DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 22 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nee, ik denk het niet. Ik vind het heel irritant dat ik niet precies de benamingen weet, en het daardoor ook niet helder krijg. I probeer het nog een keer :)

De Arduino Uno:
Afbeeldingslocatie: http://dlnmh9ip6v2uc.cloudfront.net/images/products/09950-01.jpg

Ik moet een draad die afgeknipt is zien te verbinden met een van die gaten in het zwarte plastic aan de zijkanten. Om dat te kunnen doen soldeer je iets aan die afgeknipte draad vast waardoor je hem in het bord kunt 'prikken'. Wat ik dus zoek is het stukje wat je aan de draad soldeert...

Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/1456/arduinoz.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door mrwolf op 25-01-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Hij zoekt gewoon de MANNELIJKE versie van de 3 bovenstaande posts. Jullie posten de vrouwelijke versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Die dingen zoals aan die draadjes zijn volgens mij zo niet te krijgen. Meestal zijn dat stugge draden met een rubbertje er omheen die weer loslaat als je er maar naar kijkt.

Pak gewone een standaard male header en soldeer daar je draden aan. Zoiets als dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://store.gadgetfactory.net/images/tn_Male_Header.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Thanks, dat ziet er wel uit als iets wat ik nodig heb!

Zou ik dan deze of deze kunnen gebruiken?

[ Voor 152% gewijzigd door mrwolf op 26-01-2012 10:29 . Reden: Niet-werkende Conrad-links aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRWOLF: Heb je Radio Rotor al geprobeerd? Kinkerstraat in Amsterdam West.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
@mrwolf

Wat heb je precies gekocht en waar ga je het voor gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:03:
MRWOLF: Heb je Radio Rotor al geprobeerd? Kinkerstraat in Amsterdam West.
Die had ik ondertussen ook gevonden, ik ga er zaterdag langs met de spullen ;)
schumi2004 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:07:
Wat heb je precies gekocht en waar ga je het voor gebruiken ?
Ik heb het startpakket van Adafruit gekocht, een Arduino Uno en een extra string LED's, dus 50 in totaal voor een 42" tv. Ik hoef niet helemaal rond ivm een brede voet, dus het zou (voorlopig) voldoende moeten zijn. Het geheel wordt aangesloten op een Asrock Ion 330 met OpenElec.

[ Voor 5% gewijzigd door mrwolf op 26-01-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:16
Ik begrijp echt nog steeds niet waarom Philips het niet zelf in een los plug-and-play ding verkoopt wat je zelf op pc of tv kan aansluiten. Met de ambx set waren ze al een eind in de buurt. Dat ze dat liever niet deden om niet hun eigen ambilight tv's om zeep te helpen, is inmiddels wel achterhaald. Philips stelt niet meer veel voor op de tv markt, en zon set zou een enorme verkoopknaller zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrwolf schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:09:
[...]

Die had ik ondertussen ook gevonden, ik ga er zaterdag langs met de spullen ;)

[...]

Ik heb het startpakket van Adafruit gekocht, een Arduino Uno en een extra string LED's, dus 50 in totaal voor een 42" tv. Ik hoef niet helemaal rond ivm een brede voet, dus het zou (voorlopig) voldoende moeten zijn. Het geheel wordt aangesloten op een Asrock Ion 330 met OpenElec.
Ben benieuwd naar je ervaring ermee. Mocht je kans zien dan zou ik wel een beeld impressie willen zien van de licht opbrengst van die strings ;)
Dennisdn schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:16:
Ik begrijp echt nog steeds niet waarom Philips het niet zelf in een los plug-and-play ding verkoopt wat je zelf op pc of tv kan aansluiten. Met de ambx set waren ze al een eind in de buurt. Dat ze dat liever niet deden om niet hun eigen ambilight tv's om zeep te helpen, is inmiddels wel achterhaald. Philips stelt niet meer veel voor op de tv markt, en zon set zou een enorme verkoopknaller zijn denk ik.
Ben het in zoverre met je eens dat ik denk dat de markt ervoor wellicht te klein is. Niet elk huishouden heeft een HTPC tot z'n beschikking en je kan het naar alle waarschijnlijkheid ook niet op elke willekeurige mediaplayer klikken.

[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 27-01-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:16
schumi2004 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:26:

Ben het in zoverre met je eens dat ik denk dat de markt ervoor wellicht te klein is. Niet elk huishouden heeft een HTPC tot z'n beschikking en je kan het naar alle waarschijnlijkheid ook niet op elke willekeurige mediaplayer klikken.
Nouja, de htpc markt is misschien te klein. Maar ik denk dat het voor Philips een klein kunstje is om ambilight in een klein kastje te stoppen wat simpel met een Hdmi stekker op elke tv werkt. En dan is er ineens een hele grote markt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Dennisdn schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:16:
Ik denk dat er markt genoeg is. Alleen denk ik dat Philips er niet zijn voordeel uit haalt. Nu verkopen ze de tv erbij en anders blijven ze ermee zitten. Want zeg nou zelf, je koopt alleen een tv van Philips als je ambilight wilt.

On-topic:

Natuurlijk heb ik geen Philips (mijn vader werk bij Philips ;)), maar wil natuurlijk wel zo een mooie licht show achter mijn tv. En nu kwam ik zojuist op een Duitse site waar ik las, dat ze het systeem via bleutooth laten werken. http://www.ledstyles.de/ftopic11465.html Wellicht handig voor degene die geen wirwar aan draden achter zijn tv wilt.

Maar ik wacht geduldig op de plug & play versie. Want solderen is totaal niet mijn ding.

Heb nog wat andere sites gevonden voor de geen die interesse heeft:

http://www.smartlights.nl/
http://www.livelightproject.com/design.php
http://www.rgb-styles.com/ibelight/

(waarschijnlijk oud nieuws ;))

Succes.

