De upload is asynchroon, de cpu hoeft niet te wachten en kan zich bezighouden met andere dingen.Armageddon_2k schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:32:
[...]
Ja... en nee.
Ja: Een 1080 Frame duurt 2 miliseconden....
Nee: Het is niet snel.
2 miliseconden is echt Traaaaag.
Klinkt misschien stom, maar ga maar na dat het ten opzichte van 24 fps (gemiddelde film, pin me niet vast op exacte cijfers). Best wel langzaam is.
Vergelijking:
Ik heb op een basic systeem een fabriek simulatie draaien, deze kan in 10 Miliseconden alle I/O inlezen van de van aangesloten hardware (PLC via profibus), doorrekenen met de gewenste simulatie, en de I/O weer wegschrijven. En dat is niet omdat ik nou zo'n super programeur ben
Ik zou zeggen probeer beide methoden eens, en meet de verstreken tijd in ticks ipv milisecs. Hiermee krijg je een veel duidelijker beeld. Doe dit voor elke routine een stuk of 100 keer. Neem de gemiddelde, en kijk hoeveel % tijdswinst je maakt.
Want hoe mooi zou het zijn als je ipv 2 miliseconden het in 0,001 miliseconden kan doen.
Sowieso wordt de decoding in een aparte thread afgehandeld, dus zolang je geen busy waits hebt raak je helemaal geen tijd kwijt, tijdens het uploaden van een frame is de decoder al bezig met het decoden van het volgende frame.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.