DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 15 ... 63 Laatste
Acties:
  • 650.217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:10
Dankjewel, inmiddels heb ik de onderdelen op een rijtje en de ic voorzien van de boatloader code. Maar na intussen veel gelezen te hebben/geoefend kom ik nog niet helemaal uit het schema.(ik zit pas op 3vwo en de leraar weet er toevallig ook niks van:( ) Echter interesseer ik me er wel voor en ik hoop dat jullie me het iets duidelijker kunnen maken. Ik zal jullie even mijn denkwijze uitleggen.
1. ik heb de ic 18f2550 voorzien van de boatloader
2. ik plaats deze op een voet zoals op het scheme.
3. Nu kan ik in principe met de onderdelen de rest aan elkaar solderen. Echter zijn voor mij enkele dingen nog onduidelijk. Dat zijn de gnd. Ik neem aand dat dit de ground is? maar deze loopt dood/nergens naar toe op het schema. hoe zit dit?
4. In het schema bevinden zich 2 gnd en vdd. De vdd waar staat dit voor? aangezien de voeding 12 volt pas binnenkomt na de vdd. (ik dacht dat ik gewoon een voedings stekkertje kon plaatsen en daar de voeding in deed ,maar dan blijf ik zitten met de vdd)
5. Als ik eenmaal dit heb gerealiseert heb ik 1 led gevoed. Verder neem ik dus aan dat ik die voeding verder in serie/parallel kan schakelen naar de andere leds?
Ik hoop dat jullie mijn probleem kunnen begrijpen. aangezien ik hier een totale beginner in ben, maar ik moet toch ergens beginnen :) Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:57
vraagjez schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:31:
Dankjewel, inmiddels heb ik de onderdelen op een rijtje en de ic voorzien van de boatloader code. Maar na intussen veel gelezen te hebben/geoefend kom ik nog niet helemaal uit het schema.(ik zit pas op 3vwo en de leraar weet er toevallig ook niks van:( ) Echter interesseer ik me er wel voor en ik hoop dat jullie me het iets duidelijker kunnen maken. Ik zal jullie even mijn denkwijze uitleggen.
1. ik heb de ic 18f2550 voorzien van de boatloader
2. ik plaats deze op een voet zoals op het schema.
Welk schema gebruik je, dan kunnen we je iets makkelijker helpen
3. Nu kan ik in principe met de onderdelen de rest aan elkaar solderen. Echter zijn voor mij enkele dingen nog onduidelijk. Dat zijn de gnd. Ik neem aand dat dit de ground is? maar deze loopt dood/nergens naar toe op het schema. hoe zit dit?
GND is inderdaad ground. Dat is de min pool van je voeding in dit geval
4. In het schema bevinden zich 2 gnd en vdd. De vdd waar staat dit voor? aangezien de voeding 12 volt pas binnenkomt na de vdd. (ik dacht dat ik gewoon een voedings stekkertje kon plaatsen en daar de voeding in deed ,maar dan blijf ik zitten met de vdd)
De twee gnd's mag je aan elkaar knopen.
Vdd staat voor voeding, voor de microcontroller is dat 5V. Ik weet niet of er in het schema een voltage convertor in zit voor het omvormen van de 12V naar 5V, als dat wel in het schema zit is dat bijna gegarneerd in de vorm van een 7805. De uitgang van de 7805 gaat op dat moment dus naar de Vdd

5. Als ik eenmaal dit heb gerealiseert heb ik 1 led gevoed. Verder neem ik dus aan dat ik die voeding verder in serie/parallel kan schakelen naar de andere leds?
afhankelijk of er tussen de microcontroller en de LED('s) een buffer zit in de vorm van een fet of transistor, kun je meer LED's parallel sturen.
Ik hoop dat jullie mijn probleem kunnen begrijpen. aangezien ik hier een totale beginner in ben, maar ik moet toch ergens beginnen :) Bij voorbaat dank.
Als je het verteld welk schema je gebruikt en een linkje daar naar toe plaats kunnen we je makkelijker verder helpen. Daarnaast is wel een redelijk moeilijk project om zonder elektronica kennis aan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Sorry, het is natuurlijk een beetje stom om het schema niet te vermelden. het betreft dit schema: http://www.uterror.dommel.be/ambilight/schema.jpg
Waarschijnlijk wordt het best moeilijk voor me ,maar met een goede voorbereiding en een beetje hulp moet het denk ik wel lukken (en het moet ook wel een uitdaging zijn he. :P ). alvast bedankt voor de moeite

edit: Intussen snap ik het beter denk ik. De microcontroller wordt in dit geval gevoed door de usb aansluiting terwijl hier de rgb leds worden gevoed door de 12v voeding.

[ Voor 26% gewijzigd door zynex op 23-03-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
De VDD die in de buurt van de controller staat moet 5V zijn. En de andere VDD is 12V.
GND is ground en is in dit geval de - pool van de voedingen. Zowel de 12V als de 5V voeding mogen de grounds van aan elkaar worden geknoopt.

En nu je de bootloader in de controller hebt zitten kun je de controller via USB programeren. Welke PC software je hier bij nodig heb ik afhankelijk van de bootloader, maar dat moet vermeld staan op de plek waar je de bootloader vandaan hebt.

De LED's worden aangestuurd met een FET. Op deze manier kunnen er meerder LED's parallel geschakeld aangestuurd worden. Tussen de LED en de 12V voeding moet wel een weerstand geplaatst worden. Hoe groot die weerstand moet zijn kun je uitrekenen via de wet van Ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
dit maakt een boel duidelijker. dankjewel voor de uitleg. De boatloader heb je in dit topic al vaker voorbij zien vliegen als het goed is. Dit is namelijk het schema dat kdvken heeft geplaatst.Voornamelijk wil ik een van deze leds gebruiken: http://www.samenkopen.net/action_products/655301/178103 . Uit jullie ervaring, welke van deze kan ik het beste gebruiken? en in welke hoeveelheid? Mijn monitor op dit moment is 20inch echter heb ik totaal geen indicatie van hoeveel licht deze leds geven.

edit: de wet van ohm snap ik natuurlijk wel. R=U/I stel nou dat ik per uitgang 3 leds wil schakelen. Hoe doe ik dit dan met die FET? Moet ik deze per led eentje koppelen of kan ik achter de FET de leds doorschakelen in paralel? Kan iemand even snel een klein paint schetsje maken van mijn bedoeling in dit schema? Dit zou ik erg waarderen.

edit: ik heb zojuist gelezen dat KDVken 3 strips van dealextreme heeft gebruikt.

[ Voor 30% gewijzigd door zynex op 23-03-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
LED srips werken een stuk gemakkelijker dan gewoone LED's. Als je gewone led wil gebruiken sluit je ze als volgt aan

code:
1
2
3
         |------|=R=|------|>|----|
Vdd------|------|=R=|------|>|----|------------- Drain van de fet.
         |------|=R=|------|>|----|

Parallel geschakeld dus.

Led strips kun je direct aan sluiten, die zijn namelijk bedoelt voor 12V en hebben geen extra weerstand nodig omdat die op op de strips zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
oke, maar als ik zo snel even naar de light strip op dealextreme kijk, beschikt deze over 4 draden. Ik neem rood ,groen ,blauw (en geel). Deze gele is dan waarschijnlijk voor de voeding. Maar op welk punt sluit ik deze aan?

Afbeeldingslocatie: http://uterror.dommel.be/ambilight/pcb.jpg

Dit is de print van KDVken. Je kunt hier de 3 strips zien die hij in 6 stukken heeft gezagen. Deze heeft hij zo te zien aan een connector gezet ,maar hoe dit verder zit geregelt kun je niet zien. Echter zie ik op deze print wel veel meer FET's dan werkelijk op zijn schema aanwezig zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door zynex op 23-03-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDVken
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11-2023
De 4 draden van die led strips zijn: Rood (-), groen (-), blauw (-) en 12V (+).
De gele sluit je gewoon aan op de 12v (+) van je voeding.

Ik heb in totaal 18 Fet's gebruikt. Per vlak heb ik 3 fet's nodig (1 voor rood, 1 voor groen en 1 voor blauw).
Aangezien mijn scherm is ingedeeld in 6 vlakken heb ik 6 * 3 = 18 Fet's.

Het linkse vak boven op dat schema doe je eigenlijk x 18 voor alle andere uitgangen die je op het schema ziet (1R, 1G, 1B, 2R, 2G, 2B, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello KDVken,
Just want to share modified AtmoWin software with USB Ambilight hardware support:

http://www.zshare.net/download/57522025b42815e2/

How to setup AtmoWin for USB Ambilight, please look "AtmoWin Setup for Ambilight" picture inside zip.
More information about AtmoWin you can find on Wiki: http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/AtmoWin

I'm using this software on Windows XP, but it works and on Windows 7 even with Aero enabled and I hope it should work and on Vista too. Don't know if it works with games, because i don't play games :)

Thanks for USB Ambilight hardware!