Mvg,

I. Meijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie: zou dit goed genoeg werken?

Ik wil ambilight hebben bij alles wat op mijn TV komt: digital tv via settopbox, ps3 games en bluray/dvd.
Het probleem hierbij is dat die HDMI signalen met HDCP gecodeerd zijn, dus dat de RGB informatie er niet makkelijk uit te halen is.
Het idee bestaat erin om een webcam op mijn tv te richten en daaruit de kleurinformatie te halen zoals hier:
https://github.com/underclouds/GlowLight
Voordeel is dat het met alles werkt, en je kan met lage resolutie beelden ook al de RGB informatie eruit halen.
Wel vrees ik dat er een tijdsverschil (lag) gaat zitten tussen het beeld en aansturing van de leds omdat de leds pas aangestuurd kunnen worden nadat het beeld al op de tv verschenen is. Denken jullie dat dit misschien toch rap genoeg kan werken?

Ook was ik nog aan het twijfelen om met 5 zones te werken (links, linksboven, rechtsboven, rechts en onder) of met individueel aanstuurbare leds in zo'n ledstrip met ingebakken logica. Deze zijn natuurlijk wel duurder, maar is het echt een groot verschil als je met individuele leds werkt of met 4/5 zones?

bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

De info kan je bij de nieuwere modellen rechtstreeks van de TV binnenhalen: http://jointspace.sourceforge.net/index.html
Met dank aan het ambx forum voor de info.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een Philips tv hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb mijn Ambilight op XBMC (OpenElec) nu helemaal draaien zoals ik het wil. Met name het bevestigen van de LED's was nog wel lastig, maar uiteindelijk een goede oplossing gevonden hoop ik. Als er interesse is, wil ik het geheel inclusief stappenplan wel een keer uiteenzetten, inclusief configuratie-files, foto's en de hele rambam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrwolf schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:18:
Ik heb mijn Ambilight op XBMC (OpenElec) nu helemaal draaien zoals ik het wil. Met name het bevestigen van de LED's was nog wel lastig, maar uiteindelijk een goede oplossing gevonden hoop ik. Als er interesse is, wil ik het geheel inclusief stappenplan wel een keer uiteenzetten, inclusief configuratie-files, foto's en de hele rambam.
Graag en waar mogelijk een video impressie?

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Yep, ook wat bewegend beeld. Ik moet nog even doorsparen voor wat karma hier op tweakers, dan komt het in een tweakblog te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 12:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

mrwolf schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:59:
Yep, ook wat bewegend beeld. Ik moet nog even doorsparen voor wat karma hier op tweakers, dan komt het in een tweakblog te staan ;)
Zeker interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is er een minimaal aantal geïnteresseerden nodig om hem over de streep te trekken?
Zo ja, voeg mij daar ook maar aan toe. Zo niet, wil ik het toch graag weten. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Haha, dat is niet nodig hoor, die beschrijving komt er wel. Ik hoop dit weekend wat foto/video-materiaal te kunnen maken, en een start te maken met de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:21
Ik ben nieuw in dit topic was net wat aan 't googlen en ik dacht wow dat is een leuk project! Ik heb namelijk een 40" TV als monitor aan mijn computer maar krijg 's avonds als het donker is vaak last van mijn ogen omdat er geen licht achter de TV is.

Nou ben ik pas net begonnen met zoeken binnen dit topic en op internet dus wellicht is het al gezegd maar zijn er al kant en klare pakketten te koop? Zo niet geen probleem ik heb een soldeer apparaat liggen en ben hier best handig in.

Ik kwam uit op deze site:
http://www.livelightproject.com/shop.php

En hier zijn dus ook dingen te bestellen zoals de LED strips en Circuitboard alleen volgens mij is dit niet compleet.

Nou ga ik vandaag/vanavond me wel verder verdiepen in hoe of wat lijkt me een gaaf project. Zijn er hier ook tweakers die een DIY Ambilight setup hebben? Zo ja wat waren ongv. de totaal kosten?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 12:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Tiwazz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:52:
Ik kwam uit op deze site:
http://www.livelightproject.com/shop.php

En hier zijn dus ook dingen te bestellen zoals de LED strips en Circuitboard alleen volgens mij is dit niet compleet.
LiveLight is inderedaad meer een reference project dan een copmleet all in on systeem.

Als je voor een simple oplossing wilt gaan zou ik kiezen voor ledpixels met een arudino als controller.
Hiervoor heb je bijna 0 soldeerwerk nodig en de individuele ledpixels zijn kinderlijk eenvoudig aan te sluiten.
Staan een aantal posts terug ook wel in deze thread.

Bijkomend voordeel, je kan het uitbreiden door eenvoudig nog een strand met leds er achteraan te knopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Armageddon_2k op 10-02-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Bedankt voor je reactie,

Ik ga nu uitzoeken wat ik wil hoe ik het wil en het prijskaartje wat er aan hangt. Ik ben van plan om zo spoedig mogelijk iets te bestellen aangezien ik gek wordt van dat brandend gevoel in mijn ogen als de kamer wat donkerder is.

Ik ga dus nu het topic door spitten en vooral kijken naar de arudino controller met ledpixels, bedankt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:45:
Bedankt voor je reactie,

Ik ga nu uitzoeken wat ik wil hoe ik het wil en het prijskaartje wat er aan hangt. Ik ben van plan om zo spoedig mogelijk iets te bestellen aangezien ik gek wordt van dat brandend gevoel in mijn ogen als de kamer wat donkerder is.

Ik ga dus nu het topic door spitten en vooral kijken naar de arudino controller met ledpixels, bedankt :)!
Als je ff geduld heb, mrwolf gaat zijn setup de komende dagen (hoop ik) uitleggen.

Wellicht dat je daar ook wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Indeed, tekst is zo goed als klaar, nu nog wat foto's en video's maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

mrwolf schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:01:
Indeed, tekst is zo goed als klaar, nu nog wat foto's en video's maken!
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Oeh nice! wellicht wacht ik daar op!

Ik heb een 40" TV die ik wil bekleden met LED's aan de bovekant en beide zijkanten (dus 3 zones?)
Wat ik daarvoor zou willen kopen is als volgt:

http://www.adafruit.com/products/322

Morgen even kijken wellicht kan ik ze met inkoop prijs bestellen ergens anders.

Een Arduino R3 controller:

https://www.adafruit.com/products/50

Een simpele 5V adapter zodat ik niks kapot maak en een DC verloop stukje die heb ik nog ergens thuis liggen evenals de USB kabel. De LED strip van 25 zou een maximale spreid afstand van 10cm hebben het oppervlak wat ik wil bekleden (even een rolmaat langs gehouden) is 160cm. Dus met een afstand van 7cm tussen iedere LED's zou ik aan één strip voldoende moeten hebben ik hou dan 2 LED's over zelf van de strip maar die kunnen dan wellicht aan de onderkant nog.

