Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Het heeft meer weg van het momo protocol, het begint met een 0xFF startbyte, dan 2 bytes om het startkanaal aan te geven (alleen staat de endianness er niet bij), dan heb je 1 byte voor het aantal kanalen en dan een aantal bytes voor de pwm kanalen.LiquidSmoke schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 07:33:
Stomme vraag misschien, maar wat voor protocol gebruikt Atmolight?
Voor zover ik kan zien lijkt het wat op LBTL, alleen ipv een wit-kanaal is er een 'summenkanal'.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
De standaard voor DMX is 250Kbaud. afaik kan een standaard com-poort dit niet aan. De software van vandeGerrit zoekt standaard naar een enttec open USB DMX interface.LED-Maniak schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:27:
Jij stuurt 50x per seconde data naar elk kanaal? Wat zijn je Baud-rate instellingen van compoort(ik neem aan iets van 115200)?
Die interface kan de baudrate voor dmx wel aan, en werkt met een ftdi usb-serial ic.
Voor degene die geïnteresseerd zijn in dmx ambilight:
ik heb de software van vandeGerrit ook aan de praat gekregen door een max485 te knopen aan een breakout board (met ft232rl) van deze actie: http://samenkopen.net/action_products/871240/40943.
(ongeveer zoals hier staat: http://www.multi.fi/~mbc/personal_mini_usb_dmx.html)
Ik heb het niet uitvoerig getest, maar de eerste resultaten waren goed.
Als er nog een nieuwe actie komt, dan kan je voor ongeveer een tientje dus al een werkende interface maken (als je niet moeilijk gaat doen met neutrik XLR connectors)
Het smd gedeelte kan je zelfs nog laten solderen als je dat zelf niet wil/kan.
@vandeGerrit:
Is het moeilijk om vanuit software de interface aan te spreken? Ik zou wel wat meer willen testen met usb-> dmx interfaces (en misschien zelfs een eigen ontwerp maken met een uC dmx buffer erin)
Eigenlijk letterlijk uit de Atmo wiki, 2x Atmega8, uitgangen worden gestuurd door een ULN2003.
Soldeerwerk kon beter, maar het werkt goed.
Atm stuur ik het aan met Boblight 1.3, led-strips zijn onderweg
Ik heb boven en onderkant, en in boblight aangegeven dat de bovenkan grofweg in 2 stukken is gehad, dus boven is boven-links en onder is boven-links.
Als het goed is kunnen de ULN's de ledstrips wel aan, en anders kan ik ze nog piggybacken met een extra ULN.
[ Voor 13% gewijzigd door LiquidSmoke op 06-06-2009 11:54 ]
Klopt ik zelf heb er nog geen niet eens een max485 tussenzitten, en praat de ft232rl rechtstreeks met de chip. Dit werkt prima, alleen moet je geen afstanden verder dan een meter of 3 sturen. Of gewoon de max485 ertussen, en je kunt een behoorlijk eind.Anthor schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:29:
[...]
Voor degene die geïnteresseerd zijn in dmx ambilight:
ik heb de software van vandeGerrit ook aan de praat gekregen door een max485 te knopen aan een breakout board (met ft232rl) van deze actie: http://samenkopen.net/action_products/871240/40943.
(ongeveer zoals hier staat: http://www.multi.fi/~mbc/personal_mini_usb_dmx.html)
Ik heb het niet uitvoerig getest, maar de eerste resultaten waren goed.
@vandeGerrit:
Is het moeilijk om vanuit software de interface aan te spreken? Ik zou wel wat meer willen testen met usb-> dmx interfaces (en misschien zelfs een eigen ontwerp maken met een uC dmx buffer erin)
Maar goed. Het stond nog een keer op de planning om een interface te maken waar je je eigen DLL aankanhangen voor het aanspreken van DMX. In princiepe zijn dan alle DMX interfaces mogelijk. (Beetje op de manier waarop freestyler of dxcontrol het doen). Je maakt je DLL, zet deze in de map van het programma, en vervolgens staat deze erbij, en kun je deze activeren.
Edit:
Ohja, zijn jullie nog wat te spreken over de Strobe functie, en zijn er punten die hierin anders kunnen / moeten?
[ Voor 4% gewijzigd door vandeGerrit op 09-06-2009 22:27 ]
- Als eerst ben ik even overnieuw gaan nummeren. Zit nu op v0.3 (ipv 1.2)
- Dan zijn er wat taalfoutjes uitgehaald
- Frame bewerk scherm kan nu een master dimmer kanaal worden gezet. Deze zodat RGB lampen die dit signaal nodig hebben ook aankunnen.
- DMX Overview scherm.
To-Do
- Van uit het overview scherm de overige kanalen zetten, bijvoorbeeld een kanaal die altijd een bepaalde waarde moet hebben als het programma wordt opgestart. Ook moet je een frame kunnen selecteren en editen.
- Fullscreen testmode
- En ik moet nog even kijken of ik de master dimmer kanaal van RGB, ook wat mee kan doen, zodra de strobe wordt getriggerd.
Hij is hier te vinden: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv03.rar
Op SK is een actie begonnen van L.E.M.F.
Deze heeft (samen met anderen) Lite Control ontwikkeld.
linkje: Lite Control
Ik heb de software even getest (iets later dan ik had gehoopt, maar er zat nog een EL-contest tussenvandeGerrit schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:39:
Zo, weer wat aanpassingen, wel kleintjes.
- Als eerst ben ik even overnieuw gaan nummeren. Zit nu op v0.3 (ipv 1.2)
- Dan zijn er wat taalfoutjes uitgehaald
- Frame bewerk scherm kan nu een master dimmer kanaal worden gezet. Deze zodat RGB lampen die dit signaal nodig hebben ook aankunnen.
- DMX Overview scherm.
To-Do
- Van uit het overview scherm de overige kanalen zetten, bijvoorbeeld een kanaal die altijd een bepaalde waarde moet hebben als het programma wordt opgestart. Ook moet je een frame kunnen selecteren en editen.
- Fullscreen testmode
- En ik moet nog even kijken of ik de master dimmer kanaal van RGB, ook wat mee kan doen, zodra de strobe wordt getriggerd.
Hij is hier te vinden: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv03.rar
Het dimmer kanaal werkt goed, bedankt daarvoor nu kan ik al mijn ontvangers van nieuwe firmware voorzien.
Het probleem is wel dat ik mijn nieuwe software nog beter moet testen (als ik nu een fout tegen kom kan ik niet met zekerheid zeggen of dat aan de zender of ontvanger ligt). Ik heb ook te weinig ledstrips, mijn moodlight heb ik nu half uit elkaar gehaald om de ambilight te maken, en ik heb eigenlijk geen zin om alles steeds om te bouwen. Ik heb nieuwe ledstrips besteld, als die binnen zijn kan ik een permanente opstelling gaan maken en beter testen.
Hoe moet de software precies werken?
Ik speel films af in winamp (met ffdshow) en om Send the Light het beeld te laten zien moet ik nu de hardware acceleratie uitzetten.
Is de pixel offset een vorm van zwarte balken herkenning? Bij mij lijkt het iig niks te doen. Ik test op een pc met een 4:3 monitor, en bij films met 16:9 of 16:10 dan mis ik een hoop kleur tenzij ik handmatig alle frames aanpas.
Als ik winamp gebruik, wat zijn dan de beste instellingen? (ik gebruik nog win2k, dus het kan zijn dat de software sowieso niet gaat werken zoals jij bedoeld hebt)
Ondertussen alweer gesloten ivm. de grote hoeveelheid animoJhon schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:26:
Voor de liefhebbers (die het nog niet in de gaten hadden)
Op SK is een actie begonnen van L.E.M.F.
Deze heeft (samen met anderen) Lite Control ontwikkeld.
linkje: Lite Control
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Wat de bedoeling is, van de offset is dat hij de frames automatisch herverdeeld, over het scherm, rekening houdent met de offset. Het is de bedoeling dat hij de zwart waardes er zo uitfilterd, en meer kleur heeft.Anthor schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:00:
[...]
Hoe moet de software precies werken?
