ideale afstand van de wand met deze leds was ongv. 15cm of minder.

Wellicht kan mrwolf zijn wand - LED afstand meten? Bij mij is het 13cm dus hopelijk kan ik vanavond zeggen dat er geen lichtplekken zijn maar het mooi egaal is.

Edit:

Artikelen zijn binnen ziet er goed uit. Op de verpakkingen zitten ook stikkertjes van adafruit dus ze komen echt van adafruit af :). Nu nog hopen dat een vriend een juiste 5V adapter heeft :P.

Afbeelding:
[afbeelding]
Duidelijk zo. Zou je deze info (eventueel met foto's) nog aan willen vullen met de overige materialen die je nodig hebt om het geheel werkend te krijgen? Ik doel niet op software of je beeldschermbevestiging (al mag dat wel) maar puur datgene wat de led's nodig hebben om licht te kunnen geven.
Ik vraag dat specifiek omdat een foto van het materiaal voor mij stukken duidelijker is dan alleen een typenummer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik probeer zoveel mogelijk foto's te maken vanavond probeer ik alles aan te sluiten. Ik zal als het klaar is wellicht ook een stap to stap guide doen want er is voor mij ook nog een hoop onduidelijk.

daarom heb ik ook nog een vraag voor mrwolf.

@mrwolf

Jij hebt het adalight pakket besteld van adafruit toch? Bij mij hebben de LEDs twee connectors als ik de tutorials zie op adafruit dan zijn er geen connectors maar gewoon losse draden. Hoe is dit bij jou? Enig idee welke connector ik er af moet snijden?

Hoe kwam het bij jou binnen?

Afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28039ko.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Hebben jullie deze tool al gezien? http://sanya.tarhelyszolgaltato.eu/

Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tiwazz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:42:
Ik probeer zoveel mogelijk foto's te maken vanavond probeer ik alles aan te sluiten. Ik zal als het klaar is wellicht ook een stap to stap guide doen want er is voor mij ook nog een hoop onduidelijk.

daarom heb ik ook nog een vraag voor mrwolf.

@mrwolf

Jij hebt het adalight pakket besteld van adafruit toch? Bij mij hebben de LEDs twee connectors als ik de tutorials zie op adafruit dan zijn er geen connectors maar gewoon losse draden. Hoe is dit bij jou? Enig idee welke connector ik er af moet snijden?

Hoe kwam het bij jou binnen?

Afbeelding:
[afbeelding]
Je moet aan de INPUT-kant (zie mijn stappenplan en de adafruit-site) de draden gewoon losknippen van de connector, en die uiteinden op de juiste plek vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Jay! alles werkt :). Echter één klein probleempje 4,5V 1000mA is echt te weinig om de LEDs goed te voorzien van spanning en ik heb nergens een 5V ~1000mA liggen :(. Ben naar een vriend gefietst want die had er één wist ik toevallig echter is dit een te kleine aansluiting en past hij dus niet, als ik hem er handmatig tegen aan duw dan gaan alle LEDs alle kleuren geven met een flinke helderheid omdat ik de strandtest run op de Arduino. Het probleem is dus echt de adapter :(.

Wat een domper heb je alles binnen kan je het nog niet gaan gebruiken/testen. Ik ga zo naar boven alles bevestigen op mijn TV dan zal ik is langs de buren gaan wie weet hebben zij een adaptertje over:P. Ik heb foto's van alles gemaakt maar het is kinderlijk simpel echt waar.

Alleen vraag ik me af hoe mrwolf de gele/groene draden vast in de arduino heeft kunnen krijgen. Toen hij de jump wires nog niet binnen had. Ik heb nu om te testen even een stukje gestript en erin gestopt echter blijft dit natuurlijk niet zitten als je de kabel/arduino beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 07:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Kijk eens bij je telefoonlader. Ik heb een paar oude laders in gebruik genomen toen ik 5v 1.5A nodig had. Stekker eraf geknipt en gesoldeerd.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Als je een soldeerbout hebt kun je de draadjes even vertinnen, dan gaan ze er makkelijker in en blijven ze er ook beter in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
beele schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:17:
voor zij die interesse hebben, ik heb niet zo lang gelede zelf een ambilight projectje gedaan compleet met custom software (open source). ==> http://www.beeles-place.be/?p=117

Ik ben er zelf nog wat verbeteringen aan het insteken voor versie 2.0 ;)
Echt nice werk gast !

Kijk dat is nu eens een mooi project, zelf geschreven, klasse :D

Ik zou wel eens kijken om dit netjes te gaan implementeren :D (rasperry pi en dees zou lekker zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
beele schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:17:
voor zij die interesse hebben, ik heb niet zo lang gelede zelf een ambilight projectje gedaan compleet met custom software (open source). ==> http://www.beeles-place.be/?p=117

Ik ben er zelf nog wat verbeteringen aan het insteken voor versie 2.0 ;)
Ooit gehoord van amblone? Het is ongeveer hetzelfde als wat jij doet. http://amblone.com/

Ik heb eventueel de uno versie code hier voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Tiwazz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:24:
Alleen vraag ik me af hoe mrwolf de gele/groene draden vast in de arduino heeft kunnen krijgen. Toen hij de jump wires nog niet binnen had. Ik heb nu om te testen even een stukje gestript en erin gestopt echter blijft dit natuurlijk niet zitten als je de kabel/arduino beweegt.
Zo heb ik het nu ook nog zitten, vandaar die draden op de video's die je nog ziet. Vandaag echter zo'n 60 van deze binnengekregen, en die lijken goed te klemmen. Aangezien ik er maar 3 nodig heb, wil ik de rest best doneren aan mede-tweakers. Ik ga morgen alles definitief afsolderen, dan weet ik zeker of het vastzit. Als iemand interesse heeft in die jumper wires, voor 1,50 stuur ik er 5 naar je op. DM maar als je interesse hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Hhmm.., best apart dat iedereen hier massaal voor de LED Pixels gaat. Volgens mij geeft dat echt super weinig en niet mooi egaal licht. Vooral niet als je TV nog geen 5cm van de muur af hangt...

Heb inmiddels al een tijdje 3 3/4e van mijn zelfgebakken LEDstrips achter de TV hangen. Komt aardig wat licht vanaf. Ben op dit moment bezig met prototypes voor versie 4. Deze zullen het DMX protocol overboord gaan gooien en plaats maken voor een serieel protocol met 2 pinnetjes. Dit moet er voor zorgen dat het geheel straks makkelijker uit te breiden is zonder soldeerwerk. Daarnaast wil ik ook het geheel aansturen met 1 uC met ingebouwde USB controller om van alle conversies van USB naar RS232 naar RS485 enz af te zijn.

