DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 17 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
Guldan schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:30:
... nu heb ik op internet wel een deel van het protocol gevonden (rrrgggbbb) maar dat werkt niet helemaal lekker. Nu vroeg ik mij af of het protocol nog wat mis. Namelijk hoe ik kan bepalen dat ik niet halverwege van zo'n rrrgggbbb string zit.
Laat mij de eerste zijn om het te zeggen : het MoMoLight protocol trekt op niet veel :)
Er zit niets van synchronistaie of bescherming tegen transmissiefouten in.

Langs de andere kant heb ik met mijn seriele kabel nog nooit problemen gehad.

Off topic : hey Bikkel, ik wist niet dat je dit topic ook volgde.
Gelukkig maar want ik was natuurlijk weer de link vergeten te posten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:32

PEPPI

Informatiemanager

vandeGerrit schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:08:
[...]

Op dit ogenblik heb ik eerst de driver zelf is geschreven. Ben benieuwd of dat gaat lukken. Hij staat nu op de website als download: http://gvrstudio.nl/send-the-light/
Als ik deze driver gebruik, krijg ik de melding 'devices not found' en vervolgens kan ik de DMX usb pro ook niet meer gebruiken. Het apparaat lijkt te crashen.
Pas als ik hem herstart, door de USB (voeding) af en aan te sluiten, kan ik hem weer vinden.

Crashed:
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/8250/crasheddmx.jpg

Na het resetten:
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/8693/werkt.jpg

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel70
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:26
Hoi Rafke

Ik volg dit topic al een tijdje..al ben ik niet meer zo actief in dit project.

Over het protocol: Toch zit er wel iets van synchronisatie in.. je zult zien dat als je de serieele kabel even losneemt, de kleuren daarna toch weer goedkomen. Ik heb destijds in de firmware een soort timeout ingebouwd. Als er een aantal ms geen data ontvangen wordt ( ik dacht iets van 7 ms ), neemt de firmware aan dat het volgende ontvangen byte de eerste in de cyclus van 9 is. Ik geef toe.. het is niet erg waterdicht, maar het lijkt redelijk goed te werken.

Ik ga binnenkort wel beginnen met een standalone versie gebaseerd op een FPGA. Ik heb het NEXYS2 (Spartan 3E 1200k) bord van Digilent aangeschaft met de VDEC1 module om videosignalen te decoderen. En dit lijkt me een mooi project om te doen. Zodra ik wat resultaten heb zal ik het hier melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Zo'n timeout is niet conform de specificaties van het protocol, maar in de praktijk zal de software alle bytes direct achter elkaar schrijven dus bij gebrek aan beter is dit de beste oplossing.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 09:17
Ik heb ook weer eens geluk die pic programmer van Circuit online werkt niet echt naar behoren.

Ik moet dus maar een alternatief gaan zoeken. :(

Greetz Brutus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:01:
Heeft er iemand een converter die werkt of weet er iemand een merk/type dat met zekerheid werkt op win7 ?
Toevallig heb ik vorige week een converter gevonden die werkt ism MoMoLight (onder Windows XP) :
Digitus USB 2.0 to RS232 Converter. Of hij ook werkt onder Windows 7, kan ik niet testen.

@Brutuss
Ik weet niet welke programmer je hebt, maar als er 1 hebt zonder externe voeding, moet je zien dat je PC voldoende kan leveren: zo werkt mijn programmer niet met mijn laptop, maar wel met mijn desktop PC.
Verder heb ik gemerkt dat IC-Prog niet goed overweg kan met de firmware van Bikkel.
Daarom ben ik overgeschakeld op WinPic.

Als het echt niet lukt, blijft mijn aanbod natuurlijk geldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
RafkeP schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:05:
[...]

@Brutuss
Ik weet niet welke programmer je hebt, maar als er 1 hebt zonder externe voeding, moet je zien dat je PC voldoende kan leveren: zo werkt mijn programmer niet met mijn laptop, maar wel met mijn desktop PC.
Verder heb ik gemerkt dat IC-Prog niet goed overweg kan met de firmware van Bikkel.
Daarom ben ik overgeschakeld op WinPic.

Als het echt niet lukt, blijft mijn aanbod natuurlijk geldig :)
Ik heb de programmer van Circuitonline gebruikt:
(http://www.circuitsonline...oller/pic-programmer.html)

Deze is zonder spanning maar ik heb deze getest op 2 vaste computers. Een met windows XP en een met Windows 7.

Programmatuur welke ik gebruikt hebt: IP-Prog, winPic en nog een waar ik de naam even niet van weet te achterhalen.

Tevens heb ik de firmware van bikkel en een andere gedownload welke allebei niet werken.

Ik heb het vermoeden dat het gewoon aan de programmer ligt. Ik heb alle punten nagelopen en heb naar mijn mening nergens kortsluiting of iets verkeerd aangesloten.

De software geeft bijvoorbeeld wel aan dat deze de chip kan wissen maar als ik dan de stekker uit de programmer haal en dan op de knop wissen druk dan zegt hij dat dit ook gedaan is.

Ik snap het niet meer zo goed.

Betreft je aanbod. Heb jij deze 16F628A chips toevallig liggen :9 ?