Ik speel films af in winamp (met ffdshow) en om Send the Light het beeld te laten zien moet ik nu de hardware acceleratie uitzetten.
Is de pixel offset een vorm van zwarte balken herkenning? Bij mij lijkt het iig niks te doen. Ik test op een pc met een 4:3 monitor, en bij films met 16:9 of 16:10 dan mis ik een hoop kleur tenzij ik handmatig alle frames aanpas.
Als ik winamp gebruik, wat zijn dan de beste instellingen? (ik gebruik nog win2k, dus het kan zijn dat de software sowieso niet gaat werken zoals jij bedoeld hebt)

De offset kan hij automatisch berekenen aan de hand van de zwarte beelden. Dit is alleen niet ten alle tijden zwart, ook wel is 16,16,16. Maar het kan zijn dat het nog wel is een andere waarde heeft, en dat pakt hij nog niet goed dus. Zal je is met eyedropper, of een dergelijke colorpicker, even over het zwarte gedeelte heen als je een filmpje kijkt, om zo de juiste kleurwaarde er uit te pakken, dan zet ik deze er ook in.
Er volgt denk ik deze week een versie waarin ook een test scherm zit, en waarbij je kunt bewerken vanuit het DMX overview schermpje.
Wat zit er in deze versie 0.4:
- Optie om uit te lezen via DirectX (FrontBuffer). Deze heeft meer FPS, maar gebruikt meer CPU power.
- Fullscreen test mode. Auto color, of met de hand zelf kleuren instellen.
- 1 mb minder geheugen gebruik, door code wat netter gemaakt
- Bewerken via het DMX Overview scherm
- Dimmer kanaal op de frames, kunnen nu ingesteld worden voor de strobe, per frame kan dus gezet worden
DMX boxjes veranderde niet als je frames veranderen.
Multi monitor, fix. Als je switch moest het programma opnieuw starten
Het instel frame scherm, accepteerde geen 0 waarde in de dimmer adres.
Ik snap wat je bedoeld met de offset, en waarom je minder kleur krijgt, ik zal deze bug in de volgende versie verholpen hebben.
Je hoeft dus niet ff met eyedropper ofzo de kleurwaarde uit te lezen. Er zat ook nog een fout in autooffset reken methode. Deze kon een offset groter dan 200 pixels niet aan, en maakte er dan een getal rond de 30 (bij mij althans) aan. Deze is al verholpen.
Er zijn in deze versie alleen foutjes opgelost:
- Verwijderen van een frame, bleef deze achter in DMX overview scherm
- Als je het laatste frame verwijderde uit de lijst, kreeg je een error
- Af en toe was er niks in de framelijst geselecteerd, kreeg je een foutmelding bij het klikken op de knop
- Auto offset ging niet verder dan 200pixels, Aangepast, nu max waarde helft van verticale resolutie
- Offset, frames werden wel ingekort, maar begonnen nog wel bij pixel 0 te tellen ipv de offset
- Kleuren in Win XP, daar waren sommige kleuren zwart op zwart.
- Als stobe waarde te laag was, dan bleef deze aan.
Tot v0.3 kan ik Send the Light normaal starten (ik weet niet of alles goed functioneerde, maar dat had ik al aangegeven)
Dit is de foutmelding die ik krijg:
Als ik die weg klik (continue), draait het programma wel, maar met een 2Hz refresh rate, en een nogal heftige system load.quote: Unhandled exepctionSystem.IO.FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'System.Core, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.
File name: 'System.Core, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089'
Wel heb ik in de versie 0.4 DirectX toegevoegd. Heb je op die PC ook DirectX geinstalleerd? Dit is eigenlijk de grootste verandering. En zo ja, welke versie?
[ Voor 4% gewijzigd door vandeGerrit op 01-07-2009 16:11 ]
Wat oudere systemen krijgen via DirectX het juist wat drukker. (meer CPU). Verschil van mijn laptop 10% met normale PC 1%.
Krijg je ook iets van regel nummers ofzo, waar het misgaat?
Misschien dat een installer helpt:
http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/installStL04_1.rar
[ Voor 14% gewijzigd door vandeGerrit op 01-07-2009 16:33 ]
Bij nader inzien krijg ik twee verschillende foutmeldingen:
Win2k foutmelding
Win2ks foutmelding
(ik heb gekeken of het opnieuw installeren van de DX9.0c redistributable effect had op de laatste foutmelding, maar die bleef terug komen)
De installer heeft er ook geen zin in:
installer foutmelding
Onderaan het config.XML bestand bevindt zich de waarde: captureMode, zou je deze is op 0 willen zetten. Nu moet hij geheel om DirectX heen werken.
Hierop gaat één van de twee versies de mist in.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <config> <autoOffset>1</autoOffset> <offset>0</offset> <pixelStepX>52</pixelStepX> <pixelStepY>32</pixelStepY> <colorUpdateSpeed>3</colorUpdateSpeed> <timerInterval>15</timerInterval> <monitor>0</monitor> <color>30</color> <mode>0</mode> <captureMode>0</captureMode> <aero>0</aero> </config> |
Optie 2:
Hier is een versie waar alle DirectX eruit gesloopt is. Als deze wel werkt weten we genoeg. Het is ook gewoon versie 4.0.1, waarin jou eerder opgemerkte foutjes eruit zijn gehaald.
http://gvrstudio.nl/downl...htv04_1WithoutDirectX.rar
[ Voor 24% gewijzigd door vandeGerrit op 01-07-2009 23:15 . Reden: Linkje toegevoegd ]
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
Ben je niet een beetje laat dan? Die actie is al even dicht. Daar komt bij dat in dit topic er al een hoop over vermeld staat. Dus gebruik gewoon de search.The Flow schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:54:
Heeft iemand ervaring met het Light Control project wat op Samenkopen.net wordt aangeboden. Ik sta op het punt om te bestellen, ik begrijp dat er meerdere mogelijkheden zijn. Het is nog wel prijzig vandaar dat ik het even check hier.. Ik heb op zich genoeg kennis om zelf te solderen, maar vanwege chronisch tijd gebrek, laat ik dit liever doen.. Jullie advies?
Nee ik mag nog deelnemen mits ik snel mijn bestelling doorstuur... Maar heb ook een donkere muur waar mijn tv aan hangt en ik kan nergens vinden wat het effect van het licht hierop is, hebben mensen hier ervaring mee? Het gaat uiteindelijk dus iets meer dan 200e kosten en dit moet wel de moeite waard zijn...._AuToMaTiC_ schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:59:
[...]
Ben je niet een beetje laat dan? Die actie is al even dicht. Daar komt bij dat in dit topic er al een hoop over vermeld staat. Dus gebruik gewoon de search.
Als je het wilde gebruiken zonder PC, kun je heel goed samenkopen actie doen. Als je het sowieso met computer wil doen, dan kun je ook is kijken naar mijn progje.
DMX OpenEnttec (zelf solderen 10 euro, kopen 50)
DMX Led Dimmer 89 euro http://www.thewillows.nl/...oduct_id=128&category_id=
Je bent voor 100 euro klaar (exc de lichtstrip en stroom) en je kunt tot 16 kanalen uitsturen voor je Ambilight, ten opzichte van 4 met samenkopen. Wil je hem ook gebruiken voor geluid. Kijk dan ook is naar DMXControl, Hier kun je je lampen gewoon als moodlight gebruiken, en geluid is combinatie met WinAmp, helemaal precies op de beat van de muziek.
Voor de muur, koop eerst is één lichtstrip ofzo, en kijk een beetje wat het effect is van het geheel. Ik zal dus deze ronden overslaan, en eventueel later in augustus weer beslissen of je meegaat, heb je ook meer informatie en ben je zekerder van je koop.
Als je dat niet meerekend maar ook voor een compleet zelf te solderen set gaat, dan ben je 'maar' rond de 50 euro kwijt voor een set. 4 kanalen is meer dan genoeg. Daarnaast grote voordeel dat de helft van de mogelijkheden stand-alone zijn dus voor audio heb je geen PC nodig.