Als ik mezelf goed heb in gelezen zou dit voldoende moeten zijn om alles aan te sluiten. Is dit correct?

De software die ik nodig heb om alles aan te sturen ga ik me nu in inlezen hier ben ik nog niks over tegen gekomen. Werken de LED's alleen op de computer of werken ze ook bij gewoon TV kijken? Ik neem aan van niet aangezien de controller op de PC aangesloten is? Als iemand mij kan zeggen of ik het juist heb dingen over het hoofd zie en -of een richting kan geven kwa software die nodig is om het geheel aan te sturen, graag.

Het valt me op dat dit topic nog best levendig is :). Leuk om te zien. Als mijn winkelmandje klopt zo ga ik morgen avond kijken of ik goedkoper deze LED strips kan krijgen en dan wil ik wellicht zondag/maandag een bestelling plaatsen!

Bij voorbaat dank :).

Edit:

Werkt het DIY Ambilight ook bij gaming of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Waarom koop je voor die led string niet deze http://www.adafruit.com/products/461 plus een extra string (want 25 leds lijkt mij niet genoeg)

Zit voeding meteen bij.

Ik had zelf in eerste instantie het zelfde ingedachte echter begon ik te twijfelen over die led strings of een plakstrip (met meer leds op de meter) misschien niet beter zou zijn.

Het werkt ook bij gamen, althans dat heb ik wel ergens gezien.

En wat die led strings betreft, deze zijn bij deal extreme nog goedkoper en meteen in een stuk van 50 leds (ben even linkje kwijt)

edit:
Deze dus http://www.dealextreme.co...0-led-string-light-111682

[ Voor 66% gewijzigd door schumi2004 op 10-02-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

schumi2004 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:38:
En wat die led strings betreft, deze zijn bij deal extreme nog goedkoper en meteen in een stuk van 50 leds (ben even linkje kwijt)

edit:
Ik vraag me wel af of die bij Dealextreme wel het WS2801 type is dat aanbevolen wordt op de site van Adalight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik zou het bij Adafruit kopen (zelf ook gedaan), dan weet je zeker dat het werkt als Ambilight. Ik heb genoeg voorbeelden gelezen van LED-strips of strings die op de een of andere manier niet werkten. Vraag me niet naar de details, maar ik meen dat het te maken had met het niet goed kunnen aansturen van losse LED's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

mrwolf schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:55:
Ik zou het bij Adafruit kopen (zelf ook gedaan), dan weet je zeker dat het werkt als Ambilight. Ik heb genoeg voorbeelden gelezen van LED-strips of strings die op de een of andere manier niet werkten. Vraag me niet naar de details, maar ik meen dat het te maken had met het niet goed kunnen aansturen van losse LED's.
Ja, dat had ik me ook al bedacht. Een Arduino Uno R3 heb ik hier nog liggen, als die ledstrips etc. weer op voorraad zijn ga ik die eens bestellen. Leuk projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
schumi2004 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:38:
Waarom koop je voor die led string niet deze http://www.adafruit.com/products/461 plus een extra string (want 25 leds lijkt mij niet genoeg)

Zit voeding meteen bij.

Ik had zelf in eerste instantie het zelfde ingedachte echter begon ik te twijfelen over die led strings of een plakstrip (met meer leds op de meter) misschien niet beter zou zijn.

Het werkt ook bij gamen, althans dat heb ik wel ergens gezien.

edit:
Bedankt, voor je reactie! Ik wilde inderdaad dat pakket bestellen, heb alleen een link geplaatst van het product los zodat het wat duidelijker is welk product ik bedoel. Waarom zou je twee strips bestellen? Aan het filmpje te zien ziet het er harstikke goed uit of krijg je met twee strips een beter licht effect?

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze led strips? Als ik de tutorial volg die te vinden is op die site zou het dan gewoon goed werken ook met games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:36:
[...]

Bedankt, voor je reactie! Ik wilde inderdaad dat pakket bestellen, heb alleen een link geplaatst van het product los zodat het wat duidelijker is welk product ik bedoel. Waarom zou je twee strips bestellen? Aan het filmpje te zien ziet het er harstikke goed uit of krijg je met twee strips een beter licht effect?

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze led strips? Als ik de tutorial volg die te vinden is op die site zou het dan gewoon goed werken ook met games?
Waarom 2, nou het filmpje is maar een monitor die zeker geen 40" is en jij heb net als ik wel een 40" scherm dus zullen we wel iets meer leds nodig hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Inderdaad, maar in de tutorial sectie:
http://ladyada.net/make/adalight/

Zie je hoe en waar hij zijn LEDS heeft bevestigd. Hij heeft ook de onderkant bekleed met LEDS dit doe ik niet, daardoor blijven er dus meer LEDS over.

Hij heeft aan de bovenkant 9 LEDS, als ik een afstand van 7cm aan hou heb ik aan de bovenkant 11 LEDS dus meer dan de persoon van het filmpje aan de zijkant heeft hij 4 LEDS ik met een afstand van 7cm 6 LEDS dus ook meer dan hij. Dan hou ik nog 2 LEDS over van de strips en kan ik bijv. Aan de onderkant aan weerskanten 2 LEDS doen.

In dat geval is 1 strip genoeg denk ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:02:
Inderdaad, maar in de tutorial sectie:
http://ladyada.net/make/adalight/

Zie je hoe en waar hij zijn LEDS heeft bevestigd. Hij heeft ook de onderkant bekleed met LEDS dit doe ik niet, daardoor blijven er dus meer LEDS over.

Hij heeft aan de bovenkant 9 LEDS, als ik een afstand van 7cm aan hou heb ik aan de bovenkant 11 LEDS dus meer dan de persoon van het filmpje aan de zijkant heeft hij 4 LEDS ik met een afstand van 7cm 6 LEDS dus ook meer dan hij. Dan hou ik nog 2 LEDS over van de strips en kan ik bijv. Aan de onderkant aan weerskanten 2 LEDS doen.