Groeten Brutus

[ Voor 51% gewijzigd door Brutuss op 05-10-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zie bij de ondersteunde uC's geen 16F628A staan, alleen de 16F628.

Ik weet niet of het zou moeten werken, maar je kan kijken of het helpt als je er een adapter socket tussen zet zoals hier beschreven is: http://feng3.cool.ne.jp/en/rcd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Anthor schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:58:
Ik zie bij de ondersteunde uC's geen 16F628A staan, alleen de 16F628.

Ik weet niet of het zou moeten werken, maar je kan kijken of het helpt als je er een adapter socket tussen zet zoals hier beschreven is: http://feng3.cool.ne.jp/en/rcd.html
Beste Anthor,

Bedankt voor de tip. Na enige tijd zoeken op internet gisteren ben ik op dezelfde site uitgekomen. Heb deze converter dus ook gemaakt maar krijg nogsteeds hetzelfde te zien. Nu weet ik dus niet of wellicht de chips al defect zijn geraakt door het verkeerd aansluiten.

In ieder geval met deze converter hielp het ook niet. Verder zie ik op de ene website staan dat de 16F628A wel kan en op de andere weer niet dus jah dan weet ik het eigenlijk ook niet meer :P

Toch bedankt voor je reactie.

groeten michael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel70
Brutuss,

Je kan gewoon de 16f628 ( zonder A dus ) gebruiken hoor. Je hebt alleen een andere hex file nodig. Ik heb de aangepaste file op de site erbij gezet. Ik heb 'm alleen niet kunnen testen...

Groet,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
He mensen,

Ik heb het voor elkaar om een 16F628a geprogrameerd te krijgen.

Nu merk ik alleen iets heel raars....

De kleuren zijn allemaal omgedraaid. dus zwart op de computer is wit op de leds.

geel wordt blauw en blauw wordt geel.

Iemand een idee :P ?

alvast bedankt.

Brutus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:30

Guldan

Thee-Nerd

Heb je de aansluitingen naar de RGB ledstrips niet omgedraaid?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Guldan schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:47:
Heb je de aansluitingen naar de RGB ledstrips niet omgedraaid?
Bedankt voor je antwoord

Nee die zitten allemaal goed.

Hoe verklaar je anders dat zwart wit word en wit zwart ? dat zijn geen RGB kleuren.

Groeten Michael.

edit: Ik heb nu een andere hex file ingelezen in de pic en die werkt wel naar behoren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Brutuss op 11-10-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:24
Misschien had je de hex file van p-fets te pakken(of anderom) ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
LED-Maniak schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:55:
Misschien had je de hex file van p-fets te pakken(of anderom) ;)
Nou de hexfile komt van rafkep af... ik heb die van de onderstaande website gedownload:

http://lx.divxstation.com/article.asp?aId=151&page=2

Groeten Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel70
Daar staan dus inderdaad 2 versies op.. 1 voor "common anode" ( gemeenschappelijke + ) , en 1 voor "common cathode" ( gemeenschappelijke - ). Je hebt waaschijnlijk dus de andere nodig.

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
Ik geef toe dat de 2 versies voor verwarring zorgen.
De CA versie is enkel voor diegenen die CA LEDjes rechtstreeks aan de outputs van de PIC hangen.
(en is dus in de praktijk niet echt nuttig).

Als je werkt met een "power" gedeelte moet je altijd de CC versie gebruiken omdat de FETs CC zijn.
De LEDs zijn wel CA, maar die hangen niet rechstreeks aan de PIC.

@ Brutuss
Nu je zeker bent dat jouw hardware werkt, kan je best de firmware van Bikkel erin programmeren.
Die is zowieso beter en dan heb je ook meteen de moodlight functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Bedank voor de uitleg. De hex file van bikkel heb ik nu ook inderdaad ingeladen en werkt perfect.

Ik was dus inderdaad ervan uitgegaan dat ik CA moest gebruiken omdat mijn ledstrip met een CA werkt.

Weer wat geleerd :)

Ik moet zeggen het werkt wel erg leuk.

Ik ben nu alleen nog even aan het proberen om een fatsoenlijke USB naar rs232 converter te krijgen want ik had er een in gebruik maar die werkt gewoon totaal niet. Op een oude computer met vaste rs232 werkt het wel :)

Groeten Brutus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 12:51

vandeGerrit

Well, this can't be right

PEPPI schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:34:
[...]
Als ik deze driver gebruik, krijg ik de melding 'devices not found' en vervolgens kan ik de DMX usb pro ook niet meer gebruiken. Het apparaat lijkt te crashen.
Pas als ik hem herstart, door de USB (voeding) af en aan te sluiten, kan ik hem weer vinden.
Ik zal nog is verder ontwikkelen, tot nu toe heb ik niet rechtstreeks een voorbeeld code gevonden wat ik zo kan gebruiken in C# (.Net), misschien dat jij nog iets heb. De velleman kit heb ik ik inmiddels wel gevonden, deze zal ik dus er ook bij gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Ik heb wel iets in C++ gevonden:
DMXUSB Pro Example [C++] (FTDI) - How to Send & Receive DMX from PRO

En de API:
Programming API V1.44

[ Voor 23% gewijzigd door PEPPI op 13-10-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

JA, die had ik ook al gevonden, en na gemaakt. Dat is de huidige driver :-), alleen dit is een halve inplementatie, en die strookt niet eens met het PDFje wat je eronder heb gezet. Maar heb een ander vorobeeld gevonden, dus ga die is proberen op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Hier is ook iemand met C++ en de USB pro bezi geweest.
Er is ook veel programmacode te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Nou heb ik eindelijk een USB naar serieel converter welke wil werken. (sitecom cn-104). In windows werkt alles perfect als ik windows aero uitzet.