PS. could you please share the source code of PIC program.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos theory
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08-2020
Hoi,
Als ik de bootloader niet wil gebruiken, wat kan ik dan allemaal weglaten van dit schema:
http://www.uterror.dommel.be/ambilight/schema.jpg
?

-CT

[ Voor 7% gewijzigd door chaos theory op 24-03-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
De schakelaar waar bootloader bijstaat :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.h
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 22:19
Hoi,
Ik ben van plan om ook zo'n momolight te maken volgens de howto van RafkeP, alleen ik heb geen idee bij welke winkel ik de onderdelen moet halen. Ik heb namelijk nog nooit eerder zoiets gedaan en probeer me dus zo goed mogelijk aan die howto te houden. Nu ben ik aanbeland bij de fet's en ik weet niet welke ik moet hebben, want bij de webshop waar ik kijk hebben ze de IRFZ44n en de IRFZ34N niet. (http://www.elektronica-onderdelen.nl) weten jullie een goede winkel, of kan ik ook een andere fet gebruiken en zo ja welke?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
emiel.h schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:26:
Hoi,
Ik ben van plan om ook zo'n momolight te maken volgens de howto van RafkeP, alleen ik heb geen idee bij welke winkel ik de onderdelen moet halen. Ik heb namelijk nog nooit eerder zoiets gedaan en probeer me dus zo goed mogelijk aan die howto te houden. Nu ben ik aanbeland bij de fet's en ik weet niet welke ik moet hebben, want bij de webshop waar ik kijk hebben ze de IRFZ44n en de IRFZ34N niet. (http://www.elektronica-onderdelen.nl) weten jullie een goede winkel, of kan ik ook een andere fet gebruiken en zo ja welke?
Alvast bedankt!
Elke N-channel fet met een een max Vgs(th) van 5V en lager die 25V en meer en 2A en meer kan schakelen is goed.
Bijvoorbeeld de:
IRF 540
IRFP 460
BUZ 11

Die zijn allemaal op die site te koop. Maar bijboorbeeld voti.nl heeft weer andere mischien goedkopere verzies op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.h
oke dankjewel!
ik zoek nu alleen nog naar de BZV55C5V1 zener diode die staat opgegeven voor de pic programmer.(http://www.olimex.com/dev/images/pic-pg1-sch.gif)
daarvoor mag ik vast ook wel een andere in de plaats nemen, maar welke....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
BZV55C5V1

5V1 staat voor 5.1 Volt. Dus je kan van http://www.elektronica-onderdelen.nl de 5,1V verzie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.h
Hartstikke bedankt!
nu kan ik eindelijk alles gaan bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
@ Kippy > ook namens mij hartelijk dank : ik vraag mij ook al een hele tijd af of er geen goedkopere alternatieven zijn voor de IRFZ34N :)

Voor de rest kan ik ook nog melden dat ik sinds een paar weken mijn eigen USB prototype klaar heb met 4 outputs.Het schema lijkt sterk op dat van KDVken ( ook heel knap werk _/-\o_ ) maar het gedraagt zich als een seriele poort. Op die manier moet ik slechts wat kleine wijzigingen aanbrengen aan mijn PC software (en eventueel Boblight). Dit laatste moet nog gebeuren, maar met mijn testprogramma loopt het alvast prima.

De tutorial komt online zodra ik weer wat meer tijd heb.
Tenminste als er nog intresse is want de andere designs hier zijn ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:14
volgensmij is die IRFZ34N geen logic fet dus heb je een driver nodig.

IRLZ34N is de logic versie en toch een van de goedkoopste fets die te vinden zijn.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
LED-Maniak schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:38:
volgensmij is die IRFZ34N geen logic fet dus heb je een driver nodig.
IRLZ34N is de logic versie en toch een van de goedkoopste fets die te vinden zijn.
Zou kunnen, maar ik heb tot nu toe niets anders gebruikt dan IRFZ34N en ze doen het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Bij lage lasten zal je er ook niet zo heel veel last van hebben gezien de lage rds(on). Maar helemaal open schakelen van de fet krijg je hem nooit, dus zal hij gaan stoken en heb je verliezen.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
VGS(th) Gate Threshold Voltage 2.0V ––– 4.0V

Dan stuur je em met 5V toch helemaal open, of ben ik nu gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat is het moment waarbij de FET begint te geleiden. Dus niet hard open. Daardoor verstook je dus energie gezien hij niet helemaal open is. Dit is echter niet zo heel veel en weerstand is laag dus verstoken doe je haast niet en gaat vast wel goed bij niet al te extreme stromen..

Ergens in de datasheet staat een mooi grafiekje. Vergelijk de IRLZ met de IRFZ maar eens.

[ Voor 65% gewijzigd door LED-Maniak op 01-04-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.h
hoi, ik ben nu bezig met het maken van de pic programmer, en ik heb een vraagje.
in dit schema (http://www.olimex.com/dev/images/pic-pg1-sch.gif en http://www.olimex.com/dev/images/PIC/PIC-ICSP.gif) begrijp ik dat je de pgm en de gnd van de pic met elkaar moet verbinden.
Door middel van deze data-sheet (http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/40044F.pdf) ben ik erachter gekomen waar alles zich bevind, behalve de gnd.
Kan iemand mij dus vertellen op welk pinnetje de gnd zit op de 16f628a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
emiel.h schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:16:
Kan iemand mij dus vertellen op welk pinnetje de gnd zit op de 16f628a?
Vss (pinnetje 5) is de "GND" van de PIC.
Je kan het ook zien op het schema uit mijn tutorial (wat ik geleend heb van William).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 08:41
Hoe wordt de FPS in games trouwens beinvloed? Vergt het draaien van de Bobolight plugin veel van je pc? Ik ben er serieus over aan het denken om ook een momolight te gaan maken (aan de hand van de bekende guide), ik heb alleen totaal geen verstand van software (electronica en PIC's wel) dus ik kan zelf niet iets schrijven en ben totaal overgeleverd aan wat er aan software beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij niet opgevallen dat het aantal frames terugloopt in games, wel is er een loei vervelend schok effect wat moeilijk te beschrijven is.

Van de week kwam ik een scene demo tegen waarin een bepaald effect voorkwam wat totaal niet met bob overweg kon, maar dit is dan ook de enigste keer dat ik iets zag wat niet correct werkte er door.

Voor gamen vind ik het niet echt bruikbaar, voor de rest staat hij altijd aan ;-) helemaal verlieft op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Videodata uitlezen blijft problematisch, voor games zou je eigenlijk de backbuffer moeten scalen naar iets kleins en dat uitlezen, dat is eigenlijk vrij simpel maar omdat ik geen games doe en geen windows draai is er weinig kans op dat ik dat ga maken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
bobo1on1 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:41:
Videodata uitlezen blijft problematisch, voor games zou je eigenlijk de backbuffer moeten scalen naar iets kleins en dat uitlezen, dat is eigenlijk vrij simpel maar omdat ik geen games doe en geen windows draai is er weinig kans op dat ik dat ga maken.
Oke bedankt, die backbuffer kan in direct3D aanroepen toch? Heb er net iets over gelezen en zag dat daar ook latencies een probleem waren. Waarom werkt het in spelletjes niet zo goed trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Als je de gehele backbuffer gaat uitlezen wordt het wel traag ja, daarom moet je hem scalen met direct3d, dan hoef je maar een paar kilobyte per keer te lezen.
De pixels kun je het best met memcpy of iets dergelijks kopieren, dat is het snelst.
Traag is het altijd, alleen met games merk je daar veel meer van omdat je systeem veel meer te doen heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door bobo1on1 op 08-04-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDVken
De backbuffer uitlezen geeft bij mij telkens een zwart scherm terug.
Ik gebruik momenteel de trage frontbuffer en dat werkt bij mij perfect.

Het uitlezen gaat snel (geen vertraging merkbaar) en cpu gebruik voor het uitlezen bij 80 à 90 captures/seconde is +-1%. Ik heb meer cpu gebruik om de gemiddelden te berekenen en in te delen in vakken als dat ik nodig heb om te capturen.

Als ik diezelfde code echter uitvoer op mijn laptop, dan is het al direct 40 à 50 % cpu gebruik. Voer ik het uit op een antieke athlon64, dan is het 98% cpu gebruik (telkens voor enkel en alleen de capture, zonder bewerkingen).

Moest ik ooit een goede en snelle manier vinden die op "alle" pc's snel werkt en niet enkel op de high-end's, dan hermaak ik mijn software nog wel eens deftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Je moet natuurlijk ook vanuit de applicatie de backbuffer uitlezen, met een wrapper dll of een api hook, als je gewoon de backbuffer uitleest krijg je natuurlijk helemaal niets terug, je hebt er niets op getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 11:51

TrasherXL

Bicky burger for life

In vista werken bij mij fullscreen games niet met mijn C# Direct3d app, krijg continue screenshots van de Desktop en niet van mijn fullscreen game (World of Warcraft)

Is er een manier om dit wel te doen? Hebben jullie dit probleem ook?