In dat geval is 1 strip genoeg denk ik toch?
Zo kan ook, ik zelf doe er 2 iig als ik toch voor die leds ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Alhoewel hij heeft zijn LED's met een afstand van 5cm geplaatst bij mij zal dit 7cm worden. Dus hij heeft meer LED's in verhouding op het oppervlak. Zou die 2cm veel verschil maken in hoe het eruit ziet? Als het echt noodzakelijk is om 2 strips te kopen zal ik dit wel doen maar met een prijs van €31.95 verhoogt dit de kosten wel flink. Doe dit dan ook liever niet.

heeft iemand hier ervaring mee zou het veel verschil maken of is 1 strip gewoon genoeg voor mij met een afstand van 7cm tussen iedere LED? Als ze op voorraad zijn ga ik ze bestellen dus ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wat jij nu zegt over afstanden tussen de leds had ik ook en daarom twijfel of ik niet beter plak ledstrips kon kopen vanwege het aantal leds op de meter.

Ik wacht even mrwolf zijn ervaringen af ;)

edit:
Iemand die mij kan vertellen wat er gebeurt bij beeld materiaal met boven en onder een zwarte balk en deze niet groter gezet kan worden omdat de subs in het zwart vallen. Wat doet Ambilight dan?

[ Voor 33% gewijzigd door schumi2004 op 10-02-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dat doe ik ook maar! En buiten dat zijn de LED's toch pas over enkele dagen op voorraad. Ik hoop dat één gewoon een goed effect heeft maar anders is het niet anders.

Bedankt in ieders geval voor je reacties!

Edit:
Is het ook mogelijk om te gamen met een DIY ambilight systeem of is de software niet zo ver?

[ Voor 19% gewijzigd door ndonkersloot op 11-02-2012 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Hier verkopen ze in ieder geval de WS2801 LED pixels in een 50 stuks string: http://www.bestlightingbu...gital-rgb-led-pixels.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Nice! Wellicht bestel ik die dan wel :). Kwa prijs is die ook goedkoper geloof ik.

Wellicht zijn er nog mensen in de topic die net als mij graag een DIY ambilight willen maar nog niks besteld hebben of mensen die al wel een DIY ambilight hebben maar bijv. Meer LED's willen. Wellicht kunnen we dan afspraken maken en een persoon laten bestellen zodat we korting krijgen. Als het nou redelijk wat mensen zijn worden de verzends kosten ook nog eens gratis. Dit kan dus best wel schelen als we met meerdere zijn. Ik hoor 't!

[ Voor 72% gewijzigd door ndonkersloot op 11-02-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:44:
Iemand die mij kan vertellen wat er gebeurt bij beeld materiaal met boven en onder een zwarte balk en deze niet groter gezet kan worden omdat de subs in het zwart vallen. Wat doet Ambilight dan?
Hij pakt de kleuren van de video, dus als bovenin blauw is, en daarboven een zwarte rand, zal boblight een blauw kleur geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
De tekst is klaar, ik ga als het donker is nog wat beeldmateriaal schieten. Zijn er nog verzoekjes? Ik wat testfilmpjes met verschuivende kleuren, de introscene van Earthflight en een scene uit Up!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrwolf schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:12:
De tekst is klaar, ik ga als het donker is nog wat beeldmateriaal schieten. Zijn er nog verzoekjes? Ik wat testfilmpjes met verschuivende kleuren, de introscene van Earthflight en een scene uit Up!.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of de leds zichtbaar zijn. Of je duidelijk apparte leds kunt zien of dat het een mooi egaal geheel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dat lijken mij hele mooie scenes om te zien! Is er misschien een mogelijkheid om te laten zien of een game werkt? Ik had gelezen dat de game wel windowed moet zijn windowed borderless zou ook werken. Ook lees ik dat sommige games al werken als aero uit staat.

Ben benieuwd ben nu aan het kijken of ik deze LEDs niet in NL kan bestellen. Scheelt een hoop kosten.

Ik ben benieuwd naar je filmpjes! Hoe bevalt het tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:24:
[...]

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of de leds zichtbaar zijn. Of je duidelijk apparte leds kunt zien of dat het een mooi egaal geheel is.
Op de 'slow' setting zijn de LED's niet zichtbaar, je ziet een gloed met kleurdetails.
Tiwazz schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:24:
Dat lijken mij hele mooie scenes om te zien! Is er misschien een mogelijkheid om te laten zien of een game werkt? Ik had gelezen dat de game wel windowed moet zijn windowed borderless zou ook werken. Ook lees ik dat sommige games al werken als aero uit staat.

Ben benieuwd ben nu aan het kijken of ik deze LEDs niet in NL kan bestellen. Scheelt een hoop kosten.

Ik ben benieuwd naar je filmpjes! Hoe bevalt het tot nu toe?
Ik draai OpenElec, dus gaming is helaas niet mogelijk. Het bevalt tot op heden erg goed; het kijkt erg rustig, en je hebt ook echt een gevoel dat je meer in het beeld zit. Zelfs mijn vriendin was na 10 minuten helemaal om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Oke dat is jammer maar geen probleem hoor! Ben al benieuwd hoe deze LEDs het doen hoe ze kleuren maar dat zullen we binnenkort wel zien dan :). Werkt het ambilight wel gewoon binnen windows? Dus als je gaat surfen bijv.? Zit een beetje te kijken wat verzendskosten zijn bekant net zo duur als de LEDs zelf :-/ en dat vind ik dan toch wel te duur voor zomaar even iets leuks zeg maar.

Nou we zullen zien hoe het allemaal gaat lopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Mijn verhaaltje staat online, inclusief wat testvideo's. Vragen, opmerkingen en verzoekjes zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Tiwazz schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 08:36:
Nice! Wellicht bestel ik die dan wel :). Kwa prijs is die ook goedkoper geloof ik.

