DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 21 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

for example i have fixed now issue with software/hardware vertex and improved performance on a colour grab procedure
http://qnapclub.pl/qnas/e...NET_v3_Beta__Win7Aero.zip

so i'll keep informe you guys when i'll finish software and then i'll release sources to anyone
i want to see how DIY project is growing

br

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:27:
@Armageddon_2k
yes ofcourse I can send the sources, but please remind me with this at end of the month
I will finish this app, by adding support for Dynamic channels!! and fix DX10,11 capturing
also I will include OpenGL and GDI capturing
finally there will be also additional software for controlling aggressive attack from DirectInput
Ah, well in that case, i think i can manage to wait for a few days :P
Dynamic channels is the one thing, no application supports at this moment. So if you manage that, you will be my hero :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 16:32
Vraagje over boblight, Ik heb een nieuwe ledstrip, alleen die heeft iets meer groen dan de andere, kan ik in boblight de kleur van 1 lamp aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheazers
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 21:24
Iemand al ervaring met deze hardware: http://www.livelightproject.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Het ziet er wel goed uit moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Ziet er zeker goed uit. Ben alleen niet zo'n fan van die "spin" van draden achter je tv. Lijkt me helemaal niet handig. Allemaal stukken USB kabel die je weg moet werken.

Ben nu zelf bezig met een DMX strip van 48cm die elke 3 leds een eigen kleur kan geven. Achter een 40" tv komt dat uit op ongeveer 60 ledgroepjes en in totaal 180 leds! Deze worden dan aangestuurd met Send The Light van vandeGerrit ;)

Heb het PCB ontwerp zo goed als af. Nog wat finetunen en dan deze week bestellen.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Dp, wat voor ledjes heb je gebruikt in dit systeempje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tmPjctYxqdC0cAwKSCHCb1j3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Dat zijn RGB 5050 Leds. Heb ze op eBay besteld.

Zojuist ook wat prototype pcb's besteld voor de volledige strips!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

DP Kunst schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:58:
Dat zijn RGB 5050 Leds. Heb ze op eBay besteld.

Zojuist ook wat prototype pcb's besteld voor de volledige strips!
Thx, heb er even 50 besteld. kost toch geen drol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_PinooO
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06-2024
@silkek65 Really like your software and hardware design!
Build it 1 year ago when I found your design on a different forum.. :)
Keep up the good work !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys,

Here is a snapshot of engine of new AmbiLED software.

This app is optimized to work faster then any previous epiLight with some new lightning modes and some new capture methods.

.NET.CopyFromScreen:
Afbeeldingslocatie: http://qnapclub.pl/qnas/AmbiLED/software/AmbiLED/20110903/AmbiLEDd_scNET.png

GDI.BitBlt:
Afbeeldingslocatie: http://qnapclub.pl/qnas/AmbiLED/software/AmbiLED/20110903/AmbiLEDd_GDIBitBlt.png

Direct3D BackBuffer Hooking:
Afbeeldingslocatie: http://qnapclub.pl/qnas/AmbiLED/software/AmbiLED/20110903/AmbiLEDd_D3D9BF.png

It also support for Mirror Driver, but I didn't make a screen shot of this how it works.

Anyway this is BETA, so you can mail me with any errors you have.

NOTE: If you would like to use Direct3D 9 BackBuffer Hooking (thanks to Justin S.) method, then please enter process name of the app you want to hook. If it is a MPC-HC, please follow this guide:

0] Start AmbiLEDd.NET v3 and make sure you have selected [ON]:
- Direct3D 9 BackBuffer
- Trigger Run <- Process.Name
- Register GAC
and in a field there is "mpc-hc"

1] Start application from Administrator account
on Windows 7 with Aero ENABLED!

2] Start Media Player Classic – Homecinema
(must be mpc-hc.exe), build number: 1.2.1008.0
(!! newest version of MPC is not supported !!) - not sure :)

3] MAKE SURE you have Output in options of MPC-HC
set to “EVR Custom Pres.” and “Direct3D Fullscreen
is selected.

4] AmbiLEDd.NET v3 should report in a text area
something like that (important is line with “End”
which means that software is ready):
?:DXHookD3D9: Hook: End
?:DXHookD3D9: Hook: Device created
?:DXHookD3D9: Hook: Before device creation
?:DXHookD3D9: Hook: Begin
?:64-bit Process: False
?:DLL Injection succeeded

5] Now just load some HQ movie to MPC-HC
and Have fun with FAST SPEED capture software!

(WinAmp Milkdrop, Starcraft II with Windowed mode, and many more can be hooked while it is already run...)

You can download BETA here: http://qnapclub.pl/qnas/AmbiLED/software/AmbiLED/20110903/

Please remember, that AmbiLEDd is a client of AmbiLED - so you need to run both applications!

Source code, will be published for anyone soon ...

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_PinooO
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06-2024
@silek65

Great work on the latest beta !! Works like a charm.... :)

I am also using a DMX system in my house for led strip's. Is there a possibility that you can implement the openDMX protocol in your system ?

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 15:53
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:58:
Hi guys,

This app is optimized to work faster then any previous epiLight with some new lightning modes and some new capture methods.

.NET.CopyFromScreen:
[afbeelding]

GDI.BitBlt:
[afbeelding]

Direct3D BackBuffer Hooking:
[afbeelding]

It also support for Mirror Driver, but I didn't make a screen shot of this how it works.

Anyway this is BETA, so you can mail me with any errors you have.

NOTE: If you would like to use Direct3D 9 BackBuffer Hooking (thanks to Justin S.) method, then please enter process name of the app you want to hook. If it is a MPC-HC, please follow this guide:

0] Start AmbiLEDd.NET v3 and make sure you have selected [ON]:
- Direct3D 9 BackBuffer
- Trigger Run <- Process.Name
- Register GAC
and in a field there is "mpc-hc"

1] Start application from Administrator account
on Windows 7 with Aero ENABLED!

2] Start Media Player Classic – Homecinema
(must be mpc-hc.exe), build number: 1.2.1008.0
(!! newest version of MPC is not supported !!) - not sure :)

3] MAKE SURE you have Output in options of MPC-HC
set to “EVR Custom Pres.” and “Direct3D Fullscreen
is selected.

4] AmbiLEDd.NET v3 should report in a text area
something like that (important is line with “End”
which means that software is ready):
?:DXHookD3D9: Hook: End
?:DXHookD3D9: Hook: Device created
?:DXHookD3D9: Hook: Before device creation
?:DXHookD3D9: Hook: Begin
?:64-bit Process: False
?:DLL Injection succeeded

5] Now just load some HQ movie to MPC-HC
and Have fun with FAST SPEED capture software!

(WinAmp Milkdrop, Starcraft II with Windowed mode, and many more can be hooked while it is already run...)

You can download BETA here: http://qnapclub.pl/qnas/AmbiLED/software/AmbiLED/20110903/

Please remember, that AmbiLEDd is a client of AmbiLED - so you need to run both applications!

Source code, will be published for anyone soon ...

Enjoy!
Can you show sample video of working setup? ;)
And what hardware do you use... software looks realy smooth _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:58:
Hi guys,

..
Works great, currently using AtmoWin with custom atmolight set (200 possible channels using LPD8806 strips) which has it's limits so this will be a perfect replacement.
Any change of adding AtmoLight protocol support _/-\o_ ?
Can also help with that once the source is posted since I do some C# programming in my spare time.

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
@Silek65

When I use your program AmbiLEDd.exe and start wmplayer.exe i'm getting a framework error and the program hangs.

When i uncheck Trigger Run and enable ambiled manualy I get the same problem.