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.h
Ik heb mijn momolight af, maar als ik er stroom op zet gaan alle lampen direct aan en reageert hij niet op de kleuren van het scherm. ;(
Ik ik heb dus gewoon boblight aan gezet en op enable gedrukt.
Misschien is de pic niet goed geprogrammeerd, zijn de instellingen en de code zo goed? http://img19.imageshack.us/img19/7096/icprog.jpg
Weten jullie misschien wat er fout kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
@ emiel,

Als je mijn originele firmware erin hebt gezet dan is het normaal dat alle lampen aangaan (op halve kracht).
Mij lijkt dan ook alles in orde te zijn met de PIC.
Wanneer de controller niet reageert op de PC is de kans groot dat het probleem ergens rond de MAX zit.

Misschien Rx en Tx omgewisseld (tussen MAX en PIC of tussen MAX en PC).
Gebruik je een USB converter ? Niet alle USB converters houden van MoMoLight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Of je hebt de mosfets verkeerd aangesloten (source en drain andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.h
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb alles nagekeken en de Rx en de Tx zijn niet omgewisseld.
Het zou best wel eens kunnen dat ik de mosfets verkeerd heb aangesloten, ik heb namelijk de source aan de gnd zitten, de drain aan de lampen en de gate aan de pic. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Electronen komen binnen vanaf de min dus daar worden ze gesourced :)

Klopt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.h
Ik wou net even kijken of hij wel wat zou doen met deze firmware http://home.tiscali.nl/homeofmarc/MoodProg/ want deze zou ook iets moeten doen zonder computer. Maar als ik hem wil programmeren geeft IC-Prog een foutmelding na het verifiëren (Verify failed at adress 0000h !), wat doe ik fout? Als ik de firmware van RafkeP programmeer geeft hij deze foutmelding niet. Ik heb namelijk zo mijn twijfels of ik het programmeren wel goed doe, want als ik de pic wis en hem dan in het systeempje plaats doet hij exact hetzelfde als wanneer hij geprogrammeerd zou moeten zijn. Maar ik weet wel zeker dat mijn programmer werkt, want als ik hem met IC-Prog uitlees komt er precies te staan wat ik geprogrammeerd heb (behalve dan met die momomoodfirmware).
Verder heb ik ook nog geprobeerd wat hij zou doen als ik de pic los haal en dan het hele systeem aan zet, sommige kleuren ledjes zijn uit en andere schijnen dan nog heel flauwtjes. maar wanneer ik de pic terug doe, het systeem weer aan zet (lampen gaan weer op volle kracht schijnen), en de pic er wéér uit haal, gaan weer andere ledjes zachtjes branden en staan er weer andere uit. Het lijkt net of de FET's een soort geheugen hebben, kan dat?
En als laatste :9 , zou het kunnen dat een paar componentjes tijdens het solderen oververhit zijn geraakt en kapot zijn gegaan? Volgens mij werden de condensators aardig warm tijdens het solderen. Kan ik met een simpele multimeter controleren of ze het nog doen?

Ik hoop dat jullie het allemaal nog een beetje volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
IC-prog kan inderdaad niet goed overweg met de Moodprog firmware. Om die te programmeren gebruik ik WinPIC. Die firmware is echt wel beter dan de mijne, maar als je problemen hebt met de communicatie is het beter om voorlopig met mijn firmware te werken (die gaat zeker niets vanzelf doen. Dus als de lampen van kleur veranderen komt het zeker door jouw PC).

Om de communicatie te checken kan je het volgende proberen :
-Haal de PIC uit zijn voetje.
-Start hyperterminal (of een ander terminal programma).
-Maak een connectie van 9600, 8,1,N op de juiste COM poort.
-Type wat op je toetsenbord : afhankelijk van je terminal programma kunnen er nu 2 dingen gebeuren :
1. Je ziet de letters die je type
2. Je ziet ze niet
-Leg een draadje in het voetje van de PIC waar Rx en Tx
-Als alles goed is zou je nu (afhankelijk van de situatie zonder het draadje)
1. De letters 2 keer moeten zien
2. De letters 1 maal moeten zien

Is dit niet het geval dan heb je een probleem met het gedeelte rond de MAX.

Een andere zaak om te checken : heb je de grond van het "brain" gedeelte verbonden met de grond van het "power" gedeelte ? Als je dat niet doet werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbcrs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2024
Hai Rafke & Bob,

Ik heb zelf een Atmolight gemaakt van Carsten Presser. Nu gebruik ik het programma van Bob (BobLight) en dat werkt heel goed! behalve met Windows 7 in Windows Mediacenter, Ik gebruik mediacenter heel veel, maar ben nu genoodzaakt om LAN VLC player te gebruiken of Windows media Player, die doen het namelijk wel goed. zodra ik Windows Media Center opstart gaan de Led Strips uit! Ik heb Bob al gevraagd (via de mail) of hij een oplossing weet, maar zoals Bob al eerder heeft aangegeven is hij niet echt een Windows fanatiekeling ;) Ik zag dat Rafke een filter (.ax) beschikbaar heeft voor Atmolight maar ook die doet het niet met Windows Mediacenter (Windows 7) Heb jij hier misschien een oplossing voor Rafke?? of iemand anders wellicht??

Bedankt,

RvBCrS

http://blog.morrison.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
Ik heb spijtig genoeg ook geen WIndows 7 en/of Media Center ter beschikking om te testen.
Het enige wat ik weet is dat de meeste mediaplayers mijn filter niet lusten. Waarom dat precies is, heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Op mijn to-do lijstje staat nog wel ergens "filter herschrijven van scratch", maar voorlopig heb ik er de tijd niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL
  • Laatst online: 11-03 11:51

TrasherXL

Bicky burger for life

FYI: in Windows 7 (en Vista) werkt igg mijn Direct3D en GDI code alleen goed als de aero interface uit
staat. Dit kan bereikt worden door de theme op vista basic of classic te zetten.

Het probleem met de Aero interface kan op 2 manieren omzeild worden:

- gebruiken van een direct3d api hook (dx 8 en 9 only op het moment)
- gebruiken van 'hidden' DWM Api van Vista en opvolgers, waarbij het mogelijk is via GetSharedSurface
een texture te laden die gelijk is aan wat Aero je op dat moment laat zien

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja in vista zetten ik het altijd meteen op basic maar in windows 7 vond ik het zo lekker lopen dat ik niet echt zit te wachten om het uit te zetten, dus ik vrees ook voor mijn setje. Misschien eens een collecte of zo of een bounty voor de gene die er tijd in wil steken en goede windows 7 versie te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Of we maken er een fatsoenlijk open-source project van, met meerdere mensen en een svn (bij google ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt als een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbcrs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2024
bobo1on1 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:32:
Of we maken er een fatsoenlijk open-source project van, met meerdere mensen en een svn (bij google ofzo).
Goed idee.. of www.codeplex.com

http://blog.morrison.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit
  • Laatst online: 24-07 23:10

vandeGerrit

Well, this can't be right

Is het gebruiken van een Video Hook driver ook niet iets?
http://www.demoforge.com/dfmirage.htm

Zelf draai ik Windows 7 x64, met een Mobile Intel(R) 945 grafische kaart, maar ik krijg met geen enkele mogelijkheid een device tot mijn beschikking in C#. Enkel als ik gebruik maak van SlimDX, dan lukt het via deze mapper. http://slimdx.mdxinfo.com/
C#:
1
2
3
4
5
6
7
PresentParameters presentParams = new PresentParameters();
presentParams.Windowed = true;
presentParams.SwapEffect = SwapEffect.Discard;
presentParams.EnableAutoDepthStencil = true;
presentParams.AutoDepthStencilFormat = DepthFormat.D32;
                // declare the Device object
device = new Microsoft.DirectX.Direct3D.Device(0, Microsoft.DirectX.Direct3D.DeviceType.Hardware, this, CreateFlags.SoftwareVertexProcessing, presentParams);

Doe ik hier iets fout?

Verder is er informatie te vinden op http://spazzarama.wordpre...n-capture-with-vista-dwm/ Deze kreeg alleen ik ook niet werkend onder Windows 7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al zo´n soort project op http://www.samenkopen.net/topic/85286/484188/28
het is al heel ver gevorderd, die kit bevat onder anderen een afstand bediening, standalone,audio,computer support. is al meer dan een half jaar in ontwikkeling.

Meest uitgebreide diy ambilight kit van dit moment!!!

video links van het product

http://www.youtube.com/watch?v=oAI5QKzs-rQ
http://www.youtube.com/wa...Neto&feature=channel_page

Als het goed is kun hem over een paar weken bestelen voor een weg geef prijsje.

Mensen die willen helpen aan b.v. het bouwen van een site, of andere werkzaam heden willen verichten kunnen terecht bij lemf de maker van dit project op boven staande link vindt je alle info

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat me niet in dank afgenomen worden maar misschien moeten we eerst een afwachten of het project werkelijk bestaat.