[ Voor 44% gewijzigd door LED-Maniak op 03-07-2009 14:51 ]
Dan heb je 100e kwijt en moet je zelf solderen. Daar dus 200e inclusief solderen, voeding 5A, audiokit en 8 led strips die meer kosten dan 100e samen. Meer dan 4 kanaals heb ik niet nodig omdat alleen mijn tv ermee verlicht moet worden... Twijfel alleen erg over mijn donkergrijze muur..vandeGerrit schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:53:
Waar wilde je het allemaal voor gebruiken. Je kunt veel minder dan 200 euro kwijt zijn.
Als je het wilde gebruiken zonder PC, kun je heel goed samenkopen actie doen. Als je het sowieso met computer wil doen, dan kun je ook is kijken naar mijn progje.
DMX OpenEnttec (zelf solderen 10 euro, kopen 50)
DMX Led Dimmer 89 euro http://www.thewillows.nl/...oduct_id=128&category_id=
Je bent voor 100 euro klaar (exc de lichtstrip en stroom) en je kunt tot 16 kanalen uitsturen voor je Ambilight, ten opzichte van 4 met samenkopen. Wil je hem ook gebruiken voor geluid. Kijk dan ook is naar DMXControl, Hier kun je je lampen gewoon als moodlight gebruiken, en geluid is combinatie met WinAmp, helemaal precies op de beat van de muziek.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Maar donkergrijs als deze?bobo1on1 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:23:
Grijs is zelfs wat beter dan wit, met een witte muur kun je bijvoorbeeld geen bruin maken (wordt een soort oranje).

Ik heb beide opties geprobeerd.vandeGerrit schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:48:
Ok, zou je het volgende is willen proberen:
Onderaan het config.XML bestand bevindt zich de waarde: captureMode, zou je deze is op 0 willen zetten. Nu moet hij geheel om DirectX heen werken.
Hierop gaat één van de twee versies de mist in.
XML:
1..
Optie 2:
Hier is een versie waar alle DirectX eruit gesloopt is. Als deze wel werkt weten we genoeg. Het is ook gewoon versie 4.0.1, waarin jou eerder opgemerkte foutjes eruit zijn gehaald.
http://gvrstudio.nl/downl...htv04_1WithoutDirectX.rar
De xml veranderen heeft geen effect.
De versie zonder DX geeft ook een foutmelding (die van system.core version= 3.5.0.0), maar als ik dan op continue klik functioneerd het programma wel, maar als ik bijvoorbeeld een frame edit en op ok klik, dan krijg ik de foutmelding weer.
En als ik in firefox een pagina bekijk, dan gaan de ledstrips soms snel knipperen (lijkt op strobe maar ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft)
Ik zag ergens dat je in visual studio 2008 .Net 2.0 kan targetten.
Maar ik denk dat het niet de moeite waard is om speciaal voor mijn oude OS je hele software aan te passen.
De link is hetzelfde gebleven: http://gvrstudio.nl/downl...htv04_1WithoutDirectX.rar
Het flikeren van de strobe is een setting die nog niet helemaal klopt denk ik. Als je de screen changes waarde wat hoger zet heb je er geen last meer van.
Hierna weet ik het anders ook niet meer wat ik nog terug kan veranderen.
De pop-up verschijnt nadat het programma geladen is en al een DMX signaal verstuurd heeft. (mijn 'geen signaal' licht gaat uit)
Het programma draait nog als de foutmelding verschijnt, want ik heb geen onderbroken signaal volgens mijn ontvangers. Ook het eerste ambilight 'beeld' wordt verzonden, maar ik weet niet of dat net voor of na de pop-up foutmelding is.
hier staan de details van de foutmelding die ik krijg:
http://www.scrap.cistron.nl/errorwin2ks(new).txt
Het probleem begon bij v0.4 waarin je de code wat netter hebt gemaakt, misschien is dat een aanwijzing voor waar de foutmelding is ontstaan?
iig bedankt voor het proberen te vinden van het probleem.
Als je geen specifieke 3.5 dingen gebruikt kun je in je project settings inderdaad .NET 2.0 als target gebruiken, is vrij eenvoudig zolang je natuurlijk niet afhankelijk bent van 3.5.
De versie voor .Net 2 is hier te vinden: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv04_1_1.rar
Ik heb deze gebuild voor het .Net Framework 2, dus deze zal nu moeten werken.
DirectX, heb ik eruit gegooid, en laat ik er ook nog heel even uit. Dit geeft op teveel computers te veel probleempjes. Hier moet ik dus nog wat onderzoek na doen.
Ik ben benieuwd of deze werkt.
In één keer en zonder problemen
Ik heb de software even snel getest en alles lijkt goed te werken, ook het dimmer kanaal.
Ik zal van de week proberen alles goed te testen. (en misschien nog een nieuw filmpje maken)
Moet ik nog op specifieke dingen letten, waar jij wat feedback over wil hebben?
Ja hoor heb wel een heel lijstjeAnthor schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:30:
[...]
- ik zal graag willen weten hoe de strobe detectie werkt. Laatst had je dat deze knipperde, wanneer gebeurd dat (bij mij als het beeld donker is, en er een licht iets op zet).
- Engelse taal gebruik, zinsopbouw e.d., als je een foutje ziet of verbetering.
- Gebruikersgemak. Wat zou je anders doen, wat is handig en wat niet.
Verwijderd
just ter info want kben het een beetje zat met die pc hier.

Verwijderd
I don't understand Your language but I would like to share my App which is based on BobLight written by Bob van Loosen and continued by me but with new name epiLight.
Software it's dedicated to work with MoMoLight module.

eagle files: http://itlite.pl/epiLightDX/eagle/
With MoMoLight+MoodLight firmware v2.6 inside of PIC16F628
http://itlite.pl/epiLightDX/firmware/
Here is screen from app:

How it works?
It is designed to work with Windows Vista (i didn't tested it with XP), so it is using DirectX 9 to screen capture through FrontBufferData which isn't super fast but works much faster than GDI32 screen capture or even CopyFromScreen function. There is also Auto enable function which detects process name and than it is Disabling Aero and starting to work.
Why I decided to do this like that.
So... If You have disabled Aero all the time, program will work fine. But when Aero is enabled it works slower. So I decided to add auto disable composition when some process will be detected (like mplayerc - which is MediaPlayer Classic - one of the best and simple movie player).
There is also another reason of auto disabling composition. When You have selected in MediaPlayer Classic option like: Direct3D Fullscreen (remove tearing) which really helps while displaying HD movies, the movie will be displayed using DirectX and software will not capture it while there is Aero enabled. So this is another reason for auto disabling composition.
In the software there are also some displaying optimalization which will reduced flickering.
You can download app here: http://itlite.pl/epiLightDX/epiLightDX.zip
Source of this app is here: http://itlite.pl/epiLightDX/epiLightDX_src.zip
Unfortunately it doesn't work properly under Windows 7. I don't know if it's a bug of Windows 7, DirectX11 or even my ATI drivers. So exactly what is going on.
This only happens when Aero is disabled and You are using software to grab pixels from second monitor (Display 1).
My first display resolution is : 1680x1050
My second display resolution is : 1920x1080
Problem happens after a while (few seconds later) or when any new Windows window will be opened and showed on screen - eg. my computer, trash, control pannel - anything...
The picture on grabbed device will be moved to the right by exactly horizontal resolution size of 1st display - in my case, picture will be moved by 1680 pixels.
Take a look here:

As i said before I have no idea how to fix it and at this point of time on Windows 7 i'm using AuroraLight application which is writted in Borland Delphi and probably it's using GDI32 functions to screen capture:
http://members.tele2.nl/m.m.j.kronenburg/aurora
If anyone would like to help fixint this please uncomment last line to save screen captures:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| private void DeskCapture() { int redL = 0, greenL = 0, blueL = 0; int redR = 0, greenR = 0, blueR = 0; int redT = 0, greenT = 0, blueT = 0; int CounterL = 0, CounterR = 0, CounterT = 0; bool read = false; Color c = Color.Black; device.GetFrontBufferData(0, s); //s = device.GetBackBuffer(0, 0, BackBufferType.Mono); //doesn't work GraphicsStream gsx = SurfaceLoader.SaveToStream(ImageFileFormat.Bmp, s); b = (System.Drawing.Bitmap)System.Drawing.Bitmap.FromStream(gsx); //SurfaceLoader.Save("temp2.jpg", ImageFileFormat.Jpg, s); //save surface to file //b = new Bitmap(SurfaceLoader.SaveToStream(ImageFileFormat.Bmp, s)); // memory leak so used alternate method swidth = b.Width; sheight = b.Height; if (ResizeIt.Checked) { swidth = swidth / (int)ResizeValue.Value; sheight = sheight / (int)ResizeValue.Value; b.SetResolution(swidth, sheight); b = CreateThumbnail(b, swidth, sheight); } //b.Save("temp.jpg", ImageFormat.Jpeg); |
Feel free to contact me.