Greetings Brutus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Onderaan een paar demo's van een ambilight project waar ik met een vriend mee bezig ben.
Op dit moment ondersteund het 256 kanalen waarbij elk ledje een apart kanaal is, de software werkt native in VLC/XBMC/Mediaportal met een zeer lage cpu load (0-2% @ Q8400 met Mediaportal).
Het enige wat nu nog resteert is de verdere afwerking aan de software, ook zal de uiteindelijke versie met gemak > 512 kanalen kunnen ondersteunen maar 160 kanalen is al genoeg om een 55inch tv volledig te bedekken.

/* Geluid is een beetje beroerd maar komt omdat dit is opgenomen met een Pentax K-5 >:) */

Smart Lights - Demo (GL)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=odYVcl9fTt0]

Smart Lights - Demo (Ribbons)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0QmGFFKVXzg]

Smart Lights - Demo (Kanye West - All Of The Lights)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zC1Of8T3sKI]

[ Voor 5% gewijzigd door RickDB op 04-10-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:01

RMX

Ziet er goed uit dit topic.

Is het eigenlijk mogelijk om een HDMI signaal af te vangen, en deze uit te lezen, en zo RGB's aansturen?
Ik heb namelijk een beamer, en geen PC/scart optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeft dit onderwerp nog?
Hallo, ik heb al een hele tijd terug wat gepost, maar het werkt nu op software aansturing.
Ik heb een kastje van LEMF, wat offline heel netjes werkt. MOOD-modus werkt perfekt.
Maar in software modus wou het niet werken.

Mediaplayer 1.2.1008.0 erop gezet met instellingen zoals eerder werd aangegeven in dit forum.
Alleen Lightcontrol van Henky in MonteCarlo Algorythm ipv Poroportioneel laat de leds knipperen.

Alle programma's al geprobeerd, de laatste (AmbiLEDd.NETv3 draait wel en op het scherm werkt
Preview ook, Show Debug/Diag werkt ook netjes, en hij stuurt het signaal naar de LEDs, door de findertool.
Bedankt voor deze goede software !!!

Mijn systeem Win XP pro Servicepack3. Videokaart GTX275 met Matrox-Tripehead (3 schermen totale resolutie 5040x1050) Eerst had ik 3 LEDstrips Links, REchts & TOP liep over alle 3 de monitoren, de TOP heb ik nu ingekort tot de lengte van alleen de middelste monitor, dat werkt nu.

Ik heb nu een hele week gespendeerd aan allerlei forumste lezen en van alles te proberen.

rFactor (full-screen race simulator werkt niet.
PowerDVD10 werkt ook niet.
Opera 11.51 (Browser) YouTube werkt alleen in de software, dan worden de LEDs niet aangestuurd, of is daar een plugin voor nodig ?

Mediaplayer 1.5.2.3456 WERKT !!! zelfs op een ander scherm (ik kan het venster verslepen over alle 3 de schermen & het werkt dan nog, ook op maximised werkt het)

Nu ga ik proberen een strip aan de onderkant vd monitor te monteren, kijken of dat ook wil werken.

Mvgr uncels.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Laatst online: 13-09 18:01
Dat knipperen van die kit van LEMF's Light Control (samenkopen.net actie) komt volgens mij doordat de software een ander protocol uitstuurt. Je kan met de afstandsbediening van je kitje het protocol veranderen.

Ik ben zelf ook nog bezig om goeie software van dat kitje te krijgen/maken. Bij mij is het probleem dat ik films met hardwareversnelling (ATI Radeon i.c.m. XBMC) af wil spelen en er nog geen geschikte software voor heb. Ben nu aan het kijken of het onder Linux makkelijker kan. Anders ga ik XBMC zelf wel modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Perceptor schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:36:
Dat knipperen van die kit van LEMF's Light Control (samenkopen.net actie) komt volgens mij doordat de software een ander protocol uitstuurt. Je kan met de afstandsbediening van je kitje het protocol veranderen.

Ik ben zelf ook nog bezig om goeie software van dat kitje te krijgen/maken. Bij mij is het probleem dat ik films met hardwareversnelling (ATI Radeon i.c.m. XBMC) af wil spelen en er nog geen geschikte software voor heb. Ben nu aan het kijken of het onder Linux makkelijker kan. Anders ga ik XBMC zelf wel modden.
Bij mij (ook een LEMF setje) gaat het prima onder XBMC. Wel even de aero-interface van windows uitzetten.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Welke software gebruik je?
En maakt XBMC dan wel gebruik van hardwareversnelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Perceptor schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:21:
Welke software gebruik je?
En maakt XBMC dan wel gebruik van hardwareversnelling?
boblight.
En ja, XBMC maakt gebruik van hardwareversnelling. Anders zou ik nooit fatsoenlijk HD-materiaal kunnen bekijken.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 14:03
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:39:
[...]

Hij is gemend. volgens mij hij het gemiddelde van alle kleuren op het scherm.
Dat hangt er vanaf welke ambilight tv dat je hebt.
Oude tv's hadden 2 lichtbalken aan elke zeide, daarna kwam 3 en 4 zijden, maar ze hebben nu ook al met vele kleine lampjes.
De balken moesten natuurlijk een soort van gemiddelde of modus nemen, maar veel kleintjes kunnen het naukeuriger.
Zie het plaatje op: Wikipedia: Ambilight

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Ik gebruik ook n LEMF's Light Control (samenkopen.net actie) met 4 kanalen icm boblight

Maar nu ik deze dingen zie met veel meer kanalen begint het toch wel te jeuken...
Mijn idee is om opaal acryl te gebruiken over de lengte van de muur (schuin dak).
Dus dan word het een vlak van 250x120cm dan een draagbalk en daaronder ook nog een stuk van 250x50cm tot aan mijn bureau plaat over de hele lengte van 250cm.
Misschien dat ik het onder mijn bureau dan door laat lopen.

Het mooiste zou zijn als ik meer dan 4 kanalen uit zou kunnen sturen, het punt is alleen dat ik niet handig ben met assembler programmeren enzo en ik alleen normale (niet digitale) ledstrips heb.

Wat raden jullie mij aan om te gebruiken als ik meer dan 4 kanelen wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:53
Ik ben momenteel bezig met een (zeer) uitgebreide V2 versie, waar inderdaad >40 kanalen in zitten die de omgeving kunnen meenemen(draadloos en bedraad) en met een nette afstandsbediening voor standalone.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 4e balk onderaan het scherm doet nu ook netjes mee met de rest, zolang ik mediaplayer gebruik voor dvds, avi, mp4 etc.

Ik ben nu XMBC aan het testen, waar veel mensen lovend over schrijven..(voorheen gebruikte ik altijd powerdvd)
LEMD kastje werkt voortreffelijk nu, maar waar nu het probleem gezeten heeft ??
Eerst s ff achterover een filmpje kijken voor ik verder ga experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Gwannoes schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:10:
[...]
Bij mij (ook een LEMF setje) gaat het prima onder XBMC. Wel even de aero-interface van windows uitzetten.
Tnx! Blijkbaar moest ik daarnaast de optie "use a fullscreen window rather than a fullscreen" aanzetten in XBMC, toen ik dat nog niet gedaan had werden m'n LED-strips donker als XBMC fullscreen startte. Boblight werkt nu perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Mooi om te horen dat het nog steeds goed werkt :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
LED-Maniak schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:17:
Mooi om te horen dat het nog steeds goed werkt :)
Bij mij werkt het ook top!
Maar je werkt dus aan een versie 2, is dat iets wat we mogelijk binnen een halfjaar kunnen verwachten of is het een langer project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat ligt een beetje aan de input wat mensen graag willen zien. Er is vanalles mogelijk, maar moet wel passen qua spec/prijs van wat iemand wil :) 'k heb hier al een topic over lopen op samenkopen.net.