In het filmpje is versie 3 nog te zien. Hiervan hebben de zijkanten beide 16 zones en de bovenkant 28 zones, in totaal 60 zones. Elke zone bestaan uit 3 stuks 5050 RGB LEDs. Deze zitten op een onderlinge afstand van wel 10 hele milimeters. In versie 4 word dat ongeveer 11mm.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
respect voor je setup, maar kan ik concluderen dat als je tv zo dicht tegen de muur aan staat/hangt, het ambient effect eigenlijk weg is? want dit zijn wel heel duidelijk te onderscheiden lichtbronnen, en dat zou me irriteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrwolf schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:32:
respect voor je setup, maar kan ik concluderen dat als je tv zo dicht tegen de muur aan staat/hangt, het ambient effect eigenlijk weg is? want dit zijn wel heel duidelijk te onderscheiden lichtbronnen, en dat zou me irriteren denk ik.
Dat idee heb ik ook, als ik het filmpje bekijk kan ik nu niet echt zeggen dat ik het mooi vind.
Ik had al direct zoiets van ik kan de leds tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Nou jongens het zit erop hoor! Gewoon heel lelijk met tape erop geplakt afstand van 8cm aangehouden. En ik moet zeggen damn het ziet er goed uit!

Ik heb alleen de strandtest gerunt aangezien ik nog geen juiste adapter heb die past heeft mijn pa ff de kabel vastgehouden. Ik heb een filmpje gemaakt van de strandtest en zal deze zodirect uploaden. Èèn strand van 25 pixels is meer dan genoeg om een 40" TV te bekleden. Ik denk zelfs als je de maximale 10cm spreid pakt dat het nog mooi egaal is zonder gaten of iets.

Het filmpje en wat foto's komen er zo op!

Edit:

Youtube:
YouTube: DIY Ambilight - Strandtest - IN PROGRESS

Vergeet niet dit is met de stroom kabel los in de hand en is dus zeker niet optimaal is gewoon even om snel iets te laten zien. Ik ga zo naar de buren voor een adapter heeft ze die niet bestel ik er gauw een dan komtie morgen binnen of ik ga naar een winkel!

Buiten dit alles is de strandtest op full brightness daarom is de witte tint iets te fel en lijkt het soms dat je een beetje de LED ziet. Zodra ik de adapter heb ga ik de software instellen en de brightness iets verlagen

Afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/o7pzkg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/j9v679.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/34y9x5w.jpg

Laat even weten wat jullie er van vinden op dit moment!

[ Voor 44% gewijzigd door ndonkersloot op 14-02-2012 21:07 . Reden: Foto's - Video's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ziet er goed uit, maar geen leds aan de onderkant?

Ben zelf vandaag bezig geweest met een mal die achter mijn tv aan de muur komt. Heb er zojuist honderd gaten op de millimeter nauwkeurig ingeboord en de boel in de grondverf gezet. Morgenochtend aflakken, morgenavond monteren. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Twiazz, valt niet tegen voor 1 led string. Hoe is het licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Inderdaad geen LEDs aan de onderkant, ik vond dit eerlijk gezegd overbodig aangezien het dan toch kort op de voet en tafel zit de zijkanten en bovenkant vind ik veel belangrijker want daar is meer muur zeg maar.

Als je een 40 inch TV zou hebben en je wilt de onderkant ook doen heb je toch wel echt 50 LEDs nodig. Maar het valt me allemaal reuze mee :). Voor €61,30 ambilight :P nu alleen nog de adapter :(.

@shumi

Het licht is zeer mooi helder je ziet niet waar de LEDs zitten en het is mooi egaal. Nou is dit wel een test die ik run en daardoor lijkt het wel een kermis maar daar zal morgen of hooguit overmorgen verandering in zitten en dan volgen dus ook meerdere filmpjes. Jij had toch ook een 40inch TV? dan zou ik zeker geen 2 LED strings kopen aangezien me dit voldoende lijkt. Wil je de onderkant of valt het toch tegen kan je toch nog makkelijk een tweede string bestellen bij floris.cc

Ik heb een youtube filmpje!

YouTube: DIY Ambilight - Strandtest - IN PROGRESS

Als je een echte film bedoelt dan zal je nog 1 dag moeten wachten :P

[ Voor 48% gewijzigd door ndonkersloot op 14-02-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:21:
Inderdaad geen LEDs aan de onderkant, ik vond dit eerlijk gezegd overbodig aangezien het dan toch kort op de voet en tafel zit de zijkanten en bovenkant vind ik veel belangrijker want daar is meer muur zeg maar.

Als je een 40 inch TV zou hebben en je wilt de onderkant ook doen heb je toch wel echt 50 LEDs nodig. Maar het valt me allemaal reuze mee :). Voor €61,30 ambilight :P nu alleen nog de adapter :(.
Ben toch benieuwd hoe het werkend eruit ziet. Mocht je kans zien een filmpje te maken dan graag :P

edit:
Ik denk dat ik misschien inderdaad eerst 1 string probeer en als dat niet lekker voelt dan 1 extra, ik denk wel met dubbel zoveel leds het naukeuriger is maar net wat je zegt, er kan er altijd nog 1 extra besteld worden.
Onderkant twijfel ik eigenlijk of ik dat zou willen of niet, staat een flinke center onder en de afstand tussen tv en onderkant is minimaal dus ja of het zin heeft. Maar filmpje ziet er op zich goed uit.

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 14-02-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk en overzichtelijk genoeg zo. Ik heb een 50" plasma en ga ook maar voor één string à 25 stuks. Ik heb 2 Monitor Audio luidspreker zuilen naast mijn tv staan en die schermen zowat de gehele zijkant af. Licht aan de onderzijde voegt weinig toe is mijn amBX ervaring. Ik ga wel wat bedenken op het aanstralen, ik wil niet dat de led's direct zichtbaar aan de bovenzijde zitten. Daarbij zitten er bij mijn tv ventilatie-roosters aan de bovenzijde die ik zeker niet af wil dekken. Ik zal de led's dusdanig gaan plaatsen dat ze met het bolletje richting muur zullen stralen.

Al met al voldoende gezien om een set te gaan bestellen. Ik bewaar al zo'n 40 jaar AC adapters, d'r zal best een geschikt type tussen zitten dunkt me :)

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2012 22:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@hardware-lover

Dat dacht ik dus ook! heb een hele la vol met adapters echter geen enkele die 5v spanning levert of ze leveren 5v maar ze hebben maar 300mA dusja. :P.