De zogenoemde ontwikkelaar doet eigenlijk geen enkele inhoudelijke mededeling over de hardware en uiteindelijk is het wachten wachten en nog eens wachten terwijl er geen enkel of amper zichtbaar resultaat is. Vragen over de software worden afgedaan met een of ander niet te volgen antwoord waardoor je uiteindelijk nog niets weet. Allemaal erg flauw en kinderachtig.

In de DIY Amiga scene worden er regelmatig grootste projecten bedacht en half uitgevoerd om uiteindelijk niet van de grond te komen of zelf niet eens te bestaan. Dit begint na mijn mening er redelijk op te lijken.
Wederom als het project bestaat is het natuurlijk een geweldig kickass ding, maar het extreme gesloten karakter geeft een vervelende nasmaak helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Heb je de links ook al gezien? :)

Ik snap je standpunt zeker, maar stukje bij beetje kan er meer worden vrijgegeven(het moet gewoon bugvrij zijn). Er zijn nu 6 mensen(programmeurs maar ook mensen die geen kennis van electronica hebben) die kunnen bevestigen dat het project écht bestaat. Ze hebben de kit zelfs in huis en zijn elke week bezig met het debuggen en helpen bij verbeteringen.

De nieuwe video is pas uitgekomen en binnen 4 weken wordt de audio en TV-kit gepubliceerd.

Het is echt geen fantasy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen zijn bekent:

Rond de 25~30 euro voor een kit zonder afstandbediening(1 mode moodlight & pc ambilight). Zoiets als momolight nu is alleen dan meer kanalen.

30~40 euro voor een kit met afstandbediening, moodlight(verschillende modes) en pc ambilight.

10~15 euro voor de audiolight-addon

30~40 euro voor de TV-addon

Op maat gemaakte behuizing: 5 euro

Prijzen zijn afhankelijk van de prijs van sommige onderdelen op dat moment en het aantal.

Wil je dus alles hebben dan kom je op een totaalprijs van 75 euro.

Dit bevat dan: een afstandbediening, moodlight(verschillende modes), pc ambilight, audiolight-addon(verschillende modes!), Standalone TV aansluiting(YPbPr) en een behuizing om de set in weg te werken.

Daarnaast is de afstandbediening RF(radio frequency) dus je kan de gehele kit achter je tv/in een kast verstoppen en het blijft werken. :)

http://www.samenkopen.net/topic/85286/484188/29 voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Ik vraag me toch af hoe hardwarematig dat videosignaal wordt bewerkt, want een processor hiervoor lijkt me veel te langzaam (of te duur als een snelle wordt gebruikt). Enige logische oplossing lijkt me een FPGA, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Na verschillende Ambilight programma's gezien te hebben, ben ik ook begonnen aan een nieuw Ambilight programma. Waarom nog één zul je je afvragen.

Dit omdat ik niet helemaal tevreden was met de huidige programma's. Sommige miste wat handigheidjes, andere waren weer betaald, en vereiste wat duurdere hardware, of ze waren niet flexibel genoeg.

Daarom heb ik een nieuw programma geschreven wat hieraan wel voldoet.

Flexibel
  • Zelf bepalen van het aantal 'frames' met de kleuren, en waar deze moeten capture.
  • Door middel van DMX is hierop alles aan te sluiten wat een RGB output verwacht.
Geen dure hardware
  • Op dit ogenblik stuur het uit via de Open DMX USB Interface van Enttec.
Handigheidjes
  • Automatisch schakelen van Aero zodat je wel kan genieten van Aero, maar als je Ambilight wil, niet zelf moet schakelen.
  • Automatische offset. De zwarte balken die ontstaan door het kijken van een film worden er automatisch afgeknipt, zodat de kleur alleen komt van de film zelf.
Ohwja, je kunt hem hier downloaden.
http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLight.rar
Hiervoor is vereist .Net Framework 3.5, en de drivers van FTDI (http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm), volgens mij klapt het programma direct als hij deze niet kan vinden. Ook werkt het maken van driehoek frames nog niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolen_Paul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 06:49
vandeGerrit schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:18:
Na verschillende Ambilight programma's gezien te hebben, ben ik ook begonnen aan een nieuw Ambilight programma. Waarom nog één zul je je afvragen.

KNIP
Werkt niet op vista 64bit, maar lijkt me gezien de omschrijving een leuk tooltje.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen 
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.BadImageFormatException: Poging om een programma te laden met een onjuiste indeling. (Uitzondering van HRESULT: 0x8007000B)
   bij oDMX.oDMX.FT_Open(UInt32 uiPort, UInt32& ftHandle)
   bij oDMX.oDMX.init()
   bij Ambilight.frmMainWindow.Form1_Load(Object sender, EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
   bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
   bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Geladen assembly's **************
mscorlib
    Assembly-versie: 2.0.0.0
    Win32-versie: 2.0.50727.3074 (QFE.050727-3000)
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
Send the Light
    Assembly-versie: 1.0.0.0
    Win32-versie: 1.0.0.0
    CodeBase: file:///E:/Projectjes/Leon%20Ambilight/nieuwere%20versie/SendTheLight/Send%20the%20Light.exe
System.Windows.Forms
    Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000)
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Drawing
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Xml
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
mscorlib.resources
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll
System.Windows.Forms.resources
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll

************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.

Zal dit werken met http://www.uterror.dommel.be/ambilight/schema.jpg??

En zoja, werkt dit ook met spellen waar AA aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Ik zal is kijken naar deze foutmelding. Voor ik dat doe, heb je wel de FTDI drivers gedownload en geinstalleerd. Had hem zelf getest op Windows 7 x64, en XP x86, dus was een aannamen dat hij onder Vista ook wel zal werken.

De software zal niet werken met spellen waar AA aanstaat. Net zoals de andere. Ook deze maakt gebruik van getPixel via de GDI32.

Verder werkt het schema ook niet, denk ik. De output die de software stuurt is DMX. En dit via de Open DMX van enttec. (Schema), of Arduino)

De lampen die je vervolgens weer kan aansluiten op het DMX protocol zijn bijvoorbeeld de lampen die gemaakt zijn door Anthor (Project: ScrapDMX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woooooooooooooooooow

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jooo

ik heb de ambilight gemaakt van KDVken alles werkt perfect.
print zit mooi in behuizing en is gemonteerd

maar nu is mijn vraag of er iemand mij het programma ambicode kan geven, niet de hexfile maar
de geprogde versie

hartelijk dank

mag ook gemaild worden naar kimg_606@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDVken
Bedoel je de source van ambicode hex file?
Die heb ik spijtig genoeg zelf ook niet meer. Ben die kwijt geraakt bij een format :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:45
vandeGerrit schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:18:

Dit omdat ik niet helemaal tevreden was met de huidige programma's. Sommige miste wat handigheidjes, andere waren weer betaald, en vereiste wat duurdere hardware, of ze waren niet flexibel genoeg.

Daarom heb ik een nieuw programma geschreven wat hieraan wel voldoet.

Flexibel
  • Zelf bepalen van het aantal 'frames' met de kleuren, en waar deze moeten capture.
  • Door middel van DMX is hierop alles aan te sluiten wat een RGB output verwacht.
Geen dure hardware
  • Op dit ogenblik stuur het uit via de Open DMX USB Interface van Enttec.
Handigheidjes
  • Automatisch schakelen van Aero zodat je wel kan genieten van Aero, maar als je Ambilight wil, niet zelf moet schakelen.
  • Automatische offset. De zwarte balken die ontstaan door het kijken van een film worden er automatisch afgeknipt, zodat de kleur alleen komt van de film zelf.
Ohwja, je kunt hem hier downloaden.
http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLight.rar
Hiervoor is vereist .Net Framework 3.5, en de drivers van FTDI (http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm), volgens mij klapt het programma direct als hij deze niet kan vinden. Ook werkt het maken van driehoek frames nog niet optimaal.
Werkt hier perfect op mijn JMS USB2DMX PRO _/-\o_ Enige wat ik wis is het instellen van de kanalen (de kleuren R G B los per kanaal kunnen instellen), gezien hij bij mij nu mixed up is. Ik heb hier een RGB LEDstrip van 5 meter langs de plint liggen en een grote LED RGB stroboscoop, het zou helemaal vet zijn als knippering zou worden herkend (zoals onweer in een film :9 ).

Super werk man! Doorontwikkelen deze software!

// Ik draai W7 x64 trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Xalopalyps op 11-05-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
heeft iemand adressen om complete setjes te kopen. ik wil softwarematig wel klooien maar solderen en dat soort dingen gaat me niet zo heel erg goed af. :)

ook zie ik door het bomen het bos niet meer. ook in het topic op samenkopen zie ik veel links maar weet nog steeds niet wat het beste is om achter mijn tv te hangen, en via media portal te genieten van de namaak ambilight.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Xalopalyps schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:16:
[...]