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 11-10-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Zou je misschien kunnen vertellen/linken waar dat topic staat?
Ik kan 'm nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Mogelijk deze: http://samenkopen.net/action_topic/21282/539486 ?
Die staat niet in het Animoforum, maar in het forum van de laatste Light Control actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 15:53
Perceptor schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:06:
Mogelijk deze: http://samenkopen.net/action_topic/21282/539486 ?
Die staat niet in het Animoforum, maar in het forum van de laatste Light Control actie.
Ben wel geïnterreseerd in een redelijk 'kant en klaar' setje,, paar dingetjes solderen enzo is te doen. Maar hele printjes klussen :X
Dus als de aktie online is LINKEN hiero :) deze staat bij m'n bookmarks en zal dan zeker een van de pakketen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Is het trouwens mogelijk om met 2 LEMF setjes 8kanelen te realiseren met boblight zonder al te veel te prutsen? (dus alleen de config aan te passen?
Ik heb namelijk 2 kastjes liggen...

Ik wil in mijn nieuwe kamer een lichtmuur maken op de schuine wand achter de tv, 250cm x 120cm en onder de balk 250cm x 50cm van opaal acrylaat.

Beetje dit idee:
http://en.barrisol.com/pr...lumcolor-realizations.htm (muur laatste plaatje rechtsonderin)

[ Voor 42% gewijzigd door Lennart_1337 op 12-10-2011 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Is het technisch mogelijk om een HDMI signaal uit te lezen, en daarmee LED's aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
RMX schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:35:
Is het technisch mogelijk om een HDMI signaal uit te lezen, en daarmee LED's aan te sturen?
Technisch gezien is dat zeker mogelijk, maar voor de normale DIY elektronica-er niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Ik heb er weinig verstand van, maar dat zou toch een ideale uitvinding zijn? In China ontwikkelen, en op de markt brengen. En zo mijn gehele huiskamer `ambilighten` ipv mijn computerscherm. Dus ook ledstrips achter, en onder de bank plakken voor een 360 graden ervaring!
Beetje Wishfull thinking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
DP Kunst schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:39:
[...]

Technisch gezien is dat zeker mogelijk, maar voor de normale DIY elektronica-er niet te doen...
...maar helaas wel met veel 'maar', 'mits' en 'tenzij'. HDCP is je grootste vijand. Zonder HDCP is het leven een stuk makkelijker om ambilight werkend te krijgen, met HDMI 1.1/1.2 kan een wat ervaren el'er aan de slag. Met HDCP echter niet. Zelfs als je de juiste IC's hebt welke dit ook ondersteunen(deze zijn ook verkrijgbaar). Dan zit je echter met het probleem dat het signaal op meerdere displays weergeven moet worden, athans, dat denkt de zender, en dat willen ze vaak niet.

Dan kan je wel zeggen "Dan laat ik het systeem op HDMI 1.2 draaien zonder HDCP". Helaas mis je dan features(resolutie, audio, etc) die latere HDMI versies wel hebben.

Enige wat ik zo zie dat realistisch zou zijn is ism. HDCP:
HDMI bron --> ambilight ontvanger --> omzetten naar analoog VGA --> in display
Maar dat gaat dan weer tegen de regels en afspraken van HDMI HDCP in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
@LED-Maniak: aangezien ik bezig ben met een tooltje om boblight en de Light Control kit aan/uit te zetten op basis van bijv. het starten van XBMC, uit sleep halen van pc etc. vroeg ik me af of er codes naar Light Control gestuurd kunnen worden om hem in de softwaremodus te zetten en met het juiste protocol.
Had ook al wat gepost op sk.net, maar doe het ook ff hier aangezien je misschien niet meer zo vaak in de topics van Light Control kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 17:10
Perceptor schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:16:
@LED-Maniak: aangezien ik bezig ben met een tooltje om boblight en de Light Control kit aan/uit te zetten op basis van bijv. het starten van XBMC, uit sleep halen van pc etc. vroeg ik me af of er codes naar Light Control gestuurd kunnen worden om hem in de softwaremodus te zetten en met het juiste protocol.
Had ook al wat gepost op sk.net, maar doe het ook ff hier aangezien je misschien niet meer zo vaak in de topics van Light Control kijkt.
Ik heb ooit eens het protocol gekregen voor de LCCmd en LCCfg tooltjes die ook in het SamenKopen topic terecht zijn gekomen. Hier staat het protocol beschreven:http://vps.vdweem.com/protocol.txt

Edit: Volgens mij was het wel zo dat als de kit in softwaremodus staat dat je deze codes niet meer kunt sturen. Dit weet ik alleen niet meer 100% zeker.

[ Voor 9% gewijzigd door SavageNL op 26-10-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn ambilight-afgerond: arduino/boblight/xbmc-live. Aan/uit schakelbaar via mn Harmony AB. Supervet, helemaal blij mee :).

Wat ik me afvroeg, misschien heeft iemand daar wel eens over nagedacht, is of het mogelijk is om met boblight een kleurenverloop te maken los van TV-beelden. Zodat hij op een in te stellen snelheid langzaam van kleur verandert, nog mooier als je de 4 (in mijn geval) kanalen invidueel kan laten veranderen, of 2-aan-2.

En als je dan weer een stapje verder denkt zou je programmeerbare scenes kunnen maken, een soort visualizers: onweer, zonsondergang enz.

Is iemand hier wel eens bezig mee geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:03
Ik ben hier een paar uur geleden weer even mee aan de slag gegaan. Programma voor Arduino geschreven, werkte meteen goed met boblightd en boblight-getpixel. Maar ik kwam er meteen weer achter waarom ik dit niet echt goed vond werken, mijn Arduino heeft hetzelfde probleem als de Light Control kit die ik van samenkopen heb gehaald destijds.

Zelfs op een zwarte achtergrond, 'flitst' de ledstrip af en toe een klein beetje wit. Zit geen patroon achter, lijkt totaal random te zijn. Erg vervelend als ik een film probeer te kijken en de 'ambilight' bij donkere scenes constant aan het flitsen is. Nu mijn Arduino precies hetzelfde probleem toont, weet ik zeker dat het een software probleem is. Ik heb even rondgezocht, en het enige nuttige dat ik er over kon vinden was dit: http://www.3d-zone.org/blog/2011/03/atmolight-xbmc-ubuntu/

Onderaan de pagina:
If you experience random blinking/flashing of the rgb stripes and use an nvidia card make sure to disable flipping @ the nvidia-settings
Nu heb ik alleen een AMD/ATI kaart, maar heb hetzelfde probleem. Een soortgelijke setting kan ik niet vinden in de ATI settings, of het moet een totaal andere naam hebben.

Weet iemand wat ze hier bedoelen, of heeft iemand hier ervaring mee en weet al hoe dit opgelost kan worden? :)

edit: heb trouwens een HD5850 op Windows 7, aero fancy stuff staat allemaal uit. Helemaal aan het begin toen ik de kit net had, had ik dit probleem volgens mij niet, kan het me in ieder geval niet herinneren. Weet alleen niet meer wat voor kaart ik toen in mijn pc had zitten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Tower410 op 13-11-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 18:06
Na een hoop gezocht en gelezen te hebben zie ik dat er veel verschillende oplossingen (hardware en software) zijn om een ambilight te maken. Maar welke methode nou het beste, makkelijkst en goedkoopst is is mij niet helemaal duidelijk.

Ik heb een zelf gebouwde HTPC met een Atom moederbordje (Asus AT5ION-I) met XbmcLive (Ubuntu zonder grafische omgeving dus). Full HD content afspelen gaat zonder probleem, maar ik vraag me af of het veel CPU kracht kost om een DIY ambilight programma te draaien?