Ik zit er aan te denken om een verhaaltje te schrijven net als mrwolf echter vond ik de aansluitingen zo kinderlijk makkelijk dat iedereen met een beetje lezen er wel uit moet komen. theoretisch gezien zouden de leds licht op een hoek van 120 graden uit moeten zenden. De maximale afstand die de LEDs kunnen hebben zijn 10cm anders is het draad te kort.

Je kan door even te tekenen kijken tot hoeveel afstand het dekt zo kan je gewoon berekenen hoeveel LEDs je ongv. nodig zult hebben. als je er aan denkt om alleen de bovenkant van een 50inch TV te doen zou een string van 25 meer dan genoeg zijn. Wil je de zijkanten doen dan wordt het toch lastig met 25 LEDs.

Mocht er iets onduidelijks zijn betreft het aansluiten of je wilt iets specifieks zien laat het even weten ik maak zo een foto of filmpje voor jullie allen ;). Verwacht binnen nu en twee dagen enkele filmpjes te hebben met films en games.

Ik heb even een multimeter geleend om te kijken of de universele adapter ook daadwerkelijk 6v levert als ik hem op 6v zet misschien is dat ding zo oud en levert ie gewoon 5.. Echter wil het me niet lukken om het goed uit te lezen moet ik de aarde gewoon in het stopcontact doen of? De rode "prikker" doe ik zeg maar in de aansluiten maar dan moet de zwarte nog ge-aard worden maar aangezien ik dat niet op de adapter kan doen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zou de volgende geschikt kunnen zijn?
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/7503/dscf2151n.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2012 22:53 . Reden: Plaatje was te groot :( ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@ hardware-lover

Dat is perfect! Tenzij het stekkertje die er aan zit niet in de arduino past maar wat hij levert is perfect!

(grr, waarom heb ik hem niet :( :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:54:
@ hardware-lover

Dat is perfect! Tenzij het stekkertje die er aan zit niet in de arduino past maar wat hij levert is perfect!

Ik ben even gaan zoeken en diegene die het dichts in de buurt komt die ik heb is er 1 van 5V 800mA :(

Anders bestel ik er wel ergens 1, zijn niet zo duur lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 14-02-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Wellicht zal het werken maar dan zal ik toch een 5V 2A kopen als ik jou was ben je zeker :P. dat is ook het eerste wat ik ga doen morgen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tiwazz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:54:
@ hardware-lover

Het was de eerste die ik in de huiskamer uit de lade trok, en daar zit al wat in kan ik je zeggen. Dan ben ik nog niet aan het centrale archief toegekomen wat zich op zolder bevind (en dat is maar goed ook) ;)

De stekker lijkt me vrij dik maar daar zit zo een andere aan.

Ik wil niet lullig overkomen maar ik heb er in 5 minuten nu al 4 gevonden die geschikt kunnen zijn als ze nog werken. Ook onderstaande komt uit de la beneden. Is niet van Linksys maar van DVE.

Afbeeldingslocatie: http://www.accessory4you.com/other/LAY/LAY010U-3.jpg

En de volgende (wel met een andere stekker natuurlijk), dat maakt het totaal al 5 geschikte kandidaten;

Afbeeldingslocatie: http://azsurplus.ca/images/HOPEFUL%20XP25.JPG

En deze kan ook nog altijd;

Afbeeldingslocatie: http://azsurplus.com/images/yh-3018_5v_12v_2a_110-240V.jpg

Mocht er iemand bij me in de buurt wonen (5467), ik kan er altijd eentje missen hoor.

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2012 23:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Helaas woon ik niet in de buurt van Veghel maar ik ga eens kijken waar ik morgen zo'n adapter kan kopen. Ik heb namelijk echt een bak vol stuk of 10/12 adapters echter voldoet er geen een. Daarna ben ik het hele huis door gelopen maar alle adapters die in gebruik zijn zijn ook 12v. Naja niks aan te doen morgen weer een dag!

Dat flikkeren van die kleuren trouwens in dat filmpje hoort niet :p. Dat komt door de adapter hij moet geleidelijk overvloeien. Achja. Ik ga mn bed maar is in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Zouden jullie niet net als adalight een lichte houten plaat of stevig karton gebruiken en dan op de vesa mount monteren? Lijkt me makkelijker om alles dan evenredig te verdelen.

Was iig wel mijn opzet. Heb nu ook besloten om de Uno en een strand te bestellen. Eerst even kijken of ik de strips nog aan de praat krijg, anders net als jullie de led strand gebruiken.

Adapter die dus 5v 1A levert is voldoende voor 1 strand? Wat voor een heb jij er dan mr.wolf (jij hebt 2 strands dus 2A)? Kan altijd een zwaardere pakken als ik geen meer heb.

En zou je nog wat foto's kunnen plaatsen van hoe je de strand aan de arduino hebt bevestigd? Of doe je dat dmv je jumperkabels?

Bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Eoghlear op 15-02-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@eoghlear

Ik denk dat het ook een betere manier is om het voraf te bevestigen aan een stuk hout bijv. Dit omdat een TV warm wordt en wellicht de tape los laat. Mocht het los laten ga ik het opnieuw doen maar dan met een frame of van die vierkanteplak dingen waar je een tywrap doorheen kan doen.

Zoals je op de foto ziet moet je een connector eraf knippen waar de kabels naar de input kant loopt. Dan schroef je de 5v kabel in de plus en de aarde in de min. Mocht je een universeleadapter hebben, de polariteit is positief.

Zo dat is de stroom nu de aansturing nog de gele kabel moet in de digitale PWM aansluiting 2 en de groene in de digitale PWM aansluiting 3. Dit is denk ik het beste te doen met jumper kabels. Maar op dit oment heb ik de kabels er ingestopt en er een reepje tape over geplakt. Nogmaals ik kijk aan hoe het blijft zitten anders ga ik het net doen.

Vergeet uiteraard niet eerst de kabels een stukje te strippen want de shielding geleid obviously niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Eoghlear schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 00:10:
Adapter die dus 5v 1A levert is voldoende voor 1 strand? Wat voor een heb jij er dan mr.wolf (jij hebt 2 strands dus 2A)? Kan altijd een zwaardere pakken als ik geen meer heb.

En zou je nog wat foto's kunnen plaatsen van hoe je de strand aan de arduino hebt bevestigd? Of doe je dat dmv je jumperkabels?

Bedankt
Ik heb degene van Adafruit meebesteld (5V, 2A).

Ik heb gisteren de jumper wires binnen gekregen, en ga het geheel vandaag bevestigen. Als het klaar is post ik wel een fotootje, maar echt spannend is dat niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Yay,

Ik heb voor vanavond een 5V 1A adapter met aanzet stukjes dus hij past dan zeker :).