Wellicht zijn er nog mensen in de topic die net als mij graag een DIY ambilight willen maar nog niks besteld hebben of mensen die al wel een DIY ambilight hebben maar bijv. Meer LED's willen. Wellicht kunnen we dan afspraken maken en een persoon laten bestellen zodat we korting krijgen. Als het nou redelijk wat mensen zijn worden de verzends kosten ook nog eens gratis. Dit kan dus best wel schelen als we met meerdere zijn. Ik hoor 't!
Ik wil wel meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mrwolf schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:21:
Mijn verhaaltje staat online, inclusief wat testvideo's. Vragen, opmerkingen en verzoekjes zijn welkom ;)
Eerste indruk lijkt me prima. Bij snel wisselende kleuren lijken de led's wat vertraging te hebben? Is dit is software/aansturing issue en misschien afhankelijk van het gebruikte OS?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
De video vertekent wat, maar er is inderdaad wat vertraging bij snel wisselende kleuren. Dat vind ik niet erg, want het effect werkt voor mij het best als het subtiel is, en dus niet bij iedere kleurwisseling meeschiet.

Overigens zijn alle video's op 1 na gemaakt met de settings op 'slow', wat dus al betekent dat de reactietijd en intensiteit een stuk subtieler is.

[ Voor 25% gewijzigd door mrwolf op 11-02-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrwolf schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:21:
Net verhaal mrwolf, thanks.

Wat me opviel bij single color filmpje is dat de kleuren van het ambilight systeem donkerder zijn dan wat er op beeld zichtbaar is. Verder vind ik de licht verspreiding netjes, ik ga de hele mikmak bestellen ;)

Hopelijk kom ik wel door de douane heen :P

edit:
mrwolf, welke shipping method heb jij gekozen ?

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 11-02-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mrwolf schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:58:
De video vertekent wat, maar er is inderdaad wat vertraging bij snel wisselende kleuren. Dat vind ik niet erg, want het effect werkt voor mij het best als het subtiel is, en dus niet bij iedere kleurwisseling meeschiet.

Overigens zijn alle video's op 1 na gemaakt met de settings op 'slow', wat dus al betekent dat de reactietijd en intensiteit een stuk subtieler is.
Duidelijk. Het kan dus misschien nog wat reactiever, da's dik in orde. Wil je misschien ook wat media delen waarbij je de achterzijde/zijkant van je scherm laat zien? De eerste reactie onder je review geeft een amBX als vergelijkbaar alternatief maar de lichtopbrengst van de Philips amBX sets is aanmerkelijk lager, niet te vergelijken met wat jij nu uit de led's tevoorschijn haalt. De MadCatz amBX zijn veel feller maar als deze te dicht bij de achterwand geplaatst zijn gaat dit ten koste van de kleurechtheid. Ik wil zeker een soortgelijke setup gaan plaatsen zoals jij deze nu gemaakt hebt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:14:
[...]

Net verhaal mrwolf, thanks.

Wat me opviel bij single color filmpje is dat de kleuren van het ambilight systeem donkerder zijn dan wat er op beeld zichtbaar is. Verder vind ik de licht verspreiding netjes, ik ga de hele mikmak bestellen ;)

Hopelijk kom ik wel door de douane heen :P

edit:
mrwolf, welke shipping method heb jij gekozen ?
De kleur-matching is niet 100% correct, maar bij een gewoon beeld (film/serie) zie je hier niets van. Soms wel wat paarsig, maar absoluut niet storend. Ik heb voor de goedkoopste shipping method gekozen, die was al duur zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik denk dat ik de gok ga nemen om een andere LED strip te kopen en dan in nederland. Dit scheelt gewoon aanzienlijk veel geld. Als ik dit ga doen komt dit besluit wss na dinsdag. Dan ga ik het ook bestellen en deel ik uiteraard mijn ervaringen hier dmv video's, foto's.

Namelijk 1m RGB LED Strip SMD 5050 met 60 LEDs per meter kost bij een standaard webshop 19,45. Dan zit er een LED op iedere 1,67 cm, Dat is pas dichtheid :p. Dit zijn wel 12v LEDs dus hoop niet dat het lijk alsof er een gekleurde bouwlamp achter mn tv geplakt is. De zelfde strip maar dan 30 LEDs per meter kosten 11,95 dat is op iedere 3,34 cm een LED.

Ook de arduino uno is te bestellen in nederland evenals een dc female adapter.

Wat ik kan vinden op internet is dat de SMD LEDs werken voor ambilight dit weet ik niet met volle zekerheid en daarom wacht ik nog even met mijn bestelling. Als ik weet wat ik doe horen jullie het uiteraard!

Bron:

LEDs
http://www.signleds.nl/in...=page&group_id=40&lang=NL

Arduino
http://iprototype.nl/products/arduino/

Edit:

Damn ben er achter dat deze strips maar èèn kleur aan kunnen nemen. Je kan deze strips wel gebruiken maar dan moet je ze in stukken knippen en verspreiden zo kan je wel verschillende kleuren krijgen aan een kant. Hmm dat wordt dus zoeken naar een andere LED strip die dit wel kan.

[ Voor 13% gewijzigd door ndonkersloot op 12-02-2012 12:06 . Reden: Spelfouten, Info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Die LED strip heb ik besteld bij bestlightning.com, dat moet de goede zijn. Een andere zou ik niet zo snel doen.

En hier, ik zal je een euro besparen op je Arduino:

http://www.antratek.nl/Arduino.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Welke LED strip heb jij dan gekocht? De LED strip die mrwolf heeft of de ene waar ik naar link. Damn waarom is die LED strip gewoon niet te koop in nederland :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Tiwazz schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:35:
Welke LED strip heb jij dan gekocht? De LED strip die mrwolf heeft of de ene waar ik naar link. Damn waarom is die LED strip gewoon niet te koop in nederland :p.
Ja, ik weet het ook niet.

Ik heb deze gekocht: http://www.bestlightingbu...gital-rgb-led-pixels.html

Heeft in ieder geval dezelfde aansturingschips als die bij adalight. Maar deze is 50 LEDs en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
baviaan schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:08:
[...]

Die LED strip heb ik besteld bij bestlightning.com, dat moet de goede zijn. Een andere zou ik niet zo snel doen.

En hier, ik zal je een euro besparen op je Arduino:

http://www.antratek.nl/Arduino.html
Thanks voor de info, scheelt wel meer als een paar euro als je mij vraagt. Geen inklaringskosten zoals mrwolf meegemaakt heeft, nou ja misschien op die led string.