Omdat mijn moederbordje en cpu niet zo krachtig zijn is het noodzakelijk gebruik te maken van hardware rendering (VDPAU). Nu heb ik gelezen dat een aantal van de programma's, die gebruikt worden om kleuren uit de video stream te halen, niet om kunnen gaan met hardware rendering (VDPAU). Is dit nog steeds het geval of is de software inmiddels doorontwikkeld?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:04:
Ik heb zojuist mijn ambilight-afgerond: arduino/boblight/xbmc-live. Aan/uit schakelbaar via mn Harmony AB. Supervet, helemaal blij mee :).

Wat ik me afvroeg, misschien heeft iemand daar wel eens over nagedacht, is of het mogelijk is om met boblight een kleurenverloop te maken los van TV-beelden. Zodat hij op een in te stellen snelheid langzaam van kleur verandert, nog mooier als je de 4 (in mijn geval) kanalen invidueel kan laten veranderen, of 2-aan-2.

En als je dan weer een stapje verder denkt zou je programmeerbare scenes kunnen maken, een soort visualizers: onweer, zonsondergang enz.

Is iemand hier wel eens bezig mee geweest?
Ik ben inmiddels zelf even aan de slag gegaan en heb een Perl-scriptje geschreven dat met de boblight-daemon communiceert. Hij gaat random naar een volgende kleur en zorgt daarbij dat ie niet naar volledig wit of zwart gaat en tevens geen wit passeert (vind ik niet mooi), dus niet van rood naar groen maar wel naar paars of geel. Als parameter kun je de snelheid meegeven, kleiner dan 1 verandert ie zoa langzaam dat je t niet merkt. Leuk als sfeerverlichting.

Voor wie interesse heeft:
klik

En vooraf de telnet-module voor Perl beschikbaar stellen:
sudo perl -MCPAN -e 'install Net::Telnet'

Het kan vast slimmer/netter/beter geprogrammeerd worden, maar het werkt (in ieder geval voor mij).

Als iemand interesse heeft in een update: let me know. Ik ga hem nog eens aanpassen dat de zijdes individueel kunnen verkleuren.

Verwijderd

mvddonk schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:11:
Na een hoop gezocht en gelezen te hebben zie ik dat er veel verschillende oplossingen (hardware en software) zijn om een ambilight te maken. Maar welke methode nou het beste, makkelijkst en goedkoopst is is mij niet helemaal duidelijk.

Ik heb een zelf gebouwde HTPC met een Atom moederbordje (Asus AT5ION-I) met XbmcLive (Ubuntu zonder grafische omgeving dus). Full HD content afspelen gaat zonder probleem, maar ik vraag me af of het veel CPU kracht kost om een DIY ambilight programma te draaien?

Omdat mijn moederbordje en cpu niet zo krachtig zijn is het noodzakelijk gebruik te maken van hardware rendering (VDPAU). Nu heb ik gelezen dat een aantal van de programma's, die gebruikt worden om kleuren uit de video stream te halen, niet om kunnen gaan met hardware rendering (VDPAU). Is dit nog steeds het geval of is de software inmiddels doorontwikkeld?
M, ik heb een Asrock ion ht330. Draait ook op basis van hardwarematige decodering en boblight werkt tot nu toe overal (HD, divx, xbmc-menus, foto's).

Voor de hardware was ik iets van E25 kwijt voor een arduino mega en nog E15 aan electronica. Daarnaast een adapter en ledstrips, dat was het duurste, samen goed voor zo'n E100, vanwege de omtrek van mijn 55" TV.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Voor diegene die met OpenElec werken, het werkt nu bijna zo goed als out of the box met boblight.

Vandaag en gister met een iemand op het forum daar verschillende versies lopen testen. Hij heeft de boblight (credits naar Tweaker Bob01on1 en Memphiz) addon van het XBMC forum gebruikt en deze aangepast. Gisteravond heeft hij het voor elkaar gekregen. 2 zip files installeren, een reboot, een .conf inladen, nog een reboot en klaar!

Draait al zeer goed, nu alles nog een beetje finetunen. Werkt momenteel alleen met een ion 64 versie van xbmc, anders moet je hem zelf compilen. Zijn wel duidelijk testversies (OpenElec), waar ik ook achter kom, want icm Sabnzbd krijgt sab een beetje kuren. Dit zijn echter een paar bugs die met de stable versies dadelijk verholpen kunnen worden.

Nu zorgen dat er genoeg animo voor is zodat ze het gaan opnemen in de standaard OE build.

@LED-maniak, ik maak ook gebruik van een van je SK.net kits. Is het mogelijk om deze in te stellen dat hij altijd in software mode start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ik heb vroeger bobligth even links laten liggen vanwege het niet kunnen conffigen van meerdere kanalen.
Maar als ik het goed begrijp is dat nu wel mogelijk :)
Binnenkort toch maar eens gaan kijken of ik wat moois in elkaar kan gaan zetten dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00
Eoghlear schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:24:
Voor diegene die met OpenElec werken, het werkt nu bijna zo goed als out of the box met boblight.

Vandaag en gister met een iemand op het forum daar verschillende versies lopen testen. Hij heeft de boblight (credits naar Tweaker Bob01on1 en Memphiz) addon van het XBMC forum gebruikt en deze aangepast. Gisteravond heeft hij het voor elkaar gekregen. 2 zip files installeren, een reboot, een .conf inladen, nog een reboot en klaar!

Draait al zeer goed, nu alles nog een beetje finetunen. Werkt momenteel alleen met een ion 64 versie van xbmc, anders moet je hem zelf compilen. Zijn wel duidelijk testversies (OpenElec), waar ik ook achter kom, want icm Sabnzbd krijgt sab een beetje kuren. Dit zijn echter een paar bugs die met de stable versies dadelijk verholpen kunnen worden.

Nu zorgen dat er genoeg animo voor is zodat ze het gaan opnemen in de standaard OE build.

@LED-maniak, ik maak ook gebruik van een van je SK.net kits. Is het mogelijk om deze in te stellen dat hij altijd in software mode start?
Volgensmij is het al opgenomen in OE. Heb er namelijk zelf ook wel oren naar om een dergelijke setup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
schumi2004 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:18:
[...]

Volgensmij is het al opgenomen in OE. Heb er namelijk zelf ook wel oren naar om een dergelijke setup te maken.
Klopt, na een dag of twee hebben ze het standaard in OE opgenomen. Werkt nu helemaal makkelijk, 2 addons installeren, .conf aanmaken en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eoghlear schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:31:
[...]

Klopt, na een dag of twee hebben ze het standaard in OE opgenomen. Werkt nu helemaal makkelijk, 2 addons installeren, .conf aanmaken en alles werkt.
Nu nog de juiste tools tegen een zo laag mogelijke prijs ;)

Ga me morgen eens door deze thread heen worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDennis76
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:23
Interessant topic! Ik speel ook met het idee om mijn 40" LCD tv te voorzien van een Ambilight clone.
Ik zie na het lezen van dit topic echter door de bomen het bos niet meer, Moodlight, BobLight, Atmolight, Karatelight, Ambiled ..

Ik maak gebruik van een Acer Revo 3610 (Atom ION), Windows 7 64b en XBMC. Ik ben op zoek naar een DIY kit om zoiets als dit te realiseren:
http://www.rgb-styles.com/ibelight/
Waarbij dan minimaal 10 kaders van het scherm worden gesampled en waar vele kanalen/leds afzonderlijk van elkaar worden aangestuurd. Maar, de Atom ION chipset moet daar natuurlijk wel voldoende power voor hebben.

Zover ik heb begrepen wordt in het geval van de iBelight een digitale LED strip ingezet waarbij elke LED afzonderlijk van elkaar aan te sturen is. Wat het niet makkelijker maakt is dat er meerdere soorten LED strips beschikbaar zijn, gebaseerd op een HL1606 of LPD8806 chip.