Mijn vriendin komt vanavond wel dus moet even kijken hoeveel tijd ik ga spenderen aan dit project maar voor het eind van de week staan er dus nog filmpjes op van het licht;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
hardware.tom schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:49:
[...]

Ooit gehoord van amblone? Het is ongeveer hetzelfde als wat jij doet. http://amblone.com/

Ik heb eventueel de uno versie code hier voor je.
Ben ik inderdaad tegengekomen maar vond het leuker om zelf iets volledig van scratch te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Even voor mijn beeldvorming, hoeveel adapters komen er nu aan?
1 aan de led string toch, de Uno R3 krijgt er geen of toch wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@shumi,

Je hebt een de DC female adapter nodig om de rode (5V draad, plus) zwarte (aarde, min) hieraan te koppelen. Dan kan een externe stroombron dus een adapter in deze DC female adapter en heeft de string stroom. Het Arduino Bordje heeft ook een DC female port erop zitten alleen kan deze maar 500mA leveren of iets niet genoeg om de LEDs te voorzien van stroom. De Arduino zelf krijgt zijn stroom via de USB kabel. Let op dit is een USB A - B kabel zo'n kabel die de meeste printers gebruiken.

Dus je hebt:

1x Arduino Uno R3
1x LED String 25 LEDs
1x DC Female Adapter

1x Adapter 5V 1A - 2A met 2,1mm jack
1x USB A - B Kabel

Dat is alles. Als je het Arduino Bordje aan je computer sluit en je gaat een test iets runnen moet je niet vergeten vooraf de drivers te installeren! Dit moest bij mij handmatig. Op de Arduino site kan je de IDE downloaden hierin bevindt zich een map "drivers" met apparaat beheer het onbekende apparaat zijn drivers laten zoeken in die map. Dan zie je de COM port staan en die moet je in de IDE selecteren en tadaa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiwazz schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:27:

1x Adapter 5V 1A - 2A met 2,1mm jack
Zie dat je lekker bent opgeschoten :)

Dank voor de poweradapter-tip: ik heb een aantal 5 volt 2,5 A in bestelling staan: die zullen einde van de week of begin volgende week te krijgen zijn ;)

groet, Pieter Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:22:
[...]

Dank voor de poweradapter-tip: ik heb een aantal 5 volt 2,5 A in bestelling staan: die zullen einde van de week of begin volgende week te krijgen zijn ;)

groet, Pieter Floris
Inderdaad! Ik hoop vanavond of uiterlijk morgen alles perfect werkend te hebben. Kijk een 5V - 2,5A adapter dan heb je nog eens speling want de 25 LEDs op volledige helderheid wit schommelen rond de 1A.

Ik houd de website in de gaten Pieter ;)! En bedankt voor de goede service!

Groeten Nando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:22:
[...]

groet, Pieter Floris
Top bestel ik die meteen 1 mee, kon tussen mijn archief niet de juiste vinden.

Ik zal vandaag of morgen wel even een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik heb die van mij in elkaar zitten (met dank aan Pieter Floris die ervoor zorgde dat vandaag de LED's binnenkwamen). Moet de boel nog wat kalibreren maar het ziet er geweldig uit. De leds zitten nu 6cm van de muur en dat gaat echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
baviaan schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:47:
Ik heb die van mij in elkaar zitten (met dank aan Pieter Floris die ervoor zorgde dat vandaag de LED's binnenkwamen). Moet de boel nog wat kalibreren maar het ziet er geweldig uit. De leds zitten nu 6cm van de muur en dat gaat echt prima.
Ik ben nu bezig om het juist te configureren maar weet niet precies hoe het zit met boblight etc. heb jij dit al gedaan? zoja kan je me een richting geven?

edit:
Volgens mij heb ik een juist boblight config gemaakt. in iedersgeval met de posities op mijn scherm. Echter gebruikt windows wel boblight? Of wat is aan te raden?

[ Voor 14% gewijzigd door ndonkersloot op 15-02-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik gebruik Linux, dus ik weet niet precies hoe dat onder Windows zit. Ik heb Boblight als volgt geconfigureerd:

* boblightd, deze daemon draait op de achtergrond.

* boblight, de xbmc addon. Deze heeft boblightd nodig.

De Wiki heeft een hoop info: http://code.google.com/p/boblight/w/list

Verder kun je met deze calculator automatisch de leds op de juiste manier configureren: http://sanya.tarhelyszolgaltato.eu/. Als je mijn boblight.conf nodig hebt moet je maar even roepen.

[ Voor 24% gewijzigd door baviaan op 15-02-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:10:
[...]

Ik ben nu bezig om het juist te configureren maar weet niet precies hoe het zit met boblight etc. heb jij dit al gedaan? zoja kan je me een richting geven?

edit:
Volgens mij heb ik een juist boblight config gemaakt. in iedersgeval met de posities op mijn scherm. Echter gebruikt windows wel boblight? Of wat is aan te raden?
Misschien kun je hier wat nuttige info uithalen http://openelec.tv/forum/...ing-for-your-home-theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik krijg boblightd niet gestart onder windows :(.

Onder het Device kopje bij output wat moet daar te komen staan, hij zegt dat de folder of file niet bestaat en dan wat er bij output staat.

Ik heb mijn Arduino met Ledstream geflasth nu branden alle 25 LEDS alleen LED #1 gaat alle kleuren steeds snel af. Als ik colorswirl run in processing dan gebeurt er niks. Komt dit omdat boblight deamon niet actief is of?

edit:

is het uberhaupt de bedoeling dat alle LEDs blijven branden als er stroom op de Arduino staat nadat je LEDstream geflasth hebt? damn :P. heb in boblight.conf output op "com3" gezet. dan runtie krijg ik een zwart cmd scherm en verder niks.

[ Voor 59% gewijzigd door ndonkersloot op 15-02-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Nee, dat zou niet uit moeten maken. Heb je je Arduino geladen met ledstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ja ik heb mijn Arduino geladen met LEDstream. vanaf het moment dat ik dat doe gaan alle leds een kleur pakken (van links naar rechts: Groen geel oranje rood roze paars blouw lichter blauw groenblauw) de 1ste LED van links blijft verspringen van kleur alle kleuren zeg maar. Hoort dit?

Als ik colorswirl laad in processing gebeurt er niks? heb jij het werkend? Ik loop beetje vast zeg maar:P.

Ik heb de gewone LEDstream geladen en niet de LEDstream_LPD8806

[ Voor 11% gewijzigd door ndonkersloot op 15-02-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ja, hier werkt het prima. Ik heb ledstream geladen in de Arduino, dan gebeurt er verder niets. Daarna in Processing heb ik colorswirl geladen en als ik die run dan gaan alle ledjes alle kleuren tonen. Als ik die weer stop dan staat alles weer stil.