Zodra ik een spel op start dan valt de verlichting uit :( kom ik weer uit het spel dan werkt de verlichting weer.

Is dit normaal of gaat er iets fout bij mij ?

Alvast bedankt voor de hulp.

Greetz Brutus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Dan heb je in het spel zelf waarschijnlijk AA aanstaan, zet deze is uit, en probeer het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
vandeGerrit schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:29:
Dan heb je in het spel zelf waarschijnlijk AA aanstaan, zet deze is uit, en probeer het dan is.
Bedankt voor de oplossing. Ik vind het wel een mindere oplossing. Heb je een vet spel met dikke grafics en een dikke grafische kaart en dan moet je AA uit zetten.

Hier is geen andere software voor of een mogelijke andere oplossing ?

Alvast bedankt.

Groeten Michaël.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Hoi
Is het mogelijk om een diy-ambilight te maken zonder een pic te hoeven te programmeren? En hoe ziet het schema er uit want dat is een beetje onduidelijk.

alvast bedankt!

[ Voor 65% gewijzigd door hardware.tom op 16-10-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

hardware.tom schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:33:
Hoi
Is het mogelijk om een diy-ambilight te maken zonder een pic te hoeven te programmeren? En hoe ziet het schema er uit want dat is een beetje onduidelijk.

alvast bedankt!
In de zomer Elektor (juli/augustus) stond een versie: http://www.elektor.nl/art...dverlichting.992682.lynkx

Deze heeft 1 kanaal, en moet worden aangesloten op de VGA poort. Maar je hoeft hiervoor geen PIC te proggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Hoi ik heb het schema van de elektuur gebouwt alleen 1 led knippert de hele tijd en de rest blijft branden(ook als hij niet aangesloten is op de vga poort :'( . Weet iemand waar dat door zou komen (wie de elektuur heeft of het schema)ik weet namelijk niet of ik het hier mag plaatsen (ik heb het namelijk gedownload van de elektor site met credits)

alvast bedankt

edit: ik heb een probleem gevonden (ic pootjes verkeerd gesoldeerd)alleen hij werkt nog steeds niet :'( nu blijft rood de hele tijd branden maar is het mogelijk dat de ic's kapot zijn gegaan?

[ Voor 33% gewijzigd door hardware.tom op 20-10-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Een nieuwe versie staat online. Art-Net en Velleman plugins zijn toegevoegd. Het is een beetje omslachtig als je Enttec Pro wil gebruiken, maar het programma FreeStyler levert een Art-Net tooltje mee, dat binnen komend verkeer omzet naar een controller naar keuze. De Pro staat er ook tussen.

PS. Art-Net zorgt ervoor dat je DMX over je netwerk heen knalt. Je kunt dus nu ook een andere PC gebruiken voor de DMX interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Hmmmm... Uiterst interessant.
Ik kan dus met een PDA via Wifi de RGBverlichting door het hele huis regelen.
Droomt verder over de concept woning met RGB verlichting van Vos Solutions.

Bedankt, ik sla direct weer aan het testen en laat van me horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
is het ook mogelijk om zonder pic toch via de seriele poort aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

hardware.tom schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:11:
is het ook mogelijk om zonder pic toch via de seriele poort aan te sturen?
Eh, je kunt wel versturen, maar als je niks kan uitlezen heb je er dus niks aan. Voor nu bij ambilight bijvoorbeeld is het wel verstandig om met een PIC te werken. Of je moet het schema wat je bij elektuur heb gebouwd nog een keer helemaal na lopen. Deze kan dus wel zonder pic.

Maar waarom zou je zonder PIC willen werken? Als het is, omdat je een PIC niet kan progge: www.voti.nl kan dit bijvoorbeeld voor je doen als je een PIC besteld. Ook zijn er mede tweakers die best even een PIC voor je willen programeren.

[ Voor 22% gewijzigd door vandeGerrit op 22-10-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik zou het ook best wel zelf willen proberen alleen welk schema gebruiken jullie voor de programmer en wat voor pic moet ik dan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Als je een programmer zoekt: http://samenkopen.net/action/328806 (moet je wel snel zijn, want deze is in de afronding). Rond de 20 euro. Deze kan je met de MPLAB (http://www.microchip.com/...Id=1406&dDocName=en019469) aansturen en programmeren.