Wie heeft hier al ervaring mee? Welke min of meer kant en klare hard- en software zou ik hiervoor nodig hebben? En met software bedoel ik zowel de software voor XBMC (bij voorkeur Windows) als ook de software voor een controller zoals de Arduino. Wat (eenvoudig) soldeer werk is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Eoghlear

Zou je misschien een toelichting kunnen geven over je gebruikte setup, apparatuur, leds, kanalen, montage etc?

Ik heb zelf een Zotac AD02 met OpenELEC en zou graag deze add-on in gebruik willen nemen echter is er enig twijfel wat nu het meest geschikt is en de eventuele minimale specs zouden moeten zijn voor het systeem.

Op OpenELEC sturen ze je naar deze leverancier: http://www.openelec.tv/fo...ing-for-your-home-theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Nadeel van de HL1606 is dat deze maar 5 bit is waardoor het dimmen over een langere periode schokkerig gaat. Ik zie dat de LPD8806 dit beter doet maar nog steeds is dit maar 7 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:51:
[...]

M, ik heb een Asrock ion ht330. Draait ook op basis van hardwarematige decodering en boblight werkt tot nu toe overal (HD, divx, xbmc-menus, foto's).

Voor de hardware was ik iets van E25 kwijt voor een arduino mega en nog E15 aan electronica. Daarnaast een adapter en ledstrips, dat was het duurste, samen goed voor zo'n E100, vanwege de omtrek van mijn 55" TV.
Ik heb eenzelfde opzet, en ben aan het kijken naar de starterkit op Adalight. Dat zijn echter geen ledstrips, maar losse leds. En voor een 42" TV is dat startpakket eigenlijk te weinig, dus ik ben ook wel geïnteresseerd in strips. Waar heb jij de strips vandaan, en welk type heb je gekocht? Zitten er nog voorwaarden aan bepaalde typen die je wel of niet moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:51:
[...]

Kun jij misschien een keer een foto maken van jouw setup? Wij hebben zelf sinds kort ook een 55" TV en ik ben best wel benieuwd hoe het licht eruit ziet op dit formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
zynex schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:04:
[...]

Kun jij misschien een keer een foto maken van jouw setup? Wij hebben zelf sinds kort ook een 55" TV en ik ben best wel benieuwd hoe het licht eruit ziet op dit formaat.
Ben ook wel benieuwd ja en misschien dat iemand kan uitleggen wat nu het verschil is tussen de Arduino mega en Uno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

schumi2004 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:09:
[...]
Ben ook wel benieuwd ja en misschien dat iemand kan uitleggen wat nu het verschil is tussen de Arduino mega en Uno?
Uno
Digital I/O Pins 14 (of which 6 provide PWM output)
Analog Input Pins 6

Mega
Digital I/O Pins 54 (of which 14 provide PWM output)
Analog Input Pins 16

Voornaamste verschil zit em in de IO.

[ Voor 4% gewijzigd door Armageddon_2k op 03-01-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
schumi2004 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:11:
@Eoghlear

Zou je misschien een toelichting kunnen geven over je gebruikte setup, apparatuur, leds, kanalen, montage etc?

Ik heb zelf een Zotac AD02 met OpenELEC en zou graag deze add-on in gebruik willen nemen echter is er enig twijfel wat nu het meest geschikt is en de eventuele minimale specs zouden moeten zijn voor het systeem.

Op OpenELEC sturen ze je naar deze leverancier: http://www.openelec.tv/fo...ing-for-your-home-theater
Maak gebruik van de kant en klaar controller (lightcontrol II) van LED-Maniak (tweaker). Dit icm rgd strips die door middel van een 4 aderige kabel (cat6 kabel gestript) erop gesoldeerd zijn. Heb momenteel 3 strips (bovenkant en beide zijkanten).

Heb het al een meer dan een jaar geleden in elkaar gezet, weet het niet allemaal meer. Zal proberen wat foto's te maken en te kijken wat ik nog allemaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eoghlear schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:53:
[...]

Maak gebruik van de kant en klaar controller (lightcontrol II) van LED-Maniak (tweaker). Dit icm rgd strips die door middel van een 4 aderige kabel (cat6 kabel gestript) erop gesoldeerd zijn. Heb momenteel 3 strips (bovenkant en beide zijkanten).

Heb het al een meer dan een jaar geleden in elkaar gezet, weet het niet allemaal meer. Zal proberen wat foto's te maken en te kijken wat ik nog allemaal heb.
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de led-strips (ook de bevestiging ervan). Er zijn zoveel strips beschikbaar dat ik me wil behoeden voor verkeerde aankoop maar als je zegt dat je ze al een jaar hebt zijn ze wellicht al verouderd in die zin dat er weer nieuwe varianten op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55
Eoghlear schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:53:
[...]

Maak gebruik van de kant en klaar controller (lightcontrol II) van LED-Maniak (tweaker). Dit icm rgd strips die door middel van een 4 aderige kabel (cat6 kabel gestript) erop gesoldeerd zijn.
Ik heb het forum over de lightcontrol2 gevonden op samenkopen. Kan ik me via dit tweakersforum aanmelden voor 2 setjes? Of moet ik me inschrijven bij samenkopen?

Edit: ik heb led-maniak gemaild.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 05-01-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Misschien een heel onnozele vraag, maar hoe weet de controller/boblight welke led op welke positie zit, en dus welke kleur deze moet aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

mrwolf schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:32:
Misschien een heel onnozele vraag, maar hoe weet de controller/boblight welke led op welke positie zit, en dus welke kleur deze moet aannemen?
Je geeft scan regio's aan.
Bijvoorbeeld:
De eerste led krijgt een regio Links onder
De eerste led krijgt een regio Links mid
De eerste led krijgt een regio Links boven

Je geeft dit (volgens mij in pixels) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zynex schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:04:
[...]

(edit: op verkeerde bericht gereageerd)

Ik moet de strips nog op mijn tv bevestigen en kan dus nog geen werkende foto/video tonen. Als het af is doe ik dat zeker!

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:51:
[...]

Ik heb eenzelfde opzet, en ben aan het kijken naar de starterkit op Adalight. Dat zijn echter geen ledstrips, maar losse leds. En voor een 42" TV is dat startpakket eigenlijk te weinig, dus ik ben ook wel geïnteresseerd in strips. Waar heb jij de strips vandaan, en welk type heb je gekocht? Zitten er nog voorwaarden aan bepaalde typen die je wel of niet moet hebben?
Ik had deze vraag zojuist in een PM beantwoord, ik zet hem even publiek, wie weet hebben anderen er ook wat aan.

Ik heb het volgende gekocht:
- arduino mega 2560 via ebay, $32 incl verzenden
- behuizing 12X7X5cm (ongeveer)
printplaatje van 6x10cm
3 strips pinheaders male/female
samen iets van €10 bij electronicawinkeltje
- 12v 5a voeding (€17)
4m flexibele RGB-ledsstrip. 60 leds/m. ip-65 (€100)
paar meter 4-aderige kabel (voor leds)
bij lnsound.nl . Hele goede service daar, ik had de bestelling in delen gedaan en kleuren van de verschillende strips bleken niet gelijk. Hij heeft net zo lang strips geruild tot ik de juiste had. Prijs is ook goed trouwens.
- 4x uln2003-chip, ergens online (Gevonden: delta electonics kampen), euro per stuk ofzo. Ik heb 1 chip per kanaal gebruikt (links/rechts/boven/onder). Op iedere chip heb ik 2 in-poorten en 2 uit-poorten gekoppeld omdat het vermogen tegen het max van de chip aan zou kunnen komen.

Vervolgens een dagje solderen. Zeker met die chips niet supermoeilijk.