Zeker weten dat je bedrading goed zit? Groen op de 13e pin, geel op de 11e pin, GND aan de - van je voeding en de blauwe draad? Rood op de +?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Voor wie het wil zien, hier een filmpje. De boblight plugin onder XBMC staat op fast. Ik moet er nog wat mee gaan experimenteren, fast vind ik eigenlijk te snel maar op zich is het wel leuk.

YouTube: Homebrew Ambilight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
baviaan schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:36:
Voor wie het wil zien, hier een filmpje. De boblight plugin onder XBMC staat op fast. Ik moet er nog wat mee gaan experimenteren, fast vind ik eigenlijk te snel maar op zich is het wel leuk.

YouTube: Homebrew Ambilight
En daar zie ik dan weer dat het aparte leds zijn, vast een setting die nog gedaan moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ja, dat ligt ook aan de fast setting. Daar moet je hem helemaal niet op instellen, je wordt ook helemaal hyper van het kijken naar je film dan. Ik plaats later nog wel wat filmpjes, nu eerst maar wat spelen met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
baviaan schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:44:
Ja, dat ligt ook aan de fast setting. Daar moet je hem helemaal niet op instellen, je wordt ook helemaal hyper van het kijken naar je film dan. Ik plaats later nog wel wat filmpjes, nu eerst maar wat spelen met de instellingen.
Ik zou zoiets eerder bij 25 leds verwachten ipv de 50 die jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
No offense, dan vind ik die van mij toch veel beter werken. Ok, het filmpje is misschien niet helemaal duidelijk omdat ie zo overbelicht is, maar LEDs tellen zit er zeker niet bij.

Bij die LEDpixels zie ik ook nog eens dat er zo goed als geen gradatie zit tussen zwart en een kleur vol aan (heb het niet over hoe alles zo snel flitst). Ligt waarschijnlijk aan de aansturing. Daarbij is het ook nog eens een hels werk om dat achter de TV te krijgen, waar ik 4 strips achter de TV plak.

Nog even een nieuw filmpje gemaakt van hoe het er nu bij hangt.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DP Kunst schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:30:
No offense, dan vind ik die van mij toch veel beter werken. Ok, het filmpje is misschien niet helemaal duidelijk omdat ie zo overbelicht is, maar LEDs tellen zit er zeker niet bij.

Bij die LEDpixels zie ik ook nog eens dat er zo goed als geen gradatie zit tussen zwart en een kleur vol aan (heb het niet over hoe alles zo snel flitst). Ligt waarschijnlijk aan de aansturing. Daarbij is het ook nog eens een hels werk om dat achter de TV te krijgen, waar ik 4 strips achter de TV plak.

Nog even een nieuw filmpje gemaakt van hoe het er nu bij hangt.
[video]
Het oogt inderdaad vloeiender maar zoals ik al aangaf zal het vast een setting zijn. Maar wat heb jij er achter hangen want de eerder geposte filmpjes gaan over led strings en jij heb vermoed ik plak strips?

• ndonkersloot
Bij mij werkte eindelijk het geheel en nu doetie het niet meer :(. Alleen de eerste LED brand nog met strandtest. Toen alles het deed heb ik mijn TV weer op zijn plaats gezet en PC herstart en toen. Niks. Ik hoop niet dat de LEDs beschadigd zijn of iets.

Morgen weer een dag

• DP Kunst
@schumi2004: Ik heb er zelfgemaakte ledstrips achter zitten. Deze worden aangestuurd via DMX. Elke ledstrip (3 hele en 1 driekwart strip) heeft een eigen uC die de DMX waardes die die nodig heeft oppikt en via I2C doorstuurt naar 4 led drivers. Elke driver stuurt vervolgens weer 4 groepjes van 3 leds aan. Elke strip heeft dus 48 leds onderverdeeld in 16 groepjes. Deze leds zitten om de 10mm, vandaar dat je ze niet echt kunt onderscheiden.

De ledstrips worden aangestuurd met SendTheLight. Deze stuurt de signalen naar een USB to RS232 to RS485 printje waar alle strips aan hangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vkUz1KRSPLuJtayi2S1GNaLv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XF3wfftUTJsvtmJ6hpIh1DCA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jerryvj9wNkH3ne8gc3aXy0M/full.jpg

• schumi2004
@DP Kunst: Ziet er netjes uit echter heb ik zelf niet de tijd ervoor dit op een zelfde manier te doen.
Ik had zelf al eens rond gekeken voor ledstrips echter is er zoveel keuze in dat ik nu even voor een quick win oplossing ga en in de toekomst wel naar iets anders uitkijk.

• ndonkersloot
Yay het werkt perfect! ik gebruik lightpack software om de LEDs aan te sturen moet wel weer de Arduino en wat LEDs achter op mijn TV plakken maar het kwam er op neer dat ik heel de tijd met de draden in een andere port zat -.- nu zitten ze goed en alles doet het! je ziet geen gaten tussen het licht door en het is mooi egaal van kleur :). Moet ik een filmpje maken zoja van wat?

• mrwolf
  • Niet online
hoe meer voorbeelden. hoe beter zou ik zeggen. Pak gewoon een film met een beetje kleurverschil erin.

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Omdat ik niks plakkerigs in de buurt van mijn tv wil, en al helemaal geen tape op de achterkant, heb ik maar een frame gemaakt waar de leds inpassen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/401867/ada1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/401867/ada2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door baviaan op 16-02-2012 10:20 ]

• schumi2004
baviaan schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:19:
Omdat ik niks plakkerigs in de buurt van mijn tv wil, en al helemaal geen tape op de achterkant, heb ik maar een frame gemaakt waar de leds inpassen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes gedaan maar heb meteen mijn bedenkingen m.b.t. de venrtilatie? Wordt deze niet belemmerd?

Ik zou zelf voor een stuk plexiglas gaan en de Vesa aansluitingen gebruiken voor bevestiging.

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik moet nog wel wat gaatjes boren voor de ventilatie ja maar de tv wordt niet zo heel erg warm. Ik hou het in de gaten. Plexiglas is wel mooi maar dan zie je echt alles lopen, wat bedrading etc betreft. Ja, ik weet het, tweaker etc. maar ik ben niet alleen in huis, er wonen hier ook twee kleine mannetjes die graag aan draadjes plukken :-)

• ndonkersloot
@ Baviaan

zozo dat is netjes gedaan! wellicht pas ik het bij mij ook nog aan maar zo heel veel maakt het me niet uit, TV staat toch op mijn slaapkamer. En ventilatie zal ik niet te veel mee zitten, die grote TV's worden nou ook weer niet zo warm in iedersgeval bij mij na uren TV kijken voelt het gewoon koud aan.