Best regards
Verwijderd
I guess it will work with XP and works with Windows 7 but not so fast like a DX version with Vista
http://itlite.pl/epiLightDX/epiLightGDI32.zip
http://itlite.pl/epiLightDX/epiLightGDI32_src.zip
- not sure but it works sux...
so here is a version for Windows 7 - don't use it on Vista because it will works slower
it's second method using .NET (CopyFromScreen) : http://bobcravens.com/das...ureUsingCVISTAVsWIN7.aspx
http://itlite.pl/epiLightDX/epiLight.NET.zip
http://itlite.pl/epiLightDX/epiLight.NET_src.zip
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 14:30 ]
Both versions don't work on Windows XP...Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:48:
ah and here is a version which is using GDI32 and BitBlt (no getpixel - so should work better with Aero).
I guess it will work with XP and works with Windows 7 but not so fast like a DX version with Vista
http://itlite.pl/epiLightDX/epiLightGDI32.zip
http://itlite.pl/epiLightDX/epiLightGDI32_src.zip
- not sure but it works sux...
so here is a version for Windows 7 - don't use it on Vista because it will works slower
it's second method using .NET (CopyFromScreen) : http://bobcravens.com/das...ureUsingCVISTAVsWIN7.aspx
http://itlite.pl/epiLightDX/epiLight.NET.zip
http://itlite.pl/epiLightDX/epiLight.NET_src.zip
This version epiLightGDI32.zip works for about 2-3 minutes and then it crashes..
The other version won't even start
Verwijderd
also with this function disabled, still the error..Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:59:
try to use these two versions, but be sure to do not use Auto Enable function. It is disabling Aero which is not present in Your Windows XP.
This is the one I get, nothing more..

Of ben ik toch genoodzaakt XP erop te zetten met daarop XBMC en een ambilight programmatje... Zou btj jammer zijn gezien het juist zo mooi is als het geheel zonder windows werkt
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Verwijderd
translate to english pleasePittie schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:28:
[...]
also with this function disabled, still the error..
This is the one I get, nothing more..
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 04:08 ]
OW, sorry I forgot that,Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 04:07:
translate to eng please
But it is a standard error,
Sorry, there has been an error in epilight and the program should be shut down, our apologize.
And if you set the Auto Enable Function in a Try, Catch block. I did this for my program, and it works for Win2000, WinXP and also for Windows 7 and Vista.Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:59:
try to use these two versions, but be sure to do not use Auto Enable function. It is disabling Aero which is not present in Your Windows XP.
Heb je inmiddels al wat getest?Anthor schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:30:
[...]
Ik zal van de week proberen alles goed te testen. (en misschien nog een nieuw filmpje maken)
Ik ben al wel wat dingetjes tegengekomen:
- Als ik kanaal 512 wil gebruiken krijg ik een index out of the bounds of the array foutmelding.
ik ga er vanuit dat het eerste adres na de startbyte adres 1 is (en niet 0 zoals bij een array bij programmeren)
en dan zou ik kanaal 512 dus moeten kunnen gebruiken. (freestyler crasht ook als ik een par op kanaal 0 wil zetten)
- Na een edit in frames springt de geselecteerde frame terug naar degene er boven in de lijst. (geen ramp maar het viel me op)
- vooral bij het testen zou het handig zijn om vanuit het maintenance scherm van frame te kunnen veranderen (en wissen of toevoegen)
Ik ben nog wat tegengekomen, maar daar moet ik wat beter naar kijken om een beetje te bepalen waar het probleem ontstaat.
Jouw software werkt ook leuk op muziek uit winamp met milkdrop visualizer
p.s.
Wat voor DMX setup gebruik jij eigenlijk?
Het is dus niet verstandig om in freestyler 3.0.1 een PAR op kanaal 0 te zetten.
Freestyler blijft crashen en na een reinstall willen mijn sequences niet meer laden

[ Voor 7% gewijzigd door Anthor op 20-08-2009 16:13 ]
Verder heb ik ook alles handmade. Ik heb op basis van de PIC16F28a (dacht ik) een 6tal lampjes aangesloten. Ik zal binnenkort even een filmpje posten.
Ik heb dat DMXcontrol nu ook geinstalleerd, maar ik heb er nog niet veel mee geprobeerd.vandeGerrit schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:56:
Ik vind Freestyler sowieso een beetje buggie, maar goed. Zelf gebruik ik DMXControl, wat er bij mij onder Windows 7 goed draait, alleen bij het afsluiten wil deze wel is crashen. Wat ik wel cool vind aan DMXControl is dat deze via de visualiser met Winamp kan communiceren, zodat de effecten die jij ervoor maakt, precies op de beat van de muziek kunnen worden geactiveerd.
Verder heb ik ook alles handmade. Ik heb op basis van de PIC16F28a (dacht ik) een 6tal lampjes aangesloten. Ik zal binnenkort even een filmpje posten.
Lukt het jou om het aantal te verzenden kanalen te verlagen? ik kan de 512 niet wijzigen in de afterglow slim driver die ik schijn te moeten gebruiken.
Over het rare probleem dat ik tegen kwam:
Als ik de ambilight aan m'n moodlight hang (10 ontvangers, 4 kanalen per ontvanger, adressen 1-40) dan knipperen de ledstrips soms. Het lijkt alsof ze even uit en weer aan 'flitsen'.
De lagere adressen hebben er ook last van, maar lijken iets minder te flitsen. (strobe staat overigens uit)
Ik heb het nog even getest met de volgende setup:
5 frames
frame: kanaal
1: 1-4
2: 5-8
3: 9-12
4: 13-16
5: 37-40
Om het probleem beter te kunnen bekijken heb Ik mijn oude DMX->hd44780 display weer op eens breadboard gezet, en de code verbeterd.
Met het resultaat heb ik het volgende filmpje gemaakt:
De ledstrip hangt aan een van mijn ScrapDMX ontvangers (adressen 25h - 28h)
Op de display zijn de Axxx codes zijn de adressen, met de waarde ervan eronder (beide in hex)
(kanaal 28h (40) is tot 2:25 het hoogste gebruikte kanaal in SendTheLight)
In het begin draait freestyler, en bij:
0:50 sluit ik freestyler af
0:58 start ik sendthelight
1:30 valt het eerste deel van het probleem te zien, het lijkt alsof er soms niet genoeg kanalen verzonden worden.
1:47 test scherm met auto change colors even aan,
1:50 - 2:20: hier zijn de flitsjes ook redelijk te zien, ook icm adres 29h.
2:25 voeg ik een extra frame toe op kanalen 508-511, en dan gaat er goed iets mis.
Heb jij dit ook als je een frame toevoegt in de laatste adressen?
Het lijkt er in het filmpje op dat soms niet alle adressen verstuurd worden (streepjes op kanaalwaardes)
Een virtueel stuk witgoed voor degene die kan raden wat er precies op dat breadbordje zit
Ik ben nu zover dat ik zowel boblight als epilight (gebaseerd op boblight) werkend heb op windows 7 (32bit)
Het werkt ook in zoverre dat als ik het programma opstart de kleuren van het bureablad gewoon goed weergegeven worden. Tevens als ik een filmpje met mediaplayer afspeel werkt het gewoon.
Alleen... zodra ik de Mediaplayerschil opstart gaat het mis.. Op dat moment gaan de ledjes uit (op zwart)...
Verwijderd
Ik kwam hier gister toevallig aangesurft en las over jouw software.