Ik zou bij een grote tv zeker voor strips gaan ipv losse leds. Ik heb er nu 60 per meter, ik kan me niet voorstellen dat je zo'n egaal licht krijgt met losse leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:56
Hoe zit het nu met de compatibiliteit in games en Aero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
schumi2004 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:13:
[...]

Ik ben voornamelijk benieuwd naar de led-strips (ook de bevestiging ervan). Er zijn zoveel strips beschikbaar dat ik me wil behoeden voor verkeerde aankoop maar als je zegt dat je ze al een jaar hebt zijn ze wellicht al verouderd in die zin dat er weer nieuwe varianten op de markt zijn.
Ik heb deze besteld destijds.
Deze hebben aan de achterkant een 3M plakstrips waardoor je ze meteen op je tv kunt plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eoghlear schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:34:
[...]

Ik heb deze besteld destijds.
Deze hebben aan de achterkant een 3M plakstrips waardoor je ze meteen op je tv kunt plakken.
En de lichtopbrengst ervan is ok?

Ik had namelijk zelf uitgerekend dat stel dat ik de losse leds zou aanschaffen, deze om de 6 cm geplaatst zitten.
Ik ben bang dat ik vervolgens als het actief is de led's afzonderlijk zou kunnen tellen, het wordt niet mooi egaal. Nu had ik er ook gezien van 60 leds op de meter maar deze zijn weer stuk duurder.

Het liefst zou ik even willen brainstormen met een mede OpenELEC gebruiker, was niet van plan iets aan te schaffen wat achteraf niet werkt. Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd of de lightcontrol2 werkt op boblight wat in OpenELEC ingebakken zit. En hoe dat precies zit met die kanalen van de controller, is meer beter?

Ik heb me geprobeerd in te lezen hierin echter is er zoveel informatie waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.

In iedergeval bedankt voor de link ;)

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 06-01-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
schumi2004 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:18:
[...]

En de lichtopbrengst ervan is ok?

Ik had namelijk zelf uitgerekend dat stel dat ik de losse leds zou aanschaffen, deze om de 6 cm geplaatst zitten.
Ik ben bang dat ik vervolgens als het actief is de led's afzonderlijk zou kunnen tellen, het wordt niet mooi egaal. Nu had ik er ook gezien van 60 leds op de meter maar deze zijn weer stuk duurder.

Het liefst zou ik even willen brainstormen met een mede OpenELEC gebruiker, was niet van plan iets aan te schaffen wat achteraf niet werkt. Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd of de lightcontrol2 werkt op boblight wat in OpenELEC ingebakken zit. En hoe dat precies zit met die kanalen van de controller, is meer beter?
Lichtopbrengst is meer dan genoeg, deze verlichten de halve muur als ze aan staan (so to speak).
Verder gebruik ik ook boblight icm OpenElec en de lightcontol2. Ik heb geen problemen. Moet echter zelf nog wat spelen met welk gebied boblight uitleest per strip.

Enige wat ik vervelend vind is dat je de set telkens moet aanzetten en in de juiste sessie moet zetten. Hier zouden andere oplossingen voor moeten zijn/andere sets hebben dit misschien niet.
Je zou ook eens hier kunnen kijken.

Verwacht eigenlijk dat het een beetje in een stroomversnelling gaat komen nu het vanaf Eden standaard in XBMC en nu ook OpenElec gaat komen. De software kant werd in principe out of the box, hardwarematig is wat nu een beetje uniform moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
@LEMF/ LED-maniak,

Ik ben in bezit van je Lightcontroll2 set. Echter heb ik sinds vandaag een probleem.
De rode status lamp geeft licht (betekend dat de set uit staat) echter geven mijn strips licht.

Ik krijg deze met geen mogelijkheid uit. De set reageert ook niet op de afstandsbediening of de hardware knoppen op het apparaat. Ook de stroom er al een tijd af gehad.

Is er een mogelijkheid om de set te resetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Eoghlear op 09-01-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eoghlear schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:15:
[...]

Lichtopbrengst is meer dan genoeg, deze verlichten de halve muur als ze aan staan (so to speak).
Verder gebruik ik ook boblight icm OpenElec en de lightcontol2. Ik heb geen problemen. Moet echter zelf nog wat spelen met welk gebied boblight uitleest per strip.

Enige wat ik vervelend vind is dat je de set telkens moet aanzetten en in de juiste sessie moet zetten. Hier zouden andere oplossingen voor moeten zijn/andere sets hebben dit misschien niet.
Je zou ook eens hier kunnen kijken.

Verwacht eigenlijk dat het een beetje in een stroomversnelling gaat komen nu het vanaf Eden standaard in XBMC en nu ook OpenElec gaat komen. De software kant werd in principe out of the box, hardwarematig is wat nu een beetje uniform moet gaan worden.
Thanks voor de uitleg. lightcontrol2 werkt dus ook, weet ik dat ook weer.
Armageddon_2k schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Uno
Digital I/O Pins 14 (of which 6 provide PWM output)
Analog Input Pins 6

Mega
Digital I/O Pins 54 (of which 14 provide PWM output)
Analog Input Pins 16

Voornaamste verschil zit em in de IO.
Hoe zit dat precies met die I/O Pins en Analog Input's en eventueel channels, is meer beter of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 01:13:
Hoe zit dat precies met die I/O Pins en Analog Input's en eventueel channels, is meer beter of maakt dat niks uit?
channels? <- die snap ik niet helemaal.

I/O = Input/Output, dit geeft dus aan hoeveel apparaten (schakelaars, ledjes, ed.) je kan aansluiten.
Dus meer is niet per se beter, het hangt er vanaf hoeveel je gaat aansluiten. Je kan het zien als stopcontacten in je woonruimte:
  • Te weinig stopcontacten is nooit handig, je kan een aantal apparaten niet aansluiten.
  • Precies het aantal dat je nodig hebt, is goed, maar als je dan een extra apparaat wilt kan je hem niet meer aansluiten.
  • Net iets meer dan je nodig hebt, dit doen de meeste mensen doen je kan alles aansluiten en toch ben je voorbereid op de toekomst.
  • Hele muur vol met stopcontacten, beetje overdreven en erg duur maar je weet wel zeker dat je altijd alles kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Armageddon_2k schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:49:
[...]

channels? <- die snap ik niet helemaal.

I/O = Input/Output, dit geeft dus aan hoeveel apparaten (schakelaars, ledjes, ed.) je kan aansluiten.
Dus meer is niet per se beter, het hangt er vanaf hoeveel je gaat aansluiten. Je kan het zien als stopcontacten in je woonruimte:
  • Te weinig stopcontacten is nooit handig, je kan een aantal apparaten niet aansluiten.
  • Precies het aantal dat je nodig hebt, is goed, maar als je dan een extra apparaat wilt kan je hem niet meer aansluiten.
  • Net iets meer dan je nodig hebt, dit doen de meeste mensen doen je kan alles aansluiten en toch ben je voorbereid op de toekomst.
  • Hele muur vol met stopcontacten, beetje overdreven en erg duur maar je weet wel zeker dat je altijd alles kan aansluiten.
Thanks voor de uitleg.

Channels had ik ergens op adalight forum opgevangen geloof ik. Ik denk dat daar de I/O mee bedoelt wordt uit eindelijk.

Nog even voor mijn beeldvorming, als ik dus bijvoorbeeld mijn TV rondome wil voorzien van licht dan heb ik het over 4 zijden en dus ook 4 apparaten? Of kan 1 hele lange strip rondom als 1 apparaat gezien worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:49:
[...]

Thanks voor de uitleg.

Channels had ik ergens op adalight forum opgevangen geloof ik. Ik denk dat daar de I/O mee bedoelt wordt uit eindelijk.