Zal vanavond wat mooie filmpjes er op zetten heb nu een filmpje maar dies van 4,8m afstand genomen dus je ziet niet bijz. veel.

In-game werkt het trouwens ook gewoon MW3 is wel nice met ambilight. Wel moest ik windows aero uit zetten voor het werkte.

[ Voor 12% gewijzigd door ndonkersloot op 16-02-2012 11:29 ]

• schumi2004
Heb ondertussen ook een mail verstuurd met mijn wensen m.b.t. de spullen, twijfel alleen of ik voor mijn 41" toch niet voor 50 leds zal/moet gaan. Het is meer een gevoel wat ik erbij heb.

[ Voor 64% gewijzigd door schumi2004 op 16-02-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
schumi2004 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:19:
Heb ondertussen ook een mail verstuurd met mijn wensen m.b.t. de spullen, twijfel alleen of ik voor mijn 41" toch niet voor 50 leds zal/moet gaan. Het is meer een gevoel wat ik erbij heb.
Ik zal morgen rond het middag uur een youtube link plaatsen van mijn configuratie met een film. Je moet het uiteraard zelf weten maar naar mijn idee zijn 25 LEDs meer dan genoeg voor mijn 40 inch TV.

Als je morgen dus even dit topic checkt kan je daarop een beslissing nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 01:09:
[...]

Ik zal morgen rond het middag uur een youtube link plaatsen van mijn configuratie met een film. Je moet het uiteraard zelf weten maar naar mijn idee zijn 25 LEDs meer dan genoeg voor mijn 40 inch TV.

Als je morgen dus even dit topic checkt kan je daarop een beslissing nemen :).
Heb nu toch maar 1 besteld, morgen afhalen. Ben ook zo'n beetje de rest al bij elkaar aan het sprokkelen.
Vanmiddag even op pad voor een adapter en toch maar een connector en die stekkertjes om die leds fatsoenlijk op bordje te kunnen prikken.

edit:
wat gebruiken jullie om de draadjes op de Arduino te bevestigen, wilde zelf even langs electro boer gaan om te kijken of hij wat heeft en anders beetje soldeer maar.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 17-02-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb ze er gewoon los inzitte:p. 'T is een wonder maar het blijft zitten. Ik ben alleen niet zo blij hoe ik alles bevestigt heb. Ik kijk het een maand aan gaat het los laten ga ik ook een frame maken.

@baviaan
Hoe heb jij de zijkanten gedaan? Ook met hout of? Bij mij zit namelijk daar een uitstekende smart card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Tiwazz schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:01:
@baviaan
Hoe heb jij de zijkanten gedaan? Ook met hout of? Bij mij zit namelijk daar een uitstekende smart card.
Ja, ook hout. Met een uitsparing voor de smartcard, want die heb ik ook. De knoppen die daar verder zitten kan ik niet meer bij, maar eigenlijk wist ik niet eens dat ze er zaten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:31:
[...]
edit:
wat gebruiken jullie om de draadjes op de Arduino te bevestigen, wilde zelf even langs electro boer gaan om te kijken of hij wat heeft en anders beetje soldeer maar.
Ik gebruik jumpwires, zulke: http://iprototype.nl/prod...ires/premium-jumpwires-mf

DM je adres maar, dan stuur ik je er wel een paar op, ik heb er nog tientallen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
baviaan schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:06:
[...]

Ik gebruik jumpwires, zulke: http://iprototype.nl/prod...ires/premium-jumpwires-mf

DM je adres maar, dan stuur ik je er wel een paar op, ik heb er nog tientallen over.
Top!

DM is er, bedankt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@ Baviaan

Zou je hier misschieen een foto van kunnen maken hoe de zijkant(en) er uit zien? Zit er aan te denken om dit ook te gaan doen.

Filmpjes zijn aan het uploaden.

Intro van Rio
Intro van The lion king
1 FFA Match van MW3

Ik moet even kijken hoe ik de configuratie aan pas speciaal voor gaming want als je door een level loopt komen er aan de zijkant steeds lichtflitsen van dan een witte muur dan een auto etc. dit is meer storend dan rustig.

Edit:

Ik zal hier de links wegzetten zodra ik ze kan zien. Op dit moment heb ik van Rio de link echter is deze nog wel aan het uploaden.

Rio:
YouTube: DIY Ambilight - Rio

The Lion King:
YouTube: DIY Ambilight - The Lion King

[ Voor 84% gewijzigd door ndonkersloot op 17-02-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb ergens een DC adapter gevonden die voldoet maar het moet een AC adapter zijn toch?

Moet wel want die wordt door Adafruit ook geleverd, bummer :(

Vanmiddag er maar even eentje halen

[ Voor 37% gewijzigd door schumi2004 op 17-02-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Shumi

Nee het moet een DC adapter zijn.

DC = Gelijkstroom (Direct Current)

AC = Wisselspanning (Alternating Current)

De LEDs vereisen constante spanning van 5V. De Female adapter die je erbij hebt gekocht is als het goed is ook een DC adapter/verloopje

[ Voor 21% gewijzigd door ndonkersloot op 17-02-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:53:
@Shumi

Nee het moet een DC adapter zijn.

DC = Gelijkstroom (Direct Current)

AC = Wisselspanning (Alternating Current)

De LEDs vereisen constante spanning van 5V. De Female adapter die je erbij hebt gekocht is als het goed is ook een DC adapter/verloopje
Kom ik goed weg :P

Wel verwarrend want plaatje op Adafruit geeft aan AC adapter.
http://www.adafruit.com/images/5v2Alabel.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 17-02-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Er staan nu drie filmpjes online.

The Lion King:
YouTube: DIY Ambilight - The Lion King

Rio:
YouTube: DIY Ambilight - Rio

Call of Duty - Modern Warfare 3 MP:
YouTube: DIY Ambilight - Call of Duty MW3 #Experimental

Echter is het vrij lastig om het goed vast te keggen het komt in het echt toch allemaal anders over. De camera kan donkere kleuren niet goed vast leggen. Het straalt iig meer licht uit dan je kan zien op het filmpje :).

Volgens mij heb ik Rio met een andere camera gefilmt dan the lion king. Vandaar dat je in Rio het licht slechter ziet.

Laat even weten wat jullie er van vinden :).