Heb hier een Enttec Open DMX interface (gebruik ik normaal om DMX in de pc te stoppen voor offline visualisatie) en ik had ergens in een hoekje nog een RGB dmx truss light liggen (drie 50 watt lampjes in een behuizing).
heb het eens aangesloten en jouw software gestart.
v04_1WithoutDirectX werkt bij mij perfect.
Film gestart en wat zitten stoeien met de instellingen van je software en het was geweldig :-). Mijn hele kamer verlicht in de kleuren van de film.
Wel heb ik een paar vraagjes. Ik hoop dat je ze wilt beantwoorden.
- Ik heb hier windows 7 draaien. zodra ik Send the Light start veranderd windows het kleurschema naar 'windows 7 basic'
- de strobe settings krijg ik niet goed ingesteld. óf hij flasht als het niet moet, óf hij flasht niet als het wel moet. welke settings geven het beste resultaat?
- heb je ook een overzichtje van welke instellingen welke functie hebben. Het meeste kom ik wel uit, maar wellicht kan ik alles beter instellen als ik precies weet wat de achterliggende werking van de settings is (zoals pixel step, timer interval, color, mode...)
maareh, echt super software! ik was verbaasd dat ik zelfs kan kiezen welke monitor gebruikt word!
Ja hoor, deze wil ik wel beantwoorden.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:22:
Hey vandeGerrit,
Wel heb ik een paar vraagjes. Ik hoop dat je ze wilt beantwoorden.
- Ik heb hier windows 7 draaien. zodra ik Send the Light start veranderd windows het kleurschema naar 'windows 7 basic'Kan ik op een of andere manier voor elkaar krijgen dat dit niet gebeurt?
- de strobe settings krijg ik niet goed ingesteld. óf hij flasht als het niet moet, óf hij flasht niet als het wel moet. welke settings geven het beste resultaat?
- heb je ook een overzichtje van welke instellingen welke functie hebben. Het meeste kom ik wel uit, maar wellicht kan ik alles beter instellen als ik precies weet wat de achterliggende werking van de settings is (zoals pixel step, timer interval, color, mode...)
maareh, echt super software! ik was verbaasd dat ik zelfs kan kiezen welke monitor gebruikt word!
- Het probleem bij Windows 7 is dat de hele Areo draait op DirectX, opzich geen probleem, maar wel op de manier waarop op dit ogenblik het beeld wordt berekend door mijn programma. Hierdoor als ik hem niet instel op de basic theme, duurt elke nieuwe bereking ongeveer een seconde of 2 a 3, en hangt het programma meer dan dat hij iets doet. Dit wordt nog (een keer) opgelost. In de tussentijd kun je even iets verder terug lezen, en proberen de versie met DirectX te gebruiken. (hier doet alleen monitor één het nog goed)
- De strobe settings werken nog niet helemaal optimaal. Zo af en toe flikkeren de lampen gewoon etc. Dit heeft Anthor ook al opgemerkt. Maar aangezien ik weer even een poosje druk ben willen hobbies wel is even een tijdje uitgesteld worden.
- Pixel step X en Pixel step Y willen zeggen om de hoeveel pixels hij weer wat moet lezen. Stel je hebt 100 bij 100 pixel beeldscherm en je stelt Pixel Step X 20 en Pixel Step y 10 in, dan lees hij dus de eerste pixel op 20 bij 10, dan 40 bij 10, etc. Totaal leest hij dan 50 pixels in. Hoe lager deze waardes, des te meer wordt er ingelezen, des te trager het programma wordt.
- Timer interval, Na hoeveel milliseconde moet de volgende uitleesfase beginnen. Met waarde 25 zit je dus op de: 1000 / 25 = 40hz (ongeveer)
- Color kleur correctie. Deze kan kleuren opblazen, Rood wordt dan wat roder etc.
- Previous color: Niewe kleur ingelezen, in hoeverre moet deze doorgevoerd worden. Zet deze op 0 en de nieuwe kleur staat er direct. Staat deze op 3, dan zal er iets een fade inzitten. Het geheel komt dan mindder flikkerige over.
- Progessive of interlaced, kan er inmiddels uit, en hoort op progressieve te staan.
- Offset, Hoeveel pixels van de rand eraf 'snoepen' Stel jij kijkt een film op 4:3 beeld, dan zie je zwarte balken. Deze moeten eraf gehaald worden. Zet deze op auto, en het programma bepaald zelf waar deze zwarte balken zitten.
Verwijderd
Het is me helemaal duidelijk.
De andere versies (met DirectX) had ik al geprobeerd maar die werken helaas bij mij niet. Ik krijg dan bij het opstarten een foutmelding.
Dan maar even zonder Aero
Verwijderd
Echter, ik heb onlangs al een nieuwe TV gekocht (Full HD, 42 inch) en daar wil ik nog een tijdje mee doen ;-)
Ik heb thuis niet alleen een LCD-televisie staan, maar ook een PlayStation 3 en een Internet TV kastje van KPN (beide via HDMI aangesloten).
Voor beide apparaten zoek ik eigenlijk een oplossing waarmee ik achter mijn scherm een aantal LED-lichten kan plaatsen die reageren op de beelden die mijn TV toont (zoals in deze video: http://www.youtube.com/watch?v=LYr2YhSj-uc)
Is dit mogelijk? Heeft een van jullie enig idee?
En zo ja, hoe kom ik daar aan/hoe maak ik dit? Ik ben helaas niet al te technisch onderlegd (maar ik wil altijd nieuwe dingen leren).
Deze controller moet je aansluiten via RGB connectoren op je TV, en op de TV moet je instellen dat op deze connector ten alle tijden ook het signaal staat wat je op je beeldbuis ziet.
Verwijderd
Op www.arfx.nl zijn er modules te koop dit via een PC werken. Je krijgt er ook mooie, lange LED strips bij voor op de achterkant van je TV.
HDMI is helaas geen optie voorlopig, want dat signaal wordt gecodeerd verstuurd. Echter: Alles dat op het scherm van je PC wordt weergegeven, dat vertaald de module zodat je LED strips dat juist weergeven.
Mijn oplossing, zodat het met AL je apparaten werkt, is de volgende:
Een high-res webcam die je op het scherm van je TV richt. Ja! Als je die op full-screen capture zet, dan pakt 'ie alle kleuren die nodig zijn en stuurt ze weer door naar je LEDjes. Als de resolutie van de cam goed is, dan heb je ook voldoende detail en kleurnuances...
Het probleem is dan wel dat je dus het volgende ALLEMAAL nodig hebt:
• Een TV
• Een goede webcam (die niet in de weg staat, maar wél je scherm op kan nemen)
• Een PC die in dezelfde kamer staat als je TV
• Een van de setjes die ARFX.nl verkoopt
Mijn Mac staat bijvoorbeeld al in mijn slaapkamer, en niet in mijn woonkamer.
Gelukkig heb ik nog een oude Windows-pc (je hebt er sowieso Windows voor nodig las ik) staan... Maar ja, het moet wel een beetje netjes weggewerkt kunnen worden en die oude PC heeft best een flinke kast...
In mijn situatie zou het dan ongeveer zoiets worden...

Op zich goed te doen, want de PC zie je niet liggen (vanwege het dubbellaagse tafeltje) en de stroom/aansluitkabels/camera kun je zo los klikken en wegleggen als je ze niet nodig hebt...
Anyway, denken jullie dat dit zou werken?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 15:01 ]
Verwijderd
Ja, daar twijfel ik ook een beetje over.kippy schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:55:
Ja dat systeem met een camera kan best werken. Je dit alleen met het probleem dat de kleuren die zo'n camera opnemen verre van ideaal zijn, daarnaast zit je met een breedbeeld tv en een 4:3 webcam.
Maar wellicht is er een 16:9 webcam met een bovengemiddelde kleurregistratie te vinden...
Edit: Zo te zien wel dus. http://www.trust.fr/products/product.aspx?artnr=16588
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 16:52 ]
heb je wel eens een film gedownload en gezien wat een Telesync is. De kleuren met dat soort filmopnames zijn zeer matig, en dan wordt er nog gebruik gemaakt van een professionele camera in een donkere ruimte. Dat haal je met een webcam echt niet, zeker geen trust cam met "hoge" specs.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:47:
[...]