Nog even voor mijn beeldvorming, als ik dus bijvoorbeeld mijn TV rondome wil voorzien van licht dan heb ik het over 4 zijden en dus ook 4 apparaten? Of kan 1 hele lange strip rondom als 1 apparaat gezien worden?
Zoals ik het geïnterpreteerd heb kan beide. Als je de strips onderling aan elkaar kunt verbinden, en dus eigenlijk één grote strip krijgt is het 1 'apparaat'.. Als je 4 losse strips hebt, dan heb je inderdaad 4 'apparaten', dus 4*3=12 PWM output nodig.

Klopt mijn redenatie zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:49:
[...]
Elke deel dat je afzonderlijk wilt belichten (boven, onder, links rechts), noemen we voor het gemak even een zone. Elke zone heeft 3 "apparaten", de RoodGroenBlauw led, want je wilt elke kleur afzonderlijk kunnen instellen om je uiteindelijke kleur te krijgen.
Als je uit gaat van 4 zones dan heb je 4*3 = 12 "apparaten".

Verder
Om de intensiteit van een led te regelen, wordt er gebruik gemaakt van pwm (Pulse Width Modulation). Er zijn andere manieren mogelijk, maar dit is verreweg de eenvoudigste en meestgebruikte.

Conclusie, als je 4 zondes wilt hebben, heb je een microcontroller nodig die minimaal 12 pwm Outputs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Armageddon_2k schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:21:
[...]

Elke deel dat je afzonderlijk wilt belichten (boven, onder, links rechts), noemen we voor het gemak even een zone. Elke zone heeft 3 "apparaten", de RoodGroenBlauw led, want je wilt elke kleur afzonderlijk kunnen instellen om je uiteindelijke kleur te krijgen.

Verder
Om de intensiteit van een led te regelen, wordt er gebruik gemaakt van pwm (Pulse Width Modulation). Er zijn andere manieren mogelijk, maar dit is verreweg de eenvoudigste en meestgebruikte.

Conclusie, als je 4 zondes wilt hebben, heb je een microcontroller nodig die minimaal 12 pwm Outputs heeft.
Het is ineens een heel stuk duidelijker geworden. Had geen rekening gehouden met de kleuren afzonderlijk als apparaat.

:update:
Dan wordt mijn eerdere keuze, Uno R3, een No-Go aangezien deze maar 6 PWM outputs heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 10-01-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:41:
[...]

Het is ineens een heel stuk duidelijker geworden. Had geen rekening gehouden met de kleuren afzonderlijk als apparaat.

Dan wordt mijn eerdere keuze, Uno R3, een No-Go aangezien deze maar 6 PWM outputs heeft.
Yup, helemaal correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Armageddon_2k schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:21:
[...]

Verder

Maar dan ga je ervan uit dat je 4 aparte zones wilt hebben, terwijl je ook prima 1 grote zone kunt hebben die zowel boven/onder/links/rechts verwerkt. Als je dat hebt (zoals de standaardoplossing van adalight met 1 string van 25 leds die je prima om een monitor heen kunt gebruiken), heb je aan 3pwm output genoeg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

mrwolf schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:54:
[...]
Maar dan ga je ervan uit dat je 4 aparte zones wilt hebben, terwijl je ook prima 1 grote zone kunt hebben die zowel boven/onder/links/rechts verwerkt. Als je dat hebt (zoals de standaardoplossing van adalight met 1 string van 25 leds die je prima om een monitor heen kunt gebruiken), heb je aan 3pwm output genoeg lijkt me.
Ja en nee, in het geval van de oplossing waar jij het over hebt, maak je gebruik van een speciale led string (LED pixels). Daarin zit een stukje logica, deze zorgt er voor dat de intensiteit bij de juiste led terecht komt.
"Normale" led strings kunnen dit niet.

Je hebt dan trouwens alsnog meer dan 1 zone, je hebt met dat systeem 25 zone's.
Alleen je hebt een andere manier van aansturen.
Linkje naar Adalight

Foto van de Led Pixels met ingegoten controllers.
Afbeeldingslocatie: http://www.adafruit.com/images/large/12mmledpixelclose_LRG.jpg

Ik moet zeggen dat ik nog niet erg bekend ben met die ledstring, maar het maakt het leven wel makkelijk :)

[ Voor 26% gewijzigd door Armageddon_2k op 10-01-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
OK, helder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Armageddon_2k schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:00:
[...]

Ja en nee, in het geval van de oplossing waar jij het over hebt, maak je gebruik van een speciale led string (LED pixels). Daarin zit een stukje logica, deze zorgt er voor dat de intensiteit bij de juiste led terecht komt.
"Normale" led strings kunnen dit niet.

Je hebt dan trouwens alsnog meer dan 1 zone, je hebt met dat systeem 25 zone's.
Alleen je hebt een andere manier van aansturen.
Linkje naar Adalight

[afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik nog niet erg bekend ben met die ledstring, maar het maakt het leven wel makkelijk :)
Dat ziet er best vet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Armageddon_2k schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:00:
[...]

-knip-

[afbeelding]

Makkelijker misschien wel maar mijn gevoel zegt niet mooier (voor mijn situatie dan, ambilight oplossing)

Ledstrips met tape lijkt mij makkelijker en voller qua lichtopbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Zou dit ook niet iets kunnen zijn? of een van deze

Hoop dat LEMF/LED maniak reageert, heb eigenlijk geen zin om een ander apparaat aan te schaffen

[ Voor 56% gewijzigd door Eoghlear op 10-01-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:41:
[...]

Een uno kan wel, met behulp van een TLC5940. Deze geeft je dan 16 PWM outputs :)
Boblight ondersteunt dit ook gewoon, zie bijvoorbeeld de config files op http://boblight.googlecode.com/svn/trunk/arduino/

Binnenkort ga ik met een arduino uno en een tlc5940 een ambilight voor een 42" tv bouwen. Alle onderdelen zijn inmiddels binnen, nu nog even tijd om het in elkaar te zetten.
De testopstelling heb ik al wel gebouwd en deze werkte goed, ik moet alleen nog even de instelling zodanig aanpassen dat de verandering iets trager is, het knipperde wat te snel.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:53:
[...]

Makkelijker misschien wel maar mijn gevoel zegt niet mooier (voor mijn situatie dan, ambilight oplossing)

Ledstrips met tape lijkt mij makkelijker en voller qua lichtopbrengst.
LEDstrips zijn wel makkelijker te bevestigen dan deze 'kerstverlichting', maar wat bedoel je met 'voller qua lichtopbrengst'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Aiolos schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:46:
[...]

Een uno kan wel, met behulp van een TLC5940. Deze geeft je dan 16 PWM outputs :)
Boblight ondersteunt dit ook gewoon, zie bijvoorbeeld de config files op http://boblight.googlecode.com/svn/trunk/arduino/

Binnenkort ga ik met een arduino uno en een tlc5940 een ambilight voor een 42" tv bouwen. Alle onderdelen zijn inmiddels binnen, nu nog even tijd om het in elkaar te zetten.
De testopstelling heb ik al wel gebouwd en deze werkte goed, ik moet alleen nog even de instelling zodanig aanpassen dat de verandering iets trager is, het knipperde wat te snel.
Zou je toevallig je materiaal lijstje willen delen met me?
mrwolf schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:47:
[...]

LEDstrips zijn wel makkelijker te bevestigen dan deze 'kerstverlichting', maar wat bedoel je met 'voller qua lichtopbrengst'?
Meer leds de meter en dus vloeiender/voller licht effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:45:
[...]

Heb ook wel interesse, wil gaan kijken om zelf te gaan bouwen als mijn huidige kit niet meer gaat werken.
Waar moeten we allemaal rekening mee houden? Die chips zullen ook geprogrammeerd moeten worden? Hoe zijn jullie dat van plan? en welke software/firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38

Wimo.

Shake and Bake!

schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:45:
[...]

[...]