[ Voor 27% gewijzigd door ndonkersloot op 17-02-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf man! Dat zou ik ook wel willen voor mijn 37" TVtje. Maar het zal niet makkelijk te maken zijn? zeker en ook niet goedkoop neem ik aan :) Anders hou ik me aanbevolen als proef konijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:58:
Gaaf man! Dat zou ik ook wel willen voor mijn 37" TVtje. Maar het zal niet makkelijk te maken zijn? zeker en ook niet goedkoop neem ik aan :) Anders hou ik me aanbevolen als proef konijn!
In dit topic nog geen eens veel pagina's terug valt alles te lezen.

Het is erg simpel en niet duur. Ik heb in totaal 61,30 betaald voor alles :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:55:
[...]

Kom ik goed weg :P

Wel verwarrend want plaatje op Adafruit geeft aan AC adapter.
http://www.adafruit.com/images/5v2Alabel.jpg
Ik moet echt aan een andere bril, is niet te ontcijferen voor mij ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:22:
[...]

Ik moet echt aan een andere bril, is niet te ontcijferen voor mij ;)
Op site van zelf is hij groter, staat in ieder geval AC.
En kom zelf toch niet zo goed weg, adapter is kaduuk. Even rond bellen voor een ander, 25 euro voor universele bij electro boer is me iets wat te duur.

@Tiwazz, je heb niet toevallig een film met zwarte balken aan boven en onder kant?

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 17-02-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:41:
[...]

En kom zelf toch niet zo goed weg, adapter is kaduuk. Even rond bellen voor een ander, 25 euro voor universele bij electro boer is me iets wat te duur.
Balen! Ik heb 1A en dit werkt goed.

Wat vind je van de drie filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:42:
[...]

Balen! Ik heb 1A en dit werkt goed.

Wat vind je van de drie filmpjes?
Ziet er goed uit, ik hou het voorlopig ook ff bij 1 string. Vroeg net boven je of je niet toevallig een film met zwarte balken had, benieuwd hoe boblight daar op reageert ;)

Vette muur trouwens ;)

edit:
Hoe heb je dat gedaan met MW3? Is dat een console of speel je dit op je HTPC?

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 17-02-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb mijn desktop op de TV aangesloten. Achter dat muurtje staan 2 kasten en mijn desktop. Alle kabels lopen door de muur. MW3 draait dus gewoon op mijn desktop.

Ik zal eens een link zoeken van post je game room.

Ik gebruik geen boblight heb wel een conf. Maar als ik her start werkt het niet, krijg wel een test licht en daarna niks.

Heb lightpack software gedownload en dat gebruik ik nu. Zwarte balken doet hij dus niet, je kan in lightpack wel de software aanpassen dat het wel werkt.

Moet toch eens kijken voor boblight :p.

Edit:

Mijn kamer. TV staat nu wel op een tafeltje en desktop staat niet dat het mijn pad blokkeerd. Ook heb ik een andere 5.1 surround set. Er staat een speaker op mijn commode kastje en nacht kastje. Ook is het krukje vervangen door een lederen stoel

Tiwazz in "Post je gameroom! - deel 3"

[ Voor 22% gewijzigd door ndonkersloot op 17-02-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:41:
[...]

@Tiwazz, je heb niet toevallig een film met zwarte balken aan boven en onder kant?
Aha, afbeelding via onderstaande link is wat duidelijker. Het AC gedeelte slaat volgens mij op het stopcontact, bij 5v output staat netjes DC vermeld. Het moet dus AC/DC zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.adafruit.com/images/medium/5v2Alabel_MED.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 17-02-2012 15:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@hardware-lover
Denk dat ik zelf een bril nodig heb hehe

Jij had er toch een hele bulk? Zou je ze misschien tegen betaling ook wel versturen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik had al aangeboden dat ik best wel iemand blij zou kunnen maken mocht er behoefte aan zijn. Dit aanbod was eigenlijk wel tegen ophalen bedoelt, ik kom zelf niet zo heel vaak buiten de deur en de adapters hebben geen vleugeltjes. Ik moet nog even kijken welke het doen dus moet ik een apparaatje zoeken waar de stekker in past en die genoegen neemt met 5v.

Per wanneer zou je een adapter in huis willen hebben?

Ik had er trouwens nog een paar gevonden, ik snap eigenlijk niet waarom het merendeel van de adapters bij mij uit de beneden la bestaat uit 5v 2A terwijl jullie ze niet of nauwelijks hebben liggen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:28:
Ik had al aangeboden dat ik best wel iemand blij zou kunnen maken mocht er behoefte aan zijn. Dit aanbod was eigenlijk wel tegen ophalen bedoelt, ik kom zelf niet zo heel vaak buiten de deur en de adapters hebben geen vleugeltjes. Ik moet nog even kijken welke het doen dus moet ik een apparaatje zoeken waar de stekker in past en die genoegen neemt met 5v.

Per wanneer zou je een adapter in huis willen hebben?

Ik had er trouwens nog een paar gevonden, ik snap eigenlijk niet waarom het merendeel van de adapters bij mij uit de beneden la bestaat uit 5v 2A terwijl jullie ze niet of nauwelijks hebben liggen?
Ik heb het al op gelost, ik knip mijn PSP adapter wel in 2 en zet er een splitter tussen met een passend stekkertje. Is hij meteen op lengte ook nog ;)

Wat voor adapters zijn dat eigenlijk, voor mobieltjes of toch meer voor routers enz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:31:
[...]

Ik heb het al op gelost, ik knip mijn PSP adapter wel in 2 en zet er een splitter tussen met een passend stekkertje. Is hij meteen op lengte ook nog ;)

Wat voor adapters zijn dat eigenlijk, voor mobieltjes of toch meer voor routers enz ?
Ik denk eerder van het laatste dan het eerste. Dus afkomstig van computer apparatuur verwacht ik.
Ik heb nogal wat elektronica verwerkt tijdens mijn bestaan en iets zomaar weggooien (van restmateriaal) doe ik zelden (tot verdriet van mijn vrouw).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Zijn deze microcontrollers ook te gebruiken ipv de Arduino Uno R3?
- http://www.miniinthebox.c...p-20au-board_p203524.html
- http://www.adafruit.com/products/91

Het gaat toch om de ATmega328 microcontroller?

Afbeeldingslocatie: http://www.adafruit.com/images/medium/duinosticker_MED.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Ilja Meijer op 17-02-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ilja Meijer schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:13:
Zijn deze microcontrollers ook te gebruiken ipv de Arduino Uno R3?
- http://www.miniinthebox.c...p-20au-board_p203524.html
- http://www.adafruit.com/products/91

Het gaat toch om de ATmega328 microcontroller?

[afbeelding]
Die werken ook.
Ook een optie zijn Teensy boards (vind je ook terug op de Adafruit website. deze zijn overigens nog sneller (door native USB):

http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:19:
[...]