Verder terug in dit topic staan een paar voorbeeld schema's. Bijvoorbeeld http://users.skynet.be/RafkeP/webimages/brainICSP.jpg. Deze maakt gebruik van de PIC16F628A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
hoi ik heb besloten om de programmer zelf te maken en is deze goed en kan ik deze pic gebruiken?
En ik moet toch ook nog een .HEX file hebben?
En kan ik dit schema gebruiken en kan iemand me uitleggen hoe het schema werkt(wat is icsp?)

Alvast bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door hardware.tom op 22-10-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

De freestyler art-net to DMX doet het niet. Die wil Enttec pro niet selecteren.
Ik gebruik nu de Art-net to DMX client uit Hippy's Pro ToolKit.
http://members.westnet.com.au/Rowanmac/dmxusbpro.htm

Ik krijg overigens deze foutmelding:
************** Exception Text **************
System.Net.Sockets.SocketException: Only one usage of each socket address (protocol/network address/port) is normally permitted
at System.Net.Sockets.Socket.DoBind(EndPoint endPointSnapshot, SocketAddress socketAddress)
at System.Net.Sockets.Socket.Bind(EndPoint localEP)
at System.Net.Sockets.UdpClient..ctor(Int32 port, AddressFamily family)
at System.Net.Sockets.UdpClient..ctor(Int32 port)
at Ambilight.ArtNet.Init()
at Ambilight.frmMainWindow.btnInit_Click(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
vandeGerrit schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:08:
[...]

Op dit ogenblik heb ik eerst de driver zelf is geschreven. Ben benieuwd of dat gaat lukken. Hij staat nu op de website als download: http://gvrstudio.nl/send-the-light/
Werkt hier niet met de enttec DMX USB pro (vcom driver geïnstalleerd), zou het wel lukken met de enttec DMX open USB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
hardware.tom schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:50:
hoi ik heb besloten om de programmer zelf te maken en is deze goed en kan ik deze pic gebruiken?
En ik moet toch ook nog een .HEX file hebben?
En kan ik dit schema gebruiken en kan iemand me uitleggen hoe het schema werkt(wat is icsp?)
Voor zover ik het begrepen heb (de experts hier zullen mij wel corrigeren waar nodig) staat ICSP voor "In Circuit Serial Programming" oftwel de PIC programmeren terwijl hij in een schakeling zit.
Het is echter niet zo eenvoudig als het klinkt: in dit topic heeft men mij verteld dat het 2de schema niet bruikbaar is en dat je de PIC best loskoppelt van de rest van het circuit.

Ikzelf gebruik volgende programmer :
http://www.olimex.com/dev/images/pic-pg1-sch.gif

Om te weten welk pinnetjes van de PIC overeenkomen met de ICSP pinnetjes moet je ook volgend tekeningetje gebruiken :
http://www.olimex.com/dev/images/PIC/PIC-ICSP.gif

Aangezien deze programmer geen externe voeding heeft, is hij alleen maar bruikbaar op systemen die voldoende stroom kunnen leveren op hun seriele poort. Zo werkt hij bij mij niet op mijn laptop en ook niet met een USB naar RS232 converter.

Finaal stop je best de HEX file van Bikkel70 erin, maar voor de eerste testen is het misschien handiger om er eerst mijn CC HEX file in te steken. In deze laatste zit namelijk geen moodlight functionaliteit dus weet je op elke moment wat je moet zien : alle lampen aan op halve kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
ik wou eigenlijk een aparte programmer bouwen(voor andere projecten enz.)
mijn vraag was eigenlijk of deze programmer daar goed voor is of ik deze pic (een 16F628) kan gebruiken?
en of ik dit schema daar bij kan gebruiken Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/RafkeP/tutorials/MoMoLight/brain_circuit_v2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

petillan schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:38:
[...]
Werkt hier niet met de enttec DMX USB pro (vcom driver geïnstalleerd), zou het wel lukken met de enttec DMX open USB ?
Hij werkt nog niet met Enttec Pro, dit gaat er wel een keer aankomen (reeel gezegd voor einde van dit jaar) Open werkt al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Nog een klein dingetje. Het kan overigens zijn dat ik het verkeerd heb.
Uit automatisme positioneer ik het x-y nulpunt linksonder. (uit mijn vroegere wiskunde en IT elektrotechniek)
In 'send the light' ligt dat punt links boven in mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Dat is al tientallen jaren gebruikelijk bij grafische gegevens, zelfs bij analoge video worden de frames/fields van boven naar beneden aangeleverd.

Voor zover ik weet is opengl wat de gegevens van beneden naar boven aflevert (iig bij glReadPixels), en daardoor mag je dus je screenshots spiegelen :(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Beste Mensen,

Ik gebruik nu enkele weken een eigen gemaakte momolight controller op de computer met enkele rgb strips. Dit is de controller van rafkeP met de hex file van bikkel...

Ik heb diverse programma's uitgeprobeerd als: alight, boblight en epilight maar bij alle programma's vind ik de kleuren niet echt overeen komen met de werkelijke kleuren. Voorbeelden:

wit is een beetje aan de rose kant.
Donker groen is licht groen.

Of is dit iets wat aangepast kan worden in de programma's ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Michael.

[ Voor 5% gewijzigd door Brutuss op 26-10-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

bobo1on1 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:45:
Dat is al tientallen jaren gebruikelijk bij grafische gegevens, zelfs bij analoge video worden de frames/fields van boven naar beneden aangeleverd.