Werkt hier perfect op mijn JMS USB2DMX PRO _/-\o_ Enige wat ik wis is het instellen van de kanalen (de kleuren R G B los per kanaal kunnen instellen), gezien hij bij mij nu mixed up is. Ik heb hier een RGB LEDstrip van 5 meter langs de plint liggen en een grote LED RGB stroboscoop, het zou helemaal vet zijn als knippering zou worden herkend (zoals onweer in een film :9 ).

Super werk man! Doorontwikkelen deze software!

// Ik draai W7 x64 trouwens.
Ja, was ik wel van plan, er zitten nog wat foutjes in die er ook uit moeten.
Met de kleuren los instellen bedoel je dan dat je zegt:
Rood = DMX Adres 1
Blauw = DMX Adres 2
Groen = DMX Adres 3
Dus per kleur adres instellen.
Of per kleur de witbalans regelen. Dus van 0 tot 255 ?

Verder was ik inderdaad nog van plan om iets te doen met flitsten. Ik heb zelf alleen geen DMX stroboscoop. Welke waarde moet ik eruit gooien als de strobe één keer moet flikkeren? Of is dit ook per strobe verschillend?
Ook is er een optie om zodra er een flits gedecteerd wordt, alle RGB modules op compleet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
vandeGerrit schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:03:
[...]

Ja, was ik wel van plan, er zitten nog wat foutjes in die er ook uit moeten.
Met de kleuren los instellen bedoel je dan dat je zegt:
Rood = DMX Adres 1
Blauw = DMX Adres 2
Groen = DMX Adres 3
Dus per kleur adres instellen.
Of per kleur de witbalans regelen. Dus van 0 tot 255 ?

Verder was ik inderdaad nog van plan om iets te doen met flitsten. Ik heb zelf alleen geen DMX stroboscoop. Welke waarde moet ik eruit gooien als de strobe één keer moet flikkeren? Of is dit ook per strobe verschillend?
Ook is er een optie om zodra er een flits gedecteerd wordt, alle RGB modules op compleet aanzetten.
Hoi!

Precies, het zou mooi zijn als je rood, groen en blauw specifiek op een DMX adres kunt toewijzen, gezien het feit dat deze niet helemaal op een logische volgorde zitten. Gevolg hiervan is dat mijn strip bij een groene achtergrond kleurt naar paars. Dus als je per vakje de RGB waarden per adres kunt toewijzen zou het top zijn, de gemiddelde waarde over alle vakjes is natuurlijk ook handig, gezien het feit dat ik bijvoorbeeld maar één strip heb liggen die compleet kleurt. :)

Het verschilt waarschijnlijk per stroboscoop, mijn stroboscoop heeft de volgende DMX channels:
- 1: Strobe
---> 0 t/m 127 = Lichtsterkte (uit --- volledig aan)
---> 128 t/m 250 = Flitssnelheid
---> 251 - 255 = Volledig aan

- 2: Blauw
- 3: Rood
- 4: Groen

Eigenlijk een beetje een aparte configuratie dus, maar als je kanaal 1 gewoon volledig aan zet (op 255 dus) en een aan-uit-reeks stuurt over kanaal 2, 3 en 4 ben je in principe al rond. Dan kan je het grotendeels algemeen houden, namelijk 1 kanaal voor het activeren en de andere voor RGB. Om een strobe één keer te flitsen kan je dus ook gewoon even een aan/uit-reeks sturen over de RGB-kanalen terwijl je het Strobe-kanaal volledig open laat. :)

Ik heb deze stroboscoop in gebruik trouwens: http://www.lck-led.com/p3...mm-Leds/product_info.html

[ Voor 3% gewijzigd door Xalopalyps op 11-05-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Heb het programma weer iets verbeterd. De nieuwe versie kun je hier vinden: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv1_1.rar

Toegevoegd
- Witbalans kun je nu per frame opgeven
- Per frame, per kleur kun je nu je DMX adressen kiezen.

Changes
- Een minium van 2ms voor de timer is nu vereist. Af en toe werkte het programma de kleuren niet bij. Weet nog niet zeker of het hierdoor is opgelost.

Fixes
- Betere manier toegevoegd voor het zoeke naarde film rand, af en toe schoot de auto offset door en dat leverder flikkeringen op.
- Auto offset werkt nu ook op andere monitoren dan je primaire.
- Frames worden nu goed aangemaakt als je een nieuwe maakt. Alle waardes worden nu goed meegenomen.
- De selectbox reset zijn eigen niet meer als er een veranering in de frames optreed.
- De offset werkt nu we goed met de interlaced methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
vandeGerrit schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:12:
Heb het programma weer iets verbeterd. De nieuwe versie kun je hier vinden: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv1_1.rar

Toegevoegd

Changes
- Een minium van 2ms voor de timer is nu vereist. Af en toe werkte het programma de kleuren niet bij. Weet nog niet zeker of het hierdoor is opgelost.

Fixes
- Betere manier toegevoegd voor het zoeke naarde film rand, af en toe schoot de auto offset door en dat leverder flikkeringen op.
- Frames worden nu goed aangemaakt als je een nieuwe maakt. Alle waardes worden nu goed meegenomen.
- De selectbox reset zijn eigen niet meer als er een veranering in de frames optreed.
Het werkt! Echt geniaal! :D De hele muur boven mijn scherm gloed nu mee op de gemiddelde kleur van de bovenkant en de rest van de kamer op het middelste deel. Hoe gaat het programma er trouwens mee om als je twee blokken op dezelfde DMX Kanalen zet? Pakt hij dan de gemiddelde kleur?

Geweldig werk man! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
vandeGerrit schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:12:

Toegevoegd

Changes

Fixes
Meesterlijk _/-\o_ Waarom zie ik dit nu pas.
Dit zocht ik nog voor bij mijn DMX project.

Ik heb meteen even een paar proto-ontvangers (die ik nog los had liggen) tegen mijn monitor getaped:
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/ScrapDMX-send_the_light-%20test.jpg
De lichtbalkjes zijn homebrew dmx ontvangers met 5 rgb fluxleds per stuk. De afstand van monitor tot de muur is niet al te groot dus de kleuren mengen niet zo best, maar het was even voor de test.

Ik had maar een paar minuten nodig om het programma in te stellen, en een beetje resultaat te krijgen.
Hieronder een stukje video met het resultaat daarvan.

geen audio

De ontvangers die aan mijn plafond hangen reageren ook op het signaal. (behalve dat er met mijn instellingen niet genoeg kanalen uitgestuurd worden om ze allemaal aan te sturen.)

@vandeGerrit:
Wat voor plannen heb je nog voor de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Xalopalyps schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:44:
[...]
Hoe gaat het programma er trouwens mee om als je twee blokken op dezelfde DMX Kanalen zet? Pakt hij dan de gemiddelde kleur?
Naar mijn weten zou het programma dan de laatste waarde die meegegeven wordt versturen. Of de lampen gaan heel snel wisselen van kleur (Flikkeren dus)
Anthor schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:12:
[...]
Wat voor plannen heb je nog voor de software?
Gewoon hobby projectje, langzaam steeds verder uitbouwen. Dus als er ideeën zijn.
Op de lijst staat nog:

- Flits herkenning, en hiermee een stroboscoop aansturen
- Meerder manieren om kleur te bereken. (Gemiddelde(wat nu is) en de overheersende kleur laten zien)
- Ik wil uiteindelijk nog graag via DirectX de boel berekenen. (Maar dit is nog even ver van bed show, druk met school)

ARFX (http://www.arfx.nl/index....page=page&id=14&chapter=0), herkent ook rook, en blaast dit de kamer in, maar volgens mij is dit iets wat je niet wil. Voordat de PC rook heeft gedecteerd, doorgestuurd, en de rookmachine flink veel rook heeft ontwikkeld ben je de scene al weer voorbij.

[ Voor 13% gewijzigd door vandeGerrit op 12-05-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Zo, weer een paar updates doorgevoed:

De link is hetzelfde: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv1_1.rar

De belangrijkse is dat het programma flikkeren ziet. Ben er nog niet helemaa tevreden over, maar kan aan verschillende instellingen liggen. Hoe meer frames je gaat gebruiken, des te beter ziet het programma een flikker. Het is een temp versie, en slaat nog geen strobe settings op, en maakt ook nog niet gebruik van een DMX kanaal, hij gooit op dit ogenblik alle frames op max. Laat maar weten wat jullie er van vinden, en beter, hoe het mooier kan.

Verder is veranderd:
- Als DMX device gevonden is, dan automatisch minimaliseren
- Laat nu de DMX refreshrate zien.
- GUI is herzien,en iets logischer opgebouwd
- Interval van de timer resette zich steeds naar 2, is nu opgelost
- Programma crashte als je DMX adres 512 instelde

- Nog niet getest, maar moet volgens mij werken, is een melding als de FTDI driver niet gevonden is, ipv een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
vandeGerrit schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:24:
Zo, weer een paar updates doorgevoed:

De link is hetzelfde: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv1_1.rar

De belangrijkse is dat het programma flikkeren ziet. Ben er nog niet helemaa tevreden over, maar kan aan verschillende instellingen liggen. Hoe meer frames je gaat gebruiken, des te beter ziet het programma een flikker. Het is een temp versie, en slaat nog geen strobe settings op, en maakt ook nog niet gebruik van een DMX kanaal, hij gooit op dit ogenblik alle frames op max. Laat maar weten wat jullie er van vinden, en beter, hoe het mooier kan.