Ja, daar twijfel ik ook een beetje over.
Maar wellicht is er een 16:9 webcam met een bovengemiddelde kleurregistratie te vinden...
Edit: Zo te zien wel dus. http://www.trust.fr/products/product.aspx?artnr=16588
Verwijderd
@ vandeGerrit: Mijn TV zend dus blijkbaar (zover ik kan ontdekken) geen analoog signaal uit als ik HDMI bron bekijk... Via beide SCART-aansluitingen niet (het is een 42LG5030)... en ik zie ook geen functie in het menu om dit aan te zetten
Een HDfury + HDMI splitter is rete-duur helaas, dus ik heb weinig andere opties over.
Gelukkig komt er een v2 van dat project (MotionLight) en die ondersteund HDMI. Ik kan dan later 'upgraden' voor een lage prijs, dus da's mooi.
Ik bestel nu de v1 en probeer toch als tijdelijke oplossing mijn camera-theorie uit... en zoek ondertussen verder naar een iets... praktischere oplossing.
Wat betreft een capturekaart... hoe zou dat dan in zijn werk gaan als mijn tv geen output heeft? Of heeft een capturekaart een HDMI in en uit o.i.d.?
"This workaround would limits you to resolutions which are supported by the TV-out. Scaled cloning a display to TV is not possible in the regular ATI drivers, and probably not on nVidea's drivers too. Reason: DRM, you are allowed one "instance", and a scaling would make another instance of whatever you would be doing. Bad Hollywood, not nice at all.
Many TV-in's have a lag while recording, which would make the lights lag too. With Hauppauge cards, enabling Live Preview will fix that."
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ik heb die MotionLight ook besteld. Echter dat er geen HDMI input in kan, staat mij zeer tegen. Mijn Sony 37W5500 verstuurd ook geen signaal van HDMI naar SCART namelijk, volgens mij zijn er weinig TV's die dat wel doen.Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:42:
Ik heb ondertussen nog een bestelling kunnen plaatsen via Samenkopen. Thanks voor de tip!
@ vandeGerrit: Mijn TV zend dus blijkbaar (zover ik kan ontdekken) geen analoog signaal uit als ik HDMI bron bekijk... Via beide SCART-aansluitingen niet (het is een 42LG5030)... en ik zie ook geen functie in het menu om dit aan te zetten
Een HDfury + HDMI splitter is rete-duur helaas, dus ik heb weinig andere opties over.
Gelukkig komt er een v2 van dat project (MotionLight) en die ondersteund HDMI. Ik kan dan later 'upgraden' voor een lage prijs, dus da's mooi.
Ik bestel nu de v1 en probeer toch als tijdelijke oplossing mijn camera-theorie uit... en zoek ondertussen verder naar een iets... praktischere oplossing.
Wat betreft een capturekaart... hoe zou dat dan in zijn werk gaan als mijn tv geen output heeft? Of heeft een capturekaart een HDMI in en uit o.i.d.?
v2 van het project zal met een HDMI aansluiting worden, maar wanneer deze uitgeleverd gaat worden, is nog onbekend.
Edit: Een post op 9/9/9 9:09, grappig
Verwijderd
Het is inderdaad jammer, maar de ontwikkelaar (Sydney) denkt aan enkele maanden na de release van de v1 (eind deze maand, als het goed is!)...sorted.bits schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:09:
[...]
Ik heb die MotionLight ook besteld. Echter dat er geen HDMI input in kan, staat mij zeer tegen. Mijn Sony 37W5500 verstuurd ook geen signaal van HDMI naar SCART namelijk, volgens mij zijn er weinig TV's die dat wel doen.
v2 van het project zal met een HDMI aansluiting worden, maar wanneer deze uitgeleverd gaat worden, is nog onbekend.
Edit: Een post op 9/9/9 9:09, grappig
v2 zal hetzelfde kastje gebruiken als het goed is (zo heb ik me laten vertellen door Sydney iig) en daar moet dan een converter o.i.d. tussenkomen, zodat het HDMI-signaal gekloond wordt. Ik weet het ook niet precies, maar wat ik wel weet is dat het minder dan 100 euro moet gaan kosten tegen die tijd.
Maar eh, hoe ga jij dit nu oplossen voor jezelf, aangezien je ook HDMI-apparaten gebruikt?
EDIT:
Oké, stel dat ik een HMDI splitter koop en daarbij zoiets als dit:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27610

Kan ik dan met een converter van Mini DVI naar VGA (die heb ik al liggen voor de tweede monitor op mijn iMac) het juiste signaal doorgeven aan de MotionLight, terwijl ik tegelijkertijd via het gekloonde signaal gewoon het HDMI-beeld aan mijn tv door kan geven?
Of is dat een heel gek idee?
EDIT 2: Zo te zien kom ik dan niet ver, want de PS3 stuurt een beveiligd signaal uit, dus je hebt een HDCP-stripper nodig (HDfury dus).
Ik vraag me af hoe Sydney van MotionLight dit dan gaat doen zonder dat het een vermogen kost.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 10:45 ]
Zo, de 2 kleine puntjes heb ik opgelost, maar wat bedoel jij precies met dit puntje? Wat is voor jou het het maintenance scherm? Het DMX Overview scherm? Hier kun je al dingen veranderen en toevoegen. Alleen verwijderen nog niet.Anthor schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:34:
- vooral bij het testen zou het handig zijn om vanuit het maintenance scherm van frame te kunnen veranderen (en wissen of toevoegen)
Of bedoel je het test scherm met die kleurtjes?
Het andere moet ik nog een keer na kijken, maar ik heb geen DMX hardware waarop ik het zo kan uitlezen? Zoals jou schermpje. Hiervoor moet ik dus nog wat bouwen.
Ohja, ook handig, een linkje: http://gvrstudio.nl/send-the-light/
Ik denk dat het grootste probleem ligt bij de time-ing. Aangezien de computer hiervoor moet zorgen. Ik zal is opzoek gaan naar een beter dll-tje hiervoor, ook moet binnenkort meerdere modules er aangehangen kunnen worden (zoals jou dmx controller)
[ Voor 47% gewijzigd door vandeGerrit op 10-09-2009 20:05 ]
Frames editten via de overview is ook handig, dat had ik nog niet echt geprobeerd.
Heb je nog gekeken of het probleem zich bij jou ook voordoet?
Wat bedoel je precies met mijn controller? Dat nieuwe schema dat ik gemaakt heb werkt met dezelfde driver die je nu gebruikt.
Ik heb interesse voor zo'n TV setje, de bedoeling is dit te gebruiken voor een project op school. Ik heb dus alle schema's nodig. Indien dit mogelijk is geef me een seintje.Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:37:
Ambilght systeempje van: http://www.samenkopen.net/topic/85286/829997/last#last
Info:
Wat is light control?
Light control is een kit welke voor sfeerverlichting in je huis zorgt.
Wat zijn de mogelijkheden?
Light control is bruikbaar als:
- Moodlight
- Ambilight via PC
- Ambilight standalone
- Audiolight
Moodlight:
Langzame kleur veranderingen. Van zeer langzaam faden(minuten/uren) tot zeer snel(milisecondes). 5 onafhankelijke kanalen configureerbaar via de PC. Verder standalone(dus geen PC nodig).
Ambilight via PC
Kleur veranderd naar mate de kleur van je scherm. 4 individuele kanalen + een wit kanaal voor bliksem. Deze versie ondersteunt een aantal protocollen:
- LTBL
- Momolight
- Boblight
- DMX-gestuurde software
- Als er nieuwe komen later toe te voegen
Ambilight standalone
Kit dient aangesloten te worden op de 4 uitgangen die op vrijwel elke DVD speler zitten. De aansluitingen zijn RGB en composit. Deze zijn te vinden in de scart connector. Voor een DVD dus direct werkend. Wil je ook voor de TV dan zal je de TV via de DVD moeten laten lopen.
Audiolight
Standalone reageren op geluid. Ingangen zijn:
- LINE-OUT
- ingebouwde Microfoon
Verschillende modes beschikbaar en toe te voegen.