Meer leds de meter en dus vloeiender/voller licht effect.
Ik ga je nadoen :)

Ik heb een Zotac ID4, Openelec 10.1 en een 60" tv. Ambilight staat al heel lang op mijn verlanglijstje en ik zie hierboven dat het eindelijk werkt met OE zonder Windows :D

Ik DM je nog wel even als het kan.. wil graag dezelfde spullen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wimo. schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:59:
[...]

Ik ga je nadoen :)

Ik heb een Zotac ID4, Openelec 10.1 en een 60" tv. Ambilight staat al heel lang op mijn verlanglijstje en ik zie hierboven dat het eindelijk werkt met OE zonder Windows :D

Ik DM je nog wel even als het kan.. wil graag dezelfde spullen bestellen.
Geen probleem, geef maar een DM. Ik ben er echter zelf nog niet uit wat in mijn ogen nu het beste is, waar ik me het prettigst bij voel qua uiteindelijk resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
De bovengenoemde oplossing van Carsten Presser heb ik aan mijn eigen tv hangen. Dit werkt in combinatie met boblight prima op mijn AppleTV1, die draait op ubuntu met xbmc.

Ik wist destijds nog niet dat het met een arduino ook kon, anders had ik dat wel eerder geprobeerd. Maar dat ga ik nu dus wel doen.

Mijn testopstelling op het breadboard is nu met de volgende onderdelen:
  • Arduino Uno
  • 1x TLC5940 - Deze geeft je 16PWM outputs
  • Per gebruikte PWM output een BD135 transistor om een kleur van de ledstrip te schakelen. Volgens mij kan elke general purpose NPN transistor hiervoor wel dienst doen.
  • Per gebruikte PWM output een 10k weerstand als pullup weerstand. De output van de tlc is 'zwevend' of laag, en hiermee wordt ie dus hoog ipv zwevend.
  • Een ledstrip van dealextreme. RGB leds van het type 5050 zijn hiervoor prima, ik heb een strip met elke 3 cm een rgbled. Deze strips zijn per 10cm door te knippen.
In plaats van alle transistoren kun je ook gebruik maken van een ULN2003 (of ULN2803) darlington array. Ik weet niet wat beter is, maar op je printplaat ziet het er wellicht wat rustiger uit. De transistoren kunnen natuurlijk wat grotere stromen verstoken dan een ULN, wat bij langere ledstrips dus wellicht nodig is.

Schema heb ik nog even niet, maar in bijvoorbeeld het arduino topic vind je dit: ImmortalSoul in "[Discussie] Arduino-topic"
en gecombineerd met de library voor de TLC:
http://code.google.com/p/tlc5940arduino/
komt er dan een steeds duidelijker plaatje.

Momenteel heb ik nog het probleem dat er wat geflikker optreed bij het wisselen van kleuren. Ik denk dat het te maken heeft met de seriele output die wordt doorgestuurd, en dat dat net niet helemaal lekker synchroon loopt ofzo. Bij een gelijkblijvend patroon komt er namelijk op regelmatige basis een ander kleurtje voorbij.

Ik hoop dit weekend tijd te hebben om er nog eens verder naar te kijken.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je met een arduino mega ook gebruik kunt maken van de niet-PWM poorten i.c.m. Boblight? Oftewel: kan Boblight (of de Arduino) dat softwarematig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Aiolos schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:30:
Mijn testopstelling op het breadboard is nu met de volgende onderdelen:
  • Arduino Uno
  • 1x TLC5940 - Deze geeft je 16PWM outputs
  • Per gebruikte PWM output een BD135 transistor om een kleur van de ledstrip te schakelen. Volgens mij kan elke general purpose NPN transistor hiervoor wel dienst doen.
  • Per gebruikte PWM output een 10k weerstand als pullup weerstand. De output van de tlc is 'zwevend' of laag, en hiermee wordt ie dus hoog ipv zwevend.
  • Een ledstrip van dealextreme. RGB leds van het type 5050 zijn hiervoor prima, ik heb een strip met elke 3 cm een rgbled. Deze strips zijn per 10cm door te knippen.
In plaats van alle transistoren kun je ook gebruik maken van een ULN2003 (of ULN2803) darlington array. Ik weet niet wat beter is, maar op je printplaat ziet het er wellicht wat rustiger uit. De transistoren kunnen natuurlijk wat grotere stromen verstoken dan een ULN, wat bij langere ledstrips dus wellicht nodig is.
Waarom transistoren? De TLC5940 kan zelf 120 mA per uitgang schakelen (al zou ik ervoor zorgen om maximaal rond de 100 mA te blijven).
Sowieso is een 10k weerstand een veel te hoge waarde om een BD135 open te sturen, als je de 10k weerstand aan 12 volt hangt dan ligt de maximale stroom die je kunt schakelen tussen de 30 en 300 mA (afhankelijk van in welke bui de transistor toevallig is), wat voor een led strip te weinig is.
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:58:
Weet iemand of je met een arduino mega ook gebruik kunt maken van de niet-PWM poorten i.c.m. Boblight? Oftewel: kan Boblight (of de Arduino) dat softwarematig?
Dat kan, er zijn software pwm libraries voor de arduino.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
bobo1on1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:41:
[...]

Waarom transistoren? De TLC5940 kan zelf 120 mA per uitgang schakelen (al zou ik ervoor zorgen om maximaal rond de 100 mA te blijven).
Sowieso is een 10k weerstand een veel te hoge waarde om een BD135 open te sturen, als je de 10k weerstand aan 12 volt hangt dan ligt de maximale stroom die je kunt schakelen tussen de 30 en 300 mA (afhankelijk van in welke bui de transistor toevallig is), wat voor een led strip te weinig is.
Die 120mA lijken mij dan niet voldoende. Per 10cm is het 20mA (de 3 leds staan in de ledstrip in serie.) Dus bij 60cm ga je er overheen, hoewel dat met 32" net lukt waarschijnlijk. Nu is die 1.5A ook weer wat overkill, maar werken doet het...

Tja, die 10k had ik nog liggen en was voor mijn test voldoende, want daar heb ik maar 2x 3 rgb leds aanhangen. Maak 'm 1k, dan zal dat prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb de set van Adafruit gekocht (met 2x25 LEDs), en die is vandaag binnengekomen. Ik mocht trouwens even netjes 35 euro afrekenen ivm BTW en inklaringskosten, dat was een tegenvaller.

Ik ben nu aan het klooien, en wil de LED strings vastmaken aan de Arduino, met de 'Breadboarding jumper wire ends' zoals die hier worden beschreven. Ik dus naar de bouwmarkt (Karwei en Praxis), en daar keken ze me glazig aan. Ik heb geen idee hoe die dingen in het goed Nederlands heten, en waar ik ze kan halen. Heeft iemand een suggestie, eventueel in Amsterdam?

Voor de duidelijkheid, ik heb het dus over die zwarte uiteindes op dit plaatje, om de draden vast te maken op de Arduino Uno.
Afbeeldingslocatie: http://ladyada.net/wiki/lib/exe/fetch.php?hash=60b4f5&w=600&h=360&media=http%3A%2F%2Fwww.ladyada.net%2Fimages%2Fadalight%2F1-led-wiring.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.sky-macau.com/Product-Images/Arduino-Dupont-Breadboard-Jumper-Wire-Cable-Female-to-Female-8-pin-254mm-20cm-M5506932930.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Eh, nee. Dat lijkt toch niet op mijn plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zijn dus dezelfde soort connectors als ik me niet vergis?

Je doelt op die 3 losse draden?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 25-01-2012 23:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:14
hardware-lover schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:59:
[...]

Dat zijn dus dezelfde soort connectors als ik me niet vergis?
Zo te zien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maar die zoekt ie blijkbaar niet.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 21 ... 63 Laatste