Verder is veranderd:
- Als DMX device gevonden is, dan automatisch minimaliseren
- Laat nu de DMX refreshrate zien.
- GUI is herzien,en iets logischer opgebouwd
- Interval van de timer resette zich steeds naar 2, is nu opgelost
- Programma crashte als je DMX adres 512 instelde

- Nog niet getest, maar moet volgens mij werken, is een melding als de FTDI driver niet gevonden is, ipv een error.
Ik maak zelf gebruik van een boblight. Echter, mijn apparaat maakt een com poort aan, en daarmee communiceert het programma dat ik gebruik. Echter, jouw programma krijg ik niet aan de praat. Nou ja, het programma start wel op, maar hij vindt mijn ambilight niet. Ligt dit er waarschijnlijk aan dat ik een ander soort ambilight gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

vandeGerrit schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:47:
... De output die de software stuurt is DMX. En dit via de Open DMX van enttec. (Schema), of Arduino)

De lampen die je vervolgens weer kan aansluiten op het DMX protocol zijn bijvoorbeeld de lampen die gemaakt zijn door Anthor (Project: ScrapDMX).
Het programma werkt du via het DMX protocol, en dit signaal stuurt hij dus uit. BobLight stuurt een ander signaal uit, dus de lampen gaat nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
Het werkt echt geweldig, gister een paar concerten aangezet met langzame en snelle beelden en het resultaat is werkelijk ongelooflijk. De hele kamer kleurt mee en wanneer er een scherp licht in beeld komt, licht de hele kamer opeens op, waardoor de beleving een stuk sterker is. Het meekleuren gaat ook perfect, ook goed in te stellen en het kan ook lekker snel.

Enige waar ik op het moment mee zit is dat bij het opstarten alle kanalen uitgezet worden, waardoor ik via een trucje mijn stroboscoop aan de gang moet krijgen. Bij mijn stroboscoop moet ik namelijk één kanaal op 255 hebben, zodat hij gewoon aan blijft (zie mijn vorige post op 11 mei met die ranges). Misschien is het een idee om een klein stukje te maken waarbij je handmatig een kanaal kan instellen op een bepaald niveau?

Het gedeelte met de knipperdetectie begint er goed uit te zien en ik kan niet wachten om het te testen, echter kan je hier een korte uitleg bijzetten? Het is mij nog niet geheel duidelijk welke invoervelden voor wat bedoeld zijn.

Top programma! Als je dit blijft doorontwikkelen en het op een gegeven moment ergens presenteert op een forum/website, dan kan je er ook nog wat moois mee bereiken. Misschien kan je in de toekomst zelfs tegen een laag bedrag dit programma verkopen of een donatieknop erbij zetten? Een soort donatie/bijdrage voor je werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Xalopalyps schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:20:
Enige waar ik op het moment mee zit is dat bij het opstarten alle kanalen uitgezet worden, waardoor ik via een trucje mijn stroboscoop aan de gang moet krijgen. Bij mijn stroboscoop moet ik namelijk één kanaal op 255 hebben, zodat hij gewoon aan blijft (zie mijn vorige post op 11 mei met die ranges). Misschien is het een idee om een klein stukje te maken waarbij je handmatig een kanaal kan instellen op een bepaald niveau?
Bij deze versie heb ik hiervoor een oplossing.

Wat is er deze keer veranderd:
Toevoeging refreshrate van het programma zelf. Dus de daadwerkelijke uitlezingen per seconden. (Wat ik niet verwacht, maar wel gebeurde was nadat ik dit had toegevoegd, zowel voor Interlaced mode, als Progressieve mode, dezelfde Hz haal. Het enige verschil zit hem in de CPU die een stuk omhoog schiet.)

Verder de knipperdetectie veranderd. Deze is nu onafhankelijk van het aantal frames. Korte uitleg wat je moet instellen:

Use flash detection: Of je hem wilt gebruiken of niet
Use frames to flash: Moeten de DMX adressen die je in de frames hebt ingesteld op volledig aan, dus gewoon al je lampen die je er op hebt aangesloten
Color changes (%) De kleur die hij moetveranderen. Waarbij 100% inhoudt van compeel zwart naar compleet wit.
Screen changed (%)(Veranderd ten opzichte van de vorige.) Hoeveel van het scherm moet deze kleurverandering minmaal hebben. Waarbij 100% het complete scherm is.

Dan de DMX settings. Alle strobes zijn verschillend in aansturing. Wil je verschillende stroboscopen aan je DMX hangen, dan moet het wel generiek zijn opgebouwd.
Address dimmer: Met eerst het adres, en daar achterde waarde die hij uit moet sturen. Dit om de helderheid te bepalen wat sommige stroboscopen kunnen.
Address trigger Met het adres die moet reageren zodra er een 'flash' is gedetecteerd. Met hierachter de waarde die normaal is (Off), en dan de waarde als er een lichtfits moet komen.
Address modeSommige DMX Stroboscopen kennen verschillende modus, en dan hebben ze vaak een modus om alleen één lichtflits te geven als de trigger op zijn waarde wordt gezet.

@Xalopalyps
De laatste kan jij gebruiken om jou stroboscoop op continue aan te zetten.

To-Do, strobe settings nog opslaan in de config.xml, zodat hij deze ook onthoudt ;)

Downloaden kan via: http://www.gvrstudio.nl/d...20the%20LightV1_2BETA.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Het onderstaande was ik aan het typen voordat ik je post zag. Ik zal je nieuwe versie ook even testen (en kijken welke opmerkingen nog van toepassing zijn).

Ik ga van de week een paar DMX ontvangers die ik nu aan mijn plafond heb hangen tijdelijk inzetten voor ambilight. ( Ik ga het nieuwe seizoen 24 kijken, en ambilight daarbij maakt het nog leuker)

Ik heb voor mijn ontvangers nu nieuwe firmware klaar liggen, die gebruik maakt van een 'master intensiteit' kanaal, zodat ik bij afzonderlijke ontvangers de helderheid in kan stellen zonder dat er in de software

In mijn ontvanger wordt de RGB kleur dan ongeveer zo aangepast:
Rout = R * (master / 255)
Gout = G * (master / 255)
Bout = B * (master / 255)

Als ik mijn ontvangers flash met mijn nieuwe firmware, krijg ik hetzelfde probleem als Xalopalyps.

Misschien kan je in jouw software een extra tabje maken waarin waar je de kanalen niet die gebruikt worden voor rgb een vaste waarde kan geven. (ook kanalen die uitgestuurd moeten worden boven de range van de rgb kanalen)

Ik ben nog wat andere dingetjes tegen gekomen: (voornamelijk bij het instellen)
- Als ik de frames aan het instellen ben, dan krijg ik een foutmelding als ik het laatste frame verwijder.
- een frame dat kleiner gemaakt of verplaatst wordt, wordt in het schermpje niet geupdate
- het instellen van de coordinaten de frames is voor mijn een beetje onduidelijk. Het lijkt alsof 'bottom right (%) het eind coordinaat moet zijn in % van de scherm resolutie, maar er wordt kennelijk lengte en breedte van het frame bedoeld. (voorbeeld bij frame: topleft 33,33 bottomright 66,66 verwacht ik een frame miden in mijn scherm met een rand van 33% vrij er omheen, maar het frame loopt door)

En wat features die het gebruiksgemak kunnen verhogen:
- de applicatie openen bij een dubbelklik in apptray zou handig zijn.
- een fullscreen testbeeld (picasso?) is misschien handig bij het instellen van de frames
- automatisch het dmx adres doortellen bij nieuwe frames

Bovenstaande in natuurlijk opbouwend bedoeld, nogmaals hulde voor je werk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Ik zag nog één fout in de laatste versie die ik had, dus deze heb ik net aangepast. Je moet als je hem voor 17.10 (vandaag) hebt gedownload, even opnieuw downloaden.

Ik ga je gevonden foutjes zo snel mogelijk oplossen (wordt ergens in de loop van volgende week)
En de je features zal ik ook proberen mee te nemen.