De software in de kit is zelf te updaten via de PC. Zo heb je altijd de nieuwste updates erin zitten.
Video materiaal:
Beta 1.0 Video
Hierin is de functionaliteit van moodlight goed te zien. De ambilight functie is in de volgende beta verbeterd:
http://www.youtube.com/watch?v=oAI5QKzs-rQ
Beta 1.3 Video
Hier wordt de ambilight via PC functie verbetering gedemonstreerd. Vergelijk dit eens met Beta 1.0, dan zie je al duidelijke verbeteringen:
http://www.youtube.com/watch?v=vDOgXcoNeto
Beta 1.3 - Audio kit Video
Standalone audiokit, mode 1 wordt hier gedemonstreerd. Er zijn nu 3 modes beschikbaar. Meer modes is mogelijk als er ideen voor zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=3Sz0p7CtD70
Kostprijs van de kit's:
Dit is de geschatte kostprijs van ongesoldeerde kits. LED-strips en een voeding moet zelf voor worden gezorgt. Er kan volgens de specificaties in totaal ongeveer 5A aan belasting aan de LED-strips. Dat is bij 24Volt strips 120Watt aan licht(meer dan 5A kan zeker, maar daar is de ingaande connector officieel niet op gespect).
Let op! De TV-Kit en de Audio-Kit bestaan puur uit SMD!
Standaard kit met puur ambilight via PC: €30,-
Kit met afstandbediening, moodlight en ambilight PC: €37,95
Naast basiskit toe te voegen:
Audio-kit Add-on: €12,95
TV-Kit Add-on: €20,-
Passende behuizing: €5,-
Gesoldeerd is mogelijk via een meerprijs(nog te bepalen wat redelijk is). Nogmaals: de kosten zijn een schatting. Afhankelijk van de animo gaan deze omlaag.
Wil je dus moodlight hebben en ook laten reageren op de TV zonder PC tussenkomst dan heb je een kit met afstandbediening nodig + de TV Add-on.
kijk op boven staande link en vul de poll in als je interessen hebt.
Ik snap hem, deze zet ik wel op de to-do list.Anthor schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:28:
Ik bedoelde het frame edit schermpje. Nu moet ik steeds terug naar de applicatie, een daar een ander frame selecteren om te bewerken. (als ik bv alle frame posities wil veranderen)
Ja, het probleem in de buurt van 512 is er nog, deze los ik vandaag op. Het andere probleem heb ik nog niet naar gekeken. Ik heb de drivers voor openDMX nu herschreven naar C#. Maar het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien. Wel zijn sowieso, als ik jou filmpje kijk, de waardes heel onrustig. Ook al blijven ze hetzelfde. Het idee wat net in mijn opkwam, is om de thread even een timeout mee te geven, voor hij weer start.Anthor schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:28:
Heb je nog gekeken of het probleem zich bij jou ook voordoet?
Ja, in jou andere topic had jij het over een eigen DMX die waardes buffer, en dus zelf verantwoordelijk is voorde timing. Als dat zo is, kan het zijn dat het probleem hiermee is opgelost, aangezien de computer hier nu verantwoordelijk voor is. Aan de andere kant, Freestyler lukt het wel goed met de driver. Er moet dus een oplossing mogelijk zijnAnthor schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:28:
Wat bedoel je precies met mijn controller? Dat nieuwe schema dat ik gemaakt heb werkt met dezelfde driver die je nu gebruikt.
Als er op een gegeven moment minder kanalen binnen komen dan daarvoor, blijven de waardes van de niet ontvangen adressen gewoon staan in de buffer. Dit geeft wel wat meer inzicht, maar het lost het probleem helaas niet op.
Ik heb nog een beetje geëxperimenteerd, en er viel mij nog wat op:
- Als ik een frame met een hoog DMX adres verwijder, dan blijft StL proberen om dat adres te verzenden, tot ik de applicatie sluit en opnieuw opstart.
- Ik was aan het testen en heb een 4 kanaals dimmer op (een willekeurig hoog) startadres 414 gezet, zodat ik dat rare probleem kreeg.
Op mijn 'DMX display' zag ik dat het DMX packet gemiddeld maar tot ongeveer tot 361 kanalen kwam. (het fluctueerde een beetje, soms werden er wat meer soms wat minder kanalen verstuurd (voor zover ik kon zien).
Op kanaal 385 bv zag ik maar sporadisch data binnen komen. (process priority aanpassen in windows had weinig effect)
Met buffer er tussen zag ik wel wat data verschijnen op de adressen 414 - 417, dus soms worden er wel genoeg kanalen verzonden. Maar de data klopte niet altijd met de ingestelde waarde.
Het viel me op dat de dimmer waarde vaak wel goed stond, maar de rgb kanalen niet.
- Soms lijkt het alsof er kanalen verstuurd worden die boven het hoogst gebruike dmx adres liggen. (bij de 'flitsjes' zoals in het filmpje)
Met de buffer ertussen zie ik dan soms de waardes van bv kanaal 1-4 ook op terug kanaal 25-28 (als dat de laagste niet gebruikte adressen zijn) staan en die van 5-8 op 29-32. (na wat langer testen heb ik de waardes ook met een andere offset terug zien komen)
Ik ben er nog niet uit wat de meest waarschijnlijke oorzaak is.
Is het trouwens mogelijk/moeilijk om de driver van ftdi aan te spreken met VB6? Als dat zou kunnen zou ik hier met VB6 wat kunnen maken om mijn firmware wat beter te testen.
En heb je iets aan het schema voor die display? want dan kan ik er wel een wel maken.
Heel vreemd allemaal, maar ja ik ga zo wat aanpassen eraan, maar ik zelf kan enkel van de lampjes aflezen of er wat veranderd, heb geen DMX appratuur hier verder staan. Dus ja, met het schema ben ik erg geholpen (en firmware van pic als het kan)Anthor schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:48:
Ik ben er nog niet uit wat de meest waarschijnlijke oorzaak is.
Is het trouwens mogelijk/moeilijk om de driver van ftdi aan te spreken met VB6? Als dat zou kunnen zou ik hier met VB6 wat kunnen maken om mijn firmware wat beter te testen.
En heb je iets aan het schema voor die display? want dan kan ik er wel een wel maken.
Maar er zijn drivers (VB6) voor de openDMX:
De meest gebruikte: http://members.westnet.com.au/rowanmac/opendmx.html#tx (Deze heb ik dus herschreven naar C#), versie 1.1 is de VB6 versie
http://www.chromakinetics.com/DMX/StageConsole.html (vul gewoon wat in bij e-mail adres, dan kun je de source downloaden)
http://www.enttec.com/dmx_usb/OpenDmxDLL.zip (En een DLL van enttec zelf)
Edit:
PS. Heb er nu net een nieuwe versie te downloaden neergezet, deze laat de Thread waarin het DMX zich afspeelt 15ms rusten. Het resultaat is dat het probleem bij 511 in een keer is opgelost, en niet meer vreemd doet. Zou jij dit is willen testen? http://gvrstudio.nl/send-the-light/
[ Voor 18% gewijzigd door vandeGerrit op 14-09-2009 19:39 ]
De DMX heeft in zijn eigen thread nu een sleep erin, waardoor het systeem de tijd krijgt om zijn waardes ook daadwerkelijk te versturen. De sleep is gekoppeld aan de interval, dus is het nog instabiel, zet dan deze waarde wat hoger. DMX output ligt wel wat lager.
Verder nog het maximale aantal kanalen wordt nu wel herberekend als je een frame weggooit.
Verder nog wat oude code weggegooit, zodat het programma weer wat kleiner is, en minder geheugen in beslag neemt.
En deze omdat het harder, better, faster, stronger moest
Deze zijn nog met 4 ledstrips. Binnenkort ga er er een of twee toevoegen aan mijn systeem.
Jij bent volgensmij naar ongeveer het zelfde opzoek als ik. Ik zoek een VSA (visual show automation, van brookshire) achtig programma, alleen die ook video af kan spelen ipv alleen audio tijdens een dmx track.Rde schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:30:
impressive. Ik vraag mij af wat voor resultaten er mogelijk zijn als de software wordt uitgebreid met functionaliteit voor dmx fans, hazers, foggers etc... en vlc met een soort scriptomgeving voor omgevingseffecten. Sorry, ik droom maar even.