Die werken ook.
Ook een optie zijn Teensy boards (vind je ook terug op de Adafruit website. deze zijn overigens nog sneller (door native USB):

http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=68
En deze kan ik op dezelfde manier installeren als de Uno R3, of moet ik dan zelf de codes gaan schrijven?
(Ik ben niet thuis in het programmeren, ik ben meer van het plug & play / copy & past principe :z)

Strak led stripje:
http://electronoblog.alla...uploads/2010/11/two_2.jpg

http://electronoblog.alla...oads/2010/10/ledboard.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Ilja Meijer op 17-02-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
En shumi, heb jij je onderdelen al binnen?

We willen natuurlijk van jou ook een mooie video zien ;)!

Ik wil mijn setup verbeteren dmv een houten frame en jumper kabels. Ik heb verschillende berichten gelezen dat sommige jumper kabels overhadden als ik met iemand een afspraak kan maken om er een paar over te nemen zou dit fijn zijn!

[ Voor 53% gewijzigd door ndonkersloot op 18-02-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb tientallen jumper wires over, DM me je adres maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_assassin50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07 16:13
goeiedag,

naar aanleiding van dit topic heb ik ook eindelijk is een tweakers account geopend.

ik heb nu via internet alles besteld.( zoals Tiwazz het ook heef gedaan ) ook een adapter die instelbaar is kwa volt wat hij uitstuurt.
alleen vandaag kwam alles binnen en zie ik op de adapter staan dat ik alleen kan kiezen tussen 4.5 volt en 6 volt.
zal ik de leds opblazen als ik deze nu op 6volt instel ?

met vriendelijke groet.

niels

[ Voor 5% gewijzigd door the_assassin50 op 18-02-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Waarschijnlijk zie ik het helemaal verkeerd en mag ik dit niet zeggen omdat, ik er geen verstand van heb.

Maar doe het toch:
Afbeeldingslocatie: http://www.adafruit.com/images/medium/arduinounor3_MED.jpg

Er zit toch bij de power (onder in het midden) een 5v en een 3.3V aansluiting. Waarom kan hier de led strip niet op worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_assassin50
wat ik begreep is dat die poweraansluiting maar 500ma levert. en de leds meer nodig hebben dan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
the_assassin50 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:57:
wat ik begreep is dat die poweraansluiting maar 500ma levert. en de leds meer nodig hebben dan dat
Check "ma". Altijd goed om te weten waarom iets is.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Voor 1 LED strip heb je ~1A nodig. De LEDs vereisen 5V. Ik had net als the assasin ook een 4,5v-6v adapter. Echter op 4,5v gaan de LEDs niet aan hooguit enkele en 6v durfde ik niet aan aangezien ik gelezen had dat ze kapot gaan bij 5,5+v. Dit geldt ook voor het arduino bordje.

Zoals the assasin al zei levert het arduino bordje maar 500 mA dit is te weinig om een strand te voorzien van stroom.

Succes ermee! En uiteraard willen we een filmpje zien van jullie setup als het afgerond is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_assassin50
dan ga ik even hier in de buurt bij bouwmarkten kijken of ze nog stroomadapters hebben :)

uiteraard zal ik een aantal foto's plaatsen zodra ik het 1 en ander werken heb :)

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Tiwazz schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:18:
*knip*
Zoals the assasin al zei levert het arduino bordje maar 500 mA dit is te weinig om een strand te voorzien van stroom.
*knip*
Het bordje is niet de beperking het is de USB die maximaal 500 mA levert (bron wiki):

Citeer:
Charging ports and accessory charging adapters

The Battery Charging Specification of 2007 defines new types of USB ports, e.g., charging ports.[44] As compared to standard downstream ports, where a portable device can only draw more than 100 mA current after digital negotiation with the host or hub, charging ports can supply currents above 0.5 A without digital negotiation. A charging port supplies up to 500 mA at 5 V, up to the rated current at 3.6 V or more, and drop its output voltage if the portable device attempts to draw more than the rated current. The charger port may shut down if the load is too high.

Charging ports exist in two flavors: charging downstream ports (CDP), supporting data transfers as well, and dedicated charging ports (DCP), without data support. A portable device can recognize the type of USB port from the way the D+ and D- pins are connected. For example, on a dedicated charging port, the D+ and D- pins are shorted. With charging downstream ports, current passing through the thin ground wire may interfere with high-speed data signals. Therefore, current draw may not exceed 900 mA during high-speed data transfer. A dedicated charge port may have a rated current between 0.5 and 1.5 A. There is no upper limit for the rated current of a charging downstream port, as long as the connector can handle the current (standard USB 2.0 A-connectors are rated at 1.5 A).

Before the battery charging specification was defined, there was no standardized way for the portable device to inquire how much current was available. For example, Apple's iPod and iPhone chargers indicate the available current by voltages on the D- and D+ lines. When D+ = D- = 2V, the device may pull up to 500 mA. When D+ = 2.0 V and D- = 2.8 V, the device may pull up to 1000 mA of current.[45]

Dedicated charging ports can be found on USB power adapters that convert utility power or another power source — e.g., a car's electrical system — to run attached devices and battery packs. On a host (such as a laptop computer) with both standard and charging USB ports, the charging ports should be labeled as such.[44]

To support simultaneous charge and sync, even if the communication port doesn't support charging a demanding device, so called accessory charging adapters are introduced, where a charging port and a communication port can be combined into a single port.

The Battery Charging Specification 1.2 of 2010 [10] makes clear, that there are safety limits to the rated current at 5 A coming from USB 2.0. On the other hand several changes are made and limits are increasing including allowing 1.5 A on charging ports for unconfigured devices, allowing high speed communication while having a current up to 1.5 A and allowing a maximum current of 5 A.

Ik heb het even in vet gedrukt. Maar lees ik dat goed dat het mogelijk is om tot 5A uit een usb te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_assassin50
zo vandaag wezen shoppen naar een goeie adapter aangezien de vorige niet goed was,
in de bouwmarkten niets kunnen vinden.

bij een vriend dus gezocht naar een adapter. en heb nu een 5V 1A adapter. aangesloten op arduino en ledstream aangezet.

alleen heb ik nu dat de leds af en toe flikkeren ( en als ik ledstream start flikkert alles en verspringen de kleuren ook constant, de eerste led brand sowieso altijd.

kan dit komen omdat de 1A adapter alsnog niet voldoende is ?

Edit. zie ineens dat me aarde draad niet helemaal lekker zat , kortom het werkt nu :D
morgen eens even een mooie plaat hout bewerken en de leds eraan vastmaken :)

[ Voor 14% gewijzigd door the_assassin50 op 18-02-2012 21:34 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 63 Laatste