Voor zover ik weet is opengl wat de gegevens van beneden naar boven aflevert (iig bij glReadPixels), en daardoor mag je dus je screenshots spiegelen :(
Hahaha. Een gevoelige kwestie.
Ik zal me even aan moeten passen. ;)
Bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Het probleem is dat je een witte muur niet donkerder kunt maken met een lamp, in dit geval kun je groen maken met veel intensiteit, of weinig, maar de kleur zelf zal niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
hallo is het mogelijk om het aan te sturen met dit ding? zonder dat ik zelf nog hex files moet maken?

alvast bedankt

[ Voor 26% gewijzigd door hardware.tom op 27-10-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35
Ja is super simpel, ik heb dit snel even in elkaar geflanst voor alleen de top ledstrip omdat de arduino maar 6 pwm uitgangen heeft. Alleen als je hem tussentijds reset zit hij op de verkeerde positie ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
/*
 * Arduino Boblight for top ledstrip only because of the only six PWM outputs.
 * Protocol R1-R2-R3-G1-G2-G3-B1-B2-B3
 * (c) Peter Oostewechel
 * 25-07-2009
 */

int waarden[9];
int x = 0;

void setup()
{
  // start serial port at 9600 bps:
  Serial.begin(9600);
  pinMode(9, OUTPUT); //Red2 output
  pinMode(10, OUTPUT);//Green2 output
  pinMode(11, OUTPUT);//Blue2 output
}

void loop()
{
  if(x < 9){
    if (Serial.available() > 0) {
          waarden[x] = Serial.read();
          x++;
      }
  }
  else{
    analogWrite(9, waarden[1]);  //Value for R2
    analogWrite(10, waarden[4]); //Value for G2
    analogWrite(11, waarden[7]); //Value for B2
    x = 0;
  }
}

Verder ben je nog 12V voeding nodig en wat MOSFETS aan je pwm uitgangen omdat je arduino niet zoveel stroom kan leveren ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
/*
 * Arduino Boblight for top ledstrip only because of the only six PWM outputs.
 * Protocol R1-R2-R3-G1-G2-G3-B1-B2-B3
 * (c) Peter Oostewechel
 * 25-07-2009
 */

int waarden[9];
int x = 0;

void setup()
{
  // start serial port at 9600 bps:
  Serial.begin(9600);
  pinMode(9, OUTPUT); //Red2 output
  pinMode(10, OUTPUT);//Green2 output
  pinMode(11, OUTPUT);//Blue2 output
}

void loop()
{
  if (Serial.available() > 8) {
    for(int x = 0; x < 9; x++){    
      waarden[x] = Serial.read();
    }
    analogWrite(9, waarden[1]);  //Value for R2
    analogWrite(10, waarden[4]); //Value for G2
    analogWrite(11, waarden[7]); //Value for B2
  }
}

Deze code werkt misschien iets beter dan die ander. Zeker in het begin.

[ Voor 40% gewijzigd door peeter123 op 29-10-2009 12:59 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Beste Mensen,

Kan wellicht iemand eens van zijn of haar boblicht een printscreen maken of de instellingen doorgeven welke het beste werken met de beste kleur.

Ik ben nu enkele dagen aan het spelen met deze instellingen maar krijg de beste kleuren toch niet overal naar voren.

Alvast bedankt.

Groeten Michaël.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magin12
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-08 15:05
ik heb deze drivers binnegehaald, http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
maar zit geen exe ofzo bij. ik draai win7 maar hoe instaleer ik deze drivers?

DEYE SUN 20K-SG01HP3-EU-AM2 met Tesla Model 3 60kw accu. 20x580wp bifacial panelen op dak. Quatt Duo warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

magin12 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:29:
ik heb deze drivers binnegehaald, http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
maar zit geen exe ofzo bij. ik draai win7 maar hoe instaleer ik deze drivers?
Ik zou de installatie handleiding van vista gebruiken. Die heeft wel redelijke overeenstemming.
http://www.ftdichip.com/Documents/InstallGuides.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
[quote]LED-Maniak schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:32:
[...]

Klopt, de software is de limiet en daar ben ik zelf niet mee bezig. Er wordt echter wel door iemand gewerkt aan software die de data direct uit de videokaart trekt waardoor schokken niet voor zou moeten komen/er minder belasting is van je systeem.

Bij de standalone heb je er geen last van uiteraard, al zal je dan misschien een kaartje in je PC moeten pluggen of ergens het signaal aftappen.

Als je echter software weet die via een andere methode werkt, dan kan ik het protocol toevoegen.

[...]

Beste Mensen,

Welke persoon is hiermee bezig ? En heeft deze persoon toevallig al iets nieuws gemaakt ?

Ik zou het wel prettig vinden als het programma zijn data direct uit de videokaart trekt dan schokken de spellen niet meer. Wat toch wel minder is.

Alvast bedankt.