- de applicatie openen bij een dubbelklik in apptray zou handig zijn. -> Deze zit er volgens mij al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
Ik heb even video's gemaakt van het programma in actie hier:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Bduwd84SBuw] (met stroboscoopdetectie, welke ik nog iets beter moet afstellen)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KE8eVeH4DhU] (zonder stroboscoopdetectie)
Het licht op deze video's komt van de stroboscoop af, waarbij hij uitgaat als 'flits' (dus omgekeerd), zodat hij tevens kan functioneren voor de kleuren. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xalopalyps op 16-05-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Versie 1.2 is nu beschikbaar:
http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendtheLightV1_2.rar

Wat is hiermee opgelost:
Anthor schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:57:
- Als ik de frames aan het instellen ben, dan krijg ik een foutmelding als ik het laatste frame verwijder.
- een frame dat kleiner gemaakt of verplaatst wordt, wordt in het schermpje niet geupdate
- het instellen van de coordinaten de frames is voor mijn een beetje onduidelijk. Het lijkt alsof 'bottom right (%) het eind coordinaat moet zijn in % van de scherm resolutie, maar er wordt kennelijk lengte en breedte van het frame bedoeld. (voorbeeld bij frame: topleft 33,33 bottomright 66,66 verwacht ik een frame miden in mijn scherm met een rand van 33% vrij er omheen, maar het frame loopt door)

En wat features die het gebruiksgemak kunnen verhogen:
- de applicatie openen bij een dubbelklik in apptray zou handig zijn.
- automatisch het dmx adres doortellen bij nieuwe frames
Verder nog:
- Strobe detectie iets aangepast. Deze werd direct overschreven door de nieuwe kleurwaarde, hierdoor was de 'flits' slechts een seconde of 0.001 te zien denk ik :P, heb nog niet getest of het ook in het echt daadwerkelijk verbeterd is.
- De auto offset functie werkte niet bij alle spelers even goed. Dit iets verbeterd door iets meer zwart in het scherm ook goed te keuren.
- Opslaan van Strobe settngs in de XML. (Let op bj deze versie zal hij de oude XML niet snappen.)

Dat was het wel dacht ik.

Voor de volgende keer:
- Het programma ook de driehoeken goed uit laten rekenen. (Deze zijn nodig om een hoek te maken met je scherm, (van zijkant naar boven))
- Begin maken aan standaard DMX waardes die je eruit wil laten sturen.

Idee
Het laatste zat ik dan verder te denken door er ook acties aan toe te kennen. Zo bijvoorbeed aan autooffset, (mits deze goed werkt). Zodra deze boven de 0 uitkomst, is de kans groot dat er een film aanstaan, dan kan hier een verandering opgebeuren, zodat bij het starten van een film, automatisch je kamer verlichting wordt gedimt ofzo.

@Anthor
Wat bedoel je verder precies met een fullscreen mode? Gewoon het kleine schermpje over het helescherm heen trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 12:37
Hm, ik zit even te kijken naar boblight 1.3, hierin is het mogelijk om een prefix op te geven;
prefix
Prefix for momo and atmo devices, this parameter is optional. You can specify a single byte to be sent before the channel bytes, this helps keeping things in sync. The prefix byte is specified in hex notation. If this parameter is not specified, no prefix is used.
Example: prefix FF
Zodat je momo/boblight controller altijd synchroon loopt.

Nu is FF decimaal 255, maar is de maximale kleurintensiteit ook niet 255? Of is dit 254?

Anders snapt mijn Atmel niet dat het om een sync pakket gaat, en niet om een kleur...

/edit:

even getest en kom tot het volgende:
255 -prefix
0 -r1
0 -r2
0 -r3
130 -g1
131 -g2
129 -g3
255 -b1
255 -b2
255 -b3

Toch heb ik in boblight.conf opgegeven dat red green en blue FE moeten zijn... iemand een idee?

/edit: aha, globalrange verzet on 0 0.996, dan kom ik hoogstens op 254..

[ Voor 19% gewijzigd door LiquidSmoke op 20-05-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail dan de maker ofzo.

[ Voor 86% gewijzigd door Sprite_tm op 20-05-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booschap niet in 1x duidelijk

[ Voor 86% gewijzigd door _ferry_ op 20-05-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
vandeGerrit schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:13:
@Anthor
Wat bedoel je verder precies met een fullscreen mode? Gewoon het kleine schermpje over het helescherm heen trekken?
Zoiets ja, dat je vanuit het programma de vlakken op je scherm kan toveren, en de kleuren kan testen.

Toen ik terug las zag ik dat .net 3.5 nodig is, ik heb nog win2k en daar kan ik geen 3.5 op installeren.
Dat zal de oorzaak van de problemen wel zijn dan.

Ik heb even een rekje gemaakt om over mijn tv heen te zetten. Er zitten 4 '5060' ledstrips op
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/ScrapDMX%20_ambi_setup.jpg

Hieronder staat een nieuw filmpje.(gemaakt met lage timer en previous colors, flashdetectie en flash frames staan uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Dat ziet er goed uit :) vooral de snelheid waarmee kleuren wisselen is toppie....

Ik heb nu mijn momolight zo goed als klaar, echter 1 probleem; de leds 'knipperen' uit nog wel eens; een solid kleur is geen probleem, maar bij snelle en ook langzame wisselingen lijkt er gewoon een 'uit' periode in te zitten.

Hier is mijn bascom-programma, en hier mijn boblight 1.3 config.

Nu snap ik dat Bascom niet echt de ideale taal is voor pwm, maar dit mag toch eigenlijk geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Hoe ziet dat DMX protocol er precies uit? Ik zou hem dan kunnen supporten via de hardware kit die nu bijna uitontwikkeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Ik heb er hier wat over geschreven: Project: ScrapDMX
En daar staan ook wat extra linkjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
LiquidSmoke schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:20:
Hm, ik zit even te kijken naar boblight 1.3, hierin is het mogelijk om een prefix op te geven;

[...]

Zodat je momo/boblight controller altijd synchroon loopt.

Nu is FF decimaal 255, maar is de maximale kleurintensiteit ook niet 255? Of is dit 254?

Anders snapt mijn Atmel niet dat het om een sync pakket gaat, en niet om een kleur...

/edit:

even getest en kom tot het volgende:
255 -prefix
0 -r1
0 -r2
0 -r3
130 -g1
131 -g2
129 -g3
255 -b1
255 -b2
255 -b3

Toch heb ik in boblight.conf opgegeven dat red green en blue FE moeten zijn... iemand een idee?

/edit: aha, globalrange verzet on 0 0.996, dan kom ik hoogstens op 254..
Valuerange daarvoor gebruiken is niet handig, clients kunnen die namelijk aanpassen (al zit dat in geen enkele client ingebouwd), je kunt beter de adjust parameter van de colors aanpassen.

Wat een veel betere oplossing is is zorgen dat 255 niet meteen zorgt dat je controller denkt dat het een syncbyte is, je zorgt dat hij eerst een 255 wil, dan een byte voor elk kanaal en dan weer 255 enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
bobo1on1 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 03:06:
[...]

Valuerange daarvoor gebruiken is niet handig, clients kunnen die namelijk aanpassen (al zit dat in geen enkele client ingebouwd), je kunt beter de adjust parameter van de colors aanpassen.

Wat een veel betere oplossing is is zorgen dat 255 niet meteen zorgt dat je controller denkt dat het een syncbyte is, je zorgt dat hij eerst een 255 wil, dan een byte voor elk kanaal en dan weer 255 enzovoorts.
Klopt, maar het werkt iig :) Paar posts terug had ik opgemerkt dat PWM af en toe voor flikkering zorgde, denk dat dat een Bascom probleem is...

Nu ff Atmolight erin geflashed, en hiermee werkt het wel goed. Zag dat er zelfs een speciale DLL voor MediaPortal ontwikkeld is. Ik denk dat ik hier verder mee ga...

Geen kaas gegeten van assembly, maar er zijn mogelijkheden genoeg. Enige jammere is dat ik voor 3 kanalen 2 Atmega's moet hebben... Niet dat ze nu zo duur zijn, maar het kost weer ruimte op mijn print...

Ik zit bij DealExtreme even 2 ledstrips te vergelijken;
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11304 en http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10061

Welke zou nu beter zijn?
De eerste heeft de leds dichter op elkaar zitten, de tweede meer lichtopbrengst....

De tweede is wel 5 dollar duurder dan de eerste, en ik heb er wel 4 nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik heb de eerste, geeft een flinke output en kleurmenging van een afstand is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
LED-Maniak schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:18:
Ik heb de eerste, geeft een flinke output en kleurmenging van een afstand is netjes.
Probleem is dat mijn tv plat tegen de muur hangt, misschien dat ik met plexi e.a. wat diffuus kan maken...

Zal er eens een nachtje over slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44
Hey heb ook een tijdje terug de eerste nog RS-232 versie gemaakt van deze post.
Werkt nog steeds uitstekend achter bijna een jaar, bij deze bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagebam.com/image/c349c737567215
Afbeeldingslocatie: http://www.imagebam.com/image/28061d37567216
Afbeeldingslocatie: http://www.imagebam.com/image/9a45e537567217
Afbeeldingslocatie: http://www.imagebam.com/image/88e12537567220

Uiteraard met the lion king in HD ^^.
Foto's waren overdag getrokken, kleuren zijn werkelijk veel mooier.