Leds zouden nog goedkoper kunnen , weet echter niet welk IC type er gebruikt is. http://www.dealextreme.co...0-led-string-light-111682

Dat Paintpack ziet er ook wel aardig uit echter denk ik dat met de hier besproken oplossing je goedkoper en flexibeler bent.

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 12-02-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

schumi2004 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:13:
[...]
Leds zouden nog goedkoper kunnen , weet echter niet welk IC type er gebruikt is. http://www.dealextreme.co...0-led-string-light-111682
Ja, die had ik ook gezien maar ik durfde het wegens het ontbreken van de IC info niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
baviaan schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:30:
[...]

Ja, die had ik ook gezien maar ik durfde het wegens het ontbreken van de IC info niet aan...
Zit de forum berichten door te nemen en het lijkt erop dat er een LPD6803 chip opzit ipv de WS2801.
http://club.dealextreme.c...orums.dx/threadid.1088865

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
We moeten dus digitaal adreseerbare LEDs hebben met 24 Bits kleuren. Als je hierop gaat zoeken kom je echter alleen uit bij adafruit als goedkoopste. Heb ook andere sites gehad maaar die waren alle duurder. Wat ook kan is een normale R G B LED strip kopen deze in stukken knippen en plaatsen op de tv op die manier krijg je toch verschillende "delen" van kleur. Maar als je deze weg gaat behandelen heb je weer LED controllers nodig die je aansluit op de arduino controller. Niet ideaal dus.

Mijn winkel mandje met de benodigde dingen en goedkoopste verzendsmethode komt uit op 91 á 94 euro. Ik weet dat dit niet duur is voor wat het kan maar ik vind het zelf toch redelijk wat geld.

Hmpf lastig lastig.

Zou dit Dezelfde zijn? Is namelijk wel goedkoop en geen verzendskosten.

http://www.aliexpress.com...DHL-FREE-wholesalers.html

[ Voor 14% gewijzigd door ndonkersloot op 12-02-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Tiwazz schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:25:
Zou dit Dezelfde zijn? Is namelijk wel goedkoop en geen verzendskosten.

http://www.aliexpress.com...DHL-FREE-wholesalers.html
Het is in ieder geval dezelfde IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hm intressant ik zal contact proberen op te nemen met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ja, als je de gegevens vergelijkt met die op de site van Adafruit dan zijn ze hetzelfde. Zelfde mA, zelfde IC, zelfde bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Inderdaad ik heb ze ook vergleken. Maar ik weet niet of ik de site kan vertrouwen want volgens mij is het een soort marktplaats stel dat ze wat anders sturen. Damn ik ben lastig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:13:
Inderdaad ik heb ze ook vergleken. Maar ik weet niet of ik de site kan vertrouwen want volgens mij is het een soort marktplaats stel dat ze wat anders sturen. Damn ik ben lastig :p
Al eerder genoemd hier is deze site, scheelt 3 dollar.

http://www.bestlightingbu...gital-rgb-led-pixels.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=466

Een nederlandse webshop. Verzendskosten 5 euro levertijd 2 dagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ja zeg, zo is het wel heel gemakkelijk. Geen eventuele douane-ellende ook. Ik ga mijn order maar eens proberen te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hij is niet de goedkoopste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Nou ja, als je nog 30 euro mag aftikken aan de douane wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
En buiten de douane om zijn de amerikaanse verzendskosten $9,- dat is de goedkoopste methode hierbij heb je geen enkele vorm van tracking en voor mij voelt het dan toch enigzinds onveilig een verzends kosten met tracking is al snel de helft van de totale order prijs.

Hier wordt het gewoon verzonden met PostNL met track&trace, het kvk nummer is gevestigd in Breda daar kom ik dagelijks dus heb een mail gestuurt of ik het niet kan afhalen.

Buiten dit alles is het ook makkelijker want nu haal ik gewoon 1 strip van 25 LEDs ipv 2. Kijk ik of het mooi egaal is zoniet haal ik een tweede zonder al te veel extra te betalen. Vanuit Amerika doe je dat niet aangezien je dan elle lang moet wachten en je veel verzends/douane kosten moet betalen.

Het enigste wat hij niet in zijn shop heeft is een 5V 2A power adapter maarja die zijn ook niet duur en misschien heb je die nog wel liggen.

Nou vind ik zelf dat ik wel aan het mierenneuken ben heletijd hoor hier goedkoper daar goedkoper dit dat -.-. Maargoed hoogst waarschijnlijk heb ik deze week dus de artikelen binnen want hij heeft alles op voorraad en dan kan ik? Volgende week? Een filmpje online hebben staan hoe het eruit ziet 25 LEDS met een 40" TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Volgens mij heb je voor 25 LED's geen 2A adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:03:
En buiten de douane om zijn de amerikaanse verzendskosten $9,- dat is de goedkoopste methode hierbij heb je geen enkele vorm van tracking en voor mij voelt het dan toch enigzinds onveilig een verzends kosten met tracking is al snel de helft van de totale order prijs.

Hier wordt het gewoon verzonden met PostNL met track&trace, het kvk nummer is gevestigd in Breda daar kom ik dagelijks dus heb een mail gestuurt of ik het niet kan afhalen.

Buiten dit alles is het ook makkelijker want nu haal ik gewoon 1 strip van 25 LEDs ipv 2. Kijk ik of het mooi egaal is zoniet haal ik een tweede zonder al te veel extra te betalen. Vanuit Amerika doe je dat niet aangezien je dan elle lang moet wachten en je veel verzends/douane kosten moet betalen.

Het enigste wat hij niet in zijn shop heeft is een 5V 2A power adapter maarja die zijn ook niet duur en misschien heb je die nog wel liggen.

Nou vind ik zelf dat ik wel aan het mierenneuken ben heletijd hoor hier goedkoper daar goedkoper dit dat -.-. Maargoed hoogst waarschijnlijk heb ik deze week dus de artikelen binnen want hij heeft alles op voorraad en dan kan ik? Volgende week? Een filmpje online hebben staan hoe het eruit ziet 25 LEDS met een 40" TV.
Het gaat niet echt om het goedkoopste maar de hoofdprijs betalen doe ik ook niet. Net als je voorbeeld een extra strip te bestellen, dat kan nog wel eens in de papieren gaan lopen dan.