Groeten Brutus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Er wordt nog druk aan gewerkt en achter de schermen zijn er al wat beta's(die ondersteunen alleen de light control set overigens). Hopelijk kan hij binnenkort worden uitgegeven voor het grote publiek :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
LED-Maniak schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:49:
Er wordt nog druk aan gewerkt en achter de schermen zijn er al wat beta's(die ondersteunen alleen de light control set overigens). Hopelijk kan hij binnenkort worden uitgegeven voor het grote publiek :)
Ah dat klinkt goed :) Thnx voor de informatie. Ik neem aan dat het tzt hier wel bekend wordt gemaakt?

Groeten Brutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Deelnemers van de Light Control actie krijgen hier mails/updates over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
LED-Maniak schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:27:
Deelnemers van de Light Control actie krijgen hier mails/updates over.
Oh wat is dat voor een "actie" ? Kan ik daar ook lid van worden ?

Greetz Brutus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Thnx voor de link. Wat een vette kit. Had ik dat maar eerder geweten dan had ik die in mijn pc ingebouwd. Maar de software voor deze kit werkt die dan ook met de kit van rafke welke ik gemaakt heb ?

Greetz Brutus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Nee, helaas niet. Heel misschien in de toekomst, maar dat is niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
He Mensen,

Hierbij wil ik jullie mijn project laten zien. Ik heb het ambilight effect een beetje verlengt naar de computer.

Ik maak gebruik van een dikke shuttle. Deze heb ik met de dremel onderhanden genomen zodat er enkele kijk vensters ontstaan. Bovenin zit de eigen gemaakte printplaat met twee modules:

1. Ambilight modes op rs232 welke via een USB converter is aangesloten op de computer.
2. Standalone modes met diverse programma's welke via knoppen te selecteren zijn en de snelheid aangepast kan worden.

Printplaat gemonteerd boven DVD-RW station:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02376.JPG

Ledstrips gemonteerd naast printplaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02381.JPG

Ledstrip boven videokaart gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02383.JPG

Ledstrips verbonden met platte kabel en samen gesoldeerd onder frontpanel van Shuttle:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02385.JPG

USB naar RS232 converster boven voeding gelegd:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02390.JPG

Knoppen voor programma selectie en sub-d connector voor aansluiten ledstrips monitor:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02387.JPG

Bekabeling beeldscherm via ventilatie roosters naar beneden weggewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02395.JPG

Afgewerkte monitor:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02398.JPG

Resultaat shuttle met monitor:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02405.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02406.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02407.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/michaelvdheijden/temp/ambilight/DSC02408.JPG

Greetz Brutus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
nice @ brutus !!!

een vraagje weet iemand het volgende of heeft iemand het al geprobeerd...
De enttec DMX open USB (http://www.enttec.com/dmx_usb/schematic.pdf) gebruikt de FT232B, maar zouden de drivers&software ook werken met een FT232R?

De FT232R heeft immers geen externe klok, LC-filter, eeprom nodig.

En voor de RS485 driver, gebruiken zij daar pull-ups (680ohm), hoewel ik niet echt in de datasheet lees dat het om OC-uitgangen gaat. Weet iemand waarom ze gebruikt worden, want als driver wil ik de SN65HVD31D van TI (datasheet) gebruiken en dacht gewoon de outputs rechtstreeks met de XLR connector te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeast.net
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-01 12:44
Wow, vet. Het topic is wel wat groot geworden imo, en daardoor onoverzichtelijk. kan iemand even samenvatten hoe het werkt en welke componenten er gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_PinooO
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06-2024
Wie weet wat ik in Boblight moet aanpassen om de led's wat minder fel te laten branden, het licht van mijn led strips is nogal fel in vergelijk met het beeld... Ik kan zo 1,2,3 niet vinden welke parameter dat zou moeten zijn. Neem aan dat er wel een maximum in te stellen is.

of is er een andere oplossing.... ?!

Cheers,

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Is er niet een instelling van 'maximum value' oid?
Anders zou ik zeggen, plaats een weerstand voor de strips, niet de netste methode.. maar als het niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Je kunt de adjust waarde per color terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:02
Heey, ik wil zelf ook even een projectje gaan beginnen voor m'n scherm,, :)
Maar wat zijn ong de kosten voor een heel Amilight systeem?
Daarbij wil ik graag Led stips gebruiken:
http://popbuying.com/detail.pb/sku.24700
Kan je ook 1 Multicolour strip gebruiken? :)

Thanks,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_PinooO
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06-2024
Super het werkt wekrt met de value instellingen... :)

Nu kan ik alleen onder Windows 7 niet meer MCEgebruiken, althans dan blijven de led's uit. Wat is een goed alternatief voor de MCE gui ? Of is er inmiddels een workarround om een momolight achtige print met MCE te laten werken ? Ik heb het namelijk met een beamer gecombineerd in de woonkamer en dan is het handig alles te kunnen bedienen met de MCE afstandsbediening.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:02

Snuffel

Vroem!

Mr_PinooO schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:09:

Nu kan ik alleen onder Windows 7 niet meer MCEgebruiken, althans dan blijven de led's uit. Wat is een goed alternatief voor de MCE gui ? Of is er inmiddels een workarround om een momolight achtige print met MCE te laten werken ? Ik heb het namelijk met een beamer gecombineerd in de woonkamer en dan is het handig alles te kunnen bedienen met de MCE afstandsbediening.