Maar... mijn vraag die eigenlijk wou stellen is, of het mogelijk is om via IR of ander dergerlijk goedkoop draadloos signaal. De kleuren waarden door te sturen zodat ik achter en rond mij de kleuren ook op de muren kan tonen. Op volgende site staat hoe een simpele IR transmitter/reciever te maken.

http://www.engadget.com/2...te-control-your-computer/

Ik dacht dat er een zekere vertragingstijd is op IR afhankelijk van de afstand en dat er niet mag tussen staan, maar een verloren kleur zou hier niet erg zijn. Mocht de vertragingstijd te groot zijn pas ik liever. Ook ben ik een leek in het programmeren en daarom wend ik mij tot jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambilght systeempje van: http://www.samenkopen.net/topic/85286/829997/last#last

Info:
Wat is light control?
Light control is een kit welke voor sfeerverlichting in je huis zorgt.

Wat zijn de mogelijkheden?
Light control is bruikbaar als:
- Moodlight
- Ambilight via PC
- Ambilight standalone
- Audiolight

Moodlight:
Langzame kleur veranderingen. Van zeer langzaam faden(minuten/uren) tot zeer snel(milisecondes). 5 onafhankelijke kanalen configureerbaar via de PC. Verder standalone(dus geen PC nodig).

Ambilight via PC
Kleur veranderd naar mate de kleur van je scherm. 4 individuele kanalen + een wit kanaal voor bliksem. Deze versie ondersteunt een aantal protocollen:
- LTBL
- Momolight
- Boblight
- DMX-gestuurde software
- Als er nieuwe komen later toe te voegen

Ambilight standalone
Kit dient aangesloten te worden op de 4 uitgangen die op vrijwel elke DVD speler zitten. De aansluitingen zijn RGB en composit. Deze zijn te vinden in de scart connector. Voor een DVD dus direct werkend. Wil je ook voor de TV dan zal je de TV via de DVD moeten laten lopen.

Audiolight
Standalone reageren op geluid. Ingangen zijn:
- LINE-OUT
- ingebouwde Microfoon

Verschillende modes beschikbaar en toe te voegen.

De software in de kit is zelf te updaten via de PC. Zo heb je altijd de nieuwste updates erin zitten.

Video materiaal:
Beta 1.0 Video
Hierin is de functionaliteit van moodlight goed te zien. De ambilight functie is in de volgende beta verbeterd:
http://www.youtube.com/watch?v=oAI5QKzs-rQ

Beta 1.3 Video
Hier wordt de ambilight via PC functie verbetering gedemonstreerd. Vergelijk dit eens met Beta 1.0, dan zie je al duidelijke verbeteringen:
http://www.youtube.com/watch?v=vDOgXcoNeto

Beta 1.3 - Audio kit Video
Standalone audiokit, mode 1 wordt hier gedemonstreerd. Er zijn nu 3 modes beschikbaar. Meer modes is mogelijk als er ideen voor zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=3Sz0p7CtD70

Kostprijs van de kit's:
Dit is de geschatte kostprijs van ongesoldeerde kits. LED-strips en een voeding moet zelf voor worden gezorgt. Er kan volgens de specificaties in totaal ongeveer 5A aan belasting aan de LED-strips. Dat is bij 24Volt strips 120Watt aan licht(meer dan 5A kan zeker, maar daar is de ingaande connector officieel niet op gespect).

Let op! De TV-Kit en de Audio-Kit bestaan puur uit SMD!

Standaard kit met puur ambilight via PC: €30,-
Kit met afstandbediening, moodlight en ambilight PC: €37,95

Naast basiskit toe te voegen:
Audio-kit Add-on: €12,95
TV-Kit Add-on: €20,-
Passende behuizing: €5,-

Gesoldeerd is mogelijk via een meerprijs(nog te bepalen wat redelijk is). Nogmaals: de kosten zijn een schatting. Afhankelijk van de animo gaan deze omlaag.

Wil je dus moodlight hebben en ook laten reageren op de TV zonder PC tussenkomst dan heb je een kit met afstandbediening nodig + de TV Add-on.

kijk op boven staande link en vul de poll in als je interessen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke players kunnen er gebruikt worden? MP clasic etc etc
Ambi licht via de pc, werkt het ondertussen met Vista/Win7 of moet dan het glas thema weer uit.
Hoe werkt het in games, is er nu een goede directx hook of staat het nog steeds te schokken bij games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:46:
Welke players kunnen er gebruikt worden? MP clasic etc etc
Ambi licht via de pc, werkt het ondertussen met Vista/Win7 of moet dan het glas thema weer uit.
Hoe werkt het in games, is er nu een goede directx hook of staat het nog steeds te schokken bij games.
Zoals de opsomming van de software al genoemd is, is het allemaal software die gebruik maken van de oude GDI manier, dus ja. Het schokt tijdens spellen en het glas thema moet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 23-07 12:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Wat zou de lengte mogen zijn van de PC --> Ambilight kit.
Heb zeer zeker interesse, maar ik draai een MediaPortal Systeem op mn vaste PC die boven staat.
Hier recht onder staat (Via HDMI) een tv aangesloten, ik denk dat de kabbellengte daarvan een 10m is.
Zou dit mogelijk zijn met dit setje??

Heb nog geen blik op de software geworpen hoor, maar ik neem aan dat Secondary scherm gewoon wordt ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
vandeGerrit schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:46:
[...]

Zoals de opsomming van de software al genoemd is, is het allemaal software die gebruik maken van de oude GDI manier, dus ja. Het schokt tijdens spellen en het glas thema moet uit.
Klopt, de software is de limiet en daar ben ik zelf niet mee bezig. Er wordt echter wel door iemand gewerkt aan software die de data direct uit de videokaart trekt waardoor schokken niet voor zou moeten komen/er minder belasting is van je systeem.

Bij de standalone heb je er geen last van uiteraard, al zal je dan misschien een kaartje in je PC moeten pluggen of ergens het signaal aftappen.

Als je echter software weet die via een andere methode werkt, dan kan ik het protocol toevoegen.
Armageddon_2k schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:08:
Wat zou de lengte mogen zijn van de PC --> Ambilight kit.
Heb zeer zeker interesse, maar ik draai een MediaPortal Systeem op mn vaste PC die boven staat.
Hier recht onder staat (Via HDMI) een tv aangesloten, ik denk dat de kabbellengte daarvan een 10m is.
Zou dit mogelijk zijn met dit setje??

Heb nog geen blik op de software geworpen hoor, maar ik neem aan dat Secondary scherm gewoon wordt ondersteund?
Welke lengte? Die van de USB kabel of de strips? Dan zou je even de specs moeten bekijken van USB.

[ Voor 34% gewijzigd door LED-Maniak op 02-06-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
vandeGerrit schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:46:
[...]

Jouw programma schokt hier niet tijdens spellen :) Werkt nog steeds perfect! Ik gebruik het nog regelmatig. Ben je er nog mee verder gedaan?

[ Voor 0% gewijzigd door Xalopalyps op 03-06-2009 20:10 . Reden: omdat 't kan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Xalopalyps schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:10:
[...]

Jouw programma schokt hier niet tijdens spellen :) Werkt nog steeds perfect! Ik gebruik het nog regelmatig. Ben je er nog mee verder gedaan?
Nee nog niet. Ik kan er pas over 3 weken weer mee verder. Je zult het tot die tijd even met de huidige versie moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
vandeGerrit schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:04:
[...]

Nee nog niet. Ik kan er pas over 3 weken weer mee verder. Je zult het tot die tijd even met de huidige versie moeten doen.
Wat voor protocol gebruik jij? Dan kan ik de software toevoegen aan de lijst van aanbevelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Beetje vreemd trouwens dat boblight genoteerd staat als protocol, het is namelijk geen protocol maar een stuk software wat weer 3 seriele protocollen ondersteunt.
Het lijkt me niet dat het over het udp protocol gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
bobo1on1 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:36:
Beetje vreemd trouwens dat boblight genoteerd staat als protocol, het is namelijk geen protocol maar een stuk software wat weer 3 seriele protocollen ondersteunt.
Het lijkt me niet dat het over het udp protocol gaat.
Klopt inderdaad, maar veel mensen kennen boblight, momolight enzovoorts wel maar het protocol gaat ze wat te ver. Uiteindelijk komt er een duidelijke lijst met protocol uitleg en wat welke software ondersteunt en voordelen/nadelen.

Maar heb je helemaal gelijk in dus :)

hopelijk schiet je me er niet voor af B)

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 04-06-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dubbelpost..

[ Voor 97% gewijzigd door LED-Maniak op 04-06-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Stomme vraag misschien, maar wat voor protocol gebruikt Atmolight?

Voor zover ik kan zien lijkt het wat op LBTL, alleen ipv een wit-kanaal is er een 'summenkanal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

LED-Maniak schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:58:
[...]

Wat voor protocol gebruik jij? Dan kan ik de software toevoegen aan de lijst van aanbevelingen :)
Volgens mij had ik deze al in je lijstje zie staan. De output die ik heb met mijn programma is DMX. Let wel dat deze als je een lamp of 4 eraan hangt deze een refresh rate heeft van 150hz, ofzo. Niet de rond de standaard 50hz.
Pagina: 1 ... 15 ... 63 Laatste