Breda kom ik zelf ook geregeld, ben benieuwd of ophalen mogelijk is. Ik zelf ga denk toch voor 2 strips aangezien de afstand tussen de leds met 25 al snel op 10cm komt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Nee precies, ik bedoel ook niet dat jij aant mierenneuken bent ofzo :p. Ik voel mezelf alleen zo'n zeur :p.

Ik heb contact gehad met de man hij heeft al gereageerd super snel dus. Deze beste man werkt in Breda Avans op de lovensdijklaan bij acedemie CMD. Je kan het gewoon afhalen als je een coupon invult worden er geen verzendskosten in rekening gebracht. Ik zou gewoon even een email sturen naar deze man als je het wilt afhalen want dit is gewoon mogelijk!

Ja dat denk ik ook maar wie zal het zeggen de afstand is dan 7cm de LED. Ik probeer het gewoon uit een extra LED strip is zo bijgekocht en aangezien ik toch dagelijks in Breda ben kost het me niks extra's!

Wie had dat verwacht dat het gewoon in Nederland te koop is zonder moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zag het volgende bij de specificaties staan; "Compared to our other 20mm LED dots, these are diffused 8mm LEDs so they are not as bright but they color mix a little nicer".
Dus deze zijn kleurrijker en de andere intenser?

Kan bij deze shop het complete pakket aangekocht worden of moeten er elders nog andere zaken aangeschaft worden om het werkend te kunnen krijgen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:46:
[...]

Ik zag het volgende bij de specificaties staan; "Compared to our other 20mm LED dots, these are diffused 8mm LEDs so they are not as bright but they color mix a little nicer".
Dus deze zijn kleurrijker en de andere intenser?

Kan bij deze shop het complete pakket aangekocht worden of moeten er elders nog andere zaken aangeschaft worden om het werkend te kunnen krijgen?
Ik heb even de verschillende details van de aangeboden leds die hier gepost zijn erbij gepakt en het lijkt erop dat de tekst van Floris.cc 1 op 1 over genomen is van Adafruit.

http://www.adafruit.com/products/322

[ Voor 198% gewijzigd door schumi2004 op 13-02-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Als je op adafruit kijkt bij "distributors" staat floris.cc er bij als verkoper in nederland. Adafruit maakt de LEDs zeg maar. Ik heb nog een mail gestuurd met de vraag ofdat het exact dezelfde LEDs zijn. Als dit het geval is plaats ik vandaag de bestelling en heb ik ze deze week zeker in huis.

Dan zal ook snel een video volgen voor als jullie nog twijfelen waar te kopen en hoeveel. Ik bestel namelijk eerst èèn sliert van 25 LEDs.

Edit:

Heb zojuist reactie gehad en het is betreft dezelfde LEDs hij koopt ze in bij adafruit :). Ik weet genoeg ik ga mijn bestelling plaatsen. Ik kan ze morgen ophalen tot 14:00 dit doe ik dan ook uiteraard. Ik heb geen idee hoeveel werk het is om alles aan te sluiten maar verwacht deze week maar foto's en video's online.

Edit 2:

Zo het is rond ik haal de spullen morgen om 13:15 op en ga alles 's avonds aansluiten. Ik hou jullie op de hoogte hoe het me verloopt.

[ Voor 35% gewijzigd door ndonkersloot op 13-02-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
potverdorie zeg, als ik had geweten dat je de goede LED's gewoon in NL kunt kopen, grrrr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrwolf schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:46:
potverdorie zeg, als ik had geweten dat je de goede LED's gewoon in NL kunt kopen, grrrr....
Ja inderdaad ;)

Hij heb alles liggen , enige waar ik even voor door mijn rommel kist moet gaan is een adapter.
Even een datum prikken wanneer ik het kan ophalen. en anders maar 5 euro voor bezorgen.

Arduino Uno R3 plus 2 led strings maakt het samen 98 euro (103 incl bezorgen) niet slecht moet ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@schumi, wat heb je nu precies besteld (zonder AC dan) en is dat voldoende om het werkend te krijgen of moet je elders nog meer materiaal bestellen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:06:
@schumi, wat heb je nu precies besteld (zonder AC dan) en is dat voldoende om het werkend te krijgen of moet je elders nog meer materiaal bestellen?
1x http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=485
2x http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=466

Ergens in mijn schuur heb ik nog wel een adapter en usb kabels heb ik in overvloed. De rest soldeer, en stekkertjes heb ik ook nog wel ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb een LED strip besteld de Arduino R3 controller en een Female DC power adapter.

Wat er dan nog ontbreekt is een 5V adapter als je twee LEDs strings hebt moet dit ongv. 2A zijn. Kabels om alles aant bord te bevestigen wellicht heb je nog een UTP kabel liggen dan kan je de aders hiervan ook gebruiken. En een USB A - B kabel om het aan je computer aan te sluiten.

Dit alle zijn dingen die je meestal wel heb liggen daarom heb ik ze ook niet mee besteld. Ik heb morgen alles in huis dus ben benieuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:13:
Ik heb een LED strip besteld de Arduino R3 controller en een Female DC power adapter.

Wat er dan nog ontbreekt is een 5V adapter als je twee LEDs strings hebt moet dit ongv. 2A zijn. Kabels om alles aant bord te bevestigen wellicht heb je nog een UTP kabel liggen dan kan je de aders hiervan ook gebruiken. En een USB A - B kabel om het aan je computer aan te sluiten.

Dit alle zijn dingen die je meestal wel heb liggen daarom heb ik ze ook niet mee besteld. Ik heb morgen alles in huis dus ben benieuwt
Waar heb je die female adapter voor besteld, zit er toch al 1 onboard?

@hardware-lover, ik moet het nog bestellen. Kijk eerst even wat handigste uitkomt voor me.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 13-02-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

schumi2004 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:15:
[...]

Waar heb je die female adapter voor besteld, zit er toch al 1 onboard?
Er moet/mag er een aan de LED string...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
@ mr.wolf,

Wat jij gemaakt hebt zou ook met een led strip moeten werken? Heb namelijk al een maar meter strips in huis (en al achter de tv hangen).
Hoe bevestig je die string aan het bord? zou dat met een strip hetzelfde werken?

Edit: heb je link naar je Tweakblog gemist. Ga deze eerst even doorlezen.