Cheers.
XBMC gebruiken?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
http://www.youtube.com/watch?v=igyNR6bot3U

Standalone tv-addon voor light control :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Laatst online: 22-04-2020
Ziet er gaaf uit! :)
Input is from the DVD Player's RGB output
Zou dit ook kunnen werken met de output van de tv, bijvoorbeeld via een scart-uitgang? Resolutie lijkt me hierbij geen probleem...

[ Voor 8% gewijzigd door -Sander1981- op 03-12-2009 18:32 ]

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Als hij een RGB-uitgang heeft, dan kan dit zeker ja.

Hier nog eentje:
http://www.youtube.com/watch?v=_d-ew5neGgE

[ Voor 38% gewijzigd door LED-Maniak op 03-12-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die actie op samenkopen; is daar nog een vervolg voor in voorbereiding? Vorige keer veel ik buiten de boot (tijd buitenland en toen was de actie geweest en ook maar voor een beperkt aantal?) en ik heb nog wel interesse in een set.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Jup, ben al aan het voorbereiden van de actie. Ik verwacht dat deze aankomende dagen open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AL CAPONE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 21:43
Op school zijn we bezig om een living colors via Arduino (met een cc2500 module) aan te sturen nu lukt dit al aardig. Helaas heeft de school een aantal extra lampen van Generation2 aangeschaft, deze werken niet met de cc2500 weet er hier toevallig iemand welke chips deze lampen gebruiken want er is hierover bijna niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

LED-Maniak schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:43:
Jup, ben al aan het voorbereiden van de actie. Ik verwacht dat deze aankomende dagen open gaat.
Superrr! _/-\o_

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

LED-Maniak schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:43:
Ga je dat hier posten, als hij open gaat? Ik wil wel graag bestellen! Komt de standalone TV-uitbereiding ook beschikbaar?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

AL CAPONE -> Als de school enkele livingcolors g2s heeft kan je er misschien een openen en zelf is onderzoeken, of gewoon de afstandbediening ervan. Ik las in een ander topic: (philips led inovations) dat die G2 van slechte kwaliteit is. kan je dit bevestigen ? Voor de geïntreseerden hier staat hoe je een livingcolors lamp van de eerste generatie kan aansturen via de pc: livingcolors pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:06
Mr_PinooO schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:09:

Cheers.
Hier is zeker nog steeds geen oplossing voor :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AL CAPONE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 21:43
Rde schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:44:
AL CAPONE -> Als de school enkele livingcolors g2s heeft kan je er misschien een openen en zelf is onderzoeken, of gewoon de afstandbediening ervan. Ik las in een ander topic: (philips led inovations) dat die G2 van slechte kwaliteit is. kan je dit bevestigen ? Voor de geïntreseerden hier staat hoe je een livingcolors lamp van de eerste generatie kan aansturen via de pc: livingcolors pc
Slechte kwaliteit zijn ze op het eerste gezicht niet! het licht is feller (zelf denk ik dat de lampen waarover in het Philips topic word gepraat van een slechte partij afkomen) en elke led lijkt het volledige spectrum te kunnen beslaan dus er word geen licht gemengd itt de oude generatie. Enige nadeel is dat de kleurverloop functie niet werkt!

Vrijdag zal ik eens een van de leraren vragen of ik de lamp uit elkaar mag halen hopelijk zal dit meer duidelijkheid verschaffen als ik tenminste toestemming krijg :P )

ps. de samenkopen actie die in je link staat is helaas afgelopen als er mensen zijn die een ander adres hebben om een cc2500 module te kopen willen die me dan een PM sturen (dan kan ik thuis ook knutselen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
ideetron heeft die modules. En dat hij het hele spectrum kan, betekend juist dat hij mengt met 3 kleuren, alleen zitten deze waarschijnlijk in 1 behuizing ;)

Actie is online trouwens:
http://www.samenkopen.net/action/21282

[ Voor 18% gewijzigd door LED-Maniak op 09-12-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zelfde vraag hier . de strips schijnen te fel in vergelijking met mijn scherm . hoe kan ik ze 'dimmen' in de config file ?

alsook , wanneer een film donker beeld geeft gaan mijn strips vol paars schijnen . dit lijkt me niet gewenst . Waar kan ik dit veranderen/finetunen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik dacht dat er een dimfunctie zat in boblight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja dat is ook . het blijkt de gamma waarde te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Nee, adjust, gamma is wat anders.
Om het paars te voorkomen moet je threshold wat hoger zetten.

Nog een teasertje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/xbmc/boblight_t.jpg

[ Voor 92% gewijzigd door bobo1on1 op 24-12-2009 00:39 ]

• LED-Maniak
Dat is boblight in een mediaplayer?

• bobo1on1
Yup, in XBMC gebouwd :)

Gaat niet in deze vorm in trunk, te veel code op plekken waar je het niet wilt hebben voor een feature die bijna niemand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Er zijn opzich een hoop XBMC gebruikers dus ga je het wel in een build inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Mijn verhaal,
Een tijd geleden ben ik begonnen een aan pc verlichting project met RGB LED's, Alienware style :Y).
Om deze aan te sturen heb ik een Led-Wiz aangekocht Link.