Nu heb ik wel is wat progsels geschreven in Visual C maar dit lijkt me dan weer een beetje boven mn pet te gaan

edit: net is even de nieuwste demo gedownload van vsa.... kennelijk kan het nu wel
[ Voor 6% gewijzigd door dj_dysaster op 22-09-2009 19:40 ]
Een soort tool, die net zoals, VobSub start waarin dan nu het draaiboek van de DMX waardes staan. Kun je ook Player onafhankelijk afspelen.
Ik heb ook een RGB controller gebakken. Doormiddel van het schema van RafkeP:

Nu sluit ik het geheel aan op spanning en de COM poort. Het enige wat er gebeurt is dat het licht wit wordt. Het veranderd niet van kleur. Ik heb de programma's momolight, boblight en alight geprobeerd.
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat dit mogelijk kan zijn.
Alvast bedankt.
Brutus
Wit licht is al een goed teken : dit betekent dat je het gedeelte rond de PIC goed hebt gemaakt.Brutuss schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:51:
Ik heb ook een RGB controller gebakken. Doormiddel van het schema van RafkeP:
Nu sluit ik het geheel aan op spanning en de COM poort. Het enige wat er gebeurt is dat het licht wit wordt. Het veranderd niet van kleur. Ik heb de programma's momolight, boblight en alight geprobeerd.
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat dit mogelijk kan zijn.
Jouw probleem zit waarschijnlijk in het gedeelte rond de MAX:
- ben je zeker dat je Rx en Tx van de PIC goed hebt verbonden met de Tx en Rx van de MAX ?
- heb je Rx en Tx van de kabel naar de PC niet verwisseld ?
- heb je de GND van de COM poort verbonden met de GND van "brain" en "power" ?
- gebruikt er geen ander programma de COM poort ? (Kan je controleren met mijn testprogramma:
als mijn programma sluit bij het openen van de COM poort, dan is deze al in gebruik).
- heb je een echte COM poort of gebruik je een USB naar RS232 adapter ?
De kans is klein dat het dat is : mijn standaard firmware zet alle outputs aan.
Dus als er wit licht uit komt is het gedeelte rond de PIC goed, ofwel zit er een heeeeeeeel ernstige fout in
Ik heb gewoon de betreffende pic besteld bij conrad en dacht hiermee kaar te zijn.

Maar heb ondertussen ook al gelezen dat deze geprogrammeerd moet worden.
Iemand een makkelijke en goedkope oplossing? Of moet ik nu een pic programmer gaan solderen?
Greetz Brutus.
ps. ik gebruik inderdaad een usb naar rs232 converter maar ik heb de schakeling ook getest op een vaste compoort.
[ Voor 62% gewijzigd door Brutuss op 28-09-2009 22:06 ]
Je kunt je chip bestellen bij www.voti.nl, en zeggen welke firmware jij op de chip wil hebben. Dit kost je dus een nieuwe chip en 3 euro extra voor het proggen van je chip.Brutuss schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:57:
Iemand een makkelijke en goedkope oplossing? Of moet ik nu een pic programmer gaan solderen?
Greetz Brutus.
Wat je ook kan doen is een goedkope progger bouwen. Deze heb je bijvoorbeeld op: http://www.circuitsonline...oller/pic-programmer.html of http://www.instructables.com/id/Simple-JDM-PIC-Programmer/ Kosten, zo rond de 5 euro verwacht ik.
Vreemd dat hij dan wit geeft. Ik zou verwachten dat je dan helemaal niets zou krijgen.Brutuss schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:57:
Het is niet zo'n slecht antwoord...
Ik heb gewoon de betreffende pic besteld bij conrad en dacht hiermee kaar te zijn.
Weer iets bijgeleerd
Als je iemand moet betalen om jouw PIC te programmeren dan raad ik je wel aan om de HEX file van Bikkel te gebruiken. Ik zoek de link vanavond wel even voor je op tenzij iemand anders hem al gepost heeft.
Als je wil mag je ook langskomen met jouw PIC, dan programmeer ik hem wel voor je,
maar dat is dan wel een een uurtje rijden.
Verder oppassen met die USB converters : de meesten houden niet zo van MoMoLight.
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 15:51 ]
vandeGerrit schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:06:
Op dit ogenblik staat er weer een nieuwe versie online. Het systeem is nu zo opgebouwt dat deze zijn DMX output uitleest uit een geladen DLL. Hierdoor kunnen meerder output modules worden geschreven. Nieuw is nu dan ook de DMX4U / DMX4ALL interfaces. (Ik heb deze nog niet zelf kunnen testen, maar iemand test het voor mij uit).
Ik ga het meteen proberen met een Enttec pro USB. Dit doe ik met 'Enttec Pro.out.dll' van het programma DMXcontrol en de WYSIWYG Drivers genaamd 'USBPRO.dll' van Enttec zelf.
Update volgt.
Edit: Helaas, het is niet een kwestie van de juiste dll erbij zetten, zoals dat bij DMX control gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door PEPPI op 29-09-2009 16:59 ]
There's no place like 127.0.0.1
Jawel, dat gaat wel op dezelfde manier, alleen moet de DLL wel voldoen aan de voorwaarde die ik heb gesteld. Gooi mijn open Enttec DLL is maar in die van DMXControl, gaat ook niet werken. Ik zal is zoeken naar de gegevens die nodig zijn voor het versturen. Dan kan ik ook een DDL hiervan maken.PEPPI schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:14:
[...]
Edit: Helaas, het is niet een kwestie van de juiste dll erbij zetten, zoals dat bij DMX control gaat.
http://www.enttec.com/dow...river%20for%20WYSIWYG.exe
Daarin zit:
FTD2XX.dll
USBPRO.dll
There's no place like 127.0.0.1
Bedankt voor het aanbod. Ik heb nu de onderdelen besteld bij conrad om een eigen pic programmer te maken zodat ik ze zelf kan programmeren.RafkeP schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:14:
[...]
Vreemd dat hij dan wit geeft. Ik zou verwachten dat je dan helemaal niets zou krijgen.
Weer iets bijgeleerd![]()
Als je iemand moet betalen om jouw PIC te programmeren dan raad ik je wel aan om de HEX file van Bikkel te gebruiken. Ik zoek de link vanavond wel even voor je op tenzij iemand anders hem al gepost heeft.
Als je wil mag je ook langskomen met jouw PIC, dan programmeer ik hem wel voor je,
maar dat is dan wel een een uurtje rijden.
Verder oppassen met die USB converters : de meesten houden niet zo van MoMoLight.
Mocht dit toch niet lukken dan zal ik nog even aan je aanbod denken.
greetz Brutus
Op dit ogenblik heb ik eerst de driver zelf is geschreven. Ben benieuwd of dat gaat lukken. Hij staat nu op de website als download: http://gvrstudio.nl/send-the-light/PEPPI schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:20:
Hier is de driver van Enttec:
http://www.enttec.com/dow...river%20for%20WYSIWYG.exe
Daarin zit:
FTD2XX.dll
USBPRO.dll
Verwijderd
Een tijdje gelede heb ik mijn eigen momolight gemaakt adhv het schema van Rafke.
Alles perfect werkt op een normale com poort, als ik echter op mijn laptop via een usb RS232 converter werk crasht de software
Als ik bv dit schema maak (basic schema van prolific) zal het dan werken ?
thx
On a completely different note: ik probeer mijn arduino met momolight te laten communiceren, en nu heb ik op internet wel een deel van het protocol gevonden (rrrgggbbb) maar dat werkt niet helemaal lekker. Nu vroeg ik mij af of het protocol nog wat mis. Namelijk hoe ik kan bepalen dat ik niet halverwege van zo'n rrrgggbbb string zit. Een kleine pointer zou veel helpen.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Beste Rafke,RafkeP schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:14:
[...]
Zou je die link met die HEX file van Bikkel kunnen geven aub, Ik heb de pic programmer bijna klaar en kan vannavond gaan programmeren.
Alvast bedankt.
Groeten Michaël.