Zou het ook mogelijk zijn om dit alles door je htpc van stroom te voorzien?

[ Voor 25% gewijzigd door Eoghlear op 13-02-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@eoghlaar

Werkt dat? Je moet toch een digitaal adreseerbare LEDs hebben wil je ze afzonderlijk aansturen? Een normale RGB LED strip kleurt geheel als 1 kleur en niet afzonderlijk. Of je moet ze in stukken delen zodat de bovenkant uit bijv 4 zones bestaat dan kan je de 4 zones afzonderlijk kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
voor zij die interesse hebben, ik heb niet zo lang gelede zelf een ambilight projectje gedaan compleet met custom software (open source). ==> http://www.beeles-place.be/?p=117

Ik ben er zelf nog wat verbeteringen aan het insteken voor versie 2.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Tiwazz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:14:
@eoghlaar

Werkt dat? Je moet toch een digitaal adreseerbare LEDs hebben wil je ze afzonderlijk aansturen? Een normale RGB LED strip kleurt geheel als 1 kleur en niet afzonderlijk. Of je moet ze in stukken delen zodat de bovenkant uit bijv 4 zones bestaat dan kan je de 4 zones afzonderlijk kleuren.
Misschien niet heel duidelijk hoe ik het hier vertel maar heb drie stripjes (op maat geknipt). Aan beide zijkanten en een boven. Onder heb ik (nog) niet. Deze zaten aan een light control set van LEMF/Ledmaniak. Deze doet gaat echter niet meer in software control mode en is dus waardeloos geworden. Heb van hem ook niets meer vernomen wat er eventueel kapot is.
Wil dus met de strips verder, zitten er al en heb nog een reserve metertje liggen. Deze zijn dus per strip apart aan te sturen.
De vraag is, gaat het met deze arduino? En hoe?

image (imageshack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:14:
@eoghlaar

Zones heb ik ook over gelezen en was eigenlijk van mening dat de Uno R3 niet geschikt zou zijn met name vanwege de maar 6 I/O pins met PWM output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
schumi2004 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:50:
[...]

Zones heb ik ook over gelezen en was eigenlijk van mening dat de Uno R3 niet geschikt zou zijn met name vanwege de maar 6 I/O pins met PWM output.
Het zal iid niet zo gedetailleerd qua kleur zijn als met de led string. Maar je zou toch wel 3 of 4 strips aan moeten kunnen sturen? Met de rev3?

Kan dan later nog altijd beslissen om er bijv. een led string aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Weet iemand wat de ideale afstand tussen je leds en de achterwand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
De adafruit site hanteerd een afstand van 5CM de LED. Ik heb helaas geen geodriehoek of iets bij de hand maar anders kan je het ook zelf berekenen.

Bij mij een 160CM die bekleed moet worden zou de afstand 7CM de LED zijn de LEDs spreiden licht 120 graden uit. Als ik dus op een vel papier een hoek van 120 graden teken en vanaf het begin punt 7CM verder weer een hoek van 120 graden teken kun je zien of het compleet dekkend is. Ik heb dit nog niet gedaan dus ben benieuwd of het dekt.

Edit:
Ik heb het even ruw getekend op mijn iPad een circel en daar van 1/3de de zijkant van een ID kaart als afstand (7,5cm) en daar exact dezelfde hoek als de eerste. Dan overlapt de hoek de andere flink. Als mijn theorie klopt zou dus een afstand van 7cm er voor moeten zorgen dat het een egaal vlak met kleur is. En zou je dus volgens mijn theorie voor een 40" TV voldoende hebben aan 1 strip. Vanavond kan ik het hopelijk in de praktijk testen.

Heb alleen thuis geen 5V adapter die 1,5A levert -.-. Heb een 4,5V 1A adapter liggen zou dit tijdelijk werken en geen schade aanbrengen?

[ Voor 37% gewijzigd door ndonkersloot op 14-02-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Tiwazz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:32:
De adafruit site hanteerd een afstand van 5CM de LED. Ik heb helaas geen geodriehoek of iets bij de hand maar anders kan je het ook zelf berekenen.

Bij mij een 160CM die bekleed moet worden zou de afstand 7CM de LED zijn de LEDs spreiden licht 120 graden uit. Als ik dus op een vel papier een hoek van 120 graden teken en vanaf het begin punt 7CM verder weer een hoek van 120 graden teken kun je zien of het compleet dekkend is. Ik heb dit nog niet gedaan dus ben benieuwd of het dekt.
Ja, dat snap ik wel, maar ik bedoel meer de afstand van de wand tot de led, zonder dat je van die lichtvlekken krijgt waar de led zich bevindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
De ideale afstand van de wand met deze leds was ongv. 15cm of minder.

Wellicht kan mrwolf zijn wand - LED afstand meten? Bij mij is het 13cm dus hopelijk kan ik vanavond zeggen dat er geen lichtplekken zijn maar het mooi egaal is.

Edit:

Artikelen zijn binnen ziet er goed uit. Op de verpakkingen zitten ook stikkertjes van adafruit dus ze komen echt van adafruit af :). Nu nog hopen dat een vriend een juiste 5V adapter heeft :P.

Afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2mo1935.jpg

[ Voor 92% gewijzigd door ndonkersloot op 14-02-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Tiwazz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:03:
De ideale afstand van de wand met deze leds was ongv. 15cm of minder.

Wellicht kan mrwolf zijn wand - LED afstand meten? Bij mij is het 13cm dus hopelijk kan ik vanavond zeggen dat er geen lichtplekken zijn maar het mooi egaal is.
De afstand is ongeveer 20-25 cm tegen een wand met structuurwerf die off-white is. Nog best een afstand dus, maar wat mij betreft prima. Je kunt altijd nog met de brightness-instellingen in de boblight plugin spelen om een voor jou ideaal effect te krijgen, het blijft een kwestie van smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dat is inderdaad nog een redelijke afstand. Gelukkig kan je de birghtness aanpassen want met mijn 13cm afstand zit ik wel dicht op de muur.

thanks voor je reactie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik zit op 8cm, ik hoop maar dat dat goed gaat.Het nadeel van je tv aan de muur hangen.
Pagina: 1 ... 22 ... 63 Laatste