Nu heb ik een (een tijd geleden al) een Instructable gelezen die me vertelde dat de Led-Wiz ook een Ambilight effect kan doen. Link
Hiervoor heeft de schrijver de Boblight software aangepast, Shadlight genaamd, zodat deze met de Led-Wiz overweg kan. Maar jammer genoeg was dit zijn eerste programeerpoging in C# waardoor dit meer in elkaar 'gehacked' is dan echt geprogrammeerd.

Voor de een of andere reden geeft Shadlight bij het opstarten heel even de juiste kleuren weer waarna het onmiddelijk enkel het eerste kanaal van de Led-Wiz aanstuurt. In mijn geval is dat het 'G' kanaal (groen dus) terwijl mijn desktop de een lichtblauwe achtergrond heeft.

Omdat ik geen kennis heb van programmeren was mijn vraag nu of hier een vriendelijke Tweaker is die de Shadlight software zou kunnen repareren voor mij.
Shadlight is hier te downloaden.
Indien er nieuwe DLL's of OCX'en nodig zijn zijn deze van de Led-Wiz website te downloaden.

Ik ben erg dankbaar als iemand me zou willen helpen.

Note: als Shadlight bij het openen onmiddelijk crashed moet je het bestand 'ledwizm05.ocx' met de regsvr32 command registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
LED-Maniak schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:31:
Er zijn opzich een hoop XBMC gebruikers dus ga je het wel in een build inbouwen?
Het zit al in een branch op svn, werkt alleen op linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcjeno1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:29
Bobo is er ook een manier om boblight niet op mijn hoofdmonitor te laten reageren maar op mijn secundaire scherm? kan het zelf namelijk niet echt vinden

alvast bedankt

• bobo1on1
Dat zit er niet in, het werkt alleen op de primaire monitor.

• Marcjeno1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:29
he wat jammer, misschien kan je dit nog wel maken? of is dit te ingewikkeld

• bobo1on1
Niet echt interesse in, ik draai zelf geen windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:24
Ik ga mezelf na een periode van twijfel toch wagen aan een eigen Ambilight project voor mijn 24" monitor, met behulp van mijn Arduino, een of meerdere TLC5940 en wat rgb ledstripjes plus mijn c++ skills (huidig plan)
Zo leest het c++ programma (of mediacenter plugin?) om de zoveel tijd mijn beeld uit, rekent daar een stuk of wat gemiddelden van uit en stuurt die door naar de Arduino. Die stuurt de TLC5940 aan met behulp van die o zo handige kant en klare library waarna ik de ledjes zal dien oplichten (althans... dat hoop ik)
En dan het interval zo klein mogelijk maken, natuurlijk :)

Heeft iemand nog tips waar ik rekening mee moet houden als ik een project als dit begin? Heb ik denkfouten gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Iets met wiel voor de 4e keer opnieuw uitvinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35
Waarom doe je niet gewoon Arduino + Boblight/Epiligt(Win7) + Fets = Ambilight? ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 21:15
bobo1on1 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 20:53:
[...]

Het zit al in een branch op svn, werkt alleen op linux.
Is het niet mogelijk dit te releasen als plugin voor XMBC? Dan is het ook redelijk ombouwbaar voor OSX en evt. Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Nee, dat is nog lang niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Mijn broertje en ik hebben allebei een AmbX setje gekocht. Nu draait hij Mac OS en ik Linux dus is dat niet heel erg ideaal :P

Wij hebben een Mac/Linux aansturing gemaakt op basis van Ruby-USB, www.sexybiggetje.nl/moblo...quence-with-combustd.html

Dit bestaat uit verschillende componenten, er is een setcolor.rb die alle lampen tegelijk op 1 RGB kleur zet en een boblight.rb die luistert naar de popen output van boblight. Op deze manier is het AmbX setje ook prima te gebruiken.

Nog ff een videotje van mijn setup:

[ Voor 8% gewijzigd door DGTL_Magician op 09-01-2010 18:42 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolen_Paul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 17:04
AmbiLight van KDVken, onder windows vista 64bit draaide het perfect.

Na echter een nieuwe installatie van windows 7 (ook 64bit versie) wil het programma niet meer starten.
Het crashed direct... :X

Wat mis ik??

Directx is geïnstalleerd, versie 11 (maar ook de oudere via een directx setup van Prototype (spelletje)).

Java is geinstalleerd (lijkt me dat het programma dat niet nodig heeft...)

Aero uitgezet

De link naar zijn berichtjes voor de bestanden: berichten KDVken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDVken
  • Laatst online: 05-11-2023
Net even geïnstalleerd en getest (wegens verbouwen, verhuis en ssd upgrade nog geen tijd gehad), en bij mij werkt het nog steeds "perfect".

Ik draai windows 7 64-bit, maar gebruik wel de zelfgemaakte usb versie.
Ik kan aero gewoon laten aanstaan, juist in games met AA werkt het nog steeds niet.

Welke error krijg je? Heb je het .net framework staan?
Pagina: 1 ... 17 ... 63 Laatste